Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:44:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 88 89 90 91 92 93 94 [95] 96 97 98 99 100 101 102 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3169115 alkalommal)
0 Felhasználó és 187 vendég van a témában
NitroTom
Vendég
« Új hozzászólás #4700 Dátum: 2013.12.07 szombat, 11:25:40 »

ne vazz!! még megvan a mondi? Wink wave integet2
Igen megvan, elég monogám vagyok Smiley. Pontosabban asszony hajtja:) Visegrád és Dunabogdány között Smiley
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4701 Dátum: 2013.12.07 szombat, 12:17:46 »

Azt vágom, hogy szegecselve van, a kérdés csak hogy mennyire szívás otthon kicserélni? mondjuk a kertben Smiley


Akkor jó. Én is otthon cseréltem a kertben.....nem nagy meló. A csonkállványból kicsit szívás kiakasztani.
Viszont az időjárás miatt most biztos nem állnék neki.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4702 Dátum: 2013.12.07 szombat, 12:18:35 »

Nem tudom olvastátok -e?

http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/12/06/szilent/
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4703 Dátum: 2013.12.07 szombat, 12:38:16 »


Érdekes cikk....
Biztos jó dolog ez nagy teljesítményű autóknál, de a mondeo-ba szerintem teljesen fölösleges ilyenen gondolkozni. A gyári szilentek is elég jól bírják a kiképzést ezeken a szhar utakon.
És az ára sem kevés.....mondeo első lengőkarba (2 oldalra) több, mint 70ezer. 
http://www.powerflex.hu/termekek.php?category=mondeomk300-07
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
NitroTom
Vendég
« Új hozzászólás #4704 Dátum: 2013.12.07 szombat, 12:45:08 »

Akkor jó. Én is otthon cseréltem a kertben.....nem nagy meló. A csonkállványból kicsit szívás kiakasztani.
Viszont az időjárás miatt most biztos nem állnék neki.
Nehéz volt le lefúrni a szegecseket?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4705 Dátum: 2013.12.07 szombat, 12:55:31 »

Nehéz volt le lefúrni a szegecseket?

Nem tudom.
Én cseréltem a komplett lengőkart, mert a hátsó(nagy) szilent is szhar volt már és egyszerűbbnek láttam cserélni az egészet....meg árban picivel volt több a komplett lengőkar, mintha megvettem volna külön a gömbfejet meg a szilentet.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
NitroTom
Vendég
« Új hozzászólás #4706 Dátum: 2013.12.07 szombat, 13:19:13 »

Nem tudom.
Én cseréltem a komplett lengőkart, mert a hátsó(nagy) szilent is szhar volt már és egyszerűbbnek láttam cserélni az egészet....meg árban picivel volt több a komplett lengőkar, mintha megvettem volna külön a gömbfejet meg a szilentet.
Köszi, a szilentek nekem jók, úgyhogy elég csak a csuklót cserélni. A szerelőm nyávogott, hogy necces lefúrni a szegecseket mert bazi kemény anyagból van. 7e kér a cseréért, ennyiért nem állok neki szenvedni Smiley
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4707 Dátum: 2013.12.07 szombat, 15:09:49 »

Nehéz volt le lefúrni a szegecseket?
Flexelni kell nem fúrni mert vas szegecs. De a kertbe ilyen hidegben neki nem allnek
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4708 Dátum: 2013.12.07 szombat, 15:27:50 »

Flexelni kell nem fúrni mert vas szegecs. De a kertbe ilyen hidegben neki nem allnek

Pedig ki  lehet melegedni a szenvedésbe..... vigyor3


Naplózva

Imádom a dízeleket!    
NitroTom
Vendég
« Új hozzászólás #4709 Dátum: 2013.12.07 szombat, 16:40:04 »

Szenvedni utálok Smiley, meg autót szerelni is Smiley
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4710 Dátum: 2013.12.07 szombat, 17:03:14 »

A gyári gömbfej szegecselve van.

