Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:06:41
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
10
11
12
13
14
15
16
[
17
]
18
19
20
21
22
23
24
...
33
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 743498 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #800 Dátum:
2012.08.15 szerda, 23:53:29 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.08.15 szerda, 19:16:21
ő a kutyacsontra gondolt, ahogy én is ..
talán 22-es
én nem, hanem ami a csonkállványban van a gömbfej vége. a kontraanya az hivatalosan a belső összekötőhöz tartozik, az 24-es
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #801 Dátum:
2012.08.16 csütörtök, 07:47:32 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.15 szerda, 23:53:29
én nem, hanem ami a csonkállványban van a gömbfej vége. a kontraanya az hivatalosan a belső összekötőhöz tartozik, az 24-es
Értem, na akkor vedd úgy, hogy azt kérdeztem!
Köszi.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #802 Dátum:
2012.08.18 szombat, 20:20:36 »
Jó ST-t!
Jól sejtettem, a kormány összekötővel van bibi. Kiszedtem, simán kijött, nem volt összerohadva semelyik menet sem.
Összehasonlítottam a régebbivel (amivel nem rázott a jobb oldala) és első ránézésre megint nem találtam semmi eltérést. Bevittem hát a satupadra (kell itt lennie valami eltérésnek felhördüléssel) és meg is lett rövid úton. Az új összmagassága 4mm-rel több a réginél, amiből 3mm a kúp és a menet részén van.
Beraktam a régit, arra ráhúzva az anyát feszül a gömbfej, kézzel alig mozgatható. Vissza az új, azt maxra húzva nem feszül a gömbfej, kézzel könnyedén mozgatható. Vagyis nem belevaló, lötyög.
Veszek új belevalót és jövőhéten csere.
Tanulság: Műszakin sem szabad engedni, hogy a nagyon nagy szakértelmű, szerelőnek nevezett imbecilek cseréljenek bármit is az autódon, mert alvázszám alapján sem tudnak megfelelő alkatrészt rendelni. Másrészt további alátámasztást nyert azon tézis, hogy itthon szerelő ne nyúljon az autómhoz, mert drágán elbaxni én is tudom az autómat. Sőt én olcsóbban is.
Csak összehasonlítás képpen: 2500 a gömbfej, fél óra alatt kicserélem. Szerelőnek ez egy óra és 10e. Amiért cserébe egy rázó futóművet tud felmutatni. Mi több, a régit sem tudom visszarakni, mivel kiszereléskor elszakította a gumit, így vennem kell újat. Hát őszintén mondom, hogy nem értem, miért nem haltak ezek még éhen.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.18 szombat, 20:23:15 írta drof
»
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #803 Dátum:
2012.08.18 szombat, 20:26:53 »
Idézetet írta: drof - 2012.08.18 szombat, 20:20:36
Jó ST-t!
Jól
büszke vagyok magamra én is, hogy jól tippeltem
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #804 Dátum:
2012.08.18 szombat, 20:28:40 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.18 szombat, 20:26:53
büszke vagyok magamra én is, hogy jól tippeltem
Én is büszke vagyok rád, amiért jól tippeltél. Már csak akkor lehetnék büszkébb, ha holnap reggelre intéznél nekem egy gömbfejet Fehérvárra, hogy be tudjam szerelni.
Köszi a szaktanácsadást.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #805 Dátum:
2012.08.18 szombat, 20:30:40 »
Idézetet írta: drof - 2012.08.18 szombat, 20:28:40
Én is büszke vagyok rád, amiért jól tippeltél. Már csak akkor lehetnék büszkébb, ha holnap reggelre intéznél nekem egy gömbfejet Fehérvárra, hogy be tudjam szerelni.
Köszi a szaktanácsadást.
