Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:59:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 77 78 79 80 81 82 83 [84] 85 86 87 88 89 90 91 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2569900 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
david01
Vendég
« Új hozzászólás #4150 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 19:36:18 »

Lehet, persze. Pl. itt http://carhifis.5mp.eu/web.php?a=carhifis&o=Eg48iWPlYj
De guglizol egy olyat, hogy "cd-tár emulátor", kidob mást is Smiley

Be kell hogy szerezzek egy ilyet mert lassan már ellepnek a cd-k a kocsiba! hehe vigyor3
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4151 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 19:50:31 »

hát nem tudom, nálam nem világít. Esetleg elképzelhető hogy mivel gondolom én, a riasztó utólag beépített, hogy az vezérli a központit, és az én távom tulajdonképp a riasztóé és nem a központié? Látszólag a központi vezérlő gyári, és a riasztó arra is rá van kötözgetve. Elképzelhető hogy gyárilag sima kp zár volt benne és nem távos, és azért nem megy?
nem sok összefüggés van ezek között a dolgok között. a ledet az órában az immo villogtatja, ami az ecu-ban van és semmi köze sem a kp. zárhoz sem a riasztóhoz, legyen az gyári, vagy utólagos. az ismét egy másik kérdés, hogy a kocsiban, van-e táv...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #4152 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 20:02:45 »

nem sok összefüggés van ezek között a dolgok között. a ledet az órában az immo villogtatja, ami az ecu-ban van és semmi köze sem a kp. zárhoz sem a riasztóhoz, legyen az gyári, vagy utólagos. az ismét egy másik kérdés, hogy a kocsiban, van-e táv...
és azt meg lehet tudni valahogy? Ha kulcsal zárok-nyitok a riasztót nem működteti csak a központit, de ha távval akkor mindkettőt. Ebből gondolom hogy ez a riasztó távja. Ha volt hozzá gyári táv akkor működne a dolog, ha nem akkor hiába próbálkozom? Még valami, gondolom gyárthatták még infrás távval is, annak esetleg van valami jele? Vevőre gondolok...
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4153 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 20:04:05 »

hát nem tudom, nálam nem világít.
csak így nem világít, vagy egyébként sem szokott?
a kulcsod tuti rádiós? mert ha infrás, akkor totál más a progi.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4154 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 20:07:03 »

és azt meg lehet tudni valahogy? Ha kulcsal zárok-nyitok a riasztót nem működteti csak a központit, de ha távval akkor mindkettőt. Ebből gondolom hogy ez a riasztó távja. Ha volt hozzá gyári táv akkor működne a dolog, ha nem akkor hiába próbálkozom? Még valami, gondolom gyárthatták még infrás távval is, annak esetleg van valami jele? Vevőre gondolok...
a gyári riasztót a kulccsal lehet aktiválni. nincs külön táv.kapcs. az utólagos riasztó vezérli a kp. zárat. ez így normális. ha a kulcsod infrás, akkor ezt próbáld: http://mondeo.hu/wiki/index.php/Infra_Kulcsok_programoz%C3%A1sa
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.18 vasárnap, 20:09:24 írta astor72 » Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #4155 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 20:39:49 »

csak így nem világít, vagy egyébként sem szokott?
a kulcsod tuti rádiós? mert ha infrás, akkor totál más a progi.
ö a led villog ha nincs kulcs bent vagy 1 es állásban van. A kulcsom egy sima kulcs mindenféle gomb nélkül, egy piros műanyag jellel a szélén, a pótkulcsban egy kis grimlámpával vagy mivel. A távom külön van, de mint kiderült az a riasztóé.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #4156 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 20:43:24 »

a gyári riasztót a kulccsal lehet aktiválni. nincs külön táv.kapcs. az utólagos riasztó vezérli a kp. zárat. ez így normális. ha a kulcsod infrás, akkor ezt próbáld: http://mondeo.hu/wiki/index.php/Infra_Kulcsok_programoz%C3%A1sa
ezek szerint nekem nincs gyári táv mert nekem a kulcsom sima, abban nincsenek gombok.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #4157 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 20:54:15 »

még valami. A műszerfal jobb sarkában felül van egy kis kerek szenzor, két kábel ér megy rá az mire szolgál? Ha jól követtem a madzagot a riasztó fele megy. És van két szenzor az a oszlopokon az a riasztó laserline részére megy rá, annak elvileg úgy kellene működni, hogy lehúzott ablaknál bekapcsolt riasztónál benyúlok az ablakon, akkor riaszt nem? Akárhogy legyezek előtte, akármilyen érzékenyre állítom nem csinál semmit. Ha lehúzom a szenzor csatit és viszadugom beriaszt. Ötlet a hibára?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #4158 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 20:59:14 »

még valami. A műszerfal jobb sarkában felül van egy kis kerek szenzor, két kábel ér megy rá az mire szolgál? Ha jól követtem a madzagot a riasztó fele megy. És van két szenzor az a oszlopokon az a riasztó laserline részére megy rá, annak elvileg úgy kellene működni, hogy lehúzott ablaknál bekapcsolt riasztónál benyúlok az ablakon, akkor riaszt nem? Akárhogy legyezek előtte, akármilyen érzékenyre állítom nem csinál semmit. Ha lehúzom a szenzor csatit és viszadugom beriaszt. Ötlet a hibára?
melyiktől riaszt be? ami az oszlopon van nem? a műszerfal jobb sarkában lévő szenzor, ami olyan mint egy csavar burkolata lenne, de lilás színű, az a napszenzor a digit klímához
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #4159 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 22:00:40 »

melyiktől riaszt be? ami az oszlopon van nem? a műszerfal jobb sarkában lévő szenzor, ami olyan mint egy csavar burkolata lenne, de lilás színű, az a napszenzor a digit klímához
igen az a oszlopon ami van az nem működik. Elvileg az beltérvédelem csak akkor nem működik mikor kellene. Napszenzor, értem. Köszönöm a válaszokat.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #4160 Dátum: 2012.11.19 hétfő, 01:44:42 »

Szia!
Nekem ugyan ilyen volt. 7évet bírt gyártási évtől számítva, hogy ebből hány évet volt használat alatt, azt nem tudom. Ugyan ott gyártják mint a boscht....

Köszi az infót! Smiley
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4161 Dátum: 2012.11.19 hétfő, 03:51:02 »

igen az a oszlopon ami van az nem működik. Elvileg az beltérvédelem csak akkor nem működik mikor kellene. Napszenzor, értem. Köszönöm a válaszokat.

