Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 00:06:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 713 714 715 716 717 718 719 [720] 721 722 723 724 725 726 727 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11144145 alkalommal)
0 Felhasználó és 32 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35950 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 11:03:31 »

Rendben.
Ha alapjárati fordulaton a feszültség leesik mondjuk 12,6V alá  akkor már  a generátor elvileg nem tud több ampert leadni és még az akksi merül. Ilyenkor a generátor mennyi ampert képes kisajtolni magából?

Amennyit kérnek tőle. Azért esik le a fesz, mert az össz teljesítményt nem tudja leadni, és először így próbálja "pótolni", ami hiányzik, majd a 12,7V alá eső fesz esetében az akksiból jön a további pótlás.

Ha tényleges értékre vagy kíváncsi, mérd meg egy lakatfogóval.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #35951 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 11:50:09 »

Amennyit kérnek tőle. Azért esik le a fesz, mert az össz teljesítményt nem tudja leadni, és először így próbálja "pótolni", ami hiányzik, majd a 12,7V alá eső fesz esetében az akksiból jön a további pótlás.

Ha tényleges értékre vagy kíváncsi, mérd meg egy lakatfogóval.

AndyA
OK.
Azért puhatolózok mert alapjáraton ha megy a kiegfűtés(2 izzító,+hátsó ablak fűtés ) meg felkapcsolom a tompítottat simán leesik a feszültség 12,7V alá. Nyáron is megfigyeltem dugóban alapjáraton amikor megy a klíma és a klíma ventilátor már a kettes fokozaton megy + tompított akkor is leesik a feszültség. Alapjárat meg fix 800 ford/perc.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #35952 Dátum: 2020.01.24 péntek, 08:26:40 »

Amennyit kérnek tőle. Azért esik le a fesz, mert az össz teljesítményt nem tudja leadni, és először így próbálja "pótolni", ami hiányzik, majd a 12,7V alá eső fesz esetében az akksiból jön a további pótlás.

Ha tényleges értékre vagy kíváncsi, mérd meg egy lakatfogóval.

AndyA
Megmértem lakatfogóval. Generátornál mérve ~55A, feszültség akksinál ~12,8V Motor jár alapjáraton, kieg.fűtés(2 izzító)+hátsó ablak fűtés.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35953 Dátum: 2020.01.24 péntek, 08:33:19 »

OK.
Azért puhatolózok mert alapjáraton ha megy a kiegfűtés(2 izzító,+hátsó ablak fűtés ) meg felkapcsolom a tompítottat simán leesik a feszültség 12,7V alá. Nyáron is megfigyeltem dugóban alapjáraton amikor megy a klíma és a klíma ventilátor már a kettes fokozaton megy + tompított akkor is leesik a feszültség. Alapjárat meg fix 800 ford/perc.

Számolj, hogy mennyi az annyi.

2 x izzító = 50A, hátsó ablak 7-8A, halogénből két darab 9A, legyen 10A körbe az összes többivel együtt. Motorvezérlés, miegyéb másik 8-10A. A névleges 90A-ből máris 70A környékén járunk. Ha éppen jár a fűtés is, annak a ventilátora is megeszik jópár ampert.

Nyáron, ha nincs kiegfűtés, de klímázol, a hűtőventilátor teszi hozzá a maga 25-30A-ét az egyenlethez.

Ha felpörgeted 1000-1200-ig, helyre kell jöjjön a dolog. Ha ennyi nem elég a generátornak, akkor már nincs a helyzet magaslatán.

Igaz, hogy 35 ezer, de kapsz a Kertész utcában feljavított generátort 115A-rel. Legalábbis dízelhez biztosan van, benzinest nem tudom.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35954 Dátum: 2020.01.24 péntek, 08:44:23 »

Számolj, hogy mennyi az annyi.

2 x izzító = 50A, hátsó ablak 7-8A, halogénből két darab 9A, legyen 10A körbe az összes többivel együtt. Motorvezérlés, miegyéb másik 8-10A. A névleges 90A-ből máris 70A környékén járunk. Ha éppen jár a fűtés is, annak a ventilátora is megeszik jópár ampert.

Nyáron, ha nincs kiegfűtés, de klímázol, a hűtőventilátor teszi hozzá a maga 25-30A-ét az egyenlethez.

Ha felpörgeted 1000-1200-ig, helyre kell jöjjön a dolog. Ha ennyi nem elég a generátornak, akkor már nincs a helyzet magaslatán.

Igaz, hogy 35 ezer, de kapsz a Kertész utcában feljavított generátort 115A-rel. Legalábbis dízelhez biztosan van, benzinest nem tudom.

