Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:07:15
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
9
10
11
12
13
14
15
[
16
]
17
18
19
20
21
22
23
...
33
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 743500 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #750 Dátum:
2012.07.29 vasárnap, 10:19:12 »
Idézetet írta: lovi - 2012.07.29 vasárnap, 09:04:19
, kérdésem az lenne, hogy 17" kereke kinek mekkora gumival van fent? Vagy esetleg vkinek nins fent 18"-sa?:$
Nekem 17es van, 205/45R17 gumikkal szerelve. előtte 215/40R17 volt. A mostani mérettel sokkal jobb. Nagyon drága méretek azt vedd figyelembe, ha nem szereted a kínai gumit 40/db
Az ET számot is nézd.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #751 Dátum:
2012.07.29 vasárnap, 10:20:34 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.07.28 szombat, 19:21:51
Hali!
Oldalanként a hátsó futóműben hány darab lengőkar szilent van? Unix háromfajtát hoz. Picit kopog a hátulja, stabszilentek voltak cserélve már.... 4ajtós.
Senki nem tudja?
Akkor megnézem
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #752 Dátum:
2012.08.02 csütörtök, 01:05:06 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.07.29 vasárnap, 10:20:34
Senki nem tudja?
Akkor megnézem
Na megnéztem és ha jól számoltam oldalanként 5db lengőkar szilent van a hátsó futóműben 4-5ötajtós (kombi nem érint
) 10db csak hátul tiszta haszon ez a ku....rva kocsi
kicserélem mindent mert ezek még nem újak, meg hétvégén úgy is mindig unatkozok, na meg a pénz, abból meg túl sok van (már nem fér)
még szerencse hogy van egy Ford Mondeom
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
szuperhangya
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #753 Dátum:
2012.08.02 csütörtök, 01:07:08 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.08.02 csütörtök, 01:05:06
Na megnéztem és ha jól számoltam oldalanként 5db lengőkar szilent van a hátsó futóműben 4-5ötajtós (kombi nem érint
) 10db csak hátul tiszta haszon ez a ku....rva kocsi
kicserélem mindent mert ezek még nem újak, meg hétvégén úgy is mindig unatkozok, na meg a pénz, abból meg túl sok van (már nem fér)
még szerencse hogy van egy Ford Mondeom
Hátul a lengőkar szilentekkel szokott a legkevesebb baj lenni.tuti az a gond?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #754 Dátum:
2012.08.02 csütörtök, 01:18:21 »
Idézetet írta: szuperhangya - 2012.08.02 csütörtök, 01:07:08
Hátul a lengőkar szilentekkel szokott a legkevesebb baj lenni.tuti az a gond?
Van amelyik meg van szakadva, a többi repedt öreg kézzel gincsolható, viszont nem kotyognak.. de kopog valami és az nem a stabszilent mert az új
így úfgy valok vele hogy kicserélem mindet aztán nem kell hetente szerelni
meg a két kis függstabot is cserélem és ha ez után is kopogni fog, akkor jobban teszi ha menekül, mert nehéz felb@szni de ha sikerül akkor simán felgyújtom
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #755 Dátum:
2012.08.02 csütörtök, 07:58:12 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.08.02 csütörtök, 01:18:21
Van amelyik meg van szakadva, a többi repedt öreg kézzel gincsolható, viszont nem kotyognak.. de kopog valami és az nem a stabszilent mert az új
így úfgy valok vele hogy kicserélem mindet aztán nem kell hetente szerelni
meg a két kis függstabot is cserélem és ha ez után is kopogni fog, akkor jobban teszi ha menekül, mert nehéz felb@szni de ha sikerül akkor simán felgyújtom
Nekem sem szokott baj lenni a szilentjeimmel hátul. Csak a kis stabpálcákkal.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #756 Dátum:
2012.08.02 csütörtök, 09:46:13 »
Idézetet írta: Viló - 2012.08.02 csütörtök, 07:58:12
Nekem sem szokott baj lenni a szilentjeimmel hátul. Csak a kis stabpálcákkal.
Én meg drót keféytem őket elég öregecskék...... de akkor keydem a kis stabpálcákkal.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #757 Dátum:
2012.08.02 csütörtök, 18:01:45 »
Idézetet írta: Viló - 2012.08.02 csütörtök, 07:58:12
Nekem sem szokott baj lenni a szilentjeimmel hátul. Csak a kis stabpálcákkal.
