Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.29 hétfő, 00:28:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 ... 75   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motorok  (Megtekintve 1176252 alkalommal)
0 Felhasználó és 19 vendég van a témában
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #500 Dátum: 2013.05.18 szombat, 09:10:09 »

szasztok!honnan tudom ha a vizpumpám nem müködik rendesen?mik  a jelek?
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #501 Dátum: 2013.05.19 vasárnap, 00:00:56 »

szasztok!honnan tudom ha a vizpumpám nem müködik rendesen?mik  a jelek?
szhar fűtés, melegedés. de ha kiszeded, látod, hogy milyen állapotban van. lóg-e, szorul-e, vagy le vannak kopva a lapátok.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #502 Dátum: 2013.05.19 vasárnap, 09:50:31 »

szasztok!honnan tudom ha a vizpumpám nem müködik rendesen?mik  a jelek?
melegszik a motor mint állat mert nem kering a víz!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Wadasz_22
Vendég
« Új hozzászólás #503 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 20:21:56 »

Üdv! Vki megtudja mondani, hogy milyen eredetű  a 2.5 v6 motor? Csak azért kérdezem, mert úgy tudtam mazda eredetű, mert ez a motor nem igazán illeszkedett a 90es években a ford palettájába, most meg azt vettem észre, hogy a motoron Cleavland, ohio, usa felirat van, neten rákerestem valóban van ott a fordnak motor gyára. Vagy lehet éppen ez az oka annak nem igazán mutat semmi rokonságot az akkori európai motorokkal?
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #504 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 20:28:17 »

Üdv! Vki megtudja mondani, hogy milyen eredetű  a 2.5 v6 motor? Csak azért kérdezem, mert úgy tudtam mazda eredetű, mert ez a motor nem igazán illeszkedett a 90es években a ford palettájába, most meg azt vettem észre, hogy a motoron Cleavland, ohio, usa felirat van, neten rákerestem valóban van ott a fordnak motor gyára. Vagy lehet éppen ez az oka annak nem igazán mutat semmi rokonságot az akkori európai motorokkal?


http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo_V6_engine
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #505 Dátum: 2013.05.22 szerda, 15:31:55 »

sziasztok!ha valaki tud 2001 mk3 v6 bontást az kérem jelezze.felsö hütö viz csö kéne még rendelni se lehet mert nincs.
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
drof
Vendég
« Új hozzászólás #506 Dátum: 2013.05.22 szerda, 17:05:49 »

sziasztok!ha valaki tud 2001 mk3 v6 bontást az kérem jelezze.felsö hütö viz csö kéne még rendelni se lehet mert nincs.

Krisszel beszéltél már? Neki szokott lenni én is tőle vettem anno.

De nem beszerezhetetlen egyébként sem:

http://www.ebay.co.uk/itm/MONDEO-MK2-ST200-ST24-2-5-V6-COOLANT-RADIATOR-TOP-HOSE-/150913906055?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item23232b7587

Újat is vehetsz:
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK2-2-5-V6-ST24-SILICONE-RADIATOR-HOSE-KIT-/190498169146?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c5a93613a

Viszont! Először a hibát hárítsd el, mert anélkül az újat is eldurrantja, főleg sok autópályázás esetén.
Biztosan a hengerfej környékén kell keresned a hibát, más nem tudja úgy felfújni a vízrendszert, hogy elrepessze a csövet.

Jellemzően a hátsó hengerfej a felső csődurranás okozója.
Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #507 Dátum: 2013.05.22 szerda, 18:08:53 »

Krisszel beszéltél már? Neki szokott lenni én is tőle vettem anno.

De nem beszerezhetetlen egyébként sem:

http://www.ebay.co.uk/itm/MONDEO-MK2-ST200-ST24-2-5-V6-COOLANT-RADIATOR-TOP-HOSE-/150913906055?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item23232b7587

Újat is vehetsz:
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK2-2-5-V6-ST24-SILICONE-RADIATOR-HOSE-KIT-/190498169146?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c5a93613a

Viszont! Először a hibát hárítsd el, mert anélkül az újat is eldurrantja, főleg sok autópályázás esetén.
Biztosan a hengerfej környékén kell keresned a hibát, más nem tudja úgy felfújni a vízrendszert, hogy elrepessze a csövet.

Jellemzően a hátsó hengerfej a felső csődurranás okozója. hello!igen beszéltem vele de neki csak 2004-es van és elmondások szerint csak a 2001-2002  hozzá utánna modositottak.most ugynéz ki találtam megfelelöt hozzá péntekre ér ide.viszont ahoz hogy a kocsit olyan helyre vigyem ahol a hengerfejezést megoldják össze kell rakni a kocsit.a lángnál volt megrendelve a csö ahol aztán az a válasz jött hogy sehol sincs ilyen csö mert valami modositás alatt van mert nem megfelelö a csö minösége vagy valami ilyesmi.szoval egy vicc.a bárdi azonnal mondta hogy ilyet nem tud szerezni.egyébként még most se értem mi a franctol lett hengerfejes ez is.semmi jele nem volt.bár ezek után meggyözödésem hogy nem usztam meg és valoban hengerfejes lett az auto.amint kész lesz megy a háztol.ez az auto egy vicc.még hogy v6-gondoltam anno elpusztithatatlan.
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #508 Dátum: 2013.05.22 szerda, 18:12:59 »


kár hogy fehér  vigyor3
Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #509 Dátum: 2013.05.22 szerda, 18:27:58 »

kár hogy fehér  vigyor3
miért is?szerintem meg nagyon jó ez a fehér szin. nyes
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #510 Dátum: 2013.05.22 szerda, 18:40:06 »

miért is?szerintem meg nagyon jó ez a fehér szin. nyes
nekem sose kéne Cheesy
Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #511 Dátum: 2013.05.22 szerda, 18:41:35 »

nekem sose kéne Cheesy
neked nem is adnám el. nyes
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #512 Dátum: 2013.05.22 szerda, 18:45:08 »

neked nem is adnám el. nyes
nem is kéne másik v6, elég egy is  eplus2
Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #513 Dátum: 2013.05.22 szerda, 18:48:42 »

nem is kéne másik v6, elég egy is  eplus2
áhh még sok is. Wink
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #514 Dátum: 2013.05.22 szerda, 18:53:58 »

...még hogy v6-gondoltam anno elpusztithatatlan....

Az lenne, ha gyárilag belevaló tömítéssel szerelnék... De tény és való, hogy ilyen hibát még a silány minőségű autók gyártói se követnek el, és ez kőkeményen megkérdőjelezhetővé teszi a Ford munkájának minőségét..
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #515 Dátum: 2013.05.22 szerda, 20:00:27 »

Az lenne, ha gyárilag belevaló tömítéssel szerelnék... De tény és való, hogy ilyen hibát még a silány minőségű autók gyártói se követnek el, és ez kőkeményen megkérdőjelezhetővé teszi a Ford munkájának minőségét..
valaki itt azt irta régen hogy az mk2 v6-nál volt az hogy nem megfelelö tömitést raktak bele és ezt az mk3-nál javitották.akkor ezek szerint ez hülyeség.mert ez is egy fxs.egy suzukis kollegának szintén forrt a vize és szaunát csinált a motortérböl mégse lett semmi baja a motornak.azota is müködik.és ez már 7éve volt.számomra a ford leszerepelt egy életre.mert 2-böl 2ö hogy rossz és enyhén fejezem ki magam az azért már nem véletlen.
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #516 Dátum: 2013.05.22 szerda, 20:53:47 »

valaki itt azt irta régen hogy az mk2 v6-nál volt az hogy nem megfelelö tömitést raktak bele és ezt az mk3-nál javitották.akkor ezek szerint ez hülyeség.mert ez is egy fxs.egy suzukis kollegának szintén forrt a vize és szaunát csinált a motortérböl mégse lett semmi baja a motornak.azota is müködik.és ez már 7éve volt.számomra a ford leszerepelt egy életre.mert 2-böl 2ö hogy rossz és enyhén fejezem ki magam az azért már nem véletlen.

