Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:11:22 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5263920 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
falev
Vendég
« Új hozzászólás #150 Dátum: 2010.03.22 hétfő, 21:06:35 »

Tisztelet az Őstagságnak!  worship

Mint először fórumozó érdeklődnék, hogy hallotatok e valakitől szakszerű MKIV 2.2 tdci chip-tuninggal kapcsolatban akár külföldről szakvéleményt ill. tapasztalatokat?
Lehet, érdemes egyáltalán ezen a mocin valamilyen teljesítmé/fogyasztás javító intézkedést bűntetlenül eszközölni?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #151 Dátum: 2010.03.22 hétfő, 21:13:59 »

Tisztelet az Őstagságnak!  worship

Mint először fórumozó érdeklődnék, hogy hallotatok e valakitől szakszerű MKIV 2.2 tdci chip-tuninggal kapcsolatban akár külföldről szakvéleményt ill. tapasztalatokat?
Lehet, érdemes egyáltalán ezen a mocin valamilyen teljesítmé/fogyasztás javító intézkedést bűntetlenül eszközölni?
asszem 200ló fölé lehet emelni meg 400akárhányra a nyomatékot.eléglenne?
Bűntetlenül?semmit sem kapsz büntetlenül.kuplung ledkerék élettertama a harmada lesz,és a fékeket is érdemes a teljesítményhez növelni.
Szóval soksok píz,é nagy élvezet! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #152 Dátum: 2010.03.23 kedd, 08:28:19 »

asszem 200ló fölé lehet emelni meg 400akárhányra a nyomatékot.eléglenne?
Bűntetlenül?semmit sem kapsz büntetlenül.kuplung ledkerék élettertama a harmada lesz,és a fékeket is érdemes a teljesítményhez növelni.
Szóval soksok píz,é nagy élvezet! Wink wave

A fékekbe bőven elfér akár 300 ló is... Tudni illik a 2.5 T-ben ugyanaz a fékrendszer van, mint az 1.6 szívódízelben...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #153 Dátum: 2010.03.23 kedd, 14:13:25 »

A fékekbe bőven elfér akár 300 ló is... Tudni illik a 2.5 T-ben ugyanaz a fékrendszer van, mint az 1.6 szívódízelben...
mk3-4 ben volt 1.6 szívódízel? wow1 idiot2 poigneemain nyes taps Wink wave beka3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
falev
Vendég
« Új hozzászólás #154 Dátum: 2010.03.26 péntek, 18:45:54 »


Köszönöm a reagálásokat.
Van valamelyőtöknek személyes tapasztalata ilyen chippelt jószágról?
Megköszönném, ha megosztaná. help worship
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #155 Dátum: 2010.03.27 szombat, 19:26:10 »

Köszönöm a reagálásokat.
Van valamelyőtöknek személyes tapasztalata ilyen chippelt jószágról?
Megköszönném, ha megosztaná. help worship
atc cég( http://atc.hu/index.html ) ilyet tud belőle:
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
maas
Vendég
« Új hozzászólás #156 Dátum: 2010.05.26 szerda, 09:44:29 »

Én nem vagyok teljesen elégedett a magam 2.0 TDCI motorával (143LE):
Fordulatszámtól függően sivít a motor vagy valami. Először a budapesti szakszervíz (most (még) nem égetem azzal, hogy megnevezem) észre sem vette, mert interferálódott a probléma a szervocsövek kilyukadásával és ezt kezelte. Másodszor is megjelentem a szervizben, ekkor a szervójavítás kiegészítésével próbálkoztak (szűrőket tisztogattak stb. Most készülök 100.000-es szervizre és vetettem fel újra nekik, hogy nem normális ez a sivító hang.
Azt remélem, hátha valaki ajánl egy olyan szervizt, ahol értenek hozzá. Nagyon szeretem a kocsit és jó is, szép is - nagyon bosszant, hogy a szervíz nem motiválható sehogyan sem. Félek attól, hogy a turbóval lesz majd valami probléma sokszázezer forintért.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #157 Dátum: 2010.05.26 szerda, 10:12:19 »

Én nem vagyok teljesen elégedett a magam 2.0 TDCI motorával (143LE):
Fordulatszámtól függően sivít a motor vagy valami. Először a budapesti szakszervíz (most (még) nem égetem azzal, hogy megnevezem) észre sem vette, mert interferálódott a probléma a szervocsövek kilyukadásával és ezt kezelte. Másodszor is megjelentem a szervizben, ekkor a szervójavítás kiegészítésével próbálkoztak (szűrőket tisztogattak stb. Most készülök 100.000-es szervizre és vetettem fel újra nekik, hogy nem normális ez a sivító hang.
Azt remélem, hátha valaki ajánl egy olyan szervizt, ahol értenek hozzá. Nagyon szeretem a kocsit és jó is, szép is - nagyon bosszant, hogy a szervíz nem motiválható sehogyan sem. Félek attól, hogy a turbóval lesz majd valami probléma sokszázezer forintért.

Ez a sivító hang honnan jön?
Csak azért kérdezem, mert nekem, ha jár a motor egy egyenletes szuszogó hang jön a műszerfalból a műszeregység bal sarkától.
Nem fordulatszámfüggő, nem szervo-kormányállásfüggő, nem klíma ki-be kapcsolt állapot függő.
Abszolút egyenletes.
Van valakinek ilyen jelensége?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #158 Dátum: 2010.05.26 szerda, 10:27:53 »

Ez a sivító hang honnan jön?
Csak azért kérdezem, mert nekem, ha jár a motor egy egyenletes szuszogó hang jön a műszerfalból a műszeregység bal sarkától.
Nem fordulatszámfüggő, nem szervo-kormányállásfüggő, nem klíma ki-be kapcsolt állapot függő.
Abszolút egyenletes.
Van valakinek ilyen jelensége?


