Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:38:23
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
72
73
74
75
76
77
78
[
79
]
80
81
82
83
84
85
86
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3168791 alkalommal)
0 Felhasználó és 180 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3900 Dátum:
2013.06.05 szerda, 22:38:37 »
Idézetet írta: GG - 2013.06.05 szerda, 22:37:30
A készletedben mennyire tér el a balos a jobbostól?
Amennyire a bal menet a jobb menettől.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
GG
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 240
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3901 Dátum:
2013.06.05 szerda, 22:44:24 »
Idézetet írta: GSR - 2013.06.05 szerda, 22:38:37
Amennyire a bal menet a jobb menettől.
Azért kérdem mert amit lejjebb belinkeltél ott csak 1 tekerő van. Akkor az csak a feléhez jó!?
Naplózva
diesel, 2004, 130le, 6seb., B5Y
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3902 Dátum:
2013.06.05 szerda, 22:49:23 »
Idézetet írta: GG - 2013.06.05 szerda, 22:44:24
Azért kérdem mert amit lejjebb belinkeltél ott csak 1 tekerő van. Akkor az csak a feléhez jó!?
Oh....igazad van.
Ezt nem is figyeltem.....csak a készletet akartam bemutatni.
Ez a tuti. Bocs
http://aprod.hu/hirdetes/fekmunkahenger-visszanyomo-21-reszes-jobbos-balos-IDQLmN.html
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3903 Dátum:
2013.06.05 szerda, 23:06:19 »
Idézetet írta: GiN - 2013.06.05 szerda, 21:12:17
valaki segítsen már nekem, hogy a hátsó fékbetétcserénél az a bizonyos flexkulccsal való munkahenger tekergetés hány fokot jelent mozgatásban, mert egyre szarabb a helyzet, ahogy mozgatom. alig bírom megmozdítani és közben még a pillanatszorítóval kéne nyomni.. de mikor tekerek rajta, le kell vennem a szorítót és közben mégjobban kinyomódik. már előbb majdnem hozzábäsztam a kereket a kocsihoz dühömben.
Elvileg sima ügy, szorítót ráhúzod (érzéssel, nem nagyon!), kicsit teker, kicsit szorít. Simán mennie kellene.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3904 Dátum:
2013.06.05 szerda, 23:07:51 »
Idézetet írta: GSR - 2013.06.05 szerda, 21:41:11
Óramutató járásával egyező irányba kell tekerni.
Ha ellenkező irányba tekeri, akkor még jobban kijön.
A legfontosabb, hogy egyszerre kell nyomni és tekerni! Na egy az asztalos szorítóval és flexkulccsal elég érdekes mutatvány....... még régesrég én is eszközöltem, de mindenképp 2 emberes így. Fújj egy kis szilikont a porvédő alá, hogy ne tapadjon fel a dugattyúra forgatás közben.
A két oldalt nem egyforma irányba kell tekerni!
A kézifék kötél a két oldalt ellenkező irányba forgatja, így tekerni is oldalanként ellenkező irányban kell.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3905 Dátum:
2013.06.05 szerda, 23:57:07 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.06.05 szerda, 23:07:51
A két oldalt nem egyforma irányba kell tekerni!
A kézifék kötél a két oldalt ellenkező irányba forgatja, így tekerni is oldalanként ellenkező irányban kell.
AndyA
Félre ne érts......nem vita.
A kézifék kötél nem magyarázat. Ha dugattyún a belső menet ellentétes, akkor simám lehet mindkét oldal egy irányú. Mint ahogy sok másik autónál.
Mondom nem akarok senkit meggyőzni.....utoljára egy 4 ajtós fl előttit cdináltam és csak a jobbost használtam.
Csoda történt......nem először!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3906 Dátum:
2013.06.06 csütörtök, 00:07:43 »
Idézetet írta: GSR - 2013.06.05 szerda, 23:57:07
Félre ne érts......nem vita.
