Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:00:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 33   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 743435 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #200 Dátum: 2010.04.17 szombat, 20:47:20 »

kontra anyát kell rátenni.de nem azért mert sok van! taps
eljen
De a menetrögzítő ragacs is jó lehet. Pláne, hogy kevés a hely, a csavar feje és a váltó között, de nekem akkor is égnek állna a hajam.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
_Jani
Vendég
« Új hozzászólás #201 Dátum: 2010.04.18 vasárnap, 10:31:37 »

Sziasztok. A minap autózgatás közbe felfigyeltem, hogy hátul kopog valami, amit a csomagtartóból hallok. Kiszedtem mindent belőle, még a pótkereket is, hogy gyözödjek meg neme ott zakatol valami, hát sajnos nem. Neki feszültem a hátsó bal keréknek, de semmi, neki a jobb hátsónak és láss csodát hallottam azt a kopogást, de nem látok semmit. Elembe volt benne egy kis kottyanás, megemeltem de akkor mar nincs kottyanás. A kérdésem az, hogy mire gyanakodnátok ti? Nekem elsőre a szilenszek ugrottak be....

Először én is azt hittem, hogy a csomagtartóban zörög valami, de nekem az egyik függőleges stabilizátorrúd volt eltörve, az is remekül tud kopogni.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #202 Dátum: 2010.04.18 vasárnap, 19:59:30 »

Először én is azt hittem, hogy a csomagtartóban zörög valami, de nekem az egyik függőleges stabilizátorrúd volt eltörve, az is remekül tud kopogni.
Nekem meg megerszkedett a kipuff, és az vert bele a felfügegsztésbe. A megereszkedés meg abból származott, hogy a vezető oldali hátsó dobból kirohadt a cső, és lefittyedta a hátsó két dob, illetve az elölről jövő cső is lejjebb került. Meghegeszették, megrősítették, most jó. A szomorú az, hogy a dob cirka 2 éves, gyári Motorcraft, ennyit tudott.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #203 Dátum: 2010.04.19 hétfő, 10:18:02 »

Nekem meg megerszkedett a kipuff, és az vert bele a felfügegsztésbe. A megereszkedés meg abból származott, hogy a vezető oldali hátsó dobból kirohadt a cső, és lefittyedta a hátsó két dob, illetve az elölről jövő cső is lejjebb került. Meghegeszették, megrősítették, most jó. A szomorú az, hogy a dob cirka 2 éves, gyári Motorcraft, ennyit tudott.

Na ezért hajítottam én le a hátsó dobokat! vigyor3
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #204 Dátum: 2010.04.19 hétfő, 11:11:16 »

Na ezért hajítottam én le a hátsó dobokat! vigyor3
Szia!
Boccs, de nem értem.
Mit haljítottál le? Hova? Hogyan?
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #205 Dátum: 2010.04.19 hétfő, 11:20:38 »

Szia!
Boccs, de nem értem.
Mit haljítottál le? Hova? Hogyan?
Üdv

Bocs, azért nem egyértelmű, mert ezt a V6 topicban tárgyaltuk. Megszabadultam a hátsó doboktól, és nekem hátul már csak cső van. A hátsó futómű közé került egy Y, és onnan már csak cső megy két oldalra 1-1 sportvéggel. A gyári dobok tele voltak vízzel, lengtek, néha belevertek a kocsi aljába, ezek a gondok most egycsapásra megszűntek. smile Na és a hangja... nyes
Naplózva
eSTé™
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 487


<<eSTé™>>


E-mail
« Új hozzászólás #206 Dátum: 2010.04.19 hétfő, 14:45:01 »

stabrúdnál mekkora különbség van a gyári és az utángyárott között ?
Naplózva

Mondeo ST200
K&N,EGR off,300mm front brake discs,Powerflex stabszilent
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #207 Dátum: 2010.04.19 hétfő, 18:02:37 »

stabrúdnál mekkora különbség van a gyári és az utángyárott között ?
Én az első futómű stabpálcáit cseréltem erősített Meile-re (Cromex), kb 1 éve, azóta nem kopog, ennél több infóm nincs róla.
(Már amennyiben erre gondoltál)
Üdv
Fekusz! Értem, kicsit én is félre olvastam amit először írtál, de így vili.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #208 Dátum: 2010.04.24 szombat, 22:08:26 »

