Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.08 hétfő, 00:13:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 693 694 695 696 697 698 699 [700] 701 702 703 704 705 706 707 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 20692023 alkalommal)
0 Felhasználó és 95 vendég van a témában
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #34950 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 16:04:55 »

Hogy a susnyásba lehet reszetelni a fedcompon az átlagfogyasztást?
pöcköt nyomva tartani 2 sec-ig.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
mope86
Vendég
« Új hozzászólás #34951 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 16:43:11 »

Hello a fed comp átlag fogyit lehet valahogy kalibrálni honnan tudja, méri a fogyasztást mert nekem elég pontatlan kb 1 literrel kevesebbet mutat mindig mint a valóság. másnál ez hogy van.
Naplózva
swoszi
Vendég
« Új hozzászólás #34952 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 16:47:42 »

azért elindult 1 lavina ezzel Cheesy de látom,h nem vagyok egyedül azzal, h olajcserekor(12-15.000km)cserélem a gázolaj szűrőt is Smiley
Meglepve olvasom a gázolajszűrő, olajszűrő 10-12000 km-enkénti cseréjét. Cégautó mondeo amivel járok, 270000 km van eddig benne (2,0 TDCi)
Én az utolsó kb 70000 km tettem bele. Átlapoztam a szerviz könyvet. Csak az előírt csere periódusban volt minden cserélve (vagy inkább az után). Eddig semmi gond nem volt a motorral.
Naplózva
greco
Vendég
« Új hozzászólás #34953 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 16:54:05 »

Hello a fed comp átlag fogyit lehet valahogy kalibrálni honnan tudja, méri a fogyasztást mert nekem elég pontatlan kb 1 literrel kevesebbet mutat mindig mint a valóság. másnál ez hogy van.

nálam pont ugyanígy van. következetesen 1 litert hozzáadok a comp által mutatott értékhez.
Naplózva
mope86
Vendég
« Új hozzászólás #34954 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 17:11:00 »

nálam pont ugyanígy van. következetesen 1 litert hozzáadok a comp által mutatott értékhez.

Köszi Cheesy Én is azt szoktam csak ha már feljött témába az átlagfogyi kiváncsi voltam hogy mi a helyzet vele másnak is ilyen e és esetleg lehet rá megoldás.
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #34955 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 17:11:20 »

nálam pont ugyanígy van. következetesen 1 litert hozzáadok a comp által mutatott értékhez.
Akkor minek a fedcomp, ha ilyen szórásokra képes? Kis szakaszokon történő fogyasztás úgy is csak tájékoztató jellegű lehet - a nagyobb szakaszokhoz meg hozzá kell tenni 1 litert?? Ha egy táblázatba vezetem a fogyit (amit néha felviszek a spritmonitorba), az legalább pontos, mint a sebész szike. Ugyanis addig megyek, amíg a tankjelző ki nem gyullad, akkor felírom az értéket, és nullázom a mutatót. Mindig lámpajeltől lámpajelig megy a móka, csak azt kell tudni, mennyit tankoltam közöttük. Papír és tol mindig van, szerintem ez tévedhetetlen.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.16 csütörtök, 17:13:29 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #34956 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 18:02:35 »

pöcköt nyomva tartani 2 sec-ig.

Menet közben megy ez? Mert nyomom, de csak kmh/mph között váltogat. Ha reszetelne, akkor gondolom lemenne 0.0-ra az átlagfogyi, vagy 99-re vagy valami ... most fix 15-ön áll (19-ről jött le)
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #34957 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 18:09:37 »

Menet közben megy ez? Mert nyomom, de csak kmh/mph között váltogat. Ha reszetelne, akkor gondolom lemenne 0.0-ra az átlagfogyi, vagy 99-re vagy valami ... most fix 15-ön áll (19-ről jött le)
jujj, most látom, hogy az még a régebbi..  sorry.
nem tudom.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
greco
Vendég
« Új hozzászólás #34958 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 18:46:45 »

Akkor minek a fedcomp, ha ilyen szórásokra képes? Kis szakaszokon történő fogyasztás úgy is csak tájékoztató jellegű lehet - a nagyobb szakaszokhoz meg hozzá kell tenni 1 litert?? Ha egy táblázatba vezetem a fogyit (amit néha felviszek a spritmonitorba), az legalább pontos, mint a sebész szike. Ugyanis addig megyek, amíg a tankjelző ki nem gyullad, akkor felírom az értéket, és nullázom a mutatót. Mindig lámpajeltől lámpajelig megy a móka, csak azt kell tudni, mennyit tankoltam közöttük. Papír és tol mindig van, szerintem ez tévedhetetlen.