2 megoldás van:
1. veszel komplett lengőkart és azzal együtt cseréled           
2. lefúrod/vágod a gyári szegecseket és veszel utángyártott gömbfejet (adnak hozzá csavart) valami nevesebb gyártótól (pl. Lemförder)

KIZÁRÓLAG Lemfördert... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4711 Dátum: 2013.12.07 szombat, 17:03:52 »

Nem kell osszehuzo. Aknara allsz. Le kell kötni a stab összekötőt meg a csillapitot. Ha van xenon annak is a szintezojet.jól fujd be csavarlazitoval mer elszakad a csavar konnyen.  Felemeled krokival ugy h a kerék levegobe legyen.  Le mész,  lehuzod a lengokart ahogy lehet es kifeszited a rugot valami nagy csavarhuzoval. Nem fog kiugrani meg ilyenek

Majd holnap megnézzük. Smiley

Köszi!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
NitroTom
Vendég
« Új hozzászólás #4712 Dátum: 2013.12.07 szombat, 17:11:00 »

KIZÁRÓLAG Lemfördert... Smiley

AndyA
thx
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4713 Dátum: 2013.12.07 szombat, 20:47:53 »

Majd holnap megnézzük. Smiley

Köszi!

AndyA
a hétvégi munkára nincs áldás.a vasárnapira meg pláne  smile
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4714 Dátum: 2013.12.08 vasárnap, 10:02:30 »

a hétvégi munkára nincs áldás.a vasárnapira meg pláne  smile

Megpróbáltam hétfőn a múlt héten. Akkor törött bele a csavar a csonkba, hogy 3 órámba tellt kiimádkozni onnan...

Akkor már inkább vasárnap egy jól felszerelt műhelyben a bécsi garázsom helyett.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4715 Dátum: 2013.12.08 vasárnap, 20:27:13 »

Megpróbáltam hétfőn a múlt héten. Akkor törött bele a csavar a csonkba, hogy 3 órámba tellt kiimádkozni onnan...

Akkor már inkább vasárnap egy jól felszerelt műhelyben a bécsi garázsom helyett.

AndyA
namilett?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4716 Dátum: 2013.12.08 vasárnap, 20:30:45 »

namilett?

Felment a régi helyett, jó a szer. Férfias hangja lett az autónak tőle, sokkal dörmögősebb. A hátsó híd fölötti ív egy kicsit alacsony, ott hozzáér néha, de most ezzel nem volt idő behatóan foglalkozni. Majd legközelebb. Vagy teszek alá valami párnázást, ami bírja a meleget, vagy összehúzom egy darab Hilti-szalaggal, hogy ne pattogjon, oszt' jó' van. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4717 Dátum: 2013.12.08 vasárnap, 20:36:07 »

Felment a régi helyett, jó a szer. Férfias hangja lett az autónak tőle, sokkal dörmögősebb. A hátsó híd fölötti ív egy kicsit alacsony, ott hozzáér néha, de most ezzel nem volt idő behatóan foglalkozni. Majd legközelebb. Vagy teszek alá valami párnázást, ami bírja a meleget, vagy összehúzom egy darab Hilti-szalaggal, hogy ne pattogjon, oszt' jó' van. Smiley

AndyA
nem ez, a rugócsere?!
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4718 Dátum: 2013.12.08 vasárnap, 20:46:01 »

Felment a régi helyett, jó a szer. Férfias hangja lett az autónak tőle, sokkal dörmögősebb. A hátsó híd fölötti ív egy kicsit alacsony, ott hozzáér néha, de most ezzel nem volt idő behatóan foglalkozni. Majd legközelebb. Vagy teszek alá valami párnázást, ami bírja a meleget, vagy összehúzom egy darab Hilti-szalaggal, hogy ne pattogjon, oszt' jó' van. Smiley

AndyA


Mi ment fel?  Kipuf dob-- vagy iktató?
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4719 Dátum: 2013.12.09 hétfő, 08:23:42 »

KIZÁRÓLAG Lemfördert... Smiley

AndyA

Vagy gyári, ami néha olcsóbb is!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4720 Dátum: 2013.12.09 hétfő, 08:44:33 »

nem ez, a rugócsere?!

Az majd, egy második menetben. Erre volt idő, és most ez volt a fontosabb a műszaki vizsga miatt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4721 Dátum: 2013.12.09 hétfő, 08:45:02 »


Mi ment fel?  Kipuf dob-- vagy iktató?

Katalizátortól hátra egy komplett rozsdamentes rendszer.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #4722 Dátum: 2013.12.09 hétfő, 15:16:31 »

Katalizátortól hátra egy komplett rozsdamentes rendszer.

AndyA

hmm ezt te gyártattad, vagy valahol árulnak ilyet készen?
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4723 Dátum: 2013.12.09 hétfő, 15:19:48 »

hmm ezt te gyártattad, vagy valahol árulnak ilyet készen?