Megrendeltem a kis stabpálcákat holnap itt lesznek, ajánlom neki hogy jó legyen
vettem stabszilentet is kemény 1000ft volt a kettő engedménnyel
de ez még egy éve sincs hogy cserélve volt... de jobb a békesség így azt is kicserélem
.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #758 Dátum:
2012.08.04 szombat, 21:04:44 »
Idézetet írta: szuperhangya - 2012.08.02 csütörtök, 01:07:08
Hátul a lengőkar szilentekkel szokott a legkevesebb baj lenni.tuti az a gond?
Hali!
Kicseréltem ma a függőleges stabpálcákat és a keresztsab szillentjeit. Érdekes hogy a keresztstab szillentek cseréje óta még egy év sem telt el, és szarrá volt tágulva, nyúlva, mondjuk majdnem 40000kilométer ment bele
Függőleges stabpálcán lévő gumi sz@rrá volt kopva
két pálca is beleférne
viszont elég lett volna a gumit cserélni mert teljesen egyeben volt....... mind1
az új
Halkabb lett, de még valami mindig mintha hangoskodna.............. lehet csak a széles peres gumi, nem tudom.....
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #759 Dátum:
2012.08.04 szombat, 21:09:27 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.08.04 szombat, 21:04:44
Hali!
Kicseréltem ma a függőleges stabpálcákat és a keresztsab szillentjeit. Érdekes hogy a keresztstab szillentek cseréje óta még egy év sem telt el, és szarrá volt tágulva, nyúlva, mondjuk majdnem 40000kilométer ment bele
Függőleges stabpálcán lévő gumi sz@rrá volt kopva
két pálca is beleférne
viszont elég lett volna a gumit cserélni mert teljesen egyeben volt....... mind1
Halkabb lett, de még valami mindig mintha hangoskodna.............. lehet csak a széles peres gumi, nem tudom.....
azért nyíródik ki hamar, mert a stbilizátor is meg van kopva picit valószínű, és amikor összerakod, akkor sem szorítja már annyira mint kéne.
az a stabpálca ami a képen van, az bele való? nem látom a közepében a gyűrűt
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #760 Dátum:
2012.08.04 szombat, 21:19:07 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.04 szombat, 21:09:27
azért nyíródik ki hamar, mert a stbilizátor is meg van kopva picit valószínű, és amikor összerakod, akkor sem szorítja már annyira mint kéne.
az a stabpálca ami a képen van, az bele való? nem látom a közepében a gyűrűt
Benne van az.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #761 Dátum:
2012.08.04 szombat, 21:19:25 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.04 szombat, 21:09:27
azért nyíródik ki hamar, mert a stbilizátor is meg van kopva picit valószínű, és amikor összerakod, akkor sem szorítja már annyira mint kéne.
az a stabpálca ami a képen van, az bele való? nem látom a közepében a gyűrűt
Így rátéve nem érződött hogy meglenne kopva, sőt, de nem kizárt azért, viszont a tolómérő bent maradt és lusta voltam bemenni érte
Az gyári Német pálca persze, nem veszek én már semmiből utángyártottat
ott van benne a kis gyűrű csak az anyától nem látszik.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #762 Dátum:
2012.08.04 szombat, 21:21:58 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.08.04 szombat, 21:19:25
Így rátéve nem érződött hogy meglenne kopva, sőt, de nem kizárt azért, viszont a tolómérő bent maradt és lusta voltam bemenni érte
Az gyári Német pálca persze, nem veszek én már semmiből utángyártottat
ott van benne a kis gyűrű csak az anyától nem látszik.
