Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:14:08
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
103
104
105
106
107
108
109
[
110
]
111
112
113
114
115
116
117
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5258591 alkalommal)
0 Felhasználó és 252 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5450 Dátum:
2014.09.11 csütörtök, 21:57:02 »
Idézetet írta: BT - 2014.09.11 csütörtök, 21:56:04
Mondtam is neki, kormolja ki...
és megtette!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5451 Dátum:
2014.09.11 csütörtök, 21:59:18 »
Menjünk mán át a humor topikba'...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5452 Dátum:
2014.09.11 csütörtök, 22:53:19 »
Látom kiveséztétek ezt az egr témát.
Ebayes eladók szerint ide kell tenni:
http://galeria.123.opole.pl/images/2013/12/15/MZEGR1101.jpg
http://galeria.123.opole.pl/images/2013/12/15/MZEGR1102.jpg
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5453 Dátum:
2014.09.12 péntek, 06:25:30 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.09.11 csütörtök, 22:53:19
Látom kiveséztétek ezt az egr témát.
Ebayes eladók szerint ide kell tenni:
http://galeria.123.opole.pl/images/2013/12/15/MZEGR1101.jpg
http://galeria.123.opole.pl/images/2013/12/15/MZEGR1102.jpg
Mert ide a legkönnyebb....
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5454 Dátum:
2014.09.12 péntek, 07:06:45 »
Idézetet írta: mondeofan - 2014.09.12 péntek, 06:25:30
Mert ide a legkönnyebb....
Mint írtam, fizikailag is nehezen fér el egy lemez az EGR szelep előtt. Én 1,5-2mm-eset vágtam, de a furatokat így is fel kellett bővíteni, hogy szerelhető legyen.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5455 Dátum:
2014.09.12 péntek, 07:11:55 »
Íme a gondolatom :
http://kepfeltoltes.hu/view/140912/MZEGR1102_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5456 Dátum:
2014.09.12 péntek, 07:31:33 »
Idézetet írta: mondeofan - 2014.09.12 péntek, 07:11:55
Íme a gondolatom :
http://kepfeltoltes.hu/view/140912/MZEGR1102_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Amennyiben előtte van a dugó, így a szelep körül nincs kipufogó gáz nyomás, egy jól kitisztított szelep könnyen és hibamentesen tud működni... Padlógáznál az EGR szelep bezár... véleményem szerint az ECU ezt figyeli, s ezzel számol... Igaz enyém már 2 éve dugózva van, de akkori tapasztalataimra visszaemlékezve, az EGR tisztítás után fürgébb lett az autó, bizonyára a szelep gyorsabb reagálás miatt. Azóta néha WD-40-el lekezelem a mozgató mechanikát, és tökéletesen működik.
Ami még szintén közrejátszik az autó dinamizmusában, az a változó geometria gyors reagálása... Ha jó a szelep (nem kopott, nem búg), és nem szorul a geometria akkor pillanatok alatt felépül a max turbónyomás és az autó "hátbarúgosan" húz már alacsonyabb fordulaton is.
Ezt a jelenséget tapasztaltam turbó csere után, illetve korábban egy új szelep beépítése után is. Szerintem a szelepen sok múlik... a vákuum egyébként is kényes dolog, minimális kopás, lyuk.. már jelentős veszteséget okoz, csökkentve a teljesítményét. A szívócső csappantyú szelep -turbó geometria szelep felcserélésével is lehet apellálni, ha valaki nem akar új szelepre költeni.
A kopott, búgó szelepnek olyan mértékű is tud lenni a kopása, hogy rázásra a belseje már zörög... ettől még végzi a dolgát, csak jelentős veszteséggel.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
TSPORT
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5457 Dátum:
2014.09.12 péntek, 20:03:23 »
Idézetet írta: Candle - 2014.09.11 csütörtök, 04:52:20
Kora reggel van, lehet én nézem be, de szerintem a mi autóinknak már a a C és a D az előírás. Ez pedig A-s.
ACEA C
Naplózva
TSPORT
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5458 Dátum:
2014.09.12 péntek, 20:06:21 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2014.09.11 csütörtök, 07:21:24
Ahogy nekem sem. Lehet, hogy hamisított olajat öntött az autójába?
Lacika sétálj már be a Bárdiba vagy az Unixba(ezekben szoktam vásárolni)és közöld velük,hogy hamis olajat árulnak!
