Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 02:31:26
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak: [
1
]
2
3
4
5
6
7
8
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3164182 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Futómű
«
Dátum:
2009.09.01 kedd, 19:43:38 »
Futómű
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1 Dátum:
2009.09.06 vasárnap, 20:21:22 »
Nos!
Köszönet Lisztinek a donor hátsó agyért!
Ahogy hazaértem t.bányáról,egyből nekiestem szétszedni.Ediig kb 10 percet foglalkoztam vele.
Levettem a fenekéről az abs jeladót,és annak a házát,ami lezárja a csapágyházat.
Van a csapágyon 1 fémpersej,amin egy szimering védi a csapágyat a kosztól.Ebben a fémpersej felsőrészében van 1 mágneses gumigyűrű,ami az abs jeladónak adja a forgásjelet.Ezt én sajna csak roncsolással tudtam leszedni,de később(más esetben a jövőben) erre már lehet figyelni.
Ami elkeserítő,hogy úgy néz ki a tengely vége,hogy csőformában végződik.Erre a tengelyre ráhúzták a csapágyat,majd egy présgéppel a tengelyvégén a csőformát kifelé visszaperemezték.Hogy érthető legyen,majd teszek fel képeket is.
Szóval,amit még tervezek,hogy levágom a visszaperemezést,és kiütöm a tengelyt a csapágyból.Ebből majd kiderül a csapágy méretei,tipusa,és hogy van-e kiváltó méret a kereskedelemben.Úgy nézem nem kúpos csapágy van benne,hanem esetleg többsoros görgős.
A művészet az összeépítésen van.Miután az eredeti tengelyre a csapágyat a peremezés fogja,a tengely rögzítése a csapágyban lesz a legkeményebb dió.
Esélyesnek látom a tengelyt esztergáltatni,meghosszabbítani és 1 menetet vágatni rá,hogy anyával lehessen rögzíteni rá a csapágyat.Koronás anyát kell rátenni-furatot a tengelybe,és sasszeggel rögzíteniHa van azonos méretű csapágy ,arra vissza mehet fordított sorrendben a fémpersely az abs mágnesszalaggal és rá a szimering.Majd vissza a műanyagház és a jeladó.
Ez erősen csak elmélet,és az sem biztos ,hogy megéri,de utána járok,hogy nagyjából mi mibe kerülhet.Lehet,hogy sok vele a macera,de ha kettőt kell cserélni ill. javítani,akkor már erősen érdemes elgondolkodni rajta,szerintem kevesebb mint a feléből meg lehetne oldani,mint a bolti ár.(2db 110e ft)
Zacci!Sajnálom ebből már nem lesz agyad,beáldoztam a tudás érdekében.
Ha van valakinek különös érdeklődése a téma iránt,ne tartsa vissza,szivesen fogadom a jó ötleteket!
Üdv,alf
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #2 Dátum:
2009.09.07 hétfő, 08:35:42 »
Idézetet írta: alf - 2009.09.06 vasárnap, 20:21:22
Nos!
Köszönet Lisztinek a donor hátsó agyért!
Ahogy hazaértem t.bányáról,egyből nekiestem szétszedni.Ediig kb 10 percet foglalkoztam vele.
Levettem a fenekéről az abs jeladót,és annak a házát,ami lezárja a csapágyházat.
Van a csapágyon 1 fémpersej,amin egy szimering védi a csapágyat a kosztól.Ebben a fémpersej felsőrészében van 1 mágneses gumigyűrű,ami az abs jeladónak adja a forgásjelet.Ezt én sajna csak roncsolással tudtam leszedni,de később(más esetben a jövőben) erre már lehet figyelni.
Ami elkeserítő,hogy úgy néz ki a tengely vége,hogy csőformában végződik.Erre a tengelyre ráhúzták a csapágyat,majd egy présgéppel a tengelyvégén a csőformát kifelé visszaperemezték.Hogy érthető legyen,majd teszek fel képeket is.
Szóval,amit még tervezek,hogy levágom a visszaperemezést,és kiütöm a tengelyt a csapágyból.Ebből majd kiderül a csapágy méretei,tipusa,és hogy van-e kiváltó méret a kereskedelemben.Úgy nézem nem kúpos csapágy van benne,hanem esetleg többsoros görgős.
A művészet az összeépítésen van.Miután az eredeti tengelyre a csapágyat a peremezés fogja,a tengely rögzítése a csapágyban lesz a legkeményebb dió.
Esélyesnek látom a tengelyt esztergáltatni,meghosszabbítani és 1 menetet vágatni rá,hogy anyával lehessen rögzíteni rá a csapágyat.Koronás anyát kell rátenni-furatot a tengelybe,és sasszeggel rögzíteniHa van azonos méretű csapágy ,arra vissza mehet fordított sorrendben a fémpersely az abs mágnesszalaggal és rá a szimering.Majd vissza a műanyagház és a jeladó.
Ez erősen csak elmélet,és az sem biztos ,hogy megéri,de utána járok,hogy nagyjából mi mibe kerülhet.Lehet,hogy sok vele a macera,de ha kettőt kell cserélni ill. javítani,akkor már erősen érdemes elgondolkodni rajta,szerintem kevesebb mint a feléből meg lehetne oldani,mint a bolti ár.(2db 110e ft)
Zacci!Sajnálom ebből már nem lesz agyad,beáldoztam a tudás érdekében.
Ha van valakinek különös érdeklődése a téma iránt,ne tartsa vissza,szivesen fogadom a jó ötleteket!
Üdv,alf
nah ugye, mondtam en, hogy milyen bonyi a zacci agya
Hat a leirasod alapjan nem lesz ecceru menet...Es mivan a biztonsaggal ? Nem fog szejjel hullani ? Toljad fel a kepeket
Naplózva
blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3 Dátum:
2009.09.07 hétfő, 16:32:09 »
Idézetet írta: zacci - 2009.09.07 hétfő, 08:35:42
nah ugye, mondtam en, hogy milyen bonyi a zacci agya
Hat a leirasod alapjan nem lesz ecceru menet...
Es mivan a biztonsaggal ?
