Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 11:07:32
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
2
3
4
[
5
]
6
7
8
9
10
11
12
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3171512 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #200 Dátum:
2010.04.15 csütörtök, 20:37:41 »
Idézetet írta: seekay - 2010.04.15 csütörtök, 20:31:49
Tehát akkor vszínű a kormánymű megúszta? Jó esetben centírozható, rossz esetben új felni?
én ilyensorrendben esnék neki:
1.centírozás, felni\gumi átnézése
ha még mindig csinálja:
2.futómű állítás - ott ha valami műszaki gondja van azt megmondják. csakis olyanhelyre menj ahol lézerrel mérnek
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
V.Tamás
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #201 Dátum:
2010.04.15 csütörtök, 20:41:49 »
Idézetet írta: seekay - 2010.04.15 csütörtök, 20:31:49
Tehát akkor vszínű a kormánymű megúszta? Jó esetben centírozható, rossz esetben új felni?
Szia!
Hát az nem biztos, de ahogy HZsolt92 is írta az a sorrend jó. Nekem az előző nyári gumik (Bridgestone ER30) ezért lettek eldobva, teljesen tojás volt, tapsoltak és 100 körül berázták a kormányt. Gumicsere, alukerék felújjítás és minden rendben is lett.
Naplózva
seekay
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #202 Dátum:
2010.04.17 szombat, 15:35:52 »
Köszönöm srácok, egy kis felnikalapálás + centírozás segített, így mostmár megoldódott a probléma. Bemértük, már minden határértéken belül van. Rosszabbra számítottam, viszonylag olcsón megúsztam.
Naplózva
skorpio79
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #203 Dátum:
2010.04.18 vasárnap, 19:39:55 »
segítséget szeretnék kérni valami nagyon kopog az első futóművembe
köszönöm
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #204 Dátum:
2010.04.18 vasárnap, 20:05:39 »
Idézetet írta: skorpio79 - 2010.04.18 vasárnap, 19:39:55
segítséget szeretnék kérni valami nagyon kopog az első futóművembe
köszönöm
sötétben tapogatózás!
-toronycsapágy
-féltengej
-lengőkar szilent
-kormánygömbfej
-gömbtámasz
-rugótörés-lengéscsillapító,stb
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
skorpio79
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #205 Dátum:
2010.04.19 hétfő, 20:46:45 »
Szia ALF féltengely
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #206 Dátum:
2010.04.19 hétfő, 20:54:02 »
Idézetet írta: skorpio79 - 2010.04.19 hétfő, 20:46:45
Szia ALF féltengely
És hogy derült ki?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #207 Dátum:
2010.04.20 kedd, 08:47:15 »
Idézetet írta: skorpio79 - 2010.04.19 hétfő, 20:46:45
Szia ALF féltengely
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
TB
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 149
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #208 Dátum:
2010.04.20 kedd, 09:44:04 »
Sziasztok!
Csereérettek az első lengéscsillapítóim. Vett már valaki gázos meylét? Tapasztalat?
És van még egy érdekes morgó/búgó hang az első traktus felől, ami elmúlik balra kanyarodásnál. Kerékcsapágyra tippelek. Szerintetek mi lehet?
Üdv!
«
Utoljára szerkesztve: 2010.04.20 kedd, 10:07:27 írta TB
»
Naplózva
2004 MKIII TDCi kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #209 Dátum:
2010.04.20 kedd, 10:09:07 »
Idézetet írta: TB - 2010.04.20 kedd, 09:44:04
Sziasztok!
Csereérettek az első lengéscsillapítóim. Vett már valaki gázos meylét? Tapasztalat?
És van még egy érdekes morgó/búgó hang az első traktus felől, ami elmúlik balra kanyarodásnál. Kerékcsapágyra tippelek. Szerintetek mi lehet?
Üdv!
2.kerékcsapágy!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
TB
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 149
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #210 Dátum:
2010.04.20 kedd, 10:24:01 »
Idézetet írta: alf - 2010.04.20 kedd, 10:09:07
2.kerékcsapágy!
Jól tippeltem..
Azt hogy derítem ki hogy melyik oldal? Lövésem sincs hogy a nagyobb terheléstől múlik el a morgás, vagy attól hogy nincs rajta terhelés..
