Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 20:20:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 149 150 151 152 153 154 155 [156] 157 158 159 160 161 162 163 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11142209 alkalommal)
0 Felhasználó és 69 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7750 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 11:42:17 »

azt mondjátok meg nekem, hogy miért kell legalább 10mp-et nyomnom az ablakmosó gombot hogy meginduljon belőle a cucc??
Ez hidegtől, melegtől függetlenül mindig így van! Tavaly még olyan királyul volt! Ahogy rányomtam spriccelt...most meg 4et is töröl a lapát mielőtt odaér az anyag  szomoru1 és sajnálom egy kicsit a 10eFt-os ablaktörlőimet erre el***ni!

mivel lehet a gond?

Lyukas valahol a cso, idobe telik, mire felnyomja benne a levet. Vagy doglesben a motorod, alig nyom, azert tart neki soka.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #7751 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 11:45:12 »

azt mondjátok meg nekem, hogy miért kell legalább 10mp-et nyomnom az ablakmosó gombot hogy meginduljon belőle a cucc??
Ez hidegtől, melegtől függetlenül mindig így van! Tavaly még olyan királyul volt! Ahogy rányomtam spriccelt...most meg 4et is töröl a lapát mielőtt odaér az anyag  szomoru1 és sajnálom egy kicsit a 10eFt-os ablaktörlőimet erre el***ni!

mivel lehet a gond?

Ha jól emlékszem a motorháztetőnél a fúvókák előtt nekem van egy visszacsapószelep. Ha az valami folytán nem működik akkor is előfordulhat az amit te írtál.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7752 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 11:58:26 »

Ha jól emlékszem a motorháztetőnél a fúvókák előtt nekem van egy visszacsapószelep. Ha az valami folytán nem működik akkor is előfordulhat az amit te írtál.
erről van szó! eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7753 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 17:06:32 »

Nem is tudom hová írjam de talán itt az elektromosba lesz a legjobb.

Az jutott eszembe,hogy a gyári elektromos pótfűtést amit ugye az ecu vagy mi kapcsol be +5fok alatt, át kellene valahogy kézi kapcsolásúra /is/ variálni mert mondjuk +10 be is jól jönne egy kis rásegítés.Szerintem érdemes lenne ötletelni rajta.

Ha valakinek van rá ötlete esetleg meg is tudná csinálni én vevő lennék rá, meg persze nagyon hálás is mert utálom,hogy fázik az autó.Persze nem kívánnám ingyért. miaz miaz
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.13 vasárnap, 17:09:43 írta soho001 » Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7754 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 17:25:24 »

Nem is tudom hová írjam de talán itt az elektromosba lesz a legjobb.

Az jutott eszembe,hogy a gyári elektromos pótfűtést amit ugye az ecu vagy mi kapcsol be +5fok alatt, át kellene valahogy kézi kapcsolásúra /is/ variálni mert mondjuk +10 be is jól jönne egy kis rásegítés.Szerintem érdemes lenne ötletelni rajta.

Ha valakinek van rá ötlete esetleg meg is tudná csinálni én vevő lennék rá, meg persze nagyon hálás is mert utálom,hogy fázik az autó.Persze nem kívánnám ingyért. miaz miaz

ezt most nem értem.ez így nem jó?


Elektromos bekötése

Én a hátsó szélvédő fűtésről vettem le a vezérlő jelet, mert automatikusan bekapcsol indítás után és ha a klíma eléri a beállított hőfokot, akkor ki is kapcsolja a gem a hátsószélvédőfűtés reléét!

A tűzfalon van 1 gumiátvezető a bal oldali motorháztető emelő teleszkóp alatt! Ott bedugsz egy átmérő 1- 2mm-es acél vagy rézrudat,ami kb legyen 80cm hosszú. Ez lesz a behúzószál! Belül a biztitábla mögé/alá érkezik be. Benyúlsz a kuplung pedál fölött és kihúzod a behúzószálat a pedál alá. Itt ráerősíted a vezérlőszálat szigszalaggal vagy szemet hajtasz a végére és abba rögzíted a vezetéket! A behúzószálat ügyesen visszahúzod a motortérbe, és jön vele a vezeték.

