Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:05:07
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
17
18
19
20
21
22
23
[
24
]
25
26
27
28
29
30
31
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5257770 alkalommal)
0 Felhasználó és 255 vendég van a témában
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1150 Dátum:
2013.01.07 hétfő, 22:31:09 »
Sziasztok!
Jelenleg én is autóiparban dolgozom, több nagy gyárnak is beszállítunk, mint pl VW csoport, Bmw, Mercedes, Opel...
Összeségében, terméktől függetlenül elmondható, hogy az autógyárak a beszállítóinál éves szinten mint egy 5-10%-os árcsökkenést harcolnak ki, ugyanazon termékből... ezt a jobb hatékonysággal, korszerűbb technológiával....stb próbálják a beszállítok kompenzálni. Sajnos legtöbb esetben az alapanyag (ami a legnagyobb értéket teszi ki a termék árából) próbálják olcsóbbra cserélni, kísérletezni vele.
Nekem lenne néhány negatív példám, de nem szeretném a titoktartási kötelezettségemet megszegni
Összegezve, nem gondolnám, hogy minden terméknél a gyári a legjobb... talán a legkézenfoghatóbb példa az autógumi. A gyártók nem a piacon levő legjobb gumikkal adják ki autóikat, itt talán a megfelelő minőség mellett az ár a legdöntőbb. Gondolom így vannak az egyes olajoknál, folyadékoknál is...
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1151 Dátum:
2013.01.07 hétfő, 22:32:36 »
Idézetet írta: mondeofan - 2013.01.07 hétfő, 22:31:09
Sziasztok!
Jelenleg én is autóiparban dolgozom, több nagy gyárnak is beszállítunk, mint pl VW csoport, Bmw, Mercedes, Opel...
Összeségében, terméktől függetlenül elmondható, hogy az autógyárak a beszállítóinál éves szinten mint egy 5-10%-os árcsökkenést harcolnak ki, ugyanazon termékből... ezt a jobb hatékonysággal, korszerűbb technológiával....stb próbálják a beszállítok kompenzálni. Sajnos legtöbb esetben az alapanyag (ami a legnagyobb értéket teszi ki a termék árából) próbálják olcsóbbra cserélni, kísérletezni vele.
Nekem lenne néhány negatív példám, de nem szeretném a titoktartási kötelezettségemet megszegni
Összegezve, nem gondolnám, hogy minden terméknél a gyári a legjobb... talán a legkézenfoghatóbb példa az autógumi. A gyártók nem a piacon levő legjobb gumikkal adják ki autóikat, itt talán a megfelelő minőség mellett az ár a legdöntőbb. Gondolom így vannak az egyes olajoknál, folyadékoknál is...
Üdv.: Peti
olajból élsz?
Naplózva
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1152 Dátum:
2013.01.08 kedd, 08:01:38 »
Idézetet írta: stealt - 2013.01.07 hétfő, 22:32:36
olajból élsz?
Nem, csupán egy 600 féle terméket gyártó cégnél dolgozom, ami kimondottan az autógyártáshoz kapcsolódik.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1153 Dátum:
2013.01.08 kedd, 08:12:06 »
Idézetet írta: mondeofan - 2013.01.08 kedd, 08:01:38
Nem, csupán egy 600 féle terméket gyártó cégnél dolgozom, ami kimondottan az autógyártáshoz kapcsolódik.
Ebből hány fajta kenőolajat gyártotok?
Naplózva
peter.turak
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1154 Dátum:
2013.01.08 kedd, 08:17:04 »
Sziasztok!
Egy 2006-os focus 2.0 Tdci nehezen indul 0-10C°-ban. Izzítólámpa elalszik, majd indítózok, de vagy nem indul be, vagy mintha 1 v. 2 henger indulna el. Ilyenkor a fordulatszám kb 200-300/perc, erősen rángatózik. Gázadásra nem reagál és általában pár másodperc múlva leáll. hibalámpa nincs, általában 4 – 6. ik próbálkozásra indul be hatalmas fekete füstfelleg közepette. Beindulást követően egyenletes alapjárat, nincs füst, nagyon jól húz minden OK. Azt figyeltem meg, hogy ha kint van kemény mínuszokban, vagy +10C° felett van a hőmérséklet és nincs magas páratartalom, akkor nem fordul elő ez a bizonytalanság. Ezt 0-km-es kora óta csinálja, azóta többször volt a kecskeméti Ford szakszervízben, ahol cseréltek nagynyomású szivattyút, egr-szelepet, vezérműtengely jeladót, 4db porlasztót, meg mindenfélét, de nem sikerült kijavítani a hibát. Azóta a garancia rég lejárt. És mivel ősszel megint előjött ez a jelenség, gondoltam megírom itt, hátha tudja valaki a megoldást. Köszi
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1155 Dátum:
2013.01.08 kedd, 10:12:54 »
Idézetet írta: peter.turak - 2013.01.08 kedd, 08:17:04
Sziasztok!
Egy 2006-os focus 2.0 Tdci nehezen indul 0-10C°-ban. Izzítólámpa elalszik, majd indítózok, de vagy nem indul be, vagy mintha 1 v. 2 henger indulna el. Ilyenkor a fordulatszám kb 200-300/perc, erősen rángatózik. Gázadásra nem reagál és általában pár másodperc múlva leáll. hibalámpa nincs, általában 4 – 6. ik próbálkozásra indul be hatalmas fekete füstfelleg közepette. Beindulást követően egyenletes alapjárat, nincs füst, nagyon jól húz minden OK. Azt figyeltem meg, hogy ha kint van kemény mínuszokban, vagy +10C° felett van a hőmérséklet és nincs magas páratartalom, akkor nem fordul elő ez a bizonytalanság. Ezt 0-km-es kora óta csinálja, azóta többször volt a kecskeméti Ford szakszervízben, ahol cseréltek nagynyomású szivattyút, egr-szelepet, vezérműtengely jeladót, 4db porlasztót, meg mindenfélét, de nem sikerült kijavítani a hibát. Azóta a garancia rég lejárt. És mivel ősszel megint előjött ez a jelenség, gondoltam megírom itt, hátha tudja valaki a megoldást. Köszi
Ha garanciális időn belül jelezted anno, akkor jó (gondolom a cserék gariban mentek).
