Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:31:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 [100] 101 102 103 104 105 106 107 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5260214 alkalommal)
0 Felhasználó és 310 vendég van a témában
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #4950 Dátum: 2014.08.13 szerda, 19:47:30 »

Gyári 2.0 tdci 2,3 bar pontosabban 2,35-ig engedi el a turbó tölteni. Chippel szokás 2,5-re felvinni.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4951 Dátum: 2014.08.13 szerda, 20:25:17 »

Gyári 2.0 tdci 2,3 bar pontosabban 2,35-ig engedi el a turbó tölteni. Chippel szokás 2,5-re felvinni.
én mértem már párat.jellemzően szinte minden tdci 2,5volt(mk3 és mk4 is).A sajátom meg 2,9..... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4952 Dátum: 2014.08.13 szerda, 22:52:25 »

Alf:
jól emlékszem, hogy Te írtad le a múltkor az izzítógyergyák vizsgálatának metódusát (ellenállásmérés?).
Hol találom ezt?
Köszi
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4953 Dátum: 2014.08.13 szerda, 22:53:25 »

Urak,
2.0TDCinél a leállításkor fingorászós hang az melyik vákuummal kapcsolatos dolog volt?
(VGT állító?)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4954 Dátum: 2014.08.13 szerda, 23:40:33 »

Urak,
2.0TDCinél a leállításkor fingorászós hang az melyik vákuummal kapcsolatos dolog volt?
(VGT állító?)


A geometria... De érdemes cserélni mindkettőt!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4955 Dátum: 2014.08.13 szerda, 23:41:43 »

Alf:
jól emlékszem, hogy Te írtad le a múltkor az izzítógyergyák vizsgálatának metódusát (ellenállásmérés?).
Hol találom ezt?
Köszi


Vik széthúzott valami csatit szemből állva a motor bal hátsó részén és ott mérte ki, de lehet forscan is használható...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4956 Dátum: 2014.08.13 szerda, 23:44:40 »

A geometria... De érdemes cserélni mindkettőt!

A másik a fojtószelep csappantyút állítja...

Nem volt turbócső probléma mostanában?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4957 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 06:21:11 »

Alf:
jól emlékszem, hogy Te írtad le a múltkor az izzítógyergyák vizsgálatának metódusát (ellenállásmérés?).
Hol találom ezt?
Köszi

szia Jani.

első körben lenagyolod... vigyor3
megkeresed a gyertyák tápvezetékét,ráteszed a lakatfogót(egyenáram!).gyújtás-->kb 40A ről kell indulnia az áramfelvételnek,és ahogy melegednek a gyertyák,ez lefog kúszni kb 30ig.Ha ennél kissebb értéket mérsz,akkor valamelyik xar.
ezután már csak bekell simítani... vigyor3
Egyenként lekötöd a gyertyákról az átkötéseket.Gyujtás nelegyen.kb asszem 15ohm-nak kell lennie az ellenállásának a jó gyertyának.ha valamelyik eltér az xar.
És miután a gyanú legkissebb árnyéka is felmerül,akkor vegyél 4 db-ot és cseréld az összeset! nyes Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4958 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 06:24:41 »

Urak,
2.0TDCinél a leállításkor fingorászós hang az melyik vákuummal kapcsolatos dolog volt?
(VGT állító?)

szerintem meg a folytószelepé...Tesódé?

mert neked szerintem 1sincs... Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #4959 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 06:27:48 »

én mértem már párat.jellemzően szinte minden tdci 2,5volt(mk3 és mk4 is).A sajátom meg 2,9..... vigyor3

Szia!

Én is mértem többször, diagoltam enyémet...készült róla diagramm... élő adat felvétel.. 2,35 volt a teteje, chip után lett 2,55.
Pedig gyári turbó volt akkor még rajt...azóta viszont már cseréltem.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4960 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 06:28:40 »

Szia!

Én is mértem többször, diagoltam enyémet...készült róla diagramm... élő adat felvétel.. 2,35 volt a teteje, chip után lett 2,55.
Pedig gyári turbó volt akkor még rajt...azóta viszont már cseréltem.
gyári került rá?új?mennyi volt?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #4961 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 06:34:46 »

gyári került rá?új?mennyi volt?

