Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.01 péntek, 00:06:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 ... 33   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 736138 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #800 Dátum: 2012.08.15 szerda, 23:53:29 »

ő a kutyacsontra gondolt, ahogy én is ..
talán 22-es
én nem, hanem ami a csonkállványban van a gömbfej vége. a kontraanya az hivatalosan a belső összekötőhöz tartozik, az 24-es
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
« Új hozzászólás #801 Dátum: 2012.08.16 csütörtök, 07:47:32 »

én nem, hanem ami a csonkállványban van a gömbfej vége. a kontraanya az hivatalosan a belső összekötőhöz tartozik, az 24-es

Értem, na akkor vedd úgy, hogy azt kérdeztem! nyes

Köszi.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #802 Dátum: 2012.08.18 szombat, 20:20:36 »

Jó ST-t!

Jól sejtettem, a kormány összekötővel van bibi. Kiszedtem, simán kijött, nem volt összerohadva semelyik menet sem.

Összehasonlítottam a régebbivel (amivel nem rázott a jobb oldala) és első ránézésre megint nem találtam semmi eltérést. Bevittem hát a satupadra (kell itt lennie valami eltérésnek felhördüléssel) és meg is lett rövid úton. Az új összmagassága 4mm-rel több a réginél, amiből 3mm a kúp és a menet részén van.

Beraktam a régit, arra ráhúzva az anyát feszül a gömbfej, kézzel alig mozgatható. Vissza az új, azt maxra húzva nem feszül a gömbfej, kézzel könnyedén mozgatható. Vagyis nem belevaló, lötyög.

Veszek új belevalót és jövőhéten csere.

Tanulság: Műszakin sem szabad engedni, hogy a nagyon nagy szakértelmű, szerelőnek nevezett imbecilek cseréljenek bármit is az autódon, mert alvázszám alapján sem tudnak megfelelő alkatrészt rendelni. Másrészt további alátámasztást nyert azon tézis, hogy itthon szerelő ne nyúljon az autómhoz, mert drágán elbaxni én is tudom az autómat. Sőt én olcsóbban is.

Csak összehasonlítás képpen: 2500 a gömbfej, fél óra alatt kicserélem. Szerelőnek ez egy óra és 10e. Amiért cserébe egy rázó futóművet tud felmutatni. Mi több, a régit sem tudom visszarakni, mivel kiszereléskor elszakította a gumit, így vennem kell újat. Hát őszintén mondom, hogy nem értem, miért nem haltak ezek még éhen. eplus2  
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.18 szombat, 20:23:15 írta drof » Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #803 Dátum: 2012.08.18 szombat, 20:26:53 »

Jó ST-t!

Jól  
büszke vagyok magamra én is, hogy jól tippeltem
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
« Új hozzászólás #804 Dátum: 2012.08.18 szombat, 20:28:40 »

büszke vagyok magamra én is, hogy jól tippeltem

Én is büszke vagyok rád, amiért jól tippeltél. Már csak akkor lehetnék büszkébb, ha holnap reggelre intéznél nekem egy gömbfejet Fehérvárra, hogy be tudjam szerelni. wave

Köszi a szaktanácsadást. nyes
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #805 Dátum: 2012.08.18 szombat, 20:30:40 »

Én is büszke vagyok rád, amiért jól tippeltél. Már csak akkor lehetnék büszkébb, ha holnap reggelre intéznél nekem egy gömbfejet Fehérvárra, hogy be tudjam szerelni. wave

Köszi a szaktanácsadást. nyes
új nincs, de bontott jó talán még nekem is van, igaz én onnan 45 km-re vagyok   vigyor3
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
« Új hozzászólás #806 Dátum: 2012.08.18 szombat, 20:42:05 »

új nincs, de bontott jó talán még nekem is van, igaz én onnan 45 km-re vagyok   vigyor3


Majd veszek Budipesten kedden, addig mán' csak kibírom fél év rázás után.

BTW: miután kicseréltem (a fordulatszámolgatós módszerrel) elvigyem beállíttatni a futóst, vagy jó lesz anélkül is?
Nem szeretném félrekoptatni a gumit.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #807 Dátum: 2012.08.18 szombat, 20:47:25 »


Majd veszek Budipesten kedden, addig mán' csak kibírom fél év rázás után.