akkor oké. amúgy nincs semmi baj az utángyártottakkal, csak jót kell venni
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #763 Dátum:
2012.08.04 szombat, 21:25:42 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.04 szombat, 21:21:58
akkor oké. amúgy nincs semmi baj az utángyártottakkal, csak jót kell venni
Stabszillent febi volt, eddig elégedett voltam vele
de mostmár magam sem tudom, és szerintem elől is az kopog
de azt szívás cserélni
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #764 Dátum:
2012.08.04 szombat, 21:27:37 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.08.04 szombat, 21:25:42
Stabszillent febi volt, eddig elégedett voltam vele
de mostmár magam sem tudom, és szerintem elől is az kopog
de azt szívás cserélni
nekem is febi van, és mióta kicseréltem a stabilizátort is, azóta nem is fogy el
első tényleg nem a legjobb, de leengeded a bölcső hátulját, és kijön szépen( és lassan)
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #765 Dátum:
2012.08.04 szombat, 21:31:43 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.04 szombat, 21:27:37
nekem is febi van, és mióta kicseréltem a stabilizátort is, azóta nem is fogy el
első tényleg nem a legjobb, de leengeded a bölcső hátulját, és kijön szépen( és lassan)
Elég a bölcsőt csak meglazítani? motort támasszam alá?
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #766 Dátum:
2012.08.04 szombat, 21:36:10 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.08.04 szombat, 21:31:43
Elég a bölcsőt csak meglazítani? motort támasszam alá?
A bölcső hét hátsó csavarját vedd ki és a váltótartó keresztcsavart is.
Nem kell alátámasztani. Fogja még 3 bak.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #767 Dátum:
2012.08.04 szombat, 21:36:25 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.08.04 szombat, 21:31:43
Elég a bölcsőt csak meglazítani? motort támasszam alá?
nem kel semmit támasztani, ha akarnád se esne le. hátsó 2 csavart, + a hátsó tartóbakot kell lelazítani.
a lengőkar cserénél le kell engedni szinte teljesen mind a 4 csavrnál a bölcsőt, és még akkor is feszegetni kell, hogy legyen hely a csavarnak. nem olyan leesős fajta a motor
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #768 Dátum:
2012.08.04 szombat, 21:44:28 »
Idézetet írta: Viló - 2012.08.04 szombat, 21:36:10
A bölcső hét hátsó csavarját vedd ki és a váltótartó keresztcsavart is.
Nem kell alátámasztani. Fogja még 3 bak.
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.04 szombat, 21:36:25
nem kel semmit támasztani, ha akarnád se esne le. hátsó 2 csavart, + a hátsó tartóbakot kell lelazítani.
a lengőkar cserénél le kell engedni szinte teljesen mind a 4 csavrnál a bölcsőt, és még akkor is feszegetni kell, hogy legyen hely a csavarnak. nem olyan leesős fajta a motor
Köszi az infót.
Hátsó tartóbakot ami a kipunál van igaz? Azért kérdem mert csak egy emelőm van, miután végeztem és vissza rögzítettem a bölcsőt a helyére vissza nyomja a hátsóbakot a helyére, annyira hogy a csavarját vissza tudjam tenni? Mert szívás lenne ha nem
de megoldanám alátennék valamit és ráengedném az emelővel
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #769 Dátum:
2012.08.05 vasárnap, 00:06:04 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.08.04 szombat, 21:19:25
Így rátéve nem érződött hogy meglenne kopva, sőt, de nem kizárt azért, viszont a tolómérő bent maradt és lusta voltam bemenni érte
Az gyári Német pálca persze, nem veszek én már semmiből utángyártottat
ott van benne a kis gyűrű csak az anyától nem látszik.
szerintem a kereszt stab szilentjeid vannak ki. ha könnyen mozgott, akkor tuti. rosszabb esetben, maga a stab is el van kopva.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #770 Dátum:
2012.08.05 vasárnap, 00:29:51 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.08.05 vasárnap, 00:06:04
szerintem a kereszt stab szilentjeid vannak ki. ha könnyen mozgott, akkor tuti. rosszabb esetben, maga a stab is el van kopva.
Kicseréltem azt is
olvass feljebb.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #771 Dátum:
2012.08.05 vasárnap, 00:31:46 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.08.05 vasárnap, 00:29:51
Kicseréltem azt is
olvass feljebb.
bocsi. csak telefonról írtam, nem olvastam végig az egészet.
a másik zörgési forrás a teló szilentje szokott lenni...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #772 Dátum:
2012.08.05 vasárnap, 00:33:41 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.08.05 vasárnap, 00:31:46
bocsi. csak telefonról írtam, nem olvastam végig az egészet.
a másik zörgési forrás a teló szilentje szokott lenni...
nem tudom az milyen, képet linket tudsz mutatni?
