Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 17:32:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 429 430 431 432 433 434 435 [436] 437 438 439 440 441 442 443 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11175161 alkalommal)
0 Felhasználó és 120 vendég van a témában
Derrick
Vendég
« Új hozzászólás #21750 Dátum: 2014.04.17 csütörtök, 21:09:35 »

Üdv mindenkinek.

Segítségeteket szeretném kérni, az autó MK3 2002es évjárat, gyári navis cd táras fejegységgel, zöld-fekete kijelzős.
A tünet az, hogy véletlenszerű időpontokban a rádió pukkan egyet a hangszórókba és újraindul, vagy be sem lehet kapcsolni, mert azonnal pukkan és újraindul.

Találkozott már valaki hasonlóval? Érdemes vele foglalkozni vagy fejegység kuka?

Köszi előre is a segítséget.

 worship
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21751 Dátum: 2014.04.17 csütörtök, 21:17:11 »

Üdv mindenkinek.

Segítségeteket szeretném kérni, az autó MK3 2002es évjárat, gyári navis cd táras fejegységgel, zöld-fekete kijelzős.
A tünet az, hogy véletlenszerű időpontokban a rádió pukkan egyet a hangszórókba és újraindul, vagy be sem lehet kapcsolni, mert azonnal pukkan és újraindul.

Találkozott már valaki hasonlóval? Érdemes vele foglalkozni vagy fejegység kuka?

Köszi előre is a segítséget.

 worship

Harry mit mond?  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Derrick
Vendég
« Új hozzászólás #21752 Dátum: 2014.04.17 csütörtök, 21:27:59 »

Harry mit mond?  vigyor3

Who is Harry?   vigyor3
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21753 Dátum: 2014.04.17 csütörtök, 21:32:32 »

Who is Harry?   vigyor3

Klein felügyelő  Cool


Nézzük Derrick elválaszthatatlan társát, Klein felügyelőt. Azt séróból megállapíthatjuk, hogy Harry egy jó húszassal fiatalabb mint főnöke, tehát az úgynevezett '68-as generációhoz sorolható. Na nem a Baader-Meinhof csoporthoz, hanem csak úgy életkorilag, a bulizós idők tekintetében. Viszont eme korkülönbséggel a két férfi  igen jól kiegészíti egymást. Míg Derrick a megtestesült konzervatív elegancia, addig Harry inkább a sportos eleganciát képviseli kockás tweed zakóival, vagy éppen nubuk bőrdzsekijeivel. Ráadásul alkalmassá válik a fiatalabb nézőgeneráció meghódítására is a sorozat számára. Harry a mindennapok robotosa, utána már csak Berger gályázik keményebben. De szorgalmával és intelligenciájával minden bizonnyal méltó utódja főnökének a főfelügyelői poszton.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Derrick
Vendég
« Új hozzászólás #21754 Dátum: 2014.04.17 csütörtök, 21:35:11 »

Klein felügyelő  Cool


Nézzük Derrick elválaszthatatlan társát, Klein felügyelőt. Azt séróból megállapíthatjuk, hogy Harry egy jó húszassal fiatalabb mint főnöke, tehát az úgynevezett '68-as generációhoz sorolható. Na nem a Baader-Meinhof csoporthoz, hanem csak úgy életkorilag, a bulizós idők tekintetében. Viszont eme korkülönbséggel a két férfi  igen jól kiegészíti egymást. Míg Derrick a megtestesült konzervatív elegancia, addig Harry inkább a sportos eleganciát képviseli kockás tweed zakóival, vagy éppen nubuk bőrdzsekijeivel. Ráadásul alkalmassá válik a fiatalabb nézőgeneráció meghódítására is a sorozat számára. Harry a mindennapok robotosa, utána már csak Berger gályázik keményebben. De szorgalmával és intelligenciájával minden bizonnyal méltó utódja főnökének a főfelügyelői poszton.



Oké most megyek és megölöm magam........  nyes  gun vigyor3

De ha lenne ötlet a rádióra akkor még várok vele  vigyor3
Naplózva
kalimera75
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 249


kalimera75@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #21755 Dátum: 2014.04.18 péntek, 09:28:38 »

Csak érdekesség képpen mondom, Horst Tapper ( Derrick) a waffen ss-ben szolgálta a hazát és megsebesült a ruszki fronton. A temetésén az egykori bajtársai vitték a koporsóját. Most kerültek elő a hagyatékai.
Naplózva

Mondeo Turnier 2.0 TDCI 4kerék,2gyerek, 131Le+ 1pici 2003.11.Inkblue,fűtött-hűtött bőr,xenon+ úgy minden ami van.
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #21756 Dátum: 2014.04.18 péntek, 09:37:49 »

Sziasztok. Két dolog volna amiért segitséget kérnék. Az egyik az, hogy nemrég vezető ülést és kormányt cseréltünk a kocsiban. Azóta a légzsák visszajelző (és csak ez) minden inditás után elkezd villogni, majd folyamatosan világit. Egyenlőre nem kötöttem le az akksit, de tervezem. Szerintetek ez megszüntetheti a dolgot!?

