Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:55:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 156 157 158 159 160 161 162 [163] 164 165 166 167 168 169 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3075251 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8100 Dátum: 2019.03.26 kedd, 12:50:53 »

Sziasztok!
Gondolom én vagyok a legelső ezzel a kérdéssel..  nyes
Fék csere előtt állok, TRW, Textar tárcsa, nagyjából ebbe az ár kategóriába. Kinek mi vált be? Pl xy tárcsához milyen betét? Csak az utóbbinak kéne a puhábbnak lenni.  vigyor3

Textart felejtsd el. Hátulra elmegy, de elölről kettőt dobtam ki, mert hullámosabb lett 2-3 München oda-vissza alatt, mint viharban a Balaton... A többi említett pedig még ennél is vacakabb.

Most ATE Powerdisc van egyszer EBC Redstuff, egyszer meg ATE betéttel, és béke van, ez élet szép, az ég kék, a fű zöld... Ebből nem muszáj Powerdisc, jó a sima is, az olcsóbb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #8101 Dátum: 2019.03.26 kedd, 13:47:23 »

Textart felejtsd el. Hátulra elmegy, de elölről kettőt dobtam ki, mert hullámosabb lett 2-3 München oda-vissza alatt, mint viharban a Balaton... A többi említett pedig még ennél is vacakabb.

Most ATE Powerdisc van egyszer EBC Redstuff, egyszer meg ATE betéttel, és béke van, ez élet szép, az ég kék, a fű zöld... Ebből nem muszáj Powerdisc, jó a sima is, az olcsóbb.

AndyA

Hmm, köszi!  wave
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #8102 Dátum: 2019.04.24 szerda, 20:38:22 »

Sziasztok.lemerult az akksim, bebikaztuk a kocsit azóta viszont folyamatosan világít az esp a műszerfalon.gombra nem reagál.mi lehet vele?
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8103 Dátum: 2019.04.24 szerda, 21:23:26 »

Sziasztok.lemerult az akksim, bebikaztuk a kocsit azóta viszont folyamatosan világít az esp a műszerfalon.gombra nem reagál.mi lehet vele?


Hibatárolóban alacsony rendszerfeszültség miatt hibaüzenet van letárolva. Naná, hogy nem reagál a gombra.
Ha akkut cserélsz vagy ha feltöltődik és utána indítasz, akár el is aludhat. Ha úgy érzi megfelelő a rendszer feszültség és nem felejtette el a korábbi kormány szögelfordulás érzékelő kalibrációt.
Megfelelő akkufeszültség mellett hibatároló kiolvasás a következő lépés!
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8104 Dátum: 2019.04.24 szerda, 21:23:59 »

Sziasztok.lemerult az akksim, bebikaztuk a kocsit azóta viszont folyamatosan világít az esp a műszerfalon.gombra nem reagál.mi lehet vele?
bármi. ki kell olvasni a hibatárolót
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #8105 Dátum: 2019.05.03 péntek, 08:51:16 »

bármi. ki kell olvasni a hibatárolót

Megvan a hibakod c1279 törlés után visszajön.mi lehet vele? Egy akksi merülés után van..előtte sose volt.
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8106 Dátum: 2019.05.03 péntek, 09:25:56 »

Megvan a hibakod c1279 törlés után visszajön.mi lehet vele? Egy akksi merülés után van..előtte sose volt.

Perdület érzékelő szenzor hiba. (Yaw rate sensor)
Lehet, hogy a feszültség ingadozás miatt tönkrement....
(ha nincs vezeték, biztosíték, feszültség ellátási, kommunikációs hiba)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #8107 Dátum: 2019.05.03 péntek, 10:03:17 »

Perdület érzékelő szenzor hiba. (Yaw rate sensor)
Lehet, hogy a feszültség ingadozás miatt tönkrement....
(ha nincs vezeték, biztosíték, feszültség ellátási, kommunikációs hiba)

