Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:49:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 ... 33   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 742697 alkalommal)
0 Felhasználó és 28 vendég van a témában
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #650 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 00:36:09 »

pedig az valamelyik bak lesz ...
szerintem nem. bak nem sebesség függően enged, hanem terhelésre. gázadás, motorfék...
ez futómű, vagy féltengely. a gumit kizártuk?
keress már egy csere garnitúrát a próba erejéig. lehet szál szakadt az egyik kereked, ami azon a fordulaton ráz.
más ötletem nincs.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #651 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 01:01:43 »

szerintem nem. bak nem sebesség függően enged, hanem terhelésre. gázadás, motorfék...
ez futómű, vagy féltengely. a gumit kizártuk?
keress már egy csere garnitúrát a próba erejéig. lehet szál szakadt az egyik kereked, ami azon a fordulaton ráz.
más ötletem nincs.

vagy felni is lehet még, egyébként nekem is ez volt a jelenség amit annó írtál, és a féltengelyem volt gatya (belső)  szomoru1 lengőkar szilent? nekem most az van tenkre hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #652 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 11:32:02 »

szerintem nem. bak nem sebesség függően enged, hanem terhelésre. gázadás, motorfék...
ez futómű, vagy féltengely. a gumit kizártuk?
keress már egy csere garnitúrát a próba erejéig. lehet szál szakadt az egyik kereked, ami azon a fordulaton ráz.
más ötletem nincs.

Nekem a törött rugó csinálta ezt, 80-100-ig rázott. De egy törött rugó azért már feltűnt volna futóművezés közben a kollégána. Vagy nem?
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #653 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 12:30:21 »

szerintem nem. bak nem sebesség függően enged, hanem terhelésre. gázadás, motorfék...
ez futómű, vagy féltengely. a gumit kizártuk?
keress már egy csere garnitúrát a próba erejéig. lehet szál szakadt az egyik kereked, ami azon a fordulaton ráz.
más ötletem nincs.

Nekem is volt hasonló gondom.
Felraktam a nyári kerekeket és 120 fölött kezdődött a rángatózás.
Irány a gumis és centírozás. Semmi bajuk nem volt.
Kerestük mi is a szálszakadást de nem találtunk.
Azt mondta a gumis lehet, hogy belső hibája van a guminak.
A téli kereket visszaraktam és megszűnt a remegés.
A felniknek sem volt bajuk.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #654 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 14:31:25 »

Nekem a törött rugó csinálta ezt, 80-100-ig rázott. De egy törött rugó azért már feltűnt volna futóművezés közben a kollégána. Vagy nem?
A rugón nem találtam törésre utaló nyomot,megnéztem,mert a rugótányérnál lévő kis gumiszalag ki van gyűrődve és rugó törésre gyanakodtam.
szerintem nem. bak nem sebesség függően enged, hanem terhelésre. gázadás, motorfék...
ez futómű, vagy féltengely. a gumit kizártuk?
keress már egy csere garnitúrát a próba erejéig. lehet szál szakadt az egyik kereked, ami azon a fordulaton ráz.
más ötletem nincs.
Az a gondom,hogy téligumival is csinálta már,azt hittem a nyári átállás megszünteti a problémát,de nem.Annyiban egyébként nem sebességfüggő a dolog,hogy csak gyorsításnál jelentkezik az adott tartományban (80-110),ha elveszem a gázt nem remeg,ha szabadon fut nem remeg.
Nekem is volt hasonló gondom.
Felraktam a nyári kerekeket és 120 fölött kezdődött a rángatózás.
Irány a gumis és centírozás. Semmi bajuk nem volt.
Kerestük mi is a szálszakadást de nem találtunk.
Azt mondta a gumis lehet, hogy belső hibája van a guminak.
A téli kereket visszaraktam és megszűnt a remegés.
A felniknek sem volt bajuk.

Nekem is lett centírozva,felniket is átnézte a gumis,de semmi.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #655 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 14:45:41 »

A rugón nem találtam törésre utaló nyomot,megnéztem,mert a rugótányérnál lévő kis gumiszalag ki van gyűrődve és rugó törésre gyanakodtam.Az a gondom,hogy téligumival is csinálta már,azt hittem a nyári átállás megszünteti a problémát,de nem.Annyiban egyébként nem sebességfüggő a dolog,hogy csak gyorsításnál jelentkezik az adott tartományban (80-110),ha elveszem a gázt nem remeg,ha szabadon fut nem remeg.Nekem is lett centírozva,felniket is átnézte a gumis,de semmi.

