Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:03:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 77 78 79 80 81 82 83 [84] 85 86 87 88 89 90 91 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5263746 alkalommal)
0 Felhasználó és 24 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4150 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 23:03:32 »

Az olajszűrőt felfelé kell kivenni tehát, hogy mi van a szűrőház alatt tökmindegy.

Esetleg akkor nem törhetted le, mikor a levegőcsövet raktad vissza ami leesett?

Nem hiszem. Én mindent fölül ről csinálok. Úgy meg messze van, főleg, hogy még fölötte van a generátor.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4151 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 23:21:59 »

Tegnap egy tempósabb vezetésnél leállt a motor, kanyarban, vasúti átjáróban, szervokormány hiányában birkóztam rendesen.....

Kérdezném, hogy 120- 130-ról  40- 50-re viszonylag intenzív fékezés, majd leállt a motor, önindítózásra simán indult, hibakód nincs, utána még egy 100-ast mentem semmi hibát nem produkált....

miért állhatott le?

valakinek állt már le menet közben?

Erről valószínűleg nem lesz hibakód tárolva. Pl akkor áll le ha egyszerre jön be a P0251 a P1211 és a P2288. Ezek sajnos az újraindítással tőrlödtek. Akkor tudod elkapni ha menet közben rajta van a  diagnosztika.
Naplózva
Attila74
Vendég
« Új hozzászólás #4152 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 06:49:24 »

Sziasztok olyan gondom van  a 2007  1.8 tdci 100LE hogy hidegen indul de meleg motornál  nem,illetve elindul egy pillanatra  és megáll.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4153 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 09:30:19 »

Sziasztok olyan gondom van  a 2007  1.8 tdci 100LE hogy hidegen indul de meleg motornál  nem,illetve elindul egy pillanatra  és megáll.

Kellene egy hibakód olvasás.

Üzemanygaszűrő csere nem volt mostanában? Üzemanyag csőben nem látsz buborékokat?

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #4154 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 09:32:57 »

Sziasztok olyan gondom van  a 2007  1.8 tdci 100LE hogy hidegen indul de meleg motornál  nem,illetve elindul egy pillanatra  és megáll.
Rá kell lépned a gázpedálra, hogy leálljon vagy magától leáll??
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Speedy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74


E-mail
« Új hozzászólás #4155 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 15:28:29 »

Sziasztok!

Tudom, hogy már sokaknak az agyára megyek, de egyszerűen nem bírok dönteni.
Régebben áttárgyaltuk, hogy főleg városi használatra szeretnék venni egy mk4-es mondeo-t, így a benzinest ajánlottátok.
Nézegetem alaposan, de mondhatni a benzines kínálat majdhogynem egyenlő a nullával.
Gondoltam akkor átfutom a diesel kínálatot és az jelentősen szélesebb.
Sokat olvasgattam utána, írták, hogy városba inkább 1.8 mert nincs benne DPF (vagy kivehető), majd a következő fórumon pedig azt olvastam, hogy városba inkább 2.0 mert az 1.8as sokkal agresszívebben terheli meg a lendkereket a hirtelen jelentkező turbónyomásnak köszönhetően és a járása sem olyan kiegyensúlyozott mint a 2.0. Ezeknek mennyire van igazságtartalma?
Ti melyiket tanácsolnátok? Van esetleg valaki hasonló cipőben?
Érdekes, hogy szinte egy árban lehet a benzines és diesel autókat találni.
2-t néztem ki konkrétan, egy 2009-es Trend 160e km-el és egy 2010es 140e-el Ghia felszereltségben. Vívódok még, hogy megéri e az 500e felárat Smiley

Előre is köszönöm a segítséget.

Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI MK4 Facelift 2011
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4156 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 18:05:49 »

Sziasztok!