Mk4-esben van olyan típus amelyik elektromos szervós?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #159 Dátum: 2010.05.26 szerda, 10:35:22 »

Mk4-esben van olyan típus amelyik elektromos szervós?

Mindegyik az, nem?
 wow1
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #160 Dátum: 2010.05.26 szerda, 11:08:33 »

Mindegyik az, nem?
 wow1

az enyém szerintem nem elektormos szervós...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #161 Dátum: 2010.05.26 szerda, 11:15:38 »

az enyém szerintem nem elektormos szervós...

Én úgy tudom, mindegyik az.
 vigyor3
Aztán lehet, hogy én tudom rosszul. Smiley
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #162 Dátum: 2010.05.26 szerda, 11:27:24 »

Én úgy tudom, mindegyik az.
 vigyor3
Aztán lehet, hogy én tudom rosszul. Smiley


smax-ban pl. elektronyos, és borzasztóan idegesítő, konstans búgást hallat az utastérbe...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #163 Dátum: 2010.05.26 szerda, 11:35:55 »

TDCi motorokhoz kapcsolódóan

üzemanyagszűrő témája:

Ma néztem utána, hogy mennyi lesz az üzemanyagszűrő csere.

A 2.2-es motorhoz olyan üzemanyagszűrő van, ami egybe van építve a házzal. Így ez kb 24E pénz.
A 2.0-s motorhoz van olyan, ahol csak a szűrőt kell cserélni, ez olyan 10E környékén megúszható.
Akinek régebbi az autója: a hátsó hídnál van a szűrő, ami vmi Bosch cucc, az is 10E környékén ússza meg.

nocomment...
Nem az, hogy nem tudom kifizetni, de, hogy ennek miért kell így lennie? Remélem cserébe el fog menni az autó oylan 250-300e km-t gond nélkül nálam...
Állítólag az 1.4-1.6 TDCi-k is ilyenek...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #164 Dátum: 2010.05.26 szerda, 11:55:05 »

TDCi motorokhoz kapcsolódóan

üzemanyagszűrő témája:

Ma néztem utána, hogy mennyi lesz az üzemanyagszűrő csere.

A 2.2-es motorhoz olyan üzemanyagszűrő van, ami egybe van építve a házzal. Így ez kb 24E pénz.
A 2.0-s motorhoz van olyan, ahol csak a szűrőt kell cserélni, ez olyan 10E környékén megúszható.
Akinek régebbi az autója: a hátsó hídnál van a szűrő, ami vmi Bosch cucc, az is 10E környékén ússza meg.

nocomment...
Nem az, hogy nem tudom kifizetni, de, hogy ennek miért kell így lennie? Remélem cserébe el fog menni az autó oylan 250-300e km-t gond nélkül nálam...
Állítólag az 1.4-1.6 TDCi-k is ilyenek...


Én egy ilyen cserét már átéltem. Nekem a hátsó hídnál van, és csak a betétet köll cserézni.

Természetesen minden tiszta gázolaj lett, és jól le is levegősödött a rendszer...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
gax1.9gti
Vendég
« Új hozzászólás #165 Dátum: 2010.05.28 péntek, 10:57:13 »

Sziasztok!

Olajcsere kérdés. help help

A mondim 2007.12. havi 2.0 TDci MKIV. 140 lovas.
Solymáron cserélték az olajat január elején 40.900 km-nél Ford olajjal. Most 49500 van benne és olajcserét kér. Végigolvastalak benneteket és az okát megértettem (DPF). DE!!!! wave

A cromax oldalán a Ford olajról azt írják és szóban el is mondják, hogy az nem C3-as, ergó a DPF-esbe nem jó. A szervízben jó???
Megnéztem a Castrol mit ajánl. (mivel a fordot is ők gyártják) A Castrol által ajánlott olaj sem C3! Akkor most mi van?Huh?
Van egyáltalán az én autómban DPF? Hogyan tudom ellenőrizni? Huh? Huh?

Kérlem, hogy aki tudja a megoldást az jelezze...
 wow1
Köszi!!!! worship
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #166 Dátum: 2010.05.28 péntek, 11:02:49 »

Sziasztok!

Olajcsere kérdés. help help

A mondim 2007.12. havi 2.0 TDci MKIV. 140 lovas.
Solymáron cserélték az olajat január elején 40.900 km-nél Ford olajjal. Most 49500 van benne és olajcserét kér. Végigolvastalak benneteket és az okát megértettem (DPF). DE!!!! wave

A cromax oldalán a Ford olajról azt írják és szóban el is mondják, hogy az nem C3-as, ergó a DPF-esbe nem jó. A szervízben jó???
Megnéztem a Castrol mit ajánl. (mivel a fordot is ők gyártják) A Castrol által ajánlott olaj sem C3! Akkor most mi van?Huh?
Van egyáltalán az én autómban DPF? Hogyan tudom ellenőrizni? Huh? Huh?

