Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.30 kedd, 07:56:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 [53] 54 55 56 57 58 59 60 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2315231 alkalommal)
0 Felhasználó és 40 vendég van a témában
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2600 Dátum: 2012.01.23 hétfő, 11:56:24 »

Megkérdem itt is, hátha van olyan segítőkész emberke, aki nem olvassa az Mk1-es topikot. A relé tudtommal ugyanaz.
Van a Mondiból egy indexrelé az asztalomon. Rákötöttem egy számítógép tápegység pozitív és negatív lábát a megfelelő lábakra, de nem kattog.
Rossz a relé, vagy ez így nem fog működni? Kellene neki terhelés is a 3. lábára (izzók) a működéséhez, vagy nem jó neki a kompóter tápegysége?
Jelentem, megoldottam, köszönöm a segítségeteket.
Szereztem egy 21W-os izzót, azzal próbálgatom, kattog mint a veszedelem a compóter tápról is smile.
Viszont kérném az elektronikában nálam jártasabbak segítségét, ha tudnak segíteni.

Megépítettem az autópályaindexet (http://www.***mondeo.hu/fitting/mindex_am/mindex_am.htm (csillagok helyére n d s) ) lekicsinyített smd formátumban.
Próba alkalmával az derült ki, hogy ez egyik irányba - bal - tökéletesen működik, picit kibillentve a kart hozza a kb. 3 kattanást (asztalon, 1 izzóval próbáltam, úgy 6-ot kattan), rendesen kapcsolva az iránykart folyamatosan megy a villogás.
A jobbik irányba csak a folyamatos kattogás megy akkor is amikor rendesen kapcsolom az iránykart, és akkor is csak addig megy a relékattogás, amíg tartom a kart a picibillentésben. Remélem érthető a problémám, ha nem, írjatok.
Mi, vagy melyik alkatrész lehet a hiba, vagy hol lehet a forrasztási probléma? Minden aminek kell érintkezik azzal, amivel kell, ellenőriztem multiméterrel. Tehát szerintem vagy alkatrész hibás, vagy valamit nem jól csináltam - de mit?

A cuccos.

Köszi a segítséget előre is, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2601 Dátum: 2012.01.23 hétfő, 16:07:34 »

Jelentem, megoldottam, köszönöm a segítségeteket.
Szereztem egy 21W-os izzót, azzal próbálgatom, kattog mint a veszedelem a compóter tápról is smile.
Viszont kérném az elektronikában nálam jártasabbak segítségét, ha tudnak segíteni.

Megépítettem az autópályaindexet (http://www.***mondeo.hu/fitting/mindex_am/mindex_am.htm (csillagok helyére n d s) ) lekicsinyített smd formátumban.
Próba alkalmával az derült ki, hogy ez egyik irányba - bal - tökéletesen működik, picit kibillentve a kart hozza a kb. 3 kattanást (asztalon, 1 izzóval próbáltam, úgy 6-ot kattan), rendesen kapcsolva az iránykart folyamatosan megy a villogás.
A jobbik irányba csak a folyamatos kattogás megy akkor is amikor rendesen kapcsolom az iránykart, és akkor is csak addig megy a relékattogás, amíg tartom a kart a picibillentésben. Remélem érthető a problémám, ha nem, írjatok.
Mi, vagy melyik alkatrész lehet a hiba, vagy hol lehet a forrasztási probléma? Minden aminek kell érintkezik azzal, amivel kell, ellenőriztem multiméterrel. Tehát szerintem vagy alkatrész hibás, vagy valamit nem jól csináltam - de mit?

A cuccos.

Köszi a segítséget előre is, Üdv, HegeGabi.

