Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 12:30:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 617 618 619 620 621 622 623 [624] 625 626 627 628 629 630 631 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11193927 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #31150 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 19:17:17 »

Sziasztok!

Adott egy 2004-es MK3 2.2-es TDCI, amiben nincs elektromos hűtővízmelegítő gyárilag. Viszont ahol kellene lennie a fűtőbetétnek, ott van egy ledugózott elektromos csati. Előfordulhat hogy be van vezetékezve?

Másik kérdésem, hogy melyik a szélvédőfűtés 2db biztosítéka?

üdv.: Jani

Szia!

http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg1079290#msg1079290
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #31151 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 19:26:52 »


Köszönöm Ferqonak és Neked is a gyors választ. Sajnos a relék nincsenek benne..... 
A TDDI-ben van, és az érezhetően gyorsabban melegszik be. Lehet beleteszek egy 220V-os verziót, kb az is akkora meló, mint a gyárit bekábelezni.

Köszi mégegyszer!
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #31152 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 20:04:32 »

falbav

ez sajnos szélvédőcsere lesz  rinya
Ha gyári állapotot akarsz, akkor keríts egy olyan biztosítéktáblát, ami szélvédőfűtéses autóból való. Abból ki tudod szedni a reléhez meg a biztikhez menő lábakat, drótokat.
Már amennyiben a tiédből hiányzik.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
GRzoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #31153 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 20:20:32 »

http://mondeo.hu/index.php?topic=4900.0

És ha már arra jársz, cserélj ki mindent LED-re a műszerfalban. Smiley

AndyA

Köszönöm szépen a gyors segítséged Smiley Megpróbálom hátha


Sziasztok, pár napja nem működik a műszerfalam, sebességet nem mutat és a km-ert sem számolja a mai napon a turbó sem akart bekapcsolni, összefüggés lehet a két hiba közt?
Van esetleg olyan csatlakozó a kocsiban ami mindegyiket befolyásolja?
Naplózva

Ford Mondeo mk3 2001 TDDI -,-
Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #31154 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 20:25:55 »

Még egy kérdés:
A műszerfalon lévő motorhőfok visszajelző mutatója akkor sem hajlandó a közép állásnál följebb menni, ha már megy a hűtőventillátor. Mivel ezt bentről nem hallom, már többször is előfordult, hogy leállítottam a motort, miközben a venti dolgozott, ami ugye nem túl egészséges. Itt mi lehet a megoldás?
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #31155 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 21:07:42 »

Ha gyári állapotot akarsz, akkor keríts egy olyan biztosítéktáblát, ami szélvédőfűtéses autóból való. Abból ki tudod szedni a reléhez meg a biztikhez menő lábakat, drótokat.
Már amennyiben a tiédből hiányzik.

Szélvédőfűtés van benne, csak az anyósoldalt fűti le.... A biztik jók, így valószínű a szélvédőt kell cserélnem.
A motor előfűtő viszont nincs bevezetékezve benne, arra alszok még egyet hogy gyári legyen, vagy 220 v-os.
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #31156 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 21:24:40 »

Szélvédőfűtés van benne, csak az anyósoldalt fűti le.... A biztik jók, így valószínű a szélvédőt kell cserélnem.
A motor előfűtő viszont nincs bevezetékezve benne, arra alszok még egyet hogy gyári legyen, vagy 220 v-os.
Van jó megoldásod 220V osra?
Én nézegettem, de az olcsók bekötésén nem tudtam elmenni, a drágább (DEFA) meg szereléssel együtt rokkos.
ÉS ezek gravitációsan fűtenek, 6-700W, kell 2-3 óra mire felfűt rendesen.
A gyári meg segít vmit, de nem túl sokat. László fórumtárs féle bekötés lehet praktikus, mert ott hátsó ablak fűtéssel megy együtt, azaz te döntöd el mikor meddig megy. A gyári 5 fok alatt indul csak el, pedig 6 foknál is jól jönne a plusz meleg.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #31157 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 21:55:00 »

