Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.30 kedd, 02:23:25 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 ... 296   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 4711149 alkalommal)
0 Felhasználó és 101 vendég van a témában
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #1150 Dátum: 2013.01.07 hétfő, 22:31:09 »

Sziasztok!

Jelenleg én is autóiparban dolgozom, több nagy gyárnak is beszállítunk, mint pl VW csoport, Bmw, Mercedes, Opel...

Összeségében, terméktől függetlenül elmondható, hogy az autógyárak a beszállítóinál éves szinten mint egy 5-10%-os árcsökkenést harcolnak ki, ugyanazon termékből... ezt a jobb hatékonysággal, korszerűbb technológiával....stb próbálják a beszállítok kompenzálni. Sajnos legtöbb esetben az alapanyag (ami a legnagyobb értéket teszi ki a termék árából) próbálják olcsóbbra cserélni, kísérletezni vele.

Nekem lenne néhány negatív példám, de nem szeretném a titoktartási kötelezettségemet megszegni Smiley

Összegezve, nem gondolnám, hogy minden terméknél a gyári a legjobb... talán a legkézenfoghatóbb példa az autógumi. A gyártók nem a piacon levő legjobb gumikkal adják ki autóikat, itt talán a megfelelő minőség mellett az ár a legdöntőbb. Gondolom így vannak az egyes olajoknál, folyadékoknál is...


Üdv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1151 Dátum: 2013.01.07 hétfő, 22:32:36 »

Sziasztok!
Jelenleg én is autóiparban dolgozom, több nagy gyárnak is beszállítunk, mint pl VW csoport, Bmw, Mercedes, Opel...
Összeségében, terméktől függetlenül elmondható, hogy az autógyárak a beszállítóinál éves szinten mint egy 5-10%-os árcsökkenést harcolnak ki, ugyanazon termékből... ezt a jobb hatékonysággal, korszerűbb technológiával....stb próbálják a beszállítok kompenzálni. Sajnos legtöbb esetben az alapanyag (ami a legnagyobb értéket teszi ki a termék árából) próbálják olcsóbbra cserélni, kísérletezni vele.
Nekem lenne néhány negatív példám, de nem szeretném a titoktartási kötelezettségemet megszegni Smiley
Összegezve, nem gondolnám, hogy minden terméknél a gyári a legjobb... talán a legkézenfoghatóbb példa az autógumi. A gyártók nem a piacon levő legjobb gumikkal adják ki autóikat, itt talán a megfelelő minőség mellett az ár a legdöntőbb. Gondolom így vannak az egyes olajoknál, folyadékoknál is...
Üdv.: Peti
olajból élsz?
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #1152 Dátum: 2013.01.08 kedd, 08:01:38 »

olajból élsz?
Nem, csupán egy 600 féle terméket gyártó cégnél dolgozom, ami kimondottan az autógyártáshoz kapcsolódik.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1153 Dátum: 2013.01.08 kedd, 08:12:06 »

Nem, csupán egy 600 féle terméket gyártó cégnél dolgozom, ami kimondottan az autógyártáshoz kapcsolódik.
Ebből hány fajta kenőolajat gyártotok?
Naplózva
peter.turak
Vendég
« Új hozzászólás #1154 Dátum: 2013.01.08 kedd, 08:17:04 »

Sziasztok!

Egy 2006-os focus 2.0 Tdci nehezen indul 0-10C°-ban. Izzítólámpa elalszik, majd indítózok, de vagy nem indul be, vagy mintha 1 v. 2 henger indulna el. Ilyenkor a fordulatszám kb 200-300/perc, erősen rángatózik. Gázadásra nem reagál és általában pár másodperc múlva leáll. hibalámpa nincs, általában 4 – 6. ik próbálkozásra indul be hatalmas fekete füstfelleg közepette. Beindulást követően egyenletes alapjárat, nincs füst, nagyon jól húz minden OK. Azt figyeltem meg, hogy ha kint van kemény mínuszokban, vagy +10C° felett van a hőmérséklet és nincs magas páratartalom, akkor nem fordul elő ez a bizonytalanság. Ezt 0-km-es kora óta csinálja, azóta többször volt a kecskeméti Ford szakszervízben, ahol cseréltek nagynyomású szivattyút, egr-szelepet, vezérműtengely jeladót, 4db porlasztót, meg mindenfélét, de nem sikerült kijavítani a hibát. Azóta a garancia rég lejárt. És mivel ősszel megint előjött ez a jelenség, gondoltam megírom itt, hátha tudja valaki a megoldást. Köszi

Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #1155 Dátum: 2013.01.08 kedd, 10:12:54 »

Sziasztok!

Egy 2006-os focus 2.0 Tdci nehezen indul 0-10C°-ban. Izzítólámpa elalszik, majd indítózok, de vagy nem indul be, vagy mintha 1 v. 2 henger indulna el. Ilyenkor a fordulatszám kb 200-300/perc, erősen rángatózik. Gázadásra nem reagál és általában pár másodperc múlva leáll. hibalámpa nincs, általában 4 – 6. ik próbálkozásra indul be hatalmas fekete füstfelleg közepette. Beindulást követően egyenletes alapjárat, nincs füst, nagyon jól húz minden OK. Azt figyeltem meg, hogy ha kint van kemény mínuszokban, vagy +10C° felett van a hőmérséklet és nincs magas páratartalom, akkor nem fordul elő ez a bizonytalanság. Ezt 0-km-es kora óta csinálja, azóta többször volt a kecskeméti Ford szakszervízben, ahol cseréltek nagynyomású szivattyút, egr-szelepet, vezérműtengely jeladót, 4db porlasztót, meg mindenfélét, de nem sikerült kijavítani a hibát. Azóta a garancia rég lejárt. És mivel ősszel megint előjött ez a jelenség, gondoltam megírom itt, hátha tudja valaki a megoldást. Köszi



