Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 07:03:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 513428 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1250 Dátum: 2019.06.18 kedd, 21:40:44 »

Akkor még egyszer elnézésedet kérem, több kérdést már nem teszek fel. smile


Ne viccelj..... no problem.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Myki01
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #1251 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 10:35:42 »

Hello,

Volt mär olyan valakinek hogy a hätso feknyereg  nagyon mozgott a feknyereg konzolon?
ha räzos uton megyek idegesitö, volt mär cserelve a feknyereg konzol de semmi vätozas, nem tudom mi lehet meg...

Csinältam egy kis videot is:

https://www.youtube.com/watch?v=87CfBF5GYVA
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1252 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 11:08:19 »

Hello,

Volt mär olyan valakinek hogy a hätso feknyereg  nagyon mozgott a feknyereg konzolon?
ha räzos uton megyek idegesitö, volt mär cserelve a feknyereg konzol de semmi vätozas, nem tudom mi lehet meg...

Csinältam egy kis videot is:

https://www.youtube.com/watch?v=87CfBF5GYVA

Én a videón semmi rendelleneset nem látok. Együtt mozog a kerékkel
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #1253 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 11:10:19 »

Én a videón semmi rendelleneset nem látok. Együtt mozog a kerékkel

A hangot hallgasd, csörömpöl mint egy marék csavar egy fémvödörben. A videó felétől nézd, ott elég jól hallani.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1254 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 11:15:13 »

A hangot hallgasd, csörömpöl mint egy marék csavar egy fémvödörben. A videó felétől nézd, ott elég jól hallani.

Nem hallom.  vigyor3

Esetleg ha behúzod egy picit a kéziféket, azaz megfeszíted a betéteket, akkor is hallani a hangot?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Myki01
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #1255 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 11:26:22 »

Nem hallom.  vigyor3

Esetleg ha behúzod egy picit a kéziféket, azaz megfeszíted a betéteket, akkor is hallani a hangot?

Kb. 0:22-töl

ha fekezek neha akkor is hallom, de a kezifekest meg nem probaltam...
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1256 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 11:48:37 »

Kb. 0:22-töl

ha fekezek neha akkor is hallom, de a kezifekest meg nem probaltam...

Egyszer nekem valami feszítő laza volt a betét csere után, kicsit hajlítgattak rajta és elmúlt a klattyanó hang.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Myki01
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #1257 Dátum: 2019.07.12 péntek, 11:03:17 »

Egyszer nekem valami feszítő laza volt a betét csere után, kicsit hajlítgattak rajta és elmúlt a klattyanó hang.


az szerintem csak a fekpofa rugo savallo lemezek voltak
Naplózva
Vili21
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #1258 Dátum: 2019.09.09 hétfő, 10:19:24 »

Sziasztok!

Tud valaki javasolni jó szerviz műhelyt, ahol teljes fék cserét végeznek megfelelő módon és jó áron?
Féktárcsa, fékbetét teljes szett csere.
Budapest, Pest- és Fejér megye környéke előnyben Smiley

Köszönöm szépen!
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1259 Dátum: 2019.09.09 hétfő, 13:13:09 »

Sziasztok!

Tud valaki javasolni jó szerviz műhelyt, ahol teljes fék cserét végeznek megfelelő módon és jó áron?
Féktárcsa, fékbetét teljes szett csere.
Budapest, Pest- és Fejér megye környéke előnyben Smiley

Köszönöm szépen!

Ivanics.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1260 Dátum: 2019.09.09 hétfő, 17:03:31 »

Sziasztok!

Tud valaki javasolni jó szerviz műhelyt, ahol teljes fék cserét végeznek megfelelő módon és jó áron?
Féktárcsa, fékbetét teljes szett csere.
Budapest, Pest- és Fejér megye környéke előnyben Smiley

Köszönöm szépen!
Délpesten tudok jó szerelőt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Csabi01
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #1261 Dátum: 2019.09.11 szerda, 16:28:37 »

Sziasztok!
Sima Brembo szettel van valakinek tapasztalata mostanában? Előre veszem, hátul textar szett van szintén új (előre kicsit drága ezért néztem ki a brembot).
Naplózva
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #1262 Dátum: 2019.09.13 péntek, 15:25:13 »

Sziasztok!
Sima Brembo szettel van valakinek tapasztalata mostanában? Előre veszem, hátul textar szett van szintén új (előre kicsit drága ezért néztem ki a brembot).


