Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:02:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 [141] 142 143 144 145 146 147 148 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5253796 alkalommal)
0 Felhasználó és 49 vendég van a témában
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #7000 Dátum: 2015.03.25 szerda, 13:42:55 »

108e  vigyor3

(Most meg a kormánymű...  falbav)

 eplus2 hehe
https://www.google.hu/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&es_th=1&ie=UTF-8#q=vezet%C3%A9stechnikai%20tr%C3%A9ning&es_th=1
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7001 Dátum: 2015.03.25 szerda, 13:48:25 »


 mf2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7002 Dátum: 2015.03.25 szerda, 13:51:47 »

Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #7003 Dátum: 2015.03.25 szerda, 14:14:42 »

108e  vigyor3

(Most meg a kormánymű...  falbav)
A motornál? Vagy ott is?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #7004 Dátum: 2015.03.25 szerda, 15:27:11 »

Ez a morgás bent az utastérben is hallható lesz? Vagy csak ha felnyitom a motorháztetőt és fülelek?

Ha vájtfülű vagy és külön figyelsz rá, akkor meg lehet hallani bent is a zümmögést. Ha kiszállsz nem kell felnyitni a motorházat, simán hallanod kell lezárt géptetőn keresztül is. Egyszer felvettem telefonnal és körül is írtam amit én tapasztalok: http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg955816#msg955816

(Sajnos csak csendes helyen jól felhangosítva fogod hallani a felvételt, nem sikerült valami túl jól. Az időnként fel-felerősödő berregés csak akkor jött nekem elő, ha elfordítottam a kulcsot. Egyébként az egyenletesen zümmögő hang volt nálam az alap.)
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7005 Dátum: 2015.03.25 szerda, 16:19:57 »

Ha vájtfülű vagy és külön figyelsz rá, akkor meg lehet hallani bent is a zümmögést. Ha kiszállsz nem kell felnyitni a motorházat, simán hallanod kell lezárt géptetőn keresztül is. Egyszer felvettem telefonnal és körül is írtam amit én tapasztalok: http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg955816#msg955816

(Sajnos csak csendes helyen jól felhangosítva fogod hallani a felvételt, nem sikerült valami túl jól. Az időnként fel-felerősödő berregés csak akkor jött nekem elő, ha elfordítottam a kulcsot. Egyébként az egyenletesen zümmögő hang volt nálam az alap.)

Hallani simán, de nekem ilyet nem csinál szóval nem nyúlok hozzá feleslegesen.

Köszi. Smiley
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
arpi29
Vendég
« Új hozzászólás #7006 Dátum: 2015.03.25 szerda, 19:20:26 »

Csatlakozom az előttem szólóhoz, a használat módja kell, hogy eldöntse az üzemanyagot.

Benzinessel is lehetnek gondok, de azok jellemzően pár tízezres dolgok. Dízelnél motor- és törődésfüggően lehetnek drága költségek, de ezek alapvetően jó autók. A kettőstömegű hibáját a leállításkori csattanás, menet közben oda nem illő rezonanciák jelölik (utóbbihoz ismerni kell a típust). Még nem csináltam, de ahogy néztem kuplungszettel együtt 2-300e körül van. A hidrodinamikus automata olyan, mint minden más márkánál: ha jó, nagyon jó, ha rossz, akár fél milliós hibája is lehet. A duplakuplungosra ez hatványozottan igaz (ez 2010-ben, a facelift-tel váltotta a hidrodinamikust), ráadásul ott egyrészt kritikus a 60 ezrenkénti olajcsere, másrészt viszonylag új a technika, ezért még ennél is drágább a javítása. Ha automata, akkor 1-2 évest vagy hidrodinamikust vennék jelenleg Mondeoból (ez a megjelölt 2008 körüli években könnyű).

Én 1 éve vettem a 2,0 dízelt használtan, gyakorlatilag végigolvastam ezt a topicot. Engem lebeszélt az 1,8-ról, a 2,2-t meg fölöslegesnek találtam (illetve ritka és drágább). Ez egy nagy tehén, nem sportautó. Smiley
Naplózva
arpi29
Vendég
« Új hozzászólás #7007 Dátum: 2015.03.25 szerda, 19:35:05 »

Hogy mennyit mennek vele? Hetkoznap egy nem tul rutinos anyu hasznalna hebe hoba ,hetvegen rutinos  apuka azaz en.... csalad bepakol es irany az orszag.. Tehat vegyes varosi es autopalyas hasznalattal.  Megannyi szamos forumokon a 2.0tdci-t  istenitettek.Ezert valasztanam . Lassu tehen??  Nem gond... Itt vannak a szuper trafipaxok... Jo nekem  a 130km.
Szoval.... Ebben is van mar reszecske szuro?? 2008 -02 havi. Kit ajanlotokszervizesnek?

