Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:58:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 [72] 73 74 75 76 77 78 79 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2566988 alkalommal)
0 Felhasználó és 66 vendég van a témában
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3550 Dátum: 2012.06.27 szerda, 07:56:01 »

De viszont ha kikapcsolom akkor semibaj.  eplus2 ami persze nem megoldás  duhos2
miért is nem?  Roll Eyes
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #3551 Dátum: 2012.06.27 szerda, 08:25:20 »

miért is nem?  Roll Eyes
Azért, mert ha mindent kikapcsolgatsz ami nem működik, ahelyett, hogy megcsinálnád, akkor járhatsz inkább Ladával  wave
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3552 Dátum: 2012.06.27 szerda, 08:37:46 »

miért is nem?  Roll Eyes

Vagy akkor ínkáb megtratottam volna a fapad de mindig üzembiztos Szuszkámat  eplus2,
abba nem volt ennyi fránya luxus elektronika ezáltal nem is tudott elromlani  beka3.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3553 Dátum: 2012.06.27 szerda, 08:38:57 »

Azért, mert ha mindent kikapcsolgatsz ami nem működik, ahelyett, hogy megcsinálnád, akkor járhatsz inkább Ladával  wave
mire jó a kitörésgátló?
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #3554 Dátum: 2012.06.27 szerda, 09:28:16 »

mire jó a kitörésgátló?
Azt a városi ember kipörgésgátlónak hívja  eplus2 Így már megvan?
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #3555 Dátum: 2012.06.27 szerda, 09:33:31 »

mire jó a kitörésgátló?
Ha jól értettem, akkor - mivel a Ford a Mondeoknál a kipörgésgátlót nem ASR-nek hanem TCS-nek nevezi -, a kipörgésgátlót (Traction Control System) fordítják néha kitörésgátlónak. A két rendszer a szakkönyvek szerint alapvetően ugyanaz, csak más néven nevezi.

Helló.

Nem tudom hogy jó helyre írom-e de mivel elektromos dologról érdeklődnék ezért gondolom.

A probléma a kövi.

Ütköztem az autóval 2.5 V6 a jobb oldalát kapta el egy villanyoszlop, mára már kész van, de adódott egy kis probléma.
A kitörésgátlóm gennyázik.  falbav
Szitu a kövi.  wow1
Megelözök egy jármüvet, behuzodok elé majd elözném a következöt és amikor velle egyvonalba érek
villog a kitörésgátló jele a műszeregységen, és a pedál beton keménységűvé válik,
nem gyorsít csak simán tartja a tempót ezáltal visszakel húzodnom a már majdnem megelőzött
jármű mögé ami ugyebár elég cinkes, rá egy pár percre megjavul.
De viszont ha kikapcsolom akkor semibaj.  eplus2 ami persze nem megoldás  duhos2

Mi lehet a hiba oka?
Esetleg el tud valami törni benne???
Vagy kábelszakadás? (De akkor indulásnál miért nem csinálja?)

-ABS lámpa nem villog néha? Ha igen, akkor valamelyik kerékagyban (feltehetően jobb első, ha azt ütötted meg) eltört a gerjesztőgyűrű.
-ha ezzel nincs baj, akkor megnézném a működtető blokkot is. Gondolom duratech motornál is bowdenes a rendszer, így a motortérben a jobb elején van egy kis fém tömb, ebbe megy bele a gázbowden a pedáltól, és innen megy tovább a pillangószelephez. Itt nézelődj, kábelek, sérülés, stb. Aztán, ha még ez sem, akkor a computer és az említett blokk közötti kábeleknél keresnék szakadást. Escort-nál az ABS computere az első szélvédő bal alsó sarkában, a levélfogó műanyag alatt volt, TCS szerintem ugyanerről megy (ugyanúgy az ABS geresztőgyűrű jeleit elemzi keresve a kipörgő kereket, és küld beavatkozó jelet a megfelelő egységnek), de ebben nem vagyok biztos (még nem szedtem szét ennyire Mondeot).
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #3556 Dátum: 2012.06.27 szerda, 09:40:08 »

Ha jól értettem, akkor - mivel a Ford a Mondeoknál a kipörgésgátlót nem ASR-nek hanem TCS-nek nevezi -, a kipörgésgátlót (Traction Control System) fordítják néha kitörésgátlónak. A két rendszer a szakkönyvek szerint alapvetően ugyanaz, csak más néven nevezi.

-ABS lámpa nem villog néha? Ha igen, akkor valamelyik kerékagyban (feltehetően jobb első, ha azt ütötted meg) eltört a gerjesztőgyűrű.
-ha ezzel nincs baj, akkor megnézném a működtető blokkot is. Gondolom duratech motornál is bowdenes a rendszer, így a motortérben a jobb elején van egy kis fém tömb, ebbe megy bele a gázbowden a pedáltól, és innen megy tovább a pillangószelephez. Itt nézelődj, kábelek, sérülés, stb. Aztán, ha még ez sem, akkor a computer és az említett blokk közötti kábeleknél keresnék szakadást. Escort-nál az ABS computere az első szélvédő bal alsó sarkában, a levélfogó műanyag alatt volt, TCS szerintem ugyanerről megy (ugyanúgy az ABS geresztőgyűrű jeleit elemzi keresve a kipörgő kereket, és küld beavatkozó jelet a megfelelő egységnek), de ebben nem vagyok biztos (még nem szedtem szét ennyire Mondeot).
nincs bowden...miért?mert nem a kereket fékezi,hanem a gyújtást szabályozza....(v6....itt a neve SFTC...)
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.27 szerda, 09:53:37 írta szuperhangya » Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #3557 Dátum: 2012.06.27 szerda, 09:42:05 »

Sziasztok!
Hétvégén az M7-es kifeküdt a km/h mutató!!! A 0-ra falbav
Amikor jöttünk hazafelé néha néha felugrott de ennyi.
Aztán pesten egy kisebb kátyút megtalálva ismét működött de nem túl stabil.
Itthon nézegettem.Jól láttam, hogy ez elektromos? A váltón van egy jeladó és 2 vezeték megy
be az órához? Ott lehet valami érintkezési probléma?
Kössz előre is a segítséget!!!