Senki nem ütött, max verbális hadakozás volt  Smiley. Akkor viszont mindenki egyre gondol csapágy ügyben: a Cromax elmehet a mágnese 3x-os áron árult csapágyával oda, ahova akar.
Azért ha ABS van az autóba azért csak illik megvenni a mágnes jeladós csapágyat nem gondolod? Ahogy látom a MKII és a MKIII-é ugyanaz.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #209 Dátum: 2010.04.24 szombat, 22:14:19 »

a csapágyon biztos nem. azt betolod egy zárt házba, ami körbe jópár centi öntvény. a féltengely végén lévő botdák alapján érzékeli a forgást
Ja, de mi van akkor ha az a nyomorult ABS érzékelő kijátszva a vastag csapágyházat előre megfontoltan belóg a csapágy közelébe,  vigyor3  mert ezek már csak ilyenek, legalábbis a MKIII-on. Csak ahogy látom a MKII és MKIII ugyanazt a csapágyat használja  Wink
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #210 Dátum: 2010.04.24 szombat, 23:36:12 »

Ja, de mi van akkor ha az a nyomorult ABS érzékelő kijátszva a vastag csapágyházat előre megfontoltan belóg a csapágy közelébe,  vigyor3  mert ezek már csak ilyenek, legalábbis a MKIII-on. Csak ahogy látom a MKII és MKIII ugyanazt a csapágyat használja  Wink
mk1-is ugyanaz. 93-2007-ig egyforma. de nem furcsa, hogy csak a cromax különbözteti meg, senki más?
lehet, hogy mindegyikben van, de 2000-ig mindegy, mert a féltengelyről veszi a jelet
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
jancsika69
Vendég
« Új hozzászólás #211 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 06:52:19 »

Sziasztok. Elmentem és megnézettem a hátsó futóművet. A két nyuszifül, a bal hátsó teleszkóp és a hátsó két kerékstabilizátor gumi volt kimenve. A tegnap neki is feszültem, hogy ezeket könnyen kitudom cserélni és nem megyek szervizbe, de csalódtam,  kétrozsdás csavar is beletörött: egy a teleszkópot ami átfogja alulról (ezt nagy erő feszítések árán tudtam kifúrni belőle), a másik pedig a kerék stabalizátor gumit fogta fel. Már a munka előtt befújtam pedig csavar lazító sprayel. Végre 10 órás munka után befejeztem és mondhatom, hogy sikeresen, ma lesz a tesztutam , majd meghallgatom ez volt e a kopogás oka?! Egyet viszont megtanultam: ha nem volt a csavar meglazítva legalább két, három éve és nagyon rozsdás akkor nem fogok többet neki ilyesmivel, kínlódjanak inkább a szervizbe vele...
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #212 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 07:50:05 »

Azért ha ABS van az autóba azért csak illik megvenni a mágnes jeladós csapágyat nem gondolod? Ahogy látom a MKII és a MKIII-é ugyanaz.
Hello!

Időközben sikerült képet is csinálnom az egész miskulanciáról. Íme.
Szerintem azért elég messze van az ABS jelfogója a csapágytól ahhoz, hogy a mágnes beelszóljon a dologba. Ráadásul nem hiszem, hogy olyan sűrűn lenne telepakolva mágnesekkel a csapágy, mint ahogy a fogaskoszorú van fogazva, hogy minél érzékenyebb legyen a kerék forgásának gyorsaságára az ABS.
Szóval ismét azt mondom, hogy - nekem, MkI-en - felesleges a mágneses csapágy az ABS-es autóhoz, amikor annak semmi köze az ABS-hez. Szerintem.

Üdv, HegeGabi.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #213 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 01:26:33 »

Hali!

Felni vásárlás előtt állok, ez ügyben kérnék segítséget.
Kinéztem egy 7" széles felnit 15-ös ET-vel. Kérdésem lenne, hogy meg merjem e venni, mert a kis et-től kicsit félek, h nagyon ki fog lógni a kocsi alól.
Valakinek hasonló tapasztalat?
Köszi előre is.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #214 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 07:42:05 »

Hali!

Felni vásárlás előtt állok, ez ügyben kérnék segítséget.
Kinéztem egy 7" széles felnit 15-ös ET-vel. Kérdésem lenne, hogy meg merjem e venni, mert a kis et-től kicsit félek, h nagyon ki fog lógni a kocsi alól.
Valakinek hasonló tapasztalat?
Köszi előre is.
ha a mostani 6,5-es és 45-ös ET-vel rendelkezik, akkor bő 3,5 centit fog kilógni
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #215 Dátum: 2010.04.30 péntek, 20:26:43 »

Hali!

Felni vásárlás előtt állok, ez ügyben kérnék segítséget.
Kinéztem egy 7" széles felnit 15-ös ET-vel. Kérdésem lenne, hogy meg merjem e venni, mert a kis et-től kicsit félek, h nagyon ki fog lógni a kocsi alól.
Valakinek hasonló tapasztalat?
Köszi előre is.

