Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 03:08:02 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS  (Megtekintve 300569 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #300 Dátum: 2012.06.15 péntek, 13:16:05 »

Hát ráz is rendesen nyugi. :-)
én teljesen nyugodt vagyok, de ha 1mm lenne benne, mr szétverte volna az egész futóművet.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #301 Dátum: 2012.06.16 szombat, 00:24:22 »

azért azt látod, hogy a kettő között óriási különbség van...
igen, pont 0,9999mm Grin  vigyor3
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
zoller
Vendég
« Új hozzászólás #302 Dátum: 2012.07.03 kedd, 20:46:15 »

Üdv!

A megengedett kóválygása a tárcsának 0,1 (vagy 0,15 nem emlékszem) mm. 0,3-as kilengésnél már 60-70-nél ráz.
Nálam az okozott, ilyet, hogy az egyik fék nem fogott rendesen, a másik meg túl lett terhelve, elvetemedett. Esztergáltatni sajna nem érdemes, nem bírja sokáig.

Szemre ez a dolog nem mérhető, nemigen látszik a tárcsán sem. Viszont mérőóra nélkül is megállapítható, ha a kereket megforgatjuk, hallatszik, ahogy a tárca felváltva súrolja a két fékbetétet.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #303 Dátum: 2012.07.04 szerda, 16:50:15 »

Jo napot Mindenkinek!

Eloszor is elnezest a hosszu hallgatasert, de a sok munka miatt nem jutott ido a forumra.

Ugy tunik, hogy oromhirrol szamolhatok be, hala Kusti tanacsanak, eddig megoldodni latszik az allandoan razo fek problemaja. Kicsereltem a csapagyat is - egyuttal uj tarcsa es betet is kerult fel - es egyelore tokeletesen szuperal a keszulek. Mentem is vele elegendo km-t, majdnem a duplajat annak a tavnak, ami utan eddig razni kezdett es tunetmentes a paripa.

Szoval meg egyszer koszonet Kustinak a tanacsert.

Udv

Csocso
Nagyon szivesen, örülök, hogy megoldódott a rázó fékproblémád, használd egészséggel.
Üdv. Kusti
Naplózva
szilut
Vendég
« Új hozzászólás #304 Dátum: 2012.07.06 péntek, 17:33:18 »

Sziasztok segítség kellene 93-as 1.6 16v mondim hátsó fékei abszolult nem fognak szétszedtem a pofák még jók munkahenger abszolut nem mozdul meg állítólag van valami fék erő szabályzó benne de én nem találtam semmit lehet hogy a főfék munkahengerem rossz vagy el van tömődve nem tudom de ha valaki esetleg tud valami segítséget írjon mert fontos lenne köszi!
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #305 Dátum: 2012.07.06 péntek, 22:56:23 »

Sziasztok segítség kellene 93-as 1.6 16v mondim hátsó fékei abszolult nem fognak szétszedtem a pofák még jók munkahenger abszolut nem mozdul meg állítólag van valami fék erő szabályzó benne de én nem találtam semmit lehet hogy a főfék munkahengerem rossz vagy el van tömődve nem tudom de ha valaki esetleg tud valami segítséget írjon mert fontos lenne köszi!
Ha a fékpedál nyomkodásának hatására az első fékek fognak, a hátsón pedig a munkahengerek sem mozdulnak, akkor szerintem érdemes lenne a munkahengereket kicserélni újakra, és légtelenítést is végezni utána, esetleg a teljes rendszerben a fékfolyadékot lecserélni.
Naplózva
szilut
Vendég
« Új hozzászólás #306 Dátum: 2012.07.06 péntek, 23:06:10 »

Köszi sikerült már a helyzet még a légtelenítés maradt holnapra!A hátsó munkahengerek voltak elrohadva!
Naplózva
szilut
Vendég
« Új hozzászólás #307 Dátum: 2012.07.07 szombat, 10:30:59 »

Sikerült a fék szerviz de most olyan hibát tapasztaltam hogy van mikor kis fékezésnél az összes fék elég erősen befog utána megállok rápumpálok a fékre és hirtelen kiengednek mi lehet a hiba oka?
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #308 Dátum: 2012.07.07 szombat, 10:52:06 »

