Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:11:16
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
7
8
9
10
11
12
13
[
14
]
15
16
17
18
19
20
21
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3075223 alkalommal)
0 Felhasználó és 18 vendég van a témában
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #650 Dátum:
2010.09.06 hétfő, 23:10:46 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.09.06 hétfő, 21:13:17
fékfolyadék mikor volt cserélve?
Lesűlyed a padlóig a pedál, ha nyomod sokáig, de pumpálásra keményednie kell.
Ja Ja! Ennek így kéne lennie, ahogy írod, de nem igazán így volt... A fékfolyadék tavaly novemberben volt cserélve, de most megnézem, hogy jó-e még.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #651 Dátum:
2010.09.15 szerda, 09:04:23 »
Tegnap hazafelé nagyot kellett fékeznem, úgy kb. 100 km/óráról majdnem nullára, egy őz miatt. A kocsi jobb eleje lenyomódott, és jobbra húzott lassulás közben. Utána semleges helyzetben újra rápróbáltam: vészfékezésnél megint jobbra tartott, nem kicsit. Jobb eleje le, bal hátulja fel, a bal hátsó kerék tengelynyomása lecsökkent annyira, hogy majdnem keresztbement.
Vészfékezésnél gyakorlatilag jobb térdre bukik az autó.
A fékezőhatás jó, egyenletes volt eddig, betétek és fékfolyadék nemrég volt cserélve.
Mi történhetett az elmúlt két napban?
«
Utoljára szerkesztve: 2010.09.15 szerda, 09:06:57 írta ezsolt
»
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #652 Dátum:
2010.09.15 szerda, 19:32:33 »
Idézetet írta: ezsolt - 2010.09.15 szerda, 09:04:23
Tegnap hazafelé nagyot kellett fékeznem, úgy kb. 100 km/óráról majdnem nullára, egy őz miatt. A kocsi jobb eleje lenyomódott, és jobbra húzott lassulás közben. Utána semleges helyzetben újra rápróbáltam: vészfékezésnél megint jobbra tartott, nem kicsit. Jobb eleje le, bal hátulja fel, a bal hátsó kerék tengelynyomása lecsökkent annyira, hogy majdnem keresztbement.
Vészfékezésnél gyakorlatilag jobb térdre bukik az autó.
A fékezőhatás jó, egyenletes volt eddig, betétek és fékfolyadék nemrég volt cserélve.
Mi történhetett az elmúlt két napban?
rugótörés,lengéscsillapítóhalál......
esetleg szilent......
futóműves.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #653 Dátum:
2010.09.20 hétfő, 22:14:38 »
Hali,
tudom volt már róla szó de mivel most féktárcsa csere előtt állok véleményeket szeretnék kérni gyári vagy pl. Brembo?
kb. ugyanabban az árban vannak +-1500ft
köszi
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #654 Dátum:
2010.09.21 kedd, 09:17:57 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2010.09.20 hétfő, 22:14:38
Hali,
tudom volt már róla szó de mivel most féktárcsa csere előtt állok véleményeket szeretnék kérni gyári vagy pl. Brembo?
kb. ugyanabban az árban vannak +-1500ft
köszi
Nekem a gyári tárcsa/betét elöl/hátul csere után is párezer km után elkezdett rázni, pedig már kinőtem a ralizásból.....
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #655 Dátum:
2010.09.21 kedd, 17:20:15 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2010.09.20 hétfő, 22:14:38
Hali,
tudom volt már róla szó de mivel most féktárcsa csere előtt állok véleményeket szeretnék kérni gyári vagy pl. Brembo?
kb. ugyanabban az árban vannak +-1500ft
köszi
kb. ugyanazok is, ha nem teljesen ugyanazok.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #656 Dátum:
2010.09.21 kedd, 21:58:29 »
milyen az amikor bekapcsol a vészfék asszisztens?
valaki tudja,mert ma volt egy éles helyzetem és érdekelne, mert nem tudom mitől álltam meg....
