Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:09:42 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 [35] 36 37 38 39 40 41 42 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3071356 alkalommal)
0 Felhasználó és 155 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #1700 Dátum: 2011.09.28 szerda, 17:43:38 »

Hali !!
 Kellene a mondimba 2 hátsó féknyereg, vadi új érdekelne, esetleg van valakinek feleslegbe. Vagy hol volna érdemes                 beszerezni olcson ??
          Előre is köszi

Esetleg nézz szét német e-bayen, [mondeo III bremssattel] de csak ha nem sürgős, onnan lehet 1-2 hét mire megjön, cserébe ócsóbb.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1701 Dátum: 2011.09.28 szerda, 18:10:21 »

Esetleg nézz szét német e-bayen, [mondeo III bremssattel] de csak ha nem sürgős, onnan lehet 1-2 hét mire megjön, cserébe ócsóbb.

Postazni lehet hozzam, ugy meg olcsobb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1702 Dátum: 2011.09.29 csütörtök, 21:04:38 »

Ma megújult a fékrendszerem  taps 4 tárcsa + betétekkel.
Időszerű volt, mert a hátsó, 10 éves gyári tárcsák már csak 9-9,5 mm-esek voltam a min 10 mm helyett.
A jobb elsőben meg volt egy 3 mm vastag betét. A többin is ~5 mm volt már csak.

Ezen felül kapott egy zsír új gyári kipuff rendszert is

1-2 kép:
http://kepfeltoltes.hu/110929/DSCF9465_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110929/DSCF9481_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110929/DSCF9455_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110929/DSCF9457_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110929/DSCF9456_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110929/DSCF9469_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Egy ötlet a klíma kondenz kivezetésre:
http://kepfeltoltes.hu/110929/DSCF9472_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1703 Dátum: 2011.09.29 csütörtök, 21:10:15 »

Ma megújult a fékrendszerem  taps 4 tárcsa + betétekkel.
Időszerű volt, mert a hátsó, 10 éves gyári tárcsák már csak 9-9,5 mm-esek voltam a min 10 mm helyett.
A jobb elsőben meg volt egy 3 mm vastag betét. A többin is ~5 mm volt már csak.

Akkor most fog, mint a meszes... amíg be nem kopik, ne fékezz bazinagyokat.

Én is most cseréltem, bár én csak az első tárcsákat+betéteket. Nekem rázott egy kicsit, és jobban kellett nyomni.
Azóta király.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #1704 Dátum: 2011.09.29 csütörtök, 21:11:38 »

Ma megújult a fékrendszerem  taps 4 tárcsa + betétekkel.
Időszerű volt, mert a hátsó, 10 éves gyári tárcsák már csak 9-9,5 mm-esek voltam a min 10 mm helyett.
A jobb elsőben meg volt egy 3 mm vastag betét. A többin is ~5 mm volt már csak.

Ezen felül kapott egy zsír új gyári kipuff rendszert is

Egy ötlet a klíma kondenz kivezetésre:
http://kepfeltoltes.hu/110929/DSCF9472_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
taps kitünő! ....bárcsak én is megtehetném mindezt!
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1705 Dátum: 2011.09.29 csütörtök, 21:30:22 »

Akkor most fog, mint a meszes... amíg be nem kopik, ne fékezz bazinagyokat.

Én is most cseréltem, bár én csak az első tárcsákat+betéteket. Nekem rázott egy kicsit, és jobban kellett nyomni.
Azóta király.

Kösz a tanácsot, az első fékezéseket én is óvatósan tettem meg, mert nem is fogott igazán jól, de most már alakul. Az elsőim nekem is ráztak egy kicsit  smile, remélem ezzel már jó lesz.
Különben ez egy tényleg majdnem vadi új szett Motorcraft-tól, amit még a nyár elején vettem meg tőle.
http://mondeo.hu/index.php?topic=5780.msg560492#msg560492
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1706 Dátum: 2011.09.29 csütörtök, 21:44:38 »

taps kitünő! ....bárcsak én is megtehetném mindezt!

