Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 06:05:46
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
26
27
28
29
30
31
32
[
33
]
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 742311 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
ebihal
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1600 Dátum:
2018.07.30 hétfő, 10:07:18 »
Idézetet írta: Caruso - 2018.07.30 hétfő, 08:29:51
Azt gondolom, nem a csapágy, mert akkor csúnya hangja is lenne.
Ezek szerint mind1, hogy a tengely vagy a csukló, lényeg, hogy csere.
Futottam egy kört a felújítókkal, kiderült, hogy alig pár ezer forinttal olcsóbb a felújítás, mint az új.
Ráadásul, kiszerelve kell vinni, mert a ki-be szerelés, plusz 10 papír.
Ha már így is - úgy is kiszerelem, jobban megéri az új.
Ok de a komplett féltengely 20 ezer míg a csukló 5 ezer...ezért gondoltam hogy érdemesebb feltárni a hiba okát jobban hogy feleslegesen ne dobj ki 15 ezret az ablakon
Naplózva
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1601 Dátum:
2018.07.30 hétfő, 11:33:53 »
Idézetet írta: ebihal - 2018.07.30 hétfő, 10:07:18
Ok de a komplett féltengely 20 ezer míg a csukló 5 ezer...ezért gondoltam hogy érdemesebb feltárni a hiba okát jobban hogy feleslegesen ne dobj ki 15 ezret az ablakon
Oppá!
Ez eddig nem jött át. Mármint, hogy a csuklót is lehet külön cserélni.
Na, akkor jobban megvizsgálom.
Egyébként a csukló a gyanús, mert néha roppan egyet, mint amikor a szétkopott csuklóval kikanyarodnak az utcából.
Bár nem tudom, hogy a csuklót házilag bírom-e cserélni. A gumiharangot valami spéci fogóval kell feltenni, nékem meg nincs olyanom.
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Vagol
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 227
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1602 Dátum:
2018.07.30 hétfő, 17:31:12 »
Idézetet írta: Caruso - 2018.07.30 hétfő, 11:33:53
Oppá!
Ez eddig nem jött át. Mármint, hogy a csuklót is lehet külön cserélni.
Na, akkor jobban megvizsgálom.
Egyébként a csukló a gyanús, mert néha roppan egyet, mint amikor a szétkopott csuklóval kikanyarodnak az utcából.
Bár nem tudom, hogy a csuklót házilag bírom-e cserélni. A gumiharangot valami spéci fogóval kell feltenni, nékem meg nincs olyanom.
http://www.evoauto.hu/feltengelycsuklo
A hiba alapján biztos, hogy külső csukló hiba. A cserét is meg lehet oldani otthon egy kis oda figyeléssel, a gumiharang feltételéhez nem kell spéci fogó hanem a szorító bilincs rögzitéséhez kell. De ezt is meg lehet oldani, vagy kiváltani más bilinccsel. Ha elolvasod a fenti linket, akkor már tudni fogod a lényeget. Ha otthon nem mered bevállalni, vidd el egy jó szerelőhöz és rövid idő alatt megoldja, nem egy napos meló.
Üdv: László
Naplózva
1998-as MK-2 2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
ebihal
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1603 Dátum:
2018.07.30 hétfő, 20:07:00 »
Idézetet írta: Caruso - 2018.07.30 hétfő, 11:33:53
Oppá!
Ez eddig nem jött át. Mármint, hogy a csuklót is lehet külön cserélni.
Na, akkor jobban megvizsgálom.
Egyébként a csukló a gyanús, mert néha roppan egyet, mint amikor a szétkopott csuklóval kikanyarodnak az utcából.
Bár nem tudom, hogy a csuklót házilag bírom-e cserélni. A gumiharangot valami spéci fogóval kell feltenni, nékem meg nincs olyanom.
Hátha roppan is akkor külső csukló lesz.Csere nem olyan veszélyes , ha a faudi fej ment ez is menni fog.