A kézifék kötél nem magyarázat. Ha dugattyún a belső menet ellentétes, akkor simám lehet mindkét oldal egy irányú. Mint ahogy sok másik autónál.
Mondom nem akarok senkit meggyőzni.....utoljára egy 4 ajtós fl előttit cdináltam és csak a jobbost használtam.
Csoda történt......nem először!
Nem tudom, mit és hogyan követtél el, de a józan észnek és a gyakorlatnak is ellentmond, amit állítasz. A kézifék karja a két oldalt tükörszimmetrikusan ellentétes irányba húzza, tehát arra kell "kifelé", fékezés irényba mozdulnia a dugattyúnak. Akkor pedig ellenkező irányba kell tekerni, azaz a két oldalt ellenkező irányba. És nekem így is működött, amikor cseréltem a félbetéteket, mind a két autómnál.
Nem lehet, hogy a "rendőrök 5%-a intelligens, a maradék 95% meg nagyon erős" lett a te megoldásod?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3907 Dátum:
2013.06.06 csütörtök, 09:49:51 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.06.06 csütörtök, 00:07:43
Nem tudom, mit és hogyan követtél el, de a józan észnek és a gyakorlatnak is ellentmond, amit állítasz. A kézifék karja a két oldalt tükörszimmetrikusan ellentétes irányba húzza, tehát arra kell "kifelé", fékezés irényba mozdulnia a dugattyúnak. Akkor pedig ellenkező irányba kell tekerni, azaz a két oldalt ellenkező irányba. És nekem így is működött, amikor cseréltem a félbetéteket, mind a két autómnál.
Nem lehet, hogy a "rendőrök 5%-a intelligens, a maradék 95% meg nagyon erős" lett a te megoldásod?
AndyA
tavasszal cseréltem pontosan igy müködött " a FAQ-ban leirtak alapján egyedül,szoritó és flexkulcs segitségével
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3908 Dátum:
2013.06.06 csütörtök, 21:30:10 »
Elkészültem a munkahenger visszanyomásával. Készítettem hozzá egy egyszerű, de sokkal jobb célszerszámot, amivel jobban lehet haladni. majd küldök egy fotót róla. a flexkulcsba belerokkantam. attól egy fejbelövés is jobban jött volna.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
RDS
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3909 Dátum:
2013.06.08 szombat, 16:35:53 »
Helló!
Szívesen vennék néhány pro/kontra tapasztalatot MKIII (fix) sport futóművel kapcsolatban! Használ valaki hasonlót? FK vagy TA-technix -re gondolok, (lengéscsillapító + rugó szett).
-30mm -es verzióval szemezek. Bármilyen véleményt szívesen fogadok!
Köszi!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3910 Dátum:
2013.06.08 szombat, 17:15:43 »
Halkan jegyzem meg, hogy engedély nélküli átalakításnak minősül és forgalmi elvétel majd NKH vizsga és egy sárga csekk a jutalom.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.06.08 szombat, 23:27:43 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3911 Dátum:
2013.06.08 szombat, 23:20:07 »
Idézetet írta: GSR - 2013.06.08 szombat, 17:15:43
Halkan jegyzem meg, hogy engedély nélküli átalakításnak minősül és forgalmi majd NKH vizsga és egy sárga csekk a jutalom.
mi??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3912 Dátum:
2013.06.08 szombat, 23:27:20 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.06.08 szombat, 23:20:07
mi??
Amire a választ írtam.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3913 Dátum:
2013.06.08 szombat, 23:35:44 »
Idézetet írta: GSR - 2013.06.08 szombat, 23:27:20
Amire a választ írtam.
semmire se válaszoltál. műbizonylat általában van velük, azzal már nincs gond.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3914 Dátum:
2013.06.08 szombat, 23:47:08 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.06.08 szombat, 23:35:44
semmire se válaszoltál. műbizonylat általában van velük, azzal már nincs gond.
Tényleg nem válaszoltam.
Szerintem nem elég a műbizonylat, ez nem egy vonóhorog....