A másik az, hogy akad egy örökéletü BRONZ fogaskerékkel szerelt orsóm magasságemelő motorhoz. Kétmotoros üléseknél az elülső motorba való. Ha esetleg valakit érdekel, privátban keressen. ;-)  Üdv
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21757 Dátum: 2014.04.18 péntek, 09:43:24 »

Sziasztok. Két dolog volna amiért segitséget kérnék. Az egyik az, hogy nemrég vezető ülést és kormányt cseréltünk a kocsiban. Azóta a légzsák visszajelző (és csak ez) minden inditás után elkezd villogni, majd folyamatosan világit. Egyenlőre nem kötöttem le az akksit, de tervezem. Szerintetek ez megszüntetheti a dolgot!?

A másik az, hogy akad egy örökéletü BRONZ fogaskerékkel szerelt orsóm magasságemelő motorhoz. Kétmotoros üléseknél az elülső motorba való. Ha esetleg valakit érdekel, privátban keressen. ;-)  Üdv

Elég csak egy helyre beírni!  Másik topicba írtam már.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
kalimera75
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 249


kalimera75@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #21758 Dátum: 2014.04.18 péntek, 10:40:28 »

Sziasztok. Két dolog volna amiért segitséget kérnék. Az egyik az, hogy nemrég vezető ülést és kormányt cseréltünk a kocsiban. Azóta a légzsák visszajelző (és csak ez) minden inditás után elkezd villogni, majd folyamatosan világit. Egyenlőre nem kötöttem le az akksit, de tervezem. Szerintetek ez megszüntetheti a dolgot!?

A másik az, hogy akad egy örökéletü BRONZ fogaskerékkel szerelt orsóm magasságemelő motorhoz. Kétmotoros üléseknél az elülső motorba való. Ha esetleg valakit érdekel, privátban keressen. ;-)  Üdv
A régi ülésed övfeszitőjét patronnal együtt cseréld át a vezető ülésen.
Naplózva

Mondeo Turnier 2.0 TDCI 4kerék,2gyerek, 131Le+ 1pici 2003.11.Inkblue,fűtött-hűtött bőr,xenon+ úgy minden ami van.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21759 Dátum: 2014.04.18 péntek, 12:29:34 »

A régi ülésed övfeszitőjét patronnal együtt cseréld át a vezető ülésen.

Szerintem nem ez lesz a hiba.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kalimera75
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 249


kalimera75@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #21760 Dátum: 2014.04.18 péntek, 13:19:44 »

Szerintem nem ez lesz a hiba.
A múlt héten orvosoltuk igy a hibámat,angol ülések lettek berakva,azóta a légzsákvissza jelző villogott és nem pittyeget a biztonsági öv hang.
Naplózva

Mondeo Turnier 2.0 TDCI 4kerék,2gyerek, 131Le+ 1pici 2003.11.Inkblue,fűtött-hűtött bőr,xenon+ úgy minden ami van.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21761 Dátum: 2014.04.18 péntek, 18:52:30 »

A múlt héten orvosoltuk igy a hibámat,angol ülések lettek berakva,azóta a légzsákvissza jelző villogott és nem pittyeget a biztonsági öv hang.

Hasonlóan, de nem így.
Nem minden hiba egyforma.
A te esetedben az angol autónál a bal oldali ülés az utasoldali. Ha FL utáni ülést tettél bele, akkor annak nincs övcsatkapcsolója. Az autó pedig kereste a vezetőoldalon.

Az ő hibája szinte biztos, hogy már eredetű.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
rizsa83
Vendég
« Új hozzászólás #21762 Dátum: 2014.04.19 szombat, 14:39:34 »

Sziasztok Tagok!
Ismét van egy kis problémám,amelyet szeretnék mihamarabb orvosolni,de előbb megosztom veletek.
A helyzet a következő,néha fel fel villant a töltésjelzőm,na gondolom itt lesz lassan a generátor felújítás,(bár egy bő másfél éve volt egy komplett felújítás!!)
amit észrevettem hogy vibrálnak az autó fényei,tudom-szénkefe ellenőríztem semmi rendellenesség,még nincs agyig lekopva,csúszógyűrűk jók,fekszik a kefe normálisan.De a lényeg hogy ma leszaladtam az egyik cimbihez,mondom mérjünk már egy töltést,mert valszeg genyózik az önindító falbav
Hát mértünk,az eredmény nagyon meglepett alapjáraton fogyasztók nélkül 15,36-ot mértünk,ami szerintem rohadt sok,fogyasztókkal,világítás klíma....15,34-15,38-között ugrált,szerintetek csak fesz szabályzó,vagy mi lehet a gond,pláne hogy csak kedden lessz villanyászom,mert ugye adig locsolkodik nyes nyes nyes
 
Naplózva
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #21763 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:15:26 »

Sziasztok!

