Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:57:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 [34] 35 36 37 38 39 40 41 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5263550 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1650 Dátum: 2013.03.23 szombat, 21:40:35 »

...ha a gumiméret jól van beállítva. De ha rosszul, akkor többet/kevesebbet fog mutatni.
És már változik is a pillanatnyi fogyi (mutatott érték). Szerintem Alf erre gondolt.
Persze, hogy változik. Ki mondta hogy nem változik.
De ugyannyival változik a számolt érték is.

Tehát akárhova állíthatod a kerékméretet a különbség a mutatott és a számolt érték között megmarad.

A: 70 litert tankolsz, 1000km-t mutat km számláló. A valós fogyasztásod 7l/100km. De a fedkomp 6,5-öt mond. Ez neked nem tetszik.
B: Átállítod a kerékméretet és most már csak 900km-t fog mérni ugyanazon a távon. Megint 70 litert tankolsz. A fedkomp 7,15 l/100km-t mutat, hű de jó. Viszont kiszámolva a fogyasztásod 7,77l/100km. Az eltérés ugyanúgy megvan. Most ebben mi a jó? Az, hogy a km óra is csal?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1651 Dátum: 2013.03.23 szombat, 22:39:47 »

Persze, hogy változik. Ki mondta hogy nem változik.
De ugyannyival változik a számolt érték is.

Teljesen igazad van. Nyilván nem a térkép alapján számolom a megtett utat... vagyis mindkét esetben pontosan ugyanannyival módosul a „megtett út”.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1652 Dátum: 2013.03.24 vasárnap, 08:14:17 »

Persze, hogy változik. Ki mondta hogy nem változik.
De ugyannyival változik a számolt érték is.

Tehát akárhova állíthatod a kerékméretet a különbség a mutatott és a számolt érték között megmarad.

A: 70 litert tankolsz, 1000km-t mutat km számláló. A valós fogyasztásod 7l/100km. De a fedkomp 6,5-öt mond. Ez neked nem tetszik.
B: Átállítod a kerékméretet és most már csak 900km-t fog mérni ugyanazon a távon. Megint 70 litert tankolsz. A fedkomp 7,15 l/100km-t mutat, hű de jó. Viszont kiszámolva a fogyasztásod 7,77l/100km. Az eltérés ugyanúgy megvan. Most ebben mi a jó? Az, hogy a km óra is csal?

Teljesen igazad van, de km óra jól beállított kerékmérettel is csal!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1653 Dátum: 2013.03.24 vasárnap, 09:34:21 »

Teljesen igazad van, de km óra jól beállított kerékmérettel is csal!
Sőt,a számolt érték a mérthez képest közelebb lesz a valóshoz a helyes gumiméret beállításával.Nekem állítgatta Vik,és ő is ezt mondta.Addig 1liter volt a külömbség,utána csak fél liter volt az eltérés.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #1654 Dátum: 2013.03.24 vasárnap, 10:58:39 »

Valami (vszinű víz) csöpög a kipuffogódob aljából. Nem volt kedvem nagyon alámászni, de biztosan van rajta 1 kis luk.
Q: ez csak 1xüen behegeszthető vagy???
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1655 Dátum: 2013.03.24 vasárnap, 11:09:43 »

Teljesen igazad van, de km óra jól beállított kerékmérettel is csal!
Ha a sebesség mutatóra gondolsz, az bizony csal, de az szándékos. Ha jól láttam, még programozható is a mértéke. Sőt talán a kijelző teszt üzemmódjában ki is tudja írni a valós értéket.
A megtett táv mérése viszont nagyon pontos. Autópályán lehet ellenőrizni a km táblák és a napi számláló összevetésével. Amikor néztem, 10km után is bőven 100m-en belül volt az eltérés, azaz <1% a hiba. Ha az eltér, akkor kell a kerékméretet állítani.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1656 Dátum: 2013.03.24 vasárnap, 11:33:08 »

Valami (vszinű víz) csöpög a kipuffogódob aljából. Nem volt kedvem nagyon alámászni, de biztosan van rajta 1 kis luk.
Q: ez csak 1xüen behegeszthető vagy???
elvileg igen. gondolom nem annyira rozsdás még, h cserélni kell.  de meg kellene nézni/nézetni rendesen.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1657 Dátum: 2013.03.24 vasárnap, 13:56:17 »

Sőt,a számolt érték a mérthez képest közelebb lesz a valóshoz a helyes gumiméret beállításával.Nekem állítgatta Vik,és ő is ezt mondta.Addig 1liter volt a külömbség,utána csak fél liter volt az eltérés.

Sakos és SzJani írta le a lényeget. Ha pontos a kerékméret, pontosan méri a távolságot.
A sebességet nem mutatja pontosan, készakarva többet mutat, kb 5%-kal, ezt lehet méricskélni gps-szl.
A fogyi pontossága meg - ahogy Jani leírta - függ attól, mennyit mész ugyanazon üzemmódban.
Nekem sikerült összehozni 100%-os pontosságot - a teljes tank egyhuzamban autópálya.
Vagyis ugyanazon beállítással egyik esetben hótt pontos, majd másik esetben akár 1 liter a különbség.
Ugyanazzal a beállítással...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #1658 Dátum: 2013.03.24 vasárnap, 22:06:09 »

Sakos és SzJani írta le a lényeget. Ha pontos a kerékméret, pontosan méri a távolságot.
A sebességet nem mutatja pontosan, készakarva többet mutat, kb 5%-kal, ezt lehet méricskélni gps-szl.
A fogyi pontossága meg - ahogy Jani leírta - függ attól, mennyit mész ugyanazon üzemmódban.
Nekem sikerült összehozni 100%-os pontosságot - a teljes tank egyhuzamban autópálya.
Vagyis ugyanazon beállítással egyik esetben hótt pontos, majd másik esetben akár 1 liter a különbség.
Ugyanazzal a beállítással...
igen, de a kopást nem számolja a guminál..az is %... csak eszembe jutott, de a lényeg hogy tényleg fosul számol, opel se volt jobb. max az utolsó 100km-en
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #1659 Dátum: 2013.03.25 hétfő, 15:22:07 »

Valami (vszinű víz) csöpög a kipuffogódob aljából. Nem volt kedvem nagyon alámászni, de biztosan van rajta 1 kis luk.
Q: ez csak 1xüen behegeszthető vagy???
Szia!
Nekem is csöpög lassan már fél éve. Végülis egy pici lyuk, szerintem hegeszthető.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
enginedriver
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107



« Új hozzászólás #1660 Dátum: 2013.03.25 hétfő, 16:14:35 »

Szia!
Nekem is csöpög lassan már fél éve. Végülis egy pici lyuk, szerintem hegeszthető.
Én nem hegeszteném be. Az a víz ami ott kijön, a lecsapódó párától gyűlik össze. Namármost, a kipuffogó gázokkal elegyet alkotó víz csak marja a kipuffogót. Minek bent tartani? A kettővel ezelőtti autómon (escort) amikor kicseréltem a katalizátortól hátralévő teljes rendszert, -egy szaki tanácsára- még fúrtam is a hátsó dob legalsó pontjára egy pici lukat, hogy mielőbb ki tudjon folyni a víz. Ez kb. 5 éve volt és azóta sincs semmi gond vele.
Naplózva

Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Turnier Business
Deep Impact Blue

blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #1661 Dátum: 2013.03.25 hétfő, 16:56:32 »

Én nem hegeszteném be. Az a víz ami ott kijön, a lecsapódó párától gyűlik össze. Namármost, a kipuffogó gázokkal elegyet alkotó víz csak marja a kipuffogót. Minek bent tartani? A kettővel ezelőtti autómon (escort) amikor kicseréltem a katalizátortól hátralévő teljes rendszert, -egy szaki tanácsára- még fúrtam is a hátsó dob legalsó pontjára egy pici lukat, hogy mielőbb ki tudjon folyni a víz. Ez kb. 5 éve volt és azóta sincs semmi gond vele.
Köszi a válaszokat. Addig én is értem, hogy pici luk, na meg a kondenzvíz, kifolyik vagy nem stb.
Na de "hivatalosan" hogy is van ez?   Amúgy a dob gondolom duplafalú vagy nem?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
enginedriver
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107



« Új hozzászólás #1662 Dátum: 2013.03.25 hétfő, 17:24:19 »

Köszi a válaszokat. Addig én is értem, hogy pici luk, na meg a kondenzvíz, kifolyik vagy nem stb.
Na de "hivatalosan" hogy is van ez?   Amúgy a dob gondolom duplafalú vagy nem?
Hivatalosan: Nem való oda semmi luk. Ha kilukadt, ki kell cserélni/cseréltetni -természetesen gyárira és szakszervízben- az elhasználódott alkatrészt pedig veszélyes hulladékként kezelve, az erre szakosodott és az összes környezetvédelmi előírásnak megfelelő veszélyeshulladék-kezelő szervezetnek a lehető leghamarabb megsemmisítésre átadni.
Ennél hivatalosabb nem jutott hirtelen eszembe, de úgy gondolom ez nem ennek a topicnak a témája, jobb lenne ezt inkább egy másikban kivesézni.
Naplózva

Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Turnier Business
Deep Impact Blue

blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #1663 Dátum: 2013.03.25 hétfő, 17:43:03 »

Hivatalosan: Nem való oda semmi luk. Ha kilukadt, ki kell cserélni/cseréltetni -természetesen gyárira és szakszervízben- az elhasználódott alkatrészt pedig veszélyes hulladékként kezelve, az erre szakosodott és az összes környezetvédelmi előírásnak megfelelő veszélyeshulladék-kezelő szervezetnek a lehető leghamarabb megsemmisítésre átadni.
Ennél hivatalosabb nem jutott hirtelen eszembe, de úgy gondolom ez nem ennek a topicnak a témája, jobb lenne ezt inkább egy másikban kivesézni.
OK, értem én, tel ford xyz, időpont, csere gyárira (a hulladékot a szervíz intézi), fizet.
A válaszok alapján viszont a luk marad (egyenlőre), aztám majd meglátom, vszinű befoltoz.
Q: melyik topikban kéne a kipuffdob kérdést elemezni? Vagy Te a hulladékgazdálkodásra gondoltál?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
enginedriver
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107



« Új hozzászólás #1664 Dátum: 2013.03.25 hétfő, 17:52:41 »

OK, értem én, tel ford xyz, időpont, csere gyárira (a hulladékot a szervíz intézi), fizet.
A válaszok alapján viszont a luk marad (egyenlőre), aztám majd meglátom, vszinű befoltoz.
Q: melyik topikban kéne a kipuffdob kérdést elemezni? Vagy Te a hulladékgazdálkodásra gondoltál?
eljen nyes
Naplózva

Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Turnier Business
Deep Impact Blue

potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #1665 Dátum: 2013.03.26 kedd, 22:13:26 »

Na megvan ez első hivatalos fogyasztási adatom, elég csúnyán "zabál" a gép és még hazudik is.

1080km 100% Budapest fele dugó/fele esti kevés lámpás jól haladás
28km/h átlag
5.0l/100 a gép szerint
6.1/100 a kút és a számológép szerint.

Ha jól emlékszem, valahogy lehet ezt a fogyasztás mérést kalibráltatni +/-15%-ban, valaki tudja, hogy hogyan?
Úgy látom csak nekem mutat többet az átlag fogy. mérő mint amit a kutnál tankolás után számolok


Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1666 Dátum: 2013.03.27 szerda, 08:02:52 »

Úgy látom csak nekem mutat többet az átlag fogy. mérő mint amit a kutnál tankolás után számolok
Na ezt miből következtetted ki?
Fehér holló akinél pontos, és ott is csak hosszú utakon.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1667 Dátum: 2013.03.27 szerda, 08:24:31 »

Na ezt miből következtetted ki?
Fehér holló akinél pontos, és ott is csak hosszú utakon.

És pont fordítva. A számolt több, mint a mutatott...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1668 Dátum: 2013.03.27 szerda, 15:55:47 »

És pont fordítva. A számolt több, mint a mutatott...
nem.nekem többet mutat mint számolok.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1669 Dátum: 2013.03.27 szerda, 16:19:07 »

nem.nekem többet mutat mint számolok.
Arról nem tehetünk, hogy nem tudsz számolni.  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1670 Dátum: 2013.03.27 szerda, 20:34:15 »

Arról nem tehetünk, hogy nem tudsz számolni.  hehe
teee doktor professzor vagy micsoda.
8.3at mutat a fedkomp,de a számolt eredmény 8.
mit lehet ezen elszámolni?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gerike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



« Új hozzászólás #1671 Dátum: 2013.03.27 szerda, 20:44:06 »

Talán nem haragszotok meg érte, ha beírom ide is, mert úgy látom, hogy a másik topic-ba a használtautós dolgok mellett kicsit elveszik a hozzászólásom Smiley

Adott az aláírásomba szereplő autó, ami most 1-2 hete elkezdett véletlenszerűen "Motorstörung" üzenetet megjeleníteni a kijelzőn, ill. ehhez tartozik a sárga felkiáltó jeles piktogramm is. Ma elmentem először egy (ismerős) magán autószerelőhöz, hogy kiolvassa, hogy mi a gond, ő 4. hengernél porlasztó hibát olvasott ki, viszont tanácsolta, hogy menjek el a Ford-ba, mert ebben ő nem biztos  Huh?  Ott azt olvasták ki, hogy a részecskeszűrő van telítődve. Az autóban 90 000 km van (külföldi 55e-el lett véve 1 éve, de szervizkönyv végig vezetve, plusz vásárlás előtt a Német szervizbe le is lett kérdezve, és pont azokat az adatokat mondták, ami a könyvben szerepel, így azt gondolom ez stimmel). A részecskeszűrő az nem más hibát dob ki? Ha eltelítődik, akkor a hibajelzésen kívül mást nem vennék észre? Minden nap 2×20 km van megtéve az autóval városon kívül, 100-120-as tempóban, ezen kívül kevés város, ezért is csodálkozom ezen, hogy megtelt volna.. Most azt mondták, hogy pénteken vigyem el hozzájuk egy "mesterséges" regenerálásra. Szerintetek?   Ja igen.. az autón egyébként semmit nem lehet észrevenni, ugyan úgy indul/megy/gyorsul/fogyaszt, viszont a hibát már mindig írja, gyújtás ráadás után is, és a Fordban se tudták törölni!  worship
Naplózva