Koszonom szepen az eddigi valaszokat.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7008 Dátum: 2015.03.25 szerda, 20:44:13 »

Hogy mennyit mennek vele? Hetkoznap egy nem tul rutinos anyu hasznalna hebe hoba ,hetvegen rutinos  apuka azaz en.... csalad bepakol es irany az orszag.. Tehat vegyes varosi es autopalyas hasznalattal.  Megannyi szamos forumokon a 2.0tdci-t  istenitettek.Ezert valasztanam . Lassu tehen??  Nem gond... Itt vannak a szuper trafipaxok... Jo nekem  a 130km.
Szoval.... Ebben is van mar reszecske szuro?? 2008 -02 havi. Kit ajanlotokszervizesnek?

Koszonom szepen az eddigi valaszokat.
van.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #7009 Dátum: 2015.03.25 szerda, 23:48:32 »

van.
Autopel Kft, vagy Balla Laci pilisvörösváron.
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #7010 Dátum: 2015.03.26 csütörtök, 20:48:06 »

108e  vigyor3

(Most meg a kormánymű...  falbav)
mindegy ha ilyen kevés a km az akkor is szívás
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #7011 Dátum: 2015.03.26 csütörtök, 21:42:44 »

no tegnap megvolt a szervíz. vezérlés,olaj,szűrők,külső hajtás etc etc csere. a 3.fokozatban jólérezhető pulzálós gyorsulás ,a szerelővel gurulva nem jött elő.akármit csináltam.
szerinte a légtömegmérő örök darab,inkább a turbó szab szokott beragadni.diagolni nem tudta,mert elvitték aznapra a műszerét,így a héten ez még visszavan.
persze,hogy miután kiraktam a srácot,hazamentem kaja,és majd elmentem tankolni, na utána jelentkezett a hiba.
nekem pedig az elm327 a légtömegmérőt okolja. ezt megnéztem 2szer is.
mivel nem tudom milyen értékek a helyesen,a laptopom pedig kb 10percet bír akkuval,így menet közben nem tudtam tesztelni. amit itthon tudtam nézni,a változó geo lapátok helyzete. elm szerint működik. MAF értéke változik.turbó nyomás változik. csak ugye egyikről sem tudom milyenek a standard értékeik,és minek kell lennie ha rossz.

azon gondolkodtam,kiveszem a légtömegmérőt,és esetleg beáztatom per pillanat féktisztítóba,aztán kipróbálom úgy.
a szerelőnek nem mondtam a home diagot,mert vártam,hogy ő ránéz a sajátjával.addig hibát sem törlök.
Helló!

Nekem volt gondom a légtömegmérő jeladóval, még nagyon régen. Nekem akkor egy pók szőtte be magát és ez zavarta meg az elektronikát. De nekem akkor minden sebességben gyenge volt a kocsi és nem pulzált, hanem stabilan sz.r volt minden fokozatban. Egyesben sokszor le is fulladt annyira gyenge volt. Ha lehet erre az esetemre alapozni, akkor Neked sztem nem ez lesz a gond.
Sok sikert hozzá!  wave
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #7012 Dátum: 2015.03.26 csütörtök, 22:29:46 »

Mi a baj a kormányművel?


108e  vigyor3

(Most meg a kormánymű...  falbav)
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #7013 Dátum: 2015.03.28 szombat, 20:08:37 »

Sziasztok!
Néhány kérdéssel fordulnék hozzátok két témában. 1.DPF  2. vezérműszíj csere

A DPF-el  kapcsoltban olyan problémám merült fel,  azt vettem észre hogy egy jó ideje egyszerűen nincs regen, legalábbis nem lehet észre venni.Nem kapcsol a venti, és az a tipikus  morgó hang sincs.
A használat nem nagy, kb.minden 2. nap 20 km. reggel majd másnap haza szintén ennyi. Régebben legtöbbször mindig akkor kezdte mikor beértem a melóhelyre, nem tudtam mit csinálni hagytam alapjáraton amíg befejezte majd leállítottam. Egy jó ideje úgy használom hogy ezen pár km. alatt nem kapcsolok fel 5.-be hanem csak 4-ben  2ez. fordulat környékén megyek vele, és mióta így használom egyszer sem volt regen. 10 e. km-el ezelőtt volt olajcsere a "service oil"  nullázva. Néhány napja viszont egy gyorsítás után megjelent a figyelmeztetés,hogy olajcsere!

