Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 04:25:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 [68] 69 70 71 72 73 74 75 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11150652 alkalommal)
0 Felhasználó és 90 vendég van a témában
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #3350 Dátum: 2010.12.15 szerda, 19:50:03 »

Mi csoda? az izzítógyertyáid nem ízzítanak? Az nem normális. Miből gondolod?
Elvileg azért IS van az izzitás jelző,hogy az izzitást jelezze,vagy nem?Mert nekem nem jelzi,simán végig megy a kontroll lámpákon majd pöcre indul.
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #3351 Dátum: 2010.12.15 szerda, 20:18:31 »

Elvileg azért IS van az izzitás jelző,hogy az izzitást jelezze,vagy nem?Mert nekem nem jelzi,simán végig megy a kontroll lámpákon majd pöcre indul.
Amikor ráadod a gyújtás akkor világít egy ideig? Mert ha nem akkor az is lehet, hogy kiégett mögötte az ízzó/led.(most nem tudom fejből, hogy mi van mögötte) Javaslom léjp be a műszertesztbe és a bulb funkciónál kigyújtja az összes visszajelződet.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #3352 Dátum: 2010.12.15 szerda, 20:21:10 »

Amikor ráadod a gyújtás akkor világít egy ideig? Mert ha nem akkor az is lehet, hogy kiégett mögötte az ízzó/led.(most nem tudom fejből, hogy mi van mögötte) Javaslom léjp be a műszertesztbe és a bulb funkciónál kigyújtja az összes visszajelződet.
A teszt alatt világit,mármint mikor ráadom a gyujtást atöbbivel eggyüt elalszik.Ez igy jó?
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #3353 Dátum: 2010.12.15 szerda, 20:28:17 »

A teszt alatt világit,mármint mikor ráadom a gyujtást atöbbivel eggyüt elalszik.Ez igy jó?
Nálam is így működik, de holnap reggel megnézem.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #3354 Dátum: 2010.12.15 szerda, 20:30:28 »

Nálam is így működik, de holnap reggel megnézem.
Köszi!
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3355 Dátum: 2010.12.15 szerda, 20:37:24 »

motortéri biztitáblán holtalálok gyújtásra éledő pozitívat??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3356 Dátum: 2010.12.15 szerda, 20:42:56 »

A teszt alatt világit,mármint mikor ráadom a gyujtást atöbbivel eggyüt elalszik.Ez igy jó?
jóazúgy.
A tdci-nek csak az emisszió meg a gyorsabb melegedés miatt kellene az izzító. Vezérlése automatikus.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #3357 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 08:05:53 »

Köszi!

Na megnéztem, amit ráadod a gyújtást, világít, de ha indítózol akkor kialszik. Szóval jól működik nállad.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
teo
Vendég
« Új hozzászólás #3358 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 13:08:02 »

Na megnéztem, amit ráadod a gyújtást, világít, de ha indítózol akkor kialszik. Szóval jól működik nállad.

Először megvárod, míg elalszik, majd indítózol. Nem?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3359 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 13:12:22 »

Először megvárod, míg elalszik, majd indítózol. Nem?

Elvileg igen, a gyakorlatban sok jelentosege nincs.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #3360 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 16:35:42 »

Először megvárod, míg elalszik, majd indítózol. Nem?
A többivel együtt kialszik majd indítózok.A Transitnál tovább világit az izzitás jelző utánna inditozok,azért furcs a mondinál,de ha igy jó akkor minden rendben.(remélem)
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3361 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 16:55:39 »

A többivel együtt kialszik majd indítózok.A Transitnál tovább világit az izzitás jelző utánna inditozok,azért furcs a mondinál,de ha igy jó akkor minden rendben.(remélem)
én meg sem szoktam várni, míg kialszik. kulcs be és egyből indítózok
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #3362 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 17:50:16 »

én meg sem szoktam várni, míg kialszik. kulcs be és egyből indítózok
énse várok, minek az?  Grin Ha beindul jó ha nem akko uccse használ az izzító meg hogy várok vele
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #3363 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 18:08:40 »

énse várok, minek az?  Grin Ha beindul jó ha nem akko uccse használ az izzító meg hogy várok vele

Kicsit könnyebben indúlna, nem csapódna le a henger falára a gáz, emiatt egyenletesebben járna -> kissebb terhelés lenne a csapágyakon.

