Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.30 kedd, 08:08:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 117 118 119 120 121 122 123 [124] 125 126 127 128 129 130 131 ... 296   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 4718367 alkalommal)
0 Felhasználó és 103 vendég van a témában
fecso71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #6150 Dátum: 2014.12.06 szombat, 17:24:07 »

Sziasztok! Nem tudtok esetleg Sz-Sz-B megyébe megbizható szerelőt? 5000kmrel olajcsere után a kocsim service oilt ír ki mitől lehet? Elméletileg regenerálhatna amennyit csak akar, ausztriába járok dolgozni végig pálya néha 3000rpm/kb. 10percig. Amugy az első olajcserét is uaz csinálta mint most csak akkor gyári ford olaj most castrol! Ez lenne a gond?ja és 15ekm cseréltetem.

Én több verziót is hallottam már, de ami a valósághoz a legközelebb áll szerintem az, hogy pontosan 20.000 km megtételekor megjelenik a service oil felirat (a nullázástól számolva). Szerintem Te is ebbe a csapdába estél mint én amikor anno megvettem. Javaslom, hogy nullázd le és majd nézd meg, hogy mi történik. Ha rövidebb időn belül valamiért ismét előjön, akkor majd az öreg, tapasztalt fórumozók segítenek..
Naplózva

2019 Mondeo Hybrid Vignale
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6151 Dátum: 2014.12.06 szombat, 17:37:19 »

Sziasztok! Nem tudtok esetleg Sz-Sz-B megyébe megbizható szerelőt? 5000kmrel olajcsere után a kocsim service oilt ír ki mitől lehet? Elméletileg regenerálhatna amennyit csak akar, ausztriába járok dolgozni végig pálya néha 3000rpm/kb. 10percig. Amugy az első olajcserét is uaz csinálta mint most csak akkor gyári ford olaj most castrol! Ez lenne a gond?ja és 15ekm cseréltetem.


Nullázd le és ha megint kivillan, akkor higul az olaj.

Teljesen mind1, hogy pályán jársz mi is hosszútávon használtuk szintén kijárni osztrákba még is megadta magát a dpf.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #6152 Dátum: 2014.12.06 szombat, 18:11:32 »

na hát szép vagy.  vigyor3 te is felgyújtottad volna már b4k-t ha nem jársz rendszeresen fótra a pszichológushoz...
 eplus2
Felgyújtani?Huh??? Éppen mostanság nem érti senki, hogy miért akarom eladni... De hát a költségvetés.....
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #6153 Dátum: 2014.12.06 szombat, 19:41:15 »

Én több verziót is hallottam már, de ami a valósághoz a legközelebb áll szerintem az, hogy pontosan 20.000 km megtételekor megjelenik a service oil felirat (a nullázástól számolva). Szerintem Te is ebbe a csapdába estél mint én amikor anno megvettem. Javaslom, hogy nullázd le és majd nézd meg, hogy mi történik. Ha rövidebb időn belül valamiért ismét előjön, akkor majd az öreg, tapasztalt fórumozók segítenek..
El kell keserítselek, mert ez az elméleted áll legtávolabb a valóságtól.

Az aktív regenerációk számából következtet a vezérlés az olaj hígulására. Van akinek 2-3e km után már villan a kijelzés. Nekem az első olajcsere után 5e-rel jött a jelzés. Utána már jobban odafigyeltem a regeneknek, így már 7-8 ezret is elmegyek mire jelez.
Most próbálom kitalálni hogyan lehet passzív regent végrehajtani. Az biztos, hogy a sima autópályázás 130-140-nel nem tisztítja passzívan a DPF-et. Közben vagy közvetlenül utána is szokott történni aktív regen.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
bozokigabi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70



E-mail
« Új hozzászólás #6154 Dátum: 2014.12.06 szombat, 20:59:09 »

El kell keserítselek, mert ez az elméleted áll legtávolabb a valóságtól.

Az aktív regenerációk számából következtet a vezérlés az olaj hígulására. Van akinek 2-3e km után már villan a kijelzés. Nekem az első olajcsere után 5e-rel jött a jelzés. Utána már jobban odafigyeltem a regeneknek, így már 7-8 ezret is elmegyek mire jelez.
Most próbálom kitalálni hogyan lehet passzív regent végrehajtani. Az biztos, hogy a sima autópályázás 130-140-nel nem tisztítja passzívan a DPF-et. Közben vagy közvetlenül utána is szokott történni aktív regen.
Értelek de ha pályán nem bir ki 5000kmnél többet akkor miért írnak 20000es intervallumot? A másik,hogy az ezelötti 15000km alatt miért nem jelzett, az üzemmód uaz. Mit tegyek,hogy ne jelezzen és persze ne higuljon az olaj? Amugy lehet,h nem törölte a szerelő az utsó szerviznél az intv. jelzőt. Mindenesetre holnap törlök és megyek egy próba kört.Elméletileg ha hig az olaj hamar jelzi ujra a prücköt? Továbbra is érdekelne egy tuti szerelő a közelben!
Naplózva

mk4 kombi Ghia TXBA
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6155 Dátum: 2014.12.06 szombat, 21:36:18 »

