Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:08:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 119 120 121 122 123 124 125 [126] 127 128 129 130 131 132 133 ... 188   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Tuning  (Megtekintve 2698866 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6250 Dátum: 2008.07.29 kedd, 13:10:04 »

taps
na most egy régi kérdésemre adtál választ....

Vigyázz, ez a tddi... nem a tdci. Mert az 0-100 kb ugyanannyi, de végig a tdci lesz elöl. Talán valahol 220 környékén menne el a 2,0i, mert annak a végsebessége nagyobb. De csak az, a többi paraméterben jobb, vagy egyforma...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6251 Dátum: 2008.07.29 kedd, 13:11:01 »

A végsebességben tuti igazad van a 400 métert és a 0-100-at ki kellene próbálni.

Eversman

Hát, nézd meg a katalógusadatokat. A tddi sem 0-100, sem 400m-en nem éri utol a 2.0i-t.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #6252 Dátum: 2008.07.29 kedd, 13:27:23 »

Én azt tudom, hogy a 2.0 TDCi-t legyorsultam.  Wink
Naplózva
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #6253 Dátum: 2008.07.29 kedd, 13:36:31 »

Zsoel a hergelt 2.2-vel szerintem olyan 4 autóval ment el előttem.
De neki minden paramétere több volt, mint az enyém.
Viszont érdekes volt, hogy 40től 4.be nagyon megindultam mellőle.
Csak utánna elkezdet fütyülni a turbója, és úgy jártam, mint a borravaló.
Ezekből nekem csak az jön le, hogy a mai korszerű dízelek turbó nélkül fabatkát sem érnének, nem mennének sehova sem.
Nem akartam megsérteni senkit sem, de ezt gondolom. Tudom, hogy a turbós máshogy van programozva, de akkoris...  vigyor3
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #6254 Dátum: 2008.07.29 kedd, 14:14:14 »

Dehát benne van a nevében is hogy TDCi Turbo Diesel Common Rail Ha ne ez lenen akkor csak hívnák hogy D Szerintem nem kell haragudni a turbóra. Az egy nagyok pipec alkatrész, szeritnem piszkosul hiányzik a V6-sokból. Nekem volt szerencsém pár ezer mérföldet vezetni turbós 3,6 V6 benzinest a jenkiknél. Nos az nem volt semmi. Ott nem hiányzott a nyomaték eljen Igaz ugyan annyit evett kimélő tempóban mint az asszony 1,4-ese hajtva: azaz fél tank benzint evett ez is meg az is 300 km-re  vigyor3, csak a difi az volt hogy a V6 turbónak 100l feletti tankja volt és nem 50  Undecided
Naplózva
Eversman
Vendég
« Új hozzászólás #6255 Dátum: 2008.07.29 kedd, 14:18:34 »

A katalógusadatokat hiába nézem az enyém is csippes és padon sose volt. Fogalmam sincs hány lóerős. Hozzáértők azt mondták kb 140.

Eversman
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6256 Dátum: 2008.07.29 kedd, 14:21:32 »

Én azt tudom, hogy a 2.0 TDCi-t legyorsultam.  Wink

Esetleg majd hívj ki engem... nekem is 2.0-ás.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6257 Dátum: 2008.07.29 kedd, 14:23:51 »

...Ezekből nekem csak az jön le, hogy a mai korszerű dízelek turbó nélkül fabatkát sem érnének, nem mennének sehova sem.
Nem akartam megsérteni senkit sem, de ezt gondolom. Tudom, hogy a turbós máshogy van programozva, de akkoris...  vigyor3

Ez olyan, mintha a tiédből kiszednénk a gyertyákat.
Amúgy meg nem kell ebből pártpolitikai problémát csinálni. A dízel ilyen, a benzines olyan.
Mondjuk a mi csattogó hangunk nyilván elbújhat a v6 mellett. Kinek ez jön be, kinek az. Ha nem mennék sokat, nekem is v6-om lenne. Nem ST, hanem a 204 lovas 3,0-ás.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6258 Dátum: 2008.07.29 kedd, 14:25:00 »

A katalógusadatokat hiába nézem az enyém is csippes és padon sose volt. Fogalmam sincs hány lóerős. Hozzáértők azt mondták kb 140.