Tudom, hogy már sokaknak az agyára megyek, de egyszerűen nem bírok dönteni.
Régebben áttárgyaltuk, hogy főleg városi használatra szeretnék venni egy mk4-es mondeo-t, így a benzinest ajánlottátok.
Nézegetem alaposan, de mondhatni a benzines kínálat majdhogynem egyenlő a nullával.
Gondoltam akkor átfutom a diesel kínálatot és az jelentősen szélesebb.
Sokat olvasgattam utána, írták, hogy városba inkább 1.8 mert nincs benne DPF (vagy kivehető), majd a következő fórumon pedig azt olvastam, hogy városba inkább 2.0 mert az 1.8as sokkal agresszívebben terheli meg a lendkereket a hirtelen jelentkező turbónyomásnak köszönhetően és a járása sem olyan kiegyensúlyozott mint a 2.0. Ezeknek mennyire van igazságtartalma?
Ti melyiket tanácsolnátok? Van esetleg valaki hasonló cipőben?
Érdekes, hogy szinte egy árban lehet a benzines és diesel autókat találni.
2-t néztem ki konkrétan, egy 2009-es Trend 160e km-el és egy 2010es 140e-el Ghia felszereltségben. Vívódok még, hogy megéri e az 500e felárat Smiley

Előre is köszönöm a segítséget.



Mivel használtat veszel, s nem tudod majd, hogy pontosan mennyi km van az autóban, ezért azt sem tudod majd, hogy a DPF mennyit kapott már.
Így inkább 1.8, mert ebben nincs DPF. Vagy 2.2, mert ebből meg ki lehet programozni (~100E).
De ha beszívod a DPF témát, akkor kb 200ból már gyári csere is meg van.
Lendkerék?
Én még nem hallottam lendkerék miatt megállt MK4-ről. Amikor tönkre fog menni, jó előre jelzi. Csörgéssel, csattogással.
A cseréje, hogy pontosan mennyi, most nem vágom, mert nincs friss ár a fejemben. De gondolom, hogy kb 200ból meg van ez is.
Szóval sztem keresd a legőszintébb autót, s vágj bele nyugodtan úgy, hogy a fenti 200-at elrakod, hogy ha gebasz lenne.
Ha tényleg CSAK város, akkor 1.8ra mennék. De ha hetente meg tudod futtatni hosszabb távon, akkor BÁRMELYIK dízel jó lehet.

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Nyemó
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185



E-mail
« Új hozzászólás #4157 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 18:14:55 »

Sziasztok,

olajcsere előtt állok , milyen olajat rakjak bele , olvastam a fórumon már elég sokszor a témáról , de az istenért nem találom most , és kereső sem dobja fel... falbav

Előre is köszi!
Naplózva

2008/06 - 1,8 TDCI Trend - kombi - 125 LE (+chip) , 175.000 km , Fekete metál
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4158 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 18:44:18 »

Sziasztok,

olajcsere előtt állok , milyen olajat rakjak bele , olvastam a fórumon már elég sokszor a témáról , de az istenért nem találom most , és kereső sem dobja fel... falbav

Előre is köszi!

Egy kérdés egy helyen!

Ford 5w-30
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Nyemó
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185



E-mail
« Új hozzászólás #4159 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 19:36:43 »

Egy kérdés egy helyen!

Ford 5w-30

Rendben , köszönöm!
Naplózva

2008/06 - 1,8 TDCI Trend - kombi - 125 LE (+chip) , 175.000 km , Fekete metál
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #4160 Dátum: 2014.04.22 kedd, 11:30:04 »

Sziasztok!

Tudom, hogy már sokaknak az agyára megyek, de egyszerűen nem bírok dönteni.
Régebben áttárgyaltuk, hogy főleg városi használatra szeretnék venni egy mk4-es mondeo-t, így a benzinest ajánlottátok.
Nézegetem alaposan, de mondhatni a benzines kínálat majdhogynem egyenlő a nullával.
Gondoltam akkor átfutom a diesel kínálatot és az jelentősen szélesebb.
Sokat olvasgattam utána, írták, hogy városba inkább 1.8 mert nincs benne DPF (vagy kivehető), majd a következő fórumon pedig azt olvastam, hogy városba inkább 2.0 mert az 1.8as sokkal agresszívebben terheli meg a lendkereket a hirtelen jelentkező turbónyomásnak köszönhetően és a járása sem olyan kiegyensúlyozott mint a 2.0. Ezeknek mennyire van igazságtartalma?
Ti melyiket tanácsolnátok? Van esetleg valaki hasonló cipőben?
Érdekes, hogy szinte egy árban lehet a benzines és diesel autókat találni.
2-t néztem ki konkrétan, egy 2009-es Trend 160e km-el és egy 2010es 140e-el Ghia felszereltségben. Vívódok még, hogy megéri e az 500e felárat Smiley

Előre is köszönöm a segítséget.