Kívánom, hogy neked is jöjjön össze és megtehesd  eljen
Műszakira kell vigyem a gépet és úgy döntöttünk még marad 2-3-4 évig, ezért most kicsit rendbe is teszem. Ez így még mindig olcsóbb, mint egy fiatalabb bizonytalan.
Következőnek 4 téli gummát kell vegyek, mert amim most van az már futott 6 évet és hát nagyon csúszkált is a tavalyi télen, még jó, hogy alig volt hó.
Naplózva
fischerrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1707 Dátum: 2011.09.29 csütörtök, 22:26:35 »

Valaki rakott már fel alkatracer által forgalmazott sport tárcsákat+fékpofákat ? Ezekre gondolok:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/eroatviteli_alkatresz/fek_fekbetet/sportfekszett_ford_mondeo_2001_2007_extra_akcio_1480661140.html
Tapasztalat? Megéri? or Nem?
R
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #1708 Dátum: 2011.09.30 péntek, 10:32:35 »

Egyébként a cső ott végződik, ahol a toldat hozzá van applikálva?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1709 Dátum: 2011.09.30 péntek, 10:53:04 »

Egyébként a cső ott végződik, ahol a toldat hozzá van applikálva?

Igen. A gyari megoldas az, hogy a kipufogo flexi illesztesre folyatjak ra a kondenzvizet, hogy onnan meg elparologjon.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #1710 Dátum: 2011.09.30 péntek, 18:43:39 »

 help help help help help

Hátsó fékbetét cserekor a dugattyú visszanyomásánál eléggé elakadtunk...tekerni lehet de nem megy vissza egyáltalán!!!

Ilyenkor teendő??

Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #1711 Dátum: 2011.09.30 péntek, 18:56:35 »

Felváltva kell. Egy fél fordulat tekerés, egy kis préselés, még egy fél fordulat, még egy kis prés. Lassan mozdul, kitartás kell hozzá. Ja és a forgás, az óramutatónak ellentétesen... ha jól emléxem, de hamar kiderül, mert csak egyik irányban halad, a másikba forgatva kifelé jön!

help help help help help

Hátsó fékbetét cserekor a dugattyú visszanyomásánál eléggé elakadtunk...tekerni lehet de nem megy vissza egyáltalán!!!

Ilyenkor teendő??


Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #1712 Dátum: 2011.10.01 szombat, 12:34:03 »

Felváltva kell. Egy fél fordulat tekerés, egy kis préselés, még egy fél fordulat, még egy kis prés. Lassan mozdul, kitartás kell hozzá. Ja és a forgás, az óramutatónak ellentétesen... ha jól emléxem, de hamar kiderül, mert csak egyik irányban halad, a másikba forgatva kifelé jön!

Köszi  worship

rájöttünk, hogy 17/19-es csillagvillással lehet egyszerre nyomni és tekerni is  Grin

a jobb elején már fém a fémmel kombó volt  szomoru1 a többin még volt valamicske, de kellett a csere mindenképpen!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #1713 Dátum: 2011.10.01 szombat, 12:55:56 »

Köszi  worship

rájöttünk, hogy 17/19-es csillagvillással lehet egyszerre nyomni és tekerni is  Grin

a jobb elején már fém a fémmel kombó volt  szomoru1 a többin még volt valamicske, de kellett a csere mindenképpen!
A tárcsád nem kapott ezáltal???
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #1714 Dátum: 2011.10.01 szombat, 12:57:18 »

A tárcsád nem kapott ezáltal???

hát fater szerint nem, max 1000km-t nyikorgott  vigyor3

válaszolok már PÜ-re, eddig nem volt időm gépközelbe kerülni  worship
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


tamstth
Vendég
« Új hozzászólás #1715 Dátum: 2011.10.01 szombat, 13:47:11 »

elég érdekes probléma vetette fel a fejét....120-70-ig zsír a fék, nem rázza a kormányt, fog mint a meszes....70-50-ig rázza a kormányt -  50 alatt megint nem...
Valaki asszonta hogy a defektűrős gumma nem a gépre való és az miatt lehet( mocorog a felnin és elmászik a centír), de persze a virsligummával is csinálja....
1 éve kapott új tárcsákat és betétet és a kellemetlenség  ~3 hónapja jött elő.....
Leheta 18-as felni meg a sok fékezés miatt elhajlott a tárcsa?-
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1716 Dátum: 2011.10.01 szombat, 15:39:34 »

elég érdekes probléma vetette fel a fejét....120-70-ig zsír a fék, nem rázza a kormányt, fog mint a meszes....70-50-ig rázza a kormányt -  50 alatt megint nem...
Valaki asszonta hogy a defektűrős gumma nem a gépre való és az miatt lehet( mocorog a felnin és elmászik a centír), de persze a virsligummával is csinálja....
1 éve kapott új tárcsákat és betétet és a kellemetlenség  ~3 hónapja jött elő.....
Leheta 18-as felni meg a sok fékezés miatt elhajlott a tárcsa?-
inkább tojás a 18as felni..... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #1717 Dátum: 2011.10.01 szombat, 15:43:30 »

elég érdekes probléma vetette fel a fejét....120-70-ig zsír a fék, nem rázza a kormányt, fog mint a meszes....70-50-ig rázza a kormányt -  50 alatt megint nem...
Valaki asszonta hogy a defektűrős gumma nem a gépre való és az miatt lehet( mocorog a felnin és elmászik a centír), de persze a virsligummával is csinálja....
1 éve kapott új tárcsákat és betétet és a kellemetlenség  ~3 hónapja jött elő.....
Leheta 18-as felni meg a sok fékezés miatt elhajlott a tárcsa?-