Tehát ezzel kapcsolatban az volna  a kérdésem,hogy a DPF tönkre tud úgy menni, hogy azt nem jelzi semmi,mármint a műszerfalon valamilyen kiírás, stb.? 
Illetve melyik évjárattól van,hogy nem higítja a motorolajat, enyém 2010.09.havi fl.
/Visszamenően olvastam hozzászólásokban hogy nincs olyan érzékelő ami a motorolaj viszkozitását mérné, ezért az olajcsere figyelmeztetést a befejezetlen regenek számának függvényében adja. /Mivel 10 e. van az olajban nem nagyon szeretném MÉG cserélni, ezért töröltem  a figyelmeztető
jelzést. Mi a véleményetek ezzel kapcsolatban?

A másik kérdésem az lenne hogy 185e. felé jár a km. és Vikkel  a közeljövőben le szeretném cseréltetni a vezérműszíj +vízpumpa szettet.
Csak gyári garniturában gondolkozzak(mondjuk cromax-60e.) vagy pl. jó a a Gates vagy  SKF szett is jóval olcsóbban?

Továbbá véleményetek szerint érdemes-e ekkor már a generátorszíj+ görgők cseréjét is megcsináltatni?

Előre is köszi a megtisztelő válaszokért!  Zenész     
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7014 Dátum: 2015.03.28 szombat, 20:35:07 »

Sziasztok!
Néhány kérdéssel fordulnék hozzátok két témában. 1.DPF  2. vezérműszíj csere

A DPF-el  kapcsoltban olyan problémám merült fel,  azt vettem észre hogy egy jó ideje egyszerűen nincs regen, legalábbis nem lehet észre venni.Nem kapcsol a venti, és az a tipikus  morgó hang sincs.
A használat nem nagy, kb.minden 2. nap 20 km. reggel majd másnap haza szintén ennyi. Régebben legtöbbször mindig akkor kezdte mikor beértem a melóhelyre, nem tudtam mit csinálni hagytam alapjáraton amíg befejezte majd leállítottam. Egy jó ideje úgy használom hogy ezen pár km. alatt nem kapcsolok fel 5.-be hanem csak 4-ben  2ez. fordulat környékén megyek vele, és mióta így használom egyszer sem volt regen. 10 e. km-el ezelőtt volt olajcsere a "service oil"  nullázva. Néhány napja viszont egy gyorsítás után megjelent a figyelmeztetés,hogy olajcsere!

Tehát ezzel kapcsolatban az volna  a kérdésem,hogy a DPF tönkre tud úgy menni, hogy azt nem jelzi semmi,mármint a műszerfalon valamilyen kiírás, stb.? 
Illetve melyik évjárattól van,hogy nem higítja a motorolajat, enyém 2010.09.havi fl.
/Visszamenően olvastam hozzászólásokban hogy nincs olyan érzékelő ami a motorolaj viszkozitását mérné, ezért az olajcsere figyelmeztetést a befejezetlen regenek számának függvényében adja. /Mivel 10 e. van az olajban nem nagyon szeretném MÉG cserélni, ezért töröltem  a figyelmeztető
jelzést. Mi a véleményetek ezzel kapcsolatban?

A másik kérdésem az lenne hogy 185e. felé jár a km. és Vikkel  a közeljövőben le szeretném cseréltetni a vezérműszíj +vízpumpa szettet.
Csak gyári garniturában gondolkozzak(mondjuk cromax-60e.) vagy pl. jó a a Gates vagy  SKF szett is jóval olcsóbban?

Továbbá véleményetek szerint érdemes-e ekkor már a generátorszíj+ görgők cseréjét is megcsináltatni?

Előre is köszi a megtisztelő válaszokért!  Zenész     

Biztos volt regen csak te nem vetted észre egy diagnosztikával azonnal meglehet mondani, hogy mikor volt sikeres regen és azt is hogy mikor volt próbálkozás. Meg persze, hogy hány sikertelen regened volt.