Üdv! Megint én vagyok, aki próbál segíteni. Ha az egyébként szimmetrikus áramkör az egyik oldalra hibázik, akkor egyedi alkatrész probléma lesz. Szerény eszem szerint a három kattogásnyi időre egy tranzisztor tartja áram alatt a megfelelő áramkört, s ennek késleltetett kikapcsolását, illetve késleltetett megtartását egy, a kollektor és a bázis közé tett kondenzátor intézi, amelyben marad annyi töltés, hogy megadott időre nyitva tartja a tranyót. Ha ez rossz, akkor nincs késleltetés.
Vagyis szerintem a hibás oldali kondenzátor rossz, vagy a beforrasztáskor sérült. Tippem az, hogy cseréld meg a két kondit (kerek dolog) és ha a hiba átment a túloldalra, akkor megvan a bűnös. Ha meg maradt ott, akkor a tranzisztor a rossz.
Cserébe súgja meg nekem valaki, hogy miért villogott a légzsák visszajelzőm tegnap 4-et, ma meg 6-ot.
Ja most jut eszembe, hogy az elektrolitkondenzátorok polaritás érzékenyek, nézd meg, nincs-e fordítva az egyik. (mármint beforrasztva)
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.23 hétfő, 16:09:35 írta svega » Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2602 Dátum: 2012.01.23 hétfő, 18:57:11 »

Üdv! Megint én vagyok, aki próbál segíteni. Ha az egyébként szimmetrikus áramkör az egyik oldalra hibázik, akkor egyedi alkatrész probléma lesz. Szerény eszem szerint a három kattogásnyi időre egy tranzisztor tartja áram alatt a megfelelő áramkört, s ennek késleltetett kikapcsolását, illetve késleltetett megtartását egy, a kollektor és a bázis közé tett kondenzátor intézi, amelyben marad annyi töltés, hogy megadott időre nyitva tartja a tranyót. Ha ez rossz, akkor nincs késleltetés.
Vagyis szerintem a hibás oldali kondenzátor rossz, vagy a beforrasztáskor sérült. Tippem az, hogy cseréld meg a két kondit (kerek dolog) és ha a hiba átment a túloldalra, akkor megvan a bűnös. Ha meg maradt ott, akkor a tranzisztor a rossz.
Cserébe súgja meg nekem valaki, hogy miért villogott a légzsák visszajelzőm tegnap 4-et, ma meg 6-ot.
Ja most jut eszembe, hogy az elektrolitkondenzátorok polaritás érzékenyek, nézd meg, nincs-e fordítva az egyik. (mármint beforrasztva)

http://mondeo.hu/wiki/index.php/L%C3%A9gzs%C3%A1k_hibajelz%C3%A9sek
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2603 Dátum: 2012.01.23 hétfő, 20:01:12 »

Utasoldalon rossz az övfeszítő vagy csak elszakadt a kábel,esetleg berohadt a csatlakozó.Nekem a vezetőoldalon volt ugyanez,végül a feszítő csere oldotta meg a problémát.
Naplózva
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2604 Dátum: 2012.01.23 hétfő, 20:10:17 »

Utasoldalon rossz az övfeszítő vagy csak elszakadt a kábel,esetleg berohadt a csatlakozó.Nekem a vezetőoldalon volt ugyanez,végül a feszítő csere oldotta meg a problémát.
Oké. Hétvégén WD40 locsi pocsi és meglátjuk. Egyébként szétszedtem a nem fűtő szélvédő elektromos csatijait, mindenhol van áram és test, és a bitang csak nem akarja a fűtést.
Naplózva
Norbi77
Vendég
« Új hozzászólás #2605 Dátum: 2012.01.23 hétfő, 20:22:53 »

http://mondeo.hu/wiki/index.php/Motorvez%C3%A9rl%C5%91_%C3%BAjratan%C3%ADt%C3%A1sa
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2606 Dátum: 2012.01.23 hétfő, 20:38:34 »

Oké. Hétvégén WD40 locsi pocsi és meglátjuk. Egyébként szétszedtem a nem fűtő szélvédő elektromos csatijait, mindenhol van áram és test, és a bitang csak nem akarja a fűtést.

Ellenállást is mértél?
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2607 Dátum: 2012.01.23 hétfő, 21:01:22 »

Ellenállást is mértél?
Igen. Végtelen, vagyis szakadt a bal és a jobb kör is.
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2608 Dátum: 2012.01.23 hétfő, 22:17:05 »

Igen. Végtelen, vagyis szakadt a bal és a jobb kör is.
Na akkor megvan a válasz.....
 taps taps taps taps taps taps
 rinya rinya rinya rinya rinya rinya
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2609 Dátum: 2012.01.23 hétfő, 22:24:09 »