Ahogy végig olvastam a dolgokat, sajna neked a gyárilag kötött kp.vezérlődet vezérli egy "külső" (tehát utólagos) riasztómodul. Arra van rákötve, gondolom a gyári központizár vezérlő modul. Tanítás kilőve, mert nem gyári. Sad
Ha nem dolgozik, szerintem érdemes lenne beruháznod egy új riasztó szettre és másikat kivágni.
A kerek lila cuccos napszenzor, a GinJoy is írta, a digitklímáé, működése mítosz... Cheesy Elvileg, nyáron klímánál, ha rá is süt a nap akkor komolyabban dolgoztatja a befúvást.
Ha infrás lenne az autód gyárilag, akkor a külső kilincseken lenne 1-1 kis sötét "ablak", ott van a IR vevő.
De a lényeg az egészben, hogy ha nem gyári Ford távirányítós 2-3 gombos kulcsod van, akkor ez a fajta tanítás nem lehetséges. Viszont kipróbálnám, hogy a kulcsot bealufóliázva, vagy a kulcsból kivett transzponderrel indul-e a kocsi... Mert igaz, hogy az immo és riasztó/kp.zár két külön dolog, de lehet, hogy aki beletekkelte az utólagos riasztót, kilőtte az immot. Bár akkor a led sem villogna, elvileg, de azért egy próbát megérne. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #4162 Dátum: 2012.11.19 hétfő, 07:05:34 »

Ahogy végig olvastam a dolgokat, sajna neked a gyárilag kötött kp.vezérlődet vezérli egy "külső" (tehát utólagos) riasztómodul. Arra van rákötve, gondolom a gyári központizár vezérlő modul. Tanítás kilőve, mert nem gyári. Sad
Ha nem dolgozik, szerintem érdemes lenne beruháznod egy új riasztó szettre és másikat kivágni.
A kerek lila cuccos napszenzor, a GinJoy is írta, a digitklímáé, működése mítosz... Cheesy Elvileg, nyáron klímánál, ha rá is süt a nap akkor komolyabban dolgoztatja a befúvást.
Ha infrás lenne az autód gyárilag, akkor a külső kilincseken lenne 1-1 kis sötét "ablak", ott van a IR vevő.
De a lényeg az egészben, hogy ha nem gyári Ford távirányítós 2-3 gombos kulcsod van, akkor ez a fajta tanítás nem lehetséges. Viszont kipróbálnám, hogy a kulcsot bealufóliázva, vagy a kulcsból kivett transzponderrel indul-e a kocsi... Mert igaz, hogy az immo és riasztó/kp.zár két külön dolog, de lehet, hogy aki beletekkelte az utólagos riasztót, kilőtte az immot. Bár akkor a led sem villogna, elvileg, de azért egy próbát megérne. Smiley
teljesen világos. Szóval azt mondod lehet hogy bármilyen kulcsal indulna? Igy felmerült még valami. Mikor vettem volt bent a műszerfalon egy kerek valami 3 pecekkel meg egy leddel. Olyasmi mint az az immo mint a ladákban volt csak ez kerek, de nem volt bekötve sehova. Jah és egy pillanat kapcsoló, ami a riasztóhoz ment de az egyik szálat nem tudtam hova volt kötve. Kiszedtem mindkettőt.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4163 Dátum: 2012.11.19 hétfő, 13:31:07 »

Lámpamosós kérdés következik.

Időnként nem működik a szivattyú. Olyankor lebontom az elejét, megkocogtatom a szivattyú oldalát és kb. 3-4 hétig jó, majd megint megáll.

Szorul, vagy el van tömődve? Lehet ezt valahogy javítani?
Ha nem, akkor kinek van lámpamosó szivattyúja Mk2-eshez picipénzért? (Tudtommal az MK3 szivattyúja is jó bele, talán az első fészliftig gyártott mk3-asoké).

Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #4164 Dátum: 2012.11.19 hétfő, 13:33:18 »

Lámpamosós kérdés következik.

Időnként nem működik a szivattyú. Olyankor lebontom az elejét, megkocogtatom a szivattyú oldalát és kb. 3-4 hétig jó, majd megint megáll.

Szorul, vagy el van tömődve? Lehet ezt valahogy javítani?
Ha nem, akkor kinek van lámpamosó szivattyúja Mk2-eshez picipénzért? (Tudtommal az MK3 szivattyúja is jó bele, talán az első fészliftig gyártott mk3-asoké).


előre sem , meg hátra sem megy? akkor valóban a motor, ha csak egyik irányba nem jó akkor inkább a pipa az alján
lehet, hogy nyelvtanból nem kapnék erre 5-öst
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4165 Dátum: 2012.11.20 kedd, 03:06:12 »

előre sem , meg hátra sem megy? akkor valóban a motor, ha csak egyik irányba nem jó akkor inkább a pipa az alján
lehet, hogy nyelvtanból nem kapnék erre 5-öst

A lámpamosóé külön egy nagy szivatty, a sima mellé. Smiley Meg a pipája teljesen függőlegesen áll lefelé a tartályban, úgy iszik.
Viszont szerintem is cserés lesz, mert szétszedni max. kalapáccsal lehet... Grin
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4166 Dátum: 2012.11.20 kedd, 03:08:11 »

Lámpamosós kérdés következik.

Időnként nem működik a szivattyú. Olyankor lebontom az elejét, megkocogtatom a szivattyú oldalát és kb. 3-4 hétig jó, majd megint megáll.

Szorul, vagy el van tömődve? Lehet ezt valahogy javítani?
Ha nem, akkor kinek van lámpamosó szivattyúja Mk2-eshez picipénzért? (Tudtommal az MK3 szivattyúja is jó bele, talán az első fészliftig gyártott mk3-asoké).



Egyszerű. Nem szélvédőmosó folyadékot teszel bele, hanem műszerolajat. Szerintem akkor nem fog megszorulni. idiota Grin
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4167 Dátum: 2012.11.20 kedd, 03:17:58 »

teljesen világos. Szóval azt mondod lehet hogy bármilyen kulcsal indulna? Igy felmerült még valami. Mikor vettem volt bent a műszerfalon egy kerek valami 3 pecekkel meg egy leddel. Olyasmi mint az az immo mint a ladákban volt csak ez kerek, de nem volt bekötve sehova. Jah és egy pillanat kapcsoló, ami a riasztóhoz ment de az egyik szálat nem tudtam hova volt kötve. Kiszedtem mindkettőt.

Érdekes... Akkor valszeg kiiktatták a gyári immot. (de lehet, hogy csak ki akarták...) Ebben az esetben szerintem indul. Ha megpróbálod "üres" kulccsal és nem kezd az óra melletti led (egyébként ezt a rendszert PATS-nak hívják, mozaikszó) gyorsan villogni, akkor startol a motor. Elképzelhető, hogy a led is át van kötve az utólagos riasztóhoz és nem az eredeti PATS villogtatja.
Ha a led úgy dolgozik, hogy 0, 1 kulcsállásban villog, majd gyújtásnál kicsit világít, indításkor elalszik, akkor még a gyári az immo, azaz a PATS.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #4168 Dátum: 2012.11.20 kedd, 04:07:39 »

A lámpamosóé külön egy nagy szivatty, a sima mellé. Smiley Meg a pipája teljesen függőlegesen áll lefelé a tartályban, úgy iszik.
Viszont szerintem is cserés lesz, mert szétszedni max. kalapáccsal lehet... Grin
Igazad van, én az ablakmosóra gondolam
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4169 Dátum: 2012.11.20 kedd, 07:40:11 »

Lámpamosós kérdés következik.

Időnként nem működik a szivattyú. Olyankor lebontom az elejét, megkocogtatom a szivattyú oldalát és kb. 3-4 hétig jó, majd megint megáll.