Értelek de ha pályán nem bir ki 5000kmnél többet akkor miért írnak 20000es intervallumot? A másik,hogy az ezelötti 15000km alatt miért nem jelzett, az üzemmód uaz. Mit tegyek,hogy ne jelezzen és persze ne higuljon az olaj? Amugy lehet,h nem törölte a szerelő az utsó szerviznél az intv. jelzőt. Mindenesetre holnap törlök és megyek egy próba kört.Elméletileg ha hig az olaj hamar jelzi ujra a prücköt? Továbbra is érdekelne egy tuti szerelő a közelben!


Hogy mit tegyél?

Iktasd ki a DPF-et.  nyes
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #6156 Dátum: 2014.12.06 szombat, 21:59:42 »

Értelek de ha pályán nem bir ki 5000kmnél többet akkor miért írnak 20000es intervallumot? A másik,hogy az ezelötti 15000km alatt miért nem jelzett, az üzemmód uaz. Mit tegyek,hogy ne jelezzen és persze ne higuljon az olaj? Amugy lehet,h nem törölte a szerelő az utsó szerviznél az intv. jelzőt. Mindenesetre holnap törlök és megyek egy próba kört.Elméletileg ha hig az olaj hamar jelzi ujra a prücköt? Továbbra is érdekelne egy tuti szerelő a közelben!
Jellemzően városban van gyakoribb regeneráció. Pályán valószínűleg ritkább és többet bír. A túl gyakori regenerációt okozhatja akár az EGR hibája is.
Ha törlöd a jelzést, akkor nem fog azonnal újra jelezni, mert továbbra sincs olajminőség érzékelő a Mondeoban.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6157 Dátum: 2014.12.06 szombat, 22:44:01 »

Forrás?

Miért pont sikertelen számít? A sikeres aktív is higítja az olajat.
A sikeres nem higítja(vagy nem annyira).Ha megvan a megfelelő hőmérséklet a regenhez,az olajból is kipárolog az a gázolaj,ami esetleg lejutott a karterba.
Ezt egy szervízestől tudom,és le is ellenőriztem.Kinulláztam a regenek számát.Majd mindig leállítottam szándékosan a regeneráció alatt a motort.Amikor jött a szervízjel,ellenőriztem,és a számlálóban 6 regenből 5 sikertelen volt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6158 Dátum: 2014.12.06 szombat, 22:51:55 »

A sikeres nem higítja(vagy nem annyira).Ha megvan a megfelelő hőmérséklet a regenhez,az olajból is kipárolog az a gázolaj,ami esetleg lejutott a karterba.
Ezt egy szervízestől tudom,és le is ellenőriztem.Kinulláztam a regenek számát.Majd mindig leállítottam szándékosan a regeneráció alatt a motort.Amikor jött a szervízjel,ellenőriztem,és a számlálóban 6 regenből 5 sikertelen volt.

Igen, valamennyire kipárolog.
Most csináltam egy s60-at és egy s80-at, mindegyiknek a gyári előírása hogy az olajszintet nem a max-rá állítani. Hanem a min és max közé 2/3-ra az olaj felhigulása miatt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6159 Dátum: 2014.12.06 szombat, 22:53:27 »

Igen, valamennyire kipárolog.
Most csináltam egy s60-at és egy s80-at, mindegyiknek a gyári előírása hogy az olajszintet nem a max-rá állítani. Hanem a min és max közé 2/3-ra az olaj felhigulása miatt.
így van.vannak modellek 3 nivójellel. eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6160 Dátum: 2014.12.06 szombat, 22:57:31 »

így van.vannak modellek 3 nivójellel. eljen
Mazda.....a max felett 5-6 centire a "cserélj olajat" jel!  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #6161 Dátum: 2014.12.07 vasárnap, 10:13:36 »

A sikeres nem higítja(vagy nem annyira).Ha megvan a megfelelő hőmérséklet a regenhez,az olajból is kipárolog az a gázolaj,ami esetleg lejutott a karterba.
Ezt egy szervízestől tudom,és le is ellenőriztem.Kinulláztam a regenek számát.Majd mindig leállítottam szándékosan a regeneráció alatt a motort.Amikor jött a szervízjel,ellenőriztem,és a számlálóban 6 regenből 5 sikertelen volt.
A megszakított regeneráció a motor leállításáig semmiben sem különbözik a sikerestől. Vagy mindkettő higítja az olajat vagy egyik sem. A megszakítottban az a rossz, hogy több regenerációs ciklus van mint kellene, hiszen meg kell ismételni. Vagy tévednék?