A suzuki, meg általában a japán vasak elnyűhetetlenek, már ami a motort illeti. Nálam csakis japán jön szóba, ha majd váltani szeretnék egyszer.
Nem vágom, lehet, hogy az MKIII-nál tényleg javították. Még ne akadj ki, ez még nem jelenti biztosan, hogy hengerfejes a gép. Az a cső eleve el van cseszve, így nincs kizárva, hogy egyéb esetben is el tudja fosni magát.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #517 Dátum: 2013.05.23 csütörtök, 08:50:16 »

A suzuki, meg általában a japán vasak elnyűhetetlenek, már ami a motort illeti. Nálam csakis japán jön szóba, ha majd váltani szeretnék egyszer.
Nem vágom, lehet, hogy az MKIII-nál tényleg javították. Még ne akadj ki, ez még nem jelenti biztosan, hogy hengerfejes a gép. Az a cső eleve el van cseszve, így nincs kizárva, hogy egyéb esetben is el tudja fosni magát.
köszi a biztatást.kifog derülni már lassan.azért elég szánalmas hogy 2hete áll az autom mert probléma hozzá alkatrészt beszerezni.lehet v6 meg lehet hogy még most is szebb a belseje mint sok újnak meg nagy meg megy is de ennyit nem ér meg ez az érzés.és nem is ért hozzá senki tehát ha gond van akkor az triplán cumi.eladó sorba rakom aztán ha valaki megveszi veszek egy suzukit.nem számit már mibe látnak meg ki mit gondol.csak legyen már nyugtom. falbav
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #518 Dátum: 2013.05.23 csütörtök, 09:36:02 »

köszi a biztatást.kifog derülni már lassan.azért elég szánalmas hogy 2hete áll az autom mert probléma hozzá alkatrészt beszerezni.lehet v6 meg lehet hogy még most is szebb a belseje mint sok újnak meg nagy meg megy is de ennyit nem ér meg ez az érzés.és nem is ért hozzá senki tehát ha gond van akkor az triplán cumi.eladó sorba rakom aztán ha valaki megveszi veszek egy suzukit.nem számit már mibe látnak meg ki mit gondol.csak legyen már nyugtom. falbav
legutóbb is azt mondtad, hogy suzukit veszel, oszt mégse Cheesy
Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #519 Dátum: 2013.05.23 csütörtök, 09:49:53 »

legutóbb is azt mondtad, hogy suzukit veszel, oszt mégse Cheesy
tettem még egy probát.nem jött be. falbav
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
Wadasz_22
Vendég
« Új hozzászólás #520 Dátum: 2013.05.24 péntek, 19:25:29 »

Ezek a műanyag  vízcsövek tizenpár éves korra megfáradnak,talán ez normálisnak nevezhető,semmi nem tart örökké és más márkáknál is jellemző.

A suzuki, meg általában a japán vasak elnyűhetetlenek, már ami a motort illeti. Nálam csakis japán jön szóba, ha majd váltani szeretnék egyszer.
Nem vágom, lehet, hogy az MKIII-nál tényleg javították. Még ne akadj ki, ez még nem jelenti biztosan, hogy hengerfejes a gép. Az a cső eleve el van cseszve, így nincs kizárva, hogy egyéb esetben is el tudja fosni magát.
Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #521 Dátum: 2013.05.27 hétfő, 16:56:14 »

sziasztok!egy szerelö srác aki már hengerfejezett v6-ot azt mondta hogy a kiegyenlitö tartályt fullra kell tölteni és ha habzik és jön ki a a viz akkor hengerfejes ha stabilán megáll akkor nem és akkor a hibát máshol kell keresni.na most az én kocsim stabilan tartja a vizet probálgatják mennek vele kicserélték a gumicsövet meg a kiegyenlitö tartályt most még a tartály sapkát fogják kicserélni hátha ott is van valami hiba aztán feladják.a szerelö szerint kicsit se egyértelmü hogy hengerfejes lenne a kocsim mert semmi jele nincs.akkor mi a fene lehet már vele?miért jukadt ki a gumicsö?és ha mégis hengerfejes meddig lehet ezt igy használni?fölöslegesen nem szedetem szét a motort.ötletek?tippek?mi a francot csináljak?lassan már ott tartok hogy a szerelön töltöm ki a mérgemet amiröl nem is ö tehet.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.27 hétfő, 17:10:41 írta don80 » Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #522 Dátum: 2013.05.27 hétfő, 18:06:42 »

sziasztok!egy szerelö srác aki már hengerfejezett v6-ot azt mondta hogy a kiegyenlitö tartályt fullra kell tölteni és ha habzik és jön ki a a viz akkor hengerfejes ha stabilán megáll akkor nem és akkor a hibát máshol kell keresni.na most az én kocsim stabilan tartja a vizet probálgatják mennek vele kicserélték a gumicsövet meg a kiegyenlitö tartályt most még a tartály sapkát fogják kicserélni hátha ott is van valami hiba aztán feladják.a szerelö szerint kicsit se egyértelmü hogy hengerfejes lenne a kocsim mert semmi jele nincs.akkor mi a fene lehet már vele?miért jukadt ki a gumicsö?és ha mégis hengerfejes meddig lehet ezt igy használni?fölöslegesen nem szedetem szét a motort.ötletek?tippek?mi a francot csináljak?lassan már ott tartok hogy a szerelön töltöm ki a mérgemet amiröl nem is ö tehet.

