Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:26:52 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 61 62 63 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2565916 alkalommal)
0 Felhasználó és 13 vendég van a témában
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2750 Dátum: 2012.02.11 szombat, 11:12:42 »

jah neeem, nem vettem magamra (nem nekem szólt - ezt gondoltam), csak "jóindulatúlag" offolgatok, offolgatok... Cheesy  wave
namegálljcsak...
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2751 Dátum: 2012.02.11 szombat, 11:18:17 »

namegálljcsak...

ne köpjön be, könyörgöm, inkább megyek magánzárkába...  Grin
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2752 Dátum: 2012.02.11 szombat, 12:08:04 »

szedd ki. ha szerencséd van, akkor csak a csatiban gyengültek el a szigetelések, mint hegegabinál. ha nincs, akkor a kapcsoló adta be a kulcsot..
Félig van csak igazad. Nálam gyengült már el, de nem a szigetelés, hanem a csatlakozóban nyílt szét a fémtüske ellendarabja, így nem volt tökéletes az érintkezés (remélem érthető, amit mondani akarok).

Az biztos! ne is mond  rinya
mind a kétajtóban eltörtem tegnap  szomoru1 nincs valakinak elfekvőbe 2db jobbos,  balos  Huh?
Hogy szedted ki? A gyári megoldás szerint, vagy feszgetve? Mondjuk nekem sem mindig jön ki a gyári módszerrel, néha kell alkalmazni vékony csavarhúzót.


Az ülést meg mindjárt megnézem, úgyis megyünk el vásárolni - csak a gyerekülést kell kivenni hozzá - és délután referálok.
Egyébként egyszer én is próbáltam elöl feszegetni,, egyből el is tört mindkét pöcök, pedig nyár volt, és utána jutott eszembe, hogy egyszer már emeltem a hátuljánál is. De du. referálok.

Bocsi mindenkitől, hogy megint értelmetlen vitát indítottam egy hozzászólásommal Grin worship.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.11 szombat, 12:24:00 írta HegeGabi » Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #2753 Dátum: 2012.02.11 szombat, 12:39:20 »

Félig van csak igazad. Nálam gyengült már el, de nem a szigetelés, hanem a csatlakozóban nyílt szét a fémtüske ellendarabja, így nem volt tökéletes az érintkezés (remélem érthető, amit mondani akarok).
Hogy szedted ki? A gyári megoldás szerint, vagy feszgetve? Mondjuk nekem sem mindig jön ki a gyári módszerrel, néha kell alkalmazni vékony csavarhúzót.


Az ülést meg mindjárt megnézem, úgyis megyünk el vásárolni - csak a gyerekülést kell kivenni hozzá - és délután referálok.
Egyébként egyszer én is próbáltam elöl feszegetni,, egyből el is tört mindkét pöcök, pedig nyár volt, és utána jutott eszembe, hogy egyszer már emeltem a hátuljánál is. De du. referálok.

Bocsi mindenkitől, hogy megint értelmetlen vitát indítottam egy hozzászólásommal Grin worship.

Nem ismerem a gyári módszert ... Én egy extra vékony laposfejü csavarhúzóval szoktam lentről feszgetni lassan fokozatosan....
De mivel én ezt lefestettem mert (famintás volt  vigyor3) ami nekem nem tetszett.. így vastagabb  lett mint volt, és ahogy bedugtam alulra a csavarhúzót három darabba tört  rinya mondjuk az autóba is -14fok volt  hehe nem épp szerelgetéshez ideális időjárás....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2754 Dátum: 2012.02.11 szombat, 12:43:10 »

Nem ismerem a gyári módszert ... Én egy extra vékony laposfejü csavarhúzóval szoktam lentről feszgetni lassan fokozatosan....
De mivel én ezt lefestettem mert (famintás volt  vigyor3) ami nekem nem tetszett.. így vastagabb  lett mint volt, és ahogy bedugtam alulra a csavarhúzót három darabba tört  rinya mondjuk az autóba is -14fok volt  hehe nem épp szerelgetéshez ideális időjárás....
Most, hogy kint van a festett rész, belenézhetsz a keretébe. Ennek a keretnek az alján a hátsulja felé van egy furat. Abba alulról csavarhúzót - csillag szerintem jobb, mint a lapos - betolod, és mozgatva ki tudod nyomni azt, ami eltört - famintás feketére festve.
Nekem sem mindig sikerül.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #2755 Dátum: 2012.02.11 szombat, 13:32:10 »

Félig van csak igazad. Nálam gyengült már el, de nem a szigetelés, hanem a csatlakozóban nyílt szét a fémtüske ellendarabja, így nem volt tökéletes az érintkezés (remélem érthető, amit mondani akarok).