Sikerült a fék szerviz de most olyan hibát tapasztaltam hogy van mikor kis fékezésnél az összes fék elég erősen befog utána megállok rápumpálok a fékre és hirtelen kiengednek mi lehet a hiba oka?
A főfékhengerben eltömődött a kiegyenlítő furat.:-tisztisd meg a főfékhengert vagy ha rossz akkor csere
A működtető rudazat és a főfékhenger dugattyúja között túl kicsi a hézag.:-ellenőrizd a hézagot
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
szilut
Vendég
« Új hozzászólás #309 Dátum: 2012.07.07 szombat, 11:18:50 »

A főfékhengerben eltömődött a kiegyenlítő furat.:-tisztisd meg a főfékhengert vagy ha rossz akkor csere
A működtető rudazat és a főfékhenger dugattyúja között túl kicsi a hézag.:-ellenőrizd a hézagot

tegnap lett teljesen felújítva a főfékhenger furatok kitakarítva!
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #310 Dátum: 2012.07.07 szombat, 11:22:00 »

tegnap lett teljesen felújítva a főfékhenger furatok kitakarítva!
akkor a hézagolás
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #311 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 12:25:52 »

Így néz ki a féktárcsám belső oldala:






Így pedig a külső:



Mind a két keréknél ilyen.
Valószínűleg el van vetemedve, mert egyszer megégettem hegyről lefelé menet, és ráz is 50km/ó feletti fékezéskor, csak azt nem értem miért nem egyforma a belső és a külső oldal kinézete. fejvakaras



« Utoljára szerkesztve: 2012.07.09 hétfő, 12:39:01 írta Csimbió » Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #312 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 21:39:31 »

Így néz ki a féktárcsám belső oldala:

Mind a két keréknél ilyen.
Valószínűleg el van vetemedve, mert egyszer megégettem hegyről lefelé menet, és ráz is 50km/ó feletti fékezéskor, csak azt nem értem miért nem egyforma a belső és a külső oldal kinézete. fejvakaras


Rosszul koptak be a pofák. Elsőre. De lehet, hogy a nyergek dugattyúi fáradtak el és belülről nem préselnek olyan jól...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #313 Dátum: 2012.07.10 kedd, 16:52:53 »

Rosszul koptak be a pofák. Elsőre. De lehet, hogy a nyergek dugattyúi fáradtak el és belülről nem préselnek olyan jól...

Köszi.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #314 Dátum: 2012.07.10 kedd, 19:40:43 »

Köszi.
Sajnos többet nem tudok segíteni... Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #315 Dátum: 2012.07.10 kedd, 20:54:01 »

Így néz ki a féktárcsám belső oldala:






Így pedig a külső:



Mind a két keréknél ilyen.
Valószínűleg el van vetemedve, mert egyszer megégettem hegyről lefelé menet, és ráz is 50km/ó feletti fékezéskor, csak azt nem értem miért nem egyforma a belső és a külső oldal kinézete. fejvakaras




Szia!
Irtad, hogy egyszer megégetted a féket, szóval a belső betétek elégtek a szélei körben elporladnak, olyan mintha ott el sem érné a tárcsát. Ez azért csak belül ilyen mert a dugattyú a belső betétet nyomja és ezek már akkor is fognak, amikor a külsők még hozzá sem érnek a tárcsához, ez az uszó nyergek hátránya, ezt úgy próbálják a gyárak kiküszöbölni, hogy a hütött tárcsák belső oldalon levő fele vastagabb. Normál fékezésnél jól működik, de túlterhelésnél, túlzott igénybevételnél ez a következmény. wave
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #316 Dátum: 2012.07.11 szerda, 11:14:29 »

Szia!
Irtad, hogy egyszer megégetted a féket, szóval a belső betétek elégtek a szélei körben elporladnak, olyan mintha ott el sem érné a tárcsát. Ez azért csak belül ilyen mert a dugattyú a belső betétet nyomja és ezek már akkor is fognak, amikor a külsők még hozzá sem érnek a tárcsához, ez az uszó nyergek hátránya, ezt úgy próbálják a gyárak kiküszöbölni, hogy a hütött tárcsák belső oldalon levő fele vastagabb. Normál fékezésnél jól működik, de túlterhelésnél, túlzott igénybevételnél ez a következmény. wave

Köszi. Tehát akkor lehet, hogy a tárcsa belső oldala nagyobb hőterhelést kap, mint a külső, és ezért lehet, hogy csak a tárcsa belső fele vetemedett el, a külső nem? Ahogy tapogattam a belső oldalt, úgy éreztem, hogy a fényes résznél magasabb, a nem fényesnél mélyebb, de nem biztos, csak így emlékszem.