Mk2 bontotta egy angol ST TDCi-ből.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4724 Dátum: 2013.12.09 hétfő, 19:00:54 »

Vagy gyári, ami néha olcsóbb is!

Valaki tudja amúgy, hogy a gyári első lengőkart ki szállítja a fordnak?
Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #4725 Dátum: 2013.12.11 szerda, 14:43:15 »

Egy ideje mintha rosszabb lenne aaz úttartás. Kanyarban úthibára futva nem kicsit kell korrigálni.

Mi tud kifáradni ami ezt okozza?
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #4726 Dátum: 2013.12.11 szerda, 15:04:16 »

Egy ideje mintha rosszabb lenne aaz úttartás. Kanyarban úthibára futva nem kicsit kell korrigálni.

Mi tud kifáradni ami ezt okozza?
Tisztelt Fórumtárs!
Én először csináltatnék egy lengéscsillapító mérést. A lengéscsillapító hibája, tud okozni nagyon kellemetlen instabilitási érzést. Ha a lengéscsillapítók rendben vannak, akkor az összes gömbcsuklót, függőleges stabilizátort, és szilent blokkot leellenőrizném, illetve egy teljes futómű ellenőrzéssel rázópadon mindenképp kiderülne mi a gyenge láncszem a rendszerben. Mielőbbi javítást igényel, mivel egy hibás elem a későbbiekben több futóműelemet is károsíthat. A teljes futómű ellenőrzés rázópadon, mindössze 2-3 ezer Ft. Ezért a pénzért mindenképp érdemes megcsináltatni. Ezt a vizsgálatot otthon nem tudod megcsinálni. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #4727 Dátum: 2013.12.11 szerda, 15:10:15 »

Köszönöm, keresek egy futóművest.

Tisztelt Fórumtárs!
Én először csináltatnék egy lengéscsillapító mérést. A lengéscsillapító hibája, tud okozni nagyon kellemetlen instabilitási érzést. Ha a lengéscsillapítók rendben vannak, akkor az összes gömbcsuklót, függőleges stabilizátort, és szilent blokkot leellenőrizném, illetve egy teljes futómű ellenőrzéssel rázópadon mindenképp kiderülne mi a gyenge láncszem a rendszerben. Mielőbbi javítást igényel, mivel egy hibás elem a későbbiekben több futóműelemet is károsíthat. A teljes futómű ellenőrzés rázópadon, mindössze 2-3 ezer Ft. Ezért a pénzért mindenképp érdemes megcsináltatni. Ezt a vizsgálatot otthon nem tudod megcsinálni. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #4728 Dátum: 2013.12.11 szerda, 15:18:49 »

Köszönöm, keresek egy futóművest.

eljen eljen eljen
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Ford IMI
Vendég
« Új hozzászólás #4729 Dátum: 2013.12.14 szombat, 22:01:08 »

Sziasztok

A segìtsègeteket szeretnèm kèrni.
Van egy kombi 2001es mondeom.Ha nincs megpakolva a csomi akkor is ül a hàtulja,pedig vettem bele új hàtsó rúgokat.Semmivel sem lett jobb.Az tuti hogy negativba döl mind a kèt kerèk de attól lehet ez a jelensèg?
Ès ha elviszem futómü ellenőrzèsre az segìt ezen is?ès persze lehet egyàltalàn àllitani a hàtsó kerekek dölèsèn vagy valami elkopott ès csere?
 lehet èn kèpzelem be de  mintha feljebb lenne  az eleje mint egy àtlagos mondeonak.
Tehàt olyan mint a megpakolt romànok a pàlyàn.
Nem kopog semmi a hàtuljàn ràadàsul.Vàrok valami hasznos infot.

Köszi előre is
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4730 Dátum: 2013.12.15 vasárnap, 10:21:32 »

Sziasztok

A segìtsègeteket szeretnèm kèrni.
Van egy kombi 2001es mondeom.Ha nincs megpakolva a csomi akkor is ül a hàtulja,pedig vettem bele új hàtsó rúgokat.Semmivel sem lett jobb.Az tuti hogy negativba döl mind a kèt kerèk de attól lehet ez a jelensèg?
Ès ha elviszem futómü ellenőrzèsre az segìt ezen is?ès persze lehet egyàltalàn àllitani a hàtsó kerekek dölèsèn vagy valami elkopott ès csere?
 lehet èn kèpzelem be de  mintha feljebb lenne  az eleje mint egy àtlagos mondeonak.
Tehàt olyan mint a megpakolt romànok a pàlyàn.
Nem kopog semmi a hàtuljàn ràadàsul.Vàrok valami hasznos infot.