Azt hozzá teszem hogy bikazni kellett a kocsit hogy hazaerjek vele, lehet akkor kapott tulfeszt?elvileg akkor elobb a biztinek kellene kimennie nem? Viszont nem talalok kulon esp biztositekot.hogy keressem?
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8108 Dátum: 2019.05.03 péntek, 10:16:33 »

Azt hozzá teszem hogy bikazni kellett a kocsit hogy hazaerjek vele, lehet akkor kapott tulfeszt?elvileg akkor elobb a biztinek kellene kimennie nem? Viszont nem talalok kulon esp biztositekot.hogy keressem?
Nincs olyan, hogy túlfeszültség biztosíték.
A biztosíték túláram védelem. Amúgy sem lehetne túlfeszültség, hacsak nem 24V-ról bikáztatok....
Simán kinyírhatóak az érzékeny elektromos berendezések ha "szikráztatással", ami jellemzően bikázáskor fordulhat elő.
De tizenéves érzékeny alkatrészekről van szó, ami "magától" is elromolhat, hát még ha történik valami....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #8109 Dátum: 2019.05.03 péntek, 10:23:02 »

Nincs olyan, hogy túlfeszültség biztosíték.
A biztosíték túláram védelem. Amúgy sem lehetne túlfeszültség, hacsak nem 24V-ról bikáztatok....
Simán kinyírhatóak az érzékeny elektromos berendezések ha "szikráztatással", ami jellemzően bikázáskor fordulhat elő.
De tizenéves érzékeny alkatrészekről van szó, ami "magától" is elromolhat, hát még ha történik valami....


Természetesen nem tulfesz biztositekra gondoltam hanem hogy az esp-nek van e külön valahol biztositeka?azt meg leellenoriznem mielott szerelohoz vinnem.
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #8110 Dátum: 2019.05.06 hétfő, 14:30:09 »

Sziasztok!

Eltűnt a szervó a féktől. Megálltam, fékolaj szint rendben, indítottam, fékszervó visszajött. mi lehet a probléma?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8111 Dátum: 2019.05.06 hétfő, 16:49:45 »

Sziasztok!

Eltűnt a szervó a féktől. Megálltam, fékolaj szint rendben, indítottam, fékszervó visszajött. mi lehet a probléma?

Vákuum (mennyiség) ellenőrzése 1. lépés
A vákuummal kapcsolatos csövek ellenőrzése. 2.


A rásegítés nincs kapcsolatban a fékfolyadékkal.
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.06 hétfő, 17:56:01 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #8112 Dátum: 2019.05.06 hétfő, 17:19:09 »

Vákuum (mennyiség) ellenőrzése 1. lépés
A vákuummal kapcsolatos csövek ellenőrzése. 2.
Köszönöm!

Egyik vákuum cső volt megtörve, javítottam, azóta nem jelentkezett a probléma.

« Utoljára szerkesztve: 2019.06.08 szombat, 07:51:46 írta legyozo » Naplózva
Gyuri74
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



« Új hozzászólás #8113 Dátum: 2019.07.08 hétfő, 11:43:02 »

Fékfelújítás képekben közel 1 év állás után:






Naplózva

Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8114 Dátum: 2019.07.08 hétfő, 12:32:01 »

Fékfelújítás képekben közel 1 év állás után:



Szia,

a féktárcsák Mikoda márkájúak? Mennyiért vesztegették a szettet (és hol) ? A féknyergek is újak?
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.08 hétfő, 13:00:31 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Gyuri74
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



« Új hozzászólás #8115 Dátum: 2019.07.08 hétfő, 13:50:03 »

Szia,

a féktárcsák Mikoda márkájúak? Mennyiért vesztegették a szettet (és hol) ? A féknyergek is újak?