Eddig sem volt kicsit sem egyértelmű hogy hengerfejes attól, hogy szétment az a *** cső... Nem kell ezen lovagolni. Kicseréled, tartálysapkát is aztán kalap kabát. Egyébként a csődurrogtatásig sokezer km-t lehet elmenni akár úgy, hogy közben cicceg ki a hengerfejnél.. Csak a legelőrehaladottabb állapotban nyomja tele gázzal a vízrendszert, úgyhogy az meg feltűnt volna neked ha évek óta hengerfejes lett volna. Ha a tartály nem forrtyog, a víz nem forr, hanghatás nincs, az olaj tiszta, akkor no para.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #523 Dátum: 2013.05.27 hétfő, 18:20:47 »

Eddig sem volt kicsit sem egyértelmű hogy hengerfejes attól, hogy szétment az a *** cső... Nem kell ezen lovagolni. Kicseréled, tartálysapkát is aztán kalap kabát. Egyébként a csődurrogtatásig sokezer km-t lehet elmenni akár úgy, hogy közben cicceg ki a hengerfejnél.. Csak a legelőrehaladottabb állapotban nyomja tele gázzal a vízrendszert, úgyhogy az meg feltűnt volna neked ha évek óta hengerfejes lett volna. Ha a tartály nem forrtyog, a víz nem forr, hanghatás nincs, az olaj tiszta, akkor no para.
na ja igazad van.csakhogy baromi nehéz volt ilyen csövet találnom és ha mégis megint eldurran mit csinálok?föleg hogy árulom a kocsit.azt se akarom hogy ha vki megveszi aztán meg jöjjön vissza panaszkodni hogy bexxxxrt a kocsi.és ha mégse megy el igy hogy menjek vele hosszabb távra?ha nincs meg az oka hogy miért volt?mindig attol rettegjek mikor lesz megint egy ilyen?a kocsim nem cicereg nem csinál semmi hengerfejre utalo dolgot itt mégis azt irták páran hogy valoszinüleg hengerfejes.mert akkor szokott ez történni.a szerelö szerint simán elöregedett.ez is lehet egy ok.ventilátor kapcsol idöben stb....tehát a kocsi mükszik.de csak bennem van a para.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.27 hétfő, 18:22:40 írta don80 » Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #524 Dátum: 2013.05.27 hétfő, 23:45:08 »

na ja igazad van.csakhogy baromi nehéz volt ilyen csövet találnom és ha mégis megint eldurran mit csinálok?föleg hogy árulom a kocsit.azt se akarom hogy ha vki megveszi aztán meg jöjjön vissza panaszkodni hogy bexxxxrt a kocsi.és ha mégse megy el igy hogy menjek vele hosszabb távra?ha nincs meg az oka hogy miért volt?mindig attol rettegjek mikor lesz megint egy ilyen?a kocsim nem cicereg nem csinál semmi hengerfejre utalo dolgot itt mégis azt irták páran hogy valoszinüleg hengerfejes.mert akkor szokott ez történni.a szerelö szerint simán elöregedett.ez is lehet egy ok.ventilátor kapcsol idöben stb....tehát a kocsi mükszik.de csak bennem van a para.
nem olvastam vissza, de tutira szerintem senki nem mondta, hogy hf-es a kocsid.
ha jól emléxem én is annyit mondtam, hogy a végső stádiumos hf-es szokta elküldeni a gázbefújástól ezt a csövet.
de ez, ahogy Dávid is írja elég hosszan tartó és észrevehető előjelekkel jár.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #525 Dátum: 2013.05.28 kedd, 08:41:49 »

Eddig sem volt kicsit sem egyértelmű hogy hengerfejes attól, hogy szétment az a *** cső... Nem kell ezen lovagolni. Kicseréled, tartálysapkát is aztán kalap kabát. Egyébként a csődurrogtatásig sokezer km-t lehet elmenni akár úgy, hogy közben cicceg ki a hengerfejnél.. Csak a legelőrehaladottabb állapotban nyomja tele gázzal a vízrendszert, úgyhogy az meg feltűnt volna neked ha évek óta hengerfejes lett volna. Ha a tartály nem forrtyog, a víz nem forr, hanghatás nincs, az olaj tiszta, akkor no para.

Az első kivastagított igaz. Csak azt ne felejtsd el, hogy Dunaújváros és Németország között sok ezer kilométer van. És az csak egy oda-vissza út. Ami neked 1-2-3 havi futásteljesítmény, az neki megvan 2 délután alatt. Ennek fényében ne nagyon bíztasd külföldi autópályázásra, amíg nem szerzett be legalább egy tartalék csövet és hozzá a leállósávon való csőcserélés tudományát .
Könnyű kalap-kabátozni, ha nem a te bőröd megy a vásárra miatta.    wave

A másodikat meg sem hallottam. Ha hengerfejes (a legkisebb mértékben is), akkor már a kezdetektől (az első hajszálrepedéstől a tömítésen) a vízrendszert fújják fel a hengerek. Máshova nem tudnak fújni, de ezt már annyiszor leírtuk, mutogattuk képen és te is tapasztaltad a sajátodon, amikor szétszedték (gondolom megnézted, hogy merre és hogyan égnek át a tömítések.).

Azt meg felejtsük már el, hogy olajat keresünk a hűtővízben. 60x leírtam már az elmúlt 4 évben, hogy ez a motor akkor sem dolgozik olajat a vízkörbe, ha minden hengerénél szétment a tömítés. Fizikailag nem tud, mert a legkisebb ellenállás felé mennek a gázok a hengerfejtömítésben, ami nem az olajkör hanem a vízkör felé van. Azt is leírtam 60x, hogy az olaj és a vízkört nem nyitja össze ez a V6 a legutolsó stádiumában sem, egyszerűen nem tudja, mert nem egymás mellett van a 2 kör. Pontosabban nem arra vannak egymás mellett, amerre a gáz átégeti a tömítést.
Ehhez kapcsolódóan azt is leírtam számtalanszor, hogy az a szerelő, aki ennél a V6-nál olajat keres a kiegyenlítő tartályban a hengerfejesség bizonyítékaként az nem ért ehhez a motorhoz. Lehet, hogy szerelt már párat, de érteni nem érti a miérteket.

A legutóbbi szakvéleménynek abban igaza van, hogy tud bugyogni a kiegyenlítőben a víz. Amikor már mind a 6 henger át van égve, akkor bizony bugyog, így:
http://youtu.be/Cc0ozB_xAIw

Viszont amíg csak az egyik hengersoron van baj (a hátsóval kezdődik, ezt is fogadjuk el kész tényként) addig a kiegyenlítő tartály biztonsági szelepe le tudja kezelni a nyomásingadozást. Amikor már nem tudja, akkor jön a polip hasadás a "hegesztés" mentén. Itt járunk most, ha jól értem.

Anno én is a végletekig reménykedtem, hogy nem hengerfejes, meg hogy a cső fáradt el és biztos ezer más oka is lehet. Aztán egyik reggel beláttam, hogy nekem is és az autónak is jobb lesz, ha szembesülök a tényekkel. Utánaolvastam Talkford.com-on a témának, szétszedtem az enyémet, megnéztem, hogy mi micsoda és miért van igazuk az angol márkatársaknak. Tanultam belőle sokat. Írtam belőle egy cikket is anno 2010-ben, de nem publikáltam. Azért nem, mert itt valamiért senki nem volt hajlandó szembenézni ennek a motornak a jellegével és senki sem volt hajlandó elhinni amiket írok. Így arra gondoltam, hogy ha itthon mindenki ennyire jól vágja a témát és pozitív gondolkodással el tudja hessegetni a hengerfejességet, akkor nincs is szükség ilyen cikkre.