Szia,
itt a fórumozók közül többen brembo szett mellett tették le a voksukat. Én TRW tárcsát használok, brembo betéttel. A betétet most kellett cserélnem 80e Km után. ATE betétre váltottam. A brembo betét(első) sajnos megkopott és elkezdett csörögni a féknyeregben, ami kxxvára idegesített. (először azt hittem , hogy a futómű csörög) A hátsó betéttel is gond volt. Ha tolatáskor fékeztem, akkor berezonált az egész kaszni. Búgott. Talán nem teljesen volt méretpontos a betét. A fékhatással nem volt gond, nem porolt, kopóréteg még volt rajta. 100-120e-ig el ment volna.
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
Csabi01
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #1263 Dátum: 2019.09.13 péntek, 16:16:22 »

Szia,
itt a fórumozók közül többen brembo szett mellett tették le a voksukat. Én TRW tárcsát használok, brembo betéttel. A betétet most kellett cserélnem 80e Km után. ATE betétre váltottam. A brembo betét(első) sajnos megkopott és elkezdett csörögni a féknyeregben, ami kxxvára idegesített. (először azt hittem , hogy a futómű csörög) A hátsó betéttel is gond volt. Ha tolatáskor fékeztem, akkor berezonált az egész kaszni. Búgott. Talán nem teljesen volt méretpontos a betét. A fékhatással nem volt gond, nem porolt, kopóréteg még volt rajta. 100-120e-ig el ment volna.

Szia, köszönöm a választ.
Időközben megvettem, még nincs beletéve. Megnyugtató a válaszod, végül is ha annyit kibirzaz bőven jó nekem, valószínűleg már nem az enyém lesz az autó mire elkopik  Wink  főleg hogy én csak akkor fékezek ha muszáj 
Naplózva
Csabi01
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #1264 Dátum: 2019.09.13 péntek, 16:18:14 »

Egyébként azt látom hogy már ezt is Kínában gyártják. Bár ami nem kínai az gagyi vigyor3
Naplózva
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #1265 Dátum: 2019.12.09 hétfő, 13:33:35 »

Kézifék bowdeneket kell cseréljek. Melyik gyártmányt ajánlanátok?

https://www.autodoc.hu/jarmu-alkatreszek/karok_koetelek_kabelek-10735/ford/mondeo/mondeo-iv-turnier-ba7/22519-2-0-tdci

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1266 Dátum: 2019.12.09 hétfő, 13:51:47 »


Első sorban én nem bohóckodnék ilyen autodoc féle webes dologgal, ahol azt sem tudni ki/mi van mögötte és szállítás...stb. és az is pénz.
Másod sorban gyárit vennék. Nem drága.
Harmad sorban, ha mégsem akarok gyárit, akkor itthon keresnék.
Például:
https://cromax.hu/fekrendszer/hatso_fekrendszer/kezifek_kotel/kezifek_kotel_ford_mondeo_2007-_s-max/galaxy_2007-_bal_24708
ATE, TRW
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #1267 Dátum: 2019.12.09 hétfő, 14:23:01 »

Köszi a tippet. Első féktárcsa-fékbetét ügyben hallgattam rád. Tényleg jó a Zimmermann. Meg is állítja a kocsit, nem csak lassítja  Cheesy
TRW-t választom bowdenből.

