Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:10:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5263478 alkalommal)
0 Felhasználó és 19 vendég van a témában
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #650 Dátum: 2012.01.25 szerda, 15:45:31 »

Mi az az ok felirat a megtehető km felett? Nekem ilyet nem ír

kormányvezérlés OK gombja, fed.comp adatok ugráltatására
hosszú nyominál meg reseteli az értékeket
más conzerv?
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #651 Dátum: 2012.01.25 szerda, 16:11:55 »

5,73 teljesen jó  eljen Mondom jobb láb könnyít és nincs probléma  eljen
Hát arra én is kíváncsi leszek, hogy mit csinálsz a prémiummal Smiley
Én csak azt használok, de sztm max az autónak jó, fogyinak nem hiszem  hehe

Akkor a Te fogyid azért ilyen jó.  nyes
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #652 Dátum: 2012.01.25 szerda, 16:13:01 »

kormányvezérlés OK gombja, fed.comp adatok ugráltatására
hosszú nyominál meg reseteli az értékeket
más conzerv?


részben igaz, mert pl a hátralévő km-t nem tudod így resetelni. Tehát nem lehet egy hosszú gombnyomással a tankból az összes üzemanyagot eltüntetni...  Wink  vigyor3

Egyébként nekem sem tudta régen, de egy műszeregység cserével/fw-frissítéssel anno megjelent ez a funkció.
Kényelmes, mert nem kell lent a menübe turkálni.

Asszem 1007-es firmware-től van ez. (2010 augban kaptam)
A kocsi 906-osal jött ki a gyárból 2008 őszén.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #653 Dátum: 2012.01.25 szerda, 17:54:06 »

részben igaz, mert pl a hátralévő km-t nem tudod így resetelni. Tehát nem lehet egy hosszú gombnyomással a tankból az összes üzemanyagot eltüntetni...  Wink  vigyor3


de "szép" is lenne azt is resetelni, de úgy hogy tényleg el is tűnjön a tankból Smiley
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #654 Dátum: 2012.01.25 szerda, 20:17:03 »

ha a motor bírja, akkor az én felhasználási módomat (90%ban konstans sebességgel haladás, a maradékban sem istrángtépetés) tekintve bátran elkövethető ez a beavatkozás, ugye?

szerintem igen.De már mondtam,hogy Zsoel az mk4es-ről rendelkezeik csippel kapcsolatos tapasztalatokkal.
Elég jelentős fogyicsökkenésről beszélt!A teljesítmény meg sosem elég......bár a konstans haladáshoz elég 50le-is. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #655 Dátum: 2012.01.25 szerda, 20:32:12 »

igen, ő

http://www.boxter.hu/szolgaltatasok_teljesitmenymeres.php

ez ott lenne nem is messze, de asszem őket linkelte már Bunyek is

de pesten is akad jónéhány cég, csak magasabb tarifával

Igen linkeltem de pont azért hogy véletlenül se....mi épitettük nekik a mérőrendszert de akkor még nem ott voltak ahol most, de jó magyar szokás szerinte nem fizettek igy 1 év után felszedtük és elhoztuk a cumót, ezután állitólag ők irtak egy programot amivel mérnek....na az olyan is.
Nem szoktam ide járni MK4 részbe mert nem nem komálom a csigazabálókat.... eplus2
Anyámnak nem köszönnék ha francia autót venne.... eplus2 eplus2 na jó elég a viccből.
Teljesitménymérő pad: szal ne erőltessétek nagyon csak ha van fölös pénzetek. 1: egy valós pontos ténylegesen arra az autóra beállitott paraméterekkel mérő pad beállitása több óra és nem 10.000ft / 2: egy utcai autó padon mérése tök fölös arra a 30Le-re, meg mérik kiirja, kinyomtatja,örülsz...és? kimész a közútra azt lenyom egy buzuki...remek. ezek a padok nincsenek kalibrálva,belenyúlkálnak, és azt iratnak ki amit akarnak.
Mikor jön tárgyalni valaki az első kérdése hogy lehet vele játszani?
Azt gondolom mindenki tudja hogy ami a forgalmiban van LE adat az főtengelyen mért gyári adat és nem a kerekeken leadott, az igen csak kevesebb. Tehát egy 130Le mondeo kerekeken leadott teljesitménye kb 90LE veszteségekkel.
A chiptől nem tud elromlani az autó....ha gond van az azonnal látszik!!! Ahogy Trexc irja egy autó volt porlasztós,de köze nincs a chiphez, de ezt magyarázd meg a tulajnak, ugyse tudod. Zsoelnek volt hibalámpája aszem de ha jól olvastam a nappali fény hülyitette meg az autót? az szép.
Mindenki hisz valamiben,vannak nagyon nagy agyvelők akik mindent megmagyaráznak.....Egy biztos nem kötelező semmi és Ford-ot csak nagyon kevesen tudnak jól megirni....
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #656 Dátum: 2012.01.25 szerda, 20:40:35 »