Esetleg egyenletlenül felhordott fékbetét-anyag a tárcsán?
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1718 Dátum: 2011.10.01 szombat, 15:57:15 »

inkább tojás a 18as felni..... Roll Eyes
az lesz az meg lehet a gumiban is esetleg. Én már jártam hasonlóan off-al (bár ott szálszakadás volt a belső oldalon mint kiderült)
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1719 Dátum: 2011.10.01 szombat, 15:59:46 »

Esetleg egyenletlenül felhordott fékbetét-anyag a tárcsán?
A tárcsa egyben van öntve ott nincs felhordás. A tárcsa akkor szokott rázni ha már a végét járja mert annyira elkopott.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #1720 Dátum: 2011.10.01 szombat, 18:40:03 »

A tárcsa egyben van öntve ott nincs felhordás. A tárcsa akkor szokott rázni ha már a végét járja mert annyira elkopott.

Én nem erre gondolok. A fékezéskor a betét anyaga felhordódik a tárcsára. Esetleg nagy sebességről való fékezés után, vagy hosszú lejtő után, ha nagyon felmelegszik a rendszer,
akkor a megálláskor, vagy nagyon lassú csorgásnál a fékpedálon tartott láb miatt a betét anyaga "átsül" a tárcsára, és ez is rendesen be tudja rázni a kormányt, és csak szabályzással szedhető le.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1721 Dátum: 2011.10.01 szombat, 19:10:16 »

Én nem erre gondolok. A fékezéskor a betét anyaga felhordódik a tárcsára. Esetleg nagy sebességről való fékezés után, vagy hosszú lejtő után, ha nagyon felmelegszik a rendszer,
akkor a megálláskor, vagy nagyon lassú csorgásnál a fékpedálon tartott láb miatt a betét anyaga "átsül" a tárcsára, és ez is rendesen be tudja rázni a kormányt, és csak szabályzással szedhető le.
ilyen nálam még nem fordult elő.Pedig fékeztem már 170ről állóra az autót.aztán,ha a tárcsával van gond,az jelentkezik bármilyen sebességtartományba.
Viszont a tojás felni vagy a 8as gumi csak bizonyos sebességen jelentkezik,alatta és felette mintha megszűnne.
Volt egy A6osom amin mind a 4 18-as "S"line felni tojás volt.Úgy jöttem haza győrből vele,hogy a kormányt 70-és 100 között rázta,és a nyomvájúban arra ment amerre előtte a kamionok.Görgőztettem mindet-mind rossz volt.Soha többé 17nél nagyobb és 205nél szélesebb gummát!
Csak hát azon 255/45/18asok voltak amikor megvettem....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #1722 Dátum: 2011.10.01 szombat, 19:45:16 »

ilyen nálam még nem fordult elő.Pedig fékeztem már 170ről állóra az autót.aztán,ha a tárcsával van gond,az jelentkezik bármilyen sebességtartományba.
Viszont a tojás felni vagy a 8as gumi csak bizonyos sebességen jelentkezik,alatta és felette mintha megszűnne.
Volt egy A6osom amin mind a 4 18-as "S"line felni tojás volt.Úgy jöttem haza győrből vele,hogy a kormányt 70-és 100 között rázta,és a nyomvájúban arra ment amerre előtte a kamionok.Görgőztettem mindet-mind rossz volt.Soha többé 17nél nagyobb és 205nél szélesebb gummát!
Csak hát azon 255/45/18asok voltak amikor megvettem....

És a megállás után nyomtad tovább a pedált? Lehet, hogy nem melegedett fel eléggé a dologhoz a fék, illetve biztosan fékbetét függő is. De hidd el, nem a fantáziámból röppent elő a dolog.
Nekünk múlt nyáron volt cserélve első féktárcsa+betét, mert berázott fékezésnél. Nem mondanám, hogy csak adott sebesség sávban, de az erőssége jelentősen változott a sebességgel.
Illetve tamstth azt írta, hogy virsligumival is csinálja. A kérdés, hogy a virsligumi+ugyanaz a 18-as felni kombó, vagy a felni is más.