Ha garanciális időn belül jelezted anno, akkor jó (gondolom a cserék gariban mentek).
Az egy kicsit probléma, hogy kihúztad a gariidőből, bár ugye nem konstans áll fent a hiba. (Nekem is volt ilyen, ezért mentem be direkt a gari lejárta előtt 2 héttel, s vetettem fel minden hibát újra.)
Sztem ülj le, írj egy szép A4-es méretű kérelmet. Címezd a FordKecskemétnek, meg a FKKE Kft-nek.
Kérelmezd az autóban a motorcserét. Írd le, hogy mióta mi a baja, milyen javítások történtek azóta; s a hiba jelenleg is hogyan áll fent, mik a tünetek.
Kérj időpontot, hogy mikorra viheted (mikorra rendelik be az új motort), kérj téjékoztatást, hogy mennyi ideig tart a csere. Írd le, hogy a csere idejére az autóddal műszakilag és méretileg legalább egyenértékű kocsit kérsz csereautónak.
Fontos: Szögezd le előre, hogy amennyiben olyan járulékos alkatrészeket is cserélni kell, ami egyébként kopó alkatrésznek számít, annak Te nem vállalod a költségét, mert az autó egyéb alkatrészei egyébként jók, cserére nem szorulnak, s egyébként is minden ilyen alkatrész most lett cserélve!
Kérjél tájékoztatást arra vonatkozólag, hogy ha nem a házadtól viszik el tréleren az autót, hanem Neked kell majd utána szaladgálni, akkor ez ebből adódó munkakiesést úgy a saját részedről, mint a céged részéről ki fogja megtéríteni (kinek lehet beszámlázni).
Várod sürgős válaszukat. Tisztelettel.
(csak bátran, anno egy hasonlót végigvittem máshol)

Vagy ha nincs kedved ilyesmihez, vidd el a totalcar-os szakihoz.
Az előbb linkeltem: http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/01/05/komputercsere_300_ezerert_azt_ne/

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #1156 Dátum: 2013.01.08 kedd, 15:38:26 »

Ebből hány fajta kenőolajat gyártotok?

Egy félét sem, saját tapasztalataimból, általánosságban mondtam.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1157 Dátum: 2013.01.08 kedd, 19:03:27 »

Nem hiszem, hogy a hegyi terhelés tett be neki, hanem inkább az onnan hazavezető út, nagyon meleg volt, akkor éreztem, hogy erőtlen.

Nem túl nagy motor, meleg és terhelés.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
glutamin
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38



E-mail
« Új hozzászólás #1158 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 11:36:12 »

Sziasztok!

MK4-es mondeoban 1.8 TDCi 8v 100LE motorban hol van a gázolajszűrő, milyen gyakran javaolst a cseréje, valamint milyen márkát javasoltok? A Mann-Filter ha jól néztem 15e Ft magasságban van. Ez elég soknak tűnik, de gagyit sem akarok bele, mert akkor meg az adagolórendszer nem fog örülni.

Másik kérdésem is lenne. Mik a tapasztalatok a SHELL, esetleg OMV féle kénmentes gázolajjal? Érdemes ilyet tankolni? Én egy telitankot kipróbáltam, egy minimális fogyasztáscsökkenést vettem észre. Érdemes esetleg alkalmanként ilyet tankolin, hogy tisztítsa kicsit az injektorokat? Vagy ez inkább csak a lerakódásokat előzni meg és a már meglévőt nem befolyásolja?
Naplózva

Mondi MK4 1.6 tdci
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #1159 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 12:05:05 »

Sziasztok!

MK4-es mondeoban 1.8 TDCi 8v 100LE motorban hol van a gázolajszűrő, milyen gyakran javaolst a cseréje, valamint milyen márkát javasoltok? A Mann-Filter ha jól néztem 15e Ft magasságban van. Ez elég soknak tűnik, de gagyit sem akarok bele, mert akkor meg az adagolórendszer nem fog örülni.

Másik kérdésem is lenne. Mik a tapasztalatok a SHELL, esetleg OMV féle kénmentes gázolajjal? Érdemes ilyet tankolni? Én egy telitankot kipróbáltam, egy minimális fogyasztáscsökkenést vettem észre. Érdemes esetleg alkalmanként ilyet tankolin, hogy tisztítsa kicsit az injektorokat? Vagy ez inkább csak a lerakódásokat előzni meg és a már meglévőt nem befolyásolja?
Bárhol tankolsz az összes üzemanyag kénmentes, de Stealt tudna mesélni erről. A 15e. nagyon sok a szűrőért a gyári is majdnem csak a fele.
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #1160 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 21:20:11 »

Sziasztok!

MK4-es mondeoban 1.8 TDCi 8v 100LE motorban hol van a gázolajszűrő, milyen gyakran javaolst a cseréje, valamint milyen márkát javasoltok? A Mann-Filter ha jól néztem 15e Ft magasságban van. Ez elég soknak tűnik, de gagyit sem akarok bele, mert akkor meg az adagolórendszer nem fog örülni.

Másik kérdésem is lenne. Mik a tapasztalatok a SHELL, esetleg OMV féle kénmentes gázolajjal? Érdemes ilyet tankolni? Én egy telitankot kipróbáltam, egy minimális fogyasztáscsökkenést vettem észre. Érdemes esetleg alkalmanként ilyet tankolin, hogy tisztítsa kicsit az injektorokat? Vagy ez inkább csak a lerakódásokat előzni meg és a már meglévőt nem befolyásolja?
Helló!