Naplózva
2004 MKIII TDCi kombi
BTomi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #211 Dátum:
2010.04.20 kedd, 10:30:01 »
Idézetet írta: TB - 2010.04.20 kedd, 10:24:01
Jól tippeltem..
Azt hogy derítem ki hogy melyik oldal? Lövésem sincs hogy a nagyobb terheléstől múlik el a morgás, vagy attól hogy nincs rajta terhelés..
Ha balra kanyarnál múlik el, akkor a bal kerékcsapágy lesz az! ( akkor csökken rajta a terhelés )
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #212 Dátum:
2010.04.20 kedd, 10:31:12 »
Idézetet írta: BTomi - 2010.04.20 kedd, 10:30:01
Ha balra kanyarnál múlik el, akkor a bal kerékcsapágy lesz az! ( akkor csökken rajta a terhelés )
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
TB
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 149
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #213 Dátum:
2010.04.20 kedd, 10:35:17 »
Idézetet írta: BTomi - 2010.04.20 kedd, 10:30:01
Ha balra kanyarnál múlik el, akkor a bal kerékcsapágy lesz az! ( akkor csökken rajta a terhelés )
köszönöm!
Naplózva
2004 MKIII TDCi kombi
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #214 Dátum:
2010.04.22 csütörtök, 23:52:20 »
Szervusztok!
Mióta megvan a gépsárkány, még nem volt igazán megrakodva. A minap viszont négyen utaztunk, és a jobb hátsó futómű felől egyenetlen úton valami huhogó hang hallatszik, de csak akkor, ha tényleg többen utaznak az autóban.
Az öreg MZ-men ilyen hangja volt a lengéscsillapítónak, amikor nem volt benne elég olaj, de mivel a csillapítás a rázópad szerint 75%-os, az olajhiányt kizárnám. Lehetséges, hogy csak a porvédő műanyag részek súrlódnak egymáson?
Várom a tippeket.
Gabe
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
kovacsgergo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #215 Dátum:
2010.04.24 szombat, 10:21:15 »
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni a hozzáértőktól, hogy lengéscsillapítót mennyire szabad hátul nem párban cserélni? Valamint, hogy miben különbözik a gázos és az olajos (legalábbis felhasználói szinten) az áron kívül?
Egy 2006-os 2.0 tdci kombiról van szó! (f2)
Előre is nagyon köszönöm a választ, valamint bocsánat, ha ezt a kérdést már feltette valaki régebben!:)
Üdv!
Gergő
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #216 Dátum:
2010.04.24 szombat, 11:49:05 »
Idézetet írta: kovacsgergo - 2010.04.24 szombat, 10:21:15
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni a hozzáértőktól, hogy lengéscsillapítót mennyire szabad hátul nem párban cserélni? Valamint, hogy miben különbözik a gázos és az olajos (legalábbis felhasználói szinten) az áron kívül?
Egy 2006-os 2.0 tdci kombiról van szó! (f2)
Előre is nagyon köszönöm a választ, valamint bocsánat, ha ezt a kérdést már feltette valaki régebben!:)
Üdv!
Gergő
Ha csak 1et cserélsz,hamarosan tönkre megy az új is.Párban szokás cserélni.Azt mondják a gázos tartósabb....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kovacsgergo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #217 Dátum:
2010.04.24 szombat, 12:35:38 »
Idézetet írta: alf - 2010.04.24 szombat, 11:49:05
Ha csak 1et cserélsz,hamarosan tönkre megy az új is.Párban szokás cserélni.Azt mondják a gázos tartósabb....
Értem, nagyon köszönöm!
Akkor ezek szerint itt kivételesen az "olcsóbb" megoldás a tartósabb? Mert úgy láttam, hogy a gázosak olcsóbbak!
Naplózva
zoltabencsik
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #218 Dátum:
2010.04.27 kedd, 09:00:45 »
Sziasztok!
Az a kérdésem hogy milyen szerszámokra lesz szükségem ha neki állok kicserélni a függőleges stabilizátorokat?
Van e valami speciális dolog amit tudnom kellene az operáció megkezdése előtt?
Naplózva
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #219 Dátum:
2010.04.27 kedd, 13:29:21 »
Sziasztok!