Az mkI gyári tárcsái hűtöttek? Lehet hozzá venni hűtöttet is, és nem hűtöttet is?

Ha körbe forgatom a kereket a felni kerületét tekintve kb 10centis szakaszon hallom a betét súrlódását. Ez a vetemedés miatt lehet, vagy más?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #317 Dátum: 2012.07.11 szerda, 13:19:05 »

Köszi. Tehát akkor lehet, hogy a tárcsa belső oldala nagyobb hőterhelést kap, mint a külső, és ezért lehet, hogy csak a tárcsa belső fele vetemedett el, a külső nem? Ahogy tapogattam a belső oldalt, úgy éreztem, hogy a fényes résznél magasabb, a nem fényesnél mélyebb, de nem biztos, csak így emlékszem.

Az mkI gyári tárcsái hűtöttek? Lehet hozzá venni hűtöttet is, és nem hűtöttet is?

Ha körbe forgatom a kereket a felni kerületét tekintve kb 10centis szakaszon hallom a betét súrlódását. Ez a vetemedés miatt lehet, vagy más?

Szia! Igen, de mint írtam, normál használatnál nem idéz elő ilyen különbséget a tárcsa két oldala közt! Nálad a megégés, túlhevítés miatt járt így! Az MK I gyári tárcsái is hűtöttek és szerintem csak hűtött van hozzá. Igen  a vetemedés miatt lehet, indikátor órával megkellene mérni a tárcsát, hogy mekkorát üt.
 wave
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #318 Dátum: 2012.07.11 szerda, 14:32:27 »

Az MK I gyári tárcsái is hűtöttek és szerintem csak hűtött van hozzá.
 wave

Először arra gondoltam, hogy folyadék kering a tárcsák belsejében, most meg rájöttem, hogy a hűtőbordák hűtik. Ha jól tévedek.  smile

Azt olvastam valahol, ha megég a tárcsa és a betét, úgy megkeményedik a betét, hogy nem a tárcsa koptatja a betétet, hanem a betét kezdi koptatni a tárcsát.
De ahogy elnézem a tárcsám belső oldalát, nálam nem így lehet, mert akkor már szép simára koptatta volna a betét a tárcsát.
A betétem így nem tudom megsasolni, majd ha kikerül a helyéről. integet2
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #319 Dátum: 2012.07.11 szerda, 15:49:51 »

Először arra gondoltam, hogy folyadék kering a tárcsák belsejében, most meg rájöttem, hogy a hűtőbordák hűtik. Ha jól tévedek.  smile

Azt olvastam valahol, ha megég a tárcsa és a betét, úgy megkeményedik a betét, hogy nem a tárcsa koptatja a betétet, hanem a betét kezdi koptatni a tárcsát.
De ahogy elnézem a tárcsám belső oldalát, nálam nem így lehet, mert akkor már szép simára koptatta volna a betét a tárcsát.
A betétem így nem tudom megsasolni, majd ha kikerül a helyéről. integet2
Jól tévedsz! A betét szétrepedezik és szétmállik, ha elégett, magyarul, ha kiveszed majd, akkor szinte a kezeddel letudod morzsolni az elégett részt, de ha megkaparod valami fémmel pl egy lakáskulccsal akkor azzal simán tudsz lekaparni belőle. wave
Naplózva
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #320 Dátum: 2012.07.14 szombat, 19:45:30 »