Nem tudom jó helyre írok-e de lenne 2 problémám a mondimmal. Ez egy 2002-es trend 1.8 125le
Olyat csinál nekem a hátsó ablaktörlő hogy csak félig töről rossz lenne? Ha viszont rá adom hogy vizzel töröljön akkor jó megy oda vissza többször is.
Ja meg a másik az klíma dolog manuális és kapcsol is a ventillátor ha bekapcsolom de nem érzem hogy olyan hideget nyomna inkább ilyen langyos mint hideg. Ha tud valaki segítsen!
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #21764 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:39:05 »

Sziasztok!

Nem tudom jó helyre írok-e de lenne 2 problémám a mondimmal. Ez egy 2002-es trend 1.8 125le
Olyat csinál nekem a hátsó ablaktörlő hogy csak félig töről rossz lenne? Ha viszont rá adom hogy vizzel töröljön akkor jó megy oda vissza többször is.
Ja meg a másik az klíma dolog manuális és kapcsol is a ventillátor ha bekapcsolom de nem érzem hogy olyan hideget nyomna inkább ilyen langyos mint hideg. Ha tud valaki segítsen!
Nekem is van hasonló a hátsó ablaktörlővel,a hiba a motor körül lehet(én a kapcsolót cseréltem más miatt,a problem sajnos maradt),de a törlő visszafelé menetben megáll.Egy pöcc és visszaáll végállásba.Ha időm engedi ránézek és elregélem,ha sikerül.
A kondival szerintem csak valami szaki tud többet mondani(pl.elegendő gázmennyiség van a vasban?).De az autóklubnál van valami tavaszi ingyenes átvizsgálásféle 21.-étől talán egy próbát megér taps
http://autoklub.hu/content/m%C5%B1szaki-szolg%C3%A1ltat%C3%A1si-akci%C3%B3k
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21765 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:46:39 »

Sziasztok Tagok!
Ismét van egy kis problémám,amelyet szeretnék mihamarabb orvosolni,de előbb megosztom veletek.
A helyzet a következő,néha fel fel villant a töltésjelzőm,na gondolom itt lesz lassan a generátor felújítás,(bár egy bő másfél éve volt egy komplett felújítás!!)
amit észrevettem hogy vibrálnak az autó fényei,tudom-szénkefe ellenőríztem semmi rendellenesség,még nincs agyig lekopva,csúszógyűrűk jók,fekszik a kefe normálisan.De a lényeg hogy ma leszaladtam az egyik cimbihez,mondom mérjünk már egy töltést,mert valszeg genyózik az önindító falbav
Hát mértünk,az eredmény nagyon meglepett alapjáraton fogyasztók nélkül 15,36-ot mértünk,ami szerintem rohadt sok,fogyasztókkal,világítás klíma....15,34-15,38-között ugrált,szerintetek csak fesz szabályzó,vagy mi lehet a gond,pláne hogy csak kedden lessz villanyászom,mert ugye adig locsolkodik nyes nyes nyes
 

"De a lényeg hogy ma leszaladtam az egyik cimbihez,mondom mérjünk már egy töltést,mert valszeg genyózik az önindító "
...illetve a generátor  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
rizsa83
Vendég
« Új hozzászólás #21766 Dátum: 2014.04.19 szombat, 17:17:50 »

"De a lényeg hogy ma leszaladtam az egyik cimbihez,mondom mérjünk már egy töltést,mert valszeg genyózik az önindító "
...illetve a generátor  vigyor3
önindító Huh? Huh? Huh? Huh? Huh? Huh?-de ökörséget írtam vigyor3 vigyor3 vigyor3 vigyor3
Köszi hogy kijavítottál,de gondolom azért érthető voltam integet2
Naplózva
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #21767 Dátum: 2014.04.19 szombat, 17:23:28 »

Sziasztok!

Nem tudom jó helyre írok-e de lenne 2 problémám a mondimmal. Ez egy 2002-es trend 1.8 125le
Olyat csinál nekem a hátsó ablaktörlő hogy csak félig töről rossz lenne? Ha viszont rá adom hogy vizzel töröljön akkor jó megy oda vissza többször is.
Ja meg a másik az klíma dolog manuális és kapcsol is a ventillátor ha bekapcsolom de nem érzem hogy olyan hideget nyomna inkább ilyen langyos mint hideg. Ha tud valaki segítsen!

