Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.31 csütörtök, 23:45:42
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
[
8
]
9
10
11
12
13
14
15
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3144250 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
him007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 505
02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #350 Dátum:
2010.07.23 péntek, 21:58:10 »
Idézetet írta: Gabor77 - 2010.07.22 csütörtök, 23:42:00
Sziasztok!
Kis problémám a következő.
Az első futómű felől semmi rossz hang nem hallható, viszont lassú tempójú kanyarodáskor, amikor épp vált az automata váltó, akkor a kormányon némi ütés érződik.
Ez mi a fene?
Én valami féltengelyre gondolok, de lehet gömbcsukló is....
Naplózva
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
Tomi20
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #351 Dátum:
2010.07.26 hétfő, 11:48:12 »
Sziasztok,
"Optimal" típusú első lengéscsillapítókkal kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Esetleg mit ajánlotok? Valakinek valami tuti olcsó beszerzési hely?
Naplózva
Gabor77
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #352 Dátum:
2010.07.27 kedd, 09:38:29 »
Idézetet írta: him007 - 2010.07.23 péntek, 21:58:10
Én valami féltengelyre gondolok, de lehet gömbcsukló is....
Köszi, megnézetem valahol.
Naplózva
virag
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 229
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #353 Dátum:
2010.07.27 kedd, 22:54:35 »
Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek mégpedig abban,hogy ha fékezek berázza a kormányt terészetesen ha nagyobb sebességről teszem.Szerintetek mi csinálja tárcsa vagy a alufelni is tud ilyet?
Köszi a válaszokat
Naplózva
Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #354 Dátum:
2010.07.28 szerda, 00:01:42 »
Idézetet írta: virag - 2010.07.27 kedd, 22:54:35
Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek mégpedig abban,hogy ha fékezek berázza a kormányt terészetesen ha nagyobb sebességről teszem.Szerintetek mi csinálja tárcsa vagy a alufelni is tud ilyet?
Köszi a válaszokat
Ha csak fékezéskor rázza, akkor több mint valószínű hogy tárcsa.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
BTomi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #355 Dátum:
2010.07.28 szerda, 07:18:17 »
Idézetet írta: virag - 2010.07.27 kedd, 22:54:35
Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek mégpedig abban,hogy ha fékezek berázza a kormányt terészetesen ha nagyobb sebességről teszem.Szerintetek mi csinálja tárcsa vagy a alufelni is tud ilyet?
Köszi a válaszokat
Féktárcsa lesz az.
Sajnos ezek ilyenek. Többen is cseréltük már gyári újra, de hamar újra elkezd rázni.
Vagy megszokod vagy addig cserélgeted, amíg egyszer csak jó tárcsát fogsz ki.
Persze ez függ attól is, hogy a jelenlegi mennyire hullámos, mennyire ráz.
Nekem az előző tárcsa nagyon rázott, az új már csak kicsit, ezzel már megtanultam együtt élni.
Van aki abban találta a megoldást, hogy esztergályossal felszabályoztatta. Persze ez csak akkor megoldás, ha a tárcsának megvan az ehhez elegendő (megengedett) vastagsága.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48517
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #356 Dátum:
2010.07.28 szerda, 07:26:07 »
Idézetet írta: virag - 2010.07.27 kedd, 22:54:35
Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek mégpedig abban,hogy ha fékezek berázza a kormányt terészetesen ha nagyobb sebességről teszem.Szerintetek mi csinálja tárcsa vagy a alufelni is tud ilyet?
Köszi a válaszokat
a tojás felni is tud ilyet!De legtöbbször a féktárcsa....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #357 Dátum:
2010.07.28 szerda, 10:22:49 »
Idézetet írta: virag - 2010.07.27 kedd, 22:54:35
Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek mégpedig abban,hogy ha fékezek berázza a kormányt terészetesen ha nagyobb sebességről teszem.Szerintetek mi csinálja tárcsa vagy a alufelni is tud ilyet?
Köszi a válaszokat
tárcsa. Más esetben 100kmh föltött gurulásnál, egyenletes haladásnál is rázna.
Az enyémen valószínű a hátsó miatt ráz, mert az a kézifék miatt kissé megéghetett annó. Az elsőkben kevesebb van, mint a hátsókban, mert vibráció miatt garanciában cseréltettem. Persze azóta is ráz fékezésnél, de nem érdekel.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #358 Dátum:
2010.07.28 szerda, 10:36:17 »
Idézetet írta: BTomi - 2010.07.28 szerda, 07:18:17
Féktárcsa lesz az.