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #773 Dátum:
2012.08.05 vasárnap, 00:37:08 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.08.05 vasárnap, 00:33:41
nem tudom az milyen, képet linket tudsz mutatni?
nem, de értelme sincs, mert ha az zörög, akkor teló csere...
leszedett keréknél tudod ellenőrizni, hogy van-e kottyanása.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #774 Dátum:
2012.08.05 vasárnap, 00:39:33 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.08.05 vasárnap, 00:37:08
nem, de értelme sincs, mert ha az zörög, akkor teló csere...
leszedett keréknél tudod ellenőrizni, hogy van-e kottyanása.
oksa köszi, utána járok
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #775 Dátum:
2012.08.05 vasárnap, 06:55:13 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.08.05 vasárnap, 00:37:08
nem, de értelme sincs, mert ha az zörög, akkor teló csere...
leszedett keréknél tudod ellenőrizni, hogy van-e kottyanása.
az csak kombinál van
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #776 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 08:42:19 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.08.05 vasárnap, 00:37:08
nem, de értelme sincs, mert ha az zörög, akkor teló csere...
leszedett keréknél tudod ellenőrizni, hogy van-e kottyanása.
Vagy aknáról. Megmozgatod és ha kotyog akkor cs.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #777 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 10:34:58 »
Idézetet írta: Viló - 2012.08.06 hétfő, 08:42:19
Vagy aknáról. Megmozgatod és ha kotyog akkor cs.
ja ez is igaz...úgy is találnak majdnem minden héten egy aknát a strandon
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #778 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 10:49:48 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.08.06 hétfő, 10:34:58
ja ez is igaz...úgy is találnak majdnem minden héten egy aknát a strandon
Akkor meg? Rá kell lépni és már kész is a kráter ami fölé oda lehet állni a kocsival.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
LogoutX
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 155
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #779 Dátum:
2012.08.11 szombat, 21:58:22 »
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, mert elég nagy tanácstalanság lett úrrá rajtam: a közelmúltban ki lettek cserélve az első legéscsillapítók és a lengőkarszilentek (a stab. pálcák és a kormány-gömbcsap idén tavasszal voltak), majd nem sokkal ezután fékezéskor egyenesben néha, de főleg kanyarodáskor ha közben fékeztem, elkezdtek sírni a gumik, én legalábbis gumihangnak hallottam. Elvittem futóműveshez, állítottak rajta, a jelenség ugyanúgy megmaradt. Megcseréltem az első-hátsó gumikat (eltérő márkájúak), semmi változás. Megemeltem, és a kereket kézzel feszegetve ( ahogy a kormány is mozgatná) azt vettem észre, hogy az előrébb lévő lengőkarszilentnél minden ok, de a hátrébbinál vízszintes irányban centis nagyságrendű mozgása van a lengőkarnak. Ha kanyarban rácentripetálódik a kocsi tömege, gondolom ez még intenzívebb. Tehát nem kotyog, ez a szilent rugalmassága. Visszavittem a szerelőhöz, megnézte ő is, de szerinte ennyi rugalmasság természetes, mert az első szilent tömör, a hátrébbi meg üreges, elmondása szerint más márkájú kocsikon is van ennyi. Oké, elvittem másik futóműveshez, erős széttartása volt a kerekeknek, beállított tűrésen bellüli, nagyonenyhe összetartást. ekkor már 40 körül egyenesben is visítottak a gumik fékezés nélkül is, és szemmel láthatóan is szarul álltak a kerekek. Visszamentem, a futműves szerint a futómű nem tudja megtartani a beállított geometriát, és biztos hogy szilentbaja van. (az enyhe összetartás mégösszébbrántja a geometriát). Mi okozhat még ilyen tüneteket a szilenten kívül, illetve normális lehet a leírt lengőkar-mozgás? (persze hogy nyaralás előtt 1 héttel futok bele ilyenbe...)
Előre is köszönök mindennemű tippet-tanácsot!
