Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:10:59
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
77
78
79
80
81
82
83
[
84
]
85
86
87
88
89
90
91
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5258315 alkalommal)
0 Felhasználó és 261 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4150 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 23:03:32 »
Idézetet írta: GSR - 2014.04.20 vasárnap, 22:42:40
Az olajszűrőt felfelé kell kivenni tehát, hogy mi van a szűrőház alatt tökmindegy.
Esetleg akkor nem törhetted le, mikor a levegőcsövet raktad vissza ami leesett?
Nem hiszem. Én mindent fölül ről csinálok. Úgy meg messze van, főleg, hogy még fölötte van a generátor.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4151 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 23:21:59 »
Idézetet írta: papione - 2014.04.20 vasárnap, 20:54:25
Tegnap egy tempósabb vezetésnél leállt a motor, kanyarban, vasúti átjáróban, szervokormány hiányában birkóztam rendesen.....
Kérdezném, hogy 120- 130-ról 40- 50-re viszonylag intenzív fékezés, majd leállt a motor, önindítózásra simán indult, hibakód nincs, utána még egy 100-ast mentem semmi hibát nem produkált....
miért állhatott le?
valakinek állt már le menet közben?
Erről valószínűleg nem lesz hibakód tárolva. Pl akkor áll le ha egyszerre jön be a P0251 a P1211 és a P2288. Ezek sajnos az újraindítással tőrlödtek. Akkor tudod elkapni ha menet közben rajta van a diagnosztika.
Naplózva
Attila74
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4152 Dátum:
2014.04.21 hétfő, 06:49:24 »
Sziasztok olyan gondom van a 2007 1.8 tdci 100LE hogy hidegen indul de meleg motornál nem,illetve elindul egy pillanatra és megáll.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4153 Dátum:
2014.04.21 hétfő, 09:30:19 »
Idézetet írta: Attila74 - 2014.04.21 hétfő, 06:49:24
Sziasztok olyan gondom van a 2007 1.8 tdci 100LE hogy hidegen indul de meleg motornál nem,illetve elindul egy pillanatra és megáll.
Kellene egy hibakód olvasás.
Üzemanygaszűrő csere nem volt mostanában? Üzemanyag csőben nem látsz buborékokat?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4154 Dátum:
2014.04.21 hétfő, 09:32:57 »
Idézetet írta: Attila74 - 2014.04.21 hétfő, 06:49:24
Sziasztok olyan gondom van a 2007 1.8 tdci 100LE hogy hidegen indul de meleg motornál nem,illetve elindul egy pillanatra és megáll.
Rá kell lépned a gázpedálra, hogy leálljon vagy magától leáll??
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Speedy86
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 74
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4155 Dátum:
2014.04.21 hétfő, 15:28:29 »
Sziasztok!
Tudom, hogy már sokaknak az agyára megyek, de egyszerűen nem bírok dönteni.
Régebben áttárgyaltuk, hogy főleg városi használatra szeretnék venni egy mk4-es mondeo-t, így a benzinest ajánlottátok.
Nézegetem alaposan, de mondhatni a benzines kínálat majdhogynem egyenlő a nullával.
Gondoltam akkor átfutom a diesel kínálatot és az jelentősen szélesebb.
Sokat olvasgattam utána, írták, hogy városba inkább 1.8 mert nincs benne DPF (vagy kivehető), majd a következő fórumon pedig azt olvastam, hogy városba inkább 2.0 mert az 1.8as sokkal agresszívebben terheli meg a lendkereket a hirtelen jelentkező turbónyomásnak köszönhetően és a járása sem olyan kiegyensúlyozott mint a 2.0. Ezeknek mennyire van igazságtartalma?
Ti melyiket tanácsolnátok? Van esetleg valaki hasonló cipőben?
Érdekes, hogy szinte egy árban lehet a benzines és diesel autókat találni.