2010. MKIV 2.0 TDCi Trend Kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1672 Dátum: 2013.03.27 szerda, 20:45:49 »

Talán nem haragszotok meg érte, ha beírom ide is, mert úgy látom, hogy a másik topic-ba a használtautós dolgok mellett kicsit elveszik a hozzászólásom Smiley

Adott az aláírásomba szereplő autó, ami most 1-2 hete elkezdett véletlenszerűen "Motorstörung" üzenetet megjeleníteni a kijelzőn, ill. ehhez tartozik a sárga felkiáltó jeles piktogramm is. Ma elmentem először egy (ismerős) magán autószerelőhöz, hogy kiolvassa, hogy mi a gond, ő 4. hengernél porlasztó hibát olvasott ki, viszont tanácsolta, hogy menjek el a Ford-ba, mert ebben ő nem biztos  Huh?  Ott azt olvasták ki, hogy a részecskeszűrő van telítődve. Az autóban 90 000 km van (külföldi 55e-el lett véve 1 éve, de szervizkönyv végig vezetve, plusz vásárlás előtt a Német szervizbe le is lett kérdezve, és pont azokat az adatokat mondták, ami a könyvben szerepel, így azt gondolom ez stimmel). A részecskeszűrő az nem más hibát dob ki? Ha eltelítődik, akkor a hibajelzésen kívül mást nem vennék észre? Minden nap 2×20 km van megtéve az autóval városon kívül, 100-120-as tempóban, ezen kívül kevés város, ezért is csodálkozom ezen, hogy megtelt volna.. Most azt mondták, hogy pénteken vigyem el hozzájuk egy "mesterséges" regenerálásra. Szerintetek?   Ja igen.. az autón egyébként semmit nem lehet észrevenni, ugyan úgy indul/megy/gyorsul/fogyaszt, viszont a hibát már mindig írja, gyújtás ráadás után is, és a Fordban se tudták törölni!  worship
a hibakód kellene konkrétan. Ilyen pl: p0251
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1673 Dátum: 2013.03.27 szerda, 21:22:13 »

Talán nem haragszotok meg érte, ha beírom ide is, mert úgy látom, hogy a másik topic-ba a használtautós dolgok mellett kicsit elveszik a hozzászólásom Smiley

Adott az aláírásomba szereplő autó, ami most 1-2 hete elkezdett véletlenszerűen "Motorstörung" üzenetet megjeleníteni a kijelzőn, ill. ehhez tartozik a sárga felkiáltó jeles piktogramm is. Ma elmentem először egy (ismerős) magán autószerelőhöz, hogy kiolvassa, hogy mi a gond, ő 4. hengernél porlasztó hibát olvasott ki, viszont tanácsolta, hogy menjek el a Ford-ba, mert ebben ő nem biztos  Huh?  Ott azt olvasták ki, hogy a részecskeszűrő van telítődve. Az autóban 90 000 km van (külföldi 55e-el lett véve 1 éve, de szervizkönyv végig vezetve, plusz vásárlás előtt a Német szervizbe le is lett kérdezve, és pont azokat az adatokat mondták, ami a könyvben szerepel, így azt gondolom ez stimmel). A részecskeszűrő az nem más hibát dob ki? Ha eltelítődik, akkor a hibajelzésen kívül mást nem vennék észre? Minden nap 2×20 km van megtéve az autóval városon kívül, 100-120-as tempóban, ezen kívül kevés város, ezért is csodálkozom ezen, hogy megtelt volna.. Most azt mondták, hogy pénteken vigyem el hozzájuk egy "mesterséges" regenerálásra. Szerintetek?   Ja igen.. az autón egyébként semmit nem lehet észrevenni, ugyan úgy indul/megy/gyorsul/fogyaszt, viszont a hibát már mindig írja, gyújtás ráadás után is, és a Fordban se tudták törölni!  worship

Ha a Ford műszer azt írja, akkor ki kell égetni a DPF-et. Inkább örülj ha tényleg csak ennyi a baja.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1674 Dátum: 2013.03.27 szerda, 21:30:00 »

Talán nem haragszotok meg érte, ha beírom ide is, mert úgy látom, hogy a másik topic-ba a használtautós dolgok mellett kicsit elveszik a hozzászólásom Smiley

Adott az aláírásomba szereplő autó, ami most 1-2 hete elkezdett véletlenszerűen "Motorstörung" üzenetet megjeleníteni a kijelzőn, ill. ehhez tartozik a sárga felkiáltó jeles piktogramm is. Ma elmentem először egy (ismerős) magán autószerelőhöz, hogy kiolvassa, hogy mi a gond, ő 4. hengernél porlasztó hibát olvasott ki, viszont tanácsolta, hogy menjek el a Ford-ba, mert ebben ő nem biztos  Huh?  Ott azt olvasták ki, hogy a részecskeszűrő van telítődve. Az autóban 90 000 km van (külföldi 55e-el lett véve 1 éve, de szervizkönyv végig vezetve, plusz vásárlás előtt a Német szervizbe le is lett kérdezve, és pont azokat az adatokat mondták, ami a könyvben szerepel, így azt gondolom ez stimmel). A részecskeszűrő az nem más hibát dob ki? Ha eltelítődik, akkor a hibajelzésen kívül mást nem vennék észre? Minden nap 2×20 km van megtéve az autóval városon kívül, 100-120-as tempóban, ezen kívül kevés város, ezért is csodálkozom ezen, hogy megtelt volna.. Most azt mondták, hogy pénteken vigyem el hozzájuk egy "mesterséges" regenerálásra. Szerintetek?   Ja igen.. az autón egyébként semmit nem lehet észrevenni, ugyan úgy indul/megy/gyorsul/fogyaszt, viszont a hibát már mindig írja, gyújtás ráadás után is, és a Fordban se tudták törölni!  worship

Dpf hibánál vészüzembe dobja, szóval sanszos, hogy nem az a gond...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Gerike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



« Új hozzászólás #1675 Dátum: 2013.03.27 szerda, 22:14:57 »

Dpf hibánál vészüzembe dobja, szóval sanszos, hogy nem az a gond...
Én is ezért kételkedem benne, hogy biztos, hogy DPF-e.. Hibakódot sajnos nem tudok, nem jegyeztem meg  Cry Pénteken mindenesetre viszem, elvileg kb. 1 órás a "beavatkozás" Smiley Remélem nem tévednek, és tényleg "csak" ennyi lesz a gond.. Rendszeres fórum olvasó vagyok, és az itt olvasottak alapján viszont nem értem, hogy hogyan tudott megtelni a DPF, hiszen ahogy írtam, szerintem abszolút "DPF-barát" körülmények közt van használva az autó.
Naplózva

2010. MKIV 2.0 TDCi Trend Kombi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1676 Dátum: 2013.03.27 szerda, 22:21:37 »

Én is ezért kételkedem benne, hogy biztos, hogy DPF-e.. Hibakódot sajnos nem tudok, nem jegyeztem meg  Cry Pénteken mindenesetre viszem, elvileg kb. 1 órás a "beavatkozás" Smiley Remélem nem tévednek, és tényleg "csak" ennyi lesz a gond.. Rendszeres fórum olvasó vagyok, és az itt olvasottak alapján viszont nem értem, hogy hogyan tudott megtelni a DPF, hiszen ahogy írtam, szerintem abszolút "DPF-barát" körülmények közt van használva az autó.