De igazából mindkét dolog könnyen ellenőrizhető. Másik gumi+felni páros, illetve minden jobb, fékekkel foglalkozó szerviznek van féktárcsa-kilengés mérő felszerelése.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1723 Dátum: 2011.10.01 szombat, 20:31:35 »

És a megállás után nyomtad tovább a pedált? Lehet, hogy nem melegedett fel eléggé a dologhoz a fék, illetve biztosan fékbetét függő is. De hidd el, nem a fantáziámból röppent elő a dolog.
Nekünk múlt nyáron volt cserélve első féktárcsa+betét, mert berázott fékezésnél. Nem mondanám, hogy csak adott sebesség sávban, de az erőssége jelentősen változott a sebességgel.
Illetve tamstth azt írta, hogy virsligumival is csinálja. A kérdés, hogy a virsligumi+ugyanaz a 18-as felni kombó, vagy a felni is más.

De igazából mindkét dolog könnyen ellenőrizhető. Másik gumi+felni páros, illetve minden jobb, fékekkel foglalkozó szerviznek van féktárcsa-kilengés mérő felszerelése.

ok,elhiszem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1724 Dátum: 2011.10.01 szombat, 20:50:45 »

Én nem erre gondolok. A fékezéskor a betét anyaga felhordódik a tárcsára. Esetleg nagy sebességről való fékezés után, vagy hosszú lejtő után, ha nagyon felmelegszik a rendszer,
akkor a megálláskor, vagy nagyon lassú csorgásnál a fékpedálon tartott láb miatt a betét anyaga "átsül" a tárcsára, és ez is rendesen be tudja rázni a kormányt, és csak szabályzással szedhető le.

Ha a betét anyaga felkerül a tárcsára (szerintem ilyen nincs), akkor a következő fékezésnél pikk-pakk lemegy. Nem tud átsülni a tárcsára. Még akkor sem hiszem el, ha baromira felmelegszik. De akkor úgysem ez lesz a legnagyobb gondod...  ilyenkor, ha vizet kap, szépen meg tud vetemedni (vagy elrepedni).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #1725 Dátum: 2011.10.01 szombat, 21:10:43 »

Ha a betét anyaga felkerül a tárcsára (szerintem ilyen nincs), akkor a következő fékezésnél pikk-pakk lemegy. Nem tud átsülni a tárcsára. Még akkor sem hiszem el, ha baromira felmelegszik. De akkor úgysem ez lesz a legnagyobb gondod...  ilyenkor, ha vizet kap, szépen meg tud vetemedni (vagy elrepedni).

A betét anyaga folyamatosan kerül a tárcsára, és kopik le a tárcsáról fékezéskor, ez a fékező hatás két komponensének egyik eleme. Többek között ezért is kell az új betéteket, illetve tárcsákat megfelelően "összejáratni", hogy egy egyenletes réteg felkerüljön.

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml Érdemes végigolvasni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1726 Dátum: 2011.10.01 szombat, 21:27:10 »

A betét anyaga folyamatosan kerül a tárcsára, és kopik le a tárcsáról fékezéskor, ez a fékező hatás két komponensének egyik eleme. Többek között ezért is kell az új betéteket, illetve tárcsákat megfelelően "összejáratni", hogy egy egyenletes réteg felkerüljön.

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml Érdemes végigolvasni.

Persze, felkerül, majd szépen el is fújja a menetszél a betét porát...
Összejáratni azért kell, hogy összekopjanak. Nincs réteg, aminek egyenletesen fel kell kerülnie. A betét simán elkopik, nem pedig a tárcsán landol.
Fékező hatás csak 1 van: a csúszási súrlódás. A tapadási nem fékezéskor, hanem helyben tartásnál van, ott nem kopik a fék. Csak az elmozdulást gátolja.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #1727 Dátum: 2011.10.01 szombat, 21:35:01 »

elég érdekes probléma vetette fel a fejét....120-70-ig zsír a fék, nem rázza a kormányt, fog mint a meszes....70-50-ig rázza a kormányt -  50 alatt megint nem...
Valaki asszonta hogy a defektűrős gumma nem a gépre való és az miatt lehet( mocorog a felnin és elmászik a centír), de persze a virsligummával is csinálja....
1 éve kapott új tárcsákat és betétet és a kellemetlenség  ~3 hónapja jött elő.....
Leheta 18-as felni meg a sok fékezés miatt elhajlott a tárcsa?-
Off autónál a tapasztalat ez ügyben a külső fékbetét sokkal jobban volt elkopva mint a belső és ezért rázta.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #1728 Dátum: 2011.10.01 szombat, 21:44:48 »