Az egy kicsit probléma, hogy kihúztad a gariidőből, bár ugye nem konstans áll fent a hiba. (Nekem is volt ilyen, ezért mentem be direkt a gari lejárta előtt 2 héttel, s vetettem fel minden hibát újra.)
Sztem ülj le, írj egy szép A4-es méretű kérelmet. Címezd a FordKecskemétnek, meg a FKKE Kft-nek.
Kérelmezd az autóban a motorcserét. Írd le, hogy mióta mi a baja, milyen javítások történtek azóta; s a hiba jelenleg is hogyan áll fent, mik a tünetek.
Kérj időpontot, hogy mikorra viheted (mikorra rendelik be az új motort), kérj téjékoztatást, hogy mennyi ideig tart a csere. Írd le, hogy a csere idejére az autóddal műszakilag és méretileg legalább egyenértékű kocsit kérsz csereautónak.
Fontos: Szögezd le előre, hogy amennyiben olyan járulékos alkatrészeket is cserélni kell, ami egyébként kopó alkatrésznek számít, annak Te nem vállalod a költségét, mert az autó egyéb alkatrészei egyébként jók, cserére nem szorulnak, s egyébként is minden ilyen alkatrész most lett cserélve!
Kérjél tájékoztatást arra vonatkozólag, hogy ha nem a házadtól viszik el tréleren az autót, hanem Neked kell majd utána szaladgálni, akkor ez ebből adódó munkakiesést úgy a saját részedről, mint a céged részéről ki fogja megtéríteni (kinek lehet beszámlázni).
Várod sürgős válaszukat. Tisztelettel.
(csak bátran, anno egy hasonlót végigvittem máshol)
Vagy ha nincs kedved ilyesmihez, vidd el a totalcar-os szakihoz.
Az előbb linkeltem:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/01/05/komputercsere_300_ezerert_azt_ne/
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1156 Dátum:
2013.01.08 kedd, 15:38:26 »
Idézetet írta: stealt - 2013.01.08 kedd, 08:12:06
Ebből hány fajta kenőolajat gyártotok?
Egy félét sem, saját tapasztalataimból, általánosságban mondtam.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1157 Dátum:
2013.01.08 kedd, 19:03:27 »
Idézetet írta: papione - 2013.01.06 vasárnap, 22:53:33
Nem hiszem, hogy a hegyi terhelés tett be neki, hanem inkább az onnan hazavezető út, nagyon meleg volt, akkor éreztem, hogy erőtlen.
Nem túl nagy motor, meleg és terhelés.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
glutamin
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 38
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1158 Dátum:
2013.01.10 csütörtök, 11:36:12 »
Sziasztok!
MK4-es mondeoban 1.8 TDCi 8v 100LE motorban hol van a gázolajszűrő, milyen gyakran javaolst a cseréje, valamint milyen márkát javasoltok? A Mann-Filter ha jól néztem 15e Ft magasságban van. Ez elég soknak tűnik, de gagyit sem akarok bele, mert akkor meg az adagolórendszer nem fog örülni.
Másik kérdésem is lenne. Mik a tapasztalatok a SHELL, esetleg OMV féle kénmentes gázolajjal? Érdemes ilyet tankolni? Én egy telitankot kipróbáltam, egy minimális fogyasztáscsökkenést vettem észre. Érdemes esetleg alkalmanként ilyet tankolin, hogy tisztítsa kicsit az injektorokat? Vagy ez inkább csak a lerakódásokat előzni meg és a már meglévőt nem befolyásolja?
Naplózva
Mondi MK4 1.6 tdci
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1159 Dátum:
2013.01.10 csütörtök, 12:05:05 »
Idézetet írta: glutamin - 2013.01.10 csütörtök, 11:36:12
Sziasztok!
MK4-es mondeoban 1.8 TDCi 8v 100LE motorban hol van a gázolajszűrő, milyen gyakran javaolst a cseréje, valamint milyen márkát javasoltok? A Mann-Filter ha jól néztem 15e Ft magasságban van. Ez elég soknak tűnik, de gagyit sem akarok bele, mert akkor meg az adagolórendszer nem fog örülni.
Másik kérdésem is lenne. Mik a tapasztalatok a SHELL, esetleg OMV féle kénmentes gázolajjal? Érdemes ilyet tankolni? Én egy telitankot kipróbáltam, egy minimális fogyasztáscsökkenést vettem észre. Érdemes esetleg alkalmanként ilyet tankolin, hogy tisztítsa kicsit az injektorokat? Vagy ez inkább csak a lerakódásokat előzni meg és a már meglévőt nem befolyásolja?
Bárhol tankolsz az összes üzemanyag kénmentes, de Stealt tudna mesélni erről. A 15e. nagyon sok a szűrőért a gyári is majdnem csak a fele.
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1160 Dátum:
2013.01.10 csütörtök, 21:20:11 »
Idézetet írta: glutamin - 2013.01.10 csütörtök, 11:36:12
Sziasztok!
MK4-es mondeoban 1.8 TDCi 8v 100LE motorban hol van a gázolajszűrő, milyen gyakran javaolst a cseréje, valamint milyen márkát javasoltok? A Mann-Filter ha jól néztem 15e Ft magasságban van. Ez elég soknak tűnik, de gagyit sem akarok bele, mert akkor meg az adagolórendszer nem fog örülni.
Másik kérdésem is lenne. Mik a tapasztalatok a SHELL, esetleg OMV féle kénmentes gázolajjal? Érdemes ilyet tankolni? Én egy telitankot kipróbáltam, egy minimális fogyasztáscsökkenést vettem észre. Érdemes esetleg alkalmanként ilyet tankolin, hogy tisztítsa kicsit az injektorokat? Vagy ez inkább csak a lerakódásokat előzni meg és a már meglévőt nem befolyásolja?