új nincs, de bontott jó talán még nekem is van, igaz én onnan 45 km-re vagyok
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #806 Dátum:
2012.08.18 szombat, 20:42:05 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.18 szombat, 20:30:40
új nincs, de bontott jó talán még nekem is van, igaz én onnan 45 km-re vagyok
Majd veszek Budipesten kedden, addig mán' csak kibírom fél év rázás után.
BTW: miután kicseréltem (a fordulatszámolgatós módszerrel) elvigyem beállíttatni a futóst, vagy jó lesz anélkül is?
Nem szeretném félrekoptatni a gumit.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #807 Dátum:
2012.08.18 szombat, 20:47:25 »
Idézetet írta: drof - 2012.08.18 szombat, 20:42:05
Majd veszek Budipesten kedden, addig mán' csak kibírom fél év rázás után.
BTW: miután kicseréltem (a fordulatszámolgatós módszerrel) elvigyem beállíttatni a futóst, vagy jó lesz anélkül is?
Nem szeretném félrekoptatni a gumit.
én elvinném. olcsóbb mint a gumi
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #808 Dátum:
2012.08.18 szombat, 21:10:55 »
de doki! nem lehet, hogy nem eredeti a csonkállványod?
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #809 Dátum:
2012.08.18 szombat, 21:30:42 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.08.18 szombat, 21:10:55
de doki! nem lehet, hogy nem eredeti a csonkállványod?
Mondom! Csonkállvány 2011 október óta bent van, nem rázott vele sohasem. 2012. február 1-jén 11:00-kor tették bele az új gömbfejet, 2012 február 1-jén 14:00-kor mentem vele először autópályán utána és ott már rázott.
Előtte nap este mentem pályán utoljára a régi gömbfejjel és akkor még nem rázott.
Ebből nekem csonkállvány hiba sehogysem jön ki.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #810 Dátum:
2012.08.18 szombat, 21:31:08 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.18 szombat, 20:47:25
én elvinném. olcsóbb mint a gumi
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #811 Dátum:
2012.08.18 szombat, 21:34:59 »
Idézetet írta: drof - 2012.08.18 szombat, 21:30:42
Ebből nekem csonkállvány hiba sehogysem jön ki.
Szerintem arra gondol, hogy esetleg ezért nem stimmelt a vázszám alapján rendelt cucc
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #812 Dátum:
2012.08.18 szombat, 21:36:03 »
Idézetet írta: drof - 2012.08.18 szombat, 21:30:42
Mondom! Csonkállvány 2011 október óta bent van, nem rázott vele sohasem. 2012. február 1-jén 11:00-kor tették bele az új gömbfejet, 2012 február 1-jén 14:00-kor mentem vele először autópályán utána és ott már rázott.
Előtte nap este mentem pályán utoljára a régi gömbfejjel és akkor még nem rázott.
Ebből nekem csonkállvány hiba sehogysem jön ki.
ezt én értem, de pont lexarom
de pl. az enyémbe is rakhatnának alvázszám szerinti gömbfejet...memvónajó, mert mk2 csonkállványaim vannak.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #813 Dátum:
2012.08.18 szombat, 21:37:29 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.18 szombat, 21:34:59
Szerintem arra gondol, hogy esetleg ezért nem stimmelt a vázszám alapján rendelt cucc
éstuggya
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #814 Dátum:
2012.08.18 szombat, 21:41:51 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.18 szombat, 21:34:59
Szerintem arra gondol, hogy esetleg ezért nem stimmelt a vázszám alapján rendelt cucc
Azt értem, csak nem gondolta át, hogy mire is gondol.
Alvázszám szerinti gömbfej volt benne előtte is (a gömbfej 2009-ben került bele alvázszám szerint az akkori csonkállványhoz és azóta a csonkállvány ki lett cserélve, de nem jelentkezett rázás) és az méretben kisebb, mint a mostani.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #815 Dátum:
2012.08.18 szombat, 21:43:52 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.08.18 szombat, 21:37:29
éstuggya
Csak nem arra gondolsz, hogy egy 2000-es ST200-as csonkállványa MK I-es lenne. Ölég viccesen nézne ki.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #816 Dátum:
2012.08.18 szombat, 23:22:08 »
Idézetet írta: drof - 2012.08.18 szombat, 21:41:51
Azt értem, csak nem gondolta át, hogy mire is gondol.
