Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.30 kedd, 09:58:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 [54] 55 56 57 58 59 60 61 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2316411 alkalommal)
0 Felhasználó és 62 vendég van a témában
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #2650 Dátum: 2012.01.27 péntek, 20:35:53 »

ment pü. a motortéri egy 30 a-es bizti.
Köszi!
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2651 Dátum: 2012.01.27 péntek, 20:36:21 »

az f3 tartozik az abs-hez
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2652 Dátum: 2012.01.27 péntek, 20:37:28 »

A motortéri az a relédoboz környékén van?Azt nem néztem.
A relédoboz egyúttal biztidoboz is. Már az enyémben.
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #2653 Dátum: 2012.01.27 péntek, 20:45:53 »

az f3 tartozik az abs-hez

A relédoboz egyúttal biztidoboz is. Már az enyémben.
Köszönöm,holnap megnézem!  worship worship worship
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2654 Dátum: 2012.01.27 péntek, 20:48:53 »

g18 nekem úgy tűnik, hogy közös test pont.
azt is nézd meg.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #2655 Dátum: 2012.01.27 péntek, 21:02:56 »

g18 nekem úgy tűnik, hogy közös test pont.
azt is nézd meg.

eljen
Naplózva
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2656 Dátum: 2012.01.27 péntek, 21:16:52 »

ha egybe összerakjátok egy word-be, vagy pdf-be, akkor megoldjuk Wink eljen
Más dolgok is vannak. Megoldottam, hogy az ablakok menjenek gyújtás nélkül a belső vilcsi felhasználásával. Meg sok más minden. Volt olyan Opelem, amelyiket reggel indulás előtt beindítottam a nappaliból, s mire kimentem, 10 perc alatt bemelegedett, leolvadt az ablak, meleg volt az utastér. Úgy adtam el 450.000 km-rel, hogy nem füstölt és pöccre indult, mert melegedett a dízel. Meg jampikocsinak is jó volt, a zsebembe dugott távirányítóval tudott világítani meg dudálni is messziről.
Most dolgozom azon, hogy esőben tolatáskor automatikusan töröljön a hátsó törlő. Más kocsik tudják alapból, itt majd én megcsinálom.
Minden volt kombi kocsim tudta azt a trükköt, hogy ha felnyitottam a farajtót, automatikusan felkapcsolódott a rendszámtábla világítás hátrafelé villogva. Ha csak egyszer megmenti az életemet, már megérte.
Alapvető dolgom, hogy minden dízel kocsimban bekötök egy visszajelzőt, hogy mutassa a tényleges izzítást. Mert az izzítógyertyák nem akkor izzanak, mint amikor a gyári spirális visszajelző, pl. van utóizzítás is. Ezt azért csinálom, mert egy régi kocsimban megmakkant az izzítás reléje és folyamatosan izzított anélkül, a gyári visszajelző égett volna. 1 akksim és 2 generátorom bánta, mire rájöttem.
Minden kocsimba rakok olyan áramköröket, amelyek a világítást figyelik. Én többet rendőrnek nem fizetek azért, mert pl. elfelejtettem felkapcsolni a pilácsot városon kívül. Jelez, ha szabálytalanul ég a lámpa, pl. helyzetjelző menet közben vagy városon kívül nem égő lámpa.
Ha fénykürtölök, akkor a ködlámpáim is villognak a fényszórókkal együtt.
A legújabb cuccomat az ülésbe építettem be. 8 km-re járok dolgozni, idegesített, hogy az ülés akkor lett meleg a fűtéstől pont, amikor odaérek. Ezért kigondoltam egy kapcsolást, amelyikkel meg tudom növelni a fűtőteljesítményt úgy, hogy nem nyúltam a kocsi eredeti elektronikájához. Fél perc után már meleg az ülés, de nem égeti le a fenekemet, ha bemelegedett.
Tervem a hátsó-ülés fűtés. Egy kombinált szélvédő-hátsóablak-fűtés duplakapcsolón kicseréltem a fedőlemezeket ülésfűtés ábrájúra, pont rávalók. Aztán mennek a könyöklőbe, a hátsó hamutálca alá. 2 relé, pár méter drót, fűtőbetétek és kész. Nincs is gyárilag 4x ülésfűtés, az enyém lesz az egyetlen olyan. Meg azé, akinek megtetszik az ötlet.
Ha érdekel valakit valamelyik áramkör, szívesen adok leírást. Nagy hozzáértést nem igényelnek, minden kapcsolásomat pár relével oldom meg.
Képet nem tudok felrakni, mert nem tudom hogyan kell ebbe a fórumba. De ha kitanítotok, mutatok képeket is.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2657 Dátum: 2012.01.27 péntek, 21:26:18 »

http://www.kephost.com/
a kapott linket bemásolod és annyi.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #2658 Dátum: 2012.01.27 péntek, 22:01:31 »

Más dolgok is vannak..