Köszi! Várom a fejleményeket?
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5459 Dátum:
2014.09.12 péntek, 20:09:49 »
Idézetet írta: TSPORT - 2014.09.12 péntek, 20:06:21
Lacika sétálj már be a Bárdiba vagy az Unixba(ezekben szoktam vásárolni)és közöld velük,hogy hamis olajat árulnak!
Köszi! Várom a fejleményeket?
Minek? Nem megyek én sehova. Amúgy a Bárdiban vagy az UNIX-ban nem kaphatsz hamisított olajt? Ugyan már. Honnan tudod, hogy ők honnan szerzik be? A másik dolog pedig az, hogy a DPF mitől tömődhetne el? A motorolaj elvileg nem kerülhet bele akkora mennyiségben, hogy pár hét-hónap alatt telekormolja. Ahogy korábban is írtam, mindenki olyan olajat önt az autójába, amilyet akar. Ha neki a 10e ft/literes olaj tetszik, akkor azt. Nekem bőven megfelel a 8e ft/5liters Ford formula olaj is.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.09.12 péntek, 20:12:20 írta Lacika71
»
Naplózva
TSPORT
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5460 Dátum:
2014.09.12 péntek, 20:20:44 »
Idézetet írta: BT - 2014.09.11 csütörtök, 21:03:03
Már hogyne áramlana? Egyszer nyomás alatt van a cső, amikor nyit, leállítod nyomás elmegy...
Vik nem magyarázta meg, de annyit mondott hogy az egrhez kell rakni a dugót, bár ő, és az ebayes dugók is az egr után vannak, nem előtte.
Vitáztok de ne felejtsétek,hogy a 2.0 és a 2.2 nem ugyan az mint szívócső mint EGR tekintetében.
Naplózva
Jago1
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 169
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5461 Dátum:
2014.09.12 péntek, 20:44:35 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2014.09.12 péntek, 20:09:49
Minek? Nem megyek én sehova. Amúgy a Bárdiban vagy az UNIX-ban nem kaphatsz hamisított olajt? Ugyan már. Honnan tudod, hogy ők honnan szerzik be? A másik dolog pedig az, hogy a DPF mitől tömődhetne el? A motorolaj elvileg nem kerülhet bele akkora mennyiségben, hogy pár hét-hónap alatt telekormolja. Ahogy korábban is írtam, mindenki olyan olajat önt az autójába, amilyet akar. Ha neki a 10e ft/literes olaj tetszik, akkor azt. Nekem bőven megfelel a 8e ft/5liters Ford formula olaj is.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Nekem is jó
7400 .- 5l
Naplózva
VALUTAVÁLTÁS KEDVEZÖ ÁRFOLYAMOKKAL !!
EUR USD CHF GBP HRK Stb...
+3670242067 9
2014.05 TDCI 2.0 140Le Titanium Power Shift
EX:2010.12 TDCI 2.0 115le 6,2l/100km
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5462 Dátum:
2014.09.12 péntek, 21:05:37 »
Idézetet írta: TSPORT - 2014.09.12 péntek, 20:20:44
Vitáztok de ne felejtsétek,hogy a 2.0 és a 2.2 nem ugyan az mint szívócső mint EGR tekintetében.
Láblécben látszik nekem is, mint ahogy legtöbbnek, hogy ki milyen autóról beszél , mikor a sajátját emlegeti:)
Egyébként teljesen más a két motor valóban.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5463 Dátum:
2014.09.12 péntek, 21:36:19 »
Kis fejlemény DPF terén.
Megnéztem programmal továbbra is átlagosan 350km-ként indít regent tehát hiába volt a kikormolás.
Le is kaptuk a szűrőt elég könnyű volt leszedni. Vissza néztem 60km ezelőtt volt regen ami meg is látszott a szűrőn egyáltalán nem volt kormos.
Holnap vhogy kiszedjük belőle a kerámiát azt megyünk az ürgéhez vele.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5464 Dátum:
2014.09.13 szombat, 19:01:53 »
Elkészült a gép nincs több regenerálás, olajszint emelkedés.
Ma reggel felnyitás nélkül kibeleztük a DPF dobot ütvefúró+kalapács kombóval.
Nagyon könnyen szét tudtuk ütni sokkal nehezebbre számítottam.
Utána átgurultunk az ürgéhez pár óra alatt megcsinálta.
