Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.01 péntek, 00:11:33 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3144270 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #700 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 20:37:23 »

visszaternek egy korabbi problemamra espedig a hatso futomu gondjaimra.
Tudom  hogy minden mondi kicsit kacsasan all hatul. Nekem raadasul meg nyit is elorefele, igy a gumijaim belseje forma1-re kopik egy nyar alatt.

Futoszog allitason kivul van-e meg valami szilent ami ezt a dolgot direkt modon befolyasolja? Ahogy szetneztem a kocsi alatt, van ott egy rahedli szilent hatul. Eddig csak a stabrud szilenteket csereltem 2x, valszeg ramaty minoseg volt, nem tartott. A mostani mintha jo lenne (nem kopog).

Rugo gyengesege nem okozza a gumi kopast? Ertem ezalatt hogy gyenge rugoval (+ megpakolva) jobban kacsasodik a hatso futomu? Hidegen vegiggondolva a kerek fuggolegs pozicioban kellene maradjon, akarmennyit is teszunk a kocsira, hiszen ez nem Tatra....
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #701 Dátum: 2011.02.08 kedd, 19:43:37 »

visszaternek egy korabbi problemamra espedig a hatso futomu gondjaimra.
Tudom  hogy minden mondi kicsit kacsasan all hatul. Nekem raadasul meg nyit is elorefele, igy a gumijaim belseje forma1-re kopik egy nyar alatt.

Futoszog allitason kivul van-e meg valami szilent ami ezt a dolgot direkt modon befolyasolja? Ahogy szetneztem a kocsi alatt, van ott egy rahedli szilent hatul. Eddig csak a stabrud szilenteket csereltem 2x, valszeg ramaty minoseg volt, nem tartott. A mostani mintha jo lenne (nem kopog).

Rugo gyengesege nem okozza a gumi kopast? Ertem ezalatt hogy gyenge rugoval (+ megpakolva) jobban kacsasodik a hatso futomu? Hidegen vegiggondolva a kerek fuggolegs pozicioban kellene maradjon, akarmennyit is teszunk a kocsira, hiszen ez nem Tatra....


Jól értem, hogy most voltál futóműállításon, de nem tudják beállítani az utánfutást? Vagy műszeren stimmel, csak utána xarja el a gumit?
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
orszagtom
Vendég
« Új hozzászólás #702 Dátum: 2011.02.09 szerda, 10:20:54 »

Sziasztok!

Nem tudom jó helyre írok-e, ha nem akkor bocsánat.
17es felnivásárlás előtt állok, és bajban vagyok az ET számokkat. A gyári 17es ford felni ET-je ha jól tudom 52-es vagy 52.5-ös.
Én sehol sem találok még csak közelébe eső ET számú felnit sem, zömében 32, 36, 42-es felniket találok.

Kérdés: mennyire fáj az a futóműnek, ha a gyári 52-es ET helyett egy 42-es ET-jű felnit teszek fel, és esetleg lehet-e az ET-t valahogy "befolyásolni"?
Ha más az ET gondolom máshol kapja az agy a terhelést, és ugye ez nem egészséges.

Köszi a válaszokat!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27029


E-mail
« Új hozzászólás #703 Dátum: 2011.02.09 szerda, 13:22:24 »

Sziasztok!

Nem tudom jó helyre írok-e, ha nem akkor bocsánat.
17es felnivásárlás előtt állok, és bajban vagyok az ET számokkat. A gyári 17es ford felni ET-je ha jól tudom 52-es vagy 52.5-ös.
Én sehol sem találok még csak közelébe eső ET számú felnit sem, zömében 32, 36, 42-es felniket találok.

Kérdés: mennyire fáj az a futóműnek, ha a gyári 52-es ET helyett egy 42-es ET-jű felnit teszek fel, és esetleg lehet-e az ET-t valahogy "befolyásolni"?
Ha más az ET gondolom máshol kapja az agy a terhelést, és ugye ez nem egészséges.

Köszi a válaszokat!

