Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 20:42:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2743110 alkalommal)
0 Felhasználó és 59 vendég van a témában
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #150 Dátum: 2009.11.21 szombat, 21:22:54 »

Pontosan. A bal oldali melegedett (remélem múlt időben). Az Ivanicsnál kézifék kötél problémát diagnosztizáltak, meg akkor már tárcsa és betétcserét is olyan 90 ropiért. Na ez már sok volt. Most kicseréltem a köteleket, és ha megjavul a fék, akkor kap hátra új tárcsát és betéteket, de addig nem.
A fékolaj cseréről se feledkezz meg, 3 évente érdemes, akkor nem rohad be semmi!!(persze a kötelet ez nem érinti) Wink
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.22 vasárnap, 07:43:37 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #151 Dátum: 2009.11.21 szombat, 22:33:05 »

sziasztok,

nálam is teljes fék javítás volt

- előre komplett ST 2,5 focus fékek kerültek fel
- hátul csak betét csere volt
- jobb oldali kézifék kötelem be volt állva, párba cseréltettem (utángyártottba 2db volt 12e Ft)
- fékolaj csere 5.1 -re
- jobb hátsó kerékagycsapágy csere

gondolkodom még fém fékcső szettbe...bár a cél megvan, jobb lett mint a gyárival
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #152 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 07:46:50 »

sziasztok,

nálam is teljes fék javítás volt

- előre komplett ST 2,5 focus fékek kerültek fel
- hátul csak betét csere volt
- jobb oldali kézifék kötelem be volt állva, párba cseréltettem (utángyártottba 2db volt 12e Ft)
- fékolaj csere 5.1 -re
- jobb hátsó kerékagycsapágy csere

gondolkodom még fém fékcső szettbe...bár a cél megvan, jobb lett mint a gyárival

Passzol az ST 2,5-ös nyereg felfogatása a mi csonkálványunkhoz?
Mennyivel nagyobb az átmérője a tárcsának?
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #153 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 08:30:26 »

A fékolaj cseréről se feledkezz meg, 3 évente érdemes, akkor nem rohad be semmi!!(persze a kötelet ez nem érinti) Wink
Idén volt cserélve.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #154 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 10:18:31 »

Passzol az ST 2,5-ös nyereg felfogatása a mi csonkálványunkhoz?
Mennyivel nagyobb az átmérője a tárcsának?

igen, már többünknek át van szerelve
szerencsére semmit nem kell átalakítani, minden passzol
az új ST focusnak mondeo futóműve van, vagy legalábbis több mindenbe egyező

gyári tárcsa 300 -as, az új ST F -nek meg 320 -as
de nagyobb a nyereg, a dugattyú, és a betét is
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.22 vasárnap, 10:20:09 írta ST220_Gab » Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #155 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 12:45:59 »

igen, már többünknek át van szerelve
szerencsére semmit nem kell átalakítani, minden passzol
az új ST focusnak mondeo futóműve van, vagy legalábbis több mindenbe egyező

gyári tárcsa 300 -as, az új ST F -nek meg 320 -as
de nagyobb a nyereg, a dugattyú, és a betét is

Jól hangzik!  Küldtem PÜ-t. smile
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #156 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 16:31:14 »

Pontosan. A bal oldali melegedett (remélem múlt időben). Az Ivanicsnál kézifék kötél problémát diagnosztizáltak, meg akkor már tárcsa és betétcserét is olyan 90 ropiért. Na ez már sok volt. Most kicseréltem a köteleket, és ha megjavul a fék, akkor kap hátra új tárcsát és betéteket, de addig nem.
Kb. 50km után olyan forró volt a JH kerék, hogy örülök, hogy a dísztárcsa le nem olvadt.  falbav rinya Érdekes, hogy hidegen nem szorul, kicsit sem.
Érdemes/lehet  a féknyerget szétkapni, kicsit megjáratni? Szerintem az állt be.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #157 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 16:39:06 »