A szélvédő előtti műanyag alatt össze van rohadva az ablaktörlő karja. Van egy perselyes csukló és az szokott összerohadni. Szerencsétlen motor szerintem nem nagyon tudja mozgatni, csak ha van "kenés"! Szerintem! Cheesy
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #21768 Dátum: 2014.04.19 szombat, 18:13:12 »

A szélvédő előtti műanyag alatt össze van rohadva az ablaktörlő karja. Van egy perselyes csukló és az szokott összerohadni. Szerencsétlen motor szerintem nem nagyon tudja mozgatni, csak ha van "kenés"! Szerintem! Cheesy
BOCS de a hátsóról beszélt!!!!
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #21769 Dátum: 2014.04.19 szombat, 18:58:42 »

Na az én autómat is elérte a generátor hiba, le is állt és nem tudtunk hazajönni Pécelről. Nem gondoltam volna, hogy egyszer ott hagy az út szélén, de egyszerűen nem bírta az aksi. Másik aksi se bírta, este volt, a keszon meg zabálta az áramot.

Ott maradt Pécelen egy szervizben, megnézték, ők is generátor hibát mondanak, mert abszolút nem tölt, de amúgy feltöltött aksival indul, megy, egyelőre más baja nincs.

Kedden kiszedik a generátort. Tényleg olyan nagy szívás kiszedni? Aztán elviszik a generátort javítani, remélem, hogy csak szénkefe lesz, bár nem én viszem, így bármit mondhatnak.

Árat nem mondtak, ezért tud valaki hozzávetőleges árat mondani? Mennyi lehet a generátor ki-beszerelése, a generátor felújítása, ha csak szénkefe kell bele + tisztítás, illetve ha komolyabb javítás kell a generátornak.

Néztem, újonnan 50-60 ezer Ft.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #21770 Dátum: 2014.04.19 szombat, 19:01:44 »

Erről a test pontról beszélünk?
( kép közepén, rozsdás torx csavar)
https://www.dropbox.com/s/0prpzl5zx1hhdlj/2014-04-16%2020.44.59.jpg
Na túl vagyok ezen is, és még mindig nem jó.
Megmértem az akkut levett sarukkal: 12,6v (tehát nincs lemerülve)
Akku nélkül a (-) saru és a testelési pontok között nincs mérhető ellenállás, tehát egyenpotenciál van. Sem a vázon (akku konzolon mérve), sem pedig a motoron mérve (váltóharangon a test bekötési ponttól pár cm-re).
Álló motornál (persze akku a helyén, bekötve) az akku negatív pólusa és pl. a turbó hővédő lemeze vagy a váltóharang továbbra is egyenpotenciálon van. (kb. max 0.1ohm)
járó motornál nagy terhelés mellett (xenon, reflektor, ködlámpák, első-hátsó ablakfűtés) a töltés lemegy 14,2-ről 11,9v-ig, ekkor ~150Ohm mérhető az akku negatív és motor között (turbó hővédőn mérve - a váltóharangnál nem volt kedvem kotorászni a segédszíj miatt). Ekkor szépen melegszik az akku negatív kábele.

Egyre inkább a generátor feszültségszabályzóra gyanakszom. Ha egyszer sok időm lesz, lekötöm a generátor (+)-ot és úgy mérem meg az ellenállást terhelésnél.
Egyéb javaslat, tapasztalat esetleg?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #21771 Dátum: 2014.04.19 szombat, 19:03:34 »

Na az én autómat is elérte a generátor hiba, le is állt és nem tudtunk hazajönni Pécelről. Nem gondoltam volna, hogy egyszer ott hagy az út szélén, de egyszerűen nem bírta az aksi. Másik aksi se bírta, este volt, a keszon meg zabálta az áramot.

Ott maradt Pécelen egy szervizben, megnézték, ők is generátor hibát mondanak, mert abszolút nem tölt, de amúgy feltöltött aksival indul, megy, egyelőre más baja nincs.

Kedden kiszedik a generátort. Tényleg olyan nagy szívás kiszedni? Aztán elviszik a generátort javítani, remélem, hogy csak szénkefe lesz, bár nem én viszem, így bármit mondhatnak.

Árat nem mondtak, ezért tud valaki hozzávetőleges árat mondani? Mennyi lehet a generátor ki-beszerelése, a generátor felújítása, ha csak szénkefe kell bele + tisztítás, illetve ha komolyabb javítás kell a generátornak.