Eversman

Ne szerénykedj... miért nem írsz mindjárt 155-öt, mint a másik chipes tddi-s? Vagy, te mondj még nagyobbat: írj rögtön 160-at, hogy már a 2.2-es se legyen probléma... ne aprózzuk el!
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #6259 Dátum: 2008.07.29 kedd, 15:15:47 »

Nem, tényleg nem cinkelés képpen írom, én tényleg jobban meglepődtem mint Te, hiszen az elöző nekem is TDDi volt, és a napi használat közbe én úgy érezetem hiába 115LE, mégis erősebbnek érződött, mint a mostani 145-ös.
De majd ősszel megyünk még egy kört! Smiley
Hát ez az. Napi használatban 1 dizel lőerőt nyugodtan meg lehet szorozni 1,3-1,4-el és akkor kijön az hogy mekkora turbo nélküli benzin lóerő kell hogy ugyanaz a menetdinamika legyen biztosítva.
Naplózva
Eversman
Vendég
« Új hozzászólás #6260 Dátum: 2008.07.29 kedd, 15:48:57 »

Nem tudtam hogy licitverseny folyik. Engem ez hidegen hagy!

Eversman
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6261 Dátum: 2008.07.29 kedd, 15:53:22 »

Csak úgy ötlet szintjén... hagyjuk a fenébe a lóerőket, meg a ki-kit hagy le, legfőképpen a benzin-dízel vitát, és adjuk vissza a tuningtopicnak a terepet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6262 Dátum: 2008.07.29 kedd, 16:20:09 »

Nem vettem annak.  Wink Megbeszéltük!

Eversman

 worship
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6263 Dátum: 2008.07.29 kedd, 16:21:54 »

A dizil egy nagyobbat lép, van egy hátbarúgás, ami jól jön előzéskor, te a 400m már már. És ugye a tddi valami 11s, a 2,0i meg 9,8.
Szóval rugalmasságban jobb a tddi, de 400m, 0-100, és végsebességben jobb a benzines 2,0.

Igen, ezt észrevettük. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6264 Dátum: 2008.07.29 kedd, 16:25:29 »

Hát ez az. Napi használatban 1 dizel lőerőt nyugodtan meg lehet szorozni 1,3-1,4-el és akkor kijön az hogy mekkora turbo nélküli benzin lóerő kell hogy ugyanaz a menetdinamika legyen biztosítva.

Főlleg hegynek fel a Mátrába... Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #6265 Dátum: 2008.07.29 kedd, 17:08:49 »

Főlleg hegynek fel a Mátrába... Smiley
Azt hiszem ha valakinek van tapasztalata ebben akkor neked van  worship  wave
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6266 Dátum: 2008.07.29 kedd, 17:30:32 »

Azt hiszem ha valakinek van tapasztalata ebben akkor neked van  worship  wave

Meg a PDA-zásban  eplus2 de nyilván ne offoljunk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #6267 Dátum: 2008.07.29 kedd, 17:42:31 »

Mondjuk én is meglepődök az enyémen, hogy néha hogy kilő:) Milyen az a digibox ami neked fent van? És mibe fáj egy ilyen?