Kb. 50km után olyan forró volt a JH kerék, hogy örülök, hogy a dísztárcsa le nem olvadt.  falbav rinya Érdekes, hogy hidegen nem szorul, kicsit sem.
Érdemes/lehet  a féknyerget szétkapni, kicsit megjáratni? Szerintem az állt be.
Ideiglenesen jó lehet, de ami egyszer berágódott, az már ott dolgozik rendesen.. szomoru1 2004.09 utáni az autód, vagy előtti?
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #158 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 20:12:52 »

Ideiglenesen jó lehet, de ami egyszer berágódott, az már ott dolgozik rendesen.. szomoru1 2004.09 utáni az autód, vagy előtti?
Még éppen előtti. Hazafelé már nem melegedett. Nem értem.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #159 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 21:30:18 »

Még éppen előtti. Hazafelé már nem melegedett. Nem értem.
Hát azt szinte lehetetlen újítani.....működtesd meg sokszor a kéziféket, majd légtelenítsd azt a nyerget, majd újra működtesd meg sokszor, és újra légteleníts(utántöltésre figyelj), hátha a friss olaj megteszi a hatását...
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #160 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 20:08:56 »

Hát azt szinte lehetetlen újítani.....működtesd meg sokszor a kéziféket, majd légtelenítsd azt a nyerget, majd újra működtesd meg sokszor, és újra légteleníts(utántöltésre figyelj), hátha a friss olaj megteszi a hatását...
Elviszem inkább szervizbe, nézzék meg. Hátha gyógyítható.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #161 Dátum: 2009.11.25 szerda, 21:36:05 »

Ma kipucolták a féknyerget. Nem volt berohadva semmi. A karmantyút és egyéb gumi alkatészeket valamit a fékcsöveket azért cserélték. Újab tizenx ezer.
Viszont valami nem stimmel. Puhának érzem a fékpedált. Ha rálépek közepes erővel, akkor egy fogáspont után folyamatosan süllyed egyre beljebb a pedál, egész a padlólemezig. Szerintem előtte nem így működött. Levegős lenne?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #162 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 07:31:34 »

Ma kipucolták a féknyerget. Nem volt berohadva semmi. A karmantyút és egyéb gumi alkatészeket valamit a fékcsöveket azért cserélték. Újab tizenx ezer.
Viszont valami nem stimmel. Puhának érzem a fékpedált. Ha rálépek közepes erővel, akkor egy fogáspont után folyamatosan süllyed egyre beljebb a pedál, egész a padlólemezig. Szerintem előtte nem így működött. Levegős lenne?
ühüm!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #163 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 08:45:02 »

Ma kipucolták a féknyerget. Nem volt berohadva semmi. A karmantyút és egyéb gumi alkatészeket valamit a fékcsöveket azért cserélték. Újab tizenx ezer.
Viszont valami nem stimmel. Puhának érzem a fékpedált. Ha rálépek közepes erővel, akkor egy fogáspont után folyamatosan süllyed egyre beljebb a pedál, egész a padlólemezig. Szerintem előtte nem így működött. Levegős lenne?
Korrigálok. A pedál pumpálásra felkeményedik, majd állandó nyomásra visszasüllyed. Az oka pedig az, hogy a pumpálásra elfogy a szervóból a szussz. Úgy tűnik mégis rendben van.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #164 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 09:57:41 »

Ma kipucolták a féknyerget. Nem volt berohadva semmi. A karmantyút és egyéb gumi alkatészeket valamit a fékcsöveket azért cserélték. Újab tizenx ezer.
Viszont valami nem stimmel. Puhának érzem a fékpedált. Ha rálépek közepes erővel, akkor egy fogáspont után folyamatosan süllyed egyre beljebb a pedál, egész a padlólemezig. Szerintem előtte nem így működött. Levegős lenne?
Ezzel idegesítettem én is a petrányisokat, mikor teljes fékszett + olaj csere volt. Lelégtelenítették még1x, attól sem lett jobb. Azóta volt még egy garanciális tárcsacsere elől. Viszont a padlóig sűlyedő fékpedál valamitől elmúlt.
Annyit megér, hogy visszaviszed, levegőtlenítsék megint. hátha.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #165 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 10:00:06 »