Igen Mikoda, az MK4-en is az van, és eddig csak pozitiv a tapasztalat, úgyhogy belevágtam a hármason is.
http://www.mikoda.pl/
Ráadásul olcsóbb kintről, még szállítással is mintha itthon szednék össze valami normálisabb minőséget.
Érdemes megnézni, pláne ha fúrt kellene.
A hátsó nyereg új, Juratek van most a Bárdinál, nem visszaváltós betétdíjas, UA-on az áron.
Meglátjuk mit tud, a réginél biztos jobb...
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.08 hétfő, 13:53:07 írta Gyuri74 » Naplózva

Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8116 Dátum: 2019.07.08 hétfő, 13:52:34 »

Igen Mikoda, az MK4-en is az van, és eddig csak pozitiv a tapasztalat, úgyhogy belevágtam a hármason is.
Ráadásul olcsóbb kintről, még szállítással is mintha itthon szednék össze valami normálisabb minőséget.
Érdemes megnézni, pláne ha fúrt kellene...

Mennyit mentél vele az MK4-en?

Néztem már a pl. honlapján, de nem sikerült megtalálni a komplett szettet(igaz nagyon sok időt nem áldoztam rá)

Mennyibe került mindennel együtt? (a betét is Mikoda)?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Gyuri74
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



« Új hozzászólás #8117 Dátum: 2019.07.08 hétfő, 13:57:36 »

Mennyit mentél vele az MK4-en?

Néztem már a pl. honlapján, de nem sikerült megtalálni a komplett szettet(igaz nagyon sok időt nem áldoztam rá)

Mennyibe került mindennel együtt? (a betét is Mikoda)?

Nettó 40e volt hátsó betét nélkül (azt itthon vettem mert nem voltam biztos benne, hogy melyik kell.
Puhább fajta a betét, nem tudom mennyit fog elmenni, eddig kb 3e-t mentem vele de nem látszik hogy nagyon kopna.
Naplózva

Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8118 Dátum: 2019.07.09 kedd, 07:14:34 »


Öööö... Pár lényegtelen, kisebb köztes lépés mintha kimaradt volna... Cheesy

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #8119 Dátum: 2019.07.21 vasárnap, 14:29:40 »

Sziasztok!
C1280 Perdületérzékelő-jelhiba
Forscan azt modja:
A perdület érzékelő és az oldalgyorsulás érzékelő egy házban van.
Időszakosan szakadt áramkör
Időszakosan zárlatos áramkör
..ez akkor van a ha az érzékelőtől kapott jel ellentétes az autó helyzetével.
Kommunikációs busz hiba
Az érzékelő korábban le volt csatlakoztatva.
Laza vagy nem megfelelően beépített érzékelő
Sérült vagy szennyezett csatlakozó.

Múltkor elvittem szerelőhöz hogy nézze át a fékeket, mert P0571-es hibakód van(fékkapcsoló áramköri hiba), no ez megszűnt helyette van a C1280.

Elsőre megpróbáljam törölni a hibakódot, hátha a szereléskor jött elő?
Ha megmarad, autóvillamossági szerelő ki tuja mérni szerintetek, hogy melyik perdület érzékelő
a hibás? A két rendszernek ABS, ESP egyazon jeladó/érzékelője van? Ez lehet az?:
https://cromax.hu/fekrendszer/blokkolasgatlo_abs_alkatreszei/jeladokabel_abs_esp/jelado_abs_ford_mondeo_2000-2007_16741
Ezek helyileg hol helyezkednek el?
Volt kerékösszetartás állítva rajt.

Köszi:G
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8120 Dátum: 2019.07.21 vasárnap, 14:33:08 »

Sziasztok!
C1280 Perdületérzékelő-jelhiba
Forscan azt modja:
A perdület érzékelő és az oldalgyorsulás érzékelő egy házban van.
Időszakosan szakadt áramkör
Időszakosan zárlatos áramkör
..ez akkor van a ha az érzékelőtől kapott jel ellentétes az autó helyzetével.
Kommunikációs busz hiba
Az érzékelő korábban le volt csatlakoztatva.
Laza vagy nem megfelelően beépített érzékelő
Sérült vagy szennyezett csatlakozó.

Múltkor elvittem szerelőhöz hogy nézze át a fékeket, mert P0571-es hibakód van(fékkapcsoló áramköri hiba), no ez megszűnt helyette van a C1280.

