Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 22:00:01 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3075536 alkalommal)
visko1017 és 12 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #700 Dátum: 2010.11.23 kedd, 18:43:40 »

Vagy a tárcsa vagy a gumma ratyi.de lehet futómű gond is,pl szilent.....
vagy alászorult a tárcsának valami, vagy nem lett rendesen meghúzva a kerék
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #701 Dátum: 2010.11.23 kedd, 18:44:07 »

milyen fékfolyadék jár a kocsiba??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #702 Dátum: 2010.11.23 kedd, 19:04:43 »

milyen fékfolyadék jár a kocsiba??
ide is,dot4es
http://www.cromax.hu/index.php?katid=43112250&termek_al_id=1275&katnev=0,25 literes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #703 Dátum: 2010.11.23 kedd, 19:06:02 »

és mennyi kell bele??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #704 Dátum: 2010.11.23 kedd, 19:15:13 »

és mennyi kell bele??
egy fél literesből még marad is.... Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #705 Dátum: 2010.11.23 kedd, 19:28:20 »

egy fél literesből még marad is.... Wink wave
jó lesz a maradék a kormányműbe vigyor3
ha úgyis cserélni kell a 2 hátsó fékcsövet, akkor ennyit megérdemel még. kormányműbe mennyi kell??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #706 Dátum: 2010.11.23 kedd, 19:40:43 »

jó lesz a maradék a kormányműbe vigyor3
ha úgyis cserélni kell a 2 hátsó fékcsövet, akkor ennyit megérdemel még. kormányműbe mennyi kell??
az attól függ mennyi hiányzik belőle..... nyes

A cseréhez kb 8dl.
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/kormanyszervo_olajcsere.pdf    pias
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #707 Dátum: 2010.11.23 kedd, 19:52:12 »

az attól függ mennyi hiányzik belőle..... nyes

A cseréhez kb 8dl.
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/kormanyszervo_olajcsere.pdf    pias
hétvégén néztem min alatt volt, feltöltöttem olyannal, ami volt itthon, de elég barnés színe van, így tuti cserélni kell...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
sandoar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #708 Dátum: 2010.11.23 kedd, 20:55:30 »

Sziasztok!
Nekem is az a fajta mondim van aminek a hátsó féknyergén a kézifék kilincs be szeret ragadni (2002-es évjárat). (típushiba!) Olvastam a gyógymódokról az előzőekben. Nekem most sikeresen megoldották karbantartással, tehát nem kellett vennem egy új nyerget. Kérdéseim az alábbiak lennének. Írtátok, hogy sűrűn kell spray-zni féktisztítóval vagy wd-40-nel, ez oké, de szét is szedjem a nyerget, vagy csak a kilincs tövéhez sprézni is elég? A másik kérdés, hogy fékjavító szettet nem lehet hozzá venni, mint írjátok, de ez azt jelenti, hogy gumi alkatrész (porvédő hüvely, Ó gyűrű stb.) sincs hozzá ? Várom szakértő válaszaitokat. Köszönettel wave nyes
Naplózva

2002 TDCi 2,0 FMBA ghia+vajbőr Oyster Silver Metal
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #709 Dátum: 2010.11.23 kedd, 20:56:35 »

(típushiba!)
még nálam nem következik be, addig nem eplus2
4 év alatt egyszer sem fordult elő, minden parkoláskor, garázsban használom a kéziféket!!!
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.23 kedd, 20:59:31 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
sandoar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #710 Dátum: 2010.11.23 kedd, 21:30:04 »

még nálam nem következik be, addig nem eplus2
4 év alatt egyszer sem fordult elő, minden parkoláskor, garázsban használom a kéziféket!!!
Én a garázsban nem szoktam behúzni, de máshol igen...
Naplózva

2002 TDCi 2,0 FMBA ghia+vajbőr Oyster Silver Metal
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #711 Dátum: 2010.11.24 szerda, 14:43:18 »