Faterom egy héten kb 800-1000 kmert megy autópályán. 180e nél bedobta az unalmast a dpf.

Az is lehet, hogy többször nem ment le a regenerálási ciklus, mert pl. Leállítottad az autót.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Gerike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



« Új hozzászólás #1677 Dátum: 2013.03.27 szerda, 22:33:04 »

Faterom egy héten kb 800-1000 kmert megy autópályán. 180e nél bedobta az unalmast a dpf.

Az is lehet, hogy többször nem ment le a regenerálási ciklus, mert pl. Leállítottad az autót.
Az könnyen elképzelhető, mert én az elmúlt 1 évben igazság szerint még soha nem vettem észre, hogy regenerált volna az autó  Undecided Ezt betudtam annak, hogy a használatból eredően passzív regenerációval megvan a dolog.. ezek szerint nem Smiley Kíváncsi leszek, hogy mi lesz pénteken, majd megírom.  worship
Naplózva

2010. MKIV 2.0 TDCi Trend Kombi
Gerike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



« Új hozzászólás #1678 Dátum: 2013.03.29 péntek, 11:44:55 »

Sziasztok! Szóval elvittem az autót a szervizbe.  Most P269F ill. P2463 hibakód van. Próbáltak csinálni regenerációt, de nem ment. Az első hibakód elvileg a dpf izzító gyertyájánál jelent szakadást. Gyertyát kivették, annak van ellenállása (viszont a kábelen van sérülés). Utána kiderült, hogy ki van menve a biztosítékja. Kicserélték, viszont közbe lemerült a gépük, így csak du. tudják megpróbálni a regent. Remélem, hogy csak biztosíték ment ki a kábel sérülése miatt, mert az a gyertya is 60 körül van, és csak jövő hétre lenne itt.. du kiderül hogy mi lesz  Lips Sealed
Naplózva

2010. MKIV 2.0 TDCi Trend Kombi
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1679 Dátum: 2013.03.29 péntek, 13:13:54 »

Sziasztok! Szóval elvittem az autót a szervizbe.  Most P269F ill. P2463 hibakód van. Próbáltak csinálni regenerációt, de nem ment. Az első hibakód elvileg a dpf izzító gyertyájánál jelent szakadást. Gyertyát kivették, annak van ellenállása (viszont a kábelen van sérülés). Utána kiderült, hogy ki van menve a biztosítékja. Kicserélték, viszont közbe lemerült a gépük, így csak du. tudják megpróbálni a regent. Remélem, hogy csak biztosíték ment ki a kábel sérülése miatt, mert az a gyertya is 60 körül van, és csak jövő hétre lenne itt.. du kiderül hogy mi lesz  Lips Sealed

Ezt lőtte nekem a google:

To help you understand a little better an active regen will initiate at approx 45grams of soot accumulation. If you don't achieve the conditions for a regen at 45grams, then at 63grams P2463 sets, once P2463 sets the MIL illuminates and reduced engine power and you will no longer be able to regen. At this point a service regen with the Tech2 is needed. If you keep driving eventually at 90grams P244B sets.
The P244B is bad news, it means the DPF is packed full of soot. If P244B can't be cleared, then you need a DPF. If you are lucky enough to clear P244B a service regen with the tech2 will clean and save the DPF.


Nem fordítom le, ha nem baj. De ebből nekem az jön le, hogy már túl sok korom rakódott le a DPF-ben. Talán épp az izzítógyertya működésképtelensége miatt, amit meg jó esetben a vezeték zárlata okozott. Ezt az is alátámasztja, hogy  a szerviz sem tudta beindítani a regenerálást. Szerintem a gyertyahiba volt előbb, és azóta a DPF is telítődött. Mennyit mentél világító MIL lámpával?

A lerakódás szintje még nem vészes, de kell az erőltetett regeneráció. Szerintem jó irányba halad a szerviz.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Gerike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



« Új hozzászólás #1680 Dátum: 2013.03.29 péntek, 13:56:51 »

Nem fordítom le, ha nem baj. De ebből nekem az jön le, hogy már túl sok korom rakódott le a DPF-ben. Talán épp az izzítógyertya működésképtelensége miatt, amit meg jó esetben a vezeték zárlata okozott. Ezt az is alátámasztja, hogy  a szerviz sem tudta beindítani a regenerálást. Szerintem a gyertyahiba volt előbb, és azóta a DPF is telítődött. Mennyit mentél világító MIL lámpával?

A lerakódás szintje még nem vészes, de kell az erőltetett regeneráció. Szerintem jó irányba halad a szerviz.
köszi, a lényeget ki tudtam venni belőle Smiley Én is azt gondolom, hogy a gyertya hibája miatt telítődött.  Kb. 1000-1500km-et ment azóta az autó. Mivel a teljesítményt még nem vette vissza, ezért bízom benne hogy nincs még teljesen tele.
Naplózva

2010. MKIV 2.0 TDCi Trend Kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1681 Dátum: 2013.03.29 péntek, 15:43:53 »

köszi, a lényeget ki tudtam venni belőle Smiley Én is azt gondolom, hogy a gyertya hibája miatt telítődött.  Kb. 1000-1500km-et ment azóta az autó. Mivel a teljesítményt még nem vette vissza, ezért bízom benne hogy nincs még teljesen tele.
akkor a tiéd már fészliftes?!!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1682 Dátum: 2013.03.29 péntek, 17:06:28 »

köszi, a lényeget ki tudtam venni belőle Smiley Én is azt gondolom, hogy a gyertya hibája miatt telítődött.  Kb. 1000-1500km-et ment azóta az autó. Mivel a teljesítményt még nem vette vissza, ezért bízom benne hogy nincs még teljesen tele.
Te, nem lehet, hogy az nem is izzítógyertya, hanem BEFECSKENDEZŐ SZELEP volt?
Akkor az ár is érthetőbb és az is, hogy miért nem regenerál.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Gerike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



« Új hozzászólás #1683 Dátum: 2013.03.29 péntek, 20:45:39 »

Sziasztok! Erről az alkatrészről volt szó: https://cromax.hu/90000000-kipufogo/91600000-kipufogo-rendszer-alkatreszei/91600477-reszecskeszuro-alkatreszei/416773-tuzeloanyagpara-szelep-ford-focusc-maxmondeos-maxgalaxy

Az autó nem faceliftes, viszont Euro V-ös motor van benne. A szerelő srác szerint ebben már máshogy van a kiégetés, ezért nem hígul a motorolaj. Most az a helyzet, hogy továbbra se tudták regenerálásra bírni az autót. ezt az izzítógyertyát? azóta 1x dobta ki nekik a gép, a másik két alkalommal nem. Új részecskeszűrőre 430 000-es árat mondtak, erre a másik kütyüre pedig 60-at. Viszont azt nem tudják, hogy ez az izzító valami tuti rossz-e, ez csak akkor derülne ki, ha a szűrő új/ ki van tisztítva. Úgyhogy most kéne valakit keresni, aki esetleg a közelben (Vas megye) foglalkozik tisztítással, mert a 430-as megoldás nem igazán játszik Smiley Ismer esetleg valaki ilyet? Smiley Ja és most már a motor jel is folyamatosan világít a műszerfalon a hibajelzésen kívül..
Naplózva