Szorul, vagy el van tömődve? Lehet ezt valahogy javítani?
Ha nem, akkor kinek van lámpamosó szivattyúja Mk2-eshez picipénzért? (Tudtommal az MK3 szivattyúja is jó bele, talán az első fészliftig gyártott mk3-asoké).


2005-ig egyforma tudtommal
ha gondolod, kölcsönbe oda tudom adni az enyémet, még úgy sincs bekötve  wave
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4170 Dátum: 2012.11.20 kedd, 08:44:12 »

2005-ig egyforma tudtommal
ha gondolod, kölcsönbe oda tudom adni az enyémet, még úgy sincs bekötve  wave

Milyen időintervallumra? Mondjuk 5 év? eplus2
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4171 Dátum: 2012.11.20 kedd, 09:05:32 »

Milyen időintervallumra? Mondjuk 5 év? eplus2
a projektjeim előrehaladását tekintve az is megeshet ...  hehe
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #4172 Dátum: 2012.11.20 kedd, 10:42:03 »

Érdekes... Akkor valszeg kiiktatták a gyári immot. (de lehet, hogy csak ki akarták...) Ebben az esetben szerintem indul. Ha megpróbálod "üres" kulccsal és nem kezd az óra melletti led (egyébként ezt a rendszert PATS-nak hívják, mozaikszó) gyorsan villogni, akkor startol a motor. Elképzelhető, hogy a led is át van kötve az utólagos riasztóhoz és nem az eredeti PATS villogtatja.
Ha a led úgy dolgozik, hogy 0, 1 kulcsállásban villog, majd gyújtásnál kicsit világít, indításkor elalszik, akkor még a gyári az immo, azaz a PATS.
a riasztónak külön ledje van. Az óra mellettí úgy villog ahogy leírtad. Alapból villog, 1-es állás villog.. Gyújtásnál világít egy két mp és elalszik.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #4173 Dátum: 2012.11.20 kedd, 20:50:07 »

Sziasztok!  wave

Ha valaki tud segíteni VAG-COM (VW csoportba tartozó autók diagnosztikája) programban kérem jelezze privátban! (Én továbbra is Mondis vagyok, a családba kellene)

Üdv.
Elég ha egy topicba beírod.  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #4174 Dátum: 2012.11.20 kedd, 22:05:21 »

Ma kiderült, hogy napok/hetek óta járok féklámpa nélkül. Hónapokkal ezelőtt indult a móka, azaz jelzett az AWS, hogy a féklámpával gond van, akkor megnéztem égett mindegyik, aztán vmikor el is tünt a hiba, aztán megint vissza, megint ellenőrzés, megont ok, és így tovább, na mostanában nem ellenőriztem, ma igen, és most valóban nem világít sehol sem, se fönt, se jobb se bal.
-A biztosíték (lábnál, 24-es számú, 15A) rendben, kicserélve másikra, semmi változás
-a féklámpa kapcsolója működik, kicseréltem azt is, maradt a tempomatosításból, semmi változás
-a féklámpa kapcsolóhoz áram megy, kimértem.
-égők szemre rendben, mérni nem mértem, kicsi az esélye, hogy egyszerre 5+2 izzó pukkanjon ki
-a hátsó lámpák csatlakozói aránylag rendben, a többi lámpa világít, amikor kell
-AWS-be menő kábelt lehúztam, hátha az AWS vacakol, de semmi változás, bár az előbb olvastam, hogy az AWS vezérlője tud tréfálkozni, ezt holnap megnézem, hátha
-ami azóta eszembe jutott, a vonóhorog elektromos aljazata/bekötése/hibája okozhat-e ilyet, de max zárlatot az meg hamar leverné a biztosítékot
 A Haynes-ből az derült ki, hogy egyszerű a kapcsolás, mint a vonatfütty:akku-gyújtáskapcsoló+relé - féklámpakapcsoló - féklámpa, és a féklámpakapcsolótól megy el a kapcsolt szál a tempomat ill az AWS felé, de ez számomra rejtély, hogy ezek hogyan tudnának úgy visszahatni, hogy semelyik lámpa ne tudjon világítani.
Van-e vkinek ezen kívül érdemben ötlete, hogy hol lehet a hiba?
Ha másnem marad az autóvillamosságis
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
gyurikabmx
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116



E-mail
« Új hozzászólás #4175 Dátum: 2012.11.20 kedd, 22:30:37 »

Ma kiderült, hogy napok/hetek óta járok féklámpa nélkül. Hónapokkal ezelőtt indult a móka, azaz jelzett az AWS, hogy a féklámpával gond van, akkor megnéztem égett mindegyik, aztán vmikor el is tünt a hiba, aztán megint vissza, megint ellenőrzés, megont ok, és így tovább, na mostanában nem ellenőriztem, ma igen, és most valóban nem világít sehol sem, se fönt, se jobb se bal.
-A biztosíték (lábnál, 24-es számú, 15A) rendben, kicserélve másikra, semmi változás
-a féklámpa kapcsolója működik, kicseréltem azt is, maradt a tempomatosításból, semmi változás
-a féklámpa kapcsolóhoz áram megy, kimértem.
-égők szemre rendben, mérni nem mértem, kicsi az esélye, hogy egyszerre 5+2 izzó pukkanjon ki
-a hátsó lámpák csatlakozói aránylag rendben, a többi lámpa világít, amikor kell
-AWS-be menő kábelt lehúztam, hátha az AWS vacakol, de semmi változás, bár az előbb olvastam, hogy az AWS vezérlője tud tréfálkozni, ezt holnap megnézem, hátha
-ami azóta eszembe jutott, a vonóhorog elektromos aljazata/bekötése/hibája okozhat-e ilyet, de max zárlatot az meg hamar leverné a biztosítékot
 A Haynes-ből az derült ki, hogy egyszerű a kapcsolás, mint a vonatfütty:akku-gyújtáskapcsoló+relé - féklámpakapcsoló - féklámpa, és a féklámpakapcsolótól megy el a kapcsolt szál a tempomat ill az AWS felé, de ez számomra rejtély, hogy ezek hogyan tudnának úgy visszahatni, hogy semelyik lámpa ne tudjon világítani.
Van-e vkinek ezen kívül érdemben ötlete, hogy hol lehet a hiba?
Ha másnem marad az autóvillamosságis

Nekem egyszer volt ilyen gondom, a kapcsolónál nem volt test. Semmire sem jutottam, végül autó elektromos lett a dologból, ám egy napi kínlódás után se jött rá hogy mi lehet a gond. Átnézte a lámpafoglalatokat, minden szarságot, a bal oldali lábtérnél volt egy kis elektromos egység, azt kiszedte, de azzal se ért el eredményt. Végül abba maradtunk hogy másnapra szerez kapcsolási rajzot a fék elektronikáról, hogy végignézze az egészet. Ha meg van a rajz majd szól. A poén az, hogy mikor kifordultam a műhelye elől, ráléptem a fékre és elaludt a visszajelző az AWS-en!!! Mikor haza értem akkor láttam hogy tökéletesen működik az összes. Azóta se hívott. nyes Gondolom látta hogy jó a lámpa, vagy nem tudom Cheesy. Érdekesség, hogy amikor nem volt jó a féklámpa, a jobb oldali napellenzőben lévő világítás nem működött. Amint jó lett a féklámpa, jó lett az is. Csekkold le a csatlakozásokat, meg azt a kis dobozt a bal első lábtérnél. Nekem ez segített, bár nem tudom hogyan laugh
Naplózva