Az adott sebességtartományban ugyanolyan intenzitással jelentkezik különféle sebesség fokozatokban? 3-4-5?
Változik kinyomott kuplunggal, motorfékkel?
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #656 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 14:54:22 »

Az adott sebességtartományban ugyanolyan intenzitással jelentkezik különféle sebesség fokozatokban? 3-4-5?
Változik kinyomott kuplunggal, motorfékkel?
Ez leginkább 5-ben jelentkezik és csak gyorsításkor.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #657 Dátum: 2012.04.17 kedd, 18:20:59 »

A rugón nem találtam törésre utaló nyomot,megnéztem,mert a rugótányérnál lévő kis gumiszalag ki van gyűrődve és rugó törésre gyanakodtam.Az a gondom,hogy téligumival is csinálta már,azt hittem a nyári átállás megszünteti a problémát,de nem.Annyiban egyébként nem sebességfüggő a dolog,hogy csak gyorsításnál jelentkezik az adott tartományban (80-110),ha elveszem a gázt nem remeg,ha szabadon fut nem remeg.Nekem is lett centírozva,felniket is átnézte a gumis,de semmi.
akkor viszont nem futómű gond ez, hanem hajtáslánc...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #658 Dátum: 2012.04.17 kedd, 19:28:56 »

akkor viszont nem futómű gond ez, hanem hajtáslánc...
Lendkerék,kuplung,ilyesmi?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #659 Dátum: 2012.04.17 kedd, 21:03:34 »

Lendkerék,kuplung,ilyesmi?
szerintem igen. de hangsúlyozom! szerintem.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #660 Dátum: 2012.04.21 szombat, 05:38:16 »

szerintem igen. de hangsúlyozom! szerintem.
ha kizárólag 5-ben csinálja, akkor én megerősítem astor válaszát... váltógyanús a dolog...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #661 Dátum: 2012.04.21 szombat, 09:22:26 »

Ez leginkább 5-ben jelentkezik és csak gyorsításkor.

A nagyon nagy bontások előtt én cserélném a gyanús bakokat.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #662 Dátum: 2012.04.21 szombat, 09:56:54 »

ha kizárólag 5-ben csinálja, akkor én megerősítem astor válaszát... váltógyanús a dolog...
Nem kizárólag,de legérezhetőbben 5-ben.Egyébként megmozgattam a váltó felőli részen a féltengelyeket és a difi felől hallok olyan hangokat,mintha kotyogna a csapágy,valószinüleg elkoptak a hézagoló gyűrűk és tánglizik a csapágy.
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #663 Dátum: 2012.04.21 szombat, 09:58:03 »

A nagyon nagy bontások előtt én cserélném a gyanús bakokat.
A hátsó váltótartó bakot cserélem mindenképp,mert most vettem észre,hogy el van szakadva.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #664 Dátum: 2012.04.21 szombat, 22:32:12 »

A hátsó váltótartó bakot cserélem mindenképp,mert most vettem észre, hogy el van szakadva.
azt legegyszerűbben hátramenetben tudod tesztelni. ha nagyon szét van esve, bebólint az egész kóceráj ettől berázkódik az egész kaszni...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #665 Dátum: 2012.04.21 szombat, 23:32:12 »

azt legegyszerűbben hátramenetben tudod tesztelni. ha nagyon szét van esve, bebólint az egész kóceráj ettől berázkódik az egész kaszni...