Alvázszám szerinti gömbfej volt benne előtte is (a gömbfej 2009-ben került bele alvázszám szerint az akkori csonkállványhoz és azóta a csonkállvány ki lett cserélve, de nem jelentkezett rázás) és az méretben kisebb, mint a mostani.
akkójóvanakkó.
jogásszal nem vitázom
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #817 Dátum:
2012.08.18 szombat, 23:23:08 »
Idézetet írta: drof - 2012.08.18 szombat, 21:43:52
Csak nem arra gondolsz, hogy egy 2000-es ST200-as csonkállványa MK I-es lenne. Ölég viccesen nézne ki.
há monnyuk ha magyar tulaja volt utoljára angliában, akkor simán belefér
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #818 Dátum:
2012.08.18 szombat, 23:47:12 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.08.18 szombat, 23:23:08
há monnyuk ha magyar tulaja volt utoljára angliában, akkor simán belefér
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #819 Dátum:
2012.08.20 hétfő, 17:42:42 »
Idézetet írta: drof - 2012.08.18 szombat, 20:20:36
Jó ST-t!
büszke vagyok, hogy feltalálod magad és nem zaklatsz, mikor éppen zalakaroson ülök a vízben
örülnék, ha mindez állandósulna is ...
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #820 Dátum:
2012.09.08 szombat, 17:54:31 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.08.18 szombat, 23:22:08
akkójóvanakkó.
jogásszal nem vitázom
Kicseréltem a gömbfejet belevalóra. Megszűnt a rázás, nem belevaló volt benne. Volt alkalmam - természetesen német autópályán - kipróbálni a teljes sebességtartományban, sehol sem ráz.
Naplózva
waze
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 60
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #821 Dátum:
2012.10.05 péntek, 12:25:44 »
sziasztok,
szeretnék az mk2-es kombimba hátra légrugót betenni. Vki esetleg meg tudja mondani a hátsó rugó méretét?
előre is köszi.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #822 Dátum:
2012.10.05 péntek, 20:28:18 »
Idézetet írta: waze - 2012.10.05 péntek, 12:25:44
sziasztok,
szeretnék az mk2-es kombimba hátra légrugót betenni. Vki esetleg meg tudja mondani a hátsó rugó méretét?
előre is köszi.
itt tudsz rendelni belevalót:
http://www.airspring.hu/index.html
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
waze
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 60
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #823 Dátum:
2012.10.05 péntek, 22:33:41 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.10.05 péntek, 20:28:18
itt tudsz rendelni belevalót:
http://www.airspring.hu/index.html
köszi de ezt ismerem csak nem írnak vissza és nem jó már a telefonszám. találtam ilyesmi légrugót de senki nem tudja a méretet...:-)
Naplózva
_Jani
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #824 Dátum:
2012.10.09 kedd, 17:25:49 »
Sziasztok,
a hátsó futóműben kopog valami, de csak a kirugózáskor.
Berugózáskor csend van, de amikor megindul felfelé a kaszni, akkor koppan egyet.
Szilentek, stab pálcák rendben, a toronycsapágy is jónak néz ki.
Már csak a lengéscsillapítóra tudok gyanakodni.
Esetleg valami ötlet mielőtt feleslegesen kicserélném a lengéscsillapítókat?
Köszi
J
Naplózva
cougar2.5V6
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #825 Dátum:
2012.10.10 szerda, 07:44:26 »
Valoszinü, hogy a lengéscsilllapito tetején van megkopva a fedél....