üdv, csak infoként írom le friss féktörténetem:
"rutinvizsgálaton" / mennénk majd nyarani, átnézettem a kocsit / kiderült, hogy a két hátsó keréken nem egyforma a fékhatás. Annyira, hogy közelítette az eltérés a 25%-ot oly módon, hogy a jobb hátsó volt a "gyengébb".
Megkezdődött a nagy művelet, szépen haladva az egyszerűtől a drágább felé.
Fékbetétek OK
Fékmunkahengerek, a jobb hátsó mintha szorulna kicsit. Mivel tán 2eFt/db és 19 éves a munkahenger, csere lett, párban.
Újra mérés, hát maradt a különbség, tök kicsit csökkent, pár %-ot...  szomoru1
Nosza, cseréljük ki a fékcsövet, a "gumisat". Ezt is párban. 2eFt.
Különbség maradt, így jött a félsz, hogy a főfékmunkahengerrel lesz a gond, 20eFt.
A csere előtt jött a "sugallat", hogy nézzük meg a fékerőhatárolókat is. Ez egy olyan ujjnyi akármicsoda. 1500N-nál korlátozza a fékerőt - nemtom, mér pont ennél az értéknél  vigyor3
És jött a nagy megoldás, amely szerint nem is a jobb hátsó fékerő volt a gyenge, hanem a bal hátsó határoló volt bexarva és vagy 2000N érte azt a részt. Azt mondták, maga ez az érték nem gáz, tehát nem nyomja szét a fékrendszert a "többlet", "csak" az eltérés marad a két kerék között, ami természetesen nagyon nem OK.
Most a két hátsó kerék cövek 1500N-al fékez, minden faxa és van pár vadiúj cucc is a 19. évet nyűvő autónkban  nyes
Naplózva

MKI 2.0i
szepesim
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #321 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 22:02:22 »

Sziasztok!
A következő problémába futottam. A jobb hátsó kereket felemelve kiengedett kézifékkel alig tudom megforgatni, de ha a kézifékbowdent megmozgatom ott ahol bemegy a fékbe akkor kienged a fék és könnyedén forog a kerék. Az autó 93-as dobfékes kombi. Előre is köszi a segítséget!
Naplózva

MK l Mondeo 2.0 kombi
Csocso
Vendég
« Új hozzászólás #322 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 11:46:31 »

Sziasztok!
A következő problémába futottam. A jobb hátsó kereket felemelve kiengedett kézifékkel alig tudom megforgatni, de ha a kézifékbowdent megmozgatom ott ahol bemegy a fékbe akkor kienged a fék és könnyedén forog a kerék. Az autó 93-as dobfékes kombi. Előre is köszi a segítséget!

Szia,

kezifek bowden?
Naplózva
Turbo
Vendég
« Új hozzászólás #323 Dátum: 2012.09.11 kedd, 10:13:11 »

Sziasztok!

Előre is elnézést, kicsit hosszú lesz. Szóval MKI 2.0 16V kombim van. A korábban jó fékek elkezdtek kevésbé fogni, nagy sebességnél erősen rázni a kormányt. Kis sebességnél, mikor lassítottam a lámpánál akkor olyan fog-nemfog-fog érzés volt, egyenletes fékerőnél. A tárcsák és a betétek sem voltak kopottak, kb. 70%-os volt a tárcsa és 50%-os a betét. Első körben felszabályoztattam a tárcsát, nem lett jobb, sőt... Aztán teljes féktárcsa, fékbetét csere (a hátsó dobban is) újra, plusz a futóműben lógó szillentek cseréje, futómű beállítás. Ezután a rázkódás majdnem teljesen megszűnt, csak nagy sebességnél érződik egy kicsit. Viszont a fékhatás sokkal rosszabb, mint korábban volt, és ami rettentően idegesít, erőteljes fékezéskor csikorog a fék. Mindez vadi új tárcsa+betéttel.  falbav Na itt lett elegem az egészből, a kérdésem az lenne, hogy be lehet-e szerezni nagyobb, hűtött tárcsákat, nagyobb nyerget előre, ami rá is megy, és tárcsaféket a hátsó dob helyett, ami szintén könnyen beépíthető? Ha igen, hol, merre keresgéljek?

Üdv
Turbo
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #324 Dátum: 2012.09.11 kedd, 10:22:42 »

...
Viszont a fékhatás sokkal rosszabb, mint korábban volt, és ami rettentően idegesít, erőteljes fékezéskor csikorog a fék. Mindez vadi új tárcsa+betéttel.  falbav Na itt lett elegem az egészből, a kérdésem az lenne, hogy be lehet-e szerezni nagyobb, hűtött tárcsákat, nagyobb nyerget előre, ami rá is megy, és tárcsaféket a hátsó dob helyett, ami szintén könnyen beépíthető? Ha igen, hol, merre keresgéljek?
Szia!