én is így csinálom, papír ceruza, rátankolás/számolás+spritmonitor. pont ezért tudom, hogy +1 literrel jön ki a valós(hoz közeli) fogyasztás. hogy másoknak pontosan működik-e azt nem tudom, de ebben a formájában az átlagfogyasztás mérésének valóban csak tájékoztató jellege van.

utólagos pillanatnyi fogyasztást szerettem volna, de az én kocsimba nem lehet ezt a funkciót. Vik szerint az sem pontos. nem tudom, hogy van-e utólagos pillanatnyi fogyasztással kapcsolatban valakinek mérhető tapasztalata...
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #34959 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 18:56:03 »

Meglepve olvasom a gázolajszűrő, olajszűrő 10-12000 km-enkénti cseréjét. Cégautó mondeo amivel járok, 270000 km van eddig benne (2,0 TDCi)
Én az utolsó kb 70000 km tettem bele. Átlapoztam a szerviz könyvet. Csak az előírt csere periódusban volt minden cserélve (vagy inkább az után). Eddig semmi gond nem volt a motorral.
Tisztelt Fórumtárs!
Nekem az a véleményem erről, hogy nagyon nem mindegy, hogy a cég autójábanban ülök vagy a sajátomban  (mindkettőt egyformán kiméletesen használva). Az meg mégkevésbé nem mindegy, hogy kifizeti a révészt. Egy TDCI üzemanyag szivattyú + a 4 db porlasztócsúcs és a hozzátartozó  sallangok, apróságok cseréje, szervizben alsó hangon 500 000 Ft. Na ez nem mindegy, hogy mikor fizetem ki. 5 év után vagy 10 év után. Tapasztalat: a szervizek ceruzája igen vastagon fog a céges autók esetében, és az elvégzett munka sokszor nem áll arányban a fizetett összeggel. Minenkit óvnák az ilyen leadott céges autó megvásárlásától, még akkor is ha az eddig kifogástalanul teszi vagy tette a dolgát. Egy idő múlva, ha sok a ráforditási költség, leadják a szervizbe és a Km órát visszatekerve, gátlástalanul jó pénzért eladják egy szerencsétlen baleknak ,aki utánna a gatyáját ráköltheti.
Kedves Fórumtárs.  A véleményemet irtam le, és egyáltalán nincs szándékomban megbántani vagy megsérteni. Gépész ember lévén vallom, hogy a gépeknek lelkük van és megháláják a megfelelő karbantartást, mégha amúgy teljesen feleslegesnek tünik is.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
swoszi
Vendég
« Új hozzászólás #34960 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 19:34:06 »

Tisztelt Fórumtárs!
Nekem az a véleményem erről, hogy nagyon nem mindegy, hogy a cég autójábanban ülök vagy a sajátomban  (mindkettőt egyformán kiméletesen használva). Az meg mégkevésbé nem mindegy, hogy kifizeti a révészt. Egy TDCI üzemanyag szivattyú + a 4 db porlasztócsúcs és a hozzátartozó  sallangok, apróságok cseréje, szervizben alsó hangon 500 000 Ft. Na ez nem mindegy, hogy mikor fizetem ki. 5 év után vagy 10 év után. Tapasztalat: a szervizek ceruzája igen vastagon fog a céges autók esetében, és az elvégzett munka sokszor nem áll arányban a fizetett összeggel. Minenkit óvnák az ilyen leadott céges autó megvásárlásától, még akkor is ha az eddig kifogástalanul teszi vagy tette a dolgát. Egy idő múlva, ha sok a ráforditási költség, leadják a szervizbe és a Km órát visszatekerve, gátlástalanul jó pénzért eladják egy szerencsétlen baleknak ,aki utánna a gatyáját ráköltheti.
Kedves Fórumtárs.  A véleményemet irtam le, és egyáltalán nincs szándékomban megbántani vagy megsérteni. Gépész ember lévén vallom, hogy a gépeknek lelkük van és megháláják a megfelelő karbantartást, mégha amúgy teljesen feleslegesnek tünik is.
Tisztelettel László!
Nem akarok vitát provokálni, csupán leírtam az általam használt autó "életét"
270000 km esetén 10000 kilóméterenkénti gázolajszűrő, olajszűrő és olaj csere mennyibe is kerül?
Naplózva
Csalinger
Vendég
« Új hozzászólás #34961 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 19:57:15 »

sziasztok érdeklődnék hogy van e valakinek és persze letölthető Scanxl +ford update mert a xl - már meg van és műkszik is rendben csak kellene hozzá a fordos update is
előre is köszi.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #34962 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 20:17:23 »

Nem akarok vitát provokálni, csupán leírtam az általam használt autó "életét"
270000 km esetén 10000 kilóméterenkénti gázolajszűrő, olajszűrő és olaj csere mennyibe is kerül?
ilyen alapon minek is cserélitek benne??

