Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.30 kedd, 05:05:41 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 [54] 55 56 57 58 59 60 61 ... 296   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 4714502 alkalommal)
0 Felhasználó és 108 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2650 Dátum: 2014.01.05 vasárnap, 22:00:07 »



Újabb fejlemények... falbav

Szóval vannak olyan inditások, mint amikor elindulna de mégse... Ilyenkor ráindítok és megy...

Illetve egyes leállításokkor 2-3 másodpercig fokozatosan szűnő berregő hang...

Vazzz, ha ez az autó is olyan lesz, mint az mk3-asom volt, akkor felgyújtom.

Az EGR-nek van/lehet hangja? Nem ez a kattogós, hanem ilyen behúzós, berregős? (Hangutánzó szavakban nagyon ott vagyok  vigyor3)

Leállításkor berreghet a turbó úgy, hogy egyszer igen, egyezer nem?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2651 Dátum: 2014.01.05 vasárnap, 22:05:29 »


Újabb fejlemények... falbav

Szóval vannak olyan inditások, mint amikor elindulna de mégse... Ilyenkor ráindítok és megy...

Illetve egyes leállításokkor 2-3 másodpercig fokozatosan szűnő berregő hang...

Vazzz, ha ez az autó is olyan lesz, mint az mk3-asom volt, akkor felgyújtom.

Az EGR-nek van/lehet hangja? Nem ez a kattogós, hanem ilyen behúzós, berregős? (Hangutánzó szavakban nagyon ott vagyok  vigyor3)

Leállításkor berreghet a turbó úgy, hogy egyszer igen, egyezer nem?

EGR is lehet, de leginkább a szellőztető motorok állnak ilyenkor alaphelyzetbe és azt lehet hallani.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2652 Dátum: 2014.01.05 vasárnap, 22:08:27 »

EGR is lehet, de leginkább a szellőztető motorok állnak ilyenkor alaphelyzetbe és azt lehet hallani.

Kikapcsoltam a klímát, és a hang kívülről hallható!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2653 Dátum: 2014.01.05 vasárnap, 22:14:02 »

Kikapcsoltam a klímát, és a hang kívülről hallható!

így van a hang kívülről halható. Ott vannak ezek a motorok. Én is leállítom az autót és egy darabig a motorok berregnek, amig alaphelyzetbe állnak. a klíma leállítása nem elegendő, attól még az automata szellőztetés megy.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2654 Dátum: 2014.01.05 vasárnap, 22:20:26 »

így van a hang kívülről halható. Ott vannak ezek a motorok. Én is leállítom az autót és egy darabig a motorok berregnek, amig alaphelyzetbe állnak. a klíma leállítása nem elegendő, attól még az automata szellőztetés megy.

A lamellákat bentről hallom, tudom milyen a hangja, vagyis gondolom. Ez más hang és eddig nem volt.


Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2655 Dátum: 2014.01.05 vasárnap, 23:27:01 »

Na, szóval a talkfordon megtaláltam a hangot!  vigyor3


http://youtu.be/kinQHnxzSgU
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2656 Dátum: 2014.01.05 vasárnap, 23:28:55 »

Na, szóval a talkfordon megtaláltam a hangot!  vigyor3


http://youtu.be/kinQHnxzSgU

Szerintem az a csipcsiripp az madárhang lesz, bár nem biztos  Wink
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2657 Dátum: 2014.01.05 vasárnap, 23:39:10 »

És a másik hajókürt!  vigyor3


http://youtu.be/KhCQ8zH8yKU

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2658 Dátum: 2014.01.05 vasárnap, 23:51:42 »

És elvileg a hibás alkatrész!

Part no is 6G9Q-9E882-CA

Solenoid szelep, vagy mi...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2659 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 00:04:02 »


Baxa meg, két ilyen mágneses szelep van... Sokba lesz ez!  falbav

Vehicle Driven:Mondeo
Name:Ian Fox
Location:United Kingdom
Posted 18 July 2011 - 10:23 PM
It's 100% definitely the solenoid valve for the turbo. After a while, they seem to develop a noise when they close (as soon as the engine turns off). Lift the engine cover off and to the right of the engine block there is a dark red box (about 2inches long?) with a plug connector underneath, bolted to the engine with two M10 bolts, there are two of these solenoids, but I can't remember which one is which!. If you start the engine, unplug the connector and stop the engine, the noise wont appear! Apparently, it doesn't cause a problem even though it makes this lovely noise??? I know all this because I had mine done on Friday! The part cost about £80 from the dealer, but mine was warranty. DIY...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2660 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 00:47:11 »

Na, szóval a talkfordon megtaláltam a hangot!  vigyor3


http://youtu.be/kinQHnxzSgU

és ez most gond?