Ismereteim szerint a csikorgás függhet a tárcsa és betét minőségétől/márkájától. Még az is lehet, hogy idővel megszűnik.
Kerékcsapágyad milyen állapotban van? Gondolom az nem lett cserélve. Ellenőrizve volt szilentezéskor?

Tudni kéne, hogy jelenleg mekkora a tárcsád elöl, aztán tudunk érdemben arról nyilatkozni, hogy van-e nagyobb.

Hátsó tárcsásítás ügyében pedig nézelődj/érdeklődj a Keres-Kínál topikban, autóbontósok szoktak árulni komplett tárcsaszettet hátra. Nem egy nagy ördöngösség cserélni, ha szoktál szerelgetni. (Gumi fékcsövet mindenesetre inkább újat vegyél.)
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #325 Dátum: 2012.09.11 kedd, 11:05:18 »

Sziasztok!

Előre is elnézést, kicsit hosszú lesz. Szóval MKI 2.0 16V kombim van. A korábban jó fékek elkezdtek kevésbé fogni, nagy sebességnél erősen rázni a kormányt. Kis sebességnél, mikor lassítottam a lámpánál akkor olyan fog-nemfog-fog érzés volt, egyenletes fékerőnél. A tárcsák és a betétek sem voltak kopottak, kb. 70%-os volt a tárcsa és 50%-os a betét. Első körben felszabályoztattam a tárcsát, nem lett jobb, sőt... Aztán teljes féktárcsa, fékbetét csere (a hátsó dobban is) újra, plusz a futóműben lógó szillentek cseréje, futómű beállítás. Ezután a rázkódás majdnem teljesen megszűnt, csak nagy sebességnél érződik egy kicsit. Viszont a fékhatás sokkal rosszabb, mint korábban volt, és ami rettentően idegesít, erőteljes fékezéskor csikorog a fék. Mindez vadi új tárcsa+betéttel.  falbav Na itt lett elegem az egészből, a kérdésem az lenne, hogy be lehet-e szerezni nagyobb, hűtött tárcsákat, nagyobb nyerget előre, ami rá is megy, és tárcsaféket a hátsó dob helyett, ami szintén könnyen beépíthető? Ha igen, hol, merre keresgéljek?

Üdv
Turbo
HegeGabi már ugyan leírta a tutit, de annyit hozzátennék, ha így sincs féked, akkor a nagyobb tárcsával sem lesz. Egyszerűen jófajtát kell venni, és esetleg nézd meg a főfékhengeredet is.

Kombihoz van hátsó nyergem, ha érdekel, csörgess meg, aláírásom lent
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Turbo
Vendég
« Új hozzászólás #326 Dátum: 2012.09.11 kedd, 11:16:58 »

Köszönöm a válaszokat.  worship A kerékcsapágy nem volt cserélve, de ellenőrizve lett: nem kotyog, nem lóg. A féktárcsa méretét nem tudom fejből, Ford boltban vettem, valamilyen utángyártott, azt hiszem olasz. Majd otthon megmérem az átmérőt. Még annyi, hogy tegnap műszerrel ellenőrizve lett a fékfolyadék, és az is csere érett, de épphogy csak volt a sárgában és a hiba nem újkeletű. Persze azt is le fogom cserélni, ha lesz egy kis időm. Azt viszont nem értem, hogy nagyobb tárcsával + hátsó tárcsával miért nem lesz jobb fékhatásom? fejvakaras
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #327 Dátum: 2012.09.11 kedd, 11:27:05 »

