Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:13:27
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
93
94
95
96
97
98
99
[
100
]
101
102
103
104
105
106
107
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5263486 alkalommal)
0 Felhasználó és 20 vendég van a témában
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4950 Dátum:
2014.08.13 szerda, 19:47:30 »
Gyári 2.0 tdci 2,3 bar pontosabban 2,35-ig engedi el a turbó tölteni. Chippel szokás 2,5-re felvinni.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4951 Dátum:
2014.08.13 szerda, 20:25:17 »
Idézetet írta: mondeofan - 2014.08.13 szerda, 19:47:30
Gyári 2.0 tdci 2,3 bar pontosabban 2,35-ig engedi el a turbó tölteni. Chippel szokás 2,5-re felvinni.
én mértem már párat.jellemzően szinte minden tdci 2,5volt(mk3 és mk4 is).A sajátom meg 2,9.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4952 Dátum:
2014.08.13 szerda, 22:52:25 »
Alf:
jól emlékszem, hogy Te írtad le a múltkor az izzítógyergyák vizsgálatának metódusát (ellenállásmérés?).
Hol találom ezt?
Köszi
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4953 Dátum:
2014.08.13 szerda, 22:53:25 »
Urak,
2.0TDCinél a leállításkor fingorászós hang az melyik vákuummal kapcsolatos dolog volt?
(VGT állító?)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4954 Dátum:
2014.08.13 szerda, 23:40:33 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.08.13 szerda, 22:53:25
Urak,
2.0TDCinél a leállításkor fingorászós hang az melyik vákuummal kapcsolatos dolog volt?
(VGT állító?)
A geometria... De érdemes cserélni mindkettőt!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4955 Dátum:
2014.08.13 szerda, 23:41:43 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.08.13 szerda, 22:52:25
Alf:
jól emlékszem, hogy Te írtad le a múltkor az izzítógyergyák vizsgálatának metódusát (ellenállásmérés?).
Hol találom ezt?
Köszi
Vik széthúzott valami csatit szemből állva a motor bal hátsó részén és ott mérte ki, de lehet forscan is használható...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4956 Dátum:
2014.08.13 szerda, 23:44:40 »
Idézetet írta: BT - 2014.08.13 szerda, 23:40:33
A geometria... De érdemes cserélni mindkettőt!
A másik a fojtószelep csappantyút állítja...
Nem volt turbócső probléma mostanában?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4957 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 06:21:11 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.08.13 szerda, 22:52:25
Alf:
jól emlékszem, hogy Te írtad le a múltkor az izzítógyergyák vizsgálatának metódusát (ellenállásmérés?).
Hol találom ezt?
Köszi
szia Jani.
első körben lenagyolod...
megkeresed a gyertyák tápvezetékét,ráteszed a lakatfogót(egyenáram!).gyújtás-->kb 40A ről kell indulnia az áramfelvételnek,és ahogy melegednek a gyertyák,ez lefog kúszni kb 30ig.Ha ennél kissebb értéket mérsz,akkor valamelyik xar.
ezután már csak bekell simítani...
Egyenként lekötöd a gyertyákról az átkötéseket.Gyujtás nelegyen.kb asszem 15ohm-nak kell lennie az ellenállásának a jó gyertyának.ha valamelyik eltér az xar.
És miután a gyanú legkissebb árnyéka is felmerül,akkor vegyél 4 db-ot és cseréld az összeset!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4958 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 06:24:41 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.08.13 szerda, 22:53:25
Urak,
2.0TDCinél a leállításkor fingorászós hang az melyik vákuummal kapcsolatos dolog volt?
(VGT állító?)
szerintem meg a folytószelepé...Tesódé?
mert neked szerintem 1sincs...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4959 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 06:27:48 »
Idézetet írta: alf - 2014.08.13 szerda, 20:25:17
én mértem már párat.jellemzően szinte minden tdci 2,5volt(mk3 és mk4 is).A sajátom meg 2,9.....