Elso korben tisztazzuk mar a pontos felnimereteket, minden jellemzo adatot felsorolva. Az nem eleg, hogy 5 lyuku es 7,5x16, kell az osztokor atmeroje es az ET-szam is, de meg a kozepso lyuk merete sem mindegy. Meg tudja ezt pontosan mondani valaki a 16, 17 es 18-as meretre?

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.09 szerda, 13:24:27 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23828


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #704 Dátum: 2011.02.09 szerda, 13:24:19 »

Elso korben tisztazzuk mar a pontos felnimereteket, minden jellemzo adatot felsorolva. Az nem eleg, hogy 5 lyuku es 7,5x16, kell az osztokor atmeroje es az ET-szam is. Meg tudja ezt mondani valaki a 16, 17 es 18-as meretre?

AndyA
a gyári felnik ET52,5
és a mondeo osztóköre 5x108, más nem megy fel rá

ET kalkulátorral meg kell nézni, hogy a gyárihoz képest mennyivel lesz eltolódva a külső-belső oldala...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #705 Dátum: 2011.02.09 szerda, 13:38:32 »

Sziasztok!

Nem tudom jó helyre írok-e, ha nem akkor bocsánat.
17es felnivásárlás előtt állok, és bajban vagyok az ET számokkat. A gyári 17es ford felni ET-je ha jól tudom 52-es vagy 52.5-ös.
Én sehol sem találok még csak közelébe eső ET számú felnit sem, zömében 32, 36, 42-es felniket találok.

Kérdés: mennyire fáj az a futóműnek, ha a gyári 52-es ET helyett egy 42-es ET-jű felnit teszek fel, és esetleg lehet-e az ET-t valahogy "befolyásolni"?
Ha más az ET gondolom máshol kapja az agy a terhelést, és ugye ez nem egészséges.

Köszi a válaszokat!
Vedd meg a Bunyek által hirdetett 17-es felniket. És nem lesz velük gond!!
Az ET-t lehet befolyásolni, de nem érdemes. Lehet levenni a felniből is és pogácsát is lehet feltenni..A 42-es ET-t még simán elbírja a futómű és a kaszniba sem fog beleverni, de nem mindegy a felni szélessége sem! 7,5" is lehet na meg 11" is....Előbbi még pont jó, ami annál szélesebb azt már fel kellene próbálni  szomoru1
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
orszagtom
Vendég
« Új hozzászólás #706 Dátum: 2011.02.09 szerda, 13:58:58 »

Köszönöm, máris sokat segítettetek!

A cél 7x17 vagy maximum 7,5x17es, 17"-os felni lenne, ET42-es amit kinéztem. Az 5x108 stimmel, és akkor már az ET42-től sem félek annyira.
Néztem egyébként ET kalkulátorral, és egy 7x17-es ET42-es felninél 22mm-rel kerül kijjebb, 3mm-rel beljebb a felni (ha jól tippelek ennek a két számnak minél közelebb kellene lennie egymáshoz, mert akkor marad "középpontban" a felni, a gyárihoz képest).

Ez még akkor beleférhet úgy, hogy ne kelljen fél év múlva kerékcsapágyakat cserélnem? Smiley
Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #707 Dátum: 2011.02.09 szerda, 14:07:44 »

Jól értem, hogy most voltál futóműállításon, de nem tudják beállítani az utánfutást? Vagy műszeren stimmel, csak utána xarja el a gumit?

pontosan. lezeres padra kocsi fel, meres, vejvakargatas, ujbol meres ujbol fejvakargatas. A kocsi a konyvben irt parametereken belul van. Ennek ellenere 15k km alatt lenyalt F1 szintre 2 garnitura hatso gumit. Nem cipelek vele semmit, max 2 puja hatul es csomagok.
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #708 Dátum: 2011.02.09 szerda, 14:08:09 »

Köszönöm, máris sokat segítettetek!

A cél 7x17 vagy maximum 7,5x17es, 17"-os felni lenne, ET42-es amit kinéztem. Az 5x108 stimmel, és akkor már az ET42-től sem félek annyira.
Néztem egyébként ET kalkulátorral, és egy 7x17-es ET42-es felninél 22mm-rel kerül kijjebb, 3mm-rel beljebb a felni (ha jól tippelek ennek a két számnak minél közelebb kellene lennie egymáshoz, mert akkor marad "középpontban" a felni, a gyárihoz képest).