igen, viszont nem árt ilyen esetben tükröt használni vagy hátranézni...  idiota  vigyor3
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #666 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 21:46:50 »

azt legegyszerűbben hátramenetben tudod tesztelni. ha nagyon szét van esve, bebólint az egész kóceráj ettől berázkódik az egész kaszni...
Megműtöttem a vasat,kicseréltem a szakadt váltótartó bakot és az első kerékcsapágyakat,mert kezdtek morogni kanyarban.A csapágy cseréje után megmozgattam a féltengelyeket és a váltó felől ismét hallottam kotyogó hangot.A szakadt bak,a rossz féltengely és a *** kerékcsapágyak pedig felerősítették a difiből eredő remegést.A váltóba töltöttem adalékot,ami javítja a kenést és valamelyest tömíti is a kopott gyűrűket.A végeredmény az lett,hogy a morgás megszűnt,a remegés egészen enyhévé csillapodott,a végső megoldás bizonyára váltócsere lesz.Viszont most már vihetem műszakira.Május 10-én lejár.
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.22 vasárnap, 21:49:08 írta krisz32 » Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #667 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 21:48:15 »

igen, viszont nem árt ilyen esetben tükröt használni vagy hátranézni...  idiota  vigyor3
Ha elég nagy puszta közepén csinálod,akkor nem fontos. Wink
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #668 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 22:11:27 »

Megműtöttem a vasat,kicseréltem a szakadt váltótartó bakot és az első kerékcsapágyakat,mert kezdtek morogni kanyarban.A csapágy cseréje után megmozgattam a féltengelyeket és a váltó felől ismét hallottam kotyogó hangot.A szakadt bak,a rossz féltengely és a *** kerékcsapágyak pedig felerősítették a difiből eredő remegést.A váltóba töltöttem adalékot,ami javítja a kenést és valamelyest tömíti is a kopott gyűrűket.A végeredmény az lett,hogy a morgás megszűnt,a remegés egészen enyhévé csillapodott,a végső megoldás bizonyára váltócsere lesz.Viszont most már vihetem műszakira.Május 10-én lejár.

csak arra gondolj azért hogy ezeket amiket cseréltél mindet a xar difi rázta szét  szomoru1 cseréld mielőbb
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #669 Dátum: 2012.04.25 szerda, 00:19:38 »

Ha elég nagy puszta közepén csinálod,akkor nem fontos. Wink

ott a tehenekre kell figyelni...  vigyor3 Wink
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
reefer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


E-mail
« Új hozzászólás #670 Dátum: 2012.05.22 kedd, 16:25:45 »

Sziasztok, esetleg teljesen véletlenül nem ismeri valaki a kombi hátsó futómű, keresztlengőkarok belső szilentjeinek méretét? Ahol az excentrikus csavarok vannak. Ide kéne valahonnan szilentet szereznem, de nen találtam még. Ötlet esetleg?
Naplózva

98. 1.8 Zetec kombi
Peet84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 92



E-mail
« Új hozzászólás #671 Dátum: 2012.05.23 szerda, 11:22:31 »

Sziasztok,
Valaki meg tudja mondani, hogy a gyári lengéscsillapító elbírja-e a 45mm-es ültetést? 40ig tudom, hogy jó, de az elejét lejjebb akarom tenni, és találtam olyat hogy 45/35-ös szett, de gátlót nem cserélnék ha nem muszály.
Köszi a segítséget előre is.

Üdv,

PeeT
Naplózva

"Mit is mondott doktorúr??!??!! Elmehetek?? vagy Elmebeteg???"

Mondeo Ghia 5 door 2003/09 F1 2.0 TDCi 132 LE exverda
Mondeo Ghia Turnier 2005/07 F2 2.2 TDCi 155 LE +
libellus
Vendég
« Új hozzászólás #672 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 22:08:23 »

Sziasztok!

A következő problémára van-e valakinek épkézláb ötlete?
A hátsó futómú felő határozott csörgést hallok, ha kiváló és rázós útjainkon megyek.
Tisztára olyan a hangja, mintha villákat csörgetnének fém tányéron.
Pályán, normális úton, kanyarban semmi gond, semmi hang, de a keresztirányú bordákltól, kis úthibáktól már félek, mert olyan a hangja, mintha valmi nem lenne meghúzva, ki lenne lazulva.
Szilentek cserélve, rugók nem töröttek, csavarok meghúzva, kipufugódob nem ver be sehova. WTF???

Előre is köszönöm az ötletelést, hátha előkerül a megoldás is!

Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #673 Dátum: 2012.05.25 péntek, 00:18:34 »

Sziasztok!