Kérlem, hogy aki tudja a megoldást az jelezze...
 wow1
Köszi!!!! worship

Ha kér olajcserét akkor van benne dpf.
Ezt a dpf-es olaj, nem dpf-es olaj témát egyszer feszegettem a szagszervízben, nem is tudták, hogy elvileg különbségnek kell lennie. Mostmár Én sem foglalkozom vele, 10e km-eneként megy bele a gyári ford olaj. Ha világítana az olaj lámpa (eddig egyszer volt, amikor gurultam ki az olajcseréről  vigyor3), akkor jönne a fék és gázpedál együtt nyomása...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #167 Dátum: 2010.05.28 péntek, 14:10:11 »

Sziasztok!

Olajcsere kérdés. help help

A mondim 2007.12. havi 2.0 TDci MKIV. 140 lovas.
Solymáron cserélték az olajat január elején 40.900 km-nél Ford olajjal. Most 49500 van benne és olajcserét kér. Végigolvastalak benneteket és az okát megértettem (DPF). DE!!!! wave

A cromax oldalán a Ford olajról azt írják és szóban el is mondják, hogy az nem C3-as, ergó a DPF-esbe nem jó. A szervízben jó???
Megnéztem a Castrol mit ajánl. (mivel a fordot is ők gyártják) A Castrol által ajánlott olaj sem C3! Akkor most mi van?Huh?
Van egyáltalán az én autómban DPF? Hogyan tudom ellenőrizni? Huh? Huh?

Kérlem, hogy aki tudja a megoldást az jelezze...
 wow1
Köszi!!!! worship

Jó téma. Smiley
Van benne DPF ha jelzi a cserét.

Megoldások:
1.
Hagyod az egészet, hiszel abban, hogy 20E km-ig mégis jó az olaj.
(Arra alapozva, hogy állítólag ez a DPF szenzor túlérzékeny.)
2.
Sűrített olajcsere.
Én is 10E km-enként cserélek (De 10E-nél hamarabb jelez nekem, hogy oil...).
3.
Kipufogó rendszer a leömlőtől leszerel-kiflexel, DPF elektronikának ál-elektronikával elmagyaráz, hogy minden rendben; nagyturbó felszerel, chiptuningot rátol, intake rendszer keresztmetszet növelés, elektronikát hozzáigazít.  eplus2  vigyor3
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #168 Dátum: 2010.05.28 péntek, 14:11:35 »

Ez a sivító hang honnan jön?
Csak azért kérdezem, mert nekem, ha jár a motor egy egyenletes szuszogó hang jön a műszerfalból a műszeregység bal sarkától.
Nem fordulatszámfüggő, nem szervo-kormányállásfüggő, nem klíma ki-be kapcsolt állapot függő.
Abszolút egyenletes.
Van valakinek ilyen jelensége?


Megvolt ma a 40E-s szervíz.
Állítólag a műszerfal alól jövő susogó hang a (fék) szervodob-tól jön.
Megrendelték, kicserélik majd. Remélem jobb lesz.
Nem vészes egyébként, csak én hallom (+ a szervíz).  smile
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
TotoHU
Vendég
« Új hozzászólás #169 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 19:32:43 »

Sziasztok Mondeosok!

Frissen regisztráltam a fórumra, ez az első hozzászólásom.
Egy lehetséges dízel motor probléma miatt kerestem az interneten, így kerültem ide.
Röviden összefoglalom, ha a hozzáértők közül valaki tudja a választ, azt előre is nagyon köszönöm.

Tehát: a hétvégén Ausztriában túráztunk barátokkal egy 2008-as 2.0 TDCi Mondeóval. A célpont Ausztria legmagasabb hegye, a Grossglockner volt, ahová 2600 méter magasságig lehet felmenni autóval a Grossglockner Alpenstrasse-n.

Felfele menet, 2 ezer méter felett fokozatosan úgy éreztem, hogy kezd elfogyni az autó ereje. Többször lefulladtam, ami nem szokásom. A Grossglockner Alpenstrasse-ről egy kis, macskaköves út vitt fel az Edelweis spitze nevű csúcsra 2600 méterre. Felfele kapaszkodáskor komoly problémákat éreztem: nagyon sokszor lefulladtam a megszokott fogáspont felettis, és amikor nehezen elindultam, 2 ezres fordulat felett sem jött meg a nyomaték. A motor pörgött, az autó pedig csak vonszolta magát felfelé. Nem tapasztaltam még ilyet soha, mintha egy fele ilyen erős-nyomatékos autót vezettem volna. Mivel a ragyogó napsütés miatt sokan voltak az egyébként nagyon durván keskeny és meredek szerpentinen, a nagyon meredek kaptatón egymás kerülgetése közben alaposan leizzadtam, mire felértünk
Az autó a teljes terheléshez közeli állapotban volt, hárman voltunk dugig tömött csomagtartóval, , és a légkondi is ment, ez utóbb végiggondolva hülyeség volt.

Ott azonnal arra gyanakodtam, hogy a magasság miatti kisebb légnyomás miatt gyengült a motor teljesítménye, barátaim szerint szimplán nincs  rutinom az extra meredek szerpentinekkel.  Évi 40-50 ezer km-t vezetek, megjártam már többször az Alpok, Tátra, Balkán hegység, és a görög hegyek hegyi útjait, eddig az összes hegyi utat minden probléma nélkül megoldottam.

Mi lehet a válasz, tényleg a rendkívüli - és máshol tényleg nem tapasztalható, gyakorolható - emelkedő szívatott meg, vagy a TDCi motor teljesítménye gyengülhetett 2600 méteren az alacsonyabb légnyomás/kisebb oxigéntartalom miatt - esetleg mind a kettő?

Köszönet!

