Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:59:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 66 67 68 69 70 71 72 [73] 74 75 76 77 78 79 80 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2569680 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #3600 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 09:41:18 »

Maximálisan egyetértek veled, csak nem akartam írni, mert gondoltam, hogy gyorsan két táborra szakad a csapat  hehe Szerintem közúti közlekedésnél nincs miről vitatkozni, kell az ABS. Az rendben van, hogy amikor gyakorolsz anélkül kikerülős vészfékezni akkor satu -> felengedkormányoz -> satu működik, de amikor a városban vagy az országúton kiszalad valami/valaki eléd, van 0,0001 másodperced, hogy cselekedj és nem valószínű, hogy a fentebb leírt módszer menni fog. Nem véletlenül kötelező ez a hárombetűs az új autókba  wave
ja,ha valami hirtelen kiszalad eléd,akkor vagy olyan faxa gyerek,hogy superman reakcióval kerülöd.Az átlagember még mindig ott tart,hogy tapossa a féket és várja a csodát,nemhogy a tizedmásodpercek alatt próbálja kikerülni azt,ami előtte van.Tatám,olvasgatom visszamenőleg a hsz-id,írsz annyi baromságot,hogy már sírni sincs kedvem.Az meg,hogy mi a kötelező egy autóban nem függ össze azzal,hogy tényleg hasznos-e.Egy satufékkel,sikító gumival megállni próbáló járművet pl. egy gyalogos is sokkal hamarabb észlel mint egy abs-sel relatíve hangtalanul lassító autót.ÉS ha már felnéz a szerencsétlen,hogy hoppá,valami közelít és gáz van máris értékes időt nyerhetsz vele azzal,ha legalább megáll vagy ne adj isten megindul visszafelé.A szélsőséges seggfejektől tekintsünk el (klottgatyás,ipod-dal a fülében sétáló/bicikliző/gördeszkázó barmok,idióta robogósok stb.Azoknak mindegy mi üti el őket....)
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #3601 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 09:43:10 »

Nyilván így van, sőt az átlag embernek egy reggeli munkába menéshez sokkal jobb, ha van ABS. Ez nem kétséges, az ilyen dolgokat értelem szerűen az átlagos helyzetekre, az átlagos vezetőkre lövik be. Télen én is használom, mert hóban nagyon jó, nagy segítség.

Mindig van viszont kisebbség, akinek egy ilyen berendezés csak bosszúság, mert a berögzült mozdulatai-szokásai ellentétesek a berendezés működésével és így zavarják egymás nyugalmát. Ahogy más is mondta, van egy korosztály, aki ABS/ASR/ESP nélkül tanult vezetni és ha szerencséjük volt, az oktatójuk/rokonuk/ismerősük megtanította őket ezek nélkül reagálni, ami aztán jól rögzült is a vazomotoros funkciójukban és annak megfelelően reagálnak pl. egy kikerülés esetén. És olyankor nagyon zavaró tud lenni, hogy közbeszól egy elektronika, mert a 2 jó szándékú beavatkozásból könnyen kisülhet egy 3. rosssz. Például, amikor hirtelen fékezéses kikerülés után azonnal el kell lépni oldalra, mert szemből ütközés fenyeget. Az ABS még segít a balra kikerülésben, az ASR viszont nem enged kilőni jobbra, mert visszavesz a lovakból és csak ugrándozol.

Nagy kedvencem, amikor az anyósomat tanította az oktatója (aki egyébként az egész családját tanította). Azt kapta instrukciónak, hogy ha baj van, akkor álljon bele a fékbe és tekergesse a kormányt, majd az autó megoldja. Ennek megfelelően jár el, de amikor vészféknél rugdossa a lábát a pedál, akkor megijed és leszáll a fékről. Na ez az a helyzet rutintalanoknál is, amikor még ABS nélkül is jobb lett volna. Télen meg a legkisebb farriszálásra/ESP beavatkozásra is sikít és elengedi a kormányt. Amikor meg hatékony lenne az ESP/ABS kombó (90-nél oúton a havon kikerülés közben megcsúszva), akkor ő nem ül autóba, mert hóban max 10-zel megyünk és csak takarított utakon.

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy pont a hozzá hasonlók miatt kötelező a sok 3 betűs minden autóban, de rajtuk azok pont nem segítenek semmit. Akinek a segítségére lehetnének, azok meg az esetek többségében nélküle jobban boldogulnak, 10 beavatkozásból 1-2x veszik csak hasznát a beavatkozásnak. És akkor is csak annyit, hogy könyebben, hamarabb tudják összeszedni az autót, mint nélkülük. Ugyanis a fizikailag összeszedhetetlen helyzeteket a 3 betűsök sem szedik össze, fizikai szabályokat technológiával ma még nem lehet áthágni/felülírni.