Azt viszont el kell ismernem, hogy nekem is legutóbb pont egy megszakított regen után dobta a service oilt. Általában észreveszem, hogy mikor regenerál és akkor megyünk egy kört, hogy befejezze. Ebben az esetben már álltam be a kertbe, amikor rájött a havibaj, úgyhogy hagytam a francba.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6162 Dátum: 2014.12.07 vasárnap, 16:55:05 »

A megszakított regeneráció a motor leállításáig semmiben sem különbözik a sikerestől. Vagy mindkettő higítja az olajat vagy egyik sem. A megszakítottban az a rossz, hogy több regenerációs ciklus van mint kellene, hiszen meg kell ismételni. Vagy tévednék?

Azt viszont el kell ismernem, hogy nekem is legutóbb pont egy megszakított regen után dobta a service oilt. Általában észreveszem, hogy mikor regenerál és akkor megyünk egy kört, hogy befejezze. Ebben az esetben már álltam be a kertbe, amikor rájött a havibaj, úgyhogy hagytam a francba.

csak annyiban,hogy ugyan ahhoz a művelethez többször nekiáll,és ha sikertelen,sokkal több go juthat le az olajba,mint egy sikeres után jó hosszú ideig nem kell újat indítania. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #6163 Dátum: 2014.12.07 vasárnap, 17:15:21 »

csak annyiban,hogy ugyan ahhoz a művelethez többször nekiáll,és ha sikertelen,sokkal több go juthat le az olajba,mint egy sikeres után jó hosszú ideig nem kell újat indítania. Wink
Tehát a megkezdett regenerációkat kéne számolnia, a sikertelenek helyett.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6164 Dátum: 2014.12.07 vasárnap, 17:20:42 »

Tehát a megkezdett regenerációkat kéne számolnia, a sikertelenek helyett.
ha így lenne,akkor 8sikeres és 3 sikertelen után is illett volna szervízjelet köldenie.pedig akkor nem küldött.
ellenben 5 sikertelen után jött mint a gyorsvonat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6165 Dátum: 2014.12.07 vasárnap, 17:22:34 »

Tehát a megkezdett regenerációkat kéne számolnia, a sikertelenek helyett.
próbáltad mostanában az elmconfigot?

Baxus a régi verziók sem futnak,amióta fizetőssé tették.Neked megy?egyszerűen nem kapcsolódik az autóhoz az eszköz....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #6166 Dátum: 2014.12.07 vasárnap, 18:53:41 »

ha így lenne,akkor 8sikeres és 3 sikertelen után is illett volna szervízjelet köldenie.pedig akkor nem küldött.
ellenben 5 sikertelen után jött mint a gyorsvonat.
Nem azt mondtam, hogy így van, csak azt, hogy így kéne logikusan. Hacsak nincs a megszakított regenerációnak valami extra olajhigító hatása.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #6167 Dátum: 2014.12.07 vasárnap, 18:56:31 »

próbáltad mostanában az elmconfigot?

Baxus a régi verziók sem futnak,amióta fizetőssé tették.Neked megy?egyszerűen nem kapcsolódik az autóhoz az eszköz....
Nem próbáltam mostanában. De szerintem más gond lesz ott, hacsak nem telepítettél valami új próbaverziót.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6168 Dátum: 2014.12.07 vasárnap, 20:59:26 »

Nem azt mondtam, hogy így van, csak azt, hogy így kéne logikusan. Hacsak nincs a megszakított regenerációnak valami extra olajhigító hatása.
lehet,ha megszakítja az ember,akkor a következő indításnál elindul hidegen is,és az bizony károsabb lehet....csak tippelek....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6169 Dátum: 2014.12.07 vasárnap, 21:00:31 »

Nem próbáltam mostanában. De szerintem más gond lesz ott, hacsak nem telepítettél valami új próbaverziót.
dehogynem.a legfrissebbet.Na utána jöttek a gondok.de hiába törlöm a registriből,már a régebbivel sem műkszik. nemtudom
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #6170 Dátum: 2014.12.07 vasárnap, 22:57:28 »

Sziasztok!