Sajnos ezek ilyenek. Többen is cseréltük már gyári újra, de hamar újra elkezd rázni.
Vagy megszokod vagy addig cserélgeted, amíg egyszer csak jó tárcsát fogsz ki.
Persze ez függ attól is, hogy a jelenlegi mennyire hullámos, mennyire ráz.
Nekem az előző tárcsa nagyon rázott, az új már csak kicsit, ezzel már megtanultam együtt élni.
Van aki abban találta a megoldást, hogy esztergályossal felszabályoztatta. Persze ez csak akkor megoldás, ha a tárcsának megvan az ehhez elegendő (megengedett) vastagsága.
Azért az rohadtul nem normális hogy üt a tárcsa. Olyan nincs hogy "ez ilyen, hozzá kell szokni" Ez nem tipushiba...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #359 Dátum:
2010.07.28 szerda, 10:48:03 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2010.07.28 szerda, 10:36:17
Azért az rohadtul nem normális hogy üt a tárcsa. Olyan nincs hogy "ez ilyen, hozzá kell szokni" Ez nem tipushiba...
Sajnos nekem is ilyen.... Cseréltettem elöl, gyári tárcsa és betét új volt. Kb. 3000km-t mentem el vele, mikor ismét elkezdett rázni. 60-70km/h környékén a mai napig csinálja, pedig azóta 35000km van benne..... Megszoktam
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #360 Dátum:
2010.07.28 szerda, 10:58:07 »
Idézetet írta: hirdetesj2 - 2010.07.28 szerda, 10:48:03
Sajnos nekem is ilyen.... Cseréltettem elöl, gyári tárcsa és betét új volt. Kb. 3000km-t mentem el vele, mikor ismét elkezdett rázni. 60-70km/h környékén a mai napig csinálja, pedig azóta 35000km van benne..... Megszoktam
Ha tárcsa lenne akkor minden sebességnél csinálnija kellene, nem csak 60-70környékén. Szerintem.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #361 Dátum:
2010.07.28 szerda, 11:28:51 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2010.07.28 szerda, 10:58:07
Ha tárcsa lenne akkor minden sebességnél csinálnija kellene, nem csak 60-70környékén. Szerintem.
A tárcsa csere előtt is ilyen volt, a cserére reagált (megszűnt) utána megint előjött. Én megszoktam így, picit elveszem a fékről a lábam akkor nem érzem.
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #362 Dátum:
2010.07.28 szerda, 17:51:21 »
Hi,
Két hátsó gátlót és 2 rugót kéne vennem. Kotyog a gátlók szára, és ül is az auto a rugók miatt, ha új kerül bele nem is fog annyira dőlni a hátsó kerék.
Mik a tapasztalatok? Milyet érdemes pl rugóból?
Gátlóból? Az audimban pl kayaba gázosak vannak 4 éve és ~100 000KM óta, és hibátlanok. Nem tudom mondeonál beváltak-e, meghát ez nem is olyan drága fajta. Monroe-val pl sokat szívtam már.
Naplózva
mahder
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 211
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #363 Dátum:
2010.07.31 szombat, 14:27:31 »
hi!
Teljesen kitekert jobbra lassan kanyarodáskor elég nagyokat rúg a kerék, mintha ugrana egyet. Mi lehet a gond?
Naplózva
Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48517
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #364 Dátum:
2010.07.31 szombat, 18:44:40 »
Idézetet írta: mahder - 2010.07.31 szombat, 14:27:31
hi!
Teljesen kitekert jobbra lassan kanyarodáskor elég nagyokat rúg a kerék, mintha ugrana egyet. Mi lehet a gond?
lengővilla szilent.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Laccus.27
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 155
Turnier kopog...
«
Új hozzászólás #365 Dátum:
2010.08.01 vasárnap, 09:33:00 »
Tisztelt Urak!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, újabban kezd kopogósra váltani az eddigi csendes haladás. A futóművem felől kopogás hallatszik, erre reagálva kicseréltem mind a két trapézgömbfejet és kormánygömbfejet is. Legalább a kerekeim már nem lötyögnek és a talpasomban is található némi zsír
, de a kopogás nem teljesen szűnt meg. Állóhelyzetben vagy max 5km/h-nál kanyarodáskor ropogást hallok. Amikor meg volt emelve a kocsi, megnéztem a külső csuklókat, hibátlannak tűntek, a szilentjeim szintúgy, nagyon feszes a futómű... Valami ötlet? A kormánymechanikáról valakinek valami tapasztalat!?