Ha van rá mód, próbáld fel az egyik első kereket és tekerd a kormányt koppanásig jobbra-balra, hogy biztos elfér-e. (Nem írtad hány colos, 15 talán még elmegy).

Nekünk asszem kb 37es ET van, miután vettük, a felnis fickó húzta a száját, mert nem mondira való, és mondta, hogy vaktában nem jó dolog ilyet venni, mert gyártottak ilyen osztóköttel nagyon kis ET számú felnit (talán peugeot), és az nem biztos, hogy jó lett volna rá.
Ha nem tudod felpróbálni, menj el egy gumishoz, aki régebb óta van a szakmában, és kérj tőle véleményt.
üdv  wave
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #216 Dátum: 2010.05.01 szombat, 00:46:39 »

Hello!

Időközben sikerült képet is csinálnom az egész miskulanciáról. Íme.
Szerintem azért elég messze van az ABS jelfogója a csapágytól ahhoz, hogy a mágnes beelszóljon a dologba. Ráadásul nem hiszem, hogy olyan sűrűn lenne telepakolva mágnesekkel a csapágy, mint ahogy a fogaskoszorú van fogazva, hogy minél érzékenyebb legyen a kerék forgásának gyorsaságára az ABS.
Szóval ismét azt mondom, hogy - nekem, MkI-en - felesleges a mágneses csapágy az ABS-es autóhoz, amikor annak semmi köze az ABS-hez. Szerintem.

Üdv, HegeGabi.
Ugyanezt az MKIII-asok nem mondhatják el. Oda kell a mágnes.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #217 Dátum: 2010.05.01 szombat, 18:08:49 »

Ugyanezt az MKIII-asok nem mondhatják el. Oda kell a mágnes.
nézegettem ezeket a csapágyakat, kívülről ugye semmi különbség nem látszik, és nem is lehet rajt kívülről semmi. arra gondoltam, hogy nem-e a golyók vannak valami speciális anyagból. ugye azok folyamatosan forognak, és elég sok is van benne. ha olyan a vevője az abs-nek, akkor arról is tud valami jelet venni. de pl a hondánál a belső szimeringje van felmágnesezve a csapágynak. van olyan, ahol a szimering alatt van valami gyűrű
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.01 szombat, 18:12:09 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #218 Dátum: 2010.05.01 szombat, 19:13:21 »

nézegettem ezeket a csapágyakat, kívülről ugye semmi különbség nem látszik, és nem is lehet rajt kívülről semmi. arra gondoltam, hogy nem-e a golyók vannak valami speciális anyagból. ugye azok folyamatosan forognak, és elég sok is van benne. ha olyan a vevője az abs-nek, akkor arról is tud valami jelet venni. de pl a hondánál a belső szimeringje van felmágnesezve a csapágynak. van olyan, ahol a szimering alatt van valami gyűrű
Nem a görgőket mágnesezik hanem az encoder tárcsa mágneses. A belső oldalon van egy mágnes gyűrű (az encoder) amihez belóg az abs érzékelő az agyba. Itt van egy elméleti leírás (7 oldal) és kimentem szétvágtam egy használt csapágyat hogy kivehessem a mágneses encodert. Hogy működik nézd meg a mellékelt pdf-et. Egyébként pont a héten jelzett vissza valaki hogy neki " csak fordítva rakták be a csapágyat azaz az encoder oldal volt kifele így persze hogy állandó abs hibaüzenete volt.
Itt meg itt van "kiboncolva" a mágneses encoder


Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #219 Dátum: 2010.05.01 szombat, 19:14:25 »

Üdv Mondeosok!
Nekem Mk2 van, és holtra nem tudom, millyen csapágy kell majd bele - az ABS miatt. Igazából úgy rendesen még utána se jártam a dolgoknak, itt, a fórumon pedig megoszlanak a vélemények..... Igyekszem valami szakiból kiszedni használható infót, ha sikerül, mindenképp megírom. Természetesen a miértekkel együtt, mert ugye csak úgy értem meg a dolgot, ha elmagyarázzák.............Én már csak ebből értek............ rinya

Más: Tisztelettel kérek valakit, írja meg, hogy a nyavalyába tudok képet berakni ide?Huh?Huh?Huh?Huh?? Béna vagyok ezekhez a dolgokhoz, teljesen!
Amiatt kellene, hogy lefotóztam a kocsi futóművét, és szeretném, ha megnéznétek és megmondanátok, hogy ez Mk1 futómű-e, vagy netán Mk2?Huh?Huh??
A kocsi Mk2, de többen azt írták, lehetséges, hogy Mk1 futóművel szerelték...... Huh? Alkatrész vásárlás céljából lenne fontos, hogy tudjam. Kösssszi! worship
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #220 Dátum: 2010.05.01 szombat, 19:17:50 »