Még egy kérdés:
A műszerfalon lévő motorhőfok visszajelző mutatója akkor sem hajlandó a közép állásnál följebb menni, ha már megy a hűtőventillátor. Mivel ezt bentről nem hallom, már többször is előfordult, hogy leállítottam a motort, miközben a venti dolgozott, ami ugye nem túl egészséges. Itt mi lehet a megoldás?
Addig jó,amíg középen van.De az nem azt jelenti,hogy nem ingadozik a hőfok.Ha kiváncsi vagy,diaggal  a pillanatnyi hőfokot megnézheted esetleg műszerteszttel .
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #31158 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 08:15:27 »

Van jó megoldásod 220V osra?
Én nézegettem, de az olcsók bekötésén nem tudtam elmenni, a drágább (DEFA) meg szereléssel együtt rokkos.
ÉS ezek gravitációsan fűtenek, 6-700W, kell 2-3 óra mire felfűt rendesen.
A gyári meg segít vmit, de nem túl sokat. László fórumtárs féle bekötés lehet praktikus, mert ott hátsó ablak fűtéssel megy együtt, azaz te döntöd el mikor meddig megy. A gyári 5 fok alatt indul csak el, pedig 6 foknál is jól jönne a plusz meleg.

Most csinálom az aktuális példányt. Az kicsit trükkösebb. Smiley

Van benne sorba kapcsolva egy csomó kapcsolóelem, aminek egyszerre kell mindnek zárni, hogy fűtsön. Sorban:
- Egy időzítő relé, ami kb. 20-30 másodperc után hagyja csak elindulni, hogy közvetlen motorindítás, ABS-ellenőrzés, generátor gerjesztés beállítása stb. közben ne essen az egész cucc nyakába 75A terhelés.

- Egy termosztát a szívócsőben, ami 10 foknál zár, így elegendően hüvösben automatikusan indul. Nyitási hőmérséklet 20 fok, azaz fölötte nem fog egyáltalán működni, 10 fok alatt meg biztosan. Ha pl. éjjel 10 fok volt, akkor reggel biztosan be fog indulni, mert zárva lesz. Ha előző nap volt 20 fok, nyitott, de éjjel csak 12 fokra hűlt le, akkor nyitva marad, reggel nem lesz rásegítés. Szerintem ezzel agy kb. együtt lehet élni. De létezik 15-25 vagy 20-30 fokos termosztát is, ezt lehet variálni.

- Egy termosztát, ami 70 foknál nyit, ez állítja le a fűtést, ha már elég meleg a motor.

- Egy relé, ami alaphelyzetben zárt, és akkor nyit ki, ha a szélvédőfűtés aktív, hogy annak az 50A-e mellé ne tegye oda a kieg. fűtés 75A-ét. (Itt még gondolkodom azon, hogy ez az ág nem vágja le mind a három izzítót, hanem csak egyet vagy kettőt). Nem vagyok benne biztos, hogy erre szükség van, majd kiderül, ha már él a rendszer. László kolléga szerint a GEM megoldja, hogy ha sok a terhelés, akkor ezt-azt felváltva lekapcsol, hogy ne terhelje túl a generátort meg az akksit.

László kolléga változatával szemben én olyan reléket vettem, amikben beépített biztosítéktartó van. 30A-esek, minden izzítóhoz egy külön. Megtartottam viszont a 100A-es védőrelé megoldását, biztos, ami biztos.

Majd töltök fel képet is, de a cégtől az összes ilyen ismertebb helyet blokkolja a proxy. Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #31159 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 11:56:55 »

Sziasztok!
Kérdezném: van valakinek tapasztalata motor vezérlő egység javítással kapcsolatban? Érdemes ilyesmivel foglalkozni vagy halott ügy?
Üdv. Jani
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #31160 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 11:58:05 »

Sziasztok!
Kérdezném: van valakinek tapasztalata motor vezérlő egység javítással kapcsolatban? Érdemes ilyesmivel foglalkozni vagy halott ügy?
Üdv. Jani

Szerintem egyszerűbb venni egy alkalmas bontottat.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #31161 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 12:29:46 »

Szerintem egyszerűbb venni egy alkalmas bontottat.