2-t néztem ki konkrétan, egy 2009-es Trend 160e km-el és egy 2010es 140e-el Ghia felszereltségben. Vívódok még, hogy megéri e az 500e felárat
Előre is köszönöm a segítséget.
Naplózva
Mondeo 2.0 TDCI MK4 Facelift 2011
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4156 Dátum:
2014.04.21 hétfő, 18:05:49 »
Idézetet írta: Speedy86 - 2014.04.21 hétfő, 15:28:29
Sziasztok!
Tudom, hogy már sokaknak az agyára megyek, de egyszerűen nem bírok dönteni.
Régebben áttárgyaltuk, hogy főleg városi használatra szeretnék venni egy mk4-es mondeo-t, így a benzinest ajánlottátok.
Nézegetem alaposan, de mondhatni a benzines kínálat majdhogynem egyenlő a nullával.
Gondoltam akkor átfutom a diesel kínálatot és az jelentősen szélesebb.
Sokat olvasgattam utána, írták, hogy városba inkább 1.8 mert nincs benne DPF (vagy kivehető), majd a következő fórumon pedig azt olvastam, hogy városba inkább 2.0 mert az 1.8as sokkal agresszívebben terheli meg a lendkereket a hirtelen jelentkező turbónyomásnak köszönhetően és a járása sem olyan kiegyensúlyozott mint a 2.0. Ezeknek mennyire van igazságtartalma?
Ti melyiket tanácsolnátok? Van esetleg valaki hasonló cipőben?
Érdekes, hogy szinte egy árban lehet a benzines és diesel autókat találni.
2-t néztem ki konkrétan, egy 2009-es Trend 160e km-el és egy 2010es 140e-el Ghia felszereltségben. Vívódok még, hogy megéri e az 500e felárat
Előre is köszönöm a segítséget.
Mivel használtat veszel, s nem tudod majd, hogy pontosan mennyi km van az autóban, ezért azt sem tudod majd, hogy a DPF mennyit kapott már.
Így inkább 1.8, mert ebben nincs DPF. Vagy 2.2, mert ebből meg ki lehet programozni (~100E).
De ha beszívod a DPF témát, akkor kb 200ból már gyári csere is meg van.
Lendkerék?
Én még nem hallottam lendkerék miatt megállt MK4-ről. Amikor tönkre fog menni, jó előre jelzi. Csörgéssel, csattogással.
A cseréje, hogy pontosan mennyi, most nem vágom, mert nincs friss ár a fejemben. De gondolom, hogy kb 200ból meg van ez is.
Szóval sztem keresd a legőszintébb autót, s vágj bele nyugodtan úgy, hogy a fenti 200-at elrakod, hogy ha gebasz lenne.
Ha tényleg CSAK város, akkor 1.8ra mennék. De ha hetente meg tudod futtatni hosszabb távon, akkor BÁRMELYIK dízel jó lehet.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Nyemó
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 185
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4157 Dátum:
2014.04.21 hétfő, 18:14:55 »
Sziasztok,
olajcsere előtt állok , milyen olajat rakjak bele , olvastam a fórumon már elég sokszor a témáról , de az istenért nem találom most , és kereső sem dobja fel...
Előre is köszi!
Naplózva
2008/06 - 1,8 TDCI Trend - kombi - 125 LE (+chip) , 175.000 km , Fekete metál
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4158 Dátum:
2014.04.21 hétfő, 18:44:18 »
Idézetet írta: Nyemó - 2014.04.21 hétfő, 18:14:55
Sziasztok,
olajcsere előtt állok , milyen olajat rakjak bele , olvastam a fórumon már elég sokszor a témáról , de az istenért nem találom most , és kereső sem dobja fel...
Előre is köszi!
Egy kérdés egy helyen!
Ford 5w-30
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Nyemó
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 185
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4159 Dátum:
2014.04.21 hétfő, 19:36:43 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.21 hétfő, 18:44:18
Egy kérdés egy helyen!
Ford 5w-30
Rendben , köszönöm!