Mondeo MK2 '98 Ghia 1.8TD Turnier
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4176 Dátum: 2012.11.20 kedd, 23:27:06 »

Ma kiderült, hogy napok/hetek óta járok féklámpa nélkül. Hónapokkal ezelőtt indult a móka, azaz jelzett az AWS, hogy a féklámpával gond van, akkor megnéztem égett mindegyik, aztán vmikor el is tünt a hiba, aztán megint vissza, megint ellenőrzés, megont ok, és így tovább, na mostanában nem ellenőriztem, ma igen, és most valóban nem világít sehol sem, se fönt, se jobb se bal.
-A biztosíték (lábnál, 24-es számú, 15A) rendben, kicserélve másikra, semmi változás
-a féklámpa kapcsolója működik, kicseréltem azt is, maradt a tempomatosításból, semmi változás
-a féklámpa kapcsolóhoz áram megy, kimértem.
-égők szemre rendben, mérni nem mértem, kicsi az esélye, hogy egyszerre 5+2 izzó pukkanjon ki
-a hátsó lámpák csatlakozói aránylag rendben, a többi lámpa világít, amikor kell
-AWS-be menő kábelt lehúztam, hátha az AWS vacakol, de semmi változás, bár az előbb olvastam, hogy az AWS vezérlője tud tréfálkozni, ezt holnap megnézem, hátha
-ami azóta eszembe jutott, a vonóhorog elektromos aljazata/bekötése/hibája okozhat-e ilyet, de max zárlatot az meg hamar leverné a biztosítékot
 A Haynes-ből az derült ki, hogy egyszerű a kapcsolás, mint a vonatfütty:akku-gyújtáskapcsoló+relé - féklámpakapcsoló - féklámpa, és a féklámpakapcsolótól megy el a kapcsolt szál a tempomat ill az AWS felé, de ez számomra rejtély, hogy ezek hogyan tudnának úgy visszahatni, hogy semelyik lámpa ne tudjon világítani.
Van-e vkinek ezen kívül érdemben ötlete, hogy hol lehet a hiba?
Ha másnem marad az autóvillamosságis
a leírásod alapján test problémára tippelek. hátul, mindkét lámpa környékén kell legyen test. a pót féklámpa a vezető oldali test pontra van lehúzva. ezeket lazítsd ki, tisztítsd le, oszt vissza.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4177 Dátum: 2012.11.21 szerda, 04:33:29 »

Ma kiderült, hogy napok/hetek óta járok féklámpa nélkül. Hónapokkal ezelőtt indult a móka, azaz jelzett az AWS, hogy a féklámpával gond van, akkor megnéztem égett mindegyik, aztán vmikor el is tünt a hiba, aztán megint vissza, megint ellenőrzés, megont ok, és így tovább, na mostanában nem ellenőriztem, ma igen, és most valóban nem világít sehol sem, se fönt, se jobb se bal.
-A biztosíték (lábnál, 24-es számú, 15A) rendben, kicserélve másikra, semmi változás
-a féklámpa kapcsolója működik, kicseréltem azt is, maradt a tempomatosításból, semmi változás
-a féklámpa kapcsolóhoz áram megy, kimértem.
-égők szemre rendben, mérni nem mértem, kicsi az esélye, hogy egyszerre 5+2 izzó pukkanjon ki
-a hátsó lámpák csatlakozói aránylag rendben, a többi lámpa világít, amikor kell
-AWS-be menő kábelt lehúztam, hátha az AWS vacakol, de semmi változás, bár az előbb olvastam, hogy az AWS vezérlője tud tréfálkozni, ezt holnap megnézem, hátha
-ami azóta eszembe jutott, a vonóhorog elektromos aljazata/bekötése/hibája okozhat-e ilyet, de max zárlatot az meg hamar leverné a biztosítékot
 A Haynes-ből az derült ki, hogy egyszerű a kapcsolás, mint a vonatfütty:akku-gyújtáskapcsoló+relé - féklámpakapcsoló - féklámpa, és a féklámpakapcsolótól megy el a kapcsolt szál a tempomat ill az AWS felé, de ez számomra rejtély, hogy ezek hogyan tudnának úgy visszahatni, hogy semelyik lámpa ne tudjon világítani.
Van-e vkinek ezen kívül érdemben ötlete, hogy hol lehet a hiba?
Ha másnem marad az autóvillamosságis

Én is testre tippelek. A szokásos AWS hiba mellett. (tud az a gané lámpaellenőrző modul szórakozni, mert nálam pl. a jobbos első fényszóró tompított izzóját lőtte le (azaz nem világított az istenért sem, többi mind ment), círka 15 óra tökölés, méregetés, kábel ellenőrzés után jött ez az ötletem, hátha... és egy finom "földhözvágás" ill. áramtalanítás "megjavította" az amúgy, lényegében egy rakás ellenállás tekercsből álló idióta dobozt...  hehe)
Plusz a hátsó féklámpákhoz ugye tartozik valami "extra izé" (gondolom ez is a varázsdobozban), mert indítás után csak akkor alszik ki az AWS-en a hátsólámpa hibafény, ha nyomsz egy féket. Addig gondolkodik... Francia a lámpaellenőr varázsdoboz, tehát ne is akard megérteni a működését, szerintem egyszerűbb egy full can-bus autó elektronikáján segíteni, mint ezen... Grin
Lehet, hogy parfümöt kell ráfújni, vagy csigát kell beletenni...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4178 Dátum: 2012.11.21 szerda, 04:40:57 »

a riasztónak külön ledje van. Az óra mellettí úgy villog ahogy leírtad. Alapból villog, 1-es állás villog.. Gyújtásnál világít egy két mp és elalszik.

Akkor a PATS-ot nem bántották, vagy már nem merték, azért találtad azokat a "kincseket"... Smiley Legalább az biztos, hogy a gyári transzponderes kulcs nélkül, nem viszik el az autót. (persze, ha akarják, nagyon, akkor viszik, de erre szerencsére kicsi az esély...)
Summa summarum, az immobiliser jó. Tehát a gyútáskapcsoló és az ECU nincs direktbe kötve, vagy megkerülve.  vigyor3
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #4179 Dátum: 2012.11.21 szerda, 08:19:50 »

Köszönöm mindnekinek.
Testet nézek, aztán jelzem mire jutottam.
Ma reggel is tréfálkozott, a mai is tipikus "kontakthiba vhol" eset volt.

A csiga és/ vagy parfüm megoldás igen tetszett, jót mosolyogtam rajta, de ha nem találok megoldást istenbizony kipróbálom  nyes

Köszönettel, Ferqó
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4180 Dátum: 2012.11.21 szerda, 09:42:35 »

Köszönöm mindnekinek.
Testet nézek, aztán jelzem mire jutottam.
Ma reggel is tréfálkozott, a mai is tipikus "kontakthiba vhol" eset volt.