Turbo-Tec Győr, gyári Garret felújított. 130+áfa, 2 év teljes körű gari km korlátozás nélkül. Egy másik szerelőtől hallottam gond nélkül cserélték 2 éven belül az övét...bár nem szokott ezekkel gond lenni.

Eladó srácot ismertem, ezért is engedett egy picit belőle. Azt mondja, hogy lengyelországban van egy gyáruk, oda küldenek vissza mindent felújításra, kizárólag gyári alkatrészekkel, minőségi technológiával, ezért is vállalnak rá 2 év garit. 

Amúgy egy dologról tudod megmondani róla, hogy nem zsír új: az adattáblán van a cikkszám és az évjárat beütve. Én utánna járatm (Enyém s-max cikkszám, és 2008-as) Ezen kívűl semmiről.

Üdv.: Peti




Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4962 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 06:37:17 »

Turbo-Tec Győr, gyári Garret felújított. 130+áfa, 2 év teljes körű gari km korlátozás nélkül. Egy másik szerelőtől hallottam gond nélkül cserélték 2 éven belül az övét...bár nem szokott ezekkel gond lenni.

Eladó srácot ismertem, ezért is engedett egy picit belőle. Azt mondja, hogy lengyelországban van egy gyáruk, oda küldenek vissza mindent felújításra, kizárólag gyári alkatrészekkel, minőségi technológiával, ezért is vállalnak rá 2 év garit. 

Amúgy egy dologról tudod megmondani róla, hogy nem zsír új: az adattáblán van a cikkszám és az évjárat beütve. Én utánna járatm (Enyém s-max cikkszám, és 2008-as) Ezen kívűl semmiről.

Üdv.: Peti





és mennyinél adta meg magát a gyári?és mi történt vele?tengelytörés,lógás ilyesmi....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4963 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 07:22:18 »

A geometria... De érdemes cserélni mindkettőt!

Nekem kattog vmi a motortérben a leállítás után. (Mintha valami relé még úgy érezné, hogy dolga van.)

Megköszönöm, ha erre van vmi tippetek.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4964 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 07:54:26 »

Nekem kattog vmi a motortérben a leállítás után. (Mintha valami relé még úgy érezné, hogy dolga van.)

Megköszönöm, ha erre van vmi tippetek.
az egyik a folytószelep,a másik meg a turbó geometria.öntisztítási fánksön.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4965 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:06:22 »

az egyik a folytószelep,a másik meg a turbó geometria.öntisztítási fánksön.

Thx.  wave
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4966 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:06:38 »

A másik a fojtószelep csappantyút állítja...

Nem volt turbócső probléma mostanában?


Nem tudom. Nem az én autómról van szó egyik esetben sem: khgdent kolléga kocsiját néztük meg tegnap este.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4967 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:07:14 »

Nekem kattog vmi a motortérben a leállítás után. (Mintha valami relé még úgy érezné, hogy dolga van.)

Megköszönöm, ha erre van vmi tippetek.

egr
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4968 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:07:34 »

szerintem meg a folytószelepé...Tesódé?

mert neked szerintem 1sincs... Wink

Tesóméké is 2.2
khgdent kocsija, aki írta a múltkor, hogy nehezen indul.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4969 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:10:56 »

szia Jani.

első körben lenagyolod... vigyor3
megkeresed a gyertyák tápvezetékét,ráteszed a lakatfogót(egyenáram!).gyújtás-->kb 40A ről kell indulnia az áramfelvételnek,és ahogy melegednek a gyertyák,ez lefog kúszni kb 30ig.Ha ennél kissebb értéket mérsz,akkor valamelyik xar.
ezután már csak bekell simítani... vigyor3
Egyenként lekötöd a gyertyákról az átkötéseket.Gyujtás nelegyen.kb asszem 15ohm-nak kell lennie az ellenállásának a jó gyertyának.ha valamelyik eltér az xar.
És miután a gyanú legkissebb árnyéka is felmerül,akkor vegyél 4 db-ot és cseréld az összeset! nyes Wink

Gyanúm az van, mert kb 25 fokban indítás előtt 5-6mp-ig izzít...
Sztem tuti szhar vmelyik gyertyája.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4970 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:11:04 »

Tesóméké is 2.2
khgdent kocsija, aki írta a múltkor, hogy nehezen indul.

jajó,mert nekünk(2,2) nincs vákum csak a féken.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4971 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:11:34 »

Gyanúm az van, mert kb 25 fokban indítás előtt 5-6mp-ig izzít...
Sztem tuti szhar vmelyik gyertyája.