Na akkor megvan a válasz.....
 taps taps taps taps taps taps
 rinya rinya rinya rinya rinya rinya

 eljen
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2610 Dátum: 2012.01.24 kedd, 06:32:20 »

eljen
Ja öröm, hogy nem kell keresni tovább, de üröm, hogy pont az.
De hogy a pékbe szakadhat el minden kicsi szál? Érthetetlen.
Most elindulok nyomozni, mennyi egy bontott.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2611 Dátum: 2012.01.24 kedd, 08:36:47 »

De hogy a pékbe szakadhat el minden kicsi szál? Érthetetlen.
Sehogy. Nem is hinném, hogy az a baj. Nagyobb a valószínűsége annak, hogy a szélvédő tövében tört meg a csatlakozás a fólia és a kábel között, vagy a szélvédő szélén a visszajövő fólia szakadt meg.
Szerintem.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2612 Dátum: 2012.01.24 kedd, 08:50:46 »

Ja öröm, hogy nem kell keresni tovább, de üröm, hogy pont az.
De hogy a pékbe szakadhat el minden kicsi szál? Érthetetlen.
Most elindulok nyomozni, mennyi egy bontott.
SAjnos az a nagy helyzet,hogy ha mindenáron fűtött szélvédőt akarsz és hosszú távon kell az autó,sokkal érdemesebb egy újba beruházni.
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2613 Dátum: 2012.01.24 kedd, 10:46:18 »

Ja öröm, hogy nem kell keresni tovább, de üröm, hogy pont az.
De hogy a pékbe szakadhat el minden kicsi szál? Érthetetlen.
Most elindulok nyomozni, mennyi egy bontott.

Nálam 15 pénz.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2614 Dátum: 2012.01.24 kedd, 11:00:41 »

Ja öröm, hogy nem kell keresni tovább, de üröm, hogy pont az.
De hogy a pékbe szakadhat el minden kicsi szál? Érthetetlen.
Most elindulok nyomozni, mennyi egy bontott.
A másik dolog,hogy az első szélvédő az,amit az összes erőhatás ér.Nagymértékű hőhatás,fizikai erőhatások.Szerinted mennyi ideig kellene bírnia?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2615 Dátum: 2012.01.24 kedd, 11:09:59 »

... Tippem az, hogy cseréld meg a két kondit (kerek dolog) és ha a hiba átment a túloldalra, akkor megvan a bűnös. Ha meg maradt ott, akkor a tranzisztor a rossz.
Köszi, igyekszem. Ha jutok valamire, írok.
Naplózva
hadaway74
Vendég
« Új hozzászólás #2616 Dátum: 2012.01.24 kedd, 12:06:14 »

Érdeklődnek hogy a világítás kapcsolódva milyen izzó való? Le húztam a kapcsolót és egy luk van csak,izzot nem is látok benne.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2617 Dátum: 2012.01.24 kedd, 12:14:56 »

Érdeklődnek hogy a világítás kapcsolódva milyen izzó való? Le húztam a kapcsolót és egy luk van csak,izzot nem is látok benne.
Mk2-ben semmilyen.A panelben van egy darab üveglábas izzó-http://bolthely.hu/tungsram/id/00203_5313_12V_2W_W2W_W2_1x9_5d
Naplózva
hadaway74
Vendég
« Új hozzászólás #2618 Dátum: 2012.01.24 kedd, 12:18:54 »

Mk2-ben semmilyen.A panelben van egy darab üveglábas izzó-http://bolthely.hu/tungsram/id/00203_5313_12V_2W_W2W_W2_1x9_5d

köszönöm.Akkor azért van a luk a közepében mert nincs benne izzó.De hova tűnhetett amikor az autó 13 éve a mienk és Én nem vettem ki.na veszek bele.
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2619 Dátum: 2012.01.24 kedd, 12:23:23 »

Érdeklődnek hogy a világítás kapcsolódva milyen izzó való? Le húztam a kapcsolót és egy luk van csak,izzot nem is látok benne.
Speckó ha MKI én a Ford-ban kaptam 200Ft-ért...
Ha MKII akkor meg semmi....
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2620 Dátum: 2012.01.24 kedd, 12:29:34 »

köszönöm.Akkor azért van a luk a közepében mert nincs benne izzó.De hova tűnhetett amikor az autó 13 éve a mienk és Én nem vettem ki.na veszek bele.
gyárilag nincs... Wink
Naplózva
hadaway74
Vendég
« Új hozzászólás #2621 Dátum: 2012.01.24 kedd, 12:31:15 »

gyárilag nincs... Wink
A T10-es izzó nem jó bele?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2622 Dátum: 2012.01.24 kedd, 12:43:41 »