Kocsi a földön és akkor féltengely végén lévő nagy anya lelazít meg a kerékanyák.Megemelitek-kerék le-nagy anya le-alsó gömbtámasz és kormányösszekötő kiköt...na és itt nem emlékszem pontosan hogy le kell e venni a féknyerget...mindegy mert az 2 csavar ha le kell..ezek után kihuzzátok a kerékagyból a féltengelyt és leveszitek a gumiharangról a bilincset.Itt ha azt látod hogy eredeti ford a harang akkor vigyázva mert az nem gumi hanem műanyag és 1000-szer jobb minőségű mint amit az új csuklóval adnak.Tehát ha sérülésmentes akkor azt érdemes visszatenni.Szóval a műanyag vagy gumiharangot feltoljátok a száron hogy ne legyen útban (nyilván ha rossz akkor le is vághatjátok , nem lesz rá szükség).Na itt jön az a rész hogy nem árt 2 ember hozzá mert a csukló belső gyűrűs , az egyik rátart a féltengely szárra hogy a belső rész ne jöjjön ki a helyéről , a másik pedig leüti a csuklót a bordás tengelyről...nem tuti hogy könnyen lejön , oda kell suhintani rendesen néha
. Ezután már csak össze kell rakni az új csuklóval amit rendesen meg kell tömni a hozzá kapott zsírral.Összerakásnál szintén a gyűrű okozhat némi fejfájást , előfordul hogy az istennek se akar bemenni , de a nyers erőre mindig meghátrál.És ha levágtátok a használt harangot az új csukló feltétele előtt ne felejtsétek el feltenni az újjat a féltengely szárára különben nagyon fogtok káromkodni.
Mégegy jótanács , a készletben a csuklón kívül lesz gumiharang 2 bilincs meg zsír...a gumiharang sz.rt se ér általában , nekem 1 évet se bírt és teljesen szétszakadt így termoplasztból készültet rendeltem.
https://alkatreszek.hu/autotipus/ford_alkatreszek/mondeo/mondeo_ii_bap_1996_08_2000_09/5817/eroatviteli_alkatreszek/feltengely_gumiharang/beepitesi_oldal_elsotengely_kerekoldali/-_1
Tudom drága de hidd el nagy szívás évente levenni a csuklót csak a harang miatt , ezért írtam hogy ha a gyári ford van rajta és jó állapotú akkor azt tegyétek vissza.Nekem is az van a bal oldalt és örök élet...a jobb oldallal meg szívtam párszor.
Naplózva
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1604 Dátum:
2018.07.31 kedd, 08:00:50 »
Idézetet írta: Vagol - 2018.07.30 hétfő, 17:31:12
http://www.evoauto.hu/feltengelycsuklo
A hiba alapján biztos, hogy külső csukló hiba. A cserét is meg lehet oldani otthon egy kis oda figyeléssel, a gumiharang feltételéhez nem kell spéci fogó hanem a szorító bilincs rögzitéséhez kell. De ezt is meg lehet oldani, vagy kiváltani más bilinccsel. Ha elolvasod a fenti linket, akkor már tudni fogod a lényeget. Ha otthon nem mered bevállalni, vidd el egy jó szerelőhöz és rövid idő alatt megoldja, nem egy napos meló.
Üdv: László
Köszönöm a cikket! Tankönyvbe illőn segít!
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1605 Dátum:
2018.07.31 kedd, 08:02:13 »
Idézetet írta: ebihal - 2018.07.30 hétfő, 20:07:00
Hátha roppan is akkor külső csukló lesz.Csere nem olyan veszélyes , ha a faudi fej ment ez is menni fog.
Kocsi a földön és akkor féltengely végén lévő nagy anya lelazít meg a kerékanyák.Megemelitek-kerék le-nagy anya le-alsó gömbtámasz és kormányösszekötő kiköt...na és itt nem emlékszem pontosan hogy le kell e venni a féknyerget...mindegy mert az 2 csavar ha le kell..ezek után kihuzzátok a kerékagyból a féltengelyt és leveszitek a gumiharangról a bilincset.Itt ha azt látod hogy eredeti ford a harang akkor vigyázva mert az nem gumi hanem műanyag és 1000-szer jobb minőségű mint amit az új csuklóval adnak.Tehát ha sérülésmentes akkor azt érdemes visszatenni.Szóval a műanyag vagy gumiharangot feltoljátok a száron hogy ne legyen útban (nyilván ha rossz akkor le is vághatjátok , nem lesz rá szükség).Na itt jön az a rész hogy nem árt 2 ember hozzá mert a csukló belső gyűrűs , az egyik rátart a féltengely szárra hogy a belső rész ne jöjjön ki a helyéről , a másik pedig leüti a csuklót a bordás tengelyről...nem tuti hogy könnyen lejön , oda kell suhintani rendesen néha
. Ezután már csak össze kell rakni az új csuklóval amit rendesen meg kell tömni a hozzá kapott zsírral.Összerakásnál szintén a gyűrű okozhat némi fejfájást , előfordul hogy az istennek se akar bemenni , de a nyers erőre mindig meghátrál.És ha levágtátok a használt harangot az új csukló feltétele előtt ne felejtsétek el feltenni az újjat a féltengely szárára különben nagyon fogtok káromkodni.