Ellenben rengetegszer leírtam, hogy mi miért és hogyan van ennél a V6-nál. Kereshető ezen a fórumon MK2 topicokban. Ahogy az is kereshető, hogy a figyelemfelhívást követően rendre beindult a "nemhengerfejesez" és a "szerelőmnemlátolajatavízben-nemlehethengerfejes" illetve a "csakacsővoltszarsemmibajaahengerfejnek" mantra.
Emellett azt is sikerült párszor megemlítenem, hogy a magyar piacon a V6 Mondeok jelentős hányada azért eladó, mert kezdődő, vagy komoly hengerfejes. Tetszik-nem tetszik, ez van. szomoru1

A cicergésről még annyit leírnék (még soha nem volt róla szó, azért), hogy az MKI-esemen nem cicergett, egyszerűen csődurrantással nyitott. Akkoriban heti szinten mentem 2x2400km-ert vele autópályán egyhuzamban. Ideje nem volt elkezdeni ciceregni a hátsó hengersornak. Mire hazaértem vele már durrantotta a csövet. Utána (csőcsere után) héten kezdett el először ciceregni a hátsó hengersor. Mire megvolt a következő forduló, már bugyogtatta a vizet és az első sor is cicergett. Akkor nem vártam meg a következő csődurranást, eladtam előtte. eplus2
Rá 2 napra durrant el a cserélt cső az új tulajnál. Az a cső zsír új volt, így nem merném kijelenteni, hogy anyagfáradt lehetett.

MK2-esnél nagyjából 18e km telt el a hátsó hengersor első cicergése és a csődurranás között. A csődurranást 1-2 héttel követte a bugyogás. Ezt az autót csak városban használtam és néha 70 km autópályázásra.

Ezt csak azért írom le, hogy látszódjon milyen eltérések lehetnek a használat jellegének függvényében. 

Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #526 Dátum: 2013.05.28 kedd, 08:43:48 »

nem olvastam vissza, de tutira szerintem senki nem mondta, hogy hf-es a kocsid.
ha jól emléxem én is annyit mondtam, hogy a végső stádiumos hf-es szokta elküldeni a gázbefújástól ezt a csövet.
de ez, ahogy Dávid is írja elég hosszan tartó és észrevehető előjelekkel jár.

Én mondtam. Elnézést kérek, ha valaki miattam álmodik rosszakat esténként, de van már annyi V6 szerelési, hengerfejezési és használati tapasztalat a hátam mögött (pont 7 év), hogy le merjek ilyeneket írni kijelentő módban.

Én kérek elnézést, nekem kellemetlen. eplus2
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #527 Dátum: 2013.05.28 kedd, 11:11:02 »

Én kérek elnézést, nekem kellemetlen. eplus2
szerintem nem neked, hanem mindenki másnak Cheesy
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #528 Dátum: 2013.05.28 kedd, 11:35:26 »

Eddig sem volt kicsit sem egyértelmű hogy hengerfejes attól, hogy szétment az a *** cső... Nem kell ezen lovagolni. Kicseréled, tartálysapkát is aztán kalap kabát. Egyébként a csődurrogtatásig sokezer km-t lehet elmenni akár úgy, hogy közben cicceg ki a hengerfejnél.. Csak a legelőrehaladottabb állapotban nyomja tele gázzal a vízrendszert, úgyhogy az meg feltűnt volna neked ha évek óta hengerfejes lett volna. Ha a tartály nem forrtyog, a víz nem forr, hanghatás nincs, az olaj tiszta, akkor no para.

Erre még akartam írni egy röpke észrevételt. Járt nálam tavaly ősszel. Akkor már cicergett az MK2 V6 rendesen. Mégsem tűnt fel neki, hogy ez egy rendellenes hang és hogy hengerfejes, a szerelője a "nincs olaj a vízben" mantrával megnyugtatta.

Azóta gondolom figyeli ezt a hangot. Abban biztos vagyok, hogy nem vette volna meg, ha tudja, hogy hengerfejes az MKIII. Abban viszont már nem vagyok biztos, hogy észrevehette a "több éve húzódó" tüneteket. Márcsak azért sem, mert alig bő fél éve van nála az MKIII V6. Wink
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #529 Dátum: 2013.05.28 kedd, 13:08:11 »

Az első kivastagított igaz. Csak azt ne felejtsd el, hogy Dunaújváros és Németország között sok ezer kilométer van. És az csak egy oda-vissza út. Ami neked 1-2-3 havi futásteljesítmény, az neki megvan 2 délután alatt. Ennek fényében ne nagyon bíztasd külföldi autópályázásra, amíg nem szerzett be legalább egy tartalék csövet és hozzá a leállósávon való csőcserélés tudományát .
Könnyű kalap-kabátozni, ha nem a te bőröd megy a vásárra miatta.    wave

A másodikat meg sem hallottam. Ha hengerfejes (a legkisebb mértékben is), akkor már a kezdetektől (az első hajszálrepedéstől a tömítésen) a vízrendszert fújják fel a hengerek. Máshova nem tudnak fújni, de ezt már annyiszor leírtuk, mutogattuk képen és te is tapasztaltad a sajátodon, amikor szétszedték (gondolom megnézted, hogy merre és hogyan égnek át a tömítések.).

Azt meg felejtsük már el, hogy olajat keresünk a hűtővízben. 60x leírtam már az elmúlt 4 évben, hogy ez a motor akkor sem dolgozik olajat a vízkörbe, ha minden hengerénél szétment a tömítés. Fizikailag nem tud, mert a legkisebb ellenállás felé mennek a gázok a hengerfejtömítésben, ami nem az olajkör hanem a vízkör felé van. Azt is leírtam 60x, hogy az olaj és a vízkört nem nyitja össze ez a V6 a legutolsó stádiumában sem, egyszerűen nem tudja, mert nem egymás mellett van a 2 kör. Pontosabban nem arra vannak egymás mellett, amerre a gáz átégeti a tömítést.
Ehhez kapcsolódóan azt is leírtam számtalanszor, hogy az a szerelő, aki ennél a V6-nál olajat keres a kiegyenlítő tartályban a hengerfejesség bizonyítékaként az nem ért ehhez a motorhoz. Lehet, hogy szerelt már párat, de érteni nem érti a miérteket.

A legutóbbi szakvéleménynek abban igaza van, hogy tud bugyogni a kiegyenlítőben a víz. Amikor már mind a 6 henger át van égve, akkor bizony bugyog, így:
http://youtu.be/Cc0ozB_xAIw

Viszont amíg csak az egyik hengersoron van baj (a hátsóval kezdődik, ezt is fogadjuk el kész tényként) addig a kiegyenlítő tartály biztonsági szelepe le tudja kezelni a nyomásingadozást. Amikor már nem tudja, akkor jön a polip hasadás a "hegesztés" mentén. Itt járunk most, ha jól értem.

Anno én is a végletekig reménykedtem, hogy nem hengerfejes, meg hogy a cső fáradt el és biztos ezer más oka is lehet. Aztán egyik reggel beláttam, hogy nekem is és az autónak is jobb lesz, ha szembesülök a tényekkel. Utánaolvastam Talkford.com-on a témának, szétszedtem az enyémet, megnéztem, hogy mi micsoda és miért van igazuk az angol márkatársaknak. Tanultam belőle sokat. Írtam belőle egy cikket is anno 2010-ben, de nem publikáltam. Azért nem, mert itt valamiért senki nem volt hajlandó szembenézni ennek a motornak a jellegével és senki sem volt hajlandó elhinni amiket írok. Így arra gondoltam, hogy ha itthon mindenki ennyire jól vágja a témát és pozitív gondolkodással el tudja hessegetni a hengerfejességet, akkor nincs is szükség ilyen cikkre.