Komolyan kérdezem, hogy ez most azon kívül, hogy leállás után van egy rövid ideig ilyen hang, jelent-e bármi problémát?
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.06 hétfő, 00:49:11 írta kotta_cs » Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2661 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 06:14:52 »

és ez most gond?

Komolyan kérdezem, hogy ez most azon kívül, hogy leállás után van egy rövid ideig ilyen hang, jelent-e bármi problémát?

Eltérőek az álláspontok, de szerintem igen!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #2662 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 08:58:39 »

Sziasztok!
Ezen a "bőgő", "búgó" hangon én már túlvagyok... Az orvoslás is egyszerű. Az általatok említett elektromos vákuumszabályzó szelep adja, méghozzá amiatt, mert leállítás után leengedi a vákuumot.

Erről a szelepről van szó.
http://www.google.hu/imgres?biw=1280&bih=827&tbm=isch&tbnid=ZlwjjuFxanPP0M:&imgrefurl=http://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220419-kipufogogaz-szelep-alkatreszei/111732-egr-t-vezerlo-vakuumszelep-focus/c-max-2003-2008-2_0tdci&docid=0Yu41Xj0zifejM&imgurl=https://cromax.hu/img/P0324462.JPG&w=1000&h=750&ei=JGDKUp2GEY6ShgfwzYGABQ&zoom=1&iact=rc&dur=110&page=1&tbnh=142&tbnw=180&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:2,s:0,i:87&tx=111&ty=54

Csupán az a gondja, hogy ahol kiengedi a levegőt, ott elszennyeződött és emiatt megváltozott a hangja. Ha leveszitek a szelepet (2 csavar és két vákuumcső csupán), A vákuumcsövek bekötésére feltétlenül figyelj, érdemes lefényképezni, megjelölni...
Kint kényelmesen leszedhető róla a fekete kis doboz, körmös műanyag fülek fogják, amiben végülis egy szivacsos "zajszűrő" van. Ha ezt kipucolod, a hang megszűnik... Továbbá érdemes egy kis karbantartást is végezni rajt, a vákuumcső nyíláson egy kis féktisztító (portalanítás), finoman sűritett levegő, majd wd-40 (kenésnek).

2.0 tdci esetében 2 db egyforma vákuumszelep van. Egyik a turbó vezérlését szabályozza, másik a leállító csappantyúét. Érdemes mind2-őt kipucolni, bár szerintem a leállító csappantyúé lesz a bűnös.. ha megkérsz valakit, hogy álítsa le az autót, akkor miközben fogod a szelepet, érezni fogsz rajta egy kis rezgést is...

Üdv.: Peti



Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2663 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 09:11:51 »

Sziasztok!
Ezen a "bőgő", "búgó" hangon én már túlvagyok... Az orvoslás is egyszerű. Az általatok említett elektromos vákuumszabályzó szelep adja, méghozzá amiatt, mert leállítás után leengedi a vákuumot.

Erről a szelepről van szó.
http://www.google.hu/imgres?biw=1280&bih=827&tbm=isch&tbnid=ZlwjjuFxanPP0M:&imgrefurl=http://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220419-kipufogogaz-szelep-alkatreszei/111732-egr-t-vezerlo-vakuumszelep-focus/c-max-2003-2008-2_0tdci&docid=0Yu41Xj0zifejM&imgurl=https://cromax.hu/img/P0324462.JPG&w=1000&h=750&ei=JGDKUp2GEY6ShgfwzYGABQ&zoom=1&iact=rc&dur=110&page=1&tbnh=142&tbnw=180&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:2,s:0,i:87&tx=111&ty=54

Csupán az a gondja, hogy ahol kiengedi a levegőt, ott elszennyeződött és emiatt megváltozott a hangja. Ha leveszitek a szelepet (2 csavar és két vákuumcső csupán), A vákuumcsövek bekötésére feltétlenül figyelj, érdemes lefényképezni, megjelölni...
Kint kényelmesen leszedhető róla a fekete kis doboz, körmös műanyag fülek fogják, amiben végülis egy szivacsos "zajszűrő" van. Ha ezt kipucolod, a hang megszűnik... Továbbá érdemes egy kis karbantartást is végezni rajt, a vákuumcső nyíláson egy kis féktisztító (portalanítás), finoman sűritett levegő, majd wd-40 (kenésnek).