BTW: miután kicseréltem (a fordulatszámolgatós módszerrel) elvigyem beállíttatni a futóst, vagy jó lesz anélkül is?
Nem szeretném félrekoptatni a gumit.
én elvinném. olcsóbb mint a gumi
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #808 Dátum: 2012.08.18 szombat, 21:10:55 »

de doki! nem lehet, hogy nem eredeti a csonkállványod?
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #809 Dátum: 2012.08.18 szombat, 21:30:42 »

de doki! nem lehet, hogy nem eredeti a csonkállványod?

Mondom! Csonkállvány 2011 október óta bent van, nem rázott vele sohasem. 2012. február 1-jén 11:00-kor tették bele az új gömbfejet, 2012 február 1-jén 14:00-kor mentem vele először autópályán utána és ott már rázott.

Előtte nap este mentem pályán utoljára a régi gömbfejjel és akkor még nem rázott.

Ebből nekem csonkállvány hiba sehogysem jön ki. laugh
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #810 Dátum: 2012.08.18 szombat, 21:31:08 »

én elvinném. olcsóbb mint a gumi
Wink
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #811 Dátum: 2012.08.18 szombat, 21:34:59 »



Ebből nekem csonkállvány hiba sehogysem jön ki. laugh
Szerintem arra gondol, hogy esetleg ezért nem stimmelt a vázszám alapján rendelt cucc
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #812 Dátum: 2012.08.18 szombat, 21:36:03 »

Mondom! Csonkállvány 2011 október óta bent van, nem rázott vele sohasem. 2012. február 1-jén 11:00-kor tették bele az új gömbfejet, 2012 február 1-jén 14:00-kor mentem vele először autópályán utána és ott már rázott.

Előtte nap este mentem pályán utoljára a régi gömbfejjel és akkor még nem rázott.

Ebből nekem csonkállvány hiba sehogysem jön ki. laugh
ezt én értem, de pont lexarom eplus2 de pl. az enyémbe is rakhatnának alvázszám szerinti gömbfejet...memvónajó, mert mk2 csonkállványaim vannak.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #813 Dátum: 2012.08.18 szombat, 21:37:29 »

Szerintem arra gondol, hogy esetleg ezért nem stimmelt a vázszám alapján rendelt cucc
éstuggya taps
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #814 Dátum: 2012.08.18 szombat, 21:41:51 »

Szerintem arra gondol, hogy esetleg ezért nem stimmelt a vázszám alapján rendelt cucc

Azt értem, csak nem gondolta át, hogy mire is gondol. eplus2

Alvázszám szerinti gömbfej volt benne előtte is (a gömbfej 2009-ben került bele alvázszám szerint az akkori csonkállványhoz és azóta a csonkállvány ki lett cserélve, de nem jelentkezett rázás) és az méretben kisebb, mint a mostani.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #815 Dátum: 2012.08.18 szombat, 21:43:52 »

éstuggya taps

Csak nem arra gondolsz, hogy egy 2000-es ST200-as csonkállványa MK I-es lenne. Ölég viccesen nézne ki. hehe
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #816 Dátum: 2012.08.18 szombat, 23:22:08 »

Azt értem, csak nem gondolta át, hogy mire is gondol. eplus2

Alvázszám szerinti gömbfej volt benne előtte is (a gömbfej 2009-ben került bele alvázszám szerint az akkori csonkállványhoz és azóta a csonkállvány ki lett cserélve, de nem jelentkezett rázás) és az méretben kisebb, mint a mostani.
akkójóvanakkó.
jogásszal nem vitázom beka3
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #817 Dátum: 2012.08.18 szombat, 23:23:08 »

Csak nem arra gondolsz, hogy egy 2000-es ST200-as csonkállványa MK I-es lenne. Ölég viccesen nézne ki. hehe
há monnyuk ha magyar tulaja volt utoljára angliában, akkor simán belefér eplus2
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #818 Dátum: 2012.08.18 szombat, 23:47:12 »

há monnyuk ha magyar tulaja volt utoljára angliában, akkor simán belefér eplus2
taps hehe
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #819 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 17:42:42 »