A K1es relé a belső biztitáblába a legfelül középen, fekete színű. El sem lehet téveszteni. Azt kiveszed, és a vezérlőszálat ügyesen ráforrasztod a kivett relé 3as számű lábának a tövére! Vékony vezetéket használj, annál kevésbé lesz útba a forrasztás a vissza_rakásnál! Nem túl profi, de gyors megoldás! Persze kilehetne szedni a biztitábla hátulján lévő csatiból a vezetéket és szépen arra forrasztani, de időigényes és bonyolult, és nagyon szét kellene szedni az autót érte. Ha megvan a relélábforrasztás, akkor azt visszateszed a helyére, a lábon a vezetékkel! A motortéri vége a szálnak a relé pozitív tápja lesz.
Ennyi. Tovább tartott kiagyalni,mint megoldani!
Viszont valóban frappáns, és jól működik!



http://mondeo.hu/index.php?topic=5057.msg548012#msg548012
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7755 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 17:33:37 »

ezt most nem értem.ez így nem jó?


Elektromos bekötése

Én a hátsó szélvédő fűtésről vettem le a vezérlő jelet, mert automatikusan bekapcsol indítás után és ha a klíma eléri a beállított hőfokot, akkor ki is kapcsolja a gem a hátsószélvédőfűtés reléét!



De nekem gyári van benne és az nem okoz valami bajt ha átvezetékeli az ember?
Vagy,hogy van ez? Ha mondjuk így bekötjük ahogy írtad,akkor a pcm is vezérli és én is tudom ha akarom?
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #7756 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 17:41:31 »

ezt most nem értem.ez így nem jó?


Elektromos bekötése

Én a hátsó szélvédő fűtésről vettem le a vezérlő jelet, mert automatikusan bekapcsol indítás után és ha a klíma eléri a beállított hőfokot, akkor ki is kapcsolja a gem a hátsószélvédőfűtés reléét!

A tűzfalon van 1 gumiátvezető a bal oldali motorháztető emelő teleszkóp alatt! Ott bedugsz egy átmérő 1- 2mm-es acél vagy rézrudat,ami kb legyen 80cm hosszú. Ez lesz a behúzószál! Belül a biztitábla mögé/alá érkezik be. Benyúlsz a kuplung pedál fölött és kihúzod a behúzószálat a pedál alá. Itt ráerősíted a vezérlőszálat szigszalaggal vagy szemet hajtasz a végére és abba rögzíted a vezetéket! A behúzószálat ügyesen visszahúzod a motortérbe, és jön vele a vezeték.

A K1es relé a belső biztitáblába a legfelül középen, fekete színű. El sem lehet téveszteni. Azt kiveszed, és a vezérlőszálat ügyesen ráforrasztod a kivett relé 3as számű lábának a tövére! Vékony vezetéket használj, annál kevésbé lesz útba a forrasztás a vissza_rakásnál! Nem túl profi, de gyors megoldás! Persze kilehetne szedni a biztitábla hátulján lévő csatiból a vezetéket és szépen arra forrasztani, de időigényes és bonyolult, és nagyon szét kellene szedni az autót érte. Ha megvan a relélábforrasztás, akkor azt visszateszed a helyére, a lábon a vezetékkel! A motortéri vége a szálnak a relé pozitív tápja lesz.
Ennyi. Tovább tartott kiagyalni,mint megoldani!
Viszont valóban frappáns, és jól működik!



http://mondeo.hu/index.php?topic=5057.msg548012#msg548012

De neked aktiválva van, hogy bekapcsoljon autómatikusan a hátsó szélvédő fűtésed 5°C alatt. Nekem pl. ez a funkció inaktív. Én nekem nyomni kell a gombot ha fűtettni akarok hátsó szélvédőt.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7757 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 17:43:04 »

ezt most nem értem.ez így nem jó?


Elektromos bekötése

Én a hátsó szélvédő fűtésről vettem le a vezérlő jelet, mert automatikusan bekapcsol indítás után és ha a klíma eléri a beállított hőfokot, akkor ki is kapcsolja a gem a hátsószélvédőfűtés reléét!



De nekem gyári van benne és az nem okoz valami bajt ha átvezetékeli az ember?
Vagy,hogy van ez? Ha mondjuk így bekötjük ahogy írtad,akkor a pcm is vezérli és én is tudom ha akarom?