1xű.cseréled már őket?mert itt az ideje. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4972 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:15:16 »

szerintem meg a folytószelepé...Tesódé?

mert neked szerintem 1sincs... Wink

De miért pont a fojtószelep szerinted?

Az csak leállításkor van megvezérelve, míg a geomteria állító az folyamatosan. Bár indítási problémát inkább a fojtószelep okozhat.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4973 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:15:38 »

1xű.cseréled már őket?mert itt az ideje. vigyor3

Mondom, hogy nem az én autómról van szó.
Az enyém pöccröff mindig. Hidegben is.  Wink
(jó mondjuk garázsban alszik mindig, télen 18 fokból indulok...)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4974 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:17:00 »

Mondom, hogy nem az én autómról van szó.
Az enyém pöccröff mindig. Hidegben is.  Wink
(jó mondjuk garázsban alszik mindig, télen 18 fokból indulok...)
nem baj,cseréld neki! eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4975 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:17:13 »

De miért pont a fojtószelep szerinted?

Az csak leállításkor van megvezérelve, míg a geomteria állító az folyamatosan. Bár indítási problémát inkább a fojtószelep okozhat.

Az volt a vicces egyébként, hogy amíg a kolléga nálam volt, addig nem produkálta ezeket az indításos dolgokat.  smile

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4976 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:17:46 »

De miért pont a fojtószelep szerinted?

Az csak leállításkor van megvezérelve, míg a geomteria állító az folyamatosan. Bár indítási problémát inkább a fojtószelep okozhat.
Cheesy
mert leálláskor huppog,és nehezen indul. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4977 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:18:07 »

nem baj,cseréld neki! eplus2

Én már nem cserélek semmit.
Most gyűjtök bele pár olyan dolgot, amit majd megengedek a vételárból lealkudni.  vigyor3 Eddig asszem 40E Ft-nál tartok.  smile
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4978 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:18:54 »

Én már nem cserélek semmit.
Most gyűjtök bele pár olyan dolgot, amit majd megengedek a vételárból lealkudni.  vigyor3 Eddig asszem 40E Ft-nál tartok.  smile
miket? kék ledeket mindenhová? nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4979 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:21:34 »

Az volt a vicces egyébként, hogy amíg a kolléga nálam volt, addig nem produkálta ezeket az indításos dolgokat.  smile



Milyen idő volt? Hideg, meleg? (gyanúsan fojtószelep, le kell húzni róla a vákumcsövet és azt ledugózni, és úgy próbálni, bár ha minden igaz, akkor azon van elektromos helyzetérzékelő, amire kellene hibakód, de faterén is a ventilátorban volt a csati és nem volt hibakód.)
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4980 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:29:38 »

Milyen idő volt? Hideg, meleg? (gyanúsan fojtószelep, le kell húzni róla a vákumcsövet és azt ledugózni, és úgy próbálni, bár ha minden igaz, akkor azon van elektromos helyzetérzékelő, amire kellene hibakód, de faterén is a ventilátorban volt a csati és nem volt hibakód.)

Hogy milyen idő volt? Hááát, telihold volt, a felhők kicsit takarták, aztán jöttek komolyabb felhők is, meg elkezdett villámlani is körben. A kifutószél viszont akkor még nem ért oda. Na később aztán, oylan fél 1 körül elkezdett esni is, de akkor már mindenki aludt otthon. A tyúkok is be voltak zárva, szerencsére nem áztak meg. (  Roll Eyes )
Tomi: feljebb írtam, hogy 25 fok volt kb tegnap este ott. Wink
Hibakód nem volt ezekre. Sem a gyertyákra, hogy nem annyi ampert ennének, sem bármiféle helyzetérzékelőre. Az autó 2007es az elsőkből való, mert nincs benne kiegészítő fűtés sem. 250E km, és nem tekert (vagy profin tekert, mert mindegyik modulban ezt a számot láttuk)
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.14 csütörtök, 09:25:29 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4981 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 08:35:04 »