Jó ötleteid vannak, tetszenek az ilyen házi, hasznos barkácsolós dolgok.  eljen
Ha lesznek leírások, szerintem sokan megköszönjük itt  taps
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #2659 Dátum: 2012.01.27 péntek, 22:26:34 »

Más dolgok is vannak.....
Tervem a hátsó-ülés fűtés. Egy kombinált szélvédő-hátsóablak-fűtés duplakapcsolón kicseréltem a fedőlemezeket ülésfűtés ábrájúra, pont rávalók. Aztán mennek a könyöklőbe, a hátsó hamutálca alá. 2 relé, pár méter drót, fűtőbetétek és kész. Nincs is gyárilag 4x ülésfűtés, az enyém lesz az egyetlen olyan. Meg azé, akinek megtetszik az ötlet........

Hű, nagyon kreatív vagy és ügyes is, hogy ezeket megvalósítottad/megvalósítod. Gratulálok!  taps  integet2

MKI-ben és MKII-ben valóban nem volt gyárilag hátsó ülés fűtés, de nem a tied lesz az egyetlen.
Fusim MKI-esében is van hátul Vaeco fűtőlapokkal oldotta meg, kapcsolóra nem emlékszem (talán Tranzit-é).
Az én ex autómban, MKII (ami most már Emilszam-é) a plüs ülésgarnitúra, bőr szettre lett cserélve, és a régi plüs gyári első ülésekből kiszerelt fűtőbetéteket építettük be a hátsó ülésekbe, Skorpióból származó ülésfűtés kapcsolókkal (hamutartó alá). Frankó lett.  vigyor3
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2660 Dátum: 2012.01.28 szombat, 14:48:33 »

Érdekeset tapasztaltam:

Van a városnak egyetlen boltjának egyetlen parkolója, ahol genyózik az immobilizerem. Soha semmi baja, de ha oda állok, akkor 1+3 hibajelzést villog, alig bírom beindítani. Többször nyitom-zárom, majd hosszas kínlódásra enged indítani.
Elképzelhető, hogy valami interferencia, ott álló másik kocsi, kóbor elektronika, pészmáker, bármi bezavar? Mert csak ott csinálja.
Naplózva
Gab013
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #2661 Dátum: 2012.01.28 szombat, 14:55:56 »

Érdekeset tapasztaltam:

Van a városnak egyetlen boltjának egyetlen parkolója, ahol genyózik az immobilizerem. Soha semmi baja, de ha oda állok, akkor 1+3 hibajelzést villog, alig bírom beindítani. Többször nyitom-zárom, majd hosszas kínlódásra enged indítani.
Elképzelhető, hogy valami interferencia, ott álló másik kocsi, kóbor elektronika, pészmáker, bármi bezavar? Mert csak ott csinálja.
Hasonlót tapasztaltam az előző autómmal. Egy adott utcában, egy adott ház előtt (+/- 10 m) nem működött a távirányító az ajtóhoz. Csak kulccsal lehetett nyitni-zárni.
Naplózva

'97 MK II 2,5 V6 Automata Tournier Ghia
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #2662 Dátum: 2012.01.28 szombat, 16:04:49 »

Érdekeset tapasztaltam:

Van a városnak egyetlen boltjának egyetlen parkolója, ahol genyózik az immobilizerem. Soha semmi baja, de ha oda állok, akkor 1+3 hibajelzést villog, alig bírom beindítani. Többször nyitom-zárom, majd hosszas kínlódásra enged indítani.
Elképzelhető, hogy valami interferencia, ott álló másik kocsi, kóbor elektronika, pészmáker, bármi bezavar? Mert csak ott csinálja.

Hasonlót tapasztaltam az előző autómmal. Egy adott utcában, egy adott ház előtt (+/- 10 m) nem működött a távirányító az ajtóhoz. Csak kulccsal lehetett nyitni-zárni.

Ezek sajnos normális dolgok, túlerős egyéb/zavaró jel tréfál meg titeket. Ezért ne álljatok neki autót szerelni, álljatok odébb, és ott meg minden működni fog!  integet2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #2663 Dátum: 2012.01.28 szombat, 19:11:26 »

Érdekeset tapasztaltam:

Van a városnak egyetlen boltjának egyetlen parkolója, ahol genyózik az immobilizerem. Soha semmi baja, de ha oda állok, akkor 1+3 hibajelzést villog, alig bírom beindítani. Többször nyitom-zárom, majd hosszas kínlódásra enged indítani.
Elképzelhető, hogy valami interferencia, ott álló másik kocsi, kóbor elektronika, pészmáker, bármi bezavar? Mert csak ott csinálja.