így van.Működik automatikusan is a gyári megoldással,és ha megtáplálja az ember az én módszeremmel pluszban(párhuzamosan),akkor akkor kapcsolod be amikor csak szeretnéd! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7758 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 17:44:40 »

De neked aktiválva van, hogy bekapcsoljon autómatikusan a hátsó szélvédő fűtésed 5°C alatt. Nekem pl. ez a funkció inaktív. Én nekem nyomni kell a gombot ha fűtettni akarok hátsó szélvédőt.
És?
Pont ezt a lehetőséget elégíti ki!Ha plusz 10 ben is beakarod kapcsolni akkor bekaccsolod!
Ki meg kikapcsol 15 perc múlva,vagy ha elérte a hf a 75 fokot. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
teo
Vendég
« Új hozzászólás #7759 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 17:44:43 »

Ha jól emlékszem a motorháztetőnél a fúvókák előtt nekem van egy visszacsapószelep. Ha az valami folytán nem működik akkor is előfordulhat az amit te írtál.

Na, ezt jó tudni, nekem is nehezen ér fel a lé! Kösz, megkeresem.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7760 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 17:47:26 »


Ja és még valami.Nekem nem kapcsol be automatikusan egyik ablakfűtésem sem.Kézzel lehet ki-be kapcsolni.
Akkor rád is vonatkozik ez! http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg603588#msg603588
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7761 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 17:53:54 »



OK.

Tehát akkor én bármikor ki-be tudom kapcsolni ha akarom.Viszont tőlem függetlenül a pcm is tudja vezérelni pld ha már elég meleg a víz.
Így biztonságos is lesz mert lekapcsol a rendszer és nem tud kigyulladni ha valami gáz van.
Jól értelmezem?
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7762 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 17:59:57 »



Ok. De hová kötöm az utastérbe bejövő vezeték végét amin a relé plussza van?
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7763 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 19:11:57 »


OK.

Tehát akkor én bármikor ki-be tudom kapcsolni ha akarom.Viszont tőlem függetlenül a pcm is tudja vezérelni pld ha már elég meleg a víz.
Így biztonságos is lesz mert lekapcsol a rendszer és nem tud kigyulladni ha valami gáz van.
Jól értelmezem?
igen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7764 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 19:14:10 »


Ok. De hová kötöm az utastérbe bejövő vezeték végét amin a relé plussza van?
A motortérben lévő (a bal torony oldalára van szerelve)70A-es relének a + lábára,ami a fűtést kapcsolja közvetlenül.de csak az 1iknek kell bekötni,mert az 1ik relé 1 patront fűt,a másik pedig 2őt.Na ezt kéne vezérelni!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7765 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 19:18:34 »

igen.
nem, ha megy a hátsó szélvédő fűtés, akkor megy a kiegfűtés is.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7766 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 19:20:33 »

A motortérben lévő (a bal torony oldalára van szerelve)70A-es relének a + lábára,ami a fűtést kapcsolja közvetlenül.de csak az 1iknek kell bekötni,mert az 1ik relé 1 patront fűt,a másik pedig 2őt.Na ezt kéne vezérelni!


Hú nekem sajna ez már kínai.Nemigen mernék hozzáfogni egyedül,pedig valahogy meg kéne oldanom.
Egy villamossági szerelő elvállalja szerinted?
Pedig ha összejönne biztos tömeges igény lenne rá közöttünk.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.13 vasárnap, 19:23:47 írta soho001 » Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7767 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 19:35:08 »

A motortérben lévő (a bal torony oldalára van szerelve)70A-es relének a + lábára,ami a fűtést kapcsolja közvetlenül.de csak az 1iknek kell bekötni,mert az 1ik relé 1 patront fűt,a másik pedig 2őt.Na ezt kéne vezérelni!

Azt a GEM vezerli, nem?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7768 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 19:42:12 »


Hú nekem sajna ez már kínai.Nemigen mernék hozzáfogni egyedül,pedig valahogy meg kéne oldanom.
Egy villamossági szerelő elvállalja szerinted?
Pedig ha összejönne biztos tömeges igény lenne rá közöttünk.
nem tom.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7769 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 19:43:03 »

Azt a GEM vezerli, nem?