Jó ST-t!

büszke vagyok, hogy feltalálod magad és nem zaklatsz, mikor éppen zalakaroson ülök a vízben  nyes
örülnék, ha mindez állandósulna is ... eplus2
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #820 Dátum: 2012.09.08 szombat, 17:54:31 »

akkójóvanakkó.
jogásszal nem vitázom beka3

Kicseréltem a gömbfejet belevalóra. Megszűnt a rázás, nem belevaló volt benne. Volt alkalmam - természetesen német autópályán - kipróbálni a teljes sebességtartományban, sehol sem ráz. taps

 
Naplózva
waze
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 60


E-mail
« Új hozzászólás #821 Dátum: 2012.10.05 péntek, 12:25:44 »

sziasztok,
szeretnék az mk2-es kombimba hátra légrugót betenni. Vki esetleg meg tudja mondani a hátsó rugó méretét?
előre is köszi.
 integet2
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #822 Dátum: 2012.10.05 péntek, 20:28:18 »

sziasztok,
szeretnék az mk2-es kombimba hátra légrugót betenni. Vki esetleg meg tudja mondani a hátsó rugó méretét?
előre is köszi.
 integet2
itt tudsz rendelni belevalót:
http://www.airspring.hu/index.html
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
waze
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 60


E-mail
« Új hozzászólás #823 Dátum: 2012.10.05 péntek, 22:33:41 »

itt tudsz rendelni belevalót:
http://www.airspring.hu/index.html

köszi de ezt ismerem csak nem írnak vissza és nem jó már a telefonszám. találtam ilyesmi légrugót de senki nem tudja a méretet...:-)
Naplózva
_Jani
Vendég
« Új hozzászólás #824 Dátum: 2012.10.09 kedd, 17:25:49 »

Sziasztok,
a hátsó futóműben kopog valami, de csak a kirugózáskor.
Berugózáskor csend van, de amikor megindul felfelé a kaszni, akkor koppan egyet.
Szilentek, stab pálcák rendben, a toronycsapágy is jónak néz ki.
Már csak a lengéscsillapítóra tudok gyanakodni.
Esetleg valami ötlet mielőtt feleslegesen kicserélném a lengéscsillapítókat?

Köszi
J
 worship
Naplózva
cougar2.5V6
Vendég
« Új hozzászólás #825 Dátum: 2012.10.10 szerda, 07:44:26 »

Valoszinü, hogy a lengéscsilllapito tetején van megkopva a fedél....
Naplózva
cougar2.5V6
Vendég
« Új hozzászólás #826 Dátum: 2012.10.10 szerda, 07:47:11 »

Ám véletlenul nem tudja valako, hogy mondeo és a cougar(2000-évjárat) menyire paszol a hátso futömü? Smiley a összekötöhíd ami érdekelne...mivel lerohadt és nem tudok szerezni Sad( elöre is köszönöm
Naplózva
Natesz
Vendég
« Új hozzászólás #827 Dátum: 2012.10.27 szombat, 14:19:37 »

Sziasztok.
A problémám a következő: Most volt a gépen ('97td) első futőmű generál (lengőkarok, stabpálcák) + minden szíj.
Elhoztam az autót és reggel belekapaszkodok a kormánya, alig bírom megtekerni, kattog, nyüszít a szervó, olyan mintha levegős lenne, de az olajszint ok, fogyást sem tapasztaltam.
Kétszer áttekerem a kormányt akkor a probléma megszűnik, minden ok nem nehéz a kormány, nem nyüszít stb. Minden reggel igy kezdődik. Eddig nem csinálta.
Ötletek?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #828 Dátum: 2012.10.27 szombat, 17:13:39 »

Ám véletlenul nem tudja valako, hogy mondeo és a cougar(2000-évjárat) menyire paszol a hátso futömü? Smiley a összekötöhíd ami érdekelne...mivel lerohadt és nem tudok szerezni Sad( elöre is köszönöm
Háát, elviekben egy alvázra épült a két autó, de lövésem sincsen, hogy nincs-e valami apró kis "nehogymá'csereszabatoslegyen" dolog köztük...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #829 Dátum: 2012.10.27 szombat, 17:20:16 »