2010. MKIV 2.0 TDCi Trend Kombi
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1684 Dátum: 2013.03.29 péntek, 21:30:53 »

Sziasztok! Erről az alkatrészről volt szó: https://cromax.hu/90000000-kipufogo/91600000-kipufogo-rendszer-alkatreszei/91600477-reszecskeszuro-alkatreszei/416773-tuzeloanyagpara-szelep-ford-focusc-maxmondeos-maxgalaxy

Az autó nem faceliftes, viszont Euro V-ös motor van benne. A szerelő srác szerint ebben már máshogy van a kiégetés, ezért nem hígul a motorolaj. Most az a helyzet, hogy továbbra se tudták regenerálásra bírni az autót. ezt az izzítógyertyát? azóta 1x dobta ki nekik a gép, a másik két alkalommal nem. Új részecskeszűrőre 430 000-es árat mondtak, erre a másik kütyüre pedig 60-at. Viszont azt nem tudják, hogy ez az izzító valami tuti rossz-e, ez csak akkor derülne ki, ha a szűrő új/ ki van tisztítva. Úgyhogy most kéne valakit keresni, aki esetleg a közelben (Vas megye) foglalkozik tisztítással, mert a 430-as megoldás nem igazán játszik Smiley Ismer esetleg valaki ilyet? Smiley Ja és most már a motor jel is folyamatosan világít a műszerfalon a hibajelzésen kívül..

Mondom én, hogy befecskendező szelep.
Igen, ez közvetlenül a DPF-be fecskendezi a gázolajat, így a motorolaj nem hígulhat.

Kurv@ okos ez a szerviz. Cseréld ki fél misiért a DPF-et, és ha megint eldugulna, akkor a 60 ezres szelep is rossz.

Én azt javaslom, hogy sürgősen égesd ki magad. Menjél legalább 20-30km-t egyhuzamban kb. 3000-es fordulaton. Legjobb lenne hegynek fel.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Gerike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



« Új hozzászólás #1685 Dátum: 2013.03.29 péntek, 21:45:20 »

Mondom én, hogy befecskendező szelep.
Igen, ez közvetlenül a DPF-be fecskendezi a gázolajat, így a motorolaj nem hígulhat.

Kurv@ okos ez a szerviz. Cseréld ki fél misiért a DPF-et, és ha megint eldugulna, akkor a 60 ezres szelep is rossz.

Én azt javaslom, hogy sürgősen égesd ki magad. Menjél legalább 20-30km-t egyhuzamban kb. 3000-es fordulaton. Legjobb lenne hegynek fel.

A szerviz szerint, ha tiszta DPF van benne, akkor vigyem vissza, és megpróbálnak egy "eröltetett" regenerációt csinálni. Akkor ha lefut, akkor jó a 60e-s alkatrész, ha nem, akkor az is csere. Ha 3000-es fordulaton megyek 20-30 km-et, és esetleg ez a szelep nem jó, akkor ki fog tisztulni a szűrő, vagy ez mindenképp kell hozzá? Azt se akarom, hogy felteljen teljesen, és esetleg mást is károsítson.
Naplózva

2010. MKIV 2.0 TDCi Trend Kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1686 Dátum: 2013.03.29 péntek, 21:52:19 »

A szerviz szerint, ha tiszta DPF van benne, akkor vigyem vissza, és megpróbálnak egy "eröltetett" regenerációt csinálni. Akkor ha lefut, akkor jó a 60e-s alkatrész, ha nem, akkor az is csere. Ha 3000-es fordulaton megyek 20-30 km-et, és esetleg ez a szelep nem jó, akkor ki fog tisztulni a szűrő, vagy ez mindenképp kell hozzá? Azt se akarom, hogy felteljen teljesen, és esetleg mást is károsítson.
terheld a motort huzamosabb úton.talán az is kiegeti valamennyire
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1687 Dátum: 2013.03.30 szombat, 10:27:03 »

A szerviz szerint, ha tiszta DPF van benne, akkor vigyem vissza, és megpróbálnak egy "eröltetett" regenerációt csinálni. Akkor ha lefut, akkor jó a 60e-s alkatrész, ha nem, akkor az is csere. Ha 3000-es fordulaton megyek 20-30 km-et, és esetleg ez a szelep nem jó, akkor ki fog tisztulni a szűrő, vagy ez mindenképp kell hozzá? Azt se akarom, hogy felteljen teljesen, és esetleg mást is károsítson.

Alapvetően a DPF magától, passzívan regenerálódik. Az aktív regeneráció csak akkor kell, ha a passzív nem történik meg, mert nem olyanok az üzemi körülmények. A kérdéses szelep az aktív regenerációt végzi.
Mivel nálad az aktívnak valami baja van, ezért a passzív regenerációnak megfelelő üzemi körülményeket kell biztosítani, különben előbb-utóbb végleg eltömődik a DPF és kuka lesz.
Valahol azt olvastam, hogy leginkább 2800-as fordulat felett megy a passzív regen, ezért javasoltam a 3000-et. Persze jó lenne, ha ezt egy valóban hozzáértő forrás is megerősítené. Az biztos, hogy minél forróbb kipufogógáz kell neki.

A szerviz azon állítása, hogy a DPF telítettsége miatt nem sikerül elindítani az erőltetett regenerációt, nekem épületes baromságnak tűnik, hiszen ez a fajta regeneráció pont a fokozott telítődés megszüntetésére szolgál. Tiszta DPF esetén minek kéne végrehajtani?

Talán el lehetne vinni a szelepet dízel befecskendező diagnosztikával foglalkozó céghez bevizsgálásra. (Filepdízel vagy hasonló), habár én nem hiszek a többszörös meghibásodásban.
Az elektromos kábel sérülésének és a biztosíték kiégésének egyértelmű köze lehet egymáshoz. De hogy ezzel együtt a szelep is meghibásodott, hát nehezen hihető.
Még azt tudom elképzelni, hogy a szelep vezérlése ment tönkre az elektromos zárlat miatt. Ezt lehetne ellenőrizni.
Mielőtt a szelepre gyanakodnék, megmérném, hogy kap-e vezérlést. Persze ez nem egyszerű beépített szelep esetén.

Az a baj, hogy nagyon sok kísérletezésre nincs idő a DPF állapota miatt.

Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Gerike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



« Új hozzászólás #1688 Dátum: 2013.03.30 szombat, 12:17:26 »

Alapvetően a DPF magától, passzívan regenerálódik.