Hogy milyen idő volt? Hááát, telihold volt, a felhők kicsit takarták, aztán jöttek komolyabb felhők is, meg elkezdett villámlani is körbe. A kifutószél viszont akkor még nem ért oda. Na később aztán, oylan fél 1 körül elkezdett esni is, de akkor már mindenki aludt otthon. A tyúkok is be voltak zárva, szerencsére nem áztak meg. (  Roll Eyes )
Tomi: feljebb írtam, hogy 25 fok volt kb tegnap este ott. Wink
Hibakód nem volt ezekre. Sem a gyertyákra, hogy nem annyi ampert ennének, sem bármiféle helyzetérzékelőre. Az autó 2007es az elsőkből való, mert nincs benne kiegészítő fűtés sem. 250E km, és nem tekert (vagy profin tekert, mert mindegyik modulban ezt a számot láttuk)

Na csak azért, mert a fojtószelepház műanyag és belül a lapát valami karbonbaxás és a kettő eltérően reagál a hőmérséklet változásra, ráadásul maga a ház megkapja a menetszelet, míg belül a lapát töltőlevegőt. Eltérően tágulnak, deformálódnak és leállítás után a lapát beragad a házba. Na ilyenkor indítod és semmi, semmi, majd a motor rezonanciájától kipattan a lapát és hopp beindul. Az ultragázzsírciki, hogy erre semmi hibakódot nem dob. Mikor megcsiszoltam a lapátot és nem föggőleges állásban ragadt meg, hanem kicsit nyitva, akkor beindult , de úgy járt , mint egy jófajta kétütemű, na akkor is csak MAP szenzor hibát írt ki...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4982 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 09:00:45 »

Hogy milyen idő volt? Hááát, telihold volt, a felhők kicsit takarták, aztán jöttek komolyabb felhők is, meg elkezdett villámlani is körbe. A kifutószél viszont akkor még nem ért oda. Na később aztán, oylan fél 1 körül elkezdett esni is, de akkor már mindenki aludt otthon. A tyúkok is be voltak zárva, szerencsére nem áztak meg. (  Roll Eyes )
Tomi: feljebb írtam, hogy 25 fok volt kb tegnap este ott. Wink
Hibakód nem volt ezekre. Sem a gyertyákra, hogy nem annyi ampert ennének, sem bármiféle helyzetérzékelőre. Az autó 2007es az elsőkből való, mert nincs benne kiegészítő fűtés sem. 250E km, és nem tekert (vagy profin tekert, mert mindegyik modulban ezt a számot láttuk)
elkell keserítselek.a műszercsoport cseréjével módosul a km állás minden modulban.... Cry
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
khgdent
Vendég
« Új hozzászólás #4983 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 09:20:13 »

Huh látom sok válasz érkezett. ☺ Köszönöm a gyors visszajelzéseket és SzJaninak a méréseit! A turbócsövekkel nem volt gond. A sziszegést már 5 éve csinálja. Annyira megszoktam, hogy már azt hittem ez természetes jelenség.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4984 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 09:26:40 »

Na csak azért, mert a fojtószelepház műanyag és belül a lapát valami karbonbaxás és a kettő eltérően reagál a hőmérséklet változásra, ráadásul maga a ház megkapja a menetszelet, míg belül a lapát töltőlevegőt. Eltérően tágulnak, deformálódnak és leállítás után a lapát beragad a házba. Na ilyenkor indítod és semmi, semmi, majd a motor rezonanciájától kipattan a lapát és hopp beindul. Az ultragázzsírciki, hogy erre semmi hibakódot nem dob. Mikor megcsiszoltam a lapátot és nem föggőleges állásban ragadt meg, hanem kicsit nyitva, akkor beindult , de úgy járt , mint egy jófajta kétütemű, na akkor is csak MAP szenzor hibát írt ki...

 eljen
Tomi: be tudnád linkelni ide, ahol cserélted a fingorászós-vákuumos cuccod, meg a fojtószeleped?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4985 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 09:26:57 »

Huh látom sok válasz érkezett. ☺ Köszönöm a gyors visszajelzéseket és SzJaninak a méréseit! A turbócsövekkel nem volt gond. A sziszegést már 5 éve csinálja. Annyira megszoktam, hogy már azt hittem ez természetes jelenség.