Elsőre megpróbáljam törölni a hibakódot, hátha a szereléskor jött elő?
Ha megmarad, autóvillamossági szerelő ki tuja mérni szerintetek, hogy melyik perdület érzékelő
a hibás? A két rendszernek ABS, ESP egyazon jeladó/érzékelője van? Ez lehet az?:
https://cromax.hu/fekrendszer/blokkolasgatlo_abs_alkatreszei/jeladokabel_abs_esp/jelado_abs_ford_mondeo_2000-2007_16741
Ezek helyileg hol helyezkednek el?
Volt kerékösszetartás állítva rajt.

Köszi:G

Kaptál választ az általánosban.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
arecibo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #8121 Dátum: 2019.07.23 kedd, 08:14:29 »

Sziasztok!

Az a helyzet, hogy eltűnt a fékrásegítésem....olajszint rendben, felül amit látni vákuumcsövek jók. Merre nézelődjek? Látom legyozo cartársnál feljebb már volt ilyen gond, fórumtársnak merre volt a rossz cső?
Naplózva

2002 MK3 2.0 TDCI
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8122 Dátum: 2019.07.23 kedd, 08:40:51 »

Sziasztok!

Az a helyzet, hogy eltűnt a fékrásegítésem....olajszint rendben, felül amit látni vákuumcsövek jók. Merre nézelődjek? Látom legyozo cartársnál feljebb már volt ilyen gond, fórumtársnak merre volt a rossz cső?

Nem feltétlenül azonos ok okoz megegyező illetve hasonló hibát.
Tehát a saját autód hibáját kell megkeresni!
Első körben, azt kell ellenőrizni, hogy a vákuumszivattyú állít-e elő vákuumot és mekkorát.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #8123 Dátum: 2019.07.23 kedd, 10:59:06 »

Sziasztok!

Az a helyzet, hogy eltűnt a fékrásegítésem....olajszint rendben, felül amit látni vákuumcsövek jók. Merre nézelődjek? Látom legyozo cartársnál feljebb már volt ilyen gond, fórumtársnak merre volt a rossz cső?
A turbó mellett a jobb oldalon van egy hármas elágazás. Ott, az egyik cső tőben megtörött. Javítottam, azóta nincs ilyen jellegű probléma.
Naplózva
arecibo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #8124 Dátum: 2019.07.23 kedd, 13:00:02 »

A turbó mellett a jobb oldalon van egy hármas elágazás. Ott, az egyik cső tőben megtörött. Javítottam, azóta nincs ilyen jellegű probléma.
Köszi, azt néztem, elvileg ott nincs gond...
Naplózva

2002 MK3 2.0 TDCI
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8125 Dátum: 2019.07.23 kedd, 16:05:19 »

Köszi, azt néztem, elvileg ott nincs gond...

A vákuumot ellenőrizd, amikor az rendben, akkor lehet csöveket vizsgálni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
arecibo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #8126 Dátum: 2019.07.25 csütörtök, 11:12:44 »

A vákuumot ellenőrizd, amikor az rendben, akkor lehet csöveket vizsgálni.

A vákuumcsövet levettem a rásegítőről, az szív rendesen, bár csak ujjal tudtam ellenőrizni. A csövet levéve hallottam erős szisszenést (járó motornál).
Naplózva

2002 MK3 2.0 TDCI
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #8127 Dátum: 2019.08.02 péntek, 07:22:09 »

Syiastok márkatársak.
Igen csendes voltam jó hosszú ideig, ez azért van mert nem bántottuk egymást az autóval, végezte rendesen a dolgát mindenki.
De mint minden jó ez is véget ért, ugyanis elkezdett fékezésnél rendetlenkedni az autó. Ez abból áll, hogy fékezéskor elkezd elég nagyokat "ütni" a fék, ami a pedádon is jól érződik. Finomabb fékezésnél még erőteljesebb talán mint amikor nagzobb sebességről lassítok vissza, ekkor csak a vége fele érazni. Eléggé szabálytalan, néha periódikusan csinálja, néha pedig kimarad egy-két ütem, de olzan is van, hogy nem egzenletesen fékez. Az abs/esp rendszerre két hibakódot ad: U2503 és C1975. Két szerelő vizsgálta, de 100%-os diagnózis nincs, azt mondják mindtha az ABS kapcsolna valamelyik keréken erőteljesebben. Valakinek volt már ilyen gondja? Mit jelentenek részletesebben a hibakódok, mert ugyan én rákerestem, de nem sokat értek belőle.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #8128 Dátum: 2019.08.04 vasárnap, 20:31:27 »


