Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 11:50:57 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 180 181 182 183 184 185 186 [187] 188 189 190 191 192 193 194 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11166269 alkalommal)
0 Felhasználó és 116 vendég van a témában
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #9300 Dátum: 2012.02.08 szerda, 15:46:05 »

Jópár ampert felvesz, attól meg melegedhet a drót, az eddig rendben van. De az nincs rendben, hogy ezt az áramot ezek szerint az akksiból veszi fel. Mérj feszültséget, és ha van lakatfogód, akkor a melegedő akksipóluson áramot is. Lehet, hogy nem 100-as a generátorod.

AndyA
A generátor és az akksi is vadi új. Lakatfogóm az nincs! Az akksiban 12,8V van(nem járó motornál). A töltés pedig 14,6V ha megy ha nem a kieg fűtés.
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #9301 Dátum: 2012.02.08 szerda, 15:47:55 »

A generátor és az akksi is vadi új. Lakatfogóm az nincs! Az akksiban 12,8V van(nem járó motornál). A töltés pedig 14,6V ha megy ha nem a kieg fűtés.
akkor cumi van.. kéne keresni egy autóvill. szerelőt, aki "lakatmér" neked.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9302 Dátum: 2012.02.08 szerda, 15:49:04 »

A generátor és az akksi is vadi új. Lakatfogóm az nincs! Az akksiban 12,8V van(nem járó motornál). A töltés pedig 14,6V ha megy ha nem a kieg fűtés.

Pedig csak kellene egy kölcsön valahonnan, és megnézni vele több helyen is a drótokat, hogy honnan hová megy a villany.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #9303 Dátum: 2012.02.08 szerda, 15:53:46 »

Pedig csak kellene egy kölcsön valahonnan, és megnézni vele több helyen is a drótokat, hogy honnan hová megy a villany.

AndyA
Ez szerintem megoldható! Az akksinak ettől lehet valami baja? Mert nem szeretném ha hazavágná az új akksit!
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9304 Dátum: 2012.02.08 szerda, 15:55:21 »

Ez szerintem megoldható! Az akksinak ettől lehet valami baja? Mert nem szeretném ha hazavágná az új akksit!

Amíg a töltőfesz megvan, addig nemigen lehet ettől baja.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #9305 Dátum: 2012.02.08 szerda, 16:00:51 »

Amíg a töltőfesz megvan, addig nemigen lehet ettől baja.

AndyA
Bocsi,lehet én írtam rosszul,nem a saru melegszik hanem amit réteszek a sarura. Hanem az a kis aluminium amit ráteszek a sarura. Vagy mindegy, ugyanaz?
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #9306 Dátum: 2012.02.08 szerda, 16:07:10 »

Igen gyári, és mind a három cserélve lett, és be is vannak kötve.
Tisztelt Fórumtárs!
Az akku + saru melegedése, nem üzemszrü müködésre utal. Legelőszőr az akkura + menő kábelen kellene áramot mérni lakat fogóval. 80-90A nál már max terhelésen jár a generátor. Bunyek Fórumtársnak akkor melegedett az akku saru, amikor egy kiegfütés izzitó gyertyája zárlatos lett. Ellenőrizni kellene a gyertyák bekötését, nincs e zárlat, és nem utolsó sorban a generátort, az akku sarut és a megfelelő testelést. Szennyezett akku saru esetén, a nagy átmeneti ellenállásnál simán melegedhet az akku kivezetés és az akku saru. Egyébbként ha gyári beszerelésü a kiegfütésed, akkor a generátor áramát a PCM modul szabályozza a különbözö terhelések ki és be kapcsolásával. Mindenképp áramot kell mérni és leellenőrizni a rendszert, még nem lessz nagyobb baj.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9307 Dátum: 2012.02.08 szerda, 16:07:38 »

Bocsi,lehet én írtam rosszul,nem a saru melegszik hanem amit réteszek a sarura. Hanem az a kis aluminium amit ráteszek a sarura. Vagy mindegy, ugyanaz?

A lényeg, hogy ha nagyobb villany megy át valami vezetőn, akkor az melegedhet tőle. A kérdés akkor is az, honnan és hová megy a villany?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #9308 Dátum: 2012.02.08 szerda, 16:16:07 »

A lényeg, hogy ha nagyobb villany megy át valami vezetőn, akkor az melegedhet tőle. A kérdés akkor is az, honnan és hová megy a villany?