Köszönöm a válaszokat.  worship A kerékcsapágy nem volt cserélve, de ellenőrizve lett: nem kotyog, nem lóg. A féktárcsa méretét nem tudom fejből, Ford boltban vettem, valamilyen utángyártott, azt hiszem olasz. Majd otthon megmérem az átmérőt. Még annyi, hogy tegnap műszerrel ellenőrizve lett a fékfolyadék, és az is csere érett, de épphogy csak volt a sárgában és a hiba nem újkeletű. Persze azt is le fogom cserélni, ha lesz egy kis időm. Azt viszont nem értem, hogy nagyobb tárcsával + hátsó tárcsával miért nem lesz jobb fékhatásom? fejvakaras
Azért, mert nem azért nincs féked, mert kicsi a tárcsa, hanem, mert valami hiba van a rendszerben. Persze mindenképp jobban fog egy nagyobbal, de előbb a problémát kell megoldani, hogy mért nincs rendes féked. Másnak is jó tud lenni a normál méretű tárcsával. Gyárilag neked 260-as van, és hátul a nagyobbik dobfék(amitől nem lesz erősebb a tárcsa, csak könnyebb karbantartani)
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Turbo
Vendég
« Új hozzászólás #328 Dátum: 2012.09.11 kedd, 11:35:46 »

Azért, mert nem azért nincs féked, mert kicsi a tárcsa, hanem, mert valami hiba van a rendszerben. Persze mindenképp jobban fog egy nagyobbal, de előbb a problémát kell megoldani, hogy mért nincs rendes féked. Másnak is jó tud lenni a normál méretű tárcsával. Gyárilag neked 260-as van, és hátul a nagyobbik dobfék(amitől nem lesz erősebb a tárcsa, csak könnyebb karbantartani)

Értem, köszönöm, küldök privátot.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #329 Dátum: 2012.09.22 szombat, 18:52:49 »

Tettem fel ide néhány fotót, lehet, hogy érdekes mások számára is. 324X28-as tárcsák, Brembo féknyereghez.





A képeken látható konzolokkal és Brembo nyereggel lehet jó féket varázsolni a Mondeokra is.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #330 Dátum: 2012.09.22 szombat, 18:56:24 »

Tettem fel ide néhány fotót, lehet, hogy érdekes mások számára is. 324X28-as tárcsák, Brembo féknyereghez.
A képeken látható konzolokkal és Brembo nyereggel lehet jó féket varázsolni a Mondeokra is.
befér 16-os kerék alá?  fejvakaras
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #331 Dátum: 2012.09.22 szombat, 19:00:16 »

befér 16-os kerék alá?  fejvakaras
Sajnos nem, min. 17" felni kell hozzá, de létezik ez a tárcsa 308 mm átmérővel, úgy már belefér a 16" felnibe, aminek az ET-je 25 nél nem nagyobb.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #332 Dátum: 2012.09.22 szombat, 19:14:52 »

Sajnos nem, min. 17" felni kell hozzá, de létezik ez a tárcsa 308 mm átmérővel, úgy már belefér a 16" felnibe, aminek az ET-je 25 nél nem nagyobb.
hát, a legtöbb gyári 40 körül van ha jól emlékszem, tehát az alá biztos nem jó
17-ben meg az st felni van
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #333 Dátum: 2012.09.22 szombat, 19:35:09 »

hát, a legtöbb gyári 40 körül van ha jól emlékszem, tehát az alá biztos nem jó
17-ben meg az st felni van
Az a baj, hogy az ST felninek meg 50 az ET-je, de megoldható egy 25mm-s szélesítő pogival is.


Az első képen látható a nyomtávszélesítő pogi 1" vastag, második képen pedig az látszik, hogy a 308-as tárcsával + a szélesítő pogival elfér a 16" felniben is.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #334 Dátum: 2012.09.22 szombat, 19:37:36 »

Az a baj, hogy az ST felninek meg 50 az ET-je, de megoldható egy 25mm-s szélesítő pogival is.
Az első képen látható a nyomtávszélesítő pogi 1" vastag, második képen pedig az látszik, hogy a 308-as tárcsával + a szélesítő pogival elfér a 16" felniben is.
megoldani bármi megoldható, a kérdés inkább az, hogy néz ki
pl gyenge rugóval és gátlóval a 2,5 centi már elég arra, hogy beleverjen az ívbe
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #335 Dátum: 2012.09.22 szombat, 19:47:27 »