Az a baj, hogy nagyon sok kísérletezésre nincs idő a DPF állapota miatt.
Köszi az infókat, így már értem nagyjából a működési elvet Smiley Ott, amikor rákötötték a gépet, akkor is elkezdte csinálni a regenerációt, akkor a gép először 2800 körülre, majd talán egy nagyon picit 3000 fölé pörgette a motort, és tartotta ezeket a fordulatszámokat kb. fél percig, majd utána dobta ki a gép, hogy nem sikerül befejezni a regent. Ezek alapján szerintem tényleg valószínű, hogy ez a megfelelő fordulat. A P269F-es hibakódból gondolták szerintem, hogy az izzítógyertya, mert a programban is úgy volt fordítva: "Exhaust Aftertreatment Glow Plug Circuit/Open". Ezt a kódot a biztosíték cseréje utána 1x dobta még, utána pedig 2x nem. (a biztosíték csere után nem ment ki újra), ezért nem biztosak benne, hogy ez rossz-e vagy sem. Kiszedték, multimérerrel rámértek, volt valami ellenállása, viszont az elég alacsony volt.

Ők azt gondolták, hogy kicserélik a DPF-et, és utána lefuttatják ezt a regent. Ha az üres DPF-en lefut, akkor a DPF volt a hibás, ha nem, akkor a másik alkatrészt is cserélni kell.

Ők is gondolkoztak rajta, hogy hogyan lehetne megnézni, hogy kap-e áramot, de arra jutottak, hogy mivel elvileg az csak regennél kap, így bonyolult, és nem is foglalkoztak vele.

Most szerintem megpróbálom még hosszabb távon ezt a ~3000 fordulat környéki menést, aztán utána a következő lépés egy DPF tisztíttatás lesz, és visszaviszem, hogy megnézzék, hogy akkor megy-e a regen.
Naplózva

2010. MKIV 2.0 TDCi Trend Kombi
enginedriver
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107



« Új hozzászólás #1689 Dátum: 2013.03.30 szombat, 12:35:24 »

Köszi az infókat, így már értem nagyjából a működési elvet Smiley Ott, amikor rákötötték a gépet, akkor is elkezdte csinálni a regenerációt, akkor a gép először 2800 körülre, majd talán egy nagyon picit 3000 fölé pörgette a motort, és tartotta ezeket a fordulatszámokat kb. fél percig, majd utána dobta ki a gép, hogy nem sikerül befejezni a regent. Ezek alapján szerintem tényleg valószínű, hogy ez a megfelelő fordulat. A P269F-es hibakódból gondolták szerintem, hogy az izzítógyertya, mert a programban is úgy volt fordítva: "Exhaust Aftertreatment Glow Plug Circuit/Open". Ezt a kódot a biztosíték cseréje utána 1x dobta még, utána pedig 2x nem. (a biztosíték csere után nem ment ki újra), ezért nem biztosak benne, hogy ez rossz-e vagy sem. Kiszedték, multimérerrel rámértek, volt valami ellenállása, viszont az elég alacsony volt.

Ők azt gondolták, hogy kicserélik a DPF-et, és utána lefuttatják ezt a regent. Ha az üres DPF-en lefut, akkor a DPF volt a hibás, ha nem, akkor a másik alkatrészt is cserélni kell.

Ők is gondolkoztak rajta, hogy hogyan lehetne megnézni, hogy kap-e áramot, de arra jutottak, hogy mivel elvileg az csak regennél kap, így bonyolult, és nem is foglalkoztak vele.

Most szerintem megpróbálom még hosszabb távon ezt a ~3000 fordulat környéki menést, aztán utána a következő lépés egy DPF tisztíttatás lesz, és visszaviszem, hogy megnézzék, hogy akkor megy-e a regen.
Gurulj át egy kicsit a "rühellt sógorokhoz" autópályázni. Egyenletes tempó, 3000-es fordulat. Mi meg drukkolunk, hogy sikerrel járj!
Naplózva

Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Turnier Business
Deep Impact Blue

alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1690 Dátum: 2013.03.30 szombat, 13:40:31 »

Köszi az infókat, így már értem nagyjából a működési elvet Smiley Ott, amikor rákötötték a gépet, akkor is elkezdte csinálni a regenerációt, akkor a gép először 2800 körülre, majd talán egy nagyon picit 3000 fölé pörgette a motort, és tartotta ezeket a fordulatszámokat kb. fél percig, majd utána dobta ki a gép, hogy nem sikerül befejezni a regent. Ezek alapján szerintem tényleg valószínű, hogy ez a megfelelő fordulat. A P269F-es hibakódból gondolták szerintem, hogy az izzítógyertya, mert a programban is úgy volt fordítva: "Exhaust Aftertreatment Glow Plug Circuit/Open". Ezt a kódot a biztosíték cseréje utána 1x dobta még, utána pedig 2x nem. (a biztosíték csere után nem ment ki újra), ezért nem biztosak benne, hogy ez rossz-e vagy sem. Kiszedték, multimérerrel rámértek, volt valami ellenállása, viszont az elég alacsony volt.

Ők azt gondolták, hogy kicserélik a DPF-et, és utána lefuttatják ezt a regent. Ha az üres DPF-en lefut, akkor a DPF volt a hibás, ha nem, akkor a másik alkatrészt is cserélni kell.

Ők is gondolkoztak rajta, hogy hogyan lehetne megnézni, hogy kap-e áramot, de arra jutottak, hogy mivel elvileg az csak regennél kap, így bonyolult, és nem is foglalkoztak vele.

Most szerintem megpróbálom még hosszabb távon ezt a ~3000 fordulat környéki menést, aztán utána a következő lépés egy DPF tisztíttatás lesz, és visszaviszem, hogy megnézzék, hogy akkor megy-e a regen.
Ezek szerint van egy befecskendező szelep,és egy izzító gyertya is,ami begyújtja  a dpf ben a befecskendezett gázolajat.Én úgy értelmezem,hogy a szelep működik csak az izzító gyertya nem.Valszeg a hőmérsékletet méri és azért írja,hogy nem fejeződött be a regen,mert nem gyújtja be a gázolajat.
Nem is értem,hogy miért akarják lecseréltetni a dpf-et?Mert az a legdrágább elem az autón?Nekem ennek lehúzás szaga van!Cseréltesd velük ki azt a gyertyát,és megkell nézni utána.Nem hiszem,hogy alapvetően drágább lenne sokkal egy izzítógyertyánál.

Amúgy így nézett ki amit kiszedtek?

https://cromax.hu/90000000-kipufogo/91600000-kipufogo-rendszer-alkatreszei/91600477-reszecskeszuro-alkatreszei/416773-tuzeloanyagpara-szelep-ford-focusc-maxmondeos-maxgalaxy
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.30 szombat, 13:45:08 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sved1K
Vendég
« Új hozzászólás #1691 Dátum: 2013.03.30 szombat, 13:57:00 »

Köszi az infókat, így már értem nagyjából a működési elvet Smiley Ott, amikor rákötötték a gépet, akkor is elkezdte csinálni a regenerációt, akkor a gép először 2800 körülre, majd talán egy nagyon picit 3000 fölé pörgette a motort, és tartotta ezeket a fordulatszámokat kb. fél percig, majd utána dobta ki a gép, hogy nem sikerül befejezni a regent. Ezek alapján szerintem tényleg valószínű, hogy ez a megfelelő fordulat. A P269F-es hibakódból gondolták szerintem, hogy az izzítógyertya, mert a programban is úgy volt fordítva: "Exhaust Aftertreatment Glow Plug Circuit/Open". Ezt a kódot a biztosíték cseréje utána 1x dobta még, utána pedig 2x nem. (a biztosíték csere után nem ment ki újra), ezért nem biztosak benne, hogy ez rossz-e vagy sem. Kiszedték, multimérerrel rámértek, volt valami ellenállása, viszont az elég alacsony volt.

