Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 02:29:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 ... 114   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 1945107 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
Atikey23
Vendég
« Új hozzászólás #950 Dátum: 2010.05.25 kedd, 20:14:19 »

Sziasztok! Sikerult a gyujtaskapcsolcsere!

Mar csak egy bajom van az eredeti immos volt a mostani nem az hogy tudnam iiktatni az immot? Inkabb privatba mert nem akarom hogy tolvajnak higgyenek!
Koszi
Attila
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #951 Dátum: 2010.05.26 szerda, 20:40:40 »

Szia misi107!
Bocs, ha lemaradtam valamiről, de elkelt az 1-eske? Hétvégén még láttam a hasznaltauto.hu-n.
Jól sikerült eladni? Milyen az új?
Igen,múlt héten szombaton,a hahu-ról már levettem.Ahogy kifizették,már mentem is a másikért.1999-es véhat,alapjában ugyanolyan felszereltséggel,mint egy GLX,bár GHIA.Csak a kipörgésgátló,digitklíma és a rádióvezérlő a plusz (elég rossz helyen van,el sem éri a kezem...) Van vele dolog,de alakul....
Naplózva
Gulya
Vendég
« Új hozzászólás #952 Dátum: 2010.05.30 vasárnap, 10:24:23 »

Hali!!
Én benzines 1.8-asba keresnék elektromos kilométerórával műszeregységet!!
Még pár darab műanyagot a belsőbe,hátsó hamutálcát.
Köszi!
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #953 Dátum: 2010.05.30 vasárnap, 11:34:11 »

Hali!!
Én benzines 1.8-asba keresnék elektromos kilométerórával műszeregységet!!
Még pár darab műanyagot a belsőbe,hátsó hamutálcát.
Köszi!
hamutartó milyen kell?könyöklősbe való v. sima?a vaterán 2-3-4e ft-ért kapsz komplett műszerfalat.műanyag mi kell?
Naplózva
Gulya
Vendég
« Új hozzászólás #954 Dátum: 2010.05.30 vasárnap, 12:32:12 »

Könyöklősbe kellene, a belső óra melleti műanyag hiányzik a (jobb oldali sarokműanyag) csavart takar el.
Ezért nem nagyon szeretnék egy egész műszerfalat venni.
A műszeregység nagyon fontos lenne, de az nincs a vaterán.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #955 Dátum: 2010.05.30 vasárnap, 16:01:34 »

Könyöklősbe kellene, a belső óra melleti műanyag hiányzik a (jobb oldali sarokműanyag) csavart takar el.
Ezért nem nagyon szeretnék egy egész műszerfalat venni.
A műszeregység nagyon fontos lenne, de az nincs a vaterán.
az itteni bontósokat nem kérdezted?hamutartóm az van egy,de azt hiszem,nem könyöklősbe való.Majd megnézem,sarok szürkében van.A műszerfalat végigkérdezem,valakinél biztos lesz.HA találsz külön,akkor elég csak a rossz műszert cserélni,mindent külön ki lehet szerelni belőle.
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.30 vasárnap, 17:28:02 írta misi107 » Naplózva
Gulya
Vendég
« Új hozzászólás #956 Dátum: 2010.05.30 vasárnap, 23:12:47 »

A kilométeróra rossz!!
Fekete a műszerfalam.
Köszi!!
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #957 Dátum: 2010.05.30 vasárnap, 23:37:58 »

A kilométeróra rossz!!
Fekete a műszerfalam.
Köszi!!
szia

vagy az izzók égtek ki vagy a biztosíték ment ki
ha jól emlékszem, az utastéri világítással van egy biztosítékon, az működik?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #958 Dátum: 2010.05.31 hétfő, 07:43:16 »

A kilométeróra rossz!!
Fekete a műszerfalam.
Köszi!!
a csatlakozót nézted?a váltó tetején van a csati,háromszögletű.
Naplózva
Drame19
Vendég
« Új hozzászólás #959 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 16:23:49 »

Sziasztok.

1994 es Ford Mondeom van, és az lenne a problémám, hogy a szivargyújtóba valahogy letört a hütőládának a szivargyújtós része, és magába a szivargyújtóba maradt egy ilyen kis fém pöcök, kiakartam szedni, de szikrázott egyet, és elment a szivargyújtó, meg a zene, semmi jelet nem ad hogy működne, de azon kívül műküdik minden elektromos dolog. Mérőeszközzel megnéztem a biztosítékokat de arra meg azt mondja hogy mindegyik jó. Valaki tudna segíteni h mi lehet a gond?
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52


E-mail
« Új hozzászólás #960 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 16:54:21 »

Sziasztok.

1994 es Ford Mondeom van, és az lenne a problémám, hogy a szivargyújtóba valahogy letört a hütőládának a szivargyújtós része, és magába a szivargyújtóba maradt egy ilyen kis fém pöcök, kiakartam szedni, de szikrázott egyet, és elment a szivargyújtó, meg a zene, semmi jelet nem ad hogy működne, de azon kívül műküdik minden elektromos dolog. Mérőeszközzel megnéztem a biztosítékokat de arra meg azt mondja hogy mindegyik jó. Valaki tudna segíteni h mi lehet a gond?

Mindkét biztosítékos dobozt megnézted? A kormány alatt, és a motortérben is?
http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_1_kezelesi.pdf ebben megtalálod, hogy melyik is pontosan a szivargy. biztije.
Naplózva

'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
TiriczSoft
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52


E-mail
« Új hozzászólás #961 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 17:03:17 »

Na én már meg is néztem. A szivargy. biztije a 27-eske a műszerfal alatti dobozban. Azt nézted? Ha ez nem nyert, akkor sztem nézd meg a 32-est, meg a 36-ost is. Ezeknek kéne felelni a rádióért. (Már nem emlékszem, melyiket sikerült kicsapnom, mikor tettem be a rádiót) Bár elvileg nem sok köze kéne, hogy legyen a szivargyújtónak a rádióhoz. Hacsak nem az szgy.-tól van csórva táp egy erősítőnek, vagy valami ilyesmi.
Naplózva

'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #962 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 18:17:09 »

Sziasztok.