Korrigálok. A pedál pumpálásra felkeményedik, majd állandó nyomásra visszasüllyed. Az oka pedig az, hogy a pumpálásra elfogy a szervóból a szussz. Úgy tűnik mégis rendben van.
Nekem is ezt mondták. Az viszont tény, hogy előtte nem volt ilyen és egy ideje már ismét nem jellemző. Persze az is lehet, hogy az egész jelenség csak "optikai csalódás" ami abból jön, hogy a fék szerelése után próbálgatjuk, hogy jó lett-e, és közben feltűnik ez a jelenség. A mindennapi használat során már nem próbálgatjuk, így nem tűnik fel.  Huh?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #166 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 10:03:04 »

Nekem is ezt mondták. Az viszont tény, hogy előtte nem volt ilyen és egy ideje már ismét nem jellemző. Persze az is lehet, hogy az egész jelenség csak "optikai csalódás" ami abból jön, hogy a fék szerelése után próbálgatjuk, hogy jó lett-e, és közben feltűnik ez a jelenség. A mindennapi használat során már nem próbálgatjuk, így nem tűnik fel.  Huh?

a fék nyomkodásától szerintem pont nem beesnie kellene a pedálnak, hanem felkeményednie.

Ha beesik a pedál, akkor ott valamit összenyomsz. Az olajat nehéz összenyomni, ezért vagy az szivárog, vagy a levegőt összenyomod.

mk3-nak egyébként is ilyen nyúlós féke van, szóval benne van a pakliban az érzéki csalódás is...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #167 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 10:08:29 »

hamár fék nyűgök:
Egy ideje már figyelem, hogy alacsony fékerővel történő fékezésnél hullámokban fog a fék, azaz változik a fékerő érzet. Pedálon semmit sem érzek. Nagyobb fékerőnél nem jelentkezik.

A kocsi műszakizott, tartottam tőle, hogy baj lesz emiatt, de szó nélkül átment a fékhatás mérésen.  
- Először a pirelli p7-ekre fogtam, mert a gumisok szerint kicsit megnyúltak, így a futófelület "üt" kismértékben (habár 400Kg/abroncs körüli terhelésnél nem gondolom, hogy ez számít). Centírozásra sem javult.
- most a téligumikon is csinálja, pedig az lemezfelni, centírozott abroncs, hibamentes.
- első tengelyről jöhet, mert kézifékkel lassítva nincs ilyen jelenség
- tárcsák, betétek kb. 20ekm-t futottak, ford gyári alkatrészek, nagy sebességről nincs vibráció fékezésnél
- motorfék/szabadonfutás nem befolyásolja

Lehet tárcsa vagy futómű. A hiba progresszív jellegéből inkább arra következtetek, hogy inkább futómű.
Vélemény?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #168 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 10:09:19 »

a fék nyomkodásától szerintem pont nem beesnie kellene a pedálnak, hanem felkeményednie.

Ha beesik a pedál, akkor ott valamit összenyomsz. Az olajat nehéz összenyomni, ezért vagy az szivárog, vagy a levegőt összenyomod.

mk3-nak egyébként is ilyen nyúlós féke van, szóval benne van a pakliban az érzéki csalódás is...
Nem beesik, hanem pumpálásra felkeményedik majd lassan lesüllyed a padlóra, ha nyomás alatt tartod.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #169 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 10:10:54 »

hamár fék nyűgök:
Egy ideje már figyelem, hogy alacsony fékerővel történő fékezésnél hullámokban fog a fék, azaz változik a fékerő érzet. Pedálon semmit sem érzek. Nagyobb fékerőnél nem jelentkezik.

A kocsi műszakizott, tartottam tőle, hogy baj lesz emiatt, de szó nélkül átment a fékhatás mérésen.  
- Először a pirelli p7-ekre fogtam, mert a gumisok szerint kicsit megnyúltak, így a futófelület "üt" kismértékben (habár 400Kg/abroncs körüli terhelésnél nem gondolom, hogy ez számít). Centírozásra sem javult.
- most a téligumikon is csinálja, pedig az lemezfelni, centírozott abroncs, hibamentes.
- első tengelyről jöhet, mert kézifékkel lassítva nincs ilyen jelenség
- tárcsák, betétek kb. 20ekm-t futottak, ford gyári alkatrészek, nagy sebességről nincs vibráció fékezésnél
- motorfék/szabadonfutás nem befolyásolja

Lehet tárcsa vagy futómű. A hiba progresszív jellegéből inkább arra következtetek, hogy inkább futómű.
Vélemény?

szerintem meg tárcsa.