AndyA

Igen, ha kapható lenne. Sajnos 1 db-van idehaza, az is foglalt. Hiába, ritka fajta ez a gép. Smiley
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #31162 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 12:44:42 »

Igen, ha kapható lenne. Sajnos 1 db-van idehaza, az is foglalt. Hiába, ritka fajta ez a gép. Smiley


eBay UK, DE?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #31163 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 19:00:45 »

Van jó megoldásod 220V osra?
Én nézegettem, de az olcsók bekötésén nem tudtam elmenni, a drágább (DEFA) meg szereléssel együtt rokkos.
ÉS ezek gravitációsan fűtenek, 6-700W, kell 2-3 óra mire felfűt rendesen.
A gyári meg segít vmit, de nem túl sokat. László fórumtárs féle bekötés lehet praktikus, mert ott hátsó ablak fűtéssel megy együtt, azaz te döntöd el mikor meddig megy. A gyári 5 fok alatt indul csak el, pedig 6 foknál is jól jönne a plusz meleg.

Találtam 1800w-os verziót 13-ért, Schiffert Kereskedőháznál. Mezőgazdasági gépekhez van, de a dízel félig úgyis traktor :-)
A gyárit egy külön kapcsolóval raknám, mindentől függetlenül.
Mindkettőnek van előnye, és hátránya is. A 220-ast állandóan konnektorozni kell, és csak itthon a garázsból indulásnál tudnám használni. A gyári pedig elég jól megterheli az elektromos rendszert, viszont "azonnal" elérhető bármikor.
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #31164 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 19:04:15 »

Most csinálom az aktuális példányt. Az kicsit trükkösebb. Smiley

Van benne sorba kapcsolva egy csomó kapcsolóelem, aminek egyszerre kell mindnek zárni, hogy fűtsön. Sorban:
- Egy időzítő relé, ami kb. 20-30 másodperc után hagyja csak elindulni, hogy közvetlen motorindítás, ABS-ellenőrzés, generátor gerjesztés beállítása stb. közben ne essen az egész cucc nyakába 75A terhelés.

- Egy termosztát a szívócsőben, ami 10 foknál zár, így elegendően hüvösben automatikusan indul. Nyitási hőmérséklet 20 fok, azaz fölötte nem fog egyáltalán működni, 10 fok alatt meg biztosan. Ha pl. éjjel 10 fok volt, akkor reggel biztosan be fog indulni, mert zárva lesz. Ha előző nap volt 20 fok, nyitott, de éjjel csak 12 fokra hűlt le, akkor nyitva marad, reggel nem lesz rásegítés. Szerintem ezzel agy kb. együtt lehet élni. De létezik 15-25 vagy 20-30 fokos termosztát is, ezt lehet variálni.

- Egy termosztát, ami 70 foknál nyit, ez állítja le a fűtést, ha már elég meleg a motor.

- Egy relé, ami alaphelyzetben zárt, és akkor nyit ki, ha a szélvédőfűtés aktív, hogy annak az 50A-e mellé ne tegye oda a kieg. fűtés 75A-ét. (Itt még gondolkodom azon, hogy ez az ág nem vágja le mind a három izzítót, hanem csak egyet vagy kettőt). Nem vagyok benne biztos, hogy erre szükség van, majd kiderül, ha már él a rendszer. László kolléga szerint a GEM megoldja, hogy ha sok a terhelés, akkor ezt-azt felváltva lekapcsol, hogy ne terhelje túl a generátort meg az akksit.

László kolléga változatával szemben én olyan reléket vettem, amikben beépített biztosítéktartó van. 30A-esek, minden izzítóhoz egy külön. Megtartottam viszont a 100A-es védőrelé megoldását, biztos, ami biztos.

Majd töltök fel képet is, de a cégtől az összes ilyen ismertebb helyet blokkolja a proxy. Sad

AndyA


Nagyon jól hangzik, de én ennyi energiát biztosan nem fogok beletenni :-) Ennél lustább vagyok nyes
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #31165 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 19:10:22 »

Találtam 1800w-os verziót 13-ért, Schiffert Kereskedőháznál. Mezőgazdasági gépekhez van, de a dízel félig úgyis traktor :-)
A gyárit egy külön kapcsolóval raknám, mindentől függetlenül.
Mindkettőnek van előnye, és hátránya is. A 220-ast állandóan konnektorozni kell, és csak itthon a garázsból indulásnál tudnám használni. A gyári pedig elég jól megterheli az elektromos rendszert, viszont "azonnal" elérhető bármikor.