Naplózva
cougar2.5V6
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #826 Dátum:
2012.10.10 szerda, 07:47:11 »
Ám véletlenul nem tudja valako, hogy mondeo és a cougar(2000-évjárat) menyire paszol a hátso futömü?
a összekötöhíd ami érdekelne...mivel lerohadt és nem tudok szerezni
( elöre is köszönöm
Naplózva
Natesz
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #827 Dátum:
2012.10.27 szombat, 14:19:37 »
Sziasztok.
A problémám a következő: Most volt a gépen ('97td) első futőmű generál (lengőkarok, stabpálcák) + minden szíj.
Elhoztam az autót és reggel belekapaszkodok a kormánya, alig bírom megtekerni, kattog, nyüszít a szervó, olyan mintha levegős lenne, de az olajszint ok, fogyást sem tapasztaltam.
Kétszer áttekerem a kormányt akkor a probléma megszűnik, minden ok nem nehéz a kormány, nem nyüszít stb. Minden reggel igy kezdődik. Eddig nem csinálta.
Ötletek?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #828 Dátum:
2012.10.27 szombat, 17:13:39 »
Idézetet írta: cougar2.5V6 - 2012.10.10 szerda, 07:47:11
Ám véletlenul nem tudja valako, hogy mondeo és a cougar(2000-évjárat) menyire paszol a hátso futömü?
a összekötöhíd ami érdekelne...mivel lerohadt és nem tudok szerezni
( elöre is köszönöm
Háát, elviekben egy alvázra épült a két autó, de lövésem sincsen, hogy nincs-e valami apró kis "nehogymá'csereszabatoslegyen" dolog köztük...
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #829 Dátum:
2012.10.27 szombat, 17:20:16 »
Idézetet írta: cougar2.5V6 - 2012.10.10 szerda, 07:47:11
Ám véletlenul nem tudja valako, hogy mondeo és a cougar(2000-évjárat) menyire paszol a hátso futömü?
a összekötöhíd ami érdekelne...mivel lerohadt és nem tudok szerezni
( elöre is köszönöm
mk2 kollégát keresd meg itt a fórumon
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #830 Dátum:
2012.10.27 szombat, 17:22:36 »
Idézetet írta: Natesz - 2012.10.27 szombat, 14:19:37
Sziasztok.
A problémám a következő: Most volt a gépen ('97td) első futőmű generál (lengőkarok, stabpálcák) + minden szíj.
Elhoztam az autót és reggel belekapaszkodok a kormánya, alig bírom megtekerni, kattog, nyüszít a szervó, olyan mintha levegős lenne, de az olajszint ok, fogyást sem tapasztaltam.
Kétszer áttekerem a kormányt akkor a probléma megszűnik, minden ok nem nehéz a kormány, nem nyüszít stb. Minden reggel igy kezdődik. Eddig nem csinálta.
Ötletek?
Vedd le a kupakot a szervótartályról, de leállított motornál. Picit ha tudsz segíteni a futóműnek, pl. kerekek alá valami csúszós lap, esetleg mindkét első kerék megemelése - azt megköszöni. Így is tekerd koppról-koppra el a kormányt párszor. Majd röffentsd be a motort és tekerészd úgy is kicsit (lényeg a "faltól-falig") és talán így kijön a levegő. Természetesen tölts rá, ha fogyott a tartályból olaj.
Viszont sajnos az sem kizárt, hogy a szervószivattyú kezdi megadni magát és a piszkálás miatt, kezd be-be akadni a tárcsája. (ilyenkor csúszik rajta a szíj, ezért nyikorog, vísít) Annak a szíja is cserés volt?
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Natesz
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #831 Dátum:
2012.10.27 szombat, 20:35:26 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.10.27 szombat, 17:22:36
Vedd le a kupakot a szervótartályról, de leállított motornál. Picit ha tudsz segíteni a futóműnek, pl. kerekek alá valami csúszós lap, esetleg mindkét első kerék megemelése - azt megköszöni. Így is tekerd koppról-koppra el a kormányt párszor. Majd röffentsd be a motort és tekerészd úgy is kicsit (lényeg a "faltól-falig") és talán így kijön a levegő. Természetesen tölts rá, ha fogyott a tartályból olaj.