Szia!
Párszor előjön ez a probléma a mondiknál, én cseréltem benne az órát, de sajnos nem kaptam olyat, ami pont bele való, így nem tökéletes.
Viszont azt írták, hogy ha kiveszed a műszeregységből a km órát, azon a nyák 3-4 tüskével érintkezik. Ha ezeket megtisztítod, akkor újra jó lesz.
(A "kevés az üzemanyag" lámpa nem világít amikor újra mér az óra? Plusz írd be kérlek az aláírásodba az autó adatait, az évjáratfüggő dolgokban így könnyebb segíteni.)

UI: Ha valakinek van képe ezekről az érintkezőkről, pls dobjon fel egy képet. Még nem jutottam el odáig, hogy szétszedjem és megnézzem.. csak emlékszem h írtátok, hogy volt, akinek ez már segített. Köszi.  worship
 integet2
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #3558 Dátum: 2012.06.27 szerda, 09:52:45 »

nincs bowden...miért?mert nem a kereket fékezi,hanem a gyújtást szabályozza....

Értem. worship Nem láttam még V6-ot közelebbről, sor4 zetec-nél meg a gázbovdent húzogatja a kipörgésgátló blokkja. De akkor duratech már full elektromos, tehát akkor marad a kábelek szakadásvizsgálata - ha az ABS gerjesztőgyűrűje - és szenzora- jó, tehát jó jelet kap.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3559 Dátum: 2012.06.27 szerda, 09:54:09 »

Azt a városi ember kipörgésgátlónak hívja  eplus2 Így már megvan?
a kérdésre válaszolj: mire jó?
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #3560 Dátum: 2012.06.27 szerda, 09:55:45 »

a kérdésre válaszolj: mire jó?
arra,hogy padlógázas kanyarodásnál elvegye a teljesítményt és oldalba találjanak... eplus2
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3561 Dátum: 2012.06.27 szerda, 10:37:35 »

arra,hogy padlógázas kanyarodásnál elvegye a teljesítményt és oldalba találjanak... eplus2
akkor már értem, hogy miért szedtem ki fizikailag is a kocsiból  hehe
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #3562 Dátum: 2012.06.27 szerda, 10:38:17 »

akkor már értem, hogy miért szedtem ki fizikailag is a kocsiból  hehe
taps taps taps
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3563 Dátum: 2012.06.27 szerda, 10:39:24 »

mire jó a kitörésgátló?

Hát, aki szeret vezetni és tud is, annak semmire.

Anyukának meg arra, hogy érezze a placebo hatást és ettől hamis biztonságérzete legyen. Meg hogy tudja ugráltatni vele az autót, mint a bakkecskét.

Az én felfogásomban egy szinten van az ABS-szel. Jó, hogy van, de egy jó sofőrnek csak plusz akadály, a rossz sofőrt meg nem menti meg semmilyen 3 betűs.

V6-on is volt bowdenes TCS, MK I szériában biztosan.
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.27 szerda, 10:42:13 írta drof » Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3564 Dátum: 2012.06.27 szerda, 10:41:42 »

a kérdésre válaszolj: mire jó?

Képzeld el, hogy bekapcsolva hagyom pénteken és a jobbos kanyarban (a vasúti felüljáró alatt) egyes padlónál elvette volna a gázt. Milyen hülyén néztünk volna ki. eplus2

Ja meg arra is jó, hogy amikor be van kapcsolva, akkor a Teki le tudjon gyorsulni a 170 lovas Fosmegájával. hehe
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #3565 Dátum: 2012.06.27 szerda, 10:49:04 »

Hát, aki szeret vezetni és tud is, annak semmire.

Anyukának meg arra, hogy érezze a placebo hatást és ettől hamis biztonságérzete legyen. Meg hogy tudja ugráltatni vele az autót, mint a bakkecskét.

Az én felfogásomban egy szinten van az ABS-szel. Jó, hogy van, de egy jó sofőrnek csak plusz akadály, a rossz sofőrt meg nem menti meg semmilyen 3 betűs.

V6-on is volt bowdenes TCS, MK I szériában biztosan.

ABS hogyan lehet kiiktatni hogy semmit ne csináljon?  eplus2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3566 Dátum: 2012.06.27 szerda, 10:51:52 »

Képzeld el, hogy bekapcsolva hagyom pénteken és a jobbos kanyarban (a vasúti felüljáró alatt) egyes padlónál elvette volna a gázt. Milyen hülyén néztünk volna ki. eplus2

Ja meg arra is jó, hogy amikor be van kapcsolva, akkor a Teki le tudjon gyorsulni a 170 lovas Fosmegájával. hehe
hát még a kolléga, ha befigyel a csomagtartóba a mecsbokszal  hehe
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3567 Dátum: 2012.06.27 szerda, 10:52:07 »

ABS hogyan lehet kiiktatni hogy semmit ne csináljon?  eplus2

Biztosíték kivesz.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3568 Dátum: 2012.06.27 szerda, 10:52:50 »

hát még a kolléga, ha befigyel a csomagtartóba a mecsbokszal  hehe

Ő még csak az előző kereszteződésben járt akkor, mire odaér megiszol 2 kávét.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3569 Dátum: 2012.06.27 szerda, 10:53:14 »

V6-on is volt bowdenes TCS, MK I szériában biztosan.
ez így van  eljen
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #3570 Dátum: 2012.06.27 szerda, 10:59:16 »

Biztosíték kivesz.

 taps
Sokszor úgy érzem hamar közbe szól,(az amúgy is gyenge fhos fékbe) a gumiba pedig még lenne bőven. Nekem ne pofázzon bele  eplus2
Lecserélem az első féket v6-ra, kíváncsi leszek a különbségre nyes
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #3571 Dátum: 2012.06.27 szerda, 11:01:51 »

mire odaér megiszol 2 kávét.