Üdv Mondeosok!
Nekem Mk2 van, és holtra nem tudom, millyen csapágy kell majd bele - az ABS miatt. Igazából úgy rendesen még utána se jártam a dolgoknak, itt, a fórumon pedig megoszlanak a vélemények..... Igyekszem valami szakiból kiszedni használható infót, ha sikerül, mindenképp megírom. Természetesen a miértekkel együtt, mert ugye csak úgy értem meg a dolgot, ha elmagyarázzák.............Én már csak ebből értek............ rinya

Más: Tisztelettel kérek valakit, írja meg, hogy a nyavalyába tudok képet berakni ide?Huh?Huh?Huh?Huh?? Béna vagyok ezekhez a dolgokhoz, teljesen!
Amiatt kellene, hogy lefotóztam a kocsi futóművét, és szeretném, ha megnéznétek és megmondanátok, hogy ez Mk1 futómű-e, vagy netán Mk2?Huh?Huh??
A kocsi Mk2, de többen azt írták, lehetséges, hogy Mk1 futóművel szerelték...... Huh? Alkatrész vásárlás céljából lenne fontos, hogy tudjam. Kösssszi! worship
küld el az alvázszámot és megadom a finiskódját. Egyébként meg az MKIII-ba és az MKII-be ugyanaz kell.
Szerintem EZ kell majd neked
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #221 Dátum: 2010.05.01 szombat, 19:18:42 »

Más: Tisztelettel kérek valakit, írja meg, hogy a nyavalyába tudok képet berakni ide?Huh?Huh?Huh?Huh??

feltöltöd valahova a linkjét pedig beszúrod ide
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #222 Dátum: 2010.05.01 szombat, 19:39:02 »

Nem a görgőket mágnesezik hanem az encoder tárcsa mágneses. A belső oldalon van egy mágnes gyűrű (az encoder) amihez belóg az abs érzékelő az agyba. Itt van egy elméleti leírás (7 oldal) és kimentem szétvágtam egy használt csapágyat hogy kivehessem a mágneses encodert. Hogy működik nézd meg a mellékelt pdf-et. Egyébként pont a héten jelzett vissza valaki hogy neki " csak fordítva rakták be a csapágyat azaz az encoder oldal volt kifele így persze hogy állandó abs hibaüzenete volt.
Itt meg itt van "kiboncolva" a mágneses encoder



Ó!
ez király! el is mentem a pdf-et, ha nem bánod Smiley
mondjuk nem tudom, olyan drága lehet ez a gyűrű, hogy nem lenne ésszerű mindkét oldalra rakni, és nincs beszerelési gond?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #223 Dátum: 2010.05.01 szombat, 23:55:33 »

küld el az alvázszámot és megadom a finiskódját. Egyébként meg az MKIII-ba és az MKII-be ugyanaz kell.
Szerintem EZ kell majd neked
ahogy nézem, cromax szerint az egyesbe is (ami végülis logikusnak is tűnik)
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #224 Dátum: 2010.05.02 vasárnap, 15:08:25 »

Köszi az infókat!
Ez a képfeltöltés nekem nem sikerült, nem tudom, mit csesztem el, tényleg nem értek hozzá.... rinya
No, majd haver segít!!! Én meg tanulok......... vigyor3
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #225 Dátum: 2010.05.02 vasárnap, 16:37:52 »

ahogy nézem, cromax szerint az egyesbe is (ami végülis logikusnak is tűnik)
Kép szerint igen de az előbb néztem egy MKI csapágy finiskódot. A finiskódja más mint a MKIII-II-é.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #226 Dátum: 2010.05.02 vasárnap, 16:42:01 »

Ó!
ez király! el is mentem a pdf-et, ha nem bánod Smiley
mondjuk nem tudom, olyan drága lehet ez a gyűrű, hogy nem lenne ésszerű mindkét oldalra rakni, és nincs beszerelési gond?
Azért raktam fel   wave
Hogy miért nincs mint két oldalt? Felesleges, mert ugyis csak egy senzor lóg be hozzá, amúgy meg legalább 2 eurocentel drágább lenne, az meg az autóiparban jó sok. Talán a járműgyártás a leginkább költség érzékenyebb gyártói oldalon.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #227 Dátum: 2010.05.02 vasárnap, 17:12:07 »