Ha jól emlékszek alf azt mondta, hogy 5 sikertelen regen után dobja az olajcserét. Igen a tiéd már elvileg a biztonságosabb verzió, de ott is kerülhet gázolaj a motorba, csak jóval kevesebb mint a régebbi verziókba ezért is dobja az olajcsere hibát. Igen ha eltömődik a szűrő akkor jelezni fogja egy szűrő emblémával és próbálja majd regenerálni, ha nem sikerül, akkor vészüzembe kapcsol és lekorlátoz elveszi a turbo nyomást, majd mehetsz tisztíttatni vagy erőltetett regenerációt csinálni.

Szerintem menny vele egy hosszabb karikát pl pályán és akkor majd meg tudja csinálni. Annyira nem kell tartani a te esetedben az olajcsere figyelmeztetéstől. Viszont egy diag jó lenne és akkor meg tudnánk sok infót többek között azt is, hogy hány km után indít átlagosan neked.

SKF-ről én még jót soha nem hallottam főleg a csapágyai felől. Gates már jobb, de ott van a pl Bosch, Contitec ezek is jók.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #7015 Dátum: 2015.03.28 szombat, 21:01:49 »

Sziasztok!

Én is pont ebbe a helyzetbe estem minap. Valószínűleg megvolt az 5 db sikertelen regen, és dobta a "service oil" feliratot.

Forscannal indítottam egy regenerációt. 20 perces művelet volt, abból úgy 14-15 percig 2700-as fordulaton pörgette a motort. A kipufogó csak úgy pattogott a hőtől... azóta minden jó, s volt is már egy regen út közben, a manuális regen után kb 600 km-re.

Elm 327-Forscan software - csak ajánlani tudom (vagy szerviz )

ÜDv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #7016 Dátum: 2015.03.28 szombat, 21:11:56 »

Sziasztok!

Én is pont ebbe a helyzetbe estem minap. Valószínűleg megvolt az 5 db sikertelen regen, és dobta a "service oil" feliratot.

Forscannal indítottam egy regenerációt. 20 perces művelet volt, abból úgy 14-15 percig 2700-as fordulaton pörgette a motort. A kipufogó csak úgy pattogott a hőtől... azóta minden jó, s volt is már egy regen út közben, a manuális regen után kb 600 km-re.

Elm 327-Forscan software - csak ajánlani tudom (vagy szerviz )

ÜDv.: Peti

Szlobi-Mondeofan! Köszi a hsz-at.  Sajna én ehhez az Elm-es dologhoz nem értek, úgyhogy majd valamikor egy szervíz lesz a vége az ügynek.
Te egyébként cserélsz olajat, mert ahogy írtam én még nem szeretném a 10 ezres olajat lecserélni ha nem muszály ? Zenész
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #7017 Dátum: 2015.03.28 szombat, 23:21:19 »

Szlobi-Mondeofan! Köszi a hsz-at.  Sajna én ehhez az Elm-es dologhoz nem értek, úgyhogy majd valamikor egy szervíz lesz a vége az ügynek.
Te egyébként cserélsz olajat, mert ahogy írtam én még nem szeretném a 10 ezres olajat lecserélni ha nem muszály ? Zenész

Nem kiabál az olajcsere miatt, de én 10ezrenként cserélem a Mondeoban és az asszony toyotajaban is.
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #7018 Dátum: 2015.03.28 szombat, 23:51:42 »

Sziasztok!
Néhány kérdéssel fordulnék hozzátok két témában. 1.DPF  2. vezérműszíj csere

A DPF-el  kapcsoltban olyan problémám merült fel,  azt vettem észre hogy egy jó ideje egyszerűen nincs regen, legalábbis nem lehet észre venni.Nem kapcsol a venti, és az a tipikus  morgó hang sincs.
A használat nem nagy, kb.minden 2. nap 20 km. reggel majd másnap haza szintén ennyi. Régebben legtöbbször mindig akkor kezdte mikor beértem a melóhelyre, nem tudtam mit csinálni hagytam alapjáraton amíg befejezte majd leállítottam. Egy jó ideje úgy használom hogy ezen pár km. alatt nem kapcsolok fel 5.-be hanem csak 4-ben  2ez. fordulat környékén megyek vele, és mióta így használom egyszer sem volt regen. 10 e. km-el ezelőtt volt olajcsere a "service oil"  nullázva. Néhány napja viszont egy gyorsítás után megjelent a figyelmeztetés,hogy olajcsere!