Viszont sajnos az sem kizárt, hogy a szervószivattyú kezdi megadni magát és a piszkálás miatt, kezd be-be akadni a tárcsája. (ilyenkor csúszik rajta a szíj, ezért nyikorog, vísít) Annak a szíja is cserés volt?
Igen, azt is cserélték. Eddig nem csinált ilyet.
reggel kipróbálom amit mondtál, hátha sikerül. Én csak járó motornál csináltam.
an még egy probléma. Fékezéskor ráz a futómű.. Egyszer már cseréltem tárcsát, de kb 5-6000 km után megint előjött.
Viszont most azt tapasztaltam hogy néha kevésbé csinálja, nem ráz annyira. Tárcsán kívül mi lehet még a gond?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #832 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 00:42:47 »
Idézetet írta: Natesz - 2012.10.27 szombat, 20:35:26
Igen, azt is cserélték. Eddig nem csinált ilyet.
reggel kipróbálom amit mondtál, hátha sikerül. Én csak járó motornál csináltam.
an még egy probléma. Fékezéskor ráz a futómű.. Egyszer már cseréltem tárcsát, de kb 5-6000 km után megint előjött.
Viszont most azt tapasztaltam hogy néha kevésbé csinálja, nem ráz annyira. Tárcsán kívül mi lehet még a gond?
kerékcsapágy, kerék...stb.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Natesz
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #833 Dátum:
2012.10.30 kedd, 13:26:26 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.10.27 szombat, 17:22:36
Vedd le a kupakot a szervótartályról, de leállított motornál. Picit ha tudsz segíteni a futóműnek, pl. kerekek alá valami csúszós lap, esetleg mindkét első kerék megemelése - azt megköszöni. Így is tekerd koppról-koppra el a kormányt párszor. Majd röffentsd be a motort és tekerészd úgy is kicsit (lényeg a "faltól-falig") és talán így kijön a levegő. Természetesen tölts rá, ha fogyott a tartályból olaj.
Viszont sajnos az sem kizárt, hogy a szervószivattyú kezdi megadni magát és a piszkálás miatt, kezd be-be akadni a tárcsája. (ilyenkor csúszik rajta a szíj, ezért nyikorog, vísít) Annak a szíja is cserés volt?
Nem nyert. ugyan az. Pár óra állás után akadozik, 2-3 szor faltól falig tekerés után jó.
Naplózva
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #834 Dátum:
2012.11.26 hétfő, 20:12:44 »
Lassabb tempóról (kb. 50km/h-ról) fékezéskor ráz a kormányom. Minek a cseréjére számítsak?
(Gömbfejek, függőleges stabpálcák, kerékcsapágyak, rugók pár hónaposak, féktárcsák felszabályozva, egész jók. Szilentek kb. 2 évesek.)
Mire gondoljak, mit érdemes megnézni, mielőtt baj lehet?
Gyorsításnál nem érzem, fékezéskor is mondjuk 3-ból egyszer, szóval nem rendszeres, csak kezd idegesíteni, hogy majdnem a komplett futómű cserélve lett, és megint valami xar.
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #835 Dátum:
2012.11.26 hétfő, 21:41:03 »
Idézetet írta: Janny - 2012.11.26 hétfő, 20:12:44
Lassabb tempóról (kb. 50km/h-ról) fékezéskor ráz a kormányom. Minek a cseréjére számítsak?
(Gömbfejek, függőleges stabpálcák, kerékcsapágyak, rugók pár hónaposak, féktárcsák felszabályozva, egész jók. Szilentek kb. 2 évesek.)
Mire gondoljak, mit érdemes megnézni, mielőtt baj lehet?