1994 es Ford Mondeom van, és az lenne a problémám, hogy a szivargyújtóba valahogy letört a hütőládának a szivargyújtós része, és magába a szivargyújtóba maradt egy ilyen kis fém pöcök, kiakartam szedni, de szikrázott egyet, és elment a szivargyújtó, meg a zene, semmi jelet nem ad hogy működne, de azon kívül műküdik minden elektromos dolog. Mérőeszközzel megnéztem a biztosítékokat de arra meg azt mondja hogy mindegyik jó. Valaki tudna segíteni h mi lehet a gond?

Ez tuti biztosíték sztem. Átvert a műszer. Szedd ki őket, és szemrevételezd...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Drame19
Vendég
« Új hozzászólás #963 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 22:38:26 »

Sziasztok

Bocsi h új témát nyitok, én voltam az akinek nem ment a zene meg a szivargyújtó mert a hűtőtáska fémbizbassza beletört a szivargyujtóba és szikrázott...
Nos, a kormány alatti biztosíték dobozba lévő 15 ös biztosíték volt kiégve Smiley
Köszönöm a segitséget ! Smiley
Naplózva
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #964 Dátum: 2010.06.04 péntek, 08:13:58 »


2. Műszerfal világítás középkonzol világítás, tompított visszajelző nem műxik. Világítás kapcsoló hiba ?

Akinek volt már hasonló problémája kérem ossza meg a tapasztalatát.
Szia
Nekem ugyanezt produkalta mikor kiment a fenyerot allito potmeter a kapcsolo melett...ha van neked olyan erdemes megnezni.
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #965 Dátum: 2010.06.05 szombat, 23:38:53 »

Sziasztok!

Kérlek benneteket, ha van valakinek tempomat modul kábelkiosztása kérem ossza meg velem, sajnos sehogy sem tudom a 8db vezeték közül ki sakkozni ,hogy melyik kábelre mit kellene kötnöm.

segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: Pepe
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #966 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 10:49:56 »

Sziasztok!

Kérlek benneteket, ha van valakinek tempomat modul kábelkiosztása kérem ossza meg velem, sajnos sehogy sem tudom a 8db vezeték közül ki sakkozni ,hogy melyik kábelre mit kellene kötnöm.

segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: Pepe

A tempomat motorra gondolsz? Az nem 10 vezetékes?

1. Tempomat visszajelzés (fehér/fekete)
2. nincs bekötve
3. VSS jel (fehér-kék vagy fehér)
4. Pedál (lila-kék) kuplung kapcsoló felöli
5. Tempomat kapcsoló (fehér) (kormánykapcsoló felé)
6. Tempomat kapcsoló (fekete) (kormánykapcsoló felé)
7. +12V (lila-fehér) biztosítéktábla F23
8. nincs bekötve
9. Pedál (lila-sárga) vészfékezés kapcsoló felé
10. test (fekete vagy fekete-fehér))
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #967 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 12:42:28 »

A tempomat motorra gondolsz? Az nem 10 vezetékes?

1. Tempomat visszajelzés (fehér/fekete)
2. nincs bekötve
3. VSS jel (fehér-kék vagy fehér)
4. Pedál (lila-kék) kuplung kapcsoló felöli
5. Tempomat kapcsoló (fehér) (kormánykapcsoló felé)
6. Tempomat kapcsoló (fekete) (kormánykapcsoló felé)
7. +12V (lila-fehér) biztosítéktábla F23
8. nincs bekötve
9. Pedál (lila-sárga) vészfékezés kapcsoló felé
10. test (fekete vagy fekete-fehér))


Köszönöm Joe!

Márcsak arra lennék még kiváncsi, hogy holl férek hozzá a vss-jelhez?
Mert a Tis, szerinti csatlakozó nincs benne az enyémben, csak egy 42 tűs kocka csati van a toronyhoz rögzitve.. Sad
(itt ulök a kocsi mellet egy laptoppal, a kocsibol lognak a kábelek rendesen!!:)
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #968 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 09:55:38 »


Köszönöm Joe!

Márcsak arra lennék még kiváncsi, hogy holl férek hozzá a vss-jelhez?
Mert a Tis, szerinti csatlakozó nincs benne az enyémben, csak egy 42 tűs kocka csati van a toronyhoz rögzitve.. Sad
(itt ulök a kocsi mellet egy laptoppal, a kocsibol lognak a kábelek rendesen!!:)

Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #969 Dátum: 2010.06.08 kedd, 22:39:04 »


Szia Joe!

Köszönöm a kábelkiosztást, ahogy vissza kerul hozzám a gép, első dolgom lesz bekötnoi a vss, szerencsére minden más bevan kötve(multi gombok a kormányon, pedál kapcsolok, bowden, táp.)