" sokkal agresszívebben terheli meg a lendkereket"
hát ha napi 9-szer kellene 200kg-ot kinyomnod 3 éven keresztül megnézném milyen bicepszed lenne a végére. a városi sárkánykergetést és a "mamutot láttak budán" hiedelmeket jó lenne nem itt reklámozni.
a kuplung -ahogy Jani is írta- kb 200 körül megáll, plusz esetleg valami ha megfárad. egynyócnál a termosztátot érdemes automatice cseréln ha még nem volt, mert tud csepegni, de agresszív 30-40e Ft a díja, és brutális 5 évenként fárad el.
vedd meg és  nyugtatót se kell majd szedned, hidd el. (legalábbis elég lesz a gyengébb, mert a felezővonal meg kikészíti a futóművet...)
én rém nyugodt 1,8 tulaj vagyok, egy évben kétszer veszek nem hasonló cipőt, mert követem a divatot.  Wink
 eplus2
Naplózva
papione
Vendég
« Új hozzászólás #4161 Dátum: 2014.04.22 kedd, 21:16:38 »

Sziasztok,

olajcsere előtt állok , milyen olajat rakjak bele , olvastam a fórumon már elég sokszor a témáról , de az istenért nem találom most , és kereső sem dobja fel... falbav

Előre is köszi!

én ilyen olajjal járok több mint 10 éve FUCHS-oil

A Mondeoban és az asszony Focusába ez van és ezt is rakok bele nemsokára, én nem bízok a nagy márkákban azokat a keresletük miatt igencsak hamisítják......: TITAN Supersyn F 5W-30

http://fuchs-oil.hu/olajvalaszto/

Ebben biztosan nem csalódsz!!!

Üdv.

Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4162 Dátum: 2014.04.23 szerda, 05:24:13 »

én ilyen olajjal járok több mint 10 éve FUCHS-oil

A Mondeoban és az asszony Focusába ez van és ezt is rakok bele nemsokára, én nem bízok a nagy márkákban azokat a keresletük miatt igencsak hamisítják......: TITAN Supersyn F 5W-30

http://fuchs-oil.hu/olajvalaszto/

Ebben biztosan nem csalódsz!!!

Üdv.



Azt olvastam egy fórumon, hogy már a wssm2c913 D minősítés az aktuális. (Bár a ford olaj még "csak" C minősítéses és én is azt töltöttem most bele. Mondjuk én 10e-nél amúgy is cserélem.)

Egyébként azt miből gondolod, hogy a Fuchs olajat kevésbé hamisítják illetve kevésbé cserélik ki a dobozban bármi mással?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4163 Dátum: 2014.04.23 szerda, 08:30:45 »


Egyébként azt miből gondolod, hogy a Fuchs olajat kevésbé hamisítják illetve kevésbé cserélik ki a dobozban bármi mással?

Nem hamisítják, csak éppen olyan olajat töltenek a flakonba, amilyet sikerült szerezniük...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4164 Dátum: 2014.04.23 szerda, 14:53:11 »

Nem hamisítják, csak éppen olyan olajat töltenek a flakonba, amilyet sikerült szerezniük...

Igen. Ez volt a kérdésem második fele.   hehe

De a lényeg, hogy miből gondolja, hogy a Fuchs kevésbé érintett a témában.
Naplózva
papione
Vendég
« Új hozzászólás #4165 Dátum: 2014.04.23 szerda, 22:18:01 »

Igen. Ez volt a kérdésem második fele.   hehe

De a lényeg, hogy miből gondolja, hogy a Fuchs kevésbé érintett a témában.

minél keresettebb, felkapottabb egy olaj és sok minden más, annál hamarabb éreznek emberek hajlamot arra, hogy hasznot húzzanak belőle.......