Mégegy jótanács , a készletben a csuklón kívül lesz gumiharang 2 bilincs meg zsír...a gumiharang sz.rt se ér általában , nekem 1 évet se bírt és teljesen szétszakadt így termoplasztból készültet rendeltem.
https://alkatreszek.hu/autotipus/ford_alkatreszek/mondeo/mondeo_ii_bap_1996_08_2000_09/5817/eroatviteli_alkatreszek/feltengely_gumiharang/beepitesi_oldal_elsotengely_kerekoldali/-_1
Tudom drága de hidd el nagy szívás évente levenni a csuklót csak a harang miatt , ezért írtam hogy ha a gyári ford van rajta és jó állapotú akkor azt tegyétek vissza.Nekem is az van a bal oldalt és örök élet...a jobb oldallal meg szívtam párszor.
Leírva, olvasva 1xűnek tűnik, de lehet, hogy szerelő lesz belőle.
Amikor az egyiknél rákérdeztem, 35 anyagárat mondott, amitől kikerekedett a szemem.
Így, hogy csuklót is lehet magában cserélni, más a gyerek fekvése.
Köszönöm a segítséget!
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
ebihal
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1606 Dátum:
2018.07.31 kedd, 08:36:57 »
Idézetet írta: Caruso - 2018.07.31 kedd, 08:02:13
Leírva, olvasva 1xűnek tűnik, de lehet, hogy szerelő lesz belőle.
Amikor az egyiknél rákérdeztem, 35 anyagárat mondott, amitől kikerekedett a szemem.
Így, hogy csuklót is lehet magában cserélni, más a gyerek fekvése.
Köszönöm a segítséget!
Nagyon szívesen
Viszont akkor olyan szerelőt keress akinél ott tudsz lenni hogy lásd hogyan csinálja és akkor többet nem is fogod vinni ha ilyen gond lesz.Egy jó szerelőnek aki nekiáll rendesen nem több 1/2 óránál az egész.Ha valami brutál munkadíjat akarnak felszámolni mert szerintük ez több órás művelet akkor hagyd ott őket a fenébe.Mivel 1/2 órát nem számolnak így max 1 órás munkadíj lehet.Mifelénk olyan 7-9 ezer közt van 1 óra normális szervízben.
Naplózva
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1607 Dátum:
2018.07.31 kedd, 09:35:10 »
Idézetet írta: ebihal - 2018.07.31 kedd, 08:36:57
Nagyon szívesen
Viszont akkor olyan szerelőt keress akinél ott tudsz lenni hogy lásd hogyan csinálja és akkor többet nem is fogod vinni ha ilyen gond lesz.Egy jó szerelőnek aki nekiáll rendesen nem több 1/2 óránál az egész.Ha valami brutál munkadíjat akarnak felszámolni mert szerintük ez több órás művelet akkor hagyd ott őket a fenébe.Mivel 1/2 órát nem számolnak így max 1 órás munkadíj lehet.Mifelénk olyan 7-9 ezer közt van 1 óra normális szervízben.
Hát igen. Kicsit más, mint mifelénk (Érd). Akkor először keresek csuklót.
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1608 Dátum:
2018.07.31 kedd, 09:53:07 »
Upps! Még egy ehhez kapcsolódó kérdés jutott eszembe.
Adott ugye az a tengely szakasz, mely a külső csuklót köti össze a kerékkel.
Ha ez a csuklónál kotyog és mozog 2-3 mm-t, akkor a tengely másik - kerék felőli - vége nem kopott?
Csak, hogy engedi mozogni a tengelyt. Vagy ennyi "holtjáték" még van a gyártásból eredőn?
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
ebihal
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1609 Dátum:
2018.07.31 kedd, 12:29:46 »
Idézetet írta: Caruso - 2018.07.31 kedd, 09:53:07
Upps! Még egy ehhez kapcsolódó kérdés jutott eszembe.
Adott ugye az a tengely szakasz, mely a külső csuklót köti össze a kerékkel.
Ha ez a csuklónál kotyog és mozog 2-3 mm-t, akkor a tengely másik - kerék felőli - vége nem kopott?
Csak, hogy engedi mozogni a tengelyt. Vagy ennyi "holtjáték" még van a gyártásból eredőn?
Öööö...mi van?
Ha az kopott amit kétlek akkor is csak csuklót kell cserélned.De úgy érzem valahogy nem akar neked összeállni a kép hogy is van ez a féltengely
Ha még csak néha roppan 1-et akkor azért sokat elmegy még szóval nem kell kapkodj a cserével.Nézz szét hol van legjobb árban csukló meg szerelő , nem kell kapkodni nem fog szétesni holnap.És mindenképp nézd amikor cserélik , meg fogsz lepődni milyen egyszerű az egész.Nem tudom jobban elmagyarázni , jobb ha látod a saját magad.