Nem fog szejjel hullani ? Toljad fel a kepeket
Biztonsággal?Há1 neked készül!Nem mind1?
Neeeem.Az első csapágyak is pl off ódinál (kúposak!),koronás anyával vannak rögzítve sasszeggel.Ezt már nem kell feltalálni,csak megcsinálni.Bár,azt mondom,elég sok elszántság és idő,meg ismerettség kell hozzá,hogy megérje végigjárni.......Nah,majd lesz valahogy.
Képek nemsokára!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4 Dátum:
2009.09.07 hétfő, 19:41:29 »
Idézetet írta: alf - 2009.09.07 hétfő, 16:32:09
Képek nemsokára!
Itt jól látható a tengely peremezése:
Itt van az abs jeladó,a jeladó gumigyűrű,a szimering és amin fut a szimering,meg a zárósapka:
Itt kicsit oldalról a peremezés:
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #5 Dátum:
2009.09.07 hétfő, 19:56:53 »
Idézetet írta: alf - 2009.09.07 hétfő, 19:41:29
Itt jól látható a tengely peremezése:
Ha jol latom akkor a csapagy bele van preselve es sajat haza van ?
Van arra mod egyaltalan, hogy ugy szet lehessen szedni, hogy utana ujra lehessen csinazni ? A kozepso kepen valamit nagyon roncsolni kellett...
az miaz ? valami nagyobbacska fem karika.
«
Utoljára szerkesztve: 2009.09.07 hétfő, 19:58:28 írta zacci
»
Naplózva
blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6 Dátum:
2009.09.07 hétfő, 20:23:32 »
Idézetet írta: zacci - 2009.09.07 hétfő, 19:56:53
Ha jol latom akkor a csapagy bele van preselve es sajat haza van ?
Van arra mod egyaltalan, hogy ugy szet lehessen szedni, hogy utana ujra lehessen csinazni ? A kozepso kepen valamit nagyon roncsolni kellett...
az miaz ? valami nagyobbacska fem karika.
Nem.Sajnos a csapágy külső felét az agy formázza.
Még ezzel is lehetne kezdeni valamit(eszterga).
Marógépen lekell marni a peremezést a tengelyvégről,és egészen egyszerűen ki kell ütni a tengelyt a csapágyból.Akkor nem sérül meg semmilyen alkatrésze.
Amit középen látsz összegyűrve,azon fut kívülről a szimering.Az rá van ütve a csapágyra kívülről.A felsőrészének a belsejében van pedig az abs jeladónak a gumágyban a mágnes szalag.
A tengelyt kell kicserélni,vagy meghosszabbítani ,menetet a végére,koronásanyát rá sasszeggel rögzíteni,és minden mehet vissza a helyére.Természetesen egy kiváltó csapágyal.
Az utolsó kérdés,hogy megéri-e a vesződség?
Na meg a biztonság érzet?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7 Dátum:
2009.09.07 hétfő, 21:40:33 »
Idézetet írta: alf - 2009.09.07 hétfő, 20:23:32
Nem.Sajnos a csapágy külső felét az agy formázza.
Még ezzel is lehetne kezdeni valamit(eszterga).
Marógépen lekell marni a peremezést a tengelyvégről,és egészen egyszerűen ki kell ütni a tengelyt a csapágyból.Akkor nem sérül meg semmilyen alkatrésze.
Amit középen látsz összegyűrve,azon fut kívülről a szimering.Az rá van ütve a csapágyra kívülről.A felsőrészének a belsejében van pedig az abs jeladónak a gumágyban a mágnes szalag.
A tengelyt kell kicserélni,vagy meghosszabbítani ,menetet a végére,koronásanyát rá sasszeggel rögzíteni,és minden mehet vissza a helyére.Természetesen egy kiváltó csapágyal.
Az utolsó kérdés,hogy megéri-e a vesződség?
Na meg a biztonság érzet?
hat jah...ez igy elegge maceras
Sejtettem, hogy az agy anyagabul van megcsinazva a csapagy kulso perselye...ekkora fhost
Nade ugye a perselynek annyi. Ha teszunk bele csapagyat, azt hogyan rogzitjuk, hogy ne forduljon el ? Ugye a kulso reszt eddig az agy adta. Az uj helyzetben meg maga a csapagy. Melegitessel bele lehetne preselni, nade ahhoz pontosan kene esztergalni a regi agy belsejet es talalni egy olyan csapagyat ami bele passzol. Tul sok a bukta lehetoseg
Meg aztan mire ebbol normalis, mukodokepes agy lenne, lehet kozel annyibol jonne ki mint az uj agy. Most asszem olyan 44k korul van az uj...
Mennyi egy normalis csapagy ? 15k ? Esztergalas stb. ? ujabb 15k ? Mar kozelitunk az uj arahoz
Akko inkabb kene nezni valami utangyartott mokat, hatha...
Naplózva
blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8 Dátum:
2009.09.07 hétfő, 22:05:19 »
Idézetet írta: zacci - 2009.09.07 hétfő, 21:40:33
hat jah...ez igy elegge maceras
Sejtettem, hogy az agy anyagabul van megcsinazva a csapagy kulso perselye...ekkora fhost
Nade ugye a perselynek annyi. Ha teszunk bele csapagyat, azt hogyan rogzitjuk, hogy ne forduljon el ? Ugye a kulso reszt eddig az agy adta. Az uj helyzetben meg maga a csapagy. Melegitessel bele lehetne preselni, nade ahhoz pontosan kene esztergalni a regi agy belsejet es talalni egy olyan csapagyat ami bele passzol. Tul sok a bukta lehetoseg
Meg aztan mire ebbol normalis, mukodokepes agy lenne, lehet kozel annyibol jonne ki mint az uj agy. Most asszem olyan 44k korul van az uj...
Mennyi egy normalis csapagy ? 15k ? Esztergalas stb. ? ujabb 15k ? Mar kozelitunk az uj arahoz
Akko inkabb kene nezni valami utangyartott mokat, hatha...
a kúpos csapágy megoldaná......mind1 akkor is sok.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9 Dátum:
2009.09.07 hétfő, 22:15:01 »
Idézetet írta: alf - 2009.09.07 hétfő, 22:05:19
a kúpos csapágy megoldaná......mind1 akkor is sok.
hat jah, sajna
Neztem elso csapagyakat...15k/db
Gondolom egy kupos cucc sem lenne sokkal occobb.