Ez még akkor beleférhet úgy, hogy ne kelljen fél év múlva kerékcsapágyakat cserélnem? Smiley
Nem a felni eszi meg a futóművet. Az MK3-as futóműve a 18-as felnikkel is simán elvan.
Magyar utak a nagy ellenfelek  falbav
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
orszagtom
Vendég
« Új hozzászólás #709 Dátum: 2011.02.09 szerda, 14:10:18 »

Nem a felni eszi meg a futóművet. Az MK3-as futóműve a 18-as felnikkel is simán elvan.
Magyar utak a nagy ellenfelek  falbav

Ez igaz, csak az ET mondja meg, hogy hol terheli a felni a kerékcsapágyat, amit már volt szerencsém cserélni, és nem egy leányálom.... ezért kérdeztem.  Wink
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #710 Dátum: 2011.02.09 szerda, 14:35:45 »

Ez igaz, csak az ET mondja meg, hogy hol terheli a felni a kerékcsapágyat, amit már volt szerencsém cserélni, és nem egy leányálom.... ezért kérdeztem.  Wink
talán segít majd ez:
http://www.autogumibolt.hu/ebolt/szolgaltatas/etkalkulator/

 integet2
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #711 Dátum: 2011.02.09 szerda, 14:39:35 »

Ez igaz, csak az ET mondja meg, hogy hol terheli a felni a kerékcsapágyat, amit már volt szerencsém cserélni, és nem egy leányálom.... ezért kérdeztem.  Wink
Ez így van  Wink De fontos a felni és a gumi tömege, vezetési stílus (nyikorgó gumikkal kanyarodsz) és az utak minősége.
Szvsz ha pl csak autópályán (kátyúmentes) használnád az autódat, normális stílusban még az ET15-ös nagy nehéz 18-as felnikkel sem szállt volna el a kerékagycsapágyad korábban, mint  a mostani kerekeiddel.
A páromén sima 16-os felni van, de már elkezdett hangoskodni  falbav
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #712 Dátum: 2011.02.09 szerda, 14:46:58 »

Ez így van  Wink De fontos a felni és a gumi tömege, vezetési stílus (nyikorgó gumikkal kanyarodsz) és az utak minősége.
Szvsz ha pl csak autópályán (kátyúmentes) használnád az autódat, normális stílusban még az ET15-ös nagy nehéz 18-as felnikkel sem szállt volna el a kerékagycsapágyad korábban, mint  a mostani kerekeiddel.
A páromén sima 16-os felni van, de már elkezdett hangoskodni  falbav

a helyzet az, hogy a kombi hatso futomuve egy botrany, nem lehet rajta dolest allitani, csak osszetartast, azt se sokat. Nekem is nyalta, tette bele uj rugokat, igy kicsit feljebb kerult a hatulja, es most jobb egy fokkal.
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #713 Dátum: 2011.02.09 szerda, 14:54:32 »

a helyzet az, hogy a kombi hatso futomuve egy botrany, nem lehet rajta dolest allitani, csak osszetartast, azt se sokat. Nekem is nyalta, tette bele uj rugokat, igy kicsit feljebb kerult a hatulja, es most jobb egy fokkal.
Nekem a kombin 6 eredeti gumim van. Csak kettő lett cserézve. Szerencsére nem nyalja a hátsókat  eljen
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #714 Dátum: 2011.02.14 hétfő, 12:04:45 »

bardinal vagy unixnal nem talaltam mondi hatso futomu szilenteket. Az ottlevo karokat csak egyben lehet cserelni? tud valaki segiteni?