Néztem, újonnan 50-60 ezer Ft.
A Kertész utcában 20-25eFt a felújítás (de ebben már a csapágyak cseréje és a homokszórásos tisztítás is benne van) 6eFt a ki-be szerelés. Ők cseredarabosan azonnal is tudnak adni generátort.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #21772 Dátum: 2014.04.19 szombat, 19:03:56 »

Na az én autómat is elérte a generátor hiba, le is állt és nem tudtunk hazajönni Pécelről. Nem gondoltam volna, hogy egyszer ott hagy az út szélén, de egyszerűen nem bírta az aksi. Másik aksi se bírta, este volt, a keszon meg zabálta az áramot.

Ott maradt Pécelen egy szervizben, megnézték, ők is generátor hibát mondanak, mert abszolút nem tölt, de amúgy feltöltött aksival indul, megy, egyelőre más baja nincs.

Kedden kiszedik a generátort. Tényleg olyan nagy szívás kiszedni? Aztán elviszik a generátort javítani, remélem, hogy csak szénkefe lesz, bár nem én viszem, így bármit mondhatnak.

Árat nem mondtak, ezért tud valaki hozzávetőleges árat mondani? Mennyi lehet a generátor ki-beszerelése, a generátor felújítása, ha csak szénkefe kell bele + tisztítás, illetve ha komolyabb javítás kell a generátornak.

Néztem, újonnan 50-60 ezer Ft.
úgy tudom egy teljes felujítás 25-30e ft.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
mk3sanyi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #21773 Dátum: 2014.04.19 szombat, 19:32:48 »

Na túl vagyok ezen is, és még mindig nem jó.
Megmértem az akkut levett sarukkal: 12,6v (tehát nincs lemerülve)
Akku nélkül a (-) saru és a testelési pontok között nincs mérhető ellenállás, tehát egyenpotenciál van. Sem a vázon (akku konzolon mérve), sem pedig a motoron mérve (váltóharangon a test bekötési ponttól pár cm-re).
Álló motornál (persze akku a helyén, bekötve) az akku negatív pólusa és pl. a turbó hővédő lemeze vagy a váltóharang továbbra is egyenpotenciálon van. (kb. max 0.1ohm)
járó motornál nagy terhelés mellett (xenon, reflektor, ködlámpák, első-hátsó ablakfűtés) a töltés lemegy 14,2-ről 11,9v-ig, ekkor ~150Ohm mérhető az akku negatív és motor között (turbó hővédőn mérve - a váltóharangnál nem volt kedvem kotorászni a segédszíj miatt). Ekkor szépen melegszik az akku negatív kábele.

Egyre inkább a generátor feszültségszabályzóra gyanakszom. Ha egyszer sok időm lesz, lekötöm a generátor (+)-ot és úgy mérem meg az ellenállást terhelésnél.
Egyéb javaslat, tapasztalat esetleg?

Járó motornál feszültséget mérj a negatív sarok és a test között.A feszültség alatt lévő ellenállást nem
tudja a műszer megmérni.A rossz testkábelen kell essen a feszültség a két vége között,az fűti.
Naplózva

2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21774 Dátum: 2014.04.19 szombat, 19:46:00 »

Na az én autómat is elérte a generátor hiba, le is állt és nem tudtunk hazajönni Pécelről. Nem gondoltam volna, hogy egyszer ott hagy az út szélén, de egyszerűen nem bírta az aksi. Másik aksi se bírta, este volt, a keszon meg zabálta az áramot.

Ott maradt Pécelen egy szervizben, megnézték, ők is generátor hibát mondanak, mert abszolút nem tölt, de amúgy feltöltött aksival indul, megy, egyelőre más baja nincs.

Kedden kiszedik a generátort. Tényleg olyan nagy szívás kiszedni? Aztán elviszik a generátort javítani, remélem, hogy csak szénkefe lesz, bár nem én viszem, így bármit mondhatnak.

Árat nem mondtak, ezért tud valaki hozzávetőleges árat mondani? Mennyi lehet a generátor ki-beszerelése, a generátor felújítása, ha csak szénkefe kell bele + tisztítás, illetve ha komolyabb javítás kell a generátornak.

Néztem, újonnan 50-60 ezer Ft.

Nem nehéz kiszedni.
A xenon kevesebbet fogyaszt, mint a halogén.
Nincs annyi egy felújítás.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #21775 Dátum: 2014.04.19 szombat, 19:57:25 »

A Kertész utcában 20-25eFt a felújítás (de ebben már a csapágyak cseréje és a homokszórásos tisztítás is benne van) 6eFt a ki-be szerelés. Ők cseredarabosan azonnal is tudnak adni generátort.