Ellenben rengetegszer leírtam, hogy mi miért és hogyan van ennél a V6-nál. Kereshető ezen a fórumon MK2 topicokban. Ahogy az is kereshető, hogy a figyelemfelhívást követően rendre beindult a "nemhengerfejesez" és a "szerelőmnemlátolajatavízben-nemlehethengerfejes" illetve a "csakacsővoltszarsemmibajaahengerfejnek" mantra.
Emellett azt is sikerült párszor megemlítenem, hogy a magyar piacon a V6 Mondeok jelentős hányada azért eladó, mert kezdődő, vagy komoly hengerfejes. Tetszik-nem tetszik, ez van. szomoru1

A cicergésről még annyit leírnék (még soha nem volt róla szó, azért), hogy az MKI-esemen nem cicergett, egyszerűen csődurrantással nyitott. Akkoriban heti szinten mentem 2x2400km-ert vele autópályán egyhuzamban. Ideje nem volt elkezdeni ciceregni a hátsó hengersornak. Mire hazaértem vele már durrantotta a csövet. Utána (csőcsere után) héten kezdett el először ciceregni a hátsó hengersor. Mire megvolt a következő forduló, már bugyogtatta a vizet és az első sor is cicergett. Akkor nem vártam meg a következő csődurranást, eladtam előtte. eplus2
Rá 2 napra durrant el a cserélt cső az új tulajnál. Az a cső zsír új volt, így nem merném kijelenteni, hogy anyagfáradt lehetett.

MK2-esnél nagyjából 18e km telt el a hátsó hengersor első cicergése és a csődurranás között. A csődurranást 1-2 héttel követte a bugyogás. Ezt az autót csak városban használtam és néha 70 km autópályázásra.

Ezt csak azért írom le, hogy látszódjon milyen eltérések lehetnek a használat jellegének függvényében. 



Bocs a láma kérdésért, de itt nem mutatkozik az az egyik tipikusnak mondható hengerfejes "jel", hogy a motorolaj beöntő sapkán "túrós trutyi" lecsapódás látható, mint egyéb benzines motoroknál?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #530 Dátum: 2013.05.28 kedd, 13:13:24 »

Bocs a láma kérdésért, de itt nem mutatkozik az az egyik tipikusnak mondható hengerfejes "jel", hogy a motorolaj beöntő sapkán "túrós trutyi" lecsapódás látható, mint egyéb benzines motoroknál?

Ez ugyanaz, mint az olaj a vízben, csak ez víz az olajban  vigyor3
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #531 Dátum: 2013.05.28 kedd, 13:51:37 »

Bocs a láma kérdésért, de itt nem mutatkozik az az egyik tipikusnak mondható hengerfejes "jel", hogy a motorolaj beöntő sapkán "túrós trutyi" lecsapódás látható, mint egyéb benzines motoroknál?

Nem, itt olyan nincsen. Ahhoz víz kellene az olajban, ami itt fizikailag nagyon körülményes lenne.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #532 Dátum: 2013.05.28 kedd, 13:51:56 »

Ez ugyanaz, mint az olaj a vízben, csak ez víz az olajban  vigyor3

Pontosan. Wink
Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #533 Dátum: 2013.05.28 kedd, 16:07:40 »

Az első kivastagított igaz. Csak azt ne felejtsd el, hogy Dunaújváros és Németország között sok ezer kilométer van. És az csak egy oda-vissza út. Ami neked 1-2-3 havi futásteljesítmény, az neki megvan 2 délután alatt. Ennek fényében ne nagyon bíztasd külföldi autópályázásra, amíg nem szerzett be legalább egy tartalék csövet és hozzá a leállósávon való csőcserélés tudományát .
Könnyű kalap-kabátozni, ha nem a te bőröd megy a vásárra miatta.    wave

A másodikat meg sem hallottam. Ha hengerfejes (a legkisebb mértékben is), akkor már a kezdetektől (az első hajszálrepedéstől a tömítésen) a vízrendszert fújják fel a hengerek. Máshova nem tudnak fújni, de ezt már annyiszor leírtuk, mutogattuk képen és te is tapasztaltad a sajátodon, amikor szétszedték (gondolom megnézted, hogy merre és hogyan égnek át a tömítések.).

Azt meg felejtsük már el, hogy olajat keresünk a hűtővízben. 60x leírtam már az elmúlt 4 évben, hogy ez a motor akkor sem dolgozik olajat a vízkörbe, ha minden hengerénél szétment a tömítés. Fizikailag nem tud, mert a legkisebb ellenállás felé mennek a gázok a hengerfejtömítésben, ami nem az olajkör hanem a vízkör felé van. Azt is leírtam 60x, hogy az olaj és a vízkört nem nyitja össze ez a V6 a legutolsó stádiumában sem, egyszerűen nem tudja, mert nem egymás mellett van a 2 kör. Pontosabban nem arra vannak egymás mellett, amerre a gáz átégeti a tömítést.
Ehhez kapcsolódóan azt is leírtam számtalanszor, hogy az a szerelő, aki ennél a V6-nál olajat keres a kiegyenlítő tartályban a hengerfejesség bizonyítékaként az nem ért ehhez a motorhoz. Lehet, hogy szerelt már párat, de érteni nem érti a miérteket.

A legutóbbi szakvéleménynek abban igaza van, hogy tud bugyogni a kiegyenlítőben a víz. Amikor már mind a 6 henger át van égve, akkor bizony bugyog, így:
http://youtu.be/Cc0ozB_xAIw

Viszont amíg csak az egyik hengersoron van baj (a hátsóval kezdődik, ezt is fogadjuk el kész tényként) addig a kiegyenlítő tartály biztonsági szelepe le tudja kezelni a nyomásingadozást. Amikor már nem tudja, akkor jön a polip hasadás a "hegesztés" mentén. Itt járunk most, ha jól értem.

Anno én is a végletekig reménykedtem, hogy nem hengerfejes, meg hogy a cső fáradt el és biztos ezer más oka is lehet. Aztán egyik reggel beláttam, hogy nekem is és az autónak is jobb lesz, ha szembesülök a tényekkel. Utánaolvastam Talkford.com-on a témának, szétszedtem az enyémet, megnéztem, hogy mi micsoda és miért van igazuk az angol márkatársaknak. Tanultam belőle sokat. Írtam belőle egy cikket is anno 2010-ben, de nem publikáltam. Azért nem, mert itt valamiért senki nem volt hajlandó szembenézni ennek a motornak a jellegével és senki sem volt hajlandó elhinni amiket írok. Így arra gondoltam, hogy ha itthon mindenki ennyire jól vágja a témát és pozitív gondolkodással el tudja hessegetni a hengerfejességet, akkor nincs is szükség ilyen cikkre.