Mint azt írtam, Küberl márkájú. Egy klubtársunktól vettem jutányos áron, és mondhatom megérte! A fogyasztásom fél-egy literrel lett kevesebb. 10 fokozatban állítható, én általában 6-os beállításban használom. Az említett 8-ast már nem nagyon bírja a motorom, 180-nál letilt (villogtatja az izzítást). Magát a teljesítménynövekedést nem lehet annyira érezni, inkább a hiányát, ha kikapcsolom, vagy lejjebb veszem.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6268 Dátum: 2008.07.29 kedd, 18:21:57 »

Mint azt írtam, Küberl márkájú. Egy klubtársunktól vettem jutányos áron, és mondhatom megérte! A fogyasztásom fél-egy literrel lett kevesebb. 10 fokozatban állítható, én általában 6-os beállításban használom. Az említett 8-ast már nem nagyon bírja a motorom, 180-nál letilt (villogtatja az izzítást). Magát a teljesítménynövekedést nem lehet annyira érezni, inkább a hiányát, ha kikapcsolom, vagy lejjebb veszem.

Hát, szerintem ez nemigazán csökkentheti a fogyit, mert turbónyomást nem emel. Az egy más tészta, hogy becsapja a szgépet, az azért hiszi, hogy kevesebb a fogyi.
Az a box amúgy az egyik legjobb. Ha vennék, én olyat vennék.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6269 Dátum: 2008.07.29 kedd, 18:30:30 »

Azt hiszem ha valakinek van tapasztalata ebben akkor neked van  worship  wave

Oda mindenképp kell a turbo, csak nyomatékból hirtelen kiugorva tudsz előzni, akkor se tökölve, pár mp. alatt be kell fejezned, mert elötted a következő kanyar, szóval a rugalmasság, és a nyomaték kell hegyen. Smiley A TDCi-vel nem volt ellenfél senki. Smiley Remek futómű, nagy nyomaték, és a hátsókerekes BMW-k is lemaradtak. Smiley
Mikor váltottam a benzinesre biztos volt egy-két kellemetlen helyzet, hogy nem ugrott úgy mint a dízel. Sad
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6270 Dátum: 2008.07.29 kedd, 18:32:49 »

Oda mindenképp kell a turbo, csak nyomatékból hirtelen kiugorva tudsz előzni, akkor se tökölve, pár mp. alatt be kell fejezned, mert elötted a következő kanyar, szóval a rugalmasság, és a nyomaték kell hegyen. Smiley A TDCi-vel nem volt ellenfél senki. Smiley Remek futómű, nagy nyomaték, és a hátsókerekes BMW-k is lemaradtak. Smiley
Mikor váltottam a benzinesre biztos volt egy-két kellemetlen helyzet, hogy nem ugrott úgy mint a dízel. Sad

Hát, jártam én már párszor arra, igencsak figyelni kell, mikor előzhetsz, mert a hegyekben sok helyen van tömör vonal, ahol meg lehet is előzni, rövid maga a táv.
De a benzinesnél meg vissza kell váltani. Felmegy az is...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6271 Dátum: 2008.07.29 kedd, 19:04:56 »

De a benzinesnél meg vissza kell váltani. Felmegy az is...

Hát igen! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6272 Dátum: 2008.07.29 kedd, 19:48:01 »

Oda mindenképp kell a turbo, csak nyomatékból hirtelen kiugorva tudsz előzni, akkor se tökölve, pár mp. alatt be kell fejezned, mert elötted a következő kanyar, szóval a rugalmasság, és a nyomaték kell hegyen. Smiley A TDCi-vel nem volt ellenfél senki. Smiley Remek futómű, nagy nyomaték, és a hátsókerekes BMW-k is lemaradtak. Smiley
Mikor váltottam a benzinesre biztos volt egy-két kellemetlen helyzet, hogy nem ugrott úgy mint a dízel. Sad
Két hete bejártam azt a vidéket(Mátra, Bükk)gyönyörű, sokan vagánykodtak a szerpentineken, a motorosok meg egy se volt 100-as.
Itt lehett igazán használni a motorféket.......felfele meg a motort eplus2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #6273 Dátum: 2008.07.29 kedd, 20:16:39 »

Ez olyan, mintha a tiédből kiszednénk a gyertyákat.
Amúgy meg nem kell ebből pártpolitikai problémát csinálni. A dízel ilyen, a benzines olyan.
Mondjuk a mi csattogó hangunk nyilván elbújhat a v6 mellett. Kinek ez jön be, kinek az. Ha nem mennék sokat, nekem is v6-om lenne. Nem ST, hanem a 204 lovas 3,0-ás.