Naplózva
Vagol
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 227
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1610 Dátum:
2018.07.31 kedd, 17:49:26 »
Idézetet írta: Caruso - 2018.07.31 kedd, 09:53:07
Upps! Még egy ehhez kapcsolódó kérdés jutott eszembe.
Adott ugye az a tengely szakasz, mely a külső csuklót köti össze a kerékkel.
Ha ez a csuklónál kotyog és mozog 2-3 mm-t, akkor a tengely másik - kerék felőli - vége nem kopott?
Csak, hogy engedi mozogni a tengelyt. Vagy ennyi "holtjáték" még van a gyártásból eredőn?
Na azért már kezd összeállni a csukló csere a fejedben, amit ebihal leírt az nagyon pontos és preciz, a csere menetét ettől pontosabban nem is lehet megadni, érdemes az útmutatása alapján végrehajtani, vagy jó szerelőt keresni. A csukló kotyogáe és a 2-3 mm. holtjáték a golyók és a hornyok kopásából ered, annyira nem kell megijedni tőle, mint ebihal is írta még nyugodtan használható. Sok sikert.
Üdv: László
Naplózva
1998-as MK-2 2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1611 Dátum:
2018.08.01 szerda, 07:51:25 »
Oké, tiszta, köszönöm szépen!
Nem is a szétesés aggaszt, hanem a 80-nál kezdődő rázás.
Ettől még nem égető, de rajta vagyok, hogy mielőbb meglegyen.
Még 1x köszönöm a segítséget!
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
laci2108
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1612 Dátum:
2018.08.13 hétfő, 17:44:51 »
Sziasztok!
Új vagyok még itt Nálatok, de rögtön kérdeznék is
Futómű felújításra adtam a fejem. Csináltam már samarán, hát itt tejesen más, nagyobb a szekér is. MK2 turnier
Hátsó rugó és lengéscsillapító csere volna. Akna van, de betonon jobb lenne. Hol lehet megemelnem? Gondolok arra, hogy bakot is használnák, van vagy 4 darab, krokogyilemelő is 2db (az egyik hazudós enged már kicsit). Szóval hol emeljem, hol támasszam alá? Rugót mennyire vészes kiszedni? Lengéscsillapító felső csavarjához hozzáférek? Nem a beltérben van ugye?
kerékdob műanyagot ki kell szedni? Köszönöm előre is a válaszotokat. Hosszú távra gondolkodok a géppel, beleszerelmesedtem már majdnem 1 éves a kapcsolatunk
Naplózva
ebihal
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1613 Dátum:
2018.08.13 hétfő, 20:25:48 »
Idézetet írta: laci2108 - 2018.08.13 hétfő, 17:44:51
Sziasztok!
Új vagyok még itt Nálatok, de rögtön kérdeznék is
Futómű felújításra adtam a fejem. Csináltam már samarán, hát itt tejesen más, nagyobb a szekér is. MK2 turnier
Hátsó rugó és lengéscsillapító csere volna. Akna van, de betonon jobb lenne. Hol lehet megemelnem? Gondolok arra, hogy bakot is használnák, van vagy 4 darab, krokogyilemelő is 2db (az egyik hazudós enged már kicsit). Szóval hol emeljem, hol támasszam alá? Rugót mennyire vészes kiszedni? Lengéscsillapító felső csavarjához hozzáférek? Nem a beltérben van ugye?
kerékdob műanyagot ki kell szedni? Köszönöm előre is a válaszotokat. Hosszú távra gondolkodok a géppel, beleszerelmesedtem már majdnem 1 éves a kapcsolatunk
Hali! A hátsó lengéscsillapító felső csavarjához szinte lehetetlen hozzáférni , nem a beltérben van egyébként.Többen próbáltak már ilyen olyan hajlított célszerszámot készíteni de általában kudarc a dolog , le kell enged az egész hátsó futóművet valamennyire hogy hozzáférj.Tehát úgy tervezd meg a bakolást hogy ne a hátsó futómű alatt legyen.Rugóhoz nem tudok okosat mondani mert még nem cseréltem de sztem az lesz a könnyebb meló.