Tisztelt Fórumtárs! Az első és a hátsó féknyereghez kapható u.n  féknyeregjavitó készlet. Ezekben  a készletekben bennevan minden gumi alkatrész, a porvédötől a gumi fékdugattyugyürüig minden. Én a Bárdiéknél vettem egy-két ezer ft áron és kifogástalan. Valamint kapható még féknyereg vezető csavar is ha felakarod ujitani az egész nyerget. a hátsó nyereg egy kicsit macerás de türelemmel minden nehézségnélkül felujitható.Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
putyi
Vendég
« Új hozzászólás #712 Dátum: 2010.11.26 péntek, 12:51:20 »

sziasztok!

azt vettem észre hogy nem nagyon fog a kézifékem.lehet azt állítani,ha igen hol kell?

mondeo 2 tdci 85 kW
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #713 Dátum: 2010.11.26 péntek, 13:23:19 »

Sziasztok!
Nekem is az a fajta mondim van aminek a hátsó féknyergén a kézifék kilincs be szeret ragadni (2002-es évjárat). (típushiba!) Olvastam a gyógymódokról az előzőekben. Nekem most sikeresen megoldották karbantartással, tehát nem kellett vennem egy új nyerget. Kérdéseim az alábbiak lennének. Írtátok, hogy sűrűn kell spray-zni féktisztítóval vagy wd-40-nel, ez oké, de szét is szedjem a nyerget, vagy csak a kilincs tövéhez sprézni is elég? A másik kérdés, hogy fékjavító szettet nem lehet hozzá venni, mint írjátok, de ez azt jelenti, hogy gumi alkatrész (porvédő hüvely, Ó gyűrű stb.) sincs hozzá ? Várom szakértő válaszaitokat. Köszönettel wave nyes

H€át, én nem esküszöm a WD40-re, mert leginkább csak megköti a port, és jobban elszennyezi / koptatja a tengelyt, de lehet hogy ez csak az én hülyeségem.  Undecided
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #714 Dátum: 2010.11.26 péntek, 20:53:57 »

sziasztok!

azt vettem észre hogy nem nagyon fog a kézifékem.lehet azt állítani,ha igen hol kell?

mondeo 2 tdci 85 kW
Ha facelift előtti, akkor nem, akkor ki kell szerelni a kézifékkart és a legközelebbi kukába belehelyezni....nem kell bedőlni a szerelőknek és egy régebbi autó áráért kicserélni a bowdent, betétet, tárcsákat, mert nem lesz jó!!! Csak a kézifékkar csere segít!!
Ha faceliftes, akkor a kipufogó feletti hővédőt lebontod, és előfeszítesz a bowdenen. wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
putyi
Vendég
« Új hozzászólás #715 Dátum: 2010.11.27 szombat, 07:53:53 »

Ha facelift előtti, akkor nem, akkor ki kell szerelni a kézifékkart és a legközelebbi kukába belehelyezni....nem kell bedőlni a szerelőknek és egy régebbi autó áráért kicserélni a bowdent, betétet, tárcsákat, mert nem lesz jó!!! Csak a kézifékkar csere segít!!
Ha faceliftes, akkor a kipufogó feletti hővédőt lebontod, és előfeszítesz a bowdenen. wave

köszi a segitséget!
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #716 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 11:50:48 »

H€át, én nem esküszöm a WD40-re, mert leginkább csak megköti a port, és jobban elszennyezi / koptatja a tengelyt, de lehet hogy ez csak az én hülyeségem.  Undecided

Én jó szernek tartom a WD40-et, de pont a hátsó féknyeregnél tapasztaltam én is, hogy nem kell használni, jobb, tovább bírja anélkül a kis kar.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #717 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 19:37:04 »

Az én fékem már akkor fog amikor csak hozzáérintem a lábam a pedálhoz :O Igazából csak mostt jöttem rá hogy furcsa a dolog mert pl. skodát be kell nyomni negyedig hogy érezhető legyen a fékezés mondiba meg elég egy miliméter és már fog. Mindegyik ilyen vagy az enyém ***? Amúgy a tárcsák már elég csúnyák. Ja és a szerelő most zervizen azt monrdta hogy tárcsákat is kell cserélni ha féknyerget cserélünk. Azt minek együtt?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #718 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 19:41:35 »