Naplózva
2008/06 - 1,8 TDCI Trend - kombi - 125 LE (+chip) , 175.000 km , Fekete metál
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4160 Dátum:
2014.04.22 kedd, 11:30:04 »
Idézetet írta: Speedy86 - 2014.04.21 hétfő, 15:28:29
Sziasztok!
Tudom, hogy már sokaknak az agyára megyek, de egyszerűen nem bírok dönteni.
Régebben áttárgyaltuk, hogy főleg városi használatra szeretnék venni egy mk4-es mondeo-t, így a benzinest ajánlottátok.
Nézegetem alaposan, de mondhatni a benzines kínálat majdhogynem egyenlő a nullával.
Gondoltam akkor átfutom a diesel kínálatot és az jelentősen szélesebb.
Sokat olvasgattam utána, írták, hogy városba inkább 1.8 mert nincs benne DPF (vagy kivehető), majd a következő fórumon pedig azt olvastam, hogy városba inkább 2.0 mert az 1.8as sokkal agresszívebben terheli meg a lendkereket a hirtelen jelentkező turbónyomásnak köszönhetően és a járása sem olyan kiegyensúlyozott mint a 2.0. Ezeknek mennyire van igazságtartalma?
Ti melyiket tanácsolnátok? Van esetleg valaki hasonló cipőben?
Érdekes, hogy szinte egy árban lehet a benzines és diesel autókat találni.
2-t néztem ki konkrétan, egy 2009-es Trend 160e km-el és egy 2010es 140e-el Ghia felszereltségben. Vívódok még, hogy megéri e az 500e felárat
Előre is köszönöm a segítséget.
" sokkal agresszívebben terheli meg a lendkereket"
hát ha napi 9-szer kellene 200kg-ot kinyomnod 3 éven keresztül megnézném milyen bicepszed lenne a végére. a városi sárkánykergetést és a "mamutot láttak budán" hiedelmeket jó lenne nem itt reklámozni.
a kuplung -ahogy Jani is írta- kb 200 körül megáll, plusz esetleg valami ha megfárad. egynyócnál a termosztátot érdemes automatice cseréln ha még nem volt, mert tud csepegni, de agresszív 30-40e Ft a díja, és brutális 5 évenként fárad el.
vedd meg és nyugtatót se kell majd szedned, hidd el. (legalábbis elég lesz a gyengébb, mert a felezővonal meg kikészíti a futóművet...)
én rém nyugodt 1,8 tulaj vagyok, egy évben kétszer veszek nem hasonló cipőt, mert követem a divatot.
Naplózva
papione
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4161 Dátum:
2014.04.22 kedd, 21:16:38 »
Idézetet írta: Nyemó - 2014.04.21 hétfő, 18:14:55
Sziasztok,
olajcsere előtt állok , milyen olajat rakjak bele , olvastam a fórumon már elég sokszor a témáról , de az istenért nem találom most , és kereső sem dobja fel...
Előre is köszi!
én ilyen olajjal járok több mint 10 éve FUCHS-oil
A Mondeoban és az asszony Focusába ez van és ezt is rakok bele nemsokára, én nem bízok a nagy márkákban azokat a keresletük miatt igencsak hamisítják......: TITAN Supersyn F 5W-30
http://fuchs-oil.hu/olajvalaszto/
Ebben biztosan nem csalódsz!!!
Üdv.
Naplózva
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4162 Dátum:
2014.04.23 szerda, 05:24:13 »
Idézetet írta: papione - 2014.04.22 kedd, 21:16:38
én ilyen olajjal járok több mint 10 éve FUCHS-oil
A Mondeoban és az asszony Focusába ez van és ezt is rakok bele nemsokára, én nem bízok a nagy márkákban azokat a keresletük miatt igencsak hamisítják......: TITAN Supersyn F 5W-30
http://fuchs-oil.hu/olajvalaszto/
Ebben biztosan nem csalódsz!!!