AndyA


Zárlatos a 2 izzító, hogy 50 A-t vesz fel?  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #35955 Dátum: 2020.01.24 péntek, 08:50:59 »

Zárlatos a 2 izzító, hogy 50 A-t vesz fel?  hehe

Ne bántsd, biztos kontakthibás a . a billentyűzetén, vagy esetleg nála a tompítottal együtt az önindító is meg állandóan  eplus2
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35956 Dátum: 2020.01.24 péntek, 09:03:26 »

Zárlatos a 2 izzító, hogy 50 A-t vesz fel?  hehe

25A darabja. És mivel kiegfűtés, elég jó a hűtése is, hogy kb. folyamatosan fel is vegye.

Rendesen az ilyen cucc ellenállása a hőmérsékletével arányosan növekszik, egyfajta természetes negatív visszacsatolásként csökkenti az átfolyó áramot, ahogy felfűt. De mivel a hűtőfolyadékban úszik, nemigen van lehetősége komolyabban felmelegedni, így 20-25A-t nagyjából folyamatosan felvesz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35957 Dátum: 2020.01.24 péntek, 09:36:26 »

25A darabja. És mivel kiegfűtés, elég jó a hűtése is, hogy kb. folyamatosan fel is vegye.

Rendesen az ilyen cucc ellenállása a hőmérsékletével arányosan növekszik, egyfajta természetes negatív visszacsatolásként csökkenti az átfolyó áramot, ahogy felfűt. De mivel a hűtőfolyadékban úszik, nemigen van lehetősége komolyabban felmelegedni, így 20-25A-t nagyjából folyamatosan felvesz.

AndyA

Oké!  Grin

(azért majd mérd meg 1x)  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #35958 Dátum: 2020.01.24 péntek, 11:21:10 »

Számolj, hogy mennyi az annyi.

2 x izzító = 50A, hátsó ablak 7-8A, halogénből két darab 9A, legyen 10A körbe az összes többivel együtt. Motorvezérlés, miegyéb másik 8-10A. A névleges 90A-ből máris 70A környékén járunk. Ha éppen jár a fűtés is, annak a ventilátora is megeszik jópár ampert.

Nyáron, ha nincs kiegfűtés, de klímázol, a hűtőventilátor teszi hozzá a maga 25-30A-ét az egyenlethez.

Ha felpörgeted 1000-1200-ig, helyre kell jöjjön a dolog. Ha ennyi nem elég a generátornak, akkor már nincs a helyzet magaslatán.

Igaz, hogy 35 ezer, de kapsz a Kertész utcában feljavított generátort 115A-rel. Legalábbis dízelhez biztosan van, benzinest nem tudom.

AndyA


Ha felpörgetem 1000-1200-ig helyre jön. Dugóban ez azért gáz közlekedni reggelente alacsony feszkóval.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
forest
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


E-mail
« Új hozzászólás #35959 Dátum: 2020.01.24 péntek, 12:46:35 »

Sziasztok!

Hasonló problémával találkoztam a tdci-nél, mint spyware. Tompított + szélvédőfűtés + rádió = 15V +-1V (emelt és ingazozó alapjárat). Ha ráadom a  szélvédőlefújást (max a/c) = 13.1V(beáll 850 kölüli alapjáratra, felpörgetve adja a 14.6V-ot). Ekkor elkezd világítani a töltésvisszajelző, beadja a P0622-t, és inaktiválja a szélvédőfűtést újraindításig. Akku 1-2 napos állás után is 12.3V ezekben a 0 fokokban, de indítózáskor leesik 10.3V-ra. Ez akkor generátor hiba lehet, (valami utángyártott van benne), vagy csak a gyengélkedő akku miatt hülyül meg a töltés rendszer?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia 2004
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35960 Dátum: 2020.01.24 péntek, 13:17:12 »

Sziasztok!

Hasonló problémával találkoztam a tdci-nél, mint spyware. Tompított + szélvédőfűtés + rádió = 15V +-1V (emelt és ingazozó alapjárat). Ha ráadom a  szélvédőlefújást (max a/c) = 13.1V(beáll 850 kölüli alapjáratra, felpörgetve adja a 14.6V-ot). Ekkor elkezd világítani a töltésvisszajelző, beadja a P0622-t, és inaktiválja a szélvédőfűtést újraindításig. Akku 1-2 napos állás után is 12.3V ezekben a 0 fokokban, de indítózáskor leesik 10.3V-ra. Ez akkor generátor hiba lehet, (valami utángyártott van benne), vagy csak a gyengélkedő akku miatt hülyül meg a töltés rendszer?