A következő problémára van-e valakinek épkézláb ötlete?
A hátsó futómú felő határozott csörgést hallok, ha kiváló és rázós útjainkon megyek.
Tisztára olyan a hangja, mintha villákat csörgetnének fém tányéron.
Pályán, normális úton, kanyarban semmi gond, semmi hang, de a keresztirányú bordákltól, kis úthibáktól már félek, mert olyan a hangja, mintha valmi nem lenne meghúzva, ki lenne lazulva.
Szilentek cserélve, rugók nem töröttek, csavarok meghúzva, kipufugódob nem ver be sehova. WTF???

Előre is köszönöm az ötletelést, hátha előkerül a megoldás is!

Hosszlengőkar nem görbült el? (Előfordul, hogy úgy emelik meg az autót, hogy erre is támaszkodik az emelő.. és megcsavarodik.)
Igaz ez nem csörgő, inkább nyikkanó hangot ad, amint más fémhez ér (pl nekem amikor nagyot huppant, beleért a kasztniba).
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Dadman
Vendég
« Új hozzászólás #674 Dátum: 2012.05.25 péntek, 11:41:42 »

Sziasztok!

A következő problémára van-e valakinek épkézláb ötlete?
A hátsó futómú felő határozott csörgést hallok, ha kiváló és rázós útjainkon megyek.
Tisztára olyan a hangja, mintha villákat csörgetnének fém tányéron.
Pályán, normális úton, kanyarban semmi gond, semmi hang, de a keresztirányú bordákltól, kis úthibáktól már félek, mert olyan a hangja, mintha valmi nem lenne meghúzva, ki lenne lazulva.
Szilentek cserélve, rugók nem töröttek, csavarok meghúzva, kipufugódob nem ver be sehova. WTF???

Előre is köszönöm az ötletelést, hátha előkerül a megoldás is!

Tuti nem a kipudobod bele esett szét?
Nekem volt már olyan, hogy kívülről nem is látszott, de a furulya vagy mi kirohadt a közepéből és ott zörgött az alján.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #675 Dátum: 2012.05.25 péntek, 12:30:17 »

Tuti nem a kipudobod bele esett szét?
Nekem volt már olyan, hogy kívülről nem is látszott, de a furulya vagy mi kirohadt a közepéből és ott zörgött az alján.

Az könnyen kideríthető csak meg kell rázni..
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
libellus
Vendég
« Új hozzászólás #676 Dátum: 2012.05.25 péntek, 14:53:18 »

Tuti nem a kipudobod bele esett szét?
Nekem volt már olyan, hogy kívülről nem is látszott, de a furulya vagy mi kirohadt a közepéből és ott zörgött az alján.
Na ez érdekes lehet!!!
A hét végén körberázom, mozgatom, levesz-visszatesz.

Köszi!
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #677 Dátum: 2012.05.25 péntek, 22:47:40 »

Na ez érdekes lehet!!!
A hét végén körberázom, mozgatom, levesz-visszatesz.

Köszi!
szerintem a kereszt stabilizátor szilentjei.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
kiri
Vendég
« Új hozzászólás #678 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 16:21:39 »

Hátsó csapágyakat lehet cserélni vagy komplett agyat kell venni.
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #679 Dátum: 2012.05.29 kedd, 10:21:56 »

Hátsó csapágyakat lehet cserélni vagy komplett agyat kell venni.

Természetesen lehet.
8-14eFt egy készlet.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Dadman
Vendég
« Új hozzászólás #680 Dátum: 2012.05.29 kedd, 11:36:09 »

Hátsó csapágyakat lehet cserélni vagy komplett agyat kell venni.
Természetesen lehet.
8-14eFt egy készlet.
Most mivan?
Én úgy tudtam rá van peremezve és roncsolás nélkül nem jön ki.
Emlékeim szerint valaki írta, hogy megpróbál szétszedni ( esztergával lekapni a peremet vagy mi ) egyet, és ha bejön akkor fórumosoknak megcsinálja, de nem tudok fejleményekről...
Vagy én értettem félre valamit???
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #681 Dátum: 2012.05.29 kedd, 17:54:34 »

Most mivan?
Én úgy tudtam rá van peremezve és roncsolás nélkül nem jön ki.
Emlékeim szerint valaki írta, hogy megpróbál szétszedni ( esztergával lekapni a peremet vagy mi ) egyet, és ha bejön akkor fórumosoknak megcsinálja, de nem tudok fejleményekről...
Vagy én értettem félre valamit???

