Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:08:57
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
13
14
15
16
17
18
19
[
20
]
21
22
23
24
25
26
27
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5263471 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #950 Dátum:
2012.10.17 szerda, 10:00:43 »
Idézetet írta: mondeofan - 2012.10.16 kedd, 17:41:45
EGR dugózás:
2.0 Tdci motornál NEM DOB hibakódot. Az EGR szelep és az EGR hűtő közt levő tömítésről a legkönnyebb lemintázni a lemezt. Én sima 2 mm-es lemezből készítettem, fél év múlva ránéztem, semmi baja nem volt, csupán az egyik oldal felöl felrakódott 2-3 mm korommal.
Jelenleg kivettem, ugyanis a DPF regenerációhoz szükség van az EGR-től jövő forró levegőre, a hatékonyabb és gyorsabb tisztítás érdekében. (van aki határozottan állítja ezt, főként télen)
Különbséget nem vettem észre, sem fogyasztásban sem teljesítményben.
Valaki tudja, hogy 2.0 Tdci-nél az új ELM-mel lát már EGR adatot?
Köszi
Sztem nyugodtan visszarakhatod, mert mint az előbb írtam kb 3-4(-5)%-nyi a változás a hőmérséklet csökkenésben. Én alapvetően 3 üzemmódot különböztetek meg az EGRdugó-DPF szempontjából: 1. város: itt abszolút mindegy, hogy bent van-e a dugó, vagy sem, mert úgy sem tudod konstans 550 környékén tartani a hőmérsékletet, ezért is van, hogy városban megy az aktív regenerációja a DPF-nek. 2: országút, autópálya: ha tudsz 110 felett menni, vagy egy picit is dimbes-dombos a dolog, vagy előzgetsz, nem végig alacsony sebességgel tempomattal mész, akkor megint mindegy, mert ha a motor 60% terhelés felett van (pl lightosan előzöl 120ról) már akkor is 580-600 fok körül jársz. 3: országút, autópálya kis sebességgel sík! terepen: ha 110 környékén, vagy alatta mész, akkor lehet necces a dolog ,mert akkor csak 520-530-540 fok körül lesz a hőmérséklet, s állítólag a DPF 550-től működik passzívan. Megoldás 5-10km/h-val gyorsabb menés, ha vkit akkor ott ez zavar. De ez sztem igen ritka eset, nem hiszem, hogy vki ha nekivág az M3-nak, akkor konstans 100-110-zel fog menni;s az autóját csak ilyen üzemben járatja. Ha országúton megyünk ott sem játszhat a dolog, mert előzés, stb mindig lesz, s az meg nyomja fel a hőmérsékletet.
Az, hogy ezek nyáron vagy télen: én eddig nem vettem észre különbséget. Biztos van, mert ugye a környezeti levegő jobban hűti a rendszert kívülről, de azért elég jól hőszigetelt maga a DPF is.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #951 Dátum:
2012.10.17 szerda, 10:01:48 »
Idézetet írta: mondeofan - 2012.10.16 kedd, 17:53:18
Személy szerint a kartergáz leválasztásnak sokkal több értelmét látom, mint az EGR dugózásnak. Azonban a kivitelezése lényegesen bonyolultabb.
...
PCV Filter (delete?)
Sztem nem bonyolult. Én első körben a szabadba vezetésen gondolkodtam(om?), de most megnéztem még1x a motorteret, s mivel látom a lehetőségét berakni egy leválasztónak, ezért inkább azt rakom majd első körben bele.
Ez lesz a következő kis projekt.
Lehúztam egyébként a PCV visszavezető csövét a PCV-re csatlakozó 90fokos karmantyúról, és hát belül olajos ez kérem… (a citromsárga kis pöcköt kell benyomni a karmantyún, s akkor az lejön a PCV-ről, utána a karmantyú kihúzható a gumicsőből)
Szóval kíváncsi leszek, hogy mennyi szmötyi fog majd összegyűlni. A leválasztót fel tudom tenni az ablakmosó betöltő mellé a zárhídra, a csövezést pedig meg tudom úgy csinálni, hogy a gyári állapot 5 perc alatt visszaalakítható.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #952 Dátum:
2012.10.17 szerda, 10:03:14 »
Idézetet írta: tomeed - 2012.10.17 szerda, 08:12:30
Hali,
Mondeofan, honnan sikerült szerezned bontott EGR szelepet?
Nekem is kéne egy
Csak úgy a polcra.
Na nem, szerintem ki van kopva, mert mióta le van dugózva azóta tökéletes lett az autó.
Elmúlt a hideg motornál megjelenő alapjárat dadogás, az autó szépen nyugodtan áll le, nem esik le a motor a tartó bakokról.
Viszont ha sikerülne szereznem bontottat akkor kicserélném, újat nem veszek, mert aranyáron megy.
Tomi:
nem kell Neked EGR
Dugózva van, sztem jó lesz így is Neked. Trekxc kolléga mér régóta jár nem üzemelő EGR-rel, s neki nincs baja, bár ugyi az övé nem nyit olyan irányba, ahol (vissza)torló nyomás van a dugó miatt. A DPF szűrője kérdés nekem, hoyg ha van, akkor ok, mert nem panaszkodott, hogy tömődött volna az alacsonyabb kipuffgáz hőmérséklet miatt, stb.
Költsd az a pénzt egy OBD szkennerre + egy okostelóra, ha még nincs.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #953 Dátum:
2012.10.17 szerda, 10:23:28 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.17 szerda, 10:03:14
Tomi:
nem kell Neked EGR
Dugózva van, sztem jó lesz így is Neked. Trekxc kolléga mér régóta jár nem üzemelő EGR-rel, s neki nincs baja, bár ugyi az övé nem nyit olyan irányba, ahol (vissza)torló nyomás van a dugó miatt. A DPF szűrője kérdés nekem, hoyg ha van, akkor ok, mert nem panaszkodott, hogy tömődött volna az alacsonyabb kipuffgáz hőmérséklet miatt, stb.
Költsd az a pénzt egy OBD szkennerre + egy okostelóra, ha még nincs.
Neki eu3-as a motorja, szóval nincs dpf-e.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #954 Dátum:
2012.10.17 szerda, 10:42:58 »
DPF eltávolítással kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Engem inkább az érdekelne.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #955 Dátum:
2012.10.17 szerda, 10:44:32 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.10.17 szerda, 10:42:58
DPF eltávolítással kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Engem inkább az érdekelne.
Tapasztalatom nincs, de szerintem ameddig nem romlik el, benne kell hagyni.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #956 Dátum:
2012.10.17 szerda, 10:52:39 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.10.17 szerda, 10:44:32
Tapasztalatom nincs, de szerintem ameddig nem romlik el, benne kell hagyni.