Tejeskávét nem Huh?   eplus2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3572 Dátum: 2012.06.27 szerda, 11:27:30 »

taps
Sokszor úgy érzem hamar közbe szól,(az amúgy is gyenge fhos fékbe) a gumiba pedig még lenne bőven. Nekem ne pofázzon bele  eplus2
Lecserélem az első féket v6-ra, kíváncsi leszek a különbségre nyes

Öööö, izé.
Az ABS nem avatkozik be túl gyorsan, hiszen csak akkor lép élesüzembe, ha már nem 100% a tapadás, vagyis csúszáshatáron van a kerék. Minél jobb gumid van, annál később avatkozik be. Tapasztalat, hogy Sava gumikkal mindenbe beleszól, Conti gumikkal évente 3-4x hallat magáról, Yokohama Parada gumikkal meg alig lehet szóra bírni.

Milyen gumid van elől, azon kívül, hogy széles? Próbáld ki valami puha keverékű prémiummal, nyáron észre sem veszed majd, hogy van ABS. Kivéve persze az 50-ről satufék esetét.

Ha jobb féket akarsz, akkor tegyél föl egyből MK III nyerget-tárcsát, mert az MK II V6 féke semmivel sem jobb. Szerintem. 
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3573 Dátum: 2012.06.27 szerda, 11:28:23 »

Tejeskávét nem Huh?   eplus2

Aki nem volt ott, az ne haknizzon más fhosós történeteivel, mert megjelenik nála is a fhosós mém és baj lesz. hehe
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3574 Dátum: 2012.06.27 szerda, 11:29:11 »

hát még a kolléga, ha befigyel a csomagtartóba a mecsbokszal  hehe

Csomiba befért volna Villám McQueen. eplus2
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3575 Dátum: 2012.06.27 szerda, 11:30:10 »

Aki nem volt ott, az ne haknizzon más fhosós történeteivel, mert megjelenik nála is a fhosós mém és baj lesz. hehe
pláne hogy annyira nem is volt vicces ... sőt, inkább rémálomszerű  eplus2
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #3576 Dátum: 2012.06.27 szerda, 12:13:59 »

Öööö, izé.
Az ABS nem avatkozik be túl gyorsan, hiszen csak akkor lép élesüzembe, ha már nem 100% a tapadás, vagyis csúszáshatáron van a kerék. Minél jobb gumid van, annál később avatkozik be. Tapasztalat, hogy Sava gumikkal mindenbe beleszól, Conti gumikkal évente 3-4x hallat magáról, Yokohama Parada gumikkal meg alig lehet szóra bírni.

Milyen gumid van elől, azon kívül, hogy széles? Próbáld ki valami puha keverékű prémiummal, nyáron észre sem veszed majd, hogy van ABS. Kivéve persze az 50-ről satufék esetét.

Ha jobb féket akarsz, akkor tegyél föl egyből MK III nyerget-tárcsát, mert az MK II V6 féke semmivel sem jobb. Szerintem. 

Jó fajta utca verseny gumi van elől BF Goodrich G-FORCE PROFILER (lágy keverékű)  Undecided tapad mint állat, akkor valami ziccer lehet vele téli gumival is észre vettem az is prémium
Á nekem már a v6 fék is nagy előre lépés lesz ehez képest, pénteken megjön a nyereg aztán nézek hozzá valami mart tárcsát, hogy a pályán ne fogyjon el. Bár aki eddig vezette mind azt mondta hogy jó a fék nagyon vigyor3 na nekem a jó nem itt kezdődik, transporteren olyan fék volt, egy satunál azt hitted az agyad kihullik a fejedből  eplus2 na az jó fék.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #3577 Dátum: 2012.06.27 szerda, 12:16:15 »

Aki nem volt ott, az ne haknizzon más fhosós történeteivel, mert megjelenik nála is a fhosós mém és baj lesz. hehe

 hehe igaz, igaz! Már vagy egy hete nem jött fel a téma, kezdtem hiányolni, és a kávé szó láttán megörültem nyes hehe sorry
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.27 szerda, 12:18:27 írta Kalap ur » Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3578 Dátum: 2012.06.27 szerda, 12:36:09 »

Á nekem már a v6 fék is nagy előre lépés lesz ehez képest, pénteken megjön a nyereg aztán nézek hozzá valami mart tárcsát, hogy a pályán ne fogyjon el. Bár aki eddig vezette mind azt mondta hogy jó a fék nagyon vigyor3 na nekem a jó nem itt kezdődik, transporteren olyan fék volt, egy satunál azt hitted az agyad kihullik a fejedből  eplus2 na az jó fék.

Kicsit oszlatnék néhány tévhitet. A V6 fék ugyan úgy elfogy. 200 felett durva fékezésnél nagyjából 140-ig jó, onnan üvegesedik, elnyúlik és ennyi. A 260-as tárcsa kevés 1300 kilóhoz. A 280-as is kevés, ha ugyan olyan a dugattyú és a súly sem változik. Max nem 180-tól felfelé lesz kevés a fék, hanem 200-tól felfelé. Alig lesz különbség. Valami természetesen lesz, de nem fogsz hűházni tőle és Foswágen érzésed sem lesz.