Köszönöm a segítő hozzászólást.
Szombat reggel megnéztem az olaj szintet(hideg motornál), és a "max" jel felett volt,  borzasztó sötét, és büdös volt, Szóval tényleg hígult, semmi gond, viszem olaj cserére. Smiley Ennyi belefér. (Ilyen fogyasztás és teljesítmény mellet ez még simán elmegy)

Egyik hozzászólónak üzenem, hogy azért vettem 2.0 tdci-t mert kint németben van belőle 530e-ert futott ami még mindig hibátlan, de itthon sem ritka 360e-rel látni egyet egyet. 1.8-ast eszembe se jutott venni, mert ezt gyengének gondolom. (természetesen ettől még az is zsír, de én nem akartam) A 2.2-meg rengeteg van/volt a mobile-n kiégve, és sajnos egy kis technikai probléma miatt hajlamos a kigyulladásra, ill azt nem tudtam venni. (pedig nekem is arra vágyott a kicsi szívem, mert abban van Nm. Smiley ). Egy pár szóban az én kis autómról: Ez nem kintről behozott (csak autópályán használt, és szakszervizben szervizelt, de sajnos a régi tulajnál maradt a szervizkönyves autó, ezt itthon használták, és igen tényleg 120e km, van benne, szerviz könyvel igazolva.) Szóval biztos nem a temérdek km-r a hiba oka. Inkább az, hogy sajnos az elmúlt hónapokban sokat ált egyhelyben, konkrétan 4-5 hónapot. Sad

Szóval nagyon köszönöm, a segítséget, az újabb olajcsere után, írok, hogy mi lett a vége a történetnek.
 Smiley

Üdv:Mondeospepe

Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #6171 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 09:27:36 »

Sziasztok!

Egyik hozzászólónak üzenem, hogy azért vettem 2.0 tdci-t mert kint németben van belőle 530e-ert futott ami még mindig hibátlan, de itthon sem ritka 360e-rel látni egyet egyet. 1.8-ast eszembe se jutott venni, mert ezt gyengének gondolom. (természetesen ettől még az is zsír, de én nem akartam) A 2.2-meg rengeteg van/volt a mobile-n kiégve, és sajnos egy kis technikai probléma miatt hajlamos a kigyulladásra, ill azt nem tudtam venni. (pedig nekem is arra vágyott a kicsi szívem, mert abban van Nm. Smiley ). Egy pár szóban az én kis autómról: Ez nem kintről behozott (csak autópályán használt, és szakszervizben szervizelt, de sajnos a régi tulajnál maradt a szervizkönyves autó, ezt itthon használták, és igen tényleg 120e km, van benne, szerviz könyvel igazolva.) Szóval biztos nem a temérdek km-r a hiba oka. Inkább az, hogy sajnos az elmúlt hónapokban sokat ált egyhelyben, konkrétan 4-5 hónapot. Sad
Üdv:Mondeospepe
  eplus2
ne magyarázkodj. ki se próbáltad. ez kb olyan indok hogy nem eszek étcsokit mert szharszíne van vigyor3
2,2 kigyullad? hát ez izgalmas... wow1
Naplózva
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #6172 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 10:02:16 »

Szia,

Eddig csak bengás Mondeoim voltak, abból gondoltam, hogy inkább egy 2.0 -at vennék, mint egy 1.8 -as TDCI-t. Vásárlás előtte nem tudtam kipróbálni egy 1.8-as tdci-t, esetleg  a következő minitalin, vagy valami hasonló helyen szívesen kipróbálnám valaki 1.8-át. Így legalább objektíven látni fogom a két motor közti különbséget. Nagyon sokat nézegettem Mobile-n német autókat, és rengeteg volt a kiégett kocsi, azok nagy többsége 2.2-s volt, ez gondolom nem lehet véletlen. de adja az Úr Isten, hogy tévedjek. Szívem szerint én is 2.2-est vettem volna..... Smiley   
Üdv:mondeospepe
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #6173 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 10:37:27 »

Szia,

Eddig csak bengás Mondeoim voltak, abból gondoltam, hogy inkább egy 2.0 -at vennék, mint egy 1.8 -as TDCI-t. Vásárlás előtte nem tudtam kipróbálni egy 1.8-as tdci-t, esetleg  a következő minitalin, vagy valami hasonló helyen szívesen kipróbálnám valaki 1.8-át. Így legalább objektíven látni fogom a két motor közti különbséget. Nagyon sokat nézegettem Mobile-n német autókat, és rengeteg volt a kiégett kocsi, azok nagy többsége 2.2-s volt, ez gondolom nem lehet véletlen. de adja az Úr Isten, hogy tévedjek. Szívem szerint én is 2.2-est vettem volna..... Smiley   
Üdv:mondeospepe

nem lehet hogy tűzkár érte őket (önhibán kívül...) érdekes hogy itthon nincs ilyen hír...
Naplózva
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #6174 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 10:49:59 »

Szia!