Sokat megyek városban. Fogyasztás és motor kímélés (olaj hígulás megelőzése) miatt szedném ki.
Nem tudom mennyit jelenthet fogyasztásban a DPF, de nem túl acélos a 2.2 fogyasztása. Nekem közel 8 ott, ahol az MK3 2.0 beérte 6,5-lel. Pedig az újat nem is nyomom annyira.
A szervizben is megijesztettek, hogy nézegessem az olajszintet, és ha nő, akkor jelentkezzek olajcserére.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #957 Dátum:
2012.10.17 szerda, 10:55:06 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.10.17 szerda, 10:52:39
Sokat megyek városban. Fogyasztás és motor kímélés (olaj hígulás megelőzése) miatt szedném ki.
Nem tudom mennyit jelenthet fogyasztásban a DPF, de nem túl acélos a 2.2 fogyasztása. Nekem közel 8 ott, ahol az MK3 2.0 beérte 6,5-lel. Pedig az újat nem is nyomom annyira.
A szervizben is megijesztettek, hogy nézegessem az olajszintet, és ha nő, akkor jelentkezzek olajcserére.
Fater mondijában 17x ezer km van. Xarik nagy ívben az egészre. Beül és megy. 20e kmenként kap friss olajat, és semmi baja nincsen...
Én szórakozom a 10e kmenkénti olajcserével, 133e-nél tartok és nem panaszkodhatok motorikusan.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #958 Dátum:
2012.10.17 szerda, 13:13:56 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.10.17 szerda, 10:23:28
Neki eu3-as a motorja, szóval nincs dpf-e.
Jaaa, úgy könnyű (1.nek lenni a spritmonitoron
)...
Figyelnünk kell nekünk DPF-eseknek, hogy mi lesz ledugózott EGR mellett.
Bááár:
->
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #959 Dátum:
2012.10.17 szerda, 13:14:22 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.17 szerda, 13:13:56
..
Bááár:
->
EGRdugó-DPF-PCV
Ha teoretikusan nézzük, akkor tényleg összefügg minden mindennel.
Én az EGRdugó mellé azért akarom a PCVfiltert is, mert ha kevesebb (üzemanyag-) és motorolaj gőz van visszavezetve a motorba, akkor kevesebb korom képződik. Ez pedig jobb a DPF-nek (nem tömődik annyira), és jobb persze a motorolajnak is, mert nem koszolódik majd annyira hamar. Mert egyébként az az anyag, ami PCVfilter-rel leválasztódik ("olaj") az hosszú szénhidrogénlánc, ami lassítja az égést, ergo elvesz a teljesítményből (illetve mivel ezt a visszavezetett anyagot is el kell égetni, ezért elvileg ez is többletüzemanyagot igényel, hogy elégjen, tehát a fogyinak sem jó, ha minden szutyok vissza van vezetve).
Ezért is akarom mindenképpen, hogy EGRdugó mellett minimum PCVfilterem legyen, mert akkor az jobb a DPF-nek (ezzel sztem ellenkompenzálom az EGRdugó miatti némileg alacsonyabb kipuffgázhőmérsékletet), s remélem, hogy jobb lesz a teljesítménynek/fogyasztásnak is.
Tavasszal az addig megváltozó hardverhez majd hozzáigazítjuk a sw-t is.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #960 Dátum:
2012.10.17 szerda, 13:15:04 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.10.17 szerda, 10:52:39
Sokat megyek városban. Fogyasztás és motor kímélés (olaj hígulás megelőzése) miatt szedném ki.
Nem tudom mennyit jelenthet fogyasztásban a DPF, de nem túl acélos a 2.2 fogyasztása. Nekem közel 8 ott, ahol az MK3 2.0 beérte 6,5-lel. Pedig az újat nem is nyomom annyira.
A szervizben is megijesztettek, hogy nézegessem az olajszintet, és ha nő, akkor jelentkezzek olajcserére.
DPF delete
Én csak szagolgatom most még a témát.
Mint írtam, első körben a EGRoff-PCVfilter -t akarom megcsinálni, magyarul, hogy a motor csak tiszta levegőt kapjon (a turbótól jövő olajjal nem lehet mit kezdeni).
A DPF-et elvileg ki tudják írni sw-esen, de akkor a hw-t is irtani kell. Viszont óvatosan kell bánni a dolgokkal, mert én anno abból indultam ki, hogy legyen straightpipe az autó alatt, csak a nálam okosabb bácsik aszonták', hogy óvatosan, mert ha jelentősen lecsökkentem a kipufogó oldali ellenállást, akkor jelentős nyomatékvesztésem lesz (pörögni fog, mint állat, meg lehet LE-ben is jó leszek, de a nyomaték csökkenni fog). Így nem raknék még sportdobot sem a gyári dobok helyett, vmint ezek miatt még mindig csak filózok a DPF delete témáján. (A direktszűrő témát ezért is vetettem el, mert láttam olyan esetet, ahol egyértelmű teljesítményvesztés volt miatta.)
Az a baj, hogy nem olvastam olyanok tapasztalatát, akik csak a DPF-et kapták ki, mert ezt általában úgy csinálják, hogy amikor írják ki sw-esen a DPF-et, akkor kap az autó egy chippet is (ha már ott vannak, illetve ez fordítva szokott lenni: ha már chip, akkor DPF delete)
Ha sok a városi fogyid, akkor inkább chip magában (tudok ajánlani, találtam egy helyet, ami tetszik nagyon). Ha aggódsz a DPF miatt, akkor érdemes keresni egy olyan szakit (én még eddig nem találtam) aki teljesen magabiztos abban, hogy ki tudja szedni sw-esen a DPF-et a kocsiból, nem az lesz, hogy csak eltolja a referenciaértékeit a programban, meg letiltja a „hibaküldő részt”, mert attól az autó még ciklikusan regenerál, s az meg bután néz ki, ha mész, s egyszer csak elkezdesz füstöt okádni (ugyi a fogyinak sem lesz jobb).
Ha tudtok/találtok olyan fazont, aki magabiztos ebben a témában, az érdekelne.
Hw-esen én úgy szedném ki a DPF-et , hogy a gyári állapot visszaállítható legyen: lecsavaroznánk az egészet, s a 2 tűzkarika (?: ezt így hívják?) közé gyártatnék egy kipuffossal egy darab csövet. A hőmérsékletérzékelőt, meg a 2 nyomásérzékelőt be kell alul csomagolni, s felkötni vhová. Tehát effektíve csak a sw a kérdés, hogy vki ki tudja-e kapni úgy, hogy nem lesz soha ciklikus regenerálás (meg hibakódküldés, stb stb)
A gugliba beírod, hogy DPF eltávolítás, s egy rakat hely jön, de nem lehet könnyen kiigazodni, hogy ki az aki profin vágná ezt a témát.