Na én ezért nem fogok soha használt diesel-t venni.

Remélem, hogy még hideg motorral is nyomjátok mint a..., aztán meg ha nyomtátok neki, akkor egy perc járatás nélkül már is leállítjátok a motort. Ne gondoljatok a turbóra, mert az szinte ingyé' van Smiley

Üdv
Csaba
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #3364 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 18:21:52 »

Kicsit könnyebben indúlna, nem csapódna le a henger falára a gáz, emiatt egyenletesebben járna -> kissebb terhelés lenne a csapágyakon.

Na én ezért nem fogok soha használt diesel-t venni.

Remélem, hogy még hideg motorral is nyomjátok mint a..., aztán meg ha nyomtátok neki, akkor egy perc járatás nélkül már is leállítjátok a motort. Ne gondoljatok a turbóra, mert az szinte ingyé' van Smiley

Üdv
Csaba
Sajnálnám anélkül pörgetni hogy mindenhova olaj kerüljön, nem vagyok hülye jobban vigyázok rá mint akármire. Minden utam előtt járatom leglább fél egy percet annyira nemszoktam sietni...  Wink
Ha hosszú utak után hazaérek arra is van időm hogy járjon legalább egy percet(igaz teljesen pontosan nemtudom minek kell Grin de van róla fogalmam) és megkímélem a turbot mindenféle káros behatástól!!!!
Hidegen még 2000 fölé sem merem pörgetni nemám nagyon...Remélem az autó is ilyen hálásan fog szolgálni  worship
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #3365 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 18:27:46 »

Attól mert nem várom meg az izzítást még ugyanúgy beindul! Van aki szereti megnézegetni az összes ellenőrző lámpát meg az immo ledjét amég elalszik, én nem!! Karácsonyfát kell nézegetni az is olyan szépen világít...
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #3366 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 18:29:09 »

A közvetlen befecskendezésű dízeleknél nem kell izzítás, már 50-60 évvel ezelőtt sem kellett, -20fokban sem. Sőt, van olyan dieselmotor amin nincs is izzítás. Csak az előkamrás, meg a dugattyúkamrásoknál kell. Ott van is értelme az izzítás visszajelzőnek. A tdci-nél nem az izzítást jelzi vissza az a lámpa, gyakorlatilag semmi köze hozzá. A mai közvetlen befecskendezésű dízeleknél csak a környezetvédelem miatt kell az izzítás. És igen, a turbót illik visszahűteni egy nagyobb terhelés után. Viszont, aminek igazán lenne értelme, az az indítás előtti olajnyomás létesítés. Ha már a csapágy kímélésről beszélünk.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3367 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 18:31:06 »

A közvetlen befecskendezésű dízeleknél nem kell izzítás, már 50-60 évvel ezelőtt sem kellett, -20fokban sem. Sőt, van olyan dieselmotor amin nincs is izzítás. Csak az előkamrás, meg a dugattyúkamrásoknál kell. Ott van is értelme az izzítás visszajelzőnek. A tdci-nél nem az izzítást jelzi vissza az a lámpa, gyakorlatilag semmi köze hozzá. A mai közvetlen befecskendezésű dízeleknél csak a környezetvédelem miatt kell az izzítás. És igen, a turbót illik visszahűteni egy nagyobb terhelés után. Viszont, aminek igazán lenne értelme, az az indítás előtti olajnyomás létesítés. Ha már a csapágy kímélésről beszélünk.
eljen viszont olajnyomás csak a motorindítása után van, nem??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #3368 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 18:34:45 »

eljen viszont olajnyomás csak a motorindítása után van, nem??
Ja, mert akkor alszik csak el a nyomásjelző  vigyor3 gondolom.... De ez nem rossz ötlet, egy olajnyomáscsináló majd lesz ilyen is ha már fluxuskondenzátor van nyes wave
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3369 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 18:36:39 »