Szerintem sokkal célravezetőbb lenne mindenkit tisztességesen megtanítani vezetni 3 betűsök nélkül és utána mankóként használni azokat, mint azokra bízni minden helyzet megoldását és ezzel a biztonság illúziójában utazni.
worship worship worship worship worship worship
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3602 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 09:50:49 »

Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a fent leírt módszer hatásos ugyan, de az ember lassúságából és pontatlanságából adódóan sokkal lassabban kivitelezhető, mint egy jó ABS jó gumikkal, jó lengéscsillapítókkal és helyes futómű beállítással társítva.
járjál bkv-val, ott nem kell foglalkoznod vele
sőt, az is 3-betűs ..  hehe
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3603 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 09:51:28 »

ja,ha valami hirtelen kiszalad eléd,akkor vagy olyan faxa gyerek,hogy superman reakcióval kerülöd.Az átlagember még mindig ott tart,hogy tapossa a féket és várja a csodát,nemhogy a tizedmásodpercek alatt próbálja kikerülni azt,ami előtte van.Tatám,olvasgatom visszamenőleg a hsz-id,írsz annyi baromságot,hogy már sírni sincs kedvem.Az meg,hogy mi a kötelező egy autóban nem függ össze azzal,hogy tényleg hasznos-e.Egy satufékkel,sikító gumival megállni próbáló járművet pl. egy gyalogos is sokkal hamarabb észlel mint egy abs-sel relatíve hangtalanul lassító autót.ÉS ha már felnéz a szerencsétlen,hogy hoppá,valami közelít és gáz van máris értékes időt nyerhetsz vele azzal,ha legalább megáll vagy ne adj isten megindul visszafelé.A szélsőséges seggfejektől tekintsünk el (klottgatyás,ipod-dal a fülében sétáló/bicikliző/gördeszkázó barmok,idióta robogósok stb.Azoknak mindegy mi üti el őket....)
Uraim! Ne essünk egymásnak, nem erről szól ez a téma!

Én csak annyit fejtegetek itt, hogy én jobb szeretem elektronika nélkül, mert szerintem az az ideális, ha azt csinálja az autó, amit én mondok neki és nem azt, amit az elektronok kiszámolnak. A gépek bizonyos helyzetekre vannak kalibrálva, úgy tekintenek minden vezetőt, hogy átlagos. Ez jó tud lenni, ha tényleg így van. Viszont ha egy rutinosabb vezető máshogy akarja megoldani a helyzetet, az elektronika nem engedi, ami szerintem baj.

Erre persze nincs jó megoldás, mert kell a segítség a kevésbé jártasoknak. Én kikapcsolok amit tudok, és ennyi.
 
Mentem nemrég és megyek nemsoká újra vezetési tréningre. Egy év alatt simán elfelejtek zsigerből reagálni a helyzetekre, mert télen megszokom, hogy dolgozik az elektronika. Tavasszal meg vissza kell szoknom, hogy én irányítsak, ne a 3 betűsök. És tényleg nagyon kevés (és szélsőséges) olyan helyzet van, amit 3 betűs nélkül ne tudna megoldani egy olyan vezető, aki gyakorolt már kicst akát Tesó parkolóban, akár tréning pályán.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3604 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 09:51:40 »

ja,ha valami hirtelen kiszalad eléd,akkor vagy olyan faxa gyerek,hogy superman reakcióval kerülöd.Az átlagember még mindig ott tart,hogy tapossa a féket és várja a csodát,nemhogy a tizedmásodpercek alatt próbálja kikerülni azt,ami előtte van.Tatám,olvasgatom visszamenőleg a hsz-id,írsz annyi baromságot,hogy már sírni sincs kedvem.Az meg,hogy mi a kötelező egy autóban nem függ össze azzal,hogy tényleg hasznos-e.Egy satufékkel,sikító gumival megállni próbáló járművet pl. egy gyalogos is sokkal hamarabb észlel mint egy abs-sel relatíve hangtalanul lassító autót.ÉS ha már felnéz a szerencsétlen,hogy hoppá,valami közelít és gáz van máris értékes időt nyerhetsz vele azzal,ha legalább megáll vagy ne adj isten megindul visszafelé.A szélsőséges seggfejektől tekintsünk el (klottgatyás,ipod-dal a fülében sétáló/bicikliző/gördeszkázó barmok,idióta robogósok stb.Azoknak mindegy mi üti el őket....)
nem rosszabb gyerek ő mint bármelyikünk, csak még nincs elég tapasztalata, hogy normálisan megindokolja a hülyeségét  hehe
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3605 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 09:53:10 »

nem rosszabb gyerek ő mint bármelyikünk, csak még nincs elég tapasztalata, hogy normálisan megindokolja a hülyeségét  hehe

Pedig az nagyon fontos, hogy az ember alá tudja támasztani a saját hülyeségét! wave
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3606 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 13:23:17 »

Pedig az nagyon fontos, hogy az ember alá tudja támasztani a saját hülyeségét! wave

Okés tételezük fell hogy nem kell a kitörésgátló, engem csak az idegesit nagyon hogy 2 helyen is jelziu hogy ki van kapcsolva  falbav
Azon kivül hogy meg bontom a müszeregységet és kiveszem az izot, vallami más megoldás talán?
Naplózva
svega
Vendég
« Új hozzászólás #3607 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 13:48:54 »