Jó, csak az autó Pécelen van. Nem tudott hazajönni, hazahúzni meg nem akartam, mert nehéz tekerni a kormányt, illetve a féket is nagyon taposni kell és még sincs nagy hatása.

Remélem hasonló árban megáll Pécelen is.

Ez a kertész utca melyik kerületben van?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #21776 Dátum: 2014.04.19 szombat, 19:58:27 »

Nem nehéz kiszedni.
A xenon kevesebbet fogyaszt, mint a halogén.
Nincs annyi egy felújítás.

Akkor már ment a beetetés  Angry.
Apósom vitte el, neki mondták, hogy Mondeo, generátor, hűűű.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21777 Dátum: 2014.04.19 szombat, 20:00:17 »

Jó, csak az autó Pécelen van. Nem tudott hazajönni, hazahúzni meg nem akartam, mert nehéz tekerni a kormányt, illetve a féket is nagyon taposni kell és még sincs nagy hatása.

Remélem hasonló árban megáll Pécelen is.

Ez a kertész utca melyik kerületben van?

Egy feltöltött akksival simán hazamehettél volna napközben....
Ez a kertész u...http://www.oninditogenerator.hu/2010/
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #21778 Dátum: 2014.04.19 szombat, 20:26:15 »

Jó, csak az autó Pécelen van. Nem tudott hazajönni, hazahúzni meg nem akartam, mert nehéz tekerni a kormányt, illetve a féket is nagyon taposni kell és még sincs nagy hatása.

Remélem hasonló árban megáll Pécelen is.

Ez a kertész utca melyik kerületben van?

Cím: 1073 Budapest, Kertész u. 38-40

ez alapján 7.kerület
Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #21779 Dátum: 2014.04.19 szombat, 20:41:35 »

Egy feltöltött akksival simán hazamehettél volna napközben....
Ez a kertész u...http://www.oninditogenerator.hu/2010/

Köszi.
Nem tudom, hogy hazajött volna-e az autó. Alapjáraton leállt és világított a töltés jelző kis lámpa. 2000 fordulat fölött nem világított, gondolom akkor még töltött. Vagy nem tudom.
A saját aksijával elindultunk, de leállt menet közben is. Többször is. Úgy húztuk vissza 21.00 után.

Apósom aksijával ment, de azzal nem akartunk eljönni, mert akkor neki nem maradt volna autó.

Még az is lehet, hogy nem csak generátor hiba lesz.

Napközben lehet meg kellett volna próbálnom, de úgy voltam vele, hátha megcsinálják még péntek délután, mert kellett volna az autó hétvégén.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #21780 Dátum: 2014.04.19 szombat, 23:58:59 »

Köszi.
Nem tudom, hogy hazajött volna-e az autó. Alapjáraton leállt és világított a töltés jelző kis lámpa. 2000 fordulat fölött nem világított, gondolom akkor még töltött. Vagy nem tudom.
A saját aksijával elindultunk, de leállt menet közben is. Többször is. Úgy húztuk vissza 21.00 után.

A saját tapasztalatom. Valamikor az autó 6-7 éves kora körül, Pécsen egy csomó elektromos dolog bekapcsolását követően (ülés fűtés, első- hátsó szélvédő fűtés,+ telefon kihangosító) elkezdett villogni minden, majd gyújtás levétel után már nem indult el. Félretolva, megbikázva - amire ment, majd kapott egy új, Praktiker-es aksit, amivel sötétben zenével hazavitt, 100 km-t és másnap vissza Pécs-re és haza ezt követően került csak szervizbe.
Diagnózis: cellazárlatos akkum, kinyírta a generátort, egy fázis tekercselése és a dióda híd is elégett - új generátor Németországból jött 72 ezerért (2007 környékén) - végig akkuról, közlekedtem 300 km-t és bírta. A rohadt töltés visszajelző meg nem jelzett semmit sem.
Remélem olcsóbban megúszód és nem lesz ekkora gondod.  integet2
Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #21781 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 06:46:08 »

BOCS de a hátsóról beszélt!!!!

És valóban! Cheesy
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21782 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 08:54:54 »

És mi a tapasztalatod róla?  Szebb,tartósabb?
Milyen led van benne?

Kici, occó, kínai.

Szebb, jobb, tartósabb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21783 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 08:59:11 »

Oké most megyek és megölöm magam........  nyes  gun vigyor3

De ha lenne ötlet a rádióra akkor még várok vele  vigyor3

Előbb regelj le, ne hagyd itt lógva az accountodat! eplus2

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #21784 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 10:23:02 »

Előbb regelj le, ne hagyd itt lógva az accountodat! eplus2

AndyA
laugh
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #21785 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 16:19:22 »

Sziasztok.