Naplózva
blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #10 Dátum:
2009.09.07 hétfő, 22:23:18 »
Idézetet írta: zacci - 2009.09.07 hétfő, 22:15:01
hat jah, sajna
Neztem elso csapagyakat...15k/db
Gondolom egy kupos cucc sem lenne sokkal occobb.
Ha nem kellene gépmunkáltatni,akkor 15k-ért megérné a csapágy is......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #11 Dátum:
2009.09.07 hétfő, 22:29:07 »
Idézetet írta: alf - 2009.09.07 hétfő, 22:23:18
Ha nem kellene gépmunkáltatni,akkor 15k-ért megérné a csapágy is......
jaja, hat igen
jah kepzeld, amirol Agardon beszelgettunk...nos kiiktattam a lambda futeskoret. Hat igen erdekes dolgokat csinalt
A lenyeg, hogy egyelore nem valt be a dolog. Kov. korben majd lehuzom a csatit, hogy az ECU meg veletlenul se kapjon jelet a lambdatol...Gyujtasbeallitast hamarosan megcsinaztatom. Attol varok meg komoly elorelepest.
Naplózva
blah blah blah
gostrada
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1472
Tddi trendi traktor
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #12 Dátum:
2009.09.10 csütörtök, 22:18:58 »
Idézetet írta: alf - 2009.09.07 hétfő, 20:23:32
Nem.Sajnos a csapágy külső felét az agy formázza.
Még ezzel is lehetne kezdeni valamit(eszterga).
Marógépen lekell marni a peremezést a tengelyvégről,és egészen egyszerűen ki kell ütni a tengelyt a csapágyból.Akkor nem sérül meg semmilyen alkatrésze.
Amit középen látsz összegyűrve,azon fut kívülről a szimering.Az rá van ütve a csapágyra kívülről.A felsőrészének a belsejében van pedig az abs jeladónak a gumágyban a mágnes szalag.
A tengelyt kell kicserélni,vagy meghosszabbítani ,menetet a végére,koronásanyát rá sasszeggel rögzíteni,és minden mehet vissza a helyére.Természetesen egy kiváltó csapágyal.
Az utolsó kérdés,hogy megéri-e a vesződség?
Na meg a biztonság érzet?
Újabb hasznos irománnyal láttál el minket!
Kollegám kiment Horvátba a 2006-os mondeoval,este még semmi baja sem volt az autónak.Másnap beült,és állítása szerint egyből csapágyas lett,kattogott búgott stb.Nem tudta mire vélni a dolgot,ütés nem érte a futóművet,csak a napon állt az autóval!
Majd hazajött 700km-ről a rossz csapággyal!
Elvitte szervizbe ahol megállapították hogy szinte nem volt zsír a csapágyházban gyárilag!
Kérdésem hogy van rá mód különösebb szerelés nélkül hogy zsírt rakjunk a csapágyházba?Mert ahogy leírtad,felújítani macerás,de túlkép ha ütést nem kap akkor a világból kimehet egy ilyen csapágy.
Naplózva
Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #13 Dátum:
2009.09.11 péntek, 05:16:54 »
Idézetet írta: gostrada - 2009.09.10 csütörtök, 22:18:58
Újabb hasznos irománnyal láttál el minket!
Kollegám kiment Horvátba a 2006-os mondeoval,este még semmi baja sem volt az autónak.Másnap beült,és állítása szerint egyből csapágyas lett,kattogott búgott stb.Nem tudta mire vélni a dolgot,ütés nem érte a futóművet,csak a napon állt az autóval!
Majd hazajött 700km-ről a rossz csapággyal!
Elvitte szervizbe ahol megállapították hogy szinte nem volt zsír a csapágyházban gyárilag!
Kérdésem hogy van rá mód különösebb szerelés nélkül hogy zsírt rakjunk a csapágyházba?Mert ahogy leírtad,felújítani macerás,de túlkép ha ütést nem kap akkor a világból kimehet egy ilyen csapágy.
Ha levan szedve a takaró sapi hátulról ,injekciós fecskendővel és tűvel be lehet injektálni egy kis jófajta zsírt a csapágyba.De ehhez mindenképp le kell szedni az agyat.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gostrada
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1472
Tddi trendi traktor
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #14 Dátum:
2009.09.11 péntek, 10:05:50 »
Idézetet írta: alf - 2009.09.11 péntek, 05:16:54
Ha levan szedve a takaró sapi hátulról ,injekciós fecskendővel és tűvel be lehet injektálni egy kis jófajta zsírt a csapágyba.De ehhez mindenképp le kell szedni az agyat.
Kerék,nyereg,tárcsa le.És ha kitekerem a 4 torx csavart akkor már a kezemben is van?
Mondjuk ilyen kiba nagy torxom nincs is,és el tudom képzelni hogy be lehet rohadva.
Szerinted milyen zsírt érdemes bele tenni?Ha különböző zsírt rakok bele,akkor azok (megmérgezhetik egymást)?
Naplózva
Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Liszti
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #15 Dátum:
2009.09.11 péntek, 10:16:21 »
No, végigolvastam, és köszönjük Alf mesternek a fáradozását...
De akkor ahogy látom, a legtisztább megoldás a csere
Mondjuk nekem már megvolt ugye, de most már tudom, hogy akinek hasonló gondja van/lesz, fizetni fog, mint a kis
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #16 Dátum:
2009.09.11 péntek, 15:32:21 »
Idézetet írta: gostrada - 2009.09.11 péntek, 10:05:50
1.Kerék,nyereg,tárcsa le.És ha kitekerem a 4 torx csavart akkor már a kezemben is van?
2.Mondjuk ilyen kiba nagy torxom nincs is,és el tudom képzelni hogy be lehet rohadva.
3.Szerinted milyen zsírt érdemes bele tenni?Ha különböző zsírt rakok bele,akkor azok (megmérgezhetik egymást)?
1.Igen.
2.Valószínű,de az nem akadály.