Nem is csinálok problémát belőle.
Az alap 3.0 nekem is az álmom.  eljen
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6274 Dátum: 2008.07.29 kedd, 20:20:29 »

Két hete bejártam azt a vidéket(Mátra, Bükk)gyönyörű, sokan vagánykodtak a szerpentineken, a motorosok meg egy se volt 100-as.
Itt lehett igazán használni a motorféket.......felfele meg a motort eplus2

A motorosok full ész nélkül mennek, de legalább szépen potyognak is... Nyáron óránként megy fel a mentő. Nem egyszer nekem kellett lemennem az út menti fűbe, mert a sáját sávjába nem tudta bevenni a kanyart... Az ilyen menjen versenypályára, és ott nyírja ki magát, ne a közlekedőket veszélyeztesse!
Vannak akik nagyon nyomják, ha van egy rövid egyenes szakasz, de őket a kanyarokba könnyű megfogni. Smiley Én nem szoktam gyorsani menni, végig tartom a megengedett 90km/h sebességet. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #6275 Dátum: 2008.07.29 kedd, 20:24:57 »

Ha már tuning.
Porírozta már vki ki a V6os szívócsonkot?
Nagyon csúnyán sorjás a belső oldala, roszabb, mint kívülről.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6276 Dátum: 2008.07.29 kedd, 20:31:48 »

Én nem szoktam gyorsani menni, végig tartom a megengedett 90km/h sebességet. Smiley
Akkor minden szezonban új garnitúra abroncs! eplus2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
birotibor
Vendég
« Új hozzászólás #6277 Dátum: 2008.07.29 kedd, 22:07:59 »

Ez olyan, mintha a tiédből kiszednénk a gyertyákat.
Amúgy meg nem kell ebből pártpolitikai problémát csinálni. A dízel ilyen, a benzines olyan.
Mondjuk a mi csattogó hangunk nyilván elbújhat a v6 mellett. Kinek ez jön be, kinek az. Ha nem mennék sokat, nekem is v6-om lenne. Nem ST, hanem a 204 lovas 3,0-ás.
milyen gyertya?Huh? te porlasztocsucsok nélkül mire mennél??
 ha a v6 vagy  a 2.0 is turbos lenne...  levele
 van egy Transitom is és imádom ahogy kerreg  91' 2.5 d  közel a 900 e km
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.29 kedd, 22:11:21 írta BiTi » Naplózva
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6278 Dátum: 2008.07.29 kedd, 22:11:38 »

milyen gyertya?Huh? 
..költői képnek hívják.... wave eplus2
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6279 Dátum: 2008.07.29 kedd, 22:14:05 »

milyen gyertya?Huh? te porlasztocsucsok nélkül mire mennél??
 ha a v6 vagy  a 2.0 is turbos lenne...  levele
 van egy Transitom is és imádom ahogy kerreg  91' 2.5 d  közel a 900 e km

Na erre mondanám én, hogy kb addig, mint de befecskendezők nélkül.
De ha lehet, ne licitáljunk... te nyertél!
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
birotibor
Vendég
« Új hozzászólás #6280 Dátum: 2008.07.29 kedd, 22:33:42 »

Na erre mondanám én, hogy kb addig, mint de befecskendezők nélkül.
De ha lehet, ne licitáljunk... te nyertél!