Ők azt gondolták, hogy kicserélik a DPF-et, és utána lefuttatják ezt a regent. Ha az üres DPF-en lefut, akkor a DPF volt a hibás, ha nem, akkor a másik alkatrészt is cserélni kell.

Ők is gondolkoztak rajta, hogy hogyan lehetne megnézni, hogy kap-e áramot, de arra jutottak, hogy mivel elvileg az csak regennél kap, így bonyolult, és nem is foglalkoztak vele.

Most szerintem megpróbálom még hosszabb távon ezt a ~3000 fordulat környéki menést, aztán utána a következő lépés egy DPF tisztíttatás lesz, és visszaviszem, hogy megnézzék, hogy akkor megy-e a regen.

Urak,

magarol a regenrol/DPF-rol erdemes lenne feltenni egy felhasznalobarat cikket a wiki-re, mert nagyon gyakran felmerul a kerdes. MIt gondoltok? worship
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1692 Dátum: 2013.03.30 szombat, 14:02:14 »

Ezek szerint van egy befecskendező szelep,és egy izzító gyertya is,ami begyújtja  a dpf ben a befecskendezett gázolajat.Én úgy értelmezem,hogy a szelep működik csak az izzító gyertya nem.Valszeg a hőmérsékletet méri és azért írja,hogy nem fejeződött be a regen,mert nem gyújtja be a gázolajat.
Nem is értem,hogy miért akarják lecseréltetni a dpf-et?Mert az a legdrágább elem az autón?Nekem ennek lehúzás szaga van!Cseréltesd velük ki azt a gyertyát,és megkell nézni utána.Nem hiszem,hogy alapvetően drágább lenne sokkal egy izzítógyertyánál.

Amúgy így nézett ki amit kiszedtek?

https://cromax.hu/90000000-kipufogo/91600000-kipufogo-rendszer-alkatreszei/91600477-reszecskeszuro-alkatreszei/416773-tuzeloanyagpara-szelep-ford-focusc-maxmondeos-maxgalaxy

Nem hiszem,hogy lenne benne izzító is. Szerintem csak befecskendező van, amit már előtted is linkeltek.

Viszont mit dobott megint a gugli. FORD TBS info:

11/9/10 Engine malfunction warning lamp illuminated on the instrument cluster; Diagnostic Trouble Code (DTC) P269F present

63/2010 Should a customer express concern about the engine malfunction warning lamp illuminated on the instrument cluster, the probable cause is a blown fuse due to fuel vaporizer component internal short circuit caused by a fuel vaporizer overheating. The overheating is a result of a lack of fuel in the fuel vaporizer fuel line ahead of first Diesel Particulate Filter (DPF) regeneration.

Furthermore Diagnostic Trouble Code (DTC) P269F - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Circuit/Open - is stored in the Powertrain Control Module (PCM).

To rectify this concern, a new fuel vaporizer system should be installed in reference to the instructions detailed in this bulletin.




Tehát van egy ismert hiba: P269F plusz befecskendező biztosíték kimegy, lámpa világít. Az ok: a befecskendező túlmelegedés miatt tönkremegy. A túlmelegedés oka az elégtelen üzemanyag ellátás.
Javítás: befecskendező szelep csere.
Az "elég alacsony ellenállás" is arra utal, hogy tönkrement, közel zárlatos.
Érzésem szerint a TBS leírás tökéletesen passzol Gerike problémájára, így én javasolnám a szelep mielőbbi cseréjét 60-ért.
A cserével együtt én mondjuk megnézném azt is, hogy miért nem kapott üzemanyagot.


Csak tudnám, hogy ezt az infót miért nem olvassák az okos szervizesek és miért akarnak DPF-et cseréltetni.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.30 szombat, 14:07:03 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1693 Dátum: 2013.03.30 szombat, 14:16:09 »

Nem hiszem,hogy lenne benne izzító is. Szerintem csak befecskendező van, amit már előtted is linkeltek.

Viszont mit dobott megint a gugli. FORD TBS info:

11/9/10 Engine malfunction warning lamp illuminated on the instrument cluster; Diagnostic Trouble Code (DTC) P269F present

63/2010 Should a customer express concern about the engine malfunction warning lamp illuminated on the instrument cluster, the probable cause is a blown fuse due to fuel vaporizer component internal short circuit caused by a fuel vaporizer overheating. The overheating is a result of a lack of fuel in the fuel vaporizer fuel line ahead of first Diesel Particulate Filter (DPF) regeneration.

Furthermore Diagnostic Trouble Code (DTC) P269F - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Circuit/Open - is stored in the Powertrain Control Module (PCM).

To rectify this concern, a new fuel vaporizer system should be installed in reference to the instructions detailed in this bulletin.




Tehát van egy ismert hiba: P269F plusz befecskendező biztosíték kimegy, lámpa világít. Az ok: a befecskendező túlmelegedés miatt tönkremegy. A túlmelegedés oka az elégtelen üzemanyag ellátás.
Javítás: befecskendező szelep csere.
Az "elég alacsony ellenállás" is arra utal, hogy tönkrement, közel zárlatos.
Érzésem szerint a TBS leírás tökéletesen passzol Gerike problémájára, így én javasolnám a szelep mielőbbi cseréjét 60-ért.
A cserével együtt én mondjuk megnézném azt is, hogy miért nem kapott üzemanyagot.


Csak tudnám, hogy ezt az infót miért nem olvassák az okos szervizesek és miért akarnak DPF-et cseréltetni.

Telejsen egyet értek veled.Kivéve,hogy 100% ban van benne izzítógyertya,vagy valami ami fűti a cuccot.Nézd meg a képen a vastag piros vezeték ami rámegy az "izzító gyertyára" !!!
A fekete,meg lehet,hogy nyomást érzékel......
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1694 Dátum: 2013.03.30 szombat, 14:25:09 »

Telejsen egyet értek veled.Kivéve,hogy 100% ban van benne izzítógyertya,vagy valami ami fűti a cuccot.Nézd meg a képen a vastag piros vezeték ami rámegy az "izzító gyertyára" !!!
A fekete,meg lehet,hogy nyomást érzékel......
Ha jól látom 2db elektromos vezeték megy rá. Valamint az üzemanyag cső.
2db vezeték egy szelep működtetésére elég. A neve is "szelep"
Hogy miért ilyen látszólag idióta módon van rákötve a két szál azt nem értem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.30 szombat, 14:26:46 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1695 Dátum: 2013.03.30 szombat, 14:36:21 »

Ha jól látom 2db elektromos vezeték megy rá. Valamint az üzemanyag cső.
2db vezeték egy szelep működtetésére elég. A neve is "szelep"
Hogy miért ilyen látszólag idióta módon van rákötve a két szál azt nem értem.
Nem tudom,csak sejtem:
Szerintem ez a szelep,csak simán mechanikusan porlaszt!
A fekete vezetéken az üzemagyag nyomás jelét továbbíthatja,ez lehet több eres vezeték is,akkor ellenállás jelet visz,vagy simán egy test kontaktot kapcsol 1 fekete éren.
A piros szerintem  egy fűtőpatronnak a +12v-ja,ami felfúti a mechanikus szelepet.És így porlaszt be üzemanyag párát.
Az üzemagyagot egy másik szelep nyitja vagy zárja el erről az egységről.
A rendszer pedig hőmérsékletváltozást figyel a szűrőben.Ez alapján dönti el a sikeres vagy sikertelen regenerációt.