Toto
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #170 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 22:35:33 »

Sziasztok Mondeosok!

Frissen regisztráltam a fórumra, ez az első hozzászólásom.
Egy lehetséges dízel motor probléma miatt kerestem az interneten, így kerültem ide.
Röviden összefoglalom, ha a hozzáértők közül valaki tudja a választ, azt előre is nagyon köszönöm.

Tehát: a hétvégén Ausztriában túráztunk barátokkal egy 2008-as 2.0 TDCi Mondeóval. A célpont Ausztria legmagasabb hegye, a Grossglockner volt, ahová 2600 méter magasságig lehet felmenni autóval a Grossglockner Alpenstrasse-n.

Felfele menet, 2 ezer méter felett fokozatosan úgy éreztem, hogy kezd elfogyni az autó ereje. Többször lefulladtam, ami nem szokásom. A Grossglockner Alpenstrasse-ről egy kis, macskaköves út vitt fel az Edelweis spitze nevű csúcsra 2600 méterre. Felfele kapaszkodáskor komoly problémákat éreztem: nagyon sokszor lefulladtam a megszokott fogáspont felettis, és amikor nehezen elindultam, 2 ezres fordulat felett sem jött meg a nyomaték. A motor pörgött, az autó pedig csak vonszolta magát felfelé. Nem tapasztaltam még ilyet soha, mintha egy fele ilyen erős-nyomatékos autót vezettem volna. Mivel a ragyogó napsütés miatt sokan voltak az egyébként nagyon durván keskeny és meredek szerpentinen, a nagyon meredek kaptatón egymás kerülgetése közben alaposan leizzadtam, mire felértünk
Az autó a teljes terheléshez közeli állapotban volt, hárman voltunk dugig tömött csomagtartóval, , és a légkondi is ment, ez utóbb végiggondolva hülyeség volt.

Ott azonnal arra gyanakodtam, hogy a magasság miatti kisebb légnyomás miatt gyengült a motor teljesítménye, barátaim szerint szimplán nincs  rutinom az extra meredek szerpentinekkel.  Évi 40-50 ezer km-t vezetek, megjártam már többször az Alpok, Tátra, Balkán hegység, és a görög hegyek hegyi útjait, eddig az összes hegyi utat minden probléma nélkül megoldottam.

Mi lehet a válasz, tényleg a rendkívüli - és máshol tényleg nem tapasztalható, gyakorolható - emelkedő szívatott meg, vagy a TDCi motor teljesítménye gyengülhetett 2600 méteren az alacsonyabb légnyomás/kisebb oxigéntartalom miatt - esetleg mind a kettő?

Köszönet!

Toto

A magasság mindenképp okoz teljesítmény csökkentét, illetve kuplung hiba is lehet.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #171 Dátum: 2010.06.15 kedd, 00:39:13 »

Ez a sivító hang honnan jön?
Csak azért kérdezem, mert nekem, ha jár a motor egy egyenletes szuszogó hang jön a műszerfalból a műszeregység bal sarkától.
Nem fordulatszámfüggő, nem szervo-kormányállásfüggő, nem klíma ki-be kapcsolt állapot függő.
Abszolút egyenletes.
Van valakinek ilyen jelensége?


Haveromnak ugyanez volt, fék devander csere lett a vége...... Illetve van valami kis szelep is rajta, azt is lehet cserélni, de elvileg az ilyen autókat visszahívták......
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #172 Dátum: 2010.06.15 kedd, 00:51:32 »

Felteszem Én is a nagy kérdést!  worship :

Mostmár befejeztem a szervízbe hordást, és magam cserélem ki az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollen és szagszűrő. Mindenből gyárit veszek.

Viszont az olajnál megakadtam. Milyet is vegyek bele? Megvegyem ezt a Shell Helix F olajat? Vagy vegyek bele Ford olajat? Ezt a Ford olajat nem nagyon preferálom, mert a GM olaj is egy hulladék, nem tudom ez a Fordos milyen..... Vagy vegyek bele Castrolt? Milyet ajánlotok bele? Tanácstalan vagyok. Vegyek bele ilyen C3-ast? wow1

Gázolajszűrő: Ha jól olvastam valamelyik kocsiba hátul van, valamelyikbe valahol máshol. Na nekem hátul van, a kérdésem az, hogy ugyanolyan betét kell ebbe is, mint abba ahol máshol van, vagy vigyek alvázszámot is a boltba?  wow1

Várom tanácsaitokat.....
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #173 Dátum: 2010.06.15 kedd, 08:33:11 »

Felteszem Én is a nagy kérdést!  worship :

Mostmár befejeztem a szervízbe hordást, és magam cserélem ki az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollen és szagszűrő. Mindenből gyárit veszek.

Viszont az olajnál megakadtam. Milyet is vegyek bele? Megvegyem ezt a Shell Helix F olajat? Vagy vegyek bele Ford olajat? Ezt a Ford olajat nem nagyon preferálom, mert a GM olaj is egy hulladék, nem tudom ez a Fordos milyen..... Vagy vegyek bele Castrolt? Milyet ajánlotok bele? Tanácstalan vagyok. Vegyek bele ilyen C3-ast? wow1

Gázolajszűrő: Ha jól olvastam valamelyik kocsiba hátul van, valamelyikbe valahol máshol. Na nekem hátul van, a kérdésem az, hogy ugyanolyan betét kell ebbe is, mint abba ahol máshol van, vagy vigyek alvázszámot is a boltba?  wow1

Várom tanácsaitokat.....

olajból Fordot vegyél, ami most egyébként Castrol. Én azt használom már 10 éve...