én már cseréltem le "gyári" olajat a régi mondeomban, mert ~2000km után tönkrement az olaj, csörgött, kopogott a motor, főleg a szelepek.......

egyébként a Fuchs nem más olaját dobozolja.......

én sokéves tapasztalatomat osztottam meg veletek, csak olyat ajánlok és ez lehet bármi, amiben megbízok, nem csalódtam....

és végül jön a közhely: mindenki rakjon olyan olajat a gépébe amiben megbízik......

« Utoljára szerkesztve: 2014.04.23 szerda, 22:23:28 írta papione » Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4166 Dátum: 2014.04.23 szerda, 22:22:45 »

minél keresettebb, felkapottabb egy olaj és sok minden más, annál hamarabb éreznek emberek hajlamot arra, hogy hasznot húzzanak belőle.......

én már cseréltem le "gyári" olajat a régi mondeomban, mert ~2000km után tönkrement az olaj, csörgött, kopogott a motor, főleg a szelepek.......

egyébként a Fuchs nem más olaját dobozolja.......

én sokéves tapasztalatomat osztottam meg veletek, csak olyat ajánlok és ez lehet bármi, amiben nem megbízok, nem csalódtam....

és végül jön a közhely: mindenki rakjon olyan olajat a gépébe amiben megbízik......

Ok, nem volt semmi bántó szándék a kérdésemben, egyszerűen érdekelt, hogy te mire alapozod azt, hogy az egyik olajat kevésbé hamisítják, mint a másikat. Magam részéről inkább abban hiszek, hogy a kisker (bolt, benzinkút, szervizes stb.) nyúl bele pl. a csomagolásba és nem a nagyker fogja kicserélni a hordós/dobozos olajat. És ebben a relációban nem az az érdekes, hogy fuchs, castrol, ford, hanem az, hogy honnan szerzed be az olajat.
Naplózva
papione
Vendég
« Új hozzászólás #4167 Dátum: 2014.04.23 szerda, 22:29:46 »

Ok, nem volt semmi bántó szándék a kérdésemben, egyszerűen érdekelt, hogy te mire alapozod azt, hogy az egyik olajat kevésbé hamisítják, mint a másikat. Magam részéről inkább abban hiszek, hogy a kisker (bolt, benzinkút, szervizes stb.) nyúl bele pl. a csomagolásba és nem a nagyker fogja kicserélni a hordós/dobozos olajat. És ebben a relációban nem az az érdekes, hogy fuchs, castrol, ford, hanem az, hogy honnan szerzed be az olajat.

természetesen a magyarországi forgalmazótól, annak a területi képviselőjétől

literes vagy ötliteres, Németországban csomagolt

Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #4168 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 21:45:09 »

Ma megvolt a 180ekm szerviz. Minden rendben. Lesz még 2 héten belül hátsó fékbetét csere, elől egy belső gömbcsukló.
200e-nél az első betétek jönnek...
Májusban felkerül a nyári gumi is (a két első téli az qka, viszont a hátsók még jók lesznek...)
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4169 Dátum: 2014.04.26 szombat, 09:41:20 »

Na kész az autó. Két részletben csinálatm, mert csak úgy volt időm.

Első részletben a turbóvezérlő szelep átszerelése a csappantyúéhoz, a turbóvezérlő helyére felszerelni az újat, illetve a vákumcsöveket átfújkodtam.

Második részletben a folytószelepház cseréje.

Összesen 1 óra 15 perc volt a normaidőm.

Fura, hogy nem csak a leállítás lett egyenletesebb, hanem az indítás is. Nem esik vissza az alapjárat már másodpercre(gondolom a vákum elfogyása és utánpótlása miatt volt), hanem kisimultan ketyeg.

Összesen 45e ftomba került ez a móka.  szomoru1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4170 Dátum: 2014.04.26 szombat, 12:43:45 »

Ma megvolt a 180ekm szerviz. Minden rendben. Lesz még 2 héten belül hátsó fékbetét csere, elől egy belső gömbcsukló.
200e-nél az első betétek jönnek...
Májusban felkerül a nyári gumi is (a két első téli az qka, viszont a hátsók még jók lesznek...)