Nem a vitát gerjesztendő, de mire egy ABS egy kocsiba bekerül, az a tervezéssel, számításokkal, modellezéssel, legyártással, tesztekkel, hibajavítással együtt kb. 123456 mérnök, informatikus, programozó, tesztpilóta munkája fekszik benne. S valaki kijelenti, hogy azért rossz, mert a gyalogos nem hallja visítani a gumit? Meg nehogy elektronok döntsenek már helyette? Ejnye már, akkor kurblit kellene használni, nehogy már elektronok tekerjék be a motort, meg elektronok töröljék le a vizet az ablakról, amikor egy ronggyal is le lehetne. Olyat is halllottam, hogy a b. öv felesleges, mert majd kitámasztok, ha ütközünk. Azok a *** elektronok pontosan tudják, hogy mikor van 80% gördülésen a kerék, az ember meg csak hiszi, hogy tudja. Mert az ember nem tudja bekalkulálni a guminyomást, az őszi falevelet és taknyot az úton, sőt azt sem tudja, milyen az útburkolat. Az elektronok tudják. És fénysbességgel tudják. És hála istennek tudják azok is, akik kötelezővé tették minden új kocsiba. Sajnos elég sok embernek lehetne a fejfáján, hogy az ABS hiánya ölte meg a régi időkben, de én még nem láttam olyat, hogy valakit az ABS léte ölt volna meg. Ez olyan szőrszálhasogatás, mint amikor tudorok kijelentik, hogy *** az automata váltó, mert csak 0.5 sec alatt vált. Bezzeg ő! Kuplunggal, váltókar-rángatással, kuplung felengedéssel mindezt megcsinálja 0.499999 alatt. Ha-ha. Vita indulhat.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3608 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 13:54:33 »

Okés tételezük fell hogy nem kell a kitörésgátló, engem csak az idegesit nagyon hogy 2 helyen is jelziu hogy ki van kapcsolva  falbav
Azon kivül hogy meg bontom a müszeregységet és kiveszem az izot, vallami más megoldás talán?

Nekem csak 1 helyen jelez. Hol jelez neked a 2. helyen?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3609 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 13:56:48 »

Vita indulhat.

Veled? Erről? Minek? eplus2
Naplózva
svega
Vendég
« Új hozzászólás #3610 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 14:06:43 »

Veled? Erről? Minek? eplus2
Velem?
Az a véleményed, hogy még arra sem vagyok méltó? Hogy a nagy fórumos válaszra méltasson? Megint megtaláltál, úgy látom. Neked pár havonta meg kell alázni valakit, hogy a családi életed rendben legyen?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3611 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 14:15:56 »

Velem?
Az a véleményed, hogy még arra sem vagyok méltó? Hogy a nagy fórumos válaszra méltasson? Megint megtaláltál, úgy látom. Neked pár havonta meg kell alázni valakit, hogy a családi életed rendben legyen?

Jujj. Ne magadból indulj ki.

"Veled? Erről? Minek?" : mivel meg vagy győződve az elektronok hasznosságáról, semmi értelme ezen vitázni veled úgy, hogy én nem vagyok meggyőzve az elektronok hasznosságáról. Ezt kellett volna érteni alatta. Vagy valami hasonlót.

De azért szép, hogy a fentieket láttad bele, sokat elárul.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #3612 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 14:49:51 »

Okés tételezük fell hogy nem kell a kitörésgátló, engem csak az idegesit nagyon hogy 2 helyen is jelziu hogy ki van kapcsolva  falbav
Azon kivül hogy meg bontom a müszeregységet és kiveszem az izot, vallami más megoldás talán?
direktbe lehet kötni.Ha jól emlékszem Rocco írta,amikor volt erről értekezés.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3613 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 14:59:58 »

Nem a vitát gerjesztendő, de mire egy ABS egy kocsiba bekerül, az a tervezéssel, számításokkal, modellezéssel, legyártással, tesztekkel, hibajavítással együtt kb. 123456 mérnök, informatikus, programozó, tesztpilóta munkája fekszik benne. S valaki kijelenti, hogy azért rossz, mert a gyalogos nem hallja visítani a gumit? Meg nehogy elektronok döntsenek már helyette? Ejnye már, akkor kurblit kellene használni, nehogy már elektronok tekerjék be a motort, meg elektronok töröljék le a vizet az ablakról, amikor egy ronggyal is le lehetne. Olyat is halllottam, hogy a b. öv felesleges, mert majd kitámasztok, ha ütközünk. Azok a *** elektronok pontosan tudják, hogy mikor van 80% gördülésen a kerék, az ember meg csak hiszi, hogy tudja. Mert az ember nem tudja bekalkulálni a guminyomást, az őszi falevelet és taknyot az úton, sőt azt sem tudja, milyen az útburkolat. Az elektronok tudják. És fénysbességgel tudják. És hála istennek tudják azok is, akik kötelezővé tették minden új kocsiba. Sajnos elég sok embernek lehetne a fejfáján, hogy az ABS hiánya ölte meg a régi időkben, de én még nem láttam olyat, hogy valakit az ABS léte ölt volna meg. Ez olyan szőrszálhasogatás, mint amikor tudorok kijelentik, hogy *** az automata váltó, mert csak 0.5 sec alatt vált. Bezzeg ő! Kuplunggal, váltókar-rángatással, kuplung felengedéssel mindezt megcsinálja 0.499999 alatt. Ha-ha. Vita indulhat.
most már nem írok semmit rá, mert nem fogsz úgy se reagálni Cheesy
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #3614 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 15:02:49 »