AndyA
úgy van.és azt a relét kell párhuzamosan megtáplálni a hátső szélvédőfűtés relééről. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7770 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 19:45:21 »

nem, ha megy a hátsó szélvédő fűtés, akkor megy a kiegfűtés is.
neki csak annyiban más a rendszere,hogy nem kapcsol be 5 foknál automatikusan a h.szélvédőfűtés.De a kikapcsolás ettől még automatikus.És ez a lényeg!Neki az a fontos,hogy BE tudja kapcsolni manuálisan a kiegfűtést 5 fok felett is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7771 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 19:54:35 »

neki csak annyiban más a rendszere,hogy nem kapcsol be 5 foknál automatikusan a h.szélvédőfűtés.De a kikapcsolás ettől még automatikus.És ez a lényeg!Neki az a fontos,hogy BE tudja kapcsolni manuálisan a kiegfűtést 5 fok felett is.

Igen nekem ez lenne a lényeg.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7772 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 19:58:38 »

Ha valaki érzi magában a képességet rá és korrekt díjazás ellenében elvállalná kérem,hogy írjon nekem és egyeztessünk egy időpontot.
Vagy ha valaki ismer ilyen szakit kérem jelezze.

Köszönöm. worship worship
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #7773 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 21:52:30 »

Nem is tudom hová írjam de talán itt az elektromosba lesz a legjobb.

Az jutott eszembe,hogy a gyári elektromos pótfűtést amit ugye az ecu vagy mi kapcsol be +5fok alatt, át kellene valahogy kézi kapcsolásúra /is/ variálni mert mondjuk +10 be is jól jönne egy kis rásegítés.Szerintem érdemes lenne ötletelni rajta.

Ha valakinek van rá ötlete esetleg meg is tudná csinálni én vevő lennék rá, meg persze nagyon hálás is mert utálom,hogy fázik az autó.Persze nem kívánnám ingyért. miaz miaz


fázik az autó....besz@rok mekkora problémák vannak.. eplus2
Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7774 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 21:55:19 »

fázik az autó....besz@rok mekkora problémák vannak.. eplus2

Te is tudod, ha nincs csinál magának az ember. eplus2
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #7775 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 22:00:43 »

Te is tudod, ha nincs csinál magának az ember. eplus2

ez igy van...
De mégis mit vársz attól ha 10 foknál kapcsol be? mi fog változni? érdekel...
Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7776 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 22:21:34 »

ez igy van...
De mégis mit vársz attól ha 10 foknál kapcsol be? mi fog változni? érdekel...


Hát azt,hogy hamarabb beáll a víz hőfoka.
Mert a Pesti tötyörgésben /13km/ beérek dolgozni mire eléri az üzemi hőmérsékletet.Ha fűtök akkor, ugyan jön a meleg de a víz hőfoka meg még jobban visszahűl.
A főköri termosztátom vadi új gyári.Az olajköri meg 1éves gyári.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #7777 Dátum: 2011.11.13 vasárnap, 22:49:54 »


Hát azt,hogy hamarabb beáll a víz hőfoka.
Mert a Pesti tötyörgésben /13km/ beérek dolgozni mire eléri az üzemi hőmérsékletet.Ha fűtök akkor, ugyan jön a meleg de a víz hőfoka meg még jobban visszahűl.
A főköri termosztátom vadi új gyári.Az olajköri meg 1éves gyári.


Értem...
És ha pl -5 fok van nem tök mindegy hogy 10 foknál kapcsol e be? amugy is bekapcsolt volna...
Akkor végülis 5 és 10 fok között lenne hasznodra ha jól értem...
Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7778 Dátum: 2011.11.14 hétfő, 06:09:11 »

Értem...
És ha pl -5 fok van nem tök mindegy hogy 10 foknál kapcsol e be? amugy is bekapcsolt volna...
Akkor végülis 5 és 10 fok között lenne hasznodra ha jól értem...


Nem. Ha úgy gondolom,hogy hideg van akkor bármikor bekapcsolhatom.Én döntöm el nem a pcm vagy mi.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #7779 Dátum: 2011.11.14 hétfő, 18:31:49 »

Sziasztok!