Megváltozik tőle az autó több tulajdonsága, ami nincs bevizsgálva ezek között az emisszió kibocsájtás is, mert a gyár amit megadott arra kapta meg a típusengedélyt a közúti forgalomba.
Ezért minősül egyedi átalakításnak...aminek engedélyezési menete van.....aztán vagy megkapja vagy nem.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
wolfgabor
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3915 Dátum:
2013.06.09 vasárnap, 19:34:15 »
Halihoo urak!
Tornycsapágy csere menetét valaki meg tudná írni? Kb mekkora munka?
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3916 Dátum:
2013.06.09 vasárnap, 19:42:13 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.06.09 vasárnap, 19:34:15
Halihoo urak!
Tornycsapágy csere menetét valaki meg tudná írni? Kb mekkora munka?
off autó de ugyan az a folyamat
http://www.youtube.com/watch?v=QdkItrOZxNs
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Feco66
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 863
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3917 Dátum:
2013.06.10 hétfő, 09:37:03 »
Szemcseszórásra és festésre kerültek a csere lengőkarok.
Valamint az új szilentek is belekerültek.
Jövő héten Vik mester majd jól beszereli őket más egyébbel együtt.
Naplózva
2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
wmatyas
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 173
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3918 Dátum:
2013.06.13 csütörtök, 20:53:52 »
Sziasztok!
Kérnék némi tanácsot Tőletek!
Fűrészfogasra kopott hátsó kerekeim irányából búgó hang jön - de ezt már megszoktam, gumisember azt mondta ezzel együtt lehet élni..
De ! A városban ha rámegyek egy bukkanóra ( 40-50 Km/h ) akkor viszont már afféle susogo hangot ad egy darabig.És nem tudom mi lehet az.
(Tárcsák-betétek cserélve lettek nemrég, egyik oldalon a kerékagy is)
Szóval olyan fémes hang ez, de nagyobb temponál csak a bugás van,autopályán sem hallom a susogást,minél gyorsabban megyek annál kevésbé búg.
Van tippe valakinek?
Köszi:
Mátyás
Naplózva
MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3919 Dátum:
2013.06.15 szombat, 14:05:45 »
Ha ST Fokusz fékek vannak egy 3-as mondeon, rámegy a 16 os téli vasfelnivel?
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3920 Dátum:
2013.06.15 szombat, 14:07:56 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.06.15 szombat, 14:05:45
Ha ST Fokusz fékek vannak egy 3-as mondeon, rámegy a 16 os téli vasfelnivel?
Szerintemigen...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3921 Dátum:
2013.06.15 szombat, 15:33:31 »
Idézetet írta: wmatyas - 2013.06.13 csütörtök, 20:53:52
Sziasztok!
Kérnék némi tanácsot Tőletek!
Fűrészfogasra kopott hátsó kerekeim irányából búgó hang jön - de ezt már megszoktam, gumisember azt mondta ezzel együtt lehet élni..
De ! A városban ha rámegyek egy bukkanóra ( 40-50 Km/h ) akkor viszont már afféle susogo hangot ad egy darabig.És nem tudom mi lehet az.
(Tárcsák-betétek cserélve lettek nemrég, egyik oldalon a kerékagy is)
Szóval olyan fémes hang ez, de nagyobb temponál csak a bugás van,autopályán sem hallom a susogást,minél gyorsabban megyek annál kevésbé búg.
Van tippe valakinek?
Köszi:
Mátyás
nem lapos a gumi?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3922 Dátum:
2013.06.15 szombat, 15:35:44 »
Idézetet írta: alf - 2013.06.15 szombat, 15:33:31
nem lapos a gumi?
Csapágy?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Lacika71
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3923 Dátum:
2013.06.15 szombat, 16:34:10 »
Idézetet írta: wmatyas - 2013.06.13 csütörtök, 20:53:52
Sziasztok!
Kérnék némi tanácsot Tőletek!
Fűrészfogasra kopott hátsó kerekeim irányából búgó hang jön - de ezt már megszoktam, gumisember azt mondta ezzel együtt lehet élni..