A P7-esekkel rosszul kopott be a tárcsa. Ezért a téli guminál is produkálja a jelenséget.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #170 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 10:11:56 »

Nem beesik, hanem pumpálásra felkeményedik majd lassan lesüllyed a padlóra, ha nyomás alatt tartod.

Az szerintem normális. Ott a szufla a rásegítőböl fogy el.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #171 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 10:18:38 »

hamár fék nyűgök:
Egy ideje már figyelem, hogy alacsony fékerővel történő fékezésnél hullámokban fog a fék, azaz változik a fékerő érzet. Pedálon semmit sem érzek. Nagyobb fékerőnél nem jelentkezik.

A kocsi műszakizott, tartottam tőle, hogy baj lesz emiatt, de szó nélkül átment a fékhatás mérésen.  
- Először a pirelli p7-ekre fogtam, mert a gumisok szerint kicsit megnyúltak, így a futófelület "üt" kismértékben (habár 400Kg/abroncs körüli terhelésnél nem gondolom, hogy ez számít). Centírozásra sem javult.
- most a téligumikon is csinálja, pedig az lemezfelni, centírozott abroncs, hibamentes.
- első tengelyről jöhet, mert kézifékkel lassítva nincs ilyen jelenség
- tárcsák, betétek kb. 20ekm-t futottak, ford gyári alkatrészek, nagy sebességről nincs vibráció fékezésnél
- motorfék/szabadonfutás nem befolyásolja

Lehet tárcsa vagy futómű. A hiba progresszív jellegéből inkább arra következtetek, hogy inkább futómű.
Vélemény?
Zsír,szennyeződés a tárcsán,felüvegesedett betétek?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #172 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 15:32:45 »

Zsír,szennyeződés a tárcsán,felüvegesedett betétek?
Tárcsán nem látszik sérülés, szennyeződés. betétek csak nem égtek meg....
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #173 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 20:14:01 »

Korrigálok. A pedál pumpálásra felkeményedik, majd állandó nyomásra visszasüllyed. Az oka pedig az, hogy a pumpálásra elfogy a szervóból a szussz. Úgy tűnik mégis rendben van.

A vákumrásegítéstől alcsonyabb pedálállásnál keményedik a pedál! Próbáld ki, álló motornál benyomod a pedált és úgy tartod, elinitod a motort lejjebb megy a pedál.
Nekem ugyan ez volt a teherautónál, hátsó tárcsa és betét csere oldotta meg! integet2
Naplózva
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #174 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 20:23:39 »

hamár fék nyűgök:
Egy ideje már figyelem, hogy alacsony fékerővel történő fékezésnél hullámokban fog a fék, azaz változik a fékerő érzet. Pedálon semmit sem érzek. Nagyobb fékerőnél nem jelentkezik.

A kocsi műszakizott, tartottam tőle, hogy baj lesz emiatt, de szó nélkül átment a fékhatás mérésen.  
- Először a pirelli p7-ekre fogtam, mert a gumisok szerint kicsit megnyúltak, így a futófelület "üt" kismértékben (habár 400Kg/abroncs körüli terhelésnél nem gondolom, hogy ez számít). Centírozásra sem javult.
- most a téligumikon is csinálja, pedig az lemezfelni, centírozott abroncs, hibamentes.
- első tengelyről jöhet, mert kézifékkel lassítva nincs ilyen jelenség
- tárcsák, betétek kb. 20ekm-t futottak, ford gyári alkatrészek, nagy sebességről nincs vibráció fékezésnél
- motorfék/szabadonfutás nem befolyásolja

Lehet tárcsa vagy futómű. A hiba progresszív jellegéből inkább arra következtetek, hogy inkább futómű.
Vélemény?

Na ez van nálam teljesen ugyan így!!!
Nokian nyári és téli gumikkal, persze alu és lemez felnikkel, annyi, hogy nekem 30E km van az új tárcsákba és betétekbe. Soha hirtelen erőset nagy sebességről nem fékeztem!