Ha jó az akku, tartania kell a 12,7-12,8V-ot. A 12,3 eléggé gyengécske.

A másik az indítómotor. Én most cseréltettem ki egy Kertész utcaira a gyárit (2005-ös, azóta senki nem nyúlt hozzá). Amikor a régivel indítóztam, lement a fesz akár 9,6V körülre is. Az újjal 12 alá sem megy, azonnal röffenti a motort.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
forest
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


E-mail
« Új hozzászólás #35961 Dátum: 2020.01.24 péntek, 21:30:03 »

Ha jó az akku, tartania kell a 12,7-12,8V-ot. A 12,3 eléggé gyengécske.

A másik az indítómotor. Én most cseréltettem ki egy Kertész utcaira a gyárit (2005-ös, azóta senki nem nyúlt hozzá). Amikor a régivel indítóztam, lement a fesz akár 9,6V körülre is. Az újjal 12 alá sem megy, azonnal röffenti a motort.

AndyA

Azt tudom, hogy nincs a toppon az aksi, de mivel még mindig könnyen indítja a kocsit, nem terveztem cserélni. De ha az miatt van ez az elektromos zavar, mindenképp.

Ezért lenne jó tudni, mi okozhatja a hibát. Holnap berakok egy másik aksit, ha azzal nem produkálja, akkor generátor csere. A Kertész utcában úgy látom nincs készleten persze.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia 2004
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35962 Dátum: 2020.01.25 szombat, 10:45:18 »

Azt tudom, hogy nincs a toppon az aksi, de mivel még mindig könnyen indítja a kocsit, nem terveztem cserélni. De ha az miatt van ez az elektromos zavar, mindenképp.

Ezért lenne jó tudni, mi okozhatja a hibát. Holnap berakok egy másik aksit, ha azzal nem produkálja, akkor generátor csere. A Kertész utcában úgy látom nincs készleten persze.

Hívd fel őket. Majdnem mindig van polcon, de ha nem, 1-2 nap, ée megcsinálják a tiéd.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
forest
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


E-mail
« Új hozzászólás #35963 Dátum: 2020.01.28 kedd, 19:34:54 »

Hívd fel őket. Majdnem mindig van polcon, de ha nem, 1-2 nap, ée megcsinálják a tiéd.

AndyA

Köszönöm a tippet. Hétfő délután beadtam, mára kész lett. Polcon nincs, és nem is várható - elfogytak a fesszabályzók  vigyor3

Most a fent említett terhelésen kb 1V-ot esik 13.5V-ig (hosszú idő alatt, a szélvédőfűtés második indítására). A pozitív kábel forrósodása amúgy is jelzi, hogy nem egész napos, ilyen jellegű használatra szánták.

Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia 2004
zsolt74
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #35964 Dátum: 2020.01.31 péntek, 08:17:26 »

Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni tőlletek, hátha valaki már tapasztalt ilyen jellegű hibát. 2003-as MK3 1.8 Sci digit klima. Gyújtás ráadását követően, de még motor indítás előtt a klimavezérlőn a levegő keringető motor fordulatszáma rendesen szabályozható, megfelelően reagál a fordulatszám emelésre illetve csőkkentésre bármyennyi ideig. A motor beindítását követően a keringető fordulatszáma leesik és nem szabályozható. A kijelzőn látszik a változtatás, de a levegő keringetőmotor egy állandó alacsony fordulaton marad. Lamellák vezérlésre reagálnak, de minden állásban (ablak, fejtér, lábtér) csak ezen az alacsony fordulatszámon megy. A klima teszt nem mutatott semilyen hibát, és az sem segített, hogy levételre került az akkumlátor sarú rövid időre. Véleményetek szerint mit lenne érdemes megnézni vagy cserélni? Előre is nagyon köszönöm a válaszokat.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35965 Dátum: 2020.01.31 péntek, 08:21:33 »

Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni tőlletek, hátha valaki már tapasztalt ilyen jellegű hibát. 2003-as MK3 1.8 Sci digit klima. Gyújtás ráadását követően, de még motor indítás előtt a klimavezérlőn a levegő keringető motor fordulatszáma rendesen szabályozható, megfelelően reagál a fordulatszám emelésre illetve csőkkentésre bármyennyi ideig. A motor beindítását követően a keringető fordulatszáma leesik és nem szabályozható. A kijelzőn látszik a változtatás, de a levegő keringetőmotor egy állandó alacsony fordulaton marad. Lamellák vezérlésre reagálnak, de minden állásban (ablak, fejtér, lábtér) csak ezen az alacsony fordulatszámon megy. A klima teszt nem mutatott semilyen hibát, és az sem segített, hogy levételre került az akkumlátor sarú rövid időre. Véleményetek szerint mit lenne érdemes megnézni vagy cserélni? Előre is nagyon köszönöm a válaszokat.