Az én fékem már akkor fog amikor csak hozzáérintem a lábam a pedálhoz :O Igazából csak mostt jöttem rá hogy furcsa a dolog mert pl. skodát be kell nyomni negyedig hogy érezhető legyen a fékezés mondiba meg elég egy miliméter és már fog. Mindegyik ilyen vagy az enyém ***? Amúgy a tárcsák már elég csúnyák. Ja és a szerelő most zervizen azt monrdta hogy tárcsákat is kell cserélni ha féknyerget cserélünk. Azt minek együtt?
féknyerget wow1
nem fékbetétet??
tárcsát akkor szoktak cserélni, ha el van véknyulva
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #719 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 19:53:41 »

féknyerget wow1
nem fékbetétet??
tárcsát akkor szoktak cserélni, ha el van véknyulva
Akkor lehet annyira vékony már Cheesy na de Neked is annyira érzékeny a féked?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #720 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 19:54:44 »

Akkor lehet annyira vékony már Cheesy na de Neked is annyira érzékeny a féked?
vw-hez képest egyáltalán nem érzékeny,kb 2 cm után kezd nagyobbat fogni, off-on egyből nagyot fog
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
G.Tamas
Vendég
« Új hozzászólás #721 Dátum: 2010.11.30 kedd, 17:10:02 »

Hali !
A mai nap fékezéskor érdekes dologra lettem figyelmes mikor megnyomtam a pedált akkor a fék olyan volt mint ha darabosan fogna de utána a következő fékezéskor már jó volt de az ABS visszajelző lámpa már égett a műszerfalon   szomoru1
valakinek valami ötlete van hogy mi lehet a baj ?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #722 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 08:07:29 »

Az ABS-rol telidoben:

Neha bizony jol jonne, ha nem lenne, mert a vekony hora fel tudja usztatni az autot, szepen forgatja a kereket alig tapadassal, kozben suhan lefele az auto a domboldalon. ABS nelkul meg blokkolna, egy pillanat alatt lekapar az aszfaltig es megall. Arrol nem is beszelve, hogy hoban-jegben akkor a legnagyobb az auto lassulasa, ha blokkolnak a kerekek - bar cserebe ezert nem iranyithato az auto, mint az ABS-es fekezesnel. Viszont 30-40-50-es temponal meg mindig tobb lehet a haszna (plane dombrol lefele jovet!), hogy rovid uton meg tud allni az ember, mint az ABS-nek, hogy kormanyozhato marad az auto.

Szoval van-e valami egyszeru, de nagyszeru modja annak, hogy az ember ugy hatastalanitsa az ABS-t, hogy kozben nem megy veszuzemmodba az auto, nem korlatozza le (lenyegesen) a teljesitmenyt? Egy S80 Volvo az ABS bizto kihuzasa utan kepes volt akar 60-70 km/h-ra is, 2500 max. fordulat, a D5-os motor 163 pacijabol akar 30-at is kepes volt kitermelni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #723 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 13:37:10 »

Az ABS-rol telidoben:

Neha bizony jol jonne, ha nem lenne, mert a vekony hora fel tudja usztatni az autot, szepen forgatja a kereket alig tapadassal, kozben suhan lefele az auto a domboldalon. ABS nelkul meg blokkolna, egy pillanat alatt lekapar az aszfaltig es megall. Arrol nem is beszelve, hogy hoban-jegben akkor a legnagyobb az auto lassulasa, ha blokkolnak a kerekek - bar cserebe ezert nem iranyithato az auto, mint az ABS-es fekezesnel. Viszont 30-40-50-es temponal meg mindig tobb lehet a haszna (plane dombrol lefele jovet!), hogy rovid uton meg tud allni az ember, mint az ABS-nek, hogy kormanyozhato marad az auto.

Szoval van-e valami egyszeru, de nagyszeru modja annak, hogy az ember ugy hatastalanitsa az ABS-t, hogy kozben nem megy veszuzemmodba az auto, nem korlatozza le (lenyegesen) a teljesitmenyt? Egy S80 Volvo az ABS bizto kihuzasa utan kepes volt akar 60-70 km/h-ra is, 2500 max. fordulat, a D5-os motor 163 pacijabol akar 30-at is kepes volt kitermelni.