Akkor sorrendben:
- izzítógyertyák ellenőrzése/bemérése/cseréje (én cserélném mind a 4-et, ha megtartod az autót még mondjuk pár évig),
- vákuumszabályozó cseréje (BT magának cserélte, le is írta itt, vissza tudod keresni)
- fojtószelep ellenőrzése/cseréje (BT túl van egy ilyenen, nem volt nagy móka, ezt is leírta itt).
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4986 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 09:27:26 »

elkell keserítselek.a műszercsoport cseréjével módosul a km állás minden modulban.... Cry

ha csak így nem. De őszinte autónak tűnik nekem.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4987 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 09:44:31 »

eljen
Tomi: be tudnád linkelni ide, ahol cserélted a fingorászós-vákuumos cuccod, meg a fojtószeleped?


A mágneszelepet cserélni mondeón gyerekjáték. Mindkettő hozzáférhető helyen van. Smaxin az egyik el van dugva...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4988 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 10:08:41 »


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Itt indult a kálváriám...  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
orion77
Vendég
« Új hozzászólás #4989 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 22:55:16 »

Urak!

Hát visszanézegetve a hozzászólásokat turbónyomás dologban kicsit bizonytalan lettem. conf
Én építettem be nyomásmérőt az autómba és ha gyorsítok vele 1.4-1.5 bar-nál nem megy feljebb viszont az autó (szerintem) kifogástalanul műkszik.
Egyszer sikerült véletlenül 2 bar fölé ugrasztani mikor 1. és 2.-dik fokozatban idióta módon indutam el.
Talán a műszer nem mér jól.
Diagnosztikán nem voltam még vele. vigyor3

Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4990 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 23:18:03 »

Urak!

Hát visszanézegetve a hozzászólásokat turbónyomás dologban kicsit bizonytalan lettem. conf
Én építettem be nyomásmérőt az autómba és ha gyorsítok vele 1.4-1.5 bar-nál nem megy feljebb viszont az autó (szerintem) kifogástalanul műkszik.
Egyszer sikerült véletlenül 2 bar fölé ugrasztani mikor 1. és 2.-dik fokozatban idióta módon indutam el.
Talán a műszer nem mér jól.
Diagnosztikán nem voltam még vele. vigyor3


Biztos az zavar meg, hogy ki honnan nézi. Van a légköri nyomás ami kb 1 bar és erre emelhet neked a turbod max 1,5 bar-t. Így az abszolut nyomás rték 2.5 bar és a diagnosztikai programok így is szokták mutatni. Aki meg berak egy manométert az az esetek 99,9%-ban a légköri nyomáshoz képest méri a differenciát és nem abszolut értéket látja. így neked analóg modon csak 1,5-t fog mutatni. Ami ugyanúgy teljesen jó.
Naplózva
orion77
Vendég
« Új hozzászólás #4991 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 23:39:56 »

Biztos az zavar meg, hogy ki honnan nézi. Van a légköri nyomás ami kb 1 bar és erre emelhet neked a turbod max 1,5 bar-t. Így az abszolut nyomás rték 2.5 bar és a diagnosztikai programok így is szokták mutatni. Aki meg berak egy manométert az az esetek 99,9%-ban a légköri nyomáshoz képest méri a differenciát és nem abszolut értéket látja. így neked analóg modon csak 1,5-t fog mutatni. Ami ugyanúgy teljesen jó.
Köszönöm így már értem a leírtakat. worship
Már megijedtem,hogy xar a műszer mivel nem volt olyan occsó és beépíteni sem volt annyira egyszerű.
De legalább nem csak jól mutat hanem hasznos is lehet.....
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4992 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 23:40:53 »