Azert kerdeztem mert hetvegen a kezifekkarral szorakoztam (beragadt) es raneztem ezekre a furcsa allasu karokra is hatul. A szilentek nem lotyognek viszont elegge kopottasnak latom oket. Cserelni szeretnem, hatha megszunik hatul a kacsalab-szindroma (szet-tartas).
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.14 hétfő, 12:06:40 írta dieselbee » Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #715 Dátum: 2011.02.14 hétfő, 12:23:03 »

bardinal vagy unixnal nem talaltam mondi hatso futomu szilenteket. Az ottlevo karokat csak egyben lehet cserelni? tud valaki segiteni?

Azert kerdeztem mert hetvegen a kezifekkarral szorakoztam (beragadt) es raneztem ezekre a furcsa allasu karokra is hatul. A szilentek nem lotyognek viszont elegge kopottasnak latom oket. Cserelni szeretnem, hatha megszunik hatul a kacsalab-szindroma (szet-tartas).

A racing-bazáron láttam PU szilent szetteket, de hogy ez a PU milyen minőségű, vagy egyáltalán jó-e, azt nem tudom...
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #716 Dátum: 2011.02.14 hétfő, 14:17:50 »

bardinal vagy unixnal nem talaltam mondi hatso futomu szilenteket. Az ottlevo karokat csak egyben lehet cserelni? tud valaki segiteni?

Azert kerdeztem mert hetvegen a kezifekkarral szorakoztam (beragadt) es raneztem ezekre a furcsa allasu karokra is hatul. A szilentek nem lotyognek viszont elegge kopottasnak latom oket. Cserelni szeretnem, hatha megszunik hatul a kacsalab-szindroma (szet-tartas).

A keresztlengokarokban levo szilenteket csak lengokarral egyutt lehet cserelni elvileg, legalabbis nem arulnak kulon szilentet. 20K 1 db lengokar. Meg vannak meg a gombfejek hatul, azok is szoktak kopogni, azok olyan 5K/db aron vannak talan. Mast a rugo/gatlo-n kivul nemigen tudsz cserelni ott.
Naplózva
CáPeti
Vendég
« Új hozzászólás #717 Dátum: 2011.02.15 kedd, 12:07:23 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a gyári 17-es felnire milyen méretű gumit lehet feltenni ?
Csak a 205/50-et, vagy 225/45-öt is ? Befolyásol ez valamit ?  pl. fogyasztás, gumikopás ?

Köszi:
Peti
Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #718 Dátum: 2011.02.15 kedd, 12:24:29 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a gyári 17-es felnire milyen méretű gumit lehet feltenni ?
Csak a 205/50-et, vagy 225/45-öt is ? Befolyásol ez valamit ?  pl. fogyasztás, gumikopás ?

Köszi:
Peti


A fogyasztást biztos hogy változtatja valamilyen mértékben hogy mennyivel emeli meg azt nem tudom..
Futóművet nem árt állítani esetleg bár ez nem biztos hogy szükséges.. nem tudom mondinak mit lehet állítani összetartást meg dőlést biztos talán utánfutást is bár ezt majd valami okosabb megmondja
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #719 Dátum: 2011.02.15 kedd, 17:16:19 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a gyári 17-es felnire milyen méretű gumit lehet feltenni ?
Csak a 205/50-et, vagy 225/45-öt is ? Befolyásol ez valamit ?  pl. fogyasztás, gumikopás ?

Köszi:
Peti


Szia!

Küldtem az e-mail-re egy anyagot, abban megtalálhatod a felrakható kerékméreteket  integet2
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23828


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #720 Dátum: 2011.02.15 kedd, 17:19:13 »

Szia!

Küldtem az e-mail-re egy anyagot, abban megtalálhatod a felrakható kerékméreteket  integet2
át tudod dobni nekem is??

csinálnék belőle cikket worship
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #721 Dátum: 2011.02.15 kedd, 19:52:31 »

át tudod dobni nekem is??

csinálnék belőle cikket worship

Elküldtem az e-mail címedre  integet2
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #722 Dátum: 2011.02.15 kedd, 20:19:51 »