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #657 Dátum:
2010.09.21 kedd, 22:04:52 »
Idézetet írta: Bunyek - 2010.09.21 kedd, 21:58:29
milyen az amikor bekapcsol a vészfék asszisztens?
valaki tudja,mert ma volt egy éles helyzetem és érdekelne, mert nem tudom mitől álltam meg....
Ha hirtelen jol ra lepsz a fekpedalra, akkor full erovel fekez.
Talan azert alltal meg, mert fekeztel nem ?
Naplózva
blah blah blah
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #658 Dátum:
2010.09.21 kedd, 22:12:15 »
Idézetet írta: zacci - 2010.09.21 kedd, 22:04:52
Ha hirtelen jol ra lepsz a fekpedalra, akkor full erovel fekez.
meg talán bekapcsolja az elakadásjelzőt is, legalábbis nekem ez rémlik innen a fórumról, volt már ez itt téma olvass vissza, nem egy pörgös topic
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #659 Dátum:
2010.09.21 kedd, 22:15:11 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.09.21 kedd, 22:12:15
meg talán bekapcsolja az elakadásjelzőt is, legalábbis nekem ez rémlik innen a fórumról, volt már ez itt téma olvass vissza, nem egy pörgös topic
azt egy masik tipusu auto csinazza
Naplózva
blah blah blah
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #660 Dátum:
2010.09.22 szerda, 08:09:44 »
Idézetet írta: zacci - 2010.09.21 kedd, 22:04:52
Ha hirtelen jol ra lepsz a fekpedalra, akkor full erovel fekez.
Talan azert alltal meg, mert fekeztel nem ?
hát az oké hogy fékeztem,szinte a padlólemezt is átnyomtam,de egy ponton satu közben bólintott egyet a kocsi és megállt mint a szög...
kiszálltunk az előttem lévővel megbeszélni a dolgot meg elnézést kértem,és mondta őis hogy már látta hogy lebombázom hátulról, de kb 1,5 méterre úgy megálltam hogy őse értette....de örült neki velem együtt...
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #661 Dátum:
2010.09.22 szerda, 08:15:42 »
Idézetet írta: Bunyek - 2010.09.22 szerda, 08:09:44
hát az oké hogy fékeztem,szinte a padlólemezt is átnyomtam,de egy ponton satu közben bólintott egyet a kocsi és megállt mint a szög...
kiszálltunk az előttem lévővel megbeszélni a dolgot meg elnézést kértem,és mondta őis hogy már látta hogy lebombázom hátulról, de kb 1,5 méterre úgy megálltam hogy őse értette....de örült neki velem együtt...
Ezt a gumidnak köszönd, ne a vészfék asszisztensnek.
Utóbbi azért kell, mert nagyon sokan nem tudnak rendesen fékezni.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #662 Dátum:
2010.09.22 szerda, 10:22:54 »
Idézetet írta: Sakos - 2010.09.22 szerda, 08:15:42
Ezt a gumidnak köszönd, ne a vészfék asszisztensnek.
Utóbbi azért kell, mert nagyon sokan nem tudnak rendesen fékezni.
Most őszintén...
Ha vészfékezned kell, akkor taposd, ahogy bírod! A többi az ABS dolga. Amíg nem volt az autókban ABS, addig számított, hogy valaki hogy fékez, de most már csak legyen elég erő a lábadban.
A vészfék asszisztens meg csak plusz rásegít, ha mégis elgyengülnének a térdeid...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #663 Dátum:
2010.09.22 szerda, 12:06:17 »
Idézetet írta: Bunyek - 2010.09.22 szerda, 08:09:44
hát az oké hogy fékeztem,szinte a padlólemezt is átnyomtam,de egy ponton satu közben bólintott egyet a kocsi és megállt mint a szög...
kiszálltunk az előttem lévővel megbeszélni a dolgot meg elnézést kértem,és mondta őis hogy már látta hogy lebombázom hátulról, de kb 1,5 méterre úgy megálltam hogy őse értette....de örült neki velem együtt...
Az asszisztens azonnal bekapcsol ha hirtelen viszonylag nagy erővel lépsz a fékre...fékezés közben már vagy működött és akkor fogtál nagyobb tapadású talajt(durva bitumen)ezért érezted hogy más a fékerő....vagy be sem kapcsolt.