Szia!
Én is mértem többször, diagoltam enyémet...készült róla diagramm... élő adat felvétel.. 2,35 volt a teteje, chip után lett 2,55.
Pedig gyári turbó volt akkor még rajt...azóta viszont már cseréltem.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4960 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 06:28:40 »
Idézetet írta: mondeofan - 2014.08.14 csütörtök, 06:27:48
Szia!
Én is mértem többször, diagoltam enyémet...készült róla diagramm... élő adat felvétel.. 2,35 volt a teteje, chip után lett 2,55.
Pedig gyári turbó volt akkor még rajt...azóta viszont már cseréltem.
gyári került rá?új?mennyi volt?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4961 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 06:34:46 »
Idézetet írta: alf - 2014.08.14 csütörtök, 06:28:40
gyári került rá?új?mennyi volt?
Turbo-Tec Győr, gyári Garret felújított. 130+áfa, 2 év teljes körű gari km korlátozás nélkül. Egy másik szerelőtől hallottam gond nélkül cserélték 2 éven belül az övét...bár nem szokott ezekkel gond lenni.
Eladó srácot ismertem, ezért is engedett egy picit belőle. Azt mondja, hogy lengyelországban van egy gyáruk, oda küldenek vissza mindent felújításra, kizárólag gyári alkatrészekkel, minőségi technológiával, ezért is vállalnak rá 2 év garit.
Amúgy egy dologról tudod megmondani róla, hogy nem zsír új: az adattáblán van a cikkszám és az évjárat beütve. Én utánna járatm (Enyém s-max cikkszám, és 2008-as) Ezen kívűl semmiről.
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4962 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 06:37:17 »
Idézetet írta: mondeofan - 2014.08.14 csütörtök, 06:34:46
Turbo-Tec Győr, gyári Garret felújított. 130+áfa, 2 év teljes körű gari km korlátozás nélkül. Egy másik szerelőtől hallottam gond nélkül cserélték 2 éven belül az övét...bár nem szokott ezekkel gond lenni.
Eladó srácot ismertem, ezért is engedett egy picit belőle. Azt mondja, hogy lengyelországban van egy gyáruk, oda küldenek vissza mindent felújításra, kizárólag gyári alkatrészekkel, minőségi technológiával, ezért is vállalnak rá 2 év garit.
Amúgy egy dologról tudod megmondani róla, hogy nem zsír új: az adattáblán van a cikkszám és az évjárat beütve. Én utánna járatm (Enyém s-max cikkszám, és 2008-as) Ezen kívűl semmiről.
Üdv.: Peti
és mennyinél adta meg magát a gyári?és mi történt vele?tengelytörés,lógás ilyesmi....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4963 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 07:22:18 »
Idézetet írta: BT - 2014.08.13 szerda, 23:40:33
A geometria... De érdemes cserélni mindkettőt!
Nekem kattog vmi a motortérben a leállítás után. (Mintha valami relé még úgy érezné, hogy dolga van.)
Megköszönöm, ha erre van vmi tippetek.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4964 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 07:54:26 »
Idézetet írta: Candle - 2014.08.14 csütörtök, 07:22:18
Nekem kattog vmi a motortérben a leállítás után. (Mintha valami relé még úgy érezné, hogy dolga van.)
Megköszönöm, ha erre van vmi tippetek.
az egyik a folytószelep,a másik meg a turbó geometria.öntisztítási fánksön.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4965 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:06:22 »
Idézetet írta: alf - 2014.08.14 csütörtök, 07:54:26
az egyik a folytószelep,a másik meg a turbó geometria.öntisztítási fánksön.
Thx.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4966 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:06:38 »
Idézetet írta: BT - 2014.08.13 szerda, 23:44:40
A másik a fojtószelep csappantyút állítja...
Nem volt turbócső probléma mostanában?