Sziasztok,
Hangoskodik a párom futóműve. Ma este felemeltem megpörgettem mind a 4 kereket és a jobb hátsó a bűnös. Pörgetem és búg mint a fene rinya
Ez tutira kerékagycsapágy ugye? 171e km van benne.
Hol lehet beszerezni a legolcsóbban szerintetek vagy skf vagy fag vagy mitudomén csapágyaknak érdemes utánajárni?
A cromax oldalán 28,9e még jó, hogy lehet kapni  szomoru1
Na kicseréljük, de nem mindegy mennyiért.
Köszi előre is  worship
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23828


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #723 Dátum: 2011.02.15 kedd, 20:31:44 »

Elküldtem az e-mail címedre  integet2
worship

bár eddig nemjött meg
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27029


E-mail
« Új hozzászólás #724 Dátum: 2011.02.15 kedd, 20:54:30 »

Sziasztok,
Hangoskodik a párom futóműve. Ma este felemeltem megpörgettem mind a 4 kereket és a jobb hátsó a bűnös. Pörgetem és búg mint a fene rinya
Ez tutira kerékagycsapágy ugye? 171e km van benne.
Hol lehet beszerezni a legolcsóbban szerintetek vagy skf vagy fag vagy mitudomén csapágyaknak érdemes utánajárni?
A cromax oldalán 28,9e még jó, hogy lehet kapni  szomoru1
Na kicseréljük, de nem mindegy mennyiért.
Köszi előre is  worship


Nincs kulon csapagy a hatsoba, csak komplett agy ABS jeladoval. Hosszu száru (8-10 cm) T50-es Torx kell a kiszerelesehez.

Mar kuldtem PU-t a reszletekrol.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #725 Dátum: 2011.02.15 kedd, 20:56:09 »

Nincs kulon csapagy a hatsoba, csak komplett agy ABS jeladoval. Hosszu száru (8-10 cm) T50-es Torx kell a kiszerelesehez.

Mar kuldtem PU-t a reszletekrol.

AndyA
Köszi, szerszám az van és a cromax oldalán ahogy olvasgattam az komplett aggyal együtt ennyi.
 worship
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #726 Dátum: 2011.02.15 kedd, 22:29:43 »

worship

bár eddig nemjött meg

Na akkor +1x
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23828


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #727 Dátum: 2011.02.15 kedd, 22:37:32 »

Na akkor +1x
worship most átjött
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #728 Dátum: 2011.02.16 szerda, 11:57:34 »

Nincs kulon csapagy a hatsoba, csak komplett agy ABS jeladoval. Hosszu száru (8-10 cm) T50-es Torx kell a kiszerelesehez.

Mar kuldtem PU-t a reszletekrol.

AndyA
Még egy kérdés: kerék le, gondolom féknyereg le, tárcsa le és utána már látom ezeket a T50-es csavarokat vagy valamit kell még bontanom?
Köszi, T.  worship
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27029


E-mail
« Új hozzászólás #729 Dátum: 2011.02.16 szerda, 12:08:32 »

Még egy kérdés: kerék le, gondolom féknyereg le, tárcsa le és utána már látom ezeket a T50-es csavarokat vagy valamit kell még bontanom?
Köszi, T.  worship

Kerek le, feknyereg le, de kezifek nem le!

Azutan a fektarcsa lehet, kicsit maceras lesz, de mi eleg egyszeruen osztottuk: harom karmos csapagylehuzot raakasztottuk, kozepen az agyon levo lyukat letakartunk egy vasdarabbal, hogy legyen mire tamaszkodjon. Azutan teker, gumikalapaccsal szeliden osztokel, megint teker... Fel perc alatt lenn van.

Utana tartasz ott valoban, hogy korbeforgatva a cuccot a szerelonyilasokon at hozza tudsz ferni a negy T50-es csavarhoz. Szedd le elotte az ABS zsinorjat, sima benyomos pocok oldja a rogzitest hatul. Es jegyezd meg, hogyan allt a regi agy, hogy az ujat ugynugy tedd fel. Bar a masik oldalon meg tudod nezni. :-)

Az uj agy felrakasa utan ne felejtsd el az ABS zsinort, es miutan felraktad a feknyerget (lehet, ossze kell majd kicsit nyomni), nezd meg, hogy rendesen mukodik-e a kezifek, nem szorul-e be. Egy kis WD40 vagy fekolaj a kar tovere mindenkeppen hasznos lehet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #730 Dátum: 2011.02.16 szerda, 13:20:17 »

Kerek le, feknyereg le, de kezifek nem le!