Ja annyi hogy MKIV-nél turbón is van/kell állitani mert igen telerakja a részecskeszűrőt, a többi ugyanaz,karakterisztika,nyomaték,előtöltés,befecskendezés,reakcióidő,stb,stb...
Egr-t,DPF-et is kilehet iratni persze ha kell...

 wave
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #657 Dátum: 2012.01.26 csütörtök, 14:28:01 »

Igen linkeltem de pont azért hogy véletlenül se....mi épitettük nekik a mérőrendszert de akkor még nem ott voltak ahol most, de jó magyar szokás szerinte nem fizettek igy 1 év után felszedtük és elhoztuk a cumót, ezután állitólag ők irtak egy programot amivel mérnek....na az olyan is.
Nem szoktam ide járni MK4 részbe mert nem nem komálom a csigazabálókat.... eplus2
Anyámnak nem köszönnék ha francia autót venne.... eplus2 eplus2 na jó elég a viccből.
.
.
.
akkor jól emlékeztem, csak a miértre nem vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #658 Dátum: 2012.01.26 csütörtök, 21:39:06 »

Mi az az ok felirat a megtehető km felett? Nekem ilyet nem ír
A rádio és a külső lejátszó főfunkcióknál a kormány jobb oldalán lévő Ok gombal lehet ugrálni a trip comp adatai között (5mp nyomvatartás után resteli is)
Naplózva
luli
Vendég
« Új hozzászólás #659 Dátum: 2012.02.04 szombat, 11:26:29 »

Sziasztok
Eddig egy 2008-as 2.0 TDCI titániummal jártam, most egy idei hasonlóval. Az a tapasztalatom 5 ezer km után, hogy a régebbi jobban húzott. Eddig a friss motorra és a több elektronikára fogtam, de ennyi km után már kezdem azt hinni, hogy tényleg van különbség. Vagy ez az ára annak, hogy egyre zöldebbek a kibocsájtások? Elvileg mindkettő a 140 LE/340Nm, de én akkor is érzem, hogy 1800 felett nem indulunk ügy. Tudtok valamit a motor karakterisztikákről?
Egyébkén rendben van a gép, tele elektronikával. Csak ügy nevezzük: a transzformer.
köszi és óvatosan a hóban!
 wave
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #660 Dátum: 2012.02.04 szombat, 17:42:47 »

Sziasztok
Eddig egy 2008-as 2.0 TDCI titániummal jártam, most egy idei hasonlóval. Az a tapasztalatom 5 ezer km után, hogy a régebbi jobban húzott. Eddig a friss motorra és a több elektronikára fogtam, de ennyi km után már kezdem azt hinni, hogy tényleg van különbség. Vagy ez az ára annak, hogy egyre zöldebbek a kibocsájtások? Elvileg mindkettő a 140 LE/340Nm, de én akkor is érzem, hogy 1800 felett nem indulunk ügy. Tudtok valamit a motor karakterisztikákről?
Egyébkén rendben van a gép, tele elektronikával. Csak ügy nevezzük: a transzformer.
köszi és óvatosan a hóban!
 wave
Biztosan, csak így tudta teljesíteni az eu5-öt, hogy azokon a fordulatszámokon, ahol használod az autót (ez dízelnél 1700-2800 körül van) gyengébb a motor.  Ezek a csoda számok 140-175-200le ez mind ettől jóval magasabb fordulaton vannak (3700-4000) de itt igazából senki sem használja a dízelt.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
luli
Vendég
« Új hozzászólás #661 Dátum: 2012.02.04 szombat, 18:17:26 »

Biztosan, csak így tudta teljesíteni az eu5-öt, hogy azokon a fordulatszámokon, ahol használod az autót (ez dízelnél 1700-2800 körül van) gyengébb a motor.  Ezek a csoda számok 140-175-200le ez mind ettől jóval magasabb fordulaton vannak (3700-4000) de itt igazából senki sem használja a dízelt.