Ha a talkford-on olvasgatsz MK4 dizli témában, akkor ott is találsz majd irtottDPF-es autót, van egy srác, ő ódát zeng a DPFdelete-chip kombójáról.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #961 Dátum:
2012.10.17 szerda, 18:48:59 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.17 szerda, 13:15:04
DPF delete
Én csak szagolgatom most még a témát.
Mint írtam, első körben a EGRoff-PCVfilter -t akarom megcsinálni, magyarul, hogy a motor csak tiszta levegőt kapjon (a turbótól jövő olajjal nem lehet mit kezdeni).
A DPF-et elvileg ki tudják írni sw-esen, de akkor a hw-t is irtani kell. Viszont óvatosan kell bánni a dolgokkal, mert én anno abból indultam ki, hogy legyen straightpipe az autó alatt, csak a nálam okosabb bácsik aszonták', hogy óvatosan, mert ha jelentősen lecsökkentem a kipufogó oldali ellenállást, akkor jelentős nyomatékvesztésem lesz (pörögni fog, mint állat, meg lehet LE-ben is jó leszek, de a nyomaték csökkenni fog). Így nem raknék még sportdobot sem a gyári dobok helyett, vmint ezek miatt még mindig csak filózok a DPF delete témáján. (A direktszűrő témát ezért is vetettem el, mert láttam olyan esetet, ahol egyértelmű teljesítményvesztés volt miatta.)
Az a baj, hogy nem olvastam olyanok tapasztalatát, akik csak a DPF-et kapták ki, mert ezt általában úgy csinálják, hogy amikor írják ki sw-esen a DPF-et, akkor kap az autó egy chippet is (ha már ott vannak, illetve ez fordítva szokott lenni: ha már chip, akkor DPF delete)
Ha sok a városi fogyid, akkor inkább chip magában (tudok ajánlani, találtam egy helyet, ami tetszik nagyon). Ha aggódsz a DPF miatt, akkor érdemes keresni egy olyan szakit (én még eddig nem találtam) aki teljesen magabiztos abban, hogy ki tudja szedni sw-esen a DPF-et a kocsiból, nem az lesz, hogy csak eltolja a referenciaértékeit a programban, meg letiltja a „hibaküldő részt”, mert attól az autó még ciklikusan regenerál, s az meg bután néz ki, ha mész, s egyszer csak elkezdesz füstöt okádni (ugyi a fogyinak sem lesz jobb).
Ha tudtok/találtok olyan fazont, aki magabiztos ebben a témában, az érdekelne.
Hw-esen én úgy szedném ki a DPF-et , hogy a gyári állapot visszaállítható legyen: lecsavaroznánk az egészet, s a 2 tűzkarika (?: ezt így hívják?) közé gyártatnék egy kipuffossal egy darab csövet. A hőmérsékletérzékelőt, meg a 2 nyomásérzékelőt be kell alul csomagolni, s felkötni vhová. Tehát effektíve csak a sw a kérdés, hogy vki ki tudja-e kapni úgy, hogy nem lesz soha ciklikus regenerálás (meg hibakódküldés, stb stb)
A gugliba beírod, hogy DPF eltávolítás, s egy rakat hely jön, de nem lehet könnyen kiigazodni, hogy ki az aki profin vágná ezt a témát.
Ha a talkford-on olvasgatsz MK4 dizli témában, akkor ott is találsz majd irtottDPF-es autót, van egy srác, ő ódát zeng a DPFdelete-chip kombójáról.
Olvasom az angol fórumon, hogy sokan beszopták a DPF kiírást, mert hibajelzés ugyan nem volt, de a regeneráció rendszeresen lement és telenyomta a motorolajat üzemanyaggal.
Csak olyan helyen csináltatnám meg, ahol látom, értem, hogy mit csinál az ember. Ne a boszorkánykonyhában keverjen ki valamit.
A mechanikai részét úgy oldanám meg, hogy vennék egy hibás DPF-et, kiüttetném, és azt tenném be a jó helyére, ami menne tartalékba.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #962 Dátum:
2012.10.17 szerda, 19:14:18 »
Sziasztok!
SzJani nálad mennyire volt kormos az EGR szelep?! A lezárás előtt kipucoltad?!
Amit bontottan vettem az sem volt vészes, és az enyém sem... (nem egy euro3-as kategória)
tomeed: Nem tudom, hogy van-e még a bontósnak.... én 25-ért vettem tőle, újat legolcsobban 65-ért tudtam volna. Gyári 100ezer.
Szervizes ismerős szerint normál használatnál a 2.0-nél 250-300ezer km-t gond nélkül elmennek a DPF-ek. Ha viszont kezd gyakran eltömődni, nem feltétlen a DPF szűrő elhasználódása, hanem legtöbbször a motor kopása (eszi az olajat), injektorok elhasználódása okozza, s ilyen esetben, hiába veszel új szűrőt, azzal is hamar gond lesz... -> ekkor kell kiiktatni...
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #963 Dátum:
2012.10.17 szerda, 19:17:32 »
Nem beszélve, hogy a motor mechanikus kopásával együtt nő az esélye a motorolaj higulásának regenerációkor, amiről tudjuk hogy VESZÉLYES a megfelelő kenőképesség csökkenése miatt... -ezért kell a gyári 20ezres ciklust idővel sűrűbbre cserélni.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #964 Dátum:
2012.10.17 szerda, 21:14:17 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.10.17 szerda, 18:48:59
Olvasom az angol fórumon, hogy sokan beszopták a DPF kiírást, mert hibajelzés ugyan nem volt, de a regeneráció rendszeresen lement és telenyomta a motorolajat üzemanyaggal.
Csak olyan helyen csináltatnám meg, ahol látom, értem, hogy mit csinál az ember. Ne a boszorkánykonyhában keverjen ki valamit.
A mechanikai részét úgy oldanám meg, hogy vennék egy hibás DPF-et, kiüttetném, és azt tenném be a jó helyére, ami menne tartalékba.
Azt én is olvastam, hogy a ciklikus regen megmaradt, de azt nem, hogy telenyomta az olajat go-jal.
Melyik topik az? Küldd át pls.
Egy darab cső sztem olcsóbb sokkal, mint egy rossz DPF. MO-n amúgy sem kapnál rossz DPF-et, mert itt mindent kiégetnek, s amikor hetvenharmadjára fog eeltömődni, mi még akkor is égetni fogjuk.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #965 Dátum:
2012.10.17 szerda, 21:29:45 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.17 szerda, 21:14:17
Azt én is olvastam, hogy a ciklikus regen megmaradt, de azt nem, hogy telenyomta az olajat go-jal.