AndyA

en sem annyira szeretem az abs-t, es ugye a fektav no is, nemhogy csokken. pusztan kormanyozhato marad veszfekezeskor. a biztositek kivetele, es a nyaklap szetvagasa a visszajelzo lampanal a muszerfalon veglegesen elmulasztja az ilyen gondokat  eplus2
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #724 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 14:20:38 »

Az ABS-rol telidoben:

Neha bizony jol jonne, ha nem lenne, mert a vekony hora fel tudja usztatni az autot, szepen forgatja a kereket alig tapadassal, kozben suhan lefele az auto a domboldalon. ABS nelkul meg blokkolna, egy pillanat alatt lekapar az aszfaltig es megall. Arrol nem is beszelve, hogy hoban-jegben akkor a legnagyobb az auto lassulasa, ha blokkolnak a kerekek - bar cserebe ezert nem iranyithato az auto, mint az ABS-es fekezesnel. Viszont 30-40-50-es temponal meg mindig tobb lehet a haszna (plane dombrol lefele jovet!), hogy rovid uton meg tud allni az ember, mint az ABS-nek, hogy kormanyozhato marad az auto.

Szoval van-e valami egyszeru, de nagyszeru modja annak, hogy az ember ugy hatastalanitsa az ABS-t, hogy kozben nem megy veszuzemmodba az auto, nem korlatozza le (lenyegesen) a teljesitmenyt? Egy S80 Volvo az ABS bizto kihuzasa utan kepes volt akar 60-70 km/h-ra is, 2500 max. fordulat, a D5-os motor 163 pacijabol akar 30-at is kepes volt kitermelni.

AndyA
Szerintem, az fontosabb, hogy irányítható legyen az autó, mert akkor el/kikerülhető az akadály és nem irányítatatlanul csúszunk feléje imádkozva. Miért kéne megállni a domboldalon? Parlolni akarsz? Ezen a kis videón nagyon szépen látszik, hogy miről beszélek: http://www.youtube.com/watch?v=Ezn6ZO99Qwc Aki satuzik, az csúszik össze-vissza, padkázik. A többi meg simán legurul és még ki is tudják kerülni a bénázókat. 
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #725 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 14:31:18 »

Szerintem, az fontosabb, hogy irányítható legyen az autó, mert akkor el/kikerülhető az akadály és nem irányítatatlanul csúszunk feléje imádkozva. Miért kéne megállni a domboldalon? Parlolni akarsz? Ezen a kis videón nagyon szépen látszik, hogy miről beszélek: http://www.youtube.com/watch?v=Ezn6ZO99Qwc Aki satuzik, az csúszik össze-vissza, padkázik. A többi meg simán legurul és még ki is tudják kerülni a bénázókat. 

amugy ilyen helyzetben a motorfek a leghatatsosabb
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #726 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 14:34:03 »

Szerintem, az fontosabb, hogy irányítható legyen az autó, mert akkor el/kikerülhető az akadály és nem irányítatatlanul csúszunk feléje imádkozva. Miért kéne megállni a domboldalon? Parlolni akarsz? Ezen a kis videón nagyon szépen látszik, hogy miről beszélek: http://www.youtube.com/watch?v=Ezn6ZO99Qwc Aki satuzik, az csúszik össze-vissza, padkázik. A többi meg simán legurul és még ki is tudják kerülni a bénázókat. 

Ez ennyire nem egyertelmu. Siman elofordulhat olyan helyzet, amikor az ABS "felultet" a csuszos reteg tetejere, azon gurit kozel nulla tapadassal, pl. frissen hullott, par centis ho eseten, de meg egy eppen kezdodo onos esoben az 1-2 mm-es jeget is felkaparja siman a blokkolo kerek - az ABS meg gurit a tetejen annyi tapadassal, hogy mar kormanyozni sem tudsz.