eljen viszont olajnyomás csak a motorindítása után van, nem??
még......lehetne azt a nyomást tárolni is,és a gyujtásssal elengedni a kellő helyekre..... Roll Eyes Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3370 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 18:37:15 »

még......lehetne azt a nyomást tárolni is,és a gyujtásssal elengedni a kellő helyekre..... Roll Eyes Wink
a mondin??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3371 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 18:47:58 »

a mondin??
nem-nem a mondin.mondom "lehetne".....! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3372 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 18:54:43 »

nem-nem a mondin.mondom "lehetne".....! Wink
azt hittem, hogy megoldható "lehetne" akár a mondijainkon is Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #3373 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 19:11:21 »

Sajnálnám anélkül pörgetni hogy mindenhova olaj kerüljön, nem vagyok hülye jobban vigyázok rá mint akármire. Minden utam előtt járatom leglább fél egy percet annyira nemszoktam sietni...  Wink
Ha hosszú utak után hazaérek arra is van időm hogy járjon legalább egy percet(igaz teljesen pontosan nemtudom minek kell Grin de van róla fogalmam) és megkímélem a turbot mindenféle káros behatástól!!!!
Hidegen még 2000 fölé sem merem pörgetni nemám nagyon...Remélem az autó is ilyen hálásan fog szolgálni  worship

már is jobbnak tűnik. Utána azért célszerű járatni, mert a turbó tengelye hűljön le egy kicsikét, amit az olaj fog lehűteni, amit oda nyom.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #3374 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 19:17:34 »

A közvetlen befecskendezésű dízeleknél nem kell izzítás, már 50-60 évvel ezelőtt sem kellett, -20fokban sem. Sőt, van olyan dieselmotor amin nincs is izzítás. Csak az előkamrás, meg a dugattyúkamrásoknál kell. Ott van is értelme az izzítás visszajelzőnek. A tdci-nél nem az izzítást jelzi vissza az a lámpa, gyakorlatilag semmi köze hozzá. A mai közvetlen befecskendezésű dízeleknél csak a környezetvédelem miatt kell az izzítás. És igen, a turbót illik visszahűteni egy nagyobb terhelés után. Viszont, aminek igazán lenne értelme, az az indítás előtti olajnyomás létesítés. Ha már a csapágy kímélésről beszélünk.

Bocsi, az izzítás témában nem értek egyet. Attól függetlenül, hogy hova fecskendezed be (közvetlen, előkamrás, örvénykamrás...) a kamrát/égésteret illik előmelegíteni. Az jó, hogyha az égésteret valamennyire megmelegíti, akár néhány fokra, ugyanis a közvetlen befecskendezésű motoroknál nem egy befecskendezés történik, hanem (típustól függő) 4-7 befecskendezés történhet. Pontosan e miatt rövidült le az izzítási idő. Régen, a mechanikus adagolóknál, csak egy befecskendezési ütem volt (minden motor típusnál) és ezért, azokat jobban fel kellett melegíteni. A melegítésre több megoldás született:
- izzító gyertya
- üzemanyag előmelegítő
- adagoló melegítés
- egyéb, amit nem ismerek

Pl a régi tranzitok üzemanyag melegítést használnak.

Mivel jelenleg az izzítás al első befecskendezésekhez kell, hogy azok ne csapódjanak le, ezért sokkal rövidebb ideig izzítanak mint régen. De ettől még kell, ha barátságos akarsz lenni a motorral.

üdv
Csaba
Naplózva
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #3375 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 19:19:19 »

Ja, mert akkor alszik csak el a nyomásjelző  vigyor3 gondolom.... De ez nem rossz ötlet, egy olajnyomáscsináló majd lesz ilyen is ha már fluxuskondenzátor van nyes wave
Van!Hidroakkumulátornak hivják.
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #3376 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 19:22:20 »



Pl a régi tranzitok üzemanyag melegítést használnak.