Foswágen fék nem attól jó, mert hűdesokerősdugattyús a nyereg és nagy a tárcsa. Foswágen (Skoda, Seat) fékek azért érződnek jobbnak, mert agyon vannak szervózva. Ami annyit tesz, hogy a legkisebb pedálnyomásra is bólintják az autót, vagyis nem adagolható. Van a nagyfékezés, meg a satufékezés, oszt ennyi. Fékerőben tudják ugyanazt a Fordok is, csak nincsen agyonszervózva, a nyomás növelésével arányosan növekszik a fékerő is, magyarul taposós, de jól adagolható a fék. Foswágenből átülve ez úgy tűnik, hogy gyenge a fék. Fordból visszaülve meg úgy tűnik, hogy miccsinászmáteállat, minekbólogatsz a fék a pócvágenen. Szerethető, de pl. versenycélokra teljesen haszontalan a túlszervózott fék.

Egyébként a Fiestámon 239-es tömör tárcsa van brutál szervósított fékrendszerrel. Érzetre sokkal erősebbnek tűnik városban a fék emiatt, de 100 fölött fhoskevés, hiába fog az elejétől durván, ha hamar elfogy. Amondeoba átülve mindig szoknom kell picit, hogy oda több láberő kell a fékpedálon. De ettől még a Mondeo féke lényegesen erősebb.
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3579 Dátum: 2012.06.27 szerda, 12:40:29 »

Értem. worship Nem láttam még V6-ot közelebbről, sor4 zetec-nél meg a gázbovdent húzogatja a kipörgésgátló blokkja. De akkor duratech már full elektromos, tehát akkor marad a kábelek szakadásvizsgálata - ha az ABS gerjesztőgyűrűje - és szenzora- jó, tehát jó jelet kap.

A Duratech se full elektromos. Elektromos gáz Mondeo-ban az MK3-as dízliknél kezd (vagyis a TDCI-knél egész biztosan az van már). Maga a kipörgésgátló 98-ig ugyanúgy bowdenes a Duratec V6-ban, mint a Zetec-ben. Később mindkét típusnál a kipörgésgátló már nem manuálisan veszi el a gázt, hanem közvetlenül a motorvezérlésbe avatkozik be (pont a visszazáró motor hibáiból bekövetkező veszélyek miatt).  

BeG 2.5/V6 - Egyrészt lehet kábelszakadás, illetve meg lehetne nézni, hogy az ütközéstől nem ugrott-e szét valami a kipörgésgátló visszazáró motorjának belsejében (viszonylag egy primitív szerkezet). Én mondjuk amire még tippelek, hogy valami elmehetett a futóművedben az ütközéstől, emiatt nagyobb sebességnél már megcsúszik annyira kereked, hogy bedolgozik a kipörgésgátló.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #3580 Dátum: 2012.06.27 szerda, 12:52:11 »

Kicsit oszlatnék néhány tévhitet. A V6 fék ugyan úgy elfogy. 200 felett durva fékezésnél nagyjából 140-ig jó, onnan üvegesedik, elnyúlik és ennyi. A 260-as tárcsa kevés 1300 kilóhoz. A 280-as is kevés, ha ugyan olyan a dugattyú és a súly sem változik. Max nem 180-tól felfelé lesz kevés a fék, hanem 200-tól felfelé. Alig lesz különbség. Valami természetesen lesz, de nem fogsz hűházni tőle és Foswágen érzésed sem lesz.

Foswágen fék nem attól jó, mert hűdesokerősdugattyús a nyereg és nagy a tárcsa. Foswágen (Skoda, Seat) fékek azért érződnek jobbnak, mert agyon vannak szervózva. Ami annyit tesz, hogy a legkisebb pedálnyomásra is bólintják az autót, vagyis nem adagolható. Van a nagyfékezés, meg a satufékezés, oszt ennyi. Fékerőben tudják ugyanazt a Fordok is, csak nincsen agyonszervózva, a nyomás növelésével arányosan növekszik a fékerő is, magyarul taposós, de jól adagolható a fék. Foswágenből átülve ez úgy tűnik, hogy gyenge a fék. Fordból visszaülve meg úgy tűnik, hogy miccsinászmáteállat, minekbólogatsz a fék a pócvágenen. Szerethető, de pl. versenycélokra teljesen haszontalan a túlszervózott fék.

Egyébként a Fiestámon 239-es tömör tárcsa van brutál szervósított fékrendszerrel. Érzetre sokkal erősebbnek tűnik városban a fék emiatt, de 100 fölött fhoskevés, hiába fog az elejétől durván, ha hamar elfogy. Amondeoba átülve mindig szoknom kell picit, hogy oda több láberő kell a fékpedálon. De ettől még a Mondeo féke lényegesen erősebb.


Nekem a mostani fék már 130-ról 80-ra elfogy. Elől új fék, hátul új fék. Azért nézek hozzá valami mart tárcsát... Be van hullámosodva az első tárcsa, azért kell cserélnem, így úgy voltam vele akkor már mind1 ha v6-ra cserélem, picit lesz csak több a ráfordított összeg.....
Jól mondód, de a különbséget hosszú erőteljes fékezésre írtam mondjuk 100-ról, 0-ra össze se lehet hasonlítani (bár az 2000évjáratú volt, és kisteher) nem is igazán lehet így össze hasonlítani. Csak hiányzik a féke ennyi. Azt nem mondtam hogy a ford-é nincs olyan jó, Sőt. például egy hasonló évjáratú passat féke sokkal gyengébb  smile  
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
sebifater
Vendég
« Új hozzászólás #3581 Dátum: 2012.06.27 szerda, 12:56:42 »

Szia!
Párszor előjön ez a probléma a mondiknál, én cseréltem benne az órát, de sajnos nem kaptam olyat, ami pont bele való, így nem tökéletes.
Viszont azt írták, hogy ha kiveszed a műszeregységből a km órát, azon a nyák 3-4 tüskével érintkezik. Ha ezeket megtisztítod, akkor újra jó lesz.
(A "kevés az üzemanyag" lámpa nem világít amikor újra mér az óra? Plusz írd be kérlek az aláírásodba az autó adatait, az évjáratfüggő dolgokban így könnyebb segíteni.)