Hétfőn megyek futóművet állíttatni, addigra kéne egy okos gondolat, hogy kb hol keressük a hibát. Ja és még annyit hozzáfűznék, hogy mindezt egy nap alatt (szakadó esőben) 800km-t megtett autópályás kocsikázás után kezdte, tehát nem padka, meg ugratás stb következménye képpen.
Help!
Laci
Naplózva
MKIII 2.0/130LE TD
Ci
Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48517
Válasz: Turnier kopog...
«
Új hozzászólás #366 Dátum:
2010.08.01 vasárnap, 09:53:13 »
Idézetet írta: lacus.22 - 2010.08.01 vasárnap, 09:33:00
Tisztelt Urak!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, újabban kezd kopogósra váltani az eddigi csendes haladás. A futóművem felől kopogás hallatszik, erre reagálva kicseréltem mind a két trapézgömbfejet és kormánygömbfejet is. Legalább a kerekeim már nem lötyögnek és a talpasomban is található némi zsír
, de a kopogás nem teljesen szűnt meg. Állóhelyzetben vagy max 5km/h-nál kanyarodáskor
ropogást
hallok. Amikor meg volt emelve a kocsi, megnéztem a külső csuklókat, hibátlannak tűntek, a szilentjeim szintúgy, nagyon feszes a futómű... Valami ötlet? A kormánymechanikáról valakinek valami tapasztalat!?
Hétfőn megyek futóművet állíttatni, addigra kéne egy okos gondolat, hogy kb hol keressük a hibát. Ja és még annyit hozzáfűznék, hogy mindezt egy nap alatt (szakadó esőben) 800km-t megtett autópályás kocsikázás után kezdte, tehát nem padka, meg ugratás stb következménye képpen.
Help!
Laci
toronycsapágy.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Laccus.27
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 155
Válasz: Turnier kopog...
«
Új hozzászólás #367 Dátum:
2010.08.01 vasárnap, 18:22:53 »
Idézetet írta: alf - 2010.08.01 vasárnap, 09:53:13
toronycsapágy.....
Erre gondoltam én is, de azt az utastérből kéne jobban hallanom. Most inkább a kormánygép felől jön a hang... Ja és nem mindig, tehát a probléma nem állandó, mintha feszülne valami a kormányszerkezetben és csak bizonyos pontokon ropog. A kormányszerkezetet lehet zsírozni? Nincs egy fényképekkel ellátott utasítás a tarsolyodban?
Naplózva
MKIII 2.0/130LE TD
Ci
Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48517
Válasz: Turnier kopog...
«
Új hozzászólás #368 Dátum:
2010.08.01 vasárnap, 21:08:59 »
Idézetet írta: lacus.22 - 2010.08.01 vasárnap, 18:22:53
A kormányszerkezetet lehet zsírozni? Nincs egy fényképekkel ellátott utasítás a tarsolyodban?
Mán hogyne lenne!
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/kormanykopogas_javitasa_mk3.pdf
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Laccus.27
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 155
Válasz: Turnier kopog...
«
Új hozzászólás #369 Dátum:
2010.08.02 hétfő, 09:31:17 »
Idézetet írta: alf - 2010.08.01 vasárnap, 21:08:59
Mán hogyne lenne!
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/kormanykopogas_javitasa_mk3.pdf
Szia!
Ezer hála és köszönet, ezt olvastam már. Nekem szerintem a motortérben kéne zsíroznom. Ma megyek futómű beállításra, ugrik majd a majom a vízbe, kíváncsi leszek hogy a szerelőm mit fog felfedezni. Még egy kérdés, ami nagyon bosszantó az intercooler töltő csövem. Már kétszer cseréltem nagyon rövid időn belül és mindig kireped. Nincs valami okos megoldásod erre? (persze a szilikonos szetten kívül, mert az egy vagyon) Miért van ez? Nem szabad a Mondeoval 3000-es fordulat felett közlekedni? Egyszerűen hihetetlen, hogy ilyen konstrukciót ki mertek adni ennyi típushibával. Az autónak szinte nincs egy stabil pontja, mindig mindenhol van valami "általános hiba".
Nekem ez volt eddig a sorrend: új generátor, új önindító, komplett kuplung, hátsó lengéscsillapítók, és most talpas+kormánygömbfej. Ezek úgy az elmúlt 3-4 hónapban történtek. A pénztárcám eléggé tiltakozik a további javítás sorozat ellen, amit a Mondeo minden bizonnyal garantál, de már sajnálnám eladni annyi minden új benne már. A vicc az, hogy előszeretettel és ok nélkül mennek tönkre nagyértékű alkatrészek, amiket csak a Ford-nál tudnak orvosolni... A Mondeo egy álom, lassan jobb lesz felébredni...