Szia Ervin
Esetleg van nyomaték görbéd? Jó lenne látni, mit írnak, vagy összehasonlítani az előző verzióval.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #662 Dátum: 2012.02.04 szombat, 18:24:00 »

Szia Ervin
Esetleg van nyomaték görbéd? Jó lenne látni, mit írnak, vagy összehasonlítani az előző verzióval.
Az nincs, de szerintem lesz akinek van és felrakja ide elemzésre, egyébként ha gyengébbnek érzed, az vszleg azért van mert gyengébb is...persze 4000-nél tudja a 140le-t de igazából az senkit sem érdekel, ezért jó tényleg összehasonlításnak a nyomatékgörbe.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #663 Dátum: 2012.02.04 szombat, 19:58:26 »

Sziasztok
Eddig egy 2008-as 2.0 TDCI titániummal jártam, most egy idei hasonlóval. Az a tapasztalatom 5 ezer km után, hogy a régebbi jobban húzott. Eddig a friss motorra és a több elektronikára fogtam, de ennyi km után már kezdem azt hinni, hogy tényleg van különbség. Vagy ez az ára annak, hogy egyre zöldebbek a kibocsájtások? Elvileg mindkettő a 140 LE/340Nm, de én akkor is érzem, hogy 1800 felett nem indulunk ügy. Tudtok valamit a motor karakterisztikákről?
Egyébkén rendben van a gép, tele elektronikával. Csak ügy nevezzük: a transzformer.
köszi és óvatosan a hóban!
 wave
Erre azt mondja a ford hogy most már Euro5 + jóval komfortosabb. Ha meg haladni is akarnál felkínálnak két további teljesítményszintet  szomoru1
Ezzel kell együtt élni, én is megbarátkoztam vele hogy engem az asszony a III-as 2.2-essel 45 lóerővel kevesebbel piroslámpától indulva orhosszal ott hagy, igaz utána olyan 50-60 tól úgy taposom bele az aszfaltba mint egy 1,6 szívóbenzinest  Roll Eyes Más a motor karakterisztika. Én pl kifejezett jónak tartom hogy a nyomaték maximum nálam 115 és 180 között van. Ez pont autópályára ideális ahol én elsősorban használom.
Naplózva
luli
Vendég
« Új hozzászólás #664 Dátum: 2012.02.05 vasárnap, 18:55:33 »

Erre azt mondja a ford hogy most már Euro5 + jóval komfortosabb. Ha meg haladni is akarnál felkínálnak két további teljesítményszintet  szomoru1
Ezzel kell együtt élni, én is megbarátkoztam vele hogy engem az asszony a III-as 2.2-essel 45 lóerővel kevesebbel piroslámpától indulva orhosszal ott hagy, igaz utána olyan 50-60 tól úgy taposom bele az aszfaltba mint egy 1,6 szívóbenzinest  Roll Eyes Más a motor karakterisztika. Én pl kifejezett jónak tartom hogy a nyomaték maximum nálam 115 és 180 között van. Ez pont autópályára ideális ahol én elsősorban használom.

Akkor tényleg jó lenne látni a két motor görbéjét, hogy beigazolódjon, amit érzünk. Városban feltétlenül érzem, hogy másodikban egy gázadásra nem villan fel a kipörgésgátló, de én pályán se érzem azt a dinamikát. Néha már ott tartok, hogy érdekelne a turbónyomás...
Szóval van valakinek nyomaték görbéje a 2008-és a legújabb 2.0 TDCI 140LE motorokhoz?

Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #665 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 10:36:17 »

Ha szeretnetek gorbeket látni, akkor kuldjetek át olyan alvazszamokat, aminek kíváncsiak vagytok a gorbeire. Elvileg 2011 közepéig vannak adataim. Még a gorbeken kívül egy rakat info.
baloghtomi mondd meg pls, hogy kirakhatom-e ide az etises infokat csak úgy...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #666 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 13:49:13 »

Ha szeretnetek gorbeket látni, akkor kuldjetek át olyan alvazszamokat, aminek kíváncsiak vagytok a gorbeire. Elvileg 2011 közepéig vannak adataim. Még a gorbeken kívül egy rakat info.
baloghtomi mondd meg pls, hogy kirakhatom-e ide az etises infokat csak úgy...
mk3-ra is tudsz mondani?? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #667 Dátum: 2012.02.07 kedd, 01:10:12 »