Azért raktam fel   wave
Hogy miért nincs mint két oldalt? Felesleges, mert ugyis csak egy senzor lóg be hozzá, amúgy meg legalább 2 eurocentel drágább lenne, az meg az autóiparban jó sok. Talán a járműgyártás a leginkább költség érzékenyebb gyártói oldalon.
hozzácsapnák az árához a két eurocentet, nem halna bele senki, meg ők se halnának éhen  hehe
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #228 Dátum: 2010.05.03 hétfő, 03:15:27 »

hozzácsapnák az árához a két eurocentet, nem halna bele senki, meg ők se halnának éhen  hehe

Na ja! Meg az se kapna ideggörcsöt, aki véletlenül fordítva rakja be és utána szedheti szét újra az egészet..... falbav
Tudom, oda kell figyelni, ennek ellenére mégis megesik, hogy a csiga elesik............. nemtudom
Naplózva
mpetty
Vendég
« Új hozzászólás #229 Dátum: 2010.05.03 hétfő, 13:51:10 »

Észrevehető a rugótörés ?
Nállam nem tutom mokor,de mindkét első eltört.
Viszont csak akkor jöttem rá amikor gömbfej csere közben tüzetesebben nézegettem a fütóművet.
Ha minden igaz ,csak annyit érzékeltem hogy 120 felett fékezéskor rázza a kormányt, ami a gömbfej lógása és az k.összetartás miatt is lehetett.
Azért 3ésfél évet +100k km-t kibírt minden gond nélkül a futómű,ami sztem nem rossz futásteljesítmény taps
Azért a hts futóművet is néha át kell nézegetni.
Nekem kombim van és a hts stabilizátor szilent rögzító csavar korrodált, majd szakadt-szét szépen.
Ha csak a csavar,meg a gumik halottak, ezt  gyáriban elég drágán mérik.
A csavar egyszerű csavarboltban kb.100Ft-os ->-gyári 1700 (csavar+ 1 szelent gumi ami külön 530) ,csak ügyesen kell összerakni (picit hosszab csavar+flex).
Illetve a gumikat is 4 részletben adják gyárilag, amin lehet spórolni és mégis gyári lessz kb. 4200 az egész.

Naplózva
lacbp
Vendég
« Új hozzászólás #230 Dátum: 2010.05.13 csütörtök, 19:08:16 »

Szia!

Ilyen encoder tárcsát lehet valahonnan szerezni, még így kibontva is jó lenne, mondjuk ha csak 1 helyen lenne szétvágva, tuti visszatenném. Nekem a focusban van ilyen, bár nem tudom, hogy az átmérő egyezik -e . De ha egy ilyet tudnál nekem adni, vagy varázsolni boldoggá tennél Tongue



Nem a görgőket mágnesezik hanem az encoder tárcsa mágneses. A belső oldalon van egy mágnes gyűrű (az encoder) amihez belóg az abs érzékelő az agyba. Itt van egy elméleti leírás (7 oldal) és kimentem szétvágtam egy használt csapágyat hogy kivehessem a mágneses encodert. Hogy működik nézd meg a mellékelt pdf-et. Egyébként pont a héten jelzett vissza valaki hogy neki " csak fordítva rakták be a csapágyat azaz az encoder oldal volt kifele így persze hogy állandó abs hibaüzenete volt.
Itt meg itt van "kiboncolva" a mágneses encoder



Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #231 Dátum: 2010.05.13 csütörtök, 19:23:12 »

Szia!

Ilyen encoder tárcsát lehet valahonnan szerezni, még így kibontva is jó lenne, mondjuk ha csak 1 helyen lenne szétvágva, tuti visszatenném. Nekem a focusban van ilyen, bár nem tudom, hogy az átmérő egyezik -e . De ha egy ilyet tudnál nekem adni, vagy varázsolni boldoggá tennél Tongue



Egy régi csapágyam még van , de hogy roncsolás nélkül hogy fogod kiszedni az legyen a te gondod. wave
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #232 Dátum: 2010.05.14 péntek, 10:26:17 »

A csapágyat kell szétvágni  Grin. A külsőt lehet sarokcsiszolóval, de a belső gyűrűre rá fog menni pár fűrészlap  Cool Cheesy.