megoldani bármi megoldható, a kérdés inkább az, hogy néz ki
pl gyenge rugóval és gátlóval a 2,5 centi már elég arra, hogy beleverjen az ívbe
gyenge rugóval meg telóval nincs szűkség ilyen fékre, mert azokkal, úgy sem tudod átvinni a talajra a fékerőt. wave
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #336 Dátum: 2012.09.22 szombat, 19:53:57 »

gyenge rugóval meg telóval nincs szűkség ilyen fékre, mert azokkal, úgy sem tudod átvinni a talajra a fékerőt. wave
ettől még lehet valaki annyira elmebeteg, hogy berakja annak ellenére, hogy semmi értelme  vigyor3
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #337 Dátum: 2012.09.22 szombat, 19:58:40 »

ettől még lehet valaki annyira elmebeteg, hogy berakja annak ellenére, hogy semmi értelme  vigyor3
Persze, ez szabadon választott, hiszen vannak akik a Brembo nyereg kinézetet nyújtó műanyag burkolatot is felteszik a gyári nyeregre, bíztosan jól néz ki, de megállni attól nem fog.
Amit most csinálok A6-t abba az S6 nak a fútóművét raktam, teló plusszban keményítve.
Az enyémben az RS fútóműve van, teló keményebbre hangolva.
Egy jó fútómű többet ér sok esetben, mint egy bivaly erős motor, gondolok itt a kanyarsebességre.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.22 szombat, 20:04:20 írta Kusti1 » Naplózva
bluedevils
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #338 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 19:31:55 »

Sziasztok. Ma cseréltük le a fékolajat, légtelenítés, majd próba. Az első fékezés még igen jó volt, de utána már egyre beljebb fog a fékem, elég puha a pedál. Majd néhány pumpálás után ismét felkeményedik. Álló helyzetben járó motornál ha nyomom a pedált, szépen lassan besüllyed, kb félig. Mire gyanakodhatok? Olajfolyást nem tapasztaltam, a tartályból eddig sem fogyott az olaj, viszont ez előtt is hasonlóan működött. Köszi a segítséget. Egyébként 1.8td.
Naplózva

Mondeo MK I 1.8td kombi 1994
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #339 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 20:53:19 »

Az mk2 és mk1 hátsó dobfékében lévő abs jeladó ugyanaz?
Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
Sipike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70


E-mail
« Új hozzászólás #340 Dátum: 2012.11.16 péntek, 16:35:16 »

Sziasztok.

Megpróbálom leírni a problémám, remélem sikerül. Észrevettem, hogy a fékpedál benyomására (álló autónál, de járó motorral) kb félúton sípoló hangot ad a devander felől. ha nem nyomom be annyira, vagy túlnyomom a pedált ezen a ponton akkor nem csinálja. fékem van rendesen, ABS is. valaki találkozott már iylennel? (nem vennék pl egy rásegítőt 20-30e forintért, ha nem is az lesz a baja.)
Naplózva

MK1 2.0i 97kw kombi
forrodavid
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203



E-mail
« Új hozzászólás #341 Dátum: 2012.12.05 szerda, 20:05:43 »

Sziasztok. Ma cseréltük le a fékolajat, légtelenítés, majd próba. Az első fékezés még igen jó volt, de utána már egyre beljebb fog a fékem, elég puha a pedál. Majd néhány pumpálás után ismét felkeményedik. Álló helyzetben járó motornál ha nyomom a pedált, szépen lassan besüllyed, kb félig. Mire gyanakodhatok? Olajfolyást nem tapasztaltam, a tartályból eddig sem fogyott az olaj, viszont ez előtt is hasonlóan működött. Köszi a segítséget. Egyébként 1.8td.

Hello!

Valószínűleg főfékhenger probléma. Az történik, hogy ha lassan nyomod be a pedált, akkor a főfékhengerben a tömítés mellett elenged egy kis fékfolyadékot és azért süllyed be a pedál. A jelenség hirtelen fékezésnél nem áll fenn, ha pedig pumpálod a pedált, akkor ismét felkeményedik a fékpedál.
Üdv: Dávid
Naplózva

Ford Mondeo 2001 1.8 Ghia Sedan
ferenc77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57


E-mail
« Új hozzászólás #342 Dátum: 2012.12.15 szombat, 13:33:36 »

Sziasztok!