Nálam már párszor bekapcsolt...hát 1-2 szer jól jött, de többször meg majdnem eldobtam a vasat miatta...én az ABS-t sem szeretem.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
spyware
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #664 Dátum:
2010.09.22 szerda, 14:22:20 »
Hali!
Valaki megtudná nézni nekem ezeket?
Előre is köszi.
DYNAMIC STABILITY CONTROL :
BRAKE EMERGENCY ASSIST :
BLOKKOLÁSGÁTLÓ RENDSZER :
KIPÖRGÉSGÁTLÓ RENDSZER :
WF0WXXGBBW6A56225
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #665 Dátum:
2010.09.22 szerda, 14:29:28 »
Idézetet írta: gabe - 2010.09.22 szerda, 10:22:54
Most őszintén...
Ha vészfékezned kell, akkor taposd, ahogy bírod!
Na ezt nem tudják sokan, taposni tiszta erőből. Ezért kell az asszisztens.
Olyanról is hallottam, aki azért nem tudott megállni, mert életében először fékezett nagyobbat, és amikor megérezte az ABS dobolását, megijedt
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #666 Dátum:
2010.09.22 szerda, 18:44:52 »
Tehát akkor nem vészfék volt.....de majd kiprobálom valahol milyen is az mert mostmár érdekel....
De furcsa dolgok vannak ezzel mostanában,múltkor 4 méter vizenfutásom volt ugyanezekkel a gumikkal azon is meglepődtem és megis fostam egyúttal...mondjuk akkor sem tudom mitől álltam meg a kocsi mellett,mert félre kellett rántanom ugye...
furcsa ez a két story azért nem értem, átlag havi 15.000-et megyek szal nem keveset de egyik kocsival sem volt még ilyen és ezzel sem, azért kérdeztem...
Naplózva
zolyy
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #667 Dátum:
2010.10.09 szombat, 19:56:36 »
jóestét,
kézifék berohadás a kérdés, réggeben már volt téma de hiába olvastam vissza nem találom lényegett.
a féknyereg kézifék rudjának a berohadása, és valami nyomórugó beépités volt a megoldás ha valaki tudná a méretét a rugónak
vagy típus beszerzési lehetőséget megköszöném. esetleg képet is tudna az is jól jönne köszi előre
Naplózva
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #668 Dátum:
2010.10.12 kedd, 12:28:00 »
Idézetet írta: zolyy - 2010.10.09 szombat, 19:56:36
jóestét,
kézifék berohadás a kérdés, réggeben már volt téma de hiába olvastam vissza nem találom lényegett.
a féknyereg kézifék rudjának a berohadása, és valami nyomórugó beépités volt a megoldás ha valaki tudná a méretét a rugónak
vagy típus beszerzési lehetőséget megköszöném. esetleg képet is tudna az is jól jönne köszi előre
Vedd le a féknyerget, csavarlazítóval, WD-40-nel áztasd be a kar tövénél. Mozgasd sokszor egymás után. Ha könnyedén jár, tedd vissza! Ezután gyakran fújj be neki zsírspray-vel (én minden olajcserénél adok neki, és ha eszembejut közbe egyszer-kétszer).
Ja és használd a kéziféket!
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #669 Dátum:
2010.10.13 szerda, 16:06:05 »
Idézetet írta: zolyy - 2010.10.09 szombat, 19:56:36
jóestét,
kézifék berohadás a kérdés, réggeben már volt téma de hiába olvastam vissza nem találom lényegett.
a féknyereg kézifék rudjának a berohadása, és valami nyomórugó beépités volt a megoldás ha valaki tudná a méretét a rugónak
vagy típus beszerzési lehetőséget megköszöném. esetleg képet is tudna az is jól jönne köszi előre
Szia!
A betett rugó paraméterei: hossz: 7,6 cm, átmérő: 1,2 cm. Az átmérő lehetne nagyobb is, mert alig ment rá a gumi védőcuccra, szerintem inkább 1,5 cm jobb lett volna.
De így se rossz, csak nagyon passzentos.