Első tapasztalat, hogy érezhetően jobban húz az autó teljesen más lett a karakterisztikája, pedig semmi tuningot nem kértünk hozzá, de ez várható volt a DPF dob szép kis fojtást jelentett. Talán egy hangyányit mintha hangosabb lenne a motor, de a turbot sokkal jobban lehet hallani hogy tölt nagyon tetszik.
Fel is mentem a pályára mértem egy turbo nyomást a maximum 2.49 bar volt. Ez még rendben van, nem?
Pár kép a műveletről akit esetleg érdekel:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.18.46.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.44.14.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.43.44.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.59.01.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.59.16.jpg
Az EGR ledugózása is megtörtént végül ide tettük:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2009.00.19.jpg
Nagyon egyszerű volt anyákat leteker fém lemez berak, majd vissza teker.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5465 Dátum:
2014.09.13 szombat, 19:12:10 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.09.13 szombat, 19:01:53
Elkészült a gép nincs több regenerálás, olajszint emelkedés.
Ma reggel felnyitás nélkül kibeleztük a DPF dobot ütvefúró+kalapács kombóval.
Nagyon könnyen szét tudtuk ütni sokkal nehezebbre számítottam.
Utána átgurultunk az ürgéhez pár óra alatt megcsinálta.
Első tapasztalat, hogy érezhetően jobban húz az autó teljesen más lett a karakterisztikája, pedig semmi tuningot nem kértünk hozzá, de ez várható volt a DPF dob szép kis fojtást jelentett. Talán egy hangyányit mintha hangosabb lenne a motor, de a turbot sokkal jobban lehet hallani hogy tölt nagyon tetszik.
Fel is mentem a pályára mértem egy turbo nyomást a maximum 2.49 bar volt. Ez még rendben van, nem?
Pár kép a műveletről akit esetleg érdekel:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.18.46.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.44.14.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.43.44.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.59.01.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.59.16.jpg
Az EGR ledugózása is megtörtént végül ide tettük:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2009.00.19.jpg
Nagyon egyszerű volt anyákat leteker fém lemez berak, majd vissza teker.
Gratula!
Alapjáraton is mélyebb hangja lett nem? Tuningot miért nem kértél rá?
A nyomáskülönbség érzékelő csöveit ugyanúgy visszakötötted?
Az én autóm tuning előtt csak 2,4-ig töltött fel, utána 2,5. Biztos nem nyúltak ehhez szoftveresen hozzá?
ÜDv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5466 Dátum:
2014.09.13 szombat, 19:48:55 »
Idézetet írta: mondeofan - 2014.09.13 szombat, 19:12:10
Gratula!
Alapjáraton is mélyebb hangja lett nem? Tuningot miért nem kértél rá?
A nyomáskülönbség érzékelő csöveit ugyanúgy visszakötötted?
Az én autóm tuning előtt csak 2,4-ig töltött fel, utána 2,5. Biztos nem nyúltak ehhez szoftveresen hozzá?
ÜDv.: Peti
Nagyon minimálisan csak. Egyenlőre jó ez így, így is olyan mintha kapott volna tuningot, majd egyszer ha kérek rá, akkor megint lesz érezhető ugrás.
Igen ugyanúgy vissza kell kötni őket.
Nem mondta az ürge, hogy hozzányúlt volna meg nem is kértük. Az én elméletem szerint mivel nincs fojtás a dpf miatt így feltud kúszni 2.5-re így is.
Holnap megnézzük mennyire füstöl megyek majd utána.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5467 Dátum:
2014.09.13 szombat, 20:16:31 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.09.13 szombat, 19:48:55
Holnap megnézzük mennyire füstöl megyek majd utána.
Nem fogsz latni semmit szvsz nappal.
Max este, ha mogotte mesz vagy mogotted jonnek lampaval.
Dugozott egr-es (a galaxy-m amig nem volt dugozva pamacsolt lathatoan nagy gazra) dpf nelkuli euro 4-esek nem szoktak fustolni, ha jok
Ez mar az MK3-ra is igaz volt
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Laci99
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5468 Dátum:
2014.09.13 szombat, 21:10:49 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.09.13 szombat, 19:48:55
Nagyon minimálisan csak. Egyenlőre jó ez így, így is olyan mintha kapott volna tuningot, majd egyszer ha kérek rá, akkor megint lesz érezhető ugrás.