De ! A városban ha rámegyek egy bukkanóra ( 40-50 Km/h ) akkor viszont már afféle susogo hangot ad egy darabig.És nem tudom mi lehet az.
(Tárcsák-betétek cserélve lettek nemrég, egyik oldalon a kerékagy is)
Szóval olyan fémes hang ez, de nagyobb temponál csak a bugás van,autopályán sem hallom a susogást,minél gyorsabban megyek annál kevésbé búg.
Van tippe valakinek?
Köszi:
Mátyás
Én is a kerékagycsapágyra tippelnék. a susogást meg azért hallod, mert a kerékagy lógása miatt beleér a tárcsa fékbetétbe, majd, amikor már a betéteket annyira kitolta már, hogy nem ér bele, megszűnik a "susogás". Nem fog lejjebb a féked? Esetleg pumpálásra nem fog feljebb?
Naplózva
wmatyas
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 173
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3924 Dátum:
2013.06.15 szombat, 20:50:35 »
Én is a csapágyra gondoltam volna elsőre de ez nem olyan hang mint amilyen a másik oldalon volt pár hónapja.
Azt elsőre felismertem, tipikus bugó hangja volt - majd következett a kerékagy+csapágy csere.
Kivályúsodott úton, mikor a gumi teljes felülettel nem ér hozzá az aszfalthoz, akkor pillanatokra elmúlik a búgás,ebből gondolom, hogy a gumi sok mindenben ludas.
Viszont erre a városi lassabb tempójú súgásra nem lehet ez magyarázat.Hacsak nincs vmi deformálódás a gumiban.(Uniroyal225/40R18)
Hát lehet fel kell emelnünk és megpörgetni akkor majd kiderül.Fékezésnél amugy minden oké,a tárcsák+betétekben 3000 km van.
És a zavaró, ahogy irtam, hogy csak kisebb tempónál susog.100 fölött szinte semmit nem hallani.
A csapágy állandóan búgna,nem?Vagy van olyan hogy fokozatosan kezdene el búgni?
Naplózva
MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3925 Dátum:
2013.06.15 szombat, 21:14:23 »
Idézetet írta: wmatyas - 2013.06.15 szombat, 20:50:35
Én is a csapágyra gondoltam volna elsőre de ez nem olyan hang mint amilyen a másik oldalon volt pár hónapja.
Azt elsőre felismertem, tipikus bugó hangja volt - majd következett a kerékagy+csapágy csere.
Kivályúsodott úton, mikor a gumi teljes felülettel nem ér hozzá az aszfalthoz, akkor pillanatokra elmúlik a búgás,ebből gondolom, hogy a gumi sok mindenben ludas.
Viszont erre a városi lassabb tempójú súgásra nem lehet ez magyarázat.Hacsak nincs vmi deformálódás a gumiban.(Uniroyal225/40R18)
Hát lehet fel kell emelnünk és megpörgetni akkor majd kiderül.Fékezésnél amugy minden oké,a tárcsák+betétekben 3000 km van.
És a zavaró, ahogy irtam, hogy csak kisebb tempónál susog.100 fölött szinte semmit nem hallani.
A csapágy állandóan búgna,nem?Vagy van olyan hogy fokozatosan kezdene el búgni?
Gumi gyanús ez..... cseréld fel az elsőkre.....ha költözik a hang, akkor gumi. Simítsd végig a kezed és ha "sokszög" szerű a gumi, akkor tuti az a hang forrása.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3926 Dátum:
2013.06.15 szombat, 21:20:52 »
Idézetet írta: wmatyas - 2013.06.15 szombat, 20:50:35
Én is a csapágyra gondoltam volna elsőre de ez nem olyan hang mint amilyen a másik oldalon volt pár hónapja.
Azt elsőre felismertem, tipikus bugó hangja volt - majd következett a kerékagy+csapágy csere.