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #1268 Dátum: 2019.12.09 hétfő, 17:11:35 »

Első sorban én nem bohóckodnék ilyen autodoc féle webes dologgal, ahol azt sem tudni ki/mi van mögötte és szállítás...stb. és az is pénz.
Másod sorban gyárit vennék. Nem drága.
Harmad sorban, ha mégsem akarok gyárit, akkor itthon keresnék.
Például:
https://cromax.hu/fekrendszer/hatso_fekrendszer/kezifek_kotel/kezifek_kotel_ford_mondeo_2007-_s-max/galaxy_2007-_bal_24708
ATE, TRW


Én már sok mindent rendeltem tőlük és soha nem volt baj velük, mindig azt kaptam amit akartam/rendeltem.
A 3-hoz a szűrőket mindig tőlük veszem és olcsóbban jön ki mint itthon és nem a gagyikat veszem
A 4-hez is tőlük rendeltem a szűrő készletet

Igaz egy-két dolgot nem rendelek tőlük az ugy már nem biztos hogy olcsóbb
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1269 Dátum: 2019.12.09 hétfő, 17:19:44 »


Én már sok mindent rendeltem tőlük és soha nem volt baj velük, mindig azt kaptam amit akartam/rendeltem.
A 3-hoz a szűrőket mindig tőlük veszem és olcsóbban jön ki mint itthon és nem a gagyikat veszem
A 4-hez is tőlük rendeltem a szűrő készletet

Igaz egy-két dolgot nem rendelek tőlük az ugy már nem biztos hogy olcsóbb

Rendben, ha úgy érzed jól jártál, akkor hajrá!
Csak majd ha valamivel gond van/lesz, akkor hová fordulsz? A weboldalhoz, ami alkatrész helyességet ugyan nem, de garanciát ígért?  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #1270 Dátum: 2019.12.09 hétfő, 17:29:15 »

Rendben, ha úgy érzed jól jártál, akkor hajrá!
Csak majd ha valamivel gond van/lesz, akkor hová fordulsz? A weboldalhoz, ami alkatrész helyességet ugyan nem, de garanciát ígért?  wave

Még nem jártam pórul, de a garanciáról lehetne beszélni jó sokat
pl egy csapágyat hogy nézzek meg hogy jó-e ha nem bontom ki, ha meg kibontom nincs garancia rá vagy
 bárdi generátor 16 lap kitöltése után adjam oda és elküldik a gyártónak (külföld) és ha a gyártó ugy dönt akkor cseréli 6-8 hét is lehet szóval autó nincs addig ez már egy garancia
ez is ugy van megcsinálva , hogy a paraszt járjon pórul de ennek ellenére biztos van rendes gari is csak én még nem találkoztam vele
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #1271 Dátum: 2020.02.10 hétfő, 18:32:56 »

Hol lehet kapni a fékrásegítés vákuum körében levő visszacsapószelepet?

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1272 Dátum: 2020.02.10 hétfő, 18:35:13 »

Hol lehet kapni a fékrásegítés vákuum körében levő visszacsapószelepet?

Bonca


Mire gondolsz?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #1273 Dátum: 2020.02.10 hétfő, 18:47:18 »

Idén már többször kemény maradt a fék a motor beindítása után. Visszaolvasva egy visszacsapó szelep csere megoldja.
A talkford-on így hivatkoznak rá: TSB (38/2008). A leírása szerinte "renew the brake vacuum pump non-return valve assembly", Part number is 1503275.



Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1274 Dátum: 2020.02.10 hétfő, 18:58:28 »

Idén már többször kemény maradt a fék a motor beindítása után. Visszaolvasva egy visszacsapó szelep csere megoldja.
A talkford-on így hivatkoznak rá: TSB (38/2008). A leírása szerinte "renew the brake vacuum pump non-return valve assembly", Part number is 1503275.

[img]https://i.ibb.co/bJJg02K/valve/url]

Bonca

Ez a linkelt dolog nem illik a te autódhoz. Ha jól láttam 2010.11. az autód gyártása, ami már nem a régi motoros.

EuroV-nél már nem is ilyen a vákuum szivattyú. Nem cserélhető, nem kapható külön. Ellenben kivehető, ellenőrizhető és esetleg ha "olajsáros" tisztítható.