Bocs valamiért az első volt a fejembe.
A hátsót nem lehet.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #682 Dátum: 2012.05.29 kedd, 17:56:24 »

ott a tehenekre kell figyelni...  vigyor3 Wink

Mindig a _bikákra_ kell figyelni Smiley
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #683 Dátum: 2012.06.09 szombat, 21:47:56 »

http://www.cromax.hu/index.php?katid=51958715&termek_al_id=10279&katnev=1996.08.15-2000.09.15.

Valaki megtudná mondani ez milyen hibajelenségeket okoz hibás elhasználódott állapotában? Mert minden létező szilent cserélve volt a futóműben, de picit még így is kopogósnak hallom. Bár lehet csak a peres gumi miatt van nem tudom.... az is igaz a ballonos télivel halk volt.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #684 Dátum: 2012.06.09 szombat, 21:48:49 »

http://www.cromax.hu/index.php?katid=51958715&termek_al_id=10279&katnev=1996.08.15-2000.09.15.

Valaki megtudná mondani ez milyen hibajelenségeket okoz hibás elhasználódott állapotában? Mert minden létező szilent cserélve volt a futóműben, de picit még így is kopogósnak hallom. Bár lehet csak a peres gumi miatt van nem tudom.... az is igaz a ballonos télivel halk volt.
normál üzemmódban semilyet. ez egy felütközésgátló csak
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #685 Dátum: 2012.06.09 szombat, 21:55:30 »

normál üzemmódban semilyet. ez egy felütközésgátló csak
hatalmas kátyúnál nem töri össze a lengéscsillapítót
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #686 Dátum: 2012.06.09 szombat, 21:57:57 »

normál üzemmódban semilyet. ez egy felütközésgátló csak

másra nem tudtam már gondolni. akkor mitől lehet? az is lehet csak az én fülem hegyeződött rá. A minden szilent cserélése túlzás mert az elsőlengőkar szilentjei kedden lesznek cserélve. de az szerintem nem okoz kopogó hangot. Vagy rosszul gondolom?  
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #687 Dátum: 2012.06.09 szombat, 22:00:00 »

hatalmas kátyúnál nem töri össze a lengéscsillapítót


Értem. Azt gondoltam milyen célt szolgál mert a nevében is benne van, csak nem tudtam okoz-e kopogó hangot ha már szhar.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #688 Dátum: 2012.06.09 szombat, 22:02:22 »

másra nem tudtam már gondolni. akkor mitől lehet? az is lehet csak az én fülem hegyeződött rá. A minden szilent cserélése túlzás mert az elsőlengőkar szilentjei kedden lesznek cserélve. de az szerintem nem okoz kopogó hangot. Vagy rosszul gondolom?  
attól függ mikor kopog? rossz úton apró kopogás az inkább kutyacsont, vagy stab-szilent. bár a kormányösszekötők is tudnak zörögni, és a belsőt aligha veszed észre, ha lóg. lengőkar szilent inkább akkor zörög, ha nagyon ***, de akkor fékezésnél is megrántja a kormányt
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #689 Dátum: 2012.06.09 szombat, 22:04:48 »

... az elsőlengőkar szilentjei kedden lesznek cserélve. de az szerintem nem okoz kopogó hangot. Vagy rosszul gondolom?  
Pedig de. Nekem is mikor felkerült a 16-os kerék, egyből előjött a még 15-ös kerék esetében nem észlelhető hibája a lengőkar szilentnek.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #690 Dátum: 2012.06.09 szombat, 22:08:37 »

attól függ mikor kopog? rossz úton apró kopogás az inkább kutyacsont, vagy stab-szilent. bár a kormányösszekötők is tudnak zörögni, és a belsőt aligha veszed észre, ha lóg. lengőkar szilent inkább akkor zörög, ha nagyon ***, de akkor fékezésnél is megrántja a kormányt

kisebb nagyobb mindegy kopog  a nyagyokat kerülöm a felni miatt, lengőkar szilent az nagyon szhar fékezésnél ráz, viszont stabszilent, korgömbfej, kutyacsontok cserélve voltak, igaz a belső kormánygömbej rúd nem volt cserélve, azt elérem keréklevétel nélkül? mert akkor holnap megis tudnám pislogni gyorsba.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #691 Dátum: 2012.06.09 szombat, 22:21:33 »

Pedig de. Nekem is mikor felkerült a 16-os kerék, egyből előjött a még 15-ös kerék esetében nem észlelhető hibája a lengőkar szilentnek.