[/quote]Dizel MK1-nél is van-volt,sztam vele kéthétig.
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #3377 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 19:27:29 »

Van!Hidroakkumulátornak hivják.
télleg???  wow1  vigyor3 basszus pedig csak fantáziáltam, de mekkora király vagyok  beka3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #3378 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 19:27:49 »


Pl a régi tranzitok üzemanyag melegítést használnak.


Dizel MK1-nél is van-volt,sztam vele kéthétig.

jaja Smiley azt nem mondtam, hogy jó volt Smiley
Naplózva
kalifa
Vendég
« Új hozzászólás #3379 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 20:44:52 »

Üdv Kedves Klubtársak!

Némi segítségre lenne szükségem!

Történt az, hogy néha-néha kivillan a töltésjelzőm. Kb. 1 éve csinálta előszőr. Általában néhány másodpercig, de van, hogy kb fél percig is. A jelenség nem folyamatos. Van, hogy kivillan, elalszik, kivillan, elalszik aztán jó és hetekig-hónapokig elő sem jön. Aztán egyszer a semmiből megint elkezdi. Ma találkoztam újra a jelenséggel és kicsit necces volt, mert Ausztria közepén kezde el és ronyóztam, nehogy ott dobja el magát a vas. Mikor előszőr csinálta, akkor rohantam is vele szerelőhöz, aki megnézte a generátorszíjat. Laza volt, szerinte feszítő. Miután sokáig nem csinálta, nem is foglakoztam vele, aztán, ha néha-néha előjött, akkor hamar el is múlt. Amiért most kezdem sürgetőnek érezni, az az, hogy január elején megyek osztrákiába síelni és nem szeretnék 500 kilóméteren, plusz 500-on vissza azon aggódni, hogy mikor kezdi újra esetleg mikor megy el végleg a töltés.
Annyi jelenség van még a vassal, hogy időnként eléggé vibrál a müszerfal és a belső dolgok megvilágítása, máskor meg telejesen jó. Nem tudom van-e a kettő között összefüggés!

Tisztelettel kérek mindenkit, hogy építő ötletekkel segítsen megoldani kicsiny problémámat!

Köszi előre is!

Üdv worship
Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3380 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 20:47:42 »

Üdv Kedves Klubtársak!

Némi segítségre lenne szükségem!

Történt az, hogy néha-néha kivillan a töltésjelzőm. Kb. 1 éve csinálta előszőr. Általában néhány másodpercig, de van, hogy kb fél percig is. A jelenség nem folyamatos. Van, hogy kivillan, elalszik, kivillan, elalszik aztán jó és hetekig-hónapokig elő sem jön. Aztán egyszer a semmiből megint elkezdi. Ma találkoztam újra a jelenséggel és kicsit necces volt, mert Ausztria közepén kezde el és ronyóztam, nehogy ott dobja el magát a vas. Mikor előszőr csinálta, akkor rohantam is vele szerelőhöz, aki megnézte a generátorszíjat. Laza volt, szerinte feszítő. Miután sokáig nem csinálta, nem is foglakoztam vele, aztán, ha néha-néha előjött, akkor hamar el is múlt. Amiért most kezdem sürgetőnek érezni, az az, hogy január elején megyek osztrákiába síelni és nem szeretnék 500 kilóméteren, plusz 500-on vissza azon aggódni, hogy mikor kezdi újra esetleg mikor megy el végleg a töltés.

Generátorba  szénkefe csere.
Annyi jelenség van még a vassal, hogy időnként eléggé vibrál a müszerfal és a belső dolgok megvilágítása, máskor meg telejesen jó. Nem tudom van-e a kettő között összefüggés!

Tisztelettel kérek mindenkit, hogy építő ötletekkel segítsen megoldani kicsiny problémámat!

Köszi előre is!

Üdv worship
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #3381 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 20:50:41 »

Üdv Kedves Klubtársak!

Némi segítségre lenne szükségem!