Naplózva
laci2108
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1614 Dátum:
2018.08.13 hétfő, 20:51:03 »
Idézetet írta: ebihal - 2018.08.13 hétfő, 20:25:48
Hali! A hátsó lengéscsillapító felső csavarjához szinte lehetetlen hozzáférni , nem a beltérben van egyébként.Többen próbáltak már ilyen olyan hajlított célszerszámot készíteni de általában kudarc a dolog , le kell enged az egész hátsó futóművet valamennyire hogy hozzáférj.Tehát úgy tervezd meg a bakolást hogy ne a hátsó futómű alatt legyen.Rugóhoz nem tudok okosat mondani mert még nem cseréltem de sztem az lesz a könnyebb meló.
Hát elkeserítettél
Naplózva
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1615 Dátum:
2018.10.12 péntek, 08:16:52 »
Uraim!
Tegnap este feltűnt, hogy parkolóban, teljesen alászedve a kormányt olyan, mint ha tolná az orrát az autó, nem csak a kerék gurulna.
Kipróbáltam, mind a két irányba csinálja.
Merre kezdjek keresgélni?
Köszönöm
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
ebihal
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1616 Dátum:
2018.10.12 péntek, 19:16:19 »
Idézetet írta: Caruso - 2018.10.12 péntek, 08:16:52
Uraim!
Tegnap este feltűnt, hogy parkolóban, teljesen alászedve a kormányt olyan, mint ha tolná az orrát az autó, nem csak a kerék gurulna.
Kipróbáltam, mind a két irányba csinálja.
Merre kezdjek keresgélni?
Köszönöm
A futómű volt bontva mostanában? Pl a féltengely csukló ki lett cserélve vagy valami más esetleg? Ha igen akkor futómű beállítás nem árt.Ha semmi nem volt bontva és a gumit se nyalja akkor sztem normális a dolog , valamennyire mindig tolja az orrát teljesen alászedve bár ez függ milyen talajon aszfalton vagy éppen.
Naplózva
hoffer
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 74
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1617 Dátum:
2018.10.13 szombat, 11:33:41 »
Idézetet írta: Caruso - 2018.10.12 péntek, 08:16:52
Uraim!
Tegnap este feltűnt, hogy parkolóban, teljesen alászedve a kormányt olyan, mint ha tolná az orrát az autó, nem csak a kerék gurulna.
Kipróbáltam, mind a két irányba csinálja.
Merre kezdjek keresgélni?
Köszönöm
Nézd meg a lengőkar külső gömbfejet. Üdv Hoffer.
Naplózva
'99 mondeo v6 ghia HDP-034
Ex '84 sierra xr4i
+36209149244
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1618 Dátum:
2018.10.15 hétfő, 08:48:04 »
Idézetet írta: ebihal - 2018.10.12 péntek, 19:16:19
A futómű volt bontva mostanában? Pl a féltengely csukló ki lett cserélve vagy valami más esetleg? Ha igen akkor futómű beállítás nem árt.Ha semmi nem volt bontva és a gumit se nyalja akkor sztem normális a dolog , valamennyire mindig tolja az orrát teljesen alászedve bár ez függ milyen talajon aszfalton vagy éppen.
Két oldalon az alsó lengőkar lett cserélve. Gumit nem nyalja.
Azért nem hinném, hogy ez normális.
Aszfalton tűnt fel, parkolóban.
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Lütyő
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 174
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1619 Dátum:
2018.10.15 hétfő, 14:01:52 »
Idézetet írta: Caruso - 2018.10.15 hétfő, 08:48:04
Két oldalon az alsó lengőkar lett cserélve. Gumit nem nyalja.
Azért nem hinném, hogy ez normális.
Aszfalton tűnt fel, parkolóban.
A gumit nem pár nap alatt nyalja le, az kicsit lassabb folyamat..Nekem is ilyesmi, de még van cserélendő a futóműben, én utána megnézetem futóművessel.Inkább az a pár ezer, mint a gumicsere..
Naplózva
1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
skorpio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 647
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1620 Dátum:
2019.02.09 szombat, 15:41:53 »
Tisztelt Hozzáértő Urak! Mondjátok már meg nekem, hogy mire gondolhatott a szerelő amikor ezt diagnoztizálta: " J.H.HÍD RUGÓTÁMASZTÓ BAK ROHADT, LYUKAS" ?
Mi az a rugótámasztó bak? ('99-es mk2 benzines kombiban)
Naplózva
mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1621 Dátum:
2019.02.09 szombat, 21:29:10 »
Idézetet írta: skorpio - 2019.02.09 szombat, 15:41:53
Tisztelt Hozzáértő Urak! Mondjátok már meg nekem, hogy mire gondolhatott a szerelő amikor ezt diagnoztizálta: " J.H.HÍD RUGÓTÁMASZTÓ BAK ROHADT, LYUKAS" ?