UI: Ha valakinek van képe ezekről az érintkezőkről, pls dobjon fel egy képet. Még nem jutottam el odáig, hogy szétszedjem és megnézzem.. csak emlékszem h írtátok, hogy volt, akinek ez már segített. Köszi.  worship
 integet2


Helló!

Módosítottam az aláírást.
Az említett lámpa nem villan fel olyankor amikor működik. Akkor mégiscsak meg kell bontani a műszerfalat?
HA jól értem akkor valamiért a két láb összeérintkezik? Csak ki kell pucolni?
Az nem egy öt perces történet lesz...
Akkor az kizárva, hogy valami érintkezési probléma lesz a váltónál vagy annak környékén?
Üdv!
Naplózva
svega
Vendég
« Új hozzászólás #3582 Dátum: 2012.06.27 szerda, 13:38:27 »

Helló!

Módosítottam az aláírást.
Az említett lámpa nem villan fel olyankor amikor működik. Akkor mégiscsak meg kell bontani a műszerfalat?
HA jól értem akkor valamiért a két láb összeérintkezik? Csak ki kell pucolni?
Az nem egy öt perces történet lesz...
Akkor az kizárva, hogy valami érintkezési probléma lesz a váltónál vagy annak környékén?
Üdv!
Na figyu, én elmondom, tudósa vagyok az ügynek.
A műszerfal keretet 5 csavar fogja, kettő az óra mögött, kipattintani egy puha dologgal, pl. falapocska), egy a szélvédőfűtéskapcsolók mögött. Kettő pedig a km óra és a fordulatszámláló fölött, rézsút felfelé. Ezután kiveszed a keretet, ha digit klima, akkor kipattintod a hőérzékelőt is a kis rács mögött. A műszercsoportot 5 fényes csavar fogja, értelemszerűen, csillagcsavarok. Az előzők is. Kihúzod a műszereket, mögé nyúlsz, kioldod a 2 darab elektromos csatlakozót, és a műszercsoport az öledben.
Bemégy a szobába, egy asztalra pokrócot terítesz és 5 fül megnyomásával lejön az üveg elöl. Ezután 25 torx kulccsal kicsavarod a fekete csavarokat, majd előre kihúzod a km. órát. Ekkor 6 érintkező jön ki a nyákból. (NYomtatott ÁramKör) Ezek egyikének a bizonytalan érintkezése okozza a bajodat. Ezeket megcsiszolod, majd mindent visszaszerelsz fordított sorrendben. Eztán jónak kell lennie. Ha mégsem, akkor a váltón levő jeladó csatlakozóját kell lekezelni kontakt sprével, tapasztalatom szerint nagyon ritka a kábelszakadás. Az egész 1 óra alatt megvan.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #3583 Dátum: 2012.06.27 szerda, 13:40:04 »

Helló!

Módosítottam az aláírást.
Az említett lámpa nem villan fel olyankor amikor működik. Akkor mégiscsak meg kell bontani a műszerfalat?
HA jól értem akkor valamiért a két láb összeérintkezik? Csak ki kell pucolni?
Az nem egy öt perces történet lesz...
Akkor az kizárva, hogy valami érintkezési probléma lesz a váltónál vagy annak környékén?
Üdv!

Sajnos nekem nincs képem az érintkezőről ami az órában van, valamint ha nem villan fel az üzemanyagjelző, akkor lehet más a gond. Amúgy amikor kell, világít?
A lábakkal az órában az a gond, hogy nem érintkeznek, amúgy a szerelő nekem anno azt mondta, hogy biztos, hogy a váltóban van valami gond, mert a focusokban sokszor meghal a sebességjeladó, valszeg akkor ebben is. Nálam szerencsére mégsem ez volt a gond.

(Egyébként a műszeregységet kiszedni nem nagy munka, második alkalommal már csak 5 perc.  vigyor3 Le kell venni előtte a műanyag elemet, ami a szellőzőrostélyok és a műszeregység körül van. Ehhez a fedcompot/órát ki kell pattintani, másik oldalt a szélvédőfűtés csatiját szintén - ezt úgy is lehet, hogy a pedálok feletti burkolatot, amin a diag csati van leveszed, és kézzel felnyúlsz a kapcsolóig és kitolod a helyéről - aztán ha jól emlékszem 2 csavar van a fedcomp és 2 a szélvédős kapcsoló alatt. Ez után a kormányt alsó állásba állítva kicsavarsz még kb 2 csavart a műszeregység körül, ekkor kijön a műanyag elem. Ez után már láthatók a csavarok amik a műszeregységet tartják, két csati van a hátulján. )

Közben Svega már írta a megoldást.  worship wave
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #3584 Dátum: 2012.06.27 szerda, 13:45:35 »

Sajnos nekem nincs képem az érintkezőről ami az órában van, valamint ha nem villan fel az üzemanyagjelző, akkor lehet más a gond. Amúgy amikor kell, világít?
A lábakkal az órában az a gond, hogy nem érintkeznek, amúgy a szerelő nekem anno azt mondta, hogy biztos, hogy a váltóban van valami gond, mert a focusokban sokszor meghal a sebességjeladó, valszeg akkor ebben is. Nálam szerencsére mégsem ez volt a gond.