Az általad írt cikkszám csak egy "O" gyűrű cikkszáma.
« Utoljára szerkesztve: 2020.02.10 hétfő, 19:02:49 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #1275 Dátum: 2020.02.10 hétfő, 19:01:15 »

A forgalmiban Euro4 van. Amolyan öszvér...
Ha a féknél a vákuum megtartással van gond, teljes szivattyú csere ajánlott?

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1276 Dátum: 2020.02.10 hétfő, 19:04:23 »

A forgalmiban Euro4 van. Amolyan öszvér...
Ha a féknél a vákuum megtartással van gond, teljes szivattyú csere ajánlott?

Bonca

Adj egy VIN-t, kiderül.

2010.03-től már EuroV lép életbe, tehát a motorizáltság EuroV-nek kell lennie.


A vákuumot mérni kellene, hogy látható legyen a hiba. Máshol is el mehet a vákuum, de azt kell ellenőrizni elsőként, hogy létrejön-e rendesen.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #1277 Dátum: 2020.02.10 hétfő, 19:39:23 »

Indítás után 1-2 percen belül megjön a rásegítés, és a rendesen teszi a dolgát onnantól. Idén 3x fordult elő, tehát még nem állandósult hiba.
WF0GXXGBBGAA13463

Előre is köszönöm a nyomozást.

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1278 Dátum: 2020.02.10 hétfő, 20:13:06 »

Indítás után 1-2 percen belül megjön a rásegítés, és a rendesen teszi a dolgát onnantól. Idén 3x fordult elő, tehát még nem állandósult hiba.
WF0GXXGBBGAA13463

Előre is köszönöm a nyomozást.

Bonca

Valóban Euro IV.
Fura egy kocsid van..... mintha egy raktár kisöprés után megtalált régi alkatrészekből raktak volna össze még egy Euro IV-es autót.

Így viszont van külön szelep.

Szelep:         1862312
"O" gyűrű:     1380568
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #1279 Dátum: 2020.02.11 kedd, 19:16:06 »

Köszönöm az utánjárást. Annyira azért nem haragszom a "csak" Euro4-re. Ha jól tudom, a DPF-nél még nincs üzemanyag befecskendezés. Amúgy most volt műszakin, és megjegyezte a vizsgáztató, hogy nem füstöl, pedig majdnem 300 ezer van benne. És műszerrel is ránézett, majd megállapította, hogy jó állapotban van a DPF. Életem legjobb autója Smiley

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1280 Dátum: 2020.02.11 kedd, 19:59:23 »

Köszönöm az utánjárást. Annyira azért nem haragszom a "csak" Euro4-re. Ha jól tudom, a DPF-nél még nincs üzemanyag befecskendezés. Amúgy most volt műszakin, és megjegyezte a vizsgáztató, hogy nem füstöl, pedig majdnem 300 ezer van benne. És műszerrel is ránézett, majd megállapította, hogy jó állapotban van a DPF. Életem legjobb autója Smiley

Bonca

A füst, 300 ezer km és a DPF állapota között sajnos olyan kapcsolat, hogy ne lehetne bármelyik probléma.
Ha minden OK, akkor öröm és boldogság van!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
netcore
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1107


netcoore@gmai.com
E-mail
« Új hozzászólás #1281 Dátum: 2020.03.15 vasárnap, 20:04:07 »

mk4 mondeonál van esetleg nagyobb fékkel szerelt ?(2.2 tdci vagy 2.5t esetleg)
Naplózva

0670-5882782


A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1282 Dátum: 2020.03.15 vasárnap, 21:24:33 »

mk4 mondeonál van esetleg nagyobb fékkel szerelt ?(2.2 tdci vagy 2.5t esetleg)

A 2.2-nek úgy tudom ugyanaz a tárcsája, mint a 2.0-nak. Első tárcsa 1500159, első betét 1747043. Ha küldesz egy 2.0 alvázszámot, akkor megnézem, hogy ugyanezt hozza-e.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
netcore
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1107


netcoore@gmai.com
E-mail
« Új hozzászólás #1283 Dátum: 2020.03.15 vasárnap, 22:18:49 »

A 2.2-nek úgy tudom ugyanaz a tárcsája, mint a 2.0-nak. Első tárcsa 1500159, első betét 1747043. Ha küldesz egy 2.0 alvázszámot, akkor megnézem, hogy ugyanezt hozza-e.