Igen ugyanúgy vissza kell kötni őket.
Nem mondta az ürge, hogy hozzányúlt volna meg nem is kértük. Az én elméletem szerint mivel nincs fojtás a dpf miatt így feltud kúszni 2.5-re így is.
Holnap megnézzük mennyire füstöl megyek majd utána.
Szabad tudni,hogy mibe került a szoftverezés,és hogy hol csinálták? hasonló gondokkal küzdök én is.
Naplózva
2016 MK5 Vignale Kombi Tdci 180Le
Laci99
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5469 Dátum:
2014.09.13 szombat, 21:22:16 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.09.13 szombat, 19:01:53
Elkészült a gép nincs több regenerálás, olajszint emelkedés.
Ma reggel felnyitás nélkül kibeleztük a DPF dobot ütvefúró+kalapács kombóval.
Nagyon könnyen szét tudtuk ütni sokkal nehezebbre számítottam.
Utána átgurultunk az ürgéhez pár óra alatt megcsinálta.
Első tapasztalat, hogy érezhetően jobban húz az autó teljesen más lett a karakterisztikája, pedig semmi tuningot nem kértünk hozzá, de ez várható volt a DPF dob szép kis fojtást jelentett. Talán egy hangyányit mintha hangosabb lenne a motor, de a turbot sokkal jobban lehet hallani hogy tölt nagyon tetszik.
Fel is mentem a pályára mértem egy turbo nyomást a maximum 2.49 bar volt. Ez még rendben van, nem?
Pár kép a műveletről akit esetleg érdekel:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.18.46.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.44.14.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.43.44.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.59.01.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.59.16.jpg
Az EGR ledugózása is megtörtént végül ide tettük:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2009.00.19.jpg
Nagyon egyszerű volt anyákat leteker fém lemez berak, majd vissza teker.
Nézegettem a képeket, elég szakszerűen megoldottátok.
Naplózva
2016 MK5 Vignale Kombi Tdci 180Le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5470 Dátum:
2014.09.13 szombat, 21:28:53 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.09.13 szombat, 19:01:53
Én azért megvárom a következő félév beszámolóit is.És természetesen szurkolok,hogy ne legyen ennek semmilyen hátránya számodra.
Ha csak pozitív hatása lesz,akkor majd gratulálok is neked.Te vagy az első fecske eddig.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5471 Dátum:
2014.09.13 szombat, 22:14:05 »
Idézetet írta: alf - 2014.09.13 szombat, 21:28:53
Én azért megvárom a következő félév beszámolóit is.És természetesen szurkolok,hogy ne legyen ennek semmilyen hátránya számodra.
Ha csak pozitív hatása lesz,akkor majd gratulálok is neked.Te vagy az első fecske eddig.....
Remélem nem is lesz vele para.
Maximum itt a fórumon vagyok az első.
Laci:
Ment privi.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
husi1986
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5472 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 09:58:46 »
Szia!Szeretném én is megkérdezni hol és mennyiért csinálták meg? Nekem kb. 100km-enként dobja már a regent szóval én is lassan meg akarom csináltatni.
Előre is köszönöm az infokat.
Jah meg még annyi kérdésem lenne hogy a beavatkozás után is teljesíti az euro 5 normát? Ha nem akkor műszakin milyen eshetőség várható?
Idézetet írta: Szlobi - 2014.09.13 szombat, 22:14:05
Remélem nem is lesz vele para.
Maximum itt a fórumon vagyok az első.
Laci:
Ment privi.
Naplózva
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5473 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:10:23 »
Idézetet írta: husi1986 - 2014.09.14 vasárnap, 09:58:46
Szia!Szeretném én is megkérdezni hol és mennyiért csinálták meg? Nekem kb. 100km-enként dobja már a regent szóval én is lassan meg akarom csináltatni.
Előre is köszönöm az infokat.
Jah meg még annyi kérdésem lenne hogy a beavatkozás után is teljesíti az euro 5 normát? Ha nem akkor műszakin milyen eshetőség várható?
Dpf nelkul nincs euro 5 csak max euro 4!!!
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5474 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:15:37 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.09.13 szombat, 22:14:05
Remélem nem is lesz vele para.
Maximum itt a fórumon vagyok az első.
Laci:
Ment privi.
minden itt a fórumon kezdődik....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5475 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:24:07 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.09.13 szombat, 19:01:53
Elkészült a gép nincs több regenerálás, olajszint emelkedés.