Ellenben rengetegszer leírtam, hogy mi miért és hogyan van ennél a V6-nál. Kereshető ezen a fórumon MK2 topicokban. Ahogy az is kereshető, hogy a figyelemfelhívást követően rendre beindult a "nemhengerfejesez" és a "szerelőmnemlátolajatavízben-nemlehethengerfejes" illetve a "csakacsővoltszarsemmibajaahengerfejnek" mantra.
Emellett azt is sikerült párszor megemlítenem, hogy a magyar piacon a V6 Mondeok jelentős hányada azért eladó, mert kezdődő, vagy komoly hengerfejes. Tetszik-nem tetszik, ez van. szomoru1

A cicergésről még annyit leírnék (még soha nem volt róla szó, azért), hogy az MKI-esemen nem cicergett, egyszerűen csődurrantással nyitott. Akkoriban heti szinten mentem 2x2400km-ert vele autópályán egyhuzamban. Ideje nem volt elkezdeni ciceregni a hátsó hengersornak. Mire hazaértem vele már durrantotta a csövet. Utána (csőcsere után) héten kezdett el először ciceregni a hátsó hengersor. Mire megvolt a következő forduló, már bugyogtatta a vizet és az első sor is cicergett. Akkor nem vártam meg a következő csődurranást, eladtam előtte. eplus2
Rá 2 napra durrant el a cserélt cső az új tulajnál. Az a cső zsír új volt, így nem merném kijelenteni, hogy anyagfáradt lehetett.

MK2-esnél nagyjából 18e km telt el a hátsó hengersor első cicergése és a csődurranás között. A csődurranást 1-2 héttel követte a bugyogás. Ezt az autót csak városban használtam és néha 70 km autópályázásra.

Ezt csak azért írom le, hogy látszódjon milyen eltérések lehetnek a használat jellegének függvényében.  akkor jön a polip hasadás a "hegesztés" mentén/gondolom nem csak ott mert az enyém nem ott repedt meg.bár gondolom ennek nincs jelentösége.


Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #534 Dátum: 2013.05.28 kedd, 16:18:40 »

Az első kivastagított igaz. Csak azt ne felejtsd el, hogy Dunaújváros és Németország között sok ezer kilométer van. És az csak egy oda-vissza út. Ami neked 1-2-3 havi futásteljesítmény, az neki megvan 2 délután alatt. Ennek fényében ne nagyon bíztasd külföldi autópályázásra, amíg nem szerzett be legalább egy tartalék csövet és hozzá a leállósávon való csőcserélés tudományát .
Könnyű kalap-kabátozni, ha nem a te bőröd megy a vásárra miatta.    wave

A másodikat meg sem hallottam. Ha hengerfejes (a legkisebb mértékben is), akkor már a kezdetektől (az első hajszálrepedéstől a tömítésen) a vízrendszert fújják fel a hengerek. Máshova nem tudnak fújni, de ezt már annyiszor leírtuk, mutogattuk képen és te is tapasztaltad a sajátodon, amikor szétszedték (gondolom megnézted, hogy merre és hogyan égnek át a tömítések.).

Azt meg felejtsük már el, hogy olajat keresünk a hűtővízben. 60x leírtam már az elmúlt 4 évben, hogy ez a motor akkor sem dolgozik olajat a vízkörbe, ha minden hengerénél szétment a tömítés. Fizikailag nem tud, mert a legkisebb ellenállás felé mennek a gázok a hengerfejtömítésben, ami nem az olajkör hanem a vízkör felé van. Azt is leírtam 60x, hogy az olaj és a vízkört nem nyitja össze ez a V6 a legutolsó stádiumában sem, egyszerűen nem tudja, mert nem egymás mellett van a 2 kör. Pontosabban nem arra vannak egymás mellett, amerre a gáz átégeti a tömítést.
Ehhez kapcsolódóan azt is leírtam számtalanszor, hogy az a szerelő, aki ennél a V6-nál olajat keres a kiegyenlítő tartályban a hengerfejesség bizonyítékaként az nem ért ehhez a motorhoz. Lehet, hogy szerelt már párat, de érteni nem érti a miérteket.

A legutóbbi szakvéleménynek abban igaza van, hogy tud bugyogni a kiegyenlítőben a víz. Amikor már mind a 6 henger át van égve, akkor bizony bugyog, így:
http://youtu.be/Cc0ozB_xAIw

Viszont amíg csak az egyik hengersoron van baj (a hátsóval kezdődik, ezt is fogadjuk el kész tényként) addig a kiegyenlítő tartály biztonsági szelepe le tudja kezelni a nyomásingadozást. Amikor már nem tudja, akkor jön a polip hasadás a "hegesztés" mentén. Itt járunk most, ha jól értem.

Anno én is a végletekig reménykedtem, hogy nem hengerfejes, meg hogy a cső fáradt el és biztos ezer más oka is lehet. Aztán egyik reggel beláttam, hogy nekem is és az autónak is jobb lesz, ha szembesülök a tényekkel. Utánaolvastam Talkford.com-on a témának, szétszedtem az enyémet, megnéztem, hogy mi micsoda és miért van igazuk az angol márkatársaknak. Tanultam belőle sokat. Írtam belőle egy cikket is anno 2010-ben, de nem publikáltam. Azért nem, mert itt valamiért senki nem volt hajlandó szembenézni ennek a motornak a jellegével és senki sem volt hajlandó elhinni amiket írok. Így arra gondoltam, hogy ha itthon mindenki ennyire jól vágja a témát és pozitív gondolkodással el tudja hessegetni a hengerfejességet, akkor nincs is szükség ilyen cikkre.

Ellenben rengetegszer leírtam, hogy mi miért és hogyan van ennél a V6-nál. Kereshető ezen a fórumon MK2 topicokban. Ahogy az is kereshető, hogy a figyelemfelhívást követően rendre beindult a "nemhengerfejesez" és a "szerelőmnemlátolajatavízben-nemlehethengerfejes" illetve a "csakacsővoltszarsemmibajaahengerfejnek" mantra.
Emellett azt is sikerült párszor megemlítenem, hogy a magyar piacon a V6 Mondeok jelentős hányada azért eladó, mert kezdődő, vagy komoly hengerfejes. Tetszik-nem tetszik, ez van. szomoru1

A cicergésről még annyit leírnék (még soha nem volt róla szó, azért), hogy az MKI-esemen nem cicergett, egyszerűen csődurrantással nyitott. Akkoriban heti szinten mentem 2x2400km-ert vele autópályán egyhuzamban. Ideje nem volt elkezdeni ciceregni a hátsó hengersornak. Mire hazaértem vele már durrantotta a csövet. Utána (csőcsere után) héten kezdett el először ciceregni a hátsó hengersor. Mire megvolt a következő forduló, már bugyogtatta a vizet és az első sor is cicergett. Akkor nem vártam meg a következő csődurranást, eladtam előtte. eplus2
Rá 2 napra durrant el a cserélt cső az új tulajnál. Az a cső zsír új volt, így nem merném kijelenteni, hogy anyagfáradt lehetett.

MK2-esnél nagyjából 18e km telt el a hátsó hengersor első cicergése és a csődurranás között. A csődurranást 1-2 héttel követte a bugyogás. Ezt az autót csak városban használtam és néha 70 km autópályázásra.