akkor már csak a rendszámát írd le, hogy ha egyszer eladó lesz és idekavarodik valaki, hogy megvenné, akkor le lehessen róla beszélni worship
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #34963 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 20:20:38 »

ilyen alapon minek is cserélitek benne??

akkor már csak a rendszámát írd le, hogy ha egyszer eladó lesz és idekavarodik valaki, hogy megvenné, akkor le lehessen róla beszélni worship
eplus2 taps eplus2
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #34964 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 20:25:59 »

Ez azért nincsen teljesen így.
Itt a forumon az emberek 10-15-20 ezer km-enként cserélnek minden szűrőt. Legalább is a nagy átlag.
A céges autóknál az előírt csere períódus körül.
Más normál felhasználók meg amikor eszükbe jut vagy pont van rá pénzük, vagy éppen csak akkor ha elromlik az autó és úgyis a szervízben van.
Szóval ha az ember nem tud klubbostól (nem csak Mondeo) autót venni akkor lehet hogy jobban jár egy cégessel mint egy mezei tulajdonossal.

Tisztelt Fórumtárs!
Nekem az a véleményem erről, hogy nagyon nem mindegy, hogy a cég autójábanban ülök vagy a sajátomban  (mindkettőt egyformán kiméletesen használva). Az meg mégkevésbé nem mindegy, hogy kifizeti a révészt. Egy TDCI üzemanyag szivattyú + a 4 db porlasztócsúcs és a hozzátartozó  sallangok, apróságok cseréje, szervizben alsó hangon 500 000 Ft. Na ez nem mindegy, hogy mikor fizetem ki. 5 év után vagy 10 év után. Tapasztalat: a szervizek ceruzája igen vastagon fog a céges autók esetében, és az elvégzett munka sokszor nem áll arányban a fizetett összeggel. Minenkit óvnák az ilyen leadott céges autó megvásárlásától, még akkor is ha az eddig kifogástalanul teszi vagy tette a dolgát. Egy idő múlva, ha sok a ráforditási költség, leadják a szervizbe és a Km órát visszatekerve, gátlástalanul jó pénzért eladják egy szerencsétlen baleknak ,aki utánna a gatyáját ráköltheti.
Kedves Fórumtárs.  A véleményemet irtam le, és egyáltalán nincs szándékomban megbántani vagy megsérteni. Gépész ember lévén vallom, hogy a gépeknek lelkük van és megháláják a megfelelő karbantartást, mégha amúgy teljesen feleslegesnek tünik is.
Tisztelettel László!
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #34965 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 20:34:52 »

sziasztok érdeklődnék hogy van e valakinek és persze letölthető Scanxl +ford update mert a xl - már meg van és műkszik is rendben csak kellene hozzá a fordos update is
előre is köszi.

nekem a modiag vált be.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #34966 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 20:42:20 »

Ez azért nincsen teljesen így.
Itt a forumon az emberek 10-15-20 ezer km-enként cserélnek minden szűrőt. Legalább is a nagy átlag.
A céges autóknál az előírt csere períódus körül.
Más normál felhasználók meg amikor eszükbe jut vagy pont van rá pénzük, vagy éppen csak akkor ha elromlik az autó és úgyis a szervízben van.
Szóval ha az ember nem tud klubbostól (nem csak Mondeo) autót venni akkor lehet hogy jobban jár egy cégessel mint egy mezei tulajdonossal.

Láttál már cégnél középvezetőt akit épp kiakasztott a főnöke? Na első dolga, hogy beugrik a céges autóba...és mivel céges, minden dühét az autón vezeti le...én számtalanszor tapasztaltam, hogy -15-ben vörös fejjel beugrik a 9 millás vasba és a -15 fokos motorral kettesben kb 100-al tép 1 kilométeren keresztül, mire a dühéből felocsúdva tol egy 3.-at.(utána veri az asztalt a szervízben, hogy még csak 4000 km van az autóban, miért folyott össze a víz az olajjal.. idiot2
Meg úgy összességében is általában szétszakítják a cégeseket... szomoru1  Persze vannak kivételek, de az a kevesebb.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
greco
Vendég
« Új hozzászólás #34967 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 23:04:11 »

Láttál már cégnél középvezetőt akit épp kiakasztott a főnöke? Na első dolga, hogy beugrik a céges autóba...és mivel céges, minden dühét az autón vezeti le...én számtalanszor tapasztaltam, hogy -15-ben vörös fejjel beugrik a 9 millás vasba és a -15 fokos motorral kettesben kb 100-al tép 1 kilométeren keresztül, mire a dühéből felocsúdva tol egy 3.-at.(utána veri az asztalt a szervízben, hogy még csak 4000 km van az autóban, miért folyott össze a víz az olajjal.. idiot2
Meg úgy összességében is általában szétszakítják a cégeseket... szomoru1  Persze vannak kivételek, de az a kevesebb.