Az ötlet nem rossz, bennem fel sem merült..... nagyon remélem , hogy az volt. (bár az összesnek az eleje égett szét).
Meg is kérdezném a kollégákat, azt, akinek van össze hasonlítási alapja, hogy mennyire érezhető az 1.8 és a 2.0 közt a kölönbség?

Üdv, Mondeospepe
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6175 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 10:51:57 »

Szia!

Az ötlet nem rossz, bennem fel sem merült..... nagyon remélem , hogy az volt. (bár az összesnek az eleje égett szét).
Meg is kérdezném a kollégákat, azt, akinek van össze hasonlítási alapja, hogy mennyire érezhető az 1.8 és a 2.0 közt a kölönbség?

Üdv, Mondeospepe

Nagyon. Az egynyóc egy Kr. előtti Ford motor, az alapja még a Ford Orinban lévő 1.8d, míg a 2.0 egy psa (peugeot) motor, ami szintén nem egy "friss" modell, de jóval fiatalabb és megbízhatóbb.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #6176 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 13:20:49 »

Nagyon. Az egynyóc egy Kr. előtti Ford motor, az alapja még a Ford Orinban lévő 1.8d, míg a 2.0 egy psa (peugeot) motor, ami szintén nem egy "friss" modell, de jóval fiatalabb és megbízhatóbb.
amint látjuk... khm.
pontosabban az egynyóc egy olyan konstrukció utolsó szériája ami kialakítása miatt csak nehezen lett volna Eu5 képes, és a Pug 1,6 hdi-t átvenni és átprogramozni olcsóbb móka (pár millió€ kontra 100-200 millió €...). a maga nemében sokkal egyszerűbb és olcsóbban szervízelhető, 300nm feletti nyomatéka miatt szerintem városban is autópályán is ideális. egy korszak utolsó de attól még jó motorja, ami a Ford saját gyermeke, nem átvett/átoptimalizált pözsó. a 2,0 meg egy olyan Pug motor ami kb 10+ éve fut kisebb-nagyobb frissítésekkel sok gyártó kínálatában, eltérő befecskendezéssel, vezérléssel, stb. de ettől még nem jobb/rosszabb. a +5-15Le meg egy benzinesnél sem releváns eltérés, a dízelnél az alapvetően harmonikusabb nyomaték miatt meg szerintem minimálisan észrevehető. a 2,0-nál látni több elektronikai/motorikus/konstrukciós hibát, (teljesség nélkül: pierburg szelep, Konzerv+ gondok, dpf-olajhígulás, stb) ami szerintem bosszantóbb és indokolatlan többletköltség azon tekintetben hogy nem 163-175-200 lóerőről beszélünk. ott már van azért élményben eltérés, de ez egy másik történet amibe kár elmenni.
én egy alapesetben 140LE-s 2.0-ás motoros mondira 100% hogy nem cserélném le a kisegynyócat. csak 160+ lóerőért. pláne hogy egy optimalizálás/tuning után a 125Le is könnyen lehetne 20-35%-kal erősebb (150-170LE), és akkor miről is beszélünk???

minden bántás nélkül, és felesleges vitát mellőzve.  Wink
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6177 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 13:26:29 »

és akkor miről is beszélünk???
hát hogy az egynyóc a fhos.a 2.2 a khirály. eplus2
mindenféle bántás nélkül... Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #6178 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 14:10:33 »

hát hogy az egynyóc a fhos.a 2.2 a khirály. eplus2
mindenféle bántás nélkül... Wink
a ford motor a kemény *** a pözsó dízel lágy fhos tengerén  hehe
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6179 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 14:11:34 »

a ford motor a kemény *** a pözsó dízel lágy fhos tengerén  hehe
Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #6180 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 16:57:00 »

a ford motor a kemény *** a pözsó dízel lágy fhos tengerén  hehe
worship  taps
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #6181 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 17:22:18 »

a ford motor a kemény *** a pözsó dízel lágy fhos tengerén  hehe
Ez az, ne hagyd magad....  taps
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6182 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 22:04:20 »