Történt az, hogy néha-néha kivillan a töltésjelzőm. Kb. 1 éve csinálta előszőr. Általában néhány másodpercig, de van, hogy kb fél percig is. A jelenség nem folyamatos. Van, hogy kivillan, elalszik, kivillan, elalszik aztán jó és hetekig-hónapokig elő sem jön. Aztán egyszer a semmiből megint elkezdi. Ma találkoztam újra a jelenséggel és kicsit necces volt, mert Ausztria közepén kezde el és ronyóztam, nehogy ott dobja el magát a vas. Mikor előszőr csinálta, akkor rohantam is vele szerelőhöz, aki megnézte a generátorszíjat. Laza volt, szerinte feszítő. Miután sokáig nem csinálta, nem is foglakoztam vele, aztán, ha néha-néha előjött, akkor hamar el is múlt. Amiért most kezdem sürgetőnek érezni, az az, hogy január elején megyek osztrákiába síelni és nem szeretnék 500 kilóméteren, plusz 500-on vissza azon aggódni, hogy mikor kezdi újra esetleg mikor megy el végleg a töltés.
Annyi jelenség van még a vassal, hogy időnként eléggé vibrál a müszerfal és a belső dolgok megvilágítása, máskor meg telejesen jó. Nem tudom van-e a kettő között összefüggés!

Tisztelettel kérek mindenkit, hogy építő ötletekkel segítsen megoldani kicsiny problémámat!

Köszi előre is!

Üdv worship

Cseréltess bronzkefét a generátorban, remélhetőleg mindkét problémád megoldódik.
Naplózva
kalifa
Vendég
« Új hozzászólás #3382 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 21:04:02 »

Köszi az ötletet, holnap hívom a villamosságisomat.
Cseréltess bronzkefét a generátorban, remélhetőleg mindkét problémád megoldódik.

Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #3383 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 21:21:52 »

még......lehetne azt a nyomást tárolni is,és a gyujtásssal elengedni a kellő helyekre..... Roll Eyes Wink

en azon gondolkodom hogy pl ha a kocsi all sok ideig (1-2 het), akkor szinte minden olaj lemaszik a teknobe. Ilyenkor tenyleg kellene valami olaj-elonyomo pompa, ami visszaviszi a motor felso reszere az olajat.

Oszinten szolva en sem szoktam megvarni amig izzit ....
Naplózva
pampi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 189



« Új hozzászólás #3384 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 21:33:58 »

Abban kérném a segítségeteket, hogy a műszerfalban hány darab és milyen fajta izzó van? TDDI 2001. 11. hó 115 LE. Köszi!
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 benzin 2008.12. hó 145 LE
(előtte: Ford Mondeo MKIII 2.0 TDDI 2001. 08. hó 115 LE)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3385 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 21:38:26 »

Abban kérném a segítségeteket, hogy a műszerfalban hány darab és milyen fajta izzó van? TDDI 2001. 11. hó 115 LE. Köszi!
4db t10 3w
6db t5 1,2w
érdemes az összeset együtt cserélni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
pampi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 189



« Új hozzászólás #3386 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 21:40:12 »

4db t10 3w
6db t5 1,2w
érdemes az összeset együtt cserélni

Köszönöm, ez igazán gyors volt!  worship
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 benzin 2008.12. hó 145 LE
(előtte: Ford Mondeo MKIII 2.0 TDDI 2001. 08. hó 115 LE)
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #3387 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 21:42:04 »

4db t10 3w
6db t5 1,2w
érdemes az összeset együtt cserélni
De a cseréhez csak a műszeregységet kell kiszedni és onnan már egyenként az izzókat ugye? és nem kell bontani magát a műszeregységet?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #3388 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 21:42:20 »

azt hittem, hogy megoldható "lehetne" akár a mondijainkon is Wink

Az lenne a tökéletes megoldás. Nem kellene a Metabond
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3389 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 21:48:07 »

De a cseréhez csak a műszeregységet kell kiszedni és onnan már egyenként az izzókat ugye? és nem kell bontani magát a műszeregységet?
pontosan, van is róla cikk:
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/mk3_muszerfalvilagitas_hu.pdf
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3390 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 21:48:30 »