Tehát ezzel kapcsolatban az volna  a kérdésem,hogy a DPF tönkre tud úgy menni, hogy azt nem jelzi semmi,mármint a műszerfalon valamilyen kiírás, stb.? 
Illetve melyik évjárattól van,hogy nem higítja a motorolajat, enyém 2010.09.havi fl.
/Visszamenően olvastam hozzászólásokban hogy nincs olyan érzékelő ami a motorolaj viszkozitását mérné, ezért az olajcsere figyelmeztetést a befejezetlen regenek számának függvényében adja. /Mivel 10 e. van az olajban nem nagyon szeretném MÉG cserélni, ezért töröltem  a figyelmeztető
jelzést. Mi a véleményetek ezzel kapcsolatban?

A másik kérdésem az lenne hogy 185e. felé jár a km. és Vikkel  a közeljövőben le szeretném cseréltetni a vezérműszíj +vízpumpa szettet.
Csak gyári garniturában gondolkozzak(mondjuk cromax-60e.) vagy pl. jó a a Gates vagy  SKF szett is jóval olcsóbban?

Továbbá véleményetek szerint érdemes-e ekkor már a generátorszíj+ görgők cseréjét is megcsináltatni?

Előre is köszi a megtisztelő válaszokért!  Zenész     

Szia!

A motorod már eu5-ös nem lesz ololajhígulás gond vele. Ha észreveszed,  hogy regenerálna, akkor azt csináltasd végig, pár perc és elvégzi alapjáraton is, de érdemes futni vele egy pár km-t, de ne használj lehetőleg motorféket!

Vezermű és vízpumpa szettből használj gyárit, nem érdemes 10k forinton spórolni, elég fontos alkatrészek.

 Üdv  T.
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Tomi73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #7019 Dátum: 2015.03.31 kedd, 09:42:13 »

Szevasztok!
Egy 2011/11 2.0 TDCI TXBA 163LE-s mondim van. A problémám: néha, főleg erősebb gyorsítás, padlógáz után 50-60-ra visszaállva enyhén rángat a motor, ismét odalépve, mintha kicsit megtorpanna, majd elindul rendesen. Szerelő egr szelep hibát mondott. Visszalapozva olvastam bizonyos Pierburg vákum szelepről is, de sajnos tök vagyok hozzà. V.mi tapasztalat, tipp?
Üdv, Tomi
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #7020 Dátum: 2015.03.31 kedd, 09:46:26 »

Szevasztok!
Egy 2011/11 2.0 TDCI TXBA 163LE-s mondim van. A problémám: néha, főleg erősebb gyorsítás, padlógáz után 50-60-ra visszaállva enyhén rángat a motor, ismét odalépve, mintha kicsit megtorpanna, majd elindul rendesen. Szerelő egr szelep hibát mondott. Visszalapozva olvastam bizonyos Pierburg vákum szelepről is, de sajnos tök vagyok hozzà. V.mi tapasztalat, tipp?
Üdv, Tomi

Nem lehet hogy nekiáll regenerálni, és amikor visszaállsz 50-60-ra akkor alacsony fordulaton használod? Rendszeresen csinálja?
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Tomi73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #7021 Dátum: 2015.03.31 kedd, 09:57:13 »

Nem lehet hogy nekiáll regenerálni, és amikor visszaállsz 50-60-ra akkor alacsony fordulaton használod? Rendszeresen csinálja?
50-60 4-ik seb-ben mennyi lehet a fordulat, 1300-1400? Van, hogy 2 naponta, a tegnapit megelőzően pl. kb 2 hónapja.
Amúgy miből veszem észre, hogy éppen regenerál?
Köszi a vàlaszt!
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7022 Dátum: 2015.03.31 kedd, 10:34:58 »

50-60 4-ik seb-ben mennyi lehet a fordulat, 1300-1400? Van, hogy 2 naponta, a tegnapit megelőzően pl. kb 2 hónapja.
Amúgy miből veszem észre, hogy éppen regenerál?
Köszi a vàlaszt!

50-60 nál 4.-be ha lepadlózom nekem is torpan, de ez a trubolyuk miatt kell neki minimális idő, hogy megjöjjön a töltés azt utána már megindul asszem 1500-as fordulat után adja le a nyomatékot szóval 1300-1400 még kevés.