Ez amaximum ami felmerülhet azután, ahogy téged is xopatott az autó az elmúlt pár hónapban.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #4171 Dátum: 2014.04.26 szombat, 17:10:15 »

Ez amaximum ami felmerülhet azután, ahogy téged is xopatott az autó az elmúlt pár hónapban.  vigyor3
Mostmár csak két nyílást ismerek az autóm: az üzianyag és az ablakmosó folyadék...  Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4172 Dátum: 2014.04.26 szombat, 17:14:37 »

Mostmár csak két nyílást ismerek az autóm: az üzianyag és az ablakmosó folyadék...  Cheesy


Én hármat, és az asszonyon.  hehe
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.26 szombat, 19:12:15 írta Balogh Tomi » Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4173 Dátum: 2014.04.26 szombat, 20:25:04 »

Na kész az autó. Két részletben csinálatm, mert csak úgy volt időm.

Első részletben a turbóvezérlő szelep átszerelése a csappantyúéhoz, a turbóvezérlő helyére felszerelni az újat, illetve a vákumcsöveket átfújkodtam.

Második részletben a folytószelepház cseréje.

Összesen 1 óra 15 perc volt a normaidőm.

Fura, hogy nem csak a leállítás lett egyenletesebb, hanem az indítás is. Nem esik vissza az alapjárat már másodpercre(gondolom a vákum elfogyása és utánpótlása miatt volt), hanem kisimultan ketyeg.

Összesen 45e ftomba került ez a móka.  szomoru1
talán B tervnek elvégeztél valami autószerelő sulit? Arra az esetre, ha kedvezőtlenül alakul az ikszelés 6.-án  vigyor3
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4174 Dátum: 2014.04.26 szombat, 20:26:13 »

talán B tervnek elvégeztél valami autószerelő sulit? Arra az esetre, ha kedvezőtlenül alakul az ikszelés 6.-án  vigyor3

Szeretek bütykölni, csak néha xarul sül el.  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4175 Dátum: 2014.04.26 szombat, 20:28:49 »

Na kész az autó. Két részletben csinálatm, mert csak úgy volt időm.

Első részletben a turbóvezérlő szelep átszerelése a csappantyúéhoz, a turbóvezérlő helyére felszerelni az újat, illetve a vákumcsöveket átfújkodtam.

Második részletben a folytószelepház cseréje.

Összesen 1 óra 15 perc volt a normaidőm.

Fura, hogy nem csak a leállítás lett egyenletesebb, hanem az indítás is. Nem esik vissza az alapjárat már másodpercre(gondolom a vákum elfogyása és utánpótlása miatt volt), hanem kisimultan ketyeg.

Összesen 45e ftomba került ez a móka.  szomoru1

Az én tiszteletdíjamat még bele sem számoltad.....  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4176 Dátum: 2014.04.26 szombat, 20:29:46 »

Az én tiszteletdíjamat még bele sem számoltad.....  hehe

Akkor csak 40e-be lesz.

 laugh

Megosztottam veled egy hibaforrást.  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4177 Dátum: 2014.04.26 szombat, 20:32:41 »

Akkor csak 40e-be lesz.

 laugh

Megosztottam veled egy hibaforrást.  nyes


Húúúúhaaaa......  nyes
Mintha írtam volna korábban, hogy már 10 éve is találkoztunk ilyennel, pedig ott fém a fojtószelepház.  Cool



Kb. még mindig nem néztél volna rá a szelepre és környékére....  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4178 Dátum: 2014.04.26 szombat, 20:33:57 »


Húúúúhaaaa......  nyes
Mintha írtam volna korábban, hogy már 10 éve is találkoztunk ilyennel, pedig ott fém a fojtószelepház.  Cool

Egyébként az új alktrész mindenre ugyanaz. Semmit nem változtattak. Kérdés, hogy az mikor megy tönkre.  szomoru1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4179 Dátum: 2014.04.26 szombat, 20:41:13 »

Ma megvolt a 180ekm szerviz. Minden rendben. Lesz még 2 héten belül hátsó fékbetét csere, elől egy belső gömbcsukló.
200e-nél az első betétek jönnek...
Májusban felkerül a nyári gumi is (a két első téli az qka, viszont a hátsók még jók lesznek...)