Ha van valami ötlet én is meghallgatnám.

köszönöm
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #175 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 20:27:07 »

hamár fék nyűgök:
Egy ideje már figyelem, hogy alacsony fékerővel történő fékezésnél hullámokban fog a fék, azaz változik a fékerő érzet. Pedálon semmit sem érzek. Nagyobb fékerőnél nem jelentkezik.

A kocsi műszakizott, tartottam tőle, hogy baj lesz emiatt, de szó nélkül átment a fékhatás mérésen.  
- Először a pirelli p7-ekre fogtam, mert a gumisok szerint kicsit megnyúltak, így a futófelület "üt" kismértékben (habár 400Kg/abroncs körüli terhelésnél nem gondolom, hogy ez számít). Centírozásra sem javult.
- most a téligumikon is csinálja, pedig az lemezfelni, centírozott abroncs, hibamentes.
- első tengelyről jöhet, mert kézifékkel lassítva nincs ilyen jelenség
- tárcsák, betétek kb. 20ekm-t futottak, ford gyári alkatrészek, nagy sebességről nincs vibráció fékezésnél
- motorfék/szabadonfutás nem befolyásolja

Lehet tárcsa vagy futómű. A hiba progresszív jellegéből inkább arra következtetek, hogy inkább futómű.
Vélemény?

Nagyon csendben mondom esetleg, kezdödő kerékcsapágy problema?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #176 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 21:34:43 »

Nagyon csendben mondom esetleg, kezdödő kerékcsapágy problema?
Még az is lehet. Az hogy okozhat ilyet?
Tavaszzal nézettem futóművet, minden rendben volt vele. A jelenség azóta alakult ki, így simán lehet futómű is.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #177 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 22:46:58 »

Még az is lehet. Az hogy okozhat ilyet?
Tavaszzal nézettem futóművet, minden rendben volt vele. A jelenség azóta alakult ki, így simán lehet futómű is.
Trapézkar szilent?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #178 Dátum: 2009.11.27 péntek, 07:57:33 »

Még az is lehet. Az hogy okozhat ilyet?
Tavaszzal nézettem futóművet, minden rendben volt vele. A jelenség azóta alakult ki, így simán lehet futómű is.

Nekem jobb első kerékcsapágy annyira kivolt, hogy a villamost nem lehetett hallani mellettem (persze petrányi szerint nem volt baja). Kicseréltettem, és csere közben okoskáék rájöttek, hogy utolsókat nyögte...

de akkor sem volt semmilyen vibrálás a kormányon, sem hullámzó fékerő. Én a kerékcsapágyat is kilőném.

Én tárcsára/betétre tippelnék még mindig.

Szerintem egy rossz felni, vagy gumi is be tudja koptatni rosszul a tárcsát. Nem lehet, hogy nálad ez van?

Mk3 volt az első olyan autóm, amire azt mondtam, hogy még egy rosszul kicentírozott kerékre sem érzékeny (mk4-ről ez már nagyon nem mondható el)ezért nem tudom mi lehet a rumli.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #179 Dátum: 2009.11.27 péntek, 23:46:52 »

sziasztok
segítségeteket szeretném kérni egy 2004.12havi TDCI mondeo hátsó féknyereggel kapcsolatban az lenne a kérdésem hogyan lehet a munkahengert visszanyomni mert szeretnék betétet cserélni.
Köszi a válaszokért
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #180 Dátum: 2009.11.27 péntek, 23:54:54 »

sziasztok
segítségeteket szeretném kérni egy 2004.12havi TDCI mondeo hátsó féknyereggel kapcsolatban az lenne a kérdésem hogyan lehet a munkahengert visszanyomni mert szeretnék betétet cserélni.
Köszi a válaszokért

Szia!

Én csak néztem, de ha jól emlékszem magát a munkahengert forgatva (mint pl egy csavart) hajtották visszafelé. A jobb hátsó fordított menetemelkedésű, ellenkező írányba kell tekerni!
Biztos lesz szakmaibb tanács is.