Melyik topik az? Küldd át pls.
Egy darab cső sztem olcsóbb sokkal, mint egy rossz DPF. MO-n amúgy sem kapnál rossz DPF-et, mert itt mindent kiégetnek, s amikor hetvenharmadjára fog eeltömődni, mi még akkor is égetni fogjuk.
http://www.talkford.com/topic/192989-dpf-removed-and-remap-done-wow/
Márkaszervizre gondoltam forrásnak. Ha van olyan aki megfizezi a cserét, az nem valószínű, hogy kérné a rosszat.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #966 Dátum:
2012.10.17 szerda, 22:34:34 »
Idézetet írta: mondeofan - 2012.10.17 szerda, 19:14:18
Sziasztok!
SzJani nálad mennyire volt kormos az EGR szelep?! A lezárás előtt kipucoltad?!
Amit bontottan vettem az sem volt vészes, és az enyém sem... (nem egy euro3-as kategória)
tomeed: Nem tudom, hogy van-e még a bontósnak.... én 25-ért vettem tőle, újat legolcsobban 65-ért tudtam volna. Gyári 100ezer.
Szervizes ismerős szerint normál használatnál a 2.0-nél 250-300ezer km-t gond nélkül elmennek a DPF-ek. Ha viszont kezd gyakran eltömődni, nem feltétlen a DPF szűrő elhasználódása, hanem legtöbbször a motor kopása (eszi az olajat), injektorok elhasználódása okozza, s ilyen esetben, hiába veszel új szűrőt, azzal is hamar gond lesz... -> ekkor kell kiiktatni...
Üdv.: Peti
Ha ki tudtam volna pucolni az EGR-t, akkor már fent lenne a polcon a garázsban...
Az a baj, hogy a 2.2-eseknél nem úgy van, hogy csak leveszem az EGR-t. E lvan bújtatva az egész a motor meg a tűzfal közé, úgy, hogy effektíve hozzá nem lehet férni.
A múltkor a csövet levettem teljesen róla, s akkor koromszáraz votl az EGR felőli oldal, a szívócső felőli oldalon volt olajos-kormos-taknyos.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #967 Dátum:
2012.10.17 szerda, 22:37:24 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.10.17 szerda, 21:29:45
http://www.talkford.com/topic/192989-dpf-removed-and-remap-done-wow/
Márkaszervizre gondoltam forrásnak. Ha van olyan aki megfizezi a cserét, az nem valószínű, hogy kérné a rosszat.
Aha, tényleg írták többen is.
Viszont akié nem cisnálja annak a programozója programozási hibának véli a dolgot...
Furcsa, hogy DPF bypass meg egyebek után jön ez elő, mert ugye a motorolajba úgy kerül go, hogy leviszik a gyűrűk. Szóval vmikor ténylg rosszkor kerül oda, hogy ennyi sok kerül bele.
Emberek nem vesznek ma DPF-et...
Ha meg garis a dolog, a rosszat vissza kell adni...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #968 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 08:32:19 »
ELM327 OBD scan EGR adatok
ELM327-es OBD scan-nel nézve az én 2.2-es TDCi-mnél (Bosch ECU-s) 2 realtime adat van az EGR kapcsán:
- EGR Commanded,
- EGR Error,
Jelentésük:
COMMAND EGR = EGR_PCT: Commanded EGR is displayed as a percentage and is normalized for all EGR systems. EGR commanded OFF or Closed will display 0%, and EGR commanded to the fully open position will display 100%. Keep in mind this parameter does not reflect the quantity of EGR flow, only what the PCM is commanding.
EGR ERROR = EGR_ERR: This parameter is displayed in percentage and represents EGR position errors. The EGR Error is also normalized for all types of EGR systems. The reading is based on a simple formula: (Actual EGR Position - Commanded EGR)/ Commanded EGR = EGR Error. For example, if the EGR valve is commanded open 10% and the EGR valve moves only 5% (5% - 10%) / 10% = -50% error. If the scan tool displays EGR Error at 99.2% and the EGR is commanded OFF, this indicates that the PCM is receiving information that the EGR valve position is greater than 0%. This may be due to an EGR valve that is stuck partially open or a malfunctioning EGR position sensor.
magyarul:
EGR Commanded:
EGR kívánt érték [%]
Az EGR szelepnek küldött nyitási érték (ennyire kellene az EGR-nek kinyitnia, ha hibátlanul/hajszálpontosan működne (ha a következő EGRerror paraméter mindig 0% lenne))
Mértéke: 0-100% közötti érték; 0%: EGR zárva, 100% EGR teljesen nyitva, köztes értékek logikusan értendőek. Nem szabad elfelejteni, hogy ez a paraméter nincs összefüggésben a visszaáramló kipuffgáz mennyiségével, csak arra utal, hogy a PCM mennyire akarja nyitni az EGR-t.
EGR Error:
EGR hiba [%]
Az EGR szelep működésére/állapotára (a nyitás jóságára) jellemző paraméter. Értéke: (aktuálisEGRpozíció-EGRkívántérték)/EGRkívántérték. Például, ha EGRkívántérték=10% és az EGR csak 5%-ra nyit ki, akkor az EGRhiba=(5-10)/10=-50%
Ha EGRhiba értéknek 99,2%-ot látunk és a kívánt érték 0%, akkor ez azt jelzi, hogy az EGR szelep pozíciója nagyobb, mint 0%. Ez előfordulhat abban az esetben, ha az EGR szelep részben nyitott állapotban ragadt, vagy egy hibásan működő EGR pozíció szenzornál.
Tehát elég jól lehet ellenőrizni a fenti 2 adattal, hogy mennyire jó az EGR.
Átolvasva az ETIS-t, onnan is a fenti infók jönnek: az autóban visszacsatolásra csak egy EGR pozíció szenzor van, tehát az autó csak abból kalkulál, hogy mennyire vezérli ki az EGR-t, s ehhez mekkora elmozdulás tartozik (gondolom hibát-MILt csak akkor dob, ha az EGR error érték huzamosabb ideig „rossz”). Tehát visszacsatolásként csak egy EGR szelep elmozdulás érzékelő van beépítve magába az EGR-be.
Én nézegettem most a sajátomon, (bár ugyi most le van dugózva, de pár napra majd kiveszem a dugót, hogy lássam lesz-e különbség dugózott, meg nem dugózott állapot között), s látok 1-2 érdekességet.
Pl furcsa, hogy garázsból indulva 33fokos vízhőfok mellett már indítás után 1-2 mp-cel után olyan 10-15%ra nyit az EGR. Gondolom tomeed-nel ez okozta az indítási problémákat. Ez nekem azért furcsa, mert azt hittem, hogy csak üzemmeleg motornál nyit az EGR.