Nem tudom. Nem az én autómról van szó egyik esetben sem: khgdent kolléga kocsiját néztük meg tegnap este.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4967 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:07:14 »
Idézetet írta: Candle - 2014.08.14 csütörtök, 07:22:18
Nekem kattog vmi a motortérben a leállítás után. (Mintha valami relé még úgy érezné, hogy dolga van.)
Megköszönöm, ha erre van vmi tippetek.
egr
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4968 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:07:34 »
Idézetet írta: alf - 2014.08.14 csütörtök, 06:24:41
szerintem meg a folytószelepé...Tesódé?
mert neked szerintem 1sincs...
Tesóméké is 2.2
khgdent kocsija, aki írta a múltkor, hogy nehezen indul.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4969 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:10:56 »
Idézetet írta: alf - 2014.08.14 csütörtök, 06:21:11
szia Jani.
első körben lenagyolod...
megkeresed a gyertyák tápvezetékét,ráteszed a lakatfogót(egyenáram!).gyújtás-->kb 40A ről kell indulnia az áramfelvételnek,és ahogy melegednek a gyertyák,ez lefog kúszni kb 30ig.Ha ennél kissebb értéket mérsz,akkor valamelyik xar.
ezután már csak bekell simítani...
Egyenként lekötöd a gyertyákról az átkötéseket.Gyujtás nelegyen.kb asszem 15ohm-nak kell lennie az ellenállásának a jó gyertyának.ha valamelyik eltér az xar.
És miután a gyanú legkissebb árnyéka is felmerül,akkor vegyél 4 db-ot és cseréld az összeset!
Gyanúm az van, mert kb 25 fokban indítás előtt 5-6mp-ig izzít...
Sztem tuti szhar vmelyik gyertyája.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4970 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:11:04 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.08.14 csütörtök, 08:07:34
Tesóméké is 2.2
khgdent kocsija, aki írta a múltkor, hogy nehezen indul.
jajó,mert nekünk(2,2) nincs vákum csak a féken.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4971 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:11:34 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.08.14 csütörtök, 08:10:56
Gyanúm az van, mert kb 25 fokban indítás előtt 5-6mp-ig izzít...
Sztem tuti szhar vmelyik gyertyája.
1xű.cseréled már őket?mert itt az ideje.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4972 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:15:16 »
Idézetet írta: alf - 2014.08.14 csütörtök, 06:24:41
szerintem meg a folytószelepé...Tesódé?
mert neked szerintem 1sincs...
De miért pont a fo
j
tószelep szerinted?
Az csak leállításkor van megvezérelve, míg a geomteria állító az folyamatosan. Bár indítási problémát inkább a fojtószelep okozhat.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4973 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:15:38 »
Idézetet írta: alf - 2014.08.14 csütörtök, 08:11:34
1xű.cseréled már őket?mert itt az ideje.
Mondom, hogy nem az én autómról van szó.
Az enyém pöccröff mindig. Hidegben is.
(jó mondjuk garázsban alszik mindig, télen 18 fokból indulok...)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4974 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:17:00 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.08.14 csütörtök, 08:15:38
Mondom, hogy nem az én autómról van szó.
Az enyém pöccröff mindig. Hidegben is.
(jó mondjuk garázsban alszik mindig, télen 18 fokból indulok...)
nem baj,cseréld neki!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4975 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:17:13 »
Idézetet írta: BT - 2014.08.14 csütörtök, 08:15:16
De miért pont a fo
j
tószelep szerinted?
Az csak leállításkor van megvezérelve, míg a geomteria állító az folyamatosan. Bár indítási problémát inkább a fojtószelep okozhat.
Az volt a vicces egyébként, hogy amíg a kolléga nálam volt, addig nem produkálta ezeket az indításos dolgokat.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4976 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:17:46 »
Idézetet írta: BT - 2014.08.14 csütörtök, 08:15:16
De miért pont a fo
j
tószelep szerinted?