amint látjuk... khm.
pontosabban az egynyóc egy olyan konstrukció utolsó szériája ami kialakítása miatt csak nehezen lett volna Eu5 képes, és a Pug 1,6 hdi-t átvenni és átprogramozni olcsóbb móka (pár millió€ kontra 100-200 millió €...). a maga nemében sokkal egyszerűbb és olcsóbban szervízelhető, 300nm feletti nyomatéka miatt szerintem városban is autópályán is ideális. egy korszak utolsó de attól még jó motorja, ami a Ford saját gyermeke, nem átvett/átoptimalizált pözsó. a 2,0 meg egy olyan Pug motor ami kb 10+ éve fut kisebb-nagyobb frissítésekkel sok gyártó kínálatában, eltérő befecskendezéssel, vezérléssel, stb. de ettől még nem jobb/rosszabb. a +5-15Le meg egy benzinesnél sem releváns eltérés, a dízelnél az alapvetően harmonikusabb nyomaték miatt meg szerintem minimálisan észrevehető. a 2,0-nál látni több elektronikai/motorikus/konstrukciós hibát, (teljesség nélkül: pierburg szelep, Konzerv+ gondok, dpf-olajhígulás, stb) ami szerintem bosszantóbb és indokolatlan többletköltség azon tekintetben hogy nem 163-175-200 lóerőről beszélünk. ott már van azért élményben eltérés, de ez egy másik történet amibe kár elmenni.
én egy alapesetben 140LE-s 2.0-ás motoros mondira 100% hogy nem cserélném le a kisegynyócat. csak 160+ lóerőért. pláne hogy egy optimalizálás/tuning után a 125Le is könnyen lehetne 20-35%-kal erősebb (150-170LE), és akkor miről is beszélünk???

minden bántás nélkül, és felesleges vitát mellőzve.  Wink


bár biztos igazad van és nem is akarok nagyon vitatkozni, de az mk3-ban lévő TDCi azért nem volt egy megbízható jó motor. Tény, hogy odafigyeléssel és minden cucc megfelelő cseréjével a motor viszonylag sokáig ment. Namost ezt én csak "hallomásból" veszem, mivel a sok rossz vélemény miatt mk3-ból benzinesem volt, bár az 1.8 volt Smiley
Az mk4 2.0 tdci-je viszont volt nekem 4 évig és +70eKm-ig, ami alatt csak a pierburg szeleppel volt egy pici gondom. De ez egy 12eHuf-os kérdés az egr meg ledugózva megint nem egy rocket sience. Covers-el soha nem volt gondom.
Én úgy gondolom, hogy mindenkinem megvan, hogy mit miért szeret és miért és a legjobb az, hogy nem kell megindokolni. Neked bejött az 1.8, nekem bejött a 2.0, de az emberek többsége a 2.2-re vágyik. Érdekes módon senki nem azt mondja, hogy akár ezt vagy azt folyamatosan trailerrel kell hazavinni. Mindenkinek működik szépen.

Aztán vannak az agyongyilkolt, millió km-ről 150e-re visszatekert vackok, amikben minden elromlik. Ennek viszont mindegy, hogy milyen motorja van, 1.8-al is elromlana.
Nem tudom melyik motorból adták el a többet, de nyilván nagyobb mennyiségből könnyebb hibát találni.

A hahu 259db 2.0 tdci-t mond és 94db 1.8-ast. Ezek alapján arra következtetek, hogy több 2.0 fut mint 1.8, így nyilván több hibát is lehet találni és több a visszatekert, totálkárból feltámad főnix verzió is.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #6183 Dátum: 2014.12.09 kedd, 07:18:03 »

Sziasztok!

Osztom teljes egészében KOTTA véleményét. 2.0 Tdci-ből több van (2-3x annyi), így a panasz is több lesz rá. Ellenben a 2.2-es verzió elég ritka kis hazánkban.
Véleményem szerint adott gyártási évben a konkurens márkákban használt motoroknál még így is jó helyen van a Mondeo a meghibásodások terén. Totalcar-on is kijött egy cikk, hogy mely 20 motort nem ajánlják. Sok bent az igazság...
http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #6184 Dátum: 2014.12.09 kedd, 10:07:26 »

mindkettőtöknek igaza van, de ha visszanéztek, onnan indult el hogy "az 1,8-at nem venném meg bár meg se néztem de biztos szhar" álláspont egy kicsit ferdíti a valóságot, és a szerző önmagát csapja be. amit megtehet nyugodtan, csak ne hangoztassa nyilvánosan. (én is mondhatnám hogy nem dhugok néger nőt mer az milyen már, holott lehet hogy abban van a vitamin...de legalábbis nem rosszabb mint egy ázsiait reszelni)
mint ahogy szóltamis, nem vitaindításként írtam, csak hogy beintegessek a kedves fórumozó látómezejébe, hogy nem kell törvényszerűen hülyeségeket írni. (mivel nincs róla tapasztalata és nem is ment az adott modellel)

 wave
 Wink
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6185 Dátum: 2014.12.10 szerda, 19:56:45 »