Nem vitaképpen, de összeségében ez a kép nem állja meg a helyét a valóvilágban. Ha akármilyen cégnél egy középvezetőt vagy akárkit felbosszant a főnök, annak nem az az 1. de még az 5. gondolata sem, hogy meghajtsa a céges kocsit, max rágyújt 4 cigire.
Az, hogy esetleg nem kímélik a céges kocsikat az igaz - főleg a kishaszonjárműveket. Tudok olyan ellenpéldát mondani világcégnél, ahol a Ford a hivatalos céges autó, hogy igenis kímélik a kocsikat, különben leb....ás van - és persze pénz levonás. Ahol egy mondeo, vagy Focus a céges kocsi azokat nem  hinném hogy "idegből" meghajtják, inkább azért hajták, mert jól mennek Smiley
a másik része a dolognak, hogy ha még jobban is kopik az autó céges környezetben - viszont van rendes a szervizideje és megfelelően szervizelik - akkor nem kellene benne nagy hibának lenni...persze itt is vannak kivételek. Alapvetően az autók moduláris felépítésűek. Ha valami elromlik akkor ki lehessen cserélni. ha kicserélik és nincs hiba akkor miért ne lehetne jó az autó utána? szgépekben is cserélnek alaplapot. procit .stb...értékéből teljesítményéből nem veszít...

ezzel csak a céges kivételek számát szerettem volna növelni...
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #34968 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 23:29:08 »

Menet közben megy ez? Mert nyomom, de csak kmh/mph között váltogat. Ha reszetelne, akkor gondolom lemenne 0.0-ra az átlagfogyi, vagy 99-re vagy  :integet2:valami ... most fix 15-ön áll (19-ről jött le)

Tehát ismételjük meg a gyakorlatot:  hehe
Az info gombbal (bajuszkapcsoló sarka) léptessünk az átlagfogyasztásra, és a bal oldali pöcköt tartsuk lenyomva, míg a kijelző 99.9L-t nem mutat.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #34969 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 23:31:59 »

Tehát ismételjük meg a gyakorlatot:  hehe
Az info gombbal (bajuszkapcsoló sarka) léptessünk az átlagfogyasztásra, és a bal oldali pöcköt tartsuk lenyomva, míg a kijelző 99.9L-t nem mutat.


Próbáltam, de nem akar 99-ezni ... Sad (De azért még megpróbálom a hétvégén, ha visszajön a szervizből ...
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #34970 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 23:33:29 »

Menet közben megy ez? Mert nyomom, de csak kmh/mph között váltogat. Ha reszetelne, akkor gondolom lemenne 0.0-ra az átlagfogyi, vagy 99-re vagy valami ... most fix 15-ön áll (19-ről jött le)
Sosem megy le 0-ra!!!Tankolás után a az index kar végén lévő gombbal átváltod átlagfogyira majd a fordulatszám mérőnél lévő gombot nyomva tartod és ha csippan akkor átugrik 99.9-re.Utána elindulsz és majd beáll egy kb értékre ami a használattól függ és változhat az értéke.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #34971 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 23:37:36 »

Sosem megy le 0-ra!!!Tankolás után a az index kar végén lévő gombbal átváltod átlagfogyira majd a fordulatszám mérőnél lévő gombot nyomva tartod és ha csippan akkor átugrik 99.9-re.Utána elindulsz és majd beáll egy kb értékre ami a használattól függ és változhat az értéke.

Nem is a nullát várom (ahogy írtam is). A 99-zéshez meg kell állni a kocsival, vagy menet közben is lehet szórakozni vele?
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #34972 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 23:41:11 »

én is így csinálom, papír ceruza, rátankolás/számolás+spritmonitor. pont ezért tudom, hogy +1 literrel jön ki a valós(hoz közeli) fogyasztás. hogy másoknak pontosan működik-e azt nem tudom, de ebben a formájában az átlagfogyasztás mérésének valóban csak tájékoztató jellege van.

utólagos pillanatnyi fogyasztást szerettem volna, de az én kocsimba nem lehet ezt a funkciót. Vik szerint az sem pontos. nem tudom, hogy van-e utólagos pillanatnyi fogyasztással kapcsolatban valakinek mérhető tapasztalata...
itt mikor elkezdünk írni,hogy pontatlanok a fed compok akkor én mindig leírom,hogy kivétel vagyok aminek örülök.Amióta kicseréltük a 4 csúcsot+szivattyút/8e km/azóta PONTOS a fedcomp.Amit mutat annyit fogyaszt.És annyit is számolok.Előtte nem volt pontos nekem sem.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #34973 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 23:42:36 »

Nem is a nullát várom (ahogy írtam is). A 99-zéshez meg kell állni a kocsival, vagy menet közben is lehet szórakozni vele?
Mindig állva csinálom ezt a folyamatot.Annyit megyek,ha megtankolom kiállok a kúttól és megállok és már nyomkodom.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #34974 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 23:43:45 »

Mindig állva csinálom ezt a folyamatot.Annyit megyek,ha megtankolom kiállok a kúttól és megállok és már nyomkodom.