AndyA
Köszönöm a válaszokat!  worship Még egy utolsó kérdés. Mind a két relé 70A-os,olyannak kell lenni?
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #9309 Dátum: 2012.02.08 szerda, 16:18:46 »

Köszönöm a válaszokat!  worship Még egy utolsó kérdés. Mind a két relé 70A-os,olyannak kell lenni?
Igen.
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #9310 Dátum: 2012.02.08 szerda, 16:53:42 »

28000ft volt a helyi banner képviseletnél
bakker  wow1 te jó olcsón vetted  eljen
Hmm... te nem szoktál körbekérdezni vásárlás előtt? www.lestiakku.hu. Még a háhozszállítással is olcsóbban jöttél volna ki -> http://bolthely.hu/akkumulator/id/00339_Banner_Power_Bull_Akkumulator_12V_72Ah_Jobb_
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
oxforte
Vendég
« Új hozzászólás #9311 Dátum: 2012.02.08 szerda, 17:10:20 »


 Nem tudja valaki, van az ablakmosónak külön biztije??
Naplózva
badzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


a másik egy Honda CBR600RR '07...


E-mail
« Új hozzászólás #9312 Dátum: 2012.02.08 szerda, 17:21:38 »

Való
Nem tudja valaki, van az ablakmosónak külön biztije??
A fényszórómosónak van és az független az ablakmosótól, szóval nagyon valószinű.
Naplózva

'05 mk3 kombi, 2.0 TDCi, F1 automata, GHIA+
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #9313 Dátum: 2012.02.08 szerda, 17:32:55 »

Jópár ampert felvesz, attól meg melegedhet a drót, az eddig rendben van. De az nincs rendben, hogy ezt az áramot ezek szerint az akksiból veszi fel. Mérj feszültséget, és ha van lakatfogód, akkor a melegedő akksipóluson áramot is. Lehet, hogy nem 100-as a generátorod.

AndyA
Kimentem a kocsihoz (-10 fok) lehúztam mind a két reléről a csokit. Motor beindít,csokit rádugtam az egyik relére-saru éppen hogy langyos,csokit vissza lehúztam. A másik csokit rádugtam a másik relére-saru éppen hogy langyos. Mind a két csokit rádugtam a relékre-na ekkor már melegebb lett a saru,de a kezemet 5 perc után is rajta tudtam tartani (nem volt forró) Elmentem kerültem 1 kört,hazaérve a vízóra mutató kimozdult az első vonásig (nem tudom ott hány fokos lehet a víz).A motort járva hagytam,pótkulcsal moci tető fel, és ekkor jég hideg volt a saru. Bocsi,hogy megint megkérdezem! De akkor ez így nem jó?
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #9314 Dátum: 2012.02.08 szerda, 18:50:07 »

Kimentem a kocsihoz (-10 fok) lehúztam mind a két reléről a csokit. Motor beindít,csokit rádugtam az egyik relére-saru éppen hogy langyos,csokit vissza lehúztam. A másik csokit rádugtam a másik relére-saru éppen hogy langyos. Mind a két csokit rádugtam a relékre-na ekkor már melegebb lett a saru,de a kezemet 5 perc után is rajta tudtam tartani (nem volt forró) Elmentem kerültem 1 kört,hazaérve a vízóra mutató kimozdult az első vonásig (nem tudom ott hány fokos lehet a víz).A motort járva hagytam,pótkulcsal moci tető fel, és ekkor jég hideg volt a saru. Bocsi,hogy megint megkérdezem! De akkor ez így nem jó?
Ha nem forró akkor jó és ha a kezed elbírta tuti.Az enyémen mérte meg Bunyek mielőtt kiderítette,hogy mitől megy neki át 100A.Annyit mutatott a lakatfogó és 20 másodperc és forró volt a saru.Aztán megmérte az enyémet nekem is van benne kieg fütés és max 10A mutatott a lakat fogó a töltés és az akksi feszültsége is tuti volt.És utána jött rá,hogy mi a baj.Ha megakarsz nyugodni keres egy villanyászt és megméri.De nem lehet ,hogy az új gyertya közül valamelyik nem jó hiába új?Huh?
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #9315 Dátum: 2012.02.08 szerda, 19:15:50 »