Urak,
egy kis türelmet kérek mindenkitől, mert volt egy komolyabb rendszerleállásom, s most restartolt jó pár dolog.
Infóim 2010.02.22ig vannak, most updatelek mára, ami nem kevés idő és adat... egyébként nem csak mk4, meg mondeo, hanem a teljes ford eu repertoár...  eplus2

Egyébként ha vki szeretne maga is megküzdeni az infókkal, akkor regisztráljon az ebben a hsz-ban
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg625437#msg625437
említett oldalon, onnan le tudja szedni az etist, ha nem akar szívni 3 napot az elindításával, akkor írjon privit, majd updateljen kb 1-2 nap... Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #668 Dátum: 2012.02.07 kedd, 01:12:55 »

Ja s amikor már működik a progi, akkor gyakorlatilag minden részletes infót meg lehet találni az autónkról alvázszám alapján:
leírások, robbantott ábrák stb, még vannak tréningek is, meg videók, stb. stb.
Iszonyat szívás feltenni, de megéri! Wink

Én innen tudom most már, hogy nyitáskor a vízhűtéses egr-em nyivákol, ami normális.
A PCV rendszerre is rágyöttem, hogy hogyan néz ki, működik, stb.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
luli
Vendég
« Új hozzászólás #669 Dátum: 2012.02.10 péntek, 20:57:10 »

Ja s amikor már működik a progi, akkor gyakorlatilag minden részletes infót meg lehet találni az autónkról alvázszám alapján:
leírások, robbantott ábrák stb, még vannak tréningek is, meg videók, stb. stb.
Iszonyat szívás feltenni, de megéri! Wink

Én innen tudom most már, hogy nyitáskor a vízhűtéses egr-em nyivákol, ami normális.
A PCV rendszerre is rágyöttem, hogy hogyan néz ki, működik, stb.


Szia SzJani
A progi feltevése tényleg szívás, de még nem adtam fel. Addig is tudsz valamit lehalászni erre:WFOGXXGBBG8B22886
köszönöm!
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #670 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 22:24:22 »

Szia SzJani
A progi feltevése tényleg szívás, de még nem adtam fel. Addig is tudsz valamit lehalászni erre:WFOGXXGBBG8B22886
köszönöm!

Szia,
érdekes, mert itt sem http://www.etis.ford.com
látom, hogy az autód pl milyen motorral van.
Ha esetleg megadod, s kérsz konkrét dolgot, meg tudom keresni.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
luli
Vendég
« Új hozzászólás #671 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 21:24:33 »

Szia,
érdekes, mert itt sem http://www.etis.ford.com
látom, hogy az autód pl milyen motorral van.
Ha esetleg megadod, s kérsz konkrét dolgot, meg tudom keresni.  Wink

Szia
Nem tudom, mit lehet kérdezni? Tudsz adni pár tippet? Esetleg egy akkori 2,0 TDCI 140LE nyomatékgörbe? Vagy mi van még?
Naplózva
ordogi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98


« Új hozzászólás #672 Dátum: 2012.02.17 péntek, 08:11:58 »

Sziasztok!
Használ valaki közületek motormelegítőt. Ha igen, akkor milyen típusút? Milyet érdemes venni? Tudtok tanácsot adni? A Calixról esetleg van valami tapasztalata valakinek?
Előre is köszönöm!  worship
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #673 Dátum: 2012.02.17 péntek, 09:04:33 »

Sziasztok!
Használ valaki közületek motormelegítőt. Ha igen, akkor milyen típusút? Milyet érdemes venni? Tudtok tanácsot adni? A Calixról esetleg van valami tapasztalata valakinek?
Előre is köszönöm!  worship

Nekem garázs a motormelegítő. Éjszaka otthoni, nappal meg a Bazilika alatt.  vigyor3

Egyébiránt dízliknél alapként kellene adni valami komolyabb előmelegítő rendszert.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #674 Dátum: 2012.02.17 péntek, 09:13:41 »

Szia
Nem tudom, mit lehet kérdezni? Tudsz adni pár tippet? Esetleg egy akkori 2,0 TDCI 140LE nyomatékgörbe? Vagy mi van még?