Egy kis eszelgetésben kérnék segítséget.
A kieg. fűtésre szeretnék valamiféle visszajelzőt készíteni. Vettem 3 zöld LED-t, hozzá adtak ellenállásokat is és még beszereztem egy 8 eres UTP kábelt is. Azt gondoltam ki, hogy az izzítók fejéről levenném egyenként a pluszt, a fűtésházról, meg a testet. Így azt láthatnám, hogy a GEM a reléken keresztül kapcsolt és felgyulladnának a LED-k, amikor kint van a villany.
Hogy lehetne ezt másként bekötni, hogy arra is lehessen következtetni, hogy az izzító szál sem szakadt?
Az tudom, hogy az izzítókat lehet úgy a helyén ellenőrizni, hogy egy aksi pluszt leviszel egy dróton, amiben be van forrasztva egy égő és azt ráérinted a lekötött kábelezésű izzító tetejére. Az áramkör ilyenkor az izzítón keresztül kapja meg a testet, de csak akkor, ha nem szakadt a belsejében a fűtőszál.
Nos ezt az elvet is be lehetne valahogy kötni? A LED-ek felhasználásával össze lehetne hozni egy izzító épségét is ellenőrző áramkört?
Ötletek?
Naplózva
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #7780 Dátum: 2011.11.14 hétfő, 19:01:53 »

Sziasztok

Ha járó motornál bekapcsolom a  lámpát (xenon) akkor a jobb oldali villog és csak pár gázadásra világít normálisan. De ha nem jár a motor és úgy kapcsolom be csak villog, de ha jár a motor és megy az első hátsó ablakfűtés akkor be sem kapcsol. A lámpa trafós elméletileg normálisan be van kötve. köszi a választ
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7781 Dátum: 2011.11.14 hétfő, 19:02:53 »

Sziasztok

Ha járó motornál bekapcsolom a  lámpát (xenon) akkor a jobb oldali villog és csak pár gázadásra világít normálisan. De ha nem jár a motor és úgy kapcsolom be csak villog, de ha jár a motor és megy az első hátsó ablakfűtés akkor be sem kapcsol. A lámpa trafós elméletileg normálisan be van kötve. köszi a választ
gyári xenon??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #7782 Dátum: 2011.11.14 hétfő, 19:06:33 »

Az előző tulaj rakatta bele a normál lámpák helyett.
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7783 Dátum: 2011.11.14 hétfő, 19:22:35 »

Az előző tulaj rakatta bele a normál lámpák helyett.
tehát gyári xenon utólag belerakva??

akkor először próbáld meg, hogy berelézed, hogy normálisan kapjon áramot. nálam ez volt a baja
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #7784 Dátum: 2011.11.14 hétfő, 19:24:46 »

ok köszi
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7785 Dátum: 2011.11.14 hétfő, 21:17:50 »

tehát gyári xenon utólag belerakva??

akkor először próbáld meg, hogy berelézed, hogy normálisan kapjon áramot. nálam ez volt a baja

Ennyi a baja. A gyári xenonosnál vastagabb drótot húztak be, mert a begyújtáshoz egy nagyobb áramimpulzus kell.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7786 Dátum: 2011.11.14 hétfő, 22:33:21 »

esmét parkolópálya.Behalt a generátorom.Holnap megy teljes generálra.
Többet idén nem akarok autótszerelni. falbav
egye fene a télieket,még rárakom...... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7787 Dátum: 2011.11.14 hétfő, 22:52:57 »

esmét parkolópálya.Behalt a generátorom.Holnap megy teljes generálra.
Többet idén nem akarok autótszerelni. falbav
egye fene a télieket,még rárakom...... vigyor3

Szegény te... szívsz rendesen. Mondd, iszol te eleget?  Huh?  wow1
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #7788 Dátum: 2011.11.15 kedd, 09:28:44 »

esmét parkolópálya.Behalt a generátorom.Holnap megy teljes generálra.
Többet idén nem akarok autótszerelni. falbav
egye fene a télieket,még rárakom...... vigyor3

Lehet-e köze a meghibásodásnak a kiegfűtéssel történő csúcsra járatásnak?  wow1
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7789 Dátum: 2011.11.15 kedd, 11:07:04 »

Lehet-e köze a meghibásodásnak a kiegfűtéssel történő csúcsra járatásnak?  wow1

Nem hinném... akkor lenne gond, ha túllépné - sokszor - a gyári maximális x ampert.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #7790 Dátum: 2011.11.15 kedd, 11:09:23 »

Nem hinném... akkor lenne gond, ha túllépné - sokszor - a gyári maximális x ampert.
nyugta  worship
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7791 Dátum: 2011.11.15 kedd, 11:19:10 »

nyugta  worship

Persze - mint ahogy az Apeh és a Nav gondolná - nyugtával dícsérd a napot....