Laci
Naplózva
MKIII 2.0/130LE TD
Ci
Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #370 Dátum:
2010.08.03 kedd, 21:48:29 »
Idézetet írta: alf - 2010.07.31 szombat, 18:44:40
lengővilla szilent.
Alf!
Ez komoly? Nekem alacsony haladási sebességnél lökdösi magát az autó. Cserélték az első lengővilla hátsó szilentjét, de csak részben lett jobb. A futóműves szerint nem volt tönkremenve (hiszek neki).
Szinte már az egész futóművet cseréltem (összes gömbfej, külső féltengelycsukló), de nem szűnt meg. Mivel gyakran elhúzza az autót minden kis göröngy, Vik a gólyalábra tippelt... De lehet, hogy cserélni kellett volna az elülső szilenteket is?
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48517
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #371 Dátum:
2010.08.04 szerda, 09:57:08 »
Idézetet írta: gabe - 2010.08.03 kedd, 21:48:29
Alf!
Ez komoly? Nekem alacsony haladási sebességnél lökdösi magát az autó. Cserélték az első lengővilla hátsó szilentjét, de csak részben lett jobb. A futóműves szerint nem volt tönkremenve (hiszek neki).
Szinte már az egész futóművet cseréltem (összes gömbfej, külső féltengelycsukló), de nem szűnt meg. Mivel gyakran elhúzza az autót minden kis göröngy, Vik a gólyalábra tippelt... De lehet, hogy cserélni kellett volna az elülső szilenteket is?
ha a szilent xar,akkor az egyik oldala jobban kopik.nincs meg a kerék egyenes futása.ezért ugrik a kerék.de ez lehet a hátső futóműben is!!!
kerékösszetartást mértek rajta?
Nem volt az eleje rommátörve?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Laccus.27
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 155
Futómű ropogás
«
Új hozzászólás #372 Dátum:
2010.08.04 szerda, 12:16:28 »
Üdv Mindenkinek!
Gondoltam megosztom veletek az alábbi infót, mielőtt kormánygömbfej vásárlásba kezdtek... Nekem az volt a diagnózis, hogy forduláskor illetve lassú tempónál ropogott valami a futóműnél. Trapézgömbfej+kormánygömbfejcsere és még mindig ropog... Mint kiderült, a kormánygép 2db rögzítőcsavarja lazult meg annyira, hogy nem tudott kotyogni, de feszülni és ezáltal ropogni igen. A szerelők szerint csak akkor lehet meghúzni a 2 csavart, ha leengeded a bölcsőt és a segédalvázat kb 20cm-t, akkor fér oda a kulcs... Én megoldottam ezt otthon kb 5 perc alatt egy méretre vágott 18-as villáskulccsal (még mindig olcsóbb 1db kulcs, mint 2 óra szerelés) az aknából szépen fel lehet nyúlni és menetszakadás előtt fél körrel abbahagyni a műveletet. Irány a futómű állítás, ott minden teljesen "zöld" és most örülünk!
Üdv, Laci.
Naplózva
MKIII 2.0/130LE TD
Ci
Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #373 Dátum:
2010.08.04 szerda, 12:26:43 »
Idézetet írta: alf - 2010.08.04 szerda, 09:57:08
ha a szilent xar,akkor az egyik oldala jobban kopik.nincs meg a kerék egyenes futása.ezért ugrik a kerék.de ez lehet a hátső futóműben is!!!
kerékösszetartást mértek rajta?
Nem volt az eleje rommátörve?
Az eltérő kopás nem tűnt még fel. A kerékösszetartás volt rajta állítva, de a kormányközép nem lett egy álom. Persze ezt a legnehezebb eltalálni.
Ami az elejét illeti, az nem volt törve, bár a lökös elrepedt, mert az előző tulaj (ahogy kinéz) értelmesen parkolt, de a lökös mögött minden rendben van.
Csak az autó a Focus-hoz képest érezhetően instabilabb, nehezebb egyenesben tartani. Érzésre olyan, mintha valami vékony párkányon egyensúlyoznék.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48517
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #374 Dátum:
2010.08.04 szerda, 21:26:09 »
Idézetet írta: gabe - 2010.08.04 szerda, 12:26:43
Az eltérő kopás nem tűnt még fel. A kerékösszetartás volt rajta állítva, de a kormányközép nem lett egy álom. Persze ezt a legnehezebb eltalálni.