A ventilátor motort, azon lévő szabályzó egységet. Ez együtt van a motorral.
Lehet a megnőtt feszültség (járó motor) valamit okoz benne, hibás lehet.
A legegyszerűbb egy másik motort kipróbálni, kiderül a motor vagy a vezérlő hiba.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zsolt74
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #35966 Dátum: 2020.01.31 péntek, 09:33:07 »


A ventilátor motort, azon lévő szabályzó egységet. Ez együtt van a motorral.
Lehet a megnőtt feszültség (járó motor) valamit okoz benne, hibás lehet.
A legegyszerűbb egy másik motort kipróbálni, kiderül a motor vagy a vezérlő hiba.

Nagyon köszönöm a tippet, megpróbálom első körben a keringető motort kicserélni utánna a középkonzolon lévő vezérlőt.
Van még valami ami esetleg szóba jöhet, vagy ennek a két egységnek a cseréjét követően már meg kell szünnie a hibának?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35967 Dátum: 2020.01.31 péntek, 12:40:44 »

Nagyon köszönöm a tippet, megpróbálom első körben a keringető motort kicserélni utánna a középkonzolon lévő vezérlőt.
Van még valami ami esetleg szóba jöhet, vagy ennek a két egységnek a cseréjét követően már meg kell szünnie a hibának?

Cserélni azt és akkor kell, ha meg van mit.
Próbát írtam. Nem tart sokáig kiszerelni a motort.... Keress valakit, akinek ilyen.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zsolt74
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #35968 Dátum: 2020.02.01 szombat, 16:44:17 »

Cserélni azt és akkor kell, ha meg van mit.
Próbát írtam. Nem tart sokáig kiszerelni a motort.... Keress valakit, akinek ilyen.
Teljesen igaz, hogy "Cserélni azt és akkor kell, ha meg van mit."  worship
Sikerült szereznem egy befujó motort amit beszerelve az elején úgyan úgy jelentkezett a probléma. Ami az egész történetben furcsa, vagy legalábbis érdekes, hogy
a Gem modulon lévő kábelek mozgatását követően helyre állt a motor fordulatszáma. Ezek szerint kapcsolat van közöttük, vagy ez csak egy véletlen egyebeesés?
Az eredetileg kiszedett motor nem került vissza helyezésre, tehát konkrét információm nincs arra, hogy a motorvezérlő lett volna hibás.
Nagyon köszönöm Meg Győző a segítségedet. worship
Naplózva
PaLa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



« Új hozzászólás #35969 Dátum: 2020.02.03 hétfő, 09:26:09 »

Sziasztok,

a segítségeteket szeretném kérni.
1.8-as III-as benzinen kombimban megállt a fordulatszámmérő 2000-nél, ha gyújtást adok rá, akkor 2500-ra felmegy.

A kérdéseim:
- ezt lehet javíttatni (olcsón)?
- ha bontott óracsoportot veszek, akkor a számlálókat be kell állíttatni, vagy máshol tárolja (kilóméteróra állás főképpen, nem akarok csalni vele)?

Ha esetleg baromságokat kérdezek, az azért van, mert laikus vagyok Cheesy
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35970 Dátum: 2020.02.03 hétfő, 10:21:59 »

Sziasztok,

a segítségeteket szeretném kérni.
1.8-as III-as benzinen kombimban megállt a fordulatszámmérő 2000-nél, ha gyújtást adok rá, akkor 2500-ra felmegy.

A kérdéseim:
- ezt lehet javíttatni (olcsón)?
- ha bontott óracsoportot veszek, akkor a számlálókat be kell állíttatni, vagy máshol tárolja (kilóméteróra állás főképpen, nem akarok csalni vele)?