Nem a vitát gerjesztendő, de mire egy ABS egy kocsiba bekerül, az a tervezéssel, számításokkal, modellezéssel, legyártással, tesztekkel, hibajavítással együtt kb. 123456 mérnök, informatikus, programozó, tesztpilóta munkája fekszik benne. S valaki kijelenti, hogy azért rossz, mert a gyalogos nem hallja visítani a gumit? Meg nehogy elektronok döntsenek már helyette? Ejnye már, akkor kurblit kellene használni, nehogy már elektronok tekerjék be a motort, meg elektronok töröljék le a vizet az ablakról, amikor egy ronggyal is le lehetne. Olyat is halllottam, hogy a b. öv felesleges, mert majd kitámasztok, ha ütközünk. Azok a *** elektronok pontosan tudják, hogy mikor van 80% gördülésen a kerék, az ember meg csak hiszi, hogy tudja. Mert az ember nem tudja bekalkulálni a guminyomást, az őszi falevelet és taknyot az úton, sőt azt sem tudja, milyen az útburkolat. Az elektronok tudják. És fénysbességgel tudják. És hála istennek tudják azok is, akik kötelezővé tették minden új kocsiba. Sajnos elég sok embernek lehetne a fejfáján, hogy az ABS hiánya ölte meg a régi időkben, de én még nem láttam olyat, hogy valakit az ABS léte ölt volna meg. Ez olyan szőrszálhasogatás, mint amikor tudorok kijelentik, hogy *** az automata váltó, mert csak 0.5 sec alatt vált. Bezzeg ő! Kuplunggal, váltókar-rángatással, kuplung felengedéssel mindezt megcsinálja 0.499999 alatt. Ha-ha. Vita indulhat.
Neked is igazad van részben meg annak is,aki ellenzi.Amit írtam,egy ellenpélda.A taknyos levelet és egyebeket is jó,hogy felhozod példának.Mert egy átlagautóban üzemelő elektromos cuccot ugyanúgy át tudja verni mint azt a vezetőt,akinek az autójában nincs és próbálja kordában tartani a dolgokat.Persze,amit írsz elmegy prémium kategóriában,csúcsmodellekben.De akkor hadd piszkáljalak egy kicsit,miért is égett le az utóbbi időkben jó pár ferrari?Azokon nem agyaltak a mérnökök?Miért is van az,hogy tele van a net a balfaszokkal,akik keresztben döntik a fákat,oszlopokat lambóval,astonnal és a többivel?Azokban az autókban komolyabb cucc van mint a miénkben,akkor?Ugyanez áll a mindig jelenlevő övet kapcsolom-nem kapcsolom dologra.Engem mentett meg nemegyszer.Másokat meg nem,mert a kamion orrán lett belőlük embléma egy elbaltázott előzés eredményeképp.Akkor most mi van?Pro és kontra szüntessük meg mert felesleges?Vagy csak jó,hogy esetenként ne jöjjön ki a kormány a sofőr háta közepén?Az automata váltó-naná,hogy nem az a ***,ami a mondeokban van-már réges rég bebizonyította,hogy kinőtte magát és bírja a gyűrődést.Ettől még az itt élő autósok nagyrésze tesz rá.Miért?MErt nem ezt tanulta,nem azzal jár,nem azt szokta meg.De aki meg látja az úgymond sztárok szenvedését a topgearben,akkor meg röhög  egy jót,hogy mekkora balfaxok.Járnak egy sokszázlovas prémiummal,de nem bírnak el egy 110 lovas fhostalicskával...
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #3615 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 18:13:23 »

nem rosszabb gyerek ő mint bármelyikünk, csak még nincs elég tapasztalata, hogy normálisan megindokolja a hülyeségét  hehe

Pedig az nagyon fontos, hogy az ember alá tudja támasztani a saját hülyeségét! wave


ti nagyon dilik vagytok  taps 2funny  appl  buck2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #3616 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 18:16:43 »

Na az abs kiiktatásommal megint sikerült egy vitát gerjesztenem  szomoru1
Legközelebb oda írom hogy mindenki csak saját, felelősségére olvassa el  hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #3617 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 18:23:57 »