Bár nekem nem 100Le, hanem 125, de mivel 1.8-as sztem mind2-nek ugyanott!!
Szal sztem Neked is elől a motortérben lesz a turbo és az aksi között, asszem közvetlen az aksi mellett lesz ha szembe állsz a kocsival akkor az aksitól balra, egy fekete henger alakú dobozban, amire egy pipa alakú cső megy rá!! DE ha magad akarod cserélni figyelj arra, h nincs elektromos pumpa, szal Neked kell légtelenítened miután kicserélted. Töltsd fel gázolajjal, kicsit folyjon is ki!!

Sztem a 15 ezer sok! Én 5ezerért vettem és sztem az is ugyanolyan jó!!!
Márkaszervízben meg 7ezerért raknak bele ford-at, ha jól emlékszem!!!
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #1161 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 22:00:09 »

Sziasztok!

MK4-es mondeoban 1.8 TDCi 8v 100LE motorban hol van a gázolajszűrő, milyen gyakran javaolst a cseréje, valamint milyen márkát javasoltok? A Mann-Filter ha jól néztem 15e Ft magasságban van. Ez elég soknak tűnik, de gagyit sem akarok bele, mert akkor meg az adagolórendszer nem fog örülni.

Másik kérdésem is lenne. Mik a tapasztalatok a SHELL, esetleg OMV féle kénmentes gázolajjal? Érdemes ilyet tankolni? Én egy telitankot kipróbáltam, egy minimális fogyasztáscsökkenést vettem észre. Érdemes esetleg alkalmanként ilyet tankolin, hogy tisztítsa kicsit az injektorokat? Vagy ez inkább csak a lerakódásokat előzni meg és a már meglévőt nem befolyásolja?

Mann-t,  8ért is be lehet szerezni.
Az jobb, mint a gyári!
Naplózva
developer
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



« Új hozzászólás #1162 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 22:53:34 »

Mann-t,  8ért is be lehet szerezni.
Az jobb, mint a gyári!


Mann gyártja a Fordnak is nem?
Naplózva

2008 MKIV 2.0 TDCI Ghia Turnier
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #1163 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 22:59:42 »

Mann gyártja a Fordnak is nem?
Bent meloban megvan hogy mi a gyarija. Nem emlekszem, de valami hulye nevu remlik Smiley
Naplózva
Fari
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115


farz@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1164 Dátum: 2013.01.11 péntek, 11:53:02 »

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni mire, kell, odafigyelni vásárláskor nem akarok nagyon beszívni vele. Igazából benzinest nézegettem MK4 most adtam el a MK3 nekem TDDI volt a 8év alatt kuplung, szervo szivattyú más problémám nem volt. Viszont a TDCI motoros rengeteg van eladó gondolom kinti a 90% a, kilométer sem nagyon hihető kérdésem az lenne akinek ilyen kocsija van mik a problémák vele? Néztem S-Max 88e km és a kormányon alig volt bőr szóval elég gyanús volt még annak is aki nem foglalkozik vele. Melyik a jobb motor a 2.0 vagy 1.8 TDCI milyen a kuplung mennyit bírnak, turbó, porlasztók mik a tapasztalatok? Érdemes e venni márkakereskedésben esetleg alváz szám alapján le lehet kérni a kocsi elő életéről adatokat.
Előre is köszönöm.

 worship
Naplózva

Smiley MKIII 2001 TDDI  Smiley
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1165 Dátum: 2013.01.11 péntek, 12:25:05 »

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni mire, kell, odafigyelni vásárláskor nem akarok nagyon beszívni vele. Igazából benzinest nézegettem MK4 most adtam el a MK3 nekem TDDI volt a 8év alatt kuplung, szervo szivattyú más problémám nem volt. Viszont a TDCI motoros rengeteg van eladó gondolom kinti a 90% a, kilométer sem nagyon hihető kérdésem az lenne akinek ilyen kocsija van mik a problémák vele? Néztem S-Max 88e km és a kormányon alig volt bőr szóval elég gyanús volt még annak is aki nem foglalkozik vele. Melyik a jobb motor a 2.0 vagy 1.8 TDCI milyen a kuplung mennyit bírnak, turbó, porlasztók mik a tapasztalatok? Érdemes e venni márkakereskedésben esetleg alváz szám alapján le lehet kérni a kocsi elő életéről adatokat.
Előre is köszönöm.

 worship

Csak 2.0 tdci-t nézz. (Vagy 2.2). Faterében most volt 190 ezer, most köhögött ki a dpf, de turbó, kuplung, porlasztók, még a gyári...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Fari
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115


farz@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1166 Dátum: 2013.01.11 péntek, 12:44:14 »

Csak 2.0 tdci-t nézz. (Vagy 2.2). Faterében most volt 190 ezer, most köhögött ki a dpf, de turbó, kuplung, porlasztók, még a gyári...

és mennyibe fájt a csere?
Naplózva

Smiley MKIII 2001 TDDI  Smiley
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1167 Dátum: 2013.01.11 péntek, 12:48:57 »

és mennyibe fájt a csere?


Nem releváns, mivel szerintem az egy félig szervízes lehúzás volt...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #1168 Dátum: 2013.01.11 péntek, 16:46:35 »

Csak 2.0 tdci-t nézz. (Vagy 2.2). ...
miért is?
Naplózva

Fekete bálna
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1169 Dátum: 2013.01.11 péntek, 17:01:57 »

miért is?