Mai jelenség: sorompónál leállítottam a motort, ami üzemmeleg volt már, de a leállítás pillanatában gyulladt ki a tankolásjelző. Gondoltam, jó, majd megyek tankolni. Nyílt a sorompó, beindítottam, eléggé igyekeztem és nem vártam meg a teljes izzítást. Rögtön 3 csengető hangot adott a gép, pont amilyen a bizt. övre figyelmeztető, de ez a funkció nekem már ki van kapcsolva... Vajon miért csengetett hármat... de lehet hogy négy volt. Amikor elindultam, megszűnt.
Mire figyelmeztet ez?
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #9316 Dátum: 2012.02.08 szerda, 19:31:50 »

Ha nem forró akkor jó és ha a kezed elbírta tuti.Az enyémen mérte meg Bunyek mielőtt kiderítette,hogy mitől megy neki át 100A.Annyit mutatott a lakatfogó és 20 másodperc és forró volt a saru.Aztán megmérte az enyémet nekem is van benne kieg fütés és max 10A mutatott a lakat fogó a töltés és az akksi feszültsége is tuti volt.És utána jött rá,hogy mi a baj.Ha megakarsz nyugodni keres egy villanyászt és megméri.De nem lehet ,hogy az új gyertya közül valamelyik nem jó hiába új?Huh?
A gyertyák jók,mert beszerelés előtt ellenőriztük. De visszavonom az előző hsz-met,mert most égette szét az akkusaru a tenyeremet!  falbav Úgy hogy melegszik,de nem is kicsit!  falbav
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #9317 Dátum: 2012.02.08 szerda, 19:41:18 »

A gyertyák jók,mert beszerelés előtt ellenőriztük. De visszavonom az előző hsz-met,mert most égette szét az akkusaru a tenyeremet!  falbav Úgy hogy melegszik,de nem is kicsit!  falbav
Akkor is ott kered a hibát.Bunyek kikötötte és megszünt a dolog.nehogy leégjen a kocsi
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #9318 Dátum: 2012.02.08 szerda, 19:57:33 »

Akkor is ott kered a hibát.Bunyek kikötötte és megszünt a dolog.nehogy leégjen a kocsi
Ok,majd holnap ránézünk. Addigis kivettem a 60A-os biztijét!
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #9319 Dátum: 2012.02.08 szerda, 20:04:02 »

Ok,majd holnap ránézünk. Addigis kivettem a 60A-os biztijét!

Az a Cseh csoda.... falbav
Ha elér bizonyos üzemi hőmérsékletet az autó akkor kikapcsolja a kiegészitő fűtést...ezért nem érezted melegnek mikor mentél vele, ez igy normális nálam is igy volt...tehét ECU normálisan vezérli.
Az más dolog hogy egy rakás f@s és melegszik.....lakatfogó nemis kell neked mert tuti hogy majd 80A megy rajta neked is stabilan ha ilyen meleg.
Nézd meg a föld kábelét, meg a sarukat a 3 gyertyán, pucold meg őket...utánna az akku sarukat és az akku két pólusát is tisztitsd meg kis dörzspapiral meghúzkodod és ha akkor is melegszik akkor vedd ki a két relét és SZ.A.R.D le!--------> Mint én... eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9320 Dátum: 2012.02.08 szerda, 20:26:39 »

Savsűrűséget mivel lehet mérni? Egyáltalán érdemes ennyit vesződni az egésszel? Szerintem cellazárlatos az akkum, mert sem az autó, sem a töltő nem tölti fel rendesen.
Veszek egy új akksit, 'oszt csókolomsztok  hehe
nincs itt vesződség!ezeöccá bármelyik komolyabb lengyelpiacon..... nyes
http://elektronika.zsibvasar.hu/akkumulatorok-toltok-adapterek/akkumulator/egyeb/akkumulator-savsuruseg-mero-3356090.html
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #9321 Dátum: 2012.02.08 szerda, 20:47:49 »

Köszi!
Naplózva
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #9322 Dátum: 2012.02.08 szerda, 20:49:29 »