Ha esetleg baromságokat kérdezek, az azért van, mert laikus vagyok Cheesy

Csinálj egy műszer teszt-et vagy alapbeállítást. Nagy eséllyel bemozgatja a mutatókat alaphelyzetbe.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Hokusz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77



E-mail
« Új hozzászólás #35971 Dátum: 2020.02.03 hétfő, 18:19:48 »

Hali.
Mik a tapasztalatok a Kertész utcai Pro-Vill generátor felújításokkal kapcsolatban ?
Már olyan fesz. szabályzókat tesznek bele amit szeret az MK3 ?
Naplózva

MK3 2005/06  2.2TDCI Ghia Executive, 155Le, 4a, Manualis 6,
MK3 2003/12  2.5V6 Ghia 170Le, 5a, Automata 5.
MK3 2005/06  2.0TDCI Ghia Turnier 130Le, Automata 5.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35972 Dátum: 2020.02.03 hétfő, 18:45:44 »

Hali.
Mik a tapasztalatok a Kertész utcai Pro-Vill generátor felújításokkal kapcsolatban ?
Már olyan fesz. szabályzókat tesznek bele amit szeret az MK3 ?

Az a gyári.
Amit viszel generátort, abból teszik át.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Hokusz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77



E-mail
« Új hozzászólás #35973 Dátum: 2020.02.03 hétfő, 18:50:49 »

Az a gyári.
Amit viszel generátort, abból teszik át.


És ha amit viszek abban rossz ?
Naplózva

MK3 2005/06  2.2TDCI Ghia Executive, 155Le, 4a, Manualis 6,
MK3 2003/12  2.5V6 Ghia 170Le, 5a, Automata 5.
MK3 2005/06  2.0TDCI Ghia Turnier 130Le, Automata 5.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35974 Dátum: 2020.02.03 hétfő, 19:08:20 »

És ha amit viszek abban rossz ?
a fesszabra nem is adnak garit…

"A sok utángyártott szabályzó probléma miatt, kénytelenek vagyunk árainkon változtatni. Az MK3-as Mondeóhoz a piacon található utángyártott szabályzók majdnem mind hibásak (áramfelvételük van vagy pulzálnak), ezért többet nem forgalmazzuk őket. Gyári új szabályzót a cég azóta sem kínál az autóhoz, csak komplett generátort. Áraink a következőképpen alakulnak:
- komplett szervizmunka a generátoron: 25.000 Ft
- generátor csere, a régi (ügyfél készülékéről származó) szabályzóval, garanciával, kivéve a szabályzóra: 34.900 Ft
- gyári új Visteon generátor ára, cserével, teljes garanciával: 59.000 Ft
- ki-be szerelés díja, idő függvényében 10-12.000 Ft. "
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Hokusz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77



E-mail
« Új hozzászólás #35975 Dátum: 2020.02.03 hétfő, 20:31:02 »

a fesszabra nem is adnak garit…

"A sok utángyártott szabályzó probléma miatt, kénytelenek vagyunk árainkon változtatni. Az MK3-as Mondeóhoz a piacon található utángyártott szabályzók majdnem mind hibásak (áramfelvételük van vagy pulzálnak), ezért többet nem forgalmazzuk őket. Gyári új szabályzót a cég azóta sem kínál az autóhoz, csak komplett generátort. Áraink a következőképpen alakulnak:
- komplett szervizmunka a generátoron: 25.000 Ft
- generátor csere, a régi (ügyfél készülékéről származó) szabályzóval, garanciával, kivéve a szabályzóra: 34.900 Ft
- gyári új Visteon generátor ára, cserével, teljes garanciával: 59.000 Ft
- ki-be szerelés díja, idő függvényében 10-12.000 Ft. "

Köszi
Naplózva

MK3 2005/06  2.2TDCI Ghia Executive, 155Le, 4a, Manualis 6,
MK3 2003/12  2.5V6 Ghia 170Le, 5a, Automata 5.
MK3 2005/06  2.0TDCI Ghia Turnier 130Le, Automata 5.
PaLa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



« Új hozzászólás #35976 Dátum: 2020.02.04 kedd, 04:53:33 »

Csinálj egy műszer teszt-et vagy alapbeállítást. Nagy eséllyel bemozgatja a mutatókat alaphelyzetbe.

Köszönöm a gyors választ a fordulatszámmérőre.

A változás:
- Gyújtás nélkül 0 állásban van már
- Gyújtásra 2000-re ugrik
- Motorindításra 2500-ra

Mozgás innentől nincs. A műszerteszten nem megy 0-max között végig, míg a kilométeróra igen.
A jeladó jó, mert számszerűen kijelezte (jól) a megfelelő programhelyen.

- Tehát marad a kérdés:
  - Óracsoport cseréje vagy javítása? (bontott óracsoport kb. 7-8000e, DE mi lesz a kilométerállással)
  - Ha javítás, pöstfaluban vagy környékén hol (és kb. mennyiért)?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35977 Dátum: 2020.02.04 kedd, 07:16:07 »

Köszönöm a gyors választ a fordulatszámmérőre.