mindkettőtöknek igaza van, de ha visszanéztek, onnan indult el hogy "az 1,8-at nem venném meg bár meg se néztem de biztos szhar" álláspont egy kicsit ferdíti a valóságot, és a szerző önmagát csapja be. amit megtehet nyugodtan, csak ne hangoztassa nyilvánosan. (én is mondhatnám hogy nem dhugok néger nőt mer az milyen már, holott lehet hogy abban van a vitamin...de legalábbis nem rosszabb mint egy ázsiait reszelni)
mint ahogy szóltamis, nem vitaindításként írtam, csak hogy beintegessek a kedves fórumozó látómezejébe, hogy nem kell törvényszerűen hülyeségeket írni. (mivel nincs róla tapasztalata és nem is ment az adott modellel)

 wave
 Wink

az ázsiai után kipróbálnám a színeset is  nyes
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #6186 Dátum: 2014.12.10 szerda, 20:03:19 »

az ázsiai után kipróbálnám a színeset is  nyes
Én nem keverem a vaniliát a csokoládéval, a latte-t meg kifejezettem nem szeretem. 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6187 Dátum: 2014.12.10 szerda, 22:04:58 »

Én nem keverem a vaniliát a csokoládéval, a latte-t meg kifejezettem nem szeretem. 

a latte a kedvencem. Mindenhol azt kérek
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #6188 Dátum: 2014.12.10 szerda, 22:08:34 »

a latte a kedvencem. Mindenhol azt kérek
Tejet igyanak a macskák!  Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6189 Dátum: 2014.12.11 csütörtök, 16:30:49 »

Tejet igyanak a macskák!  Cheesy

nyaú,
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #6190 Dátum: 2014.12.11 csütörtök, 19:02:44 »

Q: mint már írtam, b4k mostanában omv premiumot kap. Ami érdekes, hogy semmi eredménye. Nem megy jobban, nem fogyaszt kevesebbet. Lehet, hogy nem erre van szocializálva? (a mai fogyi: 742km/50lityi, mint a normál diesel esetén)
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #6191 Dátum: 2014.12.11 csütörtök, 20:29:27 »

Q: mint már írtam, b4k mostanában omv premiumot kap. Ami érdekes, hogy semmi eredménye. Nem megy jobban, nem fogyaszt kevesebbet. Lehet, hogy nem erre van szocializálva? (a mai fogyi: 742km/50lityi, mint a normál diesel esetén)

Fura. Én eddig pont hideg időben tapasztaltam azt hogy a normál gázolajból többet kezd fogyasztani és a prémiummal meg kicsit kevesebbet. Mármint a normális fogyasztáshoz képest. Nagy hidegben meg a prémiummal hozta a rendes átlagot, kevesebbet nem evett.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
gabee789
Vendég
« Új hozzászólás #6192 Dátum: 2014.12.11 csütörtök, 21:27:38 »

Szia,

Eddig csak bengás Mondeoim voltak, abból gondoltam, hogy inkább egy 2.0 -at vennék, mint egy 1.8 -as TDCI-t. Vásárlás előtte nem tudtam kipróbálni egy 1.8-as tdci-t, esetleg  a következő minitalin, vagy valami hasonló helyen szívesen kipróbálnám valaki 1.8-át. Így legalább objektíven látni fogom a két motor közti különbséget. Nagyon sokat nézegettem Mobile-n német autókat, és rengeteg volt a kiégett kocsi, azok nagy többsége 2.2-s volt, ez gondolom nem lehet véletlen. de adja az Úr Isten, hogy tévedjek. Szívem szerint én is 2.2-est vettem volna..... Smiley   
Üdv:mondeospepe

Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #6193 Dátum: 2014.12.11 csütörtök, 23:04:04 »

Q: mint már írtam, b4k mostanában omv premiumot kap. Ami érdekes, hogy semmi eredménye. Nem megy jobban, nem fogyaszt kevesebbet. Lehet, hogy nem erre van szocializálva? (a mai fogyi: 742km/50lityi, mint a normál diesel esetén)

Anno volt egy céges p406-osom, amibe tankoltam v-powert. Bekajált belőle 12l-t és azt mondtam, h soha többet. Ehhez tartom magam.  eplus2
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6194 Dátum: 2014.12.12 péntek, 09:23:35 »

Q: mint már írtam, b4k mostanában omv premiumot kap. Ami érdekes, hogy semmi eredménye. Nem megy jobban, nem fogyaszt kevesebbet. Lehet, hogy nem erre van szocializálva? (a mai fogyi: 742km/50lityi, mint a normál diesel esetén)

Én nem figyeltem a fogyást, de azt tapasztaltam, hogy szebben jár és hidegben jobban indul. Tavaly még rossz volt két izzítóm és amikor bejött a -10 fok alatti hőmérséklet, akkor sima go-val nehezebben indult, OMV prémiummal a kezdeti döcögéstől eltekintve egész jól.
Naplózva
Bubi78
Vendég
« Új hozzászólás #6195 Dátum: 2014.12.16 kedd, 21:22:16 »

csak annyiban,hogy ugyan ahhoz a művelethez többször nekiáll,és ha sikertelen,sokkal több go juthat le az olajba,mint egy sikeres után jó hosszú ideig nem kell újat indítania. Wink