Kivályúsodott úton, mikor a gumi teljes felülettel nem ér hozzá az aszfalthoz, akkor pillanatokra elmúlik a búgás,ebből gondolom, hogy a gumi sok mindenben ludas.
Viszont erre a városi lassabb tempójú súgásra nem lehet ez magyarázat.Hacsak nincs vmi deformálódás a gumiban.(Uniroyal225/40R18)
Hát lehet fel kell emelnünk és megpörgetni akkor majd kiderül.Fékezésnél amugy minden oké,a tárcsák+betétekben 3000 km van.
És a zavaró, ahogy irtam, hogy csak kisebb tempónál susog.100 fölött szinte semmit nem hallani.
A csapágy állandóan búgna,nem?Vagy van olyan hogy fokozatosan kezdene el búgni?
Nekem mikor mk3-ban xar volt a jobb első csapágy csak 80-120 között volt hallható. Szervízbe hükyének néztek, mindaddig, míg szétszedve már látszott...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
wmatyas
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 173
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3927 Dátum:
2013.06.15 szombat, 21:26:32 »
Biztos h.fűrészfogas,ezt gumis is megerősítette.Mikor előre új gumit vettem (hátsók maradtak) beállítattam a futóművet.Lehet akkor kicsit módosult hátul a kerék szöge és ezért ad hülye hangot.
De a csere jó ötlet,köszi,sziasztok!
Idézetet írta: GSR - 2013.06.15 szombat, 21:14:23
Gumi gyanús ez..... cseréld fel az elsőkre.....ha költözik a hang, akkor gumi. Simítsd végig a kezed és ha "sokszög" szerű a gumi, akkor tuti az a hang forrása.
Naplózva
MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Leflee
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3928 Dátum:
2013.06.17 hétfő, 12:52:24 »
Hali!
Ma észrevettem hogy ropog a jobb hátsó felfüggesztésnél valami..pontosan nemtudom mi de én a rugóra gyanakszom...
Van valami egyszerű megoldás? vagy csere?
Leflee
Naplózva
Shad
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3929 Dátum:
2013.06.17 hétfő, 16:15:43 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.06.09 vasárnap, 19:34:15
Halihoo urak!
Tornycsapágy csere menetét valaki meg tudná írni? Kb mekkora munka?
Hú, azt nekem is kéne az egyik oldalon. Kerestem itt amolyan jófajta igazi mondeos wiki leírást fotókkal, de sajna még nem készített senki
Naplózva
Shad
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3930 Dátum:
2013.06.17 hétfő, 16:29:07 »
Idézetet írta: Shad - 2013.06.17 hétfő, 16:15:43
Hú, azt nekem is kéne az egyik oldalon. Kerestem itt amolyan jófajta igazi mondeos wiki leírást fotókkal, de sajna még nem készített senki
Olvasgattam egy kicsit a témában, és azt írják, hogy a kopogásra csak nagyon kevés százalékban a toronycsapágy a felelős. Azt tudom, hogy a bal első lengéscsillapítóm már nem az igazi (olajsaras), tehát tényleg lehet, hogy nem a csapágyat, vagy nem csak a csapágyat kellene cserélnem.
Naplózva
wmatyas
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 173
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3931 Dátum:
2013.06.17 hétfő, 18:56:04 »
KerékagyCsapágy a gond.Most már biztos.
Köszi!
-- Sajna nem lesz olcsó--
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.06.15 szombat, 16:34:10
Én is a kerékagycsapágyra tippelnék. a susogást meg azért hallod, mert a kerékagy lógása miatt beleér a tárcsa fékbetétbe, majd, amikor már a betéteket annyira kitolta már, hogy nem ér bele, megszűnik a "susogás". Nem fog lejjebb a féked? Esetleg pumpálásra nem fog feljebb?
Naplózva
MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3932 Dátum:
2013.06.18 kedd, 13:12:08 »
Kedves Fórumtársak!
Tudja valaki, hogy aa ST220 gyári gátlóihoz lehet-e normál rugókat beszerelni?