Amúgy sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #233 Dátum: 2010.05.15 szombat, 20:23:56 »

Sziasztok!
A héten megtörént a lengőkarszilentblokk cserebere. Igazából voltam futóművesnél, ahol kiderült, hogy a bal oldali trapézgömbfej cserélendő, de mivel ez még a gyári volt (szegecselt kivitel), így is úgy is ki kellett venni a lengőkart a helyéről, hát gondoltam cseréljük a szilenteket. Nem volt nagyon gáz egyik sem, de a látszott rajtuk a 13 év. És ha már a bal oldal, akkor legyen meg a jobb is alapon, megcsináltattam mindkét oldalt. A szerelést nem magam, hanem szerelő végezte. Jobb is. A trapézgömbfej csavarok nem akartak kijönni, végül egy kis melegítés hatására, már engedett a nagykapalácsnak. Volt egy kis malőr, a jobb oldali féltnegely, külső csuklóját nem jól rakta össze a szerelő, mentem az autóval,  úgy rázta az autó elejét gyorsításánál, mint az állat. Újra vissza, szétszedte, összerakta, most jó.
Fölkerült végre a nyári gumi, 195/65, ami nem  a váltóméret, de eddig jónak tűnik. Szerencsém volt, mert ismerős gumishoz visszavittek egy garnitúra gumit, nem tetszik alapon, kb futott egy hetet sem, megkaptuk féláron. Uniroyal, 30e ért a 4 db szereleve. Szerintem jó lesz. :-)) Ennyiért meg pláne. Futóművest kérdeztem, milyen az Uniroyal, azt mondta erős közepes, mondom fél áron kaptuk, erre ő: Akkor kiváló! :-)
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
lacbp
Vendég
« Új hozzászólás #234 Dátum: 2010.05.20 csütörtök, 06:40:24 »

Egy régi csapágyam még van , de hogy roncsolás nélkül hogy fogod kiszedni az legyen a te gondod. wave

s merre vagy helyileg? mert lehet hogy elmennék érte, ha stimmel az átmérő!
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #235 Dátum: 2010.05.20 csütörtök, 19:44:27 »

s merre vagy helyileg? mert lehet hogy elmennék érte, ha stimmel az átmérő!
Gyakran járok keresztül kasul az országon. M1-M3 néh M5 M6 Ez valamelyest megkönnyítheti. Hétköznap esténkén többnyire Pest mellett vagyok itthon hétvégén Miskolc mellett vagyok otthon.
Naplózva
aron27
Vendég
« Új hozzászólás #236 Dátum: 2010.05.24 hétfő, 21:14:54 »

Sziasztok,
Nekem is valami zajong a futóműben, de előlről. 70 felett már elnyomja a motorhangot is egy búgásszerű hang. Akkor is szól, ha kiveszem sebességből. Próbáltam, hogy megelemltem a teljes elejét és kézzel forgattam a kereket. Simán megy, a fék egy icipicit hozzáér a tárcsához, de nem vészes, alig van ellenállás. Kézzel megforgatva három-négy másodpercig forog a kerék. Kézzel forgatva üresben semmi zaj, sebességben nagyon halk morgás valahonnan. Ami még furcsa, ha megemelve forgatom a kereket és forgásirányt váltok, akkor 10-15 fok holtjátékot érzékelel és egy klattyanást. Ez normális? Amúgy lógás nincs, a hangra nincs hatással a kanyar és a keréknyomás is rendben van. A jelenség egyik napról a másikra keletkezett, azután, miután slaggal lemostam az aljáról a sót.
Mit gondoltok, mi a csuda ez?
Naplózva
sztipcsi
Vendég
« Új hozzászólás #237 Dátum: 2010.06.01 kedd, 22:45:27 »

sziasztok olyan gondom lett hogy az első kerekek cseréjénél  az egyik kerékanya leszedte a tőcsavarrol a menetet .s igy visszatenni csak 3 csavarral tudtam . egy kerékcsavar cseréje  mennyire gázos ? aki csinált már ilyet irhatna róla /megköszönném/ worship
Naplózva
sabas
Vendég
« Új hozzászólás #238 Dátum: 2010.06.12 szombat, 06:56:23 »

Sziasztok,

97- es kombi 2.0i hátsó futóműből nyikorgó hang hallható le- fel mozgásra.Szerelő szerint szilentek kiszáradtak..Befújta kúszózsírral de nem változott.Lengéscsillapítót kicsi pénzért hol keressek?
Kösz a segítséget előre is.
Naplózva
bonethugs
Vendég
« Új hozzászólás #239 Dátum: 2010.06.14 hétfő, 19:02:03 »

Szevasztok

Ma voltam futómű beállításon. Elsőt-hátsót beállította, készségesen válaszolt minden kérdésemre, még kávéval is megkínáltak. Csak ajánlani tudom mindenkinek! Nekem nincs érdekem benne, én is most voltam itt először, csak gondoltam megosztom pozitív élményemet. Ja, egyébként az egészért 5.500,-Ft-ot kért. Ma reggel fél kilenckor felhívtam, 11-re már mehettem is.
  Autoth Bt.  1154 Budapest, Szerencs utca 215. Tel:06 1 410-0520‎
Naplózva
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #240 Dátum: 2010.06.15 kedd, 00:22:07 »

Sziasztok!