A generátort sok mindennel tönkre lehet tenni. Az egyik a sima használat. A szénkefék elkopnak...
A másik a hatalmas áramok. Például bikázás járó motorrral. Lehet ilyet csinálni - nem vak ez, csak bátor -, de rendszeresen biztos, hogy nem szabad.
A generátorban vannak diódák. Azok egy adott áramot bírnak. Ha ezt túllépik, biz gond van.
És ha az autó jó sokáig áll, az aksi lemerül, beindítod, az meg megkínálja az aksit a 14,4V-tal... hát ő ez el is fogadja, de akár 50A is lehet belüle.
A Fifin teljesen lemerült aksinál - bebikáztuk - 70A szaladgált. Azért ennyi, mert ennyit tud.
Ha egy komolyabb hifije van az embernek (vagy asszonynak), az is jól meg tudja cibálni a generátor bajszát. Azaz, hirtelen olyan áramokat kér, amit az aksi nem tud leadni,
mert az nem ilyen gyors reagálású, így a generátorra hárul.
Érdemes lenne kiszámolni, hogy az izzítógyártyák, kieg fűtés, hátsó ablak, türkök mekkora áramot kérnek. Plusz, ugyi pont most indultunk, az aksit is kell jócskán tölteni.
Bekapcsoljuk a lámpást, jár az autó... a lámpa és az elektronika kb 25A. Rádió, fűtőmotor... jó sok amper összejön.
Egyszer érdemes lenne kimérni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7792 Dátum: 2011.11.15 kedd, 11:30:34 »

Nem hinném... akkor lenne gond, ha túllépné - sokszor - a gyári maximális x ampert.
ez így van!De ha a határon van a terhelés,akkor a PCM lekapcsol fogyasztókat a hálózatról,amiket Ő vezérel!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7793 Dátum: 2011.11.15 kedd, 11:33:00 »

Lehet-e köze a meghibásodásnak a kiegfűtéssel történő csúcsra járatásnak?  wow1
nem.Nincs csúcson.80A az össz terhelés-megmértem.Persze vannak még lehetséges fogyasztók-pl: űlésfűtések,szélvédőfűtések,ventillátorok,stb-,de túlterheléskor kikapcsol fogyasztókat a PCM.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7794 Dátum: 2011.11.15 kedd, 11:33:19 »

ez így van!De ha a határon van a terhelés,akkor a PCM lekapcsol fogyasztókat a hálózatról,amiket Ő vezérel!

De azt nem tudja, az aksi mennyit húz. Azaz... akár tudhatja is, pl a gerjesztés áramából.
Van plusz szál? Hány drót megy a generátorra? 2 v 3?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7795 Dátum: 2011.11.15 kedd, 11:34:22 »

nem.Nincs csúcson.80A az össz terhelés-megmértem.Persze vannak még lehetséges fogyasztók-pl: űlésfűtések,szélvédőfűtések,ventillátorok,stb-,de túlterheléskor kikapcsol fogyasztókat a PCM.

A 80A sok. Mennyit tud a generátor? 90? V 130? Mert ugyi az aksi is felvehet egy csomót.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7796 Dátum: 2011.11.15 kedd, 11:35:16 »

De azt nem tudja, az aksi mennyit húz. Azaz... akár tudhatja is, pl a gerjesztés áramából.
Van plusz szál? Hány drót megy a generátorra? 2 v 3?
tudja-ill számolja!3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7797 Dátum: 2011.11.15 kedd, 11:38:28 »

tudja-ill számolja!3

Akkor nagy baj nincs... azaz, baj van, mert tönkrement, de akkor más miatt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7798 Dátum: 2011.11.15 kedd, 11:38:50 »

A 80A sok. Mennyit tud a generátor? 90? V 130? Mert ugyi az aksi is felvehet egy csomót.
Neked! vigyor3 Ajánlom figyelmedbe a cikket! Wink

http://mondeo.hu/index.php?topic=5150.msg542508#msg542508

de idézem a lényeget!