Közben kiderült, mondeo nem tett nagyféket a 2.5t re sajnos.
Smaxon van nagyobb fék, meg Volvo v80 ami elvileg stimmelhet.
Naplózva

0670-5882782


A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1284 Dátum: 2020.03.16 hétfő, 07:46:55 »

Közben kiderült, mondeo nem tett nagyféket a 2.5t re sajnos.
Smaxon van nagyobb fék, meg Volvo v80 ami elvileg stimmelhet.


Nem tudom mi a terv....
Bár az MK4-en nem rossz a fék, szerintem.
De egy jobb, tapadósabb gumi többet javít a fékezhetőségen. A nagyobb féktől nem lesz jobb a féked, legfeljebb a termikusan változik meg.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gyuri74
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



« Új hozzászólás #1285 Dátum: 2020.03.16 hétfő, 09:40:30 »

Közben kiderült, mondeo nem tett nagyféket a 2.5t re sajnos.
Smaxon van nagyobb fék, meg Volvo v80 ami elvileg stimmelhet.


Nem csak a Mondeora, hanem gyakorlatilag az összes autóra igaz az hogy átlagemberre és átlagos körülményekre van méretezve a fék.
Aki egy kicsit erősebben használja az autóját vagy szélesebb gumi van rajta mint az átlagos, vagy nagyobb súllyal jár annak indokolt lehet komolyabb fék felszerelése.
Sokat tud javítani a helyzeten ha fúrt tárcsára kicseréled (Pl Zimmermann), de vannak mart tárcsák is (ATE).

Én sem voltam megelégedve a gyári fékkel, nem a fékerővel, hanem nagyobb igénybevételnél, mint minden mai autó hamar elmelegszik és csökken a fékhatás.
Lengyelországból rendeltem hozzá fúrt és mart tárcsát előre is és hátra is.
Kicsit zajosabb néha fékezésnél, de a 245-ös gumikkal olyat lehet vele fékezni, hogy szinte kiesel a szélvédőn és nem is melegszik el könnyen.

Bármelyik eddigi autómmal, akár az új cégessel is azt tapasztaltam, hogy egy hegyi szerpentinen, mondjuk a Mátrában 3-4 erősebb kanyarvétel után már nagyon gyengül a fékhatás, ez sajnos ilyen.
Naplózva

Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
netcore
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1107


netcoore@gmai.com
E-mail
« Új hozzászólás #1286 Dátum: 2020.03.16 hétfő, 20:18:35 »

Nem tudom mi a terv....
Bár az MK4-en nem rossz a fék, szerintem.
De egy jobb, tapadósabb gumi többet javít a fékezhetőségen. A nagyobb féktől nem lesz jobb a féked, legfeljebb a termikusan változik meg.


csak érdeklődök első körben, anno az mk3 mondi fék update volt a focus st fék, ott volt azért javulás.
Természtesen első kör a gumik lesznek, és utánna jöhet a fék, csak addig jó lenne tisztában lenni a lehetőségekkel(korlátokkal)
Naplózva

0670-5882782


A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1287 Dátum: 2020.03.16 hétfő, 20:24:04 »

csak érdeklődök első körben, anno az mk3 mondi fék update volt a focus st fék, ott volt azért javulás.
Természtesen első kör a gumik lesznek, és utánna jöhet a fék, csak addig jó lenne tisztában lenni a lehetőségekkel(korlátokkal)


Milyen javulás?  laugh
Ezt más kitárgyaltuk párszor.... felesleges újra kezdeni.
A lényeget leírtam az előbb.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #1288 Dátum: 2020.03.23 hétfő, 13:03:18 »

csak érdeklődök első körben, anno az mk3 mondi fék update volt a focus st fék, ott volt azért javulás.
Természtesen első kör a gumik lesznek, és utánna jöhet a fék, csak addig jó lenne tisztában lenni a lehetőségekkel(korlátokkal)

Mire / mikor nem elég neked a gyári fék? Én adtam már neki pár autópályás, meg néhány városon belüli vészféket is. Megnyomtam a pedált a helyzet által megkívánt mértékben, az autó meg intenzíven lelassult, vagy megállt, ahogy akartam. Hogy milyen tárcsa / betét van rajta, azt nem tudom, mert még nem cseréltem.