Ezeket néztem én is, de a bekötési rajzon nem tudtam elmenni, kérdeztem nálam okosabbakat is, de igazából nem jutottunk semmire.
Kíváncsi leszek a tapasztalataidra, ha rászánod magad a beszerelésre. Főleg arra, hogy hova kötöd.
Mondjuk ezeket én tuti kiegészíteném egy keringető szivattyúval, hogy ne a gravitációs keringésen múljon a felfűtés idő.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #31166 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 19:15:33 »

Ezeket néztem én is, de a bekötési rajzon nem tudtam elmenni, kérdeztem nálam okosabbakat is, de igazából nem jutottunk semmire.
Kíváncsi leszek a tapasztalataidra, ha rászánod magad a beszerelésre. Főleg arra, hogy hova kötöd.
Mondjuk ezeket én tuti kiegészíteném egy keringető szivattyúval, hogy ne a gravitációs keringésen múljon a felfűtés idő.

A DI-ben korábban kísérleteztem vele. A gyári kiegfűtés helyén volt pár hétig, és tökéletesen megfordult benne a víz, de nem tudom hány W-os volt. Azzal az volt a baj, hogy régi volt az előmelegítő, és pár hét után tönkrement. Aztán utána nem vettem bele újat, hanem visszakötöttem a gyárit. Azóta is az van benne, csak már édesapám használja.
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Gold007
Vendég
« Új hozzászólás #31167 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 19:39:09 »

Sziasztok
Uj vagyok itt.nemrég vettem egy 2006 os mondeot 2.0 tdci kombi nagyon jo a paripa.csak egy hibája van hogy a park radar nem működik namost szétszedtem hátul mindkét lámpánál a jobb oldalin van egy csatlakozo az szét van huzva a baloldalinál meg el vannak vágva a vezetékek és nem tudom hova valok.a netten semilyen utalást nem találtam rá.itt is néztem de nem találtam olyat aki irna ezzel kapcsolatban valamit.tudnátok segíteni megköszönném. Nagyon zavar hogy nem múködik.
Naplózva
molnare
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #31168 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 19:53:41 »

Szélvédőfűtés van benne, csak az anyósoldalt fűti le.... A biztik jók, így valószínű a szélvédőt kell cserélnem.
A motor előfűtő viszont nincs bevezetékezve benne, arra alszok még egyet hogy gyári legyen, vagy 220 v-os.
Nekem is csak a fél székvédőt fűtötte. A hiba oka hogy a szélvédő tövénél lévő csatlakozó megégett belül.
Most egy másik oldható kötéssel csatlakozik egymáshoz a két vezetékvég(forrasztás).
Naplózva

MONDEO 2.0I 16V GHIA (2003.07 146HP B5Y)
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #31169 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 21:50:24 »

Sziasztok
Uj vagyok itt.nemrég vettem egy 2006 os mondeot 2.0 tdci kombi nagyon jo a paripa.csak egy hibája van hogy a park radar nem működik namost szétszedtem hátul mindkét lámpánál a jobb oldalin van egy csatlakozo az szét van huzva a baloldalinál meg el vannak vágva a vezetékek és nem tudom hova valok.a netten semilyen utalást nem találtam rá.itt is néztem de nem találtam olyat aki irna ezzel kapcsolatban valamit.tudnátok segíteni megköszönném. Nagyon zavar hogy nem múködik.

Engem az zavart, hogy néha működött, néha nem. Aztán én is kikötöttem...... Tolatólámpától, bal hátulról kellett egy vezetéket lekötnöm, és kész. Nem kellett vagdosni vezetéket.
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #31170 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 21:51:45 »

Nekem is csak a fél székvédőt fűtötte. A hiba oka hogy a szélvédő tövénél lévő csatlakozó megégett belül.
Most egy másik oldható kötéssel csatlakozik egymáshoz a két vezetékvég(forrasztás).