Általánosságban olyan konstans 50% motorterhelés (pl tempomat 110) környékén 7-25% között mozog a kívánt érték, a hibám a kisebb kívánt értékeknél szokott nagyobb (20-30%) lenni, ami logikus, és jó, mert ha 100% a teljes nyitási tartomány, akkor ha 7-10% a kívánt érték, s itt van eltérés a visszamért nyitott értékre, akkor százalékosan itt nagyobb a hiba, mert ugye a teljes tartomány alsó tizedében mozgunk csak (tehát lenti tartományban ugyanaz a 2%nyi pozícióeéltérés pl 20%hibának felel meg ( (10-8)/10->20% ), míg fentebb ez sokkal kisebb is lehet ( (60-58)/60)->3,3%).
Padlógáznál valóban zár, lemegy 0-ra a kívánt érték.
Érdekes, hogy olyan gyorsításnál, amivel általánosságban gyorsít vki, akkor kinyit 80%-ra is (ilyenkor a hiba elég pici, tehát az enyém mondhatjuk, hogy pontosan nyit). Uezt csinálja finom motorfékezések elején is: van, hogy 80%ra is nyit ilyenkor. Durva motorféknél (gázt teljesen elvesszük hosszabb ideig) a kívánt érték 0%, tehát teljesen zár.
100% kívánt értéket nem láttam soha.
2.0 ( 1.8 ) TDCi-nél sztem uezek vannak (meg talán benyásoknál is, illetve a fentiek általánosságban igazak az ilyen EGR rendszerű autókra).
A 2 számot nézegetve egyből lehet vágni, hogy mennyire jó az EGR: az EGRkívántérték -ből látjuk, hogy mennyire kellene nyitva lenni az EGR-nek, az EGRhiba értékből meg látjuk, hogy ha a magasabb tartományokban (>20-30% ) mászkál, akkor nem annyira nyit ki, amennyire szeretné a PCM, így ez az érték annál nagyobb, minél koszosabb/rosszabb az EGR. Ez főleg akkor igaz, ha nagyobb kívánt értéknél is nagy a hiba %.
Ha vki szeretné tudni, hogy mennyire jó az EGR-je, akkor vennie kell egy ilyen OBD scan cuccot.
(akitől én vettem, most 5500-ért ad egy ilyet, +ha vkinek kell az androidos progi PRO verziója, írjon nekem
)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #969 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 08:54:57 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.17 szerda, 22:37:24
Aha, tényleg írták többen is.
Viszont akié nem cisnálja annak a programozója programozási hibának véli a dolgot...
Furcsa, hogy DPF bypass meg egyebek után jön ez elő, mert ugye a motorolajba úgy kerül go, hogy leviszik a gyűrűk. Szóval vmikor ténylg rosszkor kerül oda, hogy ennyi sok kerül bele.
Emberek nem vesznek ma DPF-et...
Ha meg garis a dolog, a rosszat vissza kell adni...
Nyilvánvaló programozási hiba, de honnan tudjam, hogy ki a kókler, ki nem. Ezért mondtam, hogy látni, érteni szeretném mi történik. Ha ú sem érti, mit csinál, akkor rég rossz. Van egy sejtésem, hogy nincs annyi hozzáértő ember, ahányan chiptuningot és hasonlókat csinálnak. Rendben, töltsön rá hekkelt szoftvert, de ha annyi a tudása, hogy rádugja a gépet és rátölt egy kész fájlt, akkor ne kérjen érte tízezreket.
Az go úgy kerül a motorolajba, hogy ha rossz a SW, akkor állandóan regenerálni akar, és ilyenkor normális ha bekerül valamennyi go.
Garis dolog esetén a rossz alkatrész leadásában van némi rugalmasság, másrészt cégautónál szerintem kiköhögik a javítás árát.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #970 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 09:08:35 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.10.18 csütörtök, 08:54:57
Nyilvánvaló programozási hiba, de honnan tudjam, hogy ki a kókler, ki nem. Ezért mondtam, hogy látni, érteni szeretném mi történik. Ha ú sem érti, mit csinál, akkor rég rossz. Van egy sejtésem, hogy nincs annyi hozzáértő ember, ahányan chiptuningot és hasonlókat csinálnak. Rendben, töltsön rá hekkelt szoftvert, de ha annyi a tudása, hogy rádugja a gépet és rátölt egy kész fájlt, akkor ne kérjen érte tízezreket.
Az go úgy kerül a motorolajba, hogy ha rossz a SW, akkor állandóan regenerálni akar, és ilyenkor normális ha bekerül valamennyi go.
Garis dolog esetén a rossz alkatrész leadásában van némi rugalmasság, másrészt cégautónál szerintem kiköhögik a javítás árát.
Hát igen, ezért kell előtte jól tájékozódni, hogy mit engedünk az ECU közelébe.
Van sok kókler „programozó” is, aki azt sem tudja mit csinál, csak letölti a progid, azt feltölti vhová, ott átírják, s mehetsz vissza a megkapott új programért. Ezekből kihajtani bármit…
Ja, a folyamatos aktív regen okozhatja, hogy pár ezer km alatt felhígul a motorolaj. De ehhez tényleg el kell rontani rendesen a dolgot.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #971 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 10:15:14 »
EGR adatok értelmezése (forrás)
http://www.motor.com/article.asp?article_ID=889
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ordogi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #972 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 13:22:40 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.18 csütörtök, 09:08:35
Hát igen, ezért kell előtte jól tájékozódni, hogy mit engedünk az ECU közelébe.
Van sok kókler „programozó” is, aki azt sem tudja mit csinál, csak letölti a progid, azt feltölti vhová, ott átírják, s mehetsz vissza a megkapott új programért. Ezekből kihajtani bármit…
Ja, a folyamatos aktív regen okozhatja, hogy pár ezer km alatt felhígul a motorolaj. De ehhez tényleg el kell rontani rendesen a dolgot.
Csak hogy ne haljak meg hülyén! Léci mondjátok meg, hogy mi az a GO. Több helyen felmerült, de gondoltam most már megkérdezem...
Előre is nagyon köszönöm!
ordogi
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #973 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 13:25:02 »
Idézetet írta: ordogi - 2012.10.18 csütörtök, 13:22:40
Csak hogy ne haljak meg hülyén! Léci mondjátok meg, hogy mi az a GO. Több helyen felmerült, de gondoltam most már megkérdezem...
Előre is nagyon köszönöm!
ordogi
gázolaj...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ordogi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #974 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 14:02:39 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.18 csütörtök, 13:25:02
gázolaj...
óriási.... kössz!