Pillanatnyi fogyasztás megemelkedik drasztikusan + morgós hangja lesz a motornak nem mindenki veszi észre.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Tomi73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #7023 Dátum: 2015.03.31 kedd, 10:42:17 »

50-60 nál 4.-be ha lepadlózom nekem is torpan, de ez a trubolyuk miatt kell neki minimális idő, hogy megjöjjön a töltés azt utána már megindul asszem 1500-as fordulat után adja le a nyomatékot szóval 1300-1400 még kevés.

Pillanatnyi fogyasztás megemelkedik drasztikusan + morgós hangja lesz a motornak nem mindenki veszi észre.
Magasabb fordulaton is megtorpan ilyenkor, pl 3 ban gyorsítás után 4-be kapcsolva. Alacsony fordulaton csak a rángatás van.
Köszi
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7024 Dátum: 2015.03.31 kedd, 11:14:44 »

Magasabb fordulaton is megtorpan ilyenkor, pl 3 ban gyorsítás után 4-be kapcsolva. Alacsony fordulaton csak a rángatás van.
Köszi

Akkor az nem turbolyuk lesz, hanem valszeg a regeneráció, vagy a pierburg szelep. Esetleg lehetne nézni diaggal egy turbo töltést, tölt-e eleg a turbo.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7025 Dátum: 2015.03.31 kedd, 12:25:12 »

Ma megneztem egy tesztt hozza elo adatokkal. A torpanassal kapcsolatban. Van amikor gyengul a gyorsulas. A turbo nyomasom csokken 1.39 rol 1.1 re ilyenkor. Tudom komplexebb ertekek kellenek, de se hibakod se mas. Csak neha neha pulzalva gyorsit,ilyenkor visszaesik a turbonyomas. A legtomegmero ugy fest jo. Szerintetek?

Az a turbo nyomás kevésnek tűnik, ugyanis 2.5 bar-t képes tölteni. Én mértem az enyémet pályán gyorsításnál 2.5 bar-t stabilan tartotta.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7026 Dátum: 2015.03.31 kedd, 12:54:20 »

Öööö legkori 1 et nem kell kivonni? Amugy az a baj h ingadozik. megneztem a kepernyomentest pontsan a fordtc 2.49et irt maximumra.

Ezt nem tudom, én csak annyit mondok amit leolvastam a grafikonról. Nekem is ingadozik, de pályán gyorsításnál elég sokáig tartotta a 2.49-et.  Akkor nálad is jó, ha volt 2.49.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7027 Dátum: 2015.04.01 szerda, 18:53:44 »

no. úfy fest a 2db mágnesszelepből valamelyik rakoncátlankodik néha. de mivel nem mindig van ez a hiba, így nem cseréltetem ki. majd ha lesz rendes hibaüzenet. addig el leszek vele. úgy is csak teljes gázon jön elő, és akkor se mindig. viszont olyan 30-48ezer körül van darabja. csak gyáriban. örvendek. Cheesy kellett nekem dízel nyes nyes

Ezek szerint nem a pierburg szelep a rossz. Melyik pontosan az a mágnesszelep?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7028 Dátum: 2015.04.01 szerda, 19:31:53 »

szerelő szerint kettő van benne. úgy néztem a barnás színű.
http://www.nanodatex.pl/zawor-podcisnienia-turbiny-ford-mondeo-o151610.html ezek közül.

ezek közül melyik mit csinál pontosan?


Akkor mégiscsak a Pierburg szelepről van szó.  nyes

Ez az: https://alkatreszek.hu/nyomasatalakito_turbotolto_pierburg?cikkkod=7.01771.01%7CSZ#.VRwrSfmsW0d

Még hogy 30-40e ft...
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #7029 Dátum: 2015.04.01 szerda, 19:54:48 »

Gyariban annyi. Es ez biztos ,h jo az enybe?
BT vagy 2-3 hónapja cserélte és mindent leírt... Miért nem olvastok vissza kicsit?Huh??? A szelep darabja 15eft körül van. 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7030 Dátum: 2015.04.01 szerda, 19:59:57 »

Gyariban annyi. Es ez biztos ,h jo az enybe?