Sokat segítettél, köszönöm! worship

Üdv: Pepe





... képidézés eltávolítva...- Joe -
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.09 szerda, 08:46:16 írta Joe » Naplózva
szepesim
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #970 Dátum: 2010.06.09 szerda, 13:42:12 »

Sziasztok!
Van valakinek arra ötlete mit lehet csinálni azokkal a kábelekkel aminek repedt a szigetelése. A motortérben elég sok kábel ilyen és nem igazán örülök neki. Segítségeteket előre is köszönöm.
Naplózva

MK l Mondeo 2.0 kombi
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #971 Dátum: 2010.06.10 csütörtök, 07:34:48 »

Sziasztok!
Van valakinek arra ötlete mit lehet csinálni azokkal a kábelekkel aminek repedt a szigetelése. A motortérben elég sok kábel ilyen és nem igazán örülök neki. Segítségeteket előre is köszönöm.
Annyit tudsz csinálni,hogy vagy nekiállsz leszigetelni (nekem 3 év alatt nem sikerült befejezni) vagy veszel bontott 1995 utáni kötegeket.Érdemes beruházni,mert rengeteg szívást megúszhatsz vele.Nekem a vezérlés kötege lett cserélve,kapásból észre lehetett venni a különbséget.Ehhez érdemes az injektor kábelfáját is cserélni.A tűzfalon a három kapcsoló a 95 utániakon csak kettő.Ki lehet hagyni azt,amit később már gyárilag is kihagytak csak át kell kötni a vákumcsöveket és az imp. rendszer csövét le kell dugózni (pl. csavart bele lehet tekerni a rézcsőbe némi kipuf. tömítő pasztával és annyi) A másik kritikus pont a hűtőrendszeré.Abból is lehet bontottat,de vedd figyelembe,hogy a klímáshoz klímás kábel kell,bár azt nem tudom a klíma nélküli autókban a csatlakozók megvannak-e.Szerintem nem,de a klímás kábel azokba is jó.Kicserélni egyszerű,gyakorlatilag csak szét kell húzni a csatikat,kibontani a kábelrögzítéseket és betenni az újat.Elrontani nemigen lehet,mert a csatlakozások eltérőekaz egyes összekötéseknél,félrekötni gyakorlatilag semmit nem tudsz (de azért a figyelem nem árt...)Az utastérbe menő köteg cseréje már húzósabb meló,nálam az végül sosem történt meg,bár kábelt vettem hozzá (eladtam az autót,az új tulaj eddig nem tartott rá igényt.Majd rájön,hogy csak kellett volna....) Annál már figyelni kell,mert az extra vezetékek is benne vannak.Pl. ködlámpa,tempomat,abs,motoros fényszóróállító stb...Ha olyat kapsz,amiből hiányzik,akkor azt külön kell behúzni,ha jó állapotú akkor a régi kötegből is ki lehet fűzni.Szerencsére én olyat kaptam,amiből csak a motoros szintszabályzó vezetéke hiányzott,azt kellett volna csak kihúzni (tempomatom nem volt) Ennél arra figyelj,hogy a 96 utániakban nagy kocka a bal torony melletti főcsatlakozó,azt csak kompletten lehet cserélni a vezérlés kábelével együtt (a korábbiaknál ott 2-3 oválcsatlakozó van)
Naplózva
szepesim
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #972 Dátum: 2010.06.10 csütörtök, 23:48:47 »

Köszönöm a kimerítő választ! Sajnos muszáj egy kicsit ráfeküdnöm a dologra.
Annyit tudsz csinálni,hogy vagy nekiállsz leszigetelni (nekem 3 év alatt nem sikerült befejezni) vagy veszel bontott 1995 utáni kötegeket.Érdemes beruházni,mert rengeteg szívást megúszhatsz vele.Nekem a vezérlés kötege lett cserélve,kapásból észre lehetett venni a különbséget.Ehhez érdemes az injektor kábelfáját is cserélni.A tűzfalon a három kapcsoló a 95 utániakon csak kettő.Ki lehet hagyni azt,amit később már gyárilag is kihagytak csak át kell kötni a vákumcsöveket és az imp. rendszer csövét le kell dugózni (pl. csavart bele lehet tekerni a rézcsőbe némi kipuf. tömítő pasztával és annyi) A másik kritikus pont a hűtőrendszeré.Abból is lehet bontottat,de vedd figyelembe,hogy a klímáshoz klímás kábel kell,bár azt nem tudom a klíma nélküli autókban a csatlakozók megvannak-e.Szerintem nem,de a klímás kábel azokba is jó.Kicserélni egyszerű,gyakorlatilag csak szét kell húzni a csatikat,kibontani a kábelrögzítéseket és betenni az újat.Elrontani nemigen lehet,mert a csatlakozások eltérőekaz egyes összekötéseknél,félrekötni gyakorlatilag semmit nem tudsz (de azért a figyelem nem árt...)Az utastérbe menő köteg cseréje már húzósabb meló,nálam az végül sosem történt meg,bár kábelt vettem hozzá (eladtam az autót,az új tulaj eddig nem tartott rá igényt.Majd rájön,hogy csak kellett volna....) Annál már figyelni kell,mert az extra vezetékek is benne vannak.Pl. ködlámpa,tempomat,abs,motoros fényszóróállító stb...Ha olyat kapsz,amiből hiányzik,akkor azt külön kell behúzni,ha jó állapotú akkor a régi kötegből is ki lehet fűzni.Szerencsére én olyat kaptam,amiből csak a motoros szintszabályzó vezetéke hiányzott,azt kellett volna csak kihúzni (tempomatom nem volt) Ennél arra figyelj,hogy a 96 utániakban nagy kocka a bal torony melletti főcsatlakozó,azt csak kompletten lehet cserélni a vezérlés kábelével együtt (a korábbiaknál ott 2-3 oválcsatlakozó van)
Naplózva

MK l Mondeo 2.0 kombi
dolceamico
Vendég
« Új hozzászólás #973 Dátum: 2010.06.16 szerda, 03:19:07 »

Sziasztok! Az a problémám,hogy meleg motornál bekapcsol a hűtőventillátor le hűti a vizet,de ha leállítom,leveszem a gyújtást abban a pillanatban leáll a ventillátor és a meleg nem járó motornál kezd a víz felforni és nyomja ki a tartályból. Mi lehet a baj,miért nem megy addig a ventillátor amíg a hűtőben nem hűl le a víz?
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.16 szerda, 03:34:04 írta dolceamico » Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #974 Dátum: 2010.06.16 szerda, 09:29:34 »