Az a Cseh csoda.... falbav
Ha elér bizonyos üzemi hőmérsékletet az autó akkor kikapcsolja a kiegészitő fűtést...ezért nem érezted melegnek mikor mentél vele, ez igy normális nálam is igy volt...tehét ECU normálisan vezérli.
Az más dolog hogy egy rakás f@s és melegszik.....lakatfogó nemis kell neked mert tuti hogy majd 80A megy rajta neked is stabilan ha ilyen meleg.
Nézd meg a föld kábelét, meg a sarukat a 3 gyertyán, pucold meg őket...utánna az akku sarukat és az akku két pólusát is tisztitsd meg kis dörzspapiral meghúzkodod és ha akkor is melegszik akkor vedd ki a két relét és SZ.A.R.D le!--------> Mint én... eplus2

Van külön földkábele?  wow1 Ha nem a relét,hanem a biztijét veszem ki az nem jó. Mert 1 ideje már ki volt véve a bizti a melegedés miatt,csak ma hogy bekerültek az új gyertyák visszatettem. De az új gyetyákkal sem lett jó!  falbav Csak az a baj,hogy ebbe a nagy mínuszokba 1 kicsit nehezebben melegszik. Na de így járt. Most meg pláne elment tőle a kedvem,hogy megégette a tenyeremet. Lett rajta egy csomó hójag.  falbav
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
matusekr
Vendég
« Új hozzászólás #9323 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 12:57:03 »

Sziasztok még ujj vagyok a mondeo tulajdonosok között de olyan problémával kapcsolatba érdeklődök, hogy: levolt véve az aksisaru és miután visszaraktam egy darabig működött rendessen a kocsi, és egyik nap  ültem benne nem járt a motor csak szolt a rádió és gondolt egyet és beindult a riasztó a kulcson a gombokat hiába nyomkodtam nem ált le, elinditotam a kocsit akkor abbahagyta, hazajöttemvele de a ház elött már nem lehetet lezárni azt csinálta h bezárt kinyitott egyből ésleengedte az ablakokat meg lehetet hallani hogy az összes zár csak kattok minta ujraésujra nyitni akarnánakde fojamatosan meg villogott az elakadásjelző. mondom h necsinálja ezt levettem a sarut éjelre. másnap reggel megin vissza jólett belehetett zárni egynapjára rá távirányitóval kinyitom, kinyitom az ajtót és megszólalt a riasztó, beülök elinditom gondoltamakkormajd abbahagya és hazatudokvele menni beis indult hazamentemvele de végig szirénázott. most ugyvan ha bevan zárva  akkor elvan de ha kinyitom és kinyitom az egyik ajtót  megin riasz
Nos a kérdés a következő: amikor levolt véve a saru elfelejthetett valamit a riasztó és nemismeri fel a kulcsot? éstalán bekellene programozni? deakor mért tudom elinditani és mennivele?
vagy a -15-fok nak lehet köze valamihezis?
ha elviszem diagnosztikára ott kitudnak valamit mutatni, vagy itthol lehet kezdenivele valamitis?  Huh?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9324 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 14:08:22 »

Sziasztok még ujj vagyok a mondeo tulajdonosok között de olyan problémával kapcsolatba érdeklődök, hogy: levolt véve az aksisaru és miután visszaraktam egy darabig működött rendessen a kocsi, és egyik nap  ültem benne nem járt a motor csak szolt a rádió és gondolt egyet és beindult a riasztó a kulcson a gombokat hiába nyomkodtam nem ált le, elinditotam a kocsit akkor abbahagyta, hazajöttemvele de a ház elött már nem lehetet lezárni azt csinálta h bezárt kinyitott egyből ésleengedte az ablakokat meg lehetet hallani hogy az összes zár csak kattok minta ujraésujra nyitni akarnánakde fojamatosan meg villogott az elakadásjelző. mondom h necsinálja ezt levettem a sarut éjelre. másnap reggel megin vissza jólett belehetett zárni egynapjára rá távirányitóval kinyitom, kinyitom az ajtót és megszólalt a riasztó, beülök elinditom gondoltamakkormajd abbahagya és hazatudokvele menni beis indult hazamentemvele de végig szirénázott. most ugyvan ha bevan zárva  akkor elvan de ha kinyitom és kinyitom az egyik ajtót  megin riasz
Nos a kérdés a következő: amikor levolt véve a saru elfelejthetett valamit a riasztó és nemismeri fel a kulcsot? éstalán bekellene programozni? deakor mért tudom elinditani és mennivele?
vagy a -15-fok nak lehet köze valamihezis?
ha elviszem diagnosztikára ott kitudnak valamit mutatni, vagy itthol lehet kezdenivele valamitis?  Huh?