A csiga és/ vagy parfüm megoldás igen tetszett, jót mosolyogtam rajta, de ha nem találok megoldást istenbizony kipróbálom  nyes

Köszönettel, Ferqó

Nézd meg a testeket hátul. Meg a pedálkapcsolókat. Ha modul hibád van, nekem van egy hibátlan franszia lámpamodulom valahol, ha jól tévedek. integet2
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #4181 Dátum: 2012.11.21 szerda, 20:09:31 »

Úgy tűnik megoldódni látszik, de el még nem kiabálnám. Szóval, a javasolt testhiba, és a ma reggeli események jutattak arra az elhatározásra, hogy az utólagos tolatóradar kavar/zavar be.
Ma reggel ugyanis tökéletesen működött minden, gyereket vittem az oviba, utána menntem haza, oda vissza minden ok. Hazaértem, gondoltam megnézem mizu hátul, hát lám féklámpa ég, amikor nyomom, de az egyik tolató lámpa nem világít. Égőcsere, az világít, de a féklámpa megint nem, visszajelző jelzi is, hogy gázvan. Na ezt hogy? Egész eddig semmi, hátramenetbe kapcsolás után meg megint nem, Ja és itt jött az idea, ugyanis a tolatóradar modulhoz a testet ugyanonnan vettem le, ahol a lámpák testje van. Modult kikötöttem a francba, most jó, ma egésznap tette a dolgát a féklámpa+a visszejlzője is.
Hogy hogyan szól bele a tolatómudul a féklámpába, és miért csak abba, számomra rejtély.
Az égőcserén, és a modul kikötésén kívűl, még annyit tettem, hogy az utólag bekötött vonóhoroghoz lemenő kábeleket megmozgattam, de úgytűnt hogy a karosszérián rendes gumi "tömszelencén" megy keresztül, tehát ott nem testelhet le semmi, de időm nem volt vele jobban foglalkozni, hétvégén aláfekszem, és megnézem tüzetesebben.
A tolatóradar amúgy is kb fél-1 éve hol működik hol nem, ezt sem igazán értem, de ott is úgytűnt, van vmifajta furcsa összefüggés a fékkel, ha úgy kapcsoltam hátramenetbe hogy nyomtam a féket, akkor nem működött, ha tolatás közben fékeztem kikapcsolt, de igazából ezek inkább csak megérzésfélék voltak, mint konkrét megfigyelések, tesztek, mert amint rágörcsöltem, hogy kiprovokáljam akkor az istennek sem produkálta
Meglátjuk, az idő megadja itt is a választ, mint sokmás egyéb dologban.
drof: ha aktuális kereslek
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.21 szerda, 20:11:25 írta Ferqo » Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4182 Dátum: 2012.11.21 szerda, 21:39:14 »

Úgy tűnik megoldódni látszik, de el még nem kiabálnám. Szóval, a javasolt testhiba, és a ma reggeli események jutattak arra az elhatározásra, hogy az utólagos tolatóradar kavar/zavar be.
Ma reggel ugyanis tökéletesen működött minden, gyereket vittem az oviba, utána menntem haza, oda vissza minden ok. Hazaértem, gondoltam megnézem mizu hátul, hát lám féklámpa ég, amikor nyomom, de az egyik tolató lámpa nem világít. Égőcsere, az világít, de a féklámpa megint nem, visszajelző jelzi is, hogy gázvan. Na ezt hogy? Egész eddig semmi, hátramenetbe kapcsolás után meg megint nem, Ja és itt jött az idea, ugyanis a tolatóradar modulhoz a testet ugyanonnan vettem le, ahol a lámpák testje van. Modult kikötöttem a francba, most jó, ma egésznap tette a dolgát a féklámpa+a visszejlzője is.
Hogy hogyan szól bele a tolatómudul a féklámpába, és miért csak abba, számomra rejtély.
Az égőcserén, és a modul kikötésén kívűl, még annyit tettem, hogy az utólag bekötött vonóhoroghoz lemenő kábeleket megmozgattam, de úgytűnt hogy a karosszérián rendes gumi "tömszelencén" megy keresztül, tehát ott nem testelhet le semmi, de időm nem volt vele jobban foglalkozni, hétvégén aláfekszem, és megnézem tüzetesebben.
A tolatóradar amúgy is kb fél-1 éve hol működik hol nem, ezt sem igazán értem, de ott is úgytűnt, van vmifajta furcsa összefüggés a fékkel, ha úgy kapcsoltam hátramenetbe hogy nyomtam a féket, akkor nem működött, ha tolatás közben fékeztem kikapcsolt, de igazából ezek inkább csak megérzésfélék voltak, mint konkrét megfigyelések, tesztek, mert amint rágörcsöltem, hogy kiprovokáljam akkor az istennek sem produkálta
Meglátjuk, az idő megadja itt is a választ, mint sokmás egyéb dologban.
drof: ha aktuális kereslek

Adj neki testet a karosszéria másik pontjáról. Ha úgy működik a radar, akkor nem volt megfelelő a testelése.

Megnéztem, van modulom.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #4183 Dátum: 2012.11.21 szerda, 21:58:09 »

Adj neki testet a karosszéria másik pontjáról. Ha úgy működik a radar, akkor nem volt megfelelő a testelése.

Megnéztem, van modulom.
Hmmm, megnézem, kipróbálom, lehet a 2 hiba itt fut össze. Bár a többi lámpa meg jó, meg világít, mind1 majd kiderül.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4184 Dátum: 2012.11.23 péntek, 14:07:00 »

Nézd meg a testeket hátul. Meg a pedálkapcsolókat. Ha modul hibád van, nekem van egy hibátlan franszia lámpamodulom valahol, ha jól tévedek. integet2

Azok gyárilag hibásak...  eplus2 Ejnye, de utálom, pedig milyen praktikus lenne... Mondjuk annak aki lesz*rja az autóját, mert mielőtt nem volt AWS-em, addig sem volt hibás izzóm... Smiley (azt észre veszem, ha nem látok előre és este tolatásnál és azonnal szemet szúrt, ha valamelyik izzó nem világított volna, az index meg logikus...)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4185 Dátum: 2012.11.23 péntek, 14:17:58 »

Hmmm, megnézem, kipróbálom, lehet a 2 hiba itt fut össze. Bár a többi lámpa meg jó, meg világít, mind1 majd kiderül.