Ám véletlenul nem tudja valako, hogy mondeo és a cougar(2000-évjárat) menyire paszol a hátso futömü? Smiley a összekötöhíd ami érdekelne...mivel lerohadt és nem tudok szerezni Sad( elöre is köszönöm
mk2 kollégát keresd meg itt a fórumon
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #830 Dátum: 2012.10.27 szombat, 17:22:36 »

Sziasztok.
A problémám a következő: Most volt a gépen ('97td) első futőmű generál (lengőkarok, stabpálcák) + minden szíj.
Elhoztam az autót és reggel belekapaszkodok a kormánya, alig bírom megtekerni, kattog, nyüszít a szervó, olyan mintha levegős lenne, de az olajszint ok, fogyást sem tapasztaltam.
Kétszer áttekerem a kormányt akkor a probléma megszűnik, minden ok nem nehéz a kormány, nem nyüszít stb. Minden reggel igy kezdődik. Eddig nem csinálta.
Ötletek?

Vedd le a kupakot a szervótartályról, de leállított motornál. Picit ha tudsz segíteni a futóműnek, pl. kerekek alá valami csúszós lap, esetleg mindkét első kerék megemelése - azt megköszöni. Így is tekerd koppról-koppra el a kormányt párszor. Majd röffentsd be a motort és tekerészd úgy is kicsit (lényeg a "faltól-falig") és talán így kijön a levegő. Természetesen tölts rá, ha fogyott a tartályból olaj. Smiley
Viszont sajnos az sem kizárt, hogy a szervószivattyú kezdi megadni magát és a piszkálás miatt, kezd be-be akadni a tárcsája. (ilyenkor csúszik rajta a szíj, ezért nyikorog, vísít) Annak a szíja is cserés volt?
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Natesz
Vendég
« Új hozzászólás #831 Dátum: 2012.10.27 szombat, 20:35:26 »

Vedd le a kupakot a szervótartályról, de leállított motornál. Picit ha tudsz segíteni a futóműnek, pl. kerekek alá valami csúszós lap, esetleg mindkét első kerék megemelése - azt megköszöni. Így is tekerd koppról-koppra el a kormányt párszor. Majd röffentsd be a motort és tekerészd úgy is kicsit (lényeg a "faltól-falig") és talán így kijön a levegő. Természetesen tölts rá, ha fogyott a tartályból olaj. Smiley
Viszont sajnos az sem kizárt, hogy a szervószivattyú kezdi megadni magát és a piszkálás miatt, kezd be-be akadni a tárcsája. (ilyenkor csúszik rajta a szíj, ezért nyikorog, vísít) Annak a szíja is cserés volt?
Igen, azt is cserélték. Eddig nem csinált ilyet.
reggel kipróbálom amit mondtál, hátha sikerül. Én csak járó motornál csináltam.
an még egy probléma. Fékezéskor ráz a futómű.. Egyszer már cseréltem tárcsát, de kb 5-6000 km után megint előjött.
Viszont most azt tapasztaltam hogy néha kevésbé csinálja, nem ráz annyira. Tárcsán kívül mi lehet még a gond?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #832 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 00:42:47 »

Igen, azt is cserélték. Eddig nem csinált ilyet.
reggel kipróbálom amit mondtál, hátha sikerül. Én csak járó motornál csináltam.
an még egy probléma. Fékezéskor ráz a futómű.. Egyszer már cseréltem tárcsát, de kb 5-6000 km után megint előjött.
Viszont most azt tapasztaltam hogy néha kevésbé csinálja, nem ráz annyira. Tárcsán kívül mi lehet még a gond?
kerékcsapágy, kerék...stb.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Natesz
Vendég
« Új hozzászólás #833 Dátum: 2012.10.30 kedd, 13:26:26 »

Vedd le a kupakot a szervótartályról, de leállított motornál. Picit ha tudsz segíteni a futóműnek, pl. kerekek alá valami csúszós lap, esetleg mindkét első kerék megemelése - azt megköszöni. Így is tekerd koppról-koppra el a kormányt párszor. Majd röffentsd be a motort és tekerészd úgy is kicsit (lényeg a "faltól-falig") és talán így kijön a levegő. Természetesen tölts rá, ha fogyott a tartályból olaj. Smiley
Viszont sajnos az sem kizárt, hogy a szervószivattyú kezdi megadni magát és a piszkálás miatt, kezd be-be akadni a tárcsája. (ilyenkor csúszik rajta a szíj, ezért nyikorog, vísít) Annak a szíja is cserés volt?
Nem nyert. ugyan az. Pár óra állás után akadozik, 2-3 szor faltól falig tekerés után jó.
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #834 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 20:12:44 »

Lassabb tempóról (kb. 50km/h-ról) fékezéskor ráz a kormányom. Minek a cseréjére számítsak?


