Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:42:52
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9
]
10
11
12
13
14
15
16
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3165448 alkalommal)
0 Felhasználó és 80 vendég van a témában
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #400 Dátum:
2010.09.01 szerda, 17:55:31 »
Kicseréltettem a jobb kerékcsapágyat. Alig volt egy kis búgó hangja, de gondoltam jobb a cserét minél előbb megejteni.
Nos, azóta nyikorgó hangot ad kanyarban...
Mitől lehet?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #401 Dátum:
2010.09.01 szerda, 18:15:29 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2010.09.01 szerda, 17:55:31
Kicseréltettem a jobb kerékcsapágyat. Alig volt egy kis búgó hangja, de gondoltam jobb a cserét minél előbb megejteni.
Nos, azóta nyikorgó hangot ad kanyarban...
Mitől lehet?
csereld ki a balt
Illtve a boltban a nem nyikorog csapagyat kellett volna kerned. Tod, az ott van kozvetlenul a bugo csapagy mellett
Nem lehet, hogy a feltengely csapagy xar ? Az szokta eloszor megadni magat.
Naplózva
blah blah blah
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #402 Dátum:
2010.09.01 szerda, 18:20:22 »
Idézetet írta: zacci - 2010.09.01 szerda, 18:15:29
csereld ki a balt
Illtve a boltban a nem nyikorog csapagyat kellett volna kerned. Tod, az ott van kozvetlenul a bugo csapagy mellett
Nem lehet, hogy a feltengely csapagy xar ? Az szokta eloszor megadni magat.
Kösz, legközelebb úgy kérem.
De, minden lehet. viszont ez kanyarodásnál adta a hangot, és úgy tudom hogy akkor kerékcsapágy. Passz. Viszont eddig nyikorgó hangja nem volt, úgyhogy rohadt ideges vagyok...
Nem lehet ez valami fékkel kapcsolatos hang?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #403 Dátum:
2010.09.01 szerda, 18:21:46 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2010.09.01 szerda, 18:20:22
Kösz, legközelebb úgy kérem.
De, minden lehet. viszont ez kanyarodásnál adta a hangot, és úgy tudom hogy akkor kerékcsapágy. Passz. Viszont eddig nyikorgó hangja nem volt, úgyhogy rohadt ideges vagyok...
Nem lehet ez valami fékkel kapcsolatos hang?
Talan volt az a nyikorgas, csak elnyomta a bugas
Hat ellenoriztesd, mert lehet a feknel van valami gebasz.
Naplózva
blah blah blah
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #404 Dátum:
2010.09.01 szerda, 18:27:57 »
Idézetet írta: zacci - 2010.09.01 szerda, 18:21:46
Talan volt az a nyikorgas, csak elnyomta a bugas
Hat ellenoriztesd, mert lehet a feknel van valami ge***.
Nem volt nyikorgás, és a búgás is nagyon enyhe volt. Szal lehet nem is volt baja a kerékcsapágynak..
De az a kérdés, hogy mi okozhatja a nyikorgást...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
tonylau53
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #405 Dátum:
2010.09.09 csütörtök, 19:50:38 »
SZiasztok. Fiúk .2001-es 2.0 tddi mk3-om van. az a gondom, hogy a kormány középen kattog. Jobbra v. balra akarom tekerni, olyan mintha egy vállon kellene átrántani. Elég régen kezdődött, de idáig alig akadt, sokszor nem is lehetett érezni, de most brutál. Néha kajakra kell fogni a kormányt, hogy be lehessen vele fordulni. Tudnátok erről valami okosságot? Előre is köszi.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #406 Dátum:
2010.09.09 csütörtök, 23:02:11 »
Idézetet írta: tonylau53 - 2010.09.09 csütörtök, 19:50:38
SZiasztok. Fiúk .2001-es 2.0 tddi mk3-om van. az a gondom, hogy a kormány középen kattog. Jobbra v. balra akarom tekerni, olyan mintha egy vállon kellene átrántani. Elég régen kezdődött, de idáig alig akadt, sokszor nem is lehetett érezni, de most brutál. Néha kajakra kell fogni a kormányt, hogy be lehessen vele fordulni. Tudnátok erről valami okosságot? Előre is köszi.
olaj a max-on van a szervóban?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
tonylau53
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #407 Dátum:
2010.09.10 péntek, 19:24:31 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.09.09 csütörtök, 23:02:11
olaj a max-on van a szervóban?
szia. nincs maxon, hanem a 2 között.
Naplózva
fablaci
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 211
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #408 Dátum:
2010.09.11 szombat, 22:22:47 »
Sziasztok!