3.skf csapágyzsírt!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gostrada
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1472
Tddi trendi traktor
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #17 Dátum:
2009.09.12 szombat, 10:51:26 »
Idézetet írta: alf - 2009.09.11 péntek, 15:32:21
1.Igen.
2.Valószínű,de az nem akadály.
3.skf csapágyzsírt!
Naplózva
Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
V.Tamás
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #18 Dátum:
2009.09.16 szerda, 14:19:53 »
Sziasztok!
Leírom, mert hátha valakinek hasznos lehet. Régóta kopogott a jobb hátsó kerekemtől a futómű. Kutyacsontra gondoltam, mert a kézifékköteleim rögzítve voltak már.
Vik megnézte tegnap. Hát a kutyacsontok azok rendben vannak, de a kötél nem kellően jól volt rögzítve, a fém háza csak-csak odaverődött a lengőkarhoz. Most teljes a csend (és maradt 4 db kutyacsontom - ehhez már blökit is kéne vennem?
)
Üdv: V.Tamás
Naplózva
gravitydave
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1002
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #19 Dátum:
2009.09.23 szerda, 22:46:03 »
Udv mindenkinek!
valoszinuleg szuksegem lesz a jobb hatso kerekagycsapagy cserejere!
mi most a legjobb megoldas ra?
alkatresz es beszereles?
tudom probaltatok megoldast keresni de nem sikerult!
Naplózva
2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
Liszti
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #20 Dátum:
2009.09.24 csütörtök, 07:52:29 »
Idézetet írta: gravitydave - 2009.09.23 szerda, 22:46:03
Udv mindenkinek!
valoszinuleg szuksegem lesz a jobb hatso kerekagycsapagy cserejere!
mi most a legjobb megoldas ra?
alkatresz es beszereles?
tudom probaltatok megoldast keresni de nem sikerult!
Igen, sajnos ez olyan dolog, amit egy az egyben cserélni kell...
Itt már csak azon tudsz "spórolni", hogy kinél veszed mennyiért...
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #21 Dátum:
2009.09.24 csütörtök, 09:56:33 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2009.09.16 szerda, 14:19:53
Sziasztok!
Leírom, mert hátha valakinek hasznos lehet. Régóta kopogott a jobb hátsó kerekemtől a futómű. Kutyacsontra gondoltam, mert a kézifékköteleim rögzítve voltak már.
Vik megnézte tegnap. Hát a kutyacsontok azok rendben vannak, de a kötél nem kellően jól volt rögzítve, a fém háza csak-csak odaverődött a lengőkarhoz. Most teljes a csend (és maradt 4 db kutyacsontom - ehhez már blökit is kéne vennem?
)
Üdv: V.Tamás
remélem valami gumis cucc került a rögzítés alá, mert különben megeszi a bowdenház burkolatát aztán berozsdál a bowden és beragad a kézifék...
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
V.Tamás
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #22 Dátum:
2009.09.24 csütörtök, 19:25:21 »
Idézetet írta: Relhist - 2009.09.24 csütörtök, 09:56:33
remélem valami gumis cucc került a rögzítés alá, mert különben megeszi a bowdenház burkolatát aztán berozsdál a bowden és beragad a kézifék...
Szia Ákos!
Hát ilyesmi nem került oda, csak erős kötözővel lett oda fogva a hosszanti lengőkarhoz (Vik javította). Gondolod, hogy csiszolódni fog a bowdenház és megsérül, beázik?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #23 Dátum:
2009.09.24 csütörtök, 21:20:58 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2009.09.24 csütörtök, 19:25:21
Szia Ákos!
Hát ilyesmi nem került oda, csak erős kötözővel lett oda fogva a hosszanti lengőkarhoz (Vik javította). Gondolod, hogy csiszolódni fog a bowdenház és megsérül, beázik?
Vik biztos ügyesebb, mint én. Nekem sikerült kinyírni így a bal oldali bowdent, megsérült a burkolata és beázott, amitől egy határozottabb kézifék behúzás után már nem lehetett oldani, csak ha kézzel visszarángattam a kézifék bowden karját a nyergen.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
tamas
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 153
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #24 Dátum:
2009.09.30 szerda, 21:19:44 »
Sziasztok!
Nekem egy 2003.11. havi Facelift-es 2,0 Tdci Kombi mondeóm van. Most van benne 190.000 km. Eddig szerencsére probléma mentes volt az autó ( illetve a kézifék beragadásokat leszámítva, jobb hátsó kerék folyamatosan sivított, és koptatta a betéteket). Most viszont már ráfér egy alapos karbantartás. Itt most én is a futóművel kapcsolatos tanácsokat kérek. Az első kerekek felől én is komoly csapágy hangot hallok. Ahogy olvastam, csak csapágy csere nem kivitelezhető. Jól értem, hogy aggyal együtt lehet csak cserélni??? Ezt honnan szerezzem be, hogy árban kedvezőt kapjak ( erre is vonatkozik, hogy párban illik cserélni).?
Az út hibákat is már zajosan reagálja. Itt milyen alaktrészek hibája lehetséges. Természetesen át akarom vizsgáltatni műhelyben is, csak előtte ki szeretném magam "művelni" futóműileg, hogy ne tudjanak megvezetni ( lehet, nem is akarnak).
A téli gumikat már felújított futóművekre akarnám felszerelni!
Várom segítő tanácsaitokat.
Más. Az ülésfűtésem sajnak úgy érzem, hogy nem működik. Visszajelzők világítanak, de nem fűt! Szál szakadás lehet?
Klíma tisztításra mi a javaslat?
Üdv, Tamás
Naplózva
Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
tádé
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #25 Dátum:
2009.09.30 szerda, 21:24:47 »
Idézetet írta: tamas - 2009.09.30 szerda, 21:19:44
Sziasztok!