(Gömbfejek, függőleges stabpálcák, kerékcsapágyak, rugók pár hónaposak, féktárcsák felszabályozva, egész jók. Szilentek kb. 2 évesek.)

Mire gondoljak, mit érdemes megnézni, mielőtt baj lehet?
Gyorsításnál nem érzem, fékezéskor is mondjuk 3-ból egyszer, szóval nem rendszeres, csak kezd idegesíteni, hogy majdnem a komplett futómű cserélve lett, és megint valami xar.  falbav
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #835 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 21:41:03 »

Lassabb tempóról (kb. 50km/h-ról) fékezéskor ráz a kormányom. Minek a cseréjére számítsak?


(Gömbfejek, függőleges stabpálcák, kerékcsapágyak, rugók pár hónaposak, féktárcsák felszabályozva, egész jók. Szilentek kb. 2 évesek.)

Mire gondoljak, mit érdemes megnézni, mielőtt baj lehet?
Gyorsításnál nem érzem, fékezéskor is mondjuk 3-ból egyszer, szóval nem rendszeres, csak kezd idegesíteni, hogy majdnem a komplett futómű cserélve lett, és megint valami xar.  falbav
téli kerekeket mikor cseréltél?
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #836 Dátum: 2012.11.27 kedd, 07:16:22 »

téli kerekeket mikor cseréltél?

Augusztusban raktam fel a téli szettet (akkor kopott el nullára a nyári).
Elől öreg gumik vannak, amikor legközelebb hazamegyek, felrakom helyette a 2-3 éves másik párat.

Tegnap este végiggondolva arra jutottam, hogy lehet, hogy a 2-3 legutóbbi padka fájt neki, és a tér-idő kontinuum mellett a felni-gumi egységét is megbonthatta, és lóversenypálya lett belőle.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #837 Dátum: 2012.11.27 kedd, 07:39:17 »

Augusztusban raktam fel a téli szettet (akkor kopott el nullára a nyári).
Elől öreg gumik vannak, amikor legközelebb hazamegyek, felrakom helyette a 2-3 éves másik párat.

Tegnap este végiggondolva arra jutottam, hogy lehet, hogy a 2-3 legutóbbi padka fájt neki, és a tér-idő kontinuum mellett a felni-gumi egységét is megbonthatta, és lóversenypálya lett belőle.
a legutóbbi 4 hónap is fájhatott neki, amikor a 20-30 fokban jártál vele
Naplózva
pilot001
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


Cruiser

pilot001@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #838 Dátum: 2012.11.27 kedd, 12:01:10 »



ÜDV!     integet2



KOMBI hátsó lengés csill. csere mennyire széjje szedős meló ? kell e hozzá valami extra szerszám ill. milyen emelős cumókát igényel Huh??


ÁKOS
Naplózva

2004 10. Mondeo Mk3, Saloon (sedan) , 1.8i 16V.
TEL.. 70 247 65 nyolcvankettő.
Lengyelország (*Székesfehérvár*)
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #839 Dátum: 2012.11.27 kedd, 14:09:24 »

KOMBI hátsó lengés csill. csere mennyire széjje szedős meló ?
kell e hozzá valami extra szerszám ill. milyen emelős cumókát igényel Huh??
Elvileg nagyon. De ha ügyes vagy, akkor annyira talán mégse.
Racsni jó ha van. Emelő és bak sem árt.
Szerintem. Smiley
Naplózva
pilot001
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


Cruiser

pilot001@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #840 Dátum: 2012.11.27 kedd, 17:24:47 »