Az pedig sima fizika, hogy negy blokkolo kerekkel (bar nyilvan iranykontroll nelkul) allsz meg a nagyoncsuszosban leghamarabb, de most nem keresem elo a levezeteset. Az pedig siman pech, ha nincs annyi tapadas a domboldalban, hogy megtartsa az autot. Olyan helyre nem kell menni, vagy elotte fel kell tenni a szoges gumit/holancot.

Szoval ki kell huzni az ABS biztositekat es akkor beke van? A muszerfali visszajelzon kivul csinal barmi mast az elektronikaval?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #727 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 15:41:15 »

Ez ennyire nem egyertelmu. Siman elofordulhat olyan helyzet, amikor az ABS "felultet" a csuszos reteg tetejere, azon gurit kozel nulla tapadassal, pl. frissen hullott, par centis ho eseten, de meg egy eppen kezdodo onos esoben az 1-2 mm-es jeget is felkaparja siman a blokkolo kerek - az ABS meg gurit a tetejen annyi tapadassal, hogy mar kormanyozni sem tudsz.

Az pedig sima fizika, hogy negy blokkolo kerekkel (bar nyilvan iranykontroll nelkul) allsz meg a nagyoncsuszosban leghamarabb, de most nem keresem elo a levezeteset. Az pedig siman pech, ha nincs annyi tapadas a domboldalban, hogy megtartsa az autot. Olyan helyre nem kell menni, vagy elotte fel kell tenni a szoges gumit/holancot.

Szoval ki kell huzni az ABS biztositekat es akkor beke van? A muszerfali visszajelzon kivul csinal barmi mast az elektronikaval?

AndyA

Hát pedig matekozhatnál kicsit, mielőtt kihúzod a biztosítékot. Valóban rövidebb a fékút abs nélkül, de mennyit is nyersz ezzel? Néhány métert, viszont feláldozod az irányíthatóságot. Én inkább kikerülöm ( és közben fékezek is) az akadályt, azzal sokkal nagyobb teret és nagyobb biztonságot nyerek. Amiről te beszélsz az csak egyenes úton működik, ezt se feleltsd ki a képletből. Arra gondolok, amikor az ember abs nélkül, padlófékkel csúszik a kanyar felé és veszettül kormányoz, persze feleslegesen és kb. 15km/h-val belecsúszik az árokba. Én meg simán beveszem a kanyart.
A jégen meg tök mindegy mi van az autóban, mert azt a esp se  tudja megfogni.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #728 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 16:43:40 »

Szerintem, az fontosabb, hogy irányítható legyen az autó, mert akkor el/kikerülhető az akadály és nem irányítatatlanul csúszunk feléje imádkozva. Miért kéne megállni a domboldalon? Parlolni akarsz? Ezen a kis videón nagyon szépen látszik, hogy miről beszélek: http://www.youtube.com/watch?v=Ezn6ZO99Qwc Aki satuzik, az csúszik össze-vissza, padkázik. A többi meg simán legurul és még ki is tudják kerülni a bénázókat. 

a videón szépen lehet látni, hogy nem szabad satufékezni, főleg jégen, gurulni, motorfékezni, gurulni, addig lehet autót irányítani...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #729 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 16:52:42 »

Hát pedig matekozhatnál kicsit, mielőtt kihúzod a biztosítékot. Valóban rövidebb a fékút abs nélkül, de mennyit is nyersz ezzel? Néhány métert, viszont feláldozod az irányíthatóságot. Én inkább kikerülöm ( és közben fékezek is) az akadályt, azzal sokkal nagyobb teret és nagyobb biztonságot nyerek. Amiről te beszélsz az csak egyenes úton működik, ezt se feleltsd ki a képletből. Arra gondolok, amikor az ember abs nélkül, padlófékkel csúszik a kanyar felé és veszettül kormányoz, persze feleslegesen és kb. 15km/h-val belecsúszik az árokba. Én meg simán beveszem a kanyart.
A jégen meg tök mindegy mi van az autóban, mert azt a esp se  tudja megfogni.