Na végignéztem sok mindent, egyébként a két izzó égett ki.
Sajnos a kiváltó okot nem találtam meg, biztosítékok rendben vannak, kapcsolón semmi gyanúsat nem találtam, igaz a fémtüskéket nem nézegettem túl alaposan, szemmel semmi égésnyomot vagy gyanúsat nem láttam. Ha kapcsolom a lámpát, hallani a relé kattanását a motortérben.
Ha már erre jártam, megnéztem milyen izzó kell a kapcsoló paneljába, mert egy jó ideje nem világít: 14V 190mA volt ráírva, tehát kb 2,6 Wattos. (Próbáltam egy 12V/3W izzóval, azzal nem világított.) Még ez volt ráírva: VCH161, erre a gugel barátom nejlon tasakokat és gyertyákat dob ki, szóval lehet h nem látszott jól a koromtól. Mármint nem az enyémtől, hanem az izzóétól.   hehe

Most bal oldalra került egy pót izzó, aztán valamikor elugrok veszek bele még egyet. Amúgy tiszta ***ás volt az akku oldalon a műanyag takaróelemet tartó fémizét visszapattintani a lámpára. A másik oldalt a zárhídon volt erre pont egy kis lyuk, hogy hozzáférjek.. de itt nem.

szerk: közben vettem észre, hogy véletlen kitöröltem az "idézetjelző" végét..
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.11 szombat, 22:26:09 írta Pumukli23 » Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2756 Dátum: 2012.02.11 szombat, 20:55:41 »

Óracsere fedkompra, új rész:

Ma elvittem a családot egy olyan boltba, amelyikről tudtam, hogy nem egyhamar szabadulunk. Én kint maradtam a parkolóban, vittem magammal szigszalagot, kést, vezetéket, csavarhúzót, és amíg a nej vásárolt, kivettem a műszerfalat, és bekötöttem az új fedkompom VSS szálát a műszercsoport fehér/kék szálára, és már van km számlálásom és átlagsebességem is. Ezután mindent visszaépítettem, majd hanyatt döntöttem az ülést és szundítottam is egyet. Röpke 2 óra kellett csak és már jöttek is. Sajnos itt most -10 körül van, nem szerelő idő, úgyhogy késik az üza szint jel bekötése. De majd.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2757 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:29:16 »

Félig van csak igazad. Nálam gyengült már el, de nem a szigetelés, hanem a csatlakozóban nyílt szét a fémtüske ellendarabja, így nem volt tökéletes az érintkezés (remélem érthető, amit mondani akarok).
Hogy szedted ki? A gyári megoldás szerint, vagy feszgetve? Mondjuk nekem sem mindig jön ki a gyári módszerrel, néha kell alkalmazni vékony csavarhúzót.


Az ülést meg mindjárt megnézem, úgyis megyünk el vásárolni - csak a gyerekülést kell kivenni hozzá - és délután referálok.
Egyébként egyszer én is próbáltam elöl feszegetni,, egyből el is tört mindkét pöcök, pedig nyár volt, és utána jutott eszembe, hogy egyszer már emeltem a hátuljánál is. De du. referálok.

Bocsi mindenkitől, hogy megint értelmetlen vitát indítottam egy hozzászólásommal Grin worship.
vigyor3 eljen
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2758 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:31:31 »

Most, hogy kint van a festett rész, belenézhetsz a keretébe. Ennek a keretnek az alján a hátsulja felé van egy furat. Abba alulról csavarhúzót - csillag szerintem jobb, mint a lapos - betolod, és mozgatva ki tudod nyomni azt, ami eltört - famintás feketére festve.
Nekem sem mindig sikerül.

erre én magam is mostanában jöttem rá, hogy van "szerelőnyílása"... Cheesy
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2759 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:36:26 »