Nekem gyanús, hogy ugyanaz a hibád mint nekem.
Nekem pl. alacsony sebességnél, gyenge lassításnál, volt, hogy a
fék pedál úgy "rúgott" 2-3-at, mintha az ABS dolgozna, néha meg kivillant az ESP lámpa.
76062 hozzászólás az általánosban. MegGyőző - tt a válasz.

Még nem cseréltem ki. Pont ma láttam az Autókereskedőkben (XV/4), hogy típushiba
lehet (az egy Chevy volt, de azt mondta, hogy Ford-tól van a ECBM). A lényeg, óvatos szétszerelés után
a relét 5 perc alatt cserélte,  ki és be forrasztotta a srác utána minden ok lett.
Nem azt mondom, hogy állj neki (de ha mégis , csak gumikesztyűben csináld)! De itt egy kicsit meginogtam + a fizura is várok:)






Syiastok márkatársak.
Igen csendes voltam jó hosszú ideig, ez azért van mert nem bántottuk egymást az autóval, végezte rendesen a dolgát mindenki.
De mint minden jó ez is véget ért, ugyanis elkezdett fékezésnél rendetlenkedni az autó. Ez abból áll, hogy fékezéskor elkezd elég nagyokat "ütni" a fék, ami a pedádon is jól érződik. Finomabb fékezésnél még erőteljesebb talán mint amikor nagzobb sebességről lassítok vissza, ekkor csak a vége fele érazni. Eléggé szabálytalan, néha periódikusan csinálja, néha pedig kimarad egy-két ütem, de olzan is van, hogy nem egzenletesen fékez. Az abs/esp rendszerre két hibakódot ad: U2503 és C1975. Két szerelő vizsgálta, de 100%-os diagnózis nincs, azt mondják mindtha az ABS kapcsolna valamelyik keréken erőteljesebben. Valakinek volt már ilyen gondja? Mit jelentenek részletesebben a hibakódok, mert ugyan én rákerestem, de nem sokat értek belőle.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8129 Dátum: 2019.08.04 vasárnap, 20:37:03 »

Nekem gyanús, hogy ugyanaz a hibád mint nekem.
Nekem pl. alacsony sebességnél, gyenge lassításnál, volt, hogy a
fék pedál úgy "rúgott" 2-3-at, mintha az ABS dolgozna, néha meg kivillant az ESP lámpa.
76062 hozzászólás az általánosban. MegGyőző - tt a válasz.

Még nem cseréltem ki. Pont ma láttam az Autókereskedőkben (XV/4), hogy típushiba
lehet (az egy Chevy volt, de azt mondta, hogy Ford-tól van a ECBM). A lényeg, óvatos szétszerelés után
a relét 5 perc alatt cserélte,  ki és be forrasztotta a srác utána minden ok lett.
Nem azt mondom, hogy állj neki (de ha mégis , csak gumikesztyűben csináld)! De itt egy kicsit meginogtam + a fizura is várok:)







Nem, nem ugyanaz a hibája.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8130 Dátum: 2019.08.04 vasárnap, 21:33:28 »