Ezt csak azért írom le, hogy látszódjon milyen eltérések lehetnek a használat jellegének függvényében.  én ezt értem és tudomásul is vettem de arra adj választ hogy mi köze volt ennek a dolognak ahhoz hogy a vizpumpa szijfeszitö és a szij megfeküdt.és rá pár napra elment a fütésem.gondolom akkor már csordogált a viz.akárhogy is van ha hengerfejes ha nem elég érdekes hogy pont ez a dolog után indult el a lavina.a leiráod alapján azt vettem ki hogy a csöcsere és a kiegyenlitösapka cserével ismét megy pár ezer km-t.amig végleg meg nem fekszik.jól értettem?és most azért nem produkál hibát mert a csövet kicseréltettem.igy megint kapott egy kis idöt.ha tévedek javits ki.


Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
drof
Vendég
« Új hozzászólás #535 Dátum: 2013.05.28 kedd, 17:21:47 »



Azt nem én írtam, hanem Dávid.  Wink

Én amondó vagyok, hogy legyen nálad tartalék cső. A többit majd eldönti az idő.
Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #536 Dátum: 2013.05.28 kedd, 18:13:04 »

Azt nem én írtam, hanem Dávid.  Wink

Én amondó vagyok, hogy legyen nálad tartalék cső. A többit majd eldönti az idő.na jah.elvileg holnap már elhozhatom a kocsit és használhatom.aztán meg kiderül mi lesz.
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #537 Dátum: 2013.05.29 szerda, 07:43:58 »

szerintem meg pont azért durrantotta el a csövet, mert beszart a vízpumpád
ott csak kicseréltétek a feszítőt meg a szíjat és annyi, vagy le is lett szedve a pumpa?
mert ha nem, akkor azzal kellene kezdened a napot, mielőtt teljesen megfő a motor keringetés nélkül
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #538 Dátum: 2013.05.29 szerda, 08:09:30 »

szerintem meg pont azért durrantotta el a csövet, mert beszart a vízpumpád
ott csak kicseréltétek a feszítőt meg a szíjat és annyi, vagy le is lett szedve a pumpa?
mert ha nem, akkor azzal kellene kezdened a napot, mielőtt teljesen megfő a motor keringetés nélkül

Ezt a témát érdemes lenne jobban körbejárni.

Ha jól tudom 2000 végétől (MK2 legvége, MK3 eleje) már nem tettek be műanyag lamellás vízpumpát, csak fémet. Így azt kizárnám, hogy a lamellák olvadtak el, ahogy szoktak.
Mivel a feszítő meghalt (gondolom átugrott, ahogy szokott) valószínű, hogy kapott egy nagyobb rántást. Olyan nagyot nem is kell, kézzel át tudtam rántani kiakasztott állásba anno a pilis teraszon. hehe Szal ha ez a helyzet, akkor a vízpumpa csapágyazásánál lehet a bibi.

Ez magyarázatot adna a fűtés eltűnésére. A csődurranásra viszont nem feltétlenül. Azt tudtommal a nyomásnövekedés okozza. A keringés leállása (vagy volumencsökkenése) önmagában szerintem nem okoz akkora nyomásnövekedést.

Én biztosan azt csinálnám, hogy ha muszáj autópályáznom, akkor beszereznék egy tartalék csövet és vízpumpát. Ha sokat ment vele vízpumpa nélkül, akkor a hengerfejek annyira nem érezhették jól magukat. Bár az autópályás menetszél részben pótolja a vízpumpát és a hűtőt, de nem eléggé, szerintem.
 
Személy szerint nem merném kijelenteni biztosra, hogy a vízpumpa leállása és a csődurranás között közvetlen lenne a kapcsolat. Szerintem kell ott legyen egy harmadik - köztes - tényező is. Teszem azt a vízrendszerben már eleve nagyobb volt a nyomás a megengedhetőnél, amit a vízpumpa leállása - vagy volumencsökkenése - már annyival növelt, hogy nem bírta a cső.   

Egy dologról még nem esett szó. A nyomásellenőrzésről a kiegyenlítő tartályban. Hosszabb menet után melegen leállított motornál (ha megy a hűtőventillátor azt meg kell várni a leállítás előtt, mert olyankor 95-100 Celsius fölött is lehet a hűtővíz, ami szelepnyitáskor ki is lőhet a tartályból) meg kell figyelni, hogy mekkorát szusszan a kiegyenlítő tartály sapkája.
Egy kisebb szuszogás normális, annyi nyomás kell a rendszerben. Ha nagyobbat és hosszabban szuszog, akkor az két hibát jelezhet. Egyrészt a kupak nyomásszabályozó szelepének hibáját, amitől nem tudja leengedni a felesleges nyomást, másrészt a hengerfejek tömítés hibáját.

Szóval ha nagyot és hosszan szuszog kifelé a nyomás a sapka letekerésekor, akkor túl sok a nyomás a vízrendszerben, aminek vagy a sapka szelepe, vagy a hengerfejesség az okozója.

Egyet értek Yooccooval abban, hogy ha vízpumpa gond kísérte a csődurranást, akkor vízpumpa csere függetlenül az állapotától. Emlékeim szerint valami 11e forint Ebay-ről a fém lapátos pumpa tömítéssel együtt és 10 perc a cseréje amatőr műkedvelőknek.

http://www.ebay.co.uk/itm/WATER-PUMP-FORD-COUGAR-MONDEO-MK1-MK2-2-5-V6-24V-ST200-/310431196368?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item48472424d0
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #539 Dátum: 2013.05.29 szerda, 08:31:24 »

Ezt a témát érdemes lenne jobban körbejárni.

Ha jól tudom 2000 végétől (MK2 legvége, MK3 eleje) már nem tettek be műanyag lamellás vízpumpát, csak fémet. Így azt kizárnám, hogy a lamellák olvadtak el, ahogy szoktak.
Mivel a feszítő meghalt (gondolom átugrott, ahogy szokott) valószínű, hogy kapott egy nagyobb rántást. Olyan nagyot nem is kell, kézzel át tudtam rántani kiakasztott állásba anno a pilis teraszon. hehe Szal ha ez a helyzet, akkor a vízpumpa csapágyazásánál lehet a bibi.

Ez magyarázatot adna a fűtés eltűnésére. A csődurranásra viszont nem feltétlenül. Azt tudtommal a nyomásnövekedés okozza. A keringés leállása (vagy volumencsökkenése) önmagában szerintem nem okoz akkora nyomásnövekedést.
úgy van ahogy mondod, bár nem oknak gondoltam, valaminek az okozata a pumpa tönkremenetele is
illetőleg azt sem zárnám ki feltétlenül, hogy nem belevaló pumpa van benne, szerintem mindannyian láttunk már kereskedői "csodát"

ha meg nem akar várni, akkor a cromax sem sokkal drágább
https://cromax.hu/30000000-hutorendszer/30690000-vizpumpa/30690201-vizpumpa/6492-vizpumpa-ford-mondeo-1992-2007
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #540 Dátum: 2013.05.29 szerda, 18:49:27 »