Ahham ... lehet, hogy itt van a kutya leföldelve. Kipróbálom majd állva.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #34975 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 23:49:34 »

Ahham ... lehet, hogy itt van a kutya leföldelve. Kipróbálom majd állva.
ha nekem megy neked is fog.Valamikor nekem  is 2-3-szor újra megkel nyomni,hogy átálljon de ha csippan akkor átáll.És utána menj vele.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
swoszi
Vendég
« Új hozzászólás #34976 Dátum: 2012.02.17 péntek, 07:13:23 »

ilyen alapon minek is cserélitek benne??

akkor már csak a rendszámát írd le, hogy ha egyszer eladó lesz és idekavarodik valaki, hogy megvenné, akkor le lehessen róla beszélni worship
A gyár előírt egy csere periódust, szerinted viccből?
A rendszámot nem írom be, ha minden igaz az ősszel cserélik, ha sikerül én venném meg. wave
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #34977 Dátum: 2012.02.17 péntek, 08:08:24 »

A gyár előírt egy csere periódust, szerinted viccből?
A rendszámot nem írom be, ha minden igaz az ősszel cserélik, ha sikerül én venném meg. wave

Tisztellt Fórumtárs!
A gyár véresen komojan gondolja a csereperiodusokat. Kérdés kinek kedvező? A csere periodus betartása bisztositja a késöbbiekben a szerviz bevételeket. Pl Egy-két jólhangzó reklám duma, amit a felhasználó fizetmeg.
-Nem kell cserélni az olajat a sebváltóban. Miért is nem? Mert a sebváltó javitás igen költséges.
-Nem kell cserélni a hütő folyadékot 10 évig? Mit szól hozzá a vizkeringtető szivattyú? Miért is ellenörzik minden müszaki vizsgán a fagyállót?
-20-25 ezer Km olaj csere periódus? Mit szól hozzá a motor és a turbó? Megjegyzem a Ford olaj nem tartozik az extra minőségü olajok közé.
-Gázolaj szürö 60 000Km? Egyszer szedjél szét egy szürőt 25 ezer Km után. Ha vissza olvasol egy fórumtárs leirta hogy nézett ki.
-És még sorolhatnám. Ezek figyelembevételével kezdett kialakulni egy elfogadható kompromisszumos csere periódus amit a Fórumtársak általában betartanak, annak reményében, hogy megkimélhetik magukat a gyár által  előre betervezett durva kiadásoktól, mondván ez mind természetes elhasználódás következménye.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
swoszi
Vendég
« Új hozzászólás #34978 Dátum: 2012.02.17 péntek, 08:31:55 »

Tisztellt Fórumtárs!
A gyár véresen komojan gondolja a csereperiodusokat. Kérdés kinek kedvező? A csere periodus betartása bisztositja a késöbbiekben a szerviz bevételeket. Pl Egy-két jólhangzó reklám duma, amit a felhasználó fizetmeg.
-Nem kell cserélni az olajat a sebváltóban. Miért is nem? Mert a sebváltó javitás igen költséges.
-Nem kell cserélni a hütő folyadékot 10 évig? Mit szól hozzá a vizkeringtető szivattyú? Miért is ellenörzik minden müszaki vizsgán a fagyállót?
-20-25 ezer Km olaj csere periódus? Mit szól hozzá a motor és a turbó? Megjegyzem a Ford olaj nem tartozik az extra minőségü olajok közé.
-Gázolaj szürö 60 000Km? Egyszer szedjél szét egy szürőt 25 ezer Km után. Ha vissza olvasol egy fórumtárs leirta hogy nézett ki.
-És még sorolhatnám. Ezek figyelembevételével kezdett kialakulni egy elfogadható kompromisszumos csere periódus amit a Fórumtársak általában betartanak, annak reményében, hogy megkimélhetik magukat a gyár által  előre betervezett durva kiadásoktól, mondván ez mind természetes elhasználódás következménye.
Tisztelettel László!
Az általam használt, és a céges autók sokasága bizonyítja, hogy a gyár által előírt ciklus megfelelő.
Én azt gondolom, hogy a 300000 km-t futott, majd 70000 km-re visszatekert kilóméter órás autót megvevő autósok gondolják azt, hogy a meghibásodást a csere periódus okozza, hogy 100-120000 km-nél jönnek a problémák.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #34979 Dátum: 2012.02.17 péntek, 09:11:45 »

Az általam használt, és a céges autók sokasága bizonyítja, hogy a gyár által előírt ciklus megfelelő.
Én azt gondolom, hogy a 300000 km-t futott, majd 70000 km-re visszatekert kilóméter órás autót megvevő autósok gondolják azt, hogy a meghibásodást a csere periódus okozza, hogy 100-120000 km-nél jönnek a problémák.