Helló!
Bár nekem nem 100Le, hanem 125, de mivel 1.8-as sztem mind2-nek ugyanott!!
Szal sztem Neked is elől a motortérben lesz a turbo és az aksi között, asszem közvetlen az aksi mellett lesz ha szembe állsz a kocsival akkor az aksitól balra, egy fekete henger alakú dobozban, amire egy pipa alakú cső megy rá!! DE ha magad akarod cserélni figyelj arra, h nincs elektromos pumpa, szal Neked kell légtelenítened miután kicserélted. Töltsd fel gázolajjal, kicsit folyjon is ki!!
Sztem a 15 ezer sok! Én 5ezerért vettem és sztem az is ugyanolyan jó!!!
Márkaszervízben meg 7ezerért raknak bele ford-at, ha jól emlékszem!!!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
tomeed
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1161 Dátum:
2013.01.10 csütörtök, 22:00:09 »
Idézetet írta: glutamin - 2013.01.10 csütörtök, 11:36:12
Sziasztok!
MK4-es mondeoban 1.8 TDCi 8v 100LE motorban hol van a gázolajszűrő, milyen gyakran javaolst a cseréje, valamint milyen márkát javasoltok? A Mann-Filter ha jól néztem 15e Ft magasságban van. Ez elég soknak tűnik, de gagyit sem akarok bele, mert akkor meg az adagolórendszer nem fog örülni.
Másik kérdésem is lenne. Mik a tapasztalatok a SHELL, esetleg OMV féle kénmentes gázolajjal? Érdemes ilyet tankolni? Én egy telitankot kipróbáltam, egy minimális fogyasztáscsökkenést vettem észre. Érdemes esetleg alkalmanként ilyet tankolin, hogy tisztítsa kicsit az injektorokat? Vagy ez inkább csak a lerakódásokat előzni meg és a már meglévőt nem befolyásolja?
Mann-t, 8ért is be lehet szerezni.
Az jobb, mint a gyári!
Naplózva
developer
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 122
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1162 Dátum:
2013.01.10 csütörtök, 22:53:34 »
Idézetet írta: tomeed - 2013.01.10 csütörtök, 22:00:09
Mann-t, 8ért is be lehet szerezni.
Az jobb, mint a gyári!
Mann gyártja a Fordnak is nem?
Naplózva
2008 MKIV 2.0 TDCI Ghia Turnier
tomeed
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1163 Dátum:
2013.01.10 csütörtök, 22:59:42 »
Idézetet írta: developer - 2013.01.10 csütörtök, 22:53:34
Mann gyártja a Fordnak is nem?
Bent meloban megvan hogy mi a gyarija. Nem emlekszem, de valami hulye nevu remlik
Naplózva
Fari
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1164 Dátum:
2013.01.11 péntek, 11:53:02 »
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni mire, kell, odafigyelni vásárláskor nem akarok nagyon beszívni vele. Igazából benzinest nézegettem MK4 most adtam el a MK3 nekem TDDI volt a 8év alatt kuplung, szervo szivattyú más problémám nem volt. Viszont a TDCI motoros rengeteg van eladó gondolom kinti a 90% a, kilométer sem nagyon hihető kérdésem az lenne akinek ilyen kocsija van mik a problémák vele? Néztem S-Max 88e km és a kormányon alig volt bőr szóval elég gyanús volt még annak is aki nem foglalkozik vele. Melyik a jobb motor a 2.0 vagy 1.8 TDCI milyen a kuplung mennyit bírnak, turbó, porlasztók mik a tapasztalatok? Érdemes e venni márkakereskedésben esetleg alváz szám alapján le lehet kérni a kocsi elő életéről adatokat.
Előre is köszönöm.
Naplózva
MKIII 2001 TDDI
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1165 Dátum:
2013.01.11 péntek, 12:25:05 »
Idézetet írta: Fari - 2013.01.11 péntek, 11:53:02
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni mire, kell, odafigyelni vásárláskor nem akarok nagyon beszívni vele. Igazából benzinest nézegettem MK4 most adtam el a MK3 nekem TDDI volt a 8év alatt kuplung, szervo szivattyú más problémám nem volt. Viszont a TDCI motoros rengeteg van eladó gondolom kinti a 90% a, kilométer sem nagyon hihető kérdésem az lenne akinek ilyen kocsija van mik a problémák vele? Néztem S-Max 88e km és a kormányon alig volt bőr szóval elég gyanús volt még annak is aki nem foglalkozik vele. Melyik a jobb motor a 2.0 vagy 1.8 TDCI milyen a kuplung mennyit bírnak, turbó, porlasztók mik a tapasztalatok? Érdemes e venni márkakereskedésben esetleg alváz szám alapján le lehet kérni a kocsi elő életéről adatokat.
Előre is köszönöm.
Csak 2.0 tdci-t nézz. (Vagy 2.2). Faterében most volt 190 ezer, most köhögött ki a dpf, de turbó, kuplung, porlasztók, még a gyári...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Fari
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1166 Dátum:
2013.01.11 péntek, 12:44:14 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.01.11 péntek, 12:25:05
Csak 2.0 tdci-t nézz. (Vagy 2.2). Faterében most volt 190 ezer, most köhögött ki a dpf, de turbó, kuplung, porlasztók, még a gyári...
és mennyibe fájt a csere?
Naplózva
MKIII 2001 TDDI
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1167 Dátum:
2013.01.11 péntek, 12:48:57 »
Idézetet írta: Fari - 2013.01.11 péntek, 12:44:14
és mennyibe fájt a csere?
Nem releváns, mivel szerintem az egy félig szervízes lehúzás volt...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 279
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1168 Dátum:
2013.01.11 péntek, 16:46:35 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.01.11 péntek, 12:25:05
Csak 2.0 tdci-t nézz. (Vagy 2.2). ...
miért is?