Mert az nem Ford és megbízható motor.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
gezaguszti
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186


Ford mániás érdeklődő


E-mail
« Új hozzászólás #1170 Dátum: 2013.01.11 péntek, 18:27:59 »

Mert az nem Ford és megbízható motor.
Ugyanazzal a 2.0-ás motorral szerelik a Mazda és a Volvo egyes típusait is és újabb konstrukció mint az 1.8 TDCI.
Én is nemrég vettem, de az 1.8-ról mindenki lebeszélt. Valószínűleg nem véletlenül olcsóbb mint a 2.0-es.
Ha visszaolvasgatsz a fórumban, akkor is ezt fogod látni. Én is itt tájékozódtam hónapokig mielőtt vásároltam.
Naplózva

Ford Mondeo MK-II 1.8 TD
Ford Transit 2.2 TDCI 3300
Ford Mondeo MK-IV 2.0 TDCI
Ford Mondeo MK-V 2.0 TDCI Titánium jelenleg
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #1171 Dátum: 2013.01.11 péntek, 18:46:25 »

Nem releváns, mivel szerintem az egy félig szervízes lehúzás volt...


Istenem de szépen fogalmaztál Tomi, tuti közel állsz a joghoz Smiley
Naplózva
Sved1K
Vendég
« Új hozzászólás #1172 Dátum: 2013.01.11 péntek, 19:39:05 »

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni mire, kell, odafigyelni vásárláskor nem akarok nagyon beszívni vele. Igazából benzinest nézegettem MK4 most adtam el a MK3 nekem TDDI volt a 8év alatt kuplung, szervo szivattyú más problémám nem volt. Viszont a TDCI motoros rengeteg van eladó gondolom kinti a 90% a, kilométer sem nagyon hihető kérdésem az lenne akinek ilyen kocsija van mik a problémák vele? Néztem S-Max 88e km és a kormányon alig volt bőr szóval elég gyanús volt még annak is aki nem foglalkozik vele. Melyik a jobb motor a 2.0 vagy 1.8 TDCI milyen a kuplung mennyit bírnak, turbó, porlasztók mik a tapasztalatok? Érdemes e venni márkakereskedésben esetleg alváz szám alapján le lehet kérni a kocsi elő életéről adatokat.
Előre is köszönöm.

 worship

ez mar ugyan volt linkelve a forumon, de most idepasszol, olvasd el, erdekes:  http://totalcar.hu/tesztek/2012/11/28/tuti_vetel/
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1173 Dátum: 2013.01.12 szombat, 12:46:39 »

Melyik a jobb motor a 2.0 vagy 1.8 TDCI milyen a kuplung mennyit bírnak, turbó, porlasztók mik a tapasztalatok?

1,8-ast ne vegyél... egyrészt 8 szelepes, másrészt kevés ehhez az autóhoz, és nem is fejlesztették annyira, mint a 2,0-ást.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #1174 Dátum: 2013.01.12 szombat, 15:07:00 »

Tetszik amikor személyes tapasztalatok nélkül alakulnak ki határozott, szinte megkérdőjelezhetetlen vélemények.  Wink

Szerintem akkor tudunk valakinek legtöbbet segíteni, ha elsősorban a saját tapasztalatainkat osztjuk meg.
Persze mindenkinek lehet véleménye mindenről, sőt ez nagyon jó dolog, de nem biztos, hogy ezek a vélemények tényeken alapulnak.
Én azt tudom tanácsolni, hogy nyugodtan lehet 1,8 TDCI-t választani, ha abból találsz ellenőrizhető, jó állapotú gépet! eljen
Sőt egy alacsony felszereltségű, de keveset futott ismert előéletű autóért nyugodan kiadhatsz százezrekkel többet mint egy bizonytalan -tehát vélhetően rovott- múltú  fullosért! Persze ha magadnak veszed és nem gondot akarsz! Ha  másoknak akarsz megfeleni akkor a minél hosszabb felszereltségi lista és a lehető legnagyobb motor a cél.
Ha a meghibásodások jellegére és gyakoriságára kiváncsi valaki akkor olvasgasson vissza a fórumban, aztán döntse el, elemezze milyen kivitelnél, milyen gyakori hibák fordulnak elő.
A belinkelt totálcar-os cikk sok mindenre jó, de vásárlási tanácsadónak semmikép! hehe
Üdv!

Naplózva

Fekete bálna
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1175 Dátum: 2013.01.12 szombat, 15:25:13 »

Tetszik amikor személyes tapasztalatok nélkül alakulnak ki határozott, szinte megkérdőjelezhetetlen vélemények.  Wink

Szerintem akkor tudunk valakinek legtöbbet segíteni, ha elsősorban a saját tapasztalatainkat osztjuk meg.
Persze mindenkinek lehet véleménye mindenről, sőt ez nagyon jó dolog, de nem biztos, hogy ezek a vélemények tényeken alapulnak.
Én azt tudom tanácsolni, hogy nyugodtan lehet 1,8 TDCI-t választani, ha abból találsz ellenőrizhető, jó állapotú gépet! eljen
Sőt egy alacsony felszereltségű, de keveset futott ismert előéletű autóért nyugodan kiadhatsz százezrekkel többet mint egy bizonytalan -tehát vélhetően rovott- múltú  fullosért! Persze ha magadnak veszed és nem gondot akarsz! Ha  másoknak akarsz megfeleni akkor a minél hosszabb felszereltségi lista és a lehető legnagyobb motor a cél.
Ha a meghibásodások jellegére és gyakoriságára kiváncsi valaki akkor olvasgasson vissza a fórumban, aztán döntse el, elemezze milyen kivitelnél, milyen gyakori hibák fordulnak elő.
A belinkelt totálcar-os cikk sok mindenre jó, de vásárlási tanácsadónak semmikép! hehe
Üdv!