Az én tapasztalatom az, hogy semmilyen kenőcuccal nem szabad befújkálni a féknyerget, mert előbb-utóbb maga a kenőanyag viszi be a koszt a féknyeregbe és ragad be a kis kar.
2010. június 6-án csináltam meg a kéziféket a bejáratós módszerrel, azóta jó és nem is használom minden nap.
Csak féktisztítóval kell fújkálni alaposan és járatni a kis kart, amit 2 csavarhúzóval egyedül is meg lehet tenni.
u.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
paky
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 272
2.0 TDCI Amb. 2011
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #670 Dátum:
2010.10.25 hétfő, 10:47:58 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.08.31 kedd, 14:34:24
pontosan
ha van, akkor elveszi a gázt, addig, még nem kezd el tapadni a kerék, és utána fokozatosan addja vissza
Helló!
Enyimben van mindkettő
, de azt vettem észre h ha nyikorogva akarok indulni annyi, h nem szabad teljesen felengedni a kuplungot, h ne adjon jelet a pedál szenzor és akkor nem szól bele a számítógép.... kipróbálva
....
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #671 Dátum:
2010.10.25 hétfő, 17:51:35 »
Idézetet írta: paky - 2010.10.25 hétfő, 10:47:58
Helló!
Enyimben van mindkettő
, de azt vettem észre h ha nyikorogva akarok indulni annyi, h nem szabad teljesen felengedni a kuplungot, h ne adjon jelet a pedál szenzor és akkor nem szól bele a számítógép.... kipróbálva
....
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #672 Dátum:
2010.10.25 hétfő, 23:25:05 »
Idézetet írta: gabe - 2010.09.02 csütörtök, 21:47:36
van valamelyikőtöknek valami ötlete, hogy mi lehet ez? Ha fékezés után elindulok, valami nyikorog a jobb oldali kerekek felől. Mi a fene lehet ez???
Idegesítő!!!
Vazze, nem volt rendesen meghúzva a kerékanya!!! Most meg lett húzva rendesen, nyomatékkulccsal, oszt most hallgat. Nem volt laza, csak egy kicsit lazább... Erre érdemes odafigyelni!
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #673 Dátum:
2010.10.26 kedd, 07:40:11 »
Idézetet írta: gabe - 2010.10.25 hétfő, 23:25:05
Vazze, nem volt rendesen meghúzva a kerékanya!!! Most meg lett húzva rendesen, nyomatékkulccsal, oszt most hallgat. Nem volt laza, csak egy kicsit lazább... Erre érdemes odafigyelni!
Hi,
Mekkora nyomatékkal húztad meg?
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
kézifék bowden
«
Új hozzászólás #674 Dátum:
2010.11.02 kedd, 14:15:37 »
Kezdődik a szívás....
Egy ideje már hallgattam, hogy veri a jobb hátsó lengőkart az elszabadult kézifék bowden. A hétvégén végre nem felejtettem el levinni a kötegelőt, így végre sikerült is felkötözni a helyére (majdnem).
Persze mostanra kidörzsölődött a bowden gumi borítása, látszik a fém spirálház.
Ez egyet jelent a beázással és a berohadással. Várhatóan tavasszal ismét kézifék bowdeneket cserélek.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: kézifék bowden
«
Új hozzászólás #675 Dátum:
2010.11.02 kedd, 19:38:30 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.11.02 kedd, 14:15:37
Kezdődik a szívás....
Egy ideje már hallgattam, hogy veri a jobb hátsó lengőkart az elszabadult kézifék bowden. A hétvégén végre nem felejtettem el levinni a kötegelőt, így végre sikerült is felkötözni a helyére (majdnem).
Persze mostanra kidörzsölődött a bowden gumi borítása, látszik a fém spirálház.
Ez egyet jelent a beázással és a berohadással. Várhatóan tavasszal ismét kézifék bowdeneket cserélek.
Szia!
Nyersgumival betekered, 100%-ban vízálló, csak mielőbb csináld meg, akkor még van esélyed hogy megúszod a berohadást....villamos boltban kapsz ilyen cuccot.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Leni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 600
Válasz: kézifék bowden
«
Új hozzászólás #676 Dátum:
2010.11.02 kedd, 19:46:34 »
Idézetet írta: Ervin - 2010.11.02 kedd, 19:38:30
Szia!