 ne haragudj nem akartalak megbántani worship
 nem volt elég pénzem  a Süveg Peti   TDDI-t megvenni( klubbtársatok) 2001
 ezért egy másik klubtag v6-os át vettük meg
 kb 5 kilo különbséggel
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #6281 Dátum: 2008.07.29 kedd, 22:41:17 »

milyen gyertya?Huh? te porlasztocsucsok nélkül mire mennél??
 ha a v6 vagy  a 2.0 is turbos lenne...  levele
 van egy Transitom is és imádom ahogy kerreg  91' 2.5 d  közel a 900 e km
Szerintem ezen kár morfondírozni. Az egyik ilyen a másik amolyan konstrukció. Nagy valószínűséggel a jó öreg koromgyárakat a turbo és a Common rail technika megmentette a felejtéstől illetve egyúttal egy gonosz jószágot kreált a szinte már egy tengelyre veszélyes nyomatékkal. Kritika ezzel kapcsolatban inkább a motor konstrüktőr mérnököket érheti hogy az elmúlt 10 évebn miért csak a dizeleket fejleszteték és miért hanyagolták a benzines motorokat. Pedig az Otto motorok elméleti hatásfoka magasabb mint a dizeleké. Ezt már egy párszor leírtam a gond az hogy magasabb égéshőmérséklet miatt a hűtésre disszipálódik el a benzinesek energiája. Ezen csaka szerkezeti kerámiából gyártott (jelenleg még nem létezik ilyen kerámia) turbos benzin motor jelenthetné a megoldást. Nyomatéka annyi lenne mint most a dizeleké csak mivel nem kellene hűtés lenne vagy 75% a hatásfoka. Ez kb egy 1,8 literes benzin motornál 200 lóerőt 300Nm és 3,5 l/100km fogyasztást jelentene.....na ez még odébb van. De ha végre lesz ilyen motor akkor én is váltanék dizelről.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6282 Dátum: 2008.07.29 kedd, 22:42:16 »

ne haragudj nem akartalak megbántani worship
nem volt elég pénzem  a Süveg Peti   TDDI-t megvenni( klubbtársatok) 2001
ezért egy másik klubtag v6-os át vettük meg
kb 5 kilo különbséggel

Nem bántottál meg, csak néha vég nélkülnyomjuk a d-b vitát (én is). És az nem kell. Amúgy is ez a tuning topic...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6283 Dátum: 2008.07.30 szerda, 00:13:27 »

Akkor minden szezonban új garnitúra abroncs! eplus2


Nem! Smiley A Goodyear jól bírja, a Michelin visított nagyon minden kanyarba. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #6284 Dátum: 2008.07.30 szerda, 09:27:31 »

Szerintem ezen kár morfondírozni. Az egyik ilyen a másik amolyan konstrukció. Nagy valószínűséggel a jó öreg koromgyárakat a turbo és a Common rail technika megmentette a felejtéstől illetve egyúttal egy gonosz jószágot kreált a szinte már egy tengelyre veszélyes nyomatékkal. Kritika ezzel kapcsolatban inkább a motor konstrüktőr mérnököket érheti hogy az elmúlt 10 évebn miért csak a dizeleket fejleszteték és miért hanyagolták a benzines motorokat. Pedig az Otto motorok elméleti hatásfoka magasabb mint a dizeleké. Ezt már egy párszor leírtam a gond az hogy magasabb égéshőmérséklet miatt a hűtésre disszipálódik el a benzinesek energiája. Ezen csaka szerkezeti kerámiából gyártott (jelenleg még nem létezik ilyen kerámia) turbos benzin motor jelenthetné a megoldást. Nyomatéka annyi lenne mint most a dizeleké csak mivel nem kellene hűtés lenne vagy 75% a hatásfoka. Ez kb egy 1,8 literes benzin motornál 200 lóerőt 300Nm és 3,5 l/100km fogyasztást jelentene.....na ez még odébb van. De ha végre lesz ilyen motor akkor én is váltanék dizelről.