Mi az a rugótámasztó bak? ('99-es mk2 benzines kombiban)
Így hirtelen csak MK3-asról találtam
képet
, de az Mk2 is nagyon hasonló. A képen a bekarikázott 2-es szám alatt közvetlenül, az a rész lehet elrozsdásodva. Jobb esetben csak az alsó lengőkarnál ahol támaszkodik a rugó, azzal van gond, de esélyesebb, hogy a szerelő a felső részre gondolt.
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
skorpio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 647
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1622 Dátum:
2019.02.10 vasárnap, 19:16:03 »
Idézetet írta: thomyka - 2019.02.09 szombat, 21:29:10
Így hirtelen csak MK3-asról találtam
képet
, de az Mk2 is nagyon hasonló. A képen a bekarikázott 2-es szám alatt közvetlenül, az a rész lehet elrozsdásodva. Jobb esetben csak az alsó lengőkarnál ahol támaszkodik a rugó, azzal van gond, de esélyesebb, hogy a szerelő a felső részre gondolt.
Köszönöm.
Naplózva
mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
skorpio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 647
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1623 Dátum:
2019.03.04 hétfő, 15:26:14 »
Uraim ! Tanácsotokat kérem. A képeken látható rugótámasztó bak "javíthatósága" ügyben. Ha jól gondolom, ez a bak tulajdonképpen csak akkor terhelődik, ha a spirálrugó valamilyen okból teljesen összenyomódna. Akkor támasztana az a műanyag ami a bak alján van. Vagyis ha ezt a lyukas, üreges bakot valamilyen purhab szerű anyaggal kitölteném, megelőzhetném a további korrodálást? Ha igen ... milyen kitöltő anyagot javasolnátok? Vagy esetleg valami más tanács a javításra, lehetőleg nem a komplett hátsó futóműcsere javaslat.
Naplózva
mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
hoffer
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 74
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1624 Dátum:
2019.03.04 hétfő, 15:56:54 »
Idézetet írta: skorpio - 2019.03.04 hétfő, 15:26:14
Uraim ! Tanácsotokat kérem. A képeken látható rugótámasztó bak "javíthatósága" ügyben. Ha jól gondolom, ez a bak tulajdonképpen csak akkor terhelődik, ha a spirálrugó valamilyen okból teljesen összenyomódna. Akkor támasztana az a műanyag ami a bak alján van. Vagyis ha ezt a lyukas, üreges bakot valamilyen purhab szerű anyaggal kitölteném, megelőzhetném a további korrodálást? Ha igen ... milyen kitöltő anyagot javasolnátok? Vagy esetleg valami más tanács a javításra, lehetőleg nem a komplett hátsó futóműcsere javaslat.
Lakatos? Gondolom az megoldja, azért vannak.
Naplózva
'99 mondeo v6 ghia HDP-034
Ex '84 sierra xr4i
+36209149244
skorpio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 647
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1625 Dátum:
2019.03.04 hétfő, 19:27:38 »
Idézetet írta: hoffer - 2019.03.04 hétfő, 15:56:54
Lakatos? Gondolom az megoldja, azért vannak.
Köszönöm. Ez egy elvetélt lehetőség. Olyan "lakatos" fellelése, aki ezt talán el is vállalja ... rengeteg idő. (Amiből a legkevesebb van, azt hiszem mindenkinek.) No és az általa elvégzett munka minősége ... És a "lakatos" inkább ne matasson a futóműnél. Tehát előtte a futómű kiszerelése. (Akkor talán lakatolhatna kedvére ... esetleg napokig, hetekig. Amúgy csak a józan paraszteszemre hallgatva, a jelentősen korrodált lemez hegeszthetősége, szegecselése nem biztos hogy megoldható.
Ezért is próbálok olyan megoldást találni, ami esetleg otthon is kivitelezhető, és az autót is tudom használni.
Naplózva
mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1626 Dátum:
2019.03.05 kedd, 08:27:14 »
Idézetet írta: skorpio - 2019.03.04 hétfő, 19:27:38
Köszönöm. Ez egy elvetélt lehetőség. Olyan "lakatos" fellelése, aki ezt talán el is vállalja ... rengeteg idő. (Amiből a legkevesebb van, azt hiszem mindenkinek.) No és az általa elvégzett munka minősége ... És a "lakatos" inkább ne matasson a futóműnél. Tehát előtte a futómű kiszerelése. (Akkor talán lakatolhatna kedvére ... esetleg napokig, hetekig. Amúgy csak a józan paraszteszemre hallgatva, a jelentősen korrodált lemez hegeszthetősége, szegecselése nem biztos hogy megoldható.