Volt 1.8 d orionunk, illetve 1.8 tdci Focus II. Szóval?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #1176 Dátum: 2013.01.12 szombat, 15:55:50 »

Volt 1.8 d orionunk, illetve 1.8 tdci Focus II. Szóval?
Szóval milyen személyes tapasztalataid vannak az 1,8 tdci mk4-gyel? wave
Naplózva

Fekete bálna
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #1177 Dátum: 2013.01.12 szombat, 16:13:10 »

Szóval milyen személyes tapasztalataid vannak az 1,8 tdci mk4-gyel? wave
Így van. Nem szabad kiindulni régebbi generációkból és más márkák 1.8-as hibáiból!
Eddig mindenki csak olvasott arról, h ilyen *** meg olyan *** az 1.8-as. De eddig nem olvastam olyan hozzászólást, amiben vki a saját tapasztalatát írná le a IV-es 1.8 TDCI-ről! Sőt még sztem olyat sem olvastam -de javítsatok ki ha tévedek- hogy vki egy másik embertől hallotta volna, h milyen *** tapasztalatai vannak az 1.8-ról, amelyeket évek során gyűjtött össze!!
Persze ettől még nem mondom azt, h jobb az 1.8-as, mint a 2.0-es, meg azt sem hogy jó az 1.8-as, de ezt a túlzott negatív propagandát is rossz olvasni, főleg h nekem az van!  eplus2

Remélem ezek a rémhírek nem fognak beigazolódni, de amit tapasztalok majd az idő során az 1.8-asval, azokat majd itt mindig megosztom!
Egyenlőre csak a b.a.l.f.a.sz go szűrő cseréből előjövő légtömegmérő jeladó hibáját tudom megemlíteni, igaz még csak 5 hónapja van meg az autó!
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1178 Dátum: 2013.01.12 szombat, 18:24:02 »

1,8-ast ne vegyél... egyrészt 8 szelepes, másrészt kevés ehhez az autóhoz, és nem is fejlesztették annyira, mint a 2,0-ást.
Simán jó az 1,8-as is, teljesen indokolatlanul van lefikázva...szoktak hozzám hozni c-max 1,8 tdci-t..250e van benn semmi baja, nem hangosabb és nem is rezonál jobban mint a 2.0-ás, bőven elég az ereje mindenre, még a mondeohoz is.
Már lehet 1,6-os TDCi-t is kapni mondeoban az is elég akkor az 1,8 miért ne lenne az?
Az meg, hogy 8 szelepes csak jobb mint rosszabb! Feltöltős dízelben legalábbis mindenképp...aki meg pörgős motort akar, van benzines honda a piacon.. eplus2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1179 Dátum: 2013.01.12 szombat, 18:40:13 »

Simán jó az 1,8-as is, teljesen indokolatlanul van lefikázva...szoktak hozzám hozni c-max 1,8 tdci-t..250e van benn semmi baja, nem hangosabb és nem is rezonál jobban mint a 2.0-ás, bőven elég az ereje mindenre, még a mondeohoz is.
Már lehet 1,6-os TDCi-t is kapni mondeoban az is elég akkor az 1,8 miért ne lenne az?
Az meg, hogy 8 szelepes csak jobb mint rosszabb! Feltöltős dízelben legalábbis mindenképp...aki meg pörgős motort akar, van benzines honda a piacon.. eplus2

Az 1,8-as egy régi-régi motor, közel nem fejlesztették annyira, mint az 1,6-ost, és a 2,0-ást.
Az igaz, hogy turbós motornál nincs akkora jelentősége, hogy 8 v 16 szelepes, de azért ez egy elég komoly visszalépés.
Az 1,8-as volt dpf-fel? Vagy mind az? Mert a korai árlistában dpf nélkül volt.
A mostaniban meg neincs is benne, azaz valószínűleg eu5-öt már nem tudja.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1180 Dátum: 2013.01.12 szombat, 18:41:24 »

Simán jó az 1,8-as is, teljesen indokolatlanul van lefikázva...szoktak hozzám hozni c-max 1,8 tdci-t..250e van benn semmi baja, nem hangosabb és nem is rezonál jobban mint a 2.0-ás, bőven elég az ereje mindenre, még a mondeohoz is.
Már lehet 1,6-os TDCi-t is kapni mondeoban az is elég akkor az 1,8 miért ne lenne az?
Az meg, hogy 8 szelepes csak jobb mint rosszabb! Feltöltős dízelben legalábbis mindenképp...aki meg pörgős motort akar, van benzines honda a piacon.. eplus2
én azért szeretem 3000 fölé pörgetni vigyor3 ott már jobb a 16 szelep...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1181 Dátum: 2013.01.12 szombat, 18:50:50 »

Az 1,8-as egy régi-régi motor, közel nem fejlesztették annyira, mint az 1,6-ost, és a 2,0-ást.
Az igaz, hogy turbós motornál nincs akkora jelentősége, hogy 8 v 16 szelepes, de azért ez egy elég komoly visszalépés.
Az 1,8-as volt dpf-fel? Vagy mind az? Mert a korai árlistában dpf nélkül volt.
A mostaniban meg neincs is benne, azaz valószínűleg eu5-öt már nem tudja.
Azért mert régi, már rossz is?  Te tudod..szerintem nem. Közvetlenes dízelnél az égésteret fejlesztik, ezt megtették, új hengerfej, új dugók hajtókarok stb.
cammon rail befecskendezés sokadik generációs, elektromosan vezérelt kiváló turbó...asszem már nem gyártják de nem rossz, jó vele menni.
Az hogy nincs benne dpf meg isteni szerencse..a regenerálással, dugulással, olajhigulással meg mindenféle szharral tönkretett motorok teljes élettartam alatt jobban terhelik a környezetet, mint a normális dízelek.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1182 Dátum: 2013.01.12 szombat, 18:57:55 »

Azért mert régi, már rossz is?  Te tudod..szerintem nem. Közvetlenes dízelnél az égésteret fejlesztik, ezt megtették, új hengerfej, új dugók hajtókarok stb.
cammon rail befecskendezés sokadik generációs, elektromosan vezérelt kiváló turbó...asszem már nem gyártják de nem rossz, jó vele menni.
Az hogy nincs benne dpf meg isteni szerencse..a regenerálással, dugulással, olajhigulással meg mindenféle szharral tönkretett motorok teljes élettartam alatt jobban terhelik a környezetet, mint a normális dízelek.