A változás:
- Gyújtás nélkül 0 állásban van már
- Gyújtásra 2000-re ugrik
- Motorindításra 2500-ra

Mozgás innentől nincs. A műszerteszten nem megy 0-max között végig, míg a kilométeróra igen.
A jeladó jó, mert számszerűen kijelezte (jól) a megfelelő programhelyen.

- Tehát marad a kérdés:
  - Óracsoport cseréje vagy javítása? (bontott óracsoport kb. 7-8000e, DE mi lesz a kilométerállással)
  - Ha javítás, pöstfaluban vagy környékén hol (és kb. mennyiért)?

Haudek
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
villammagnes
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91



E-mail
« Új hozzászólás #35978 Dátum: 2020.02.20 csütörtök, 20:25:03 »

sziasztok.
klimaval kapcsolatos kerdesem lenne.... kiolvastam a hibat.... B1242 Főtésterelılap motor áramköri hiba, belsı keringetés ezt a hibát irja. találkozott már valaki ilyennel? klimában a gáz megfelelő mennyiségű. valamiért a meleg levegőt nyomja be mégis.... ötletek h merre s hogyan induljak el? vagy ez komplett klimabox csere?
koszonom elore is!
Naplózva

Mk III TDDI KOMBI
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #35979 Dátum: 2020.02.21 péntek, 05:09:36 »

sziasztok.
klimaval kapcsolatos kerdesem lenne.... kiolvastam a hibat.... B1242 Főtésterelılap motor áramköri hiba, belsı keringetés ezt a hibát irja. találkozott már valaki ilyennel? klimában a gáz megfelelő mennyiségű. valamiért a meleg levegőt nyomja be mégis.... ötletek h merre s hogyan induljak el? vagy ez komplett klimabox csere?
koszonom elore is!

Kiveszed a kesztyűtartót , benézel balra és ott vannak a lamella mozgató motor és tudod őket ellenőrizni hogy mozognak-e, ha mind jó és forgat, akkor
lehet maga a lamella van eltörve, na az már cumi, mert lehet szétszedni a fütésboxot és kicserélni
« Utoljára szerkesztve: 2020.02.21 péntek, 17:03:59 írta rstwingo » Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35980 Dátum: 2020.02.21 péntek, 07:20:53 »

Kiveszed a kesztyűtartót , benézel balra és ott vannak a lamella mozgató rugók és tudod őket ellenőrizni hogy mozognak-e, ha mind jó és forgat, akkor
lehet maga a lamella van eltörve, na az már cumi, mert lehet szétszedni a fütésboxot és kicserélni

Lamella mozgató rugók?
Miről van szó?  wilting
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #35981 Dátum: 2020.02.21 péntek, 17:05:25 »

Lamella mozgató rugók?
Miről van szó?  wilting

Hajnalban, álmosan, téveszthetek nem  email  falbav

hogy mindent észre veszel   Wink
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35982 Dátum: 2020.02.21 péntek, 19:38:59 »

Hajnalban, álmosan, téveszthetek nem  email  falbav



Mit szólnál, ha ezt mondaná a pilóta is a repülőn?  Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #35983 Dátum: 2020.02.21 péntek, 20:37:30 »

Mit szólnál, ha ezt mondaná a pilóta is a repülőn?  Roll Eyes

Szólni szólhatok , csak ellene tenni nem tudok  eplus2
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
sly70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #35984 Dátum: 2020.02.25 kedd, 07:45:10 »

Üdv a koránkelőknek!
Tegnap óta felmerült problémával kérnék segítséget ill. megerősítést. Nagy valószínűséggel a hűtőventi ellenállása haldoklik mert motorindítással együtt indul a venti anélkül, hogy ezt bármi is indokolná. Ezzel párhuzamosan az autó gázadásra nagyon lomhán reagál, elmegy az erő nem akar gyorsulni. Többszöri újraindítást követően feléled leáll a venti és az autó úgy működik ahogy kell. A kérdésem, az ellenállás hibás működése okozhat ilyen teljesítményvesztést ill a gázadásra lomhán reagáló tünetet. A venti csatit széthúztam nincs össtzeégve. Köszönet a válaszokért
Naplózva

mk3 2005. 10.hó eredetileg 96 kw ghia ferdehátú  n7ba motorkód, INA szabadonfutó, EGR off, chip tuning
mk5 2018. 08.hó 1,5 ecoboost titanium benzin 121kw 5 ajtós
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #35985 Dátum: 2020.02.25 kedd, 07:49:26 »