Gyorsításnál nem érzem, fékezéskor is mondjuk 3-ból egyszer, szóval nem rendszeres, csak kezd idegesíteni, hogy majdnem a komplett futómű cserélve lett, és megint valami xar.
téli kerekeket mikor cseréltél?
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #836 Dátum:
2012.11.27 kedd, 07:16:22 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.11.26 hétfő, 21:41:03
téli kerekeket mikor cseréltél?
Augusztusban raktam fel a téli szettet (akkor kopott el nullára a nyári).
Elől öreg gumik vannak, amikor legközelebb hazamegyek, felrakom helyette a 2-3 éves másik párat.
Tegnap este végiggondolva arra jutottam, hogy lehet, hogy a 2-3 legutóbbi padka fájt neki, és a tér-idő kontinuum mellett a felni-gumi egységét is megbonthatta, és lóversenypálya lett belőle.
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #837 Dátum:
2012.11.27 kedd, 07:39:17 »
Idézetet írta: Janny - 2012.11.27 kedd, 07:16:22
Augusztusban raktam fel a téli szettet (akkor kopott el nullára a nyári).
Elől öreg gumik vannak, amikor legközelebb hazamegyek, felrakom helyette a 2-3 éves másik párat.
Tegnap este végiggondolva arra jutottam, hogy lehet, hogy a 2-3 legutóbbi padka fájt neki, és a tér-idő kontinuum mellett a felni-gumi egységét is megbonthatta, és lóversenypálya lett belőle.
a legutóbbi 4 hónap is fájhatott neki, amikor a 20-30 fokban jártál vele
Naplózva
pilot001
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Cruiser
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #838 Dátum:
2012.11.27 kedd, 12:01:10 »
ÜDV!
KOMBI hátsó lengés csill. csere mennyire széjje szedős meló ? kell e hozzá valami extra szerszám ill. milyen emelős cumókát igényel
?
ÁKOS
Naplózva
2004 10. Mondeo Mk3, Saloon (sedan) , 1.8i 16V.
TEL.. 70 247 65 nyolcvankettő.
Lengyelország (*Székesfehérvár*)
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #839 Dátum:
2012.11.27 kedd, 14:09:24 »
Idézetet írta: pilot001 - 2012.11.27 kedd, 12:01:10
KOMBI hátsó lengés csill. csere mennyire széjje szedős meló ?
kell e hozzá valami extra szerszám ill. milyen emelős cumókát igényel
?
Elvileg nagyon. De ha ügyes vagy, akkor annyira talán mégse.
Racsni jó ha van. Emelő és bak sem árt.
Szerintem.
Naplózva
pilot001
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Cruiser
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #840 Dátum:
2012.11.27 kedd, 17:24:47 »
Emelő meg bak is van. Crova készletek is vannak meg kulcsok is pár... Csak nem tudom pl mi kell lebontani hozzája. Ill hátsó rugót össze kell gondolom húzni hogy ne lője ki magát.
Naplózva
2004 10. Mondeo Mk3, Saloon (sedan) , 1.8i 16V.
TEL.. 70 247 65 nyolcvankettő.
Lengyelország (*Székesfehérvár*)
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #841 Dátum:
2012.11.27 kedd, 18:52:18 »
Idézetet írta: pilot001 - 2012.11.27 kedd, 17:24:47
Emelő meg bak is van. Crova készletek is vannak meg kulcsok is pár... Csak nem tudom pl mi kell lebontani hozzája. Ill hátsó rugót össze kell gondolom húzni hogy ne lője ki magát.
lehet, hogy jobban járnál, ha elvinnéd olyanhoz, aki már látott egyáltalán ilyet. egyébként nem nehéz, efy fél méteres hosszabbító kell, egy kardán a végére, meg a 15-ös krovafej. A baj akkor kezdődik, ha elfordul a kontraanya. Bal oldalon hozzáférhető, de jobb oldalon hátsó híd leszedős, ha vissza kell hegeszteni. Meg kell egy kicsit keresned a csavar fejét, mert látom, még sosem voltál alatta
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
pilot001
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Cruiser
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #842 Dátum:
2012.11.27 kedd, 20:00:25 »
Üdv !