Üdv.
Azt olvastam egy fórumon, hogy már a wssm2c913 D minősítés az aktuális. (Bár a ford olaj még "csak" C minősítéses és én is azt töltöttem most bele. Mondjuk én 10e-nél amúgy is cserélem.)
Egyébként azt miből gondolod, hogy a Fuchs olajat kevésbé hamisítják illetve kevésbé cserélik ki a dobozban bármi mással?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4163 Dátum:
2014.04.23 szerda, 08:30:45 »
Idézetet írta: Candle - 2014.04.23 szerda, 05:24:13
Egyébként azt miből gondolod, hogy a Fuchs olajat kevésbé hamisítják illetve kevésbé cserélik ki a dobozban bármi mással?
Nem hamisítják, csak éppen olyan olajat töltenek a flakonba, amilyet sikerült szerezniük...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4164 Dátum:
2014.04.23 szerda, 14:53:11 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.23 szerda, 08:30:45
Nem hamisítják, csak éppen olyan olajat töltenek a flakonba, amilyet sikerült szerezniük...
Igen. Ez volt a kérdésem második fele.
De a lényeg, hogy miből gondolja, hogy a Fuchs kevésbé érintett a témában.
Naplózva
papione
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4165 Dátum:
2014.04.23 szerda, 22:18:01 »
Idézetet írta: Candle - 2014.04.23 szerda, 14:53:11
Igen. Ez volt a kérdésem második fele.
De a lényeg, hogy miből gondolja, hogy a Fuchs kevésbé érintett a témában.
minél keresettebb, felkapottabb egy olaj és sok minden más, annál hamarabb éreznek emberek hajlamot arra, hogy hasznot húzzanak belőle.......
én már cseréltem le "gyári" olajat a régi mondeomban, mert ~2000km után tönkrement az olaj, csörgött, kopogott a motor, főleg a szelepek.......
egyébként a Fuchs nem más olaját dobozolja.......
én sokéves tapasztalatomat osztottam meg veletek, csak olyat ajánlok és ez lehet bármi, amiben megbízok, nem csalódtam....
és végül jön a közhely: mindenki rakjon olyan olajat a gépébe amiben megbízik......
«
Utoljára szerkesztve: 2014.04.23 szerda, 22:23:28 írta papione
»
Naplózva
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4166 Dátum:
2014.04.23 szerda, 22:22:45 »
Idézetet írta: papione - 2014.04.23 szerda, 22:18:01
minél keresettebb, felkapottabb egy olaj és sok minden más, annál hamarabb éreznek emberek hajlamot arra, hogy hasznot húzzanak belőle.......
én már cseréltem le "gyári" olajat a régi mondeomban, mert ~2000km után tönkrement az olaj, csörgött, kopogott a motor, főleg a szelepek.......
egyébként a Fuchs nem más olaját dobozolja.......
én sokéves tapasztalatomat osztottam meg veletek, csak olyat ajánlok és ez lehet bármi, amiben nem megbízok, nem csalódtam....
és végül jön a közhely: mindenki rakjon olyan olajat a gépébe amiben megbízik......
Ok, nem volt semmi bántó szándék a kérdésemben, egyszerűen érdekelt, hogy te mire alapozod azt, hogy az egyik olajat kevésbé hamisítják, mint a másikat. Magam részéről inkább abban hiszek, hogy a kisker (bolt, benzinkút, szervizes stb.) nyúl bele pl. a csomagolásba és nem a nagyker fogja kicserélni a hordós/dobozos olajat. És ebben a relációban nem az az érdekes, hogy fuchs, castrol, ford, hanem az, hogy honnan szerzed be az olajat.