Azért szerintem érdemes ezen is elgondolkodni amit ő  írt...  Roll Eyes  De nyílván vannak kivételek, meg tudom,h a hamarabbi csere az nem árt.  Csak nem arra akarok keresni, h a mondeora költsek állandóan.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #34980 Dátum: 2012.02.17 péntek, 09:15:39 »

Azért szerintem érdemes ezen is elgondolkodni amit ő  írt...  Roll Eyes  De nyílván vannak kivételek, meg tudom,h a hamarabbi csere az nem árt.  Csak nem arra akarok keresni, h a mondeora költsek állandóan.
Te pl. évente mennyit km-t raksz bele?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #34981 Dátum: 2012.02.17 péntek, 09:19:08 »

Te pl. évente mennyit km-t raksz bele?

35 ment bele 1 év alatt úgy, h nem is mentem sokat.  De sok évre vettem elvileg Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.17 péntek, 09:22:41 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #34982 Dátum: 2012.02.17 péntek, 09:21:53 »

35 ment bele 1 év alatt úgy, h nem is entem sokat.  De sok évre vettem elvileg Roll Eyes

Mi éves szinten 60ezret rakunk az újabbikba. Ez 3 olaj és 1 go-szűrő cserét jelent Smiley A régivel is így csináltuk,és a mai napig semmi baja.
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #34983 Dátum: 2012.02.17 péntek, 09:30:14 »

35 ment bele 1 év alatt úgy, h nem is mentem sokat.  De sok évre vettem elvileg Roll Eyes
akkor az két olajcsere évente? Ha én ennyit járnék, egy go szűrőt évente nem sajnálnék rá. Mondjuk az én évi 15-20e km-emmel is lecserélem évente a go szűrőt is  Wink
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #34984 Dátum: 2012.02.17 péntek, 09:31:48 »

Mi éves szinten 60ezret rakunk az újabbikba. Ez 3 olaj és 1 go-szűrő cserét jelent Smiley A régivel is így csináltuk,és a mai napig semmi baja.

Nincs hát mitől lenne.   17-18 nál én is cserélek olajat.   200 van a motorba, meg a pcs be turbóba mindenbe. Ha az előttem megtett 170 e km-en nem figyeltek rá oda úgy ahogy kell, akkor én már nem tudom helyre hozni akkor sem ha 10 ezrenként cserélek mindent. Már pedig nem sikerült neki mert a pcs-k kezdenek oda lenni...

Tisler is mindig cserélt mindent sűrűn és mégis ko lett neki.  A véleményem az, h az igazság odaát van wave
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #34985 Dátum: 2012.02.17 péntek, 09:34:56 »

Nincs hát mitől lenne.   17-18 nál én is cserélek olajat.   200 van a motorba, meg a pcs be turbóba mindenbe. Ha az előttem megtett 170 e km-en nem figyeltek rá oda úgy ahogy kell, akkor én már nem tudom helyre hozni akkor sem ha 10 ezrenként cserélek mindent. Már pedig nem sikerült neki mert a pcs-k kezdenek oda lenni...

Tisler is mindig cserélt mindent sűrűn és mégis ko lett neki.  A véleményem az, h az igazság odaát van wave

Egyszer úgyis minden tönkremegy,és minél bonyolultabb valami,ez annál előbb bekövetkezhet. Ezt el kell fogadni. De nekünk pl. eddig 2 milliót spórolt a tdci az üzemanyagon,ergo megérte.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #34986 Dátum: 2012.02.17 péntek, 09:41:02 »

Egyszer úgyis minden tönkremegy,és minél bonyolultabb valami,ez annál előbb bekövetkezhet. Ezt el kell fogadni. De nekünk pl. eddig 2 milliót spórolt a tdci az üzemanyagon,ergo megérte.