...
Azt elmondta az ürge, hogy hogyan szedte ki szoftveresen a regenerációt?
Ugyanis általában azt szokták csinálni, hogy a DPF szenzoroktól érkező jelek referenciáit "eltolják", így érzékeli folyamatosan az ECU azt, hogy nincs dugulás. Ettől viszont a ciklikusan előírt regenek lefutnak, na ilyenkor szokott füstölni az autó, mint az állat.
Kíváncsi leszek a hosszabb távú tapasztalataidra.
Írj majd.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5476 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:34:32 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.09.13 szombat, 19:01:53
Elkészült a gép nincs több regenerálás, olajszint emelkedés.
Ma reggel felnyitás nélkül kibeleztük a DPF dobot ütvefúró+kalapács kombóval.
Nagyon könnyen szét tudtuk ütni sokkal nehezebbre számítottam.
Utána átgurultunk az ürgéhez pár óra alatt megcsinálta.
Első tapasztalat, hogy érezhetően jobban húz az autó teljesen más lett a karakterisztikája, pedig semmi tuningot nem kértünk hozzá, de ez várható volt a DPF dob szép kis fojtást jelentett. Talán egy hangyányit mintha hangosabb lenne a motor, de a turbot sokkal jobban lehet hallani hogy tölt nagyon tetszik.
Fel is mentem a pályára mértem egy turbo nyomást a maximum 2.49 bar volt. Ez még rendben van, nem?
Pár kép a műveletről akit esetleg érdekel:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.18.46.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.44.14.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.43.44.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.59.01.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2008.59.16.jpg
Az EGR ledugózása is megtörtént végül ide tettük:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73364584/Mondeo/filter/2014-09-13%2009.00.19.jpg
Nagyon egyszerű volt anyákat leteker fém lemez berak, majd vissza teker.
Sok sikert hozzá, kíváncsi leszek, milyen lesz. Arról mondott valamit emberünk, hogy a kisebb fojtás mennyiben károsít(hat)ja a motort?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5477 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:35:58 »
Idézetet írta: Candle - 2014.09.14 vasárnap, 10:34:32
Sok sikert hozzá, kíváncsi leszek, milyen lesz. Arról mondott valamit emberünk, hogy a kisebb fojtás mennyiben károsít(hat)ja a motort?
...vagy a turbót?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5478 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:38:23 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.09.14 vasárnap, 10:24:07
Azt elmondta az ürge, hogy hogyan szedte ki szoftveresen a regenerációt?
Ugyanis általában azt szokták csinálni, hogy a DPF szenzoroktól érkező jelek referenciáit "eltolják", így érzékeli folyamatosan az ECU azt, hogy nincs dugulás. Ettől viszont a ciklikusan előírt regenek lefutnak, na ilyenkor szokott füstölni az autó, mint az állat.
Kíváncsi leszek a hosszabb távú tapasztalataidra.
Írj majd.
Nem is kérdeztem tőle. Arra kérdeztem rá, hogy mi van ha csak simán kiütjük a dpf-t és nincs szoftveres mod azt mondta azért kell a szoftveres mod, hogy még véletlen se indítson regenerációt tehát nem tud indítani ciklikus regent se.
Írok mindenképp, ha van valami gebasz, de ne legyen...
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5479 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:42:05 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.09.14 vasárnap, 10:38:23
Nem is kérdeztem tőle. Arra kérdeztem rá, hogy mi van ha csak simán kiütjük a dpf-t és nincs szoftveres mod azt mondta azért kell a szoftveres mod, hogy még véletlen se indítson regenerációt tehát nem tud indítani ciklikus regent se.
Írok mindenképp, ha van valami gebasz, de ne legyen...
mennyiben volt és ki csinálta? jöhet pü
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5480 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:42:54 »
Idézetet írta: Candle - 2014.09.14 vasárnap, 10:34:32
Sok sikert hozzá, kíváncsi leszek, milyen lesz. Arról mondott valamit emberünk, hogy a kisebb fojtás mennyiben károsít(hat)ja a motort?
Általában nem károsítja, maximum nyomatékvesztesége lesz. De ha nem heréli ki a kipufogót végig (marad fojtás), akkor jó lesz ez így.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5481 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:43:44 »
Idézetet írta: Candle - 2014.09.14 vasárnap, 10:34:32
Sok sikert hozzá, kíváncsi leszek, milyen lesz. Arról mondott valamit emberünk, hogy a kisebb fojtás mennyiben károsít(hat)ja a motort?