Helló.

Pont vellem is ez volt de eddig úgy fogtam fel mint síma központi zár híba, ha a fönököm Rönyoja mellé állok nem lehet távirányítórol kinyitni, avagy bezárni. Csak hosszas szenvedés után. De eddig erre sohasem gondoltam.  hehe eplus2
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #2664 Dátum: 2012.01.28 szombat, 20:12:26 »

Helló.

Pont vellem is ez volt de eddig úgy fogtam fel mint síma központi zár híba, ha a fönököm Rönyoja mellé állok nem lehet távirányítórol kinyitni, avagy bezárni. Csak hosszas szenvedés után. De eddig erre sohasem gondoltam.  hehe eplus2

Szólj a főnöködnek h vegyen rendes autót  eplus2
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #2665 Dátum: 2012.01.29 vasárnap, 07:22:37 »

Szólj a főnöködnek h vegyen rendes autót  eplus2

Áhhh nem kell azt mondani neki, tudja ö igy is kapja az ívet a Francia csodájával.  eplus2
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #2666 Dátum: 2012.01.29 vasárnap, 08:54:10 »

az f3 tartozik az abs-hez

Az F3 (80 A) ment ki,kicseréltem,azóta minden faxa. eljen
Naplózva
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #2667 Dátum: 2012.01.29 vasárnap, 17:44:39 »

sziasztok,
nekem is a távirányítóval (rádiós, kétgombos kulcs) van gondom: nem nyitja és zárja az autót. az elemek jók, az indítás is ok, a központizár működik, azaz kulccsal vagy belülről nyitva mindegyik zárat működteti.
hol kellene nekiállnom a hibakeresésnek?
lehet-e köze az ehhez, hogy a bal első ajtó nyitására nem nyitja a többit? csak néha menet közben jut eszébe és akkor minden zárat kinyit.


megoldódott: felprogramoztam és újra jó. (de vajon mitől programozódott el?)
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.29 vasárnap, 18:57:29 írta zsombi » Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2668 Dátum: 2012.01.29 vasárnap, 21:03:19 »

A távirányítóról jutott eszembe:
Nekem 3 gombos távirányítóm van, nyit, zár, farajtó nyit. De egyszerre nyit minden ajtót, nem tud olyat, hogy csak a vezetőét először. Ez ilyen, vagy prog. hiányosság?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2669 Dátum: 2012.01.29 vasárnap, 21:09:31 »

A távirányítóról jutott eszembe:
Nekem 3 gombos távirányítóm van, nyit, zár, farajtó nyit. De egyszerre nyit minden ajtót, nem tud olyat, hogy csak a vezetőét először. Ez ilyen, vagy prog. hiányosság?
így van programozva.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2670 Dátum: 2012.01.29 vasárnap, 21:21:19 »

sziasztok,
nekem is a távirányítóval (rádiós, kétgombos kulcs) van gondom: nem nyitja és zárja az autót. az elemek jók, az indítás is ok, a központizár működik, azaz kulccsal vagy belülről nyitva mindegyik zárat működteti.
hol kellene nekiállnom a hibakeresésnek?
lehet-e köze az ehhez, hogy a bal első ajtó nyitására nem nyitja a többit? csak néha menet közben jut eszébe és akkor minden zárat kinyit.


megoldódott: felprogramoztam és újra jó. (de vajon mitől programozódott el?)

Nekem is kb 1,5 évente elfelejti.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #2671 Dátum: 2012.01.30 hétfő, 08:40:42 »

sziasztok,
nekem is a távirányítóval (rádiós, kétgombos kulcs) van gondom: nem nyitja és zárja az autót. az elemek jók, az indítás is ok, a központizár működik, azaz kulccsal vagy belülről nyitva mindegyik zárat működteti.
hol kellene nekiállnom a hibakeresésnek?
lehet-e köze az ehhez, hogy a bal első ajtó nyitására nem nyitja a többit? csak néha menet közben jut eszébe és akkor minden zárat kinyit.


megoldódott: felprogramoztam és újra jó. (de vajon mitől programozódott el?)