Egy MK3-as kombim van és pénteken jobbra kanyarodásnál a bal elejéből éles sűvítő hang halatszott.
Nem bugó hang és a jobb kerékcsapágyam 2 hete cseréltem.
Lehet összegüffésben az esővel, valamint hogy nagyon meg volt terhelve. (5 felnőtt + sok csomag)
Köszi előre is az észrevételetek.
Üdv:
Laci
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #409 Dátum:
2010.09.12 vasárnap, 09:30:19 »
Idézetet írta: tonylau53 - 2010.09.10 péntek, 19:24:31
szia. nincs maxon, hanem a 2 között.
max-on kell lennie.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
cseresznye
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 615
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #410 Dátum:
2010.09.12 vasárnap, 09:47:19 »
Idézetet írta: tonylau53 - 2010.09.09 csütörtök, 19:50:38
SZiasztok. Fiúk .2001-es 2.0 tddi mk3-om van. az a gondom, hogy a kormány középen kattog. Jobbra v. balra akarom tekerni, olyan mintha egy vállon kellene átrántani. Elég régen kezdődött, de idáig alig akadt, sokszor nem is lehetett érezni, de most brutál. Néha kajakra kell fogni a kormányt, hogy be lehessen vele fordulni. Tudnátok erről valami okosságot? Előre is köszi.
Szia!
Visszafelé is tekerni kell a kormányt?Mert ha igen akkor lehet torony csapágy is.
Naplózva
2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
tonylau53
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #411 Dátum:
2010.09.13 hétfő, 23:05:00 »
Idézetet írta: cseresznye - 2010.09.12 vasárnap, 09:47:19
Szia!
Visszafelé is tekerni kell a kormányt?Mert ha igen akkor lehet torony csapágy is.
[/qu
ote]
sziasztok azt mondták a szerelők,"a servo dugattyú kikoptatta a házat. nagyobb dugót tesz bele, megszünik az akadás, 38000+18000Huf, de nem tudja meddig lesz jó-fél év 1év. mivel Mondeo betegség nem érdemes bontottat venni". Mit tudtok ehhez hozzáfűzni , jó lenne egy jobb hír, pl. javítható megnyugtatóan, cím...
Naplózva
chucky
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #412 Dátum:
2010.09.14 kedd, 09:22:12 »
Sziasztok!
Érdelene engem egy bal (rövid) és egy jobb (hosszú, 2 darabból álló) oldali féltengely a kuplungtól egészen a kerékig, használt, jó állapotú. Szinte egyik napról a másikra elkezdett rángatni az autó, szétszedtük és lett meglepi...
Ha van, jöhet PÜ.
Előre is köszi.
Üdv,
Laci
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #413 Dátum:
2010.09.14 kedd, 11:35:39 »
Idézetet írta: chucky - 2010.09.14 kedd, 09:22:12
Sziasztok!
Érdelene engem egy bal (rövid) és egy jobb (hosszú, 2 darabból álló) oldali féltengely a kuplungtól egészen a kerékig, használt, jó állapotú. Szinte egyik napról a másikra elkezdett rángatni az autó, szétszedtük és lett meglepi...
Ha van, jöhet PÜ.
Előre is köszi.
Üdv,
Laci
Mi volt a meglepi? Érdekelne. Nem elég csak a csuklókat cserélni?
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
chucky
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #414 Dátum:
2010.09.15 szerda, 08:19:00 »
Idézetet írta: gabe - 2010.09.14 kedd, 11:35:39
Mi volt a meglepi? Érdekelne. Nem elég csak a csuklókat cserélni?
Mindket oldalon el voltak kopva azok a kis fogazatok ami a kuplung felol van (volt meg, de nem olyan mint amilyennek lennie kell), valamint a jobb oldalon az 2 feltengely osszetetelenel ugyszinten volt egy jo nagy kopas...
Ja, egyebkent nem tudom fontos-e: a Mondim 2001-s 2.0-s TDDI kombi. <--- Ehhez keresek feltengelyeket.
Naplózva
Leni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 600
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #415 Dátum:
2010.09.19 vasárnap, 19:15:03 »
Sziasztok!
Kérdésem lenne hogy az első abs érzékelő, hogyan veszi a jelet a csapágyról? Van valami mágnes beépítve a csapágyba?
köszi
Lénárd
Naplózva
volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács, Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #416 Dátum:
2010.09.19 vasárnap, 19:16:34 »
Idézetet írta: Leni - 2010.09.19 vasárnap, 19:15:03
Sziasztok!