Nekem egy 2003.11. havi Facelift-es 2,0 Tdci Kombi mondeóm van. Most van benne 190.000 km. Eddig szerencsére probléma mentes volt az autó ( illetve a kézifék beragadásokat leszámítva, jobb hátsó kerék folyamatosan sivított, és koptatta a betéteket). Most viszont már ráfér egy alapos karbantartás. Itt most én is a futóművel kapcsolatos tanácsokat kérek. Az első kerekek felől én is komoly csapágy hangot hallok. Ahogy olvastam, csak csapágy csere nem kivitelezhető. Jól értem, hogy aggyal együtt lehet csak cserélni??? Ezt honnan szerezzem be, hogy árban kedvezőt kapjak ( erre is vonatkozik, hogy párban illik cserélni).?
Az út hibákat is már zajosan reagálja. Itt milyen alaktrészek hibája lehetséges. Természetesen át akarom vizsgáltatni műhelyben is, csak előtte ki szeretném magam "művelni" futóműileg, hogy ne tudjanak megvezetni ( lehet, nem is akarnak).
A téli gumikat már felújított futóművekre akarnám felszerelni!
Várom segítő tanácsaitokat.
Más. Az ülésfűtésem sajnak úgy érzem, hogy nem működik. Visszajelzők világítanak, de nem fűt! Szál szakadás lehet?
Klíma tisztításra mi a javaslat?
Üdv, Tamás
Akkor sorban.
- Az első kerekekben lehet csapágyat cserélni, nekem Mk2höz 8k volt / oldal az SKF. Illik párban cserélni, Nagyautó topicban kérj Wyctortól ajánlatot, vagy Cromax, Bárdi, ilyesmi helyen érdeklődj.
Ha kopog az eleje, szerintem a gömbfejekre koncentrálj, Trapézkar alsó gömbfej, kormányösszekötő vagy függőleges kutyacsont.
Klímatisztításra van egy cikk a főoldalon
ITT
Ülésfűtés valószínű vezetékszakadt, valahol van egy kép, hogy hol szokott elszakadni.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #26 Dátum:
2009.10.08 csütörtök, 10:27:50 »
Valami hangot hallok hátulról. Olyan, mintha a kombiban a csomagtartó síjka alatt egy műanyag dobozban egy fém darab rázódna. Megnyomkodtuk a kocsit, és nem lengéscsillapító. Útegyenetlenségeken kopog. Tudom hogy ez nem egy pontos hibaleírás, de első ötlete kinek micsoda?
Gondoltam arra is, hogy lehet hogy csak a pótkerék alatt az EÜ doboz szabadult el, és az verődik a pótkerék üregben. (Bár ez azért kevéssé valószínű).
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #27 Dátum:
2009.10.08 csütörtök, 21:02:26 »
Idézetet írta: Domi - 2009.10.08 csütörtök, 10:27:50
Valami hangot hallok hátulról. Olyan, mintha a kombiban a csomagtartó síjka alatt egy műanyag dobozban egy fém darab rázódna. Megnyomkodtuk a kocsit, és nem lengéscsillapító. Útegyenetlenségeken kopog. Tudom hogy ez nem egy pontos hibaleírás, de első ötlete kinek micsoda?
Gondoltam arra is, hogy lehet hogy csak a pótkerék alatt az EÜ doboz szabadult el, és az verődik a pótkerék üregben. (Bár ez azért kevéssé valószínű).
ha csak egyenletlenségeken kopog akkor hátsó hid szilentek szerintem....ha az csak gyárit vegyél és mind a négyet egyszerre....
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #28 Dátum:
2009.10.08 csütörtök, 21:30:03 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.10.08 csütörtök, 21:02:26
ha csak egyenletlenségeken kopog akkor hátsó hid szilentek szerintem....ha az csak gyárit vegyél és mind a négyet egyszerre....
Igen, csak egyenetlenségeken kopog. Ma beszéltem VIK-el, holnap viszem, hozzá a kocsit szemlére. Utána okosabb leszek.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #29 Dátum:
2009.10.09 péntek, 08:03:38 »
Idézetet írta: Domi - 2009.10.08 csütörtök, 10:27:50
Valami hangot hallok hátulról. Olyan, mintha a kombiban a csomagtartó síjka alatt egy műanyag dobozban egy fém darab rázódna. Megnyomkodtuk a kocsit, és nem lengéscsillapító. Útegyenetlenségeken kopog. Tudom hogy ez nem egy pontos hibaleírás, de első ötlete kinek micsoda?
Gondoltam arra is, hogy lehet hogy csak a pótkerék alatt az EÜ doboz szabadult el, és az verődik a pótkerék üregben. (Bár ez azért kevéssé valószínű).
Vagy a jó öreg kézifékkötél csapódik a lengőkarhoz.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Liszti
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #30 Dátum:
2009.10.09 péntek, 08:56:27 »
Idézetet írta: tamas - 2009.09.30 szerda, 21:19:44
Sziasztok!
Nekem egy 2003.11. havi Facelift-es 2,0 Tdci Kombi mondeóm van. Most van benne 190.000 km. Eddig szerencsére probléma mentes volt az autó ( illetve a kézifék beragadásokat leszámítva, jobb hátsó kerék folyamatosan sivított, és koptatta a betéteket). Most viszont már ráfér egy alapos karbantartás. Itt most én is a futóművel kapcsolatos tanácsokat kérek. Az első kerekek felől én is komoly csapágy hangot hallok. Ahogy olvastam, csak csapágy csere nem kivitelezhető. Jól értem, hogy aggyal együtt lehet csak cserélni??? Ezt honnan szerezzem be, hogy árban kedvezőt kapjak ( erre is vonatkozik, hogy párban illik cserélni).?
Az út hibákat is már zajosan reagálja. Itt milyen alaktrészek hibája lehetséges. Természetesen át akarom vizsgáltatni műhelyben is, csak előtte ki szeretném magam "művelni" futóműileg, hogy ne tudjanak megvezetni ( lehet, nem is akarnak).
A téli gumikat már felújított futóművekre akarnám felszerelni!
Várom segítő tanácsaitokat.
Más. Az ülésfűtésem sajnak úgy érzem, hogy nem működik. Visszajelzők világítanak, de nem fűt! Szál szakadás lehet?
Klíma tisztításra mi a javaslat?
Üdv, Tamás
Hi!