És azt hogyan lehet programózni??  eplus2
( Tudatlanság 1:0 )  wow1 nyes
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2672 Dátum: 2012.01.30 hétfő, 15:26:44 »

És azt hogyan lehet programózni??  eplus2
( Tudatlanság 1:0 )  wow1 nyes
A verzió:

1       Rakd be a gyujtáskapcsolóba és fordítsd II állásból O-ba és vissza négyszer (4x) 3 másodperc alatt.
2       Vedd ki a kulcsot, tanulási fázisban van az "imobilájzer" 20 másodpercig ( LED ég folyamatosan).
3       Nyomj meg egy gombot a kulcson, a LED villogással jelzi, hogy elfogadta a kódolást.
4       Várjál még, hogy lejárjon a tanulási fázis ideje (20 másodperc).

B verzió:

1       Indítókulcsot forgasd II-be, majd 3 másodpercen belül négyszer kapcsolj II-ből I-be.
2       A műszerfalon (órában) lévő visszajelző LED világítani fog.
3       Fordítsd O-ba a kulcsod, nyomd a nyitás gombot és tartsd nyomva addig, míg az órába lévő PATS LED nem villan négyszer.
4       Fordítsd II-be az indítókulcsot, majd vissza O-ba.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2673 Dátum: 2012.01.30 hétfő, 18:44:45 »

A verzió:

1       Rakd be a gyujtáskapcsolóba és fordítsd II állásból O-ba és vissza négyszer (4x) 3 másodperc alatt.
2       Vedd ki a kulcsot, tanulási fázisban van az "imobilájzer" 20 másodpercig ( LED ég folyamatosan).
3       Nyomj meg egy gombot a kulcson, a LED villogással jelzi, hogy elfogadta a kódolást.
4       Várjál még, hogy lejárjon a tanulási fázis ideje (20 másodperc).

B verzió:

1       Indítókulcsot forgasd II-be, majd 3 másodpercen belül négyszer kapcsolj II-ből I-be.
2       A műszerfalon (órában) lévő visszajelző LED világítani fog.
3       Fordítsd O-ba a kulcsod, nyomd a nyitás gombot és tartsd nyomva addig, míg az órába lévő PATS LED nem villan négyszer.
4       Fordítsd II-be az indítókulcsot, majd vissza O-ba.

 taps

Nekem a B verzió szokott bejönni.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2674 Dátum: 2012.01.30 hétfő, 18:58:22 »

A távirányítóról jutott eszembe:
Nekem 3 gombos távirányítóm van, nyit, zár, farajtó nyit. De egyszerre nyit minden ajtót, nem tud olyat, hogy csak a vezetőét először. Ez ilyen, vagy prog. hiányosság?
"farajtó"  nyes ez olyan mint az orrlámpa  taps
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #2675 Dátum: 2012.01.31 kedd, 21:37:00 »

És azt hogyan lehet programózni??  eplus2
( Tudatlanság 1:0 )  wow1 nyes

én astor 'A verziójával' csináltam. Jó gyorsan kell fordítgatni a kulcsot!
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2676 Dátum: 2012.01.31 kedd, 21:42:18 »

én astor 'A verziójával' csináltam. Jó gyorsan kell fordítgatni a kulcsot!

Bizony, bizony. Nem is szokott elsőre sikerülni.   nyes
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2677 Dátum: 2012.01.31 kedd, 22:11:58 »

így van programozva.
És lehet variálni vele, vagyis áttenni olyanba, hogy csak a vezetőt nyissa először?
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2678 Dátum: 2012.01.31 kedd, 22:15:25 »

És lehet variálni vele, vagyis áttenni olyanba, hogy csak a vezetőt nyissa először?

Én úgy tudom, hogy a duplazár funkciót magának a zárnak is tudnia kell.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #2679 Dátum: 2012.01.31 kedd, 23:45:30 »

A verzió:

1       Rakd be a gyujtáskapcsolóba és fordítsd II állásból O-ba és vissza négyszer (4x) 3 másodperc alatt.
2       Vedd ki a kulcsot, tanulási fázisban van az "imobilájzer" 20 másodpercig ( LED ég folyamatosan).
3       Nyomj meg egy gombot a kulcson, a LED villogással jelzi, hogy elfogadta a kódolást.
4       Várjál még, hogy lejárjon a tanulási fázis ideje (20 másodperc).

B verzió:

1       Indítókulcsot forgasd II-be, majd 3 másodpercen belül négyszer kapcsolj II-ből I-be.
2       A műszerfalon (órában) lévő visszajelző LED világítani fog.
3       Fordítsd O-ba a kulcsod, nyomd a nyitás gombot és tartsd nyomva addig, míg az órába lévő PATS LED nem villan négyszer.
4       Fordítsd II-be az indítókulcsot, majd vissza O-ba.