2.0 tdci esetében 2 db egyforma vákuumszelep van. Egyik a turbó vezérlését szabályozza, másik a leállító csappantyúét. Érdemes mind2-őt kipucolni, bár szerintem a leállító csappantyúé lesz a bűnös.. ha megkérsz valakit, hogy álítsa le az autót, akkor miközben fogod a szelepet, érezni fogsz rajta egy kis rezgést is...

Üdv.: Peti





Egy pillantra azt hittem, hogy a talkford a tudás netovábbja, de most, hogy írod...  eljen

Ezt eddig miért nem írtad be? Nekem most jött elő, úgy hogy szombaton az intercooler csövemet lenyomta a paripa...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #2664 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 09:56:56 »

... Nekem most jött elő, úgy hogy szombaton az intercooler csövemet lenyomta a paripa...

Biztos, hogy a kettő összefügg?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2665 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 09:57:59 »

Biztos, hogy a kettő összefügg?

Nem hinném, csak fura...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2666 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 09:59:24 »

Nem hinném, csak fura...
akkor fel van adva a lecke! eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2667 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 10:03:23 »

akkor fel van adva a lecke! eplus2

Fel ám.  vigyor3 De így, hogy nem a turbóm ment szét, pont le se xarom.  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2668 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 10:05:36 »

Fel ám.  vigyor3 De így, hogy nem a turbóm ment szét, pont le se xarom.  nyes
egyszer kipucolhatjuk.készítünk belőle cikket.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2669 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 10:08:50 »

egyszer kipucolhatjuk.készítünk belőle cikket.

a vákum szelepeket vagy a turbót?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2670 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 10:44:19 »

a vákum szelepeket vagy a turbót?
grrrr.....a turbod berreg?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2671 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 10:53:09 »

grrrr.....a turbod berreg?

Grrrr, brrrr, Áltibi... A turbót nem lehet kitisztítani? vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #2672 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 10:54:50 »

Grrrr, brrrr, Áltibi... A turbót nem lehet kitisztítani? vigyor3

Tisztára mint az oviban!  eplus2
Nénózni nem akartok?  eplus2
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2673 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 11:01:29 »

Tisztára mint az oviban!  eplus2
Nénózni nem akartok?  eplus2

Nem, mi nem akarunk "lenénózni"... eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2674 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 11:01:42 »

Grrrr, brrrr, Áltibi... A turbót nem lehet kitisztítani? vigyor3
kiterdekel a turbod.az jó nem?

amúgy mekkora bilincs kellett? 60as?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2675 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 11:03:43 »

kiterdekel a turbod.az jó nem?

amúgy mekkora bilincs kellett? 60as?

Teljesen nyitott állapotban 65-ös amit szerintem 60-asra húzol össze.

De ilyen nem volt a szaniter osztályon.  vigyor3 Így egyelőre csak egy 50-70-ig van rajta...  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #2676 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 11:08:09 »

egyszer kipucolhatjuk.készítünk belőle cikket.

Ha úgy alakul, akkor ezt szívesen megnézném.
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #2677 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 11:12:32 »

Nem, mi nem akarunk "lenénózni"... eplus2

 mf1 eplus2
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2678 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 11:18:51 »

Egyébként c-maxokban ugyanez a szelep a fékvákumért felelős szelep, és ott is van gond vele...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2679 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 12:33:33 »

Egyébként c-maxokban ugyanez a szelep a fékvákumért felelős szelep, és ott is van gond vele...
gond......kosz megy bele.a vakum tehermentesitesnel beszippantja a koszt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2680 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 12:35:40 »

Teljesen nyitott állapotban 65-ös amit szerintem 60-asra húzol össze.

De ilyen nem volt a szaniter osztályon.  vigyor3 Így egyelőre csak egy 50-70-ig van rajta...  nyes
nekem van profi fékcső bilinccsem 57-60,és 60-63-as.ha kell neked adom amelyik jó hozzá....

olyan amilyet a HZsolt linkelt a második képen!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2681 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 12:35:53 »

gond......kosz megy bele.a vakum tehermentesitesnel beszippantja a koszt.

Szerinted a működést befolyásolja? Álláspontom szerint be kellene, mert nyilván most el van dugulva...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2682 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 12:37:39 »

Szerinted a működést befolyásolja? Álláspontom szerint be kellene, mert nyilván most el van dugulva...
igen,mert menet közben is kell tehermentesitenie.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2683 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 12:51:32 »

nekem van profi fékcső bilinccsem 57-60,és 60-63-as.ha kell neked adom amelyik jó hozzá....

olyan amilyet a HZsolt linkelt a második képen!