Üdv:V.Tamás
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #181 Dátum: 2009.11.28 szombat, 12:47:47 »

sziasztok
segítségeteket szeretném kérni egy 2004.12havi TDCI mondeo hátsó féknyereggel kapcsolatban az lenne a kérdésem hogyan lehet a munkahengert visszanyomni mert szeretnék betétet cserélni.
Köszi a válaszokért
Látsz benne bemélyedéseket, nyomni kell meg forgatni, ha jól rémlik, 17es vagy 19es villáskulcs pont méret...
***
Nem tudok róla, hogy fordított menetes lenne, részemről szerintem csak azért kell forgatni, hogy a karmantyúnál csökkentsd a surlódást.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #182 Dátum: 2009.11.28 szombat, 12:52:25 »

Látsz benne bemélyedéseket, nyomni kell meg forgatni, ha jól rémlik, 17es vagy 19es villáskulcs pont méret...
***
Nem tudok róla, hogy fordított menetes lenne, részemről szerintem csak azért kell forgatni, hogy a karmantyúnál csökkentsd a surlódást.
De kell forgatni, és közben nyomni...egyiket egyik irányba tekerni, másik oldalit a másikba.. smile
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #183 Dátum: 2009.11.28 szombat, 13:14:05 »

De kell forgatni, és közben nyomni...egyiket egyik irányba tekerni, másik oldalit a másikba.. smile
Mk2nél én mindakettőt óra mutatójának megegyező irányban nyomtam és működött. Valami menet mentén tolná ki a dugattyút az olaj?  wow1 Azt nem hiszem azért, a karmantyú akkor extra különleges igénybevételnek lenne kitéve...
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #184 Dátum: 2009.11.28 szombat, 16:59:38 »

Mk2nél én mindakettőt óra mutatójának megegyező irányban nyomtam és működött. Valami menet mentén tolná ki a dugattyút az olaj?  wow1 Azt nem hiszem azért, a karmantyú akkor extra különleges igénybevételnek lenne kitéve...
Igen menetes a dugattyú, majd ha szétszeded meglátod, azért van rá szükség, mert mikor behúzod a kéziféket, akkor pont azon a meneten(tengely) fordítasz és az tolja ki a dugattyút, ezért van kéziféked!!! wow1 wave
Mivel szemben van egymással a két hátsó munkahenger, viszont a kézifékkötél azonos irányból huzza őket ezért szükségszerű, hogy egyiket jobbra, másikat balra kell forgatni, hogy a munkahenger azonos irányba mozduljon...ugye? Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #185 Dátum: 2009.11.28 szombat, 17:16:46 »

Igen menetes a dugattyú, majd ha szétszeded meglátod, azért van rá szükség, mert mikor behúzod a kéziféket, akkor pont azon a meneten(tengely) fordítasz és az tolja ki a dugattyút, ezért van kéziféked!!! wow1 wave
Mivel szemben van egymással a két hátsó munkahenger, viszont a kézifékkötél azonos irányból huzza őket ezért szükségszerű, hogy egyiket jobbra, másikat balra kell forgatni, hogy a munkahenger azonos irányba mozduljon...ugye? Wink
Tippeltem, de rosszul. Bocs.
Egyébként akkor nem értem, az Mk2-é akkor más? Azon simán egy irányba tekertem és ment.  fejvakaras fejvakaras
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #186 Dátum: 2009.11.28 szombat, 17:46:48 »

Tippeltem, de rosszul. Bocs.
Egyébként akkor nem értem, az Mk2-é akkor más? Azon simán egy irányba tekertem és ment.  fejvakaras fejvakaras
Lehet az más...bár a fene tudja fejvakaras az MKIII-é biztos, hogy olyan amilyet írtam, mert csináltam párszor.. integet2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Pinyó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #187 Dátum: 2009.12.03 csütörtök, 19:52:05 »

Üdv Tisztelt Mondeostársadalom!
Szeretném megtudni a féktárcsák minimális vastagságát -elöl, hátul- , mielőtt nekirontva mindent kicserélnék. Nagy tisztelettel megKÖSZÖNÖM, ha Valaki séróból leírja nekem, vagy javasol egy tuti linket.
Minden tiszteletem Mindenkinek: Pinyó
Naplózva
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #188 Dátum: 2009.12.03 csütörtök, 20:44:52 »