Na az abs kiiktatásommal megint sikerült egy vitát gerjesztenem  szomoru1
Legközelebb oda írom hogy mindenki csak saját, felelősségére olvassa el  hehe
pörög a topik...hámáneisbaj?Huh?Huh?Huh?Huh?Huh??
Amikor én ki akartam iktatni,a szakik azt ajánlották (nem itt,ide nem írtam be),hogy ne tegyem.Ha tényleg nem kell,akkor kompletten legyen kiszerelve+főfékhenger és fékcső csere.Aztán már nem került rá sor...ebben az autóban annyira nem zavaró,de az,hogy nem lehet előre saccolni,hogy mikor áll meg az autó viszont több mint gáz-legalábbis nekem.Nálam is megvan az,hogy 150-160 felett koppra akarom fékezni,akkor 110 környékén elfogy a fék.Utána csak nyúlik-nyúlik és annyi.Igaz,nem a hiper-szuper ilyen-olyan fékcuccok vannak benne,viszont eddig csak egy helyen mentem 200km/h+ felett,az az m9-es.Ott meg tök mindegy volt,volt ideje visszahűlni és kigurulni magát az autónak.A mindennapi használatban viszont jobban szeretem így,mint keményebb betéttel,jobban adagolhatónak érzem,dehát ez már egyénfüggő.
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.28 csütörtök, 18:32:25 írta szuperhangya » Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #3618 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 23:19:42 »

ja,ha valami hirtelen kiszalad eléd,akkor vagy olyan faxa gyerek,hogy superman reakcióval kerülöd.Az átlagember még mindig ott tart,hogy tapossa a féket és várja a csodát,nemhogy a tizedmásodpercek alatt próbálja kikerülni azt,ami előtte van.Tatám,olvasgatom visszamenőleg a hsz-id,írsz annyi baromságot,hogy már sírni sincs kedvem.Az meg,hogy mi a kötelező egy autóban nem függ össze azzal,hogy tényleg hasznos-e.Egy satufékkel,sikító gumival megállni próbáló járművet pl. egy gyalogos is sokkal hamarabb észlel mint egy abs-sel relatíve hangtalanul lassító autót.ÉS ha már felnéz a szerencsétlen,hogy hoppá,valami közelít és gáz van máris értékes időt nyerhetsz vele azzal,ha legalább megáll vagy ne adj isten megindul visszafelé.A szélsőséges seggfejektől tekintsünk el (klottgatyás,ipod-dal a fülében sétáló/bicikliző/gördeszkázó barmok,idióta robogósok stb.Azoknak mindegy mi üti el őket....)
Nem gondolom, hogy személyeskedésbe kéne átmennie egy szakmai jellegű vitának. Arról nem is beszélve, hogy nem is ismerjük egymást. Idejössz egy beszélgetés végére és beírsz egy ilyet... lehet, hogy jobb, ha nem is találkozunk személyesen...

Ha valaki/valami hirtelen kilép eléd az nem azt jelenti, hogy 1 méterre van tőled. Nem kell ahhoz szupermennek lenni, hogy rálépj a fékre és elrántsd a kormányt. De ha ültél már úgy autóban, hogy te vezettél akkor ezt tudnod kéne! Vezettél már egyáltalán autót?
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3619 Dátum: 2012.06.29 péntek, 01:15:16 »

Nekem csak 1 helyen jelez. Hol jelez neked a 2. helyen?

Hát egyszer ugyebár az óracsoportnál és másodszor meg középen ahol ki lehet kapcsolni.  falbav

A fö kérédésem hogy szedett már szét valaki ilyet?Huh?Huh?
Hogyan nézhet ki belülröl, van valami olyan dolog ami erös rázkodásra el tud benne törni?Huh?Huh?
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.29 péntek, 01:17:30 írta BeG 2.5/V6 » Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3620 Dátum: 2012.06.29 péntek, 01:19:52 »

direktbe lehet kötni.Ha jól emlékszem Rocco írta,amikor volt erről értekezés.

ÉS a csatin vajon melyik lábakat kell direktbe kötni?
Naplózva
fdgf1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 533


kék villám 06306357582

fdgf1@mailbox.hu
« Új hozzászólás #3621 Dátum: 2012.06.29 péntek, 07:41:29 »

Halli látom itt csipős a hangulat Wink. csak azért irok mert a én kis gyöngyszemem hol müködik ABS - es hol nem sajnos nem tudom mi okoza a hibát  Embarrassed   sokxor satu fékezésnél ball hátulja elöb blokol mint a elsök
 ennek kösszönhetöen egy nyél gázos tolatásnál megforditota a kocsit 2 sávos uton. szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.29 péntek, 07:45:39 írta fdgf1 » Naplózva

Mk2
        1996 glx 1.8 benzin
        1997 clx - Giha 1.8 benzin
  volt1996 clx 1.8 benzin
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3622 Dátum: 2012.06.29 péntek, 07:46:31 »

Hát egyszer ugyebár az óracsoportnál és másodszor meg középen ahol ki lehet kapcsolni.  falbav

A fö kérédésem hogy szedett már szét valaki ilyet?Huh?Huh?
Hogyan nézhet ki belülröl, van valami olyan dolog ami erös rázkodásra el tud benne törni?Huh?Huh?

Hát pont ezért értetlenkedek, mert nekem MKII-esen csak az ülésfűtés melletti gombon jelez vissza, az óracsoporton nem.

MK I-en jelzett az óracsoporton, de ott meg a gomb nem jelzett. Ki érti ezt?