Gázolajszűrő betét ugyanaz, csak máshol van az olajszűrő-ház. Nekem is sajnos hátul van, és NEM JAVASLOM, HOGY OTTHON NEKIÁLLJ AZT KICSERÉLNI!!!!!!!!!!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #174 Dátum: 2010.06.15 kedd, 13:56:32 »

olajból Fordot vegyél, ami most egyébként Castrol. Én azt használom már 10 éve...

Gázolajszűrő betét ugyanaz, csak máshol van az olajszűrő-ház. Nekem is sajnos hátul van, és NEM JAVASLOM, HOGY OTTHON NEKIÁLLJ AZT KICSERÉLNI!!!!!!!!!!

Miért, megfürdök gázolajba? Ez a Ford olaj elvileg nem jó részecskeszúrőshez, most akkor, hogy is van ez? Mi a trükkje a gázolajszűrő cserének?
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
frenki
Vendég
« Új hozzászólás #175 Dátum: 2010.06.15 kedd, 14:42:09 »

Miért, megfürdök gázolajba? Ez a Ford olaj elvileg nem jó részecskeszúrőshez, most akkor, hogy is van ez? Mi a trükkje a gázolajszűrő cserének?

Ha az olaj A1/B1 akkor jó bele. De javaslom a Castrol magnatec 5w-30-as kimondottan fordhoz gyártott olaját. kb 2500ft/ liter. A gázolajszűrőnek a csatijait könnyű eltörni, ha még nem csináltad, és szükség van egy kézi pumpára is, amivel fel lehet tölteni az összeszerelt szűrőt, hogy ne legyen levegős.
Naplózva
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #176 Dátum: 2010.06.15 kedd, 18:19:19 »

Ha az olaj A1/B1 akkor jó bele. De javaslom a Castrol magnatec 5w-30-as kimondottan fordhoz gyártott olaját. kb 2500ft/ liter. A gázolajszűrőnek a csatijait könnyű eltörni, ha még nem csináltad, és szükség van egy kézi pumpára is, amivel fel lehet tölteni az összeszerelt szűrőt, hogy ne legyen levegős.

Igen, Én is arra a CAstrolra gondoltam, nem olcsó, de Én olajon nem akarok spórolni.......

Milyen csatijait? Egyről beszélünk mi? Ez nem olyan szűrő, mint ami az MK3-ason van! Itt egy tartályt kell lecsavarni, és abba van benne a szűrő betét......legalábbis ahogy Én néztem...... Azt meg nyílván teletöltöm gázolajjal.......
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #177 Dátum: 2010.06.15 kedd, 23:33:01 »

Huh, olyat találtam, a kommentek a legjobbak:

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2010/05/23/ford_vagy_castrol/
 worship
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #178 Dátum: 2010.06.16 szerda, 09:12:06 »

Igen, Én is arra a CAstrolra gondoltam, nem olcsó, de Én olajon nem akarok spórolni.......

Milyen csatijait? Egyről beszélünk mi? Ez nem olyan szűrő, mint ami az MK3-ason van! Itt egy tartályt kell lecsavarni, és abba van benne a szűrő betét......legalábbis ahogy Én néztem...... Azt meg nyílván teletöltöm gázolajjal.......

fejjel lefelé nehéz lesz feltölteni gázolajjal. No meg az a lecsavarom sem úgy van ám... plasztikai sebész kell hozzá, hogy hozzáférjen a szűrőhöz. És természetesen nem csak a go szűrő, hanem az egész rendszer lelevegősödik.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #179 Dátum: 2010.06.16 szerda, 09:12:56 »

Találtam egy ilyen oldalt, remélem ez nem kamu Castrol:

http://castrolmintabolt.hu/
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #180 Dátum: 2010.06.16 szerda, 09:29:16 »

Miért, megfürdök gázolajba? Ez a Ford olaj elvileg nem jó részecskeszúrőshez, most akkor, hogy is van ez? Mi a trükkje a gázolajszűrő cserének?

Miért nem jó dpf-es autóhoz?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #181 Dátum: 2010.06.16 szerda, 09:50:46 »

Miért nem jó dpf-es autóhoz?

Fogalmam sincs, valahol olvastam, de mindenki mond már mindenfélét.....Cheesy
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #182 Dátum: 2010.06.16 szerda, 18:29:39 »

Miért nem jó dpf-es autóhoz?
Mert nem ACEA C kompatibilis. Azaz nem csökkentett SAPS (szulfáthamu,kén, f oszfor) tartalmú .(Ezek gyilkolják a katalizátort és a  DPF -et)

Naplózva
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #183 Dátum: 2010.06.17 csütörtök, 00:10:02 »

Mert nem ACEA C kompatibilis. Azaz nem csökkentett SAPS (szulfáthamu,kén, f oszfor) tartalmú .(Ezek gyilkolják a katalizátort és a  DPF -et)



Elmondanám, hogy amit a Fordnál raknak bele, az a Shell Helix F 5w30, új nevén HX7 5w30 az se ACEA C-s!
Sőt amit én most vettem bele, ez a Castrol Magnatec 5w30 A1, amit a Castrol ajánl hozzá, az se C-s.  És ezt "kifejezettem a Ford számára fejlesztettek ki"!

Igazából ez kéne bele  CAstrol Magnatec 5w40 C3, ez volna az ACEA C, viszont már viszkozitásba nem stimmel.