Sziasztok! Az a problémám,hogy meleg motornál bekapcsol a hűtőventillátor le hűti a vizet,de ha leállítom,leveszem a gyújtást abban a pillanatban leáll a ventillátor és a meleg nem járó motornál kezd a víz felforni és nyomja ki a tartályból. Mi lehet a baj,miért nem megy addig a ventillátor amíg a hűtőben nem hűl le a víz?
első nekifutásra vedd ki a termosztátot.Alapból nem is lenne szabad se álló helyzetben,se járó motornál a mutatónak a felénél feljebb menni.Szerintem a Tiéd nem kapcsolja a nagy kört.Ha kell tudok adni újat v. keveset használt termosztátot (gyári mind a három,eltérő hőfokúak) A vízszivattyú is lehet rossz,ellenőrzéshez le kell venni a szíjat,leengedni a vizet és kézzel forgasd meg.Ha nagyon szorul vagy lötyög a tengelye,akkor az is cserés lesz.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.16 szerda, 12:30:54 írta misi107 » Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #975 Dátum: 2010.06.16 szerda, 15:24:56 »

Sziasztok! Az a problémám,hogy meleg motornál bekapcsol a hűtőventillátor le hűti a vizet,de ha leállítom,leveszem a gyújtást abban a pillanatban leáll a ventillátor és a meleg nem járó motornál kezd a víz felforni és nyomja ki a tartályból. Mi lehet a baj,miért nem megy addig a ventillátor amíg a hűtőben nem hűl le a víz?

A mondeonál csak járó motor esetén megy a hűtőventillátor. Mivel másnak nincs ezzel gondja, és a Misi által leírtak fedik a hibáid valamelyikét, így ne erre keresgél!
Vmi más hűtési problémád van...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
dolceamico
Vendég
« Új hozzászólás #976 Dátum: 2010.06.16 szerda, 15:32:49 »

A mondeonál csak járó motor esetén megy a hűtőventillátor. Mivel másnak nincs ezzel gondja, és a Misi által leírtak fedik a hibáid valamelyikét, így ne erre keresgél!
Vmi más hűtési problémád van...
Menet közben normális a víz hőfok,venti csak néha kapcsol be a fele után egy kicsivel,de nagyon hamar le is hűti.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.16 szerda, 15:34:38 írta dolceamico » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #977 Dátum: 2010.06.16 szerda, 15:40:01 »

Menet közben normális a víz hőfok,venti csak néha kapcsol be a fele után egy kicsivel,de nagyon hamar le is hűti.
nem is kéne neki a fél(90°) fölé mennie. próbálj meg valahonnan kölcsönkérni egy másik termosztátot
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
dolceamico
Vendég
« Új hozzászólás #978 Dátum: 2010.06.16 szerda, 18:49:00 »

nem is kéne neki a fél(90°) fölé mennie. próbálj meg valahonnan kölcsönkérni egy másik termosztátot
Nem menetközben van gond,hanem leállítás után. 92c.fokos a termosztát és jó is.
Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #979 Dátum: 2010.06.16 szerda, 19:04:28 »

A motorblokk a leállítás után még tovább adja a hőt magából. A hő áramlik tovább a hűtőközeg felé, ami akkor már nem mozog. Megtörténhet, hogy a blokkban lévő 92 Cfokos víz simán felforr. Okozhatja ezt a víztérben lévő lerakódás, ami nem engedi normálisan áramlani a hőt, és a leállításkor a bentrekedt meleg felforralja a vizet. Talán érdemes átmosni a vízteret valami lerakódást feloldó anyaggal.
A másik, egyszerűbb ok az lehet, hogy a fagyállós víz hőszállító képessége kisebb, mint a tiszta vízé. Ez télen nem gond, de ha nyáron egy -35 Cfokos keveréket használsz, az okozhat túlmelegedést. Hígítsd meg egy kicsit! Esetleg cserélt le tiszta vízre. Ősszel meg vissza természetesen!

Sziasztok! Az a problémám,hogy meleg motornál bekapcsol a hűtőventillátor le hűti a vizet,de ha leállítom,leveszem a gyújtást abban a pillanatban leáll a ventillátor és a meleg nem járó motornál kezd a víz felforni és nyomja ki a tartályból. Mi lehet a baj,miért nem megy addig a ventillátor amíg a hűtőben nem hűl le a víz?
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #980 Dátum: 2010.06.16 szerda, 19:06:55 »

A motorblokk a leállítás után még tovább adja a hőt magából. A hő áramlik tovább a hűtőközeg felé, ami akkor már nem mozog. Megtörténhet, hogy a blokkban lévő 92 Cfokos víz simán felforr. Okozhatja ezt a víztérben lévő lerakódás, ami nem engedi normálisan áramlani a hőt, és a leállításkor a bentrekedt meleg felforralja a vizet. Talán érdemes átmosni a vízteret valami lerakódást feloldó anyaggal.
A másik, egyszerűbb ok az lehet, hogy a fagyállós víz hőszállító képessége kisebb, mint a tiszta vízé. Ez télen nem gond, de ha nyáron egy -35 Cfokos keveréket használsz, az okozhat túlmelegedést. Hígítsd meg egy kicsit! Esetleg cserélt le tiszta vízre. Ősszel meg vissza természetesen!


Semmi logika nincs ebben. Nekem nem volt ilyen problémám. Másnak sem, kivéve, ha vmi nem volt ok az autójával. Ott vmi gond van...
Nincsenek elméletek, itt hiba van!!!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #981 Dátum: 2010.06.16 szerda, 19:09:02 »

Nem menetközben van gond,hanem leállítás után. 92c.fokos a termosztát és jó is.