Köszönöm a választ, majd holnap megpróbálkozok vele.  eplus2
Naplózva
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2680 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 18:14:04 »

Hali!
Csupa izgatott vagyok, ma végre találtam a bontóban egy GHIA X Mondeót és abból ki tudtam venni a fedkompot!
Amit tudok: az én kocsim is GHIA X de nincs benne csak 5 madzag az órára. A szerzeményemnek meg 14 madzagja van, levágtam a csatit is a kötegről. Azt tudom, hogy most újabb vezetékek behúzása jön ide-oda. De.
Ha most beteszem az újat 5 madzagra, akkor nem megy tönkre, csak a hiányzó drótok miatt nem mutat semmi extrát, vagy az eltérő lábkiosztás miatt tönkre is megy?
Tudom, hogy vissza kellene lapoznom, de nincs türelmem. A gépem dízel, az is tudni fogja a fogyasztás adatokat? Tud valaki egy lábkiosztást nekem?
Hol van a hőmérséklet jeladó a kocsiban? Mert gondolom azt is ki kell műtenem, de nem tudom hol van. Más kocsikban az első lökhárítóban. Ha megtudom hol van, visszamegyek kivenni.
Volt a donorban az a színes kijelző is, amelyikben autó ábra van, de arra annyi drót ment rá, hogy arra már nem lesz energiám. Maradok a fedkompnál.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #2681 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 18:32:17 »

Hali!
Csupa izgatott vagyok, ma végre találtam a bontóban egy GHIA X Mondeót és abból ki tudtam venni a fedkompot!
Amit tudok: az én kocsim is GHIA X de nincs benne csak 5 madzag az órára. A szerzeményemnek meg 14 madzagja van, levágtam a csatit is a kötegről. Azt tudom, hogy most újabb vezetékek behúzása jön ide-oda. De.
Ha most beteszem az újat 5 madzagra, akkor nem megy tönkre, csak a hiányzó drótok miatt nem mutat semmi extrát, vagy az eltérő lábkiosztás miatt tönkre is megy?
Tudom, hogy vissza kellene lapoznom, de nincs türelmem. A gépem dízel, az is tudni fogja a fogyasztás adatokat? Tud valaki egy lábkiosztást nekem?
Hol van a hőmérséklet jeladó a kocsiban? Mert gondolom azt is ki kell műtenem, de nem tudom hol van. Más kocsikban az első lökhárítóban. Ha megtudom hol van, visszamegyek kivenni.
Volt a donorban az a színes kijelző is, amelyikben autó ábra van, de arra annyi drót ment rá, hogy arra már nem lesz energiám. Maradok a fedkompnál.

Igen, a "hőmérők" valahol az első lökös alatt/mögött vannak, szimmetrikusan két oldalt (valahol a ködlámpák között ha jól emlékszem).
Dízelben nem tudom miket kell okosítani, hogy menjen a fedcomp, abban majd a tapasztaltabbak segítenek Smiley
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2682 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 18:33:25 »

fogyasztást tuti nem tudod összehozni...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2683 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 19:05:48 »

Csupa izgatott vagyok, ma végre találtam a bontóban egy GHIA X Mondeót és abból ki tudtam venni a fedkompot!
Amit tudok: az én kocsim is GHIA X de nincs benne csak 5 madzag az órára. A szerzeményemnek meg 14 madzagja van, levágtam a csatit is a kötegről. Azt tudom, hogy most újabb vezetékek behúzása jön ide-oda. De.
Ha most beteszem az újat 5 madzagra, akkor nem megy tönkre, csak a hiányzó drótok miatt nem mutat semmi extrát, vagy az eltérő lábkiosztás miatt tönkre is megy?
...
Volt a donorban az a színes kijelző is, amelyikben autó ábra van, de arra annyi drót ment rá, hogy arra már nem lesz energiám. Maradok a fedkompnál.
Hurrá!  nyes
Jó kérdés, meg kéne nézni a kapcsirajzot. De még az is lehet, hogy nem fog mutatni semmit.
Jó kis fába vágtad a fejszéd így első nekifutásra, nem kis meló berámolni a cuccost a kocsiba - igaz az egérmozi (autó ábrás színes kijelző) nehezebb

Pedig az egérmoziról még van egy beszerelési cikk is itt az oldalon - igaz Mk1-hez.

Mennyiért vesztegette a bontós a fedkompot? Ja, és hol is (település)?

És astor72-nek igaza van, csak a hőmérsékletet, fogyit nem.

Sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2684 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 19:31:49 »

ez segíthet bekötni azokat, amikre van lehetőséged.
amíg nincs, addig a lábakat (a meglévőket) a helyükre tudod pakolni, így legalább az időt fogja mutatni és tuti nem teszed tönkre..
http://www.mirez.co.uk/Trips.htm
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2685 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 20:20:34 »

Mennyiért vesztegette a bontós a fedkompot? Ja, és hol is (település)?
[/quote]
A fedkomp 3 font volt, a település Corby-Dashborough (közép Anglia). Szintén 3 font volt egy ülésfűtés-kapcsolósor. Abból csinálok majd hátsóülésfűtés kapcsolót. Egy szélvédő-hátsóablak fűtéskapcsolón kicserélem a fedőlemezeket ülésfűtés-ábrájúra, s megy be a hátsó hamutál alá. Majd egyszer.
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2686 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 22:04:00 »

Mennyiért vesztegette a bontós a fedkompot? Ja, és hol is (település)?

A fedkomp 3 font volt, a település Corby-Dashborough (közép Anglia). Szintén 3 font volt egy ülésfűtés-kapcsolósor. Abból csinálok majd hátsóülésfűtés kapcsolót. Egy szélvédő-hátsóablak fűtéskapcsolón kicserélem a fedőlemezeket ülésfűtés-ábrájúra, s megy be a hátsó hamutál alá. Majd egyszer.

A hőmérséklet érzékelők az első lökös mögötti habbetét alatt vannak jobb és bal oldalt.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2687 Dátum: 2012.02.07 kedd, 17:03:35 »

Óra-fedkomp csere kálvária folytatásokban. 1. rész.

Első lépésként csak be akartam tenni a kompot úgy, hogy az alapfunkciók menjenek, óra, világítás, riasztó LED.
Megkerestem a neten a vezetékelést, színekkel, leírással. Első lépésként a komp vezetékei nem olyan színűek, mint amit a leírás ad. 1 óra totózás után rájöttem, hogy logikailag mi a hiba, rájöttem, hogy egy helyen pl. a lila kékkel van cserélve, szerintem elírás. Lecsupaszítottam a kellő 5 drótot a 14-ből és kivonultam a kocsihoz, kezemben a netről kinyomtatott leírás. Kivettem az órát, hideg zuhany, mert annak a vezetékei sem olyan színűek, mint a neten. Az volt a tervem, hogy az 5 csupasz drótvéget belenyomom az eredeti csatiba, majd szigszalaggal rögzítem, addig jó lesz, amíg a jó idő meghozza a szerelési kedvemet. Mivel a színek nem stimmeltek, de nagyon nem, permutálni kezdtem az 5 drótot az aljzatba. Lett minden, pl. világításra tankszimbólum, vagy gyújtásra semmi, pedig végigpróbáltam az összes ésszerű variációt. Ezután a félretett 9 másik drótot is elkezdtem, hátha itt is téved a leírás. Szumma szummárum, nem boldogultam. Végül 1 óra fagyoskodás után eldöntöttem, hogy hagyom a fenébe az egészet. Összeszedtem a cuccot, majd mérgemben arra gondoltam, hogy akkor úgyis mindegy, teszek egy logikátlan próbát, és a kocsi 5 vezetékes eredeti csatiját rádugtam a 14 lábú kompra. És CSODA, minden működni kezdett. Lett óra, dátum, stopper, hő (egyenlőre csak két vonal), lehet váltogatni a celsiust meg a fárenheitet, léptetni a komp funkcióit, persze nem mutat semmit, mert ezután jön a madzagolás. De puszilom a mondeo tervezőit, mert a két egység cserekompatibilis, vagyis nem romlik el semmi, csak hiányzanak drótok. Ehhez képest a netes leírás 5 oldalon taglalja, hogy melyik drótot kell elvágni és helyettesíteni melyikkel, teljes színkavalkád és felesleges.
Kezdem összeszedni a hiányzó dolgokat, pl. hőmérők, aztán hajrá.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.07 kedd, 17:07:23 írta svega » Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2688 Dátum: 2012.02.08 szerda, 12:47:47 »

Óra-fedkomp csere kálvária folytatásokban. 1. rész.

Első lépésként csak be akartam tenni a kompot úgy, hogy az alapfunkciók menjenek, óra, világítás, riasztó LED.
Megkerestem a neten a vezetékelést, színekkel, leírással. Első lépésként a komp vezetékei nem olyan színűek, mint amit a leírás ad. 1 óra totózás után rájöttem, hogy logikailag mi a hiba, rájöttem, hogy egy helyen pl. a lila kékkel van cserélve, szerintem elírás...
Gratula, ügyes voltál.
Csak hogy elkeserítselek. Mk2-ben van 3 féle lábkiosztása is van az órának, évjárat szerint. Voltam olyan kedves nyes, hogy megnézegettem neked. Remélem jól be tudom ide illeszteni a dolgokat:

97-98 : 13451112
WH/BKVT/YEWH/RDBK/YEBK/BUOG
98-99 : 345611121314
VT/YEWH/RDBK/YEWH/BKBK/BUOGBN/YEWH/BK
99-00 : 3451112
GN/YEBU/RD(BK)BK/YEBK/BUOG

Évjárat - csati lába és alatta a kábel színe.
Talán még hasznodra is tud lenni.