Nem, attól még nem lenne rossz, de nekem hiányzik a 16 szelep.
Magát az égésteret szerintem nem is kellett volna változtatni, hanem csak szoftveresen kellett volna fejlesztgetni.
De az is lehet, hogy jócskán zsebbe kellett volna nyúlni, hogy összejöjjön az eu5.
Olajhígulás: nekem a vesszőparipám a környezetvédelem. A jelen pillanatban tán még akár igazad is van, de szerintem előbb-utóbb megtalálják a megoldást, és az már más tészta lesz.
Tehát, én pártolom a fejlődést. Ha belegondolsz, a benzinesek is átmentek egy komoly fejlődésen, pl lamda.
A végeredmény egész jó.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1183 Dátum: 2013.01.12 szombat, 18:58:53 »

én azért szeretem 3000 fölé pörgetni vigyor3 ott már jobb a 16 szelep...
Pedig a dízel ott már értelmét veszti... Undecided Arra vannak más üzemanyaggal működő turbós rakéták.. eplus2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1184 Dátum: 2013.01.12 szombat, 19:03:19 »

Pedig a dízel ott már értelmét veszti... Undecided Arra vannak más üzemanyaggal működő turbós rakéták.. eplus2

a gyáriak vigyor3 egy normális turboval meg onnan kezdenek élni nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1185 Dátum: 2013.01.12 szombat, 19:14:40 »

a gyáriak vigyor3 egy normális turboval meg onnan kezdenek élni nyes
Aztán eszik 12-t mint egy turbós benzines, és az is megy úgy, csak az lent is..ezért veszti értelmét...
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
husi1986
Vendég
« Új hozzászólás #1186 Dátum: 2013.01.12 szombat, 19:15:40 »

Sziasztok!
2.0-ás eur5-ös 116le/300nm van vki másnak is rajtam kívül?Ha igen van olyan aki már rakatott bele vmi "élénkítő" bevatkozást (chip,box stb.)?
Naplózva
gezaguszti
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186


Ford mániás érdeklődő


E-mail
« Új hozzászólás #1187 Dátum: 2013.01.12 szombat, 19:38:11 »

Tetszik amikor személyes tapasztalatok nélkül alakulnak ki határozott, szinte megkérdőjelezhetetlen vélemények.  Wink

Szerintem akkor tudunk valakinek legtöbbet segíteni, ha elsősorban a saját tapasztalatainkat osztjuk meg.
Persze mindenkinek lehet véleménye mindenről, sőt ez nagyon jó dolog, de nem biztos, hogy ezek a vélemények tényeken alapulnak.
Én azt tudom tanácsolni, hogy nyugodtan lehet 1,8 TDCI-t választani, ha abból találsz ellenőrizhető, jó állapotú gépet! eljen
Sőt egy alacsony felszereltségű, de keveset futott ismert előéletű autóért nyugodan kiadhatsz százezrekkel többet mint egy bizonytalan -tehát vélhetően rovott- múltú  fullosért! Persze ha magadnak veszed és nem gondot akarsz! Ha  másoknak akarsz megfeleni akkor a minél hosszabb felszereltségi lista és a lehető legnagyobb motor a cél.
Ha a meghibásodások jellegére és gyakoriságára kiváncsi valaki akkor olvasgasson vissza a fórumban, aztán döntse el, elemezze milyen kivitelnél, milyen gyakori hibák fordulnak elő.
A belinkelt totálcar-os cikk sok mindenre jó, de vásárlási tanácsadónak semmikép! hehe
Üdv!


Teljesen igazat adok Zzoli-nak, mindenki a maga lovát dicséri. Szerintem mindkettőt ki kell próbálni aztán dönteni.
Biztosan mindkettőnek megvannak a gyerekbetegségei, amelyek csak a használat során jönnek ki, de az sem mindegy, hogy milyen a használat. Lehet ez öreguras nyugodt kímélő használat és lehet padlógázas versenyzős használat is.
Egyébként a kevés vagy nem kevés motorról annyit, hogy megtaláltam egy oktatási anyagot, amit a feleségem kapott még akkor amikor Fordokat értékesített és aszerint a két motor nyomatékgörbéje megegyezik. Ezt én sem értettem, mert amikor próbáltam mindkét típust akkor nekem úgy tűnt, hogy az 1.8-as nagyobb fordulaton éled mint a 2.0-es.
De mindezek ellenére nekem az 1.8-as sem tűnt kevésnek. Igazán a fórumon leírtak és néhány szerelő véleménye erősítette meg bennem, hogy 2.0-est vegyek, valamint az amit már korábban is leírtam, hogy több ismert típusban is ez van. De ha 1.8-asból találtam volna olyat ami igazán tetszik, akkor azt sem zártam volna ki. Nekem az előző Mondeom 1.8-as TD, de a régi generációkhoz véleményem szerint nem lehet ezeket a CR diesel motorokat hasonlítani. Bár az öreg  még mindig nem lepődik meg a -10 fokos reggelektől sem.
Véleményem szerint is az ellenőrizhető előélet a legfontosabb és nem az extrák, vagy az 1.8-as vagy 2.0-es motor.
Naplózva