Kérdésem lenne hogy az első abs érzékelő, hogyan veszi a jelet a csapágyról? Van valami mágnes beépítve a csapágyba?
köszi
Lénárd
Szerintem igen. Az legalábbis tuti, hogy mágneses az első csapágy.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
him007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 505
02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #417 Dátum:
2010.09.21 kedd, 20:07:01 »
Idézetet írta: Leni - 2010.09.19 vasárnap, 19:15:03
Sziasztok!
Kérdésem lenne hogy az első abs érzékelő, hogyan veszi a jelet a csapágyról? Van valami mágnes beépítve a csapágyba?
köszi
Lénárd
Bizony!!! Nagyon észnél kell lenni, hogy melyik oldala kerül kívülre!!! Csak egyszer lehet betenni, ha meg nem sikerült akkor meg kuka
Naplózva
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #418 Dátum:
2010.09.22 szerda, 10:57:15 »
Idézetet írta: chucky - 2010.09.15 szerda, 08:19:00
Mindket oldalon el voltak kopva azok a kis fogazatok ami a kuplung felol van (volt meg, de nem olyan mint amilyennek lennie kell), valamint a jobb oldalon az 2 feltengely osszetetelenel ugyszinten volt egy jo nagy kopas...
Ja, egyebkent nem tudom fontos-e: a Mondim 2001-s 2.0-s TDDI kombi. <--- Ehhez keresek feltengelyeket.
Kérdezd Motorcraft fórumtársat, neki van egy csomó mindene.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
karirulez
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #419 Dátum:
2010.09.25 szombat, 13:37:24 »
sziasztok,
hosszú keresgélés után a héten csatlakoztam a Mondeo-sok táborához, vettem egy 2002/07-es ferdehátú példányt
ez az első normális autóm, eddig egy 20 éves Kadett-et hajtottam
már a próbakörnél észleltem, hogy a bal első keréknél valami kopog, de ezen túltettem magam, alkudtam az árból
előre szólok, hogy nem vagyok nagy műszaki szaki, úgyhogy csak a JPÉ módszer (Józan Paraszti Ész) az, amivel le tudom írni a problémámat
az a helyzet, hogy amikor megyek vele valami hepehupás úton vagy döccenőn, akkor a bal első keréknél valami fémesen koppan, a kormányon nem érzek húzást vagy rántást, nem recseg kanyarodáskor még fullra eltekert kormányállásnál sem, csak a függőleges irányú mozgásokra (elég egy kisebb döccenő az úton vagy kisebb kátyú) ad ilyen fémes kopogó(!) hangot
lehet, hogy nem jól definiáltam a problémát, de ha ebből már valamit le tudtok venni, akkor segítsetek, hogy mi lehet a baj, hová vigyem ahol olcsón megoldják a kérdést?
esetleg Bp. XI. kerületben van valami jó szakértő, vagy valami futómű diagnosztika ahol megmondják mit kell(ene) cserélni rajta?
előre is kőszi
«
Utoljára szerkesztve: 2010.09.25 szombat, 13:39:03 írta karirulez
»
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #420 Dátum:
2010.09.25 szombat, 15:42:39 »
Idézetet írta: karirulez - 2010.09.25 szombat, 13:37:24
az a helyzet, hogy amikor megyek vele valami hepehupás úton vagy döccenőn, akkor a bal első keréknél valami fémesen koppan, a kormányon nem érzek húzást vagy rántást, nem recseg kanyarodáskor még fullra eltekert kormányállásnál sem, csak a függőleges irányú mozgásokra (elég egy kisebb döccenő az úton vagy kisebb kátyú) ad ilyen fémes kopogó(!) hangot
Szia!
Lehet toronycsapágy, gátló, és esetleg rugótörés is...mindenképpen futóműveshez vinném a helyedben, az majd jól megmondja hányas a kabát.
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #421 Dátum:
2010.09.26 vasárnap, 00:01:28 »
Idézetet írta: karirulez - 2010.09.25 szombat, 13:37:24
sziasztok,
hosszú keresgélés után a héten csatlakoztam a Mondeo-sok táborához, vettem egy 2002/07-es ferdehátú példányt
ez az első normális autóm, eddig egy 20 éves Kadett-et hajtottam
már a próbakörnél észleltem, hogy a bal első keréknél valami kopog, de ezen túltettem magam, alkudtam az árból
előre szólok, hogy nem vagyok nagy műszaki szaki, úgyhogy csak a JPÉ módszer (Józan Paraszti Ész) az, amivel le tudom írni a problémámat
az a helyzet, hogy amikor megyek vele valami hepehupás úton vagy döccenőn, akkor a bal első keréknél valami fémesen koppan, a kormányon nem érzek húzást vagy rántást, nem recseg kanyarodáskor még fullra eltekert kormányállásnál sem, csak a függőleges irányú mozgásokra (elég egy kisebb döccenő az úton vagy kisebb kátyú) ad ilyen fémes kopogó(!) hangot
lehet, hogy nem jól definiáltam a problémát, de ha ebből már valamit le tudtok venni, akkor segítsetek, hogy mi lehet a baj, hová vigyem ahol olcsón megoldják a kérdést?