Na olyat keresek, jöhet-ne... Viszont hol lehet ilyet kapni? Mert ezzel a szaniteres bilincssel nem szeretnék hosszú távon közlekedni.  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2684 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 12:52:26 »

nekem van profi fékcső bilinccsem 57-60,és 60-63-as.ha kell neked adom amelyik jó hozzá....

olyan amilyet a HZsolt linkelt a második képen!

mellesleg én meg adok majd neked sok kiskapcsolót, úgy 3-at... Én valószínű soha nem használnám fel.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2685 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 13:37:52 »

mellesleg én meg adok majd neked sok kiskapcsolót, úgy 3-at... Én valószínű soha nem használnám fel.  vigyor3
ok.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2686 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 16:47:10 »

Szerinted a működést befolyásolja? Álláspontom szerint be kellene, mert nyilván most el van dugulva...

Tomi,
emlékezz, nekem annak idején leállításkor nem fhingorászott, hanem sziszegett, mint egy kígyó, de a sziszegés pont úgy múlt el, mint nálad a fhingorászás. Nekem gariban azt hiszem komplett fékszervo-dobot cseréltek.
Lehet összefüggés a csőleugrás és a fhingorászás között, mert egy ideig szűretlen levegőt szívott be a motor, ment bele kosz rendesen.
Hány km-t mentél leugrott turbócsővel?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2687 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 16:47:51 »

Sziasztok!
Ezen a "bőgő", "búgó" hangon én már túlvagyok... Az orvoslás is egyszerű. Az általatok említett elektromos vákuumszabályzó szelep adja, méghozzá amiatt, mert leállítás után leengedi a vákuumot.

Erről a szelepről van szó.
http://www.google.hu/imgres?biw=1280&bih=827&tbm=isch&tbnid=ZlwjjuFxanPP0M:&imgrefurl=http://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220419-kipufogogaz-szelep-alkatreszei/111732-egr-t-vezerlo-vakuumszelep-focus/c-max-2003-2008-2_0tdci&docid=0Yu41Xj0zifejM&imgurl=https://cromax.hu/img/P0324462.JPG&w=1000&h=750&ei=JGDKUp2GEY6ShgfwzYGABQ&zoom=1&iact=rc&dur=110&page=1&tbnh=142&tbnw=180&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:2,s:0,i:87&tx=111&ty=54

Csupán az a gondja, hogy ahol kiengedi a levegőt, ott elszennyeződött és emiatt megváltozott a hangja. Ha leveszitek a szelepet (2 csavar és két vákuumcső csupán), A vákuumcsövek bekötésére feltétlenül figyelj, érdemes lefényképezni, megjelölni...
Kint kényelmesen leszedhető róla a fekete kis doboz, körmös műanyag fülek fogják, amiben végülis egy szivacsos "zajszűrő" van. Ha ezt kipucolod, a hang megszűnik... Továbbá érdemes egy kis karbantartást is végezni rajt, a vákuumcső nyíláson egy kis féktisztító (portalanítás), finoman sűritett levegő, majd wd-40 (kenésnek).

2.0 tdci esetében 2 db egyforma vákuumszelep van. Egyik a turbó vezérlését szabályozza, másik a leállító csappantyúét. Érdemes mind2-őt kipucolni, bár szerintem a leállító csappantyúé lesz a bűnös.. ha megkérsz valakit, hogy álítsa le az autót, akkor miközben fogod a szelepet, érezni fogsz rajta egy kis rezgést is...

Üdv.: Peti





wow, gratula. Ezt ki kellene menteni valami hasznos infó szekcióban. Aztán majd Alf csinálhatna róla egy fényképes doksit és a végére beírhatná, hogy melyik mondi találkozón csinálja meg másoknak is Smiley  nyes
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2688 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 17:30:15 »

Tomi,
emlékezz, nekem annak idején leállításkor nem fhingorászott, hanem sziszegett, mint egy kígyó, de a sziszegés pont úgy múlt el, mint nálad a fhingorászás. Nekem gariban azt hiszem komplett fékszervo-dobot cseréltek.
Lehet összefüggés a csőleugrás és a fhingorászás között, mert egy ideig szűretlen levegőt szívott be a motor, ment bele kosz rendesen.
Hány km-t mentél leugrott turbócsővel?