Voltam 1-2 szer már csak úgy nem álltam neki azt nézegetni merre vannak a csavarok. Arra má rájöttem hogy utastérből nem lehet oda keverni semmivel....
Igazából az érdekel hogy le kell e bontani az egész hátsó futómű egységet vagy meg lehet csinálni úgy hogy a felfügg. szétszedni féli meddig úgy kivenni
Naplózva
2004 10. Mondeo Mk3, Saloon (sedan) , 1.8i 16V.
TEL.. 70 247 65 nyolcvankettő.
Lengyelország (*Székesfehérvár*)
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #843 Dátum:
2012.11.27 kedd, 20:08:33 »
Idézetet írta: pilot001 - 2012.11.27 kedd, 20:00:25
Üdv !
Voltam 1-2 szer már csak úgy nem álltam neki azt nézegetni merre vannak a csavarok. Arra má rájöttem hogy utastérből nem lehet oda keverni semmivel....
Igazából az érdekel hogy le kell e bontani az egész hátsó futómű egységet vagy meg lehet csinálni úgy hogy a felfügg. szétszedni féli meddig úgy kivenni
tényleg nem nagyon figyelhetted meg, ha nem tudod, hogy a rugónak semmi köze a lengéscsillapítóhoz. a hátsó futóművet csak akkor kell leszedni, ha elfordul az anya a túloldalon. De egyébként 6 csavar az egész, nem nagy történet.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #844 Dátum:
2012.11.27 kedd, 20:48:59 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.11.27 kedd, 20:08:33
tényleg nem nagyon figyelhetted meg, ha nem tudod, hogy a rugónak semmi köze a lengéscsillapítóhoz. a hátsó futóművet csak akkor kell leszedni, ha elfordul az anya a túloldalon. De egyébként 6 csavar az egész, nem nagy történet.
plusz 4 a lengőkarok elején
a múlt héten bontottam le egyet és be volt rohadva az egyik első...szerencsésen leszakította az ellenanyát az alvázban...sok más választásom nem volt, mint testvériesen elosztani a lengőkart....két részre
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #845 Dátum:
2012.11.28 szerda, 02:40:14 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.11.27 kedd, 20:48:59
plusz 4 a lengőkarok elején
a múlt héten bontottam le egyet és be volt rohadva az egyik első...szerencsésen leszakította az ellenanyát az alvázban...sok más választásom nem volt, mint testvériesen elosztani a lengőkart....két részre
de azokat nem kell leszedni, ha csak hozzá akarunk férni a csavarokhoz. Én csak leengedtem egy 30 centit a hidat, annyi elég volt, hogy hozzáférjek a hegesztővel. Ja meg ki kellett pattintani a műanyag vezetősínből a fékcsöveket az alvázon.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #846 Dátum:
2012.11.28 szerda, 08:42:23 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.11.27 kedd, 07:39:17
a legutóbbi 4 hónap is fájhatott neki, amikor a 20-30 fokban jártál vele
Miért is? Nem látom, hogy miért fáj a futóműnek, ha téli gumival járok nyáron (nem kötözködök, felvilágosítást kérek).
A nyári gumim majdnem slick, a rossz futómű geometria miatt a 4mm-es bordával megvásárolt gumit 1,5-es bordára lekoptatta pár hónap alatt. Ennél jobb választás volt az az öreg téli gumi, amin van vagy 6mm minta, de öreg, így télen semmiképp nem használnám. Meg legalább rám figyelt mindenki a kanyarokban, mert elég rendesen nyikorogtam.