Vezérlést cseréltetted?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4180 Dátum: 2014.04.26 szombat, 20:42:28 »

Vezérlést cseréltetted?
Azt majd a szelepekkel együtt.  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4181 Dátum: 2014.04.26 szombat, 20:47:25 »

Egyébként az új alktrész mindenre ugyanaz. Semmit nem változtattak. Kérdés, hogy az mikor megy tönkre.  szomoru1

Ha 8 évet kibír, akkor azt már más fogja cserélni.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4182 Dátum: 2014.04.26 szombat, 21:06:52 »

Ha 8 évet kibír, akkor azt már más fogja cserélni.....

8 év múlva egy gép fogja összeroppantani.  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4183 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 06:58:00 »

Azt majd a szelepekkel együtt.  laugh

Alapból 200-nál kell, azért kérdem. (Vagy nem értem a viccet.)  Wink
Naplózva
tyavi
Vendég
« Új hozzászólás #4184 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 09:06:56 »

Sziasztok

Service oil uzenetnel tenyleg le kell csereni az olajat?
4 honapja es 2000km ezelott voltam a Cromaxba olajcsren.
Lehet hogy akkor ki kellett volna utniuk vmit a computerbol?

Szerintetek?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4185 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 09:34:19 »

Sziasztok

Service oil uzenetnel tenyleg le kell csereni az olajat?
4 honapja es 2000km ezelott voltam a Cromaxba olajcsren.
Lehet hogy akkor ki kellett volna utniuk vmit a computerbol?

Szerintetek?

Üsd ki, azért ez még korai, valószínű nem resetelték...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #4186 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 11:45:59 »

Sziasztok

Service oil uzenetnel tenyleg le kell csereni az olajat?
4 honapja es 2000km ezelott voltam a Cromaxba olajcsren.
Lehet hogy akkor ki kellett volna utniuk vmit a computerbol?

Szerintetek?
Ellenőrizd az olajszintet, hogy nem magas-e (hígulás)
Ügyelj rá, hogy regenerációs közben ne állítsd le az autót.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #4187 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 12:24:37 »

Sziasztok.Ha valaki le írná nekem,hogy az Mk4 tdci motoroknak van e valami nagyobb és költséges gondja baja.Köszi előre is.
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #4188 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 18:36:05 »

Sziasztok

Service oil uzenetnel tenyleg le kell csereni az olajat?
4 honapja es 2000km ezelott voltam a Cromaxba olajcsren.
Lehet hogy akkor ki kellett volna utniuk vmit a computerbol?

Szerintetek?

Nekem ugyanez van alig mentem vele kb 10e-t. nem mintha nem 10e-ként cserélném de akk is ! Cheesy
Ez a hígulás miatt lesz ugye?
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Sved1K
Vendég
« Új hozzászólás #4189 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 18:59:34 »

Nekem ugyanez van alig mentem vele kb 10e-t. nem mintha nem 10e-ként cserélném de akk is ! Cheesy
Ez a hígulás miatt lesz ugye?
nem kell cserelni, hanem le kell nullazni a szamlalot, azaz torolni kell az uzenetet. Elore megadott intervallumok alapjan szamol, ezert fontos az olajcsere soran torteno reset.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #4190 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 19:12:46 »

nem kell cserelni, hanem le kell nullazni a szamlalot, azaz torolni kell az uzenetet. Elore megadott intervallumok alapjan szamol, ezert fontos az olajcsere soran torteno reset.
Ha az előre megadott intervallumon fix km-t értesz, akkor azt az én tapasztalatom cáfolja. Amikor megvettem az autót, jelzett a service oil. Olajcsere után nyilvánvalóan reszetelték, hiszen elmúlt a figyelmeztetés, de kb. 5e km után megint megjelent. Ekkor megint cseréltem olajat. Utána jobban figyeltem a regenerációkra és így közel 10e után jött megint a jelzés.