Ezt mástól is hallottam, igaz Focusnál volt gond. Ezt még a hétvégén leellenőrzöm.
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #31171 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 22:25:59 »

Addig jó,amíg középen van.De az nem azt jelenti,hogy nem ingadozik a hőfok.Ha kiváncsi vagy,diaggal  a pillanatnyi hőfokot megnézheted esetleg műszerteszttel .
Akkor ezek szerint minden leállítás előtt ki kellene szállnom és meggyőződnöm, hogy nem megy a ventillátor?   vigyor3
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #31172 Dátum: 2016.11.22 kedd, 08:07:02 »

Akkor ezek szerint minden leállítás előtt ki kellene szállnom és meggyőződnöm, hogy nem megy a ventillátor?   vigyor3

A venti nem úgy működik, hogy ha kell, akkor gyújtás levétel után is hűt tovább? Tehát ha nem üzemi hőfokon van a motor, akkor búg tovább, hiába állítod le. Az itthoni benzineseimben(nem mondeo) így működik és a dízel mondimnál is.
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #31173 Dátum: 2016.11.22 kedd, 08:54:16 »

A venti nem úgy működik, hogy ha kell, akkor gyújtás levétel után is hűt tovább? Tehát ha nem üzemi hőfokon van a motor, akkor búg tovább, hiába állítod le. Az itthoni benzineseimben(nem mondeo) így működik és a dízel mondimnál is.

Mondjuk úgy, hogy így kellene működnie, ha üzemszerűen működik. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #31174 Dátum: 2016.11.22 kedd, 10:05:05 »

Egy álló motorban ha felforr a víz, az miért probléma?
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #31175 Dátum: 2016.11.22 kedd, 10:51:03 »

Egy álló motorban ha felforr a víz, az miért probléma?

Problémás hőelvezetés, megnövekedett nyomás?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #31176 Dátum: 2016.11.22 kedd, 10:52:37 »

A venti nem úgy működik, hogy ha kell, akkor gyújtás levétel után is hűt tovább? Tehát ha nem üzemi hőfokon van a motor, akkor búg tovább, hiába állítod le. Az itthoni benzineseimben(nem mondeo) így működik és a dízel mondimnál is.
Akkor nálam valami tré van, az enyém leáll a motorral együtt  rinya
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #31177 Dátum: 2016.11.22 kedd, 13:09:09 »

Problémás hőelvezetés, megnövekedett nyomás?
Nade az miért gond?
A nyomást a kupak elengedi, a problémás hőelvezetést nem értem.

Álló motornál, nincs ami keringessen, a hűtőben lehűl a víz, amennyiben megy a venti, hurrá, és? A blokkban ettől még felforr a víz.

Az előző autónál rendszeres jelenség volt, hogy felértem a hegyre, leállítottam a motort, majd 5-10 másodperc után hallhatóan felbuborkékolt a tartályban a víz.

Nekem se megy gyújtás levétel után, az MkII ben sem ment. Sőt talán egy Fordunkban sem.
Sőt ha úgy állítom le, hogy forog a venti, és rögtön utána gyújtás adok, akkor sem indul el rögtön, csak talán a motorbeindulása után, csak azt már nem hallom, mert elnyomja a Transitsound
A francia és vagy olasz autók szokták még meneszteni a venti motorleállítás után.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Gold007
Vendég
« Új hozzászólás #31178 Dátum: 2016.11.22 kedd, 18:59:20 »

Engem az zavart, hogy néha működött, néha nem. Aztán én is kikötöttem...... Tolatólámpától, bal hátulról kellett egy vezetéket lekötnöm, és kész. Nem kellett vagdosni vezetéket.

Köszönöm a gyors választ
Nemtudna valaki lefényképezni a jobb és bal lámpa bekötését ahova a tolato radar megy.
Naplózva
atadzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 208


E-mail
« Új hozzászólás #31179 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 09:24:14 »

Sziasztok!
Egy kis segìtség kellene ugy néz ki a ràdió leszìvta az uj aksit reggelre.Most ki lett kötve és mértem a fogyasztàst àlló helyzetben egy fél óràn keresztül.A multiméter 0,04-0,05 A között volt.A kérdés hogy az jó érték vagy még mindig lopja valami az àramot?
Köszönöm
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.24 csütörtök, 09:25:50 írta atadzso » Naplózva

2001.07. MKIII 2.0 TDDI 115 LE Turnier
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #31180 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 09:57:40 »

Sziasztok!
Egy kis segìtség kellene ugy néz ki a ràdió leszìvta az uj aksit reggelre.Most ki lett kötve és mértem a fogyasztàst àlló helyzetben egy fél óràn keresztül.A multiméter 0,04-0,05 A között volt.A kérdés hogy az jó érték vagy még mindig lopja valami az àramot?
Köszönöm

0,05A * 24 óra = 1,2 Ah. Ehhez képest 50-70 Ah egy Mondeo akksi, ami még félárbócon is több hét lenne, míg leül ettől a terheléstől. Úgyhogy ha ez leszopta az akksidat egy éjszaka alatt, akkor az elég harmatos állapotban lehet, ami nem valószínű, mert beindítani sem tudnád az autót.