esetleg Bp. XI. kerületben van valami jó szakértő, vagy valami futómű diagnosztika ahol megmondják mit kell(ene) cserélni rajta?
előre is kőszi
Isten hozott, meg egy szép nagy autó!
Futóműveshez vidd. Le fogja ellenőrizni a gömbcsuklókat is, aztán elválik, hogy mi lesz. Ha esetleg tényleg valamit cserélni kell, akkor is van megoldás, van kedvezmény itt is, ott is.
Kívánok sok kilómétert és széles utat!
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
karirulez
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #422 Dátum:
2010.09.26 vasárnap, 21:26:49 »
Idézetet írta: Mad-V - 2010.09.25 szombat, 15:42:39
Szia!
Lehet toronycsapágy, gátló, és esetleg rugótörés is...mindenképpen futóműveshez vinném a helyedben, az majd jól megmondja hányas a kabát.
köszi a segítséget, ezek kb. mekkora tételek?
Naplózva
karirulez
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #423 Dátum:
2010.09.26 vasárnap, 21:28:17 »
Idézetet írta: gabe - 2010.09.26 vasárnap, 00:01:28
Isten hozott, meg egy szép nagy autó!
Futóműveshez vidd. Le fogja ellenőrizni a gömbcsuklókat is, aztán elválik, hogy mi lesz. Ha esetleg tényleg valamit cserélni kell, akkor is van megoldás, van kedvezmény itt is, ott is.
Kívánok sok kilómétert és széles utat!
köszi, valóban szép nagy autó
a XI. kerületben a Zengő gumi- és futómű műhelyt tudom, esetleg valaki ismeri őket, hogy ár/érték arányban hogyan dolgoznak?
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #424 Dátum:
2010.09.26 vasárnap, 21:40:21 »
Idézetet írta: karirulez - 2010.09.26 vasárnap, 21:26:49
köszi a segítséget, ezek kb. mekkora tételek?
nem tudom milyen autod van pontosan (kombi vagy 5/4 ajtos) dizel vagy benzines, itt meg tudod kb nézni:
www.cromax.hu
amugy a penztarcadtol fugg. van olcso is meg nem is. gatlot, rugot en pl csak parban cserelnek, de vannak itt olyanok, akik csak az egyik vagy masik oldalon csereltek. Gatlobol kayaba gazost vettem, az nem drama arban es tok jo, rugobol meg monroe-t. nekem bevaltak.
Naplózva
karirulez
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #425 Dátum:
2010.09.26 vasárnap, 21:58:30 »
Idézetet írta: Mad-V - 2010.09.26 vasárnap, 21:40:21
nem tudom milyen autod van pontosan (kombi vagy 5/4 ajtos) dizel vagy benzines, itt meg tudod kb nézni:
www.cromax.hu
amugy a penztarcadtol fugg. van olcso is meg nem is. gatlot, rugot en pl csak parban cserelnek, de vannak itt olyanok, akik csak az egyik vagy masik oldalon csereltek. Gatlobol kayaba gazost vettem, az nem drama arban es tok jo, rugobol meg monroe-t. nekem bevaltak.
kösz a linket, megpróbálom megkeresni, bár lehet el fogok veszni a kategóriák között, mert nem sokat konyítok hozzá
egyébként 5 ajtós 1.8-as benzines
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #426 Dátum:
2010.09.26 vasárnap, 22:09:53 »
Idézetet írta: karirulez - 2010.09.26 vasárnap, 21:58:30
kösz a linket, megpróbálom megkeresni, bár lehet el fogok veszni a kategóriák között, mert nem sokat konyítok hozzá
egyébként 5 ajtós 1.8-as benzines
ha 2001.09.hó utáni:
http://www.cromax.hu/?katid=40908344&termek_al_id=32090&katnev=G%E1zos
http://www.cromax.hu/?katid=40879836&termek_al_id=16778&katnev=2000.10.15-2007.03.19
.