Nem akarom kihuzni, csak tudni akarom, hogy mit kell kihuzni, ha olyan szelsoseges korulmenyek koze kerulnek. Valamint azt, hogy az ABS kikapcsolasan kivul okoz-e barmi mast, ha kihuzom.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #730 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 18:10:45 »

Nem akarom kihuzni, csak tudni akarom, hogy mit kell kihuzni, ha olyan szelsoseges korulmenyek koze kerulnek. Valamint azt, hogy az ABS kikapcsolasan kivul okoz-e barmi mast, ha kihuzom.

AndyA
Szerintem, mély hóban ki lehet húzni, akkor érezhető a hó fékező ereje is amit a kerék maga előtt tol. Egyszer régen kipróbáltam ezt. Sőt elindulásnál a kikapcsolt kipörgésgátló is sokat segít, mert le tudja ásni magát a kerék a szilárd talajig. Mint azt említetted is.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #731 Dátum: 2010.12.03 péntek, 11:42:01 »

Nem akarom kihuzni, csak tudni akarom, hogy mit kell kihuzni, ha olyan szelsoseges korulmenyek koze kerulnek. Valamint azt, hogy az ABS kikapcsolasan kivul okoz-e barmi mast, ha kihuzom.

AndyA

ugy tudom nem, de azert ne vegyel ra merget, en is csak ugy hallottam a sztorit
Naplózva
zsolt_z
Vendég
« Új hozzászólás #732 Dátum: 2010.12.08 szerda, 17:09:11 »

 En kivettem a biztositekot egyszer. Az ABS ego maradt egve. Muuton mikor nem jott senki, 50-60 al nyomtam egy padlofeket es a kerekek egybol blokkoltak. Utana visszatettem es ment tovabb ABS el. De en sem mernem ezt meg egyszer plane nem hoba. Nem lessz iranyithato.
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #733 Dátum: 2010.12.08 szerda, 17:12:29 »

Most hogy itt Gödöllőn leesett a hó és nyárikerekekkel jöttem még fel énmeg becsúsztam a HÉV sínre  wow1 még jó hogy lassan jött és vissza tudtam rakni magam, mert ugye itt sorompó nincsen  szomoru1
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


dave180
Vendég
« Új hozzászólás #734 Dátum: 2011.01.04 kedd, 20:20:28 »

Hello!
Olyan kérdésem lenne, hogy ha venni akarok a 2005-ös mondeora hátsóféktárcsát figyelembe kell.e vennem hogy acél, vagy alufelnihez való ugyanis nemtudom mi a különbség a kettő között és nekem mindkettő van.

Előre is köszönöm.
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #735 Dátum: 2011.01.04 kedd, 20:48:52 »

a videón szépen lehet látni, hogy nem szabad satufékezni, főleg jégen, gurulni, motorfékezni, gurulni, addig lehet autót irányítani...
No comment  falbav
http://www.youtube.com/watch?v=_Wyz7QvPhPA&NR=1
nézni is hajmeresztőőőő gun
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #736 Dátum: 2011.01.04 kedd, 20:53:54 »

Hello!
Olyan kérdésem lenne, hogy ha venni akarok a 2005-ös mondeora hátsóféktárcsát figyelembe kell.e vennem hogy acél, vagy alufelnihez való ugyanis nemtudom mi a különbség a kettő között és nekem mindkettő van.

Előre is köszönöm.
Szia!
Nem kell figyelembe venni, semmi köze hozzá. wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #737 Dátum: 2011.01.04 kedd, 22:04:50 »

No comment  falbav
http://www.youtube.com/watch?v=_Wyz7QvPhPA&NR=1
nézni is hajmeresztőőőő gun

Ekkora nagyonbarmnokat... Mint a minapi beemves3,14csa a Totalcaron.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Laccus.27
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155



E-mail
« Új hozzászólás #738 Dátum: 2011.01.07 péntek, 18:04:09 »