Ami az elejét illeti, az nem volt törve, bár a lökös elrepedt, mert az előző tulaj (ahogy kinéz) értelmesen parkolt, de a lökös mögött minden rendben van.
Csak az autó a Focus-hoz képest érezhetően instabilabb, nehezebb egyenesben tartani. Érzésre olyan, mintha valami vékony párkányon egyensúlyoznék.
nekem volt hasonló.akkor a jobb hátsó keresztlengőkar szilenteje halt meg....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Tomi20
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #375 Dátum:
2010.08.05 csütörtök, 15:10:57 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2010.07.10 szombat, 17:27:57
Sziasztok!
Mesterek mi lehet a probléma?
Első futóműnél mind a két oldalról ( most már ) útegyenetlenség (akár kisebb is) hangos
kicsit fémes, de talán szilent kopogó hang jön az utastérbe, ami kicsit érezhető a kormány
fogásán is.
A kopogás már olyan hangos, hogy zenét hallgatva is hallani.
Ha van tippetek, hogy mi lehet akkor írjátok, hogy hogyan tudom ellenőrízni, hogy valóban az -e?
Illetve még egy kérdés. Volt -e már valakinek hasonló jelensége. Kitekert (szinte teljesen) kormányal fordulva (pl. parkolás) olyan az érzés mintha nem kanyarodna, hanem tolná a felnit és néha ugrik valami.
Szerintetek?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Ma benéztem a kocsi alá és megrángattam egy két dolgot. Csatoltam egy képet a számomra gyanús alkatrészről.
Stabilizátor rúdat és a lengéscsillapítót köti össze.
Valaki tud valami tuti helyet ahol olcsón hozzájutnék ezekhez, illetve 2 első lengéscsillapítóhoz?
Találtam egy helyet ahol Monroe gázos lengéscsillapítót tudnék venni 18,200Ft/db áron.A termék új.
Valami vélemény a Monroeról?
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #376 Dátum:
2010.08.05 csütörtök, 15:36:41 »
Hali,
tegnap volt a haverom az alábbi cégnél egy C Vektrával. 3000ft volt a lengéscsillapító mérés de ha ott cserélteted akkor ingyenes. Kapott a mérésről grafikont is. Nagyon profi szervíznek mutatkoztak számára. A jövő héten megy hozzájuk a két hátsót cserélni. Valakinek valami tapasztalata?
http://www.karaszy.hu/
üdv.
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #377 Dátum:
2010.08.05 csütörtök, 16:19:47 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2010.08.05 csütörtök, 15:36:41
Hali,
tegnap volt a haverom az alábbi cégnél egy C Vektrával. 3000ft volt a lengéscsillapító mérés de ha ott cserélteted akkor ingyenes. Kapott a mérésről grafikont is. Nagyon profi szervíznek mutatkoztak számára. A jövő héten megy hozzájuk a két hátsót cserélni. Valakinek valami tapasztalata?
http://www.karaszy.hu/
üdv.
Karaszyek gatlokat ujtanak fel, illetve csinalnak, foleg sport/verseny celokra, de utcara is. Altalaban kemenyitett gatlokat keszitenek. A nepek meg vannak veluk elegedve nagyjabol az eddigi hallomasaim szerint
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37282
www.mondeo.hu
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #378 Dátum:
2010.08.06 péntek, 08:46:32 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2010.08.05 csütörtök, 15:10:57
Ma benéztem a kocsi alá és megrángattam egy két dolgot. Csatoltam egy képet a számomra gyanús alkatrészről.
Stabilizátor rúdat és a lengéscsillapítót köti össze.
Valaki tud valami tuti helyet ahol olcsón hozzájutnék ezekhez, illetve 2 első lengéscsillapítóhoz?
Találtam egy helyet ahol Monroe gázos lengéscsillapítót tudnék venni 18,200Ft/db áron.A termék új.
Valami vélemény a Monroeról?
Vegyél gyári Ford-ot Nagyautónál, olcsóbb.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #379 Dátum:
2010.08.09 hétfő, 14:59:19 »
Sziasztok!
Esedékessé vált egy újabb talicska pénz betolása az autóba
full fék felújítás+rugók+gátlók. Fékezésnél az utóbbi pár napban ilyen dum-dum-dum hang van, és a fékerő sem valami király. Válla van már a tárcsáknak, és a betétekben sem sok van.