MOstanában nem akar működni az automata ablakemelő. Tudjátok, hogy ha a gombot lenyomom teljesen, akkor ha elengedem, tovább kéne lefele húzza az ablakot.  Roll Eyes

Valami távirányítós nyomkodással az le lehet tiltani? Mostanában volt amikor össze vissza nyomkodtam idegből, mert nem akart bezáródni.



Jah, volt aksi levételem. Látom újra kell programozni.  smile
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.20 vasárnap, 16:30:29 írta vstryker » Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
micboy
Vendég
« Új hozzászólás #21786 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 12:27:31 »

Sziasztok!

Van egy problémám, amely kb. 1.5 éve elkísér és több szerelőt megjárva senki sem tudott eddig még segíteni rajta.  szomoru1 Igazából minden szaki csak találgat.
A probléma pedig a villogó vagy pulzáló fények. Ha jól sejtem ez a feszültségingadozásnak köszönhető, és igazán csak az este figyelhető meg a műszerfal hátsó illetve a fényszórók világításánál. A dolog pikantériája, hogy nem mindig jön elő. Van hogy a 120 km-es táv 90. kilométerénél kezd el jelentkezni, majd megyünk vele még kb. 10-20 km-t és magától megszűnik. Ezen a szakaszon viszont minden egyes gyorsításnál egy fél másodpercre felvillannak a fények, a gázpedál elengedésénél pedig elhalványodnak a következő másodpercben viszont minden visszaáll a normál szintre. Ha állandón tartom fordulatszámot, akkor nem történik ilyesmi. Amíg a jelenség tapasztalható kicsit furcsán viselkedik az autó: gázadásra nem reagál olyan gyorsan, vagy ránt is egy picit az autón; 1500-as fordulat körül érezhetően rángat.

Amit én ki tudtam mérni:
- Alapjáraton, ha nem jelentkezik a probléma, akkor a feszültség 14,5 V, terhelés mellett (ülésfűtés, ablakfűtés, fényszórók stb.) gázadással és elengedéssel 14,3 V és 14,7 V között változik
- Ha jelentkezik a probléma, akkor elég szélsőséges értétek olvashatóak kb. 11,5 V - 15,7 V

Amit a szakik mondanak:
- A generátor jó, mert leadja a szükséges feszültséget terhelés mellett is.
- Az akkumulátor teszt szerint az akkumulátor is megfelelő állapotú.

Ami már megvolt (nagyjából időrendi sorrendbe):
- Generátor feljavítás
- Feszültség szabályozó csere
- Elektromos kötések ellenőrzése, javítása, korrózió eltávolítás
- Főtengely szíjtárcsa csere

Ha jól értem, akkor a bronz kefék ajánlott cseréjénél a fények pulzálása, villogása már alapjáraton is jelentkezik. Ezt valaki meg tudja erősíteni?
Végigolvastam a témában kb. az összes angol és német fórumot, de nem igazán jutottam előrébb. Amiket írogatnak:
- Generátor csere vagy felújítás
- Kábelek és kötések ellenőrzése
- Feszültségszabályozó csere
- Egy új kábel beépítése a generátor és a PCM közé?

Nektek van még lenne valami jó ötletetek, hogy mit kellene megnézni?

Az évek alatt nagyon megszerettük az autót és nem szeretnénk eladni, mert amúgy nincs semmi baja.

Köszönöm előre is a segítségetek!
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #21787 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 13:00:00 »

Sziasztok!

Van egy problémám, amely kb. 1.5 éve elkísér és több szerelőt megjárva senki sem tudott eddig még segíteni rajta.  szomoru1 Igazából minden szaki csak találgat.
A probléma pedig a villogó vagy pulzáló fények. Ha jól sejtem ez a feszültségingadozásnak köszönhető, és igazán csak az este figyelhető meg a műszerfal hátsó illetve a fényszórók világításánál. A dolog pikantériája, hogy nem mindig jön elő. Van hogy a 120 km-es táv 90. kilométerénél kezd el jelentkezni, majd megyünk vele még kb. 10-20 km-t és magától megszűnik. Ezen a szakaszon viszont minden egyes gyorsításnál egy fél másodpercre felvillannak a fények, a gázpedál elengedésénél pedig elhalványodnak a következő másodpercben viszont minden visszaáll a normál szintre. Ha állandón tartom fordulatszámot, akkor nem történik ilyesmi. Amíg a jelenség tapasztalható kicsit furcsán viselkedik az autó: gázadásra nem reagál olyan gyorsan, vagy ránt is egy picit az autón; 1500-as fordulat körül érezhetően rángat.