Ez nem a gyári riasztó lesz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
matusekr
Vendég
« Új hozzászólás #9325 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 15:07:05 »

Feltöltök néhány képet hátha az segít  valamit.

De ha nem gyári akkor, hogy van rákötve az elakadásjelzőre, helyzetjelzőre, belső hangszóró ami csipog mikor égve hagyod a lámpát.
Nem lehet ezt simán kiszerelni?
 
http://kepfeltoltes.hu/view/120209/SNC02508_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120209/SNC02509_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120209/SNC02510_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9326 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 15:12:19 »

Feltöltök néhány képet hátha az segít  valamit.

De ha nem gyári akkor, hogy van rákötve az elakadásjelzőre, helyzetjelzőre, belső hangszóró ami csipog mikor égve hagyod a lámpát.
Nem lehet ezt simán kiszerelni?
  
http://kepfeltoltes.hu/view/120209/SNC02508_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120209/SNC02509_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120209/SNC02510_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Aki berakta, az kifelé is ki tudja termelni. Vagy tetszőleges villanyos-riasztós ember. Házilag nem biztos, hogy jó ötlet nekilátni, ha nem tudod, hová és mit kötöttek be (vagy éppen ki... Smiley).

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.12 vasárnap, 17:38:36 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9327 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 19:06:41 »

Feltöltök néhány képet hátha az segít  valamit.

De ha nem gyári akkor, hogy van rákötve az elakadásjelzőre, helyzetjelzőre, belső hangszóró ami csipog mikor égve hagyod a lámpát.
Nem lehet ezt simán kiszerelni?
 
http://kepfeltoltes.hu/view/120209/SNC02508_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120209/SNC02509_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120209/SNC02510_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
ez nem gyári
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9328 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 19:16:54 »

ez nem gyári
ez a meta system riasztója.A drágábbak valóban profik.Nekem a 4es audimban ilyen volt.Programozható,frissíthető,stb.Tényleg facca.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #9329 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 19:41:36 »

Mátol nekem is fedcompos az autó,és kemény 92.553 km van benne!  eplus2
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9330 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 19:47:51 »

Mátol nekem is fedcompos az autó,és kemény 92.553 km van benne!  eplus2
nekem 62500 körül ír most eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #9331 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 19:52:53 »

nekem 62500 körül ír most eplus2
De neked mérföldben mér nem?
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9332 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 19:55:18 »

De neked mérföldben mér nem?
csak a megtett km-t nyes így 15000km alatt csak 9000 kerül bele eplus2 legjobb nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #9333 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 20:00:37 »

csak a megtett km-t nyes így 15000km alatt csak 9000 kerül bele eplus2 legjobb nyes
Mennyi megtett km után lehet nézni 1 normális átlag fogyit? mert most még 7-11 L között ingázik. Főleg ha alapjáraton ketyeg akkor kúszik felfelé!
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9334 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 20:05:02 »

Mennyi megtett km után lehet nézni 1 normális átlag fogyit? mert most még 7-11 L között ingázik. Főleg ha alapjáraton ketyeg akkor kúszik felfelé!
passz vigyor3 ha kinullázod, és mész vele 20 km-t, akkor a városon kívülit már meg lehet nézni... városira/vegyesre szerintem 4-500 kell...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #9335 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 20:05:54 »

Mennyi megtett km után lehet nézni 1 normális átlag fogyit? mert most még 7-11 L között ingázik. Főleg ha alapjáraton ketyeg akkor kúszik felfelé!
Hülyeségeket ír ezt szokd meg....nekem tele tankra írt valami 750km körül, úgy hogy előtte 786 km-re 40 liter ment bele...akkor nóóórmális?
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9336 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 20:09:31 »