Melyikből milyet érdemes? 4 tárcsát+betéteket
vennék, meg
2 hátsó telót
(ez valszeg kayaba gázos lesz, ezzel meg voltam elégedve másik autóban
)+2 hátsó rugó
.
A rugóknál is játszik ez a színkódosdi, vagy csak kérjek hozzávalót és kész?
Tárcsa+betét csak gyárit?
Köszi!
Naplózva
Ákos85
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #380 Dátum:
2010.08.21 szombat, 19:39:34 »
Sziasztok! Egy kis infó kellene, márpedig az hogy az autó hátsó futóművénél elkezdett nyiszogni valami ha berugózik, vagy kézzel lenyomom a hátulját. Ezt valami kiszáradt szilent okozza vagy a lengéscsillapító? Eleinte nem zavart mert csendesebb volt meg néha de mostanában minden nagyobb hupplira van hangja most már idegesít. Nincs valami házi módszer erre?
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #381 Dátum:
2010.08.21 szombat, 21:28:49 »
Idézetet írta: Ákos85 - 2010.08.21 szombat, 19:39:34
Sziasztok! Egy kis infó kellene, márpedig az hogy az autó hátsó futóművénél elkezdett nyiszogni valami ha berugózik, vagy kézzel lenyomom a hátulját. Ezt valami kiszáradt szilent okozza vagy a lengéscsillapító? Eleinte nem zavart mert csendesebb volt meg néha de mostanában minden nagyobb hupplira van hangja most már idegesít. Nincs valami házi módszer erre?
nekem a törött rugó nyikorgott menet közben meg helyben ha lenyomtam az autó hátulját
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
rizsa83
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #382 Dátum:
2010.08.21 szombat, 22:38:53 »
hali mindenkinek
jó rég nem jártam köztetek,de itt vagyok
kéne egy kis tanács,megérett a vas a futómű generélra,szilentek,stab rúd,stab pálcák...stb(?
)nos es már ha ott vagyok alatta,lehet hogy meg kéne ültetni!!Vagyis hol lehet venni ültetett rugókat,s mennyibe kerülhet,Ja és a lényeg,hogy azért mü.vizsgán meg b..nak??
köszike
Naplózva
Zigee
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #383 Dátum:
2010.08.24 kedd, 10:50:47 »
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy ha hallom a stabilizátor kotyogást, azt meddig lehet elhúzni? Rögtön kell cserélni, vagy elmegy még egy kicsit?
A másik kérdésem, valszeg nem ide illik, de nem tudom, hogy hova, 2x előfordult velem, hogy hallottam vmi tompa kerregést, tekerést. Levettem a gázról a lábam és elmúlt. Ez mi lehet?
Naplózva
mahder
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 211
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #384 Dátum:
2010.08.24 kedd, 14:59:16 »
szervó olaj milyen kell a gépbe, mert szeretném lecserélni... ??
Naplózva
Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #385 Dátum:
2010.08.24 kedd, 15:08:47 »
Idézetet írta: Ákos85 - 2010.08.21 szombat, 19:39:34
Sziasztok! Egy kis infó kellene, márpedig az hogy az autó hátsó futóművénél elkezdett nyiszogni valami ha berugózik, vagy kézzel lenyomom a hátulját. Ezt valami kiszáradt szilent okozza vagy a lengéscsillapító? Eleinte nem zavart mert csendesebb volt meg néha de mostanában minden nagyobb hupplira van hangja most már idegesít. Nincs valami házi módszer erre?
Kézifékkötél adott nekem ilyen hangot, amokor hozzáért a kasztnihoz. Egy "vödör zsírspré" megoldotta. /Würth: HHS2000/
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #386 Dátum:
2010.08.25 szerda, 00:25:37 »
Idézetet írta: Mad-V - 2010.08.09 hétfő, 14:59:19
Sziasztok!
Esedékessé vált egy újabb talicska pénz betolása az autóba
full fék felújítás+rugók+gátlók. Fékezésnél az utóbbi pár napban ilyen dum-dum-dum hang van, és a fékerő sem valami király. Válla van már a tárcsáknak, és a betétekben sem sok van.
Melyikből milyet érdemes? 4 tárcsát+betéteket
vennék, meg
2 hátsó telót
(ez valszeg kayaba gázos lesz, ezzel meg voltam elégedve másik autóban
)+2 hátsó rugó
.
A rugóknál is játszik ez a színkódosdi, vagy csak kérjek hozzávalót és kész?
Tárcsa+betét csak gyárit?
Köszi!