Nem kérdeztem róla még az elején mondta, hogy már csinált ilyet és semmi probléma nincs vele. Persze nyilván nem pár hónap alatt fog előjönni, ha van is probléma...
Mindenesetre turbo nyomást mértem pályán max 2.49-ig engedte fel.
Gondolom ugyanolyan baja lehet mint a többi autóban ki iktatott dpf-nek, vagy is semmi. Ismerős Zafirájába már vagy 4 éve ki van szedve, ha nem több ráadásul úgy hogy a dpf dob vissza se került csak egy cső és már 400k körül van az autóba.
Nagyon sok autóba ki van szedve nem is gondolnánk.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5482 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:45:55 »
Szjani:
Nincs kiherélve csak a DPF hangján is alig venni észre sőt lehet meg se mondanátok, hogy hangosabb mint előtte.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.09.14 vasárnap, 10:49:55 írta Szlobi
»
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5483 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:48:23 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.09.14 vasárnap, 10:42:54
Általában nem károsítja, maximum nyomatékvesztesége lesz. De ha nem heréli ki a kipufogót végig (marad fojtás), akkor jó lesz ez így.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg707015#msg707015
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5484 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:49:10 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.09.14 vasárnap, 10:45:55
Szjani
Nincs kiherélve csak a DPF hangján is alig venni észre sőt lehet meg se mondanátok, hogy hangosabb mint előtte.
Mielőtt rámrepülnek:
Szjani:
Nincs kiherélve, csak a DPF, hangján is alig venni észre, sőt lehet meg se mondanátok, hogy hangosabb mint előtte.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5485 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:50:53 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.09.14 vasárnap, 10:49:10
Mielőtt rámrepülnek:
Szjani:
Nincs kiherélve, csak a DPF, hangján is alig venni észre, sőt lehet meg se mondanátok, hogy hangosabb mint előtte.
Valamiért nem sikerült az idézés félreérthető volt.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5486 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:51:03 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.09.14 vasárnap, 10:45:55
Szjani:
Nincs kiherélve csak a DPF hangján is alig venni észre sőt lehet meg se mondanátok, hogy hangosabb mint előtte.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg707119#msg707119
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5487 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:51:43 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.09.14 vasárnap, 10:49:10
Mielőtt rámrepülnek:
Szjani:
Nincs kiherélve, csak a DPF, hangján is alig venni észre, sőt lehet meg se mondanátok, hogy hangosabb mint előtte.
szóval akkor mégis kivan herélve a Jani?!!!!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5488 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:55:32 »
Idézetet írta: alf - 2014.09.14 vasárnap, 10:51:03
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg707119#msg707119
Ja, az angolok szívtak vele rendesen.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5489 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:56:38 »
Kipufogó fojtás és gázlengés témában egy másik fórumon írtam egyszer:
http://v8cars.hu/forum/comment.php?topic=275&from=11289
"Ha nagyon kikönnyíted a kipuffot, akkor gyengíted a kipufogóban üzem közben létrejövő lengőrendszert: a kipuffgázok egy része távozik kipufogáskor, de a folytás miatt a maradék része "visszaleng". Visszalengéskor újra "akadályba ütközik" (zárt kipuffszelep), majd megint a másik irányba(kifelé) leng, s ilyenkor ami van utána "vákuum" az segít az újbóli kipufogáskor kiszívni a gázokat a hengerből, tehát a dugónak ilyenkor kisebb munkát kell kifejteni a gáz kitolására. Mivel kevesebb a veszteségre fordítandó munka, ezért nő a hatásfok: "több erő/nyomaték mérhető a főtengelyen".
Ezért nem jó a teljesen nyitott rendszer, mert ilyenkor visszaeshet a motor teljesítménye (jellemzően a nyomatékra szokták mondani).
"
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5490 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 10:58:31 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.09.14 vasárnap, 10:55:32
Ja, az angolok szívtak vele rendesen.
Ellenőrzöm majd az olaj szintet, de nem nyom be gázolajat le van kapcsolva ezt direkt kiemelte a pali.