Az csak leállításkor van megvezérelve, míg a geomteria állító az folyamatosan. Bár indítási problémát inkább a fojtószelep okozhat.
mert leálláskor huppog,és nehezen indul.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4977 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:18:07 »
Idézetet írta: alf - 2014.08.14 csütörtök, 08:17:00
nem baj,cseréld neki!
Én már nem cserélek semmit.
Most gyűjtök bele pár olyan dolgot, amit majd megengedek a vételárból lealkudni.
Eddig asszem 40E Ft-nál tartok.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4978 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:18:54 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.08.14 csütörtök, 08:18:07
Én már nem cserélek semmit.
Most gyűjtök bele pár olyan dolgot, amit majd megengedek a vételárból lealkudni.
Eddig asszem 40E Ft-nál tartok.
miket? kék ledeket mindenhová?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4979 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:21:34 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.08.14 csütörtök, 08:17:13
Az volt a vicces egyébként, hogy amíg a kolléga nálam volt, addig nem produkálta ezeket az indításos dolgokat.
Milyen idő volt? Hideg, meleg? (gyanúsan fojtószelep, le kell húzni róla a vákumcsövet és azt ledugózni, és úgy próbálni, bár ha minden igaz, akkor azon van elektromos helyzetérzékelő, amire kellene hibakód, de faterén is a ventilátorban volt a csati és nem volt hibakód.)
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4980 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:29:38 »
Idézetet írta: BT - 2014.08.14 csütörtök, 08:21:34
Milyen idő volt? Hideg, meleg? (gyanúsan fojtószelep, le kell húzni róla a vákumcsövet és azt ledugózni, és úgy próbálni, bár ha minden igaz, akkor azon van elektromos helyzetérzékelő, amire kellene hibakód, de faterén is a ventilátorban volt a csati és nem volt hibakód.)
Hogy milyen idő volt? Hááát, telihold volt, a felhők kicsit takarták, aztán jöttek komolyabb felhők is, meg elkezdett villámlani is körben. A kifutószél viszont akkor még nem ért oda. Na később aztán, oylan fél 1 körül elkezdett esni is, de akkor már mindenki aludt otthon. A tyúkok is be voltak zárva, szerencsére nem áztak meg. (
)
Tomi: feljebb írtam, hogy 25 fok volt kb tegnap este ott.
Hibakód nem volt ezekre. Sem a gyertyákra, hogy nem annyi ampert ennének, sem bármiféle helyzetérzékelőre. Az autó 2007es az elsőkből való, mert nincs benne kiegészítő fűtés sem. 250E km, és nem tekert (vagy profin tekert, mert mindegyik modulban ezt a számot láttuk)
«
Utoljára szerkesztve: 2014.08.14 csütörtök, 09:25:29 írta SzJani
»
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4981 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 08:35:04 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.08.14 csütörtök, 08:29:38
Hogy milyen idő volt? Hááát, telihold volt, a felhők kicsit takarták, aztán jöttek komolyabb felhők is, meg elkezdett villámlani is körbe. A kifutószél viszont akkor még nem ért oda. Na később aztán, oylan fél 1 körül elkezdett esni is, de akkor már mindenki aludt otthon. A tyúkok is be voltak zárva, szerencsére nem áztak meg. (
)
Tomi: feljebb írtam, hogy 25 fok volt kb tegnap este ott.