A T10-es izzó nem jó bele?
fogalmam sincs.Én még nem akartam beleerőszakolni...mk1-ben emlékeim szerint ilyen van csak 1.2 max. 2w-os (nekem ez utóbbi volt):
http://bolthely.hu/tungsram/id/00200_2662_12V_4W_T4W_BA9s

Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2623 Dátum: 2012.01.24 kedd, 12:50:39 »

A T10-es izzó nem jó bele?
nem jó, bajonettes kell bele
Naplózva
hadaway74
Vendég
« Új hozzászólás #2624 Dátum: 2012.01.24 kedd, 12:56:54 »

nem jó, bajonettes kell bele
Az meg milyen?
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2625 Dátum: 2012.01.24 kedd, 14:09:56 »

Az meg milyen?

Ilyen:

http://www.erauto.hu/images/kepek/tun/4885-tun.jpg
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
hadaway74
Vendég
« Új hozzászólás #2626 Dátum: 2012.01.24 kedd, 14:15:23 »


Köszönöm.
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2627 Dátum: 2012.01.24 kedd, 14:18:33 »

Köszönöm.

De ha MKII akkor nem megy bele még A MADZAG SINCS MEG A KAPCSOLÓBAN.....
Nekem is csak azért van mert kapcsolót cseréltem és MKI-et sikerült szerezni....
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
hadaway74
Vendég
« Új hozzászólás #2628 Dátum: 2012.01.24 kedd, 14:34:49 »

De ha MKII akkor nem megy bele még A MADZAG SINCS MEG A KAPCSOLÓBAN.....
Nekem is csak azért van mert kapcsolót cseréltem és MKI-et sikerült szerezni....
Ja,értem. Én nem plusz világítást akartam hanem azt hogy vilagitson a kapcsoló. Akkor megnézem hol van ki égve benne az égő. Én azt hittem ide kell berakni és világít is majd.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2629 Dátum: 2012.01.24 kedd, 14:42:01 »

Ja,értem. Én nem plusz világítást akartam hanem azt hogy vilagitson a kapcsoló. Akkor megnézem hol van ki égve benne az égő. Én azt hittem ide kell berakni és világít is majd.
Írtam neked,hogy magában a kapcsoló panelban van...
Naplózva
hadaway74
Vendég
« Új hozzászólás #2630 Dátum: 2012.01.24 kedd, 15:01:24 »

Írtam neked,hogy magában a kapcsoló panelban van...
Oké,vágom mar. Köszi.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2631 Dátum: 2012.01.25 szerda, 09:38:38 »

Írtam neked,hogy magában a kapcsoló panelban van...
Akkor az Mk2-es fényszórókapcsoló tekerőgombja alatt nincs izzó? Vagy lehetőség, hogy belerakjunk izzót? Ez a kivételes dolog csak Mk1-nél van?
Itt már leírtam, hogy milyen kell az Mk1 tekerőgombja alá - ha érdekel valakit.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2632 Dátum: 2012.01.25 szerda, 09:59:55 »

Akkor az Mk2-es fényszórókapcsoló tekerőgombja alatt nincs izzó? Vagy lehetőség, hogy belerakjunk izzót? Ez a kivételes dolog csak Mk1-nél van?
Itt már leírtam, hogy milyen kell az Mk1 tekerőgombja alá - ha érdekel valakit.
Én csak a saját tapasztalatból indulok ki.Az mk1-ben van,de ott nincs a panelban.Az mk2-ben nem volt egyikben sem,de van a panelban.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2633 Dátum: 2012.01.25 szerda, 10:25:10 »