Ford Mondeo MK-II 1.8 TD
Ford Transit 2.2 TDCI 3300
Ford Mondeo MK-IV 2.0 TDCI
Ford Mondeo MK-V 2.0 TDCI Titánium jelenleg
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #1188 Dátum: 2013.01.12 szombat, 20:36:42 »

Pedig a dízel ott már értelmét veszti... Undecided Arra vannak más üzemanyaggal működő turbós rakéták.. eplus2

Így van!!!! Azon a határon már csak max nagy hangja van, de nem húz jobban!!! Még a 2.5-ös 190LE-s Nissan Navarra sem!!! PEdig abba apám van bika!!! Cheesy
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #1189 Dátum: 2013.01.12 szombat, 20:41:14 »

Teljesen igazat adok Zzoli-nak, mindenki a maga lovát dicséri. Szerintem mindkettőt ki kell próbálni aztán dönteni.
Biztosan mindkettőnek megvannak a gyerekbetegségei, amelyek csak a használat során jönnek ki, de az sem mindegy, hogy milyen a használat. Lehet ez öreguras nyugodt kímélő használat és lehet padlógázas versenyzős használat is.
Egyébként a kevés vagy nem kevés motorról annyit, hogy megtaláltam egy oktatási anyagot, amit a feleségem kapott még akkor amikor Fordokat értékesített és aszerint a két motor nyomatékgörbéje megegyezik. Ezt én sem értettem, mert amikor próbáltam mindkét típust akkor nekem úgy tűnt, hogy az 1.8-as nagyobb fordulaton éled mint a 2.0-es.
De mindezek ellenére nekem az 1.8-as sem tűnt kevésnek. Igazán a fórumon leírtak és néhány szerelő véleménye erősítette meg bennem, hogy 2.0-est vegyek, valamint az amit már korábban is leírtam, hogy több ismert típusban is ez van. De ha 1.8-asból találtam volna olyat ami igazán tetszik, akkor azt sem zártam volna ki. Nekem az előző Mondeom 1.8-as TD, de a régi generációkhoz véleményem szerint nem lehet ezeket a CR diesel motorokat hasonlítani. Bár az öreg  még mindig nem lepődik meg a -10 fokos reggelektől sem.
Véleményem szerint is az ellenőrizhető előélet a legfontosabb és nem az extrák, vagy az 1.8-as vagy 2.0-es motor.
Igen azzal a résszel nagyon is egyet értek Veled, hogy a nyomatékgörbe megegyezett!! Az MKIII-as 2.0 td semmivel nem ment jobban, mint a mostani 1.8-as. Lehet, h vmi minimális különbség van, de sztem sem lehet nagyon észre venni, melyikkel húzod neki!!! Bár igaz, h nem ez volt a különbség fő tárgya, de akkor is. Aztán azt majd h melyiknek jobb az élettartalma meglátjuk, de én kívánom mindenkinek, h motortól függetlenül, minél hosszabb ideig húzza gond nélkül!  wave
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
papione
Vendég
« Új hozzászólás #1190 Dátum: 2013.01.12 szombat, 21:39:27 »

Érdekes e téma.......

Részemről annyit fűznék hozzá, hogy van egy 1.6 TDCi 90LE Focusa az asszonynak, mikor csak tehetem, városban inkább azt használom, mint a Mondeot.

Alig pörgetve a motort, úgy 2200-2500 fordulatig nagyon dinamikusan lehet kocsikázni.

Szerintem minden autó motorjának meg van a maga fordulata, dinamizmusa, mikor élvezettel lehet róni a kilométereket.

Kérdés: az 1.6 TDCi hány szelepes?

Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1191 Dátum: 2013.01.12 szombat, 21:47:02 »

Érdekes e téma.......

Részemről annyit fűznék hozzá, hogy van egy 1.6 TDCi 90LE Focusa az asszonynak, mikor csak tehetem, városban inkább azt használom, mint a Mondeot.

Alig pörgetve a motort, úgy 2200-2500 fordulatig nagyon dinamikusan lehet kocsikázni.

Szerintem minden autó motorjának meg van a maga fordulata, dinamizmusa, mikor élvezettel lehet róni a kilométereket.

Kérdés: az 1.6 TDCi hány szelepes?

Az még a régi 16 szelepes, az újak 8 szelepesek, erősebbek, nyomatékosabbak, azzal még jobb menni, mert abban a fordszám tartományban ahol 90% használsz egy autót, ott dinamikusabb a 8 szelepes.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1192 Dátum: 2013.01.12 szombat, 22:28:01 »

......
Persze ettől még nem mondom azt, h jobb az 1.8-as, mint a 2.0-es, meg azt sem hogy jó az 1.8-as, de ezt a túlzott negatív propagandát is rossz olvasni, főleg h nekem az van!  eplus2
Remélem ezek a rémhírek nem fognak beigazolódni, de amit tapasztalok majd az idő során az 1.8-asval, azokat majd itt mindig megosztom!
.....
Azt nem is kellene mondani hogy egy 1,8-as jobb mint egy 2.0TDCi Még annak ellenére se hogy MKIV méretű kaszni mozgatásához már kb akár 90 lóerővel meg 240Nm-el is egy átlagos forgalmi helyzetben elegendő lenne. Egy átlagos forgalmi helyzetben igen de ha valami többet is akarsz akkor viszont minden lóerő kincset ér. Mindenki úg vezet ahogy akar meg tud, de minden relativ. Lehet hogy valaki azt hiszi magáról hogy dinamikusan tud vezetni, de ez addig tart amíg nem áll egy erősebb gép mellé. Ha az 1,8-ast hasonlítod a 2.0-hoz akkor már az első összehasonlító út után valószínüleg kiszállás után le akarnád mérgedben pisilni az 1,8-as kerekét. Ráadásúl az 1,8-as egy régebbi konstrukció. A faceliftel már ki is írtották a palettáról mert vannak helyette takarékosabbak erősebbek, környezetbarátabbak. DE ennek ellenére igenis egy  MKIV-es átlagos mozgatására még tökéletesen  megfelelő.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1193 Dátum: 2013.01.12 szombat, 22:35:05 »