Szóval igen, alighanem valami más lopja a villanyt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
atadzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 208


E-mail
« Új hozzászólás #31181 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 10:08:16 »

0,05A * 24 óra = 1,2 Ah. Ehhez képest 50-70 Ah egy Mondeo akksi, ami még félárbócon is több hét lenne, míg leül ettől a terheléstől. Úgyhogy ha ez leszopta az akksidat egy éjszaka alatt, akkor az elég harmatos állapotban lehet, ami nem valószínű, mert beindítani sem tudnád az autót.

Szóval igen, alighanem valami más lopja a villanyt.

AndyA
Igen igy néz ki a kihangosito és a ràdio volt a hibàs.
Ez a fogyaszàs a mostani àllapot.Elötte kb 1.5 A volt.
Tehàt akkor ez igy rendben van.
Akkor köszi.
Még azt kell kideriteni hogy a ràdio vagy a kihangosito a hibàs.
Naplózva

2001.07. MKIII 2.0 TDDI 115 LE Turnier
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #31182 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 10:16:10 »

Igen igy néz ki a kihangosito és a ràdio volt a hibàs.
Ez a fogyaszàs a mostani àllapot.Elötte kb 1.5 A volt.
Tehàt akkor ez igy rendben van.
Akkor köszi.
Még azt kell kideriteni hogy a ràdio vagy a kihangosito a hibàs.

Nem is tudom már kitől, talán Kottatól vettem annó a rádióját, aminek ilyesmi baja volt. Ő mesélte, hogy szépen apránként csipegette az akksit, ezért dobta ki a kocsiból.
(Nekem csak a tuner kellett volna belőle, azt akartam átforrasztani, de mikor megláttam, hogy hogyan van az beépítve, hagytam a francba az egészet  Undecided)
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
atadzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 208


E-mail
« Új hozzászólás #31183 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 10:45:27 »

Nem is tudom már kitől, talán Kottatól vettem annó a rádióját, aminek ilyesmi baja volt. Ő mesélte, hogy szépen apránként csipegette az akksit, ezért dobta ki a kocsiból.
(Nekem csak a tuner kellett volna belőle, azt akartam átforrasztani, de mikor megláttam, hogy hogyan van az beépítve, hagytam a francba az egészet  Undecided)
Hàt szerintem is az lesz de kiderül majd.
Naplózva

2001.07. MKIII 2.0 TDDI 115 LE Turnier
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #31184 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 14:10:28 »

Van valakinek ötlete, honnan lehetne jelet venni arról, hogy üzemel a szélvédőfűtés? A gombon világító LED vezetékét meg lehet csapolni, de per pillanat ez az egyetlen biztos tippem. Smiley

Maga a fűtés vezetékelése nem jó, mert azt a GEM folyamatosan kapcsolgatja be-ki, meg váltogat a két oldal között, ha a generátor terhelése túl magas. Ez szerintem nem ad olyan megbízható jelet, amivel egy relé tudna mit kezdeni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #31185 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 14:57:32 »

Van valakinek ötlete, honnan lehetne jelet venni arról, hogy üzemel a szélvédőfűtés? A gombon világító LED vezetékét meg lehet csapolni, de per pillanat ez az egyetlen biztos tippem. Smiley

Maga a fűtés vezetékelése nem jó, mert azt a GEM folyamatosan kapcsolgatja be-ki, meg váltogat a két oldal között, ha a generátor terhelése túl magas. Ez szerintem nem ad olyan megbízható jelet, amivel egy relé tudna mit kezdeni.

AndyA

Gondolom te most az első szélvédőfűtésről beszélsz, mert a hátsón nincs külön a két oldal. Az első szélvédőfűtésnek nincs valamilyen reléje? Esetleg onnan.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #31186 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 15:02:26 »

Gondolom te most az első szélvédőfűtésről beszélsz, mert a hátsón nincs külön a két oldal. Az első szélvédőfűtésnek nincs valamilyen reléje? Esetleg onnan.