Esetleg adj a tolató cuccosnak teljesen máshonnan + és - is. Hova volt kötve egyébként a 3 szála? (csak gondolom, hogy 3 Smiley)
Egyébként az ellenőrző modulnak elég, ha icipicit is kap-nem kap megfelelő naftát, ellenállást és szabályosan letiltja a fényforrásokat...  falbav
Javasolom, hogy ha sikerül, akkor a lámpa vezetékeket hagyd ki a bekötésnél. Talán a tolatólámpa kapcsolójától kellene hoznod jelet neki. (csak az a váltón van, a motortérben...) Vagy manuálisan kapcsolhatóra kösd be pl.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #4186 Dátum: 2012.11.23 péntek, 19:12:38 »

Esetleg adj a tolató cuccosnak teljesen máshonnan + és - is. Hova volt kötve egyébként a 3 szála? (csak gondolom, hogy 3 Smiley)
Egyébként az ellenőrző modulnak elég, ha icipicit is kap-nem kap megfelelő naftát, ellenállást és szabályosan letiltja a fényforrásokat...  falbav
Javasolom, hogy ha sikerül, akkor a lámpa vezetékeket hagyd ki a bekötésnél. Talán a tolatólámpa kapcsolójától kellene hoznod jelet neki. (csak az a váltón van, a motortérben...) Vagy manuálisan kapcsolhatóra kösd be pl.
Ez egy utólagos motyó, nincs 3. szál. A + a tolatólámpától jön, a - a testről (nahát, mik vannak). A kijelzőm meg rádiójelek útján kapja az infót. Ha érzékeli, hogy bekapcsolt a cucc és küldi a jelet, akkor a kijelző is felkapcsol, és mutatja az értékekt. A kijelző egyébként a belső tükör fölé van biggyesztve, és a beltér világításról kapja a naftát, hogy pontosan honna arra most így hirtelen nem emlékszem, de valszeg a térképolvasó lámpának a fix 12 voltjáról, illetve azt hiszem/gondolom ez is a gyújtáskapcsolóról kapcsolódó fix, de lehet tévedek, mind1. Egyelőre napok óta működik minden a radar nélkül, csak ma kellet parkolásnál kiszálnom, megnézni mizu, mert neccesnek tűnt, kicsit furi radar nélkül, majd beújítok vmi mást, lehet olyat amihez külön szálat kell vinni, nem ezt a rádiós vackot.
ez az: http://www.global-export-import.hu/webset32.cgi?Global@@HU@@67@@GOOGLEBOT
 
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #4187 Dátum: 2012.11.23 péntek, 22:04:32 »

Elkiabáltam. Ma este, ismét hibát jelzett a fanszia modul, miközben meg világított az összes féklámpa.  Huh?
Fékpedált kitámasztottam, hátramentem megnézni, és valóban.
DE!!!
Néztem ,nézegettem, amikor arra lettem figyelmes, hogy néha elhalványul a féklámpa egy pillanatra aztán meg világít folyamatosan, ezt játszotta pár percig, aztán nem nézegettem, mert mennem kellett. Ahogy el el halványult mintha a motor hangja is meg megváltozott volna, ez persze lehet fordított ok okozat is, de fülre a fordszám változás aligha volt 100 f/p. És nem arról van szó, hogy jön megy az alapjárat 800-1500 között, csak olyan hangja volt, mint amikor nincs rendesen bekarburálva egy klasszikus benzines motor, és be-be ejti a fszámot egy pillanatra. (Akinek van/volt porlasztós autója, és állítgatta saját maga is az alapjárati co csavart azt tudja mire gondolok.)
Hát ennyi, mehet 7végén szórakozni a hibakeresséssel.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4188 Dátum: 2012.11.24 szombat, 08:58:38 »

Elkiabáltam. Ma este, ismét hibát jelzett a fanszia modul, miközben meg világított az összes féklámpa.  Huh?
Fékpedált kitámasztottam, hátramentem megnézni, és valóban.
DE!!!
Néztem ,nézegettem, amikor arra lettem figyelmes, hogy néha elhalványul a féklámpa egy pillanatra aztán meg világít folyamatosan, ezt játszotta pár percig, aztán nem nézegettem, mert mennem kellett. Ahogy el el halványult mintha a motor hangja is meg megváltozott volna, ez persze lehet fordított ok okozat is, de fülre a fordszám változás aligha volt 100 f/p. És nem arról van szó, hogy jön megy az alapjárat 800-1500 között, csak olyan hangja volt, mint amikor nincs rendesen bekarburálva egy klasszikus benzines motor, és be-be ejti a fszámot egy pillanatra. (Akinek van/volt porlasztós autója, és állítgatta saját maga is az alapjárati co csavart azt tudja mire gondolok.)
Hát ennyi, mehet 7végén szórakozni a hibakeresséssel.


Hmm... Érdekes. Felettébb érdekes...  fejvakaras
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4189 Dátum: 2012.11.24 szombat, 20:06:40 »

Elkiabáltam. Ma este, ismét hibát jelzett a fanszia modul, miközben meg világított az összes féklámpa.  Huh?
Fékpedált kitámasztottam, hátramentem megnézni, és valóban.
DE!!!
Néztem ,nézegettem, amikor arra lettem figyelmes, hogy néha elhalványul a féklámpa egy pillanatra aztán meg világít folyamatosan, ezt játszotta pár percig, aztán nem nézegettem, mert mennem kellett. Ahogy el el halványult mintha a motor hangja is meg megváltozott volna, ez persze lehet fordított ok okozat is, de fülre a fordszám változás aligha volt 100 f/p. És nem arról van szó, hogy jön megy az alapjárat 800-1500 között, csak olyan hangja volt, mint amikor nincs rendesen bekarburálva egy klasszikus benzines motor, és be-be ejti a fszámot egy pillanatra. (Akinek van/volt porlasztós autója, és állítgatta saját maga is az alapjárati co csavart azt tudja mire gondolok.)
Hát ennyi, mehet 7végén szórakozni a hibakeresséssel.


Agyaltam és beugrott 2 lehetőség. Az egyik olcsó, de nem tuti, a másik drága, de tuti. Tehát, közvetlen a tolatólámpa + és - -ára kösd a kütyüt, ne más testponthoz, hátha akkor nem nyervákol az AWS és működni fog a radar is. B verzió, ledes "tolató-izzó" és can-bus jeladó a tolatólámpa szálaira kötve és arra a radar. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #4190 Dátum: 2012.11.24 szombat, 21:31:43 »

MA foglalkoztam kicsit a dologgal.
-a vonohorog kábel átvezető "tömszelencéje", az gyakroltailag szilóval összekent kábelköteg, és bőven lötyög a helyén, ez se így szakszerű, de megnéztem megmozgattam, nem testel le semmit, nincsenek elkopva/megszakadva szigetelések, stb, majd vmikor meghekkelem rendesre
- működött minden a méricskélésnél, de vmi akkor is furcs volt, a hátsó lámpáról lehúztam a stekkert, és rámértem. A féklámpa csatlakozójában 10,2-10,4 V-ot mértem, az akkun 12,2 V, és kb a méregetés után összeomlott megint a rendszer, hibalámpa ég, féklámpa nem. Motor beindít (eddig, csak gyújtás mellett méricskéltem), és láss csodát megjavult, hűha vmi megnövekedett átmeneti ellenállás xopat, de nem mert a köv körben ismét hibalámpa ég, fék nem, és igazából azóta sincs féklámpa az autón.
-a vezető oldalon van egy testpont a hátsólámpa körül, egy M6-os csavarral a kasztnihoz kötve, megtiszítítottam,  ez a 10 V-os mérés után volt, gondoltam rossz a kontakt, bejön amit javasoltatok, de utána borult össze a rendszer