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #975 Dátum:
2012.10.19 péntek, 11:41:36 »
EGR adatok EGRdugó nélkül (+ a kelleéshánydugó téma boncolgatása)
Kiszedtem a dugót tegnap este. Ami furcsa volt: a kipuff felőli oldalon a karima szélén olajos szmötyi, középen némi koromlerakódás, de ami furcsább: benéztem a lukon a szívócsövembe, s most láttam a cső belsejét, hogy milyen színű, mert csak olajos takony volt rajta, a korom most nem takarta el annyira, hogy csak a koromréteget lássam. Tehát elvileg használnia kell a szívócső felőli dugózásnak. (2 nap alatt dugóval eltűnt a koromréteg onnan)
EGRadatok:
Hát dugó nélkül bizony pontosabban jár az EGR. Ma megint egy konstanst 110es etap volt, az elején némi gyorsulgatásokkal.
Indítás után még hideg motorral (33fok) is rögtön nyit kb 10-12%-ra, de kb +- 1-3% a hiba ilyenkor (szemben a dugózott 10-20%-kal)
Menet közben is kb 10-20% közötti a nyitás ebben a tartományban, s ilyenkor is +- 1-2% a hiba. Sokszor viszont 0-n áll!
A hiba dugó nélkül igazából csak terhelésváltásokkor szokott elmászni magasabb tartományokba.
Gyorsításnál szintén 80% körülre is nyit (így dugó nélkül sűrűbben), sőt többször is láttam 100% nyitási értéket! (dugóval ilyet nem láttam)
Padlógáznál ugyanúgy zár 0%-ra, hosszabb motorféknél szintén 0, ilyenkor a hiba a ford.szám fv-ében csökken kb 80%ról 50%ig (uez dugóval is)
Összefoglalva: dugóval az EGR kívánt érték ugyanannyi, de az EGRhiba elmászik a terhelésváltás nélküli üzemben 1-3%-ról 10-20%ra.
A fejtegetés előtt egy vázlat, hogy hogyan néz ki a kipufogó gáz visszavezetés (EGR rendszer):
A kipufogócsonkot egy U alakú cső köti össze a motor hátuljára szerelt EGR hűtővel. Az EGR hűtő másik oldalára van szerelve maga az EGR szelep, ez engedi a kipuffgázt tovább, vagy nemtovább. Az EGR szelep után van a kipuffgázvisszavezető cső, ez jön át hátulról a motor tetején, s van bekötve a szívócsőbe a pillangószelep után (felett).
Szóval az EGRhiba szívócsőnél dugózva némileg megnő.
Logikusan ez azért van, mert a dugó miatt van egy fojtás az EGRhűtőtől a dugóig tartó rendszerben, s ez csillapítja az EGRszelep mozgását.
Nekem ugye a kipuffgázvisszavezető cső szívócsőbe való torkollásánál van a dugó a motor elején. Kíváncsi lennék, ha csak a kipuffcsonkot az EGRhűtővel összekötő csőnél dugóznék, akkor mi lenne más?
Mert akkor meg csak a szívóoldal felől érné nyomás, ami az EGR nyitással szemben lenne, ergo mindig csak minuszos hibákat kapnék (nem tudna annyira kinyitni)
Tehát az EGR pozíció szabályozása akkor működik pontosan, ha meg van neki a kipufogó oldali és a szívó oldali nyomás érték is (ami üzemállapotoktól függően lehet +/- (szívás/nyomás) is)
Ezért a legtutibb ugye az lenne, ha mind a 2 helyre lenne rakva dugó, mert akkor effektíve csak a légköri nyomás csillapítaná mind a 2 oldalról. Csak ahhoz, hogy az EGRhűtőhöz én tegyek dugót, nekem szét kellene szedni a blokk balfelső részét: PCV csöveket, vezérműburkolatot, pár csövet s talán ennyi elég is, de nem egyszerű (mert etis is azzal kezd, hogy szedjem le a tűzfal feletti részt, de nem lehet/nincs értelme, mert nincs több hely ez által, egyébként is egy galaxy fotóját adja…).
A kipuffvisszavezető csőnek egyébként általánosságban csak a szívócső felőli vége olajos-kormos, az EGR felőli rész az csak kormos. Tehát nem kell a működéséhez semmi „kenés”. Ergo ILYEN szempontból mindegy hol dugózunk.
Az EGRhűtőnél dugózásnak viszont lenne annyi előnye, hogy a kipuffgázok 100%-a a turbót hajtaná, nem megy el egy bizonyos százalék az EGR rész felé, ahol a szívócsőnél dugózás miatt ez a gázmennyiség csak „leng” a csőben, fékezve az EGR működését.
S ehhez kapcsolódik az is, hogy kivett dugóval, nincs meg a hátbavágó érzés 2400-2500nál! (nincs az a „turbólyuk” érzés, mint dugóval)
Megy az autó, de nem vág úgy hátba, mint dugóval.
Viszont itt azt nem tudom, hogy
1.
amikor hátbavág az után több a nyomaték, mint eddig volt (ezért van hátbavágás),
2.
amikor hátbavág, az előtt kevesebb a nyomaték, mint dugó nélkül.
Gondolkodom, hogy hogyan tudnám lemérni.
Tavasszal fékpadon biztosan lemérjük ezt is, azt is. Egyelőre a torque-t nézegetem, hogy tudnék-e loggolni vmilyen módon, egy 3.ban alapjárattól gyorsulást (dugóval/dugónélkül), hogy legalább közelítő adatom legyen.
Ezt majd még kibogozom.
Most arra tippelek, hogy az 1. eset játszik, mert ha a szívócsőnél van a dugó, akkor padlógázon, ahol megjön a nyomás a turbótól, akkor nem tud elmenni a töltőnyomás egy része a kipuffgázvisszavezető csövön az EGR felé, hanem minden a motorba megy. (ugye ezért van,, hogy padlógázon zárnia kell az EGR-nek, mert ha nem, akkor a töltőnyomás nagyobb lenne, mint a kipuffgázok nyomása, így az áramlás iránya az lenne, hogy a friss levegő elindulna az EGR felé, s nyomná vissza friss levegővel a kipuffgázt a kipuff felé, ergo megfordulna minden: bypass (rövidzár) lenne a motorműködés szempontjából)
Szóval kell az első dugó is, meg kellene a hátsó is, ha minél jobban menteni akarjuk a turbót hajtó kipuffgáz nyomást is.
Ja és módosítom az EGRdugózott kipuffgázhőmérsékleti tapasztalatom: nem változik jelentősen dugóval (~110nél ~530fok így is- úgy is)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #976 Dátum:
2012.10.19 péntek, 20:17:20 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.19 péntek, 11:41:36
Egyelőre a torque-t nézegetem, hogy tudnék-e loggolni vmilyen módon, egy 3.ban alapjárattól gyorsulást (dugóval/dugónélkül), hogy legalább közelítő adatom legyen.