Naplózva
Fekete bálna
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1169 Dátum:
2013.01.11 péntek, 17:01:57 »
Idézetet írta: zzoli - 2013.01.11 péntek, 16:46:35
miért is?
Mert az nem Ford és megbízható motor.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
gezaguszti
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 186
Ford mániás érdeklődő
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1170 Dátum:
2013.01.11 péntek, 18:27:59 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.01.11 péntek, 17:01:57
Mert az nem Ford és megbízható motor.
Ugyanazzal a 2.0-ás motorral szerelik a Mazda és a Volvo egyes típusait is és újabb konstrukció mint az 1.8 TDCI.
Én is nemrég vettem, de az 1.8-ról mindenki lebeszélt. Valószínűleg nem véletlenül olcsóbb mint a 2.0-es.
Ha visszaolvasgatsz a fórumban, akkor is ezt fogod látni. Én is itt tájékozódtam hónapokig mielőtt vásároltam.
Naplózva
Ford Mondeo MK-II 1.8 TD
Ford Transit 2.2 TDCI 3300
Ford Mondeo MK-IV 2.0 TDCI
Ford Mondeo MK-V 2.0 TDCI Titánium jelenleg
tomeed
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1171 Dátum:
2013.01.11 péntek, 18:46:25 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.01.11 péntek, 12:48:57
Nem releváns, mivel szerintem az egy félig szervízes lehúzás volt...
Istenem de szépen fogalmaztál Tomi, tuti közel állsz a joghoz
Naplózva
Sved1K
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1172 Dátum:
2013.01.11 péntek, 19:39:05 »
Idézetet írta: Fari - 2013.01.11 péntek, 11:53:02
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni mire, kell, odafigyelni vásárláskor nem akarok nagyon beszívni vele. Igazából benzinest nézegettem MK4 most adtam el a MK3 nekem TDDI volt a 8év alatt kuplung, szervo szivattyú más problémám nem volt. Viszont a TDCI motoros rengeteg van eladó gondolom kinti a 90% a, kilométer sem nagyon hihető kérdésem az lenne akinek ilyen kocsija van mik a problémák vele? Néztem S-Max 88e km és a kormányon alig volt bőr szóval elég gyanús volt még annak is aki nem foglalkozik vele. Melyik a jobb motor a 2.0 vagy 1.8 TDCI milyen a kuplung mennyit bírnak, turbó, porlasztók mik a tapasztalatok? Érdemes e venni márkakereskedésben esetleg alváz szám alapján le lehet kérni a kocsi elő életéről adatokat.
Előre is köszönöm.
ez mar ugyan volt linkelve a forumon, de most idepasszol, olvasd el, erdekes:
http://totalcar.hu/tesztek/2012/11/28/tuti_vetel/
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1173 Dátum:
2013.01.12 szombat, 12:46:39 »
Idézetet írta: Fari - 2013.01.11 péntek, 11:53:02
Melyik a jobb motor a 2.0 vagy 1.8 TDCI milyen a kuplung mennyit bírnak, turbó, porlasztók mik a tapasztalatok?
1,8-ast ne vegyél... egyrészt 8 szelepes, másrészt kevés ehhez az autóhoz, és nem is fejlesztették annyira, mint a 2,0-ást.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 279
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1174 Dátum:
2013.01.12 szombat, 15:07:00 »
Tetszik amikor személyes tapasztalatok nélkül alakulnak ki határozott, szinte megkérdőjelezhetetlen vélemények.
Szerintem akkor tudunk valakinek legtöbbet segíteni, ha elsősorban a saját tapasztalatainkat osztjuk meg.
Persze mindenkinek lehet véleménye mindenről, sőt ez nagyon jó dolog, de nem biztos, hogy ezek a vélemények tényeken alapulnak.
Én azt tudom tanácsolni, hogy nyugodtan lehet 1,8 TDCI-t választani, ha abból találsz ellenőrizhető, jó állapotú gépet!
Sőt egy alacsony felszereltségű, de keveset futott ismert előéletű autóért nyugodan kiadhatsz százezrekkel többet mint egy bizonytalan -tehát vélhetően rovott- múltú fullosért! Persze ha magadnak veszed és nem gondot akarsz! Ha másoknak akarsz megfeleni akkor a minél hosszabb felszereltségi lista és a lehető legnagyobb motor a cél.
Ha a meghibásodások jellegére és gyakoriságára kiváncsi valaki akkor olvasgasson vissza a fórumban, aztán döntse el, elemezze milyen kivitelnél, milyen gyakori hibák fordulnak elő.
A belinkelt totálcar-os cikk sok mindenre jó, de vásárlási tanácsadónak semmikép!
Üdv!
Naplózva
Fekete bálna
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1175 Dátum:
2013.01.12 szombat, 15:25:13 »
Idézetet írta: zzoli - 2013.01.12 szombat, 15:07:00
Tetszik amikor személyes tapasztalatok nélkül alakulnak ki határozott, szinte megkérdőjelezhetetlen vélemények.
Szerintem akkor tudunk valakinek legtöbbet segíteni, ha elsősorban a saját tapasztalatainkat osztjuk meg.
Persze mindenkinek lehet véleménye mindenről, sőt ez nagyon jó dolog, de nem biztos, hogy ezek a vélemények tényeken alapulnak.
Én azt tudom tanácsolni, hogy nyugodtan lehet 1,8 TDCI-t választani, ha abból találsz ellenőrizhető, jó állapotú gépet!
Sőt egy alacsony felszereltségű, de keveset futott ismert előéletű autóért nyugodan kiadhatsz százezrekkel többet mint egy bizonytalan -tehát vélhetően rovott- múltú fullosért! Persze ha magadnak veszed és nem gondot akarsz! Ha másoknak akarsz megfeleni akkor a minél hosszabb felszereltségi lista és a lehető legnagyobb motor a cél.