Ezért is próbálok olyan megoldást találni, ami esetleg otthon is kivitelezhető, és az autót is tudom használni.
Feltölteni műgyantával.
Bár ez már erősen Oscar gyanús, a kendácsoló fesztiválon ...
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
skorpio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 647
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1627 Dátum:
2019.03.05 kedd, 14:49:00 »
Idézetet írta: Caruso - 2019.03.05 kedd, 08:27:14
Feltölteni műgyantával.
Bár ez már erősen Oscar gyanús, a kendácsoló fesztiválon ...
Nem lenne baj, ha ki is sorsolnák érte a díjat !
Nekem eddig ez a "legszimpatikusabb". Ugye a szükség átértelmezi a lehetőségeket.
Naplózva
mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1628 Dátum:
2019.03.05 kedd, 14:54:00 »
Idézetet írta: skorpio - 2019.03.04 hétfő, 15:26:14
Uraim ! Tanácsotokat kérem. A képeken látható rugótámasztó bak "javíthatósága" ügyben. Ha jól gondolom, ez a bak tulajdonképpen csak akkor terhelődik, ha a spirálrugó valamilyen okból teljesen összenyomódna. Akkor támasztana az a műanyag ami a bak alján van. Vagyis ha ezt a lyukas, üreges bakot valamilyen purhab szerű anyaggal kitölteném, megelőzhetném a további korrodálást? Ha igen ... milyen kitöltő anyagot javasolnátok? Vagy esetleg valami más tanács a javításra, lehetőleg nem a komplett hátsó futóműcsere javaslat.
ez tartja a rugót a helyén.
hátsó bölcső csere egy másikra és lehet tovább gurulni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
skorpio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 647
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1629 Dátum:
2019.03.05 kedd, 20:46:49 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2019.03.05 kedd, 14:54:00
ez tartja a rugót a helyén.
hátsó bölcső csere egy másikra és lehet tovább gurulni
Bocs ! Lehet hogy rosszul gondolom ... de a rugó a kilyukadt "bakhoz" nem is ér hozzá. Ez a "bak" csak a rugó belsejében lévő műanyag ütközőt tartja, ami jó rugó és lengéscsillapító megléte és nem rally terepen való vezetéskor soha nem fog "ütközni". Ezért is gondolom, hogy a foltozás is elegendő lenne. Bár a csere tutibb lenne, de bontottban is min. 20 éve gyártott van. (mondeo mk2)
Naplózva
mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1630 Dátum:
2019.03.06 szerda, 10:13:58 »
Idézetet írta: skorpio - 2019.03.05 kedd, 20:46:49
Bocs ! Lehet hogy rosszul gondolom ... de a rugó a kilyukadt "bakhoz" nem is ér hozzá. Ez a "bak" csak a rugó belsejében lévő műanyag ütközőt tartja, ami jó rugó és lengéscsillapító megléte és nem rally terepen való vezetéskor soha nem fog "ütközni". Ezért is gondolom, hogy a foltozás is elegendő lenne. Bár a csere tutibb lenne, de bontottban is min. 20 éve gyártott van. (mondeo mk2)
[img wid
az egy dolog, hogy mit gondolsz, de ha kívül így néz ki, akkor rugó mellett is ilyen lesz. mk3 kombikat is utolérte már ez a gond, ott is cserélni kell. foltozni felesleges, rozsdához, levegőhöz nem lehet hegeszeteni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
skorpio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 647
Válasz: Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1631 Dátum:
2019.03.06 szerda, 20:39:18 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2019.03.06 szerda, 10:13:58
az egy dolog, hogy mit gondolsz, de ha kívül így néz ki, akkor rugó mellett is ilyen lesz. mk3 kombikat is utolérte már ez a gond, ott is cserélni kell. foltozni felesleges, rozsdához, levegőhöz nem lehet hegeszeteni
Köszönöm.
Naplózva
mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
Hanko77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 372
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1632 Dátum:
2019.05.11 szombat, 18:50:46 »
Sziasztok.Egy ideje van egy kis furcsaság a kocsival. Fékezésnél,beráz az autó. Nem a kormány,inkább úgy mindent.Legjobban a műszerfalon látszik. Jól tippelem,hogy ez inkább futómű hiba,sem mint fék?
Naplózva
Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1633 Dátum:
2019.05.22 szerda, 09:45:49 »
Idézetet írta: Hanko77 - 2019.05.11 szombat, 18:50:46
Sziasztok.Egy ideje van egy kis furcsaság a kocsival. Fékezésnél,beráz az autó. Nem a kormány,inkább úgy mindent.Legjobban a műszerfalon látszik. Jól tippelem,hogy ez inkább futómű hiba,sem mint fék?