Nyersgumival betekered, 100%-ban vízálló, csak mielőbb csináld meg, akkor még van esélyed hogy megúszod a berohadást....villamos boltban kapsz ilyen cuccot.
Nekem úgy néz ki a féknyereg állt be. 1 éve cseréltem bowdeneket. Pár hete észrevettem, hogy nem fog az egyik fele. megpiszkáltam ... most meg nem enged ki.
Bowden nélkül bejárattam, de a bowdent már nem húzza vissza a rúgó, gondolom sok neki már. Lehet felújítni a féknyerget vagy újat kell vennem?
Naplózva
volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács, Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: kézifék bowden
«
Új hozzászólás #677 Dátum:
2010.11.02 kedd, 20:17:58 »
Idézetet írta: Leni - 2010.11.02 kedd, 19:46:34
Nekem úgy néz ki a féknyereg állt be. 1 éve cseréltem bowdeneket. Pár hete észrevettem, hogy nem fog az egyik fele. megpiszkáltam ... most meg nem enged ki.
Bowden nélkül bejárattam, de a bowdent már nem húzza vissza a rúgó, gondolom sok neki már. Lehet felújítni a féknyerget vagy újat kell vennem?
Én először mindenképp megpróbálnám felújítani, mert vagy 55 az új darabja (még jó hogy lehet kapni)
Ha leveszed a nyerget, kihajtod belőle a munkahengert, utána elég jól meg tudod járatni a kar tengelyét, közben csavarlazítóval adsz neki gazdagon, miután kihordta a dzsuvát adsz neki friss fékolajat, és ha minden jó, akkor műkszik
Van aki plussz rugó beépítésével oldotta meg és működik, de azt mondom inkább ne szoruljon a tengely és akkor működik minden segítség nélkül is.
Még valami, normális kéziféked addíg nem lesz amíg nem cseréled ki a kart fix bowdenesre..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: kézifék bowden
«
Új hozzászólás #678 Dátum:
2010.11.02 kedd, 20:29:44 »
Idézetet írta: Ervin - 2010.11.02 kedd, 19:38:30
Szia!
Nyersgumival betekered, 100%-ban vízálló, csak mielőbb csináld meg, akkor még van esélyed hogy megúszod a berohadást....villamos boltban kapsz ilyen cuccot.
hogy néz ki? villanyszerelőben nézzem vagy mikroelektronikában?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: kézifék bowden
«
Új hozzászólás #679 Dátum:
2010.11.02 kedd, 20:37:08 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.11.02 kedd, 20:29:44
hogy néz ki? villanyszerelőben nézzem vagy mikroelektronikában?
Olyan tekercsben van mint a szigszalag, csak vastagabbak a rétegek, kábelek víz alatti szigetelésére is alkalmas, tehát 1000%-ban vízálló és tartós is. Villanyszerelő boltban keresd.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: kézifék bowden
«
Új hozzászólás #680 Dátum:
2010.11.03 szerda, 19:06:20 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.11.02 kedd, 20:29:44
hogy néz ki? villanyszerelőben nézzem vagy mikroelektronikában?
zsugorszalagnak keresd!
Úgy kell használni,hogy amikor letekered -egyszerre kb 20-30 cm-t kell letépni-,le kell választani róla a csomagolási szalagot(olyan mintha "matrica" lenne).Majd a gumiszalagot kb 30%-nyit megkell nyújtani,és úgy feltekerni,hogy a rétegek egymásra fedjenek.Rövid idő után a rétegek "összevulkanizálódnak" és akát vízmentesen lezárja a felületet.Elektromosan szigetel,és kb 90fokig hőálló is.
A reca árulja pl sajátjaként is....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: kézifék bowden
«
Új hozzászólás #681 Dátum:
2010.11.03 szerda, 20:28:24 »
Idézetet írta: alf - 2010.11.03 szerda, 19:06:20
zsugorszalagnak keresd!