Első csapágyak simán cserélhetők, csak kell hozzá egy jó erős prés illetve jó hosszú cső, amit az erőkar megnövelésére kell majd használni az ezidáig (talán) bontatlan futómű szétkapásához
Csapágy így néz ki nem autom.váltóshoz -->
link
De azért kérdezz körbe itt a fórumon, hátha tudnak a szakik olcsóbban...
Ezen kívül az első futóműben a kopogást, zajt okozhatja még sokminden, első körben meg kéne nézni a függöleges stab.rúd összekötőket, ezeknek a gömbfejei szoktak kikopni és recsegni -->
link
.
De aztán ezen kívül sokminden lehet (általában a gömbfejes cuccok ugye), érdemes szakemberrel megnézetni...
Sok sikert!
Naplózva
PádárZoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #31 Dátum:
2009.10.09 péntek, 11:38:38 »
Idézetet írta: Domi - 2009.10.08 csütörtök, 10:27:50
Valami hangot hallok hátulról. Olyan, mintha a kombiban a csomagtartó síjka alatt egy műanyag dobozban egy fém darab rázódna. Megnyomkodtuk a kocsit, és nem lengéscsillapító. Útegyenetlenségeken kopog. Tudom hogy ez nem egy pontos hibaleírás, de első ötlete kinek micsoda?
Gondoltam arra is, hogy lehet hogy csak a pótkerék alatt az EÜ doboz szabadult el, és az verődik a pótkerék üregben. (Bár ez azért kevéssé valószínű).
Szia!
Nekem is van vmi hangom jobb hátul. Nyöszörög, recseg. Szilentek, minden tökéletes. Ha ülnek hátul 2-3man, akkor megszűnik a hang.
De azt sem látom, hogy a kézifékkötél hol verődne neki. De ekkora hangot képes kiadni ez a hozzáverődés?
Rohadtul idegesít, az tény.
Naplózva
tamas
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 153
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #32 Dátum:
2009.10.09 péntek, 12:28:56 »
Idézetet írta: Liszti - 2009.10.09 péntek, 08:56:27
Hi!
Első csapágyak simán cserélhetők, csak kell hozzá egy jó erős prés illetve jó hosszú cső, amit az erőkar megnövelésére kell majd használni az ezidáig (talán) bontatlan futómű szétkapásához
Csapágy így néz ki nem autom.váltóshoz -->
link
De azért kérdezz körbe itt a fórumon, hátha tudnak a szakik olcsóbban...
Ezen kívül az első futóműben a kopogást, zajt okozhatja még sokminden, első körben meg kéne nézni a függöleges stab.rúd összekötőket, ezeknek a gömbfejei szoktak kikopni és recsegni -->
link
.
De aztán ezen kívül sokminden lehet (általában a gömbfejes cuccok ugye), érdemes szakemberrel megnézetni...
Sok sikert!
Köszönöm az infót!
Üdv, Tamás
Naplózva
Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #33 Dátum:
2009.10.09 péntek, 14:50:02 »
Idézetet írta: PádárZoli - 2009.10.09 péntek, 11:38:38
Szia!
Nekem is van vmi hangom jobb hátul. Nyöszörög, recseg. Szilentek, minden tökéletes. Ha ülnek hátul 2-3man, akkor megszűnik a hang.
De azt sem látom, hogy a kézifékkötél hol verődne neki. De ekkora hangot képes kiadni ez a hozzáverődés?
Rohadtul idegesít, az tény.
Na, most jöttem VIK-től. Ő egyből a pótkereket mondta, hogy az, mert hogy az nincs rögzítve. Mondjuk eddig se volt, és nem piszkáltam. Mentünk egy kört, és mondta hogy megemeli. A kát hátsó stab.rudat mondta, meg hogy a jobb hátsó csapágyam kezd haldoklani és az búghat. Namost én búgást nem hallok, de ez a "műanyag dobozban rázunk egy csavart" hang továbbra is fennáll, úgyhogy indul a stab.rúd beszezés.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #34 Dátum:
2009.10.09 péntek, 20:10:53 »
Idézetet írta: PádárZoli - 2009.10.09 péntek, 11:38:38
Szia!
Nekem is van vmi hangom jobb hátul. Nyöszörög, recseg. Szilentek, minden tökéletes. Ha ülnek hátul 2-3man, akkor megszűnik a hang.
De azt sem látom, hogy a kézifékkötél hol verődne neki. De ekkora hangot képes kiadni ez a hozzáverődés?
Rohadtul idegesít, az tény.
Enyémben is van hasnoló jelenség. Üresben fekvőrendőrnél nyekeg hátul valami, ha ülnek benne, már nem. FUtóműves azt mondta, miközben alatta mászkált, hogy a hátsó keresztstab. szilentjei okozzák. Cseréled vagy zsírozod.
A hozzáverődés meg k.rva idegesítő kopogó hangot ad, kb olyat, hogy azt hiszed, mingyá' szétesik. Ellenőrizni könnyű, a lengőkaron kell lennie egy laza kötésnek (1-2mm játék). A rögzítés a lengőkar belső részén van, klipeszes. Egyértelműen látszik rajta, ha ki van nyílva.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Gyurka
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #35 Dátum:
2009.10.09 péntek, 21:32:43 »
Idézetet írta: Relhist - 2009.10.09 péntek, 20:10:53
Enyémben is van hasnoló jelenség. Üresben fekvőrendőrnél nyekeg hátul valami, ha ülnek benne, már nem. FUtóműves azt mondta, miközben alatta mászkált, hogy a hátsó keresztstab. szilentjei okozzák. Cseréled vagy zsírozod.
A hozzáverődés meg k.rva idegesítő kopogó hangot ad, kb olyat, hogy azt hiszed, mingyá' szétesik. Ellenőrizni könnyű, a lengőkaron kell lennie egy laza kötésnek (1-2mm játék). A rögzítés a lengőkar belső részén van, klipeszes. Egyértelműen látszik rajta, ha ki van nyílva.
A szilent zsírozása csak tüneti kezelés, a problémát nem oldja meg csak a nyikorgást szünteti meg, olyan mint a rádió felhangosítása.