Óracsere fedkompra, új rész:

Ma elvittem a családot egy olyan boltba, amelyikről tudtam, hogy nem egyhamar szabadulunk. Én kint maradtam a parkolóban, vittem magammal szigszalagot, kést, vezetéket, csavarhúzót, és amíg a nej vásárolt, kivettem a műszerfalat, és bekötöttem az új fedkompom VSS szálát a műszercsoport fehér/kék szálára, és már van km számlálásom és átlagsebességem is. Ezután mindent visszaépítettem, majd hanyatt döntöttem az ülést és szundítottam is egyet. Röpke 2 óra kellett csak és már jöttek is. Sajnos itt most -10 körül van, nem szerelő idő, úgyhogy késik az üza szint jel bekötése. De majd.

Ismerős! Grin Én tisztítószereket szoktam magammal vinni és műszerfalat, középkonzolt takarítok... Vagy az ablakokat. El lehet matatni... (mondjuk nekem nincsen nejem, ex-csajjal volt ilyen, meg néha, ha anyámat viszem vásárolni... Grin )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2760 Dátum: 2012.02.11 szombat, 22:11:47 »

Óracsere fedkompra, új rész:

Ma elvittem a családot egy olyan boltba, amelyikről tudtam, hogy nem egyhamar szabadulunk. Én kint maradtam a parkolóban, vittem magammal szigszalagot, kést, vezetéket, csavarhúzót, és amíg a nej vásárolt, kivettem a műszerfalat, és bekötöttem az új fedkompom VSS szálát a műszercsoport fehér/kék szálára, és már van km számlálásom és átlagsebességem is. Ezután mindent visszaépítettem, majd hanyatt döntöttem az ülést és szundítottam is egyet. Röpke 2 óra kellett csak és már jöttek is. Sajnos itt most -10 körül van, nem szerelő idő, úgyhogy késik az üza szint jel bekötése. De majd.

Hohohoóóó ! Csak most olvasom, hogy TD-d van. Bele lehet pakolni a fedkompot a TD-be is? Már veszem is megfelé akkor. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
peppyke
Vendég
« Új hozzászólás #2761 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 05:52:23 »

Sziasztok!

2 kérdésem lenne csupán Smiley Ki tud nekem adni egy kódot egy gyári 7000-es fejhez?
A másik: Egy Ford szervizes dolgozó nyilatkozott egy olyat,hogy ezek a gyári fejek képesek CD tár vezérlésre. ezzel viszont tudott egy olyat kezdeni,hogy USB olvasót csinált belöle! Tud erröl vki valamit? Mármint megoldható? Esetleg vki csinált már ilyet vagy hasonlót?

Köszönöm!
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2762 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 11:43:25 »

Sziasztok!

2 kérdésem lenne csupán Smiley Ki tud nekem adni egy kódot egy gyári 7000-es fejhez?
A másik: Egy Ford szervizes dolgozó nyilatkozott egy olyat,hogy ezek a gyári fejek képesek CD tár vezérlésre. ezzel viszont tudott egy olyat kezdeni,hogy USB olvasót csinált belöle! Tud erröl vki valamit? Mármint megoldható? Esetleg vki csinált már ilyet vagy hasonlót?

Köszönöm!
lehet kapni gyári kártyaolvasót.többe kerül mint egy normális rádió...
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2763 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 12:25:47 »

Hohohoóóó ! Csak most olvasom, hogy TD-d van. Bele lehet pakolni a fedkompot a TD-be is? Már veszem is megfelé akkor. Smiley
Ezen ismeretem hallomáson (olvasáson) alapul: a fedkompot bele lehet rakni a TD-be is, de fogyasztást nem fogsz tudni vele mérni.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2764 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 12:58:32 »

...Az ülést meg mindjárt megnézem, úgyis megyünk el vásárolni - csak a gyerekülést kell kivenni hozzá - és délután referálok.
Egyébként egyszer én is próbáltam elöl feszegetni,, egyből el is tört mindkét pöcök, pedig nyár volt, és utána jutott eszembe, hogy egyszer már emeltem a hátuljánál is. De du. referálok.
Ismét "kioktató voltam", mert azt hittem, jobban tudok valamit másoknál, főleg a kérdezőnél szomoru1. Emiatt megbocsátásotokat kérem, és feloldozásomat bűneim alól.
Megnéztem, és tényleg, szinte lehetetlen az ülőlapot a háttámla alól kihajtani, így az elöl levő pöckket kell oldani. Nem tudom, hol tapasztalhattam azt, amiről váltig állítottam, hogy igaz. Mostmár mindegy, ráadásul amúgy is kell beszereznem olyan fehér pöcköket, mert nyár végén eltörtem őket a padlókábelköteg cseréjekor.
 worship

Üdv, HegeGabi.