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3933 Dátum:
2013.06.18 kedd, 16:13:39 »
Idézetet írta: gabe - 2013.06.18 kedd, 13:12:08
Kedves Fórumtársak!
Tudja valaki, hogy aa ST220 gyári gátlóihoz lehet-e normál rugókat beszerelni?
Ja.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3934 Dátum:
2013.06.18 kedd, 21:58:12 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.06.15 szombat, 21:20:52
Nekem mikor mk3-ban xar volt a jobb első csapágy csak 80-120 között volt hallható. Szervízbe hükyének néztek, mindaddig, míg szétszedve már látszott...
Szervizben mindig mindenkit hülyének néznek, sajnos.
Legutóbbi futómű állításnál kérdeztem a szakít, hogy a BH lengéscsillapítón látható folyás jelenti-e a gátló véget, de szerinte nem. Meg akkor sem, ha a kocsi vége elég "puha" már. A héten bekerülnek Vik javaslatára az új lengéscsillapítók, szilentek hátra, meglátjuk mennyit változik a dolog. Lehet, még a misztikus balra húzás is elmúlik (geometria, gumik, felnik rendben és mégis....)
Eszméletlen különbségek vannak árban a beszerzési forrás függvényében....
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3935 Dátum:
2013.06.18 kedd, 22:01:40 »
Idézetet írta: Relhist - 2013.06.18 kedd, 21:58:12
Szervizben mindig mindenkit hülyének néznek, sajnos.
Legutóbbi futómű állításnál kérdeztem a szakít, hogy a BH lengéscsillapítón látható folyás jelenti-e a gátló véget, de szerinte nem. Meg akkor sem, ha a kocsi vége elég "puha" már. A héten bekerülnek Vik javaslatára az új lengéscsillapítók, szilentek hátra, meglátjuk mennyit változik a dolog. Lehet, még a misztikus balra húzás is elmúlik (geometria, gumik, felnik rendben és mégis....)
Eszméletlen különbségek vannak árban a beszerzési forrás függvényében....
"Szervizben mindig mindenkit hülyének néznek, sajnos. "
Melyik szervizben? Mert ha mindre érted, akkor......
Ezt így, általánosítva elég alaptalan kijelenteni.
Sajnálom, ha te eddig csak olyan szervizekbe voltál, ahol ezt tapasztaltad.
De hidd el, nem mind ilyen! Csak sajnos az ilyenek előítéleteket gerjesztenek és lejáratják a szakmát.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3936 Dátum:
2013.06.18 kedd, 22:09:04 »
Nekiálltam ma délután a benzines gép hátsó rugóit kicserélni, mert az egyik eltört. Mivel nem akartam a gátlót a csonkállványba szorító csavarral szenvedni, ezért az egész kiszedése mellett döntöttem.
A kocsi alig ment többet, mint 150ezer, a hátsó futóműben a kutyacsontokon kívül semmi nem volt még piszkálva. Ennek megfelelően minden csavar gyönyörűen megindult beszakadás, túlzott erőlködés meg küzdelem nélkül, kivéve a kutyacsontokét.
Hát azzal vagy oldalanként fél órát elszórakoztam. Folyamatosan áztatva rendes csavarlazítóval, belül az imbuszt fogva tekergettem ki-be egy sort (különben forgott az egész), ahogy engedte. Mire sikerült leszedni, addigra olyan forró volt az anya, hogy nem tudtam megfogni, mert rendesen égetett.
A toronyban lévő két tízes csavarnál végre előny volt, hogy nincsenek lapátkezeim, de még így is elég kényelmetlen volt.
Aztán mikor leszedtem a rugókat láttam, hogy a porvédők ki vannak szakadva a lengéscsillapítókon egy-két helyen. Erre persze számíthattam volna, de nem volt készenlétben új, ez meg már bolti zárás után volt, szóval megakadt a történet.
A kocsi bent áll az udvarban felbakolt hátsóval, hiányzó hátsó futóművekkel, folyt köv holnap, ha megvannak a porvédők.