Persze, felkerül, majd szépen el is fújja a menetszél a betét porát...
Összejáratni azért kell, hogy összekopjanak. Nincs réteg, aminek egyenletesen fel kell kerülnie. A betét simán elkopik, nem pedig a tárcsán landol.
Fékező hatás csak 1 van: a csúszási súrlódás. A tapadási nem fékezéskor, hanem helyben tartásnál van, ott nem kopik a fék. Csak az elmozdulást gátolja.

Tapadási súrlódásról senki nem beszélt. Ha nem hiszel az általam linkelt cikknek, akkor gondolom a többinek sem hinnél, ami ugyanerről beszél. Innentől azt hiszem
tárgytalan az erről folyó vita.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1729 Dátum: 2011.10.01 szombat, 21:57:23 »

Tapadási súrlódásról senki nem beszélt. Ha nem hiszel az általam linkelt cikknek, akkor gondolom a többinek sem hinnél, ami ugyanerről beszél. Innentől azt hiszem
tárgytalan az erről folyó vita.

Bocsi, nem olvastam el, de láttam már néhány tárcsát, de azon betétréteget még soha... ez a baj.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1730 Dátum: 2011.10.01 szombat, 23:30:52 »

Én nem erre gondolok. A fékezéskor a betét anyaga felhordódik a tárcsára. Esetleg nagy sebességről való fékezés után, vagy hosszú lejtő után, ha nagyon felmelegszik a rendszer,
akkor a megálláskor, vagy nagyon lassú csorgásnál a fékpedálon tartott láb miatt a betét anyaga "átsül" a tárcsára, és ez is rendesen be tudja rázni a kormányt, és csak szabályzással szedhető le.
Nekem volt már párszor satufék bőven 200 felől, (ott azért már este rendesen világított volna a tárcsa) , de soha nem fordult elő ilyen utána, hogy ráhordta volna. A tárcsa éleire elméletileg tapadhatna némi anyag de kb ugyanennyi rohad is le róla. Ez nem lehet ok.
Naplózva
tamstth
Vendég
« Új hozzászólás #1731 Dátum: 2011.10.01 szombat, 23:38:34 »

inkább tojás a 18as felni..... Roll Eyes


tettem fel 16os felnit és azt is rázza.....
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1732 Dátum: 2011.10.01 szombat, 23:43:51 »


tettem fel 16os felnit és azt is rázza.....
Mennyire kopott a tárcsa? Mennyi tárcsavastagságod?
Naplózva
tamstth
Vendég
« Új hozzászólás #1733 Dátum: 2011.10.01 szombat, 23:46:18 »

Mennyire kopott a tárcsa? Mennyi tárcsavastagságod?

nem mértem, de még 20ekm sincs benne....(brembo , textar betéttel)
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1734 Dátum: 2011.10.01 szombat, 23:51:34 »

nem mértem, de még 20ekm sincs benne....(brembo , textar betéttel)
22mm a minimális tárcsavastagság a brembonál

új tárcsa


régi tárcsa
Szerintem téged a tárcsa élén lévő reve zavar meg. Az max ciripel néha (drótkefe a gyógyszere) de nem ráz.

Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #1735 Dátum: 2011.10.01 szombat, 23:54:30 »

nem mértem, de még 20ekm sincs benne....(brembo , textar betéttel)
Ha van rá módod, indikátor órával mérd meg, hogy mekkorát üt a tárcsa, 1,5 tized mm-nél már rázhat, ha annál nagyob az ütés, akkor egyértelműen a tárcsa rossz, de én a helyedben a kerékcsapágyat is megnézném, mert az is tud lógni ennyit, anélkül, hogy morogna.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #1736 Dátum: 2011.10.02 vasárnap, 08:24:27 »

Nekem volt már párszor satufék bőven 200 felől, (ott azért már este rendesen világított volna a tárcsa) , de soha nem fordult elő ilyen utána, hogy ráhordta volna. A tárcsa éleire elméletileg tapadhatna némi anyag de kb ugyanennyi rohad is le róla. Ez nem lehet ok.