Ezt majd még kibogozom.
Na ez érdekel engem is, mert menet közben a telefon apró képernyőjére pillantgatni és kisilabizálni nem túl felhasználóbarát megoldás.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sved1K
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #977 Dátum:
2012.10.22 hétfő, 12:08:12 »
nem vagyok biztos benne, de mintha valamelyik hsz-ban azt olvastam volna, hogy 120K kornyeken cserelni kell a DPF-et? Ez valoban igy van??
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #978 Dátum:
2012.10.22 hétfő, 12:48:13 »
Idézetet írta: Sved1K - 2012.10.22 hétfő, 12:08:12
nem vagyok biztos benne, de mintha valamelyik hsz-ban azt olvastam volna, hogy 120K kornyeken cserelni kell a DPF-et? Ez valoban igy van??
Nem, ez a folyadékos dpfekre igaz. Dpf- et akkor kell cserélni, ha tönkremegy.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
tgyugyu
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #979 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 09:05:15 »
Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükségem.
1.8-as tdci MKIV elérte a 150 ezret és mivel nem én vagyok az első tulaja, cserélném a vezérműszíjat.
Mit kell ilyenkor még cserélnem?
Naplózva
MkIV. 1,8 tdci
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #980 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 09:06:56 »
Idézetet írta: tgyugyu - 2012.10.28 vasárnap, 09:05:15
Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükségem.
1.8-as tdci MKIV elérte a 150 ezret és mivel nem én vagyok az első tulaja, cserélném a vezérműszíjat.
Mit kell ilyenkor még cserélnem?
A feszítő görgőt, és estleg vízpumpa.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #981 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 09:13:13 »
Vizpumpát mindenképp cseréltess. Ugyanilyen motoroknál ezt a vízpumpát van hogy 90ezer km-re irják cserére.... Nem is értem hogy lehet ez a nagy különbség, bizonyára csak marketing.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #982 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 13:48:18 »
Idézetet írta: tgyugyu - 2012.10.28 vasárnap, 09:05:15
Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükségem.
1.8-as tdci MKIV elérte a 150 ezret és mivel nem én vagyok az első tulaja, cserélném a vezérműszíjat.
Mit kell ilyenkor még cserélnem?
Mindent amit a vezérműszíj hajt!
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
CsZoli
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #983 Dátum:
2012.10.29 hétfő, 10:48:52 »
Hamár vezérműszíj! Most, hogy hidegebb lett az idő, indítás után valamiféle nyikorgást hallok a motortérből. Ha hidegebb van, mondjuk 2-3 fok, akkor már egészen szépen zörög. Lehet ez valamelyik görgő esetleg?
Helytálló-e az a megállapítás, hogy ha a szíj hátulján teljesen jól kivehető az írás, akkor azt nemrég cserélték? Mikor megvettem le akartam cseréltetni, de azt mondta a szerelőm, hogy fölösleges, teljesen jó állapotú az. Majdnem 200 ezer van most benne. És ha a szíjat cserélték, nem cserélték volna le a görgőket? Német autó volt, ott azért ilyennel nem játszanak. Vagy mégis? (Ld. ungarische márkaszerviz)
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #984 Dátum:
2012.10.29 hétfő, 12:55:28 »
Idézetet írta: CsZoli - 2012.10.29 hétfő, 10:48:52
Hamár vezérműszíj! Most, hogy hidegebb lett az idő, indítás után valamiféle nyikorgást hallok a motortérből. Ha hidegebb van, mondjuk 2-3 fok, akkor már egészen szépen zörög. Lehet ez valamelyik görgő esetleg?
Helytálló-e az a megállapítás, hogy ha a szíj hátulján teljesen jól kivehető az írás, akkor azt nemrég cserélték? Mikor megvettem le akartam cseréltetni, de azt mondta a szerelőm, hogy fölösleges, teljesen jó állapotú az. Majdnem 200 ezer van most benne. És ha a szíjat cserélték, nem cserélték volna le a görgőket? Német autó volt, ott azért ilyennel nem játszanak. Vagy mégis? (Ld. ungarische márkaszerviz)
Le kell venni a szíjat, és megpörgetni a görgőket, h van e hangjuk. Szíjon látszik jó e. De most a hosszbordásról beszélünk!
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #985 Dátum:
2012.10.29 hétfő, 19:01:39 »
Sziasztok!
Nálatok mennyivel lett "traktorosabb" így a hidegben a gépjármű?
Nálam az alapjárati rázkódás is erősebb... bizonyára a motortartó bakok ridegsége miatt. 20-30 km után viszont már egész "nyárias"
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
CsZoli
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #986 Dátum:
2012.10.29 hétfő, 19:07:53 »
Idézetet írta: mondeofan - 2012.10.29 hétfő, 19:01:39
Sziasztok!
Nálatok mennyivel lett "traktorosabb" így a hidegben a gépjármű?
Nálam az alapjárati rázkódás is erősebb... bizonyára a motortartó bakok ridegsége miatt. 20-30 km után viszont már egész "nyárias"
Hát egy MTZ-től jobb.
Nekem valami nyikorgással indult a dolog, aztán most már zörög is. De csak olyan 1-2 percig, utána szépen jár, mint nyáron.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #987 Dátum:
2012.10.29 hétfő, 20:44:15 »
Idézetet írta: mondeofan - 2012.10.29 hétfő, 19:01:39
Sziasztok!
Nálatok mennyivel lett "traktorosabb" így a hidegben a gépjármű?
Nálam az alapjárati rázkódás is erősebb... bizonyára a motortartó bakok ridegsége miatt. 20-30 km után viszont már egész "nyárias"
Prémium üzemanyagot tankoltam és nem rángat.
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #988 Dátum:
2012.10.29 hétfő, 20:49:19 »
Idézetet írta: mondeofan - 2012.10.29 hétfő, 19:01:39
Sziasztok!
Nálatok mennyivel lett "traktorosabb" így a hidegben a gépjármű?
Nálam az alapjárati rázkódás is erősebb... bizonyára a motortartó bakok ridegsége miatt. 20-30 km után viszont már egész "nyárias"
Hát én lekopogom, de semmit nem vettem észre. Pöccre indult és semmi zöre nem jött belőle, ami új lenne. Pedig nekem a szabad ég alatt áll sajnos, m nincs garázsom!!!