Nekem van pár doksim, a 2007-ben megjelenő összes motor görbéjével.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #675 Dátum: 2012.02.17 péntek, 09:16:47 »

Nekem garázs a motormelegítő. Éjszaka otthoni, nappal meg a Bazilika alatt.  vigyor3

Egyébiránt dízliknél alapként kellene adni valami komolyabb előmelegítő rendszert.
Már minden világos, sokat jársz gyónni  eplus2
 wave
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
fecso71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #676 Dátum: 2012.02.25 szombat, 08:09:41 »

Sziasztok!

Többen is írtak már a vezérlés cseréjéről. A gyár 200.000 km/5 évben adja meg a vezérlés+vízpumpa cserét. A netes hozzászólásokban viszont sokan már 110-130 ezer környékén lecseréltetik. Mi az általános tapasztalat, korábbi csere vagy a gyári a mérvadó? Mi a helyzet a hoszbordás szíj cseréjével. Tudom állapotát pl. repedezettséget nézni, autópálya vagy városi haszálat, stb. stb. Gondolom ettől függetlenül van 1 optimális km, amikor már érdemes cserélni. Várnám a véleményeiteket.
Naplózva

2019 Mondeo Hybrid Vignale
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #677 Dátum: 2012.02.25 szombat, 15:13:56 »

Sziasztok!

Többen is írtak már a vezérlés cseréjéről. A gyár 200.000 km/5 évben adja meg a vezérlés+vízpumpa cserét. A netes hozzászólásokban viszont sokan már 110-130 ezer környékén lecseréltetik. Mi az általános tapasztalat, korábbi csere vagy a gyári a mérvadó? Mi a helyzet a hoszbordás szíj cseréjével. Tudom állapotát pl. repedezettséget nézni, autópálya vagy városi haszálat, stb. stb. Gondolom ettől függetlenül van 1 optimális km, amikor már érdemes cserélni. Várnám a véleményeiteket.

Szia!

Ha hosszú távon megszeretnéd tartani, akkor érdemes mielőbb 120-150ezer km körül lecserélni. Egyszer úgy is meg kell venned, s legalább akkor biztonságban autózol. Egyébként viszonylag jó áron kapható hozzá vezérlés szett+vízpumpa is. Hosszbordás szíjon meg nem szabad spórolni.

Én 140ezer-nél cseréltettem rajt ezeket, a vízpumpán már látszott egy minimális folyás... a görgőkön is volt már minimális kottyanás. Egyébként nem is értem, miért gondolták "Fordék", hogy 200ezer km-ig kihúzható....

Ami érdekes, hogy ez a motor elég gyakori más típusokban is (peugeot), s ugyanezen szettnek van ahol 120ezer km-nél ajánlják a cseréjét.


Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
fecso71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #678 Dátum: 2012.02.25 szombat, 16:16:57 »

Szia!

Ha hosszú távon megszeretnéd tartani, akkor érdemes mielőbb 120-150ezer km körül lecserélni. Egyszer úgy is meg kell venned, s legalább akkor biztonságban autózol. Egyébként viszonylag jó áron kapható hozzá vezérlés szett+vízpumpa is. Hosszbordás szíjon meg nem szabad spórolni.

Én 140ezer-nél cseréltettem rajt ezeket, a vízpumpán már látszott egy minimális folyás... a görgőkön is volt már minimális kottyanás. Egyébként nem is értem, miért gondolták "Fordék", hogy 200ezer km-ig kihúzható....

Ami érdekes, hogy ez a motor elég gyakori más típusokban is (peugeot), s ugyanezen szettnek van ahol 120ezer km-nél ajánlják a cseréjét.




Köszönöm a tájékoztatást!!! Most 110 van benne, akkor ősz környékére betervezem a cseréjét.
Naplózva

2019 Mondeo Hybrid Vignale
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #679 Dátum: 2012.02.25 szombat, 16:20:27 »

Köszönöm a tájékoztatást!!! Most 110 van benne, akkor ősz környékére betervezem a cseréjét.
Csak érdekesség: cimbim 200 ezernél 4 évesen cserélte a gépén. Bátor a srác.
Én 160 ezernél tervezem. eljen
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
ordogi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98


« Új hozzászólás #680 Dátum: 2012.02.27 hétfő, 09:29:10 »

Csak érdekesség: cimbim 200 ezernél 4 évesen cserélte a gépén. Bátor a srác.
Én 160 ezernél tervezem. eljen
Nekem most volt a 160ekm-es szervíz. Maximálisan megbízom a azokban, akik ezt bonyolították. Én is mondogattam, hogy csináljuk meg. De ők határozottan mondták, hogy mi a búbánatért! Semmi értelme. Egy ilyen autónak jól kalibrált szervízciklusa van rátartással. Nem érdemes az üzemeltetést azzal drágítani, hogy idő előtt cserélgetünk alkatrészeket. Abban maradtunk, hogy 180nál megcsináljuk, de ő erre is azt mondja, hogy felesleges...
ordogi
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #681 Dátum: 2012.02.27 hétfő, 09:44:11 »

Sziasztok!