Nekem már a 15 kerekkel is rosszak voltak pl: 100-ról fékezésnél már rázott. de viszont nem kopogott....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #692 Dátum: 2012.06.12 kedd, 21:57:20 »

attól függ mikor kopog? rossz úton apró kopogás az inkább kutyacsont, vagy stab-szilent. bár a kormányösszekötők is tudnak zörögni, és a belsőt aligha veszed észre, ha lóg. lengőkar szilent inkább akkor zörög, ha nagyon ***, de akkor fékezésnél is megrántja a kormányt

Megvan a kopogás oka. Anyós oldali rúgó elvan törve!  falbav
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #693 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 18:28:24 »

Helló.

Van egy olyan jellegű problémám hogy a jobb oldali golyaláb spirál rugója elrohadt, és ezáltal eltört és beleált a gumiabroncsba.

A kérdésem a következö lenne, hogy a bánatos szöszenetbe kell aztat cserélni.

Odáig eljutotam hogy kormányöszekötö gömbfej ki van ütve trapéz gömbfej ki van szedve, nyereg lent van tárcsa lent van féltengely anya leszedve (nem volt kispályás müvelet, annak aki még nem látott ilyen biztosítós anyát), féltengely még nincs kint, de nem sok hiányzik hozzá.

felülröl nézve én látok 1db önzáró anyát ha azt leszedem nem fog szétugrani a spirál rugó? nem szeretném ha eltalálna  vigyor3 eplus2
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #694 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 18:34:11 »

Helló.

Van egy olyan jellegű problémám hogy a jobb oldali golyaláb spirál rugója elrohadt, és ezáltal eltört és beleált a gumiabroncsba.

A kérdésem a következö lenne, hogy a bánatos szöszenetbe kell aztat cserélni.

Odáig eljutotam hogy kormányöszekötö gömbfej ki van ütve trapéz gömbfej ki van szedve, nyereg lent van tárcsa lent van féltengely anya leszedve (nem volt kispályás müvelet, annak aki még nem látott ilyen biztosítós anyát), féltengely még nincs kint, de nem sok hiányzik hozzá.

felülröl nézve én látok 1db önzáró anyát ha azt leszedem nem fog szétugrani a spirál rugó? nem szeretném ha eltalálna  vigyor3 eplus2
nem fog semmi rörténni, csak akkor tudod kifelé kihúzni a gólyalábat. (mi volt a baj az anyával a féltengelyen? le kell csavarni, mit a másikat, aztán kész)

rugó-összehúzó kell majd, mert van egy másik anya is, ami viszont nem leszedhető nélküle. anélkül meg se próbáld
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #695 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 18:46:05 »

nem fog semmi rörténni, csak akkor tudod kifelé kihúzni a gólyalábat. (mi volt a baj az anyával a féltengelyen? le kell csavarni, mit a másikat, aztán kész)

rugó-összehúzó kell majd, mert van egy másik anya is, ami viszont nem leszedhető nélküle. anélkül meg se próbáld


Az hogy 10bar os nyomáson a légkulkcsom megse inditota. És csak ha szétütötem a lemezelt részét akkor tudtam leszedni darabokban.  eplus2

Köszönöm a gyors választ.

Jha még rugó összehuzót is kell szereznem valahonann.  rinya

Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #696 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 18:59:58 »


Az hogy 10bar os nyomáson a légkulkcsom megse inditota. És csak ha szétütötem a lemezelt részét akkor tudtam leszedni darabokban.  eplus2

Köszönöm a gyors választ.

Jha még rugó összehuzót is kell szereznem valahonann.  rinya


légkulcsal nem is lehet normálisan bontani semmit, ami rendesen meg van húzva. de egy normál 32-es dugó, meg egy hosszú szár leszedte volna.

légkulcs: 20 bár nyomás sem indítja meg, ha nincs elég levegő. egy jó légkulcs 4-5 bár nyomással már tudja azt ami rá van írva, de iszonyat sok levegő kell hozzá egyszerre. nagy tartály, vastag cső, jó szerszám. ehhez legalább egy nagy légkulcs kellene amúgy is, mint amit a teherautók kerekeihez használnak, a fenti feltételekkel.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #697 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 19:19:32 »


Az hogy 10bar os nyomáson a légkulkcsom megse inditota. És csak ha szétütötem a lemezelt részét akkor tudtam leszedni darabokban.  eplus2

Köszönöm a gyors választ.