Itt pont ilyen témát dobott fel egy mondis:
http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/drauto/56/nagy+sebessegrol+valo+fekezeskor+eroteljes+remeges.html
Naplózva
mondejó 2.5 V6
spapp
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1634 Dátum:
2019.08.29 csütörtök, 20:16:35 »
Sziasztok!
MK2 kombi hátsó futóműve állítható? Vagy gyárilag fix rögzítésű?
Köszönöm.
Naplózva
MK2 1999 1.8i kombi
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1635 Dátum:
2019.09.04 szerda, 12:15:57 »
Uraim!
Csak 1 elvi kérdés.
Voltam futóművesnél és szerettem volna megnézni, hogy mit állít, de nem engedte a rálátást a szerelő.
Persze megértem, mert ez a kenyere, de engem a szimpla kíváncsiság vezérelt és most ez kielégítetlen maradt.
Mit lehet ilyenkor állítani?
Az összetartást a kormányösszekötővel. Ez oké.
De a csapterpesztés és az utánfutás állítására nem látok csavart.
Kerestem a "kopásnyomokat", amit állítgatott, de előtte lemostam a futóművet, ne a dzsuvában kelljen nyúlkálnia, így nem találtam nyomokat.
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 372
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1636 Dátum:
2019.09.08 vasárnap, 10:06:49 »
Idézetet írta: Caruso - 2019.09.04 szerda, 12:15:57
Uraim!
Csak 1 elvi kérdés.
Voltam futóművesnél és szerettem volna megnézni, hogy mit állít, de nem engedte a rálátást a szerelő.
Persze megértem, mert ez a kenyere, de engem a szimpla kíváncsiság vezérelt és most ez kielégítetlen maradt.
Mit lehet ilyenkor állítani?
Az összetartást a kormányösszekötővel. Ez oké.
De a csapterpesztés és az utánfutás állítására nem látok csavart.
Kerestem a "kopásnyomokat", amit állítgatott, de előtte lemostam a futóművet, ne a dzsuvában kelljen nyúlkálnia, így nem találtam nyomokat.
Szerintem csak összetartást tud állítani. Legalább is elöl...
Naplózva
Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1637 Dátum:
2019.09.09 hétfő, 08:08:01 »
Idézetet írta: Hanko77 - 2019.09.08 vasárnap, 10:06:49
Szerintem csak összetartást tud állítani. Legalább is elöl...
"3D" futóműállításon voltam. Beszélgettem is a szerelővel, hogy mindent beállítanak.
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1638 Dátum:
2020.02.06 csütörtök, 07:56:58 »
Uraim!
A pár hónapja vásárolt kormányösszekötő gömbfejem lóg.
Kiszerelve simán tudom újbeggyel lökdösni.
Rendeltem újakat, megérkezett, de ezt is minimális erőfeszítéssel tudom mozgatni - bár nehezebben mozog, mint a bent lévő.
Nem az lenne a normális, hogy csak fogvicsorgatva, dülledt szemmel tudjam megmozdítani?
Mégis csak egy kocsit kell tartania ...
Szerintetek cserés a kapott.
Remélem sikerült érthetően megfogalmaznom a különbségeket.
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Black
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 162
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1639 Dátum:
2021.08.30 hétfő, 11:45:09 »
Sziasztok!
Talán ez a topik van a legközelebb a kérdésemhez.
Belső kormányösszekötő rúd cseréjéhez milyen szerszámot ajánlanátok?
Ugyanis egy teljesen lekerekített felületet kellene kitekerni.
Köszönöm.
Naplózva
Ford Fiesta MKVII 2016/6 1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1640 Dátum:
2021.08.31 kedd, 14:59:10 »
Idézetet írta: Black - 2021.08.30 hétfő, 11:45:09
Sziasztok!
Talán ez a topik van a legközelebb a kérdésemhez.
Belső kormányösszekötő rúd cseréjéhez milyen szerszámot ajánlanátok?
Ugyanis egy teljesen lekerekített felületet kellene kitekerni.
Köszönöm.
Fúrnék bele egy lyukat és a beszakadt csavahoz használt kihajtóval szedném ki.
Elsőre.
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
cini
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 266
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1641 Dátum:
2024.03.01 péntek, 20:48:41 »
Keresek mk2 1.8td kombi első lökhárítókat ha van valakinek eladó kérem jelezze.
Naplózva
1.8 TD 98. kombi 2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
Oldalak:
1
...
26
27
28
29
30
31
32
[
33
]
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