Naplózva
papione
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4167 Dátum:
2014.04.23 szerda, 22:29:46 »
Idézetet írta: Candle - 2014.04.23 szerda, 22:22:45
Ok, nem volt semmi bántó szándék a kérdésemben, egyszerűen érdekelt, hogy te mire alapozod azt, hogy az egyik olajat kevésbé hamisítják, mint a másikat. Magam részéről inkább abban hiszek, hogy a kisker (bolt, benzinkút, szervizes stb.) nyúl bele pl. a csomagolásba és nem a nagyker fogja kicserélni a hordós/dobozos olajat. És ebben a relációban nem az az érdekes, hogy fuchs, castrol, ford, hanem az, hogy honnan szerzed be az olajat.
természetesen a magyarországi forgalmazótól, annak a területi képviselőjétől
literes vagy ötliteres, Németországban csomagolt
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4168 Dátum:
2014.04.24 csütörtök, 21:45:09 »
Ma megvolt a 180ekm szerviz. Minden rendben. Lesz még 2 héten belül hátsó fékbetét csere, elől egy belső gömbcsukló.
200e-nél az első betétek jönnek...
Májusban felkerül a nyári gumi is (a két első téli az qka, viszont a hátsók még jók lesznek...)
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4169 Dátum:
2014.04.26 szombat, 09:41:20 »
Na kész az autó. Két részletben csinálatm, mert csak úgy volt időm.
Első részletben a turbóvezérlő szelep átszerelése a csappantyúéhoz, a turbóvezérlő helyére felszerelni az újat, illetve a vákumcsöveket átfújkodtam.
Második részletben a folytószelepház cseréje.
Összesen 1 óra 15 perc volt a normaidőm.
Fura, hogy nem csak a leállítás lett egyenletesebb, hanem az indítás is. Nem esik vissza az alapjárat már másodpercre(gondolom a vákum elfogyása és utánpótlása miatt volt), hanem kisimultan ketyeg.
Összesen 45e ftomba került ez a móka.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4170 Dátum:
2014.04.26 szombat, 12:43:45 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.04.24 csütörtök, 21:45:09
Ma megvolt a 180ekm szerviz. Minden rendben. Lesz még 2 héten belül hátsó fékbetét csere, elől egy belső gömbcsukló.
200e-nél az első betétek jönnek...
Májusban felkerül a nyári gumi is (a két első téli az qka, viszont a hátsók még jók lesznek...)
Ez amaximum ami felmerülhet azután, ahogy téged is xopatott az autó az elmúlt pár hónapban.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4171 Dátum:
2014.04.26 szombat, 17:10:15 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.26 szombat, 12:43:45
Ez amaximum ami felmerülhet azután, ahogy téged is xopatott az autó az elmúlt pár hónapban.
Mostmár csak két nyílást ismerek az autóm: az üzianyag és az ablakmosó folyadék...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4172 Dátum:
2014.04.26 szombat, 17:14:37 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.04.26 szombat, 17:10:15
Mostmár csak két nyílást ismerek az autóm: az üzianyag és az ablakmosó folyadék...
Én hármat, és az asszonyon.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.04.26 szombat, 19:12:15 írta Balogh Tomi
»
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4173 Dátum:
2014.04.26 szombat, 20:25:04 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.26 szombat, 09:41:20
Na kész az autó. Két részletben csinálatm, mert csak úgy volt időm.
Első részletben a turbóvezérlő szelep átszerelése a csappantyúéhoz, a turbóvezérlő helyére felszerelni az újat, illetve a vákumcsöveket átfújkodtam.
Második részletben a folytószelepház cseréje.
Összesen 1 óra 15 perc volt a normaidőm.
Fura, hogy nem csak a leállítás lett egyenletesebb, hanem az indítás is. Nem esik vissza az alapjárat már másodpercre(gondolom a vákum elfogyása és utánpótlása miatt volt), hanem kisimultan ketyeg.