Ilyen-olyan (elsősorban anyagi) okok miatt még mindig nem jutottam el futóműveshez. De már érdeklődtem.
A Cromax 70ezer Ft-ból hozná ki az első futómű generálját. Úgymint:
- Első kerékcsapágyak cseréje;
- Két komplett új utángyártott lengőkar beépítése (szerintem ez fölösleges, én csak külön a szilenteket és külön a gömbfejeket cseréltetném);
- Kormányösszekötő gömbcsuklók cseréje;
- Stabilizátor pálcák cseréje.

Mit gondoltok, ezekért a munkákért reális a 70ezer Ft? Sajnos az a tapasztalatom, hogy amire látatlanban ennyit mondanak, az a munka elkészültére 80-90ezer Ft lesz...
(És ebben még egyáltalán nincs benne a hátsó futómű, ami egyébként szintén veszettül kopog...)

Ha valaki tud olcsóbb megoldást, netán van saját tapasztalata, kérem írjon! Jó nekem a maszek szaki, jó a nagy szerelőműhely, a lényeg a korrekt és nem fölöslegesen drága munka.

Köszönettel, üdv!
trombonist
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #241 Dátum: 2010.06.15 kedd, 08:41:01 »

Sziasztok!

Ilyen-olyan (elsősorban anyagi) okok miatt még mindig nem jutottam el futóműveshez. De már érdeklődtem.
A Cromax 70ezer Ft-ból hozná ki az első futómű generálját. Úgymint:
- Első kerékcsapágyak cseréje;
- Két komplett új utángyártott lengőkar beépítése (szerintem ez fölösleges, én csak külön a szilenteket és külön a gömbfejeket cseréltetném);
- Kormányösszekötő gömbcsuklók cseréje;
- Stabilizátor pálcák cseréje.

Mit gondoltok, ezekért a munkákért reális a 70ezer Ft? Sajnos az a tapasztalatom, hogy amire látatlanban ennyit mondanak, az a munka elkészültére 80-90ezer Ft lesz...
(És ebben még egyáltalán nincs benne a hátsó futómű, ami egyébként szintén veszettül kopog...)

Ha valaki tud olcsóbb megoldást, netán van saját tapasztalata, kérem írjon! Jó nekem a maszek szaki, jó a nagy szerelőműhely, a lényeg a korrekt és nem fölöslegesen drága munka.

Köszönettel, üdv!
trombonist
Jópáran mondták,hogy ha találsz jó bontott lengőkart gömbfejjel,szilenttel,akkor olcsóbb (vagy újat kompletten).Én most hasonló cipőben járok mint te kivéve a csapágyakat.A szilentek 10e/4 db,gömbfejek 10e (+ lengőkar fúrás)/pár,kormánygömbfej 10e/pár,kutyacsontot nem tudom,mert fusim még nem írt árat (a pirosban a meyle jó volt) az 7200/pár ,a stab. gumikat még nem tudom,mert ha elkopott a vízszintes rúd,akkor az is cserélve lesz,de azokat is cseréltesd ki.Munkára általában 15-20e-t lehet számolni.A vaterán néha-néha bele lehet futni jó áron új alkatrészbe (utoljára a bolti 30e-s váltóbowdent 10e-ért vettem újonnan...a srácnak útban volt,mert már az autót is eladta...)
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #242 Dátum: 2010.06.15 kedd, 18:03:45 »

Sziasztok,

97- es kombi 2.0i hátsó futóműből nyikorgó hang hallható le- fel mozgásra.Szerelő szerint szilentek kiszáradtak..Befújta kúszózsírral de nem változott.Lengéscsillapítót kicsi pénzért hol keressek?
Kösz a segítséget előre is.

Mienkben is nyikorog valami hátul, még nem derült ki, hogy mi az.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #243 Dátum: 2010.06.22 kedd, 17:51:26 »

Hali!
Elöl a szilenteket mekkora macera kicserélni? Szétszakadtak a drágáim, plusz hátra igaz h külön kerékagycsapágyat nem lehet kapni, csak komplett agyat? Szétszedni nem lehet vagy nem is érdemes, mert azé nem mérik túl olcsón, bár Cromaxba láttam vmi minőségi németet 25-ér. Ilyen szempontból valakinek tapasztalat?
Köszi előre is.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #244 Dátum: 2010.07.07 szerda, 11:53:48 »

Hali!
Elöl a szilenteket mekkora macera kicserélni? Szétszakadtak a drágáim, plusz hátra igaz h külön kerékagycsapágyat nem lehet kapni, csak komplett agyat? Szétszedni nem lehet vagy nem is érdemes, mert azé nem mérik túl olcsón, bár Cromaxba láttam vmi minőségi németet 25-ér. Ilyen szempontból valakinek tapasztalat?
Köszi előre is.