Üdv a koránkelőknek!
Tegnap óta felmerült problémával kérnék segítséget ill. megerősítést. Nagy valószínűséggel a hűtőventi ellenállása haldoklik mert motorindítással együtt indul a venti anélkül, hogy ezt bármi is indokolná. Ezzel párhuzamosan az autó gázadásra nagyon lomhán reagál, elmegy az erő nem akar gyorsulni. Többszöri újraindítást követően feléled leáll a venti és az autó úgy működik ahogy kell. A kérdésem, az ellenállás hibás működése okozhat ilyen teljesítményvesztést ill a gázadásra lomhán reagáló tünetet. A venti csatit széthúztam nincs össtzeégve. Köszönet a válaszokért
Valami miatt vészüzembe kerül az autó, azért megy a ventillátor, és azért lomha.
Hibakódot kellene olvasni.
Izzításjelző nem villog ilyenkor?
Az ellenálláshoz szerintem ennek nem sok köze van.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
sly70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #35986 Dátum: 2020.02.25 kedd, 08:04:00 »

Valami miatt vészüzembe kerül az autó, azért megy a ventillátor, és azért lomha.
Hibakódot kellene olvasni.
Izzításjelző nem villog ilyenkor?
Az ellenálláshoz szerintem ennek nem sok köze van.
Nem villog az izzításjelző, hibakódot még nem néztem holnap tudom megnézni, viszont, ha addig is kiiktatom a ventit úgy megyek vele és a hibajelenség nem jön elő nem lehet, hogy mégis az ellenállás a ludas.
Naplózva

mk3 2005. 10.hó eredetileg 96 kw ghia ferdehátú  n7ba motorkód, INA szabadonfutó, EGR off, chip tuning
mk5 2018. 08.hó 1,5 ecoboost titanium benzin 121kw 5 ajtós
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35987 Dátum: 2020.02.25 kedd, 08:49:37 »

Üdv a koránkelőknek!
Tegnap óta felmerült problémával kérnék segítséget ill. megerősítést. Nagy valószínűséggel a hűtőventi ellenállása haldoklik mert motorindítással együtt indul a venti anélkül, hogy ezt bármi is indokolná. Ezzel párhuzamosan az autó gázadásra nagyon lomhán reagál, elmegy az erő nem akar gyorsulni. Többszöri újraindítást követően feléled leáll a venti és az autó úgy működik ahogy kell. A kérdésem, az ellenállás hibás működése okozhat ilyen teljesítményvesztést ill a gázadásra lomhán reagáló tünetet. A venti csatit széthúztam nincs össtzeégve. Köszönet a válaszokért

A ventilátor motorja nem kevés áramot vesz fel. Ez alapjáratnál, amikor alig van motorteljesítmény, érezhető lehet az autó mozgásán, nagoyn ráakaszkodik a generátor a motorra. De mondjuk 2000 fordulat körül már nem kellene neki.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
sly70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #35988 Dátum: 2020.02.25 kedd, 08:56:30 »

A ventilátor motorja nem kevés áramot vesz fel. Ez alapjáratnál, amikor alig van motorteljesítmény, érezhető lehet az autó mozgásán, nagoyn ráakaszkodik a generátor a motorra. De mondjuk 2000 fordulat körül már nem kellene neki.

AndyA2000 fölött sem acélos a mozgása a amíg pörög a venti, holnap megnézem van-e hibakód
Naplózva

mk3 2005. 10.hó eredetileg 96 kw ghia ferdehátú  n7ba motorkód, INA szabadonfutó, EGR off, chip tuning
mk5 2018. 08.hó 1,5 ecoboost titanium benzin 121kw 5 ajtós
sly70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #35989 Dátum: 2020.02.25 kedd, 14:18:54 »

A ventilátor motorja nem kevés áramot vesz fel. Ez alapjáratnál, amikor alig van motorteljesítmény, érezhető lehet az autó mozgásán, nagoyn ráakaszkodik a generátor a motorra. De mondjuk 2000 fordulat körül már nem kellene neki.

AndyA
Továbbgondolva a hiba lehetséges okozóját, nem egész egy éve cseréltem hengerfej hőérzékelőt mert az óracsoportban lévő műszer nem mutatott semmi értékelhető adatot akár mennyit mentem az autóval. Utángyártott lett belererakva, elképzelhető, hogy a jeladó magas hengerfej hőértéket közvetít a motorvezérlőnek ami azonnal kapcsolja a ventit és visszább veszi a teljesítményt, mintha felforrott volna a hűtővíz, hogy ne főjjön meg a motor.
Naplózva

mk3 2005. 10.hó eredetileg 96 kw ghia ferdehátú  n7ba motorkód, INA szabadonfutó, EGR off, chip tuning
mk5 2018. 08.hó 1,5 ecoboost titanium benzin 121kw 5 ajtós
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35990 Dátum: 2020.02.25 kedd, 14:31:10 »