Emelő meg bak is van. Crova készletek is vannak meg kulcsok is pár... Csak nem tudom pl mi kell lebontani hozzája. Ill hátsó rugót össze kell gondolom húzni hogy ne lője ki magát.
Naplózva

2004 10. Mondeo Mk3, Saloon (sedan) , 1.8i 16V.
TEL.. 70 247 65 nyolcvankettő.
Lengyelország (*Székesfehérvár*)
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #841 Dátum: 2012.11.27 kedd, 18:52:18 »


Emelő meg bak is van. Crova készletek is vannak meg kulcsok is pár... Csak nem tudom pl mi kell lebontani hozzája. Ill hátsó rugót össze kell gondolom húzni hogy ne lője ki magát.
lehet, hogy jobban járnál, ha elvinnéd olyanhoz, aki már látott egyáltalán ilyet. egyébként nem nehéz, efy fél méteres hosszabbító kell, egy kardán a végére, meg a 15-ös krovafej. A baj akkor kezdődik, ha elfordul a kontraanya. Bal oldalon hozzáférhető, de jobb oldalon hátsó híd leszedős, ha vissza kell hegeszteni. Meg kell egy kicsit keresned a csavar fejét, mert látom, még sosem voltál alatta
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
pilot001
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


Cruiser

pilot001@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #842 Dátum: 2012.11.27 kedd, 20:00:25 »


Üdv !

Voltam 1-2 szer már csak úgy nem álltam neki azt nézegetni merre vannak a csavarok. Arra má rájöttem hogy utastérből nem lehet oda keverni semmivel....

Igazából az érdekel hogy le kell e bontani az egész hátsó futómű egységet vagy meg lehet csinálni úgy hogy a felfügg. szétszedni féli meddig úgy kivenni

Naplózva

2004 10. Mondeo Mk3, Saloon (sedan) , 1.8i 16V.
TEL.. 70 247 65 nyolcvankettő.
Lengyelország (*Székesfehérvár*)
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #843 Dátum: 2012.11.27 kedd, 20:08:33 »

Üdv !

Voltam 1-2 szer már csak úgy nem álltam neki azt nézegetni merre vannak a csavarok. Arra má rájöttem hogy utastérből nem lehet oda keverni semmivel....

Igazából az érdekel hogy le kell e bontani az egész hátsó futómű egységet vagy meg lehet csinálni úgy hogy a felfügg. szétszedni féli meddig úgy kivenni


tényleg nem nagyon figyelhetted meg, ha nem tudod, hogy a rugónak semmi köze a lengéscsillapítóhoz. a hátsó futóművet csak akkor kell leszedni, ha elfordul az anya a túloldalon.  De egyébként 6 csavar az egész, nem nagy történet.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #844 Dátum: 2012.11.27 kedd, 20:48:59 »

tényleg nem nagyon figyelhetted meg, ha nem tudod, hogy a rugónak semmi köze a lengéscsillapítóhoz. a hátsó futóművet csak akkor kell leszedni, ha elfordul az anya a túloldalon.  De egyébként 6 csavar az egész, nem nagy történet.
plusz 4 a lengőkarok elején vigyor3
a múlt héten bontottam le egyet és be volt rohadva az egyik első...szerencsésen leszakította az ellenanyát az alvázban...sok más választásom nem volt, mint testvériesen elosztani a lengőkart....két részre eplus2
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #845 Dátum: 2012.11.28 szerda, 02:40:14 »

plusz 4 a lengőkarok elején vigyor3
a múlt héten bontottam le egyet és be volt rohadva az egyik első...szerencsésen leszakította az ellenanyát az alvázban...sok más választásom nem volt, mint testvériesen elosztani a lengőkart....két részre eplus2
de azokat nem kell leszedni, ha csak hozzá akarunk férni a csavarokhoz. Én csak leengedtem egy 30 centit a hidat, annyi elég volt, hogy hozzáférjek a hegesztővel. Ja meg ki kellett pattintani a műanyag vezetősínből a fékcsöveket az alvázon.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #846 Dátum: 2012.11.28 szerda, 08:42:23 »

a legutóbbi 4 hónap is fájhatott neki, amikor a 20-30 fokban jártál vele

Miért is? Nem látom, hogy miért fáj a futóműnek, ha téli gumival járok nyáron (nem kötözködök, felvilágosítást kérek).