Pont ezzel volt a gond már megint meg volt emelkedve az olaj szint azt 1000km-t mentünk csak vele olaj csere óta.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5491 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 11:51:10 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.09.14 vasárnap, 10:56:38
Kipufogó fojtás és gázlengés témában egy másik fórumon írtam egyszer:
http://v8cars.hu/forum/comment.php?topic=275&from=11289
"Ha nagyon kikönnyíted a kipuffot, akkor gyengíted a kipufogóban üzem közben létrejövő lengőrendszert: a kipuffgázok egy része távozik kipufogáskor, de a folytás miatt a maradék része "visszaleng". Visszalengéskor újra "akadályba ütközik" (zárt kipuffszelep), majd megint a másik irányba(kifelé) leng, s ilyenkor ami van utána "vákuum" az segít az újbóli kipufogáskor kiszívni a gázokat a hengerből, tehát a dugónak ilyenkor kisebb munkát kell kifejteni a gáz kitolására. Mivel kevesebb a veszteségre fordítandó munka, ezért nő a hatásfok: "több erő/nyomaték mérhető a főtengelyen".
Ezért nem jó a teljesen nyitott rendszer, mert ilyenkor visszaeshet a motor teljesítménye (jellemzően a nyomatékra szokták mondani).
"
Azért gondolj bele, hogyan leng vissza a szelepig?? Elkezdi megállítani a 150-220 ezret forgó turbót, majd kezdi visszafele pörgetni..
vagy hogyan jut vissza a kipufogó szelepig, mert más utat én nem tudok....
Szívó motornál lehet jelentősége, turbósnál nincs, sőt kisebb a turbólyuk ha üres, csak az emissziós kényszer és hangtompítás miatt tömik tele a kipufógót.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5492 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 12:55:32 »
Kinél mennyi a max turbónyomás, illetve rail cső üzemanyag nyomása ? (2.0 tdci esetén)
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5493 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 13:50:17 »
Idézetet írta: Ervin - 2014.09.14 vasárnap, 11:51:10
Azért gondolj bele, hogyan leng vissza a szelepig?? Elkezdi megállítani a 150-220 ezret forgó turbót, majd kezdi visszafele pörgetni..
vagy hogyan jut vissza a kipufogó szelepig, mert más utat én nem tudok....
Szívó motornál lehet jelentősége, turbósnál nincs, sőt kisebb a turbólyuk ha üres, csak az emissziós kényszer és hangtompítás miatt tömik tele a kipufógót.
Pont Te is leírod, hogy van jelentősége turbósnál.
Nem, nem állítja meg, s pörgeti vissza a turbót, hanem vmennyire fékezi. Ezért van az, hogy ha nincs akkora fojtás, akkor szerintem vmennyivel nagyobbat tölt.
Az, hogy ez előny, vagy hátrány (hosszútávon), nem tudom.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5494 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 15:44:22 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.09.14 vasárnap, 13:50:17
Pont Te is leírod, hogy van jelentősége turbósnál.
Nem, nem állítja meg, s pörgeti vissza a turbót, hanem vmennyire fékezi. Ezért van az, hogy ha nincs akkora fojtás, akkor szerintem vmennyivel nagyobbat tölt.
Az, hogy ez előny, vagy hátrány (hosszútávon), nem tudom.
Az a turbó 3 bar-t is tud simán tölteni (sőt többet is, próbáltam), csak a szabályozás határozza meg a töltést, hogy mi van a kipufogóban az nem. Sőt a turbó fordulatát is a szabályozás határozza meg, semmi köze a csőhöz...az hogy könnyebben felpörög fojtás nélkül az viszont tény, de nem magasabb fordulaton üzemel.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5495 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 18:11:57 »
Idézetet írta: Ervin - 2014.09.14 vasárnap, 15:44:22
Az a turbó 3 bar-t is tud simán tölteni (sőt többet is, próbáltam), csak a szabályozás határozza meg a töltést, hogy mi van a kipufogóban az nem. Sőt a turbó fordulatát is a szabályozás határozza meg, semmi köze a csőhöz...az hogy könnyebben felpörög fojtás nélkül az viszont tény, de nem magasabb fordulaton üzemel.
Persze, mert a szabályozásnak az van megadva, hogy a töltőnyomásra szabályozzon. (ma a VGT-t korában az könnyen megy) Ha változik vmi a kipuff oldalon, akkor rá fog kompenzálni. Ilyen szempontból, amit 2-vel ezelőtt írtam azt fix geometriásra vedd szabályozás nélkül
A turbót a kipuffgáz hajtja, tehát a gázmennyiség-gázsebesség mindenképpen befolyásolja a működését.