Sziasztok!
Egy kis help kéne, hogy mit tegyek?! Azt vettem észre az F1-es Mondimon, hogy a kézifékem az első két kattanást kihagyja és csak a 3.-tól kezd el kattanni. Sőt mi több, fogni is ennyivel feljebb kezd. A kerekeim nem szorulnak, emelés után megforgattam őket. Vadi új fékem van elöl-hátul (tárcsák+betétek) kb 3000km-rel ezelőtt cseréltem mindent. Összerakáskor jó volt és mindeddig, pár napja figyeltem rá fel. Valakinek valami ötlet? Állítási lehetőség hol van?
Köszi! Laci
Naplózva

MKIII 2.0/130LE TDCi Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #739 Dátum: 2011.01.07 péntek, 20:31:50 »

Sziasztok!
Egy kis help kéne, hogy mit tegyek?! Azt vettem észre az F1-es Mondimon, hogy a kézifékem az első két kattanást kihagyja és csak a 3.-tól kezd el kattanni. Sőt mi több, fogni is ennyivel feljebb kezd. A kerekeim nem szorulnak, emelés után megforgattam őket. Vadi új fékem van elöl-hátul (tárcsák+betétek) kb 3000km-rel ezelőtt cseréltem mindent. Összerakáskor jó volt és mindeddig, pár napja figyeltem rá fel. Valakinek valami ötlet? Állítási lehetőség hol van?
Köszi! Laci
automata utánállítós.lehet a kötél nyúlt el....Ervin írásaiban képeket is találsz a megoldásról.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #740 Dátum: 2011.01.07 péntek, 20:38:46 »

automata utánállítós.lehet a kötél nyúlt el....Ervin írásaiban képeket is találsz a megoldásról.
Az F1-esen már szerencsére állítható..(a faceliftesítés talán egyetlen normális vívmánya hehe)
Szét kell szedni középen a kipuffot, leengedni a középső csövet, hátsó hővédő aluminiumot leszedni, és hozzá is lehet férni az állító anyához.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #741 Dátum: 2011.01.07 péntek, 20:42:57 »

Az F1-esen már szerencsére állítható..(a faceliftesítés talán egyetlen normális vívmánya hehe)
Szét kell szedni középen a kipuffot, leengedni a középső csövet, hátsó hővédő aluminiumot leszedni, és hozzá is lehet férni az állító anyához.
worship Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #742 Dátum: 2011.01.07 péntek, 20:47:10 »

worship Wink wave
Azóta már nekem is bekerült egy f2-es bőrős kar kompletten, ez már állítható  eplus2  Ez bónusz volt az ülésekhez.. Cool Cheesy
 wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #743 Dátum: 2011.01.07 péntek, 22:13:22 »

automata utánállítós.lehet a kötél nyúlt el....Ervin írásaiban képeket is találsz a megoldásról.

eTIS szerint 2002/08-tol manualis a kezifek allitas.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #744 Dátum: 2011.01.07 péntek, 22:24:09 »

eTIS szerint 2002/08-tol manualis a kezifek allitas.

AndyA
akkor elvileg nekem is eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #745 Dátum: 2011.01.07 péntek, 22:53:12 »

akkor elvileg nekem is eljen

és mi van a 2001-es gépekkel? ott hogyan lehet állítani?
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #746 Dátum: 2011.01.07 péntek, 22:56:22 »

és mi van a 2001-es gépekkel? ott hogyan lehet állítani?
Sehogy, keresel egy kukát és belehelyezed az autódban található kézifékkart.. eplus2
Majd helyette beszerelsz egy állíthatót... wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #747 Dátum: 2011.01.07 péntek, 22:59:07 »

Sehogy, keresel egy kukát és belehelyezed az autódban található kézifékkart.. eplus2
Majd helyette beszerelsz egy állíthatót... wave
pontosan hogy állítható ez??
ki kell venni a közép boxot, vagy a kocsi alól??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #748 Dátum: 2011.01.07 péntek, 23:03:22 »

pontosan hogy állítható ez??
ki kell venni a közép boxot, vagy a kocsi alól??
Az előbb írtam... eplus2  de a kocsi alól.. wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #749 Dátum: 2011.01.07 péntek, 23:05:39 »

Az előbb írtam... eplus2  de a kocsi alól.. wave
késő van már beka3

valami kevésbé bonyolult bontás nélkül megtudható-e, hogy állítható-e??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.075 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.