Üdv, HegeGabi

Szerk.: Ja, még annyi, hogy évjáratok szerint a trip lábak is másképp vannak bekötve, az elsőnél (97-98) csak 12 láb, a 2.-nál már 14 láb, míg az uccsónál 13 lába van bemadzagolva a tripnek Grin.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.08 szerda, 12:51:40 írta HegeGabi » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2689 Dátum: 2012.02.08 szerda, 13:05:00 »


Szerk.: Ja, még annyi, hogy évjáratok szerint a trip lábak is másképp vannak bekötve, az elsőnél (97-98) csak 12 láb, a 2.-nál már 14 láb, míg az uccsónál 13 lába van bemadzagolva a tripnek Grin.
azt astornak is mondd el Cheesy
Naplózva
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2690 Dátum: 2012.02.08 szerda, 13:45:23 »

Csak hogy elkeserítselek. Mk2-ben van 3 féle lábkiosztása is van az órának, évjárat szerint.
[/quote]
Köszönöm a segítséget, az enyém 2000-es, rá is ismertem az utolsó kiosztásra a csiricsáré színekről.

Szerintem kísérletezni fogok ezután a lábakkal. Mivel a +12V meg a test már a helyén, a többit fogom variálni. Előbb-utóbb jó lesz, sacc. 1 év mire mindent kikombinálok.

Ehhez képest apróság, hogy a drága ma reggel nem indult be, mert az akksim gally. Szégyenszemre a lányom Matizáról bikáztam be. Kaptam is az arcoskodást szépen tőle, hogy kinek jobb a kocsija.
Ezelőtt egy Opel Omegám volt, s Pesten járva felütöttem az olajteknőt és akkor is a lányom segített ki, hazahúzott 200 km-re vidékre egy Pözsó 206-tal! Vicces volt a kinézetünk! Meg 1 évig hallgattam.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2691 Dátum: 2012.02.08 szerda, 14:43:23 »

azt astornak is mondd el Cheesy
nyasgem hehe
majd kíváncsi leszek, hogy a v6-ban is lessz-e akkora mákod a trippel, mint az ez előző rozsdakupaccal... eplus2
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2692 Dátum: 2012.02.08 szerda, 16:14:51 »

Óra csere fedkompra 2. nap.

Eddig az volt, hogy van egy működő fedkompom a kocsi 5 madzagos eredeti csatijára kötve.
Ma délután rájöttem, hogy nekem a komp levágott madzagos csatiját kell felhasználnom. Ezért:
A kocsi csatijából kipattintottam az 5 vezetéket, szigorúan megjegyezve, hogy honnan. Ezután a komp csatijából kivettem azt az 5 vezetéket, amelyik helyére bepattintottam a kocsi 5 vezetékét, természetesen ugyanolyan lábelrendezésben. Visszadugva minden műxik ismét és most már a kocsihoz tartozó komp-csatiból 5 láb a helyén, és a többi már csak arra vár, hogy bekössem.
Mint hallottam, a kompoknak is van egy pár színvariánsa, ehhez majd várom a segítséget. Addig is a színkiosztás, ami nekem van: (a csatlakozót nézve szemben a bal felső az egyes, a jobb alsó a 16-os.)
1. --- nincs bekötve (bal felső)
2. Lila/Sárga
3. Fehér/Fekete
4. Barna/Sárga
5. Narancs (ez már bekötve)
6. Fekete/Kék (ez már bekötve)
7. Fehér/Lila
8. Fehér (jobb felső)
9. Fehér/Fekete (bal alsó)
10. Fehér
11. Fehér/Fekete
12. Fekete/Sárga (ez már bekötve)
13. Kék/Fekete (ez már bekötve)
14. Zöld/Sárga (ez már bekötve)
15. --- nincs bekötve
16. Fehér/Fekete (jobb alsó)

A fentiek alapján van valakinek segítsége, melyik láb mi lehet?

Milyen pöcsség, hogy 3 vezeték megegyező színű. Hm. Visszavonom, hogy csókoltatom a mondeó tervezőit.

Ja, bontottam egy külső hőmérséklet szenzort is, az is van már.

HegeGabi? Vagy?
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2693 Dátum: 2012.02.08 szerda, 16:29:23 »

Óra csere fedkompra 2. nap.