Én csak a saját tapasztalatból indulok ki.Az mk1-ben van,de ott nincs a panelban.Az mk2-ben nem volt egyikben sem,de van a panelban.
A 'panel' alatt azt érted, amibe a fényszóró kapcsoló és a magasságállító van belerögzítve? Mert abban van izzó az Mk1 esetén is. Gyújtás ráadásakor egyből világítanak is a két tekerő körül a számok.
Vagy másra gondoltál?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2634 Dátum: 2012.01.25 szerda, 11:16:30 »

A 'panel' alatt azt érted, amibe a fényszóró kapcsoló és a magasságállító van belerögzítve? Mert abban van izzó az Mk1 esetén is. Gyújtás ráadásakor egyből világítanak is a két tekerő körül a számok.
Vagy másra gondoltál?
Arra.Akkor rosszul emlékeztem  szomoru1
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2635 Dátum: 2012.01.25 szerda, 14:38:07 »

MKI: 2 db T10-es van a fehér "panelban" /ami egyben van a világítás és a lámpamagasság kapcsolóval/az egyik a magasságállító a másik pedig a világításkapcsolónál + egy db 1,2W-os bajonettes a tekerőgomb megvilágítására. A műszerfalfényerőszabályzó-ban pedig beforrasztott "rizsszem" izzó van.

MKII: 1 db T10 a fehér "panelban" /nincs izzó a tekerőgombnak/ A lámpamagasságállító-ban pedig beforrasztott "rizsszem" izzó van talán. A műszerfalfényerőszabályzó-ban pedig NINCS!! semmi a helye megvan de hiányzik a láb a kapcsolóról illetve nem lehet átvilágítani a piktogrammot-se.... 
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2636 Dátum: 2012.01.25 szerda, 14:40:02 »

MKI: 2 db T10-es van a fehér "panelban" /ami egyben van a világítás és a lámpamagasság kapcsolóval/az egyik a magasságállító a másik pedig a világításkapcsolónál + egy db 1,2W-os bajonettes a tekerőgomb megvilágítására. A műszerfalfényerőszabályzó-ban pedig beforrasztott "rizsszem" izzó van.

MKII: 1 db T10 a fehér "panelban" /nincs izzó a tekerőgombnak/ A lámpamagasságállító-ban pedig beforrasztott "rizsszem" izzó van talán. A műszerfalfényerőszabályzó-ban pedig NINCS!! semmi a helye megvan de hiányzik a láb a kapcsolóról illetve nem lehet átvilágítani a piktogrammot-se.... 
a magasságállítónak is világítania kellene?hajjaj...akkor majd ránézek...
Naplózva
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2637 Dátum: 2012.01.25 szerda, 15:41:19 »

És ha tényleg a csatlakozók váltak el a szélvédőtől, akkor nincs más, csak a csere?
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2638 Dátum: 2012.01.25 szerda, 16:20:58 »

És ha tényleg a csatlakozók váltak el a szélvédőtől, akkor nincs más, csak a csere?

Szerintem igen.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2639 Dátum: 2012.01.25 szerda, 20:33:12 »

Szerintem igen.
Bakker. Akkor holnap munka után kifaggatom a helyi bontós csókát. Amúgy is van egy kőfelverődés pont *** helyen. Ezt a ragasztott üveget hogyan kell sérülésmentesen kioperálni?
Még egy gondolat. Az én kocsim 10 éves, és az itteni bontók jellemzően ilyen korú, 10-12 évesekkel vannak tele. Jellemző, hogy ilyen korban meghal a szélvédőfűtés, vagyis számítsak arra, hogy azok is szarok, amelyek itt állnak a bontóban? Vagyis kiszerelés előtt próbáljam ki? Hogyan? Kössek direkt áramot a csatikra és mérjem meg, vagy nézzem, hogy szikrázik-e?
Vagy egyszerűen hagyjam a fenébe, más kocsikon sincs ilyen extra? Főleg, hogy tavasz végére eladósorba kerül majd. Legfeljebb nyáron ráfogom, hogy világít és jó.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2640 Dátum: 2012.01.25 szerda, 21:39:59 »