Persze, nyilván. Viszont ezt a GEM állítólag kapcsolgathatja be-ki, terheléstől függően, tehát ez nem biztos, hogy teljesen jó megoldás. Ezt írtam az előbb, hogy ettől független valami kellene.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #31187 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 16:14:42 »

Persze, nyilván. Viszont ezt a GEM állítólag kapcsolgathatja be-ki, terheléstől függően, tehát ez nem biztos, hogy teljesen jó megoldás. Ezt írtam az előbb, hogy ettől független valami kellene.

AndyA
Ezek szerint felhasználói parancsról kell infó, nem a valós helyzetről. Azt meg csak a kapcsolóról tudod.
Ez a jobb/bal külön fűtés ez nekem még mindig hamis, egy relé lévén.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #31188 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 16:15:34 »

Van valakinek ötlete, honnan lehetne jelet venni arról, hogy üzemel a szélvédőfűtés? A gombon világító LED vezetékét meg lehet csapolni, de per pillanat ez az egyetlen biztos tippem. Smiley

Maga a fűtés vezetékelése nem jó, mert azt a GEM folyamatosan kapcsolgatja be-ki, meg váltogat a két oldal között, ha a generátor terhelése túl magas. Ez szerintem nem ad olyan megbízható jelet, amivel egy relé tudna mit kezdeni.

AndyA
a 2 oldal között biztos nem váltogat. amikor megy a led, akkor megy a 2 oldal is egyszerrre. közvetlen a relé-től jön a visszajelzés a led re
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
GRzoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #31189 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 18:06:06 »

Hali, meg tudja nekem valaki mondani hol találom a PCM csatlakozót? Vagy esetleg egy képet küldeni róla mi is az? Cheesy

Illetve van a kocsim alján 2 csatlakozó, állítólag az egyik az EGR szelepé, a másiknak pedig a turbóhoz van köze, esetleg ezeknek a nevét valaki meg tudja mondani?   lefotóztam őket http://www.kephost.com/image/v3GD 
Naplózva

Ford Mondeo mk3 2001 TDDI -,-
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #31190 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 19:28:53 »

a 2 oldal között biztos nem váltogat. amikor megy a led, akkor megy a 2 oldal is egyszerrre. közvetlen a relé-től jön a visszajelzés a led re

Megnéztem az ETIS-t, és tényleg. 1 db relé van összesen, és még PWM teljesítményvezérlés sincs. Akkor elég levenni a K40 reléről a jelet, ami a visszajelzőt is működteti, oszt' jó' van.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #31191 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 20:55:19 »

Hali, meg tudja nekem valaki mondani hol találom a PCM csatlakozót? Vagy esetleg egy képet küldeni róla mi is az? Cheesy

Illetve van a kocsim alján 2 csatlakozó, állítólag az egyik az EGR szelepé, a másiknak pedig a turbóhoz van köze, esetleg ezeknek a nevét valaki meg tudja mondani?   lefotóztam őket http://www.kephost.com/image/v3GD 
a modul a kesztyűtartó mögött van.a csatlakozója a motorrében ugyan ott.

Azok vákumszelepek!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GRzoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #31192 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 21:05:28 »

a modul a kesztyűtartó mögött van.a csatlakozója a motorrében ugyan ott.

Azok vákumszelepek!


Köszönöm Smiley
Naplózva

Ford Mondeo mk3 2001 TDDI -,-
Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #31193 Dátum: 2016.11.24 csütörtök, 21:06:42 »

Másképpen teszem föl a kérdést: dugóban állva, elindult hűtőventillátor mellett miért középen áll a vízhőfok mutatója?
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #31194 Dátum: 2016.11.25 péntek, 04:01:24 »