U.i.: Ígérem, ezentúl semmihez nem fogok hozzászólni, amiről nincs személyes tapasztalatom, és akkor is csak azután, miután ellenőriztem 3x is a tapasztalatom.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2765 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 13:14:05 »

Ismét "kioktató voltam", mert azt hittem, jobban tudok valamit másoknál, főleg a kérdezőnél szomoru1. Emiatt megbocsátásotokat kérem, és feloldozásomat bűneim alól.
Megnéztem, és tényleg, szinte lehetetlen az ülőlapot a háttámla alól kihajtani, így az elöl levő pöckket kell oldani. Nem tudom, hol tapasztalhattam azt, amiről váltig állítottam, hogy igaz. Mostmár mindegy, ráadásul amúgy is kell beszereznem olyan fehér pöcköket, mert nyár végén eltörtem őket a padlókábelköteg cseréjekor.
 worship

Üdv, HegeGabi.

U.i.: Ígérem, ezentúl semmihez nem fogok hozzászólni, amiről nincs személyes tapasztalatom, és akkor is csak azután, miután ellenőriztem 3x is a tapasztalatom.
4-5 ajtósban úgy műxik. lehet olyanban matattál mostanában, onnan az emlékkép vigyor3 Wink
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2766 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 13:30:53 »

Ezen ismeretem hallomáson (olvasáson) alapul: a fedkompot bele lehet rakni a TD-be is, de fogyasztást nem fogsz tudni vele mérni.

értem. igazából csak maga a computer tetszik, de azért jó ha nem csak egy nagy 0-át mutat az óra mellé. Smiley köszi a tippet ! Wink
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2767 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 13:35:36 »

értem. igazából csak maga a computer tetszik, de azért jó ha nem csak egy nagy 0-át mutat az óra mellé. Smiley köszi a tippet ! Wink
a megtehető km és a fogyasztás adaton kívül minden mást működésre lehet bírni...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2768 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 13:36:49 »

Sziasztok!

2 kérdésem lenne csupán Smiley Ki tud nekem adni egy kódot egy gyári 7000-es fejhez?
A másik: Egy Ford szervizes dolgozó nyilatkozott egy olyat,hogy ezek a gyári fejek képesek CD tár vezérlésre. ezzel viszont tudott egy olyat kezdeni,hogy USB olvasót csinált belöle! Tud erröl vki valamit? Mármint megoldható? Esetleg vki csinált már ilyet vagy hasonlót?

Köszönöm!

Rádió kódot a keres-kínálban tudnak adni kedves kollegák. (van egy nyitott topic kódkérésre)
Tudnak CD-tárat vezérelni, legalább is amikre rá van írva. Smiley A fazon valszeg "CD-tár emulátor"-ra gondolt, mint pl. ez : http://www.grando.hu/auto-motor-alkatresz/auto-hifi/kiegeszito-tartozek/ford-mp3-usb-sd-aux-illeszto-ford-2-6-pin-cd-tar-csatlakozos-radiokhoz-1483402011.html?id=1483402011
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2769 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 13:37:54 »

a megtehető km és a fogyasztás adaton kívül minden mást működésre lehet bírni...