Van egy kis idegesítő rázása az autónak, ami csak 110-120 körül jön elő és akkor se mindig. Az egész kasztni ráz, nem csak a kormány. Tavaly is csinálta az alufelni-nyárigumi kombinációval, de gondoltam, hogy centrírozni kell, majd tavasszal. A lemezfelni-téligumi kombóval vagy nem csinálta vagy nem zavaróan, meg is feledkeztem róla. A nyárival megint csinálta.
Amiken eddig túl vagyok:
-3-szori centrírozás
-futáskép ellenőrzése forgatás közben, egyszem gyanúsnak látszó felni kigörgőzése
-összes gumi lecserélése vadiúj Cinturato P7 Pirellikre, újracentrírozás (egyébként 4,5-6mm-es gumijaim voltak előtte
)
-szilentek, gömbfejek fordos szerelő által emelőn átnézve, megfeszegetve, nem lógnak. Jobb féltengely picit kottyan, bal feszes. Szerinte nem olyan vészes, hajtsam, amíg nem megy tönkre. De végül is nem mondta, hogy ettől van vagy sem.
Ha a jelenség nem is olyan durva, mint a régi gumikon, de azért megmaradt.
Van ötletetek, hogy mi lehet az oka? Ismer valaki olyan szerelőt, aki holtbiztosan megmondja, hogy mit kéne kicserélnem, hogy ez a dolog megszünjön? A gumivásárlás se esett jól feleslegesen de ott még bemagyarázom magamnak, hogy jövőre úgyis kellett volna.
A féltengelycserére már nem tudnék ilyen optimistán tekinteni ha az se oldaná meg.
Köszi minden ötletet.
Robi
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #220 Dátum:
2010.04.27 kedd, 13:37:37 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2010.04.27 kedd, 13:29:21
Sziasztok!
Van egy kis idegesítő rázása az autónak, ami csak 110-120 körül jön elő és akkor se mindig.
Szerintem centrírozás. Nekem is csinálták tavaly 3-szor, mindig rázott egy kicsit. Érdekes, hogy idén a centrír sikerült, így most meg sem libben a kormány.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #221 Dátum:
2010.04.27 kedd, 20:24:55 »
Mondjuk még a centrírozást újracsinálni a legolcsóbb. Ha belegondolok a 3 centrírt ugyanazon (az egyébként profinak és újnak látszó, kalibráltnak mondott) a gépen csinálták... De tartok tőle, hogy nem ez lesz a megoldás. Viszont kipróbálom tök másik műhelyben.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
him007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 505
02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #222 Dátum:
2010.04.28 szerda, 18:44:19 »
Sziasztok Szakik!
Megint lenne egy kis gondom. Ma cseréltettem kereket és ezzel együtt a gyanúsnak vélt kerékcsapágyat (jobb). A hibajelenség nem szűnt meg. Sőt most az ABS visszajelző világit. Nem tudom, hogy nem rakta vissza a szerelő a csatit, vagy valamit elszúrt.
A főbb hiba, hogy az első keréknél jobbról huppogó, majdnem morgó hang jön elő, (olyan lapos gumi féle) ami kisebb fémes surlódó hanggal is párosul, apró kormánymozdulatoknál, menet közben. A zaj 30Km/h tól 90-100 között jelentkezik. Cserélve volt még az alsó gömbcsukló is mindkét oldalon.
Köszönöm!
Naplózva
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #223 Dátum:
2010.04.28 szerda, 19:28:17 »
Idézetet írta: him007 - 2010.04.28 szerda, 18:44:19
Sziasztok Szakik!
Megint lenne egy kis gondom. Ma cseréltettem kereket és ezzel együtt a gyanúsnak vélt kerékcsapágyat (jobb). A hibajelenség nem szűnt meg. Sőt most az ABS visszajelző világit. Nem tudom, hogy nem rakta vissza a szerelő a csatit, vagy valamit elszúrt.
A főbb hiba, hogy az első keréknél jobbról huppogó, majdnem morgó hang jön elő, (olyan lapos gumi féle) ami kisebb fémes surlódó hanggal is párosul, apró kormánymozdulatoknál, menet közben. A zaj 30Km/h tól 90-100 között jelentkezik. Cserélve volt még az alsó gömbcsukló is mindkét oldalon.