Ha a meghibásodások jellegére és gyakoriságára kiváncsi valaki akkor olvasgasson vissza a fórumban, aztán döntse el, elemezze milyen kivitelnél, milyen gyakori hibák fordulnak elő.
A belinkelt totálcar-os cikk sok mindenre jó, de vásárlási tanácsadónak semmikép!
Üdv!
Volt 1.8 d orionunk, illetve 1.8 tdci Focus II. Szóval?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 279
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1176 Dátum:
2013.01.12 szombat, 15:55:50 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.01.12 szombat, 15:25:13
Volt 1.8 d orionunk, illetve 1.8 tdci Focus II. Szóval?
Szóval milyen személyes tapasztalataid vannak az 1,8 tdci mk4-gyel?
Naplózva
Fekete bálna
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1177 Dátum:
2013.01.12 szombat, 16:13:10 »
Idézetet írta: zzoli - 2013.01.12 szombat, 15:55:50
Szóval milyen személyes tapasztalataid vannak az 1,8 tdci mk4-gyel?
Így van. Nem szabad kiindulni régebbi generációkból és más márkák 1.8-as hibáiból!
Eddig mindenki csak olvasott arról, h ilyen *** meg olyan *** az 1.8-as. De eddig nem olvastam olyan hozzászólást, amiben vki a saját tapasztalatát írná le a IV-es 1.8 TDCI-ről! Sőt még sztem olyat sem olvastam -de javítsatok ki ha tévedek- hogy vki egy másik embertől hallotta volna, h milyen *** tapasztalatai vannak az 1.8-ról, amelyeket évek során gyűjtött össze!!
Persze ettől még nem mondom azt, h jobb az 1.8-as, mint a 2.0-es, meg azt sem hogy jó az 1.8-as, de ezt a túlzott negatív propagandát is rossz olvasni, főleg h nekem az van!
Remélem ezek a rémhírek nem fognak beigazolódni, de amit tapasztalok majd az idő során az 1.8-asval, azokat majd itt mindig megosztom!
Egyenlőre csak a b.a.l.f.a.sz go szűrő cseréből előjövő légtömegmérő jeladó hibáját tudom megemlíteni, igaz még csak 5 hónapja van meg az autó!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1178 Dátum:
2013.01.12 szombat, 18:24:02 »
Idézetet írta: Angel - 2013.01.12 szombat, 12:46:39
1,8-ast ne vegyél... egyrészt 8 szelepes, másrészt kevés ehhez az autóhoz, és nem is fejlesztették annyira, mint a 2,0-ást.
Simán jó az 1,8-as is, teljesen indokolatlanul van lefikázva...szoktak hozzám hozni c-max 1,8 tdci-t..250e van benn semmi baja, nem hangosabb és nem is rezonál jobban mint a 2.0-ás, bőven elég az ereje mindenre, még a mondeohoz is.
Már lehet 1,6-os TDCi-t is kapni mondeoban az is elég akkor az 1,8 miért ne lenne az?
Az meg, hogy 8 szelepes csak jobb mint rosszabb! Feltöltős dízelben legalábbis mindenképp...aki meg pörgős motort akar, van benzines honda a piacon..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1179 Dátum:
2013.01.12 szombat, 18:40:13 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.01.12 szombat, 18:24:02
Simán jó az 1,8-as is, teljesen indokolatlanul van lefikázva...szoktak hozzám hozni c-max 1,8 tdci-t..250e van benn semmi baja, nem hangosabb és nem is rezonál jobban mint a 2.0-ás, bőven elég az ereje mindenre, még a mondeohoz is.
Már lehet 1,6-os TDCi-t is kapni mondeoban az is elég akkor az 1,8 miért ne lenne az?
Az meg, hogy 8 szelepes csak jobb mint rosszabb! Feltöltős dízelben legalábbis mindenképp...aki meg pörgős motort akar, van benzines honda a piacon..
Az 1,8-as egy régi-régi motor, közel nem fejlesztették annyira, mint az 1,6-ost, és a 2,0-ást.
Az igaz, hogy turbós motornál nincs akkora jelentősége, hogy 8 v 16 szelepes, de azért ez egy elég komoly visszalépés.
Az 1,8-as volt dpf-fel? Vagy mind az? Mert a korai árlistában dpf nélkül volt.
A mostaniban meg neincs is benne, azaz valószínűleg eu5-öt már nem tudja.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1180 Dátum:
2013.01.12 szombat, 18:41:24 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.01.12 szombat, 18:24:02
Simán jó az 1,8-as is, teljesen indokolatlanul van lefikázva...szoktak hozzám hozni c-max 1,8 tdci-t..250e van benn semmi baja, nem hangosabb és nem is rezonál jobban mint a 2.0-ás, bőven elég az ereje mindenre, még a mondeohoz is.
Már lehet 1,6-os TDCi-t is kapni mondeoban az is elég akkor az 1,8 miért ne lenne az?
Az meg, hogy 8 szelepes csak jobb mint rosszabb! Feltöltős dízelben legalábbis mindenképp...aki meg pörgős motort akar, van benzines honda a piacon..
én azért szeretem 3000 fölé pörgetni
ott már jobb a 16 szelep...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1181 Dátum:
2013.01.12 szombat, 18:50:50 »
Idézetet írta: Angel - 2013.01.12 szombat, 18:40:13
Az 1,8-as egy régi-régi motor, közel nem fejlesztették annyira, mint az 1,6-ost, és a 2,0-ást.
Az igaz, hogy turbós motornál nincs akkora jelentősége, hogy 8 v 16 szelepes, de azért ez egy elég komoly visszalépés.
Az 1,8-as volt dpf-fel? Vagy mind az? Mert a korai árlistában dpf nélkül volt.
A mostaniban meg neincs is benne, azaz valószínűleg eu5-öt már nem tudja.
Azért mert régi, már rossz is? Te tudod..szerintem nem. Közvetlenes dízelnél az égésteret fejlesztik, ezt megtették, új hengerfej, új dugók hajtókarok stb.
cammon rail befecskendezés sokadik generációs, elektromosan vezérelt kiváló turbó...asszem már nem gyártják de nem rossz, jó vele menni.