állat, akkor be köll szereznem egyet Grin köszi !
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2770 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 14:41:43 »

a megtehető km és a fogyasztás adaton kívül minden mást működésre lehet bírni...
Dízelbe minek fogyasztás mérő?Állítólag az mk3-4-ben termeli a gázolajat...
Naplózva
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2771 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 14:42:40 »

a megtehető km és a fogyasztás adaton kívül minden mást működésre lehet bírni...
Így van. A fogyasztást nem lehet bekötni, mert nincs Fuel Flow jel a dízel kötegben. De én nem adom fel.
Mivel ez a jel is valószínűleg egy négyszög-jel, amelynek a kitöltési tényezőjét változtatják, vagy frekvenciáját, lehet egy kicsit csalni. A kocsiban vannak ilyen jelek, pl. a sebességjel és a fordulatszám is ilyen. Sőt az adagolón is van egy poti, az sem dísz szerintem. Ennek a három jelnek a kombinációjából, "és" vagy "vagy" csatolással szerintem ki lehet keverni egy jelet, amelyik közelítőleg a fogyasztást fogja mutatni, esetleg egy trimmer potenciométerrel be is lehet lőni közelítő pontossá. Majd rámegyek a témára.
Új felvetés: a tempomat szintén nincs a dízelben. De technikailag a tempomat motor a gázbowdent húzza csak. Vagyis dízelnél kormánycsere, égő a műszerfalba, pár drót, és van tempomat, mert ehhez csak a VSS (Vehicle Speed Signal) kell, az meg van! Egy drót a féklámpától meg egy kuplungkapcsoló és kész is. Nem? A motor húzhatja a dízel gázbowdent is?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2772 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 14:53:42 »

Így van. A fogyasztást nem lehet bekötni, mert nincs Fuel Flow jel a dízel kötegben. De én nem adom fel.
Mivel ez a jel is valószínűleg egy négyszög-jel, amelynek a kitöltési tényezőjét változtatják, vagy frekvenciáját, lehet egy kicsit csalni. A kocsiban vannak ilyen jelek, pl. a sebességjel és a fordulatszám is ilyen. Sőt az adagolón is van egy poti, az sem dísz szerintem. Ennek a három jelnek a kombinációjából, "és" vagy "vagy" csatolással szerintem ki lehet keverni egy jelet, amelyik közelítőleg a fogyasztást fogja mutatni, esetleg egy trimmer potenciométerrel be is lehet lőni közelítő pontossá. Majd rámegyek a témára.
Új felvetés: a tempomat szintén nincs a dízelben. De technikailag a tempomat motor a gázbowdent húzza csak. Vagyis dízelnél kormánycsere, égő a műszerfalba, pár drót, és van tempomat, mert ehhez csak a VSS (Vehicle Speed Signal) kell, az meg van! Egy drót a féklámpától meg egy kuplungkapcsoló és kész is. Nem? A motor húzhatja a dízel gázbowdent is?
így van. annyi, hogy valószínűleg kell fabrikálni egyedi bovdent a tempomathoz, mert sem a sor4, sem a v6 bovdenje nem a megfelelő hosszúságú. a pillangónál lévő csatlakozást meg szerintem össze lehet hozni, két bovdenesre.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2773 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 15:26:44 »

így van. annyi, hogy valószínűleg kell fabrikálni egyedi bovdent a tempomathoz, mert sem a sor4, sem a v6 bovdenje nem a megfelelő hosszúságú. a pillangónál lévő csatlakozást meg szerintem össze lehet hozni, két bovdenesre.
Akkor ezt a projectet is tervbe veszem. A tempomatnak van valahol valami központi vezérlőegysége a kocsiban?
Most voltam a gépnél, töltöttem ablakmosót bele, s megszámoltam, hogy az adagolótól jövő kötegben 8 vezeték van. Lehet, hogy ezek közül fel tudok használni valami jelet. Mert szerintem a dízel fogyasztása egyenesen arányos a fordulatszámmal és a gázpedál állásával. Egy mechanikus adagolónál meg nem véletlen van 8 drót. Minek?
Igen, dízel a gép, ezért izgat a fedkomp. Mert szerintem az nem tuning, amikor valaki vesz a boltban egy ezüst váltógombot, s azt felrakja. A tuning lényege a gondolkodás, az egyedi megoldás, az, hogy más, mint a többi.
Elég monoton a munkám, van időm agyalni közben. Az idő remekül szalad, amikor futtatom az agyam.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2774 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 15:34:48 »