Hát, amikor leugrott akkor ment az autó, onnan gurulva még 100-al értem el a lehajtót ami kb 1,5 km volt,  vigyor3 aztán onnan még kb 3 km lassan gurulva...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2689 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 17:31:18 »

wow, gratula. Ezt ki kellene menteni valami hasznos infó szekcióban. Aztán majd Alf csinálhatna róla egy fényképes doksit és a végére beírhatná, hogy melyik mondi találkozón csinálja meg másoknak is Smiley  nyes

Állítólag a tisztítás nem feltétlenül segít rajta... A fomoco dobozban 33 e ft az alktrész, ugyanez nem ford dobozban 12e jmft...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #2690 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 17:31:27 »

Sziasztok!

Nekem ugye volt a nemrég egy fórumtárs által is említett hullámzó gyorsulásom, kb 1 éve... akkor erre a vákuumszabályzó szelepre is gondoltunk, s fel is cseréltük a 2-őt, de a jelentség nem változott. Szóval a 2 szelep mellesleg felcserélhető, egyforma.

Jut eszembe a fekete kis műanyag tok eléggé rá van passzítva, de azért levehető, sőt vissza is tehető, elég passzentos.

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2691 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 17:32:59 »

Sziasztok!

Nekem ugye volt a nemrég egy fórumtárs által is említett hullámzó gyorsulásom, kb 1 éve... akkor erre a vákuumszabályzó szelepre is gondoltunk, s fel is cseréltük a 2-őt, de a jelentség nem változott. Szóval a 2 szelep mellesleg felcserélhető, egyforma.

Jut eszembe a fekete kis műanyag tok eléggé rá van passzítva, de azért levehető, sőt vissza is tehető, elég passzentos.



Lehet mindkettő rossz?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #2692 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 17:34:47 »

Állítólag a tisztítás nem feltétlenül segít rajta... A fomoco dobozban 33 e ft az alktrész, ugyanez nem ford dobozban 12e jmft...

Az enyémen egyértelműen megoldotta a tisztítás. A jármű leállítása után a vákuumot szép lassan engedi el... az a fekete kis műanyag egyfajta hangtompítóként szerepel. Ha leveszed meglátod, hogy nem egy ördöngösség.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #2693 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 17:37:08 »

Biztos nem rossz mindkettő..sőt egyik sem rossz... Ha rossz lenne (elektromosan), azt a hibát írná az autó...

Ez egy elektro-mechanikus szelep, amit elektromosan az ECU vezérel... a vákuumot nyitja-zárja..szabályozza, ezáltal az egyik a turbó geometriát, másik a szívócsőben levő leállító csappantyút vezérli (nyitja-zárja)
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2694 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 17:38:04 »

Az enyémen egyértelműen megoldotta a tisztítás. A jármű leállítása után a vákuumot szép lassan engedi el... az a fekete kis műanyag egyfajta hangtompítóként szerepel. Ha leveszed meglátod, hogy nem egy ördöngösség.
Egy elég fura, hogy egy ilyen pöcsöm alkatrész a kosztól hogyan tud ilyen hangot kiadni...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #2695 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 17:41:47 »

Amikor elengedi a vákuumot a levegő áramlik..
Pl:
http://www.jofogas.hu/pest/Turbo_nyomas_szabalyzo_szelep_13469364.htm

Ennél a típusnál látod a 3. ágat is, és ezen nincs "hangtompító", hanem sima vákuumcsővel van "szellőztetve"
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2696 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 17:43:37 »

Hát, amikor leugrott akkor ment az autó, onnan gurulva még 100-al értem el a lehajtót ami kb 1,5 km volt,  vigyor3 aztán onnan még kb 3 km lassan gurulva...



 taperouleaupatisserie

Na mindegy, nem tudtál mit csinálni...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2697 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 17:44:53 »



 taperouleaupatisserie

Na mindegy, nem tudtál mit csinálni...


Az elpukkanáskor egyből kinyomtam a kuplungot, és alapjáraton gurultam...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2698 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 17:45:23 »

Egy elég fura, hogy egy ilyen pöcsöm alkatrész a kosztól hogyan tud ilyen hangot kiadni...

gondolj a fhingorászásra Tomi! Teljesen más a hangja, ha kakilás közben adod elő...   
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2699 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 17:46:39 »

gondolj a fhingorászásra Tomi! Teljesen más a hangja, ha kakilás közben adod elő...   

Nekem inkább hajókikötő feelingem van... vigyor3 a garázsban körbe is nézek, hogy nem jön e egy anyahajó... nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 [54] 55 56 57 58 59 60 61 ... 296   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.112 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.