Azt írtam, hogyha rajta hagyod a lábad, és nyomod rá a betétet a tárcsára, akkor megtörténhet, hogyha a fékrendszer elérte azt a hőmérsékletet, hogy a
betét anyaga "megolvad".

OFF kocsim fékén pont ez a helyzet, megpróbálok a felni levétele nélkül olyan fotókat készíteni, amin látszik. A tárcsán két helyen is látszik, ahogy a betét anyaga rányalódott, pont
a betét felületének formájában.

Bocsi, nem olvastam el, de láttam már néhány tárcsát, de azon betétréteget még soha... ez a baj.

Ez csak egy (ideális esetben) árnyalat-beli különbség, kicsit sötétebb, esetleg kékesebb mint a tárcsa, a betét anyagától függően. De nem értem, miért esik nehezedre elolvasni a linkelt cikket.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1737 Dátum: 2011.10.02 vasárnap, 10:52:19 »

Ezt a ráolvadást én akkor tudom elképzelni ha a betét sokkal puhább mint a tárcsa...de akkor valami nagyon sz+r betét vagy gyári hibát tudok elképzelni.
Ugye többfajta betét és tárcsa is van....ezért van az pl hogy egy tárcsa 2 betét mert a betét puhább...
ha keményet teszel bele akkor leeszi a tárcsát elég hamar és egy-két vészfékezésnél a tárcsának annyi mert elvetemedik (kék,lila,piros,minden szinű lessz).
Tehát nem véletlen hogy többfajta betétet gyártanak és az áruk is más. De ilyet hogy ráégett volna a ferrodo réteg még énse hallottam.
De azt nem értem hogy satu fék után miért kell még nyomva tartani a féket egy ideig?
Én eddig kétszer láttam olyat hogy egy fékre annyi volt a tárcsának egy 530xd-vel jöttünk le M6-on és kb 240-ről satu...na ott a fúrt  sport tárcsának is off volt.....a másik esetben nálam fékezés közben szétrobbant a tárcsa, mert a betétről levált a réteg és megakadt a nyeregben...
elég nagyot szólt,és nem volt kellemes élmény.. szomoru1

Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #1738 Dátum: 2011.10.02 vasárnap, 11:05:48 »

Ezt a ráolvadást én akkor tudom elképzelni ha a betét sokkal puhább mint a tárcsa...de akkor valami nagyon sz+r betét vagy gyári hibát tudok elképzelni.
Ugye többfajta betét és tárcsa is van....ezért van az pl hogy egy tárcsa 2 betét mert a betét puhább...
ha keményet teszel bele akkor leeszi a tárcsát elég hamar és egy-két vészfékezésnél a tárcsának annyi mert elvetemedik (kék,lila,piros,minden szinű lessz).
Tehát nem véletlen hogy többfajta betétet gyártanak és az áruk is más. De ilyet hogy ráégett volna a ferrodo réteg még énse hallottam.
De azt nem értem hogy satu fék után miért kell még nyomva tartani a féket egy ideig?
Én eddig kétszer láttam olyat hogy egy fékre annyi volt a tárcsának egy 530xd-vel jöttünk le M6-on és kb 240-ről satu...na ott a fúrt  sport tárcsának is off volt.....a másik esetben nálam fékezés közben szétrobbant a tárcsa, mert a betétről levált a réteg és megakadt a nyeregben...
elég nagyot szólt,és nem volt kellemes élmény.. szomoru1



Megpróbálok képet készíteni, amúgy a linkelt cikkben is le van írva, hogy hogy működik a dolog. A nyomva tartás azért fontos, mert a nyomás szerepet játszik a betét anyagának felviteli-leszedési körforgásában.
Amúgy lehet, hogy én sem voltam messze az általad említett második esettől, a betét anyaga a fém hátlapról mindkét szélén elkezdett leválni, ha gondolod töltök fel róluk képet, mert még
nem dobtam ki őket.
Amúgy mintex fékbetét volt.

(azért viszont külön köszönetet mondok, amiért nem kezeled abszolút hülyeségként amit mondok, azon az alapon, hogy nem hallottál ilyen esetről  worship)
Naplózva
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #1739 Dátum: 2011.10.02 vasárnap, 11:50:09 »

szevasztok!
Ha a hátsó fék tárcsák rosszak attol nem tudrázni az autó??vagy csak hangja van?
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1740 Dátum: 2011.10.02 vasárnap, 12:50:35 »

Ez csak egy (ideális esetben) árnyalat-beli különbség, kicsit sötétebb, esetleg kékesebb mint a tárcsa, a betét anyagától függően. De nem értem, miért esik nehezedre elolvasni a linkelt cikket.