Ugyan ezt csinálta egy volt kollégám OFF autója. Hengerfej lett a vége. Majd ismét előjött menet közben is, de akkor már csak a normális légtelenítés volt a hiány...
Ő is végigment mindenen: termosztát házzal együtt, vízpumpa, stb-stb, és a vége a hengerfej felújítása lett...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #982 Dátum: 2010.06.16 szerda, 19:11:24 »

Sziasztok! Az a problémám,hogy meleg motornál bekapcsol a hűtőventillátor le hűti a vizet,de ha leállítom,leveszem a gyújtást abban a pillanatban leáll a ventillátor és a meleg nem járó motornál kezd a víz felforni és nyomja ki a tartályból. Mi lehet a baj,miért nem megy addig a ventillátor amíg a hűtőben nem hűl le a víz?

Vagy még egy: lehet, hogy a tartály tetején lévő kupak mondta be az unalmast!!!
Egy próbát megér:
http://www.cromax.hu/?katid=38362611&termek_al_id=4326&katnev=1992.11.15-1998.12.15.
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #983 Dátum: 2010.06.16 szerda, 19:16:25 »

Nocsak, még egy elmélet?

Fagyálló keverék, hűtősapka, hengerfej, vannak itt ötletek 1500-tól 55000-ig...
Ráadássul mindegyik lehet igaz.

Vagy még egy: lehet, hogy a tartály tetején lévő kupak mondta be az unalmast!!!
Egy próbát megér:
http://www.cromax.hu/?katid=38362611&termek_al_id=4326&katnev=1992.11.15-1998.12.15.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #984 Dátum: 2010.06.16 szerda, 20:49:11 »

Nocsak, még egy elmélet?

Fagyálló keverék, hűtősapka, hengerfej, vannak itt ötletek 1500-tól 55000-ig...
Ráadássul mindegyik lehet igaz.

Akár a sapka is lehet,de eltömődött hűtő,furat hf is.takee-nál is volt minden baj,aztán kiderült,hogy az előző tulaj megfőzte a motort és nála jöttek elő a hűtési gondok.Végül hf csere lett és azóta jó.A hűtőöblítés első nekifutásra nem rossz,bár előttem jópáran írták mosásra a....elfelejtettem.Valami sót.Nekem mondjuk a Prestone hűtőrendszer öblítő eddig tökéletesen megfelelt.
Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #985 Dátum: 2010.06.17 csütörtök, 08:17:25 »

Trisót neki. Pár forint és ugyanazt éri, mint az ezerforintos öblítők.
Akár a sapka is lehet,de eltömődött hűtő,furat hf is.takee-nál is volt minden baj,aztán kiderült,hogy az előző tulaj megfőzte a motort és nála jöttek elő a hűtési gondok.Végül hf csere lett és azóta jó.A hűtőöblítés első nekifutásra nem rossz,bár előttem jópáran írták mosásra a....elfelejtettem.Valami sót.Nekem mondjuk a Prestone hűtőrendszer öblítő eddig tökéletesen megfelelt.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #986 Dátum: 2010.06.17 csütörtök, 11:31:54 »

igen, a trisós víz a megoldás (Calgon), többszöri öblítéssel

a tiszta víz nem jó, nyárra sem, mert csak ioncserélt víz jöhetne szóba, de azt is érdemes bekeverni gyári fagyállóval, mert a hűtővíz a vízpumpát is keni
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #987 Dátum: 2010.06.17 csütörtök, 14:20:41 »

Nocsak, még egy elmélet?

Fagyálló keverék, hűtősapka, hengerfej, vannak itt ötletek 1500-tól 55000-ig...
Ráadássul mindegyik lehet igaz.


Itt nem elméletről van szó!
A tiszta víz ötlete elvetendő, az okát már olvashatod egyel lejjebb. Ez nem játék, mert a vízpumpa nem 2 forint!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #988 Dátum: 2010.06.18 péntek, 12:05:46 »

Tiszta víz alatt én sem csapvízre gondoltam...
Egyébként azért gondoltam a víz problémára, mert volt olyan öreg, sokat futott kocsim, amiben talán soha nem öblögették ki a vízteret és amikor megtettem, az segített rajta. A zárósapek is számít, hiszen az tartja meg a rendszernyomást, ami nélkül bizony hamarabb forr fel.
A fagyállóval bekeverés meg úgy jön szóba, hogy a védőtulajdonságot megadja, de elég "híg" ahhoz, hogy hűteni rendesen tudjon.

igen, a trisós víz a megoldás (Calgon), többszöri öblítéssel

a tiszta víz nem jó, nyárra sem, mert csak ioncserélt víz jöhetne szóba, de azt is érdemes bekeverni gyári fagyállóval, mert a hűtővíz a vízpumpát is keni
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
rip
Vendég
« Új hozzászólás #989 Dátum: 2010.06.18 péntek, 23:59:11 »

Sziasztok!

'93-as MK1-es, benzines, 1.8-as Mondeonál nem működnek a levegőelosztást végző csappanytúk, csak a szélvédőnél befújó szemencsapatás-funkció megy. Szétkaptam a középkonzolt, meg a lábtérnél lévő burkolatot és kiderült, hogy nincs vákuum a rendszerben. Végigkövettem a fekete vákuumcsövet egészen egy D-s bal női mell méretű, vákuumtárolószerű bisz***ig, ami a középkonzol jobb hátsó részében foglal helyet. Ide fut be egy lágyfalú fekete gumicső, ami viszi tova a vákuumot a színes csövekig, és ide jön be egy keményfalú műanyag fekete cső is, ami gondolom a motortérből jön. A keményfalú fekete csövön nem jön a vákuum, bele akartam fújni, hogy megnézzem levegőzik-e, de nem fér be oda a fejem Smiley, lehet holnap rádugok majd egy hosszabbító csövet és kipróbálom.
A kérdésem az, hol megy át ez a vákuumcső a motortérbe, és hová tart, hol találom a vákuumpumpát a motortérben, ha egyáltalán az működteti a rendszert?