Összesen 45e ftomba került ez a móka.
talán B tervnek elvégeztél valami autószerelő sulit? Arra az esetre, ha kedvezőtlenül alakul az ikszelés 6.-án
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4174 Dátum:
2014.04.26 szombat, 20:26:13 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2014.04.26 szombat, 20:25:04
talán B tervnek elvégeztél valami autószerelő sulit? Arra az esetre, ha kedvezőtlenül alakul az ikszelés 6.-án
Szeretek bütykölni, csak néha xarul sül el.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4175 Dátum:
2014.04.26 szombat, 20:28:49 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.26 szombat, 09:41:20
Na kész az autó. Két részletben csinálatm, mert csak úgy volt időm.
Első részletben a turbóvezérlő szelep átszerelése a csappantyúéhoz, a turbóvezérlő helyére felszerelni az újat, illetve a vákumcsöveket átfújkodtam.
Második részletben a folytószelepház cseréje.
Összesen 1 óra 15 perc volt a normaidőm.
Fura, hogy nem csak a leállítás lett egyenletesebb, hanem az indítás is. Nem esik vissza az alapjárat már másodpercre(gondolom a vákum elfogyása és utánpótlása miatt volt), hanem kisimultan ketyeg.
Összesen 45e ftomba került ez a móka.
Az én tiszteletdíjamat még bele sem számoltad.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4176 Dátum:
2014.04.26 szombat, 20:29:46 »
Idézetet írta: GSR - 2014.04.26 szombat, 20:28:49
Az én tiszteletdíjamat még bele sem számoltad.....
Akkor csak 40e-be lesz.
Megosztottam veled egy hibaforrást.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4177 Dátum:
2014.04.26 szombat, 20:32:41 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.26 szombat, 20:29:46
Akkor csak 40e-be lesz.
Megosztottam veled egy hibaforrást.
Húúúúhaaaa......
Mintha írtam volna korábban, hogy már 10 éve is találkoztunk ilyennel, pedig ott fém a fojtószelepház.
Kb. még mindig nem néztél volna rá a szelepre és környékére....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4178 Dátum:
2014.04.26 szombat, 20:33:57 »
Idézetet írta: GSR - 2014.04.26 szombat, 20:32:41
Húúúúhaaaa......
Mintha írtam volna korábban, hogy már 10 éve is találkoztunk ilyennel, pedig ott fém a fojtószelepház.
Egyébként az új alktrész mindenre ugyanaz. Semmit nem változtattak. Kérdés, hogy az mikor megy tönkre.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4179 Dátum:
2014.04.26 szombat, 20:41:13 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.04.24 csütörtök, 21:45:09
Ma megvolt a 180ekm szerviz. Minden rendben. Lesz még 2 héten belül hátsó fékbetét csere, elől egy belső gömbcsukló.
200e-nél az első betétek jönnek...
Májusban felkerül a nyári gumi is (a két első téli az qka, viszont a hátsók még jók lesznek...)
Vezérlést cseréltetted?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4180 Dátum:
2014.04.26 szombat, 20:42:28 »
Idézetet írta: Candle - 2014.04.26 szombat, 20:41:13
Vezérlést cseréltetted?
Azt majd a szelepekkel együtt.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4181 Dátum:
2014.04.26 szombat, 20:47:25 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.26 szombat, 20:33:57
Egyébként az új alktrész mindenre ugyanaz. Semmit nem változtattak. Kérdés, hogy az mikor megy tönkre.
Ha 8 évet kibír, akkor azt már más fogja cserélni.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4182 Dátum:
2014.04.26 szombat, 21:06:52 »
Idézetet írta: GSR - 2014.04.26 szombat, 20:47:25
Ha 8 évet kibír, akkor azt már más fogja cserélni.....
8 év múlva egy gép fogja összeroppantani.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4183 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 06:58:00 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.26 szombat, 20:42:28
Azt majd a szelepekkel együtt.
Alapból 200-nál kell, azért kérdem. (Vagy nem értem a viccet.)
Naplózva
tyavi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4184 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 09:06:56 »
Sziasztok
Service oil uzenetnel tenyleg le kell csereni az olajat?