Ha a tárcsa kékes lett, az inkább a túlmelegedéstől van.
Olyan viszont van, hogy a betét megüvegesedik (inkább dobféknél). Ha állandóan hozzáér egy kicsit, és jól felmelegszik.
De pár fékezés után el is tűnik.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1741 Dátum: 2011.10.02 vasárnap, 12:51:52 »

Megpróbálok képet készíteni, amúgy a linkelt cikkben is le van írva, hogy hogy működik a dolog. A nyomva tartás azért fontos, mert a nyomás szerepet játszik a betét anyagának felviteli-leszedési körforgásában.
Amúgy lehet, hogy én sem voltam messze az általad említett második esettől, a betét anyaga a fém hátlapról mindkét szélén elkezdett leválni, ha gondolod töltök fel róluk képet, mert még
nem dobtam ki őket.
Amúgy mintex fékbetét volt.

(azért viszont külön köszönetet mondok, amiért nem kezeled abszolút hülyeségként amit mondok, azon az alapon, hogy nem hallottál ilyen esetről  worship)

Értem mit akarsz mondani,de...
Gondolj bele hogy van pl egy 4 dugattyús brembo féknyerged ami azért nem picit nagyobbat nyom, de persze a fékhatás nem csak a tárcsától és betétől függ, de ezt sokan elfelejtik....szóval ott sem olvadhat oda a betét a tárcsához,mert az gáz lenne....mondeo féknyerge pedig sehol sincs egy 4 dugattyúshoz.
Nem lehet hogy az nem betét hanem kosz,por,akármi égett oda a tárcsádra és nem a betét?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1742 Dátum: 2011.10.02 vasárnap, 13:05:47 »

Itt a megoldás a fék-problémára:

http://www.a5.hu/cikkek/52/49827.shtml
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #1743 Dátum: 2011.10.02 vasárnap, 13:40:45 »

Értem mit akarsz mondani,de...
Gondolj bele hogy van pl egy 4 dugattyús brembo féknyerged ami azért nem picit nagyobbat nyom, de persze a fékhatás nem csak a tárcsától és betétől függ, de ezt sokan elfelejtik....szóval ott sem olvadhat oda a betét a tárcsához,mert az gáz lenne....mondeo féknyerge pedig sehol sincs egy 4 dugattyúshoz.
Nem lehet hogy az nem betét hanem kosz,por,akármi égett oda a tárcsádra és nem a betét?


Én nem a menet közbeni nyomás miatti olvadásra gondolok, mert akkor folyamatosan, és egyenletesen keletkezik, és törlődik le a réteg, és folyamatosan hűtve is van a tárcsa, hanem ha
megállsz, és a forró tárcsára nyomod rá a betétet, amelynek kémiai kötései és "keménysége" már gyengül az adott hőmérsékleten (függetlenül attól, hogy milyen erős a fékrendszer), és egyenletlen felvitel keletkezik.

A féktárcsámon a lerakódás pedig tökéletesen követi a fékbetét alakját. Gugli/képek: brake pad imprint
De nem tagadom, akár más is lehet. De az biztos, hogy már egy hónapja nem akar lekopni.  Sad

Ebben a két cikkben le van írva minden amit mondtam, jóval részletesebben.
http://www.essexparts.com/learning-center/cat/brake-rotors/post/Bed-in
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml#

Ha nem hisztek olyan cikkeknek, amiket nálunk a témához sokkal jobban értők írtak, akkor nem hiszem,
hogy én bármiről is meg tudnálak győzni titeket. Én tényleg csak segíteni próbáltam.  nemtudom
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1744 Dátum: 2011.10.02 vasárnap, 14:15:48 »

Én nem a menet közbeni nyomás miatti olvadásra gondolok, mert akkor folyamatosan, és egyenletesen keletkezik, és törlődik le a réteg, és folyamatosan hűtve is van a tárcsa, hanem ha
megállsz, és a forró tárcsára nyomod rá a betétet, amelynek kémiai kötései és "keménysége" már gyengül az adott hőmérsékleten (függetlenül attól, hogy milyen erős a fékrendszer), és egyenletlen felvitel keletkezik.