A gond az, hogy az előző tulaj eladta a gépsasból a légkondit az összes tartozékával, akkor még működött rendesen a levegőelosztás. Mi belerakattunk egy légkondit a szervizben, és azóta csak a szélvédőnél csapatja a levegőt. Gondolom, elvágták/törték/lehúzták/elolvasztották a vákuumcső motortérben futó részét, mikor belepakolták a légkondi csövezetét.

A motortében alul/felül átnéztem, de a fekete műanyagcsőhöz hasonló sehol nem jön át a tűzfalon. Vagy már belépésnél el van vágva, vagy valami másik cső rá van húzva, nem tudom. A motortérben hűtőradiátor alső részének közepe tájától egy araszra van egy pumpa/szivattyú-szerű divájsz, de se áramot nem kap, és egy belőle kiálló keményfalú fekete cső, pont olyan, mint amilyet keresek le van csípve 5 centire. Esetleg ez lenne az? Ha nem akkor mi ez?

Ha már itt vagyok, akkor még egy kérdés: amikor a pollenszűrőt cseréltem, a szűrő mögött találtam egy magányos vezetéket, ami az ablaktörlőmotor felől jön, a végén csatlakozóval. Ez mi lehet, az esőérzékelő kábele, ha van ilyen egyáltalán?
Így néz ki: http://noob.hu/2010/06/18/vezetek.jpg


Eszembe jutott még valami, miközben kerestem a vákuumcsövet, találtam két ilyen divájszt (1-essel és 2-essel jelölve a képen). Nem akarom végiglapozni a teljes Haynes szervizkönyvet, ha esetleg meg tudnátok mondani mik ezek, megköszönném: http://noob.hu/2010/06/19/divajsz.jpg
Az 1-es egy kis elektromos szivattyú, ami szűretlen levegőt szív a vakvilágból egy gumicsövön keresztül, aminek a végébe a szokásos keményfalú fekete műanyagcső volt dugva (pirossal jelölve a képen), a műanyagcső rojtosra van olvadva. Ennek valahova csatlakoznia kellene, vagy jó így hogy szívja a motortérből a friss hegyilevegőt. A 2-es cumó meg valami mágnesszelepnek tűnik, ami össze van kötve az 1-essel egy gumicsövön keresztül és nem tudom, hogy működik-e, mert az elektromos csatlakozócsonkját valami dromedár letörte és most lötyögve csatlakozik. Lehúztam róla az elektromos kábelt, és mivel lötyög tiszta oxidáció volt a két csatlakozóvilla, szerintem nem funkcionált már egy ideje a cucc, letakarítottam, megmértem kap áramot a kábelen, de nem tudom, működik-e, mit kellene csinálnia, és milyen amikor azt csinálja. A 2-esen a felső szivacsszűrővel ellátott takarókupak alatt egy levegőbeömlő nyílás van, amin járó motornál levegőt szív, befogva a beömlőt azonnal lefullad a motor. Szóval mik ezek?

Előre is köszönöm a segítséget!



« Utoljára szerkesztve: 2010.06.19 szombat, 00:30:12 írta rip » Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #990 Dátum: 2010.06.19 szombat, 10:33:10 »

ööö...mondeo ez?  lama
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #991 Dátum: 2010.06.19 szombat, 11:02:23 »


Ha már itt vagyok, akkor még egy kérdés: amikor a pollenszűrőt cseréltem, a szűrő mögött találtam egy magányos vezetéket, ami az ablaktörlőmotor felől jön, a végén csatlakozóval. Ez mi lehet, az esőérzékelő kábele, ha van ilyen egyáltalán?
Így néz ki: http://noob.hu/2010/06/18/vezetek.jpg


Eszembe jutott még valami, miközben kerestem a vákuumcsövet, találtam két ilyen divájszt (1-essel és 2-essel jelölve a képen). Nem akarom végiglapozni a teljes Haynes szervizkönyvet, ha esetleg meg tudnátok mondani mik ezek, megköszönném: http://noob.hu/2010/06/19/divajsz.jpg
Az 1-es egy kis elektromos szivattyú, ami szűretlen levegőt szív a vakvilágból egy gumicsövön keresztül, aminek a végébe a szokásos keményfalú fekete műanyagcső volt dugva (pirossal jelölve a képen), a műanyagcső rojtosra van olvadva. Ennek valahova csatlakoznia kellene, vagy jó így hogy szívja a motortérből a friss hegyilevegőt. A 2-es cumó meg valami mágnesszelepnek tűnik, ami össze van kötve az 1-essel egy gumicsövön keresztül és nem tudom, hogy működik-e, mert az elektromos csatlakozócsonkját valami dromedár letörte és most lötyögve csatlakozik. Lehúztam róla az elektromos kábelt, és mivel lötyög tiszta oxidáció volt a két csatlakozóvilla, szerintem nem funkcionált már egy ideje a cucc, letakarítottam, megmértem kap áramot a kábelen, de nem tudom, működik-e, mit kellene csinálnia, és milyen amikor azt csinálja. A 2-esen a felső szivacsszűrővel ellátott takarókupak alatt egy levegőbeömlő nyílás van, amin járó motornál levegőt szív, befogva a beömlőt azonnal lefullad a motor. Szóval mik ezek?

Előre is köszönöm a segítséget!




fűtött ablak csatlakozója

a tűzfalon lévő cuccokat megtalálod a főoldalon a cikkek között, a hibás alapjáratos cikkben, röviden vákumhoz tartozó egységek
Naplózva
rip
Vendég
« Új hozzászólás #992 Dátum: 2010.06.19 szombat, 19:40:22 »

Köszi szépen!  worship Akkor a két azonosítatlan divájsz az EGR mágnesszelepe meg az injektoré. Ez alapján már meg fogom találni remélhetőleg a csövek helyes bekötését. Egyik probléma kipipálva.