Van képed róla?
Naplózva
sebifater
Vendég
« Új hozzászólás #3623 Dátum: 2012.06.29 péntek, 08:11:12 »

Na figyu, én elmondom, tudósa vagyok az ügynek.
A műszerfal keretet 5 csavar fogja, kettő az óra mögött, kipattintani egy puha dologgal, pl. falapocska), egy a szélvédőfűtéskapcsolók mögött. Kettő pedig a km óra és a fordulatszámláló fölött, rézsút felfelé. Ezután kiveszed a keretet, ha digit klima, akkor kipattintod a hőérzékelőt is a kis rács mögött. A műszercsoportot 5 fényes csavar fogja, értelemszerűen, csillagcsavarok. Az előzők is. Kihúzod a műszereket, mögé nyúlsz, kioldod a 2 darab elektromos csatlakozót, és a műszercsoport az öledben.
Bemégy a szobába, egy asztalra pokrócot terítesz és 5 fül megnyomásával lejön az üveg elöl. Ezután 25 torx kulccsal kicsavarod a fekete csavarokat, majd előre kihúzod a km. órát. Ekkor 6 érintkező jön ki a nyákból. (NYomtatott ÁramKör) Ezek egyikének a bizonytalan érintkezése okozza a bajodat. Ezeket megcsiszolod, majd mindent visszaszerelsz fordított sorrendben. Eztán jónak kell lennie. Ha mégsem, akkor a váltón levő jeladó csatlakozóját kell lekezelni kontakt sprével, tapasztalatom szerint nagyon ritka a kábelszakadás. Az egész 1 óra alatt megvan.

Köszönöm szépen a segítséget, jövő héten lesz rá időm akkor nekiállok és megírom, hogy sikeres volt-e a műtét!
üdv!
Zoltán
Naplózva
sebifater
Vendég
« Új hozzászólás #3624 Dátum: 2012.06.29 péntek, 08:12:04 »

Sajnos nekem nincs képem az érintkezőről ami az órában van, valamint ha nem villan fel az üzemanyagjelző, akkor lehet más a gond. Amúgy amikor kell, világít?
A lábakkal az órában az a gond, hogy nem érintkeznek, amúgy a szerelő nekem anno azt mondta, hogy biztos, hogy a váltóban van valami gond, mert a focusokban sokszor meghal a sebességjeladó, valszeg akkor ebben is. Nálam szerencsére mégsem ez volt a gond.

(Egyébként a műszeregységet kiszedni nem nagy munka, második alkalommal már csak 5 perc.  vigyor3 Le kell venni előtte a műanyag elemet, ami a szellőzőrostélyok és a műszeregység körül van. Ehhez a fedcompot/órát ki kell pattintani, másik oldalt a szélvédőfűtés csatiját szintén - ezt úgy is lehet, hogy a pedálok feletti burkolatot, amin a diag csati van leveszed, és kézzel felnyúlsz a kapcsolóig és kitolod a helyéről - aztán ha jól emlékszem 2 csavar van a fedcomp és 2 a szélvédős kapcsoló alatt. Ez után a kormányt alsó állásba állítva kicsavarsz még kb 2 csavart a műszeregység körül, ekkor kijön a műanyag elem. Ez után már láthatók a csavarok amik a műszeregységet tartják, két csati van a hátulján. )

Közben Svega már írta a megoldást.  worship wave

Neked is köszönöm!
Jelentkezem hogy mi lett a vége!
Üdv!
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3625 Dátum: 2012.06.29 péntek, 14:56:35 »

Hát pont ezért értetlenkedek, mert nekem MKII-esen csak az ülésfűtés melletti gombon jelez vissza, az óracsoporton nem.

MK I-en jelzett az óracsoporton, de ott meg a gomb nem jelzett. Ki érti ezt?

Van képed róla?

Jha ma fogok róla majd villantani azt feltolom.
Naplózva
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #3626 Dátum: 2012.06.29 péntek, 18:20:00 »

Sziasztok!
Olyan gondom van hogy...a gyári rádióm kéri a kódot, de ez nekem nincs meg.Kérdezem hogy csak márkakereskedésben tudják lekérni nekem a kódot zsíros összegért vagy van valami humánusabb egyszerűbb megoldás is rá....
Köszi előre is Smiley
Üdv. Cs.
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #3627 Dátum: 2012.06.29 péntek, 18:27:33 »

Sziasztok!
Olyan gondom van hogy...a gyári rádióm kéri a kódot, de ez nekem nincs meg.Kérdezem hogy csak márkakereskedésben tudják lekérni nekem a kódot zsíros összegért vagy van valami humánusabb egyszerűbb megoldás is rá....
Köszi előre is Smiley
Üdv. Cs.
Keresd Alf kollégát, privátban alvázszámmal. Biztosan segít!
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3628 Dátum: 2012.06.29 péntek, 19:49:50 »

Sziasztok!
Olyan gondom van hogy...a gyári rádióm kéri a kódot, de ez nekem nincs meg.Kérdezem hogy csak márkakereskedésben tudják lekérni nekem a kódot zsíros összegért vagy van valami humánusabb egyszerűbb megoldás is rá....
Köszi előre is Smiley
Üdv. Cs.