(Egyébként a műszeregységet kiszedni nem nagy munka, második alkalommal már csak 5 perc.  vigyor3 Le kell venni előtte a műanyag elemet, ami a szellőzőrostélyok és a műszeregység körül van. Ehhez a fedcompot/órát ki kell pattintani, másik oldalt a szélvédőfűtés csatiját szintén - ezt úgy is lehet, hogy a pedálok feletti burkolatot, amin a diag csati van leveszed, és kézzel felnyúlsz a kapcsolóig és kitolod a helyéről - aztán ha jól emlékszem 2 csavar van a fedcomp és 2 a szélvédős kapcsoló alatt. Ez után a kormányt alsó állásba állítva kicsavarsz még kb 2 csavart a műszeregység körül, ekkor kijön a műanyag elem. Ez után már láthatók a csavarok amik a műszeregységet tartják, két csati van a hátulján. )

Közben Svega már írta a megoldást.  worship wave

Nekem van képem róla, ott van az autóm az autóink projektjeink topikba. a ledesítésnél látszik a csati amit meg kell csiszolni..
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
svega
Vendég
« Új hozzászólás #3585 Dátum: 2012.06.27 szerda, 13:48:35 »

Aki ellenzi az ABS-t, azt megnézném, amikor oldalra kitekert kormánnyal sodródik előre a kamion hátulja felé és csak annyi ideje van, hogy az élete filmjét is csak a bölcsödéig van ideje megnézni.
Az ABS arra van, hogy satufékkel is kormányozható, irányítható marad a kocsi, nem sodródik egy irányba. A "majd én nyomkodom a pedált" nem kell ABS szerintem butus hozzáállás.
Sokan abba kapaszkodnak, hogy bizonyos körülmények között jobban lassul a kocsi ABS nélkül, pl. ha a csúszó kerék maga elé dombot tol pl. kavicsból, vagy hóból. Ez a kivétel (és k**va ritka), minden más esetben hasznos. Tiszta fizika, hogy a csúszó kerék fékhatása kisebb, mint az éppen gördülőé. Aki ezt vitatja, az adja vissza 7. osztályos fizikajegyét.
Naplózva
svega
Vendég
« Új hozzászólás #3586 Dátum: 2012.06.27 szerda, 13:51:50 »

Még annyit a km. óra témához, hogy az érintkezőhiba nem feltétlenül ad benzinhibát is, mert a hat érintkező közül 1. plusz, 2. minusz, 3. km. jel., 4. benzinszint bejövő, 5. benzinórához, 6. benzinlámpához.
Ha az 1. vagy 2. hibás, akkor mindkét műszer bolond, ha a 3. akkor csak a km. óra., ha a 4. akkor a mutató és a lámpa is bolond, 5.-nél a mutató kuka, 6.-nál a lámpa hülye.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3587 Dátum: 2012.06.27 szerda, 13:59:51 »

Aki ellenzi az ABS-t, azt megnézném, amikor oldalra kitekert kormánnyal sodródik előre a kamion hátulja felé és csak annyi ideje van, hogy az élete filmjét is csak a bölcsödéig van ideje megnézni.
Az ABS arra van, hogy satufékkel is kormányozható, irányítható marad a kocsi, nem sodródik egy irányba. A "majd én nyomkodom a pedált" nem kell ABS szerintem butus hozzáállás.
Sokan abba kapaszkodnak, hogy bizonyos körülmények között jobban lassul a kocsi ABS nélkül, pl. ha a csúszó kerék maga elé dombot tol pl. kavicsból, vagy hóból. Ez a kivétel (és k**va ritka), minden más esetben hasznos. Tiszta fizika, hogy a csúszó kerék fékhatása kisebb, mint az éppen gördülőé. Aki ezt vitatja, az adja vissza 7. osztályos fizikajegyét.

Igazad van, csak vannak páran (tényleg nem sokan, ez igaz), akiknek a vészfékezés nem azt jelenti, hogy állnak a féken és tekergetik a kormányt. Esetleg jártak már vezetési tréningen és tudják, milyen a csúsztatott-visszaengedett ellenkormányos fékezés amivel nem csak kikerülik az akadályt, de meg is állnak a következő előtt.

Igazad van, hogy nem ez a jellemző, de ezek az emberek nagyon utálják az ABS-t, nem ok nélkül.
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3588 Dátum: 2012.06.27 szerda, 14:01:45 »

ABS hogyan lehet kiiktatni hogy semmit ne csináljon?  eplus2

Biztosíték kivesz.....
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3589 Dátum: 2012.06.27 szerda, 14:15:10 »

Még annyit a km. óra témához, hogy az érintkezőhiba nem feltétlenül ad benzinhibát is, mert a hat érintkező közül 1. plusz, 2. minusz, 3. km. jel., 4. benzinszint bejövő, 5. benzinórához, 6. benzinlámpához.
Ha az 1. vagy 2. hibás, akkor mindkét műszer bolond, ha a 3. akkor csak a km. óra., ha a 4. akkor a mutató és a lámpa is bolond, 5.-nél a mutató kuka, 6.-nál a lámpa hülye.

Ha már a műszeregységről van a téma...
Nekem is van egy problémám már lassan 2 éve...
Minden faxán működik hacsak nem lépi át a fordulatszámmérő a 2000-et innentől hozzáad vagy 1500-at és úgy mutat tovább tehát a kb 3000 a 4500 körül van a 3500 az 5000 körül és így tovább....
Ha elveszem a gázt akkor néha megjavul és mondjuk mutat 3500-at is a következő gyorsításig...
Mi lehet a gond???
Honnan kapja a jelet a fordulatszámmérő???
Üdv:
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3590 Dátum: 2012.06.27 szerda, 14:22:04 »

Aki ellenzi az ABS-t, azt megnézném, amikor oldalra kitekert kormánnyal sodródik előre a kamion hátulja felé és csak annyi ideje van, hogy az élete filmjét is csak a bölcsödéig van ideje megnézni.
amúgy ez a közlekedési helyzet hogy jön létre?