V6-on macera, mert a váltó miatt nem férsz hozzá egyhez (rányúlik) és motort kell emelni. Egyszerűbb (bár drágább) a komplett kutyacsont csere, amiben a szilentek is benne vannak.
Maga a szilent csere is megoldható, de az út szélén ne állj neki, akna és 2 emelő legalább kell. (tervezési hiba, a csavar feje fölül van, rajta meg a váltó széle a Ford szerint biztonsági okoból, hogy ne essen ki a csavar lefelé. Francijja típusokon alul van a csavar feje a jobb szerelhetőség miatt. Ford szervízben is alulról teszik vissza a jövőbeni egyszerűsítés végett).
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #245 Dátum: 2010.07.07 szerda, 14:30:29 »

V6-on macera, mert a váltó miatt nem férsz hozzá egyhez (rányúlik) és motort kell emelni. Egyszerűbb (bár drágább) a komplett kutyacsont csere, amiben a szilentek is benne vannak.
Maga a szilent csere is megoldható, de az út szélén ne állj neki, akna és 2 emelő legalább kell. (tervezési hiba, a csavar feje fölül van, rajta meg a váltó széle a Ford szerint biztonsági okoból, hogy ne essen ki a csavar lefelé. Francijja típusokon alul van a csavar feje a jobb szerelhetőség miatt. Ford szervízben is alulról teszik vissza a jövőbeni egyszerűsítés végett).

Pontos leírás, eljen kiegészítésként annyi, hogy minden benzinesnél rálóg a váltó arra a csavarra, nem csak a v6nál. (Td-ről nem tudok nyilatkozni)  wave
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
imi111
Vendég
« Új hozzászólás #246 Dátum: 2010.07.13 kedd, 19:16:55 »

Sziasztok!
Kérdésem a következő, a Mk2 mondeon  elfér-e a 225/40/18 gumiméret, ha valaki biztosan tudja csak olyan írjon, mert nem szeretnék rossz méretű gumit vásárolni:
Előre is köszönöm a válaszokat!!! 
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #247 Dátum: 2010.07.13 kedd, 19:25:09 »

V6-on macera, mert a váltó miatt nem férsz hozzá egyhez (rányúlik) és motort kell emelni. Egyszerűbb (bár drágább) a komplett kutyacsont csere, amiben a szilentek is benne vannak.
Maga a szilent csere is megoldható, de az út szélén ne állj neki, akna és 2 emelő legalább kell. (tervezési hiba, a csavar feje fölül van, rajta meg a váltó széle a Ford szerint biztonsági okoból, hogy ne essen ki a csavar lefelé. Francijja típusokon alul van a csavar feje a jobb szerelhetőség miatt. Ford szervízben is alulról teszik vissza a jövőbeni egyszerűsítés végett).
na,akkor még egy dolog,amiért anyázni fog a szerelő csütörtökön...
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #248 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 19:02:47 »

Hali!

Köszönöm a segítséget, hétvégén kicseréltem a szilenteket, azt hittem komolyabb dolog, itthon, felemeltem, felbakoltam, kerék le, oldalanként 3 csavar ki, lengőkar kivesz, szomszédban szilenteket kipréseltük majd vissza az újakat, majd vissza mindent. Váltósféle csavart feltoltam, lefűrészeltem, vettem két csavart mert egyet meg elszakítottam, alulról vissza azt jóez így. Meghúztam mindent, voltam futóművesnél DE, és itt szeretnék még pici helpet kérni:
Megnézte futóműves, minden a helyén, nem lóg semmi, minden gumi alkatrész patent és mégis elinduláskor, meg ha "dombról" jövök le, főleg akkor, akkorát koppan az eleje, hogy az nemigaz. Ötlet, Tapasztalat?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #249 Dátum: 2010.07.17 szombat, 21:23:41 »

NA,nekem ma lett kész,qurva jó lett!Ahogy az előzőben...de a motor ki lesz kapva belőle,sajnos a szerelő sem tudta pontosan megállapítani,honnan jön az olaj a kipuf-hengerfej-szelepfedél  találkozásnál.Majd ősszel az lesz a fő csapásirány.De egy biztos,megy ha nagyon akarom...
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 33   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.036 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.