Hülyeségeket ír ezt szokd meg....nekem tele tankra írt valami 750km körül, úgy hogy előtte 786 km-re 40 liter ment bele...akkor nóóórmális?
nekem sem írt ki tele tankra 850-nél többet, úgy hogy 4,7-es átlagot írt vigyor3 (országút 90-100, kevés város)

amúgy amikor utánazámoltam, akkor nekem a faceliftes normális értékeket irogatott
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #9337 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 20:14:55 »

Hülyeségeket ír ezt szokd meg....nekem tele tankra írt valami 750km körül, úgy hogy előtte 786 km-re 40 liter ment bele...akkor nóóórmális?
Mikor beletettem a fedcompot, teletankoltam és akkor írt 738km megtehetőt. Elmentem kerültem egyet városon kívül, míg hazaértem 99,9-ről lement 7,4-re. Hagytam alapjáraton kegyegni és felment 10,8-ra.  idiota
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #9338 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 20:16:28 »

passz vigyor3 ha kinullázod, és mész vele 20 km-t, akkor a városon kívülit már meg lehet nézni... városira/vegyesre szerintem 4-500 kell...
csak annyit,hogy mióta a csúcs -szivattyú kilett cserélve a fedcomp pontos.Amit mutat annyi a fogyasztás számolva is.Ha teletankolom és a kúttól hazamegyek 9 kmmár azt az értéket mutat ami a szokott fogysztási érték.Ez a végén 2-3 decivel fel vagy le véltozik attól függ,hogy az egész tankot milyen arányban használom kint-bent.De a végén a mutatott érték tankoláskor annyi mint amennyit számolok.Amikor a csúcsok a végefelé kezdtek lenni akkor 7 deci is eltért a számított értéktől.8e km-tmentem már a csúcsok cseréje óta és hibátlanul mér.Örülök is neki!!!!
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
greco
Vendég
« Új hozzászólás #9339 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 21:39:43 »

Majd írd légyszi meg, hogy sikerült e, ahogy látom hasonló a gyártási idő autóink között. Nekem Vik anno azt mondta, nálam nem lehetséges, pedig már a faceliftes műszeregységem van...

persze, mindenképpen megírom mit sikerült intézni  Wink

a mai Vik-es látogatásom alkalmával rákérdeztem erre a pillanatnyi fogyasztásos dologra is. azt mondta hogy nekem nem lehet 2003.decemberibe...
kérdeztem, hogy egyébként mennyire pontos szerinte? azt mondta hogy nem jellemző, hogy pontos volna Smiley
végül is nekem az átlagfogyasztásom sem pontos. +1-gyel kell számolnom és akkor kb a reálisat kapom meg...
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #9340 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 23:46:20 »

Hmm... te nem szoktál körbekérdezni vásárlás előtt? www.lestiakku.hu. Még a háhozszállítással is olcsóbban jöttél volna ki -> http://bolthely.hu/akkumulator/id/00339_Banner_Power_Bull_Akkumulator_12V_72Ah_Jobb_
Undecided  hát jó drágán vettem  szomoru1 de ha jou lesz akkor mind1 smile
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #9341 Dátum: 2012.02.10 péntek, 10:08:27 »

Hogy lehet egy Motorcraft Calcium plus (71Ah 650A) akkun ellenőrizni a folyadékot?

2 éve vettem (Cromax...), már kb fél éve jelezget a fedcomp, hogy gyenge az akksi indításkor.
Tegnap este kivettem, terheletlenül épp hogy 12,5 volt van benne.
Töltőre tettem, de érdekes módon csak kb. 2A-t vesz fel indításkor is, ami azt mutatná elvileg, hogy nincs nagyon lemerülve.
Már tél elején is töltöttem egyszer, akkor kb 1 hétig nem nyafogott miatta a fedcomp.

A leszorító pánt alatt tipikus akkusav "lerakódás" keletkezik, de csak az egyik oldal felől. Tudom, hogy levegőznek a cellák, de a levegőzetőjük nem rögzítő felé van, hanem kifelé.
Az a tippem, hogy kevés benne a víz.

Vélemény?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #9342 Dátum: 2012.02.10 péntek, 10:21:14 »

Hogy lehet egy Motorcraft Calcium plus (71Ah 650A) akkun ellenőrizni a folyadékot?