Lassan beletörődök én is. Csak nem ehhez voltam szokva, pedig volt öreg kocsim már.  De ez van, az öreg használtra költeni kell kinek többet kinek kevesebbet.  A következő az fiatal lesz és olyan ami nem kerülte körbe a földet 7x 8x integet2
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.17 péntek, 13:01:01 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #34987 Dátum: 2012.02.17 péntek, 09:46:44 »

Lassan beletörődök én is. Csak nem ehhez voltam szokva, pedig volt öreg kocsim már.  De ez van, az öreg használtra költeni kell kinek többet kinek kevesebbet.  A következő az fiatal lesz és és olyan ami nem kerülte körbe a földet 7x 8x integet2

A régebbi öreg kocsiban nem volt ennyi minden,ami meghibásodhatott. Egy szívódízellel el lehetett menni millió km-t is akár,de ezekkel az újakkal a 400ezernek is örülni kell. Fogyasztói társadalom van,nem csinálhatnak örök autót  integet2
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #34988 Dátum: 2012.02.17 péntek, 12:07:34 »

Tisztelt Fórumtársak!

Mindenkinek köszönöm a megnyilvánulását a csere periodusokkal kapcsolatban.
Senkit nem akarok meg győzni, hisz a döntés joga,  mindenkinél magánál van. Mikor mit, hogyan, miért, cserél vagy nem cserél.
Jó volt olvasni, különbözö érveket pro és kontra.
 
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #34989 Dátum: 2012.02.17 péntek, 12:09:01 »

A régebbi öreg kocsiban nem volt ennyi minden,ami meghibásodhatott. Egy szívódízellel el lehetett menni millió km-t is akár,de ezekkel az újakkal a 400ezernek is örülni kell. Fogyasztói társadalom van,nem csinálhatnak örök autót  integet2

Nem az a baj, hogy az autó nem örök. Hanem hogy borzasztóan drága hozzá az alkatrész Sad
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #34990 Dátum: 2012.02.17 péntek, 12:14:57 »

Nincs hát mitől lenne.   17-18 nál én is cserélek olajat.   200 van a motorba, meg a pcs be turbóba mindenbe. Ha az előttem megtett 170 e km-en nem figyeltek rá oda úgy ahogy kell, akkor én már nem tudom helyre hozni akkor sem ha 10 ezrenként cserélek mindent. Már pedig nem sikerült neki mert a pcs-k kezdenek oda lenni...

Tisler is mindig cserélt mindent sűrűn és mégis ko lett neki.  A véleményem az, h az igazság odaát van wave
Sztem használat kérdése. Aki sokat autózik rövid úton, az jobban terheli a motort, sokkal több a hidegjárat aránya, ott talán érdemesebb rövidebb csereciklusokat tartani. 
Én napi 2*45 km-t teszek meg, talán ez már soknak számít, de ettől függetlenül 10-12E km-ként cseréltetek olajat és szűrőt, pedig elvileg nem kéne ilyen gyakran. A turbó miatt fosok, az érzékeny rá, inkább egyel többször legyen cserélve, mint egyel kevesebbszer  vigyor3

Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #34991 Dátum: 2012.02.17 péntek, 12:25:23 »

Sztem használat kérdése. Aki sokat autózik rövid úton, az jobban terheli a motort, sokkal több a hidegjárat aránya, ott talán érdemesebb rövidebb csereciklusokat tartani. 
Én napi 2*45 km-t teszek meg, talán ez már soknak számít, de ettől függetlenül 10-12E km-ként cseréltetek olajat és szűrőt, pedig elvileg nem kéne ilyen gyakran. A turbó miatt fosok, az érzékeny rá, inkább egyel többször legyen cserélve, mint egyel kevesebbszer  vigyor3



Azon az autón a sűrűbb olajcsere sem segít...  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #34992 Dátum: 2012.02.17 péntek, 12:27:11 »

Azon az autón a sűrűbb olajcsere sem segít...  hehe

 uglystupid2 2funny 2funny
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #34993 Dátum: 2012.02.17 péntek, 12:27:58 »

Azon az autón a sűrűbb olajcsere sem segít...  hehe
Lehet. Sose fog olyan gyakran elromlani, mint a mondeóm. Ó, azok a régi szép idők... wave
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #34994 Dátum: 2012.02.17 péntek, 12:39:06 »

Lehet. Sose fog olyan gyakran elromlani, mint a mondeóm. Ó, azok a régi szép idők... wave

Na ja, mert annyiszor romlik el, hogy összefolyik eggyé...  eplus2

 wave
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #34995 Dátum: 2012.02.17 péntek, 13:08:35 »

Sztem használat kérdése. Aki sokat autózik rövid úton, az jobban terheli a motort, sokkal több a hidegjárat aránya, ott talán érdemesebb rövidebb csereciklusokat tartani. 
Én napi 2*45 km-t teszek meg, talán ez már soknak számít, de ettől függetlenül 10-12E km-ként cseréltetek olajat és szűrőt, pedig elvileg nem kéne ilyen gyakran. A turbó miatt fosok, az érzékeny rá, inkább egyel többször legyen cserélve, mint egyel kevesebbszer  vigyor3