4 honapja es 2000km ezelott voltam a Cromaxba olajcsren.
Lehet hogy akkor ki kellett volna utniuk vmit a computerbol?
Szerintetek?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4185 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 09:34:19 »
Idézetet írta: tyavi - 2014.04.27 vasárnap, 09:06:56
Sziasztok
Service oil uzenetnel tenyleg le kell csereni az olajat?
4 honapja es 2000km ezelott voltam a Cromaxba olajcsren.
Lehet hogy akkor ki kellett volna utniuk vmit a computerbol?
Szerintetek?
Üsd ki, azért ez még korai, valószínű nem resetelték...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4186 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 11:45:59 »
Idézetet írta: tyavi - 2014.04.27 vasárnap, 09:06:56
Sziasztok
Service oil uzenetnel tenyleg le kell csereni az olajat?
4 honapja es 2000km ezelott voltam a Cromaxba olajcsren.
Lehet hogy akkor ki kellett volna utniuk vmit a computerbol?
Szerintetek?
Ellenőrizd az olajszintet, hogy nem magas-e (hígulás)
Ügyelj rá, hogy regenerációs közben ne állítsd le az autót.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4187 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 12:24:37 »
Sziasztok.Ha valaki le írná nekem,hogy az Mk4 tdci motoroknak van e valami nagyobb és költséges gondja baja.Köszi előre is.
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4188 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 18:36:05 »
Idézetet írta: tyavi - 2014.04.27 vasárnap, 09:06:56
Sziasztok
Service oil uzenetnel tenyleg le kell csereni az olajat?
4 honapja es 2000km ezelott voltam a Cromaxba olajcsren.
Lehet hogy akkor ki kellett volna utniuk vmit a computerbol?
Szerintetek?
Nekem ugyanez van alig mentem vele kb 10e-t. nem mintha nem 10e-ként cserélném de akk is !
Ez a hígulás miatt lesz ugye?
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Sved1K
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4189 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 18:59:34 »
Idézetet írta: krisztian - 2014.04.27 vasárnap, 18:36:05
Nekem ugyanez van alig mentem vele kb 10e-t. nem mintha nem 10e-ként cserélném de akk is !
Ez a hígulás miatt lesz ugye?
nem kell cserelni, hanem le kell nullazni a szamlalot, azaz torolni kell az uzenetet. Elore megadott intervallumok alapjan szamol, ezert fontos az olajcsere soran torteno reset.
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4190 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 19:12:46 »
Idézetet írta: Sved1K - 2014.04.27 vasárnap, 18:59:34
nem kell cserelni, hanem le kell nullazni a szamlalot, azaz torolni kell az uzenetet. Elore megadott intervallumok alapjan szamol, ezert fontos az olajcsere soran torteno reset.
Ha az előre megadott intervallumon fix km-t értesz, akkor azt az én tapasztalatom cáfolja. Amikor megvettem az autót, jelzett a service oil. Olajcsere után nyilvánvalóan reszetelték, hiszen elmúlt a figyelmeztetés, de kb. 5e km után megint megjelent. Ekkor megint cseréltem olajat. Utána jobban figyeltem a regenerációkra és így közel 10e után jött megint a jelzés.
Érzésem szerint az aktív regeneráció ciklusokat számolja, és a megszakított regen kettőnek vagy többnek számít.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4191 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 19:14:34 »
Idézetet írta: Sved1K - 2014.04.27 vasárnap, 18:59:34
nem kell cserelni, hanem le kell nullazni a szamlalot, azaz torolni kell az uzenetet. Elore megadott intervallumok alapjan szamol, ezert fontos az olajcsere soran torteno reset.
Aha. De előttem törölték, akk most ez azt jelenti, h kb 10e-ként törölni kell ? Mondjuk am is akk cserélek olajat. Szóval ez nem oszt vagy szoroz.
Aha, de ha cseréltél olajat akk mi köze volt h odafigyeltél a regenekre?