Köszi előre is

Nekem is ilyen volt a hátulja......  szomoru1
A legolcsóbb és legjobb megoldás az airspring. Nekem emelt a hátulján 3cm-t és, ha telepakolom a hátulját akkor sem ül le, stabilabb a kocsi hátulja.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Intruder007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 244


E-mail
« Új hozzászólás #4731 Dátum: 2013.12.15 vasárnap, 13:09:19 »

Sziasztok

A segìtsègeteket szeretnèm kèrni.
Van egy kombi 2001es mondeom.Ha nincs megpakolva a csomi akkor is ül a hàtulja,pedig vettem bele új hàtsó rúgokat.Semmivel sem lett jobb.Az tuti hogy negativba döl mind a kèt kerèk de attól lehet ez a jelensèg?
Ès ha elviszem futómü ellenőrzèsre az segìt ezen is?ès persze lehet egyàltalàn àllitani a hàtsó kerekek dölèsèn vagy valami elkopott ès csere?
 lehet èn kèpzelem be de  mintha feljebb lenne  az eleje mint egy àtlagos mondeonak.
Tehàt olyan mint a megpakolt romànok a pàlyàn.
Nem kopog semmi a hàtuljàn ràadàsul.Vàrok valami hasznos infot.

Köszi előre is

Szia!

Enyém is ilyen, pedig szinte mindent kicseréltünk már, bár az enyémben sportfutómű van.
Naplózva

2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4732 Dátum: 2013.12.15 vasárnap, 13:29:57 »

Nekem is ilyen volt a hátulja......  szomoru1
A legolcsóbb és legjobb megoldás az airspring. Nekem emelt a hátulján 3cm-t és, ha telepakolom a hátulját akkor sem ül le, stabilabb a kocsi hátulja.


Szia.

Írnál erről bővebben? Mennyibe kerül,hol foglalkoznak vele?   Köszi
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4733 Dátum: 2013.12.15 vasárnap, 16:23:55 »


Szia.

Írnál erről bővebben? Mennyibe kerül,hol foglalkoznak vele?   Köszi

Persze.

Az ára kb. 14 ezer postával, ha kell pü-ben adok elérhetőséget. A fórumon már többeknek van airspring beépítve.
Lényegében egy gumi amit a rugóba kell belerakni és néha beállítani/ellenőrizni a megfelelő nyomást. Majd teszek fel képet az enyémről.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Ford IMI
Vendég
« Új hozzászólás #4734 Dátum: 2013.12.15 vasárnap, 18:52:56 »

Hàt ha ez jàrható út akkor érdekel.
Ha privàtban megadod az elèrhetősèget màr be is szerzem.de a kèpek is èrdekelnek.
Köszi.
Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4735 Dátum: 2013.12.15 vasárnap, 20:39:27 »

Persze.

Az ára kb. 14 ezer postával, ha kell pü-ben adok elérhetőséget. A fórumon már többeknek van airspring beépítve.
Lényegében egy gumi amit a rugóba kell belerakni és néha beállítani/ellenőrizni a megfelelő nyomást. Majd teszek fel képet az enyémről.

Engem  is érdekel. Hogyan kell a nyomást beállítani? /Alá kell menni/
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4736 Dátum: 2013.12.15 vasárnap, 22:31:49 »

Engem  is érdekel. Hogyan kell a nyomást beállítani? /Alá kell menni/

Küldöm pü-ben a számot. A nyomást a szelepen keresztül kell beállítani. Én 0.8 bar-t szoktam belenyomni.(minél nagyobb a nyomás annál jobban megemeli a hátulját....a max nyomás 1,2bar) A szelephez akarok majd venni valami hosszabbítót, hogy egyszerűbb legyen a nyomást ellenőrizni / beállítani.
A beépítésnél a gyári felütésgátlót vágtam rövidebbre, mert az airspringhez amit adnak gumibakok nem jók a mondeóhoz.