Továbbgondolva a hiba lehetséges okozóját, nem egész egy éve cseréltem hengerfej hőérzékelőt mert az óracsoportban lévő műszer nem mutatott semmi értékelhető adatot akár mennyit mentem az autóval. Utángyártott lett belererakva, elképzelhető, hogy a jeladó magas hengerfej hőértéket közvetít a motorvezérlőnek ami azonnal kapcsolja a ventit és visszább veszi a teljesítményt, mintha felforrott volna a hűtővíz, hogy ne főjjön meg a motor.

A magas jelet talán látnád a műszer mutatóján is.....  Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35991 Dátum: 2020.02.25 kedd, 14:33:34 »

A magas jelet talán látnád a műszer mutatóján is.....  Roll Eyes

Meg a műszertesztben számokkal is kiírva.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35992 Dátum: 2020.02.25 kedd, 14:33:55 »

Nem villog az izzításjelző, hibakódot még nem néztem holnap tudom megnézni, viszont, ha addig is kiiktatom a ventit úgy megyek vele és a hibajelenség nem jön elő nem lehet, hogy mégis az ellenállás a ludas.

Nem modulos a ventilátorod?
2005-ben annak kellene lennie....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
sly70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #35993 Dátum: 2020.02.25 kedd, 14:46:09 »

Nem modulos a ventilátorod?
2005-ben annak kellene lennie....
Az mit takar, nem tudom
Naplózva

mk3 2005. 10.hó eredetileg 96 kw ghia ferdehátú  n7ba motorkód, INA szabadonfutó, EGR off, chip tuning
mk5 2018. 08.hó 1,5 ecoboost titanium benzin 121kw 5 ajtós
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35994 Dátum: 2020.02.25 kedd, 14:49:25 »

Az mit takar, nem tudom
1. Nincs előtétellenállás.
2. Fokozatmentes a ventilátor sebesség szabályozás.
3. A modul vagy vezérlése hibájából is mehet a ventilátor. Vészüzem.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35995 Dátum: 2020.02.25 kedd, 14:50:17 »

1. Nincs előtétellenállás.
2. Fokozatmentes a ventilátor sebesség szabályozás.
3. A modul vagy vezérlése hibájából is mehet a ventilátor. Vészüzem.

Nekem pl. úgy döglött meg a modul, hogy semmikor nem indult el a ventilátor. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35996 Dátum: 2020.02.25 kedd, 14:58:47 »

Nekem pl. úgy döglött meg a modul, hogy semmikor nem indult el a ventilátor. Smiley

AndyA

Tudom hiszen realtime hibafeltárást végeztünk, telefonon.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
sly70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #35997 Dátum: 2020.02.25 kedd, 15:03:11 »

1. Nincs előtétellenállás.
2. Fokozatmentes a ventilátor sebesség szabályozás.
3. A modul vagy vezérlése hibájából is mehet a ventilátor. Vészüzem.
a venti modul a csatijánál van közvetlen ha jól gondolom, hogyan lehet ezt diagnosztizálni, ill. van, hogy a jelenség megszűnik újraindítással és minden normálisan működik, tudhat ennek a hibája olyat,hogy egyszer jó azután nem jó, diaggal lehet tesztelni?
Naplózva

mk3 2005. 10.hó eredetileg 96 kw ghia ferdehátú  n7ba motorkód, INA szabadonfutó, EGR off, chip tuning
mk5 2018. 08.hó 1,5 ecoboost titanium benzin 121kw 5 ajtós
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35998 Dátum: 2020.02.25 kedd, 15:04:36 »

Tudom hiszen realtime hibafeltárást végeztünk, telefonon.

De te vagy az egyetlen, aki ezt tudta. A többieknek új info volt. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35999 Dátum: 2020.02.25 kedd, 15:07:53 »

a venti modul a csatijánál van közvetlen ha jól gondolom, hogyan lehet ezt diagnosztizálni, ill. van, hogy a jelenség megszűnik újraindítással és minden normálisan működik, tudhat ennek a hibája olyat,hogy egyszer jó azután nem jó, diaggal lehet tesztelni?
Vezérlőszál ellenőrzés.
Szakadás, korrózió, kontakt hiba.... de a modul is lehet hibás ha minden más rendben.


Akkor nem keresed tovább az ellenállást, ugye....  Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 713 714 715 716 717 718 719 [720] 721 722 723 724 725 726 727 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.045 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.