Lett chippelve 1.8,2.0-is gyárihoz képest 1.8 sokkal jobb lett....gondolom azért mert 8V és alul sokkal jobb mint a 16V motorok...
láttam szétburtitva 1.8-ast,2.0-át és 2.2-t is...hát nem mondok inkább semmit.
2.0-át vennék énis inkább... wave  nem tudom van e részecskeszűrő nélküli, de mindenképp azt venném....bár az EGR-t meg a DPF-et meg kilehet kapcsolni szoftverből... szomoru1   
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.12 szombat, 22:36:53 írta Bunyek » Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1194 Dátum: 2013.01.12 szombat, 22:39:50 »

Azért mert régi, már rossz is?  Te tudod..szerintem nem. Közvetlenes dízelnél az égésteret fejlesztik, ezt megtették, új hengerfej, új dugók hajtókarok stb.
cammon rail befecskendezés sokadik generációs, elektromosan vezérelt kiváló turbó...asszem már nem gyártják de nem rossz, jó vele menni.
Az hogy nincs benne dpf meg isteni szerencse..a regenerálással, dugulással, olajhigulással meg mindenféle szharral tönkretett motorok teljes élettartam alatt jobban terhelik a környezetet, mint a normális dízelek.
Az hogy régi az nem jelenti hogy rossz csak azt hogy biztos van vagy lehetne már helyette jobb is. (Hasonlóan mint otthon az asszonnyal kapcsolatban  Roll Eyes )
Az 1,8-assal is az helyzet. Kinek mire van igénye, van helyette erősebb, takarékosabb, környezetbarátabb.
Az hogy nincs benne dpf az nem előnye hanem csak a fejletlenségének a bizonyítéka. A korai dpf-ek útkeresése közbeni malőrökből tanúlnak azért gyártók is (kár hogy csak a felhasználók kárán). A MKIV faceliftel már megoldották az olajhígulás problémáját. Külön egységet képez a kipufogó rendszerben a dpf. Nincs többé olajhígulás. Engem csak az zavar hogy elég sokáig tartott míg erre rájöttek. Aki újban gondolkodik az ilyen teljesítményben úgyis 1.6TDCit- fog venni ai régiben annak meg úgyis a a pénztárca fog határt szabni.
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #1195 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 01:41:33 »

Pedig a dízel ott már értelmét veszti... Undecided Arra vannak más üzemanyaggal működő turbós rakéták.. eplus2

2.0 163LE powershift ha úgy rendesen gázt adsz akkor  jóval 3000 felett vált nem csak régi olalykájhák léteznek
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1196 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 09:28:44 »

2.0 163LE powershift ha úgy rendesen gázt adsz akkor  jóval 3000 felett vált nem csak régi olalykájhák léteznek
A régiek, pont sokkal pőrgősebbek voltak mert kamrás rendszerűek voltak, nem is volt erő alul..az újak már jók alul, meg közepes tartományban, fent sosem lesz jó egy dízel bármit csinálnak vele, de nem is arra való...takarékos és rugalmas legyen az 1500-3000 tartományban 90% ez számít a többi felesleges, vagy ha több kell arra ott az új benzines-közvetlenes turbó, az megy mindenhol... eplus2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1197 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 10:49:23 »

Azt nem is kellene mondani hogy egy 1,8-as jobb mint egy 2.0TDCi Még annak ellenére se hogy MKIV méretű kaszni mozgatásához már kb akár 90 lóerővel meg 240Nm-el is egy átlagos forgalmi helyzetben elegendő lenne. Egy átlagos forgalmi helyzetben igen de ha valami többet is akarsz akkor viszont minden lóerő kincset ér. Mindenki úg vezet ahogy akar meg tud, de minden relativ. Lehet hogy valaki azt hiszi magáról hogy dinamikusan tud vezetni, de ez addig tart amíg nem áll egy erősebb gép mellé. Ha az 1,8-ast hasonlítod a 2.0-hoz akkor már az első összehasonlító út után valószínüleg kiszállás után le akarnád mérgedben pisilni az 1,8-as kerekét. Ráadásúl az 1,8-as egy régebbi konstrukció. A faceliftel már ki is írtották a palettáról mert vannak helyette takarékosabbak erősebbek, környezetbarátabbak. DE ennek ellenére igenis egy  MKIV-es átlagos mozgatására még tökéletesen  megfelelő.
90le és 240nm volt az mk3-ban is, de már ahoz is kevés volt nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1198 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 10:52:32 »

Aztán eszik 12-t mint egy turbós benzines, és az is megy úgy, csak az lent is..ezért veszti értelmét...
az 1500-tól menés neked jó, mert akkor már 2000-nél váltanak, alacsony fordulatra esik vissza, kormolódik és lesz mit takarítani eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1199 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 10:59:32 »

90le és 240nm volt az mk3-ban is, de már ahoz is kevés volt nyes
Vezettem berelt kocsiban. Normál használatra elég 90 ló persze úgy ahogy 47 eFt-hol is meg lehet élni ... "bizonyára..."
Naplózva
Oldalak: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 ... 296   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.