Úgy kell használni,hogy amikor letekered -egyszerre kb 20-30 cm-t kell letépni-,le kell választani róla a csomagolási szalagot(olyan mintha "matrica" lenne).Majd a gumiszalagot kb 30%-nyit megkell nyújtani,és úgy feltekerni,hogy a rétegek egymásra fedjenek.Rövid idő után a rétegek "összevulkanizálódnak" és akát vízmentesen lezárja a felületet.Elektromosan szigetel,és kb 90fokig hőálló is.
A reca árulja pl sajátjaként is....
kösz az infót mindenkinek. rajta vagyok.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #682 Dátum:
2010.11.04 csütörtök, 07:41:22 »
Pár hónapja elkezdett furán viselkedni a fék. Ritkán száguldozok, de egy ilyen alkalommal nagy sebességről fékezve zúgott, morgott mindenki. A fék patentül fogott, csak a zaj volt. Mostanra megérett a tárcsa szabályozás. Lekaptam, eszterga mester feltúrta, kb 0.2mm ütés volt bennük.
Nem tűnik soknak, de az érzés amit okoz elég nyamvadt.
Megmaradt az elsőkből 22,5-22,6mm a hátsóból 10,5-10,6mm. Nem sok a katalógus szerint, de ha kiszolgál 5ekm-t, akkor addig is zsebben marad a pénz.
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: kézifék bowden
«
Új hozzászólás #683 Dátum:
2010.11.04 csütörtök, 19:55:34 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.11.03 szerda, 20:28:24
kösz az infót mindenkinek. rajta vagyok.
ha jkössz a minire , viszek neked!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: kézifék bowden
«
Új hozzászólás #684 Dátum:
2010.11.04 csütörtök, 20:14:07 »
Idézetet írta: alf - 2010.11.04 csütörtök, 19:55:34
ha jkössz a minire , viszek neked!
igyekszem 6 körülre ott lenni. Meglátjuk. A Ficsórnál lesz előtte az autó az Örs Vezér térnél (téli gumi, futómű, lengéscsillapító mérés), így muszály vagyok emberi időben érte menni.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
cibere11
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #685 Dátum:
2010.11.08 hétfő, 14:46:01 »
Üdv!
Meg tudnád nekem nézni ezt az alvázszámot:WF04XXGBB43L66430
Köszi
Naplózva
2003/05 2.0 TDCI 130 Le Ghia Limusin M6 160.000 km
Laccus.27
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 155
MK3 hátsó fék
«
Új hozzászólás #686 Dátum:
2010.11.11 csütörtök, 22:11:00 »
Sziasztok!
Téli kerékcsere, gyors vizsgálat a fékek körül és láss
csodát! Vason az egyik hátsó betétem.
A komplett első fékemet 1 hónapja cseréltem, hétvégén cserélem a hátsót. (Brembo tárcsák, Textar betétekkel)
A kérdésem az lenne, hogy amint megfigyeltem, a hátsó fék nem valami hatékony, legalábbis a kopás nyomai alapján. A tárcsa vállaitól kb 1centire kezdődik a "fényes rész" ami amúgy totál egyenletlen. Lehet, hogy a hátsó féknyergemet illene megjáratni? Egyébként jól fog a fék, csak hát az 1540kg...
Külön hangsúlyoznám, hogy használom a kézifékemet, kivéve a téli éjszakákon -> a fűtetlen garázsom miatt.
A fékbetétcserés rovatban nem látom a fotókat, nem jeleníti meg a böngészőm. Akinek megvan esetleg megtenné, hogy átímélezi:
sv1000k5@windowslive.com
, tudom mi a pálya, de biztos ami hótziher.
Előre is köszi, Laci
Naplózva
MKIII 2.0/130LE TD
Ci
Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #687 Dátum:
2010.11.12 péntek, 20:59:04 »
ma volt átvizsgáláson a kocsi, és xar a hátsófékcsövem, kívülről el van repedve
milyen néven kéne ilyet keresnem?? flexibilis/gumi fékcső, vagy hasonló??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #688 Dátum:
2010.11.12 péntek, 21:09:27 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.11.12 péntek, 20:59:04
ma volt átvizsgáláson a kocsi, és xar a hátsófékcsövem, kívülről el van repedve
milyen néven kéne ilyet keresnem?? flexibilis/gumi fékcső, vagy hasonló??