Gyárilag ezzel szereli a ford pierburg márka szóval ez ugyanaz mint ami most van benne. Smiley

Én még nem cseréltem, de itt már páran igen, majd ők megmondják.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #7031 Dátum: 2015.04.01 szerda, 20:07:02 »

Magasabb fordulaton is megtorpan ilyenkor, pl 3 ban gyorsítás után 4-be kapcsolva. Alacsony fordulaton csak a rángatás van.
Köszi
Naja, de amikor felkapcsolsz, akkor a turbo elereszti a nyomást (mivel nincs égés), ezért persze, hogy nem gyorsul közvetlen váltás után. Pár tizedmásodperc kell neki.
Naplózva
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #7032 Dátum: 2015.04.02 csütörtök, 17:22:01 »

szerelő szerint kettő van benne. úgy néztem a barnás színű.
http://www.nanodatex.pl/zawor-podcisnienia-turbiny-ford-mondeo-o151610.html ezek közül.

ezek közül melyik mit csinál pontosan?


http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg967809#msg967809
A linkelt hsz meg utána még egy pár jól kivesézik, hogy melyik mit csinál, hogy kell cserélni, mennyibe kerül stb.
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
ZBE
Vendég
« Új hozzászólás #7033 Dátum: 2015.04.02 csütörtök, 19:20:12 »

Sziasztok

Valaki szokott használni közületek kék vagy piros Spurit?Annak tisztítani kellene az EGR-t is mag a részecske szűrőt is nem?A másik kérdés: MOL,OMV,Lukoil vagy Shell dieselt ajánljátok?
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #7034 Dátum: 2015.04.02 csütörtök, 19:58:04 »

Sziasztok

Valaki szokott használni közületek kék vagy piros Spurit?Annak tisztítani kellene az EGR-t is mag a részecske szűrőt is nem?A másik kérdés: MOL,OMV,Lukoil vagy Shell dieselt ajánljátok?
Csak úgy: ez itt az mk4 tdci. Amúgy mindegy! Mint a diesel amit és ahol tankolunk. A Spuri meg olyan mint a szentelvíz, nem árt, nem használ...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
ZBE
Vendég
« Új hozzászólás #7035 Dátum: 2015.04.02 csütörtök, 20:26:06 »

Csak úgy: ez itt az mk4 tdci. Amúgy mindegy! Mint a diesel amit és ahol tankolunk. A Spuri meg olyan mint a szentelvíz, nem árt, nem használ...

bocsánat benéztem,de már korrigáltam Lips Sealed
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #7036 Dátum: 2015.04.02 csütörtök, 20:57:05 »

Helló Jogelőd!

Használtad a spurit?  laugh

Csak úgy: ez itt az mk4 tdci. Amúgy mindegy! Mint a diesel amit és ahol tankolunk. A Spuri meg olyan mint a szentelvíz, nem árt, nem használ...
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #7037 Dátum: 2015.04.02 csütörtök, 22:10:16 »

Helló Jogelőd!

Használtad a spurit?  laugh

használta, csak nem a spurit, és nem a kocsiba. sört, pociba.  vigyor3
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #7038 Dátum: 2015.04.02 csütörtök, 22:18:18 »

Igazad van...Nem kérdeztem pontosan Smiley

Új fogalom születik a fórumon. "SörSpuri". Még jól is hangzik, de aztán nem bántani vele a Lacit. Ő jó emberke  eplus2

használta, csak nem a spurit, és nem a kocsiba. sört, pociba.  vigyor3
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #7039 Dátum: 2015.04.02 csütörtök, 22:34:34 »

Igazad van...Nem kérdeztem pontosan Smiley

Új fogalom születik a fórumon. "SörSpuri". Még jól is hangzik, de aztán nem bántani vele a Lacit. Ő jó emberke  eplus2

ha fótra megy, ő maga a Spuri. hazafele meg már sprinter.  eplus2
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #7040 Dátum: 2015.04.03 péntek, 07:58:20 »

Helló Jogelőd!

Használtad a spurit?  laugh

1. a fóti az víz helyett van, de spurival nem keverem. De spurit is szoktam alkalmazni, pl most nemsokára, mert éjjel itt esett 25cm hó, most meg 7 ágra süt a nap, szóval irány frd.
2. öntöttem én mindenféle hiper-super ilyen olyan adalékot bele, de mint írtam szenteltvíz kategória.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #7041 Dátum: 2015.04.03 péntek, 08:02:58 »

1. a fóti az víz helyett van, de spurival nem keverem. De spurit is szoktam alkalmazni, pl most nemsokára, mert éjjel itt esett 25cm hó, most meg 7 ágra süt a nap, szóval irány frd.
2. öntöttem én mindenféle hiper-super ilyen olyan adalékot bele, de mint írtam szenteltvíz kategória.