Syiastok márkatársak.
Igen csendes voltam jó hosszú ideig, ez azért van mert nem bántottuk egymást az autóval, végezte rendesen a dolgát mindenki.
De mint minden jó ez is véget ért, ugyanis elkezdett fékezésnél rendetlenkedni az autó. Ez abból áll, hogy fékezéskor elkezd elég nagyokat "ütni" a fék, ami a pedádon is jól érződik. Finomabb fékezésnél még erőteljesebb talán mint amikor nagzobb sebességről lassítok vissza, ekkor csak a vége fele érazni. Eléggé szabálytalan, néha periódikusan csinálja, néha pedig kimarad egy-két ütem, de olzan is van, hogy nem egzenletesen fékez. Az abs/esp rendszerre két hibakódot ad: U2503 és C1975. Két szerelő vizsgálta, de 100%-os diagnózis nincs, azt mondják mindtha az ABS kapcsolna valamelyik keréken erőteljesebben. Valakinek volt már ilyen gondja? Mit jelentenek részletesebben a hibakódok, mert ugyan én rákerestem, de nem sokat értek belőle.

Miután a kerekekben egyforma és megfelelő a levegőnyomás.

Első körben ellenőrizni:
Menet közben élőadatban figyelni mind a 4 keréksebességet (grafikusan), fékezéskor, lassításkor, gyorsításkor. Hátha felismerhető valamelyik keréksebesség szenzor eltérése a többitől ill. kihagyása, jelhibája.
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.04 vasárnap, 22:11:22 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #8131 Dátum: 2019.08.08 csütörtök, 15:14:07 »

Miután a kerekekben egyforma és megfelelő a levegőnyomás.

Első körben ellenőrizni:
Menet közben élőadatban figyelni mind a 4 keréksebességet (grafikusan), fékezéskor, lassításkor, gyorsításkor. Hátha felismerhető valamelyik keréksebesség szenzor eltérése a többitől ill. kihagyása, jelhibája.

Keréknyomás ok. A méréseket grafikusan végeztem, ay eredményt megpróbálom belinkelni.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8132 Dátum: 2019.08.08 csütörtök, 15:16:31 »

Keréknyomás ok. A méréseket grafikusan végeztem, ay eredményt megpróbálom belinkelni.


Egyedül nem tudod eldönteni, hogy egyforma-e és a valóságnak megfelelnek-e a látottak?  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #8133 Dátum: 2019.08.08 csütörtök, 15:21:37 »

Egyedül nem tudod eldönteni, hogy egyforma-e és a valóságnak megfelelnek-e a látottak?  vigyor3
Szerintem el, elég nagy vagyok hozza. De TÖBB SZEM TÖBBET LÁT alapon gondoltam feltöltöm. no de akkkor marad, syerintem egyformák az értékek, nincs kihagyás sehol. Hogya tovább??
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.08 csütörtök, 15:28:08 írta keczka » Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8134 Dátum: 2019.08.08 csütörtök, 19:01:10 »

Szerintem el, elég nagy vagyok hozza. De TÖBB SZEM TÖBBET LÁT alapon gondoltam feltöltöm. no de akkkor marad, syerintem egyformák az értékek, nincs kihagyás sehol. Hogya tovább??

Nem feltétlenül kihagyás kell keresni, hanem eltérést.
Úgyis nézted/feletted, amikor csinálta a jelenséget?
Az lehet érdekes mit látni....
Melyik keréksebesség jel válthatta ki a beavatkozást.
Ha van, kirakni mellé a nyomásértéket is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #8135 Dátum: 2019.08.12 hétfő, 00:24:16 »

Nem feltétlenül kihagyás kell keresni, hanem eltérést.
Úgyis nézted/feletted, amikor csinálta a jelenséget?
Az lehet érdekes mit látni....
Melyik keréksebesség jel válthatta ki a beavatkozást.
Ha van, kirakni mellé a nyomásértéket is.

Rendben, megpróbálom még egyszer elvégezni a mérést. Amúgy hogy tudok feltölteni képet?
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.12 hétfő, 07:31:32 írta keczka » Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #8136 Dátum: 2019.08.13 kedd, 19:19:19 »

Sziasztok,

25.000 km-rel ezelőt cserélt ATE féktárcsa az autómon 100 feletti tempónál enyhe fékezéskor rázza a kormányt... Elképzelhető, hogy ez ennyit bírt?  falbav Vagy valami esetleg rosszul lehetett csinálva a csere alkalmával? Kerékcsapágyat is kellett volna cserélnem...? Merre induljak el?
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8137 Dátum: 2019.08.13 kedd, 19:23:09 »

Sziasztok,

25.000 km-rel ezelőt cserélt ATE féktárcsa az autómon 100 feletti tempónál enyhe fékezéskor rázza a kormányt... Elképzelhető, hogy ez ennyit bírt?  falbav Vagy valami esetleg rosszul lehetett csinálva a csere alkalmával? Kerékcsapágyat is kellett volna cserélnem...? Merre induljak el?