Ami még az abszolút pofátlanság, hogy a FORD 5w30as olaja Ilsac GF-3-as, a Shell Helix F 5w30, meg csak GF-2-es. Ez, ahogy utánaolvastam annyit jelent, hogy elvileg minnél jobb a GF szám annál kevesebb üzemanyagot eszik a kocsi. De gondolom, ezt az életbe nem igen lehet észrevenni. De nem igazán értem azt, hogy, ha a Ford olaj igazából jobb, mint a Shell, akkor a szervízbe, miért a Shell-t erőltetik? Bizonyára, mert többért el tudják adni pofátlanul, mintha jobb olaj volna......mert ugye nagyobb a neve. Mondjuk azt nem tudom, hogy, ha megnéznék mindkét olajat, ugyanolyan 20ezer km levezetése után, melyik tudja a szabványokat teljesíteni, ott már lehet van eltérés, és a Shell jobb, de ha még ott is rosszabbul teljesít, akkor az már tényleg pofátlanság......
Viszont a Shell, és a Ford is A1/B1-es. A Castrol amit vettem a 5w30A1 az A1/B1, A5/B5, az 5w40 C3, A3/B3. Ez annyit jelent, hogy, Én Ezeket találtam:


"A/B: Benzin- és dízelmotorok
A1/B1: Benzin- és dízelmotoros személy- és kishaszon-gépjárművekhez használható motorolaj, olyan motorok számára, amelyek lehetővé teszik alacsony súrlódásmutatójú és alacsony viszkozitású (xW/20  viszkozitású olaj esetén 2.6, egyéb viszkozitású olaj esetén 2.9  és 3.5 mPa*s közötti HTHS viszkozitás) olajok használatát. Ezek az olajok bizonyos motorokhoz alkalmatlanok lehetnek. Kétség esetén a gépkönyvi előírás az irányadó.
A3/B3: Stabil, viszkozitástartó olaj, nagyteljesítményű, benzin- vagy dízelmotoros személy- illetve kishaszon-járművek számára. Ha a motorgyártó lehetővé teszi, használható hosszú csereperiódusú olajként, egész éves alacsony viszkozitású olajként vagy nehéz üzemi körülmények között működő gépjárművek motorolajaként.
 
A3/B4: Stabil, viszkozitástartó olaj, nagyteljesítményű, benzin- vagy közvetlen befecskendezős dízelmotorok számára. Használható ott is, ahol ACEA A3/B3 van előírva.
 
A5/B5: Stabil, viszkozitástartó olaj, amely olyan nagyteljesítményű, benzin- és dízelmotoros személy- illetve kishaszon-járművek számára lett kifejlesztve, amelyekhez az alacsony súrlódású, alacsony viszkozitású (2,9 és 3,5 mPa*s közötti HTHS viszkozitás) olaj használata megengedett. Ezek az olajok bizonyos motorokhoz alkalmatlanok lehetnek. Kétség esetén a gépkönyvi előírás az irányadó."


"A1, B1: hosszú csere-intervallumú, üzemanyag megtakarítást lehetővé tevő olaj modern motorokhoz
A2, B2: standard minőségű olaj, általában az újabb fejlesztésű, sokszelepes motorokhoz nem elégséges
A3, B3: kiemelkedő minőségű, hosszú csere-intervallumú olaj, nincs fogyasztáscsökkentő hatása
B4: Kiemelkedő minőség, közvetlen befecskendezésű dízelmotorokhoz is (TDI,dCi,CDI,HDI)
A5, B5: A jelenlegi "csúcs". Egyesíti az A1/B1 kategóra fogyasztás csökkentő hatását és az A3/B3, B4 kategória kiemelkedő minőségi paramétereit (pl. hosszú csereperiódus). A ma ismert legmodernebb, legnagyobb teljesítményű motorolaj, akár közvetelen befecskendezésű benzines és dízel motorokhoz is ideális választás"

Amúgy az  "A" betű a benzinest jelenti, a "B" meg a Dieselt!

Néztem még ezt az olajat is:  Mobil Super FE Special 5W-30 (vagy másnéven MOBIL SUPER 3000 FE 5W-30) , de ez csak drága, minősítésbe alul marad a Ford olajtól is a GF 2 miatt, de ez is A1/B1-es.

Szóval Én elsősorban a Castrolt javaslom, vagy a Fordot. De a Shell-t nem nagyon. De igazából még a Shell is megfelel az előírásoknak, tehát, ha valaki ilyet rak bele, elvileg nem kéne jobban kopnia a motornak.

Liqui-Moly olajakat is néztem, de nem igazán van olyan, ami kimondottan Fordba való, nem olyanok a minősítései.....
Van még ez is: AGIP FORMULA LL FO 5W-30 de ez tulajdonságaiban annyit tud, mint a Ford olaj.
Még ez is:  Q8 FORMULA TECNO 5W-30 A1/B1, A5/B5-t, GF-2es, sok minden nem szól mellette.
Még: Motul Specific Ford 913 B Biztos jó olaj, de van ára is...... Amúgy: ACEA A5/A1/B1; API SJ-ILSAC GF-2