Érzésem szerint az aktív regeneráció ciklusokat számolja, és a megszakított regen kettőnek vagy többnek számít.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #4191 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 19:14:34 »

nem kell cserelni, hanem le kell nullazni a szamlalot, azaz torolni kell az uzenetet. Elore megadott intervallumok alapjan szamol, ezert fontos az olajcsere soran torteno reset.
Aha. De előttem törölték, akk most ez azt jelenti, h kb 10e-ként törölni kell ? Mondjuk am is akk cserélek olajat. Szóval ez nem oszt vagy szoroz.

Aha, de ha cseréltél olajat akk mi köze volt h odafigyeltél a regenekre?
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #4192 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 19:35:18 »

Aha. De előttem törölték, akk most ez azt jelenti, h kb 10e-ként törölni kell ? Mondjuk am is akk cserélek olajat. Szóval ez nem oszt vagy szoroz.

Aha, de ha cseréltél olajat akk mi köze volt h odafigyeltél a regenekre?
A regenerációnál hígul a motorolaj, mert üzemanyag kerül bele. Buta konstrukció.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #4193 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 19:59:13 »

A regenerációnál hígul a motorolaj, mert üzemanyag kerül bele. Buta konstrukció.

Akk már világos ! Cheesy  eljen
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
tyavi
Vendég
« Új hozzászólás #4194 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 20:25:09 »

Ellenőrizd az olajszintet, hogy nem magas-e (hígulás)
Ügyelj rá, hogy regenerációs közben ne állítsd le az autót.

Szia

Oké megnézem a szintet. Mire figyeljek?Regeneráció???
És hogy kell resetelni?

köszi
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #4195 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 20:54:30 »

Szia

Oké megnézem a szintet. Mire figyeljek?Regeneráció???
És hogy kell resetelni?

köszi
Regenerációt észreveszed a magasabb pillanatnyi fogyasztásról, kissé dadogós alapjáratról vagy a változó kipufogó hangról. Szerintem ilyenkor célszerű nem leállítani az autót, hanem menni vele még egy 5-10km-t, ha az idődbe belefér.
Reset eljárás: http://resetservicelight.com/reset-oil-service-light-ford-mondeo/
Röviden: beülsz, ajtót becsukod, fék és gáz tövig nyom, gyújtást ráad, 15 sec vár, pedál elenged, OK megnyom.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4196 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 21:21:59 »

Urak!
Aki agyal azon, hogy mégsem a gyári 5W-30-at öntené a motorba, az olvasgassa a következő linkeket. Wink

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4197 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 21:46:32 »

Akk már világos ! Cheesy  eljen

Szóval facelift előtti mondeók esetében a dpf égetésére magas hőmérsékletű kipufogógázzal kerül sor, ez a regeneráció, és ezt úgy éri el, hogy ilyenkor utóbefecskendez üzemanyagot. Olyan sokat, és olyan hőmérsékletnél, hogy a gázolaj feltapad a henger falára, amit a dugattyún lévő gyűrű lehúz a motorolajhoz. Na ha leállítgazod regentáció közben az autót, akkor a következő indításkor megint megpróbálja, és ez megy addig míg a dpf előtti és utáni nyomáskülönbség nem áll helyre. Végső soron akár vészüzembe is rakhatja az autót. Regen alatt érdemes nem padlógázon menni, biszont az egyhelyben állás sem célszerű, mert a hűtés, menetszél sem árt.

Röviden ennyi.

Facelift után már a befecskendezésre közvetlen a dpf előtt kerül sor, nem a motortérben, így nem ott ez a veszély nem fenyeget, de ott is volt az első szériákkal bőven gond.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4198 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 21:48:07 »

Urak!
Aki agyal azon, hogy mégsem a gyári 5W-30-at öntené a motorba, az olvasgassa a következő linkeket. Wink

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html


Te hülye vagy? Utoljára a szakvizsgára olvastam ennyit.  vigyor3

Egy, max két mondatban a lényege légyszi...  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4199 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 21:51:14 »

Te hülye vagy? Utoljára a szakvizsgára olvastam ennyit.  vigyor3

Egy, max két mondatban a lényege légyszi...  nyes

0W-30 a khirááály.
(így jó?)  vigyor3
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Oldalak: 1 ... 77 78 79 80 81 82 83 [84] 85 86 87 88 89 90 91 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.048 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.