Akkora füstfelhőt lőttem ma reggel az M7 kivezetőn, hogy már majdnem szégyelltem magam!  taps
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #7042 Dátum: 2015.04.03 péntek, 10:22:56 »

Akkora füstfelhőt lőttem ma reggel az M7 kivezetőn, hogy már majdnem szégyelltem magam!  taps

Mert állandóan nagyapósan totyorogsz azzal a szegény ótóval!  eplus2
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Tomi73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #7043 Dátum: 2015.04.03 péntek, 17:25:18 »

Naja, de amikor felkapcsolsz, akkor a turbo elereszti a nyomást (mivel nincs égés), ezért persze, hogy nem gyorsul közvetlen váltás után. Pár tizedmásodperc kell neki.
Szia!
Majdnem 15 éve vezetek dízel Mondeo-t, ezt a mostanit fél éve, tudom, hogy kéne viselkednie.
Hidd el, ha nem lenne szembetünö a megtorpanás meg a rángatás, nem érdeklödnék itt. Ez nem pár tizedmásodperc, hanem min. 1
Köszi a választ!
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #7044 Dátum: 2015.04.03 péntek, 18:08:18 »

Húsvéti nyuszi hozta: a 2-es hengernél ereszt a résolajcső, áll a gázolaj a szelepdeklin.  falbav (Itt a bizonyíték, hogy a történelem ismétli önmagát:  az MK3-nál is volt résolajcső gondom az együtt töltött első félévben.  hehe - ez legalább nem vészüzemezik és gyújtogat miatta malacfarkat)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #7045 Dátum: 2015.04.03 péntek, 18:58:33 »

Mert állandóan nagyapósan totyorogsz azzal a szegény ótóval!  eplus2
taps  wave
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7046 Dátum: 2015.04.03 péntek, 20:31:34 »

Sziasztok!
Mi a különbség a qxba és az ufba motor között? Évjárat alapján lehet tudni, hogy melyik van a kocsiban? Vagy valami más alapján (a forgalmit leszamítva)?
Köszi
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #7047 Dátum: 2015.04.04 szombat, 17:43:05 »

Az már faceliftes okosság lehet.
Pont amiatt volt a télen indítási problémám, hogy nem vártam ki az izzítást (mondván az ajtónyítás után úgyis már izzít magától), hanem egyből indítottam.
Tekerni tekert, csak nehezen röffent be.
Szvsz, minden diesel izzít a hidegben. Kulcsos indítás esetén meg kell várni, hogy a malacfarok eltünjön. Ez b4k esetén -13Cnál kb. 5-6 sec. volt. A nyomógombos indítású, már beszélget, hogy "Motor vorglühen".
Amúgy egy 10 évvel ezelőtti megane-nál, ami szintén nyomogombos indítású volt, télen megnyomtad a gombot és vártál, vártál... na utána beindult... wave
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #7048 Dátum: 2015.04.04 szombat, 20:51:42 »

Szvsz, minden diesel izzít a hidegben. Kulcsos indítás esetén meg kell várni, hogy a malacfarok eltünjön. Ez b4k esetén -13Cnál kb. 5-6 sec. volt. A nyomógombos indítású, már beszélget, hogy "Motor vorglühen".
Amúgy egy 10 évvel ezelőtti megane-nál, ami szintén nyomogombos indítású volt, télen megnyomtad a gombot és vártál, vártál... na utána beindult... wave
És ha nem várod meg, akkor mi van? Bíróság elé állítanak?
Kicsit túl van ragozva ez a kérdés SZVSZ. Ha nyomod a gombot és nem forgat, akkor hiba van. A facelift előtti nem vár semmire. Ennyi.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7049 Dátum: 2015.04.04 szombat, 20:54:42 »

Szvsz, minden diesel izzít a hidegben. Kulcsos indítás esetén meg kell várni, hogy a malacfarok eltünjön. Ez b4k esetén -13Cnál kb. 5-6 sec. volt. A nyomógombos indítású, már beszélget, hogy "Motor vorglühen".
Amúgy egy 10 évvel ezelőtti megane-nál, ami szintén nyomogombos indítású volt, télen megnyomtad a gombot és vártál, vártál... na utána beindult... wave

Én még nem láttam a malacfarkot kulcsos indításnál ettől független várok mindig nem csak -10be.  nyes
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Oldalak: 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 [141] 142 143 144 145 146 147 148 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.