Naplózva
zsapeti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 974
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #36 Dátum:
2009.10.09 péntek, 21:57:01 »
Idézetet írta: Relhist - 2009.10.09 péntek, 20:10:53
Enyémben is van hasnoló jelenség. Üresben fekvőrendőrnél nyekeg hátul valami, ha ülnek benne, már nem. FUtóműves azt mondta, miközben alatta mászkált, hogy a hátsó keresztstab. szilentjei okozzák. Cseréled vagy zsírozod.
A hozzáverődés meg k.rva idegesítő kopogó hangot ad, kb olyat, hogy azt hiszed, mingyá' szétesik. Ellenőrizni könnyű, a lengőkaron kell lennie egy laza kötésnek (1-2mm játék). A rögzítés a lengőkar belső részén van, klipeszes. Egyértelműen látszik rajta, ha ki van nyílva.
Már régebben is írtam hogy kollégának is kopogott a hátulja. Ha csak úgy meglökdöstük nem csinálta, csak amikor a szaki alulról megrángatta akkor jött elő a kopogás. Fém a fémmel nagyon durva hangja volt.
A lenti alkatrész volt a hibás, teljesen szét volt esve mindkét oldalon
http://www.cromax.hu/?katid=35243298&termek_al_id=15457&katnev=H%E1tra
Naplózva
MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #37 Dátum:
2009.10.09 péntek, 22:48:17 »
Idézetet írta: Gyurka - 2009.10.09 péntek, 21:32:43
A szilent zsírozása csak tüneti kezelés, a problémát nem oldja meg csak a nyikorgást szünteti meg, olyan mint a rádió felhangosítása.
Ez így van, ezért nem is csináltattam vele semmit. Ha majd az lesz a szakvélemény, hogy cserélni kell, kicseréltetem.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
PádárZoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #38 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 09:10:37 »
Sziasztok!
Lehetséges, hogy megoldódott a zörgés a jobb hátuljából. A kézifékkötél pár milimétert lógott a bilincsébe. Szőrös szigszalaggal körbetekertem vastagon, hogy beszoruljon a bilincsbe, majd gyorskötözővel össze is húzattam. Most nem zörög. Remélem így is marad. Szerintem, akinek zörög vmi hátúl, és minden szilent a helyén van, próbálja meg ezt a megoldást.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #39 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 09:58:10 »
Idézetet írta: PádárZoli - 2009.10.12 hétfő, 09:10:37
Sziasztok!
Lehetséges, hogy megoldódott a zörgés a jobb hátuljából. A kézifékkötél pár milimétert lógott a bilincsébe. Szőrös szigszalaggal körbetekertem vastagon, hogy beszoruljon a bilincsbe, majd gyorskötözővel össze is húzattam. Most nem zörög. Remélem így is marad. Szerintem, akinek zörög vmi hátúl, és minden szilent a helyén van, próbálja meg ezt a megoldást.
Írtam is lejjebb... nekem is ez volt. Sima gyorskötöző, és azóta is (2-3 éve) jó.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #40 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 10:01:29 »
Idézetet írta: PádárZoli - 2009.10.12 hétfő, 09:10:37
Sziasztok!
Lehetséges, hogy megoldódott a zörgés a jobb hátuljából. A kézifékkötél pár milimétert lógott a bilincsébe. Szőrös szigszalaggal körbetekertem vastagon, hogy beszoruljon a bilincsbe, majd gyorskötözővel össze is húzattam. Most nem zörög. Remélem így is marad. Szerintem, akinek zörög vmi hátúl, és minden szilent a helyén van, próbálja meg ezt a megoldást.
A szorosra húzással vigyázzunk, mert használatban kidörzsöli a burkolatot, onnét meg beázik, berohad a bowden.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #41 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 10:06:16 »
Idézetet írta: Relhist - 2009.10.12 hétfő, 10:01:29
A szorosra húzással vigyázzunk, mert használatban kidörzsöli a burkolatot, onnét meg beázik, berohad a bowden.
Jogos... majd a következő alkalommal meg is nézem.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
PádárZoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #42 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 10:17:18 »
Angel!
Neked is olyan hangosan zörgött emiatt a kis lógás miatt a hátulja?
Viszont mikor hátúl is ültek, nem volt hang....
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #43 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 11:19:37 »
Idézetet írta: PádárZoli - 2009.10.12 hétfő, 10:17:18
Angel!
Neked is olyan hangosan zörgött emiatt a kis lógás miatt a hátulja?
Viszont mikor hátúl is ültek, nem volt hang....
Nekem is baromi hangos volt. mintha épp szét akarna esni.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #44 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 11:43:49 »
Idézetet írta: PádárZoli - 2009.10.12 hétfő, 10:17:18
Angel!
Neked is olyan hangosan zörgött emiatt a kis lógás miatt a hátulja?
Viszont mikor hátúl is ültek, nem volt hang....
Igen.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tamas
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 153
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #45 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 12:05:10 »
Sziasztok!
Már eddig is sokat segítettetek nekem a kérdéseim megválaszolásával! Már a futóműről is tettem itt fel kérdéseket! Egy 2003.11. havi MK III Tdci ( fecelift) kombi modellről van szó, melyben 188.000 km van ( 110.000 km az első két évében németországban, a 78.000,- km nálam az elmúlt 4 év során).
Szeretném az autót átvizsgáltatni igazán hozzáértő emberrel, hogy diagnosztizálja a hiba lehetőségeit. Az itt olvasottak alapján teljesen megbízom a Ti szakmai hozzáértésetekben, így arra kérlek jelentkezzen aki vállalja, hogy megvizsgálja, főként a futóműre hangolódva az autómat. ( nagy csodálattal olvastam a generáror szíj nyekergés likvidálást is, vagy az EGR dugózást is ) Én Salgótarján környékén lakok, de természetesen az autót viszem az egyeztetett időre, illetve helyre.
Amit én laikusan hallok, hogy az első csapágy hallatja a hangját, illetve az egész futómű "részleg" mutatja a már megtett kilométerek hatását!
Előre is köszönöm a segítséget! Tamás
Tamás
Naplózva
Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #46 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 12:43:30 »
Idézetet írta: tamas - 2009.10.12 hétfő, 12:05:10
Sziasztok!