Most már csak abban segítsen nekem valaki, hogy a fűtés/hűtés levegőelosztást végző vákuumrendszer honnan kapja a vákuumot, valami vákuumpumpáról vagy a Mondeonál megszokott módon valami 3 az 1-ben cucc működteti azt is? Smiley
Az angol fórumon erre a kérdésre küldtek nekem egy ilyen képet http://www.fordmondeo.org/threadattach/1264622401-DSCF0003__Small_.jpg
de ilyet sehol nem látok a gépsas motorterében, nem is tiszta, hogy mit kellene rajta nézni.

Mindjárt lövök egy képet, hogy mire is gondolok.

« Utoljára szerkesztve: 2010.06.19 szombat, 20:11:47 írta rip » Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #993 Dátum: 2010.06.19 szombat, 20:01:36 »

Köszi szépen!  worship Akkor a két azonosítatlan divájsz az EGR mágnesszelepe meg az injektoré. Ez alapján már meg fogom találni remélhetőleg a csövek helyes bekötését. Egyik probléma kipipálva.

Most már csak abban segítsen nekem valaki, hogy a fűtés/hűtés levegőelosztást végző vákuumrendszer honnan kapja a vákuumot, valami vákuumpumpáról vagy a Mondeonál megszokott módon valami 3 az 1-ben cucc működteti azt is? Smiley
Az angol fórumon erre a kérdésre küldtek nekem egy ilyen képet http://www.fordmondeo.org/threadattach/1264622401-DSCF0003__Small_.jpg
de ilyet sehol nem látok a gépsas motorterében, nem is tiszta, hogy mit kellene rajta nézni.

Mindjárt lövök egy képet, hogy mire is gondolok.
Akármilyen hihetetlen,de a benzines motornak nincs külön vákumszivattyúja.Miért?A nevében benne van-szívóbenzin...A motor maga a szivattyú...a dízelnél van az eltérő kialakítás és üzemelés miatt.A kép a szívósorról jövő csöveket mutatja,onnan kapja az egész vákumrendszer a vákumot-na ez egy szép magyar mondat.Minden csövet,ívet,csatlakozást,tömítést nézz át,pucolj ki.Aztán zúdítsd a nyakunkba a többit.Olvass vissza,keresd ND oldalát (zöld....),a főoldalon is van alapjáratos cikk.Az utóbbi hetekben rengeteg ehhez kapcsolódó beírás született,keresgélj.
Naplózva
rip
Vendég
« Új hozzászólás #994 Dátum: 2010.06.19 szombat, 20:14:36 »

Akármilyen hihetetlen,de a benzines motornak nincs külön vákumszivattyúja.Miért?A nevében benne van-szívóbenzin...A motor maga a szivattyú...a dízelnél van az eltérő kialakítás és üzemelés miatt.A kép a szívósorról jövő csöveket mutatja,onnan kapja az egész vákumrendszer a vákumot-na ez egy szép magyar mondat.Minden csövet,ívet,csatlakozást,tömítést nézz át,pucolj ki.Aztán zúdítsd a nyakunkba a többit.Olvass vissza,keresd ND oldalát (zöld....),a főoldalon is van alapjáratos cikk.Az utóbbi hetekben rengeteg ehhez kapcsolódó beírás született,keresgélj.

Akkor ezek szerint ez nem Mondeo sajátosság, hanem benzines autóké. Eddig dízel gépsasaim voltak, és ott mindenhez volt mindig egy kis ***a vákuumpumpa, amit lehetett hibáztatni, ha gond volt Smiley

Lőttem közben egy képet:

http://noob.hu/2010/06/19/vakuumtartaly.JPG

No, eddig az általam vákuumtartálynak (pirossal bekarikázva) gondolt divájszig követtem vissza a vákuumcsöveket, ez a kesztyűtartó mögötti ventillátor mellett található közvetlenül, a középkonzol jobb hátuljánál , ide fut be végül a középkonzolon lévő levegőelosztó szabályzó kapcsolóból a lágyfalú fekete vezeték, gondolom az utastérben itt véget is ér a vákuumrendszer. Ebbe a tartályba csatlakozik a keményfalú műanyag cső (zölddel jelölve), ennek kellene a vákuumot hoznia a motortéből és bekígyózik a középkonzol mögé, valszeg ott megy át valahol a tűzfalon, nagyon szűk már ott a hely, se benézni, se kézrátétellen nem tudom kideríteni hova megy tovább.

Esetleg valaki tudja, hol jön át a motortérbe a zölddel kiemelt csü?

Előre is köszönöm!

szerk.: megvan a mondeohoz az összes szerelési könyv, az így csináld..., a haynes service manual, meg a magyar ford műhely kézikönyv, de esküszöm, hogy nincsenek benne a vákuumcsövek bekötési rajza. Csak elnagyoltam említik.  Az Így csináld...-ban van a legrészletesebben, de ott is csak az utastérig van benne.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.19 szombat, 20:19:00 írta rip » Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #995 Dátum: 2010.06.19 szombat, 20:25:07 »

Akkor ezek szerint ez nem Mondeo sajátosság, hanem benzines autóké. Eddig dízel gépsasaim voltak, és ott mindenhez volt mindig egy kis ***a vákuumpumpa, amit lehetett hibáztatni, ha gond volt Smiley

Lőttem közben egy képet:

http://noob.hu/2010/06/19/vakuumtartaly.JPG

No, eddig az általam vákuumtartálynak (pirossal bekarikázva) gondolt divájszig követtem vissza a vákuumcsöveket, ez a kesztyűtartó mögötti ventillátor mellett található közvetlenül, a középkonzol jobb hátuljánál , ide fut be végül a középkonzolon lévő levegőelosztó szabályzó kapcsolóból a lágyfalú fekete vezeték, gondolom az utastérben itt véget is ér a vákuumrendszer. Ebbe a tartályba csatlakozik a keményfalú műanyag cső (zölddel jelölve), ennek kellene a vákuumot hoznia a motortéből és bekígyózik a középkonzol mögé, valszeg ott megy át valahol a tűzfalon, nagyon szűk már ott a hely, se benézni, se kézrátétellen nem tudom kideríteni hova megy tovább.