A nyári gumim majdnem slick, a rossz futómű geometria miatt a 4mm-es bordával megvásárolt gumit 1,5-es bordára lekoptatta pár hónap alatt. Ennél jobb választás volt az az öreg téli gumi, amin van vagy 6mm minta, de öreg, így télen semmiképp nem használnám. Meg legalább rám figyelt mindenki a kanyarokban, mert elég rendesen nyikorogtam. Smiley Aztán ez a kb. 2000km amit a 4 hónap alatt futottam téli papuccsal, nem hiszem, hogy maradandó kárt okozott a járgányban - erősítsetek meg, ha tévedek!
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #847 Dátum: 2012.11.28 szerda, 10:08:55 »

Üdv !

Voltam 1-2 szer már csak úgy nem álltam neki azt nézegetni merre vannak a csavarok. Arra má rájöttem hogy utastérből nem lehet oda keverni semmivel....
Igazából az érdekel hogy le kell e bontani az egész hátsó futómű egységet vagy meg lehet csinálni úgy hogy a felfügg. szétszedni féli meddig úgy kivenni
Ahogy néztem, neked már kései Mk2-d van, aminél - elvileg - nem érvényesek Joy intelmei, a gátló felső csavarjának az anyája nem tud leszakadni, ez inkább az Mk1 kombikra volt jellemző (nekem is bejött, a leszedés jól ment, a bal oldalit meg is tudtuk húzni, a jobb oldalit is már majdnem meghúztuk, amikor elkezdett forogni). Ilyenkor tényleg le a hátsó híd, aztán lehet v. hegeszteni, v. sima anyát másik kulccsal ellentartani.
Ha a csonkállvány nem öntöttvas és nem 3 torx csavarral van hozzárögzítve a hosszanti lemezlengőkar, akkor elvileg már nem jöhet elő az anyaleszakadás esete.
Szakirodalom '98.07.15-től írja a változtatást.
Ismereteim szerint, de tapasztalatom nincs, csak hallomásos.
De a felső csavarhoz tuti nem könnyű hozzáférni, cumis megoldás.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #848 Dátum: 2012.11.28 szerda, 18:31:09 »

Ahogy néztem, neked már kései Mk2-d van, aminél - elvileg - nem érvényesek Joy intelmei, a gátló felső csavarjának az anyája nem tud leszakadni, ez inkább az Mk1 kombikra volt jellemző (nekem is bejött, a leszedés jól ment, a bal oldalit meg is tudtuk húzni, a jobb oldalit is már majdnem meghúztuk, amikor elkezdett forogni). Ilyenkor tényleg le a hátsó híd, aztán lehet v. hegeszteni, v. sima anyát másik kulccsal ellentartani.
Ha a csonkállvány nem öntöttvas és nem 3 torx csavarral van hozzárögzítve a hosszanti lemezlengőkar, akkor elvileg már nem jöhet elő az anyaleszakadás esete.
Szakirodalom '98.07.15-től írja a változtatást.
Ismereteim szerint, de tapasztalatom nincs, csak hallomásos.
De a felső csavarhoz tuti nem könnyű hozzáférni, cumis megoldás.
Mért nem szakad le az mk2-nél? nem ugyanaz a megoldás?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #849 Dátum: 2012.11.28 szerda, 18:42:42 »

Mért nem szakad le az mk2-nél? nem ugyanaz a megoldás?
Tudtommal kései Mk2-kön változtattak.
Ugye Mk1-en van egy gyűrű menettel, ami hozzá van pöttyözve egy laphoz, ami bele van csúsztatva egy forgás gátló részbe. Ez a lap szokott kifordulni a gátlójából, vagy a gyűrű leszakad a lapról. Remélem érthető, pláne úgy, hogy láttad már miről beszélek.
Mk2 esetébe anya van egyből odapöttyözve a hídhoz - tudtommal. De lehet, Yooccoo esetleg látott is már ilyet, ha '98 utáni Mk2-esből van a cserehídja. Vagy meg kell interjúvolni mk2-t, hátha ezt is tudja.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 ... 33   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.