Azutan a fektarcsa lehet, kicsit maceras lesz, de mi eleg egyszeruen osztottuk: harom karmos csapagylehuzot raakasztottuk, kozepen az agyon levo lyukat letakartunk egy vasdarabbal, hogy legyen mire tamaszkodjon. Azutan teker, gumikalapaccsal szeliden osztokel, megint teker... Fel perc alatt lenn van.

Utana tartasz ott valoban, hogy korbeforgatva a cuccot a szerelonyilasokon at hozza tudsz ferni a negy T50-es csavarhoz. Szedd le elotte az ABS zsinorjat, sima benyomos pocok oldja a rogzitest hatul. Es jegyezd meg, hogyan allt a regi agy, hogy az ujat ugynugy tedd fel. Bar a masik oldalon meg tudod nezni. :-)

Az uj agy felrakasa utan ne felejtsd el az ABS zsinort, es miutan felraktad a feknyerget (lehet, ossze kell majd kicsit nyomni), nezd meg, hogy rendesen mukodik-e a kezifek, nem szorul-e be. Egy kis WD40 vagy fekolaj a kar tovere mindenkeppen hasznos lehet.

AndyA

Szuper leírás, még cikk is lehetne belőle  taps  integet2 Köszönet  worship
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27029


E-mail
« Új hozzászólás #731 Dátum: 2011.02.16 szerda, 13:49:38 »

Szuper leírás, még cikk is lehetne belőle  taps  integet2 Köszönet  worship

Ne csinald, meg a vegen elpirulok...  coolsmiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #732 Dátum: 2011.02.16 szerda, 13:54:24 »

Ne csinald, meg a vegen elpirulok...  coolsmiley

AndyA

Tényleg jó! Egyszerű és értelmezhető.
Persze az lenne a legjobb, ha újra szétszednéd a hátsó agyat és fotókkal illusztrálva elküldenéd nekem  Wink
Na meg a lehetséges vevőmet  wow1  inkább pozitív visszajelzésekkel halmozom el, mint egyéb anyázó dolgokkal beka3
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23828


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #733 Dátum: 2011.02.16 szerda, 17:29:23 »

Szuper leírás, még cikk is lehetne belőle  taps  integet2 Köszönet  worship
ha csinálsz hozzá képeket, akkor lehet belőle integet2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #734 Dátum: 2011.02.16 szerda, 21:19:19 »

Valaki meg tudná mondani, hogy az első és hátsó futóművön mi állítható és mi nem?
Utánfutás, összetartás, dőlés, ilyesmikre gondolok.

Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #735 Dátum: 2011.02.16 szerda, 22:11:23 »

Valaki meg tudná mondani, hogy az első és hátsó futóművön mi állítható és mi nem?
Utánfutás, összetartás, dőlés, ilyesmikre gondolok.


nem tudom, de jó úgy is csak lézeres padon lesz, ott meg minden érték látszik, ill tudják mit kell állítani.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #736 Dátum: 2011.02.16 szerda, 23:16:31 »

Valaki meg tudná mondani, hogy az első és hátsó futóművön mi állítható és mi nem?
Utánfutás, összetartás, dőlés, ilyesmikre gondolok.



Szinte minden. Hátúl is állítanak összetartást, dőlést.
Az enyém sem jó most, pedig 2x is volt egy lézeres helyen (Szekszárd), most elől eszi a gumik belső felét - nem jó az összetartás. Én visszaviszem Bp-re ahol egyszer tök jól megcsinálták. (1154 Budapest, Szentmihályi út 68)
Talán ők, most nincs kéznél a műszeres beállításról kapott adatlapom, de azért ha ott járnék megismerném a helyet  nyes
http://www.nonstopgumi.hu/

 
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #737 Dátum: 2011.02.18 péntek, 01:17:51 »

Valaki meg tudná mondani, hogy az első és hátsó futóművön mi állítható és mi nem?
Utánfutás, összetartás, dőlés, ilyesmikre gondolok.