Esélyes, hogy ennyi volt.....
Ha cserénél lett volna rosszul csinálva valami, hamarabb kiderül.
Nem szükséges féktárcsa cserénél kerékcsapágyat cserélni, csak ha rossz.


Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #8138 Dátum: 2019.08.13 kedd, 19:27:17 »

Esélyes, hogy ennyi volt.....
Ha cserénél lett volna rosszul csinálva valami, hamarabb kiderül.
Nem szükséges féktárcsa cserénél kerékcsapágyat cserélni, csak ha rossz.

A konstrukció gagyi, vagy az ATE? Biztos nem normális, hogy üzemszerű használat mellett évente cserélni kell Cry
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8139 Dátum: 2019.08.13 kedd, 20:00:52 »

A konstrukció gagyi, vagy az ATE? Biztos nem normális, hogy üzemszerű használat mellett évente cserélni kell Cry

Elég egy nagyobb pocsolya egy erősebb fékezés után és már hullámos.
Meg persze sok a gagyi utánzat is, vagy mikor egy neves gyár leadja a kifutott modelleket a kínaiaknak. Lásd Brembo vagy Bosch.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8140 Dátum: 2019.08.13 kedd, 20:03:01 »

A konstrukció gagyi, vagy az ATE? Biztos nem normális, hogy üzemszerű használat mellett évente cserélni kell Cry

Sajnos nem kizárt, hogy ez az ATE.... nem az az ATE.
Ahogy a Brembo sem....

Persze lehet, hogy a használat közben is kapott valami "sokkot". Például fékezés után, felmelegedett állapotban vizet kap... ilyesmi.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8141 Dátum: 2019.08.24 szombat, 09:13:43 »

14 éves fékcsövek. Azt hiszem, ideje volt cserélni őket... Smiley

https://ibb.co/g4jNYN2
https://ibb.co/gTBPq52

Ez meg a szép új:

https://ibb.co/MRWDFxL

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #8142 Dátum: 2019.08.24 szombat, 20:26:26 »

14 éves fékcsövek. Azt hiszem, ideje volt cserélni őket... Smiley

https://ibb.co/g4jNYN2
https://ibb.co/gTBPq52

Ez meg a szép új:

https://ibb.co/MRWDFxL

AndyA
Azt a sárga "gumibabát" bent hagytad a légrugó felett, nincs az égben a shegge az autónak?
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8143 Dátum: 2019.08.24 szombat, 21:02:28 »

Azt a sárga "gumibabát" bent hagytad a légrugó felett, nincs az égben a shegge az autónak?

Nem az egészet, csak annyit, hogy a tüske ne szúrja ki a lufit.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
loranger
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #8144 Dátum: 2019.09.06 péntek, 17:43:33 »

sziasztok, egy kis segítségre szorulok, most csináltam egy diagot és a köetkező hibakódokat dobta ki:P0500 VSS érzékelő hiba,U1039 Gépjármű sebesség jel nincs vagy nem megfelelő: tudna valaki segíteni hogy mit jelentenek?
Naplózva

Ford MK3  2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #8145 Dátum: 2019.09.16 hétfő, 18:20:13 »

Sziasztok!
Megint előjött a múltkori (C1280) hiba, most C1279-el.
Most kb. 80km/h-val mentem és elkezdett berángatni a fék és
kivillant az ESP lámpája. Nem állt le, egyből tudtam továbbmenni.