a tömítések nagyon zokon vennék, és ott vannak az üzemanyagcsövek amiknek szintén nem jó ha túlhevülnek. hűtés nélkül pirosan izzana az autó eleje 1 miskolc-pest távon, és monnyuk az autók 95%-a sose érné el az "üzemi hőfokot", mert nem mennek eccerre annyit (Üzemi alatt pedig többet fogyasztanak mindig). és ez még nem sok ellenérv.
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.30 szerda, 09:30:21 írta Tsory » Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #6285 Dátum: 2008.07.30 szerda, 17:52:33 »

a tömítések nagyon zokon vennék, és ott vannak az üzemanyagcsövek amiknek szintén nem jó ha túlhevülnek. hűtés nélkül pirosan izzana az autó eleje 1 miskolc-pest távon, és monnyuk az autók 95%-a sose érné el az "üzemi hőfokot", mert nem mennek eccerre annyit (Üzemi alatt pedig többet fogyasztanak mindig). és ez még nem sok ellenérv.
HA képesek lennénk szerkezeti azaz megmunkálható kerámiát gyártani....... akkor azon a technológiai fejlettségi fokon már a magas hőmérsékletű tömítések se okoznának gondot.....
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #6286 Dátum: 2008.07.30 szerda, 18:06:13 »

HA képesek lennénk szerkezeti azaz megmunkálható kerámiát gyártani....... akkor azon a technológiai fejlettségi fokon már a magas hőmérsékletű tömítések se okoznának gondot.....
Így van. Eleinte a Wankel motorhoz is a legnagyobb gondot az él menti tömítés okozta, oszt azt is megoldották.
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #6287 Dátum: 2008.07.30 szerda, 18:13:25 »

HA képesek lennénk szerkezeti azaz megmunkálható kerámiát gyártani....... akkor azon a technológiai fejlettségi fokon már a magas hőmérsékletű tömítések se okoznának gondot.....

jó legyen a tömítés kipipálva, de akkor is ott marad még az említett dolog ... a baromi magas hőmérséklet. szal hűteni mindenképp kellene.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #6288 Dátum: 2008.07.30 szerda, 18:15:11 »

jó legyen a tömítés kipipálva, de akkor is ott marad még az említett dolog ... a baromi magas hőmérséklet. szal hűteni mindenképp kellene.
Majd kitalálják azt a benzint, ami hidegen ég, és probléma megoldva  nyes
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #6289 Dátum: 2008.07.30 szerda, 18:20:58 »

jó legyen a tömítés kipipálva, de akkor is ott marad még az említett dolog ... a baromi magas hőmérséklet. szal hűteni mindenképp kellene.
Pont ez a lényeg az SR-71-nél ami kökeményem 3 mach-al ballag az égen a normál repülőgép anyagok helyett titánt alkalmaznak de az is közel 1000 fok itt a surlódástól. A hűtést egyszerűen oldották meg. Az üzemanyagot használják fel, felhevül ezzel az előmelegítés is kipipálva  eplus2 utána be a turbinyekbe. Azért normál gépjármű motoroknál kell még rajta gyúrni. Szerintem olyan 15-20év kell még hozzá és el is készülnek a hiányzó fejlesztésekkel. szomoru1
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #6290 Dátum: 2008.07.30 szerda, 18:26:23 »

Pont ez a lényeg az SR-71-nél ami kökeményem 3 mach-al ballag az égen a normál repülőgép anyagok helyett titánt alkalmaznak

és 1kg repülőgép 2kg aranyba kerül ... én nem szeretnék ennyit adni 1 autóéé még 100 év múlva se  integet2 akkor már inkább járok zetormotorossal hehe
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #6291 Dátum: 2008.07.30 szerda, 20:31:45 »

Így van. Eleinte a Wankel motorhoz is a legnagyobb gondot az él menti tömítés okozta, oszt azt is megoldották.