Szia!

Javítottam, mert látom, hogy rosszul emlékeztem, bocs
Tudom, hogy neked kombid van és nekem 5 ajtós, de gondoltam érdekességként ide teszem:
http://kepfeltoltes.hu/110218/fut_m___ll_t_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.19 szombat, 23:10:26 írta V.Tamás » Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #738 Dátum: 2011.02.18 péntek, 07:42:16 »

Szia!

Tudom, hogy neked kombid van és nekem 5 ajtós, de gondoltam érdekességként ide teszem:
http://kepfeltoltes.hu/110218/fut_m___ll_t_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
akkor tehat megegyszer: a kombi futomuven nem lehet allitani dolest, csak osszetartast. Gondolom a facelift utan sem valtozott ez meg.
Naplózva
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #739 Dátum: 2011.02.18 péntek, 10:30:27 »

Hali,

Egy olyan problémám akadt, hogy nem tudok a jobb első kereket leszedni, mert két csavart egyszerűen nem tudok meglazítani. Már egy kis erőhatásra is ledobja a kulcsot. Próbáltam 4 félével  is. Azt hiszem talán megcsavarodhatott a csavarfej és azért. Kb. 1 hónapja az enyém a kocsi, az előző tulaj a mostani téli gumikat használta nyáron is, így nem mostanában voltak leszedve a kerekek. Amúgy 2001-es Ghia felnik vannak.

Esetleg ha van valamilyen ötletetek, akkor szívesen olvasnám. Ha mást nem akkor elviszem valahova,a hol van légkulcs, mert talán ha befelé is nyomjuk közben, akkor nem lesz gond.

Köszönöm előre is,

Üdv.: Sofi
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #740 Dátum: 2011.02.18 péntek, 10:40:15 »

Hali,

Egy olyan problémám akadt, hogy nem tudok a jobb első kereket leszedni, mert két csavart egyszerűen nem tudok meglazítani. Már egy kis erőhatásra is ledobja a kulcsot. Próbáltam 4 félével  is. Azt hiszem talán megcsavarodhatott a csavarfej és azért. Kb. 1 hónapja az enyém a kocsi, az előző tulaj a mostani téli gumikat használta nyáron is, így nem mostanában voltak leszedve a kerekek. Amúgy 2001-es Ghia felnik vannak.

Esetleg ha van valamilyen ötletetek, akkor szívesen olvasnám. Ha mást nem akkor elviszem valahova,a hol van légkulcs, mert talán ha befelé is nyomjuk közben, akkor nem lesz gond.

Köszönöm előre is,

Üdv.: Sofi

Vidd el egy gumishoz az leszedi, de ha a csavarok annyira rosszak már akkor előtte szerezz be újakat.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27029


E-mail
« Új hozzászólás #741 Dátum: 2011.02.18 péntek, 11:09:04 »

Hali,

Egy olyan problémám akadt, hogy nem tudok a jobb első kereket leszedni, mert két csavart egyszerűen nem tudok meglazítani. Már egy kis erőhatásra is ledobja a kulcsot. Próbáltam 4 félével  is. Azt hiszem talán megcsavarodhatott a csavarfej és azért. Kb. 1 hónapja az enyém a kocsi, az előző tulaj a mostani téli gumikat használta nyáron is, így nem mostanában voltak leszedve a kerekek. Amúgy 2001-es Ghia felnik vannak.

Esetleg ha van valamilyen ötletetek, akkor szívesen olvasnám. Ha mást nem akkor elviszem valahova,a hol van légkulcs, mert talán ha befelé is nyomjuk közben, akkor nem lesz gond.