Kombi 93-as Mondeóm van. Rengeteg gondom van a hátsó dobfékkel.
Két kérdésem lenne:
-le lehet e cserélni a dobféket tárcsafékre?
-ha igen akkor nincs e valakinek  felesleges?  Smiley
Naplózva

2006 2.0l  TDCI Ghia  130 LE   INA,EGR OFF,   425 000 KM
2003 1,4 Benzin Fiesta
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



E-mail
« Új hozzászólás #343 Dátum: 2012.12.15 szombat, 14:34:55 »

Sziasztok!

Elég rosszul néztek ki a féknyereg "karmantyúk":





Mielőtt megvettük a kocsit, mondtam, hogy fog a bal első fék, csináltassák meg. Válasz: persze, meg lesz, úgyis friss műszaki vizsgával adja.
Amikor mentünk a kocsiért, akkor is fogott még egy kicsit a bal első, de már nem annyira.
Mindegy majd otthon rendbe teszem. Ennek a vége az lett, hogy fél napon keresztül járattam meg a dugattyút ki-be (WD40, vízpapíros csiszolás) mire jó lett, ugyanis nem volt meg egyik oldalon sem a porvédő és tiszta rozsda volt mindkét dugattyú. A műszakira "felkészítő" "szerelő" egy dorni és egy kalapács segítségével a felni küllőjén keresztül oldotta meg a tárcsa szorulásának a kérdését. A belső betéten látszottak az ütések nyomai.

Most, hogy megint műszakis lesz a járgány, gondoltam felteszem a donor féknyergeit (amiket már rendbe tettem). És hát lényegesen jobb lett a fék adagolhatósága. Az okok pedig a fenti képeken látszanak: mindkét "karmantyú" két helyen 90 fokkal meg volt csavarodva, a bal oldali ráadásul már rojtosra kopott. Az a furcsa, hogy nem engedte a fékfolyadékot.

Üdv: Petya!


« Utoljára szerkesztve: 2012.12.15 szombat, 14:44:04 írta Petya » Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
bluedevils
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #344 Dátum: 2012.12.15 szombat, 19:31:26 »

Üdv. Ez a nyomorult fék megint szivat. Minden fékezéskor bekapcsol az ABS. A főfékhenger nemrég lett felújítva, most már nem esik be a pedál... Esetleg valami hozzászólás? Köszönöm.
Naplózva

Mondeo MK I 1.8td kombi 1994
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #345 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 00:20:07 »

Üdv. Ez a nyomorult fék megint szivat. Minden fékezéskor bekapcsol az ABS. A főfékhenger nemrég lett felújítva, most már nem esik be a pedál... Esetleg valami hozzászólás? Köszönöm.
retkes/repedt abs koszorú, eltérő méretű gumik...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
bluedevils
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #346 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 06:27:22 »

retkes/repedt abs koszorú, eltérő méretű gumik...
Gumik szerintem kizárva, most lettek cserélve, egy szezont futottak. Ez a koszorú merre található? Köszi.
Naplózva

Mondeo MK I 1.8td kombi 1994
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #347 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 16:17:56 »

Gumik szerintem kizárva, most lettek cserélve, egy szezont futottak. Ez a koszorú merre található? Köszi.
külső féltengelycsuklókra van felpréselve.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
bluedevils
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #348 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 21:28:04 »

külső féltengelycsuklókra van felpréselve.
Köszi.
Naplózva

Mondeo MK I 1.8td kombi 1994
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #349 Dátum: 2012.12.28 péntek, 11:06:14 »

Van egy Bp-i barátom, akinek MK1 Mondeoja van, 2.0 benzin, és hátul dobfékes. Cserélt benne betétet (vagy mit), és azóta úgy áll meg, mint a villamos. Nyikorog, csikorog, visít, stb. De már vagy 4-5e km. óta. Most abban gondolkodik, hogy átalakítja hátul is tárcsafékesre.
Mivel sose volt MK1-em, nem tudom mi kell hozzá, így légyszi tételesen írjátok le, hogy mik kellenek, és ezek kb. mennyibe kerülnek (miből kell új, miből jó a bontott). Illetve hogy van-e közülünk valaki, aki (természetesen nem ingyen) segítene neki átépíteni, és ezt mennyiért.
Köszi!
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.038 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.