A történettel kapcsolatban lenne néhány kérdésem:
Van valami trükk, hogy a kutyacsontok könnyebben menjenek? (Légkulcsot leszámítva, bár szerintem az is elforgatta volna a gömbfejet.)
Porvédőből tök mindegy milyet vesz az ember, vagy valamire oda kell figyelni?
A lengőkarok csavarjait akkor kell rendesen meghúzni, amikor már keréken az autó?
Előre is köszönöm!
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3937 Dátum:
2013.06.18 kedd, 22:15:50 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.06.18 kedd, 22:09:04
A lengőkarok csavarjait akkor kell rendesen meghúzni, amikor már keréken az autó?
igen!
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3938 Dátum:
2013.06.18 kedd, 22:18:38 »
Idézetet írta: GSR - 2013.06.18 kedd, 22:01:40
"Szervizben mindig mindenkit hülyének néznek, sajnos. "
Melyik szervizben? Mert ha mindre érted, akkor......
Ezt így, általánosítva elég alaptalan kijelenteni.
Sajnálom, ha te eddig csak olyan szervizekbe voltál, ahol ezt tapasztaltad.
De hidd el, nem mind ilyen! Csak sajnos az ilyenek előítéleteket gerjesztenek és lejáratják a szakmát.
Elhiszem, de hidd el, hogy az előítéleteknek is oka van!
Ok - okozat.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3939 Dátum:
2013.06.18 kedd, 22:55:44 »
Idézetet írta: GSR - 2013.06.18 kedd, 22:01:40
"Szervizben mindig mindenkit hülyének néznek, sajnos. "
Melyik szervizben? Mert ha mindre érted, akkor......
Ezt így, általánosítva elég alaptalan kijelenteni.
Sajnálom, ha te eddig csak olyan szervizekbe voltál, ahol ezt tapasztaltad.
De hidd el, nem mind ilyen! Csak sajnos az ilyenek előítéleteket gerjesztenek és lejáratják a szakmát.
sajnos a nem reprezentatív tapasztalat az, hogy még a megbízhatónak tartott szervizek is elqurvulnak valamiért. A különbség az, hogy valahol képesek elnézést kérni a hibáért, valahol nem.
Nem volt még olyan szerviz tapasztalatom, hogy minden flott lett volna és ne kellett volna utólag igazítani valamit. Pl. pollenszűrő fedél visszarakása.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3940 Dátum:
2013.06.19 szerda, 11:07:37 »
Idézetet írta: Relhist - 2013.06.18 kedd, 22:55:44
sajnos a nem reprezentatív tapasztalat az, hogy még a megbízhatónak tartott szervizek is elqurvulnak valamiért. A különbség az, hogy valahol képesek elnézést kérni a hibáért, valahol nem.
Nem volt még olyan szerviz tapasztalatom, hogy minden flott lett volna és ne kellett volna utólag igazítani valamit. Pl. pollenszűrő fedél visszarakása.
Hát eddig vagy kevés helyen jártál vagy mindig nem a megfelelő helyen.
Büdös az öndicséret, tudom és nem is teszem. De én magammal szemben nagy követelményeket támasztok. Érdekem is, hiszem nem jó a hiba...még ha emberek is vagyunk. Igyekszem minden munkámban a maximumot nyújtani. Mellette pedig rohadtul lelkiismeretes vagyok...... ez van.
Emellett rengeteg prémium felső osztályú autót javítok, ahol NEM megengedhető semmilyen hiba, baki!
Nem akarok monológba kezdeni, csak ilyenkor mindig kikívánkozik belőlem az, hogy nekem is rossz hírnevet keltenek a rossz szerelők, hanyag szervizek, fusi garázsműhelyek.....mivel az emberek hamar és azonnal általánosítanak. Ez nekem kellemetlen.......
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Kvíz.