Igen, gumi fékcső. Amugy probalta mar valaki a fem fekcsovet? (fem szalas, nem gumi, de flexibilis)
Naplózva
astor72
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #689 Dátum:
2010.11.12 péntek, 21:10:49 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.11.12 péntek, 20:59:04
ma volt átvizsgáláson a kocsi, és xar a hátsófékcsövem, kívülről el van repedve
milyen néven kéne ilyet keresnem?? flexibilis/gumi fékcső, vagy hasonló??
http://www.cromax.hu/?katid=42187383&termek_al_id=15137&katnev=2000.10.15-2007.03.19
.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.11.12 péntek, 21:12:30 írta astor72
»
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #690 Dátum:
2010.11.12 péntek, 21:46:26 »
Idézetet írta: astor72 - 2010.11.12 péntek, 21:10:49
http://www.cromax.hu/?katid=42187383&termek_al_id=15137&katnev=2000.10.15-2007.03.19
.
magyar utángyártott milyen minőségű lehet ~0,2x-es áron a gyárihoz képest??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
astor72
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #691 Dátum:
2010.11.12 péntek, 21:48:49 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.11.12 péntek, 21:46:26
magyar utángyártott milyen minőségű lehet ~0,2x-es áron a gyárihoz képest??
na erre passzolok, de szerintem sok szervizben szerelik be, gyári áron...
Naplózva
Laccus.27
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 155
Fék cuccok
«
Új hozzászólás #692 Dátum:
2010.11.13 szombat, 00:52:16 »
Sziasztok!
Találtam jó beszerzési forrást fék alkatrészekre. Első tárcsák+betét 27.500, hátsó tárcsák+betét 26.000.- Brembo a tárcsa, Textar a betét.
A sajátomon ma cseréltem ki, korrekt a cucc. Ha kell valakinek, írjon pü-t.
Üdv, Laci.
u.i.: A hátsó fék dugattyújának visszanyomása nem egyszerű mutatvány. Kb. a sírógörcs kerülgetett mire rájöttem, hogy az ellenkező irányba kell tekerni hogy bemenjen, a fórumon leírtakkal ellentétben...
Naplózva
MKIII 2.0/130LE TD
Ci
Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
plukacs
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #693 Dátum:
2010.11.20 szombat, 08:15:45 »
Sziasztok!
2 hete vásároltam egy 2004-es faceliftes mondeot. Egyetlen baj van vele, mégpedig, hogy egy 10 kilóméter megtétele után iszonyatos sípolás, sírás jön a futómű felől. Nem állandó, hanem szaggatott és leginkább egyenes kormányállásnál erősödik fel. Én fékkel kapcsolatos hibára tippeltem, mivel a fék minimális lenyomására a hang megszűnik, majd ha felengedem, újra előjön. Kipróbáltam a kézifék minimális felhúzását is, a hang ekkor is megszűnt. A fékbetétek elől hátul most voltak cserélve, még az előző tulajnál. A szerelő haverom szerint még nem koptak be a fékbetétek, és ezért lehet. Szerintetek is ez az oka? Kicsit aggaszt a dolog, mert annyira hangos, hogy szinte látványosságszámba megy ahogy elgurulok egy egy forgalmasabb helyen, illetve félek hogy nehogy valami komolyabb gond előjele legyen.
Vélemények, tippek, tanácsok jöhetnek minden mennyiségben. Előre is köszi: Lucas
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #694 Dátum:
2010.11.20 szombat, 08:33:34 »
Idézetet írta: plukacs - 2010.11.20 szombat, 08:15:45
Sziasztok!