A képek:  
http://kepfeltoltes.hu/view/130729/20130729_153441_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130729/20130729_153455_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130729/20130729_153522_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.15 vasárnap, 22:33:54 írta Zoleex » Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4737 Dátum: 2013.12.16 hétfő, 14:22:58 »

Egy pár nem kicsi copás után a csavarokkal elgondolkodtam azon, hogy vajon lehet-e (azaz szabad-e) a gyári "vas" csavarokat a futóműben mindenfelé valami jó kis rozsdamentes A2-es csavarokra cserélni?

Lehet-e ezzel valamilyen gond? Amire gondolok: "sima" vas és rozsdamentes acél között kialakuló galvánelem (vizet kap a futómű eleget) és ebből adódó elektro-korrózió ill. még randább összerohadás, mintha csak simán berozsdálna; szilárdsági, nyúlási, szakítószilárdsági problémák; bármi más, amire nem gondoltam.

Vagy csak költségtakarékosság a gyártó részéről, hogy nem ilyen csavarokat rak az autóba...?

Vélemények?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #4738 Dátum: 2013.12.16 hétfő, 15:27:40 »

Egy pár nem kicsi copás után a csavarokkal elgondolkodtam azon, hogy vajon lehet-e (azaz szabad-e) a gyári "vas" csavarokat a futóműben mindenfelé valami jó kis rozsdamentes A2-es csavarokra cserélni?

Lehet-e ezzel valamilyen gond? Amire gondolok: "sima" vas és rozsdamentes acél között kialakuló galvánelem (vizet kap a futómű eleget) és ebből adódó elektro-korrózió ill. még randább összerohadás, mintha csak simán berozsdálna; szilárdsági, nyúlási, szakítószilárdsági problémák; bármi más, amire nem gondoltam.

Vagy csak költségtakarékosság a gyártó részéről, hogy nem ilyen csavarokat rak az autóba...?

Vélemények?

AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
Az autóipar a gépjárművekben különböző minőségű csavarokat használ. A nem kiemelkedően fontos területeken, sztenderd szakítószilárdságú csavarokat alkalmaz. 6.6-6.8-6.9 szakítószilárdságra vonatkozó csavarfejjelöléssel. Ezek a csavarok a rozsdásodás ellen horgany passziváltak. A kiemelkedően fontos futóműelemek csavarjai, minimun 8.8 de inkább 10.9-12.9 fejjelöléssel ellátottak, ami kifejezetten nagy szakító és nyírószilárdságot takar. Én minden futómű csavart ha pótolni kell, akkor a 10.9-12.9 jelölésű csavarokat használom. Ezek gyárilag matt fekete csavarok, nem rozsdásodnak, és igen jól tűrik a mostoha körülményeket. Kihajtáskor nem szakadnak el mert jól tűrik még a 100 Nm erőt is. Sajnos a minőségnek ára van. Pl egy db 10x1.25x80 mm 10.9-12.9 jelölésű csavar ára elérheti a 600-1000 Ft/db árat, a beszerzés helyétől függően. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.16 hétfő, 15:32:22 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4739 Dátum: 2013.12.16 hétfő, 15:33:35 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az autóipar a gépjárművekben különböző minőségű csavarokat használ. A nem kiemelkedően fontos területeken, sztenderd szakítószilárdságú csavarokat alkalmaz. 6.6-6.8-6.9 szakítószilárdságra vonatkozó csavarfejjelöléssel. Ezek a csavarok a rozsdásodás ellen horgany passziváltak. A kiemelkedően fontos futóműelemek csavarjai, minimun 8.8 de inkább 10.9-12.9 fejjelöléssel ellátottak, ami kifejezetten nagy szakító és nyírószilárdságot takar. Én minden futómű csavart ha pótolni kell, akkor a 10.9-12.9 jelölésű csavarokat használom. Ezek gyárilag matt fekete csavarok, nem rozsdásodnak, és igen jól tűrik a mostoha körülményeket. Kihajtáskor nem szakadnak el mert jól türik még a 100 Nm erőt is. Sajnos a minőségnek ára van. Pl egy db 10x1.25x80 mm 10.9-12.9 jelölésű csavar ára elérheti a 600-1000 Ft/db árat, a beszerzés helyétől függően. wave
Tisztelettel László! worship

A gyáriak horgany passziváltak, az eléggé biztos ránézésre. Vagyis akkor nem 8.8-as, hanem gyengebb minőségűek?