Aztán ez a kb. 2000km amit a 4 hónap alatt futottam téli papuccsal, nem hiszem, hogy maradandó kárt okozott a járgányban - erősítsetek meg, ha tévedek!
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #847 Dátum:
2012.11.28 szerda, 10:08:55 »
Idézetet írta: pilot001 - 2012.11.27 kedd, 20:00:25
Üdv !
Voltam 1-2 szer már csak úgy nem álltam neki azt nézegetni merre vannak a csavarok. Arra má rájöttem hogy utastérből nem lehet oda keverni semmivel....
Igazából az érdekel hogy le kell e bontani az egész hátsó futómű egységet vagy meg lehet csinálni úgy hogy a felfügg. szétszedni féli meddig úgy kivenni
Ahogy néztem, neked már kései Mk2-d van, aminél - elvileg - nem érvényesek Joy intelmei, a gátló felső csavarjának az anyája nem tud leszakadni, ez inkább az Mk1 kombikra volt jellemző (nekem is bejött, a leszedés jól ment, a bal oldalit meg is tudtuk húzni, a jobb oldalit is már majdnem meghúztuk, amikor elkezdett forogni). Ilyenkor tényleg le a hátsó híd, aztán lehet v. hegeszteni, v. sima anyát másik kulccsal ellentartani.
Ha a csonkállvány nem öntöttvas és nem 3 torx csavarral van hozzárögzítve a hosszanti lemezlengőkar, akkor elvileg már nem jöhet elő az anyaleszakadás esete.
Szakirodalom '98.07.15-től írja a változtatást.
Ismereteim szerint, de tapasztalatom nincs, csak hallomásos.
De a felső csavarhoz tuti nem könnyű hozzáférni, cumis megoldás.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #848 Dátum:
2012.11.28 szerda, 18:31:09 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.11.28 szerda, 10:08:55
Ahogy néztem, neked már kései Mk2-d van, aminél - elvileg - nem érvényesek Joy intelmei, a gátló felső csavarjának az anyája nem tud leszakadni, ez inkább az Mk1 kombikra volt jellemző (nekem is bejött, a leszedés jól ment, a bal oldalit meg is tudtuk húzni, a jobb oldalit is már majdnem meghúztuk, amikor elkezdett forogni). Ilyenkor tényleg le a hátsó híd, aztán lehet v. hegeszteni, v. sima anyát másik kulccsal ellentartani.
Ha a csonkállvány nem öntöttvas és nem 3 torx csavarral van hozzárögzítve a hosszanti lemezlengőkar, akkor elvileg már nem jöhet elő az anyaleszakadás esete.
Szakirodalom '98.07.15-től írja a változtatást.
Ismereteim szerint, de tapasztalatom nincs, csak hallomásos.
De a felső csavarhoz tuti nem könnyű hozzáférni, cumis megoldás.
Mért nem szakad le az mk2-nél? nem ugyanaz a megoldás?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #849 Dátum:
2012.11.28 szerda, 18:42:42 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.11.28 szerda, 18:31:09
Mért nem szakad le az mk2-nél? nem ugyanaz a megoldás?
Tudtommal kései Mk2-kön változtattak.
Ugye Mk1-en van egy gyűrű menettel, ami hozzá van pöttyözve egy laphoz, ami bele van csúsztatva egy forgás gátló részbe. Ez a lap szokott kifordulni a gátlójából, vagy a gyűrű leszakad a lapról. Remélem érthető, pláne úgy, hogy láttad már miről beszélek.
Mk2 esetébe anya van egyből odapöttyözve a hídhoz - tudtommal. De lehet, Yooccoo esetleg látott is már ilyet, ha '98 utáni Mk2-esből van a cserehídja. Vagy meg kell interjúvolni mk2-t, hátha ezt is tudja.
Naplózva
Oldalak:
1
...
10
11
12
13
14
15
16
[
17
]
18
19
20
21
22
23
24
...
33
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