Bocsi, az izzítás témában nem értek egyet. Attól függetlenül, hogy hova fecskendezed be (közvetlen, előkamrás, örvénykamrás...) a kamrát/égésteret illik előmelegíteni. Az jó, hogyha az égésteret valamennyire megmelegíti, akár néhány fokra, ugyanis a közvetlen befecskendezésű motoroknál nem egy befecskendezés történik, hanem (típustól függő) 4-7 befecskendezés történhet. Pontosan e miatt rövidült le az izzítási idő. Régen, a mechanikus adagolóknál, csak egy befecskendezési ütem volt (minden motor típusnál) és ezért, azokat jobban fel kellett melegíteni. A melegítésre több megoldás született:
- izzító gyertya
- üzemanyag előmelegítő
- adagoló melegítés
- egyéb, amit nem ismerek

Pl a régi tranzitok üzemanyag melegítést használnak.

Mivel jelenleg az izzítás al első befecskendezésekhez kell, hogy azok ne csapódjanak le, ezért sokkal rövidebb ideig izzítanak mint régen. De ettől még kell, ha barátságos akarsz lenni a motorral.

üdv
Csaba

Figyu!
Minden CR motor közvetlen befecskendezéses, de nem minden közvetlen befecskendezéses dízel CR!!!
Szerintem ne erőltesd, TZS tudta mit ír.. Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #3391 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 21:51:18 »

Jaa tudom olvastam mindet ami rám vonatkozott  nyes csak meglepődtem hogy ennyi izzó van benne és ezért kérdeztem hogy mindet lehet e cserélni egyszerűen

Köszönöm
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3392 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 21:57:37 »

Viszont, aminek igazán lenne értelme, az az indítás előtti olajnyomás létesítés. Ha már a csapágy kímélésről beszélünk.
Még anno(93-ban) Győrben a BNP-2-est úgy tudtuk csak indítani...akkumulátorról olajpumpa bekapcsol, majd mikor meg volt a 3 bar olajnyomás akkor lehetett önindítóval indítani. Kiváló orosz haditechnika.. laugh
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.16 csütörtök, 22:02:17 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #3393 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 22:08:55 »

4db t10 3w
6db t5 1,2w
érdemes az összeset együtt cserélni

http://www.dectane.hu/Izzok-Xenon-szettek/Műszerfal-Ledek/De_T5G-R-Zold-Ledes-T5-os-Műszerfal-Izzo-5db-12V/12W.html?pop=0

Akkor ez passzolna a t5 helyére?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3394 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 22:12:32 »

http://www.dectane.hu/Izzok-Xenon-szettek/Műszerfal-Ledek/De_T5G-R-Zold-Ledes-T5-os-Műszerfal-Izzo-5db-12V/12W.html?pop=0

Akkor ez passzolna a t5 helyére?
igen, de sokkal halványabb lenne, mint most. am ha nem akarod a színt megváltoztatni, akkor felesleges a led
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #3395 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 22:17:52 »

Figyu!
Minden CR motor közvetlen befecskendezéses, de nem minden közvetlen befecskendezéses dízel CR!!!
Szerintem ne erőltesd, TZS tudta mit ír.. Wink

Nem erőltetem. Olvasd el még1x, ha nem látod. Nem ez volt a cél. Amúgy hidd el én is tudom, hogy mit írok és látom, hogy az emberek mennyire gyilkolják a dieseleket. Ezért nem is fogok használtan venni, max 5000ccm felett (ha egyszer lesz rá keret).  Smiley

Annó az alfa 75-ösömig, én voltam a szervizes. Megcsináltam mindent. A dieseleknek is jól utánanéztem (annó). Ma már persze rengeteg az újdonság és a technika, de ettől még a minusz fokok ugyan olyan hidegek, a fém sem melegszik meg magától és az elégtelen égés ugyan úgy teszi tönkre a motort.

Amúgy a common rail mindegyike közvetlen befecskendezésű ez tény, bár nem azért mert common rail, hanem azért, mert így lehetőség van az adott ütemben nem csak 1x befecskendezni, aminek semmi értelme az előkamrásnál vagy az örvénykamrásnál...