Köszönöm!
Lengéscsillapítót ellenőriztetted?
A huppogás jellemző hiba olyankor.....esetleg féltengely...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
him007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 505
02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #224 Dátum:
2010.04.28 szerda, 20:22:09 »
Idézetet írta: alf - 2010.04.28 szerda, 19:28:17
Lengéscsillapítót ellenőriztetted?
A huppogás jellemző hiba olyankor.....esetleg féltengely...
Szia Alf!
Igen ellenőriztettem, sőt 2 hátsó cserélve is lett. Marad a féltengely. Már csak azt nem tudom, hogy várjak még vele, hogy egyértelműbb legyen a hibajelenség azaz a hang forrása, vagy megint szétszedetni és cserélni vaktában mindent???
Naplózva
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #225 Dátum:
2010.04.29 csütörtök, 05:01:08 »
Idézetet írta: him007 - 2010.04.28 szerda, 20:22:09
Szia Alf!
Igen ellenőriztettem, sőt 2 hátsó cserélve is lett. Marad a féltengely. Már csak azt nem tudom, hogy várjak még vele, hogy egyértelműbb legyen a hibajelenség azaz a hang forrása, vagy megint szétszedetni és cserélni vaktában mindent???
....akkor várj vele még.ha féltengely akkor kopogni is fog......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #226 Dátum:
2010.04.29 csütörtök, 09:23:16 »
Idézetet írta: him007 - 2010.04.28 szerda, 18:44:19
Sziasztok Szakik!
Megint lenne egy kis gondom. Ma cseréltettem kereket és ezzel együtt a gyanúsnak vélt kerékcsapágyat (jobb). A hibajelenség nem szűnt meg. Sőt most az ABS visszajelző világit. Nem tudom, hogy nem rakta vissza a szerelő a csatit, vagy valamit elszúrt.
A főbb hiba, hogy az első keréknél jobbról huppogó, majdnem morgó hang jön elő, (olyan lapos gumi féle) ami kisebb fémes surlódó hanggal is párosul, apró kormánymozdulatoknál, menet közben. A zaj 30Km/h tól 90-100 között jelentkezik. Cserélve volt még az alsó gömbcsukló is mindkét oldalon.
Köszönöm!
A féltengely tartó csapágyát nézted már??? A blokkra van felrögzítve, a jobbos féltengelyt vezeti meg. Nekem ugyanez volt a jelenség, 2001-es TDDI-n!
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
him007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 505
02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #227 Dátum:
2010.04.29 csütörtök, 11:02:31 »
Idézetet írta: hirdetesj2 - 2010.04.29 csütörtök, 09:23:16
A féltengely tartó csapágyát nézted már??? A blokkra van felrögzítve, a jobbos féltengelyt vezeti meg. Nekem ugyanez volt a jelenség, 2001-es TDDI-n!
Köszönöm
A ABS hiba a csapágyat fordítva tették be. MI a tanulság? 2x nézd meg előtte, hogy mit csinálsz. Szerelőnek -17.000,- Be fájt, nekem fél napomba+ideg....
Naplózva
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
lullaby
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #228 Dátum:
2010.04.29 csütörtök, 11:18:06 »
Sziasztok!
Szeretnék 4 lengéscsilapítót cserélni és kérdezném, hogy tud-e valaki "jó árban" alkatrészeket beszerezni?
TDCI Mondeo 2004 130 LE
Köszi előre is!
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #229 Dátum:
2010.04.29 csütörtök, 11:31:29 »
Idézetet írta: him007 - 2010.04.28 szerda, 18:44:19
Sziasztok Szakik!
Megint lenne egy kis gondom. Ma cseréltettem kereket és ezzel együtt a gyanúsnak vélt kerékcsapágyat (jobb). A hibajelenség nem szűnt meg. Sőt most az ABS visszajelző világit. Nem tudom, hogy nem rakta vissza a szerelő a csatit, vagy valamit elszúrt.
A főbb hiba, hogy az első keréknél jobbról huppogó, majdnem morgó hang jön elő, (olyan lapos gumi féle) ami kisebb fémes surlódó hanggal is párosul, apró kormánymozdulatoknál, menet közben. A zaj 30Km/h tól 90-100 között jelentkezik. Cserélve volt még az alsó gömbcsukló is mindkét oldalon.