Jha még rugó összehuzót is kell szereznem valahonann.  rinya


lemezelt rész?
jézusom ...

a nagy anyát egyébként akkor kell megindítani, amikor még a kerekén áll az autó
legalábbis úgy célszerű
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #698 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 19:29:15 »

Helló.

Van egy olyan jellegű problémám hogy a jobb oldali golyaláb spirál rugója elrohadt, és ezáltal eltört és beleált a gumiabroncsba.

A kérdésem a következö lenne, hogy a bánatos szöszenetbe kell aztat cserélni.

Odáig eljutotam hogy kormányöszekötö gömbfej ki van ütve trapéz gömbfej ki van szedve, nyereg lent van tárcsa lent van féltengely anya leszedve (nem volt kispályás müvelet, annak aki még nem látott ilyen biztosítós anyát), féltengely még nincs kint, de nem sok hiányzik hozzá.

felülröl nézve én látok 1db önzáró anyát ha azt leszedem nem fog szétugrani a spirál rugó? nem szeretném ha eltalálna  vigyor3 eplus2

Nekem is most lett cserélve a rugó 2 hete, a következő volt a megfelelő sorrend:
-kormánygöbmbfej kiold, kihúz
-féltengely véganya leszed
-kerékagy hátán a gátlót fogja egy illesztett szárú csavar, azt kihajt
-gólyalábról a stabpálca gömbfeje leszed, meg a másik oldalán van egy kis lemez, ami a fékcsövet meg az ABS jeladó kábelét tartja (asszem) az is leszed


-krokodil (inkább palackemelő) kerékagy és az alsó rugótányér közé berak (alá-fölé deszka vagy valami, hogy ne a féktárcsán támaszkodjon, hanem a kovácsolt kerékagyon), és óvatosan elkezd emelni, így szépen lecsúszott a kerékagy a gátló aljáról
- ha lejött, kerékagyat kibillented, közben óvatosan ütöd befelé a féltengelyt (az első próbálkozásnál nem szedtük le a féltengely anyát, és szétugrott a csuklópontnál a féltengely, volt anyázás amire megtaláltuk a csapágyat és összeraktuk - nem javaslom:) )
-toronynál az anya lehajt - ügyelj a toronycsapágyra meg a felső tányérra, mert hullik minden

-> kint a gólyaláb -> rugóösszehúzóval megfogatod a rugót, utána a felső rugótányért tartó anyát lehajt, rugót kivesz -> új rugót összehúzat amennyire csak bírod, berak, felső rugótányér vissza, aztán a fenti műveletek fordított sorrendben

Lehet, hogy ez így nem a legjobb módszer és van jobb is, de így mi kicseréltük mindkettőt.
(Az új rugónál figyelj, hogy a tiédhez való legyen. 1,6-1,8-2,0 benzinesé ugyanaz, 1,8TD keményebb, 2,5 V6 meg azt hiszem még keményebb. Szóval ha nem jót raksz bele, rendellenesen megemelkedik az orra.)
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #699 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 19:37:14 »


-krokodil (inkább palackemelő) kerékagy és az alsó rugótányér közé berak (alá-fölé deszka vagy valami, hogy ne a féktárcsán támaszkodjon, hanem a kovácsolt kerékagyon), és óvatosan elkezd emelni, így szépen lecsúszott a kerékagy a gátló aljáról

ezt egyszerűbben is meg tudtad volna, és biztonságosabban. kiszeded a csavart, ami összehúzza az öntvényt, és a nútba vagy beleütsz egy szélesebb csavarhúzót, vagy kisebb hidegvágót, vagy mint a gyári szerszám, beleteszed, és elfordítod, kvázi szétfeszíted az egészet. 1 perc alatt kijön belőle a gólyaláb minden feszegetés nélkül, és a rugótányér is biztonságban van
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 ... 33   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.039 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.