Amúgy a Ford előírást szerint, ennek kell megfelelniük Mondeoba:  WSS-M2C913-B

Aki kicsit még jobban bele akarja ásni magát, annak tudom ajánlani ezeket az olvasmányokat, illetve az Én forrásaim, de szerintem a lényeget leírtam:

http://www.kaloxi.hu/letoltes/Termekkatalogus_LUKOIL.pdf

http://www.meganeklub.hu/index.php?A-motorolaj

http://motul.hu/UserFiles/File/egyeb/kenestechnikai_alapfogalmak.pdf

http://www.olajinfo.hu/index.php/szabvanyok/6-motorolaj-szabvanyok/9-acea-motorolaj-szabvanyok

http://www.hajosolajok.hu/s/main.php?kat=CAT091115113324

http://www.volvo4xx.hu/honlap/letoltes_4xx/motorolajokrol.pdf

De igazából, amiket leírtam, nem lehet készpénznek venni, ezek csak következtetések a jelölésekből, ezek után, hogy végülis melyik olaj jobb, vagy rosszabb, maximum tapasztalatból lehet kitalálni.....,mert papír szerint a követelményeknek mindegyik megfelel:D Sőt még az Opel olaj is, ami köztudottan semmire nem jó, max motort átöblíteni.....Cheesy


Ezután legyen mindenki okos.....Cheesy worship
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.17 csütörtök, 02:33:21 írta szisan86 » Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #184 Dátum: 2010.06.17 csütörtök, 22:19:11 »

Ezután legyen mindenki okos.....Cheesy worship
Sokat linkeltél kevés lényeggel. A Ford olajnál jelzik hogy nem C-s így nem jó DPF-re, tehát nem vágnak át senkit. Az hogy egy szervizben meg mit raknak be az meg elsősorban azon múlik hogy kivel kötöttek szerződést olajszállításra. Ennyi.
Naplózva
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #185 Dátum: 2010.06.18 péntek, 16:10:04 »

Sokat linkeltél kevés lényeggel. A Ford olajnál jelzik hogy nem C-s így nem jó DPF-re, tehát nem vágnak át senkit. Az hogy egy szervizben meg mit raknak be az meg elsősorban azon múlik hogy kivel kötöttek szerződést olajszállításra. Ennyi.

Jó, de ez a C-s dolog meg nem úgy van, hogy CSAK C-s olaj mehet bele, ez úgy van, hogy ha C-st raksz bele, az jobb a DPF-nek, meg a katalizátornak!
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
frenki
Vendég
« Új hozzászólás #186 Dátum: 2010.06.18 péntek, 16:15:50 »

Jó, de ez a C-s dolog meg nem úgy van, hogy CSAK C-s olaj mehet bele, ez úgy van, hogy ha C-st raksz bele, az jobb a DPF-nek, meg a katalizátornak!

Jobb a DPF nek, ha eszi az olajat mint állat. de a tapasztalatok alapján azt lehet mondani, hogy a kiégetés alkalmával a plusz befecskendezett anyag az inkább kerül bele az olajba, mint fordítva.
Naplózva
laszlozoltan79
Vendég
« Új hozzászólás #187 Dátum: 2010.07.06 kedd, 20:57:20 »

sziasztok én egy kicsit uj vagyok az oldalon egy kérésem lenne ha valaki tud részecske szürővel kapcsolatban segíteni megköszönném 2.0 TDCI 2006év
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #188 Dátum: 2010.07.07 szerda, 07:21:10 »

sziasztok én egy kicsit uj vagyok az oldalon egy kérésem lenne ha valaki tud részecske szürővel kapcsolatban segíteni megköszönném 2.0 TDCI 2006év

kiszerelni és straight pipe-ot rakni helyette?  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #189 Dátum: 2010.07.07 szerda, 08:08:51 »

kiszerelni és straight pipe-ot rakni helyette?  Wink

Hát ez ugyi mk4 topik, a kérdés pedig mk3-ra vonatkozik...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #190 Dátum: 2010.07.07 szerda, 08:13:30 »

... a kérdés pedig mk3-ra vonatkozik...

jaja. Mondegy, akkor is.  vigyor3
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #191 Dátum: 2010.07.12 hétfő, 14:49:40 »

Haveromnak ugyanez volt, fék devander csere lett a vége...... Illetve van valami kis szelep is rajta, azt is lehet cserélni, de elvileg az ilyen autókat visszahívták......

Megtörtént nekem is a fékszervodob csere.
Szelep, minden egyben.
Most már nem susog.
Érdekes volt, hogy az első métereken mint ha azt éreztem volna, hogy jobban fog a fék (nem kell annyira nyomni ugyanakkora fékhatáshoz, mint előtte).
De azóta már megszoktam.  smile
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #192 Dátum: 2010.09.03 péntek, 09:18:17 »

Olvastam az angol fórumon, hogy a srác a 2.2-esét mérette, s tuning előtt 191bhp-t mértek. Ez lehetséges ugye? Mert hogy a bhp az a féklőerő ami a motor teljesítménye a veszteségek nélkül, magyarul a főtengelyen mért teljesítmény.
A 175LE pedig a kerekeknél mért (PS).
Jól gondolom?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #193 Dátum: 2010.09.03 péntek, 09:24:27 »

Vki nem tudja véletlenül, hogy kinek a 2.2-es kombiját húzták itt fel?

http://www.megalarm.hu/chiptuning/ujdonsag/ujdonsag.htm
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #194 Dátum: 2010.09.14 kedd, 17:29:10 »

Olvastam az angol fórumon, hogy a srác a 2.2-esét mérette, s tuning előtt 191bhp-t mértek. Ez lehetséges ugye? Mert hogy a bhp az a féklőerő ami a motor teljesítménye a veszteségek nélkül, magyarul a főtengelyen mért teljesítmény.
A 175LE pedig a kerekeknél mért (PS).
Jól gondolom?