Inkább a rádió típusát és serial számát írd meg nekem pm-ben (a rádió oldaláról - ki kell venni hozzá), és szerintem tudok rá egészen humánus megoldást találni...  eplus2
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #3629 Dátum: 2012.06.29 péntek, 21:48:15 »

Inkább a rádió típusát és serial számát írd meg nekem pm-ben (a rádió oldaláról - ki kell venni hozzá), és szerintem tudok rá egészen humánus megoldást találni...  eplus2
Ja igen, neki is a rádió száma kell. Bocs!
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3630 Dátum: 2012.06.30 szombat, 01:55:49 »

Hát pont ezért értetlenkedek, mert nekem MKII-esen csak az ülésfűtés melletti gombon jelez vissza, az óracsoporton nem.

MK I-en jelzett az óracsoporton, de ott meg a gomb nem jelzett. Ki érti ezt?

Van képed róla?

Nha most jutotam gépközelbe.

Ezen a 2 helyen jelzi.
http://kepfeltoltes.hu/view/120630/2012-06-29_20.24.41_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120630/2012-06-29_20.24.59_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #3631 Dátum: 2012.06.30 szombat, 05:54:34 »

Keresd Alf kollégát, privátban alvázszámmal. Biztosan segít!

Inkább a rádió típusát és serial számát írd meg nekem pm-ben (a rádió oldaláról - ki kell venni hozzá), és szerintem tudok rá egészen humánus megoldást találni...  eplus2

Köszi Srácok, este kiszedem a rádiót és küldöm is Smiley Köszi köszi!!! Smiley
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #3632 Dátum: 2012.06.30 szombat, 09:21:34 »

Elbeszéltetek egymás mellett....szóval semmi extra,ugyanaz mint máshol...
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3633 Dátum: 2012.06.30 szombat, 13:28:27 »


Hm, nekem itt nem jelez. Lips Sealed

Pontosítok: A műszercsoporton a kontrollámpa 2 esetben jelez. Gyújtás ráadáskor 1 mp-ig (rendszer ellenőrzés) és bekapcsolt TCS esetén ha beavatkozik a rendszer és kipörög a kerék. Akkor villog 3-4-et.

De ha kikapcsolom a TCS-t, akkor ott nem világít, csak lent a gombon.
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.30 szombat, 13:44:30 írta drof » Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #3634 Dátum: 2012.06.30 szombat, 14:06:57 »

Hm, nekem itt nem jelez. Lips Sealed

Pontosítok: A műszercsoporton a kontrollámpa 2 esetben jelez. Gyújtás ráadáskor 1 mp-ig (rendszer ellenőrzés) és bekapcsolt TCS esetén ha beavatkozik a rendszer és kipörög a kerék. Akkor villog 3-4-et.

De ha kikapcsolom a TCS-t, akkor ott nem világít, csak lent a gombon.
Nem lehet,hogy nála kikapcsolva inkább hibát jelez?Vagy csak valaki átkötötte,biztos ami biztos?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3635 Dátum: 2012.06.30 szombat, 14:54:07 »

Hm, nekem itt nem jelez. Lips Sealed

Pontosítok: A műszercsoporton a kontrollámpa 2 esetben jelez. Gyújtás ráadáskor 1 mp-ig (rendszer ellenőrzés) és bekapcsolt TCS esetén ha beavatkozik a rendszer és kipörög a kerék. Akkor villog 3-4-et.

De ha kikapcsolom a TCS-t, akkor ott nem világít, csak lent a gombon.

Szerintem így a normális. Az ABS is ellenőrzésnél, ill. működésnél villog/világít a falon, vagy ha hiba van. (igaz annak nincs kapcsolója) De pl. a Galaxy-nál az ESP csak abban az esetben világít a falon és a gombon, ha be van kapcsolva. Ha kilövöd, vagy, ha beleszól a dolgokba akkor stroboszkópól a falon. Bár a tempomat, meg bekapcsolás után világít folyamatosan. (a bajuszkapcsolón bekapcsolva) Továbbá ez off autó. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #3636 Dátum: 2012.06.30 szombat, 21:40:19 »

Szerintem így a normális. Az ABS is ellenőrzésnél, ill. működésnél villog/világít a falon, vagy ha hiba van. (igaz annak nincs kapcsolója)

Szóval ha menet közben dolgozik az ABS, akkor villognia kéne a visszajelző lámpának a műszeregységben?  fejvakaras
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3637 Dátum: 2012.06.30 szombat, 23:59:53 »

Szóval ha menet közben dolgozik az ABS, akkor villognia kéne a visszajelző lámpának a műszeregységben?  fejvakaras

Igen, legalábbis nálam télen az MK1-es elektronikával villogtatta, ill. sűrű kézifékes ökörködésnél is ki-ki világított. A jelenlegit nem tudom alátámasztani. Egyenlőre.  eplus2
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #3638 Dátum: 2012.07.01 vasárnap, 10:17:12 »

Igen, legalábbis nálam télen az MK1-es elektronikával villogtatta, ill. sűrű kézifékes ökörködésnél is ki-ki világított. A jelenlegit nem tudom alátámasztani. Egyenlőre.  eplus2