Mentem vele fel is hegyre, meg le is hegyről, igaz nem hillclimb rally üzemmódban, de nem is arra van kitalálva.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1289 Dátum: 2020.03.23 hétfő, 14:07:50 »

Mire / mikor nem elég neked a gyári fék? Én adtam már neki pár autópályás, meg néhány városon belüli vészféket is. Megnyomtam a pedált a helyzet által megkívánt mértékben, az autó meg intenzíven lelassult, vagy megállt, ahogy akartam. Hogy milyen tárcsa / betét van rajta, azt nem tudom, mert még nem cseréltem.

Mentem vele fel is hegyre, meg le is hegyről, igaz nem hillclimb rally üzemmódban, de nem is arra van kitalálva.

Igaz még MK3-nál, de nekem eddig egyszer volt, hogy érezhetően elmelegedett a fék és jelentősen csökkent a fékerő. Vasárnap estefele jöttem fel BP-re az M7-esen (még a kétsávos szakaszon és ekkor még a kamionok is előzhettek szabadon). Sietős volt az út, úgyhogy nem a külsőben cammogtam a kamionok mögött (értse ezt mindenki úgy, ahogy akarja Cheesy).
A forgalom ritmusa nagyon hektikus volt, vagy lehetett tolni neki gazdagon vagy erős fék és 60-70-80. Tény, hogy nem az első és nem a második, de az n+1-edik ilyen nagy tempó --> nagy fék --> 60 történetnél már nem úgy lassult az autó, mint ahogy vártam. Messze voltam attól, hogy baj legyen belőle, de utána már nem volt annyira sietős az út... Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1290 Dátum: 2020.03.23 hétfő, 14:16:15 »

Igaz még MK3-nál, de nekem eddig egyszer volt, hogy érezhetően elmelegedett a fék és jelentősen csökkent a fékerő. Vasárnap estefele jöttem fel BP-re az M7-esen (még a kétsávos szakaszon és ekkor még a kamionok is előzhettek szabadon). Sietős volt az út, úgyhogy nem a külsőben cammogtam a kamionok mögött (értse ezt mindenki úgy, ahogy akarja Cheesy).
A forgalom ritmusa nagyon hektikus volt, vagy lehetett tolni neki gazdagon vagy erős fék és 60-70-80. Tény, hogy nem az első és nem a második, de az n+1-edik ilyen nagy tempó --> nagy fék --> 60 történetnél már nem úgy lassult az autó, mint ahogy vártam. Messze voltam attól, hogy baj legyen belőle, de utána már nem volt annyira sietős az út... Cheesy
vagy csak bebeszélted magadnak... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1291 Dátum: 2020.03.23 hétfő, 15:56:51 »

vagy csak bebeszélted magadnak... vigyor3

Bárcsak úgy lett volna. Azt a meglepődöttséget nem lehet bebeszélni Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
netcore
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1107


netcoore@gmai.com
E-mail
« Új hozzászólás #1292 Dátum: 2020.03.23 hétfő, 19:10:42 »

Mire / mikor nem elég neked a gyári fék? Én adtam már neki pár autópályás, meg néhány városon belüli vészféket is. Megnyomtam a pedált a helyzet által megkívánt mértékben, az autó meg intenzíven lelassult, vagy megállt, ahogy akartam. Hogy milyen tárcsa / betét van rajta, azt nem tudom, mert még nem cseréltem.