Akkor ezt a projectet is tervbe veszem. A tempomatnak van valahol valami központi vezérlőegysége a kocsiban?
Most voltam a gépnél, töltöttem ablakmosót bele, s megszámoltam, hogy az adagolótól jövő kötegben 8 vezeték van. Lehet, hogy ezek közül fel tudok használni valami jelet. Mert szerintem a dízel fogyasztása egyenesen arányos a fordulatszámmal és a gázpedál állásával. Egy mechanikus adagolónál meg nem véletlen van 8 drót. Minek?
Igen, dízel a gép, ezért izgat a fedkomp. Mert szerintem az nem tuning, amikor valaki vesz a boltban egy ezüst váltógombot, s azt felrakja. A tuning lényege a gondolkodás, az egyedi megoldás, az, hogy más, mint a többi.
Elég monoton a munkám, van időm agyalni közben. Az idő remekül szalad, amikor futtatom az agyam.
a tempomat motor egységében van az agya. van cikk a vikiben a tempomat beépítéséről. az alapján simán be tudod szerelni, csak a bovdent kell megoldanod.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
svega
Vendég
« Új hozzászólás #2775 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 17:30:58 »

a tempomat motor egységében van az agya. van cikk a vikiben a tempomat beépítéséről. az alapján simán be tudod szerelni, csak a bovdent kell megoldanod.
A viki számomra nem világos. Az mi az?
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2776 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 17:35:05 »

A viki számomra nem világos. Az mi az?

http://mondeo.hu/wiki/index.php/Kezd%C5%91lap         Wink wave
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2777 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 17:36:24 »

Ugye jól sejtem, hogy ha indításnál az aksi feszültsége 9,5V-ra esik le akkor ott már nem stimmel valami.    Grin
Ha jól tudom 10,8V-ig jó a dolog.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #2778 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 18:08:38 »

Ugye jól sejtem, hogy ha indításnál az aksi feszültsége 9,5V-ra esik le akkor ott már nem stimmel valami.    Grin
Ha jól tudom 10,8V-ig jó a dolog.
Én úgy sejtem, addig jó, míg indít. Egyébként + 15 fokban ugyanez az akksi biztos nem esne 11V alá. Kicsit tölteni kellene, mondjuk estétől reggelig, oszt jó! Majd melegben nem kell! Ha meg ezután is leesik a feszültség, akkor kuka. vigyor3
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2779 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 18:21:25 »

Én úgy sejtem, addig jó, míg indít. Egyébként + 15 fokban ugyanez az akksi biztos nem esne 11V alá. Kicsit tölteni kellene, mondjuk estétől reggelig, oszt jó! Majd melegben nem kell! Ha meg ezután is leesik a feszültség, akkor kuka. vigyor3

Most feldobtam töltőre. Majd reggel kíváncsi leszek rá.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #2780 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 19:04:34 »

Most feldobtam töltőre. Majd reggel kíváncsi leszek rá.
Ilyen hideg időben minden akksi veszít a teljesítményéből. Van, amelyik kevesebbet, van amelyik s.ar. reggel elválik! nyes

Az asszony matiza is indult eddig bármikor, most két napja állt a garázsaban, és délután csak annyit mondott: nyekk!
Töltő, és most este már pöccre indult. Persze marad reggelig, ez kell neki! eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.12 vasárnap, 19:06:51 írta fügelaci » Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2781 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 19:19:38 »

Ilyen hideg időben minden akksi veszít a teljesítményéből. Van, amelyik kevesebbet, van amelyik s.ar. reggel elválik! nyes

Az asszony matiza is indult eddig bármikor, most két napja állt a garázsaban, és délután csak annyit mondott: nyekk!
Töltő, és most este már pöccre indult. Persze marad reggelig, ez kell neki! eplus2

Hát majd meglátjuk. Nyekket ez is mondott csütörtökön.
De hát nincs egy éves.   szomoru1
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2782 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 19:23:31 »

Ilyen hideg időben minden akksi veszít a teljesítményéből. Van, amelyik kevesebbet, van amelyik s.ar. reggel elválik! nyes

Az asszony matiza is indult eddig bármikor, most két napja állt a garázsaban, és délután csak annyit mondott: nyekk!
Töltő, és most este már pöccre indult. Persze marad reggelig, ez kell neki! eplus2

Tegnap itt is hasonló volt. 2-es Galaxy ke-ke-ke-ke... ke-ke-ke-kee-keeee... Az öreg Mondeo meg kekekekekekeke, tarattaarrratttataattta-ta-ta-ta-ta-ta-ta... úgyhogy faterom lenyulta a kocsimat aznapra Grin rádobtam a töltőt a Galára, 18-20 órát töltött, most már az is indul rendesen...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #2783 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 19:39:00 »

Hát majd meglátjuk. Nyekket ez is mondott csütörtökön.
De hát nincs egy éves.   szomoru1
Mindegy milyen korú, ilyen hidegben meg kell neki adni a lehetőséget a regenerálódásra!
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2784 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 20:28:36 »

Mindegy milyen korú, ilyen hidegben meg kell neki adni a lehetőséget a regenerálódásra!