A féktárcsámon a lerakódás pedig tökéletesen követi a fékbetét alakját. Gugli/képek: brake pad imprint
De nem tagadom, akár más is lehet. De az biztos, hogy már egy hónapja nem akar lekopni.  Sad

Ebben a két cikkben le van írva minden amit mondtam, jóval részletesebben.
http://www.essexparts.com/learning-center/cat/brake-rotors/post/Bed-in
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml#

Ha nem hisztek olyan cikkeknek, amiket nálunk a témához sokkal jobban értők írtak, akkor nem hiszem,
hogy én bármiről is meg tudnálak győzni titeket. Én tényleg csak segíteni próbáltam.  nemtudom

A tárcsára és a betétre bármi rákerülhet, akár kő kerülhet közé (az egyik ismerősöm járt így), vagy por, de akár szélsőséges esetben nejlon is.
Amit írsz, hogy egy bazinagy fékezés (vagy több) után jó forró a tárcsa, és ha mondjuk még 5 percig nyomod a féket - mert mondjuk bepánikoltál, akkor rásülhet ez-az.
Lehet. Bár ez nem túl életszerű, hogy ilyen történjen, de a beszoruló kő sem, mégis megtörténik. A fékbetét anyaga elég strapabíró, de attól persze rádiffundálódhat.
Csak én azt gondolom, ez pár fékezéssel el is tűnhet, mert azért csak nem olyan erős ott a kötés. A pár napos állás alatt képződő rozsdát is leszedi akár 1 fékezés alatt.
Ne feledjük, igen komoly erők lépnek fel, és ráadásul jó gyorsan forog a kerék, tehát nagy energiák is vannak. Ennek pedig kevés dolog tud ellenállni.
Hogy a te féktárcsádon miért követi a betét alakját, az rém egyszerű. Ahová nem ér oda a betét, ott nem történik semmi. Akár por, kavics nejlon - szimplán elfújja onnan a szél.
De mivel ennyire határozott vagy, el fogom olvasni azt a cikket, amit javasoltál.
A guglis képkeresésnél találtam pár ilyet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #1745 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 14:15:26 »

megvolt a fékcserés támadás  vigyor3 minden jól ment, végére rájöttünk hogyan kell a hátsó dugattyút visszatekerni  idiota

az lenne a kérdésem, hogy ez mé' nem fog annyira mint a régi ami fémig volt kopva?  Grin
vagy még be kell koptatni?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1746 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 14:20:17 »

megvolt a fékcserés támadás  vigyor3 minden jól ment, végére rájöttünk hogyan kell a hátsó dugattyút visszatekerni  idiota

az lenne a kérdésem, hogy ez mé' nem fog annyira mint a régi ami fémig volt kopva?  Grin
vagy még be kell koptatni?

Igen. És most az elején ne fékezgess nagyokat, amíg össze nem koptak.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1747 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 15:34:28 »

Én nem a menet közbeni nyomás miatti olvadásra gondolok, mert akkor folyamatosan, és egyenletesen keletkezik, és törlődik le a réteg, és folyamatosan hűtve is van a tárcsa, hanem ha
megállsz, és a forró tárcsára nyomod rá a betétet, amelynek kémiai kötései és "keménysége" már gyengül az adott hőmérsékleten (függetlenül attól, hogy milyen erős a fékrendszer), és egyenletlen felvitel keletkezik.

A féktárcsámon a lerakódás pedig tökéletesen követi a fékbetét alakját. Gugli/képek: brake pad imprint
De nem tagadom, akár más is lehet. De az biztos, hogy már egy hónapja nem akar lekopni.  Sad

Ebben a két cikkben le van írva minden amit mondtam, jóval részletesebben.
http://www.essexparts.com/learning-center/cat/brake-rotors/post/Bed-in
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml#

Ha nem hisztek olyan cikkeknek, amiket nálunk a témához sokkal jobban értők írtak, akkor nem hiszem,
hogy én bármiről is meg tudnálak győzni titeket. Én tényleg csak segíteni próbáltam.  nemtudom

ilyen fékbetét lenyomatom nekem is volt a hátsó tárcsákon (gondolom az álló helyzetben behúzott kézifék által) és nekem se akart lekopni 15ekm után se, ráadásul idővel megjelent több helyen a betét körvonala
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #1748 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 16:15:27 »


Ezen az oldalon vannak képek is.
Valami hasonló nekem is van bal hátul.
De én azt hittem, hiszem, hogy hiányzik a betétből kis darab és berozsdásodott a tárcsa, és nem tudja a betét lesúrolni.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #1749 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 16:29:34 »

Igen. És most az elején ne fékezgess nagyokat, amíg össze nem koptak.
Rendben, mondjuk először csináltam egy féktesztet...remélem azzal nem csináltam gondot!?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Oldalak: 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 [35] 36 37 38 39 40 41 42 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.