Arra meg nem találtam adatot, hogy az A2-A4-es rozsdamentesek milyen szilárdságnak felelnek meg a normál acélcsavarok számozása szerint.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4740 Dátum: 2013.12.16 hétfő, 15:34:48 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az autóipar a gépjárművekben különböző minőségű csavarokat használ. A nem kiemelkedően fontos területeken, sztenderd szakítószilárdságú csavarokat alkalmaz. 6.6-6.8-6.9 szakítószilárdságra vonatkozó csavarfejjelöléssel. Ezek a csavarok a rozsdásodás ellen horgany passziváltak. A kiemelkedően fontos futóműelemek csavarjai, minimun 8.8 de inkább 10.9-12.9 fejjelöléssel ellátottak, ami kifejezetten nagy szakító és nyírószilárdságot takar. Én minden futómű csavart ha pótolni kell, akkor a 10.9-12.9 jelölésű csavarokat használom. Ezek gyárilag matt fekete csavarok, nem rozsdásodnak, és igen jól tűrik a mostoha körülményeket. Kihajtáskor nem szakadnak el mert jól türik még a 100 Nm erőt is. Sajnos a minőségnek ára van. Pl egy db 10x1.25x80 mm 10.9-12.9 jelölésű csavar ára elérheti a 600-1000 Ft/db árat, a beszerzés helyétől függően. wave
Tisztelettel László! worship

Tisztelt László!

Az említett méretű csavar gyáriban is olcsóbb és szürke színű. Gondolom kap valamilyen bevonatot.
Egyébként jó tapadású zsírral be kell kenni, az a legtutibb védekezés.

Tisztelettel Tibor!  Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #4741 Dátum: 2013.12.16 hétfő, 15:46:01 »

A gyáriak horgany passziváltak, az eléggé biztos ránézésre. Vagyis akkor nem 8.8-as, hanem gyengebb minőségűek?

Arra meg nem találtam adatot, hogy az A2-A4-es rozsdamentesek milyen szilárdságnak felelnek meg a normál acélcsavarok számozása szerint.

AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
A sztenderd csavarok mind horgany passziváltak. A nagy szakítószilárdságú csavarok gyárilag feketítettek, mint a fegyver csavarok. A rozsda mentes acélcsavarok szakító szilárdságát, megtalálod a műszaki táblázatokban. Én még nem bántam meg ezen precíziós csavarok használatát ha szükséges, mert kivételnél és oldásnál kivan zárva a szívás! Csak egy konkrét példa a Mondeo esetében. A TIS előírja hogy a harmadik meghúzás és oldás után, a főtengely ékszíjtárcsa csavarját cserélni kell, annak ellenére, hogy 10.9-es nagy szakítószilárdságú. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.16 hétfő, 16:24:24 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #4742 Dátum: 2013.12.16 hétfő, 16:00:09 »

Tisztelt László!

Az említett méretű csavar gyáriban is olcsóbb és szürke színű. Gondolom kap valamilyen bevonatot.
Egyébként jó tapadású zsírral be kell kenni, az a legtutibb védekezés.

Tisztelettel Tibor!  Smiley
Tisztelt Tibor!
A gyári csavarokkal kapcsolatban. A gyári csavar sem olcsóbb. A Mondeo főtengely ékszíjtárcsa csavar 10.9 szakító szilárdságú és a Ford alkatrész ára meghaladja az 1000 Ft/db.(2010-es Ford alkatrész ár 3.09 EURO) Nem rég cseréltem egy barátomnak mind három csavart, újra onnan tudom.
A jó minőségű nagy tapadású zsír használatával egyetértek. A minőséget mindig meg kellett fizetni! wave
Tisztelettel László!  worship   
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.16 hétfő, 16:12:51 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4743 Dátum: 2013.12.16 hétfő, 16:55:12 »

Én kapásból vettem pár darab csonkállvány csavart, ami szorítja a lengéscsillapítót.
Nekem kb. 350/db volt, persze ezen van kedvezmény, bár nem sok.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #4744 Dátum: 2013.12.16 hétfő, 18:28:50 »

Én kapásból vettem pár darab csonkállvány csavart, ami szorítja a lengéscsillapítót.
Nekem kb. 350/db volt, persze ezen van kedvezmény, bár nem sok.
Tisztelt Fórumtárs!
Minden további nélkül elhiszem. A 350 Ft sem mondható olcsónak, egy csavarért. A nyomatéktámokat, lengőkarokat, vagy a bölcsőt tartó csavarok ennek a többszöröse is lehet. Sajnos ezeknek ennyi az ára. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.16 hétfő, 18:30:28 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Atus
Vendég
« Új hozzászólás #4745 Dátum: 2013.12.20 péntek, 20:45:24 »

Sziasztok!