Köszönöm!
féltengely csapágy?
nekem úgy zúgott 80kmh felett, hogy azt hittem sugármeghajtású lett az autó...
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
francoe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1612
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #230 Dátum:
2010.04.30 péntek, 16:43:03 »
Idézetet írta: lullaby - 2010.04.29 csütörtök, 11:18:06
Sziasztok!
Szeretnék 4 lengéscsilapítót cserélni és kérdezném, hogy tud-e valaki "jó árban" alkatrészeket beszerezni?
TDCI Mondeo 2004 130 LE
Köszi előre is!
Keres-kínál témakör:
http://mondeo.hu/index.php?board=12.0
Naplózva
X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
sundi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 147
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #231 Dátum:
2010.05.05 szerda, 17:35:15 »
Sziasztok!
2002-es évjáratú, 2.0-esTDDI kombihoz keresek jobbos külső gömbfejet és kormány összekötőt, vagy másként szólva külső és belső gömbfejet.
Gyárira gondoltam, ha tud valaki segíten, örülnék.
Ja és sajna ékszíjtárcsa is kell majd...
Előre is köszi, Sündi.
Naplózva
2.0 TDDI-2002
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #232 Dátum:
2010.05.06 csütörtök, 18:36:09 »
A négyből három kutyacsontot cserélni kell (akkor inkább már mindet), pontosabban a szilent ment ki belőlük, és nagyon mozognak ha rázós útra kerülök, vagy egyenetlenségre.
Sajnos nem tudom most megcsináltatni, nincs kavicsom, de mennem kell az autóval.
Lehet azokban valahogy házilag szilentet cserélni? Tudom, hogy nem szabad belekontárkodni, de most S.O.S. van.
A hátsó lengéscsillapítók is már ki vannak fáradva, de azokat még valahogy korrigálom, óvatosabban vezetek.
Tudtok vmi megoldást kutyacsont feljavítás ügyben?
Vagy lesz-e valami komolyabb baj, még tovább kockáztatom ezeket?
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #233 Dátum:
2010.05.06 csütörtök, 21:05:04 »
Idézetet írta: ezsolt - 2010.05.06 csütörtök, 18:36:09
A négyből három kutyacsontot cserélni kell (akkor inkább már mindet), pontosabban a szilent ment ki belőlük, és nagyon mozognak ha rázós útra kerülök, vagy egyenetlenségre.
Sajnos nem tudom most megcsináltatni, nincs kavicsom, de mennem kell az autóval.
Lehet azokban valahogy házilag szilentet cserélni? Tudom, hogy nem szabad belekontárkodni, de most S.O.S. van.
A hátsó lengéscsillapítók is már ki vannak fáradva, de azokat még valahogy korrigálom, óvatosabban vezetek.
Tudtok vmi megoldást kutyacsont feljavítás ügyben?
Vagy lesz-e valami komolyabb baj, még tovább kockáztatom ezeket?
Szerintem ne mókold, inkább hallgasd addíg a kopogást, amíg nem tudsz újakat venni....igazából azon kívül, hogy kopognak ha vacakok, más negatív hatás nincs....a lengéscsillapítók sokkal fontosabbak, hogy jók legyenek!
«
Utoljára szerkesztve: 2010.05.06 csütörtök, 21:33:53 írta Ervin
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #234 Dátum:
2010.05.06 csütörtök, 21:20:41 »
Idézetet írta: Ervin - 2010.05.06 csütörtök, 21:05:04
Szerintem ne mókold, inkább halgasd addíg a kopogást, amíg nem tudsz újakat venni....igazából azon kívül, hogy kopognak ha vacakok, más negatív hatás nincs....a lengéscsillapítók sokkal fontosabbak, hogy jók legyenek!
Hála és
köszönet
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
keki
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #235 Dátum:
2010.05.08 szombat, 13:47:14 »
Sziasztok!