2 hete vásároltam egy 2004-es faceliftes mondeot. Egyetlen baj van vele, mégpedig, hogy egy 10 kilóméter megtétele után iszonyatos sípolás, sírás jön a futómű felől. Nem állandó, hanem szaggatott és leginkább egyenes kormányállásnál erősödik fel. Én fékkel kapcsolatos hibára tippeltem, mivel a fék minimális lenyomására a hang megszűnik, majd ha felengedem, újra előjön. Kipróbáltam a kézifék minimális felhúzását is, a hang ekkor is megszűnt. A fékbetétek elől hátul most voltak cserélve, még az előző tulajnál. A szerelő haverom szerint még nem koptak be a fékbetétek, és ezért lehet. Szerintetek is ez az oka? Kicsit aggaszt a dolog, mert annyira hangos, hogy szinte látványosságszámba megy ahogy elgurulok egy egy forgalmasabb helyen, illetve félek hogy nehogy valami komolyabb gond előjele legyen.
Vélemények, tippek, tanácsok jöhetnek minden mennyiségben. Előre is köszi: Lucas
Szereld ki a betéteket, és tisztítsd ki a betétek felfekvő helyeit..nem tisztították ki betét cserekor ezért szorulnak a betétek és nem tudnak eléggé eltávolodni a tárcsától...ezért sípol.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
plukacs
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #695 Dátum:
2010.11.21 vasárnap, 10:32:32 »
Köszi, meg fogom mondani a haveromnak. Én ilyennek nem merek nekiállni
Idézetet írta: Ervin - 2010.11.20 szombat, 08:33:34
Szereld ki a betéteket, és tisztítsd ki a betétek felfekvő helyeit..nem tisztították ki betét cserekor ezért szorulnak a betétek és nem tudnak eléggé eltávolodni a tárcsától...ezért sípol.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #696 Dátum:
2010.11.21 vasárnap, 10:59:23 »
Idézetet írta: plukacs - 2010.11.21 vasárnap, 10:32:32
Köszi, meg fogom mondani a haveromnak. Én ilyennek nem merek nekiállni
Egy keresztkulcs kell a kerek leszedesehez, meg egy dugokulcs, hogy kinyisd a feknyerget. Utana a ket betetet egy csavarhuzoval ki tudod tolni a helyebol, smirgli a felfekvesi feluleteken, esetleg a sorjat a fekbetet szelerol is leszedni, vissza az egesz. 5+1 csavar kerekenkent. Ha nagyon igenyes megoldast akarsz, veszel fekzsirt, apro kis lehegsztett zacsiban adjak, valami ezust szinu trutymo. Arra valo, hogy a fekbetetek es a fenyereg talalkozasanal a csuszo feluletet bekend vele. Ennyi a nagy mutet.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
putyi
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #697 Dátum:
2010.11.23 kedd, 15:25:25 »
sziasztok!
most cseréltem az első féktárcsákat és a fékpofákat is és azt vettem észre hogy fékezéskor rázkódik az egész autó(csak nagy sebességnél)!?
mi lehet a gond?
mit szóltok a FEBI féktárcsákhoz mert most akarom lecserélni a másik fordon is?
Naplózva
arrabonus
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #698 Dátum:
2010.11.23 kedd, 18:05:23 »
Idézetet írta: putyi - 2010.11.23 kedd, 15:25:25
sziasztok!
most cseréltem az első féktárcsákat és a fékpofákat is és azt vettem észre hogy fékezéskor rázkódik az egész autó(csak nagy sebességnél)!?
mi lehet a gond?
mit szóltok a FEBI féktárcsákhoz mert most akarom lecserélni a másik fordon is?
Vagy a tárcsa üt, vagy alászorult valami rozsda a tárcsa és az agy köztti felfekvő felületen. Nekem egyszer egy pár QH tárcsát küldött vissza a szerelő a Bárdihoz, mert ütött.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #699 Dátum:
2010.11.23 kedd, 18:37:21 »
Idézetet írta: putyi - 2010.11.23 kedd, 15:25:25
sziasztok!
most cseréltem az első féktárcsákat és a fékpofákat is és azt vettem észre hogy fékezéskor rázkódik az egész autó(csak nagy sebességnél)!?
mi lehet a gond?
mit szóltok a FEBI féktárcsákhoz mert most akarom lecserélni a másik fordon is?
Vagy a tárcsa vagy a gumma ratyi.de lehet futómű gond is,pl szilent.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
7
8
9
10
11
12
13
[
14
]
15
16
17
18
19
20
21
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