Eddig az volt, hogy van egy működő fedkompom a kocsi 5 madzagos eredeti csatijára kötve.
Ma délután rájöttem, hogy nekem a komp levágott madzagos csatiját kell felhasználnom. Ezért:
A kocsi csatijából kipattintottam az 5 vezetéket, szigorúan megjegyezve, hogy honnan. Ezután a komp csatijából kivettem azt az 5 vezetéket, amelyik helyére bepattintottam a kocsi 5 vezetékét, természetesen ugyanolyan lábelrendezésben. Visszadugva minden műxik ismét és most már a kocsihoz tartozó komp-csatiból 5 láb a helyén, és a többi már csak arra vár, hogy bekössem.
Mint hallottam, a kompoknak is van egy pár színvariánsa, ehhez majd várom a segítséget. Addig is a színkiosztás, ami nekem van: (a csatlakozót nézve szemben a bal felső az egyes, a jobb alsó a 16-os.)
1. --- nincs bekötve (bal felső)
2. Lila/Sárga
3. Fehér/Fekete
4. Barna/Sárga
5. Narancs (ez már bekötve)
6. Fekete/Kék (ez már bekötve)
7. Fehér/Lila
8. Fehér (jobb felső)
9. Fehér/Fekete (bal alsó)
10. Fehér
11. Fehér/Fekete
12. Fekete/Sárga (ez már bekötve)
13. Kék/Fekete (ez már bekötve)
14. Zöld/Sárga (ez már bekötve)
15. --- nincs bekötve
16. Fehér/Fekete (jobb alsó)

A fentiek alapján van valakinek segítsége, melyik láb mi lehet?

Milyen pöcsség, hogy 3 vezeték megegyező színű. Hm. Visszavonom, hogy csókoltatom a mondeó tervezőit.

Ja, bontottam egy külső hőmérséklet szenzort is, az is van már.

HegeGabi? Vagy?

http://www.mirez.co.uk/Trips.htm
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2694 Dátum: 2012.02.08 szerda, 20:58:37 »

Óra -fedkomp csere.

Holnap kikeresem a VSS (Vehicle Speed Signal) jelet a km óra vezetékeiből, mert az oda is felmegy, aztán az komp üzemanyagszint madzagjára próbaképpen rákötöm a műszerfal üzemanyagmutatóját, aztán meglátom. Egyre világosabb a madzagok színezése és logikája. Aztán marad az üzemanyagfogyasztást mutató drót és kész is a bekötés.
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2695 Dátum: 2012.02.08 szerda, 21:14:56 »

Óra -fedkomp csere.

Holnap kikeresem a VSS (Vehicle Speed Signal) jelet a km óra vezetékeiből, mert az oda is felmegy, aztán az komp üzemanyagszint madzagjára próbaképpen rákötöm a műszerfal üzemanyagmutatóját, aztán meglátom. Egyre világosabb a madzagok színezése és logikája. Aztán marad az üzemanyagfogyasztást mutató drót és kész is a bekötés.

Ha sikerül, akkor mindent jegyezz fel mert szerintem mást is fog érdekelni. (engem is)   vigyor3
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2696 Dátum: 2012.02.08 szerda, 22:00:20 »

Óra -fedkomp csere.

Holnap kikeresem a VSS (Vehicle Speed Signal) jelet a km óra vezetékeiből, mert az oda is felmegy, aztán az komp üzemanyagszint madzagjára próbaképpen rákötöm a műszerfal üzemanyagmutatóját, aztán meglátom. Egyre világosabb a madzagok színezése és logikája. Aztán marad az üzemanyagfogyasztást mutató drót és kész is a bekötés.
ezzel lesz gondod...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2697 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 09:53:57 »

Óra csere fedkompra 2. nap.

...

Ja, bontottam egy külső hőmérséklet szenzort is, az is van már.

HegeGabi? Vagy?
Neked angol - jobb kormányos - autód van?

PDF-et hova lehet küldeni?
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.09 csütörtök, 10:01:04 írta HegeGabi » Naplózva
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2698 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 13:32:39 »

Neked angol - jobb kormányos - autód van?

PDF-et hova lehet küldeni?

Igen, jobb kormányos a gép. Itt az a divat.

PDF-et tudok fogadni a doominogame@gmail.com címre.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2699 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 14:03:41 »

Igen, jobb kormányos a gép. Itt az a divat.
PDF-et tudok fogadni a doominogame@gmail.com címre.
Smiley De az is lehet, hogy itthoni autót vittél ki magaddal, erre gondoltam.

Küldtem.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 [54] 55 56 57 58 59 60 61 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.