Üdv Tisztelt Mondeostársadalom!
Szeretném megtudni a féktárcsák minimális vastagságát -elöl, hátul- , mielőtt nekirontva mindent kicserélnék. Nagy tisztelettel megKÖSZÖNÖM, ha Valaki séróból leírja nekem, vagy javasol egy tuti linket.
Minden tiszteletem Mindenkinek: Pinyó

Egyszerű ezen az oldalon beírod a keresőbe és megtalálod, de az is lehet, hogy csak 2 lapot vissza kell menned és megtalálod a választ.
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
Pinyó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #189 Dátum: 2009.12.03 csütörtök, 21:14:02 »

NAGYON KÖSZÖNÖM Szeszka, valamit már találtam. Úgy néz ki, türelmesebben kell böngésznem a lapokat Üdv:Pinyó
Naplózva
Törőő
Vendég
« Új hozzászólás #190 Dátum: 2009.12.03 csütörtök, 23:02:25 »

Na ez van nálam teljesen ugyan így!!!
Nokian nyári és téli gumikkal, persze alu és lemez felnikkel, annyi, hogy nekem 30E km van az új tárcsákba és betétekbe. Soha hirtelen erőset nagy sebességről nem fékeztem!

Ha van valami ötlet én is meghallgatnám.

köszönöm

Vákuumos fékrásegítő membrán szakadás vagy tömítetlenség a csőrendszerben.
Mondeonál nem tudom, hogy van kialakítva a rendszer de nem vettél észre alapjárati vagy fogyasztás eltérést.
Naplózva
Törőő
Vendég
« Új hozzászólás #191 Dátum: 2009.12.03 csütörtök, 23:25:39 »

Ma kipucolták a féknyerget. Nem volt berohadva semmi. A karmantyút és egyéb gumi alkatészeket valamit a fékcsöveket azért cserélték. Újab tizenx ezer.
Viszont valami nem stimmel. Puhának érzem a fékpedált. Ha rálépek közepes erővel, akkor egy fogáspont után folyamatosan süllyed egyre beljebb a pedál, egész a padlólemezig. Szerintem előtte nem így működött. Levegős lenne?

Hi!
A lelevegősödést szigorúan álló motornál ellenőrizd. Pumpáld fel a féket, majd várj 10-15 mp-t és aztán újra lépj a fékre, ha a pedál beesik, vagy érezhetően mélyebben fog ( nem csak sejthetően  ) akkor ott levegő van, vagy a főfékhengerrel  van gond tételezzük fel, hogy az ABS –szel minden rendben.
Ha járó motornál csinálod, akkor a vákuumos fékrásegítő átver a működési módja miatt.
Ha beindított motornál pumpálsz akkor a szekunder oldalon elfogy a vákuum és a fék felkeményedik ( tabi üzemmód) de ha ezután lenyomod és nyomva tartod akkor a vákuum újra felépül  és a membrán elmozdulásával együtt a fékpedál is elkezd süllyedni. Ha ezt csinálja HURRÁ jó a rásegítőd.
Ha komplett kékcsere után egy kicsit „gumis” a fékpedál, de azért van fékhatás akkor vasald meg óvatosan, vagy várj vele 50-100km-t és magától eltűnik a jelenség.
Mivel a nyers féknek össze kell kopnia és a tárcsáknak kicsit fel kell keményedni, illetve a betérnek el kell veszítenie a porózusságából a saját beágyazódó pora révén. Ekkor már tökéletesen fogó jól adagolható féked lesz. Eleinte a betétek akár a normál út 2x esét is megtehetik mire rendesen fog a fék ezért a gumis érzet.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #192 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 13:38:32 »