Tegnap igen pórul jártam, még Budapesten belül megyek egy sima úton, nagy fémes pattanást hallok (PENG!), a bal lábammal is éreztem a padlólemezen az ütést. Kiszállok, körülnézek, alánézek, semmi. Az úton se. Megyek tovább, egy körforgalomba behajtáskor ropogó hang. Lassan megyek tovább, tekergetem a kormányt, belemegyek egy-két hupliba, semmi. Megállok, kihajtom a kormányt, hát le van szakadva a bal első stabilizátor összekötő műanyag elem felülről (ez a kutyacsont?) Szilent szétszakadva, gömbcsukló szabadon. Nézelődök, egyszer csak észreveszem, hogy a rugó furán áll. Lelóg a rugótányérról, feltámaszkodik a leszakadt szilent gömbcsuklójára...
Úgy néz ki, eltört alul, és lerúgta az összekötőt is. Kb. 2 ujjnyival lejjebb van a kaszni is. Hazavánszorogtam, jövő héten megyek szerelőhöz.
Nagyon csalódott vagyok, a kocsiban van 106000 km, a szerelő szerint megállhat a víz a rugó alsó végén lévő gumiborításban. Volt már valakinek ilyen esete? Normális ez ennyi idő/km után? Még jó pár évig meg akartam tartani a kocsit, de most nagyon meginogtam.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #236 Dátum:
2010.05.08 szombat, 14:50:31 »
Idézetet írta: keki - 2010.05.08 szombat, 13:47:14
Sziasztok!
.....de most nagyon meginogtam.
Ennyitől?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
keki
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #237 Dátum:
2010.05.08 szombat, 15:05:21 »
Idézetet írta: alf - 2010.05.08 szombat, 14:50:31
Ennyitől?
Szerinted túlreagálom? 7,5 év, 106e km után normális ez? Egy autóm (öregebb, többet futott) esetében se volt ilyen, sőt, ismeretségi körben sem hallottam még. Ha pechem van, az autópályán törik el, esetleg kihasítja a gumit, aztán nézhetek.
Mindenesetre írok a Fordnak, ha másra nem, arra jó lesz, hogy kiírom magamból a mérget
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #238 Dátum:
2010.05.08 szombat, 15:12:50 »
Idézetet írta: keki - 2010.05.08 szombat, 15:05:21
Szerinted túlreagálom? 7,5 év, 106e km után normális ez? Egy autóm (öregebb, többet futott) esetében se volt ilyen, sőt, ismeretségi körben sem hallottam még. Ha pechem van, az autópályán törik el, esetleg kihasítja a gumit, aztán nézhetek.
Mindenesetre írok a Fordnak, ha másra nem, arra jó lesz, hogy kiírom magamból a mérget
szerintem igen.....a pályán nem tört volna el,ahhoz kátyú kellett...De ettől még bosszanthat a hiba!
7,5éves...örülj,hogy csak ennyi gondod van......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
keki
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #239 Dátum:
2010.05.08 szombat, 15:28:11 »
Idézetet írta: alf - 2010.05.08 szombat, 15:12:50
...a pályán nem tört volna el,ahhoz kátyú kellett...
Lehet, hogy igazad van... nem sokszor kaptam be kátyút, lekopogom, még gumisérülésem se volt ilyen okból, de néha azért megtalálom őket. Aztán ez biztos összejön idővel
Naplózva
Leni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 600
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #240 Dátum:
2010.05.08 szombat, 15:30:33 »
Idézetet írta: keki - 2010.05.08 szombat, 13:47:14
Sziasztok!
Tegnap igen pórul jártam, még Budapesten belül megyek egy sima úton, nagy fémes pattanást hallok (PENG!), a bal lábammal is éreztem a padlólemezen az ütést. Kiszállok, körülnézek, alánézek, semmi. Az úton se. Megyek tovább, egy körforgalomba behajtáskor ropogó hang. Lassan megyek tovább, tekergetem a kormányt, belemegyek egy-két hupliba, semmi. Megállok, kihajtom a kormányt, hát le van szakadva a bal első stabilizátor összekötő műanyag elem felülről (ez a kutyacsont?) Szilent szétszakadva, gömbcsukló szabadon. Nézelődök, egyszer csak észreveszem, hogy a rugó furán áll. Lelóg a rugótányérról, feltámaszkodik a leszakadt szilent gömbcsuklójára...
Úgy néz ki, eltört alul, és lerúgta az összekötőt is. Kb. 2 ujjnyival lejjebb van a kaszni is. Hazavánszorogtam, jövő héten megyek szerelőhöz.