Hibakód nem volt ezekre. Sem a gyertyákra, hogy nem annyi ampert ennének, sem bármiféle helyzetérzékelőre. Az autó 2007es az elsőkből való, mert nincs benne kiegészítő fűtés sem. 250E km, és nem tekert (vagy profin tekert, mert mindegyik modulban ezt a számot láttuk)
Na csak azért, mert a fojtószelepház műanyag és belül a lapát valami karbonbaxás és a kettő eltérően reagál a hőmérséklet változásra, ráadásul maga a ház megkapja a menetszelet, míg belül a lapát töltőlevegőt. Eltérően tágulnak, deformálódnak és leállítás után a lapát beragad a házba. Na ilyenkor indítod és semmi, semmi, majd a motor rezonanciájától kipattan a lapát és hopp beindul. Az ultragázzsírciki, hogy erre semmi hibakódot nem dob. Mikor megcsiszoltam a lapátot és nem föggőleges állásban ragadt meg, hanem kicsit nyitva, akkor beindult , de úgy járt , mint egy jófajta kétütemű, na akkor is csak MAP szenzor hibát írt ki...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4982 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 09:00:45 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.08.14 csütörtök, 08:29:38
Hogy milyen idő volt? Hááát, telihold volt, a felhők kicsit takarták, aztán jöttek komolyabb felhők is, meg elkezdett villámlani is körbe. A kifutószél viszont akkor még nem ért oda. Na később aztán, oylan fél 1 körül elkezdett esni is, de akkor már mindenki aludt otthon. A tyúkok is be voltak zárva, szerencsére nem áztak meg. (
)
Tomi: feljebb írtam, hogy 25 fok volt kb tegnap este ott.
Hibakód nem volt ezekre. Sem a gyertyákra, hogy nem annyi ampert ennének, sem bármiféle helyzetérzékelőre. Az autó 2007es az elsőkből való, mert nincs benne kiegészítő fűtés sem. 250E km, és nem tekert (vagy profin tekert, mert mindegyik modulban ezt a számot láttuk)
elkell keserítselek.a műszercsoport cseréjével módosul a km állás minden modulban....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
khgdent
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4983 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 09:20:13 »
Huh látom sok válasz érkezett. ☺ Köszönöm a gyors visszajelzéseket és SzJaninak a méréseit! A turbócsövekkel nem volt gond. A sziszegést már 5 éve csinálja. Annyira megszoktam, hogy már azt hittem ez természetes jelenség.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4984 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 09:26:40 »
Idézetet írta: BT - 2014.08.14 csütörtök, 08:35:04
Na csak azért, mert a fojtószelepház műanyag és belül a lapát valami karbonbaxás és a kettő eltérően reagál a hőmérséklet változásra, ráadásul maga a ház megkapja a menetszelet, míg belül a lapát töltőlevegőt. Eltérően tágulnak, deformálódnak és leállítás után a lapát beragad a házba. Na ilyenkor indítod és semmi, semmi, majd a motor rezonanciájától kipattan a lapát és hopp beindul. Az ultragázzsírciki, hogy erre semmi hibakódot nem dob. Mikor megcsiszoltam a lapátot és nem föggőleges állásban ragadt meg, hanem kicsit nyitva, akkor beindult , de úgy járt , mint egy jófajta kétütemű, na akkor is csak MAP szenzor hibát írt ki...
Tomi: be tudnád linkelni ide, ahol cserélted a fingorászós-vákuumos cuccod, meg a fojtószeleped?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4985 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 09:26:57 »
Idézetet írta: khgdent - 2014.08.14 csütörtök, 09:20:13
Huh látom sok válasz érkezett. ☺ Köszönöm a gyors visszajelzéseket és SzJaninak a méréseit! A turbócsövekkel nem volt gond. A sziszegést már 5 éve csinálja. Annyira megszoktam, hogy már azt hittem ez természetes jelenség.
Akkor sorrendben:
- izzítógyertyák ellenőrzése/bemérése/cseréje (én cserélném mind a 4-et, ha megtartod az autót még mondjuk pár évig),
- vákuumszabályozó cseréje (BT magának cserélte, le is írta itt, vissza tudod keresni)
- fojtószelep ellenőrzése/cseréje (BT túl van egy ilyenen, nem volt nagy móka, ezt is leírta itt).
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4986 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 09:27:26 »
Idézetet írta: alf - 2014.08.14 csütörtök, 09:00:45
elkell keserítselek.a műszercsoport cseréjével módosul a km állás minden modulban....
ha csak így nem. De őszinte autónak tűnik nekem.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4987 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 09:44:31 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.08.14 csütörtök, 09:26:40
Tomi: be tudnád linkelni ide, ahol cserélted a fingorászós-vákuumos cuccod, meg a fojtószeleped?