Bakker. Akkor holnap munka után kifaggatom a helyi bontós csókát. Amúgy is van egy kőfelverődés pont *** helyen. Ezt a ragasztott üveget hogyan kell sérülésmentesen kioperálni?
Még egy gondolat. Az én kocsim 10 éves, és az itteni bontók jellemzően ilyen korú, 10-12 évesekkel vannak tele. Jellemző, hogy ilyen korban meghal a szélvédőfűtés, vagyis számítsak arra, hogy azok is szarok, amelyek itt állnak a bontóban? Vagyis kiszerelés előtt próbáljam ki? Hogyan? Kössek direkt áramot a csatikra és mérjem meg, vagy nézzem, hogy szikrázik-e?
Vagy egyszerűen hagyjam a fenébe, más kocsikon sincs ilyen extra? Főleg, hogy tavasz végére eladósorba kerül majd. Legfeljebb nyáron ráfogom, hogy világít és jó.
ha veszel bontott szélvédőt, akkor ne akkor ellenőrizd, mikor bent van a helyén.
ha ki van vágva...egy multiméter kell és szakadást kell mérj rajta, mindkét oldalon. ha sípol a kütyü, megveheted, ha nem, akkor kuka.
ha lehet, ne te cseréld a szélvédődet....
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2641 Dátum: 2012.01.25 szerda, 22:18:03 »

Bakker. Akkor holnap munka után kifaggatom a helyi bontós csókát. Amúgy is van egy kőfelverődés pont *** helyen. Ezt a ragasztott üveget hogyan kell sérülésmentesen kioperálni?
Még egy gondolat. Az én kocsim 10 éves, és az itteni bontók jellemzően ilyen korú, 10-12 évesekkel vannak tele. Jellemző, hogy ilyen korban meghal a szélvédőfűtés, vagyis számítsak arra, hogy azok is szarok, amelyek itt állnak a bontóban? Vagyis kiszerelés előtt próbáljam ki? Hogyan? Kössek direkt áramot a csatikra és mérjem meg, vagy nézzem, hogy szikrázik-e?
Vagy egyszerűen hagyjam a fenébe, más kocsikon sincs ilyen extra? Főleg, hogy tavasz végére eladósorba kerül majd. Legfeljebb nyáron ráfogom, hogy világít és jó.

Van erre kitalált speciális szélvédőkivágó drót.
Valamint van elektromos rezgőkéses stb verzió is.
Én is csatlakozom astorhoz, ha még nem csináltál ilyet akkor ne a te kocsidon kezd el.
A kivágásnál nagyon oda kell figyelni, hogy nehogy belevágj a műszerfalba és egyéb dolgokba.
Hol megy el a huzal stb...
Egy karosszériás 10-ért kicseréli. Te se nagyon jössz ki olcsóbban mire mindent (ragasztó stb...) megveszel hozzá.
Plusz a berakás sem egyszerű és még dolgoznod is kell vele.
Ha a környékbeli bontósnál nincs, én tudok adni 15-ért.    Wink
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2642 Dátum: 2012.01.25 szerda, 22:38:50 »

Természetesen nem akartam én magam csinálni. Az már magas.
Köszönöm a felajánlást, de jobbkormányos a gép, messze élek most otthontól. Az itteni két bontóban már voltam, kb 15. mondeót hoznak ki havonta, mondta a csóka. Láttam is, kettesével pakolják őket egymásra, a szívem sajog némelyik darabért. Holnap beszélek vele. Meg az itteni szerb autóműhely fogja ki és beoperálni. Rendesek, nem dolgoznak drágán.
Naplózva
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2643 Dátum: 2012.01.27 péntek, 15:49:30 »