Amit én ki tudtam mérni:
- Alapjáraton, ha nem jelentkezik a probléma, akkor a feszültség 14,5 V, terhelés mellett (ülésfűtés, ablakfűtés, fényszórók stb.) gázadással és elengedéssel 14,3 V és 14,7 V között változik
- Ha jelentkezik a probléma, akkor elég szélsőséges értétek olvashatóak kb. 11,5 V - 15,7 V

Amit a szakik mondanak:
- A generátor jó, mert leadja a szükséges feszültséget terhelés mellett is.
- Az akkumulátor teszt szerint az akkumulátor is megfelelő állapotú.

Ami már megvolt (nagyjából időrendi sorrendbe):
- Generátor feljavítás
- Feszültség szabályozó csere
- Elektromos kötések ellenőrzése, javítása, korrózió eltávolítás
- Főtengely szíjtárcsa csere

Ha jól értem, akkor a bronz kefék ajánlott cseréjénél a fények pulzálása, villogása már alapjáraton is jelentkezik. Ezt valaki meg tudja erősíteni?
Végigolvastam a témában kb. az összes angol és német fórumot, de nem igazán jutottam előrébb. Amiket írogatnak:
- Generátor csere vagy felújítás
- Kábelek és kötések ellenőrzése
- Feszültségszabályozó csere
- Egy új kábel beépítése a generátor és a PCM közé?

Nektek van még lenne valami jó ötletetek, hogy mit kellene megnézni?

Az évek alatt nagyon megszerettük az autót és nem szeretnénk eladni, mert amúgy nincs semmi baja.

Köszönöm előre is a segítségetek!

Ha BP közel van neked, akkor vidd el a Kertész utcába a generátort (www.oninditogenerator.hu), A-Z-ig átnézik, ingyenesen adnak ajánlatot a felújításra.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
kismio
Vendég
« Új hozzászólás #21788 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 20:17:14 »

Sziasztok!
Segítség kellene!! Az irányjelzö lámpa semelyik irányba nem villog de a relé hibátlan hangon kattog mi lehet a gond?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21789 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 20:21:09 »

Sziasztok!
Segítség kellene!! Az irányjelzö lámpa semelyik irányba nem villog de a relé hibátlan hangon kattog mi lehet a gond?

Az jó, mert nincs relé.  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
jaxi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 200


E-mail
« Új hozzászólás #21790 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 20:24:34 »

Az jó, mert nincs relé.  laugh
      Az nem biztos,mert azt nem írta hogy milyen autóról van szó. nyes
Naplózva

MK-III TDCI 2.0 115LE  2004 kombi EGR OFF by Ervin
kismio
Vendég
« Új hozzászólás #21791 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 20:26:15 »

oké akkor nem relé Smiley
Naplózva
kismio
Vendég
« Új hozzászólás #21792 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 20:27:35 »

sory!
MK3 ghia
Naplózva
kismio
Vendég
« Új hozzászólás #21793 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 20:33:25 »

ja és a műszerfalon se jelez vissza
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21794 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 20:45:54 »

ja és a műszerfalon se jelez vissza

Első körben....motortéri biztosíték tábla F25 (15A) és F24 (20A) biztosítékokat nézd meg.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21795 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 20:57:14 »

Az jó, mert nincs relé.  laugh

De van csak integrált a GEM-ben.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21796 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 20:58:04 »

ja és a műszerfalon se jelez vissza

Vészvillogód van?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21797 Dátum: 2014.04.22 kedd, 08:25:14 »

De van csak integrált a GEM-ben.  vigyor3

Vagyis szilárdtestrelé van (FET), a kattogást meg a számítógép generálja hozzá. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21798 Dátum: 2014.04.22 kedd, 09:08:20 »

Vagyis szilárdtestrelé van (FET), a kattogást meg a számítógép generálja hozzá. Smiley

AndyA

Múltkor már mondtam, mutattam a GEM-et belülről. Vannak benne hagyományos relék is!
Ha kell meg is mutatom, hogy melyik mi.  Wink
A kattogást az index kar csinálja, nem kell hozzá számítógép.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #21799 Dátum: 2014.04.22 kedd, 11:43:25 »

Megvan a diagnózis, leégett a generátor, valszeg a görgők miatt. A generátorban más jó, a kefék is.
Mindent cserélnek, amit ott kell, viszont nem tudom, hogy pontosan milyen alkatrészeket jelent ez. Görgők, szíja, nem tudom mik.

Leírná, aki tudja, hogy ilyen esetben mit szoktak cserélni?

A generátor felújítása 18 000 Ft, az alkatrészek 40 000 Ft körül,, a szerelés, mentés 10 000 Ft körül lesz.


Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Oldalak: 1 ... 429 430 431 432 433 434 435 [436] 437 438 439 440 441 442 443 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.