Sziasztok! Hogyan is működik ez a regenerálás pontosan? Hogyan jut GO a mot. olajba? A napokban az autóm elkezdte írni, hogy cseréljek olajat és kb 4nap múlva abba maradt a hibaüzenet. (olajban kb 14000km van ) Az olajszintem stabilan felső nívőn van nem változik, hetente ellenőrzöm.
Előre is köszönöm az okosítást  worship worship worship
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6196 Dátum: 2014.12.16 kedd, 21:30:42 »

Sziasztok! Hogyan is működik ez a regenerálás pontosan? Hogyan jut GO a mot. olajba? A napokban az autóm elkezdte írni, hogy cseréljek olajat és kb 4nap múlva abba maradt a hibaüzenet. (olajban kb 14000km van ) Az olajszintem stabilan felső nívőn van nem változik, hetente ellenőrzöm.
Előre is köszönöm az okosítást  worship worship worship
A kipufogóban lévő szűrő (DPF) előtt és után nyomást mér a rendszer.Ha megemelkedik a szürő előtti nyomás-ugye eldugul a szűrő a koromtól,akkor a motorvezérlő elindítja a regenerációs folyamatot,ami kiégeti a szűrőből a kormot.Ez pedig a te autódnál úgy történik,hog kipufogás ütembe gázolajat fecskendez a hengerbe.A gázolaj bekerül a kifufogóba,ahol begyullad,és kiégeti a szűrőt.Normális folyamat,hogy a hegnerfalon leszivárgó gázolaj egy része lejut a motorolajba.Ezt higítja,és bizonyos mennyiségben rontja az olaj tulajdonságait.Ezért kiírja az olajcserét ha a szükségesnél több regeneráció indult a motorvezérlő szerint.Nem kell aggódni, megfelelő hőmérsékleten kipárolog az olajból a gázolaj-autópályás szakaszoknál pl.
A fészliftes változatnál már nem a hengerbe fecskendez,hanem a szűrő elé  közvetlenül,és ott is gyújtja be.Így ez a jelenség ott már nem áll fenn,hogy felhígul az olaj.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bubi78
Vendég
« Új hozzászólás #6197 Dátum: 2014.12.16 kedd, 22:00:54 »

A kipufogóban lévő szűrő (DPF) előtt és után nyomást mér a rendszer.Ha megemelkedik a szürő előtti nyomás-ugye eldugul a szűrő a koromtól,akkor a motorvezérlő elindítja a regenerációs folyamatot,ami kiégeti a szűrőből a kormot.Ez pedig a te autódnál úgy történik,hog kipufogás ütembe gázolajat fecskendez a hengerbe.A gázolaj bekerül a kifufogóba,ahol begyullad,és kiégeti a szűrőt.Normális folyamat,hogy a hegnerfalon leszivárgó gázolaj egy része lejut a motorolajba.Ezt higítja,és bizonyos mennyiségben rontja az olaj tulajdonságait.Ezért kiírja az olajcserét ha a szükségesnél több regeneráció indult a motorvezérlő szerint.Nem kell aggódni, megfelelő hőmérsékleten kipárolog az olajból a gázolaj-autópályás szakaszoknál pl.
A fészliftes változatnál már nem a hengerbe fecskendez,hanem a szűrő elé  közvetlenül,és ott is gyújtja be.Így ez a jelenség ott már nem áll fenn,hogy felhígul az olaj.

Köszönöm a gyors választ. Most már kezdem kapiskálni  wow1
Sokat használom városban. Gondolom ez nem tesz túl jót neki mert sokszor nem melegszik fel üzemi hőfokra.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #6198 Dátum: 2014.12.16 kedd, 22:29:13 »

Köszönöm a gyors választ. Most már kezdem kapiskálni  wow1
Sokat használom városban. Gondolom ez nem tesz túl jót neki mert sokszor nem melegszik fel üzemi hőfokra.

Add kölcsön egy hétre... Holnap úgy is megyek Miskolcra, az M3-on, majd én kiégetem nekem a dpf-et...  hehe
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6199 Dátum: 2014.12.16 kedd, 23:04:36 »

Add kölcsön egy hétre... Holnap úgy is megyek Miskolcra, az M3-on, majd én kiégetem nekem a dpf-et...  hehe

Kikormolod Bubinak?  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 ... 117 118 119 120 121 122 123 [124] 125 126 127 128 129 130 131 ... 296   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.083 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.