A motor 175 lova a főtengelyen van. A kerekekre kevesebb jut.
A 191 inkább csak... mérési hiba. Lehet mindenféle korrekciót beállítani méréskor, és így chip után sokkal nagyobb lesz a javulás... papíron.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kega
Vendég
« Új hozzászólás #195 Dátum: 2010.09.19 vasárnap, 21:28:26 »

Üdv Mindenkinek!

Vásároltam egy Fordot, és szeretnék 1-2 tanácsot kérni mivel Ford még sosem volt a családban. Igaz nem mondeo hanem S-max 2.0tdci 130lovas Autómata de gondolom a műszaki paraméterek ugyanazok.

Szóval a DPF-ről olvasgatam itt is, de lehet figyelmetlenségből mégsem kerek minden a fejemben. Ha jelez akkor mi a legjobb megoldás?  Elvinni valami szervízbe és regenerálják programmal , vagy kivenni kitisztíttatni és vissza, vagy kivenni és kiütni örökre?  Mit tanácsoltok?  81.000km van az autóban 2007-es.

Ha bármi jótanácsotok van az autóval kapcs. szivesen venném mire figyeljek. Most volt olaj+ levegőszűrő csere, gondoltam a köv. olajcserénél a vezérműszijjat is cseréltetném, nehogy gond legyen vele.
A pollenszűrőt szerettem volna ellenőrizni, de olyan helyen van, hogy hozzá sem mertem kezdeni.
Ha tudtok megbízható, és elfogadható áron dolgozó Fordos szakit ajánlani azt is köszönettel venném.

Egyenlőre ennyi!
Üdv. Új tulaj! kega
Naplózva
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #196 Dátum: 2010.09.19 vasárnap, 23:00:09 »

Üdv Mindenkinek!

Vásároltam egy Fordot, és szeretnék 1-2 tanácsot kérni mivel Ford még sosem volt a családban. Igaz nem mondeo hanem S-max 2.0tdci 130lovas Autómata de gondolom a műszaki paraméterek ugyanazok.

Szóval a DPF-ről olvasgatam itt is, de lehet figyelmetlenségből mégsem kerek minden a fejemben. Ha jelez akkor mi a legjobb megoldás?  Elvinni valami szervízbe és regenerálják programmal , vagy kivenni kitisztíttatni és vissza, vagy kivenni és kiütni örökre?  Mit tanácsoltok?  81.000km van az autóban 2007-es.

Ha bármi jótanácsotok van az autóval kapcs. szivesen venném mire figyeljek. Most volt olaj+ levegőszűrő csere, gondoltam a köv. olajcserénél a vezérműszijjat is cseréltetném, nehogy gond legyen vele.
A pollenszűrőt szerettem volna ellenőrizni, de olyan helyen van, hogy hozzá sem mertem kezdeni.
Ha tudtok megbízható, és elfogadható áron dolgozó Fordos szakit ajánlani azt is köszönettel venném.

Egyenlőre ennyi!
Üdv. Új tulaj! kega

A DPF-et nem hinném, hogy szabadna kiütni, akkor megzavarodna a rendszer. Sztem menj vele hosszabb távon, és kiégeti az magát, meg lehetőleg úgy vezess, hogy ne padlózd, meg ne adj hirtelen nagy gáz fröccsöt, mert akkor kormol a diesel. De van rá kitakarítási módszer is, de szerintem nincs arra szükség, biztos sokat volt városba használni.
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
kega
Vendég
« Új hozzászólás #197 Dátum: 2010.09.20 hétfő, 14:26:51 »

A DPF-et nem hinném, hogy szabadna kiütni, akkor megzavarodna a rendszer. Sztem menj vele hosszabb távon, és kiégeti az magát, meg lehetőleg úgy vezess, hogy ne padlózd, meg ne adj hirtelen nagy gáz fröccsöt, mert akkor kormol a diesel. De van rá kitakarítási módszer is, de szerintem nincs arra szükség, biztos sokat volt városba használni.

Üdv.
Ki lehet ütni, mert softwareesen is ki tudják kódólni.  De nem biztos, hogy az a legjobb megoldás.  Még nem aktuális a téma, nem jelez hála istennek, csak gondoltam előre tájékozódok. Ha megvan a probléma nem szeretném a több százezres megoldást választani.

Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #198 Dátum: 2010.09.20 hétfő, 14:51:26 »

Üdv.
Ki lehet ütni, mert softwareesen is ki tudják kódólni.  De nem biztos, hogy az a legjobb megoldás.  Még nem aktuális a téma, nem jelez hála istennek, csak gondoltam előre tájékozódok. Ha megvan a probléma nem szeretném a több százezres megoldást választani.



Pedig ugy van az kitalalva, hogyha bexarik, mar pedig befog, akkor csak a csere segit. Tan meg annyira elvetemultek, hogy letiltjak a vezerlest, ha nem jo a DPF. De ez majd kiderul...ma mar a pcsucs lejart lemez...hamarosan a DPF lesz az uj slager lager  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.20 hétfő, 14:54:38 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
kega
Vendég
« Új hozzászólás #199 Dátum: 2010.09.20 hétfő, 15:26:30 »

Ha beírod a googliba, hogy DPF részecskeszűrő már az első találat is a kikódolásról szól.  Utánna pedig sorakoznak a cégek akik ezzel foglalkoznak.  Tisztítást is vállalnak, és kiiktatást is. Az oldalukon részletesebben írnak róla.
"soha többé nem lesz gondja vele"   Shocked
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.043 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.