Az hogy nincs benne dpf meg isteni szerencse..a regenerálással, dugulással, olajhigulással meg mindenféle szharral tönkretett motorok teljes élettartam alatt jobban terhelik a környezetet, mint a normális dízelek.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1182 Dátum:
2013.01.12 szombat, 18:57:55 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.01.12 szombat, 18:50:50
Azért mert régi, már rossz is? Te tudod..szerintem nem. Közvetlenes dízelnél az égésteret fejlesztik, ezt megtették, új hengerfej, új dugók hajtókarok stb.
cammon rail befecskendezés sokadik generációs, elektromosan vezérelt kiváló turbó...asszem már nem gyártják de nem rossz, jó vele menni.
Az hogy nincs benne dpf meg isteni szerencse..a regenerálással, dugulással, olajhigulással meg mindenféle szharral tönkretett motorok teljes élettartam alatt jobban terhelik a környezetet, mint a normális dízelek.
Nem, attól még nem lenne rossz, de nekem hiányzik a 16 szelep.
Magát az égésteret szerintem nem is kellett volna változtatni, hanem csak szoftveresen kellett volna fejlesztgetni.
De az is lehet, hogy jócskán zsebbe kellett volna nyúlni, hogy összejöjjön az eu5.
Olajhígulás: nekem a vesszőparipám a környezetvédelem. A jelen pillanatban tán még akár igazad is van, de szerintem előbb-utóbb megtalálják a megoldást, és az már más tészta lesz.
Tehát, én pártolom a fejlődést. Ha belegondolsz, a benzinesek is átmentek egy komoly fejlődésen, pl lamda.
A végeredmény egész jó.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1183 Dátum:
2013.01.12 szombat, 18:58:53 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.01.12 szombat, 18:41:24
én azért szeretem 3000 fölé pörgetni
ott már jobb a 16 szelep...
Pedig a dízel ott már értelmét veszti...
Arra vannak más üzemanyaggal működő turbós rakéták..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1184 Dátum:
2013.01.12 szombat, 19:03:19 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.01.12 szombat, 18:58:53
Pedig a dízel ott már értelmét veszti...
Arra vannak más üzemanyaggal működő turbós rakéták..
a gyáriak
egy normális turboval meg onnan kezdenek élni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1185 Dátum:
2013.01.12 szombat, 19:14:40 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.01.12 szombat, 19:03:19
a gyáriak
egy normális turboval meg onnan kezdenek élni
Aztán eszik 12-t mint egy turbós benzines, és az is megy úgy, csak az lent is..ezért veszti értelmét...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
husi1986
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1186 Dátum:
2013.01.12 szombat, 19:15:40 »
Sziasztok!
2.0-ás eur5-ös 116le/300nm van vki másnak is rajtam kívül?Ha igen van olyan aki már rakatott bele vmi "élénkítő" bevatkozást (chip,box stb.)?
Naplózva
gezaguszti
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 186
Ford mániás érdeklődő
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1187 Dátum:
2013.01.12 szombat, 19:38:11 »
Idézetet írta: zzoli - 2013.01.12 szombat, 15:07:00
Tetszik amikor személyes tapasztalatok nélkül alakulnak ki határozott, szinte megkérdőjelezhetetlen vélemények.
Szerintem akkor tudunk valakinek legtöbbet segíteni, ha elsősorban a saját tapasztalatainkat osztjuk meg.
Persze mindenkinek lehet véleménye mindenről, sőt ez nagyon jó dolog, de nem biztos, hogy ezek a vélemények tényeken alapulnak.
Én azt tudom tanácsolni, hogy nyugodtan lehet 1,8 TDCI-t választani, ha abból találsz ellenőrizhető, jó állapotú gépet!
Sőt egy alacsony felszereltségű, de keveset futott ismert előéletű autóért nyugodan kiadhatsz százezrekkel többet mint egy bizonytalan -tehát vélhetően rovott- múltú fullosért! Persze ha magadnak veszed és nem gondot akarsz! Ha másoknak akarsz megfeleni akkor a minél hosszabb felszereltségi lista és a lehető legnagyobb motor a cél.
Ha a meghibásodások jellegére és gyakoriságára kiváncsi valaki akkor olvasgasson vissza a fórumban, aztán döntse el, elemezze milyen kivitelnél, milyen gyakori hibák fordulnak elő.
A belinkelt totálcar-os cikk sok mindenre jó, de vásárlási tanácsadónak semmikép!
Üdv!
Teljesen igazat adok Zzoli-nak, mindenki a maga lovát dicséri. Szerintem mindkettőt ki kell próbálni aztán dönteni.
Biztosan mindkettőnek megvannak a gyerekbetegségei, amelyek csak a használat során jönnek ki, de az sem mindegy, hogy milyen a használat. Lehet ez öreguras nyugodt kímélő használat és lehet padlógázas versenyzős használat is.
Egyébként a kevés vagy nem kevés motorról annyit, hogy megtaláltam egy oktatási anyagot, amit a feleségem kapott még akkor amikor Fordokat értékesített és aszerint a két motor nyomatékgörbéje megegyezik. Ezt én sem értettem, mert amikor próbáltam mindkét típust akkor nekem úgy tűnt, hogy az 1.8-as nagyobb fordulaton éled mint a 2.0-es.
De mindezek ellenére nekem az 1.8-as sem tűnt kevésnek. Igazán a fórumon leírtak és néhány szerelő véleménye erősítette meg bennem, hogy 2.0-est vegyek, valamint az amit már korábban is leírtam, hogy több ismert típusban is ez van. De ha 1.8-asból találtam volna olyat ami igazán tetszik, akkor azt sem zártam volna ki. Nekem az előző Mondeom 1.8-as TD, de a régi generációkhoz véleményem szerint nem lehet ezeket a CR diesel motorokat hasonlítani. Bár az öreg még mindig nem lepődik meg a -10 fokos reggelektől sem.