És ha megnézed Stealt képei,az övé is pont ugyan ilyen.Sőt a réz csövek is ott vannak még az ő rendszerében is.

http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg736619;topicseen#msg736619


A hagyományos,fészlift előtti dpf-nél,mint az enyém,ott két rézcső megy bele egy elektromos dobozba a tűzfalon.Az egyik a dpf előttről,a másik a dpf utánról indul.Szerintem ez a rendszer nyomáskülömbség alapján működteti az aktív regenerációt .De tudja a hőmérsékleteket is,mert diaggal közöl hőmérsékletváltozásokat is.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.30 szombat, 14:40:37 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gerike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



« Új hozzászólás #1696 Dátum: 2013.03.30 szombat, 15:06:20 »

Igen, így nézett ki az, amit kiszereltek. A szervizben azt gondolják, hogy az amire a piros megy, az az izzítógyertya, a fekete kábel pedig földelés. Próbálták, hogy ezt az egészet befogták satuba, és kicsavarni belőle azt a gyertyát, viszont meg se mozdult, max tört volna, így ezt abbahagyták.(Az eredeti terv az volt, hogy kiveszik a gyertyát, rákötik egy akksi töltőre, és akkor kiderül, hogy izzít-e). A gyári "előírás" szerint az egészet cserélni kell, nincs külön csak gyertya. Ezt egyébként nagyon könnyű kiszerelni az autóból. A probléma az, hogy nincs nekik ilyen készleten, mivel elmondásuk szerint nem szokott ezzel gond lenni, és csak 3 munkanap alatt érne ide. Nyilvánvalóan a legegyszerűbb megoldás az lenne, hogy szerezni egy ilyet, és azzal kipróbálni a dolgot.

szekr: Jah és még annyi, hogy amikor le lett húzva az üzemanyagcső, akkor onnan egy darabig csöpögött a gázolaj, tehát feltételezem, hogy kap üzemanyagot ez a szelep
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.30 szombat, 15:34:41 írta Gerike » Naplózva

2010. MKIV 2.0 TDCi Trend Kombi
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1697 Dátum: 2013.03.30 szombat, 16:02:58 »

Nem tudom,csak sejtem:
Szerintem ez a szelep,csak simán mechanikusan porlaszt!
A fekete vezetéken az üzemagyag nyomás jelét továbbíthatja,ez lehet több eres vezeték is,akkor ellenállás jelet visz,vagy simán egy test kontaktot kapcsol 1 fekete éren.
A piros szerintem  egy fűtőpatronnak a +12v-ja,ami felfúti a mechanikus szelepet.És így porlaszt be üzemanyag párát.
Az üzemagyagot egy másik szelep nyitja vagy zárja el erről az egységről.
A rendszer pedig hőmérsékletváltozást figyel a szűrőben.Ez alapján dönti el a sikeres vagy sikertelen regenerációt.

És ha megnézed Stealt képei,az övé is pont ugyan ilyen.Sőt a réz csövek is ott vannak még az ő rendszerében is.


A hagyományos,fészlift előtti dpf-nél,mint az enyém,ott két rézcső megy bele egy elektromos dobozba a tűzfalon.Az egyik a dpf előttről,a másik a dpf utánról indul.Szerintem ez a rendszer nyomáskülömbség alapján működteti az aktív regenerációt .De tudja a hőmérsékleteket is,mert diaggal közöl hőmérsékletváltozásokat is.
Igen, kezd összeállni. Szóval ez egy olyan befecskendező, ami izzítással porlaszt be üzemanyagot, és nem túlnyomással.
Logikusnak tűnik az izzítógyertya cseréje a komplett cucc helyett, kb. huszad áron.

Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1698 Dátum: 2013.03.30 szombat, 16:05:23 »

Igen, így nézett ki az, amit kiszereltek. A szervizben azt gondolják, hogy az amire a piros megy, az az izzítógyertya, a fekete kábel pedig földelés. Próbálták, hogy ezt az egészet befogták satuba, és kicsavarni belőle azt a gyertyát, viszont meg se mozdult, max tört volna, így ezt abbahagyták.(Az eredeti terv az volt, hogy kiveszik a gyertyát, rákötik egy akksi töltőre, és akkor kiderül, hogy izzít-e). A gyári "előírás" szerint az egészet cserélni kell, nincs külön csak gyertya. Ezt egyébként nagyon könnyű kiszerelni az autóból. A probléma az, hogy nincs nekik ilyen készleten, mivel elmondásuk szerint nem szokott ezzel gond lenni, és csak 3 munkanap alatt érne ide. Nyilvánvalóan a legegyszerűbb megoldás az lenne, hogy szerezni egy ilyet, és azzal kipróbálni a dolgot.

szekr: Jah és még annyi, hogy amikor le lett húzva az üzemanyagcső, akkor onnan egy darabig csöpögött a gázolaj, tehát feltételezem, hogy kap üzemanyagot ez a szelep

A föld az alkatrész fém háza lesz. A piros az izzító, a fekete meg valami nyomás érzékelő lehet, hogy van-e üzemanyag.
Jó lenne látni a csatlakozót, hogy hány pólusú.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sved1K
Vendég
« Új hozzászólás #1699 Dátum: 2013.03.30 szombat, 16:05:59 »

Nem tudom,csak sejtem:
Szerintem ez a szelep,csak simán mechanikusan porlaszt!
A fekete vezetéken az üzemagyag nyomás jelét továbbíthatja,ez lehet több eres vezeték is,akkor ellenállás jelet visz,vagy simán egy test kontaktot kapcsol 1 fekete éren.
A piros szerintem  egy fűtőpatronnak a +12v-ja,ami felfúti a mechanikus szelepet.És így porlaszt be üzemanyag párát.
Az üzemagyagot egy másik szelep nyitja vagy zárja el erről az egységről.
A rendszer pedig hőmérsékletváltozást figyel a szűrőben.Ez alapján dönti el a sikeres vagy sikertelen regenerációt.

És ha megnézed Stealt képei,az övé is pont ugyan ilyen.Sőt a réz csövek is ott vannak még az ő rendszerében is.

http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg736619;topicseen#msg736619


A hagyományos,fészlift előtti dpf-nél,mint az enyém,ott két rézcső megy bele egy elektromos dobozba a tűzfalon.Az egyik a dpf előttről,a másik a dpf utánról indul.Szerintem ez a rendszer nyomáskülömbség alapján működteti az aktív regenerációt .De tudja a hőmérsékleteket is,mert diaggal közöl hőmérsékletváltozásokat is.
pontosan, a nyomaskulonbseget figyeli a rendszer, es annak valtozasara inditja a regent.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 [34] 35 36 37 38 39 40 41 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.104 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.