http://www.cromax.hu/?katid=40885511&termek_al_id=21650&katnev=4/5%20ajt%F3s
nem kell sok szakertelem hozza
Naplózva
karirulez
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #427 Dátum:
2010.09.26 vasárnap, 22:12:40 »
Idézetet írta: Mad-V - 2010.09.26 vasárnap, 22:09:53
ha 2001.09.hó utáni:
http://www.cromax.hu/?katid=40908344&termek_al_id=32090&katnev=G%E1zos
http://www.cromax.hu/?katid=40879836&termek_al_id=16778&katnev=2000.10.15-2007.03.19
.
http://www.cromax.hu/?katid=40885511&termek_al_id=21650&katnev=4/5%20ajt%F3s
nem kell sok szakertelem hozza
királyság Mad-V! jövök egy sörrel
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #428 Dátum:
2010.09.26 vasárnap, 22:20:16 »
Idézetet írta: karirulez - 2010.09.26 vasárnap, 22:12:40
királyság Mad-V! jövök egy sörrel
Naplózva
karirulez
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #429 Dátum:
2010.09.27 hétfő, 09:06:46 »
Idézetet írta: Mad-V - 2010.09.26 vasárnap, 22:20:16
délután 2-re megyek futómű-diagnosztikára a Zengő-höz... remélem egy kellően kicsi összeget mondanak majd a végén, és nem mondják, hogy ezzel így sehova tovább, mert megcsináltatni most nincs pénz csak a diagnosztikára, mindent belapátoltam az autó árába múlt héten, még azt is ami nincs
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #430 Dátum:
2010.09.27 hétfő, 11:42:02 »
megadta magát a kézifék bowden rögzítése a gépemen a jobb oldalon. Olyan hangja van, mintha ki akarna esni a futómű.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
karirulez
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #431 Dátum:
2010.09.27 hétfő, 14:49:18 »
Idézetet írta: karirulez - 2010.09.27 hétfő, 09:06:46
délután 2-re megyek futómű-diagnosztikára a Zengő-höz... remélem egy kellően kicsi összeget mondanak majd a végén, és nem mondják, hogy ezzel így sehova tovább, mert megcsináltatni most nincs pénz csak a diagnosztikára, mindent belapátoltam az autó árába múlt héten, még azt is ami nincs
no megvan az eredmény... a bal első rugó van eltörve
a Zengő-ben azt mondták, hogy 20eFt/db (vagy 13eFt/db az utángyártott) és párban cseréljem, plusz 20e a munkadíj+futóműbeállítás, addig meg ne használjam...
Ivanicsnál 23eFt/db -10% kedvezmény ebben a hónapban, de rendes volt legalább megnézte nekem alvázszám alapján, hogy lila-lila pöttyös rugót kell keresnem bontóban
szóval tud esetleg valaki egy 60eFt-nál kisebb összeget mondani amiért ezt meg tudom csináltatni gyorsan?
érdemes egyáltalán utángyártott rugóban gondolkodni?
Naplózva
Leni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 600
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #432 Dátum:
2010.09.27 hétfő, 15:29:41 »
Idézetet írta: karirulez - 2010.09.27 hétfő, 14:49:18
no megvan az eredmény... a bal első rugó van eltörve
a Zengő-ben azt mondták, hogy 20eFt/db (vagy 13eFt/db az utángyártott) és párban cseréljem, plusz 20e a munkadíj+futóműbeállítás, addig meg ne használjam...
Ivanicsnál 23eFt/db -10% kedvezmény ebben a hónapban, de rendes volt legalább megnézte nekem alvázszám alapján, hogy lila-lila pöttyös rugót kell keresnem bontóban
szóval tud esetleg valaki egy 60eFt-nál kisebb összeget mondani amiért ezt meg tudom csináltatni gyorsan?
érdemes egyáltalán utángyártott rugóban gondolkodni?
Én bontóban vettem 6.000,- hufért (ha jól emlékszem) itt a fórumon. Nem párban cseréltem, azóta is jó. kb 1 éve. addig tényleg ne használd mert a lengéscsillapító veszi át a terhet és az meg nem igazán erre való, így az is könnyen tönkre mehet.
Naplózva
volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács, Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #433 Dátum:
2010.09.27 hétfő, 16:36:24 »
Idézetet írta: karirulez - 2010.09.27 hétfő, 14:49:18
no megvan az eredmény... a bal első rugó van eltörve
a Zengő-ben azt mondták, hogy 20eFt/db (vagy 13eFt/db az utángyártott) és párban cseréljem, plusz 20e a munkadíj+futóműbeállítás, addig meg ne használjam...