Nagyon csalódott vagyok, a kocsiban van 106000 km, a szerelő szerint megállhat a víz a rugó alsó végén lévő gumiborításban. Volt már valakinek ilyen esete? Normális ez ennyi idő/km után? Még jó pár évig meg akartam tartani a kocsit, de most nagyon meginogtam.
Nekem mind2 oldalon eltört már....... az egyik
autópályán
, sávváltáskor....... a másik garázsból kifelé gyökkettővel mentem és bamm....... szériahiba.. ez ilyen 7-8 évente belefér... mármint szerintem nem de, az árát nézve nem vészes.
Naplózva
volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács, Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
keki
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #241 Dátum:
2010.05.08 szombat, 15:52:53 »
Idézetet írta: Leni - 2010.05.08 szombat, 15:30:33
.... szériahiba..
De most komolyan... én érzem rosszul, hogy régebbi autókkal ilyen nem volt jellemző, vagy csak nem hallottam ilyen esetekről? Úgy tudtam, hogy régi autóknál leülnek a rugók idővel, de nem törnek el.
Számomra ez fődarabnak tűnik, ki kellene szolgálja a kocsit. Legközelebb mi lesz, kiesik a motor, mert eltörik egy tartóbak? Vagy kettétörik a kaszni?
Azért vagyok szkeptikus, mert én is az autóiparban dolgozom, és látom, hogy egyre pontosabb módszerek vannak az élettartam tervezésre, és ha 15 év van előírva, akkor annyit fog tudni, nem többet...
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #242 Dátum:
2010.05.08 szombat, 15:57:36 »
Idézetet írta: keki - 2010.05.08 szombat, 15:52:53
De most komolyan... én érzem rosszul, hogy régebbi autókkal ilyen nem volt jellemző, vagy csak nem hallottam ilyen esetekről? Úgy tudtam, hogy régi autóknál leülnek a rugók idővel, de nem törnek el.
Számomra ez fődarabnak tűnik, ki kellene szolgálja a kocsit. Legközelebb mi lesz, kiesik a motor, mert eltörik egy tartóbak? Vagy kettétörik a kaszni?
Azért vagyok szkeptikus, mert én is az autóiparban dolgozom, és látom, hogy egyre pontosabb módszerek vannak az élettartam tervezésre, és ha 15 év van előírva, akkor annyit fog tudni, nem többet...
Enyémben 153eKm van, de még a futómű nem volt bontva. Ebből 50eKm Budapest....
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Leni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 600
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #243 Dátum:
2010.05.08 szombat, 16:10:43 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.05.08 szombat, 15:57:36
Enyémben 153eKm van, de még a futómű nem volt bontva. Ebből 50eKm Budapest....
Nekem óra szerint 210.000. plusz a Tiéd szerintem fiatalabb is. Nálam 1 hónapra rá, mikor megvettem törött el és mind a 4 gátlót is cseréltem. Akkor volt benne 130.000 km, de Németo-ból behozott, tehát szvsz már akkor megvolt a 210.000. Az előző gazdája viszont tuti patka- és kátyúgyilkos volt mert 2 felnit görgőzni kellett
Naplózva
volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács, Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
keki
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #244 Dátum:
2010.05.08 szombat, 16:46:06 »
Idézetet írta: Leni - 2010.05.08 szombat, 16:10:43
Nekem óra szerint 210.000. plusz a Tiéd szerintem fiatalabb is. Nálam 1 hónapra rá, mikor megvettem törött el és mind a 4 gátlót is cseréltem. Akkor volt benne 130.000 km, de Németo-ból behozott, tehát szvsz már akkor megvolt a 210.000. Az előző gazdája viszont tuti patka- és kátyúgyilkos volt mert 2 felnit görgőzni kellett
A két hátsó gátlót nemrég cseréltettem (az egyik olajos volt), de ezzel kiegyeztem, az előző kocsimon is 140000 km-nél már nem működtek.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #245 Dátum:
2010.05.08 szombat, 20:38:08 »
Azé nem mind1,hogy az előző gazdija mondjuk 400kg-mal terhelte mondjuk a verdát, mert éppen sokat cuccolt vele.Nem jellemző a futómű gond,de ugyanúgy előforduló hiba mint bármelyik másiknál.Én azt mondom,hogy egy 7év fölötti autónál semmi ilyesmin nem kell csodálkozni.Bosszantahtnak ezek a hibák bennünket,de ezzel együtt kell élni,akár bömije van az embernek akár fordja.Csak annál sokkal többe kerül.De egy japóba is(pl madzag6-os).