«
Új hozzászólás #3941 Dátum:
2013.06.19 szerda, 11:22:02 »
Idézetet írta: GSR - 2013.06.19 szerda, 11:07:37
..én magammal szemben nagy követelményeket támasztok. Érdekem is, hiszem nem jó a hiba...még ha emberek is vagyunk. Igyekszem minden munkámban a maximumot nyújtani. Mellette pedig rohadtul lelkiismeretes vagyok...... ez van.
(Dícséretes!)
GSR
a) Jó autószerelő.
b) Jó színész.
c) Talán.
d) Nem is!
?
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Kvíz.
«
Új hozzászólás #3942 Dátum:
2013.06.19 szerda, 11:23:37 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.06.19 szerda, 11:22:02
(Dícséretes!)
GSR
a) Jó autószerelő.
b) Jó színész.
c) Talán.
d) Nem is!
?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Kvíz.
«
Új hozzászólás #3943 Dátum:
2013.06.19 szerda, 11:29:44 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.06.19 szerda, 11:22:02
(Dícséretes!)
GSR
a) Jó autószerelő.
b) Jó színész.
c) Talán.
d) Nem is!
?
e) De.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Kvíz.
«
Új hozzászólás #3944 Dátum:
2013.06.19 szerda, 12:16:30 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.06.19 szerda, 11:29:44
e) De.
AndyA
f.) ....ez kizárt dolog, mert nem tudom
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3945 Dátum:
2013.06.19 szerda, 23:04:05 »
Ma megjöttek a porvédők, délután összeraktam a kocsi hátulját, meg ha már szét volt szedve, akkor a fékek úszócsapjainak meg a fékbetétek felfekvési pontjainak adtam némi kenést. Kíváncsiságból kipróbáltam a nyergekben a dugattyúk visszanyomását, hogy megnézzem tényleg ugyanarra kell-e őket tekerni, vagy sem.
Tanulság: szellemileg teljesen el vagyok szállva a nagy melegben, nem figyeltem, hogy melyik oldal melyik irányba megy be
, illetve az, hogy akinek ilyen 2004.09 előtti féknyerge van, annak teljesen felesleges flexkulcsokkal, meg szorítókkal küszködnie, de szerintem még a rendes dugattyúvisszatekerő is feleslegesen bonyolult. Kell egy 1/2"-es 12-es imbusz, egy rövid hosszabbító, meg egy 1/2"-es racsni (de mindez kiváltható egy megfelelő 12-es imbuszkulccsal), és egészen öt másodperc alatt be lehet tekerni a dugattyút, 10, ha előtte meg kell locsolni szilikonnal, hogy ne vigye magával a porvédőt.
Sajnos ahogy néztem, az új fajta nyergeknél már nincs ott az imbusz nyílás, szóval azoknál ez nem játszik.
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3946 Dátum:
2013.06.21 péntek, 08:57:57 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.06.18 kedd, 16:13:39
Ja.
Köszi! Ez elég egyértelmű válasz...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
gostrada
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1472
Tddi trendi traktor
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3947 Dátum:
2013.06.22 szombat, 20:28:54 »
Szeretnék venni 2 bontott első gólyalábat kompletten!Találtam is,1,6 benzinben volt.
Az eladó szerint ez nem lesz jó dízelbe.
Esetleg tudja valaki a választ,hogy miért nem?
Naplózva
Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3948 Dátum:
2013.06.22 szombat, 20:30:34 »
Idézetet írta: gostrada - 2013.06.22 szombat, 20:28:54
Szeretnék venni 2 bontott első gólyalábat kompletten!Találtam is,1,6 benzinben volt.
Az eladó szerint ez nem lesz jó dízelbe.
Esetleg tudja valaki a választ,hogy miért nem?
A rugó biztosan más. Ráadásul mk3-ban nem is volt 1.6 benzin.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
gostrada
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1472
Tddi trendi traktor
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3949 Dátum:
2013.06.22 szombat, 20:47:25 »
És miben más a rugó?
Igy kompletten cserélve se jó?
Naplózva
Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Oldalak:
1
...
72
73
74
75
76
77
78
[
79
]
80
81
82
83
84
85
86
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