Üdv:
Logoutx
Naplózva
MK II 2.0 Zetec
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #780 Dátum:
2012.08.12 vasárnap, 07:50:53 »
Idézetet írta: LogoutX - 2012.08.11 szombat, 21:58:22
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, mert elég nagy tanácstalanság lett úrrá rajtam: a közelmúltban ki lettek cserélve az első legéscsillapítók és a lengőkarszilentek (a stab. pálcák és a kormány-gömbcsap idén tavasszal voltak), majd nem sokkal ezután fékezéskor egyenesben néha, de főleg kanyarodáskor ha közben fékeztem, elkezdtek sírni a gumik, én legalábbis gumihangnak hallottam. Elvittem futóműveshez, állítottak rajta, a jelenség ugyanúgy megmaradt. Megcseréltem az első-hátsó gumikat (eltérő márkájúak), semmi változás. Megemeltem, és a kereket kézzel feszegetve ( ahogy a kormány is mozgatná) azt vettem észre, hogy az előrébb lévő lengőkarszilentnél minden ok, de a hátrébbinál vízszintes irányban centis nagyságrendű mozgása van a lengőkarnak. Ha kanyarban rácentripetálódik a kocsi tömege, gondolom ez még intenzívebb. Tehát nem kotyog, ez a szilent rugalmassága. Visszavittem a szerelőhöz, megnézte ő is, de szerinte ennyi rugalmasság természetes, mert az első szilent tömör, a hátrébbi meg üreges, elmondása szerint más márkájú kocsikon is van ennyi. Oké, elvittem másik futóműveshez, erős széttartása volt a kerekeknek, beállított tűrésen bellüli, nagyonenyhe összetartást. ekkor már 40 körül egyenesben is visítottak a gumik fékezés nélkül is, és szemmel láthatóan is szarul álltak a kerekek. Visszamentem, a futműves szerint a futómű nem tudja megtartani a beállított geometriát, és biztos hogy szilentbaja van. (az enyhe összetartás mégösszébbrántja a geometriát). Mi okozhat még ilyen tüneteket a szilenten kívül, illetve normális lehet a leírt lengőkar-mozgás? (persze hogy nyaralás előtt 1 héttel futok bele ilyenbe...)
Előre is köszönök mindennemű tippet-tanácsot!
Üdv:
Logoutx
vannak itt problémák bőven mindkét szerelőddel. Egyrészt, a szilent olyan kemény, hogy kézzel meg sem tudod mozdítani előre-hátra irányban, ha normális minőségűt vettél. Az hogy ez normális jelenség, egy baromság. nem centis mozgás, hanem mm-es sem lehet ha kézzel próbálod. Sőt, ha az első szilent jó, és a csavarja is meg van húzva rendesen, akkor az is kéne, hogy tartsa annyira, hogy centiket ne lehessen mozdítani a hátsón. A mésodik fószernek abban igaza van, hogy így nem lehet rendesen beállítani, mert úgysem az marad útközben, mint amit állít, és az is, hogy még összébb megy, ha pl fékezel. De hogy nem tudja felmérni ezt, és még jobban összefordítja a kerekeket, amikor alapból pici
széttartásnak
kéne lennie(nem összetartásnak)
nagyon nem tudsz mit csinálni, meg kell csinálni rendesen, mert megeszi a gumit. ki kell cserélni a lengőkar szilenteket valami rendesre minél hamarabb. meg sem mozdul pl egy gyárival
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.12 vasárnap, 09:57:48 írta GinJoy
»
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
LogoutX
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 155
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #781 Dátum:
2012.08.12 vasárnap, 18:38:44 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.12 vasárnap, 07:50:53
vannak itt problémák bőven...
Értem és köszönöm, remélem, hogy a szilentcsere megoldja a problémát, elvileg a hét elején meglesz. Előre-hátra nem mozgott (az első szilet fogta), csak oldalirányban.
Naplózva
MK II 2.0 Zetec
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #782 Dátum:
2012.08.12 vasárnap, 21:05:34 »
Van itt valami, amit nem értek. Kéne egy kis szakértői segítség. Ráz az autó jobb eleje, 120 felett erősen érezhetően.
Sohasem rázott korábban. Cserélve lett rajta (nem a rázás miatt, még előtte) minden kopó dolog. Lengécsillapítók, lengőkarok és szilentek, talpasgömbfej, stabpálcák, stabrúd gumiszilentjei, féktárcsák, kerékagyak. Vagyis minden, csak a kormány összekötő gömbfej nem.
És sohasem rázott, a fentiek cseréje után is rendben volt minden. Februárban műszakin kicserélték a jobbos külső kormányösszekötő gömbfejet, mivel lógott. (Tudtam, hogy lóg 2 éve, de nem zavart, mert nem csinált hibát, nem rázott, nem húzott el). Tényleg kicserélték, eltettem a régit, ami tényleg lóg.