Az ABS arra van, hogy satufékkel is kormányozható, irányítható marad a kocsi, nem sodródik egy irányba. A "majd én nyomkodom a pedált" nem kell ABS szerintem butus hozzáállás.
Sokan abba kapaszkodnak, hogy bizonyos körülmények között jobban lassul a kocsi ABS nélkül, pl. ha a csúszó kerék maga elé dombot tol pl. kavicsból, vagy hóból. Ez a kivétel (és k**va ritka), minden más esetben hasznos. Tiszta fizika, hogy a csúszó kerék fékhatása kisebb, mint az éppen gördülőé. Aki ezt vitatja, az adja vissza 7. osztályos fizikajegyét.
érdekes, a ladában se volt, mégis élünk
pedig ott sem volt korlátozva 90-nél az óra ...

egészen egyszerűen tisztában kell lenni azzal, hogy mi az, amire az ember és a kocsi együtt képes
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.27 szerda, 14:26:01 írta yooccoo » Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #3591 Dátum: 2012.06.27 szerda, 15:39:37 »

Igazad van, csak vannak páran (tényleg nem sokan, ez igaz), akiknek a vészfékezés nem azt jelenti, hogy állnak a féken és tekergetik a kormányt. Esetleg jártak már vezetési tréningen és tudják, milyen a csúsztatott-visszaengedett ellenkormányos fékezés amivel nem csak kikerülik az akadályt, de meg is állnak a következő előtt.

Igazad van, hogy nem ez a jellemző, de ezek az emberek nagyon utálják az ABS-t, nem ok nélkül.
Neked is.... taps taps taps taps
Visszasírom a frankenstein-t....gyárilag nem volt benne,imádtam vezetni.Se abs,se tcs,ha véletlenül hátsókerekes lett volna sosem adom el....
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3592 Dátum: 2012.06.27 szerda, 16:10:12 »

A "majd én nyomkodom a pedált" nem kell ABS szerintem butus hozzáállás.

Az szerintem is az. Aki ABS nélkül akar vészfékezéssel kerülni akadályt és tudja is mit csinál az nem nyomkodja a pedált. Az leblokkolja a kerekeket, visszaengedi csúszáshatárra, aztán elkezd kerülni, majd blokkolva megáll.

Aki kitalálta, hogy ő gyorsabban pulzál a lábával, mint a nyomásszabályozó szelepek, az tényleg hülye.  De én nem ezekről beszéltem, hanem azokról, akik hárombetűsök nélkül tanultak vezetni és tudnak is nélkülük.  integet2
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3593 Dátum: 2012.06.27 szerda, 17:41:14 »

Az szerintem is az. Aki ABS nélkül akar vészfékezéssel kerülni akadályt és tudja is mit csinál az nem nyomkodja a pedált. Az leblokkolja a kerekeket, visszaengedi csúszáshatárra, aztán elkezd kerülni, majd blokkolva megáll.

Aki kitalálta, hogy ő gyorsabban pulzál a lábával, mint a nyomásszabályozó szelepek, az tényleg hülye.  De én nem ezekről beszéltem, hanem azokról, akik hárombetűsök nélkül tanultak vezetni és tudnak is nélkülük.  integet2

Így igaz, aki nem tud vezetni, annak még a "leghülyebiztosabb" elektronika sem fog segíteni. De javasolnám mellé, hogy ne is tegye... (mármint a vezetést)
Az ABS meg jó, hogy van, csak azt is másképpen kell használni, mint egy ABS nélkülit. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3594 Dátum: 2012.06.27 szerda, 18:33:37 »

mire jó a kitörésgátló?

Mondjuk nekem arra volt jó, hogy amikor a hüe haverommal versenyeztem az unoturbóval
és az ö oldalán enyhén poros volt az ut és elkezdet felém csuszni elinduláskor és nem tudta megfogni
a fa*zopo nézök meg kint mászkáltak az ut szélén tudtam irányitani az autót és nem ütötem el senkit és
a s*aros unoturbóval sem jött nekem.  eplus2
Naplózva
svega
Vendég
« Új hozzászólás #3595 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 00:44:10 »

Ha már a műszeregységről van a téma...
Nekem is van egy problémám már lassan 2 éve...
Minden faxán működik hacsak nem lépi át a fordulatszámmérő a 2000-et innentől hozzáad vagy 1500-at és úgy mutat tovább tehát a kb 3000 a 4500 körül van a 3500 az 5000 körül és így tovább....
Ha elveszem a gázt akkor néha megjavul és mondjuk mutat 3500-at is a következő gyorsításig...
Mi lehet a gond???
Honnan kapja a jelet a fordulatszámmérő???
Üdv:
Benzinesnél a motorvezérlőtől, dízelnél a generátorban levő diódahíd egyik diódájáról, még az egyenirányítás előtt. Így teljes szinusz-hullám megy a fordulatszámlálóra, abból kombinálja ki a műszer a tutit.
Az újabb, agyonelektronikázott dízeleknél már biztosan valami motorjelből (pl. holtpontjeladó) kapja.
Vagyis tanulság: nem kontakthibás a cuccod, mert akkor ugrálna szabálytalanul. Szerintem a fordulatszámlálódban lévő kicsi bizbaszok egyike halt meg, jártam így egy régi Opelemmel is. Bontó...
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3596 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 03:46:47 »

Benzinesnél a motorvezérlőtől, dízelnél a generátorban levő diódahíd egyik diódájáról, még az egyenirányítás előtt. Így teljes szinusz-hullám megy a fordulatszámlálóra, abból kombinálja ki a műszer a tutit.
Az újabb, agyonelektronikázott dízeleknél már biztosan valami motorjelből (pl. holtpontjeladó) kapja.
Vagyis tanulság: nem kontakthibás a cuccod, mert akkor ugrálna szabálytalanul. Szerintem a fordulatszámlálódban lévő kicsi bizbaszok egyike halt meg, jártam így egy régi Opelemmel is. Bontó...