Még mindig azt mondom,örülj a "csak ennyi hibának"!
Idézetet írta: keki - 2010.05.08 szombat, 15:52:53
De most komolyan... én érzem rosszul, hogy régebbi autókkal ilyen nem volt jellemző, vagy csak nem hallottam ilyen esetekről?
Hát....szerintem csak nem hallod a dicsekvést!Ezzel nem nagyon dicsekszik az ember.Nekem A4 ódin kellett cserélni az első lengőkarokat törés miatt.Aluöntvény,elöl,egy oldalon 4db van,és 37e ft darabja.és van 4 kerék....
Neked "csak" 1 stab összekötőd szakadt el.....ezért érzem,hogy picit túlreagálod,de ettől persze lehetsz dühös!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
keki
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #246 Dátum:
2010.05.08 szombat, 23:17:08 »
Idézetet írta: alf - 2010.05.08 szombat, 20:38:08
...
Még mindig azt mondom,örülj a "csak ennyi hibának"!
Hát....szerintem csak nem hallod a dicsekvést!...
Ez is igaz lehet
Kicsit utánanéztem külföldi oldalakon, és többeknek fordult elő ilyesmi (nem csak Fordokon).
Azért vagyok csak szomorú, mert most majd gyanakodva fogok minden zörejre odafigyelni, meg azon fogok aggódni, hogy vajon eljutunk-e A-ból B-be
.
Köszönöm a vigasztalást, idővel összeszedem magam, és derűsebben látom majd a dolgokat
Naplózva
rizsa83
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #247 Dátum:
2010.05.09 vasárnap, 21:16:49 »
Idézetet írta: keki - 2010.05.08 szombat, 23:17:08
Ez is igaz lehet
Kicsit utánanéztem külföldi oldalakon, és többeknek fordult elő ilyesmi (nem csak Fordokon).
Azért vagyok csak szomorú, mert most majd gyanakodva fogok minden zörejre odafigyelni, meg azon fogok aggódni, hogy vajon eljutunk-e A-ból B-be
.
Köszönöm a vigasztalást, idővel összeszedem magam, és derűsebben látom majd a dolgokat
Sajna a magyar úthálózat állapotát jelzi,hogy a külföldről behozott autók,motorikusan vannak inkább lelakva,mint szerkezetileg,előbb-utóbb,ha az ember vigyáz az autójára a motor továb bírja mint a felfüggesztése
hála neki MAGYAR KK-KHT
Naplózva
keki
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #248 Dátum:
2010.05.11 kedd, 10:12:14 »
Sziasztok!
A kocsi a szerelőnél van, rugó- és stabilizátor összekötő csere lesz, mindkét oldalon (kotyogott már a másik kutyacsont is).
Végül is viszonylag olcsón megúszom, toronyszilentek, toronycsapágyak, gólyalábak rendben vannak.
Naplózva
makrobi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 110
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #249 Dátum:
2010.05.18 kedd, 12:31:08 »
Üdv!
Nekem 7vgn adta meg magát a jobb első rugóm, szerencsére helyben, az udvaron állva. Már kicserélték, megkapta az újat, de kíváncsi lennék mások tapasztalatára is: nekem valahogy az lenne logikus, hogy rugót cserélni csak párban. (persze a pénztárcám nagyon tiltakozik ellene
).
- Ha a kocsi a csere után nem ferde, nem húz a kormány semerre (gyorsítva és fékezve sem), akkor örülünk?
- Érdemes a csere után elvinni futóművet ellenőrizni / beállíttatni?
- Vagy ne aggódjak, mert úgyis mindjárt eltörik a bal oldali is, és máris párban lesz cserélve?
m
Naplózva
Mondeo 2001 MKIII 2.0 Ghia LPG
Mondeo 2003 MKIII TDCI Ghia
Oldalak:
1
2
3
4
[
5
]
6
7
8
9
10
11
12
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