Köszönöm így már értem a leírtakat. worship
Már megijedtem,hogy xar a műszer mivel nem volt olyan occsó és beépíteni sem volt annyira egyszerű.
De legalább nem csak jól mutat hanem hasznos is lehet.....
Tök felesleges. Ha nincs nyomás, jön a hibakód, és még hibaüzenet is!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
orion77
Vendég
« Új hozzászólás #4993 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 23:49:52 »

Tök felesleges. Ha nincs nyomás, jön a hibakód, és még hibaüzenet is!
Akkor csak jol mutat.Szerintem.
2 hete  egyik kollégám megkeresett hogy nagyon füstöl a mondeoja mikor nyomja neki,(bár az egy mk3-as 2.0 tdci) megnéztem és elrepedt a turbócsöve neki nem dobott ki hibakódot a csökkent nyomás miatt.
Azóta kicseréltük és most jó lett.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4994 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 23:53:21 »

Akkor csak jol mutat.Szerintem.
2 hete  egyik kollégám megkeresett hogy nagyon füstöl a mondeoja mikor nyomja neki,(bár az egy mk3-as 2.0 tdci) megnéztem és elrepedt a turbócsöve neki nem dobott ki hibakódot a csökkent nyomás miatt.
Azóta kicseréltük és most jó lett.

Ez teljesen más motor!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
orion77
Vendég
« Új hozzászólás #4995 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 23:57:07 »

Ez teljesen más motor!
Igazad van.
Naplózva
takos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #4996 Dátum: 2014.08.19 kedd, 16:22:34 »

Tisztelt kollégák!

Egy kis segítséget kérnék mágnesszelep ügyben. Nekem is ilyen furcsa hang hallható leállításkor, továbbá erős gyorsításkor hullámzó jelenség érezhető. Többen leírták, hogy a turbo vezérlő mágnesszelep lehet problémás. Megcseréltem próbaképp a leállító szeleppel és láss csodát a hang is megszűnt leállításkor és a hullámzó gyorsulás is. Szeretnék vásárolni ilyen szelepet, tudna valaki beszerzési forrást hozzá? Mindkettőt érdemes ilyenkor cserélni?

Előre is köszi!
Naplózva

Mondeo MKIV 2.0 TDCI Turnier Trend 2010
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4997 Dátum: 2014.08.19 kedd, 17:01:03 »

Tisztelt kollégák!

Egy kis segítséget kérnék mágnesszelep ügyben. Nekem is ilyen furcsa hang hallható leállításkor, továbbá erős gyorsításkor hullámzó jelenség érezhető. Többen leírták, hogy a turbo vezérlő mágnesszelep lehet problémás. Megcseréltem próbaképp a leállító szeleppel és láss csodát a hang is megszűnt leállításkor és a hullámzó gyorsulás is. Szeretnék vásárolni ilyen szelepet, tudna valaki beszerzési forrást hozzá? Mindkettőt érdemes ilyenkor cserélni?

Előre is köszi!
www.nagyauto.hu

A Balogh az összeset itt vette.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #4998 Dátum: 2014.08.20 szerda, 00:27:47 »

www.nagyauto.hu

A Balogh az összeset itt vette.

én is gondolkodom a dolgon. Ha jól emlékszem a Balogh valamilyen peugeot alkatrészt vett.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #4999 Dátum: 2014.08.20 szerda, 08:19:19 »

Tisztelt kollégák!

Egy kis segítséget kérnék mágnesszelep ügyben. Nekem is ilyen furcsa hang hallható leállításkor, továbbá erős gyorsításkor hullámzó jelenség érezhető. Többen leírták, hogy a turbo vezérlő mágnesszelep lehet problémás. Megcseréltem próbaképp a leállító szeleppel és láss csodát a hang is megszűnt leállításkor és a hullámzó gyorsulás is. Szeretnék vásárolni ilyen szelepet, tudna valaki beszerzési forrást hozzá? Mindkettőt érdemes ilyenkor cserélni?

Előre is köszi!

Szerintem csak a turbóét érdemes, a leállító az esetek nagy részében csak nyit és zár, köztes szabályzás CSAK regenerációkor van.

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Oldalak: 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 [100] 101 102 103 104 105 106 107 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.