Többen is írtak már a vezérlés cseréjéről. A gyár 200.000 km/5 évben adja meg a vezérlés+vízpumpa cserét.

Nem 200e km/10 év???
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
fecso71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #682 Dátum: 2012.02.27 hétfő, 09:47:10 »

Nekem most volt a 160ekm-es szervíz. Maximálisan megbízom a azokban, akik ezt bonyolították. Én is mondogattam, hogy csináljuk meg. De ők határozottan mondták, hogy mi a búbánatért! Semmi értelme. Egy ilyen autónak jól kalibrált szervízciklusa van rátartással. Nem érdemes az üzemeltetést azzal drágítani, hogy idő előtt cserélgetünk alkatrészeket. Abban maradtunk, hogy 180nál megcsináljuk, de ő erre is azt mondja, hogy felesleges...
ordogi

Amennyit jelenleg autózok a 200 ezret talán 5-7 év múlva érném el. A gyár 5. évben ajánlja a cserét, ezért nem tudom, hogy mit tegyek, mivel októberben lesz 5 éves az autóm, viszont a kilóméter alapján még bőven ráérek.
Naplózva

2019 Mondeo Hybrid Vignale
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #683 Dátum: 2012.02.27 hétfő, 10:43:05 »

Amennyit jelenleg autózok a 200 ezret talán 5-7 év múlva érném el. A gyár 5. évben ajánlja a cserét, ezért nem tudom, hogy mit tegyek, mivel októberben lesz 5 éves az autóm, viszont a kilóméter alapján még bőven ráérek.
Tominak igaza van 200e km vagy 10 év nem 5!!!

Amennyiben Ordogi mester szervizét választod, akkor ősszel neked sem cserélik az tuti  Wink
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
mzsmzs
Vendég
« Új hozzászólás #684 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 09:19:06 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, úgy néz ki újra a Mondeo csapat tagja leszek Wink
Érdemes motor alapján szelektálni? Mármint 1,8 2,0 vagy 2,2, ha a szempont a megbízhatóság?

Köszönöm,
MZs
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #685 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 09:35:36 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, úgy néz ki újra a Mondeo csapat tagja leszek Wink
Érdemes motor alapján szelektálni? Mármint 1,8 2,0 vagy 2,2, ha a szempont a megbízhatóság?

Köszönöm,
MZs

A menetteljesítmény mennyire számít?   Szerintem 2.0 normál használatra bőven elég, és jól bevált. Egyébként ez peugeot motor.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
semseyp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #686 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 18:46:44 »

Ha sokat kell parton felfelé menned, illetve parton felfelé elindulnod, akkor az 1.8 TDCI-t nem javaslom, 1600-as fordulatig nem nagyon van benne erő! Nekem is ilyen van, és volt már hogy mélygarázsból elég nehézkesen jöttem fel vele...
Amúgy elég jól lehet vele közlekedni (ha már megindult, és megvan a megfelelő fordulat).
Az 5,2-6,5 literes fogyásztásával meg vagyok elégedve.
Naplózva

Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
NyulasM
Vendég
« Új hozzászólás #687 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 22:32:24 »

Változó geometriás turbók elektronikájának javítása, garanciával!
(Ford, Bmw,Mercedes, Stb...)
Munka idő: ha reggel oda adják , még aznap kész
árat a helyszínen, mérés után tudok mondani, állapot függő!
Fél, illetve egy év garancia!