Üdv!
Jön a hétvége és elmondom az egyik hasznos újításomat, hátha valakinek kedve támad berakni a kocsijába ezt az extrát. Ez a légszűrő-eltömődés-visszajelző.
Miért raktam be? Mert tapasztalatom, hogy hajlamos vagyok elfelejteni megnézni néha, s minden kocsi, de főleg a benzines hajlamos sokkal többet fogyasztani és nem menni, ha ez eltömődik. Nem elég, ha a megtett km után cseréljük csak, mert ha párszor meglátogatjuk a havert a tanyán, a poros földút nagyon hamar eltömi. Aztán a motor egy darabig erőlködik a szívással, majd egyszer csak átszakítja a szűrőt. Szerintem mindenki látott már félig beszívott, elrongyolódott betétet, amely ezután már szabadon beengedi a koszt.
Minden kocsi műszerfalában van kihasználatlan visszajelző, csak égő kell bele, egy drót és már világít is a kicsi piktogram. Amelyik természetesen egész más, mint egy eltömődött légszűrő. Én mindig rajzolok és gyártok ábrácskát olyat, amilyen kell, kinyomtatom vastag papírra, beragasztom az égő fölé, és már van is jó ábrácska.
A kapcsolás rém egyszerű, csak egy olyan kapcsolót kell beépíteni a légszűrőházba, amelyik a legtöbb porszívóban van, egy egyszerű vákuumkapcsoló. Ezek legtöbbje még a benne levő rugócska görbítésével kalibrálható is. Ilyen bármelyik háztartási gép szervizben kapható kb. 200 Ft-ért, vagy ki is lehet venni egy tönkrement porszívóból.
Szívó motornál természetesen a szívó oldalra, turbósnál a turbó és a légszűrő közé kell betenni. Én mindig úgy csinálom, hogy kifúrom a légszűrőházat (a szívott oldalon persze), beleragasztok egy műanyag ***öt, amelyre ráhúzok egy rövid csövecskét, annak a végére megy a kapcsoló. De ha olyan a kapcsoló, mehet közvetlen a házra is.
A bekötés is egyszerű, a legtöbb visszajelző olyan, hogy áramot kap gyújtáskor, az eszköz, pl. ABS, olajgomba meg letesteli. Vagyis elég egy szálat kivinni, a kapcsoló másik lába megy testre és kész.
Én úgy kalibráltam, hogy új légszűrővel, maxi gázon sem kapcsol. Ahogy koszosodik a betét, először magasabb fordulaton, majd egyre gyakrabban bevillan. Szerintem elég kevés befektetéssel hasznos dolgot építünk be.
Jó barkácsolást!
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.27 péntek, 15:52:09 írta svega » Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2644 Dátum: 2012.01.27 péntek, 19:01:52 »

ez tetszik! taps
képeket lőhetnél a dologról és mehetne a wiki-be cikknek. thumbup
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2645 Dátum: 2012.01.27 péntek, 19:07:01 »

ez tetszik! taps
képeket lőhetnél a dologról és mehetne a wiki-be cikknek. thumbup
ha egybe összerakjátok egy word-be, vagy pdf-be, akkor megoldjuk Wink eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #2646 Dátum: 2012.01.27 péntek, 20:18:41 »

Ma izzítógyertyákat cseréltem.A gyertyákhoz áramot juttató sarus kábel véletlenül letestelt,miközben méregettem a gyertyákat.A gondom az,hogy azóta folyamatosan világít az ABS csekklámpa,a kézifék csekklámpa,nem működik az ABS (satura tudtam fékezni az összes kereket),valamint nem működik a fűtőventillátor és a klímát sem tudom kapcsolni.Kiégett biztosítékokat nem találtam,esetleg van valahol még a biztosítéktáblán kívül?Talán relé mehetett tönkre?Ötletek?  help
Naplózva
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2647 Dátum: 2012.01.27 péntek, 20:29:13 »

Ma izzítógyertyákat cseréltem.A gyertyákhoz áramot juttató sarus kábel véletlenül letestelt,miközben méregettem a gyertyákat.A gondom az,hogy azóta folyamatosan világít az ABS csekklámpa,a kézifék csekklámpa,nem működik az ABS (satura tudtam fékezni az összes kereket),valamint nem működik a fűtőventillátor és a klímát sem tudom kapcsolni.Kiégett biztosítékokat nem találtam,esetleg van valahol még a biztosítéktáblán kívül?Talán relé mehetett tönkre?Ötletek?  help
Van belső és motortéri biztidoboz is. Megnézted mindkettőt? Szerintem a motortérben ment ki a 60A-es nagy bizti.
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #2648 Dátum: 2012.01.27 péntek, 20:30:54 »

Van belső és motortéri biztidoboz is. Megnézted mindkettőt?
A motortéri az a relédoboz környékén van?Azt nem néztem.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2649 Dátum: 2012.01.27 péntek, 20:32:23 »

A motortéri az a relédoboz környékén van?Azt nem néztem.
ment pü. a motortéri egy 30 a-es bizti.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Oldalak: 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 [53] 54 55 56 57 58 59 60 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.