Esetleg valaki tudja, hol jön át a motortérbe a zölddel kiemelt csü?

Előre is köszönöm!
pedig kénytelen leszel,mert ott van a fűtőbox-ba való bevezetés...szerinted én mit összekínlódtam,amíg a szerelő által eltört csövet összekötöttem?A tűzfal bevezetés után kb. 10 centi csonk volt...olyan helyen ahová két ujjam is épp hogy befért...és ott kellett összekötni,kötegelőzni,vágni...persze hideg motornál,mert a kipuf is ott megy...na,akkor annyit,hogy kövesd végig a fojtószeleptől a lefelé tartó csövet.Az eltűnik az autó alatt,ott,ahol be van vezetve.Emelő elő v. állj akna fölé és egyszerűbb lesz a dolgod.Ha minden össze van kötve,akkor a képen látható csatlakozót húzd le,indítsd be a motort.Ha van vákum,akkor jó,ha nincs kénytelen vagy tovább keresni...addig,amíg nem lesz.Ha van vákum és még mindig nem jó,akkor a vákumlabdák valamelyike vagy maga a kapcsoló a rossz.
Naplózva
rip
Vendég
« Új hozzászólás #996 Dátum: 2010.06.19 szombat, 21:31:57 »

Kösz. Így lesz. Holnap leköltözök az aknába, viszek magammal hidegélelmet is. Nem gondoltam, hogy ennyire macerás lesz, egy hete bontottam le a középkonzol egy részét, meg a kesztyűtartónál lévő burkolatokat, azóta így járok vele. Az hittem egy délután alatt megoldom a dolgot Smiley
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #997 Dátum: 2010.06.20 vasárnap, 08:54:03 »

Kösz. Így lesz. Holnap leköltözök az aknába, viszek magammal hidegélelmet is. Nem gondoltam, hogy ennyire macerás lesz, egy hete bontottam le a középkonzol egy részét, meg a kesztyűtartónál lévő burkolatokat, azóta így járok vele. Az hittem egy délután alatt megoldom a dolgot Smiley
Ma megyek a garázsomba,van kibontott boxom,lefényképezem Neked a hátulját,hogy merre keress.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #998 Dátum: 2010.06.20 vasárnap, 12:19:33 »

Kösz. Így lesz. Holnap leköltözök az aknába, viszek magammal hidegélelmet is. Nem gondoltam, hogy ennyire macerás lesz, egy hete bontottam le a középkonzol egy részét, meg a kesztyűtartónál lévő burkolatokat, azóta így járok vele. Az hittem egy délután alatt megoldom a dolgot Smiley
Még az jutott az eszembe,hogy a cső anyaga milyen?Rendes műanyag vagy gumi vagy szilikoncső,ami összenyomható?Azért kérdezem,mert ha ez utóbbi az gáz,mert a vákum símán összehúzza és akkor ugyanaz van mintha el lenne szakadva vagy dugulva.Néztem a boxot,abban van rendes odavaló műanyag cső,ha kell elküldöm.
Naplózva
rip
Vendég
« Új hozzászólás #999 Dátum: 2010.06.21 hétfő, 19:21:22 »

Még az jutott az eszembe,hogy a cső anyaga milyen?Rendes műanyag vagy gumi vagy szilikoncső,ami összenyomható?Azért kérdezem,mert ha ez utóbbi az gáz,mert a vákum símán összehúzza és akkor ugyanaz van mintha el lenne szakadva vagy dugulva.Néztem a boxot,abban van rendes odavaló műanyag cső,ha kell elküldöm.

Csak ma tudtam időt szakítani a szerelésre, és ahogy javasoltad a forrástól, a fojtószeleptől követtem vissza a vákuumcsöveket. Elég hamar kiderült, hogy hol a hiba: az levegőelosztóba menő cső hiányzik, valaki nemes egyszerűséggel egy lemezcsavart dugott a T-csatlakozó gumi ezen kivezetésébe. Ezen kívül még egy vákuumtömlő hiányzik, ami a levegő injektor elektromágnesét/vákuumszelepét köti össze azzal az eleddig azonosítatlan divájsszal, ami a radiátor aljánál van, és a Haynes könyv szerint a levegő injektor szűrőháza (az ábrán M-mel jelölve), az most annyira nem lényeges, majd a későbbiekben azt is összekötöm.

vákuumcsövek: http://noob.hu/2010/06/21/vakuumrendszer2.jpg

Találtam egy frankó ábrát a vákuumrendszerről, pirossal jelöltem azt a T-csatlakozót, ahonnan a zölddel jelölt csőrész hiányzik, ha meg tudnád nézni, hogy nálad hová megy, hol megy át a tűzfalon, azt megköszönném. Valszeg, csak ez a cső hiányzik a boldogsághoz. Az ábrán fel van cserélve az EGR-t szabályzó vákuumszelep és az injektor mágnesszelepe, de a betűjele helyes. Bár azt írják, hogy van olyan Mondeno, amin fordított sorrendben van. A Rossz alapjárat című cikkben mindenesetre az a sorrend, mint az enyémnél. A levegő injektor elektromágnese (bal oldali) (a Ford alkatrészkatalógus szerint "mágnes - vákuumszabályzó" a hivatalos neve, angolul "pulse-air solenoid valve") alsó csöve megy a T-csatlakozóhoz a T alsó szára befut a szívó oldalba, a T jobb szára menne elvileg az utastérbe, azt kellene megnézni. Ha erről a csőről tudnál  lőni egy képet az nagyszerű lenne. Előre is köszönöm. Megyek közben összerakom a középkonzolt, mert holnap viszem műszakira a gépsast.

Naplózva
Oldalak: 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 ... 114   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.