Mentem vele fel is hegyre, meg le is hegyről, igaz nem hillclimb rally üzemmódban, de nem is arra van kitalálva.
nem arról van szó hogy nem elég a gyári hanem hogy mik az alternatívák, és ha van akkor már legyen "jobb"
Anno mikor megvolt az rs2000 azon se gyári fék volt hanem skorpió fék, és ott is érezhető volt a javulás,de a mk2 fóka is mikor megkapta az mk3 mondeo féket jobbnak éreztem.
Nem életbevágó ez, főleg most hogy sosem vagyok itthon a meló miatt.
Ha nem lesz nyáron elérhető árú alternatív megoldás, akkor kap egy ebc szettet és kész Smiley
Naplózva

0670-5882782


A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #1293 Dátum: 2020.03.23 hétfő, 19:29:38 »

nem arról van szó hogy nem elég a gyári hanem hogy mik az alternatívák, és ha van akkor már legyen "jobb"
Anno mikor megvolt az rs2000 azon se gyári fék volt hanem skorpió fék, és ott is érezhető volt a javulás,de a mk2 fóka is mikor megkapta az mk3 mondeo féket jobbnak éreztem.
Nem életbevágó ez, főleg most hogy sosem vagyok itthon a meló miatt.
Ha nem lesz nyáron elérhető árú alternatív megoldás, akkor kap egy ebc szettet és kész Smiley

Szia!
Orosz oldalon láttam ilyesmit, Volvo fékszettel:
https://www.drive2.ru/l/554201140472841137/
https://www.drive2.ru/l/543129608136950116/
https://www.drive2.ru/l/539302757916476197/
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1294 Dátum: 2020.03.23 hétfő, 19:33:16 »

Pénzkidobás!  laugh

Aki jobb féket szeretne, az vegyen extra lágy gumikat és növelje az autó súlyát.  nyes
....és még ehhez is elég a gyári fék.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
netcore
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1107


netcoore@gmai.com
E-mail
« Új hozzászólás #1295 Dátum: 2020.03.23 hétfő, 19:54:40 »


ezeket az infókat már láttam máshol is szal akár jó is lehet.
Naplózva

0670-5882782


A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #1296 Dátum: 2020.06.18 csütörtök, 12:52:08 »

A bal hátsó féknyeregnél másodszor nem enged vissza a kézifékkötél karja teljesen. Ha szerszámmal biztatom egy kicsit, akkor igen. Lehet ezt javítani vagy csere? Ha csere, akkor milyen gyártmányt érdemes? Maxgear milyen minőségi kategória?

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1297 Dátum: 2020.06.18 csütörtök, 18:57:20 »

A bal hátsó féknyeregnél másodszor nem enged vissza a kézifékkötél karja teljesen. Ha szerszámmal biztatom egy kicsit, akkor igen. Lehet ezt javítani vagy csere? Ha csere, akkor milyen gyártmányt érdemes? Maxgear milyen minőségi kategória?

Bonca

Előbb akaszd ki a bowdent és nézd meg mi is van valójában megszorulva.
Lehet csak a bowden, ha az könnyen mozog, akkor a féknyereg.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #1298 Dátum: 2020.06.20 szombat, 19:38:59 »

Előbb akaszd ki a bowdent és nézd meg mi is van valójában megszorulva.
Lehet csak a bowden, ha az könnyen mozog, akkor a féknyereg.

Bowden csere már volt, ott lekopott a bevonat a huzalról, és rozsdás volt. Nincs mit javítani a féknyergen?

Egyféle gyártó féknyerge csak a saját tartójával használható?

Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2020.06.28 vasárnap, 17:30:47 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #1299 Dátum: 2020.08.04 kedd, 07:57:09 »

Sziasztok
Elso fektarcsakat kel vegyek, viszont talaltam 2 fele kerektarto csavar  furat atmerojut: 13,75 es 15,75 mm (van amelyiknel megadjak van amlyiknel nem...pl. a Brembonal megadjak). Evjarat vagy VIN alapjan be lehet azonositani nekem melyik kel?
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Oldalak: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.