Annyira mégsem sikerült megoldaniuk, mert a kerékkulcs, és a defektjavító mellé raktak minden RX-8ba egy flakon olajat.
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #6292 Dátum: 2008.07.30 szerda, 20:59:24 »

Annyira mégsem sikerült megoldaniuk, mert a kerékkulcs, és a defektjavító mellé raktak minden RX-8ba egy flakon olajat.
Pont mint az új Passatokba  Wink
Naplózva
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #6293 Dátum: 2008.07.30 szerda, 21:03:45 »

Pont mint az új Passatokba  Wink

Ne bassz! Tiszta égők...
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #6294 Dátum: 2008.07.30 szerda, 21:10:14 »

Ne bassz! Tiszta égők...
A Fócvágen elegánsan indokolta: mivel csak 30 ezrenként kell olajat cserélni, ezt a faktort szándékosan tették be, hogy folyamatosan frissüljön a motorolaj. A főnököm vadiúj Passatjában ott virított gyárilag 1 liter Sellő olaj. De ez nem elég a köv. szervizig, kell egy második lötyi is. És ez nem az ócsó olaj, 4-5 rugó literje. 2 liter az már egy tizes. Nekem meg legutóbb a komplett szerviz (olaj + összes szűrő) belekerült vagy 16 rugóba, igaz mindent magam cseréltem. Meg az is igaz, hogy szinte semmi sem volt eredeti Ford  szomoru1
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #6295 Dátum: 2008.07.30 szerda, 21:41:35 »

....Meg az is igaz, hogy szinte semmi sem volt eredeti Ford  szomoru1

Azért volt ilyen drága Wink
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #6296 Dátum: 2008.07.31 csütörtök, 01:18:25 »

Ne szerénykedj... miért nem írsz mindjárt 155-öt, mint a másik chipes tddi-s? Vagy, te mondj még nagyobbat: írj rögtön 160-at, hogy már a 2.2-es se legyen probléma... ne aprózzuk el!
Hali!  wave
Írnék én 180-at is, de a mérési lapomon "csak" 155 van. rinya
 Már jópárszor csatoltam, nem abból indultam ki, hogy a tuner mit állított, hanem, hogy mit mért.
Ja és nem kamu mérőkacattal, hanem teljesítménymérő padon mérték be.
Naplózva
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #6297 Dátum: 2008.07.31 csütörtök, 06:45:28 »

A Fócvágen elegánsan indokolta: mivel csak 30 ezrenként kell olajat cserélni, ezt a faktort szándékosan tették be, hogy folyamatosan frissüljön a motorolaj.

Na ja, nem bug, hanem fícsör, mi?? falbav Mintha egy szoftverfejlesztőt hallanék, azok szokták a programhibáikat úgy megmagyarázni, hogy az tlajdonképpen nekem jó.  gun Hogy a Ford ezt a remek gyakorlatot miért nem tudja követni... Hiába no, van még mit tanulniuk a VW-től. nyes nyes nyes
Naplózva
MrBrown
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 774



E-mail
« Új hozzászólás #6298 Dátum: 2008.07.31 csütörtök, 06:52:58 »

Annyira mégsem sikerült megoldaniuk, mert a kerékkulcs, és a defektjavító mellé raktak minden RX-8ba egy flakon olajat.


Apám új mondijába nincs pótkerék, hanem csak egy kis kompresszor meg egy flakon hab hozzá!
Naplózva

2011 Titanium S 2.2 200Le White
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #6299 Dátum: 2008.07.31 csütörtök, 09:20:44 »

Apám új mondijába nincs pótkerék, hanem csak egy kis kompresszor meg egy flakon hab hozzá!

Privátin én ennek nem örülnék, mert ha kivágja vmi a kereket, akkor szerintem a hab nagyjából a fabatka szintjén van.
Közgazdaságilag megértem, mert olcsóbb, a trélert meg úgyis te fizeted...
Naplózva
Oldalak: 1 ... 119 120 121 122 123 124 125 [126] 127 128 129 130 131 132 133 ... 188   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.042 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.