És azóta ráz a jobb eleje, de kegyetlenül. Vibrál az egész műszerfal jobb része. A kormány szinte alig ráz, a kasztni és a műszerfal nagyon.
Eddig nem érdekelt, most már viszont nagyon zavar és nem értem, hogy miért ráz. Sejtem, hogy a kormányösszekötő csere váltotta ki (közvetlenül azután kezdte), de nem értem, hogy miért. A gömbfej új, nem lóg.
WTF?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #783 Dátum:
2012.08.13 hétfő, 05:02:53 »
Idézetet írta: drof - 2012.08.12 vasárnap, 21:05:34
Van itt valami, amit nem értek. Kéne egy kis szakértői segítség. Ráz az autó jobb eleje, 120 felett erősen érezhetően.
Sohasem rázott korábban. Cserélve lett rajta (nem a rázás miatt, még előtte) minden kopó dolog. Lengécsillapítók, lengőkarok és szilentek, talpasgömbfej, stabpálcák, stabrúd gumiszilentjei, féktárcsák, kerékagyak. Vagyis minden, csak a kormány összekötő gömbfej nem.
És sohasem rázott, a fentiek cseréje után is rendben volt minden. Februárban műszakin kicserélték a jobbos külső kormányösszekötő gömbfejet, mivel lógott. (Tudtam, hogy lóg 2 éve, de nem zavart, mert nem csinált hibát, nem rázott, nem húzott el). Tényleg kicserélték, eltettem a régit, ami tényleg lóg.
És azóta ráz a jobb eleje, de kegyetlenül. Vibrál az egész műszerfal jobb része. A kormány szinte alig ráz, a kasztni és a műszerfal nagyon.
Eddig nem érdekelt, most már viszont nagyon zavar és nem értem, hogy miért ráz. Sejtem, hogy a kormányösszekötő csere váltotta ki (közvetlenül azután kezdte), de nem értem, hogy miért. A gömbfej új, nem lóg.
WTF?
elég x-aktás dolognak tűnik. csak 2 gondolat:
1, amikor kicserélték az összekötőt be is állították a futóművet, vagy csag gondolták, ha nagyjából ugyanoda került a menet, akkor jó helyen van?
2, belevaló gömbfej ment bele biztosan? létezik egyik másik boltnál, hogy nem hoz külön mk1-és mk2-re , pedig nem teljesen ugyanaz a kúpossága a csonkállványnak. bele lehet tépni, de nem fekszik fel rendesen
más nem jut eszembe
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #784 Dátum:
2012.08.13 hétfő, 06:09:35 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.13 hétfő, 05:02:53
elég x-aktás dolognak tűnik. csak 2 gondolat:
1, amikor kicserélték az összekötőt be is állították a futóművet, vagy csag gondolták, ha nagyjából ugyanoda került a menet, akkor jó helyen van?
2, belevaló gömbfej ment bele biztosan? létezik egyik másik boltnál, hogy nem hoz külön mk1-és mk2-re , pedig nem teljesen ugyanaz a kúpossága a csonkállványnak. bele lehet tépni, de nem fekszik fel rendesen
más nem jut eszembe
az x-aktához csatlakoznék, de a gondolataidhoz nekem is van két gondolatom
1, ha nem állítják be, akkor azt szerintem a gumi bánta volna már ennyi km alatt
2, amivel én találkoztam gömbfej, annál hiába volt a menet végéig rácsavarva az anya, még kellett volna fél centi, hogy ne lötyögjön a csonkállványban
én inkább arra gondolnék, hogy a gumi a nem tökéletes futóműhöz kopott be és azóta meg nem volt centírozva
bár ez szintén x-aktás, hiszen, ha akkor be tudott kopni, akkor azóta miért nem ..
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #785 Dátum:
2012.08.13 hétfő, 07:57:29 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.08.13 hétfő, 06:09:35
az x-aktához csatlakoznék, de a gondolataidhoz nekem is van két gondolatom
1, ha nem állítják be, akkor azt szerintem a gumi bánta volna már ennyi km alatt
2, amivel én találkoztam gömbfej, annál hiába volt a menet végéig rácsavarva az anya, még kellett volna fél centi, hogy ne lötyögjön a csonkállványban
én inkább arra gondolnék, hogy a gumi a nem tökéletes futóműhöz kopott be és azóta meg nem volt centírozva
bár ez szintén x-aktás, hiszen, ha akkor be tudott kopni, akkor azóta miért nem ..