Köszönöm előre is,

Üdv.: Sofi


Acelfelni vagy alu? En az alufelnivel jartam ugy, hogy kromozott diszsapkas alufelnicsavarok voltak hozza, amikrol a kromozott diszsapka az istennek nem jott le. A 19-es kulcs nem ment ra, illetve csak alig, es ugyanigy ledobta az elso mozdulatra. 20-as kulccsal kellett nekiallni, az meg alig fert be a lyukba az alufelnin. Tiszta kejhompoly volt kereket cserelni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #742 Dátum: 2011.02.18 péntek, 12:44:18 »

Acelfelni vagy alu? En az alufelnivel jartam ugy, hogy kromozott diszsapkas alufelnicsavarok voltak hozza, amikrol a kromozott diszsapka az istennek nem jott le. A 19-es kulcs nem ment ra, illetve csak alig, es ugyanigy ledobta az elso mozdulatra. 20-as kulccsal kellett nekiallni, az meg alig fert be a lyukba az alufelnin. Tiszta kejhompoly volt kereket cserelni.

AndyA

bezony, a kupakot vedd le rola elotte! a masik lehetoseg, hogy a magasan kvalifikalt paraszt gumis nem allitott a legkulcson levetel utan, es ugyanazzal a nyomatekkal tette vissza a csavart, amit csak a balkanon szoktak elkovetni.  falbav
Naplózva
Alpha Dog
Vendég
« Új hozzászólás #743 Dátum: 2011.02.18 péntek, 14:51:31 »


Hát ez állat  nyes már csak egy elektromos kompresszor + nyomásszabályzó kell bele és kész az állítható magasságú futómű  worship
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #744 Dátum: 2011.02.19 szombat, 23:04:22 »

pontosan. lezeres padra kocsi fel, meres, vejvakargatas, ujbol meres ujbol fejvakargatas. A kocsi a konyvben irt parametereken belul van. Ennek ellenere 15k km alatt lenyalt F1 szintre 2 garnitura hatso gumit. Nem cipelek vele semmit, max 2 puja hatul es csomagok.

Én a rugókra tippelnék. Tuti, hogy épek a rugóid? Nem tört le belőlük?
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #745 Dátum: 2011.02.19 szombat, 23:16:23 »

megvan az egesz rugo, eppen nemreg neztem. kicsit gyengek hatul, az nem kerdes.
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #746 Dátum: 2011.02.19 szombat, 23:23:07 »

megvan az egesz rugo, eppen nemreg neztem. kicsit gyengek hatul, az nem kerdes.

Én arra saccolnék, mert az befolyásolja még a terpesztést. De honnan tudod, hogy gyengék?
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #747 Dátum: 2011.02.19 szombat, 23:29:40 »

1xu, ugyanis kocsit megpakolva leereszt a hatulja. amugy pakolas nelkul is picit kisebb a tavolsag a gumi felso resze es a sarvedo kozott hatul, mint elol.
Naplózva
gtibu
Vendég
« Új hozzászólás #748 Dátum: 2011.02.21 hétfő, 20:33:30 »

bardinal vagy unixnal nem talaltam mondi hatso futomu szilenteket. Az ottlevo karokat csak egyben lehet cserelni? tud valaki segiteni?

Azert kerdeztem mert hetvegen a kezifekkarral szorakoztam (beragadt) es raneztem ezekre a furcsa allasu karokra is hatul. A szilentek nem lotyognek viszont elegge kopottasnak latom oket. Cserelni szeretnem, hatha megszunik hatul a kacsalab-szindroma (szet-tartas).

Hali!
Már korábban írtam a hátsó futómű kalandomról. Szóval a hossz lengőkar szilentet lehet cserélni külön is csak a kis sunyik nem mondják vagy nem tudják hogy az MK2 hosszlengőkar szilent tökéletesen megfelel az MK3-ba.
Ár:1700.-ft/db
A csere kb.10 perc/ db

Jó munkát!
Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #749 Dátum: 2011.02.22 kedd, 09:02:19 »

en ezeket a problemas helyeket lottem ki. MEgmondanad ha jol tippelek es nalad hol volt a problema?
En a 11-es illetve 12 -es szamu elem szilentjeire gondolok , ezeket ha lehet csak szilentkent cserelni, vagy az egesz kart kell (a 12-es -re gondolok foleg).

Naplózva
Oldalak: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.