Már eddig is sokat segítettetek nekem a kérdéseim megválaszolásával! Már a futóműről is tettem itt fel kérdéseket! Egy 2003.11. havi MK III Tdci ( fecelift) kombi modellről van szó, melyben 188.000 km van ( 110.000 km az első két évében németországban, a 78.000,- km nálam az elmúlt 4 év során).
Szeretném az autót átvizsgáltatni igazán hozzáértő emberrel, hogy diagnosztizálja a hiba lehetőségeit. Az itt olvasottak alapján teljesen megbízom a Ti szakmai hozzáértésetekben, így arra kérlek jelentkezzen aki vállalja, hogy megvizsgálja, főként a futóműre hangolódva az autómat. ( nagy csodálattal olvastam a generáror szíj nyekergés likvidálást is, vagy az EGR dugózást is ) Én Salgótarján környékén lakok, de természetesen az autót viszem az egyeztetett időre, illetve helyre.
Amit én laikusan hallok, hogy az első csapágy hallatja a hangját, illetve az egész futómű "részleg" mutatja a már megtett kilométerek hatását!
Előre is köszönöm a segítséget! Tamás
Tamás
Hát nem a szomszédban vagy.
Én elvinném futóműveshez!A diagnosztika náluk ingyenes!Megmondják mit kell cserélni,és már tudod is mibe kerül.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tamas
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 153
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #47 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 13:02:43 »
Idézetet írta: alf - 2009.10.12 hétfő, 12:43:30
Hát nem a szomszédban vagy.
Én elvinném futóműveshez!A diagnosztika náluk ingyenes!Megmondják mit kell cserélni,és már tudod is mibe kerül.
Az a baj, hogy már van olyan tapasztalatom, hogy megvizsgálják ( nem ingyenesen, de az nem is lenne baj, ha aztán tényleg pontos "képet" kapok ) és a vége az, hogy azt mondja, hogy cseréljek mindent! És abból lehet, hogy a fele vagy fölösleges, vagy van más alternatíva is ami sokkal olcsóbb, és mégis megoldás a hibára ( gondolok itt az álatalatok bemutatott generátor feszítésre , ami ugyan nem futómű, vagy a kézifék nem fogása... )
Ilyen jellegű segítséget kérek, aki már nagyon sok mondeót "látott" abban jobban megbízok, mint aki csak alkatrészt szeretne nekem eladni!
Üdv, tamás
Naplózva
Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
szbela
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Henry-Ford
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #48 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 15:58:33 »
Sziasztok.Volna 1 altalanos kerdesem,erdeklodesem.
A hatcso,meg az elso hidat tarto,cumi szilentek,ugy altalaban konyen tonkremehetnek,vagy az az utolso dolog szokott lenni ami tonkremegy?
En nezegettem elol is meg ahtul is ,de iszonyatosan sok szilnt van minden felol.Melyek azok amik altalaban robbannak?kutyacsont,stab rud silnet...stbstb?
Nalam ugy nez ki h ki van menve a kormanyrud belso resze,mind 2 felol,mert ha felemelem az auror,es megmosgatom a kereket,jobra balra akkor kotyog,mind 2 o,remelem nem a fogasleccel vana gond!!!Ez a kotty adhat ki fokent lasu docogenel,es finom hepehupaknal,nagyon kopogo hangot,mindha elol a karosszeriat erne ,fem a femmel?
Ha a kereket probalom mozgatni,alul meg felul fogva,kifele,meg befele,ott nem kotyog,az akkor azt jelenti h az aso diom az rendben van nem?
Valamikor ,halottam volt valakitol,h vannak bizonyos modszerek,h hogyan lehet lecsekkolni bizonyos szilenteket,meg hasonlokat:ki be mosgatas,felemelve,leeresztve,szerelo vasat hasznalva,a vizsgalando kerek felpockolasa,es az auto raeresztese,meg ilyenek.Ezekrol tudna irnio valaki 1 par sort.Szerintem eleg hasznos lenne itt mindenkinek,aki maga szeretne megprobalni lecsekkolni a szilentgyeit...
Koszi elore is
Naplózva
MK3, 2.0 TDDI 115-ph,4 Ajtos, VP44
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #49 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 20:41:59 »
Idézetet írta: szbela - 2009.10.12 hétfő, 15:58:33
Sziasztok.Volna 1 altalanos kerdesem,erdeklodesem.
A hatcso,meg az elso hidat tarto,cumi szilentek,ugy altalaban konyen tonkremehetnek,vagy az az utolso dolog szokott lenni ami tonkremegy?
En nezegettem elol is meg ahtul is ,de iszonyatosan sok szilnt van minden felol.Melyek azok amik altalaban robbannak?kutyacsont,stab rud silnet...stbstb?
Nalam ugy nez ki h ki van menve a kormanyrud belso resze,mind 2 felol,mert ha felemelem az auror,es megmosgatom a kereket,jobra balra akkor kotyog,mind 2 o,remelem nem a fogasleccel vana gond!!!Ez a kotty adhat ki fokent lasu docogenel,es finom hepehupaknal,nagyon kopogo hangot,mindha elol a karosszeriat erne ,fem a femmel?
Ha a kereket probalom mozgatni,alul meg felul fogva,kifele,meg befele,ott nem kotyog,az akkor azt jelenti h az aso diom az rendben van nem?
Valamikor ,halottam volt valakitol,h vannak bizonyos modszerek,h hogyan lehet lecsekkolni bizonyos szilenteket,meg hasonlokat:ki be mosgatas,felemelve,leeresztve,szerelo vasat hasznalva,a vizsgalando kerek felpockolasa,es az auto raeresztese,meg ilyenek.Ezekrol tudna irnio valaki 1 par sort.Szerintem eleg hasznos lenne itt mindenkinek,aki maga szeretne megprobalni lecsekkolni a szilentgyeit...
Koszi elore is
futóműholtjáték vizsgálóval megnézik bárhol lóg e valami, meg lehet rángatni de olyannal ami több mozgásirányt tud....
hátsó hid szilentek nálam már mentek szét, csúnya hangja van....
Naplózva
Oldalak: [
1
]
2
3
4
5
6
7
8
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