Ivanicsnál 23eFt/db -10% kedvezmény ebben a hónapban, de rendes volt legalább megnézte nekem alvázszám alapján, hogy lila-lila pöttyös rugót kell keresnem bontóban
szóval tud esetleg valaki egy 60eFt-nál kisebb összeget mondani amiért ezt meg tudom csináltatni gyorsan?
érdemes egyáltalán utángyártott rugóban gondolkodni?
Szerintem a rugót nem kell párban cserélni, szal vegyél vagy bontóban vagy utángyártottat egyet. És én a 20ezres munkadíjat is sokallom...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
karirulez
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #434 Dátum:
2010.09.27 hétfő, 16:49:55 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2010.09.27 hétfő, 16:36:24
Szerintem a rugót nem kell párban cserélni, szal vegyél vagy bontóban vagy utángyártottat egyet. És én a 20ezres munkadíjat is sokallom...
azt mondta a csávó azért cseréljem párban, mert egy 8 éves autónál már meg van ülve a rugó annyira, hogy ha csak a bal oldalit cserélem ki egy újra, akkor "megbillen" az autó, persze ha tudok szerezni bontott 7-8 éves spirálrugót, akkor az kb. ugyanúgy lesz megülve mint az enyém
a keres-kínál rovatban már próbálkozom
a 20e munkadíj úgy jött ki nekik, hogy 2óra x 5.500,- Ft szerelés + 8.400,- futómű beállítás, szerintem is lehetne olcsóbb, de ezt dobta nekik a gép
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #435 Dátum:
2010.09.27 hétfő, 16:55:23 »
Idézetet írta: karirulez - 2010.09.27 hétfő, 16:49:55
azt mondta a csávó azért cseréljem párban, mert egy 8 éves autónál már meg van ülve a rugó annyira, hogy ha csak a bal oldalit cserélem ki egy újra, akkor "megbillen" az autó, persze ha tudok szerezni bontott 7-8 éves spirálrugót, akkor az kb. ugyanúgy lesz megülve mint az enyém
a keres-kínál rovatban már próbálkozom
a 20e munkadíj úgy jött ki nekik, hogy 2óra x 5.500,- Ft szerelés + 8.400,- futómű beállítás, szerintem is lehetne olcsóbb, de ezt dobta nekik a gép
"Megbillen"? Lehet így van, passz...
Keresd Motorcraftot, gyorsabb lesz mintha csak várnád hogy valaki észrevegye hogy keresel. Ja a 20ban már bennevan a futóműállítás is? Úgy már nem olyan vészes, de azért még mindig sokallom.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #436 Dátum:
2010.09.27 hétfő, 17:17:14 »
Idézetet írta: karirulez - 2010.09.27 hétfő, 16:49:55
azt mondta a csávó azért cseréljem párban, mert egy 8 éves autónál már meg van ülve a rugó annyira, hogy ha csak a bal oldalit cserélem ki egy újra, akkor "megbillen" az autó, persze ha tudok szerezni bontott 7-8 éves spirálrugót, akkor az kb. ugyanúgy lesz megülve mint az enyém
a keres-kínál rovatban már próbálkozom
a 20e munkadíj úgy jött ki nekik, hogy 2óra x 5.500,- Ft szerelés + 8.400,- futómű beállítás, szerintem is lehetne olcsóbb, de ezt dobta nekik a gép
rugóért keresd meg motorcraft kollegát pü-ben
nekem nem volt 5eft a futómű állítás(első-hátsó) fél éve debrecenben (a lényeg, hogy lézeres géppel csinálják, ne mérőrúddal/léccel, vagy aminek hívják)
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
karirulez
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #437 Dátum:
2010.09.27 hétfő, 17:25:06 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2010.09.27 hétfő, 16:55:23
"Megbillen"? Lehet így van, passz...
Keresd Motorcraftot, gyorsabb lesz mintha csak várnád hogy valaki észrevegye hogy keresel. Ja a 20ban már bennevan a futóműállítás is? Úgy már nem olyan vészes, de azért még mindig sokallom.
kösz a segítséget, megkerestem, holnap küldi a cumót
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #438 Dátum:
2010.09.27 hétfő, 17:31:38 »
Idézetet írta: karirulez - 2010.09.27 hétfő, 17:25:06
kösz a segítséget, megkerestem, holnap küldi a cumót
vegyél tőle kettőt, az biztos jó lesz, mert nem fog billenni sehova, ha párban építed be.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Leni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 600
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #439 Dátum:
2010.09.27 hétfő, 18:35:30 »
Nekem Norautonal 5.000 Huf volt a futóműallítás, első-hátsó, lézeres. Pedig ők a drágább kategóriában dolgoznak. ja és végig a kocsi mellett lehettem.