Szerintem is. 15-18 óra töltés lassú (6A) töltővel és minden jó lesz. laugh
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2785 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 21:06:16 »

Hát majd meglátjuk. Nyekket ez is mondott csütörtökön.
De hát nincs egy éves.   szomoru1

Egyébként milyen/mekkora kapacitású akku? Ill. jársz hosszabb utakon, vagy csak városban? Ilyen hidegben, ugye fűt az ember, meg használja a fényszórót, ülésfűtést, szélvédőfűtést, stb, városban simán lecumizza a legbrutálisabb akkut is, a generátornak esélye sincsen tölteni, örül, ha a fogyasztókat kielégíti... Smiley (meg persze izzítás, indítás...)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2786 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 21:47:50 »

Egyébként milyen/mekkora kapacitású akku? Ill. jársz hosszabb utakon, vagy csak városban? Ilyen hidegben, ugye fűt az ember, meg használja a fényszórót, ülésfűtést, szélvédőfűtést, stb, városban simán lecumizza a legbrutálisabb akkut is, a generátornak esélye sincsen tölteni, örül, ha a fogyasztókat kielégíti... Smiley (meg persze izzítás, indítás...)

Gigawatt (valami Bosch leánytermék) 74Ah.
Járok vele hosszú utakon meg városba is, de ott is sokat.
Persze az ülésfűtések folyamatosan mennek, első hátsó szélvédőfűtések is elég sokat.
Valószínű a hideg lesz a ludas. Most töltöm 5-6A-el egész éjszaka.
Reggel meglátjuk.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2787 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 00:29:05 »

Ha kell,pici pénzért elvihető az exxide akkum (excell-55Ah)
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2788 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 12:47:08 »

Ha kell,pici pénzért elvihető az exxide akkum (excell-55Ah)

Köszi, de ez még garis.
Amúgy meg az 55Ah lehet, hogy kicsit kevés lenne neki.
Ma reggel is visszaesett 9,6V-ra.   Sad
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2789 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 13:11:28 »

Köszi, de ez még garis.
Amúgy meg az 55Ah lehet, hogy kicsit kevés lenne neki.
Ma reggel is visszaesett 9,6V-ra.   Sad
Nem azt mondtam,hogy neked...hanem általában bárkinek,akinek kell.Kb. 2 hónapja töltöttem fel,minimális víz hiányzott belőle,azt pótoltam.Most vettem bannert,ez meg csak tönkremegy,ha áll a garázsban.
Naplózva
derrik
Vendég
« Új hozzászólás #2790 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 17:38:58 »

Sziasztok!
Üzem meleg motornál elfordítom a gyújtáskulcsot és semmi! Egy kattanás sem!  A műszerfal fényei világítanak de a motor nem indul..tegnap előtt cseréltek benne indítómotort. Igaz 1-es Mondiét tették az én kettesemre. Hol lehet a hiba?Huh? 
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2791 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 17:48:10 »

Sziasztok!
Üzem meleg motornál elfordítom a gyújtáskulcsot és semmi! Egy kattanás sem!  A műszerfal fényei világítanak de a motor nem indul..tegnap előtt cseréltek benne indítómotort. Igaz 1-es Mondiét tették az én kettesemre. Hol lehet a hiba?Huh? 
A testkábel rendesen rajta van?Próbáld meg,hogy többször fordítod a kulcsot illetve 1-hátramenetbe rakva megmozgatod.Ha ez után beindul,akkor lehet,hogy nálad is az akku környékén kell keresgélni.
Naplózva
derrik
Vendég
« Új hozzászólás #2792 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 18:00:54 »