Véleményem szerint is az ellenőrizhető előélet a legfontosabb és nem az extrák, vagy az 1.8-as vagy 2.0-es motor.
Naplózva
Ford Mondeo MK-II 1.8 TD
Ford Transit 2.2 TDCI 3300
Ford Mondeo MK-IV 2.0 TDCI
Ford Mondeo MK-V 2.0 TDCI Titánium jelenleg
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1188 Dátum:
2013.01.12 szombat, 20:36:42 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.01.12 szombat, 18:58:53
Pedig a dízel ott már értelmét veszti...
Arra vannak más üzemanyaggal működő turbós rakéták..
Így van!!!! Azon a határon már csak max nagy hangja van, de nem húz jobban!!! Még a 2.5-ös 190LE-s Nissan Navarra sem!!! PEdig abba apám van bika!!!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1189 Dátum:
2013.01.12 szombat, 20:41:14 »
Idézetet írta: gezaguszti - 2013.01.12 szombat, 19:38:11
Teljesen igazat adok Zzoli-nak, mindenki a maga lovát dicséri. Szerintem mindkettőt ki kell próbálni aztán dönteni.
Biztosan mindkettőnek megvannak a gyerekbetegségei, amelyek csak a használat során jönnek ki, de az sem mindegy, hogy milyen a használat. Lehet ez öreguras nyugodt kímélő használat és lehet padlógázas versenyzős használat is.
Egyébként a kevés vagy nem kevés motorról annyit, hogy megtaláltam egy oktatási anyagot, amit a feleségem kapott még akkor amikor Fordokat értékesített és aszerint a két motor nyomatékgörbéje megegyezik. Ezt én sem értettem, mert amikor próbáltam mindkét típust akkor nekem úgy tűnt, hogy az 1.8-as nagyobb fordulaton éled mint a 2.0-es.
De mindezek ellenére nekem az 1.8-as sem tűnt kevésnek. Igazán a fórumon leírtak és néhány szerelő véleménye erősítette meg bennem, hogy 2.0-est vegyek, valamint az amit már korábban is leírtam, hogy több ismert típusban is ez van. De ha 1.8-asból találtam volna olyat ami igazán tetszik, akkor azt sem zártam volna ki. Nekem az előző Mondeom 1.8-as TD, de a régi generációkhoz véleményem szerint nem lehet ezeket a CR diesel motorokat hasonlítani. Bár az öreg még mindig nem lepődik meg a -10 fokos reggelektől sem.
Véleményem szerint is az ellenőrizhető előélet a legfontosabb és nem az extrák, vagy az 1.8-as vagy 2.0-es motor.
Igen azzal a résszel nagyon is egyet értek Veled, hogy a nyomatékgörbe megegyezett!! Az MKIII-as 2.0 td semmivel nem ment jobban, mint a mostani 1.8-as. Lehet, h vmi minimális különbség van, de sztem sem lehet nagyon észre venni, melyikkel húzod neki!!! Bár igaz, h nem ez volt a különbség fő tárgya, de akkor is. Aztán azt majd h melyiknek jobb az élettartalma meglátjuk, de én kívánom mindenkinek, h motortól függetlenül, minél hosszabb ideig húzza gond nélkül!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
papione
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1190 Dátum:
2013.01.12 szombat, 21:39:27 »
Érdekes e téma.......
Részemről annyit fűznék hozzá, hogy van egy 1.6 TDCi 90LE Focusa az asszonynak, mikor csak tehetem, városban inkább azt használom, mint a Mondeot.
Alig pörgetve a motort, úgy 2200-2500 fordulatig nagyon dinamikusan lehet kocsikázni.
Szerintem minden autó motorjának meg van a maga fordulata, dinamizmusa, mikor élvezettel lehet róni a kilométereket.
Kérdés: az 1.6 TDCi hány szelepes?
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1191 Dátum:
2013.01.12 szombat, 21:47:02 »
Idézetet írta: papione - 2013.01.12 szombat, 21:39:27
Érdekes e téma.......
Részemről annyit fűznék hozzá, hogy van egy 1.6 TDCi 90LE Focusa az asszonynak, mikor csak tehetem, városban inkább azt használom, mint a Mondeot.
Alig pörgetve a motort, úgy 2200-2500 fordulatig nagyon dinamikusan lehet kocsikázni.
Szerintem minden autó motorjának meg van a maga fordulata, dinamizmusa, mikor élvezettel lehet róni a kilométereket.
Kérdés: az 1.6 TDCi hány szelepes?
Az még a régi 16 szelepes, az újak 8 szelepesek, erősebbek, nyomatékosabbak, azzal még jobb menni, mert abban a fordszám tartományban ahol 90% használsz egy autót, ott dinamikusabb a 8 szelepes.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1192 Dátum:
2013.01.12 szombat, 22:28:01 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2013.01.12 szombat, 16:13:10
......
Persze ettől még nem mondom azt, h jobb az 1.8-as, mint a 2.0-es, meg azt sem hogy jó az 1.8-as, de ezt a túlzott negatív propagandát is rossz olvasni, főleg h nekem az van!
Remélem ezek a rémhírek nem fognak beigazolódni, de amit tapasztalok majd az idő során az 1.8-asval, azokat majd itt mindig megosztom!
.....