Jók a gondolatok!
1. Beállították lézeres cuccal, nincs vele gond.
2. A gömbfejet alvázszám alapján rendeltük, szemre egyezik a régivel és nem lötyög. De ettől én még azt gondolom, hogy ezzel lesz a hiba.
3. A gumihibát kizárhatjuk, mert télivel és nyárival is csinálja, sőt mindegyik szettből az van most elől, ami eddig hátul volt, így a félrekopást is kizárnám.
Én sem értem, logikus magyarázat csak egy van, miszerint az új összekötő gömbfej hibás. Alkalomadtán vissza kerül majd a régi és meglátom, hogy megszűnik-e a rázás.
Ha van még ötlet, azt ne tartsátok magatokban.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #786 Dátum:
2012.08.13 hétfő, 08:04:39 »
Idézetet írta: drof - 2012.08.13 hétfő, 07:57:29
Ha van még ötlet, azt ne tartsátok magatokban.
a nyomatéktól elcsavarodott a bölcső
btw csapágycsere is volt?
mikor és hol?
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #787 Dátum:
2012.08.13 hétfő, 08:44:16 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.08.13 hétfő, 08:04:39
a nyomatéktól elcsavarodott a bölcső
btw csapágycsere is volt?
mikor és hol?
Te cserélted a komplett csonkállványt kerékagyastú'-csapágyastú' tavaly októberben, te lüke!
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #788 Dátum:
2012.08.13 hétfő, 08:49:14 »
Idézetet írta: drof - 2012.08.13 hétfő, 08:44:16
Te cserélted a komplett csonkállványt kerékagyastú'-csapágyastú' tavaly októberben, te lüke!
az lehetséges, de hogy abban nem új csapágy volt, az is biztos
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #789 Dátum:
2012.08.15 szerda, 16:16:35 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.08.13 hétfő, 08:49:14
az lehetséges, de hogy abban nem új csapágy volt, az is biztos
De nem a csapággyal van a baj, mivel a csapágy október óta van bent, a gömbfej meg február óta és csak február óta ráz.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #790 Dátum:
2012.08.15 szerda, 16:17:04 »
Hányas villáskulcs kell a kormányösszekötő gömbfej ellenanyájához?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #791 Dátum:
2012.08.15 szerda, 16:20:18 »
Idézetet írta: drof - 2012.08.15 szerda, 16:17:04
Hányas villáskulcs kell a kormányösszekötő gömbfej ellenanyájához?
gyári 15, egyik másik utángyártott 17-es
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #792 Dátum:
2012.08.15 szerda, 17:06:54 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.15 szerda, 16:20:18
gyári 15, egyik másik utángyártott 17-es
jobb utángyártottnál pedig van imbusz a végén, hogy ne hátul kelljen szerencsétlenkedni
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #793 Dátum:
2012.08.15 szerda, 17:45:12 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.15 szerda, 16:20:18
gyári 15, egyik másik utángyártott 17-es
Arra gondolok, amit ki kell lazítani a belső kormányösszekötőn a gömbfej letekerése előtt, nem arra, ami a csonkállványban van. Te is arra gondolsz? Csak mert emlékeim szerint huszon valahányas és nem tizenvalahányas.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #794 Dátum:
2012.08.15 szerda, 19:16:21 »
Idézetet írta: drof - 2012.08.15 szerda, 17:45:12
Arra gondolok, amit ki kell lazítani a belső kormányösszekötőn a gömbfej letekerése előtt, nem arra, ami a csonkállványban van. Te is arra gondolsz? Csak mert emlékeim szerint huszon valahányas és nem tizenvalahányas.
ő a kutyacsontra gondolt, ahogy én is ..
talán 22-es
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #795 Dátum:
2012.08.15 szerda, 19:42:17 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.08.15 szerda, 19:16:21
ő a kutyacsontra gondolt, ahogy én is ..
talán 22-es
De hát az stabpálca, nem kormány összekötő gömbfej. Nem?
Akkor úgy kérdezem, hogy a tie rod end ellenanyája hányas?