Én nem feltétlen esküszöm a gyári szettre, bár biztos az sem rossz. Nálam a Ferrodo tárcsák + betétek jöttek be leginkább. A gyári szetthez képest érezhetően jobb a fékhatás.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #387 Dátum:
2010.08.25 szerda, 11:57:08 »
Idézetet írta: gabe - 2010.08.25 szerda, 00:25:37
Én nem feltétlen esküszöm a gyári szettre, bár biztos az sem rossz. Nálam a Ferrodo tárcsák + betétek jöttek be leginkább. A gyári szetthez képest érezhetően jobb a fékhatás.
es meddig birjak?
sajnos el vagyok kenyeztetve az off autommal, ott kb 70 000KM-enként kell csak betétet cserélni
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #388 Dátum:
2010.08.25 szerda, 12:35:14 »
Idézetet írta: gabe - 2010.08.25 szerda, 00:25:37
Én nem feltétlen esküszöm a gyári szettre, bár biztos az sem rossz. Nálam a Ferrodo tárcsák + betétek jöttek be leginkább. A gyári szetthez képest érezhetően jobb a fékhatás.
A mondeora az Focus II ST tárcsáit és nyergeit érdemes feltenni, ha tartósan jó hatást akarunk elérni. A jobb hatást mutató normál fékszettek szerintem puhábbak, mint a gyári, így gyorsabban kopnak.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #389 Dátum:
2010.08.25 szerda, 12:35:54 »
Idézetet írta: mahder - 2010.08.24 kedd, 14:59:16
szervó olaj milyen kell a gépbe, mert szeretném lecserélni... ??
Van zöld és van piros. Nézz bele a tartályba és annak megfelelőt válassz.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
rizsa83
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #390 Dátum:
2010.08.28 szombat, 20:01:24 »
Szép estét mindenkinek
Egy kis infó kéne eljött az ideje a futóművem renoválásának,hátsó stab.rúd szilentek,kutyacsontok.Csak nagy dilemmába vagyok,most kértem árajánlatot a Nagyautótól, a hátsó stab.r.szilentek gyári:2100ft/db-utángy.:1600ft/db
a kutyacsont(ok) gyári:17000ft/db-utángy.:6000ft/db
Na ez a nagy helyzet-most már értitek a dilemmámat?Honnan van ez a "hatalmas"árkülömbség?Most gyárit vegyek,vagy u.gy.-at,mert lehet hogy a gyárival elmegyek 80 000km-t(?),az ugy meg csak 20 000-et(?),de belegondolok,elméletileg a mai világba,elég komoj minőségellenőrzési dolgok vannak,dehát ígyis lehetnek külömbségek,na de ekkorák mint amit az ár takar
Ha van v.kinek tapasztalata azt megköszönném,vagy csak tanácsa azt is!
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #391 Dátum:
2010.08.28 szombat, 21:09:14 »
Idézetet írta: rizsa83 - 2010.08.28 szombat, 20:01:24
Szép estét mindenkinek
Egy kis infó kéne eljött az ideje a futóművem renoválásának,hátsó stab.rúd szilentek,kutyacsontok.Csak nagy dilemmába vagyok,most kértem árajánlatot a Nagyautótól, a hátsó stab.r.szilentek gyári:2100ft/db-utángy.:1600ft/db
a kutyacsont(ok) gyári:17000ft/db-utángy.:6000ft/db
Na ez a nagy helyzet-most már értitek a dilemmámat?Honnan van ez a "hatalmas"árkülömbség?Most gyárit vegyek,vagy u.gy.-at,mert lehet hogy a gyárival elmegyek 80 000km-t(?),az ugy meg csak 20 000-et(?),de belegondolok,elméletileg a mai világba,elég komoj minőségellenőrzési dolgok vannak,dehát ígyis lehetnek külömbségek,na de ekkorák mint amit az ár takar
Ha van v.kinek tapasztalata azt megköszönném,vagy csak tanácsa azt is!
Én szilentekből gyárit vennék ( minimális árkülönbség ), kutyacsontból viszont utángyártott. 17ezer ft/db a kutyacsont? Kérj árajánlatot Robi_19-től, én Tőle vettem 3-4ezerért Lemfördert, ami igen jó minőséget képvisel.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.08.28 szombat, 21:13:30 írta Zolibácsi
»
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
rizsa83
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #392 Dátum:
2010.08.29 vasárnap, 15:34:17 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2010.08.28 szombat, 21:09:14
Én szilentekből gyárit vennék ( minimális árkülönbség ), kutyacsontból viszont utángyártott. 17ezer ft/db a kutyacsont? Kérj árajánlatot Robi_19-től, én Tőle vettem 3-4ezerért Lemfördert, ami igen jó minőséget képvisel.