Bontott V6 motort keresek !!!
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #541 Dátum: 2013.05.29 szerda, 18:49:58 »

szerintem meg pont azért durrantotta el a csövet, mert beszart a vízpumpád
ott csak kicseréltétek a feszítőt meg a szíjat és annyi, vagy le is lett szedve a pumpa?
mert ha nem, akkor azzal kellene kezdened a napot, mielőtt teljesen megfő a motor keringetés nélkül
nem szedték le.én cseréltem ki a feszitöt meg a szijat is.a pumpát nem.a srác aki hengerfejezett v6-ot szintén ezt mondta hogy azzal kell kezdeni.köszi szépen a tanácsot.ezek szerint rossz vizpumpával is elmegyeget az auto egy darabig?
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.29 szerda, 19:07:23 írta don80 » Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #542 Dátum: 2013.05.29 szerda, 18:55:17 »

úgy van ahogy mondod, bár nem oknak gondoltam, valaminek az okozata a pumpa tönkremenetele is
illetőleg azt sem zárnám ki feltétlenül, hogy nem belevaló pumpa van benne, szerintem mindannyian láttunk már kereskedői "csodát"

ha meg nem akar várni, akkor a cromax sem sokkal drágább
https://cromax.hu/30000000-hutorendszer/30690000-vizpumpa/30690201-vizpumpa/6492-vizpumpa-ford-mondeo-1992-2007
mi lehetne még más az oka?egy vizpumpának is van elhasználodási ideje.nem?vagy ennyire bonyolult ez a v6?ez az új szerelö szerint ha megfingott a vizpumpa az is okozhatta a csödurranást.inkább megveszem ezt a pumpát ezen már nem fog múlni semmi ha rossz ha nem.
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #543 Dátum: 2013.05.29 szerda, 18:58:59 »

Ezt a témát érdemes lenne jobban körbejárni.

Ha jól tudom 2000 végétől (MK2 legvége, MK3 eleje) már nem tettek be műanyag lamellás vízpumpát, csak fémet. Így azt kizárnám, hogy a lamellák olvadtak el, ahogy szoktak.
Mivel a feszítő meghalt (gondolom átugrott, ahogy szokott) valószínű, hogy kapott egy nagyobb rántást. Olyan nagyot nem is kell, kézzel át tudtam rántani kiakasztott állásba anno a pilis teraszon. hehe Szal ha ez a helyzet, akkor a vízpumpa csapágyazásánál lehet a bibi.

Ez magyarázatot adna a fűtés eltűnésére. A csődurranásra viszont nem feltétlenül. Azt tudtommal a nyomásnövekedés okozza. A keringés leállása (vagy volumencsökkenése) önmagában szerintem nem okoz akkora nyomásnövekedést.

Én biztosan azt csinálnám, hogy ha muszáj autópályáznom, akkor beszereznék egy tartalék csövet és vízpumpát. Ha sokat ment vele vízpumpa nélkül, akkor a hengerfejek annyira nem érezhették jól magukat. Bár az autópályás menetszél részben pótolja a vízpumpát és a hűtőt, de nem eléggé, szerintem.
 
Személy szerint nem merném kijelenteni biztosra, hogy a vízpumpa leállása és a csődurranás között közvetlen lenne a kapcsolat. Szerintem kell ott legyen egy harmadik - köztes - tényező is. Teszem azt a vízrendszerben már eleve nagyobb volt a nyomás a megengedhetőnél, amit a vízpumpa leállása - vagy volumencsökkenése - már annyival növelt, hogy nem bírta a cső.   

Egy dologról még nem esett szó. A nyomásellenőrzésről a kiegyenlítő tartályban. Hosszabb menet után melegen leállított motornál (ha megy a hűtőventillátor azt meg kell várni a leállítás előtt, mert olyankor 95-100 Celsius fölött is lehet a hűtővíz, ami szelepnyitáskor ki is lőhet a tartályból) meg kell figyelni, hogy mekkorát szusszan a kiegyenlítő tartály sapkája.
Egy kisebb szuszogás normális, annyi nyomás kell a rendszerben. Ha nagyobbat és hosszabban szuszog, akkor az két hibát jelezhet. Egyrészt a kupak nyomásszabályozó szelepének hibáját, amitől nem tudja leengedni a felesleges nyomást, másrészt a hengerfejek tömítés hibáját.

Szóval ha nagyot és hosszan szuszog kifelé a nyomás a sapka letekerésekor, akkor túl sok a nyomás a vízrendszerben, aminek vagy a sapka szelepe, vagy a hengerfejesség az okozója.

Egyet értek Yooccooval abban, hogy ha vízpumpa gond kísérte a csődurranást, akkor vízpumpa csere függetlenül az állapotától. Emlékeim szerint valami 11e forint Ebay-ről a fém lapátos pumpa tömítéssel együtt és 10 perc a cseréje amatőr műkedvelőknek.

http://www.ebay.co.uk/itm/WATER-PUMP-FORD-COUGAR-MONDEO-MK1-MK2-2-5-V6-24V-ST200-/310431196368?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item48472424d0
köszönöm a sok segitséget hasznos dolgokat irtatok.egyébként ma elhoztam a kocsit és mentem is vele.de a fütés még mindig nem mükszik.most már csak azt kérném hogy leirhatnád hogyan kell kicserélni ezt a vizpumpát mert akkor nekiállok én végülis ahogy te is mondtad elrontani én is eltudom.alá kell menni vagy felülröl hozzá lehet férni?mert azt se tudom hol találhato a vizpumpa.
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #544 Dátum: 2013.05.29 szerda, 19:07:56 »

köszönöm a sok segitséget hasznos dolgokat irtatok.egyébként ma elhoztam a kocsit és mentem is vele.de a fütés még mindig nem mükszik.most már csak azt kérném hogy leirhatnád hogyan kell kicserélni ezt a vizpumpát mert akkor nekiállok én végülis ahogy te is mondtad elrontani én is eltudom.alá kell menni vagy felülröl hozzá lehet férni?mert azt se tudom hol találhato a vizpumpa.

szia
a vízpumpa a 2 hengersor között van a váltó oldalán, pici ékszíj hajtja.
Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #545 Dátum: 2013.05.29 szerda, 19:12:38 »

szia
a vízpumpa a 2 hengersor között van a váltó oldalán, pici ékszíj hajtja.
kicsit részletesebben?ott ahol a vizpumpa szij is van?a müanyag boritás alatt?felülröl szerelhetö?
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #546 Dátum: 2013.05.29 szerda, 19:21:17 »

kicsit részletesebben?ott ahol a vizpumpa szij is van?a müanyag boritás alatt?felülröl szerelhetö?

leveszed a középső műanyag borítást és alatta valahol. Elviileg az egyik vezérműtengely végén van a szíjtárcsa, ami hajtja.
Le még nem kellett szednem, szóval részletesebben majd az okosok Smiley
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #547 Dátum: 2013.05.29 szerda, 19:23:35 »

szia
a vízpumpa a 2 hengersor között van a váltó oldalán, pici ékszíj hajtja.

Nem a két hengersor között van, hanem az első hengersor előtt a váltó felöli végénél.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #548 Dátum: 2013.05.29 szerda, 19:25:29 »

Nem a két hengersor között van, hanem az első hengersor előtt a váltó felöli végénél.

Köszi a kiigazítást  worship
Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #549 Dátum: 2013.05.29 szerda, 19:32:05 »

Nem a két hengersor között van, hanem az első hengersor előtt a váltó felöli végénél.
a duratec müanyag alatt van?
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
Oldalak: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 ... 75   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.