A 'smart charging' töltőrendszer az alábbi funkciókat foglalja magába:


•Akkumulátor-hőmérséklet becslés és töltőfeszültség szabályozás
•Generátor terhelésnövelés előrejelzés
•Generátor motorindítás alatti lekapcsolása
•Alapjáratnövelés alacsony feszültség mellett / magas elektromos terhelés esetén (a generátor kimeneti teljesítmény növelése és az akkumulátor-lemerülés csökkentése érdekében)
•Alacsony feszültségnél az elektromos terhelés lekapcsolása
•Túlfeszültségnél az elektromos terhelések bekapcsolása

Az akkumulátor hőmérséklet kiszámításának és a generátor-feszültségkimenet szabályozásával az akkumulátor töltőárama optimalizálódik. A generátor terhelésnövelés előrejelzés funkció időben figyelmezteti a PCM-et az elektromos terhelés növekedéséről és a generátornyomaték növekvő változásokról. Ezen információ segítségével a PCM képes nagyobb mértékű alapjárati stabilitást elérni. Úgyszintén, a PCM szabályozza a generátor aktiválását indításkor és az alapjáratnövelési üzemmódot. Az utasoldali csatlakozó doboz (PJB) szabályozza a két fennmaradó töltési üzemmódot, alacsony feszültségnél az elektromos terhelés kikapcsolását és túlfeszültségnél az elektromos terhelések bekapcsolását. Az akkumulátorfeszültség az alsó feszültségküszöb alá esésekor a PJB (utasoldali csatlakozó doboz) letiltja az alábbi részegységeket sorrendben úgy, hogy a terhelések kikapcsolása között 5 másodperc telik el:


•Szélvédőfűtés
•Hátsóablak-fűtés
•Klímaberendezés

A PJB újból engedélyez minden előzőleg letiltott elektromos terhelést, amint az akkumulátorfeszültség az alsó feszültségküszöb fölött van. Az újra engedélyezett terhelések sorrendben a következők: a klímaberendezés, azután a hátsóablak-fűtés, majd a szélvédőfűtés, a terhelés újra bekapcsolások közötti 5 másodperces késéssel. Újraengedélyezéskor az elektromos terhelések normál üzemmódba térnek vissza, ezért a részegység kikapcsol egy, a kapcsolótól érkező, PJB bemenőjelet megvárva. Túlfeszültségnél az elektromos terhelések aktiválása engedélyezett, amint a PJB felismeri, hogy az akkumulátorfeszültség a felső feszültségküszöb felett van 20 másodpercen keresztül, és az akkumulátortöltés ellenőrző lámpa világít.

A küszöb elérésekor a PJB terhelésenként 5 másodperces késéssel sorrendben a következő részegységeket aktiválja:


•Hátsóablak-fűtés
•Szélvédőfűtés

Ennek a célja az, hogy a feszültség visszaálljon az előírásnak megfelelőre, és bármely, az akkumulátor sérülését okozó, túltöltés lecsökkenjen. Amennyiben az akkumulátorfeszültség a felső feszültségküszöb alá esik egy 20 másodperces időintervallumig a PJB visszaállítja az elektromos terheléseket a normál üzemmódba. Ez az akkumulátor túl gyors lemerülésének megelőzésére szolgál. A normál üzemmódba visszaállított terhelések sorrendje, a szélvédő-fűtés, majd a hátsóablak-fűtés, a terhelés újra aktiválások közötti 5 másodperces késéssel. Szakaszos ismétlődés akkor lép fel, ha a terhelések, a feszültségszintek emelkedésével és süllyedésével egyenes arányban, ismétlődésszerűen bekapcsolódnak és kikapcsolódnak. Erre a viselkedésre folyamatos túlfeszültségnél számítani kell, és ez azt a célt szolgálja, hogy az akkumulátor felé mind a túltöltés által okozott károsodás, és a szélvédő-fűtés ill. a hátsóablak-fűtés aktiválódása által okozott akkumulátor-lemerülés minimalizálódjon. Normál üzemmódban az elektromos terhelések a kapcsolótól érkező PJB bemenőjelre kikapcsolnak. Az alsó feszültségküszöb kb. 10,3 volt, a túlfeszültség-küszöb pedig kb. 16 volt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7799 Dátum: 2011.11.15 kedd, 11:41:40 »

Neked! vigyor3 Ajánlom figyelmedbe a cikket! Wink

http://mondeo.hu/index.php?topic=5150.msg542508#msg542508


Átfutottam, ügyes.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 149 150 151 152 153 154 155 [156] 157 158 159 160 161 162 163 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.095 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.