A baloldali a képen:
Talán 22? Mintha pont az nem ment volna rá legutóbb........
Hol lehet ennek utánanézni a kocsi alatt fekvésen kívül?
Naplózva
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #796 Dátum:
2012.08.15 szerda, 20:27:31 »
Idézetet írta: drof - 2012.08.15 szerda, 19:42:17
De hát az stabpálca, nem kormány összekötő gömbfej. Nem?
Akkor úgy kérdezem, hogy a tie rod end ellenanyája hányas?
A baloldali a képen:
Talán 22? Mintha pont az nem ment volna rá legutóbb........
Hol lehet ennek utánanézni a kocsi alatt fekvésen kívül?
24-es. Tegnap raktunk fel új gömbfejet. M16x1,5-es menet van a kontraanyában (vennem kellett azt is csavarboltban), és 24-es laptávú a kontraanya is, meg a gömbfej ellapított része is.
- Bár nem így néz ki a gömbfej, mint itt a képen,
hanem ilyen
.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.15 szerda, 20:29:53 írta Janny
»
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #797 Dátum:
2012.08.15 szerda, 21:35:05 »
Idézetet írta: Janny - 2012.08.15 szerda, 20:27:31
24-es. Tegnap raktunk fel új gömbfejet. M16x1,5-es menet van a kontraanyában (vennem kellett azt is csavarboltban), és 24-es laptávú a kontraanya is, meg a gömbfej ellapított része is.
- Bár nem így néz ki a gömbfej, mint itt a képen,
hanem ilyen
.
Köszi a hasznos infókat!
Aknából csináltad, vagy elég volt alábakolni a kocsit. Van nagy kék vízcsőfogóm és február óta van bent a mostani gömbfej. Bízhatok abban, hogy az még nincs rárohadva és könnyen lejön majd akna nélkül is?
Naplózva
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #798 Dátum:
2012.08.15 szerda, 22:02:18 »
Idézetet írta: drof - 2012.08.15 szerda, 21:35:05
Köszi a hasznos infókat!
Aknából csináltad, vagy elég volt alábakolni a kocsit. Van nagy kék vízcsőfogóm és február óta van bent a mostani gömbfej. Bízhatok abban, hogy az még nincs rárohadva és könnyen lejön majd akna nélkül is?
Én bakon csináltam. A jobb első simán lejött, a bal első volt csak rárohadva. De ezek van 10 éve biztos nem voltak piszkálva. Szóval egészen biztos ki tudod cserélni simán. A bal első annyira rá volt rohadva, hogy flexel kellett levágni a kontraanyát is meg a gömbfejet is. (Cromaxban a kontraanya 900Ft, csavarboltban 50 Ft.)
Aztán amikor le lett cserélve, akkor álltunk aknára beállítani a kerékösszetartást. De gondolom neked az most be van állítva, szóval csak lelazítod a kontraanyát, aztán amikor letekered a gömbfejet, megszámolod, hány fordulat alatt jött le teljesen. Az új gömbfej felrakásakor ha ugyanannyi teljes fordulatot tekersz rá, akkor kb. ott kell lenned, ahol az előző volt.
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #799 Dátum:
2012.08.15 szerda, 23:15:21 »
Idézetet írta: Janny - 2012.08.15 szerda, 22:02:18
Én bakon csináltam. A jobb első simán lejött, a bal első volt csak rárohadva. De ezek van 10 éve biztos nem voltak piszkálva. Szóval egészen biztos ki tudod cserélni simán. A bal első annyira rá volt rohadva, hogy flexel kellett levágni a kontraanyát is meg a gömbfejet is. (Cromaxban a kontraanya 900Ft, csavarboltban 50 Ft.)
Aztán amikor le lett cserélve, akkor álltunk aknára beállítani a kerékösszetartást. De gondolom neked az most be van állítva, szóval csak lelazítod a kontraanyát, aztán amikor letekered a gömbfejet, megszámolod, hány fordulat alatt jött le teljesen. Az új gömbfej felrakásakor ha ugyanannyi teljes fordulatot tekersz rá, akkor kb. ott kell lenned, ahol az előző volt.
Naplózva
Oldalak:
1
...
9
10
11
12
13
14
15
[
16
]
17
18
19
20
21
22
23
...
33
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