Naplózva
volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács, Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #440 Dátum:
2010.09.27 hétfő, 20:21:00 »
Idézetet írta: Leni - 2010.09.27 hétfő, 18:35:30
Nekem Norautonal 5.000 Huf volt a futóműallítás, első-hátsó, lézeres. Pedig ők a drágább kategóriában dolgoznak. ja és végig a kocsi mellett lehettem.
múlt héten voltam itt
http://montus.hu/
6000ft volt első-hátsó, lézeres
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #441 Dátum:
2010.09.30 csütörtök, 12:07:36 »
Lengéscsillapító működése:
http://www.telostudor.hu/olajvagygaz.html
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #442 Dátum:
2010.09.30 csütörtök, 17:22:52 »
a 15. keruletben a mezeskalacs ternel vannak:
http://www.mandokiszerviz1.t-online.hu/
profi lezeres padjuk van, es 4800ft a futomuallitas
Naplózva
karirulez
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #443 Dátum:
2010.10.01 péntek, 12:27:32 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.09.27 hétfő, 17:17:14
rugóért keresd meg motorcraft kollegát pü-ben
nekem nem volt 5eft a futómű állítás(első-hátsó) fél éve debrecenben (a lényeg, hogy lézeres géppel csinálják, ne mérőrúddal/léccel, vagy aminek hívják)
bele került a bal első rugó a gépbe, megszűnt a kopogás, köszi a segítséget mindenkinek!
u.i. apropó nincs valakinek egy eladó 16-os dísztárcsája? szerelés után visszaértem, letettem a kocsit a parkolóba, nézem, hogy nincs rajta a bal első dísztárcsa, hívom a szerelőt, hogy miért nem tette vissza, ő meg mondja, hogy visszatette, de elég gyenge volt már... elhagytam 10km-en
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #444 Dátum:
2010.10.01 péntek, 16:14:30 »
A hátsó hosszlengőkarban nem lehet szilentet cserélni, csak kompletten a lengőkarral együtt?
(5ajtós)
Nemlehet megoldani valahogy? Valakinek van tapasztalata?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #445 Dátum:
2010.10.01 péntek, 16:39:51 »
Idézetet írta: karirulez - 2010.10.01 péntek, 12:27:32
bele került a bal első rugó a gépbe, megszűnt a kopogás, köszi a segítséget mindenkinek!
u.i. apropó nincs valakinek egy eladó 16-os dísztárcsája? szerelés után visszaértem, letettem a kocsit a parkolóba, nézem, hogy nincs rajta a bal első dísztárcsa, hívom a szerelőt, hogy miért nem tette vissza, ő meg mondja, hogy visszatette, de elég gyenge volt már... elhagytam 10km-en
csinálj egy képet a tárcsáról, hogy milyet keresel
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SSanya
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #446 Dátum:
2010.10.02 szombat, 02:23:15 »
Sziasztok!
Egy ideje a gödrös-bukkanós utakon fémes koppanásokat hallottam alulról. Alánéztem, és kiderült, hogy a kipufot tartó gumik kilágyultak rendesen (egy ujjal neki lehetett koccintani a kipuf csövet a hátsó hídnak). Megvettem mindhármat (de inkább bosal-t mert az erősebbnek tűnt kézzel meghúzva) és kicseréltem. Kipuf kafán áll, de koppanás maradt. Újra futóműveshez szaladtam, és kiderült, hogy a bal első rugóból letört egy kb. 10cm-es darab az alsó végén. Van rajta vmi műanyag, az tartotta még egybe, de ez a kis xardarab koppant nekem, mert miután kivettük, a hang megszűnt.
A rugót érdemes otthon cserélni, mert nem egy nagy művészet, vagy van valami speciális benne?
Egyébként érdekes volt látni, hogy ugyanaz a cikkszámú fordos kipuf tartó gumi kb 70%-a (mind külméretben, mind vastagságban) a kocsi alatt lévőnek, ami szintén gyári... Viszont, hogy a vastagabb milyen lágy lett 7 év alatt, az elképesztő.
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #447 Dátum:
2010.10.02 szombat, 07:54:33 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2010.09.01 szerda, 18:20:22
Kösz, legközelebb úgy kérem.
De, minden lehet. viszont ez kanyarodásnál adta a hangot, és úgy tudom hogy akkor kerékcsapágy. Passz. Viszont eddig nyikorgó hangja nem volt, úgyhogy rohadt ideges vagyok...