Másképpen teszem föl a kérdést: dugóban állva, elindult hűtőventillátor mellett miért középen áll a vízhőfok mutatója?
Mert az MkIII ban egy ostoba rendszer van, akkor fekszik a mutató amikor már NAGY baj van, addig csak hiteget.
AZ "ostoba", magán vélemény, az MkII analóg műszere nekem sokkal hitelesebb infót adott, mint ez a pcm által vezérelt kacat. Ott ha emelkedett a hőfok elindult a mutató, simán közlekedhetett volna a mutató a NORMAL ban, és az még akkor is normális lett voltna, ha az L betűnél járt, de akkor már lehetett tudni, hogy vmi nem stimmel, mert rendes üzemi körülmények között középen állt, mint a cövek.
Az MkIII nál akkor is középen állt  a mutató, amikor elfhosta magát a vízpumpa, és mindkét venti dübörögve hűtött max fordulaton, meg amikor hegyre fel elfolyt az összes hűtővíz és szintén ment mindkét venti. Azért tartom ostobának, mert egy ilyen szituban egy műszaki érzéktől mentes nő vagy férfi simám megfőzi a motort, hiszen a "mutató középen áll minden rendben, majdcsak lekapcsol az a zugó micsoda ott elől"
Szerintem.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #31195 Dátum: 2016.11.25 péntek, 08:14:04 »

Mert az MkIII ban egy ostoba rendszer van, akkor fekszik a mutató amikor már NAGY baj van, addig csak hiteget.
AZ "ostoba", magán vélemény, az MkII analóg műszere nekem sokkal hitelesebb infót adott, mint ez a pcm által vezérelt kacat. Ott ha emelkedett a hőfok elindult a mutató, simán közlekedhetett volna a mutató a NORMAL ban, és az még akkor is normális lett voltna, ha az L betűnél járt, de akkor már lehetett tudni, hogy vmi nem stimmel, mert rendes üzemi körülmények között középen állt, mint a cövek.
Az MkIII nál akkor is középen állt  a mutató, amikor elfhosta magát a vízpumpa, és mindkét venti dübörögve hűtött max fordulaton, meg amikor hegyre fel elfolyt az összes hűtővíz és szintén ment mindkét venti. Azért tartom ostobának, mert egy ilyen szituban egy műszaki érzéktől mentes nő vagy férfi simám megfőzi a motort, hiszen a "mutató középen áll minden rendben, majdcsak lekapcsol az a zugó micsoda ott elől"
Szerintem.
Ezek szerint akkor gyárilag ez a" normális "... Fasza  Undecided
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #31196 Dátum: 2016.11.26 szombat, 11:07:41 »

Üdv mindenkinek!

Hiába nézegetem a biztosíték táblázatot, nem jövök rá, hogy a kesztyűtartó világításnak van-e külön biztosítéka.
Tegnap bizergálta öcsém, és kialudt... Az izzó jó, mértem a foglalatot, nem ér oda áram.
Mondjuk a kapcsolót nem láttam, esetleg szokott az beragadni? Tongue
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #31197 Dátum: 2016.11.26 szombat, 11:32:23 »

Üdv mindenkinek!

Hiába nézegetem a biztosíték táblázatot, nem jövök rá, hogy a kesztyűtartó világításnak van-e külön biztosítéka.
Tegnap bizergálta öcsém, és kialudt... Az izzó jó, mértem a foglalatot, nem ér oda áram.
Mondjuk a kapcsolót nem láttam, esetleg szokott az beragadni? Tongue
csak felkapcsolt világításnál működik vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #31198 Dátum: 2016.11.26 szombat, 19:21:06 »

csak felkapcsolt világításnál működik vigyor3

No ezt majd meglesem... úgy rémlett, hogy "mindig" világított! Smiley

Meglestem... Valóban csak akkor világít....  worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.27 vasárnap, 12:27:16 írta Runo » Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
bmate
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 49


E-mail
« Új hozzászólás #31199 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 17:13:17 »

Kedves Szakértők!
Az autóm nem érzékeli az immobilisert  rinya , nem indul, se kép se hang, csak a piros LED villog. Milyen lehetőségeim vannak? Olvasgatok, de nem sok mindent értek női szemmel...a szakszervízt már hívtam, nagyjából semmit nem mondtak  falbav, csak hogy vigyem be aztán lesz valami-gondolom az hogy a pénztárcámat ott is hagyhatom?! Köszönöm előre is: Adél
Naplózva

MK3 Kombi 2004 2.0 TDCI 116LE
Oldalak: 1 ... 617 618 619 620 621 622 623 [624] 625 626 627 628 629 630 631 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.097 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.