Kisarkított esetekben:
- ha egy 30mm-es kipuff rendszer lenne az autó alatt, akkor nem töltene kb semmit,
- ha egy 100mm-es rendszert aláraksz, akkor meg megy mint a rakéta.
Amin én morfondíroztam fojtáskiszedés témájában az az, hogy ha a kipuffrendszer átmérőjét túlnöveljük, akkor a motornak nem egy vékony csőátmérő miatti fojtás, hanem a kipuff rendszerben lévő lassan áramló, nagy mennyiségű gáz kitolásával kell küszködnie. De ugye itt csak a DPF kiheréléséről beszélünk, tehát a teljes rendszerhez képest nincs nagy kipuff térfogat növelés.
Ha összegzem: turbós autónál a katalizátor/DPF kiszedés (fojtás csökkentés) inkább jobb, mint rosszabb (nekem 51%), de azért végig kellene gondolni a vezérműtengelyprofilkialakítás-szelepösszenyitás-kipuffojtás triumvirátusának összefüggéseit is.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5496 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 18:26:48 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.09.14 vasárnap, 18:11:57
Persze, mert a szabályozásnak az van megadva, hogy a töltőnyomásra szabályozzon. (ma a VGT-t korában az könnyen megy) Ha változik vmi a kipuff oldalon, akkor rá fog kompenzálni. Ilyen szempontból, amit 2-vel ezelőtt írtam azt fix geometriásra vedd szabályozás nélkül
A turbót a kipuffgáz hajtja, tehát a gázmennyiség-gázsebesség mindenképpen befolyásolja a működését.
Kisarkított esetekben:
- ha egy 30mm-es kipuff rendszer lenne az autó alatt, akkor nem töltene kb semmit,
- ha egy 100mm-es rendszert aláraksz, akkor meg megy mint a rakéta.
Amin én morfondíroztam fojtáskiszedés témájában az az, hogy ha a kipuffrendszer átmérőjét túlnöveljük, akkor a motornak nem egy vékony csőátmérő miatti fojtás, hanem a kipuff rendszerben lévő lassan áramló, nagy mennyiségű gáz kitolásával kell küszködnie. De ugye itt csak a DPF kiheréléséről beszélünk, tehát a teljes rendszerhez képest nincs nagy kipuff térfogat növelés.
Ha összegzem: turbós autónál a katalizátor/DPF kiszedés (fojtás csökkentés) inkább jobb, mint rosszabb (nekem 51%), de azért végig kellene gondolni a vezérműtengelyprofilkialakítás-szelepösszenyitás-kipuffojtás triumvirátusának összefüggéseit is.
széria autókban nem nagyon van szelepösszenyitás
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5497 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 19:02:03 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2014.09.14 vasárnap, 18:26:48
széria autókban nem nagyon van szelepösszenyitás
De van. A jobb töltéscsere (öblítés) miatt.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5498 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 19:23:34 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.09.14 vasárnap, 19:02:03
De van. A jobb töltéscsere (öblítés) miatt.
pl?
tudom, hogy van, de az mk4 tdci-ben tuti nincs, hogy ez itt szóbakerüljön
amíg az emap-imap irányok nem egyeznek, addig sok értelme nincs. szívó vagy (turbo)kompresszoros motoroknál van értelme, de egy sima turbósnál nem. széria turbó dízelben meg nem is tudok róla...
«
Utoljára szerkesztve: 2014.09.14 vasárnap, 19:25:30 írta HZsolt92
»
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5499 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 20:02:10 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2014.09.14 vasárnap, 19:23:34
pl?
tudom, hogy van, de az mk4 tdci-ben tuti nincs, hogy ez itt szóbakerüljön
amíg az emap-imap irányok nem egyeznek, addig sok értelme nincs. szívó vagy (turbo)kompresszoros motoroknál van értelme, de egy sima turbósnál nem. széria turbó dízelben meg nem is tudok róla...
http://lmgtfy.com/?q=szelep%C3%B6sszenyit%C3%A1s
TDCi-ben nem tudom, hogy kellene-e lenni.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Oldalak:
1
...
103
104
105
106
107
108
109
[
110
]
111
112
113
114
115
116
117
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