Amúgy nem vitatom senki tudását, ha elolvasod. Annyit írtam, hogy szerintem, aki nem várja meg az izzítást az éppen a kilómétereket szedi ki az autójából és teszi tönkre.

Amúgy szerintem már nem elektromos dolgokról beszélünk Smiley
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #3396 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 22:21:55 »

Nem erőltetem. Olvasd el még1x, ha nem látod. Nem ez volt a cél. Amúgy hidd el én is tudom, hogy mit írok és látom, hogy az emberek mennyire gyilkolják a dieseleket. Ezért nem is fogok használtan venni, max 5000ccm felett (ha egyszer lesz rá keret).  Smiley

Annó az alfa 75-ösömig, én voltam a szervizes. Megcsináltam mindent. A dieseleknek is jól utánanéztem (annó). Ma már persze rengeteg az újdonság és a technika, de ettől még a minusz fokok ugyan olyan hidegek, a fém sem melegszik meg magától és az elégtelen égés ugyan úgy teszi tönkre a motort.

Amúgy a common rail mindegyike közvetlen befecskendezésű ez tény, bár nem azért mert common rail, hanem azért, mert így lehetőség van az adott ütemben nem csak 1x befecskendezni, aminek semmi értelme az előkamrásnál vagy az örvénykamrásnál...

Amúgy nem vitatom senki tudását, ha elolvasod. Annyit írtam, hogy szerintem, aki nem várja meg az izzítást az éppen a kilómétereket szedi ki az autójából és teszi tönkre.

Amúgy szerintem már nem elektromos dolgokról beszélünk Smiley
eljen eljen
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #3397 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 22:26:11 »

igen, de sokkal halványabb lenne, mint most. am ha nem akarod a színt megváltoztatni, akkor felesleges a led
Én nemakarok más színt!!  wow1 azért néztem zöldet. Akkor hol találok t10-et meg t5-öt amilyet kell?
Másik, ha kiszedném a műszeregységet és le a csatlakozóját elmenne a km állás?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3398 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 22:28:52 »

Hello,

Most vettem észre, hogy az első szélvédő fűtésem az "anyós ülés" előtt eléggé kihagy.. vagyis több 4-5 cm-es sávban nem igazán fűt...

Lehet ezzel valamit kezdeni?

köszi,
Levis
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3399 Dátum: 2010.12.16 csütörtök, 22:29:54 »

Nem erőltetem. Olvasd el még1x, ha nem látod. Nem ez volt a cél. Amúgy hidd el én is tudom, hogy mit írok és látom, hogy az emberek mennyire gyilkolják a dieseleket. Ezért nem is fogok használtan venni, max 5000ccm felett (ha egyszer lesz rá keret).  Smiley

Annó az alfa 75-ösömig, én voltam a szervizes. Megcsináltam mindent. A dieseleknek is jól utánanéztem (annó). Ma már persze rengeteg az újdonság és a technika, de ettől még a minusz fokok ugyan olyan hidegek, a fém sem melegszik meg magától és az elégtelen égés ugyan úgy teszi tönkre a motort.

Amúgy a common rail mindegyike közvetlen befecskendezésű ez tény, bár nem azért mert common rail, hanem azért, mert így lehetőség van az adott ütemben nem csak 1x befecskendezni, aminek semmi értelme az előkamrásnál vagy az örvénykamrásnál...

Amúgy nem vitatom senki tudását, ha elolvasod. Annyit írtam, hogy szerintem, aki nem várja meg az izzítást az éppen a kilómétereket szedi ki az autójából és teszi tönkre.

Amúgy szerintem már nem elektromos dolgokról beszélünk Smiley
Ezek öngyulladósok(tudod a sűrítéstől melegszik fel az égéstérben a levegő annyira, hogy belobbantsa a gázolajpermetet), nincs szikra.. vigyor3 amelyik nem elég meleg(izzítótól vagy nélküle) az nem indul be. vigyor3
Baja meg attól lesz ha hidegen tapossák, meg forrón nem hagyják visszahülni a turbót. wave
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.16 csütörtök, 22:38:51 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Oldalak: 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 [68] 69 70 71 72 73 74 75 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.09 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.