Nem rég vettem a kocsim és valami kopogást észlelek a bal hátsó keréktől minden egyes úthiba után, valakinek valami tippje van hogy mi szokott áltban lenni? Tudom vigyem el nézessem meg, csak kíváncsi vagyok rá hogy van e valami tipikus futómű hibája ami ilyenkor szokott lenne. Köszi  worship
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4746 Dátum: 2013.12.20 péntek, 21:00:55 »

Sziasztok!

Nem rég vettem a kocsim és valami kopogást észlelek a bal hátsó keréktől minden egyes úthiba után, valakinek valami tippje van hogy mi szokott áltban lenni? Tudom vigyem el nézessem meg, csak kíváncsi vagyok rá hogy van e valami tipikus futómű hibája ami ilyenkor szokott lenne. Köszi  worship

Ha nem kombi, akkor bal hátul van: 6 lengőkar-szilent, 1 toronyszilent, 2 hídszilent, 1 stabilizátor szilent, 2 kutyacsont-gömbfej.
Na most hogy konkrétan Neked melyik kopog, ahhoz minimum egy médium kell, hogy interneten keresztül megmondja  laugh

Feküdj be a kocsi alá, és kezdésnek rángasd meg a kutyacsontot, mert az fogyó eszköz a remek magyar utakon, meg a kézifékkötelet, mert az meg el szokott szabadulni a lengőkartól. Aztán ha egyik sem nyert, akkor rángass mindent, ami a kezed ügyébe kerül, és nem fékcső, hátha meglesz  vigyor3
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #4747 Dátum: 2013.12.21 szombat, 12:21:40 »

Sziasztok!

Nem rég vettem a kocsim és valami kopogást észlelek a bal hátsó keréktől minden egyes úthiba után, valakinek valami tippje van hogy mi szokott áltban lenni? Tudom vigyem el nézessem meg, csak kíváncsi vagyok rá hogy van e valami tipikus futómű hibája ami ilyenkor szokott lenne. Köszi  worship
Tisztelt Fórumtárs!
Mivel nemrég vetted a kocsit, én mindenképp javasolnék egy teljes futómű ellenőrzést, és vizsgálatot rázópadon. Én a műszaki vizsga előtt végeztettem egy teljes rázópados vizsgálatot, mindössze 3000 F-tért. Ha bármi probléma van akkor itt biztosan kiderül, és tisztában leszel a gépsárkány futómű állapotával. Én ezt tenném a helyedben. Ez a legolcsóbb megoldás, és minden problémát feltár ha tisztességes munkát végez a futóműves szaki. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #4748 Dátum: 2014.01.02 csütörtök, 17:21:12 »

mit lehet tenni határértéken a kívüli első kerékdőléssel (camber)? méressem meg megint, hátha nem jól mérték?
Ha jól látom, a tis-ben csak az összetartás (toe) állítása van benne, semmi mást nem lehet állítani az első futómű geometriáján. (a gép törve nem volt, főleg nem a bal oldalon, ahol az érték nem jó).
(a legutóbbi mérés szerint az első futómű két oldala között nagyon nagy különbség van a mért értékek között - utánfutás, csapterpesztés, kerékdőlés))
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4749 Dátum: 2014.01.02 csütörtök, 17:39:42 »

mit lehet tenni határértéken a kívüli első kerékdőléssel (camber)? méressem meg megint, hátha nem jól mérték?
Ha jól látom, a tis-ben csak az összetartás (toe) állítása van benne, semmi mást nem lehet állítani az első futómű geometriáján. (a gép törve nem volt, főleg nem a bal oldalon, ahol az érték nem jó).
(a legutóbbi mérés szerint az első futómű két oldala között nagyon nagy különbség van a mért értékek között - utánfutás, csapterpesztés, kerékdőlés))

Úthibák........
Mérni kell az autón az alkatrészeket, távolságokat. Valamiben kell lennie eltérésnek.
Mennyivel több a megengedettnél és milyen irányban?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 88 89 90 91 92 93 94 [95] 96 97 98 99 100 101 102 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.