Az nem lehet a gond ,hogy MKI-es generátor van benne nekem pedig MKII a műszeregységem...
Mert ha jobban belegondolok lehet ,hogy a generátorcsere óta szórakozik....
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
siky
Vendég
« Új hozzászólás #3597 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 08:32:16 »

Aki ellenzi az ABS-t, azt megnézném, amikor oldalra kitekert kormánnyal sodródik előre a kamion hátulja felé és csak annyi ideje van, hogy az élete filmjét is csak a bölcsödéig van ideje megnézni.
Az ABS arra van, hogy satufékkel is kormányozható, irányítható marad a kocsi, nem sodródik egy irányba. A "majd én nyomkodom a pedált" nem kell ABS szerintem butus hozzáállás.
Sokan abba kapaszkodnak, hogy bizonyos körülmények között jobban lassul a kocsi ABS nélkül, pl. ha a csúszó kerék maga elé dombot tol pl. kavicsból, vagy hóból. Ez a kivétel (és k**va ritka), minden más esetben hasznos. Tiszta fizika, hogy a csúszó kerék fékhatása kisebb, mint az éppen gördülőé. Aki ezt vitatja, az adja vissza 7. osztályos fizikajegyét.
Maximálisan egyetértek veled, csak nem akartam írni, mert gondoltam, hogy gyorsan két táborra szakad a csapat  hehe Szerintem közúti közlekedésnél nincs miről vitatkozni, kell az ABS. Az rendben van, hogy amikor gyakorolsz anélkül kikerülős vészfékezni akkor satu -> felengedkormányoz -> satu működik, de amikor a városban vagy az országúton kiszalad valami/valaki eléd, van 0,0001 másodperced, hogy cselekedj és nem valószínű, hogy a fentebb leírt módszer menni fog. Nem véletlenül kötelező ez a hárombetűs az új autókba  wave
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #3598 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 08:38:58 »

Aki ABS nélkül akar vészfékezéssel kerülni akadályt és tudja is mit csinál az nem nyomkodja a pedált. Az leblokkolja a kerekeket, visszaengedi csúszáshatárra, aztán elkezd kerülni, majd blokkolva megáll.
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a fent leírt módszer hatásos ugyan, de az ember lassúságából és pontatlanságából adódóan sokkal lassabban kivitelezhető, mint egy jó ABS jó gumikkal, jó lengéscsillapítókkal és helyes futómű beállítással társítva.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3599 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 09:38:32 »

Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a fent leírt módszer hatásos ugyan, de az ember lassúságából és pontatlanságából adódóan sokkal lassabban kivitelezhető, mint egy jó ABS jó gumikkal, jó lengéscsillapítókkal és helyes futómű beállítással társítva.

Nyilván így van, sőt az átlag embernek egy reggeli munkába menéshez sokkal jobb, ha van ABS. Ez nem kétséges, az ilyen dolgokat értelem szerűen az átlagos helyzetekre, az átlagos vezetőkre lövik be. Télen én is használom, mert hóban nagyon jó, nagy segítség.

Mindig van viszont kisebbség, akinek egy ilyen berendezés csak bosszúság, mert a berögzült mozdulatai-szokásai ellentétesek a berendezés működésével és így zavarják egymás nyugalmát. Ahogy más is mondta, van egy korosztály, aki ABS/ASR/ESP nélkül tanult vezetni és ha szerencséjük volt, az oktatójuk/rokonuk/ismerősük megtanította őket ezek nélkül reagálni, ami aztán jól rögzült is a vazomotoros funkciójukban és annak megfelelően reagálnak pl. egy kikerülés esetén. És olyankor nagyon zavaró tud lenni, hogy közbeszól egy elektronika, mert a 2 jó szándékú beavatkozásból könnyen kisülhet egy 3. rosssz. Például, amikor hirtelen fékezéses kikerülés után azonnal el kell lépni oldalra, mert szemből ütközés fenyeget. Az ABS még segít a balra kikerülésben, az ASR viszont nem enged kilőni jobbra, mert visszavesz a lovakból és csak ugrándozol.

Nagy kedvencem, amikor az anyósomat tanította az oktatója (aki egyébként az egész családját tanította). Azt kapta instrukciónak, hogy ha baj van, akkor álljon bele a fékbe és tekergesse a kormányt, majd az autó megoldja. Ennek megfelelően jár el, de amikor vészféknél rugdossa a lábát a pedál, akkor megijed és leszáll a fékről. Na ez az a helyzet rutintalanoknál is, amikor még ABS nélkül is jobb lett volna. Télen meg a legkisebb farriszálásra/ESP beavatkozásra is sikít és elengedi a kormányt. Amikor meg hatékony lenne az ESP/ABS kombó (90-nél oúton a havon kikerülés közben megcsúszva), akkor ő nem ül autóba, mert hóban max 10-zel megyünk és csak takarított utakon.

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy pont a hozzá hasonlók miatt kötelező a sok 3 betűs minden autóban, de rajtuk azok pont nem segítenek semmit. Akinek a segítségére lehetnének, azok meg az esetek többségében nélküle jobban boldogulnak, 10 beavatkozásból 1-2x veszik csak hasznát a beavatkozásnak. És akkor is csak annyit, hogy könyebben, hamarabb tudják összeszedni az autót, mint nélkülük. Ugyanis a fizikailag összeszedhetetlen helyzeteket a 3 betűsök sem szedik össze, fizikai szabályokat technológiával ma még nem lehet áthágni/felülírni.

Szerintem sokkal célravezetőbb lenne mindenkit tisztességesen megtanítani vezetni 3 betűsök nélkül és utána mankóként használni azokat, mint azokra bízni minden helyzet megoldását és ezzel a biztonság illúziójában utazni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.28 csütörtök, 09:40:56 írta drof » Naplózva
Oldalak: 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 [72] 73 74 75 76 77 78 79 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.