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4192 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 19:35:18 »
Idézetet írta: krisztian - 2014.04.27 vasárnap, 19:14:34
Aha. De előttem törölték, akk most ez azt jelenti, h kb 10e-ként törölni kell ? Mondjuk am is akk cserélek olajat. Szóval ez nem oszt vagy szoroz.
Aha, de ha cseréltél olajat akk mi köze volt h odafigyeltél a regenekre?
A regenerációnál hígul a motorolaj, mert üzemanyag kerül bele. Buta konstrukció.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4193 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 19:59:13 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.27 vasárnap, 19:35:18
A regenerációnál hígul a motorolaj, mert üzemanyag kerül bele. Buta konstrukció.
Akk már világos !
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
tyavi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4194 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 20:25:09 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.27 vasárnap, 11:45:59
Ellenőrizd az olajszintet, hogy nem magas-e (hígulás)
Ügyelj rá, hogy regenerációs közben ne állítsd le az autót.
Szia
Oké megnézem a szintet. Mire figyeljek?Regeneráció???
És hogy kell resetelni?
köszi
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4195 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 20:54:30 »
Idézetet írta: tyavi - 2014.04.27 vasárnap, 20:25:09
Szia
Oké megnézem a szintet. Mire figyeljek?Regeneráció???
És hogy kell resetelni?
köszi
Regenerációt észreveszed a magasabb pillanatnyi fogyasztásról, kissé dadogós alapjáratról vagy a változó kipufogó hangról. Szerintem ilyenkor célszerű nem leállítani az autót, hanem menni vele még egy 5-10km-t, ha az idődbe belefér.
Reset eljárás:
http://resetservicelight.com/reset-oil-service-light-ford-mondeo/
Röviden: beülsz, ajtót becsukod, fék és gáz tövig nyom, gyújtást ráad, 15 sec vár, pedál elenged, OK megnyom.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4196 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 21:21:59 »
Urak!
Aki agyal azon, hogy mégsem a gyári 5W-30-at öntené a motorba, az olvasgassa a következő linkeket.
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4197 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 21:46:32 »
Idézetet írta: krisztian - 2014.04.27 vasárnap, 19:59:13
Akk már világos !
Szóval facelift előtti mondeók esetében a dpf égetésére magas hőmérsékletű kipufogógázzal kerül sor, ez a regeneráció, és ezt úgy éri el, hogy ilyenkor utóbefecskendez üzemanyagot. Olyan sokat, és olyan hőmérsékletnél, hogy a gázolaj feltapad a henger falára, amit a dugattyún lévő gyűrű lehúz a motorolajhoz. Na ha leállítgazod regentáció közben az autót, akkor a következő indításkor megint megpróbálja, és ez megy addig míg a dpf előtti és utáni nyomáskülönbség nem áll helyre. Végső soron akár vészüzembe is rakhatja az autót. Regen alatt érdemes nem padlógázon menni, biszont az egyhelyben állás sem célszerű, mert a hűtés, menetszél sem árt.
Röviden ennyi.
Facelift után már a befecskendezésre közvetlen a dpf előtt kerül sor, nem a motortérben, így nem ott ez a veszély nem fenyeget, de ott is volt az első szériákkal bőven gond.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4198 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 21:48:07 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.04.27 vasárnap, 21:21:59
Urak!
Aki agyal azon, hogy mégsem a gyári 5W-30-at öntené a motorba, az olvasgassa a következő linkeket.
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html
Te hülye vagy? Utoljára a szakvizsgára olvastam ennyit.
Egy, max két mondatban a lényege légyszi...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4199 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 21:51:14 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.27 vasárnap, 21:48:07
Te hülye vagy? Utoljára a szakvizsgára olvastam ennyit.
Egy, max két mondatban a lényege légyszi...
0W-30 a khirááály.
(így jó?)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Oldalak:
1
...
77
78
79
80
81
82
83
[
84
]
85
86
87
88
89
90
91
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