2 éve vettem (Cromax...), már kb fél éve jelezget a fedcomp, hogy gyenge az akksi indításkor.
Tegnap este kivettem, terheletlenül épp hogy 12,5 volt van benne.
Töltőre tettem, de érdekes módon csak kb. 2A-t vesz fel indításkor is, ami azt mutatná elvileg, hogy nincs nagyon lemerülve.
Már tél elején is töltöttem egyszer, akkor kb 1 hétig nem nyafogott miatta a fedcomp.

A leszorító pánt alatt tipikus akkusav "lerakódás" keletkezik, de csak az egyik oldal felől. Tudom, hogy levegőznek a cellák, de a levegőzetőjük nem rögzítő felé van, hanem kifelé.
Az a tippem, hogy kevés benne a víz.

Vélemény?

Ez eléggé valószínűnek tűnik. A cellákba be tudsz nézni/világítani felülről. Ott ahol betöltöd a vizet. A cellákat el kell fednie a folyadéknak és mögötte még minimum fél-1cm folyadékszintnek kell lennie.

Üdv
Csaba
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #9343 Dátum: 2012.02.10 péntek, 10:33:15 »

Ez eléggé valószínűnek tűnik. A cellákba be tudsz nézni/világítani felülről. Ott ahol betöltöd a vizet. A cellákat el kell fednie a folyadéknak és mögötte még minimum fél-1cm folyadékszintnek kell lennie.

Üdv
Csaba
elméletben. De ez a cucc így néz ki:

Ezen hol van a betöltő?
A fekete műanyag fedél nem igazán akar lejönni. Aláfeszítek, de inkább megnyúlik de nem nyílik.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.10 péntek, 10:37:38 írta Relhist » Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9344 Dátum: 2012.02.10 péntek, 10:38:40 »

Hogy lehet egy Motorcraft Calcium plus (71Ah 650A) akkun ellenőrizni a folyadékot?

2 éve vettem (Cromax...), már kb fél éve jelezget a fedcomp, hogy gyenge az akksi indításkor.
Tegnap este kivettem, terheletlenül épp hogy 12,5 volt van benne.
Töltőre tettem, de érdekes módon csak kb. 2A-t vesz fel indításkor is, ami azt mutatná elvileg, hogy nincs nagyon lemerülve.
Már tél elején is töltöttem egyszer, akkor kb 1 hétig nem nyafogott miatta a fedcomp.

A leszorító pánt alatt tipikus akkusav "lerakódás" keletkezik, de csak az egyik oldal felől. Tudom, hogy levegőznek a cellák, de a levegőzetőjük nem rögzítő felé van, hanem kifelé.
Az a tippem, hogy kevés benne a víz.

Vélemény?

A 12,5 volt teljesen OK. A 2A is. A savszintet nem lehet ellenőrizni? Nekem is motorcraft volt, de azt nem tudom, plus v nem.
Azon volt biz 6 drb nagy csavar, ami a nyílás. A másik fajtán nincs ilyen, de ha jól láttam, van egy takaró műanyag lap, amit ha lefeszeget az ember,
vélhetőleg ott vannak a nyílások, ahol folyadékot lehet utántölteni. De még nem feszegetném le.
Tudom, hogy a te autód sokat áll. De hány napig? Úgy emlékszem, azt mondtad, hétvégére azért beindítod.
Ha így van, akár a riasztó/egyéb cucc is leszippanthatja az áramot. Meg kéne mérni a nyugalmit.
Gondolom, a töltőfeszültség OK. A testkábelek rendben, a saru tiszta és rendesen meg van szorítva.
És, ha ez sem jött be, keress fel egy aksist, az sok mindent tud mérni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9345 Dátum: 2012.02.10 péntek, 10:39:19 »

elméletben. De ez a cucc így néz ki:
Ezen hol van a betöltő?
A fekete műanyag fedél nem igazán akar lejönni. Aláfeszítek, de inkább megnyúlik de nem nyílik.

Pedig a fekete fedél alatt van. Lásd, amit lejjebb írtam.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9346 Dátum: 2012.02.10 péntek, 10:46:44 »

elméletben. De ez a cucc így néz ki:

Ezen hol van a betöltő?
A fekete műanyag fedél nem igazán akar lejönni. Aláfeszítek, de inkább megnyúlik de nem nyílik.