A mágneszelepet cserélni mondeón gyerekjáték. Mindkettő hozzáférhető helyen van. Smaxin az egyik el van dugva...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4988 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 10:08:41 »
Idézetet írta: BT - 2014.04.19 szombat, 00:23:57
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Itt indult a kálváriám...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
orion77
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4989 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 22:55:16 »
Urak!
Hát visszanézegetve a hozzászólásokat turbónyomás dologban kicsit bizonytalan lettem.
Én építettem be nyomásmérőt az autómba és ha gyorsítok vele 1.4-1.5 bar-nál nem megy feljebb viszont az autó (szerintem) kifogástalanul műkszik.
Egyszer sikerült véletlenül 2 bar fölé ugrasztani mikor 1. és 2.-dik fokozatban idióta módon indutam el.
Talán a műszer nem mér jól.
Diagnosztikán nem voltam még vele.
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4990 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 23:18:03 »
Idézetet írta: orion77 - 2014.08.14 csütörtök, 22:55:16
Urak!
Hát visszanézegetve a hozzászólásokat turbónyomás dologban kicsit bizonytalan lettem.
Én építettem be nyomásmérőt az autómba és ha gyorsítok vele 1.4-1.5 bar-nál nem megy feljebb viszont az autó (szerintem) kifogástalanul műkszik.
Egyszer sikerült véletlenül 2 bar fölé ugrasztani mikor 1. és 2.-dik fokozatban idióta módon indutam el.
Talán a műszer nem mér jól.
Diagnosztikán nem voltam még vele.
Biztos az zavar meg, hogy ki honnan nézi. Van a légköri nyomás ami kb 1 bar és erre emelhet neked a turbod max 1,5 bar-t. Így az abszolut nyomás rték 2.5 bar és a diagnosztikai programok így is szokták mutatni. Aki meg berak egy manométert az az esetek 99,9%-ban a légköri nyomáshoz képest méri a differenciát és nem abszolut értéket látja. így neked analóg modon csak 1,5-t fog mutatni. Ami ugyanúgy teljesen jó.
Naplózva
orion77
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4991 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 23:39:56 »
Idézetet írta: stealt - 2014.08.14 csütörtök, 23:18:03
Biztos az zavar meg, hogy ki honnan nézi. Van a légköri nyomás ami kb 1 bar és erre emelhet neked a turbod max 1,5 bar-t. Így az abszolut nyomás rték 2.5 bar és a diagnosztikai programok így is szokták mutatni. Aki meg berak egy manométert az az esetek 99,9%-ban a légköri nyomáshoz képest méri a differenciát és nem abszolut értéket látja. így neked analóg modon csak 1,5-t fog mutatni. Ami ugyanúgy teljesen jó.
Köszönöm így már értem a leírtakat.
Már megijedtem,hogy xar a műszer mivel nem volt olyan occsó és beépíteni sem volt annyira egyszerű.
De legalább nem csak jól mutat hanem hasznos is lehet.....
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4992 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 23:40:53 »
Idézetet írta: orion77 - 2014.08.14 csütörtök, 23:39:56
Köszönöm így már értem a leírtakat.
Már megijedtem,hogy xar a műszer mivel nem volt olyan occsó és beépíteni sem volt annyira egyszerű.
De legalább nem csak jól mutat hanem hasznos is lehet.....
Tök felesleges. Ha nincs nyomás, jön a hibakód, és még hibaüzenet is!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
orion77
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4993 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 23:49:52 »
Idézetet írta: BT - 2014.08.14 csütörtök, 23:40:53
Tök felesleges. Ha nincs nyomás, jön a hibakód, és még hibaüzenet is!
Akkor csak jol mutat.Szerintem.