Igaz most este kicsit elvittem meghajtani, h reggel is szépen induljon!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #989 Dátum:
2012.10.29 hétfő, 21:26:07 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2012.10.29 hétfő, 20:49:19
Hát én lekopogom, de semmit nem vettem észre. Pöccre indult és semmi zöre nem jött belőle, ami új lenne. Pedig nekem a szabad ég alatt áll sajnos, m nincs garázsom!!!
Igaz most este kicsit elvittem meghajtani, h reggel is szépen induljon!
nekem is csillag garázs van. azért a prémiumot megérdemli télen. hidd el más lesz.
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #990 Dátum:
2012.10.29 hétfő, 21:48:54 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.10.29 hétfő, 21:26:07
nekem is csillag garázs van. azért a prémiumot megérdemli télen. hidd el más lesz.
A rosseb tudja már, m mind mást mondtok. Múltkor direkt az üzemanyagos topicban egy közvélemény kutatást tartottam erről, h jobb e v sem, de igen felemás véleményt adtatok!
Te mit használsz? Milyen prémiumot?? Lehet írtad akkor is, de rövid a memóriám bocs!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #991 Dátum:
2012.10.29 hétfő, 22:33:35 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2012.10.29 hétfő, 21:48:54
A rosseb tudja már, m mind mást mondtok. Múltkor direkt az üzemanyagos topicban egy közvélemény kutatást tartottam erről, h jobb e v sem, de igen felemás véleményt adtatok!
Te mit használsz? Milyen prémiumot?? Lehet írtad akkor is, de rövid a memóriám bocs!
Ne keverd a benzines premiumot és a diesel prémiumot.
Akkor is azt mondtam amit most. Nyáron én semmilyen különbséget nem tapasztaltam, max, hogy egy picit símább az égés a prémium diesellel, de semmi egyéb. Télen a hidegben azonban van különbség. A prémium szépen indul hidegben is, nem dermed. nekem a csillag garázsban bizony tavaj a dermesztőben volt gondom az indítással a sima gázolajjal. Kicsit többet kellett köszörülni. Azonban a prémiummal mindig pöc röf indult.
ÖMV Alpesi és Shell V power Nitro +. ezeket ajánlom télre. Ha váltasz nyári gumira, akkor már tankolhatod a simát.
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #992 Dátum:
2012.10.29 hétfő, 22:52:48 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.10.29 hétfő, 22:33:35
Ne keverd a benzines premiumot és a diesel prémiumot.
Akkor is azt mondtam amit most. Nyáron én semmilyen különbséget nem tapasztaltam, max, hogy egy picit símább az égés a prémium diesellel, de semmi egyéb. Télen a hidegben azonban van különbség. A prémium szépen indul hidegben is, nem dermed. nekem a csillag garázsban bizony tavaj a dermesztőben volt gondom az indítással a sima gázolajjal. Kicsit többet kellett köszörülni. Azonban a prémiummal mindig pöc röf indult.
ÖMV Alpesi és Shell V power Nitro +. ezeket ajánlom télre. Ha váltasz nyári gumira, akkor már tankolhatod a simát.
Értem. Akkor megfogadom a tanácsod sztem!
Ezen ne múljon szegényemnek a nehéz reggelek!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #993 Dátum:
2012.10.29 hétfő, 23:40:11 »
Idézetet írta: tgyugyu - 2012.10.28 vasárnap, 09:05:15
Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükségem.
1.8-as tdci MKIV elérte a 150 ezret és mivel nem én vagyok az első tulaja, cserélném a vezérműszíjat.
Mit kell ilyenkor még cserélnem?
szíj + görgők + vízpumpa.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #994 Dátum:
2012.10.29 hétfő, 23:41:59 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2012.10.29 hétfő, 21:48:54
A rosseb tudja már, m mind mást mondtok. Múltkor direkt az üzemanyagos topicban egy közvélemény kutatást tartottam erről, h jobb e v sem, de igen felemás véleményt adtatok!
Te mit használsz? Milyen prémiumot?? Lehet írtad akkor is, de rövid a memóriám bocs!
ömv alpesit én is ajánlom.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
tgyugyu
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #995 Dátum:
2012.10.30 kedd, 07:44:08 »
Köszi mindenkinek
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.29 hétfő, 23:40:11
szíj + görgők + vízpumpa.
Naplózva
MkIV. 1,8 tdci
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #996 Dátum:
2012.10.30 kedd, 07:47:38 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2012.10.29 hétfő, 22:52:48
Értem. Akkor megfogadom a tanácsod sztem!
Ezen ne múljon szegényemnek a nehéz reggelek!
Nekem egyelőre gyönyörűen jár reggelente prémium dízel nélkül is. Igaz még csak 0 fok volt
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #997 Dátum:
2012.10.30 kedd, 08:53:36 »
2.2-es TDCi-sek figyelmébe:
A légszűrőnk nekünk ugye kerek, s mivel nem vízszintesen áll a motortérben, elég körülményes belerakni a szűrő betétet, úgy, hogy a betét aljának illeszkedni kell az alul kialakított profilba, valamint a szűrőház tetejének is pontosan illeszkedni kellene a betét közepébe.
Nekem pl legutóbb a szerviz rosszul rakta be a szűrőbetétet, ezért a betét gumi tetejét "megvágta" két helyen is a szűrő fedele... Így pedig szívhat a motor szűretlen levegőt is.
Ha nagyon nem megy pontosan berakni a betétet, akkor ki kell kapni az egész házat, berakni a betétet, teteje rá, s mehet vissza a 3 gumibabába, majd 2 cső is vissza.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #998 Dátum:
2012.10.30 kedd, 09:42:12 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.30 kedd, 08:53:36
2.2-es TDCi-sek figyelmébe:
A légszűrőnk nekünk ugye kerek, s mivel nem vízszintesen áll a motortérben, elég körülményes belerakni a szűrő betétet, úgy, hogy a betét aljának illeszkedni kell az alul kialakított profilba, valamint a szűrőház tetejének is pontosan illeszkedni kellene a betét közepébe.
Nekem pl legutóbb a szerviz rosszul rakta be a szűrőbetétet, ezért a betét gumi tetejét "megvágta" két helyen is a szűrő fedele... Így pedig szívhat a motor szűretlen levegőt is.
Ha nagyon nem megy pontosan berakni a betétet, akkor ki kell kapni az egész házat, berakni a betétet, teteje rá, s mehet vissza a 3 gumibabába, majd 2 cső is vissza.
Most szedjem szét megnézni?
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #999 Dátum:
2012.10.30 kedd, 09:44:22 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.10.30 kedd, 09:42:12
Most szedjem szét megnézni?
Miért, amikor azt mondom, hogy dugózom az egr-t, akkor Te is dugózod?
Mert ha igen, akkor szedd szét...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Oldalak:
1
...
13
14
15
16
17
18
19
[
20
]
21
22
23
24
25
26
27
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