Pedig ott van alatta, csak a fedél egyben három dugó is oldalanként. Nem egyszerű leszedni, de le lehet - valahogy csak rárakták, nem? Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #9347 Dátum: 2012.02.10 péntek, 10:49:20 »

A 12,5 volt teljesen OK. A 2A is. A savszintet nem lehet ellenőrizni? Nekem is motorcraft volt, de azt nem tudom, plus v nem.
Azon volt biz 6 drb nagy csavar, ami a nyílás. A másik fajtán nincs ilyen, de ha jól láttam, van egy takaró műanyag lap, amit ha lefeszeget az ember,
vélhetőleg ott vannak a nyílások, ahol folyadékot lehet utántölteni. De még nem feszegetném le.
Tudom, hogy a te autód sokat áll. De hány napig? Úgy emlékszem, azt mondtad, hétvégére azért beindítod.
Ha így van, akár a riasztó/egyéb cucc is leszippanthatja az áramot. Meg kéne mérni a nyugalmit.
Gondolom, a töltőfeszültség OK. A testkábelek rendben, a saru tiszta és rendesen meg van szorítva.
És, ha ez sem jött be, keress fel egy aksist, az sok mindent tud mérni.

Általában hétköznap áll. De érdekes módon nyáron is problémázik miatta, tehát nem a hidegre allergiás. Töltőfesz talán kicsit alacsony (13,9v indítás után, hidegben), lehet, generátor szabályzót kellene cserélni, de eddig nem volt vele gond (kefék újak)
Nincs nagy áramfelvétel álltában.
Meg fogom mérni, hogy mennyi lesz a nyugalmi feszültsége töltés után.
http://www.andrewweaver.hu/download/akkumulatorok_felhtajek_2010_aw.pdf
E szerint az anyag szerint nyugalmi helyzetben,  töltötten 12,72V-nak kell lennie.
12,5V az alsó határ, aminél tölteni kell, az enyémben 12,45v volt, töltés előtt, de mégis csak 2A-t vett fel (elvileg 8A-ról kell indulnia).
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #9348 Dátum: 2012.02.10 péntek, 10:50:42 »

Pedig ott van alatta, csak a fedél egyben három dugó is oldalanként. Nem egyszerű leszedni, de le lehet - valahogy csak rárakták, nem? Smiley

AndyA
Persze, akár le is flexelhetem. Smiley A feladat úgy leszedni, hogy utána vissza is lehessen tenni. Nem biztos, hogy autó nélkül szívesen mennék akksit venni. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9349 Dátum: 2012.02.10 péntek, 10:56:06 »

Általában hétköznap áll. De érdekes módon nyáron is problémázik miatta, tehát nem a hidegre allergiás. Töltőfesz talán kicsit alacsony (13,9v indítás után, hidegben), lehet, generátor szabályzót kellene cserélni, de eddig nem volt vele gond (kefék újak)
Nincs nagy áramfelvétel álltában.

Ezt honnan tudod?  vigyor3

Válasz
Meg fogom mérni, hogy mennyi lesz a nyugalmi feszültsége töltés után.
http://www.andrewweaver.hu/download/akkumulatorok_felhtajek_2010_aw.pdf
E szerint az anyag szerint nyugalmi helyzetben,  töltötten 12,72V-nak kell lennie.
12,5V az alsó határ, aminél tölteni kell, az enyémben 12,45v volt, töltés előtt, de mégis csak 2A-t vett fel (elvileg 8A-ról kell indulnia).

Szerintem ezzel sokra nem mégy. Inkább azt mérd meg, nyugalomban mekkora áramot vesz fel az autó.
Mérd meg azt is, hogy mi történik (járó motornál), ha bekapcsolsz egy nagy fogyasztót: első szélvédő fűtés, vagy ilyesmi.
Hogy mennyit esik a feszültség. Ha nincs első szv fűtésed, akkor a tompított+fényszóró+ködlámpa, hátsó szélvédőfűtés egyszerre.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 180 181 182 183 184 185 186 [187] 188 189 190 191 192 193 194 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.104 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.