Na ebbe én is eggyet értek, h a sok város, rövid táv, hidegindítás rövidít mindent!
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #34996 Dátum: 2012.02.17 péntek, 14:59:58 »

Tisztellt Fórumtárs!
A gyár véresen komojan gondolja a csereperiodusokat. Kérdés kinek kedvező? A csere periodus betartása bisztositja a késöbbiekben a szerviz bevételeket. Pl Egy-két jólhangzó reklám duma, amit a felhasználó fizetmeg.
-Nem kell cserélni az olajat a sebváltóban. Miért is nem? Mert a sebváltó javitás igen költséges.
-Nem kell cserélni a hütő folyadékot 10 évig? Mit szól hozzá a vizkeringtető szivattyú? Miért is ellenörzik minden müszaki vizsgán a fagyállót?
-20-25 ezer Km olaj csere periódus? Mit szól hozzá a motor és a turbó? Megjegyzem a Ford olaj nem tartozik az extra minőségü olajok közé.
-Gázolaj szürö 60 000Km? Egyszer szedjél szét egy szürőt 25 ezer Km után. Ha vissza olvasol egy fórumtárs leirta hogy nézett ki.
-És még sorolhatnám. Ezek figyelembevételével kezdett kialakulni egy elfogadható kompromisszumos csere periódus amit a Fórumtársak általában betartanak, annak reményében, hogy megkimélhetik magukat a gyár által  előre betervezett durva kiadásoktól, mondván ez mind természetes elhasználódás következménye.
Tisztelettel László!
eljen

nálam 13-14ekm körül repül az olaj, meg az összes szűrő belőle. igaz nálam sűrűn van 3000-es fordulat felett is használva, meg a turbonyomás is növelve van, tehát a turbo is többet pörög...ennyi +kiadást nem sajnálok a jelenlegi +40le és 80nm-re nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #34997 Dátum: 2012.02.17 péntek, 17:33:23 »

Lassan beletörődök én is. Csak nem ehhez voltam szokva, pedig volt öreg kocsim már.  De ez van, az öreg használtra költeni kell kinek többet kinek kevesebbet.  A következő az fiatal lesz és olyan ami nem kerülte körbe a földet 7x 8x integet2
Persze csak az a bibi, hogy fiatal autó árából te magad kerülhetnéd körbe  a földet 7x 8x...
Naplózva
csehors
Vendég
« Új hozzászólás #34998 Dátum: 2012.02.17 péntek, 18:33:32 »

Persze csak az a bibi, hogy fiatal autó árából te magad kerülhetnéd körbe  a földet 7x 8x...
Hát igen. Ritka az ha valaki olyan jó állapotú és olcsó használtat talál, hogy összességében is gazdaságosabban jön ki az újhoz képest. Én egyébként sem vennék fél évesnél fiatalabbat... utána már talán nem zuhan olyan drasztikusan az ára.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #34999 Dátum: 2012.02.17 péntek, 19:17:55 »

Tisztellt Fórumtárs!
A gyár véresen komojan gondolja a csereperiodusokat. Kérdés kinek kedvező? A csere periodus betartása bisztositja a késöbbiekben a szerviz bevételeket. Pl Egy-két jólhangzó reklám duma, amit a felhasználó fizetmeg.
-Nem kell cserélni az olajat a sebváltóban. Miért is nem? Mert a sebváltó javitás igen költséges.
-Nem kell cserélni a hütő folyadékot 10 évig? Mit szól hozzá a vizkeringtető szivattyú? Miért is ellenörzik minden müszaki vizsgán a fagyállót?
-20-25 ezer Km olaj csere periódus? Mit szól hozzá a motor és a turbó? Megjegyzem a Ford olaj nem tartozik az extra minőségü olajok közé.
-Gázolaj szürö 60 000Km? Egyszer szedjél szét egy szürőt 25 ezer Km után. Ha vissza olvasol egy fórumtárs leirta hogy nézett ki.
-És még sorolhatnám. Ezek figyelembevételével kezdett kialakulni egy elfogadható kompromisszumos csere periódus amit a Fórumtársak általában betartanak, annak reményében, hogy megkimélhetik magukat a gyár által  előre betervezett durva kiadásoktól, mondván ez mind természetes elhasználódás következménye.
Tisztelettel László!
Most én mondom,hogy egyet értek veled László.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Oldalak: 1 ... 693 694 695 696 697 698 699 [700] 701 702 703 704 705 706 707 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.126 másodperc alatt készült el 20 lekéréssel.