Hi!
A lelevegősödést szigorúan álló motornál ellenőrizd. Pumpáld fel a féket, majd várj 10-15 mp-t és aztán újra lépj a fékre, ha a pedál beesik, vagy érezhetően mélyebben fog ( nem csak sejthetően  ) akkor ott levegő van, vagy a főfékhengerrel  van gond tételezzük fel, hogy az ABS –szel minden rendben.
Ha járó motornál csinálod, akkor a vákuumos fékrásegítő átver a működési módja miatt.
Ha beindított motornál pumpálsz akkor a szekunder oldalon elfogy a vákuum és a fék felkeményedik ( tabi üzemmód) de ha ezután lenyomod és nyomva tartod akkor a vákuum újra felépül  és a membrán elmozdulásával együtt a fékpedál is elkezd süllyedni. Ha ezt csinálja HURRÁ jó a rásegítőd.
Ha komplett kékcsere után egy kicsit „gumis” a fékpedál, de azért van fékhatás akkor vasald meg óvatosan, vagy várj vele 50-100km-t és magától eltűnik a jelenség.
Mivel a nyers féknek össze kell kopnia és a tárcsáknak kicsit fel kell keményedni, illetve a betérnek el kell veszítenie a porózusságából a saját beágyazódó pora révén. Ekkor már tökéletesen fogó jól adagolható féked lesz. Eleinte a betétek akár a normál út 2x esét is megtehetik mire rendesen fog a fék ezért a gumis érzet.

Köszi,
Fékcsere nem volt, csak féknyereg karbantartás. Most valóban kissé gumisabbnak érzem, de lehet, hogy ilyen is volt, csak nem figyeltem rá. Majd alkalomadtán összehasonlítom valakiével.
A lényeg viszont, hogy azóta nem melegszik a fékem.
Ivanicsék ezt nem csinálták volna meg a beajánlott 90k-ért.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #193 Dátum: 2009.12.14 hétfő, 12:10:46 »

A tárcsat hány mm kopás után kell cserélni?Ha jól tudom 12mm vastag az új.
Naplózva
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1606



« Új hozzászólás #194 Dátum: 2009.12.14 hétfő, 15:57:33 »

A tárcsat hány mm kopás után kell cserélni?Ha jól tudom 12mm vastag az új.
http://mondeo.hu/index.php?topic=36.msg242520#msg242520
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #195 Dátum: 2009.12.15 kedd, 10:31:11 »

A tárcsat hány mm kopás után kell cserélni?Ha jól tudom 12mm vastag az új.
Az a hátsó.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #196 Dátum: 2009.12.25 péntek, 19:58:52 »

Megvan miért koptak el a hátsó fékeim.Be van rohadva a kézifék bovden és nem ugrik vissza alaphelyzetbe.Cserélt már valaki bovdent?Jó lenne pár tanács szerelés előtt.Meg a munkahengereken kell még kicserélnem a gumiharangokat de a végükön van egy tányér azt nem tudom hogy kell leszedni. help


Kellemes ünnepeket!
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #197 Dátum: 2009.12.26 szombat, 20:11:35 »

Megvan miért koptak el a hátsó fékeim.Be van rohadva a kézifék bovden és nem ugrik vissza alaphelyzetbe.Cserélt már valaki bovdent?Jó lenne pár tanács szerelés előtt.Meg a munkahengereken kell még kicserélnem a gumiharangokat de a végükön van egy tányér azt nem tudom hogy kell leszedni. help


Kellemes ünnepeket!
Nemrég estem túl rajta. Nem vészes. A kipufogót meg kell bontani. A TIS leírás alapján végezd el.
Legyen mindenféle szerszámod, mert pl. 15v 16-os kulcs is kell.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #198 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 11:25:31 »

Sziasztok!

Egy újabb kérdésem lenne, amiben várom a segítségetek. A komplett fékrendszerben (kuplungnál is) szeretnék olajat cserélni. A kérdésem mennyi olajra lesz szükségem, hogy kicserélődjön mindenhol az olaj?
Biztos csinálta már valaki, kérlek súgjátok meg a mennyiséget  worship.

Köszönöm, üdv: V.Tamás  integet2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #199 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 11:26:56 »

Sziasztok!

Egy újabb kérdésem lenne, amiben várom a segítségetek. A komplett fékrendszerben (kuplungnál is) szeretnék olajat cserélni. A kérdésem mennyi olajra lesz szükségem, hogy kicserélődjön mindenhol az olaj?
Biztos csinálta már valaki, kérlek súgjátok meg a mennyiséget  worship.

Köszönöm, üdv: V.Tamás  integet2
Ervin tudja a választ! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.108 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.