Köszi szépen hol találom robi_19-et fent van a fórumon,írjak neki privit?
Naplózva
Leni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 600
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #393 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 11:44:39 »
Sziasztok!
Kis tanácsra lenne szükségem. EL kezdett búgni a kocsim eleje. A hang teljesen gumi-ra utalt, de a múlt héten kapott 4 új gumit (Pirelli P7-et, nemhiszem hogy búgos gumi, bár még nem volt ilyenem) de a búgás nem szűnt meg. 60-70 km/h -nál nagyon erős a búgás, alatta és felette kissé halkabb. Sőt jobbra kanyarnál, vagy ha egy picit elfordítom jobbra a kormányt, azonnal elhallgat. Nemtudom most milyen csapágy lehet ez, ha az? féltengely, vagy kerékagy?
??
Szerintetek?
köszi
Naplózva
volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács, Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #394 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 21:54:30 »
Idézetet írta: Leni - 2010.08.30 hétfő, 11:44:39
Sziasztok!
Kis tanácsra lenne szükségem. EL kezdett búgni a kocsim eleje. A hang teljesen gumi-ra utalt, de a múlt héten kapott 4 új gumit (Pirelli P7-et, nemhiszem hogy búgos gumi, bár még nem volt ilyenem) de a búgás nem szűnt meg. 60-70 km/h -nál nagyon erős a búgás, alatta és felette kissé halkabb. Sőt jobbra kanyarnál, vagy ha egy picit elfordítom jobbra a kormányt, azonnal elhallgat. Nemtudom most milyen csapágy lehet ez, ha az? féltengely, vagy kerékagy?
??
Szerintetek?
köszi
a p7 nem búg. A futómű geometriája rendben?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Leni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 600
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #395 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 22:17:41 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.08.30 hétfő, 21:54:30
a p7 nem búg. A futómű geometriája rendben?
Most voltam beállításon és ott minden rendben volt, kicsit kellet csak állítani az elején. egyik napról a másikra kezdett búgni, de még tavasszal csak én betudtam az előző rossz gummának.
Naplózva
volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács, Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #396 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 23:56:54 »
Idézetet írta: Leni - 2010.08.30 hétfő, 22:17:41
Most voltam beállításon és ott minden rendben volt, kicsit kellet csak állítani az elején. egyik napról a másikra kezdett búgni, de még tavasszal csak én betudtam az előző rossz gummának.
Probald ki, hogy sebessegben kinyomod a kuplungot, nezd meg akkor elhallgat-e.
Naplózva
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #397 Dátum:
2010.08.31 kedd, 09:09:30 »
Idézetet írta: Leni - 2010.08.30 hétfő, 22:17:41
Most voltam beállításon és ott minden rendben volt, kicsit kellet csak állítani az elején. egyik napról a másikra kezdett búgni, de még tavasszal csak én betudtam az előző rossz gummának.
Ha kormányra reagál, akkor kerékagycsapágy! Nekem búg a féltengelycsapágyam/csütörtökig/ ha gondolod megmutatom milyen az a hang, meghallgatjuk a tiédet is ha gondolod!
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Leni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 600
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #398 Dátum:
2010.08.31 kedd, 21:26:26 »
Idézetet írta: hirdetesj2 - 2010.08.31 kedd, 09:09:30
Ha kormányra reagál, akkor kerékagycsapágy! Nekem búg a féltengelycsapágyam/csütörtökig/ ha gondolod megmutatom milyen az a hang, meghallgatjuk a tiédet is ha gondolod!
Hello!
Én a héten már nem leszek itthon, de jövőhéten megbeszélhetjük és akkor meghallgatjuk az enyémet.Meg legálább végre összehasonlítjuk melyik hogyan megy!
Naplózva
volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács, Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #399 Dátum:
2010.09.01 szerda, 14:08:15 »
Idézetet írta: Leni - 2010.08.31 kedd, 21:26:26
Hello!
Én a héten már nem leszek itthon, de jövőhéten megbeszélhetjük és akkor meghallgatjuk az enyémet.Meg legálább végre összehasonlítjuk melyik hogyan megy!
Gyorsulásban tuti Te nyersz :-)
Jövőhéten elvileg nekem ok!
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
[
8
]
9
10
11
12
13
14
15
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