Azt nem is kellene mondani hogy egy 1,8-as jobb mint egy 2.0TDCi Még annak ellenére se hogy MKIV méretű kaszni mozgatásához már kb akár 90 lóerővel meg 240Nm-el is egy átlagos forgalmi helyzetben elegendő lenne. Egy átlagos forgalmi helyzetben igen de ha valami többet is akarsz akkor viszont minden lóerő kincset ér. Mindenki úg vezet ahogy akar meg tud, de minden relativ. Lehet hogy valaki azt hiszi magáról hogy dinamikusan tud vezetni, de ez addig tart amíg nem áll egy erősebb gép mellé. Ha az 1,8-ast hasonlítod a 2.0-hoz akkor már az első összehasonlító út után valószínüleg kiszállás után le akarnád mérgedben pisilni az 1,8-as kerekét. Ráadásúl az 1,8-as egy régebbi konstrukció. A faceliftel már ki is írtották a palettáról mert vannak helyette takarékosabbak erősebbek, környezetbarátabbak. DE ennek ellenére igenis egy MKIV-es átlagos mozgatására még tökéletesen megfelelő.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1193 Dátum:
2013.01.12 szombat, 22:35:05 »
Lett chippelve 1.8,2.0-is gyárihoz képest 1.8 sokkal jobb lett....gondolom azért mert 8V és alul sokkal jobb mint a 16V motorok...
láttam szétburtitva 1.8-ast,2.0-át és 2.2-t is...hát nem mondok inkább semmit.
2.0-át vennék énis inkább...
nem tudom van e részecskeszűrő nélküli, de mindenképp azt venném....bár az EGR-t meg a DPF-et meg kilehet kapcsolni szoftverből...
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.12 szombat, 22:36:53 írta Bunyek
»
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1194 Dátum:
2013.01.12 szombat, 22:39:50 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.01.12 szombat, 18:50:50
Azért mert régi, már rossz is? Te tudod..szerintem nem. Közvetlenes dízelnél az égésteret fejlesztik, ezt megtették, új hengerfej, új dugók hajtókarok stb.
cammon rail befecskendezés sokadik generációs, elektromosan vezérelt kiváló turbó...asszem már nem gyártják de nem rossz, jó vele menni.
Az hogy nincs benne dpf meg isteni szerencse..a regenerálással, dugulással, olajhigulással meg mindenféle szharral tönkretett motorok teljes élettartam alatt jobban terhelik a környezetet, mint a normális dízelek.
Az hogy régi az nem jelenti hogy rossz csak azt hogy biztos van vagy lehetne már helyette jobb is. (Hasonlóan mint otthon az asszonnyal kapcsolatban
)
Az 1,8-assal is az helyzet. Kinek mire van igénye, van helyette erősebb, takarékosabb, környezetbarátabb.
Az hogy nincs benne dpf az nem előnye hanem csak a fejletlenségének a bizonyítéka. A korai dpf-ek útkeresése közbeni malőrökből tanúlnak azért gyártók is (kár hogy csak a felhasználók kárán). A MKIV faceliftel már megoldották az olajhígulás problémáját. Külön egységet képez a kipufogó rendszerben a dpf. Nincs többé olajhígulás. Engem csak az zavar hogy elég sokáig tartott míg erre rájöttek. Aki újban gondolkodik az ilyen teljesítményben úgyis 1.6TDCit- fog venni ai régiben annak meg úgyis a a pénztárca fog határt szabni.
Naplózva
potyo57
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1195 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 01:41:33 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.01.12 szombat, 18:58:53
Pedig a dízel ott már értelmét veszti...
Arra vannak más üzemanyaggal működő turbós rakéták..
2.0 163LE powershift ha úgy rendesen gázt adsz akkor jóval 3000 felett vált nem csak régi olalykájhák léteznek
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1196 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 09:28:44 »
Idézetet írta: potyo57 - 2013.01.13 vasárnap, 01:41:33
2.0 163LE powershift ha úgy rendesen gázt adsz akkor jóval 3000 felett vált nem csak régi olalykájhák léteznek
A régiek, pont sokkal pőrgősebbek voltak mert kamrás rendszerűek voltak, nem is volt erő alul..az újak már jók alul, meg közepes tartományban, fent sosem lesz jó egy dízel bármit csinálnak vele, de nem is arra való...takarékos és rugalmas legyen az 1500-3000 tartományban 90% ez számít a többi felesleges, vagy ha több kell arra ott az új benzines-közvetlenes turbó, az megy mindenhol...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1197 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 10:49:23 »
Idézetet írta: stealt - 2013.01.12 szombat, 22:28:01
Azt nem is kellene mondani hogy egy 1,8-as jobb mint egy 2.0TDCi Még annak ellenére se hogy MKIV méretű kaszni mozgatásához már kb akár 90 lóerővel meg 240Nm-el is egy átlagos forgalmi helyzetben elegendő lenne. Egy átlagos forgalmi helyzetben igen de ha valami többet is akarsz akkor viszont minden lóerő kincset ér. Mindenki úg vezet ahogy akar meg tud, de minden relativ. Lehet hogy valaki azt hiszi magáról hogy dinamikusan tud vezetni, de ez addig tart amíg nem áll egy erősebb gép mellé. Ha az 1,8-ast hasonlítod a 2.0-hoz akkor már az első összehasonlító út után valószínüleg kiszállás után le akarnád mérgedben pisilni az 1,8-as kerekét. Ráadásúl az 1,8-as egy régebbi konstrukció. A faceliftel már ki is írtották a palettáról mert vannak helyette takarékosabbak erősebbek, környezetbarátabbak. DE ennek ellenére igenis egy MKIV-es átlagos mozgatására még tökéletesen megfelelő.
90le és 240nm volt az mk3-ban is, de már ahoz is kevés volt
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1198 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 10:52:32 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.01.12 szombat, 19:14:40
Aztán eszik 12-t mint egy turbós benzines, és az is megy úgy, csak az lent is..ezért veszti értelmét...
az 1500-tól menés neked jó, mert akkor már 2000-nél váltanak, alacsony fordulatra esik vissza, kormolódik és lesz mit takarítani
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1199 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 10:59:32 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.01.13 vasárnap, 10:49:23
90le és 240nm volt az mk3-ban is, de már ahoz is kevés volt
Vezettem berelt kocsiban. Normál használatra elég 90 ló persze úgy ahogy 47 eFt-hol is meg lehet élni ... "bizonyára..."
Naplózva
Oldalak:
1
...
17
18
19
20
21
22
23
[
24
]
25
26
27
28
29
30
31
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