A testkábel rendesen rajta van?Próbáld meg,hogy többször fordítod a kulcsot illetve 1-hátramenetbe rakva megmozgatod.Ha ez után beindul,akkor lehet,hogy nálad is az akku környékén kell keresgélni.
....az aksi fain! Bementem a boltba 3 percet voltam és kész, 200X tekertem a kulcsot semmi, a zene dübörög, a lámpa Kassáig világít. Bendix vagy gyújtás kapcsoló hiba??? Esetleg valami biztosíték??
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2793 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 18:13:00 »

....az aksi fain! Bementem a boltba 3 percet voltam és kész, 200X tekertem a kulcsot semmi, a zene dübörög, a lámpa Kassáig világít. Bendix vagy gyújtás kapcsoló hiba??? Esetleg valami biztosíték??
oké,azért ugye nem fogsz megverni?A tologatást kipróbáltad?
Naplózva
derrik
Vendég
« Új hozzászólás #2794 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 20:03:30 »

oké,azért ugye nem fogsz megverni?A tologatást kipróbáltad?
azt nem mert mérgemben hazajöttem gyalog...és egyenlőre nincs aki haza vontasson
Amúgy. A hátra tologatás mire jó???/bántás nélkül/ Smiley
....és a történet itt nemért véget.
Megjött a szomszéd. Levonultunk a helyszínre és a vontatás megkezdése előtt hátramenetben meglöktük egy kicsit ....15 cm-t.
Utána pöccre indult  taps worship worship worship
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2795 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 20:09:10 »

azt nem mert mérgemben hazajöttem gyalog...és egyenlőre nincs aki haza vontasson
Amúgy. A hátra tologatás mire jó???/bántás nélkül/ Smiley
....és a történet itt nemért véget.
Megjött a szomszéd. Levonultunk a helyszínre és a vontatás megkezdése előtt hátramenetben meglöktük egy kicsit ....15 cm-t.
Utána pöccre indult  taps worship worship worship

az önindító és a fogaskoszorú néha összeszorulnak, vagy nem olyan pozícióban vannak, ahogy kellene. na ennek módosítására jó...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
derrik
Vendég
« Új hozzászólás #2796 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 20:48:29 »

az önindító és a fogaskoszorú néha összeszorulnak, vagy nem olyan pozícióban vannak, ahogy kellene. na ennek módosítására jó...
.....az eredmény meggyőzött csak nem értem.....ha fogak ütköznek akkor a bendixnek csattognia kellene mert ismétli az indítást /gondolom én/ ha pedig megyek és leállítom a verdát, hogyan szorulhat össze az indító motor ill. a lendkerék....ráadásul indításkor egy szikra nem sok annyi hangot sem adott....
na mindegy 
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2797 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 20:50:26 »

.....az eredmény meggyőzött csak nem értem.....ha fogak ütköznek akkor a bendixnek csattognia kellene mert ismétli az indítást /gondolom én/ ha pedig megyek és leállítom a verdát, hogyan szorulhat össze az indító motor ill. a lendkerék....ráadásul indításkor egy szikra nem sok annyi hangot sem adott....
na mindegy 
nem kell mindent érteni coolsmiley
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2798 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 20:55:15 »

.....az eredmény meggyőzött csak nem értem.....ha fogak ütköznek akkor a bendixnek csattognia kellene mert ismétli az indítást /gondolom én/ ha pedig megyek és leállítom a verdát, hogyan szorulhat össze az indító motor ill. a lendkerék....ráadásul indításkor egy szikra nem sok annyi hangot sem adott....
na mindegy 
Nálam is ugyanez volt...azért írtam a sebességben tolást... wave
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #2799 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 21:10:22 »

.....az eredmény meggyőzött csak nem értem.....ha fogak ütköznek akkor a bendixnek csattognia kellene mert ismétli az indítást /gondolom én/ ha pedig megyek és leállítom a verdát, hogyan szorulhat össze az indító motor ill. a lendkerék....ráadásul indításkor egy szikra nem sok annyi hangot sem adott....
na mindegy 
Fog a fogra zár és nem a két fog közé,ahogy normál esetben,a bendix pedig nem csattog ilyenkor,egyszerűen meg sem nyikkan az indítómotor.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 61 62 63 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.