2 hete egyik kollégám megkeresett hogy nagyon füstöl a mondeoja mikor nyomja neki,(bár az egy mk3-as 2.0 tdci) megnéztem és elrepedt a turbócsöve neki nem dobott ki hibakódot a csökkent nyomás miatt.
Azóta kicseréltük és most jó lett.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4994 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 23:53:21 »
Idézetet írta: orion77 - 2014.08.14 csütörtök, 23:49:52
Akkor csak jol mutat.Szerintem.
2 hete egyik kollégám megkeresett hogy nagyon füstöl a mondeoja mikor nyomja neki,(bár az egy mk3-as 2.0 tdci) megnéztem és elrepedt a turbócsöve neki nem dobott ki hibakódot a csökkent nyomás miatt.
Azóta kicseréltük és most jó lett.
Ez teljesen más motor!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
orion77
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4995 Dátum:
2014.08.14 csütörtök, 23:57:07 »
Idézetet írta: BT - 2014.08.14 csütörtök, 23:53:21
Ez teljesen más motor!
Igazad van.
Naplózva
takos
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4996 Dátum:
2014.08.19 kedd, 16:22:34 »
Tisztelt kollégák!
Egy kis segítséget kérnék mágnesszelep ügyben. Nekem is ilyen furcsa hang hallható leállításkor, továbbá erős gyorsításkor hullámzó jelenség érezhető. Többen leírták, hogy a turbo vezérlő mágnesszelep lehet problémás. Megcseréltem próbaképp a leállító szeleppel és láss csodát a hang is megszűnt leállításkor és a hullámzó gyorsulás is. Szeretnék vásárolni ilyen szelepet, tudna valaki beszerzési forrást hozzá? Mindkettőt érdemes ilyenkor cserélni?
Előre is köszi!
Naplózva
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Turnier Trend 2010
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4997 Dátum:
2014.08.19 kedd, 17:01:03 »
Idézetet írta: takos - 2014.08.19 kedd, 16:22:34
Tisztelt kollégák!
Egy kis segítséget kérnék mágnesszelep ügyben. Nekem is ilyen furcsa hang hallható leállításkor, továbbá erős gyorsításkor hullámzó jelenség érezhető. Többen leírták, hogy a turbo vezérlő mágnesszelep lehet problémás. Megcseréltem próbaképp a leállító szeleppel és láss csodát a hang is megszűnt leállításkor és a hullámzó gyorsulás is. Szeretnék vásárolni ilyen szelepet, tudna valaki beszerzési forrást hozzá? Mindkettőt érdemes ilyenkor cserélni?
Előre is köszi!
www.nagyauto.hu
A Balogh az összeset itt vette.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4998 Dátum:
2014.08.20 szerda, 00:27:47 »
Idézetet írta: alf - 2014.08.19 kedd, 17:01:03
www.nagyauto.hu
A Balogh az összeset itt vette.
én is gondolkodom a dolgon. Ha jól emlékszem a Balogh valamilyen peugeot alkatrészt vett.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4999 Dátum:
2014.08.20 szerda, 08:19:19 »
Idézetet írta: takos - 2014.08.19 kedd, 16:22:34
Tisztelt kollégák!
Egy kis segítséget kérnék mágnesszelep ügyben. Nekem is ilyen furcsa hang hallható leállításkor, továbbá erős gyorsításkor hullámzó jelenség érezhető. Többen leírták, hogy a turbo vezérlő mágnesszelep lehet problémás. Megcseréltem próbaképp a leállító szeleppel és láss csodát a hang is megszűnt leállításkor és a hullámzó gyorsulás is. Szeretnék vásárolni ilyen szelepet, tudna valaki beszerzési forrást hozzá? Mindkettőt érdemes ilyenkor cserélni?
Előre is köszi!
Szerintem csak a turbóét érdemes, a leállító az esetek nagy részében csak nyit és zár, köztes szabályzás CSAK regenerációkor van.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Oldalak:
1
...
93
94
95
96
97
98
99
[
100
]
101
102
103
104
105
106
107
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