Tel:0670-389-6888, 0670-615-5666
Naplózva
mzsmzs
Vendég
« Új hozzászólás #688 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 22:43:49 »

Köszönöm! Számít a menetteljesítmény is, de nem vagyok egy versenyző típus Smiley
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #689 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 22:44:41 »

Köszönöm! Számít a menetteljesítmény is, de nem vagyok egy versenyző típus Smiley
akkor a 2.0 teljesen jó neked, ha számít, hogy menjen is, ha kell, akkor meg 2.2 vagy 2.5T vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
semseyp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #690 Dátum: 2012.03.22 csütörtök, 20:26:55 »

Na kellett nekem dícsérnem az 1.8 TDCI-met...  rinya

Ma mentem vele régi 3-ason Miskolcról Gyöngyösre, nem siettem, 90-100-as tempóban autóztam, mígnem 60 km megtétele után rántott egyet. Na mondom mi fene, nem nagyon foglalkoztam vele. Majd egyszer csak elkezdett sűrűbben rángatni, hibaüzenet persze semmi. Elértem vele Gyöngyösre, tiszta ideg voltam, na mondom, majd hazafelé hátha meggyógyul... Hát nem! Odáig fajult a dolog, hogy hazafelé egy körforgalomhoz közelítve, teljesen berángatott, össze-vissza, majd a műszerfal is a pofámba tolta, hogy Engine failure, majd elauld, majd megint bevillant, közben rángatott, 2-esben alig ment, szinte nem is reagált a gázadásra... Megálltam, felhívtam az autószerelő barátomat, mondtam neki, hogy mi van. Erre ő azt mondta, hogy szerinte az EGR szivat, nézzem meg, hogy 3000-es fordulat felett is csinálja-e. Nehezen elindultam rángatózva, aztán adtam neki pörgettem, mint állat 140-170-es tempóval, meg is szorongattam egy mocist hátulról, a kanyarokban meg csak villogot az ESP (itt jegyzem meg szerintem elég durván beleavatkozik, tehetné finomabban is). Mire Miskolcra értem a szervízbe, addigra teljesen meggyógyult, bár a diagműszer hozott egy hibát P0200: befecskendezés vezérlési hiba. Azt mondta a szerelő, hogy az szerinte egy régebbi hiba, az nem okozna ilyet. Szerinte az EGR annyira elkoszolódott, hogy az csinálta ezt, és mivel meghajtottam, így kitisztult, azért szűnt meg a hibajelenség. Szerinte túl kíméletesen vezetem és ezért teljesen elkoszolódik.

Szerintetek, mi a fax lehet vele, teljesen elkeseredtem... Most jelenleg jól műxik.
Naplózva

Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #691 Dátum: 2012.03.22 csütörtök, 20:55:42 »

Na kellett nekem dícsérnem az 1.8 TDCI-met...  rinya

Ma mentem vele régi 3-ason Miskolcról Gyöngyösre, nem siettem, 90-100-as tempóban autóztam, mígnem 60 km megtétele után rántott egyet. Na mondom mi fene, nem nagyon foglalkoztam vele. Majd egyszer csak elkezdett sűrűbben rángatni, hibaüzenet persze semmi. Elértem vele Gyöngyösre, tiszta ideg voltam, na mondom, majd hazafelé hátha meggyógyul... Hát nem! Odáig fajult a dolog, hogy hazafelé egy körforgalomhoz közelítve, teljesen berángatott, össze-vissza, majd a műszerfal is a pofámba tolta, hogy Engine failure, majd elauld, majd megint bevillant, közben rángatott, 2-esben alig ment, szinte nem is reagált a gázadásra... Megálltam, felhívtam az autószerelő barátomat, mondtam neki, hogy mi van. Erre ő azt mondta, hogy szerinte az EGR szivat, nézzem meg, hogy 3000-es fordulat felett is csinálja-e. Nehezen elindultam rángatózva, aztán adtam neki pörgettem, mint állat 140-170-es tempóval, meg is szorongattam egy mocist hátulról, a kanyarokban meg csak villogot az ESP (itt jegyzem meg szerintem elég durván beleavatkozik, tehetné finomabban is). Mire Miskolcra értem a szervízbe, addigra teljesen meggyógyult, bár a diagműszer hozott egy hibát P0200: befecskendezés vezérlési hiba. Azt mondta a szerelő, hogy az szerinte egy régebbi hiba, az nem okozna ilyet. Szerinte az EGR annyira elkoszolódott, hogy az csinálta ezt, és mivel meghajtottam, így kitisztult, azért szűnt meg a hibajelenség. Szerinte túl kíméletesen vezetem és ezért teljesen elkoszolódik.