Múlkor MegGyőző-től kaptam meggyőző választ is, a Yate Rate Sensor hiba.
Azt szeretném kérdezni, hogy ti most ilyen esetben ezt egyből kicserélnétek vagy
van olyan szaki aki ezt meg tudja állapítani, hogy tényleg ez a modul a hibás és nem
más eleme a rendszernek. Pl. gondolok itt azokra az érzékelőkre ahonnan ez a modul
a jelet kapja.

Ha esetleg ismertek ilyen szerelőt aki ebben feketeöves akkor ajánljátok légyszíves.
Köszönöm:
Gábor

"A perdület érzékelő és az oldalgyorsulás érzékelő egy házban van.
Időszakosan szakadt áramkör
Időszakosan zárlatos áramkör
..ez akkor van a ha az érzékelőtől kapott jel ellentétes az autó helyzetével.
Kommunikációs busz hiba
Az érzékelő korábban le volt csatlakoztatva.
Laza vagy nem megfelelően beépített érzékelő
Sérült vagy szennyezett csatlakozó."
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8146 Dátum: 2019.09.16 hétfő, 18:46:24 »

Sziasztok!
Megint előjött a múltkori (C1280) hiba, most C1279-el.
Most kb. 80km/h-val mentem és elkezdett berángatni a fék és
kivillant az ESP lámpája. Nem állt le, egyből tudtam továbbmenni.

Múlkor MegGyőző-től kaptam meggyőző választ is, a Yate Rate Sensor hiba.
Azt szeretném kérdezni, hogy ti most ilyen esetben ezt egyből kicserélnétek vagy
van olyan szaki aki ezt meg tudja állapítani, hogy tényleg ez a modul a hibás és nem
más eleme a rendszernek. Pl. gondolok itt azokra az érzékelőkre ahonnan ez a modul
a jelet kapja.

Ha esetleg ismertek ilyen szerelőt aki ebben feketeöves akkor ajánljátok légyszíves.
Köszönöm:
Gábor

"A perdület érzékelő és az oldalgyorsulás érzékelő egy házban van.
Időszakosan szakadt áramkör
Időszakosan zárlatos áramkör
..ez akkor van a ha az érzékelőtől kapott jel ellentétes az autó helyzetével.
Kommunikációs busz hiba
Az érzékelő korábban le volt csatlakoztatva.
Laza vagy nem megfelelően beépített érzékelő
Sérült vagy szennyezett csatlakozó."


Ez nem kap jelet, ez ad jelet.
Szerintem ezen nem kell ennyit rugózni, már rég ki kellett volna cserélned....a múltkori eset után.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #8147 Dátum: 2019.09.16 hétfő, 21:23:56 »

Ez nem kap jelet, ez ad jelet.
Szerintem ezen nem kell ennyit rugózni, már rég ki kellett volna cserélned....a múltkori eset után.  wave

Oké, köszi.  eljen
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
Robyy
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #8148 Dátum: 2019.09.28 szombat, 20:16:04 »

Sziasztok van egy mondeo mk3 st220 2004
Olyan probléma van ég az abs és a kipörgés gátló
El szakadt a jobb hátsó abs kábel vettem ujjat
Pont olyan de a hiba
kódot nem lehet ki törölni
C1165 kérek sebesség szenzor áramkör hiba korrózió nincs a dugaszokon. mi lehet a hiba mert már ki fogytam
Az ötletekből. Embarrassed
« Utoljára szerkesztve: 2019.09.28 szombat, 21:01:42 írta Robyy » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8149 Dátum: 2019.09.29 vasárnap, 08:27:29 »

Sziasztok van egy mondeo mk3 st220 2004
Olyan probléma van ég az abs és a kipörgés gátló
El szakadt a jobb hátsó abs kábel vettem ujjat
Pont olyan de a hiba
kódot nem lehet ki törölni
C1165 kérek sebesség szenzor áramkör hiba korrózió nincs a dugaszokon. mi lehet a hiba mert már ki fogytam
Az ötletekből. Embarrassed
vagy szakadás lehet, még máshol is, vagy esetleg a kerékcsapágy is cserés.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 156 157 158 159 160 161 162 [163] 164 165 166 167 168 169 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.