Nem lehet ez valami fékkel kapcsolatos hang?
Zolibácsi!
Mizu a kerekeiddel meg a kerékcsapágyakkal? Csak azért kérdem, mert lassabb tempóban (<20km/h) hirtelen kormányzásnál nekem is benyikorog a bal első féktárcsa. Tuti hogy az. Namost az én kis logikám szerint, ez csak akkor lehet, ha a kerékcsapágy vezetése nem megfelelő, magyarán kopott...
Én őgy veszem, hogy hamarosan beruházhatok két új kerékcsapágyba.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #448 Dátum:
2010.10.02 szombat, 08:10:45 »
Idézetet írta: SSanya - 2010.10.02 szombat, 02:23:15
Sziasztok!
Egy ideje a gödrös-bukkanós utakon fémes koppanásokat hallottam alulról. Alánéztem, és kiderült, hogy a kipufot tartó gumik kilágyultak rendesen (egy ujjal neki lehetett koccintani a kipuf csövet a hátsó hídnak). Megvettem mindhármat (de inkább bosal-t mert az erősebbnek tűnt kézzel meghúzva) és kicseréltem. Kipuf kafán áll, de koppanás maradt. Újra futóműveshez szaladtam, és kiderült, hogy a bal első rugóból letört egy kb. 10cm-es darab az alsó végén. Van rajta vmi műanyag, az tartotta még egybe, de ez a kis xardarab koppant nekem, mert miután kivettük, a hang megszűnt.
A rugót érdemes otthon cserélni, mert nem egy nagy művészet, vagy van valami speciális benne?
Egyébként érdekes volt látni, hogy ugyanaz a cikkszámú fordos kipuf tartó gumi kb 70%-a (mind külméretben, mind vastagságban) a kocsi alatt lévőnek, ami szintén gyári... Viszont, hogy a vastagabb milyen lágy lett 7 év alatt, az elképesztő.
Bizony, bizony...
Nem akarok kiselőadást tartani az elasztomerekről, mert ebből már kinőttünk, de hátha valaki nem veszi rossz néven...
Általában a gumikeverékek az idővel keményedni szoktak, amit az olajok (lágyítószerek) lassú elpárolgása okoz. Sajos lágyítóból nem lehet felesleget bekeverni, mert a gumiknak előre megadott keménységűnek kell lenniük, ezért a legtöbbjüket 6 év után ki kell cserélni (persze láttam már 6 éves gumiterméket, ami tökéletesen hozta a keménységi értéket).
Amit viszont te mondasz, az a talaj menti ózonnak köszönhető. Ez ellen a gumikat a mai napig nem lehet máshogy védeni, mint felületi elzárással. Szóval olyan anyagokat kevernek bele, amik a gyártás után röviddel kidiffundálnak a felületre, és ott egy összefüggő réteget alkotnak (pl. paraffinvaxok).
Ha nincs meg ez a réteg, akkor az ózon bejut a gumiba és oxidálja - így megszakítja - a hosszú szénláncokat. Így a gumin repedések jelennek meg, és a rugalmassága csökken, terhelés hatására az alakját egyre inkább elveszti, mígnem elszakad, stb., szóval tönkremegy.
Ezt nem könyvből másoltam...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #449 Dátum:
2010.10.02 szombat, 15:09:31 »
Idézetet írta: gabe - 2010.10.02 szombat, 07:54:33
Zolibácsi!
Mizu a kerekeiddel meg a kerékcsapágyakkal? Csak azért kérdem, mert lassabb tempóban (<20km/h) hirtelen kormányzásnál nekem is benyikorog a bal első féktárcsa. Tuti hogy az. Namost az én kis logikám szerint, ez csak akkor lehet, ha a kerékcsapágy vezetése nem megfelelő, magyarán kopott...
Én őgy veszem, hogy hamarosan beruházhatok két új kerékcsapágyba.
Nekem balra kanyarodáskor búgó hang volt, namondom ez tuti jobb kerékcsapágy. Kicseréltük, a búgás megmaradt, +még kis sebességnél (körforgalom, vagy akár parkolóból kiállva) iszonyat fémes nyikorgó hangja is lett. A búgást mostmár a guminak tudom be, de ez majd a téligumikkal kiderül...A nyikorgást nemtudom mi okozhatja. Bár mostanában mintha nem is hallanám, majd megfigyelem. Szal nincs fejlemény az ügyben, megvárom a téligumi cserét, utána hátha okosabb leszek.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9
]
10
11
12
13
14
15
16
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