Télen nekem semmilyen kézifékes cuccnál nem villogott.. pedig az blokkoló keréknek tekinthető... Hmm..
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3639 Dátum: 2012.07.01 vasárnap, 10:21:52 »

Télen nekem semmilyen kézifékes cuccnál nem villogott.. pedig az blokkoló keréknek tekinthető... Hmm..
nincs ebben semmi csoda ...
megmondták, hogy intelligens az autó és figyeli a környezetet, tehát tudja, hogy te havon mész és játszol a kocsival, ezért nem szól be  hehe
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3640 Dátum: 2012.07.01 vasárnap, 13:06:17 »

Télen nekem semmilyen kézifékes cuccnál nem villogott.. pedig az blokkoló keréknek tekinthető... Hmm..
Ismétlem, MK1-es volt. Smiley Lehet az is, hogy nem volt 100as már az ABS vezérlő azért villogott működés közben. Cheesy
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #3641 Dátum: 2012.07.01 vasárnap, 20:53:23 »

Ja igen, neki is a rádió száma kell. Bocs!

Inkább a rádió típusát és serial számát írd meg nekem pm-ben (a rádió oldaláról - ki kell venni hozzá), és szerintem tudok rá egészen humánus megoldást találni...  eplus2

Köszi Skacok, kiszedtem a rádiót és szerencsémre rá volt írva a kód, úgy hogy probléma megoldva! Köszönöm a segítséget!!! Smiley
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #3642 Dátum: 2012.07.03 kedd, 11:35:04 »

Van egy furcsa jelenség az autómban: A szivargyújtóban ~10V feszültség van. Néha felmegy 12.5V-ra, de alapvetően 10V a jellemző. Szétszedtem és kitakarítottam, valamint kimértem a rámenő kábeleket és ott is ennyi a delej. Kinek van ötlete?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3643 Dátum: 2012.07.03 kedd, 14:33:00 »

Van egy furcsa jelenség az autómban: A szivargyújtóban ~10V feszültség van. Néha felmegy 12.5V-ra, de alapvetően 10V a jellemző. Szétszedtem és kitakarítottam, valamint kimértem a rámenő kábeleket és ott is ennyi a delej. Kinek van ötlete?

Szerintem megtört kábel lesz a ludas... Esetleg valamelyik test pont... Jobb ötletem nincsen. (jah, de nézd meg a biztit is lehet, hogy elvékonyodott a szála, de még nem szakadt el)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #3644 Dátum: 2012.07.03 kedd, 18:08:16 »

Van itt az oldalon valami dokumentum elektromos kapcsolási rajzokról? Pontosan a klímának a kapcsolási rajza kellene!!
Naplózva
atis-82
Vendég
« Új hozzászólás #3645 Dátum: 2012.07.03 kedd, 18:14:52 »

Sziasztok kérdésem lenne mondeo mk2 folyamatosan fűt hideg meleg tekerőt ha tekergetem semmi, áram van a csatiban és jól működik a tekerő is kérdésem hol keressem a motorját amit vezérel?
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #3646 Dátum: 2012.07.03 kedd, 19:04:57 »

Szerintem megtört kábel lesz a ludas... Esetleg valamelyik test pont... Jobb ötletem nincsen. (jah, de nézd meg a biztit is lehet, hogy elvékonyodott a szála, de még nem szakadt el)
Na, megint sikerült segítened  smile Kivettem a biztijét és beraktam egy másikat és működik. Kíváncsiságból visszatettem a régit, és azzal is működik. Lehet, hogy volt valami kosz az érintkezőnél, de az is lehet, hogy a biztitáblánál a kábel van megtörve, és ahogy lenyitottam összeért rendesen. De ez maj úgyis kiderül. Mindenesetre köszönöm a tippet  worship
Naplózva
fdgf1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 533


kék villám 06306357582

fdgf1@mailbox.hu
« Új hozzászólás #3647 Dátum: 2012.07.03 kedd, 20:57:49 »

Sziasztok kérdésem lenne mondeo mk2 folyamatosan fűt hideg meleg tekerőt ha tekergetem semmi, áram van a csatiban és jól működik a tekerő is kérdésem hol keressem a motorját amit vezérel?
kesztyü tarto mögött
Naplózva

Mk2
        1996 glx 1.8 benzin
        1997 clx - Giha 1.8 benzin
  volt1996 clx 1.8 benzin
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #3648 Dátum: 2012.07.03 kedd, 21:45:26 »

kesztyü tarto mögött

+ az anyós bal lábánál
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
fdgf1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 533


kék villám 06306357582

fdgf1@mailbox.hu
« Új hozzászólás #3649 Dátum: 2012.07.03 kedd, 21:57:01 »

+ az anyós bal lábánál


igazad van:)
Naplózva

Mk2
        1996 glx 1.8 benzin
        1997 clx - Giha 1.8 benzin
  volt1996 clx 1.8 benzin
Oldalak: 1 ... 66 67 68 69 70 71 72 [73] 74 75 76 77 78 79 80 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.048 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.