Érdekesség képpen lekötöttem a test pontot, de működnek a lámpák !!! Nem értem, honnan kap testet tudja vki? ezek szerint nem innen!
Marad a szürke doboz csere, délután hoztam egyet a Krisztiántól (Bocs Drof, de gyorsan akartam lépni, a féklámpával nem akarok játszani), holnap kicserélem hátha ez a bűnös, ha nem akkor autóvillamosságis, vagy vmi mondeóhoz értő guru kell, mert nekem nem lesz időm vele foglalkozni
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4191 Dátum: 2012.11.24 szombat, 22:29:58 »

MA foglalkoztam kicsit a dologgal.
-a vonohorog kábel átvezető "tömszelencéje", az gyakroltailag szilóval összekent kábelköteg, és bőven lötyög a helyén, ez se így szakszerű, de megnéztem megmozgattam, nem testel le semmit, nincsenek elkopva/megszakadva szigetelések, stb, majd vmikor meghekkelem rendesre
- működött minden a méricskélésnél, de vmi akkor is furcs volt, a hátsó lámpáról lehúztam a stekkert, és rámértem. A féklámpa csatlakozójában 10,2-10,4 V-ot mértem, az akkun 12,2 V, és kb a méregetés után összeomlott megint a rendszer, hibalámpa ég, féklámpa nem. Motor beindít (eddig, csak gyújtás mellett méricskéltem), és láss csodát megjavult, hűha vmi megnövekedett átmeneti ellenállás xopat, de nem mert a köv körben ismét hibalámpa ég, fék nem, és igazából azóta sincs féklámpa az autón.
-a vezető oldalon van egy testpont a hátsólámpa körül, egy M6-os csavarral a kasztnihoz kötve, megtiszítítottam,  ez a 10 V-os mérés után volt, gondoltam rossz a kontakt, bejön amit javasoltatok, de utána borult össze a rendszer

Érdekesség képpen lekötöttem a test pontot, de működnek a lámpák !!! Nem értem, honnan kap testet tudja vki? ezek szerint nem innen!
Marad a szürke doboz csere, délután hoztam egyet a Krisztiántól (Bocs Drof, de gyorsan akartam lépni, a féklámpával nem akarok játszani), holnap kicserélem hátha ez a bűnös, ha nem akkor autóvillamosságis, vagy vmi mondeóhoz értő guru kell, mert nekem nem lesz időm vele foglalkozni
egy faramuci kérdés. van pótféklámpád? mert annak van test pontja az ajtóban. azon kívül van egy test pont a jobb oldalon is.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4192 Dátum: 2012.11.25 vasárnap, 17:27:34 »

MA foglalkoztam kicsit a dologgal.
-a vonohorog kábel átvezető "tömszelencéje", az gyakroltailag szilóval összekent kábelköteg, és bőven lötyög a helyén, ez se így szakszerű, de megnéztem megmozgattam, nem testel le semmit, nincsenek elkopva/megszakadva szigetelések, stb, majd vmikor meghekkelem rendesre
- működött minden a méricskélésnél, de vmi akkor is furcs volt, a hátsó lámpáról lehúztam a stekkert, és rámértem. A féklámpa csatlakozójában 10,2-10,4 V-ot mértem, az akkun 12,2 V, és kb a méregetés után összeomlott megint a rendszer, hibalámpa ég, féklámpa nem. Motor beindít (eddig, csak gyújtás mellett méricskéltem), és láss csodát megjavult, hűha vmi megnövekedett átmeneti ellenállás xopat, de nem mert a köv körben ismét hibalámpa ég, fék nem, és igazából azóta sincs féklámpa az autón.
-a vezető oldalon van egy testpont a hátsólámpa körül, egy M6-os csavarral a kasztnihoz kötve, megtiszítítottam,  ez a 10 V-os mérés után volt, gondoltam rossz a kontakt, bejön amit javasoltatok, de utána borult össze a rendszer

Érdekesség képpen lekötöttem a test pontot, de működnek a lámpák !!! Nem értem, honnan kap testet tudja vki? ezek szerint nem innen!
Marad a szürke doboz csere, délután hoztam egyet a Krisztiántól (Bocs Drof, de gyorsan akartam lépni, a féklámpával nem akarok játszani), holnap kicserélem hátha ez a bűnös, ha nem akkor autóvillamosságis, vagy vmi mondeóhoz értő guru kell, mert nekem nem lesz időm vele foglalkozni

Lehet, hogy a doboz szenved... Nálam az jobb első tompítottnak adott folyamatos 5V-t... majd, mint írtam a fél autó szétbontása után, csak a dobozt szétszedtem, földhözvágtam és jó lett. Grin
Lekötötted a tolató cuccot róla? Meg mondjuk az utólagos horog is hülyítheti a dobozt. Nem mindegy neki hogy melyik test melyik, külön-külön méri a testeket (vagy legalábbis nagy részét), az ellenállás miatt. Kényes, mint a fürdősk*rva...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
mmendejóó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13

96' 1.8 TD GHIA KOMBI MK II


E-mail
« Új hozzászólás #4193 Dátum: 2012.11.25 vasárnap, 20:01:10 »

Sziasztok!96'-os II-es 1.8 Td mondeom van,2,5 éve vettem,a km óra és a generátor a gyengéje!Órából,generátorból a harmadikat vettem bele,km számláló és mutató,üzemanyag szintjelző romlott el mindegyikben!Generátorban a töltés 1-1,5 V-t ingadozik,villamosságszerelő padra tette,kuka,vettem felújítottat+cseredarab garanciával,aminek lejártával ismét előjöttek az említett gondok!Vettem egy bontottat,esküdöznek,hogy jó,felrakom,kb 1 perc múlva töltés ingadozik,lámpák fényereje vibrál!cseréltem szabályzót,kefét!Testkábeleket az akkunál,motornál,kasztninál megtisztítottam,hátha..  de semmi változás!Szerintetek?
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #4194 Dátum: 2012.11.25 vasárnap, 22:21:25 »

Nem a szürke doboz volt a bűnös.
A féklámpa kapcsolóra menű csatlakozóban az egyik nem érintkezett rendesen. A klasszikus hiba, lassan meglazul a rugólemezke szorítása, csökken a szorító erő, nő az átmenetei ellenállás, ez melegíti az egész miskulanciát, ettől meg pláne lágyul a rugó és a vége az hogy szétég az egész a f...ba, de legalábbis hibát generál. Most összébb nyomtam az érintkezőket, és nyomtam közéjük "kontakt zsírt", nem az a neve, de összességében vmi olyasmit tud. Most működik, a meddig kérdéses. A tempomat miatt, ilyen kábel köteget külön nem fogok tudni valszeg venni, de majd futok kört ezügyben.
A tolatóradart visszakötöttem azóta, annyi változással, hogy a testet a lámpából vettem, mint ahogy vmelyikőtők javasolta, eddig jó.
Cserébe ma rádugtam a diagnosztikára a gépet, produkált olyat azt se tudom merre menjek. 1500-1800 körüli fordulaton eddig is be be rángatott főleg benzinen, de ma diag közben vissza vissza is durrogott, gázon nem vagy kevésbé.
Gázon meg 0,9 V -os lambda jelet produkál, de fixen, semmi oszcillállás 0,2-0,8 között. Benzinen megy az oszcillálás. Aztán vmit ügykezeltem a gázszelepeknélm utána meg ment a 0,2-0,8 gázon is. Aztán elfogyott a türelemem és hagytam az egészet. Majd máskor germózok vele.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4195 Dátum: 2012.11.25 vasárnap, 22:29:30 »