Szerintetek, mi a fax lehet vele, teljesen elkeseredtem... Most jelenleg jól műxik.
Én egy off fiat ducatoval jártam hasonló képpen, az is egr hiba volt, pont ilyen jelenséggel, mint amit leírtál. Ezért gyanús, hogy neked is ez lesz, bár ott nem segített a pörgetés, csak okádta a füstöt. A tiéd nem füstölt?
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
semseyp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #692 Dátum: 2012.03.22 csütörtök, 21:09:10 »

Nem, füst az most nem volt.
Naplózva

Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
lejszlo
Vendég
« Új hozzászólás #693 Dátum: 2012.03.22 csütörtök, 21:57:33 »

Nem, füst az most nem volt.

Szia

Ez a srác ír az EGR-ről, szervizes, ha gondolod (nem ismerem): http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/10/04/mit_teszel_ha_illan_a_turbonyomas/

Gondolom ha koszosm akkor a meghajtással kicsit tisztulhat, nem értek hozzá...

Laci
Naplózva
lejszlo
Vendég
« Új hozzászólás #694 Dátum: 2012.03.22 csütörtök, 21:59:52 »

Sziasztok

Lenne egy nagy kérdésem. A 2.0 TDCI motoroknál a gázolajszűrő utáni átlátszó csőben mennyire normális, hogy légbuborékok mászkálnak? Alapjáraton csak 1-2 darab indul meg néhány pici, néhány egész nagy, tiltásig elpörgetve pedig mintha forrna a gázolaj, annyira buborékos, szerintem több benne a levegő, mint a gázolaj...

Szóval ez megengedett, vagy ott egy gondolatnyi levegőnek sem lenne szabad leledzenie?

Köszi

Laci
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #695 Dátum: 2012.03.22 csütörtök, 22:04:59 »

Sziasztok

Lenne egy nagy kérdésem. A 2.0 TDCI motoroknál a gázolajszűrő utáni átlátszó csőben mennyire normális, hogy légbuborékok mászkálnak? Alapjáraton csak 1-2 darab indul meg néhány pici, néhány egész nagy, tiltásig elpörgetve pedig mintha forrna a gázolaj, annyira buborékos, szerintem több benne a levegő, mint a gázolaj...

Szóval ez megengedett, vagy ott egy gondolatnyi levegőnek sem lenne szabad leledzenie?

Köszi

Laci
a levegőnek a csövön kívül kell lennie!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
semseyp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #696 Dátum: 2012.03.23 péntek, 07:57:56 »

Igaz az, ha az EGR-t leveszem tisztítási célzattal, akkor a visszarakás után újra kell szinkronizáltatni az ECU-val, amit csak a szervíz tud megcsinálni?
Naplózva

Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #697 Dátum: 2012.03.23 péntek, 09:13:43 »

Igaz az, ha az EGR-t leveszem tisztítási célzattal, akkor a visszarakás után újra kell szinkronizáltatni az ECU-val, amit csak a szervíz tud megcsinálni?
Ez nem igaz nem kell szinkronizáltatni.
Ha rám hallgatsz tisztítás után dugóztatod vagy nem is rakod rá a csatit így minden esetbe zárva lesz.
Persze vegyél majd a második esetre egy diag műszert amivel a hibakódot kitörlöd. Vizsga előtt meg visszateszed a csatit kód kitöröl és jóság van. EGR az nem jó semmire  levele
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #698 Dátum: 2012.03.23 péntek, 09:14:55 »

Nem, füst az most nem volt.
Amennyiben nem dpf-es füstülnie kellett volna az tuti leragadt egr szelepnél.
Lehet nem az volt a gond!?
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
semseyp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #699 Dátum: 2012.03.23 péntek, 09:22:09 »

Amennyiben nem dpf-es füstülnie kellett volna az tuti leragadt egr szelepnél.
Lehet nem az volt a gond!?

Nem DPF (szerencsére). Egyszer már volt ilyen, akkor is szépen lassan gyorsítottam, egyszercsk megtorpant egy 3-4 mp-re, nagy fehér füst mögöttem, aztán kilőtt! Azóta nem volt semmi tegnapig.  rinya

Igen, ezen az EGR kiiktatásos dolgon rajta vagyok. Olvastam, hogy van ahol az ECU-ból teljesen ki tudják írni ezt a funkciót, mint pl a DPF reg. ciklust is DPF mentes DPF-es autóknál. nyes
Naplózva

Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.055 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.