Nem a szürke doboz volt a bűnös.
A féklámpa kapcsolóra menű csatlakozóban az egyik nem érintkezett rendesen. A klasszikus hiba, lassan meglazul a rugólemezke szorítása, csökken a szorító erő, nő az átmenetei ellenállás, ez melegíti az egész miskulanciát, ettől meg pláne lágyul a rugó és a vége az hogy szétég az egész a f...ba, de legalábbis hibát generál. Most összébb nyomtam az érintkezőket, és nyomtam közéjük "kontakt zsírt", nem az a neve, de összességében vmi olyasmit tud. Most működik, a meddig kérdéses. A tempomat miatt, ilyen kábel köteget külön nem fogok tudni valszeg venni, de majd futok kört ezügyben.
A tolatóradart visszakötöttem azóta, annyi változással, hogy a testet a lámpából vettem, mint ahogy vmelyikőtők javasolta, eddig jó.
Cserébe ma rádugtam a diagnosztikára a gépet, produkált olyat azt se tudom merre menjek. 1500-1800 körüli fordulaton eddig is be be rángatott főleg benzinen, de ma diag közben vissza vissza is durrogott, gázon nem vagy kevésbé.
Gázon meg 0,9 V -os lambda jelet produkál, de fixen, semmi oszcillállás 0,2-0,8 között. Benzinen megy az oszcillálás. Aztán vmit ügykezeltem a gázszelepeknélm utána meg ment a 0,2-0,8 gázon is. Aztán elfogyott a türelemem és hagytam az egészet. Majd máskor germózok vele.
na ez  szép....
gratula a kitartáshoz, hibafeltáráshoz és javításhoz!
milyen kábelköteget nem kapsz a tempomat miatt?
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4196 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 10:55:46 »

na ez  szép....
gratula a kitartáshoz, hibafeltáráshoz és javításhoz!
milyen kábelköteget nem kapsz a tempomat miatt?
Szerintem azt a rövidkét, ami a pedálkapcsolókat gyűjti egybe 1 nagyobb oválisba, és olyan 20-25 centi hosszú.
Én is ilyet kerestem, amin rajta van mind3 pedál csatija, de senki nem adja külön azt a kábelrészt, csak az egész tempomat cuccost egyben.

Ferqo! Egyébként szerintem egyszerűbb, ha szerzel sarut, szétszeded a csatit, levágod róla a rossz sarut, majd az újat ráfogod, összerak csati. Vagy felesleges kötegből levágod a sarut pici kábellal, és összeforrasztod az árválkodó madzaggal, majd össze a csati.
De ha nem lesz ismét rossz a kontakt, akkor nem kell vele foglalkozni.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4197 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 13:37:27 »

Nem a szürke doboz volt a bűnös.
A féklámpa kapcsolóra menű csatlakozóban az egyik nem érintkezett rendesen. A klasszikus hiba, lassan meglazul a rugólemezke szorítása, csökken a szorító erő, nő az átmenetei ellenállás, ez melegíti az egész miskulanciát, ettől meg pláne lágyul a rugó és a vége az hogy szétég az egész a f...ba, de legalábbis hibát generál. Most összébb nyomtam az érintkezőket, és nyomtam közéjük "kontakt zsírt", nem az a neve, de összességében vmi olyasmit tud. Most működik, a meddig kérdéses. A tempomat miatt, ilyen kábel köteget külön nem fogok tudni valszeg venni, de majd futok kört ezügyben.
A tolatóradart visszakötöttem azóta, annyi változással, hogy a testet a lámpából vettem, mint ahogy vmelyikőtők javasolta, eddig jó.
Cserébe ma rádugtam a diagnosztikára a gépet, produkált olyat azt se tudom merre menjek. 1500-1800 körüli fordulaton eddig is be be rángatott főleg benzinen, de ma diag közben vissza vissza is durrogott, gázon nem vagy kevésbé.
Gázon meg 0,9 V -os lambda jelet produkál, de fixen, semmi oszcillállás 0,2-0,8 között. Benzinen megy az oszcillálás. Aztán vmit ügykezeltem a gázszelepeknélm utána meg ment a 0,2-0,8 gázon is. Aztán elfogyott a türelemem és hagytam az egészet. Majd máskor germózok vele.

 eljen
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4198 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 13:48:04 »

Sziasztok!96'-os II-es 1.8 Td mondeom van,2,5 éve vettem,a km óra és a generátor a gyengéje!Órából,generátorból a harmadikat vettem bele,km számláló és mutató,üzemanyag szintjelző romlott el mindegyikben!Generátorban a töltés 1-1,5 V-t ingadozik,villamosságszerelő padra tette,kuka,vettem felújítottat+cseredarab garanciával,aminek lejártával ismét előjöttek az említett gondok!Vettem egy bontottat,esküdöznek,hogy jó,felrakom,kb 1 perc múlva töltés ingadozik,lámpák fényereje vibrál!cseréltem szabályzót,kefét!Testkábeleket az akkunál,motornál,kasztninál megtisztítottam,hátha..  de semmi változás!Szerintetek?

Az szinte biztos, hogy a generátor nyírja ki az óracsoportot. A generátor szíja jó? Ill. a töltésszabályzót is lehet, hogy cserélned kellene. Generátort, pedig innen a mondeo.hu-ról vegyél. Továbbá ha folyamatosan az üzemanyag és km számláló hal meg, akkor ki kéne kapnod a hátsó ülőlapot, alatta megnézned a vezetékeket, ott van az üzemanyag szintjelző. A km számláló pedig VSS jelet kap, mégpedig a váltótól, ott is lehet némi zárlat, ilyesmi.
Szerintem elsőnek még egy "új" generátor kellene és egy töltésszabályzót pl. Viló-tól, ha van neki. Esetleg "mk2" Krisztián. Ők 100%-ig megbízhatóak. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4199 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 13:49:20 »

Sziasztok!96'-os II-es 1.8 Td mondeom van,2,5 éve vettem,a km óra és a generátor a gyengéje!Órából,generátorból a harmadikat vettem bele,km számláló és mutató,üzemanyag szintjelző romlott el mindegyikben!Generátorban a töltés 1-1,5 V-t ingadozik,villamosságszerelő padra tette,kuka,vettem felújítottat+cseredarab garanciával,aminek lejártával ismét előjöttek az említett gondok!Vettem egy bontottat,esküdöznek,hogy jó,felrakom,kb 1 perc múlva töltés ingadozik,lámpák fényereje vibrál!cseréltem szabályzót,kefét!Testkábeleket az akkunál,motornál,kasztninál megtisztítottam,hátha..  de semmi változás!Szerintetek?
lehet, hogy másik villamosságist kellene keresned  Roll Eyes
Naplózva
Oldalak: 1 ... 77 78 79 80 81 82 83 [84] 85 86 87 88 89 90 91 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.093 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.